Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Compizfox schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:32:
[...]

Eh, nee?

The Orange Box is voor de Xbox360 en de PS3 uitgekomen, en sindsdien heeft Valve ook bijvoorbeeld CS:GO uitgebracht op Xbox360 en PS3.
Oneerlijk om die mee te tellen. De orange box heeft amper updates gekregen en de verkoopcijfers zijn een druppel op een hete plaat vergeleken met de PC verkoopscijfers. De consoles waren vorige generatie al amper relevant voor valve (spreekt ook boekdelen dat the orange box 30 euro duurder is op console dan op steam), nu zijn ze dat helemaal niet meer. Nogal wiedes dat HL3 nooit op een xbox/ps4 zou verschijnen, daar heeft een steambox/VR bril niets mee te maken.

Met "steam exclusive" bedoel ik dat het nooit zonder steamworks zal verkocht worden.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 06-03-2015 22:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
[...]

Oneerlijk om die mee te tellen. De orange box heeft amper updates gekregen en de verkoopcijfers zijn een druppel op een hete plaat vergeleken met de PC verkoopscijfers. De consoles waren vorige generatie al amper relevant voor valve (spreekt ook boekdelen dat the orange box 30 euro duurder is op console dan op steam), nu zijn ze dat helemaal niet meer. Nogal wiedes dat HL3 nooit op een xbox/ps4 zou verschijnen, daar heeft een steambox/VR bril niets mee te maken.

Met "steam exclusive" bedoel ik dat het nooit zonder steamworks zal verkocht worden.
Lol denk dat sowieso na de Steam boxes/Nvidia shield consoles verleden tijd worden.
Als hij echt 200€ wordt ga ik meteen eentje pre-orderen :9
En je krijgt een gratis controller erbij, dat wat meestal al 50€ waard is. Hij is vooral handig als mediaplayer, en dat hij enkele games + android games erop kan doen is wel nice.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
boe2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
[...]

Boeiend. Je zegt dat alles sinds HL2 Steam exclusief is. Dat is dus niet zo. Daar hebben prijzen en verkoopcijfers geen ene moer mee te maken. Al was TOB € 500,- en geen een keer verkocht, dan is 'ie nog steeds niet Steam exclusief.

En je denkt dat HL3 niet naar de consoles gaat komen? Een SteamOS exclusive gaat het zeker niet worden: http://www.theverge.com/g...ife-3-a-steamos-exclusive.

Omzetten naar PS4/X1 hardware is zo gedaan en Valve houdt net als ieder ander commercieel bedrijf ook wel van geld. De omzet die ze met zo'n grote titel maken op Steam zal "een druppel op een hete plaat" zijn in vergelijking met de omzet op PS4 en X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:48:
Boeiend. Je zegt dat alles sinds HL2 Steam exclusief is. Dat is dus niet zo.
Mogelijks heeft hij enkel gedacht aan de computer als speelplatform, waar HL2 inderdaad steam-only is sinds het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dacht ik ook in eerste aan, maar hij geeft aan dat het oneerlijk is om die mee te tellen door mindere verkoopcijfers en een hogere prijs. Dat maakt een game nog altijd niet exclusief, dus totaal irrelevante argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:07:
Dacht ik ook in eerste aan, maar hij geeft aan dat het oneerlijk is om die mee te tellen door mindere verkoopcijfers en een hogere prijs. Dat maakt een game nog altijd niet exclusief, dus totaal irrelevante argumenten.
:z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat heb ik gelezen. Dan vraag ik me af waar je hele betoog omtrent verkoopcijfers en prijs dan op slaat. Die voerde je per slot van rekening als argumenten aan om aanwezighed van TOB op de consoles te ontkennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als Valve dan wel de PS4 versie voor hun eigen rekening neemt... De PS3 versie was namelijk geproduceerd door Electronic Arts en die versie was dan ook minder in de zin van framedrops en andere technische issues ten opzichte van de Xbox 360 en PC versie die door Valve zelf geproduceerd was.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:48:
[...]

Boeiend. Je zegt dat alles sinds HL2 Steam exclusief is. Dat is dus niet zo. Daar hebben prijzen en verkoopcijfers geen ene moer mee te maken. Al was TOB € 500,- en geen een keer verkocht, dan is 'ie nog steeds niet Steam exclusief.

En je denkt dat HL3 niet naar de consoles gaat komen? Een SteamOS exclusive gaat het zeker niet worden: http://www.theverge.com/g...ife-3-a-steamos-exclusive.

Omzetten naar PS4/X1 hardware is zo gedaan en Valve houdt net als ieder ander commercieel bedrijf ook wel van geld. De omzet die ze met zo'n grote titel maken op Steam zal "een druppel op een hete plaat" zijn in vergelijking met de omzet op PS4 en X1.
*facedesk*
Wat wil je als bedrijf:

1) 60€ winst maken op Half-Life 3 door ze op consoles te verkopen
2) +1000€ winst maken als iemand van console naar Steam/Steambox overstapt?

Trouwens even een herinnering;

PS4 sold : ~ 20M en 10,9M Playstation+ gebruikers
Xbone sold: ~ 10M
Steam actieve users: ~125M

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jij denkt dat er ineens 30 miljoen mensen overstappen? Ik denk dat dit wel eens tegen kan gaan vallen. Mensen met een PC blijven bij de PC en mensen met een console hebben niet voor niets gekozen voor een console. Er zullen type games moeten gaan komen die nu console exclusive zijn en Valve zal er een gigantisch marketing budget tegenaan moeten gooien om naamsbekendheid bij de mainstream te moeten vergaren. En dan nog vecht je tegen handelsmerken die al 20+ jaar op de markt zijn. Denk je dat die zomaar even vergeten worden? Ik denk dat Valve meer zal verdienen met een console release gecombineerd met Steam. Wellicht eerst een half jaar timed exclusive op SteamOS, maar dat zal echt geen tientallen miljoenen gebruikers gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:19:
Jij denkt dat er ineens 30 miljoen mensen overstappen? Ik denk dat dit wel eens tegen kan gaan vallen. Mensen met een PC blijven bij de PC en mensen met een console hebben niet voor niets gekozen voor een console. Er zullen type games moeten gaan komen die nu console exclusive zijn en Valve zal er een gigantisch marketing budget tegenaan moeten gooien om naamsbekendheid bij de mainstream te moeten vergaren. En dan nog vecht je tegen handelsmerken die al 20+ jaar op de markt zijn. Denk je dat die zomaar even vergeten worden? Ik denk dat Valve meer zal verdienen met een console release gecombineerd met Steam. Wellicht eerst een half jaar timed exclusive op SteamOS, maar dat zal echt geen tientallen miljoenen gebruikers gaan opleveren.
CES 2014: 65M users:
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--PeZTMl1s--/19br9u5diyo0mpng.png

September 2014: 100M users
24 februari 2015: 125M users: http://www.develop-online...125m-active-users/0203481
3 November 2062 (Gaben zijn 100ste verjaardag en Half Life 3 release date): 2985M users (5M per maand)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Je neemt niet in je verhaal op dat er genoeg mensen zijn die gamen op meer dan één platform. Dus nee, ze zullen niet direct overstappen, maar eventueel wél ook een steambox aanschaffen, zoals ze nu al een PS én een XB hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat er PC-gamers overstappen naar een console (als primaire platform) kan ik me inderdaad slecht voorstellen. Toch hoor ik wel regelmatig verhalen van console-games die 'het licht' zien en naar PC overstappen.

Een groot deel van de console-gamers willen niet overstappen naar PC omdat ze van 'bankgaming' houden. De Steambox springt hier op in door PC-gaming aantrekkelijk te maken voor de bank, met een device voor aan de TV en een bijhorende controller. Ik zie dus best wel wat console-gamers een Steambox kopen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Dat er PC-gamers overstappen naar een console (als primaire platform) kan ik me inderdaad slecht voorstellen. Toch hoor ik wel regelmatig verhalen van console-games die 'het licht' zien en naar PC overstappen.

Een groot deel van de console-gamers willen niet overstappen naar PC omdat ze van 'bankgaming' houden. De Steambox springt hier op in door PC-gaming aantrekkelijk te maken voor de bank, met een device voor aan de TV en een bijhorende controller. Ik zie dus best wel wat console-gamers een Steambox kopen.
Ik dacht juist dat console-gamers heel bekend zijn met dit magische apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmiwinkel.be/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/d/hdmi-kabel-5meter.jpg

Ik woon nu in een appartament, maar in een huis is het ook mogelijk om een lange hdmi kabel te zetten.
Cat-kabel+Hdmi kabel (met versterker boven de 15 meter)+Usb verlengkabel (wel actieve nemen) met een ziptie = Win = Win

Natuurlijk heb je de Steam link nog, maar de extra inputlag en max 1080P 60hz vind ik wat te weinig. Dacht dat gigabit ethernet kabel makkelijk UHD 60hz kon doen.

Oh en dan nog over de controller, ik vind dat ding foeilelijk/onhandig, de Xbone controller blijft de beste atm (al moet Microsoft wel snel met een wireless adapter komen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Ik dacht juist dat console-gamers heel bekend zijn met dit magische apparaat:
[afbeelding]
Oh zeker, maar feit is toch dat veel console-gamers een PC niet zien als een ding wat ook in de woonkamer kan staan.

De Steambox wordt een apparaat wat hier specifiek voor bedoeld is een zal waarschijnlijk een hoop bankgamers aanspreken.
Ik woon nu in een appartament, maar in een huis is het ook mogelijk om een lange hdmi kabel te zetten.
Cat-kabel+Hdmi kabel (met versterker boven de 15 meter)+Usb verlengkabel (wel actieve nemen) met een ziptie = Win = Win

Natuurlijk heb je de Steam link nog, maar de extra inputlag en max 1080P 60hz vind ik wat te weinig. Dacht dat gigabit ethernet kabel makkelijk UHD 60hz kon doen.

Oh en dan nog over de controller, ik vind dat ding foeilelijk/onhandig, de Xbone controller blijft de beste atm (al moet Microsoft wel snel met een wireless adapter komen)
Ik had het over de Steambox hè, niet over Steam Link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DevilsProphet schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:23:
[...]

Je neemt niet in je verhaal op dat er genoeg mensen zijn die gamen op meer dan één platform. Dus nee, ze zullen niet direct overstappen, maar eventueel wél ook een steambox aanschaffen, zoals ze nu al een PS én een XB hebben.
Als ze al een PC hebben in dat geval, waarom zouden ze dan voor een Steam Box gaan? De games zijn grotendeels hetzelfde en weinig devs zullen direct exclusief voor de Steam Box gaan ontwikkelen, gezien de lage naamsbekendheid en de vanzelfsprekend kleine userbase de eerste jaren.
Compizfox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Ze zullen er absoluut zijn (hell, wellicht ben ik er een van, maar dat hangt volledig van de blockbuster exclusives af, als die er al echt in aantallen gaan komen), maar een hoop mensen kijken ook naar exclusives, zoals ik hierboven tussen haakjes al aangeef. Als gemak en bankgaming al bij beide te krijgen is, gaan mensen o.a. naar games kijken. Gaat Valve games als Gears of War, God of War, Uncharted, The Last of Us en Destiny (om er een paar te noemen) exclusief naar de Steam Box brengen, en dus dergelijke developers opkopen of exclusiviteits deals afdwingen? Als dat gebeurt, wordt het zeer interessant, maar ik zie dit niet zo snel gebeuren om voor de hand liggende redenen. Wat rest is dan een PC met een hoger gebruiksgemak, maar dat zijn de X1 en PS4 in essentie ook al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:48:
Als ze al een PC hebben in dat geval, waarom zouden ze dan voor een Steam Box gaan? De games zijn grotendeels hetzelfde en weinig devs zullen direct exclusief voor de Steam Box gaan ontwikkelen, gezien de lage naamsbekendheid en de vanzelfsprekend kleine userbase de eerste jaren.
Mij ging het vooral over: wat als ze een PS of XB hebben? Dan hebben ze nog geen platform waarop ze HL wel kunnen spelen, en is de Steambox wel een optie; want ze zijn console-minded en spelen niet graag op een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yep, maar dan vraag ik me af wat meer geld oplevert: het aantal mensen dat alleen voor HL3 een relatief dure "console" met SteamOS koopt, of het aantal mensen op reeds bestaande consoles dat HL3 koopt.

Het is overigens een behoorlijk aantal, zag ik net op de Valve site. Moeten developers nu rekening gaan houden met al die verschillende configuraties? De controller is trouwens heel interessant. Benieuwd hoe shooters hiermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:18:
Yep, maar dan vraag ik me af wat meer geld oplevert: het aantal mensen dat alleen voor HL3 een relatief dure "console" met SteamOS koopt, of het aantal mensen op reeds bestaande consoles dat HL3 koopt.

Het is overigens een behoorlijk aantal, zag ik net op de Valve site. Moeten developers nu rekening gaan houden met al die verschillende configuraties? De controller is trouwens heel interessant. Benieuwd hoe shooters hiermee spelen.
Denk slechter dan de aller slechtste wireless muis/tobo combi van de Action _/-\o_
Denk dat het gaat lijken op shooters op smartphones met die 2 grote touchpads?

Afbeeldingslocatie: http://media.steampowered.com/img/steamuniverse/DOG_controller_MED.jpg

Ik gebruik dan enkel mijn xbox one controller voor race games,platform/indie en soms third-person (Watch_dogs&Tomb Raider achtig).
Zelfs voor Fifa 15 heb ik liever een mech-keyboard.
Wat mij wel een grote pluspunt lijkt is de ergonomie, want bij thumbsticks krijg je na een tijdje echt last van je duimen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Juist niet. Door die kringen weet je waar je zit met je vingers. Staan filmpjes op YT die laten zien dat je redelijk accuraat kan mikken. Hopelijk komen hiermee ook analoge movements naar shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
bram1984 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:20:
Juist niet. Door die kringen weet je waar je zit met je vingers. Staan filmpjes op YT die laten zien dat je redelijk accuraat kan mikken. Hopelijk komen hiermee ook analoge movements naar shooters.
Die kringen zitten wel alleen op de oude versie. Ze leken mij ook een goed idee, maar op de definitieve versie zitten ze niet meer.

(Steam Store pagina)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y4T1GVE.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YJIVPi0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Melkunie op 07-03-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Steam Boxes zijn wel duur zeg, je kan beter dit doen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d83ttK1.jpg

Maar blijkbaar hebben alle Amerikanen slechte prebuilds en bestaat dit soort service daar niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:04:
Die Steam Boxes zijn wel duur zeg, je kan beter dit doen:
[afbeelding]

Maar blijkbaar hebben alle Amerikanen slechte prebuilds en bestaat dit soort service daar niet 8)7
Vind je? De Zotac SN970 komt met een Skylake quadcore (welke nog onbekend), GTX970M, 8GB RAM, 64GB M.2 SSD en 1TB hdd voor 999 dollar, wat laten we zeggen hier gewoon 999 euro wordt. Laat je een enigszins vergelijkbare pc bouwen, dan ben je niet veel minder kwijt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock Z97E-ITX/ac€ 133,95€ 133,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 215,95€ 215,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 58,89€ 58,89
1Plextor M6G-2280 64GB€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,64

Tel daar 99 euro voor assemblage (inclu. OS) bij op en je komt op grofweg 930 euro. Die kleine extra prijs die je voor de Zotac betaald is het wel waard gezien het kleine formaat, een nieuwe CPU reeks en 3GB VRAM t.o.v. 2GB op een desktop GTX960.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Vind je? De Zotac SN970 komt met een Skylake quadcore (welke nog onbekend), GTX970M, 8GB RAM, 64GB M.2 SSD en 1TB hdd voor 999 dollar, wat laten we zeggen hier gewoon 999 euro wordt. Laat je een enigszins vergelijkbare pc bouwen, dan ben je niet veel minder kwijt:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z97E-ITX/ac€ 133,95€ 133,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 215,95€ 215,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 58,89€ 58,89
1Plextor M6G-2280 64GB€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,64

Tel daar 99 euro voor assemblage (inclu. OS) bij op en je komt op grofweg 930 euro. Die kleine extra prijs die je voor de Zotac betaald is het wel waard gezien het kleine formaat, een nieuwe CPU reeks en 3GB VRAM t.o.v. 2GB op een desktop GTX960.
Eigenlijk not bad, maar je lijstje kon goedkoper :P
Een volwaardige gpu was nice geweest zoals de pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD

Het is wel een nice optie voor mensen die makkelijk van console naar pc willen gaan, maar ik blijf bij mijn "lange hdmi kabel master race" ;)

Edit: Oké hier komt mijn 800€ build die veel krachtiger is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B85M-D3H€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 339,90€ 339,90
1Aerocool QS-101 White Edition€ 25,53€ 25,53
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 40,-€ 40,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,28

Eventueel je pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W dan kan je in het toekomst een 2de 970 bij prikken :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:41:
[...]

Eigenlijk not bad, maar je lijstje kon goedkoper :P
Een volwaardige gpu was nice geweest zoals de pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD

Het is wel een nice optie voor mensen die makkelijk van console naar pc willen gaan, maar ik blijf bij mijn "lange hdmi kabel master race" ;)
Nouja, heel veel goedkoper nou ook weer niet als je de systemen goed vergelijkbaar wilt houden. Het moederbord is prijzig om de vergelijking enigszins fair te houden qua spec (M.2 slot en AC wireless als eis). De kast kan misschien ook wat goedkoper, maar een kast van soortgelijke afmeting met support voor een desktop GPU vind je zo goed als niet (de Silverstone Raven RVZ-01 komt in de buurt maar is weer flink duurder).

Maar het klopt wel dat de aangekondigde prijzen van de gemiddelde Steamboxes nu nog vrij hoog ligt. Daarbij moet wel gezegd worden dat het dan vaak merken als Alienware zijn, waarvan iedereen allang weet dat zij een premium prijs vragen voor de Alienware naam. Gelukkig zijn Steamboxes gewoon pc en kun je ze zelf samenstellen zoals je wilt.
Ik zou, bij zelf samenstellen, b.v. ook een goedkoper mobo nemen zonder wireless (bleh) en een normale SSD nemen, in combinatie met iets als zo'n ITX format GTX970. Ik wacht het nog even af en kijk later wel of ik een Steambox koop/maak.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:57:
[...]

Nouja, heel veel goedkoper nou ook weer niet als je de systemen goed vergelijkbaar wilt houden. Het moederbord is prijzig om de vergelijking enigszins fair te houden qua spec (M.2 slot en AC wireless als eis). De kast kan misschien ook wat goedkoper, maar een kast van soortgelijke afmeting met support voor een desktop GPU vind je zo goed als niet (de Silverstone Raven RVZ-01 komt in de buurt maar is weer flink duurder).

Maar het klopt wel dat de aangekondigde prijzen van de gemiddelde Steamboxes nu nog vrij hoog ligt. Daarbij moet wel gezegd worden dat het dan vaak merken als Alienware zijn, waarvan iedereen allang weet dat zij een premium prijs vragen voor de Alienware naam. Gelukkig zijn Steamboxes gewoon pc en kun je ze zelf samenstellen zoals je wilt.
Ik zou, bij zelf samenstellen, b.v. ook een goedkoper mobo nemen zonder wireless (bleh) en een normale SSD nemen, in combinatie met iets als zo'n ITX format GTX970. Ik wacht het nog even af en kijk later wel of ik een Steambox koop/maak.
Steek liever geld in nieuwe gpu, die 670 van je kan niet meer :P

Ik ga binnenkort dit kopen:
http://www.hdmikabelshop....4-high-speed-met-ethernet
http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html
http://www.hdmikabelshop....rsterker-tot-max-35-meter (optioneel)
Hopelijk geen problemen met 4K 60hz signaal over lange afstand (ik hoor problemen op het internet, maar ik denk dat ze kabels zonder versterker gebruiken)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Gaat dit topic nou over steamboxes of over HL2 ?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:12:
Gaat dit topic nou over steamboxes of over HL2 ?
Half Life 3/ Steam Boxes/ SteamOs/ GabeN :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Melkunie schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:50:
[...]

Die kringen zitten wel alleen op de oude versie. Ze leken mij ook een goed idee, maar op de definitieve versie zitten ze niet meer.

(Steam Store pagina)

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh ja ik zie het. Nou ja, de besturing schijnt hele hoge prio te hebben bij Valve, dus ze zullen er goed over na hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Jullie zullen waarschijnlijk wel de 'leak' van dit weekend gezien hebben.

What's a file named 'hl3.txt' doing in Dota 2's latest update?

Staan toch wel wat leuke dingen in:
CHelpEntry
{
string m_Id = "Attribute.npc_quest_citizen.is_quest_member"
string m_FriendlyName = "Quest Member\? (Neutral to Combine and doesn\'t take damage)"
string m_TooltipOverride = ""
string m_HelpText = ""
},
En zo zijn er wel meer dingen die er misschien op wijzen dat Half-Life 3 misschien ooit de 'open world' kant is uitgegaan.

Of dat nog steeds zo is ja... Wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb de hoop al een poos geleden opgegeven....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Techno Overlord schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:43:
Ik heb de hoop al een poos geleden opgegeven....
Ze krijgen mij ook niet meer zo hyped als vroeger, maar er leeft toch nog wat hoop in me!

Tevens is de Missing Information mod gegreenlight! Heb deze eigenlijk nog nooit gespeeld, iemand hier ervaring met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

superwashandje

grofheid alom

Asskicker schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:40:
Jullie zullen waarschijnlijk wel de 'leak' van dit weekend gezien hebben.

What's a file named 'hl3.txt' doing in Dota 2's latest update?

Staan toch wel wat leuke dingen in:

[...]

En zo zijn er wel meer dingen die er misschien op wijzen dat Half-Life 3 misschien ooit de 'open world' kant is uitgegaan.

Of dat nog steeds zo is ja... Wie weet dat?
open world? interessant idee, wel totaal de andere richting als de eerste 2 installaties die naar mijn idee juist zo goed waren doordat het een on rails shooter was die totaal niet dat gevoel gaf. Mits goed uitgevoerd kan een open world half life best leuk zijn lijkt me :)

verder word ik ondertussen niet meer zo hyped van kleine leaks (hoewel ik er wel vertrouwen in heb dat HL3 uiteindelijk wel gaat komen).er staat echter wel een potje vet op de kast klaar om mijn koevoet in te vetten zodra er een fatsoenlijke/officiele aankondiging is :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
superwashandje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:57:
open world? interessant idee, wel totaal de andere richting als de eerste 2 installaties die naar mijn idee juist zo goed waren doordat het een on rails shooter was die totaal niet dat gevoel gaf.
De eerste twee delen waren naar mijn idee vrij sterk doordat het een redelijk verhaal had dat ook goed geïntegreerd was in de game zelf. Ik heb zelf alleen nog nooit een open world game gezien waarin het hoofd verhaal niet (uiteindelijk) volledig ondergesneeuwd raakte onder het gewoon aankloten in de open world of side quests doen. Een open world is per definitie minder story focused, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vind je dat ook van Grand Theft Auto games dan? In Fallout en The Elders Scrolls ook alhoewel je hier er zelf voor kan kiezen om de main story te laten ondersneeuwen door een shit load aan sidequests.

Zelf zie ik gewoon liever een Half life 3 die doorgaat met dezelfde structuur als waar episode 2 gebleven was. Zoveel games gooien het tegenwoordig op Open World maar vaak met een faal als gevolgd.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb ook liever een enigszins gescripte verhaallijn. Dan kun je mooi zoals in HL2 + episodes bepaalde triggerpoints maken met epische battles als gevolg (Nova Prospekt, White Inn Ambush, etc.). Ik vind het verhaal dusdanig belangrijk dat ik daar graag vrijheid voor opgeef.

GTA V bijvoorbeeld, ik heb het verhaal uitgespeeld maar dat kostte me wel moeite. Had veel meer zin om maar gewoon in die wereld wat aan te kloten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Niet vergeten dat het hier over Valve gaat, misschien kunnen zij de combinatie wel perfectioneren! ;)

Maar persoonlijk ben ik voor een goed verhaal ook meer te vinden voor meer gescripte dingen. Maar ik moet wel zeggen dat ze dit bij The Witcher 3 best goed gedaan hebben. Maar dat is natuurlijk een RPG en geen shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Techno Overlord schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:57:
Vind je dat ook van Grand Theft Auto games dan? In Fallout en The Elders Scrolls ook alhoewel je hier er zelf voor kan kiezen om de main story te laten ondersneeuwen door een shit load aan sidequests.
De spellen die je nu noemt waren juist precies waar ik aan dacht toen ik dat schreef. Ik heb in Morrowind iets van 7x een PC van nul tot high level gebracht, maar heb de main quest slechts 2x afgemaakt. Oblivion heb ik nooit de main quest van afgemaakt.

Fallout... Ik denk dat the chosen one het in Fallout 2 redelijk goed opsomt: "What do I want? I don't really know. Most of the time I ignore my quest and walk into the homes of others, riffling through people's shelves... oooh, like those over there! "

Als ik GTA denk, dan denk ik "All you had to do is follow that damn train, CJ!" of "Tommy, I need you to drive in this ice cream truck and sell drugs." (die laatste een beetje uit de losse pols, maar je snapt het idee, neem ik aan).
Zelf zie ik gewoon liever een Half life 3 die doorgaat met dezelfde structuur als waar episode 2 gebleven was. Zoveel games gooien het tegenwoordig op Open World maar vaak met een faal als gevolgd.
Helemaal mee eens.

Zelfs Valve kan dat niet goed krijgen, denk ik. Want in een open world moet ook iets te doen zijn, en dat is nooit allemaal aan het hoofdverhaal gekoppeld en zal dus de focus daarvan weghalen. En als er niks te doen is, is het weer een saai spel dat nooit een open world had moeten zijn.

Stalker was bv. een goede open world fps, maar het verhaal was volledige bijzaak. Het ging om de sfeer en de gameplay. Maar misschien is dat ook wel een verbetering voor HL3, dan heb je in ieder geval niet meer de teleurstelling van HL2 en de episodes over verhaallijnen die totaal niet afgemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik ben het helemaal met jullie eens hoor, zie:
superwashandje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
de eerste 2 installaties die naar mijn idee juist zo goed waren doordat het een on rails shooter was die totaal niet dat gevoel gaf.
misschien dat ik het verhaal er duidelijker bij had moeten zetten maar dat komt natuurlijk inderdaad het beste naar voren door het on-rails en scripted te houden waardoor je inderdaad events als de white inn ambush kan krijgen die ik me nog steeds goed kan herinneren :)

toch lijkt het mij ook wel leuk om op eigen voorwaarden de confrontatie aan te kunnen gaan met de combine. De half life wereld is best uitgebreid en daar kan je best leuke dingen mee doen denk ik :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
ValveTime heeft een aantal "nieuwe" screenshots verzameld van een geannuleerde Half Life 2 episode:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Episode 4 screenshots? Hebben ze dan ook Ep3 screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

henkie196 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:41:
Valve kan niet tot 3 tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
henkie196 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:41:
Episode 4 ging daar een ander bedrijf gemaakt worden, net zoals Blue Shift en Opposing Force.

Maar zoals je waarschijnlijk al kan raden is dat stopgezet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 14-09 10:12
Ik snap het gewoon niet. Wat is Valve's motivatie? Zomaar hun meest succesvolle reeks, een van de meest succesvolle gameseries stopzetten om zich uitsluitend aan hardware te wijden? En Steam? Ik geloof dat dan ook niet. Ik blijf geloven dat ze iets gaan doen met VR en Half-Life.

Als ze nooit met Half Life verder gaan, valt Gabe wel een beetje van een voetstuk af zeg...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

boe2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:35:
[...]

Valve kan niet tot 3 tellen ;)
zeg dat nou niet! elke keer dat dat beweerd word laat gaben het spel een jaar later uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Jeroenimoes schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:19:
Ik snap het gewoon niet. Wat is Valve's motivatie? Zomaar hun meest succesvolle reeks, een van de meest succesvolle gameseries stopzetten om zich uitsluitend aan hardware te wijden? En Steam? Ik geloof dat dan ook niet. Ik blijf geloven dat ze iets gaan doen met VR en Half-Life.

Als ze nooit met Half Life verder gaan, valt Gabe wel een beetje van een voetstuk af zeg...
Veranderd business model. Als ze zo meer geld kunnen verdienen dan doen ze dat toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Jeroenimoes schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:19:

Je moet wel bedenken dat het voor hun totaal niet noodzakelijk is om deze game te maken, inkomsten genoeg. Het helpt ook niet dat verwachtingen nu zo hoog zijn, nog meer kans dat ze geld spenderen aan iets wat niet de verkopen haalt die ze hadden verwacht.

Hoop zelf ook nog steeds op een vervolg maar zie het somber in.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik twijfel er echt niet aan dat ze er mee door gaan hoor. Begin Valve wel naar te vinden dat ze er zo lang op laten wachten, maar ik denk dat ze er echt wel mee bezig zijn, en ze zijn zich ook bewust van de verwachtingen, dus er is gewoon tijd nodig.

Ik denk echt niet dat ze het verhaal zomaar dood laten bloeden, niet na zo'n cliffhanger. Moet wel zeggen dat er een punt komt dat ik het vertrouwen wel verlies. Als het over 2 jaar 10 jaar geleden is dat EP 2 uitkwam dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:38

s0kkie

Cowabunga

HL1 naar HL2 duurde 6 jaar, als je de episodes niet mee rekent is het nu al 11 jaar sinds HL2.
Ik heb de hoop al lang opgegeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgt iemand de ARG die gaande is op het moment?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het lijkt er op dat het om HL3 zou kunnen gaan...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

Wat is een arg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Laatst online: 15-09 13:50
Heb die arg zitten bekijken maar die lambda logo's zijn wel heel ver gezocht, volgens mij gaat dit niet om hl3 of valve producten gewoon marketing stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Arfman schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:52:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het lijkt er op dat het om HL3 zou kunnen gaan...
Is het niet. Ik heb geen idee wat deze arg inhoudt, maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 04:25:
[...]

maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.
Welnee, dat kan je helemaal niet verzekeren, dat zal zelfs Valve niet verzekeren. :P

Zelfs Duke Nukem Forever kwam uit. Half Life komt vanzelf, je weet alleen niet wanneer. Het is zou zeker een een cash cow voor Valve zijn, zolang ze het niet zoude verprutsen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 09:05 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De verwachtingen zijn inmiddels zo hoog. Ze kunnen het alleen nog maar verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom zou Valve het risico nemen? Ze verdienen nu zoveel geld. De markt voor hl3 is nou ook weer niet zo groot.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:10:
Waarom zou Valve het risico nemen? Ze verdienen nu zoveel geld. De markt voor hl3 is nou ook weer niet zo groot.
Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is. Het gros van de huidige generatie gamers heeft geen idee wat Half-Life is, en van de oude garde zijn er nog weinig over.

Of ze moeten HL3 tegen die tijd releasen in een soort OrangeBox, met HL 1&2 redone met de nieuwe engine.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik hoop dat ze eindelijk eens Streaming maps gaan introduceren :D

Zoals al eerder is gezegd HL3 komt er, de vraag is wanneer. Het gaat sowieso de integratie met VR hebben en de nieuwe Source Engine.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:10:
Waarom niet? Alsof het hen enkel om centen draait, denk dat er daar echt wel lui zijn die het verhaal gewoon willen voortzetten. Je kunt me echt niet wijs maken dat er niet aan die game wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Is het niet. Ik heb geen idee wat deze arg inhoudt, maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.
Je hebt insider-informatie begrijp ik? Interessant, vertel meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is.
:D
Het is geen genre he, dat Half-Life. Uiteindelijk hebben we het over echt niks meer dan een goede FPS, als we het over Half-Life hebben.
Daarbij werd HL2 toentertijd ook steeds uitgesteld volgens mij. En dan was het ook nog eens allemaal vrij geheimzinnig tot aan 2003, terwijl HL2 in 2004 uitkwam.

Ze zullen bij Valve vast wel de meeste tijd en energie steken in Steam, maar dat wil niet zeggen dat ze vergeten zijn hoe ze een goede game moeten maken. Kijk maar naar Portal 2. :)

Als Netflix het aandurft om een sitcom die eindigde in 1995 een vervolg te geven (eind februari, Fuller House)... dan is die 10 jaar van Valve peanuts. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Aangezien Valve bezig is met Source 2 betekent dat dat ze bezig zijn met Half Life 3 en ook een vervolg op Portal.

Waar denk je in hemelsnaam waar ze die engine anders voor aan het maken zijn.

Met "Black Mesa Source" is hard bewezen dat er nog steeds veel mogelijkheden zijn voor Meer Half Life.
Met "Portal Stories Mel" is grootschalig bewezen dat er nog meer in zit mbt Portal.

Enige reden dat HL3 lang op zich laat wachten is omdat Valve absolute perfectie wil, en game items op de lijst heeft gezet die grote aanpassingen in de engine nodig hebben.

Mijn verdere argumentatie waarom HL3 zeker komt is hieronder te lezen.
enchion in "Half-Life 3"

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:16:
Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is. Het gros van de huidige generatie gamers heeft geen idee wat Half-Life is, en van de oude garde zijn er nog weinig over.
Inderdaad, het probleem van Half-Life is dat het een verhaal heeft en dus voorkennis vereist als HL3 daadwerkelijk zal gaan voortborduren op deel 2 en 1, die groep neemt gestaag af. Je ziet hetzelfde probleem in de film industrie, het publiek waar men zich op richt is veelal de generatie tieners en twintigers, die je met gemak reboots van eerdere versies kan voorschotelen. Aan daadwerkelijke nieuwe content/verhaallijnen wordt liever niet begonnen, financieel te riskant en de oude versies hebben hun succes al bewezen.

Dat gezegd hebben is het tegenwoordig echt niet zo moeilijk meer om binnen een redelijk tijd een goede game te maken, echte game changers die meer development tijd qua techniek zouden rechtvaardigen zijn er steeds minder, VR zal de eerste worden sinds tijden. Men had dus met gemak episode 3 of HL3 kunnen maken om op z'n minst het verhaal tot een fatsoenlijk einde te brengen, alvorens het een decennium (of meer) in de ijskast te stoppen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
defiant schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Inderdaad, het probleem van Half-Life is dat het een verhaal heeft en dus voorkennis vereist als HL3 daadwerkelijk zal gaan voortborduren op deel 2 en 1, die groep neemt gestaag af.
Waar haal je zo'n stelling toch vandaan? Wie meet hoe groot die "groep" is? Is die "groep" niet gewoon alle gamers die een goede game willen? Alsof iedereen die HL2 speelde ook HL1 heeft gespeeld? Dat is toch niet zo? Zat 6 jaar tussen...
Je ziet hetzelfde probleem in de film industrie, het publiek waar men zich op richt is veelal de generatie tieners en twintigers, die je met gemak reboots van eerdere versies kan voorschotelen.
Star Wars episodes 1, 2 en 3. Geen reboots, geen rehashes. Niet vreselijk populair, maar dat komt toch niet omdat het een vervolg/prequel/huh is van de 3 eerste/middelste/toennoglaatste/huh delen is...

De filmindustrie is inderdaad wel op de reboot-weg geslagen, maar er komen evengoed alsnog veel nieuwe films uit. En gelukkig maar.
Aan daadwerkelijke nieuwe content/verhaallijnen wordt liever niet begonnen, financieel te riskant en de oude versies hebben hun succes al bewezen.
Dat hoeft ook niet want ik heb mij laten vertellen dat een eventueel Half-Life 3 een vervolg zou zijn ipv een reboot. :+
Daarbij is het verhaal ook betrekkelijk eenvoudig. De hoofdpersonages zijn steeds dezelfde en het karakter waar je mee speelt zegt nooit iets. :P

En dan nog over het financiele aspect: als Valve het zou willen zouden het kunnen proberen te crowdsourcen. Ik vermoed dat dat heel veel op zou leveren. :)
Dat gezegd hebben is het tegenwoordig echt niet zo moeilijk meer om binnen een redelijk tijd een goede game te maken, echte game changers die meer development tijd qua techniek zouden rechtvaardigen zijn er steeds minder, VR zal de eerste worden sinds tijden. Men had dus met gemak episode 3 of HL3 kunnen maken om op z'n minst het verhaal tot een fatsoenlijk einde te brengen, alvorens het een decennium (of meer) in de ijskast te stoppen.
Dat hadden ze inderdaad qua tijd wel kunnen doen inderdaad. Maargoed, dat wil allemaal niet zeggen dat men niet aan een nieuwe HL zou willen beginnen. Of ermee bezig zijn (geweest).

Ik heb bij DNF altijd geloofd dat die game uit zou komen omdat ik geloofde dat er al een heel eind aan was ontwikkeld en dat het zonde zou zijn om zo'n cash cow niet uit te brengen. En hij is er toch ook gekomen. Laten we met z'n allen hopen dat HL3 beter wordt dan DNF, maar dat er een vervolg komt in de Half-Life serie, daar twijfel ik niet echt aan. Gewoon te onlogisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben blij dat jullie nog zoveel hoop hebben in een bedrijf dat op het einde van de dag alleen maar de winst telt. Waarom Source 2 wordt gemaakt? Omdat er een nieuwe engine moet worden gemaakt om hats te renderen in TF en L4D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik denk dat Valve dondersgoed weet dat HL3 toch wel zal verkopen en daarom geen haast heeft de oude garde te pleasen.

Sterker nog; met een goede 'Last time on half Life' prolog sequence kan je heel goed je verhaal snel op poten zetten voor nieuwelingen en ze meteen nieuwsgierig maken om de eerdere delen te gaan spelen.

Als laatste: Half Life 3D! VR dus, waar Valve MAJOR op in gaat zetten.
Men heeft gewoon geen reden om het niet te doen, te veel eager beavers en press coverage.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:04:
Ik ben blij dat jullie nog zoveel hoop hebben in een bedrijf dat op het einde van de dag alleen maar de winst telt.
Dat is het bestaansrecht van elk bedrijf. Zonder winst, (uiteindelijk) geen bedrijf. Als dat je tegen de borst stuit, dan zul je de hoop in de mensheid onderhand wel opgegeven hebben? ;)
Maar dat zou lullig zijn want ik vermoed dat jij ook liever wat overhoudt van je salaris aan het eind van de maand. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zie het punt van MrVegeta ook wel hoor. Valve heeft eigenlijk geen enkele economische beweegreden om Half-Life 3 te maken.

Valve: We used to make games, now we make money.

Valve heeft de laatste tijd geen games meer gemaakt (Dota 2 en CS:GO zijn uitbesteed). Ze houden zich vooral bezig met Steam, wat veel meer geld oplevert dan games maken.

Toch vind ik niet dat je daarom met 100% zekerheid kan zeggen dat HL3 er niet komt. Waarom zou Valve ons blijven trollen en teasen met iets wat er nooit komt? Dan hadden ze toch al lang een keer gezegd "Sorry jongens, maar het is officieel gecanceled". Daarnaast is het inderdaad ook wel redelijk onomstreden dat Source 2 in ontwikkeling is.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 02-01-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:52:

Als ik dit plaatje zie dan moet ik eerder richting Portal 3 gaan.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/items/425280/f21020505f5ecd896fa63dd8691edfbf64a2d5d7.jpg

De korte dikke kaars en de lange dunne zouden dan slaan op de twee robots Atlas en P-body, de handtekening lijkt op een portal gun en de kadootjes op de achtergrond hoef ik niet uit te leggen.
De vorm van de kaart zou dan een portal kunnen suggereren en de 3 puntjes onder de handtekening zouden dan dus deel 3 betekenen.

Enige wat ik mis is de cake, maarja volgens mij is er een goede reden dat die afwezig is. :+

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cyphax schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Dat is het bestaansrecht van elk bedrijf. Zonder winst, (uiteindelijk) geen bedrijf. Als dat je tegen de borst stuit, dan zul je de hoop in de mensheid onderhand wel opgegeven hebben? ;)
De hoop in de mensheid op zich niet, maar in corporaties toch wel behoorlijk. Nu heb ik Valve nog wel hoog in het vaandel staan, maar als HL3 komt dan zou ik het een (blij) wonder vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Cyphax schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:46:
Waar haal je zo'n stelling toch vandaan? Wie meet hoe groot die "groep" is? Is die "groep" niet gewoon alle gamers die een goede game willen?
Dan kan je simpel beredeneren, hoeveel nieuwe gamers spelen games die meer dan een decennium oud zijn? De meeste storten zich allemaal op wat nu actueel is. Als HL3 uitkomt is dat een titel waarvan men de voorgaande delen qua verhaal niet kent.

Tenzij ze van HL3 een reboot maken natuurlijk ...
Star Wars episodes 1, 2 en 3. Geen reboots, geen rehashes.
SW 1,2,3 was inderdaad de prequel fase in film/serie land, daarna kwam de reboot fase, wat SW:TFA klaarblijkelijk is geworden :)
Dat hadden ze inderdaad qua tijd wel kunnen doen inderdaad. Maargoed, dat wil allemaal niet zeggen dat men niet aan een nieuwe HL zou willen beginnen. Of ermee bezig zijn (geweest).
Mijn punt is dat als je een game maakt met verhaallijn dat je qua timing opeenvolging van reeksen niet al te veel vertraging kan oplopen. Half life 1 had op zich een redelijk open einde, maar na episode 2 is het verhaal echt afgekapt. Bij andere klassieke FPS games uit die tijd zoals doom en quake maakt het allemaal niet uit omdat het verhaal niet bestaat of flinterdun is. Als ze een beetje fatsoen hadden gehad, hadden ze iig het verhaal moeten afsluiten. Nu is het net alsof je favoriete serie na een clifhanger wordt gecanceled.

Ongedacht of HL3 uitkomt of niet heeft Valve in mijn opinie het merk Half-Life slecht behandeld. Dit komt ook wel een beetje na voren uit het feit dat Valve half-life 2 episode 3/4 blijkbaar geeneens zelf in-house had gemaakt, maar uitbesteedt had aan Arkane Studios.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nevermind, lezen is moeilijk :>

[ Voor 94% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
.

[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 03-01-2016 00:13 . Reden: nm :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
enchion schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Als ik dit plaatje zie dan moet ik eerder richting Portal 3 gaan.

[afbeelding]

De korte dikke kaars en de lange dunne zouden dan slaan op de twee robots Atlas en P-body, de handtekening lijkt op een portal gun en de kadootjes op de achtergrond hoef ik niet uit te leggen.
De vorm van de kaart zou dan een portal kunnen suggereren en de 3 puntjes onder de handtekening zouden dan dus deel 3 betekenen.

Enige wat ik mis is de cake, maarja volgens mij is er een goede reden dat die afwezig is. :+
Als ik die handtekening bekijk, dan lijkt ie wel met een g te beginnen...

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
En te eindigen met man... G-man... HL3 confirmed? :o

Vond deze ook goed gevonden: http://imgur.com/a/88j7h

[ Voor 35% gewijzigd door JanW op 04-01-2016 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Half Life 3: G-man chronicles, waar de hoofdpersoon niet de man zonder stembanden is (Gordon Freeman), maar de mysterieuze G-man.

In plaats van wapens, open je met Fire een portal naar een nieuwe plek en met Alt Fire doe je delphische uitspraken met aparte intonatie.

En aan het einde van het spel heb je een nog minder goed idee hoe het HL universum in elkaar steekt en zijn geen van de vragen die je aan het einde van HL2 (of de episodes) had beantwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd, had hem ook gezien .. heel erg vet !! _O_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Gevonden in een tutorial voor Destinations.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sptSFco.png?1

Maar dan snel aangepast naar: https://developer.valveso...File:08_directory_fun.png

https://developer.valveso...ial:Contributions/Tristan
17:59 (-8 GMT), June 29, 2016 . . File:08 directory fun.png ‎ (Tristan uploaded a new version of "File:08 directory fun.png") (current)
. . .
13:49 (-8 GMT), June 28, 2016 . . File:08 directory fun.png ‎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
Even een schopje van jewelste, want Reddit is vandaag ontploft nadat Marc Laidlaw, voormalig Valve medewerker en auteur van Half-Life, Half-Life 2 en beide Episodes, het slotverhaal van Episode 3 uit de doeken doet op zijn blog.

Hoewel hij de namen van personages etc 'gefingeerd' heeft, is goed af te leiden wie wie is.

De bittere nasmaak is wel dat dit alleen maar een bevestiging is dat de ontwikkeling van Episode 3 definitef is gestaakt.. ;w

Dus wil je closure in het Half-Life 2 verhaal?

Lees hier: http://www.marclaidlaw.com/epistle-3/

Gecorrigeerde versie met correcte namen

-O- :N ;(

Reddit post op /r/Gaming
https://www.reddit.com/r/.../?st=j6sjh2em&sh=af57c267

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2017 02:01 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Valve is groot geworden door Half-Life. Wat ze met de hele episodes fuck-up hebben aangericht is echt bezopen. Dat zowel Portal als HL nu nooit een vervolg gaat krijgen getuigt van weinig respect voor fans.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat nog erger is, is dat ze jaren lang zijn blijven hinten naar HL3. Als je dit dan doet, is dat gewoon een klap in het gezicht van gamers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HL2 Episode 3 kunnen we definitief vergeten ja, maar HL3 lijkt me nog niet uitgesloten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XWB schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:46:
HL2 Episode 3 kunnen we definitief vergeten ja, maar HL3 lijkt me nog niet uitgesloten?
Seriously? Als er geen verhaal voor een EP3 voorgezet wordt, dan lijkt een HL3 me al helemaal uitgesloten. Het is gewoon over en uit nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het was de afgelopen jaren al duidelijk dat de kans op een vervolg en afsluiting van de verhaallijn er al niet meer in zit, het vertrek van Marc Laidlaw eerder bij Valve die nu dit verhaal post lijkt inderdaad het definitieve einde van het Half-Life verhaal.

Het is commercieel gezien ook niet moeilijk om in te zien dat het succes van Steam het bedrijf in alle opzichten heeft getransformeerd. Bijna alle game studio's zijn afhankelijk van de verkoop van hun games en hebben daarbij de noodzaak om productie te draaien en te blijven innoveren in een zeer competitieve markt om het hoofd boven water te houden. Je zag Valve na HL2 zich heel erg richtte op het onder controle krijgen van het creatieve gamedevelopment proces, met o.a. episodic content en het outsourcen ervan. Het heeft er alle schijn van dat dat proces toch is mislukt doordat men niet toch sneller kon leveren, waarna men het in de ijskast heeft gezet. Naarmate Valve steeds meer ging verdienen met Steam, werd HL een steeds groter commercieel risico en werd het bedrijf richting veiligere en minder riskante content gestuurd.

Ik ben het dan ook wel eens met het sentiment dat je vaak leest online dat het commerciële succes van Steam Half-Life de das om heeft gedaan. Wat ik ze toch wel erg kwalijk neem is dat ze het verhaal niet fatsoenlijk hebben afgesloten.

Tevens is dit ook het einde van voorbeeld functie van de bedrijfscultuur van Valve die altijd onder de aandacht staat, door de continu injectie van kapitaal uit de Steam opbrengsten is deze bedrijfscultuur niet reproduceerbaarheid in andere game studio's terwijl de daadwerkelijk creatieve productie fors tegenvalt. Het argument was altijd dat als je mensen kan laten werken aan een project wat zelf wilden onder eigen verantwoordelijkheid zonder manager dat dit tot meer kwaliteit en creativiteit zou lijden. Nu geloof ik ook wel dat zoiets kan werken, maar het argument bij Valve zal altijd neerkomen dat het ze alleen lukt vanwege de enorme hoeveelheid kapitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

edit: Zal vandaag wel een artikel op de frontpage komen, dit is groot nieuws!

De hoofd schrijver van het Half-Life universum, Marc Laidlaw, heeft gisteren een verhaal gepost op zijn website, met als titel Epistle 3

Marc Laidlaw heeft Valve 18 maanden geleden verlaten en we zijn momenteel 10 jaar na de Orange Box release (dat Half-Life 2 Episode 2 bevatten) dus het lijkt erop dat zijn NDA agreement met Valve beëindigd is.

Het verhaal gepost op Marc zijn website heeft de namen het geslacht van de personages verwisseld, waarschijnlijk voor legale redenen. (omdat Valve uiteraard IP heeft) En Marc heeft in een tweet gezegd dat het "fan fictie" is.

Een aangepaste versie van zijn origineel verhaal met de correcte namen is gepost op github en dat kun je hier vinden.

maar PAS OP, het kan zomaar zijn dat er een community made Half-Life 2 Episode 3 is binnen een paar jaar en als je dit nu leest spoiler je die voor jezelf!

Waarom is dit zo een gigantisch groot nieuws voor game en half-life fanaten?

Omdat de mod community nu het resterende script bezit en Half-Life 2 Episode 3 nu eindelijk gemaakt kan worden en er eindelijk "closure" kan komen voor miljoenen gamers, zoals mijzelf, die verliefd zijn geworden op het half-life universum en de personages. En die al 10 jaar blauwe ballen hebben na de release van episode 2.

En omdat de post die Marc heeft geplaatst dit bevatte:
And here we are. I spoke of my return to this shore. It has been a circuitous path to lands I once knew, and surprising to see how much the terrain has changed. Enough time has passed that few remember me, or what I was saying when last I spoke, or what precisely we hoped to accomplish. At this point, the resistance will have failed or succeeded, no thanks to me. Old friends have been silenced, or fallen by the wayside. I no longer know or recognize most members of the research team, though I believe the spirit of rebellion still persists. I expect you know better than I the appropriate course of action, and I leave you to it. Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final epistle.
En het is vrij duidelijk wat dat betekend: Marc zelf zou ook graag Half-Life 2 Episode 3 zien.

En daar is de game en mod community natuurlijk meteen boven op gesprongen.

Een subreddit om dit te verwezenlijken, die /r/dreamsofhalflife3 heeft is ondertussen ook al gemaakt.

[ knip ] (Zelf)promotie en werving is helaas niet toegestaan. (een link naar je soundcloud mag wel in je signature bijv).

Er is ook een Discord geopent.

En nu maar wachten, maar waarschijnlijk geen 10 jaar meer!

En Valve? Fuck Valve. "Wij, gamers" hebben Valve rijk gemaakt en voor jaren is ons Episode 3 beloofd. Niet Half-Life 3 maar wel episode 3.

En de Half-Life 2 engine, die de source engine heet, is goed gekend door mod makers en draait op een 10 jaar ouwe computer zo lang er een videokaart aanwezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2017 21:25 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Kain_niaK schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:02:

En nu maar wachten, maar waarschijnlijk geen 10 jaar meer!

En Valve? Fuck Valve. "Wij, gamers" hebben Valve rijk gemaakt en voor jaren is ons Episode 3 beloofd. Niet Half-Life 3 maar wel episode 3.

En de Half-Life 2 engine, die de source engine heet, is goed gekend door mod makers en draait op een 10 jaar ouwe computer zo lang er een videokaart aanwezig is.
Dat is nog maar te bezien. Source is een erg verouderde engine, en de tools ervoor zijn ook niet erg doorontwikkeld. Modden in Source is erg tijdrovend en de tools zijn niet erg vergevingsgezind. Het is niet voor niets dat het team achter Black Mesa al 12 jaar (!) bezig zijn, en nog altijd niet klaar zijn. Ik kan het weten, ik was een van de eerste level designers voor Black Mesa. Hammer - de mapeditor voor Source - is totaal niet meer van deze tijd: het is geen real-time WYSIWYG editor. Dus voor elke verbetering moet je de map in zn geheel compilen voor je kunt testen.

Ik verwacht dan ook helemaal niets meer van een Source mod met een fanmade Episode 3. Source wordt alleen maar ouder...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verhaal gelezen. Had een mooi spel kunnen worden maar ik heb nu in ieder geval closure. Half Life zal altijd een speciaal plekje houden en misschien ga ik de hele serie nog een keer opnieuw spelen en daarna van mijn harde schijf verwijderen, voorgoed. RIP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Die mod community op reddit is bezig in Unreal Engine om episode 3 te maken. Deze kan wel wat ze willen zoals
spoiler:
het in en out fasen van de Boreal is
zoals beschreven in het epistle.
Ben heel erg benieuwd of dit een project wordt wat afgerond wordt itt al die projecten om oude games in een nieuwe engine te stoppen (morrowind, oblivion, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenimoes schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:34:
Dat is nog maar te bezien. Source is een erg verouderde engine, en de tools ervoor zijn ook niet erg doorontwikkeld. Modden in Source is erg tijdrovend en de tools zijn niet erg vergevingsgezind.
...
Hammer - de mapeditor voor Source - is totaal niet meer van deze tijd: het is geen real-time WYSIWYG editor. Dus voor elke verbetering moet je de map in zn geheel compilen voor je kunt testen.
Ik had heel lang nog de hoop gehad dat GTK Radiant ondersteuning voor de Source engine zou krijgen, maar Valve wenste niet mee te werken ten gunste van hun draak dat zich Hammer noemt. Ergens toch zonde dat het er nooit van gekomen is en ook weer typerend voor het bedrijf . . . :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

Blijkbaar zijn het de ontwikkelaars bij valve die het niet willen of aandurven anders was het er allang geweest. Vraag met af of er überhaupt nog game development in house is aangezien ze alleen aan steam werken

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als die hard fan zou ik nog steeds vet geld betalen voor Ep 3 en HL 3, liefst met de cut lokaties.

Black Mesa was ook meesterlijk mooi en heerlijk bekend.
Grappige is dat ik HL exact zo herinnerde, grafisch dan. Toen ik HL in het eggie weer zag schrok ik hoe simpel en lelijk het was. Zo raar hoe je hersenen dingen ophemelen van vroeger en zoveel mooier maken...

Kan niet wachten tot Xen :9

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Blijkbaar zijn is er ook HL3 content gelekt, zoals te zien is in deze video: The Half-Life 3 Beta Prototype Map Leak. In die video speculeert de maker over de reden van het vertrek van Laidlaw, waarbij het de theorie neerzet dat Laidlaw eigenlijk alleen het verhaal voor EP3 wilde maken om er vervolgens het verhaal sluitend te maken zodat een volgende generatie schrijvers verder kon met een frisse start. Hij speculeert vervolgens dat de afronding van het verhaal van EP2 er waarschijnlijk niet komt, maar Valve waarschijnlijk wel met een VR variant zal komen in het Half-Life universum. En dus het verhaal van EP2 on-afgerond laat hangen.

Tevens wordt aangetoond dat er in 2014 nog aan EP3/HL3 gerelateerde content gewerkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Tijgert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:23:
Als die hard fan zou ik nog steeds vet geld betalen voor Ep 3 en HL 3
Lol, ik wilde juist hetzelfde gaan typen en toen zag ik jou reactie staan :P

Ik zou serieus € 1500,- ervoor over hebben als ik Half-Life 1 en 2 opnieuw kon spelen met de technieken (vooral graphics natuurlijk) van nu 8) Dus echt gewoon in VET mooie 4K kwaliteit. Al was 't spel (de levels) precies hetzelfde als "vroeger" dan zou ik kapot gaan zou blij zou ik zijn _/-\o_ Erna nog een HL 3 erachteraan en m'n leven zou compleet zijn O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:28:
Ik zou serieus € 1500,- ervoor over hebben als ik Half-Life 1 en 2 opnieuw kon spelen met de technieken (vooral graphics natuurlijk) van nu 8) Dus echt gewoon in VET mooie 4K kwaliteit. Al was 't spel (de levels) precies hetzelfde als "vroeger" dan zou ik kapot gaan zou blij zou ik zijn _/-\o_ Erna nog een HL 3 erachteraan en m'n leven zou compleet zijn O+
Ik zou er helemaal niks voor over hebben, wat mij betreft is Half-Life een gepasseerd station. Black Mesa is leuk, maar dat komt voornamelijk omdat het origineel heel veel in zich had wat goed naar de Source engine is overgezet door anderen i.p.v Valve zelf (HL:Source).

Half-Life 2 vond ik voornamelijk tegenvallen. Er werd voor mijn gevoel teveel de nadruk gelegd op de mogelijkheden van de Source engine en een hoop achtergrond verhaal was los te verkrijgen in dat "Raising the bar" boek van ze. Het enige 'achtergrond' wat ik in HL2 vond, was in Eli's lab als je bij de krantenknipsels stond. Episode 1 was kort, maar een stuk beter en er werden echt spijkers met koppen geslagen in Episode 2. Zo zou Half-Life 2 moeten zijn en niet het slappe vervolg op een hele goede game.

Verder vind ik het asociaal van Valve dat ze 'zo' zijn omgesprongen met het Half-Life universum door gewoon weg te lopen en de fans het nakijken te geven. Dezelfde fans die met hun zuurverdiende krantenwijk (of ander laag betaald baantje) centjes de eerste Half-Life destijds hebben gekocht, die ervoor gezorgd hebben dat Valve zich in deze hedendaagse positie kan bevinden. Waar is dat respect en fatsoen van Valve voor deze mensen en feitelijk ons allemaal gebleven ??

Ik durf te zeggen dat dat respect en dat fatsoen tien jaar terug in de vuilnisbak is gegooid. Uiteraard gaan ze dat niet toegeven (het hek zal dan goed van de dam zijn), maar na tien jaar zinspelingen dat er iets broeit en dat men met bezig is met ideeën uitwerken, moet zelfs de meeste die-hard Valve fanboy toch gaan toegeven dat er dingen niet in de haak zitten.

Los van alles heeft de concurrentie ook niet stil gezeten en zijn er in dezelfde tien jaar best wel wat pareltjes uitgekomen die Half-Life 2 mijlen ver hebben achtergelaten als het om singleplayer games gaan.

Zonde . . . :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:38

s0kkie

Cowabunga

HL2 zou gezien de trailers en de uitgelekte beta uiteindelijk veel toffer worden, maar het is een feit dat deze game een basis heeft gelegd voor alle games die de jaren daarna er over heen zijn gegaan.
De Source Engine heeft er wel voor gezorgd dat physics een nieuwe technologie in games bracht, dat heeft Valve dan wel even geflikt.

Al heb ik ook liever nog een Episode 3 of een compleet nieuwe HL3, toch ben ik gaan realiseren dat Valve er voor gekozen heeft om zich volledig op Steam te richten want inkomsten. Wat ik ook wel kan begrijpen :)

Zelfs voor een CS of TF2 of DOD zou ik veel geld neerleggen als deze nog in een hedendaagse graphics/engine zal komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Atmoz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:28:
Ik zou er nog geen € 10 voor over hebben. Een remake met alleen maar nieuwe graphics gaat hoogst waarschijnlijk gewoon teleurstellend zijn.

Mensen die HL1 perfect noemen, zijn vergeten dat Xen er nog achteraan zit. Mensen die HL2 de best game ever noemen, zijn wellicht vergeten dat HL2 alleen maar nieuwe vragen heeft opgeworpen, en geen vragen heeft beantwoord. Ik heb geen zin om nog een keer door Xen te moeten worstelen, of nog een keer teleurgesteld worden door het gebrek aan afronding van het verhaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:05:
Verder vind ik het asociaal van Valve dat ze 'zo' zijn omgesprongen met het Half-Life universum door gewoon weg te lopen en de fans het nakijken te geven. Dezelfde fans die met hun zuurverdiende krantenwijk (of ander laag betaald baantje) centjes de eerste Half-Life destijds hebben gekocht, die ervoor gezorgd hebben dat Valve zich in deze hedendaagse positie kan bevinden. Waar is dat respect en fatsoen van Valve voor deze mensen en feitelijk ons allemaal gebleven ??

Ik durf te zeggen dat dat respect en dat fatsoen tien jaar terug in de vuilnisbak is gegooid. Uiteraard gaan ze dat niet toegeven (het hek zal dan goed van de dam zijn), maar na tien jaar zinspelingen dat er iets broeit en dat men met bezig is met ideeën uitwerken, moet zelfs de meeste die-hard Valve fanboy toch gaan toegeven dat er dingen niet in de haak zitten.
Fans tevreden stellen lijkt me een ondankbare taak, en je kan sowieso nooit iedereen tevreden stellen. Wat niet weg neemt dat ze op z'n minst wel iets hadden mogen doen aan die losse eindjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 16:55

Dhrax

Prog Lord

De hoop is er natuurlijk nog altijd, maar ik verwacht niet dat we ooit nog nieuw HL materiaal van Valve te zien krijgen ... spijtig genoeg. De verwachtingen zijn ook te hoog, het is een project wat enkel kan falen.

De nadruk ligt zoals al veel genoemd bij Steam, wat overigens een uitstekend platform is. Bedrijf technisch hebben ze daar ook gelijk in.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste