Canon EOS 7D

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

JME

zeg maar Jamie

Hahn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:11:
In m'n 50D (met grip) heb ik een originele accu en een namaak
Twee verschillende accu's in je grip? Kan dat zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom niet? Heeft kleine 2 jaar in m'n 40D gewerkt en nu al half jaartje ofzo met m'n 50D en werkt prima. Batterij-indicatie werkt ook gewoon.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou het niet kunnen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik er in totaal 4 wil hebben is, omdat ik in dit jaargetijde weleens een paar uur lang in de vrieskou wil staan bij schiphol. En op vakantie niet altijd de gelegenheid heb om ze te laden. Met mijn 350d i.c.m. Een 100-400 & 24-105 zijn die dingen na 900 platen wel leeg, in de kou sneller. Schiet alles in raw overigens.
En ik hou van spares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Heb me ooit eens laten vertellen dat het "niet goed" zou zijn (wat dat ook moge inhouden) als twee accu's in één grip niet beiden dezelfde capaciteit hebben. Maar ik ben geen techneut die het ook echt kan uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een stomme vraag: als ik foto's maak zie ik op het LCD-schermpje dmv een rood puntje waar het focuspunt ligt in de foto. Is het mogelijk dit ook in een nabewerkingsprogramma te zien te krijgen? wordt dit op een of andere manier in de RAW opgeslagen of de exif oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De bijgeleverde Canon DPP moet dit kunnen. Maar of je daar wat aan hebt?

Edit: het wordt dus zeker opgeslagen, echter kan bv Lightroom er (nog) niks mee.

[ Voor 19% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-01-2011 14:53 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
In Canon DPP kan het inderdaad (via het menu) en Aperture 3 kan het ook.

Trouwens als je een re-compose doet met de camera (kortom, scherpstellen en dan nog de camera bewegen om de compositie aan te passen en dan pas afdrukken) klopt het focus punt niet meer, want dat blokje verschuift dan mee, terwijl daar niet de focus op ligt.
Maar of je daar wat aan hebt?
Op een gegeven moment had ik een serie foto's die nét niet scherp waren. Met deze optie heb ik toen gekeken waar mijn focus punt lag en of de scherpte daar goed was. Met een sluitertijd van 1/400ste kon ik concluderen dat er een probleem was met mijn lens en na calibratie is die nu wel netjes in focus. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn opmerking "Maar of je daar wat aan hebt" sloeg vooral op het feit dat weinig mensen DPP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hey tnx, ik ga dpp eens bekijken. moet zeggen dat ik het nog nooit gebruikt heb. Doel hiervan is trouwens hetzelfde als Mindfreaker: checken of de focus wel goed ligt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, volgens mij gebruiken veel meer mensen DPP dan je denkt.

Voor mij is het mijn voornaamste tool. Werkt lekker snel en de belangrijkste tools zitten er gewoon in.
Alleen voor die paar fotos waar ik echt uitgebreid aan ga nabewerking start ik photoshop op, maar voor de rest doe ik alles in DPP.
En ik ken veel mensen die zo werken. (ook al omdat DPP bij nieuwe cameras de eerste tijd altijd veel betere resultaten uit RAWs haalt dan photoshop)

Zoombrowser kan het overigens ook. (al langer dan DPP) Die tool gebruik ik echter nooit. (werkt niet lekker met raws... wel een leuke tool als je in JPG schiet)

[ Voor 9% gewijzigd door mjtdevries op 05-01-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Photoshop is ook een beetje duur voor de thuisgebruiker.
Lightroom daarentegen is een heerlijke (en betaalbare) tool, vooral nu je het camera kleurenprofiel kunt gebruiken en (vanaf 3.0) die lenscorrecties automatisch gedaan kunnen worden gebruik ik DPP nooit meer.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik kan niet overweg met de interface van DPP. Zoombrowser gebruik ik dan weer juist voor het overhalen van de foto's van de geheugenkaarten naar de PC. Historisch zo gegroeid (ik deed dit al bij de Powershot G5, later IXUS 40, 20D, 30D, 1D3). Zo heeft ieder zijn/haar workflow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik wordt bijna 30 en heb aan iedereen geld gevraagd. Mijn vrouw kwam met het idee om voor een goede nieuwe camera te gaan. Ik heb zelf nu de 350D met nog de kitlens, daarop een zonnekap en UV filter. Daarbij ook nog een grip, 2 accu's en de 430EX flitser.

Nu even afwachten wat het budget is en of er wellicht niet toch een opvolger voor de 5D komt. Want dan ga ik stiekem die kant op kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door Arunia op 05-01-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11

polthemol

Moderator General Chat
ik zou de lenzenvraag even bij het lenzenforum neerzetten ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
polthemol schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:18:
ik zou de lenzenvraag even bij het lenzenforum neerzetten ;)
Oeh, je hebt echt helemaal gelijk.
Tja krijg je met enthousiasme. :P

Thanks, ik haal het hier even weg. Anders vervuilt het weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abrakadaver schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:22:
Photoshop is ook een beetje duur voor de thuisgebruiker.
Lightroom daarentegen is een heerlijke (en betaalbare) tool, vooral nu je het camera kleurenprofiel kunt gebruiken en (vanaf 3.0) die lenscorrecties automatisch gedaan kunnen worden gebruik ik DPP nooit meer.
Ik heb altijd het idee gehad dat lightroom niet veel meer bied dan wat DPP me al biedt.
En aangezien ik wel goed overweg kan met DPP en DPP gratis is, leek lightroom me niet erg zinvol. Het leek me dan nuttiger dat geld in een photoshop (achtig) pakket te steken.

Ik ben daarom erg benieuwd wat afgezien van het camera kleurenprofiel de redenen zijn dat je lightroom gekocht hebt als vervanger van DPP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
mjtdevries schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Ik heb altijd het idee gehad dat lightroom niet veel meer bied dan wat DPP me al biedt.
En aangezien ik wel goed overweg kan met DPP en DPP gratis is, leek lightroom me niet erg zinvol. Het leek me dan nuttiger dat geld in een photoshop (achtig) pakket te steken.

Ik ben daarom erg benieuwd wat afgezien van het camera kleurenprofiel de redenen zijn dat je lightroom gekocht hebt als vervanger van DPP?
In Lightroom zitten zoveel extra features die het de moeite waard maken. De redenen voor mij om voor Lightroom te kiezen zijn oa. een complete bibliotheek van je foto's (foto management met keywords), non-destructive-edits op al je foto's, meerdere versies van je foto's (snapshots, virtual copies), goede raw en jpg ondersteuning (hoewel dpp wellicht wel beter is voor RAW bestanden). En nog wel een aantal handige andere dingen.

Ofwel, de centrale plaats waar al mijn foto's in staan, vanwaar ze ook gepublished worden naar mijn smugmug site. Wellicht dat de editing features tussen beide pakketten niet veel uiteenlopen, daar kan ik niet zoveel over zeggen, gezien ik DPP niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Dacht dat dit het 7d topic was/is ;) Lijkt bijna het grote lightroom topic nu...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dan maar weer ontopic :D

Hoe zijn jullie ervaringen met de verschillende AF(zone, spot, single etc) opties op de 7D?
Welke instellingen gebruiken jullie het meest?
Kom van een 50D af en moet nog er nog erg aan wennen iig :$

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GiLeX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:03:
Hoe zijn jullie ervaringen met de verschillende AF(zone, spot, single etc) opties op de 7D?
Ik heb geen 7D, maar die 2 dingen lijken met toch echt lichtmeting te zijn. AF bestaat uit: one-shot, AI Focus & AI Servo. Mijn bodies staan altijd op AI Servo, tenzij ik focus assist van een flitser nodig heb, dan moet ik wel naar one-shot. (Mijn 1D kent trouwens geen AI Focus, mijn xxD's wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Je kan bij de 7D zone's instellen of single AF en bij de single point ook nog eens spot AF of normaal AF om het zo maar uit te drukken ;)
Heeft nog niks met de lichtmeting te doen iig. Al kan die ook gekoppeld worden bij de 7D aan het AF punt

Edit:
Bedoel dus:
* Manual AF point selection mode
* Spot AF point selection mode
* AF point expansion mode
* Automatic AF point selection mode
* Zone AF mode

[ Voor 28% gewijzigd door GiLeX op 07-01-2011 08:08 ]

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik kwam enige tijd geleden de volgende drie filmpjes tegen waar een canon medewerker een presentatie geeft en heel veel functies/menu's uitlegt, maar ook uitgebreid ingaat op het AF systeem. Het zijn geen filmpjes van paar minuten maar al gauw +/- 50 minuten.

Filmpjes zijn ook te downloaden in MP4 formaat :D

http://www.video.bhphotov...4d48db9a26a992d3ab2&rf=bm

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De uitleg hoef ik niet ;)
Wil gebruikers ervaringen horen, wat bevalt het beste etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het is niet alleen uitleg, maar ook de gedachten er achter bij bepaalde functies, men geeft aardig wat voorbeelden en deelt eigen ervaring. De Canon medewerker deelt vooral zijn ervaring die hij had met het toestel gedurende zijn steden trip in Moskou (met voorbeelden). Aantal dingen komen aan bod die ik zelf niet echt uit de handleiding kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je veel buiten fotografeert en dan met name natuurfoto's met 'actie' is de 'zone AF' een genot om mee te werken. Ik denk dan met name aan vogels in vlucht. Ik kan me voorstellen dat dit bij sport en andere actiemomenten die je redelijk kan anticiperen ook fijn werkt, alleen is dat niet helemaal mijn pakkie an.
Ook zijn de instellingen vrij snel en eenvoudig te veranderen dmv een quick menu optie (weet niet of de 50D dat heeft). Mij bevalt het in ieder geval wel, je kan rap kiezen uit een arsenaal van AF opties en het helpt mij wel met m'n opnames. Meer 'keepers' om het maar te zeggen.

Ik ben het met superdaantje eens, dat de gedachte achter de verschillende AF modi erg belangrijk zijn. Je kan wel verschillende modi testen, maar als ze er niet voor jouw bepaalde opname bestemd zijn kunnen ze vaak tegen vallen. Aan de andere kant is het natuurlijk een genot om extra AF mogelijkheden te gebruiken voor ideale moeilijke situaties.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
polthemol schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:12:
[...]
Punt is gewoon dat als je een 60D zou overwegen voor de 200 / 300 euro die het je atm scheelt, je misschien gewoon beter voor de 7D gaat en jezelf ook wat meer mogelijkheden geeft om eens iets van sport / natuur / ... te fotograferen.
Kun je dat eens uitleggen aan een leek (mij dus)? Qua sport begrijp ik dat de 7D meer beelden per seconden schiet, of gaat het je ook om het focussen? En natuur? Doel je hier weer op snelheid, dus bij voorbeeld rennende of vliegende beesten of iets anders, een bos, een landschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Natuur is in het algemeen 'modellen die niet lang stil blijven staan' :) Bos en landschap, is toch echt allemaal landschap voor mij, daar heb je meestal ruim de tijd voor een fijne opname.

Voor mij betekent het snel willen en kunnen focussen, en snel een serie kunnen schieten als er een actiemoment is. Beetje hetzelfde als net het plaatje schieten van de winnende goal / ander actiemoment.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GiLeX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:03:
Dan maar weer ontopic :D

Welke instellingen gebruiken jullie het meest?
Kom van een 50D af en moet nog er nog erg aan wennen iig :$
Ik schiet veel BIF (birds in flight).

Daarvoor is de zone AF erg prettig of single point AF with expansion.
Het idee is: als de vogel afwijkt van je originele AF punt, de 7D volgt met het naastliggende punt.
Single AF point with expansion moet je preciezer richten als je begint met een reeks opnamen: de vogel moet precies onder het geselecteerde AF punt liggen.
Zone AF: als de vogel ergens in de zone is begint het tracken. Dit is net ietsje gemakkelijker als er opeens een vogel langsvliegt. de centrale zone is nl veel groter dan alleen het centrale AF punt.
Ik merk verder weinig verschil tussen deze 2 modes als ik eenmaal aan het tracken ben.

19 punt mode: stelt op het meest dichtbij onderwerp in. Is echter te traag voor BIF heb ik ontdekt.
Goed voor: als je de camera aan een noob geeft die jou samen met iemand anders op de foto moet zetten .
Bij single spot AF krijgen noobs het regelmatig voor elkaar om tussen de 2 geportretteerde personen door scherp te stellen op de achtergrond.

Spot AF, heel kleine AF punt: handig om scherp te stellen door gaas heen of tussen takken door.
Vroeger had ik scherp gaas en scherpe takken en een onscherpe vogel. Nu is de vogel scherp.

Gewone single spot is bekend.

Verder kun je met de custom functies de AF volledig naar je hand zetten, maar dat is een lang verhaal apart.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:23:
[...]

Ik heb geen 7D, maar die 2 dingen lijken met toch echt lichtmeting te zijn. AF bestaat uit: one-shot, AI Focus & AI Servo. Mijn bodies staan altijd op AI Servo, tenzij ik focus assist van een flitser nodig heb, dan moet ik wel naar one-shot. (Mijn 1D kent trouwens geen AI Focus, mijn xxD's wel)
Onjuist: Zone AF, spot AF zijn wel degelijk AF modes op de 7D.
Heeft jouw 1D dit soort modes (of vergelijkbare) niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

De 1D(s) heeft alleen one-shot en AI servo, vanaf versie 1D IV is ook spot en oriëntatie AF toegevoegd. De expension zit er trouwens wel op en instelbaar ook.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

breinonline schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:21:
De 1D(s) heeft alleen one-shot en AI servo, vanaf versie 1D IV is ook spot en oriëntatie AF toegevoegd. De expension zit er trouwens wel op en instelbaar ook.
Spot focus is wel vet waardeloos op een 1D4, aangezien het alleen te activeren is met een AF Stop knop, die dus alleen op de supertele's zitten, die juist niet in situaties waar Spot AF nodig is gebruikt worden.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Dancing_Animal schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:30:
[...]

Kun je dat eens uitleggen aan een leek (mij dus)? Qua sport begrijp ik dat de 7D meer beelden per seconden schiet, of gaat het je ook om het focussen? En natuur? Doel je hier weer op snelheid, dus bij voorbeeld rennende of vliegende beesten of iets anders, een bos, een landschap?
- de 7D is (met het juiste glaswerk natuurlijk) bizar snel met focussen. Ik heb een tijd terug voor het eerst indoor een paardenspring wedstrijd geschoten en 90% van de slecht gefocuste foto's waren user-error. (al kan het inlezen in hoe de diverse modussen werken wel nodig zijn. Een beetje ermee spelen een keer kan ook geen kwaad).
- hogere burstsnelheid: handig bij bewegende objecten, op die manier kun je voor jezelf wat meer opties creeeren van een bepaalde scene. In het vorige voorbeeld bv. heb ik een 6 foto's van paard met ruiter dat zich net afzet om te springen: de eerste keur ik af omdat de ruiter zijn ogen raar dichtknijpt, de 2de omdat de ruiter dom kijkt, de 3de en de 4de vind ik wel goed, maar bij de 3de zit de staart een beetje vreemd, dus ga ik voor de 4de. Bij minder fps heb ik bij zoeen zaken minder te kiezen en nu kan ik kiezen op zaken die wat extra's kunnen toevoegen aan het geheel, die vleugel van die vogel die op de volgende foto net wat perfecter zit bv.

Voor landschappen boeit het niet echt, je hebt de zaken die een 7D sterk maken niet echt in gebruik.

Het is uiteindelijk je eigen keuze, ikzelf ben in ieder geval erg blij met de 7D, misfocus op BIF is nu terug veelal een usererror geworden waar het met mijn 400D vaker het machientje zelf was die het gewoon niet goed bij kon houden ;) Dus uiteindelijk kom je dan op het punt uit denk ik: wat is het je waard en is het belangrijk voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
rockhopper schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:23:
Ik heb nergens last van gehad terwijl ik in de av stand bezig was. Weet je zeker dat je niet met je handschoenen oid aan het wieltje hebt gedraaid en zo ongemerkt wat veranderd hebt? De kou zou natuurlijk nooit een reden hiervoor mogen zijn. Als er nou water in het binnenwerk zit is het misschien een ander verhaal maar daar ga ik niet vanuit.

@wheeler & polthemol: Hoe houden deze Aq4u-accu's zich in de kou? Gaan ze net zo lang mee of lijken ze nu wel eerder leeg?
ze houden zich erg netjes. Bij mijn 400D kon ik je meestal vertellen welke accu's ik erin had door te kijken naar hoe snel de batterijen leeg gingen, maar dat kan ik nu niet meer :P Heb de eerste nacht bij het glazen huis de hele nacht buiten gefotografeerd. Begonnen met 2 volle aq-accu's en het smorgens had ik er nog een een kwart streep op over, dat was dan met veel laten zien van de gemaakte foto. Imo voor het geld wat die dingen kosten een nobrainer, ze werken goed, geen geneuzel met aparte laders zoals bij andere accu's wel eens is en ze zijn relatief goedkoop.

(heb ook nog een nepperd van hahnel trouwens, die werkt ook erg netjes en is ook gechipt).

Enige minpuntje in ieder geval is dat de AQ4U accu's dus wel gechipt zijn, ook in de camera netjes de statistieken laten zien van hoeveel foto's je erop geschoten hebt, totdat je ze uit de grip haalt. Hij lijkt die laatste dingen niet goed te onthouden. Of dat een probleem is betwijfel ik echter :P Ik keek erna omdat de optie in de camera zit, het verdere nut ervan ontgaat me volledig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Ik schiet veel BIF (birds in flight).

Daarvoor is de zone AF erg prettig of single point AF with expansion.
Het idee is: als de vogel afwijkt van je originele AF punt, de 7D volgt met het naastliggende punt.
Single AF point with expansion moet je preciezer richten als je begint met een reeks opnamen: de vogel moet precies onder het geselecteerde AF punt liggen.
Zone AF: als de vogel ergens in de zone is begint het tracken. Dit is net ietsje gemakkelijker als er opeens een vogel langsvliegt. de centrale zone is nl veel groter dan alleen het centrale AF punt.
Ik merk verder weinig verschil tussen deze 2 modes als ik eenmaal aan het tracken ben.

19 punt mode: stelt op het meest dichtbij onderwerp in. Is echter te traag voor BIF heb ik ontdekt.
Goed voor: als je de camera aan een noob geeft die jou samen met iemand anders op de foto moet zetten .
Bij single spot AF krijgen noobs het regelmatig voor elkaar om tussen de 2 geportretteerde personen door scherp te stellen op de achtergrond.

Spot AF, heel kleine AF punt: handig om scherp te stellen door gaas heen of tussen takken door.
Vroeger had ik scherp gaas en scherpe takken en een onscherpe vogel. Nu is de vogel scherp.

Gewone single spot is bekend.

Verder kun je met de custom functies de AF volledig naar je hand zetten, maar dat is een lang verhaal apart.

[...]

Onjuist: Zone AF, spot AF zijn wel degelijk AF modes op de 7D.
Heeft jouw 1D dit soort modes (of vergelijkbare) niet?
Dit is info waarmee ik nog eens aan de slag moet, heb nog niet echt geexpoerimenteerd met het pannen/tracken met de 7D, de keren dat ik dat deed (rennende honden) gebruikte ik de 19punts modus, maar dat is dus trager. Goed om te weten :)
Heb IIG 1 van de 3 custom functies ingesteld voor het tracken, zodat ik dan direct de servo focus aan heb staan en een bruikbaar focuspunt/veld heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:19
Sinds een aantal dagen ben ik ook de gelukkige eigenaar van een 7D. Kom van een 500D, dus moet nog wel even wennen. Ik merk wel dat je ook meteen meer zin hebt om handmatig instelligen te doen en aan te passen.

Ik heb een vraag waar hier misschien iemand een antwoord op weet. Ik merk dat de LCD zodra deze de laatst gemaakte foto toont, het meest heldere/witte deel van de foto om en om in wit en zwart getoond wordt. Kan dit liggen aan een instelling van de camer, of zou er echt iets aan de hand zijn? :? Of is het wellicht een bekend euvel dat misschien met een firmware update verholpen kan worden? De huidige firmware versie is 1.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Net als bij een Nikon (vies woord hier hihi) zal dat op overbelichting wijzen neem ik aan :)
Dit wordt als een knipperend vlak weergegeven. Dan kun je eventueel maatregelen nemen om dit tegen te gaan.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat is een instelling die aangeeft of iets overbelicht is inderdaad, kan je gewoon uitzetten :) Iets met 'highlights' in de naam, dacht ik :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 09-01-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001

Sick Nick

Drop the top!

Is iets wat je 500D ook al kon overigens, alleen staat het daar standaard uit om dit soort verbaasde reacties te voorkomen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Sick Nick op 09-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Sick Nick schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:21:
Is iets wat je 500D ook al kon overigens, alleen staat het daar standaard uit om dit soort verbaasde reacties te voorkomen ;)
Ha, mijn eerste vraag is meteen een dumb ass vraag 8)7 Sorry daarvoor :+ Bedankt voor alle snelle reacties, ik ga maar eens even een handleiding lezen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou gewoon lekker ermee gaan spelen, beetje door het menu bladeren om te kijken wat je tegen komt. Als je dan iets ziet waarvan je denkt 'wat is dat?' kan je altijd nog het boekje erbij pakken. Zo'n saaie lange handleiding doorlezen is ook geen pretje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sick Nick schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:21:
Hoort bij een 7D ook uit te staan standaard voor zover ik weet. Raar dat het bij hem aanstond dan :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Stond bij mij ook standaard aan. Neemt niet weg dat ik het eigenlijk best handig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond bij mij standaard uit. Heb het wel aangezet, vind het wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Nikon D70s ging het heel makkelijk "per ongeluk" aan. De knop naast het display moest namelijk tussen foto's wisselen door hem omhoog/omlaag te duwen en links/rechts waren de weergave modi. Ik heb continu dat als iemand die camera ook maar even in zijn hand heeft en foto's probeert te bekijken ze binnen een paar seconden bij me staan: hij doet raar!

Waarschijnlijk is het bij Canon ook een knopje dat je makkelijk per ongeluk aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Op instapmodellen is het alleen zichtbaar door op Info te drukken. Bij de duurdere modellen is het een menu optie.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Het is inderdaad een menu optie. Ik schrok van het beeld omdat mijn Dell laptop ongeveer hetzelfde deed, en 2 dagen later was de GPU overleden. Het effect op het beeldscherm leek hier heel sterk op, vandaar mijn vraag. Nu ik weet dat het bewust is ben ik gerustgesteld. Sterk er nog, ik denk dat het inderdaad wel handig is om te kunnen zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Heb ik toch nog even een vraag over de 7D :) Ik weet dat hij meer focuspunten heeft dan de 60D en de 550D. Ik ga er even vanuit dat ik iets met live view wil schieten. Als ik nu focus op iemand die zich in het midden van het scherm bevindt, gaat dat bij de 7D dan ook sneller dan op die andere twee? Hoe lang duurt het dan? Ik heb laatst in een fotozaak met een 60D staan spelen en dan was je al gauw 4 seconden kwijt als je met het scherm focusde. Weet echter niet in welke mode hij dan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Live view in live mode en focussen, gaat een stuk langzamer dan "normaal" focussen.
Dat is volgens mij bij alle Eos camera's zo.
Heb nou niet bepaald het gevoel dat m'n 7D sneller is dan m'n 50D in live view.
Moet eerlijk zeggen gebruik het ook niet veel, omdat het nou eenmaal een stuk slomer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In quick mode gaat dat wel snel, omdat hij dan even de spiegel opklapt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
universal creations schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:09:
In quick mode gaat dat wel snel, omdat hij dan even de spiegel opklapt.
Kun je uitleggen hoe dit werkt? Eventueel in een ander topic of dm? Waarom dan niet altijd de quick mode gebruiken bij voorbeeld. Waarom werkt iets sneller als je eerst een spiegel moet opklappen? Ik vraag me sowieso af waarom er nog een spiegel tussen zit. Zet dat beeld dat op de chip valt gelijk door naar het grote scherm en de viewfinder en je bent klaar lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 14-01-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het beeld dat op je chip valt wil je niet in een LCD schermpje in je zoeker zien. Dat heeft altijd (minieme) vertraging. en je hebt een lcd met een hele hoge resolutie nodig om daadwerkelijk te kunnen zien of iets scherp is of niet, daarbij komt ook dat je kleuren er altijd anders uit zien op een LCD.

Leuk voor compact camera's waar het ook zo gebruikt word, maar niet op een dSLR!

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Dancing_Animal schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:45:
[...]

Kun je uitleggen hoe dit werkt?
Doordat de spiegel even wegklapt kan de camera snel een normale focus doen met de normale snelheid van niet live-view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
Vanaf 3:20m wordt uitgelegd hoe de autofocus van een dSLR werkt en het verschil tussen phase-AF en contrast-AF. (en vergeet de Sony reclame er omheen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ok, thanks. Iets anders nog. Die micro-adjustment die de 7D wel heeft en de 60D niet, hoeveel scheelt dat nou? Wat ik begrijp is dat je bij autofocus na adjusten vaker een scherper beeld hebt. Klopt dat? Ik blijf een beetje cirkelen rondom de 550D, 60D en 7D. Alhoewel ik de 7D net iets te prijzig vind en ook wel erg groot (maar ook weer niet zo heel veel groter dan de 60D) en ik de 550D weer minder interessant vind omdat er geen horizon in zit en de FPS niet zo heel hoog ligt. Choices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De microadjust is om je lenzen bij te stellen via de camera als de lens last heeft van back of front focus. Als jij je lenzen daar goed op afstelt met de 7D dan krijg je inderdaad scherpere foto's. Dan vooral in de zin van het onderwerp waar jij op hebt scherp gesteld. Maar dat gebeurt alleen als je lenzen dus last hebben van back of front focus. Heb je een lens die spot-on is helpt de Microadjust niet en maakt het alleen maar slechter en dus minder scherpe foto's.

Zit zelf ook met de keuze voor een nieuwe camera body. Wil mijn 350D gaan vervangen. Bij mij is de 550D al afgevallen. Maar ben er nog niet uit of het de 7D of 60D wordt. Het AF systeem van de 7D spreekt mij heel erg aan incombinatie met de 100% viewfinder en de transmissive LCD in de viewfinder zodat je een grid kan aanzetten. Bij de 60D heb je die optie ook voor een grid maar dat betekend dat je het matglas moet vervangen en die zijn ook 30 euro.

Maar of dat de bijna 350 euro prijs verschil waard is tussen de 60D en 7D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 7D nu net iets meer dan een week, en plots doet het wiel rechts van het scherm niks meer.
Het kan nog wel rond draaien, maar er gebeurd dan niks meer in de camera.
Schuifje er onder staat naar links (dus niet op Lock).
Er lastig met instellingen aanpassen.

Heb al "Reset all Camera settings" gedaan, maar dat hielp helaas niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ding dood? Of een instelling die ik per ongeluk heb geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:07:
[knip]

Maar of dat de bijna 350 euro prijs verschil waard is tussen de 60D en 7D?
Paar weekjes geleden even de 60D vast gehad, maar wat een onding is dat qua knoppen zeg :X Ik heb nu de 50D en ze hebben letterlijk alles omgegooid en anders gedaan, en dan niet in de positieve zin.

Het enige leuke aan de 60D is het kantelscherm, maar verder is de 7D zóveel beter, als je het mij vraagt.

[ Voor 47% gewijzigd door Hahn op 16-01-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geld voor mij ook voor de 7D daar zitten alle knoppen ook op een andere plek als bij mijn 350D. Dus zal aan beide moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Maar het is ook hoe de knoppen aanvoelen, dat vind ik bij de 50D/7D een stuk beter dan de 60D. Heel de body eigenlijk, want 50D en 7D zijn van magnesium gemaakt, terwijl de 60D plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar inderdaad.De 60D krijg je niet echt feedback als je de knop indrukt. Maar vond het niet heel storend. Als je een knop indrukt reageert het wel goed.

De magnesium body is inderdaad nog een voordeel van de 7D. Maar vraag me af of ik en vele andere met mij niet voldoende hebben aan de bouw van de 60D. Ik vond de 60D namelijk al veel degelijker aan voelen als bijvoorbeeld de 550D. Heb nu de 350D en daar is letterlijk alles plastic en is ook niet heel solide. Maar de 350D is bij mij nog steeds heel. De magnesium body is zeker een plus maar nodig is het niet voor mij denk?

Ik vind hem lastig om te kiezen tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Plastic klinkt meteen weer zo waterpistooltjesachtig :+ De 60D heeft een metalen (aluminium?) frame met daaromheen een behuizing van hoogwaardig kunststof. Een voordeel daarvan is dat de 60D lichter is dan de 7D. Dat is waarschijnlijk het voornaamste verschil dat je voelt: gewicht. Verwar dat niet met kwaliteit.
Stevigheid dan? Och, laten vallen moet je met geen enkele camera doen, ook niet met een body die is gemaakt van een magnesiumlegering. En tegen stoot- en krasschade is een goede kunststof zeker zo goed als een magnesiumlegering. Voor het oog misschien nog wel beter, omdat een krasje in kunststof niet meteen metalig zit te glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 18-09 06:58
Magnesium is gelukkig veel degelijker...
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/got/IMG_6409.jpg
40d met gebruikssporen

Bescheiden tik tegen het hek, precies op het verkeerde punt ofzo...

[ Voor 19% gewijzigd door ThomasW op 16-01-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Het deel wat bij jou kapot is, is geen magnesium.. Wat dacht je? Dat ze heel de camera daarvan zouden maken? Tuurlijk niet. De 7D heeft net zo goed als de 60D plastic afwerkingen. Alleen het 'frame' is van magnesium. http://cpn.canon-europe.c...cal/eos7d/caption_020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Het deel wat kapot is, is wel van magnesium, kijk nog maar eens goed naar het plaatje wat je post ;)
(Overigens is dit de behuizing van de 40D, maar verschil rond de flitser zit er niet met de 7D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt zelfs kans dat in zo'n situatie plastic een kras had gehad, maar wel heel was gebleven.

Overigens denk ik dat de bescheiden tik tegen het hek toch niet zo erg bescheiden was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Nouja, ik heb er niets van gemerkt in ieder geval. Het ding hing om m'n nek en ineens zit er een deuk en een scheur in, bij het op laten komen van de flitser brak het spul gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
PowerUp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:57:
Het deel wat kapot is, is wel van magnesium, kijk nog maar eens goed naar het plaatje wat je post ;)
(Overigens is dit de behuizing van de 40D, maar verschil rond de flitser zit er niet met de 7D).
Dat weet ik. :) Maar het gaat uiteindelijk toch om de magnesium body van de 7D. En staat het niet in het 40D topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Daar ging het ook niet om he, de stelling was dat een magnesium body beter aan voelt dan een body van plastic... Een magnesium body is geen garantie dat het ook daadwerkelijk degelijker is. Ik ga met mjtdevries mee, dat een plastic body waarschijnlijk alleen een kras had gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:28:
Heb mijn 7D nu net iets meer dan een week, en plots doet het wiel rechts van het scherm niks meer.
Ik neem even aan dat je hem nieuw hebt gekocht: direct contact met de verkoper opnemen. Wellicht valt ie nog onder een DOA regeling en krijg je direct een nieuwe. Hopelijk heb je alle verpakkingsmaterialen nog liggen en kun je hem gelijk netjes terug in de doos doen. Dat is in ieder geval wel de reden waarom ik dat altijd doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hahn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:32:
Paar weekjes geleden even de 60D vast gehad, maar wat een onding is dat qua knoppen zeg :X Ik heb nu de 50D en ze hebben letterlijk alles omgegooid en anders gedaan, en dan niet in de positieve zin.

Het enige leuke aan de 60D is het kantelscherm, maar verder is de 7D zóveel beter, als je het mij vraagt.
Ik vind de 60D juist zo leuk wegens de lay-out van de knoppen :+

Alleen "het prullenbakje" moet nog naar rechts en wat meer feeling in de knoppen + "Lock schuifje" en dan mag Canon het zo op de 7D Mark II zetten wat mij betreft :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Welk Compact Flash kaartje raden jullie mij het best aan voor de 7D?

Snelheid vind ik wel belangrijk.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Hele domme vraag misschien, maar wordt de 7D met een CF geleverd? Ben van plan deze week een 7D te halen, en als er al een CF meegeleverd is, kan ik daar voorlopig even mee doen, terwijl ik op zoek ga naar een goedkope en snelle CF van een gb of 16.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Volgens mij niet, voor zover ik weet zaten bij m'n 40D en 50D ook geen CF's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Richard! schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:24:
Welk Compact Flash kaartje raden jullie mij het best aan voor de 7D?

Snelheid vind ik wel belangrijk.
Ik gebruik zelfs Sandisk 400x UDMA kaartjes; niet zo achterlijk duur als de 600x varianten, maar wel gruwelijk snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Welke snelheid vind je belangrijk, wegschrijven in de camera of wegschrijven naar je computer? Als je niet continu burst-opnames maakt, is bijvoorbeeld een Sandisk Ultra snel zat, ook voor video. Als je wel vaak in burst schiet is een Sandisk Extreme wellicht te overwegen. Prijsverschil is relatief groot, iets van 35 euro voor een 16GB kaartje. Als het je daarnaast gaat om de snelheid van kaartlezer naar computer (en je hebt een kaartlezer die die hoge snelheid ook echt aankan!) dan heeft een Extreme ook daar een voordeel.
Zelf schiet ik vooral Ultra, de Extreme is me het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sjekster schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:16:
Hele domme vraag misschien, maar wordt de 7D met een CF geleverd? Ben van plan deze week een 7D te halen, en als er al een CF meegeleverd is, kan ik daar voorlopig even mee doen, terwijl ik op zoek ga naar een goedkope en snelle CF van een gb of 16.
iig niet bij de 7d die ik gekocht heb. kan het me ergens ook niet voorstellen dat het bij een andere toko wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Standaard is zonder kaartjes, die mag je zelf er bij uitzoeken in een winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
JME schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:30:
Welke snelheid vind je belangrijk, wegschrijven in de camera of wegschrijven naar je computer? Als je niet continu burst-opnames maakt, is bijvoorbeeld een Sandisk Ultra snel zat, ook voor video. Als je wel vaak in burst schiet is een Sandisk Extreme wellicht te overwegen. Prijsverschil is relatief groot, iets van 35 euro voor een 16GB kaartje. Als het je daarnaast gaat om de snelheid van kaartlezer naar computer (en je hebt een kaartlezer die die hoge snelheid ook echt aankan!) dan heeft een Extreme ook daar een voordeel.
Zelf schiet ik vooral Ultra, de Extreme is me het prijsverschil niet waard.
Ik schiet niet zo vaak in burst en de buffer zou ik ook niet gauw volschieten, ik wil er wel zeker van zijn dat de kaart snel genoeg is voor het filmen in 1080

Wat betreft de overschrijving naar de computer, dat maakt mij niet zo veel uit, het hoeft niet zo snel mogelijk maar het moet natuurlijk geen uren duren.

Ik heb nu met mijn 1000D dat het kaartje traag is als ik in raw schiet, als ik dan een bkt van 3 foto's maakt zit er een halve seconden tussen de foto's. Dat moet ik natuurlijk nu niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze kaart erbij gekocht:
pricewatch: Sandisk Extreme CompactFlash 16GB 400x

Gaat prima met filmen en burst opnames.
Lekker snel, alleen zou ik als ik opnieuw de keuze zou moeten maken, nu 32GB kopen ipv 16GB.
Die 16GB heb ik té snel vol. Filmen en burst kost toch aardig wat geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik zat er ook aan te denken om die te kopen alleen dan in 8GB, ik koop liever 2x 8GB dan 1x 16GB.

Echter hebben 2 mensen mij deze kaart al afgeraden niet omdat hij niet goed is maar omdat hij ''overbodig'' zou zijn, ik zou dan beter een Ultra kunnen kopen volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Toch jammer dat ik voor mijn verjaardag bij lange na niet genoeg heb gekregen voor een camera en lenzen.
Ik heb besloten om de 7D nog even te laten zitten en te gaan voor een nieuwe objectief.
Zoals het filmpje ergens terug al aangaf, je kunt beter een goede lens op een minder goede body hebben dan andersom.

Stiekem hoop ik dat er in de tussentijd een upgrade van de 7D of de 5D wordt gelanceerd, maar dat is nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:24:
Ik heb deze kaart erbij gekocht:
pricewatch: Sandisk Extreme CompactFlash 16GB 400x

Gaat prima met filmen en burst opnames.
Lekker snel, alleen zou ik als ik opnieuw de keuze zou moeten maken, nu 32GB kopen ipv 16GB.
Die 16GB heb ik té snel vol. Filmen en burst kost toch aardig wat geheugen.
Told you so : nero355 in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2" O-) :+

Zelf heb ik de Sandisk 32 van 60 MB/s en ik kan deze 2 readers echt aanraden wat betreft snelheid :
Lexar RW035 CardReader (Staat niet meer in de Pricewatch ... )
of
pricewatch: Sandisk ImageMate All-in-One USB 2.0 Reader

De Lexar is ietsje sneller en IMHO handiger in gebruik. En ja ik heb ze allebei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoe snel is die Sandisk bij jou ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sapphire schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:17:
Hoe snel is die Sandisk bij jou ?
Per .MOV file 4 seconden langzamer dan de Lexar :+

Beiden zitten ze rond de 22 a 28 MB/s afhankelijk van de file size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oke welke raden jullie mij nu aan?

De

Sandisk CF 8.0GB, Ultra, 30MB/sec (200x speed)

of de

Sandisk CF 8.0GB, Extreme 60MB/sec, UDMA 5 (400x speed)

Zit een prijsverschil in van 20,- en die Extreme is wel een keer zo snel.

Bij die Extreme moet ik zeker ook een snellere en duurdere cardreader hebben.

Ben bang dat die Ultra misschien te langzaam is?

[ Voor 7% gewijzigd door Richard! op 25-01-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Als het je vooral om het filmen gaat: Het video-dSLR hardware topic. De 7D doet op 1080p 5,5 MB/s, die Ultra is dus ruim en ruim voldoende.

Edit: die 30 MB/s is zijn leessnelheid. De schrijfsnelheid is volgens Sandisk minimaal 9 MB/s... ook nog snel genoeg dus.

[ Voor 29% gewijzigd door PowerUp op 25-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Richard! schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13:
Ik heb nu met mijn 1000D dat het kaartje traag is als ik in raw schiet, als ik dan een bkt van 3 foto's maakt zit er een halve seconden tussen de foto's. Dat moet ik natuurlijk nu niet hebben.
Vraag me af of dat echt aan je kaartje ligt. Wat is de burst rate van de 1000D? Als dat 3 frames/seconde is, dan kan je camera gewoon niet sneller dan dat wat je nu ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Richard! schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:36:
Oke welke raden jullie mij nu aan?

De

Sandisk CF 8.0GB, Ultra, 30MB/sec (200x speed)

of de

Sandisk CF 8.0GB, Extreme 60MB/sec, UDMA 5 (400x speed)

Zit een prijsverschil in van 20,- en die Extreme is wel een keer zo snel.

Bij die Extreme moet ik zeker ook een snellere en duurdere cardreader hebben.

Ben bang dat die Ultra misschien te langzaam is?
lekker de ultra kopen. Heb ik ook in gebruik (2x 16gb heb ik) en dat spul is snel zat voor mijn camera's. Ook voor de 7d :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb zelf zowel ultra als extreme, maar de ultra voldoet prima. ook voor die enkele keer dat ik de burst mode gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oké bedankt heren, hier kan ik wat mee :) .

Nog een klein vraagje,

pricewatch: Sandisk Ultra CompactFlash Ultra 8GB 200x

Is dat een Ultra II of een gewone? Omdat in de lijst een afbeelding van een Ultra II staat en bij de specs ook maar de afbeelding ernaast zegt een gewone Ultra?

En welke cardreader raden jullie mij nog aan bij deze CF?

Had deze in gedachten.

[ Voor 104% gewijzigd door Richard! op 25-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
marceltuit schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:06:
[...]

iig niet bij de 7d die ik gekocht heb. kan het me ergens ook niet voorstellen dat het bij een andere toko wel gebeurt.
Ok, thx. Ik dacht ik vraag het maar ff, omdat ik toen ik mijn 450D kocht, ik er ook een SD kaart bij had gekocht, en toen ik de doos uitpakte, bleek er in de camera al een SD kaart te zitten. Blijkbaar niet normaal? :P

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Bij digicamshop.nl hebben ze volgens mij samengestelde pakketten met kaarten en/of schoonmaak setjes etc.
Voordeel is dat je dan een complete set hebt, vaak de volgende dag in huis (volgens mij)
Nadeel is dat het misschien goedkoper kan, zie pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Richard! schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:42:
Oké bedankt heren, hier kan ik wat mee :) .

Nog een klein vraagje,

pricewatch: Sandisk Ultra CompactFlash Ultra 8GB 200x

Is dat een Ultra II of een gewone? Omdat in de lijst een afbeelding van een Ultra II staat en bij de specs ook maar de afbeelding ernaast zegt een gewone Ultra?

En welke cardreader raden jullie mij nog aan bij deze CF?

Had deze in gedachten.
Die je hebt is goed.
Dat is een nieuwe ultra, die doen 30 mb/sec, ik heb die ook en tis een prima kaartje :)
De "oude" ultra II kaartjes deden 20mb/sec maar zijn als het goed is uit assortiment en de ultra lijn is vervangen door deze nieuwe.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:04:
Toch jammer dat ik voor mijn verjaardag bij lange na niet genoeg heb gekregen voor een camera en lenzen.
Twee dingen:

- Als je als volwassen vent afhankelijk bent van je verjaardag om geld bij elkaar te schrapen doe je iets serieus verkeerd

- Hoeveel geld verwacht jij op je verjaardag te krijgen dan? 2000 euro? 8)7

Niet trollerig bedoeld; gewoon even een realitycheck. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
sapphire schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:02:
[...]

Die je hebt is goed.
Dat is een nieuwe ultra, die doen 30 mb/sec, ik heb die ook en tis een prima kaartje :)
De "oude" ultra II kaartjes deden 20mb/sec maar zijn als het goed is uit assortiment en de ultra lijn is vervangen door deze nieuwe.
Oké, hartelijk bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
TimMer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Twee dingen:

- Als je als volwassen vent afhankelijk bent van je verjaardag om geld bij elkaar te schrapen doe je iets serieus verkeerd

Deal met de vrouw misschien?

Hoezo 7D, je hebt toch een goede camera? Nou vooruit dan, maar dan doe je dat maar met het geld dat je voor je verjaardag hebt gekregen...

Realiteit in veel huishoudens.

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TimMer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Twee dingen:

haha, ik snap je reactie best. Maar bij een gedeelde huishouden hebben wij gekozen dat we ieder een bedrag krijgen per maand om lekker zelf uit te geven. De rest wordt gespaard en what not. Die camera zit niet bij de rest iig. Wat ThomasW zegt klopt dan ook wel.

Ik werd dit jaar 30 en dat was zo'n beetje het idee. Ik ging er overigens niet speciaal vanuit dat ik ook zo'n groot bedrag zou krijgen. haha, sterker nog, in the end kwam ik er niet eens in de buurt.
Maar goed, dan spaar ik er zelf voor. Dat is ook niet zo'n probleem. Maar houdt wel in dat ik voorlopig geen nieuwe body aan kan schaffen. Daarom zei ik al, volgend jaar is er wellicht iets vernieuwends, dus komt het alleen maar mooi uit. En dan ben ik weer jarig. :+
Heb iig al een lens uitgezocht. (17-55 f/2.8 IS)

Overigens kwam het idee van een nieuwe camera van mijn vrouw. Dat ipv een horloge. Ze zegt, daar doe je ook langer mee. (ik wel that is. :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 26-01-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Duidelijk. Sterkte met sparen dan! :P

De keuze voor die 17-55mm lens zal je trouwens nooit spijt opleveren; heb hem ook: heerlijk ding. :)

[ Voor 58% gewijzigd door TimMer op 26-01-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:30:
[...]

haha, ik snap je reactie best. Maar bij een gedeelde huishouden hebben wij gekozen dat we ieder een bedrag krijgen per maand om lekker zelf uit te geven. De rest wordt gespaard en what not. Die camera zit niet bij de rest iig. Wat ThomasW zegt klopt dan ook wel.

Ik werd dit jaar 30 en dat was zo'n beetje het idee. Ik ging er overigens niet speciaal vanuit dat ik ook zo'n groot bedrag zou krijgen. haha, sterker nog, in the end kwam ik er niet eens in de buurt.
Maar goed, dan spaar ik er zelf voor. Dat is ook niet zo'n probleem. Maar houdt wel in dat ik voorlopig geen nieuwe body aan kan schaffen. Daarom zei ik al, volgend jaar is er wellicht iets vernieuwends, dus komt het alleen maar mooi uit. En dan ben ik weer jarig. :+
Heb iig al een lens uitgezocht. (17-55 f/2.8 IS)

Overigens kwam het idee van een nieuwe camera van mijn vrouw. Dat ipv een horloge. Ze zegt, daar doe je ook langer mee. (ik wel that is. :P)
Oh. Dear. God. da's herkenbaar :P Mag ik je adviseren om al je mogelijke oude 'hobby attributen' via marktplaats te verkopen? Da's hoe ik 't heb geregeld. (In de smaak; mijn hobby is ook echt mijn hobby)

On a different note, meer ontopic misschien:

Juist door m'n nieuwe 7d ben ik erg geneigd om over te stappen op L glas. Is de 17-40 L van canon nou een beetje fijne walk around lens? qua prijs is 'ie naar mijn idee nog net 'instapperig'...

Ik kom overigens van een 17-55 IS af, op een 450d. ik werd GEK van de barrel distortion op die lens...

Goede keus?

FL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Mag ik aannemen dat je een 18-55IS bedoelt? Als het wel een 17-55 is, dan zou ik die houden.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste