Het grote SSD topic ~ Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste
Acties:
  • 197.106 views

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:40:
Ik herhaal mezelf even:
"Wat mij betreft wordt de keuze tussen de Intel G2's en Lindix SSD's op dit moment voornamelijk bepaald door hoeveel ruimte je nodig hebt. 30, 60, 80, etc. Beiden zijn goed, de verschillen zijn te klein om daar een algemene uitspraak over te kunnen doen. Voor individuen kan het wel uitmaken."

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Xandrios schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:48:
Zijn er hier ooks mensen die de Intel Postville hebben draaien in een 2009 Macbook met nvidia chipset? Er worden behoorlijk wat problemen gerapporteerd met deze combo, oa hier:

http://discussions.apple....messageID=9992305#9992305

Ik heb net al een cradle ding gekocht om mijn superdrive te vervangen voor een extra HDD bay, maar als de Intel SSD niet goed gaat werken...dat zou wel extreem jammer zijn.
Hier een 2009 17'' macbook pro met nvidia chipset, en een 80GB postville G2 werkt prima.

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Snowwie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 03:16:
Ik volg dit topic ook al een tijdje maar het is gewoonweg niet te doen; een keuze maken tussen OCZ of Intel ...

Beiden hebben namelijk wel wat...
Als je twijfelt zou ik op dit moment voor de intel postville gaan. Random snelheid wint de Intel sowieso.

De sequentiële specs van de vertex op de ocz site haal je nooit. Qua sequentiele write is de vertex niet veel hoger dan de intel. M'n 60GB writes zwerven zo rond de 70-110MB, afhankelijk van firmware/wiper/gc. Als je die tools niet gebruikt, dan kan je er beter vanuit gaan dat ze sequentieel even snel schrijven. De 120GB versie schijnt wel een stuk sneller te schrijven.

Er is nieuwe firmware, en ik kon toch niet laten om het te proberen, maar het was nog een heel gedoe: TRIM werkte in principe wel, maar het ruimde de bestaande beschreven blokken natuurlijk niet op (edit: de vrije ruimte beschrijven en verwijderen leverde vreemd genoeg geen herstel op. Heb met procmon gekeken en volgens info op ocz forum zie ik wel de commando's die tot trim zouden leiden, maar de performance was om te janken. Ook na een uur op S1 sleep en een uur uitgelogd). Firmware 1.41 daarna geprobeerd, waarbij ik weer bij m'n 1.30 snelheden zat, maar ook die ruimt niet alle beschreven blokken op. In theorie was het dus non-destructive flash, maar in praktijk moet je toch eigenlijk de ssd weer helemaal leeg maken (met hun sanity erase tooltje of weer 1.10 gaan flashen).

Ik hou het wel even bij 1.41. Die GC lijkt het goed te doen: Hoef niet eens sleep ofzo te gebruiken.

De vertex is per GB ook duurder, en dat zal misschien nog erger worden. Zover ik begrijp zijn het dezelfde nand chips die in de iphone en ipod zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door _H_G_ op 19-10-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik ga binnenkort mijn Dell Latitude D830 upgraden naar Windows 7. De laptop gaat van 2GB naar 4GB en het leek mij ook een goed moment om de huidige schijf te vervangen door een SSD. Ik doe 90% werk in Visual Studio 2008, dus ik hoop dat vooral compilatie een stuk sneller zal gaan. Verder vind ik het prettig dat het beter tegen schokken kan. Nu lijkt mij de Intel X25-M Postville (160GB) een goede keuze. Vlot en groot genoeg voor mijn huidige werkzaamheden.

Ik heb een compleet nieuwe laptop overwogen, maar aangezien de laptop verder goed voldoet, net een nieuwe accu heeft leek mij een geheugen en SSD upgrade het beste.

Nu zie ik twee verschillende types. De G2C1 en G2R5. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn, welke ik moet hebben of andere opmerkingen?

[ Voor 0% gewijzigd door BugBoy op 19-10-2009 14:58 . Reden: Links aangepast ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Je kan even zoeken naar G2C1 en G2R5 in dit topic. Kort gezegd is de R5 de retail versie (bracket erbij voor montage). In de pricewatch staat bij C1 ook retail, maar ik heb de 80GB C1 en zat in een kartonnen oem doosje met niks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Overigens moet je met het compilen geen wonderen verwachten van je SSD. Ik heb hier ook een SSD draaien op mijn werkplek, het is sneller geworden, maar niet heel erg veel...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:48:
Zijn er hier ooks mensen die de Intel Postville hebben draaien in een 2009 Macbook met nvidia chipset? Er worden behoorlijk wat problemen gerapporteerd met deze combo, oa hier:

http://discussions.apple....messageID=9992305#9992305

Ik heb net al een cradle ding gekocht om mijn superdrive te vervangen voor een extra HDD bay, maar als de Intel SSD niet goed gaat werken...dat zou wel extreem jammer zijn.
Er zijn wel meer problemen met schijven (waarbij het niets uitmaakt van welk merk en of deze een hdd of ssd is) waarbij de machine veel last heeft van beachballs, hangers of gewoon stottert. Deels blijkt dit te komen door EFI 1.7 en deels door iets anders. Inmiddels heeft Apple voor de Nvidia machines een nieuwe SATA driver uitgegeven in de vorm van Performance Update 1.0 die deze problemen zou moeten oplossen. Veel mensen op diverse fora melden ook dat dit inderdaad het geval is.

Ik zou eens kijken of er via de wet koop op afstand niet iets mogelijk is als het ding bestellen, paar dagen uitproberen (waarbij je vooraf wel die performance update geïnstalleerd hebt!) en binnen de wettelijk (of door de shop) gestelde periode weer terug te sturen indien dat ding niet doet wat het zou moeten doen (reden hoef je dan niet op te geven maar in principe is het gewoon een niet naar behoren functionerend product). Wellicht dat de winkel zelf een handreiking kan bieden. Ik verwacht na die performance update niet dat je hier nog gebruik van hoeft te maken (eigenlijk verwacht ik dat ook al zonder die update) maar als je het heel erg op safe wilt spelen zou je nog naar die opties kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Ik ga voor mijn desktop binnenkort over op windows 7 (ultimate 64bit voor 18euro via surspot .nl :)) en zal dan ook een SSD inzetten als bootschijf; de Intel Postville G2 (80 GB). Hier heb ik een vraagover die ik niet beantwoord heb zien in dit topic en daarbuiten:

Ik wil de huidige HD's blijven gebruiken als data schijven en de SSD als bootschijf met windows 7. Voor de installatie van windows 7 zal ik in het BIOS AHCI aanzetten, vanwege de betere prestaties. Heeft dit gevolgen voor de bestaande HD's met data (NTFS), kan ik die gewoon blijven gebruiken zonder gevolgen wanneer ik AHCI aanzet?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Ja

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snowwie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 03:16:
Ik volg dit topic ook al een tijdje maar het is gewoonweg niet te doen; een keuze maken tussen OCZ of Intel ...

Beiden hebben namelijk wel wat...
Als je 180-190 € over hebt gewoon een Intel halen en genieten zonder al teveel gedoe ;)
Laatste persoon die ik hetzelfde heb verteld heeft er in ieder geval geen spijt van :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Scooper schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:28:
Overigens moet je met het compilen geen wonderen verwachten van je SSD. Ik heb hier ook een SSD draaien op mijn werkplek, het is sneller geworden, maar niet heel erg veel...
Ik zie mijn CPU load eigenlijk nooit boven de 45% uitkomen. Het schommelt tijdens het compileren zo tussen de 20-45%. Ik compileer altijd op de lokale schijf, dus ik ging er vanuit dat het systeem I/O bound zou zijn. Geen idee trouwens of VS2008 (of straks VS2010) gebruik maakt van meerdere cores tijdens het compileren. Zou wel erg suf zijn als dat niet het geval was.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 19-09 09:44
BugBoy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Ik zie mijn CPU load eigenlijk nooit boven de 45% uitkomen. Het schommelt tijdens het compileren zo tussen de 20-45%. Ik compileer altijd op de lokale schijf, dus ik ging er vanuit dat het systeem I/O bound zou zijn. Geen idee trouwens of VS2008 (of straks VS2010) gebruik maakt van meerdere cores tijdens het compileren. Zou wel erg suf zijn als dat niet het geval was.
Ja, ik had de SSD eigenlijk met dezelfde intentie gekocht, maar het viel me toch tegen. Nou moet ik zeggen dat ik hier ook maar een Core 2 Duo E6400 heb (2,13Ghz). Dus misschien dat hij bij mij wat eerder de bottleneck vormt. Maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als er maar 1 core belast zou worden in VS.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

vandermark schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:36:
Ik ga voor mijn desktop binnenkort over op windows 7 (ultimate 64bit voor 18euro via surspot .nl :)) en zal dan ook een SSD inzetten als bootschijf; de Intel Postville G2 (80 GB). Hier heb ik een vraagover die ik niet beantwoord heb zien in dit topic en daarbuiten:

Ik wil de huidige HD's blijven gebruiken als data schijven en de SSD als bootschijf met windows 7. Voor de installatie van windows 7 zal ik in het BIOS AHCI aanzetten, vanwege de betere prestaties. Heeft dit gevolgen voor de bestaande HD's met data (NTFS), kan ik die gewoon blijven gebruiken zonder gevolgen wanneer ik AHCI aanzet?
18 euro voor ultimate? Waar vind je dat of heb je iets speciaals? Ik heb net even gekeken en als student van de UvA zie ik alleen een upgrade voor EUR69.75. Niet bepaald 18 euro en daarnaast denk ik dat ik zelf weinig heb aan een upgrade aangezien ik geen vista heb. Edit: zie net dat het van XP ook kan. Maar goed, upgraden van XP naar Win7.... :X

Wat je vraag verder: Ik draai nu AHCI met een postville en een gewone HDD (en DVD-RW) op dezelfde controller (ICH10R) en dat werkt allemaal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Termy op 19-10-2009 16:53 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Hogeschool Leiden: ook 18 euro :P
En nog meer offtopic: Vista upgrade serials kon je ook gebruiken voor een volledige install, misschien kan dat met 7 ook weer,

[ Voor 12% gewijzigd door Dannisi op 19-10-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Wtf? En we hebben het hier echt over MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) (SL) NL (of UK)??

Bah.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
/offtopic, het kan erger hoor, ik heb al mijn legale windows keys geheel gratis :p Key voor Windows 7 proffesional staat al klaar :)

Vandaag een mailtje gehad van Cool-prices dat ze verwachten mijn order met 2 80GB postville's deze week te kunnen leveren. Laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Scooper schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:39:
Ja, ik had de SSD eigenlijk met dezelfde intentie gekocht, maar het viel me toch tegen. Nou moet ik zeggen dat ik hier ook maar een Core 2 Duo E6400 heb (2,13Ghz). Dus misschien dat hij bij mij wat eerder de bottleneck vormt. Maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als er maar 1 core belast zou worden in VS.
Nou, dan laat ik het eerst even bij een geheugenupgrade, want ik heb een Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz), dus dat is redelijk vergelijkbaar. Dan nog maar een jaartje door met deze laptop en volgend jaar wat nieuws kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
na wat snelheids issues op 128k stripe size en een herinstallatie op een nieuw array met 64k stripe size heb ik nu toch wel een hele harde plasser..

mijn 2 80GB postvilles op een ICH10R controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/19/1255963626-20.jpg

niet slecht toch?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06

Royale de Luxe

The limit is out there

Kort vraagje, ik draai 2 toshiba's in RAID 0 op een P5Q Pro mobo en op de standaard onboard RAID Controller.

Wat ik me afvroeg. Nu de 2 schijven in deze config staan word er dan ook aan TRIM gedaan door het OS (W7 x64)?

BTW weet iemand wat de Maximale Tranfer Rate is op een P5Q Pro mobo is in MB/s?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nee, geen TRIM, want er is nog geen enkele onboard controller die dat doorgeeft in een RAID set.
Maximale transfer rate is de optelsom van de SATA poorten, dus wss 6x 300MB/sec, hoewel dat misschien gebottleneckt wordt door PCIe bus waar de controller aan hangt.
Afaik is dat 4x of 8x PCIe, dus reken maar dat je met een stuk of 4 SSD's de grens niet zal bereiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
TRIM is nog niet opgenomen in W7, dit komt met de tijd pas..

de maximale snelheid is theoretisch 300 MB/s per sata poort, wss zitten ssd's aan de maximale praktische doorvoer van zo'n 260 MB/s per schijf.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 03:36

job

Termy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:50:
18 euro voor ultimate? Waar vind je dat of heb je iets speciaals? Ik heb net even gekeken en als student van de UvA zie ik alleen een upgrade voor EUR69.75.
Als student zie ik hem inderdaad ook voor 70 euro. Voor medewerkers is het wel 18 euro.
Wat de upgrade versie betreft, met vista was deze via een trucje ook gewoon te gebruiken en activeren vanaf een lege HD.

Maar hup hup weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
nedernakker schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:46:
TRIM is nog niet opgenomen in W7, dit komt met de tijd pas..

de maximale snelheid is theoretisch 300 MB/s per sata poort, wss zitten ssd's aan de maximale praktische doorvoer van zo'n 260 MB/s per schijf.
Volgens mij heeft w7 al wel trim support, en ligt het aan de controllers dat 't nog niet ondersteund wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:53:
[...]

Als je 180-190 € over hebt gewoon een Intel halen en genieten zonder al teveel gedoe ;)
Laatste persoon die ik hetzelfde heb verteld heeft er in ieder geval geen spijt van :D
Idem voor de Vertex, dus daar help je 'm niet mee.
Een paar weken geleden heb ik een 2de vertex 60GB gehaald. 2de hands nieuw in de doos.
En raad eens: nog beter prijs/prestatie ;)

Ontopic: De Firmware 1.4 is vet. (Als eerste met) Windows 7 TRIM en nog weer wat performance als bonus.
En wederom een flash zonder data verlies. Doen ze goed bij OCZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Volgens mij heeft w7 al wel trim support, en ligt het aan de controllers dat 't nog niet ondersteund wordt :)
Al vanaf RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:22:
En raad eens: nog beter prijs/prestatie ;)
Wellicht dat die van jouw beter presteert. Ik zie niet hou de prijs/prestatie verhouding van de vertex beter is dan de postville.

Eerst de vertex 60GB. Firmware 1.41 (kreeg 1.4 niet de gewenste resultaten, zie eerdere post). Kostte redelijk wat tijd. Heb m ook een maand geleden met jumper geflashed om m weer vers te maken. Het enigste wat er nu op draait zijn wat games (schrijven nauwelijks).
--------------------------------------------------
CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 192.735 MB/s
Sequential Write : 94.611 MB/s
Random Read 512KB : 150.346 MB/s
Random Write 512KB : 81.098 MB/s
Random Read 4KB : 28.087 MB/s
Random Write 4KB : 8.376 MB/s

Test Size : 1000 MB
Date : 2009/10/19 20:45:56
Dan de Intel Postville 80GB. Sinds twee maanden in bezit en draait sinds een maand Windows 7. Niks geoptimaliseerd: browsercache,appdata en whatnot staat er allemaal op.
CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 265.227 MB/s
Sequential Write : 82.468 MB/s
Random Read 512KB : 210.655 MB/s
Random Write 512KB : 85.321 MB/s
Random Read 4KB : 23.681 MB/s
Random Write 4KB : 50.429 MB/s

Test Size : 1000 MB
Date : 2009/10/19 20:57:12
Beide draait dus lekker, maar Intel scores zijn superstabiel zonder iets te hoeven doen. Plus 14GB meer voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Luqq schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

i stand corrected, ik dacht dat het in W7 nog niet werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

Wellicht dat die van jouw beter presteert. Ik zie niet hou de prijs/prestatie verhouding van de vertex beter is dan de postville.
Lezen........prijs van een 2de hands Vertex tegen een nieuwe Postville.
Postville is net uit en dus nog niet voor mooie prijs 2de hands te vinden, een Vertex wel.
En de Vertex heeft in tegenstelling tot de Gen1 X25 wel TRIM support. Dus die is 2de hands überhaupt geen geen optie.
Ook m'n eerste Vertex draait probleemloos vanaf dag 1. Zonder optimalisatie of whatsoever.
Simpel ghosten van oude Samsung F1 HDD en gaan. Idem met sinds kort de 2de (2de hands maar nieuw in doos) Vertex.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:00:
Lezen........prijs van een 2de hands Vertex tegen een nieuwe Postville.
Als de poster waarop je reageert zomaar tegen een 2e-hands nieuwe vertex loopt. Het kan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:51:
i stand corrected, ik dacht dat het in W7 nog niet werkte...
Het is alleen nog wachten op de eerste firmwares met TRIM-ondersteuning. De Intel Matrix driver ondersteunt het ook nog niet maar daar zal wel tegelijk met de nieuwe postville-firmware verandering in komen. En anders kun je voorlopig de native win7-drivers gebruiken als je per se TRIM wilt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:03:
[...]

Als de poster waarop je reageert zomaar tegen een 2e-hands nieuwe vertex loopt. Het kan natuurlijk..
V&A op tweakers. Een paar week geleden stonden er meerdere Vertex 60GB te koop omdat de eigenaren een grotere Vertex wilden. En draait die eigenaar in RAID dan praat je over meerdere per eigenaar.
Zal binnenkort wel weer zo zijn. Je ziet op V&A nu een aantal Vertex 30GB staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 20:41

scorpionv

This space for rent

Ik vind het hypen hier van OCZ of Intel wel grappig. De Intels Postvilles zijn gewoon goed, vanaf introductie al. De OCZ Vertexes hadden een wat moeizame start (veel performance degradatie, veel firmware updates), maar vanaf firmware 1.30 is dat alles meer dan opgelost. Firmware 1.41 is ook al uit, met geavanceerdere Garbage Collection, maar ik ga voorlopig niet eens upgraden. Het draait gewoon prima met 1.30.

Volgens mij maakt het geen klap uit wat je koopt, het is net wat je eisen op gebied van capaciteit/budget zijn.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:58:
[...]

V&A op tweakers. Een paar week geleden stonden er meerdere Vertex 60GB te koop omdat de eigenaren een grotere Vertex wilden. En draait die eigenaar in RAID dan praat je over meerdere per eigenaar.
Zal binnenkort wel weer zo zijn. Je ziet op V&A nu een aantal Vertex 30GB staan
En zo kom ik aan mijn 2 OCZ Vertex 30GB-schijven. :)

Wat ik mij nu nog wel afvraag: Is er een guide/tips en tweaks voor het optimaliseren van SSD's (Vertex in dit geval) in RAID 0? Ik zie genoeg topics staan voor een enkele SSD-schijf, maar niet voor RAID-opstellingen.

Of ik heb een plaat voor mijn kop |:( ...

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb net sinds afgelopen zaterdag mijn Postville G2 (80GB) en heb de volgende stappen uitgevoerd:
- Installatie van Windows 7 Ultimate 64bit
- SSD als systeemschijf, AHCI -instelling in registry op 0
- Reboot, BIOS AHCI aan en ingesteld op Native IDE, opgeslagen
- Booten blijkt onmogelijk vanaf systeemschijf, blijf de melding houden dat BOOTMGR niet is geinstalleerd. Als ik AHCI weer uit zet doet ie het gewoon.

Heeft iemand nog tips om toch AHCI te gebruiken? Ik heb er nog 2x 1TB harde schijven in, deze hebben nooit in AHCI modus gedraaid, geeft dat straks problemen?
Edit: Verdere instructies heb ik gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1368569///ahci

Het draait verder prima, media center doet er ipv 1 uur ongeveer 10 minuten over indexen van MP3's op mijn 1TB harde schijf.

PS. Gekocht bij Paradigit voor 219 EUR, geen top prijs maar ze hadden hem gewoon liggen!

[ Voor 16% gewijzigd door Togt op 20-10-2009 14:41 . Reden: Gevonden oplossing? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb het niet kunnen laten en heb ook maar een SSD besteld. Samen met een HD5850. Deze week maar eens inbouwen en meteen windows 7 op zetten. Ik ben benieuwd naar de performance. Helaas draaien er nog wel 2 raid setups op die controller dus trim zal niet gaan werken. ookal draait de SSD zelf niet in raid.

Maar goed ik hoop dat het zaakje toch snel genoeg zal zijn en blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 20-10-2009 15:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iemand zin om een nieuw deeltje op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 10:55
Na een maand of 3 tevreden te zijn geweest over m'n Vertex ben ik het inmiddels niet echt meer.
Mijn eerste heeft het loodje gelegd (crash in windows 7 en vervolgens niet meer booten), en is onder garantie vervangen door een nieuwe.

Maar ook de nieuwe doet het niet echt lekker meer, vaak niet willen booten, crashen.
Nu begin ik me wel af te vragen of het niet aan de behuizing ligt die ik gebruik:
Het is degene die in de openingspost als 2x 2.5" in 3,5" type 1 staat beschreven.

Ik heb de SSD nu even los aangesloten en het lijkt al beter te gaan.
Programma's als HDTUNE en sfc /scannow vinden geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben als niet tweaker poster maar tweaker-lezer-als-ik-iets-nodig-heb erg tevree met m'n 160Gb Intel G2 SSD. Echter wil ik het ding op AHCI krijgen zonder herinstallatie. ik las ergens dat men reg gegevens voor je chipset inlaad, reboot, AHCI aan in bios en hopla. Nu gebruik ik een XFX N790i Ultra bord maar kom helaas nergens die settings voor deze chipset tegen. Iemand een idee welke reg settings het moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Is er al nieuws over de nieuwe g2 firmware ? :) Aangezien morgen de grote dag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:11
De dag waarop Microsoft haar nieuwe besturingssysteem presenteert, Windows 7.

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 21-10-2009 14:04 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 10:28

databeestje

Von PrutsHausen

Wat ik zelf flikte voor dit is het volgende:

1 van de apparaten in apparaat beheer geselecteerd, driver update geselecteerd, zelf naar de iastor.sys gezocht en geselecteerd. Waarschuwing dat deze niet helemaal voor de hardware is genegeerd.

Vervolgens opnieuw opgestart, in bios ahci geselecteerd voor de ICH7M, windows start weer op, installeert resterende drivers, nog een keer opnieuw starten.

Gaat het fout? Zet in de Bios de mode terug naar IDE of compatible, Druk op F8 bij het opstarten en zeg last known good configuration. Windows start weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
AMP kondigt eerst SSD aan met nieuwe JMicron JM612 controller.
http://www.activemp.com/P...7-jmicron-612-ssd_PR-.htm

Samsung heeft problemen met 32nm NAND flash chips en is bezig aan nieuwe SSD controller
http://www.dailytech.com/...ntroller/article16407.htm

PhotoFast G-Monster-QUAD DRIVE
SSD met ingebouwde RAID 5 !
http://www.photofast.tw/2009ENG/products/ssd-quaddrive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel weer rommel zijn. De CrystalDiskMark resultaten beloven weinig goeds. De 4K random write van 1,8MB/s is veel lager dan van een Vertex of X25-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

;)
Paar paginas terug heb ik er wat gegevens over gepost.. om te huilen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeestje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:25:
Wat ik zelf flikte voor dit is het volgende:

1 van de apparaten in apparaat beheer geselecteerd, driver update geselecteerd, zelf naar de iastor.sys gezocht en geselecteerd. Waarschuwing dat deze niet helemaal voor de hardware is genegeerd.

Vervolgens opnieuw opgestart, in bios ahci geselecteerd voor de ICH7M, windows start weer op, installeert resterende drivers, nog een keer opnieuw starten.

Gaat het fout? Zet in de Bios de mode terug naar IDE of compatible, Druk op F8 bij het opstarten en zeg last known good configuration. Windows start weer op.
Hmm hou ik in m'n achterhoofd. Tnx. Dit mobo heeft echter een Jmicron chip en lees er veel slechte verhalen over. Sta dus niet echt te springen op AHCI met veel issues. Maar toch de nieuwschierigheid he '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst zien dan geloven. De naam was al crap, en is nu nog veel meer crap.

Niet alleen in SSD's trouwens .. onboard JMicron-controllers op mobo's is ook vaak gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:13:
Niet alleen in SSD's trouwens .. onboard JMicron-controllers op mobo's is ook vaak gezeik.
Helemaal mee eens ... snap sowieso niet waarom ze ineens zo populair zijn geworden. Zou het puur de prijs zijn ?!?!

Silicon Image of Promise zijn/waren zooo veeeel beter :) Vind ook dat de South Bridges zelf gewoon 8 - 12 SATA poorten moeten ondersteunen zonder gezeik.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zou een AMD Athlon 64 1,79GHz dual-core met 2GB RAM in een Dell laptop vlot genoeg zijn om met een Corsair P64 overweg te kunnen? Laptop heeft nu een 5400rpm WD 120GB HDD, maar is erg traag bij disk access.
Zit eraan te denken om die HDD eruit te halen en een Corsair P64 64GB erin te doen, maar...is de CPU toereikend genoeg denken jullie?

Ter info: 80% van het werk met de laptop is read gebasseerd..lijkt me wel iets uit te maken voor de CPU (minder zwaar)

EDIT: het gaat om een Dell Insprion 1521

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 22-10-2009 10:58 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In een simpele netbook merk je al veel verschil tussen een 5400rpm harde schijf en een snelle ssd. In plaats van de Corsair P64 kun je beter een snellere Super Talent UltraDrive ME 64GB, Corsair X64 64GB of Intel X25-M 80GB kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Femme op 22-10-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Femme schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:30:
In een simpele netbook merk je al veel verschil tussen een 5400rpm harde schijf en een snelle ssd. In plaats van de Corsair P64 kun je beter een snellere Super Talent UltraDrive ME 64GB, Corsair X64 64GB of Intel X25-M 80GB kopen.
De Super Talent SATA25 is iig niet meer bij Univedi te vinden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet erook gedacht worden aan een actieve koeling? Ik heb de OCZ SSD 30GB VERTEX nu tot de beschikking en wil het anders wel gaan koelen als dat beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Vertex wordt nauwelijks warm en heeft geen actieve koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat ze ook in notebooks kunnen had ik het wat kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vertex ligt gewoon op de bodem van mijn kast. In z'n antistatische zakje notabene. En uit het bereik van de casefans. Ik heb nog nooit gemerkt dat ie warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Mijn 80GB Postville net besteld bij 4launch!

Gaat wel werken op SATA-150 in mijn PC, maar denk dat ik toch wel verschil in snelheid ga merken t.o.v. mijn huidige hdd.... (toch??)
Nu nog Windows 7 bemachtigen :D

[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 23-10-2009 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
CRXed schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:54:
Mijn 80GB Postville net besteld bij 4launch!

Gaat wel werken op SATA-150 in mijn PC, maar denk dat ik toch wel verschil in snelheid ga merken t.o.v. mijn huidige hdd.... (toch??)
Zeker te weten, laatst bij de laptop (ook Sata-150) van mijn pa een vertex ingebouwd en dat was héél goed te merken kwa snelheid vergeleken met zijn oude HD.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen had ik lang genoeg gewacht op een oplossing van Corsair (ik ben een van de vele met een dode X serie), geen oplossing na 3 weken op hun forum dus maar RMA.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:04:
Mijn Vertex ligt gewoon op de bodem van mijn kast. In z'n antistatische zakje notabene.
Niet helemaal luchtdicht verpakt mag ik aannemen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het zakje is open maar de SSD is er ingeschoven. Omdat ie anders met de metalen behuizing op de metalen bodem van de kast ligt en er sluiting oid optreedt. Dan wordt ie iig door het mobo niet meer gevonden. Zoals ie er nu bijligt werkt het probleemloos :7

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/vertex_in_zakje_los_onderin_kast.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:35:
Nee het zakje is open maar de SSD is er ingeschoven. Omdat ie anders met de metalen behuizing op de metalen bodem van de kast ligt en er sluiting oid optreedt. Dan wordt ie iig door het mobo niet meer gevonden.

..
Daar had ik ook last van, dacht al dat die kapot was, nu ligt die iets meer op het handje van een drivebay :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige die z'n 2.5"SSD niet netjes wegbouwt. De SSD is sowieso zo licht dat de kabels hem al in de lucht houden, geen bracket nodig zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:46:
Ik ben dus niet de enige die z'n 2.5"SSD niet netjes wegbouwt. De SSD is sowieso zo licht dat de kabels hem al in de lucht houden, geen bracket nodig zo :+
Had hem eerst ook ergens los aan de kabel hangen. Echter heb ze nu in eenvoudige bracket gehangen. Staat wel beter. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
Mischien een vreemde vraag, maar waarom koop je gewoon geen adaptor en bouw het SSD ding er fatsoenlijk in.

Ik vind dit allemaal een beetje prutswerk. Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld uitgeven voor iets dat niets bijdraagt en wat je niet ziet. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad en warm word ie toch niet zo als een HDD maarja kan niet wachten tot mijn X25-M 80gig binnen is ":D dan zal ik laten zien hoe episch hij bij zult liggen in mijn kast

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:03:
Geld uitgeven voor iets dat niets bijdraagt en wat je niet ziet. Lol.
Beetje vreemde redenatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat zo is dan zou ik zeggen laat de onderkant van je auto binnenkant-negerin roze verven.
Dat zie je niet, het draagt niets bij, en het kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet dat ik 'm niet in een bracket wil hangen maar ze zijn amper te krijgen (waren dat toen ik de SSD kocht al helemaal), shipping kost meer dan de bracket of de prijs van de bracket is schandalig voor wat het is .. 2 stukjes cheap metaal. En vervolgens heb je er nog niks aan omdat je het niet ziet, en tenzij je de kast dagelijks versleept hoeft zo'n lichte SSD niet vast te zitten. Koeling ook al niet nodig. Waar gaat het dan nog over ..

Nee hij ligt daar prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Omdat ie anders met de metalen behuizing op de metalen bodem van de kast ligt en er sluiting oid optreedt. Dan wordt ie iig door het mobo niet meer gevonden.
[afbeelding]
? Normaal als je een HDD of een SSD in een 2.5 inch slot schuift maakt ie toch ook contact met het metaal van de 'case'. Dat heeft toch niks met kortsluiting te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:03:
Het is niet dat ik 'm niet in een bracket wil hangen maar ze zijn amper te krijgen (waren dat toen ik de SSD kocht al helemaal), shipping kost meer dan de bracket of de prijs van de bracket is schandalig voor wat het is .. 2 stukjes cheap metaal. En vervolgens heb je er nog niks aan omdat je het niet ziet, en tenzij je de kast dagelijks versleept hoeft zo'n lichte SSD niet vast te zitten. Koeling ook al niet nodig. Waar gaat het dan nog over ..

Het zou wellicht anders zijn als je af en toe naar LAN's ging. Ik ga nog naar 2 a 3 LAN's per jaar, en hecht dus wél waarde aan een goede afwerking. De tijden dat het zijpaneel van een gloednieuwe kast uit m'n handen kletterde toen ik de kast uit de auto haalde zijn voorbij :+

Maar als je PC altijd op 1 plek staat is het inderdaad onzin. Toch zou ik dan nu een versie bestellen mét bracket ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
pelican schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:54:
? Normaal als je een HDD of een SSD in een 2.5 inch slot schuift maakt ie toch ook contact met het metaal van de 'case'. Dat heeft toch niks met kortsluiting te maken?
De horrorverhalen die ik ooit gelezen heb waren met sata-kabels waar een metalen lipje aan zat (geen idee waar dat lipje voor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:03:

Nou ja de dingen zijn idd wel wat overprijst incl. verzendkosten maar het valt ook wel weer mee.
Ik heb een open kast / bench table en vind het er wel een stuk netter uitzien. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Zou het mogelijk zijn dat over enkele jaren je moederborden kan kopen met daarop geintegreerd een blokje SSD van bv 5 bij 5 met 40GB ruimte?

Zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Haha; ik snap niet wat jullie moeilijk doen.

Gewoon wat elastieken (wel stevigen die ook in voortenten van caravans gebruikt worden). Die gaan zo nog niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee het zakje is open maar de SSD is er ingeschoven. Omdat ie anders met de metalen behuizing op de metalen bodem van de kast ligt en er sluiting oid optreedt. Dan wordt ie iig door het mobo niet meer gevonden. Zoals ie er nu bijligt werkt het probleemloos :7

[afbeelding]
Zo ligt ie er inderdaad wel prima bij. Zoals je zelf zegt dat je toch nooit met je kast schuift en er waarschijnlijk ook geen beesten (of kinderen) bij kunnen komen dan loopt die ssd nergens heen.

Verzendkosten, zoals bv. bij deze bracket, genoemd in ts voor € 3,90 zijn met € 5,- hoger dan de aanschafprijs. Inderdaad erg bout. Als je toevallig een keer in een computerwinkel komt kun je ze altijd in de loop meenemen, tenzij het je het natuurlijk helemaal koud laat hoe de ssd er bij ligt. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog wachten op behuizingen met 2.5"-bays (en wat minder 5.25"-bays, wat doe je met 4/5 stuks daarvan? 2 optische drives en een fan-controller en je hebt er nog over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
In elke 3 5.25" bays kun je anders wel weer 4 harde schijven en een 120mm fan kwijt. Met een dure hotswap cage zelfs 5 schijven. Of in 1 5.25" bay kun je 4 2.5" schijven in kwijt. Dus wat dat betreft zijn 5.25" bruikbaar voor alles, dat kun je van 2.5" bays niet bepaald zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits je er voldoende brackets bij koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hertog_Martin schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:59:
Zou het mogelijk zijn dat over enkele jaren je moederborden kan kopen met daarop geintegreerd een blokje SSD van bv 5 bij 5 met 40GB ruimte?

Zou ideaal zijn.
Raak je wel wat modulariteit kwijt. Je moet het met dat blokje doen zeg maar, bovendien is het een extra component dat kapot kan gaan.

Ik zie wel wat in moederborden waar een klein/simpel OS al standaard op zit in het flash geheugen. Bijv. gebasseerd op een linux variant. Met dit OS kun je dan wat analyse tools draaien etc (memtest, dban). Partities bekijken/formateren? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 19-09 12:14
Het grote SSD-ophang-topic :P

Waar blijft de Intel firmware, jongens?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:42:
[...]

Raak je wel wat modulariteit kwijt. Je moet het met dat blokje doen zeg maar, bovendien is het een extra component dat kapot kan gaan.

Ik zie wel wat in moederborden waar een klein/simpel OS al standaard op zit in het flash geheugen. Bijv. gebasseerd op een linux variant. Met dit OS kun je dan wat analyse tools draaien etc (memtest, dban). Partities bekijken/formateren? etc.
Ik denk wel dat zoiets gaat gebeuren inderdaad, maar dan wel met een gebruiksvriendelijke interface ala EFI. :)
S0epkip schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:50:
Waar blijft de Intel firmware, jongens?
Daar zit ik inderdaad ook op te wachten. Ik wil een Postville 80GB gaan kopen voor Windows 7, maar niet voordat die firmware uit is. Eerst die firmware erop, dan pas Windows 7. :)

[ Voor 21% gewijzigd door TimMer op 24-10-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Ik heb een tweede intel postville besteld en ga deze met mijn 1 week oude postville in raid0 zetten. Is het beter om 64k of 128k stripe size te gebruiken? Windows 7 komt erop met Adobe Master Collection en wat games. Ik zag dat de burst rates veel hoger liggen met 64k stripe, maar heb ik daar ook merkbaar wat aan?

Edit: Lol mijne ligt op het midden vlak van mijn kast. (zonder het doosje normaal gesproken).

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/26045phpcxF5dj.JPG Maar volgens mij maakt het niet uit of je hem ophangt of neerlegd, in beide gevallen maakt die contact met de behuizing.

Ik heb ook zo'n converter maar ben eigenlijk te lui om hem erin op te hangen. Wat wel grappig is, ik zag dat bij iemand aan de zijkant van zijn drivebays de ssd's bevestigd waren. Aangezien er aan de onderkant schroefgaten zitten is dit zo gebeurd.

[ Voor 46% gewijzigd door keldererik op 24-10-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelican schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:54:
[...]

_H_G_ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

De horrorverhalen die ik ooit gelezen heb waren met sata-kabels waar een metalen lipje aan zat (geen idee waar dat lipje voor is).
Dit is ook een kabel met metalen lipje. En dat ligt nu ook op het antistatische flapje van het zakje. Hoe het ook zij .. het werkt zo. Als ik toevallig eens voor een euro een bracket zie liggen dan neem ik 'm mss wel mee. Mss ook niet want ik heb m'n hdd-rack volzitten. Sowieso een beetje onzin om een setje te kopen met convertors voor oude laptopschijven e.d. als je alleen 2 stukjes metaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mijn moeder is morgen jarig en ze had nog steeds een muismat nodig. Tegelijkertijd heb ik bij de winkel gevraagd of ze nog brackets hadden voor 2,5" naar 3,5".

Ze hadden dit setje nog liggen, kon ik voor 2 euro meenemen:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/bracket.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat soort heb ik ook nog liggen ja idd, goede oplossing en waarom meer mensen dat niet doen snap ik niet?

Ideale uitvinding!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 06:56
Aapenootjes schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:19:
/offtopic, het kan erger hoor, ik heb al mijn legale windows keys geheel gratis :p Key voor Windows 7 proffesional staat al klaar :)

Vandaag een mailtje gehad van Cool-prices dat ze verwachten mijn order met 2 80GB postville's deze week te kunnen leveren. Laten we het hopen :)
En, de SSD's al ontvangen?

Ben hartstikke benieuwd naar de prestaties in RAID op de SB710...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
_H_G_ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Dat is vrij simpel eigenlijk: dan klikt de connector vast en laat hij niet zomaar los als je er een rukje aan geeft (het is een klemmetje).
BlackWhizz schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:18:
Haha; ik snap niet wat jullie moeilijk doen.

Gewoon wat elastieken (wel stevigen die ook in voortenten van caravans gebruikt worden). Die gaan zo nog niet kapot.
Meeste mensen gebruiken geen elastiek in hun computers omdat die dingen uitdrogen, daarna los springen en je overal stukjes elastiek tegen kunt komen. Dan kun je beter iets van touw, tiewrap of klittenband gebruiken of gewoon zien dat je aan zo'n bracket kan komen.

Voor sommige machines zoals een iMac is zo'n bracket zelfs een musthave omdat je anders die ssd niet fatsoenlijk in de machine krijgt. Alleen jammer dat de verkrijgbaarheid nogal een groot probleem lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bij een Postville Retail versie zit standaard een bracket.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:47:
Nu nog wachten op behuizingen met 2.5"-bays (en wat minder 5.25"-bays, wat doe je met 4/5 stuks daarvan? 2 optische drives en een fan-controller en je hebt er nog over...)
Zoiets erin bijv.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/t/t2bv11.jpg
http://www.alternate.nl/h...s+%2F+SSD&l2=Wisselframes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
GH45T schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:05:
[...]

En, de SSD's al ontvangen?

Ben hartstikke benieuwd naar de prestaties in RAID op de SB710...
Nee, helaas nog niet, hoop toch wel ze voor komend weekend te krijgen. Ik heb dan een Lan party waar ik mijn fileserver wel af voor wou hebben, nou betwijfel ik of ik dat wel ga halen. (ik gebruik de SSD's niet in mijn fileserver, maar ik had nog enkele andere onderdelen besteld die ik er wel voor nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Mijn X25-M Postville die ik gisteren heb gekocht, had gewoon een 3,5" bracket erbij zitten, super handig :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Haan schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:57:
Mijn X25-M Postville die ik gisteren heb gekocht, had gewoon een 3,5" bracket erbij zitten, super handig :)
Hey, dat had de mijne weer niet. M'n SSD (ook X25-M Postville) zat in een minuscuul doosje (die weer in een veel grotere doos zat) en daar zat alleen wat schuim en een papiertje in, naast de SSD zelf natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mute schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Hey, dat had de mijne weer niet. M'n SSD (ook X25-M Postville) zat in een minuscuul doosje (die weer in een veel grotere doos zat) en daar zat alleen wat schuim en een papiertje in, naast de SSD zelf natuurlijk.
Jij had de OEM-versie, bij de retail zit de bracket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Bij de oude versie zit geen bracket :) Je moet de G2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

RoaDHouse schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:57:
Bij de oude versie zit geen bracket :) Je moet de G2 hebben.
Nee, bij de OEM zit geen backet.. wel bij de retail.
Geld ook voor het vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
TimMer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:54:
[...]

Jij had de OEM-versie, bij de retail zit de bracket. :)
Ah, dat zal het geweest zijn inderdaad. Uiteraard heb ik ook de G2 (G1 is toch geen Postville?) :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mute schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

(G1 is toch geen Postville?) :P
Nope; G1 is 50nm, G2 is 34nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja, maar Postville = 34nm = G2

edit: en: Postville != 50nm, dus Postville != G1 ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Aapenootjes op 25-10-2009 16:49 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.