|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zeker!DevilsProphet schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:42:
Exact genoeg om het waakvlammetje brandende te houden dat er tijdens de lancering van HL3 voor moet zorgen dat mijn boiler thermonucleair gaat.
VET !! indeed !!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En dan de radioactieve fallout nadat het spel niet voldoet aan de hype.DevilsProphet schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:42:
Exact genoeg om het waakvlammetje brandende te houden dat er tijdens de lancering van HL3 voor moet zorgen dat mijn boiler thermonucleair gaat.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het wachten is echter op een officiële aankondiging of statusupdate.
[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 24-05-2014 17:04 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Bigfoot en het monster van loch ness ookCompizfox schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:04:
Ik heb het nieuws niet meegekregen (iemand link?) maar het bestaan van HL3 is al tig keer min of meer indirect bevestigd.
Half-Life 3" is one of the gaming world's biggest dead ends. After "Half-Life 2" and it's two mini-sequels were first released, the entire gaming world was waiting on bated breath for the epic third installment.
And in ten years, there's been absolutely no news on "Half-Life 3."
According to KpopStarz, there were rumors circulating that "Half-Life 3" would be making an appearance at this year's E3 convention, but now E3 has come and gone and there's been no "Half-Life 3" news at all.
Then, another rumor came from AirHerald.com, that a sponsorship for "Half-Life 3" was spotted on a race car in Nürburgring, Germany. But that, too, ended up being a falsehood- it turned out that the sponsorship was the work of a die-hard "Half-Life" fan with an odd sense of humor and a deep, deep desire to see "Half-LIfe 3" finally get released.
However, in a new interview with The Washington Post, "Half-Life" visionary and Valve founder Gabe Newell sheds light on just why the company hasn't done anything about the third "Half-Life" game for ten years.
Here's what Newell had to say:
"When we started out we were a single-player video game company that could have been really successful just doing Half-Life sequel after Half-Life sequel, but we collectively said let's try to make multi-player games even though there's never been a commercial successful multi-player game.
Then we tried to do Steam. There were a bunch of people internally who thought Steam was a really bad idea, but what they didn't think was that they would tell the people who were working on Steam what to do with their time. They were like 'that's what you want to do wit your time, that's fine, but we're going to spend our time working on Half-Life 2. We think you're kind of wasting your time, but it's your time to waste.'
In retrospect, it was a great idea, right? So the key thing was that people bear the consequences of their own choices, so if I spend my time on it the only persons time I'm wasting is mine. Over time, I think people sort of recognize how useful it is for people to vote with their time. There is a huge amount of wisdom in people's decisions about what they personally want to work on next."
And there you have it- Gabe Newell and Valve do what they feel is best, and sometimes what they feel isn't a "Half-Life" sequel. And it hasn't been for the past ten years, apparently.
Iedereen is altijd vol lof over valve, maar juist vanwege bovenstaande ben ik een stuk kritischer, zeker qua communicatie richting fans. Men had het verhaal ook fatsoenlijk kunnen afsluiten om daarna pas de franchise in de ijskast te stoppen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
HL3? Het zal best verkopen, ondanks de leeftijd van de voorganger. HL2 was ook een dikke hit, de hype daaromheen was gewoon bijna pijnlijk om te zien. Als er ooit een HL3 komt. Singleplayer is natuurlijk wel een beetje passé.
En normaalgesproken zou ik het applaudiseren als men eens een keer een serie gewoon liet voor het was zonder iedere keer proberen te cashen op een bekende naam. Behalve dan dat Valve het verhaal van HL2 nooit met goed fatsoen heeft afgesloten, wat voor mij in ieder geval een grote teleurstelling was.
Helemaal als je kijkt naar het einde van Episode 2, dan moet er gewoon een vervolg komen. Het is niet af.henkie196 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:24:
Behalve dan dat Valve het verhaal van HL2 nooit met goed fatsoen heeft afgesloten, wat voor mij in ieder geval een grote teleurstelling was.
Onlangs heb ik eindelijk eens de moeite genomen om Portal te starten en daar zat ik meteen aan vast. Binnen no-time uitgespeeld
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nope, je interpreteert het correct. Dat is de vreemde werkwijze van Valvehenkie196 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:24:
Dat stukje van Gabe lijkt wel alsof Valve een soort van hobby club is. Iedereen doet maar een beetje waar hij zelf zin in heeft. Ik zal het wel verkeerd interpreteren. Alhoewel het ontstaan van Portal het idee wel een beetje lijkt te ondersteunen.
Singleplayer passé? Hoe kom je daarbij?henkie196 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:24:
HL3? Het zal best verkopen, ondanks de leeftijd van de voorganger. HL2 was ook een dikke hit, de hype daaromheen was gewoon bijna pijnlijk om te zien. Als er ooit een HL3 komt. Singleplayer is natuurlijk wel een beetje passé.
Singleplayer en multiplayer zijn gewoon 2 compleet verschillende 'vormen' van games die niet met elkaar te vergelijken zijn. Singleplayer speel je om het verhaal en de immersie. Het is de interactieve vorm van een film of een boek. Multiplayer speel je daarentegen om de competitie en het teamwork. Het is meer een digitale variant van (tactische) teamsport.
De mensen die HL3 dood verklaren zijn volgens mij een beetje te vroeg. Tussen HL1 en HL2 zat ook 6 jaar tijd. Het is nog maar 7 jaar geleden dat HL2:EP2 is uitgekomen dus zo laat is het helemaal niet. Daarnaast vat ik het feit dat Valve eigenlijk heel geheimzinnig doet over HL3 op als een hint dat het in ontwikkeling is. Kom nou, als ze er niet mee bezig zouden zijn en het idee jaren geleden al gedumpt hadden, hadden ze dat toch wel een keer duidelijk gemaakt naar de community? Het zou wel een enorme kutstreek van ze zijn om de community, die doorgaans zo trouw is naar Valve, al die jaren voor niks te laten wachten.
Houd er tevens rekenig mee dat Source2 bevestigd is, en dat de game waarschijnlijk een groot deel van haar developmenttijd op de 1e Source engine heeft gehad. Het zou een domme zet zijn om HL3 nu uit te brengen op de originele Source engine terwijl men weet dat de 2e bijna af is.
[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2014 14:48 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ben ik helemaal met je eens, maar niet alle game devs / publishers lijken dat ook zo te zien, vandaar mijn opmerking.Compizfox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:26:
Singleplayer passé? Hoe kom je daarbij?![]()
Singleplayer en multiplayer zijn gewoon 2 compleet verschillende 'vormen' van games die niet met elkaar te vergelijken zijn. Singleplayer speel je om het verhaal en de immersie. Het is de interactieve vorm van een film of een boek. Multiplayer speel je daarentegen om de competitie en het teamwork. Het is meer een digitale variant van (tactische) teamsport.
En HL3 zal inderdaad uiteindelijk wel een keer komen. Tussen de petjes voor TF2 en andere hobby projectjes door.
Klopt. Het is de bedoeling zo creatief mogelijk te blijven binnen dat bedrijf, en dan heb je inderdaad hobbygroepjes die onafhankelijk van elkaar gaan werken. Productief? Mwa. Effectief? Kijk maar naar de titels en hoe het verkooptMelkunie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:41:
[...]
Nope, je interpreteert het correct. Dat is de vreemde werkwijze van Valve
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zie 'm liever meteen voor de PS4 verschijnenArfman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:01:
HL3 zal gebruikt worden om zoveel mogelijk mensen een Steam Box "aan te smeren". Ik sta ook niet voor mij en m'n portemonnee in als dat zo is hoor
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Jup. Dit zijn mijn voorspellingen voor HL3:Arfman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:01:
Ik eet bij wijze van spreken mijn schoen op als HL3 geen launchtitel wordt voor de Steam Box. HL2 was de launchtitel voor Steam (tot grote frustratie van o.a. mijzelf, kan me nog goed de enorme problemen herinneren ook met name omdat ik toen nog geen breedband internet had), HL3 zal gebruikt worden om zoveel mogelijk mensen een Steam Box "aan te smeren". Ik sta ook niet voor mij en m'n portemonnee in als dat zo is hoor
- Launchtitel voor Steambox, maar geen exclusive
- Verhaal van Portal en Half-Life komt samen in HL3
- Source2
De kans is best wel reëel dat Valve dat niet zo'n hoge prioriteit geeft nu ze zelf een eigen device voor bank-gaming hebben. Ik noem het geen console, want dat is de Steambox nietExirion schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:08:
[...]
Ik zie 'm liever meteen voor de PS4 verschijnen
[ Voor 80% gewijzigd door Compizfox op 12-08-2014 16:16 ]
nope.Arfman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:01:
Ik eet bij wijze van spreken mijn schoen op als HL3 geen launchtitel wordt voor de Steam Box. HL2 was de launchtitel voor Steam (tot grote frustratie van o.a. mijzelf, kan me nog goed de enorme problemen herinneren ook met name omdat ik toen nog geen breedband internet had), HL3 zal gebruikt worden om zoveel mogelijk mensen een Steam Box "aan te smeren".
[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 12-08-2014 16:45 ]
Compizfox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:45:
Hij zei "launchtitel", niet "exclusive".
Versta ik toch anders als launchtitelArfman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:01:
HL3 zal gebruikt worden om zoveel mogelijk mensen een Steam Box "aan te smeren".
- HL3 eerder releasen op Linux en Steambox dan op Windows. Ja, de release op Linux zal/moet gelijktijdig zijn met die op Steambox aangezien Steambox gewoon op Linux draait en een open platform is. Het is niet echt mogelijk HL3 op Steambox te releasen zonder dat ook op ander Linux-distro's te doen.
- HL3 niet of pas later op consoles releasen.
Dit zijn allebei dingen die de verkoop van de Steambox zullen stimuleren zonder dat het een exclusive is.
Dat HL3 eventueel later naar de consoles komt: Dat is een ander verhaal. Valve is altijd een PC developer geweest, ze hadden in het begin zeer veel mot met de PS3 en ook The Orange Box op de 360 heeft wel 3 hele updates gehad voordat deze ook niet langer werd ondersteund. De PS3 zelfs eentje minder.
[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 18-02-2015 22:52 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
TIEN FUKKEN JAAR, VALVE.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik bedoelde niet exclusive op SteamOS. Maar misschien een soort combinatieaanbieding, als je nu een SteamBox koopt krijg je er HL3 (winkelwaarde 59 euro) gratis bij. Iets in die trant.D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:04:
[...]
[...]
Versta ik toch anders als launchtitel
Hehe ik heb EP2 nooit uitgespeeld. Staat echt al jaren in m'n Steam lijst, maar elke keer komt er weer wat tussendoor. Jaartje (ongeveer) terug dacht ik; Nu ga ik 'm echt uitspelen! Maar helaas was toen net alle voice acting kapot in Source engine op OSX. HelaasTommyGun schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:46:
Onlangs maar weer 's begonnen met HL2 en na de main game en Ep1 zojuist Ep2 uitgespeeld. Blijft een geweldige reeks, ook na zoveel keren spelen. Het open einde doet me wel weer volop verlangen naar HL3. Al weet ik niet of ze voortborduren op het verhaal van Ep2, maar mogelijkheden zat daartoe lijkt me (o.a. Borealis en Judith).
Heb 'm nu weer gedownload en ik ga binnenkort maar weer eens een poging doen.
Wat verwachten jullie eigenlijk van Half Life 3 als die ooit komt? De HL games zijn tot nu toe altijd nog vernieuwend geweest, en hebben hoge verwachtingen toch waar weten te maken. De verwachtingen zijn nu echter hoger dan ooit... Ik zou het denk ik wel heel tof vinden als ze een andere weg in durven te slaan met de game... Open world met portal gun en lichte RPG elementen zou misschien wel leuk zijn in het HL universe.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Helemaal mee eens. Het verhaal is gewoon het allerbelangrijkste in het HL universum. En dat kan bijna niet anders dan lineair verteld worden. Alhoewel het ook leuk zou zijn om het verder uit te diepen met lineaire sidelines. Die dus ook lineair verlopen en alleen maar extra info oplevert naast de hoofdlijn...Compizfox schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:36:
Alsjeblieft geen open-world. Half-Life games zijn altijd al lineair geweest en daar is niks mis mee: het zorgt ervoor dat je een spel filmisch kunt maken doordat het een bepaald plot heel nauw volgt.
Maar een combinatie van Portals en Gordon Freeman is wat mij betreft een absolute must om de serie vernieuwend te houden (zoals met de Gravity gun).
Maar goed, het blijft doodstil vanuit Valve
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Het verhaal is inderdaad wel heel belangrijk, maar toch vind ik dat games als The Witcher het verhaal ook goed brengen terwijl die toch meer vrijheid bieden. Geen pure open world (dat komt pas met deel 3 in the witcher) maar wel grote open stukken en optionele missies.DeerDitch schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:42:
[...]
Helemaal mee eens. Het verhaal is gewoon het allerbelangrijkste in het HL universum. En dat kan bijna niet anders dan lineair verteld worden. Alhoewel het ook leuk zou zijn om het verder uit te diepen met lineaire sidelines. Die dus ook lineair verlopen en alleen maar extra info oplevert naast de hoofdlijn...
Maar een combinatie van Portals en Gordon Freeman is wat mij betreft een absolute must om de serie vernieuwend te houden (zoals met de Gravity gun).
Maar goed, het blijft doodstil vanuit Valve
Ach, het zal er inderdaad misschien wel nooit meer van komen. Kan eigenlijk ook niet anders dan een teleurstelling zijn omdat de verwachtingen met elk jaar dat de game niet uit komt hoger en hoger worden.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik denk dat we het kantelpunt al gepasseerd zijn en dat de verwachtingen ondertussen (samen met de herinneringen) aan het uitdoven zijn. Over tien jaar gaat het zijn van "Wat is dat, Half-Life?".XyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:23:
omdat de verwachtingen met elk jaar dat de game niet uit komt hoger en hoger worden.
Als het nog 10 jaar duurt dan is Half Life inderdaad overleden, dan loopt Valve een complete generatie mis. Dat risico lopen ze nu eigenlijk al.DevilsProphet schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:49:
[...]
Ik denk dat we het kantelpunt al gepasseerd zijn en dat de verwachtingen ondertussen (samen met de herinneringen) aan het uitdoven zijn. Over tien jaar gaat het zijn van "Wat is dat, Half-Life?".
Aan de andere kant heb ik wel nog steeds het idee dat Half Life nog "leeft" bij een vrij grote groep gamers en dat één uitspraak van Newell de hele hype weer kan doen ontwaken.
Ook dat zijn we al gepasseerd. Hoe vaak al leek er wat hoop op een HL3 te zijn? Te vaak IMO. Zoals niemand DNF nog serieus nam, lijkt dat ook met HL bij Valve te zijn.XyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:06:
Aan de andere kant heb ik wel nog steeds het idee dat Half Life nog "leeft" bij een vrij grote groep gamers en dat één uitspraak van Newell de hele hype weer kan doen ontwaken.
Een uitspraak van Newell? Op het moment dat er in dit topic gepost wordt, raak ik al opgewondenXyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:06:
[...]

n.a.
Verwijderd
Iedereen raakt opgewonden van GabeN, wat een prachtige man is dat hé ( ͡° ͜ʖ ͡°)arjen9551 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:03:
[...]
Een uitspraak van Newell? Op het moment dat er in dit topic gepost wordt, raak ik al opgewonden

De Witcher (2) is inderdaad erg goed, maar toch vind ik dat de verhaallijn bij lineaire games zoals Half-Life of Metro beter tot zijn recht komt.XyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:23:
[...]
Het verhaal is inderdaad wel heel belangrijk, maar toch vind ik dat games als The Witcher het verhaal ook goed brengen terwijl die toch meer vrijheid bieden. Geen pure open world (dat komt pas met deel 3 in the witcher) maar wel grote open stukken en optionele missies.
Dat is zeker nu al het geval. Er zijn best veel gamers van mijn leeftijd die Half-Life niet kennen. Portal meestal weer wel.XyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:06:
[...]
Als het nog 10 jaar duurt dan is Half Life inderdaad overleden, dan loopt Valve een complete generatie mis. Dat risico lopen ze nu eigenlijk al.
Van de mensen die Half-Life wel kennen (dat zijn er gelukkig ook een hoop) hebben echter helaas maar weinigen het ook echt gespeeld.
Maarja dan verliezen ze hun kindje en alles waar valve voor stond
Dus ze moeten wel, en ze weten vast maar al te goed dat als ze hl3 uitbrengen met steamos, dat dat platform ook meteen als een dolle gaat lopen
Zucht ach het blijft toch een stiekeme hoop op een vervolg hoelang het ook nog duurt
Verwijderd
Ik snap niet hoe er nog steeds geen Half Life 3 is gemaakt door spelers zelf. Er is al jaren een Half Life 1 remake (Black Mesa) en Source-engine is sowieso een van de makkelijkste om te "modden"Zjemm schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:46:
Als ze dan toch niet verder gaan zouden ze het net zo goed te koop kunnen zetten, er zijn vast studio's die het wel aandurven.
Maarja dan verliezen ze hun kindje en alles waar valve voor stond
Dus ze moeten wel, en ze weten vast maar al te goed dat als ze hl3 uitbrengen met steamos, dat dat platform ook meteen als een dolle gaat lopen
Zucht ach het blijft toch een stiekeme hoop op een vervolg hoelang het ook nog duurt
Verwijderd
Beter iets dan niks.Compizfox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:13:
Ehm, omdat dat niet dé HL3 zou zijn? We weten toch niet wat de originele schrijvers met het verhaal aan wilden? Tuurlijk kun je een game maken gebaseerd op een soort 'fanart' maar omdat HL3 te noemen is natuurlijk een beetje raar.
Elke keer als we Gaben pesten stelt hij HL3 2 maanden uit.
't Zijn gewoon kleine dingetjes, zoals:
http://www.ibtimes.co.uk/...maker-code-report-1440549
http://www.valvetime.net/...e-project-tracker.243580/
Daarnaast denk ik dat als ze er echt niet mee bezig waren, ze dat wel een keer hadden gezegd. Er is op het internet zoveel hype rondom HL3, al jaren lang. Als die hype onterecht zou zijn geweest had Valve dat allang een keer duidelijk gemaakt lijkt me.
Verwijderd
Misschien met misc stuff zoals voice acting/storyline etc maar ik denk persoonlijk dat het nog niet tijd is voor Source 2 engine. Daarvoor moet er in hardware iets groots komen (bijvoorbeeld de 300-serie van AMD)Compizfox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:57:
Sommigen verklaren me voor gek maar ik geloof nog steeds dat Valve ermee bezig is. We hebben dan wel nog nooit een echte aankondiging gezien, maar zo af en toe komen er hints/teasers langs die sterk suggereren dat Valve er wel mee bezig is. Ze willen alleen geen aankondiging doen omdat ze dan min of meer aan een deadline vastzitten, en dat willen ze niet. Valve heeft altijd al de tijd genomen voor hun games
't Zijn gewoon kleine dingetjes, zoals:
http://www.ibtimes.co.uk/...maker-code-report-1440549
http://www.valvetime.net/...e-project-tracker.243580/
Daarnaast denk ik dat als ze er echt niet mee bezig waren, ze dat wel een keer hadden gezegd. Er is op het internet zoveel hype rondom HL3, al jaren lang. Als die hype onterecht zou zijn geweest had Valve dat allang een keer duidelijk gemaakt lijkt me.
Denk dat Valve gewoon wilt dat Half Life 3 iets revolutionair wordt in graphics/effects net zoals Half Life 2.
Misschien een engine waar je alles 100% realistisch stuk kan maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 21:57 ]
Naar mijn recollection is er zat concept art in omloop, laat staan wat er NIET in omloop is en heeft hij in elke interview altijd de boot af gehouden van een tijdsbestek te geven maar enkel plagerig gereageerd met een John Carmack achtige 'it'll be done when it's done' houding.
Deel drie zal vast mooi aansluiten bij de voorgaande delen en het sluitstuk zijn van het hele verhaal wat goed genoeg is uitgewerkt voor een full standalone game. Dit alles zonder dat de voorgaande delen gespeeld te hebben een vereiste is. Het zal de hele Half Life universe doen opleven en mogelijk de voorgaande delen weer doen verkopen.
Wie weet poetsen ze die gelijktijdig op naar present day quality voor extra sales, a triple whammy...
Either way, doem denken hebben we niks aan. Hope springs eternal
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Inb4 Half Life 4Tijgert schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:32:
Een heel belangrijk detail is dat Gabe nog nooit heeft gezegd dat HL3 NIET komt... Zelfs wanneer hem het direct gevraagd werd hield hij altijd de hoop levend.
Naar mijn recollection is er zat concept art in omloop, laat staan wat er NIET in omloop is en heeft hij in elke interview altijd de boot af gehouden van een tijdsbestek te geven maar enkel plagerig gereageerd met een John Carmack achtige 'it'll be done when it's done' houding.
Deel drie zal vast mooi aansluiten bij de voorgaande delen en het sluitstuk zijn van het hele verhaal wat goed genoeg is uitgewerkt voor een full standalone game. Dit alles zonder dat de voorgaande delen gespeeld te hebben een vereiste is. Het zal de hele Half Life universe doen opleven en mogelijk de voorgaande delen weer doen verkopen.
Wie weet poetsen ze die gelijktijdig op naar present day quality voor extra sales, a triple whammy...
Either way, doem denken hebben we niks aan. Hope springs eternal
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Das ook altijd de houding van Valve geweest natuurlijk... When it's done, it's done.Tijgert schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:32:
Een heel belangrijk detail is dat Gabe nog nooit heeft gezegd dat HL3 NIET komt... Zelfs wanneer hem het direct gevraagd werd hield hij altijd de hoop levend.
En met de werkwijze die ze daar hanteren, schijnt er nog niemand het project HL3 te hebben gestart. Waar zijn ze nu wel allemaal "officieel" mee bezig (buiten Steam dingen om)?
- Source 2?
- Dota 2?
- SteamOS?
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Het nadeel van zo'n ongefocusde ontwikkeling is dat het al verouderd kan zijn tegen de tijd dat het uitkomt. Nu is dat tegenwoordig een minder groot probleem dan zo'n 10 jaar terug omdat de rekenkracht, maar vooral ook de graphics van de verschillende games niet zulke grote passen maken. Maar toch, het is één van de redenen dat iets als DNF zo vaak compleet opnieuw heeft moeten beginnen.DeerDitch schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:33:
Ik denk dat ze gewoon eerst de nieuwe Source engine af willen maken (die op ieder platform beschikbaar komt). En daarna HL3. (fingers crossed)
Ik nomineer alvast als subtitel voor HL3: Forever.
En hoeveel maanden stelt hij het uit als iemand van die creepy I love Gabe plaatjes post?Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:41:
Elke keer als we Gaben pesten stelt hij HL3 2 maanden uit.

[ Voor 16% gewijzigd door henkie196 op 23-02-2015 09:54 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]
Maar de enige reden waarom dat zo is, is omdat consoles de vooruitgang tegenhouden. Volgens mij volgt de rekenkracht van PCs nog steeds de wet van Moore.henkie196 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:52:
[...]
Nu is dat tegenwoordig een minder groot probleem dan zo'n 10 jaar terug omdat de rekenkracht, maar vooral ook de graphics van de verschillende games niet zulke grote passen maken.

Verwijderd
Daarom is het PCMR-comunity opgericht. Wij strijden voor een console-vrij wereld waar iedereen in harmonie gamed/leeft en waar geen evil bedrijfen zoals Ubisoft/EA/Sony meer bestaan...Compizfox schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:25:
[...]
Maar de enige reden waarom dat zo is, is omdat consoles de vooruitgang tegenhouden. Volgens mij volgt de rekenkracht van PCs nog steeds de wet van Moore.
[afbeelding]
The ultimate goal of PCMR ought to be converting all gamers to the PC platform, forcing the three console makers to make their exclusive games available on all platforms and allowing all gamers to rejoice together under the gloriousness of PC.
However, the ultimate goal is very unrealistic. For now, a more humble (but still extremely unlikely) goal would be to convince everyone that PC is objectively superior to console.
In my opinion, the goal of the PCMR is to educate console users on the objective superiority of PC gaming, in order to help them make the switch and put an end to the console gaming market which drags down and slows our own progress.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 19:29 ]
Precies, het is te hopen dat de titel al die jaren grotendeels in de ijskast heeft gelegen want je kunt inderdaad niet 10 jaar lang "een beetje" aan een game werken, want oude tools, technieken, code en graphics moeten al die jaren onderhouden worden of worden weggegooid, wat uiteindelijk verspilde moeite is. Als je besluit een game te gaan maken, dan moet je er volledig voor gaan met een volledige bezetting qua teams tot het af is.henkie196 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:52:
Het nadeel van zo'n ongefocusde ontwikkeling is dat het al verouderd kan zijn tegen de tijd dat het uitkomt. Nu is dat tegenwoordig een minder groot probleem dan zo'n 10 jaar terug omdat de rekenkracht, maar vooral ook de graphics van de verschillende games niet zulke grote passen maken. Maar toch, het is één van de redenen dat iets als DNF zo vaak compleet opnieuw heeft moeten beginnen.
Los daarvan is een single player shooter/adventure tevens ook een van de moeilijkere genres om de juiste mix van gameplay elementen goed te krijgen en tevens origineel te blijven.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Komt van reddit, met een duidelijke "SATIRE" tag...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Nee. Je bent bijna 24 uur te laat meeCompizfox schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:59:
Source 2 is aangekondigd: https://steamdb.info/blog/source2-announcement/
[afbeelding]
Ik denk sowieso dat Valve;
-express heeft gewacht op Next Gen consoles voor het maken/releasen van Source 2 en HL3
-HL3 pas wil releasen als de Steam Machines klaar, en te koop zijn (bundel verkoop anyone?)
edit: en die Vive moet op de markt zijn, HL3 en Source2 zullen daar wel standaard support voor hebben
[ Voor 19% gewijzigd door gise op 04-03-2015 16:11 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Wanneer komt HL3 uit ? als er nieuwe hardware op de markt is, sommigen zeggen steambox/machines maar dat is nog onvoldoende, ik denk eerder dat je moet kijken naar VR als dat goed/perfect is uitgewerkt.
ze gaan HL3 achter de hand houden tot the next big thing komt dat de game wereld op zn kop zal zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door fuqua op 04-03-2015 16:18 ]
Verwijderd
Half Life 3 op "Old-Gen 2011" releasen? Nee, dat zal Valve nooit doengise schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:09:
Nice!!
Ik denk sowieso dat Valve;
-express heeft gewacht op Next Gen consoles voor het maken/releasen van Source 2 en HL3
-HL3 pas wil releasen als de Steam Machines klaar, en te koop zijn (bundel verkoop anyone?)
edit: en die Vive moet op de markt zijn, HL3 en Source2 zullen daar wel standaard support voor hebben
Xbox 360 / PS3 zijn toch van rond 2006/2007?Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:38:
[...]
Half Life 3 op "Old-Gen 2011" releasen? Nee, dat zal Valve nooit doen
Verwijderd
Hardware die in PS4/Xbox One zit is midrange van 2011/2012. Dat is old-gen toch
Maar als ze Half Life 3 en andere games releasen op consoles dan maken ze minder winst met Steam/Steamboxes.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 16:42 ]
Ik denk dat de games als HL3 en Portal 3, etc. dus wèl op de current gen consoles released zullen worden
Valve kennende zullen ze de PC-gamers wel niet teleurstellen.
Verwijderd
Was er uberhaubt Half Life 2 voor PS3/Xbox 360? Ik dacht alleen Portal ofzo...Thomasx4 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
Source was zo ontzettend veelzijdig, dat zal Source 2 ook wel zijn dan. Neem aan dat ze echt geen concessies gaan doen om console versies uit te brengen, maar ik verwacht wel console versies.
Ja, in The Orange Box.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:06:
[...]
Was er uberhaubt Half Life 2 voor PS3/Xbox 360? Ik dacht alleen Portal ofzo...
Voor alle redenen die je aandraagt zijn prima oplossingen te bedenken:Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:41:
[...]
Hardware die in PS4/Xbox One zit is midrange van 2011/2012. Dat is old-gen toch![]()
Maar als ze Half Life 3 en andere games releasen op consoles dan maken ze minder winst met Steam/Steamboxes.
- Steam/Steamboxes een boost geven: Timed exclusive, of exclusieve features. Zou me niets verbazen dat mocht HL3 ooit komen ze hier VR support in proppen en dat exclusief houden voor Steam.
- "Oude" hardware van current-gen consoles: Vergaande optimalisaties, en simpelweg een goede engine.
De Source engine was een prima engine en kon op oude hardware nog steeds een keurige framerate tonen zonder dat snellere hardware lelijke graphics kreeg. Valve kennende zullen ze met de Source 2 engine weer een dijk van een engine neerzetten.
Ik ben benieuwd of ze het aandurven om verder te gaan met Half Life, zou het wel erg tof vinden.
Bedoel je daarmee supersampling anti-aliasing?Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:08:
[...]
Half Life 2 is zo oud dat je het inmiddels van 8K naar 1080P kan downsamplen
Hoe bedoel je? Alle Valve games sinds HL2 zijn al Steam exclusief.- Steam/Steamboxes een boost geven: Timed exclusive, of exclusieve features. Zou me niets verbazen dat mocht HL3 ooit komen ze hier VR support in proppen en dat exclusief houden voor Steam.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Nee, ze hebben geen datum gegeven.ETzPliskin schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:29:
Heeft er iemand gezien/gehoord wanneer de Source 2 engine beschikbaar wordt? Ik kan er namelijk nergens iets van terug vinden
Angelo NL / Global Cargo VTC
Hopelijk komt het idd ooit zo ver dat we Half Life 3 of Episode 3 in VR kunnen meemaken.. Alhoewel ik ook al superblij zou zijn wanneer we dit op de conventionele manier zouden kunnen doen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Verwijderd
Ja want het is zo moeilijk om voor 20€ een vr-adapter te kopen en je mobiel er in stoppen.Techno Overlord schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:47:
Leuk stukje: http://www.pu.nl/artikele...ife-3-in-virtual-reality/
Hopelijk komt het idd ooit zo ver dat we Half Life 3 of Episode 3 in VR kunnen meemaken.. Alhoewel ik ook al superblij zou zijn wanneer we dit op de conventionele manier zouden kunnen doen.
Eh, nee?boe2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Hoe bedoel je? Alle Valve games sinds HL2 zijn al Steam exclusief.
The Orange Box is voor de Xbox360 en de PS3 uitgekomen, en sindsdien heeft Valve ook bijvoorbeeld CS:GO uitgebracht op Xbox360 en PS3.
http://www.bol.com/nl/p/h...nge-box/1004004005533343/boe2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Hoe bedoel je? Alle Valve games sinds HL2 zijn al Steam exclusief.