Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Jeroenimoes schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:19:
Ik snap het gewoon niet. Wat is Valve's motivatie? Zomaar hun meest succesvolle reeks, een van de meest succesvolle gameseries stopzetten om zich uitsluitend aan hardware te wijden? En Steam? Ik geloof dat dan ook niet. Ik blijf geloven dat ze iets gaan doen met VR en Half-Life.

Als ze nooit met Half Life verder gaan, valt Gabe wel een beetje van een voetstuk af zeg...
Je moet wel bedenken dat het voor hun totaal niet noodzakelijk is om deze game te maken, inkomsten genoeg. Het helpt ook niet dat verwachtingen nu zo hoog zijn, nog meer kans dat ze geld spenderen aan iets wat niet de verkopen haalt die ze hadden verwacht.

Hoop zelf ook nog steeds op een vervolg maar zie het somber in.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik twijfel er echt niet aan dat ze er mee door gaan hoor. Begin Valve wel naar te vinden dat ze er zo lang op laten wachten, maar ik denk dat ze er echt wel mee bezig zijn, en ze zijn zich ook bewust van de verwachtingen, dus er is gewoon tijd nodig.

Ik denk echt niet dat ze het verhaal zomaar dood laten bloeden, niet na zo'n cliffhanger. Moet wel zeggen dat er een punt komt dat ik het vertrouwen wel verlies. Als het over 2 jaar 10 jaar geleden is dat EP 2 uitkwam dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52

s0kkie

Cowabunga

HL1 naar HL2 duurde 6 jaar, als je de episodes niet mee rekent is het nu al 11 jaar sinds HL2.
Ik heb de hoop al lang opgegeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Volgt iemand de ARG die gaande is op het moment?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het lijkt er op dat het om HL3 zou kunnen gaan...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

Wat is een arg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Heb die arg zitten bekijken maar die lambda logo's zijn wel heel ver gezocht, volgens mij gaat dit niet om hl3 of valve producten gewoon marketing stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Arfman schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:52:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het lijkt er op dat het om HL3 zou kunnen gaan...
Is het niet. Ik heb geen idee wat deze arg inhoudt, maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Cyphax

Moderator LNX
MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 04:25:
[...]

maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.
Welnee, dat kan je helemaal niet verzekeren, dat zal zelfs Valve niet verzekeren. :P

Zelfs Duke Nukem Forever kwam uit. Half Life komt vanzelf, je weet alleen niet wanneer. Het is zou zeker een een cash cow voor Valve zijn, zolang ze het niet zoude verprutsen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 09:05 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De verwachtingen zijn inmiddels zo hoog. Ze kunnen het alleen nog maar verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom zou Valve het risico nemen? Ze verdienen nu zoveel geld. De markt voor hl3 is nou ook weer niet zo groot.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:10:
Waarom zou Valve het risico nemen? Ze verdienen nu zoveel geld. De markt voor hl3 is nou ook weer niet zo groot.
Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is. Het gros van de huidige generatie gamers heeft geen idee wat Half-Life is, en van de oude garde zijn er nog weinig over.

Of ze moeten HL3 tegen die tijd releasen in een soort OrangeBox, met HL 1&2 redone met de nieuwe engine.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik hoop dat ze eindelijk eens Streaming maps gaan introduceren :D

Zoals al eerder is gezegd HL3 komt er, de vraag is wanneer. Het gaat sowieso de integratie met VR hebben en de nieuwe Source Engine.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:10:
Waarom niet? Alsof het hen enkel om centen draait, denk dat er daar echt wel lui zijn die het verhaal gewoon willen voortzetten. Je kunt me echt niet wijs maken dat er niet aan die game wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Is het niet. Ik heb geen idee wat deze arg inhoudt, maar ik kan je verzekeren dat HL3 niet meer uitkomt.
Je hebt insider-informatie begrijp ik? Interessant, vertel meer. :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is.
:D
Het is geen genre he, dat Half-Life. Uiteindelijk hebben we het over echt niks meer dan een goede FPS, als we het over Half-Life hebben.
Daarbij werd HL2 toentertijd ook steeds uitgesteld volgens mij. En dan was het ook nog eens allemaal vrij geheimzinnig tot aan 2003, terwijl HL2 in 2004 uitkwam.

Ze zullen bij Valve vast wel de meeste tijd en energie steken in Steam, maar dat wil niet zeggen dat ze vergeten zijn hoe ze een goede game moeten maken. Kijk maar naar Portal 2. :)

Als Netflix het aandurft om een sitcom die eindigde in 1995 een vervolg te geven (eind februari, Fuller House)... dan is die 10 jaar van Valve peanuts. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Aangezien Valve bezig is met Source 2 betekent dat dat ze bezig zijn met Half Life 3 en ook een vervolg op Portal.

Waar denk je in hemelsnaam waar ze die engine anders voor aan het maken zijn.

Met "Black Mesa Source" is hard bewezen dat er nog steeds veel mogelijkheden zijn voor Meer Half Life.
Met "Portal Stories Mel" is grootschalig bewezen dat er nog meer in zit mbt Portal.

Enige reden dat HL3 lang op zich laat wachten is omdat Valve absolute perfectie wil, en game items op de lijst heeft gezet die grote aanpassingen in de engine nodig hebben.

Mijn verdere argumentatie waarom HL3 zeker komt is hieronder te lezen.
enchion in "Half-Life 3"

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53

defiant

Moderator General Chat
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:16:
Inderdaad, de markt voor HL3 is waarschijnlijk inmiddels zo klein, dat het voor Valve niet interessant is. Het gros van de huidige generatie gamers heeft geen idee wat Half-Life is, en van de oude garde zijn er nog weinig over.
Inderdaad, het probleem van Half-Life is dat het een verhaal heeft en dus voorkennis vereist als HL3 daadwerkelijk zal gaan voortborduren op deel 2 en 1, die groep neemt gestaag af. Je ziet hetzelfde probleem in de film industrie, het publiek waar men zich op richt is veelal de generatie tieners en twintigers, die je met gemak reboots van eerdere versies kan voorschotelen. Aan daadwerkelijke nieuwe content/verhaallijnen wordt liever niet begonnen, financieel te riskant en de oude versies hebben hun succes al bewezen.

Dat gezegd hebben is het tegenwoordig echt niet zo moeilijk meer om binnen een redelijk tijd een goede game te maken, echte game changers die meer development tijd qua techniek zouden rechtvaardigen zijn er steeds minder, VR zal de eerste worden sinds tijden. Men had dus met gemak episode 3 of HL3 kunnen maken om op z'n minst het verhaal tot een fatsoenlijk einde te brengen, alvorens het een decennium (of meer) in de ijskast te stoppen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
defiant schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Inderdaad, het probleem van Half-Life is dat het een verhaal heeft en dus voorkennis vereist als HL3 daadwerkelijk zal gaan voortborduren op deel 2 en 1, die groep neemt gestaag af.
Waar haal je zo'n stelling toch vandaan? Wie meet hoe groot die "groep" is? Is die "groep" niet gewoon alle gamers die een goede game willen? Alsof iedereen die HL2 speelde ook HL1 heeft gespeeld? Dat is toch niet zo? Zat 6 jaar tussen...
Je ziet hetzelfde probleem in de film industrie, het publiek waar men zich op richt is veelal de generatie tieners en twintigers, die je met gemak reboots van eerdere versies kan voorschotelen.
Star Wars episodes 1, 2 en 3. Geen reboots, geen rehashes. Niet vreselijk populair, maar dat komt toch niet omdat het een vervolg/prequel/huh is van de 3 eerste/middelste/toennoglaatste/huh delen is...

De filmindustrie is inderdaad wel op de reboot-weg geslagen, maar er komen evengoed alsnog veel nieuwe films uit. En gelukkig maar.
Aan daadwerkelijke nieuwe content/verhaallijnen wordt liever niet begonnen, financieel te riskant en de oude versies hebben hun succes al bewezen.
Dat hoeft ook niet want ik heb mij laten vertellen dat een eventueel Half-Life 3 een vervolg zou zijn ipv een reboot. :+
Daarbij is het verhaal ook betrekkelijk eenvoudig. De hoofdpersonages zijn steeds dezelfde en het karakter waar je mee speelt zegt nooit iets. :P

En dan nog over het financiele aspect: als Valve het zou willen zouden het kunnen proberen te crowdsourcen. Ik vermoed dat dat heel veel op zou leveren. :)
Dat gezegd hebben is het tegenwoordig echt niet zo moeilijk meer om binnen een redelijk tijd een goede game te maken, echte game changers die meer development tijd qua techniek zouden rechtvaardigen zijn er steeds minder, VR zal de eerste worden sinds tijden. Men had dus met gemak episode 3 of HL3 kunnen maken om op z'n minst het verhaal tot een fatsoenlijk einde te brengen, alvorens het een decennium (of meer) in de ijskast te stoppen.
Dat hadden ze inderdaad qua tijd wel kunnen doen inderdaad. Maargoed, dat wil allemaal niet zeggen dat men niet aan een nieuwe HL zou willen beginnen. Of ermee bezig zijn (geweest).

Ik heb bij DNF altijd geloofd dat die game uit zou komen omdat ik geloofde dat er al een heel eind aan was ontwikkeld en dat het zonde zou zijn om zo'n cash cow niet uit te brengen. En hij is er toch ook gekomen. Laten we met z'n allen hopen dat HL3 beter wordt dan DNF, maar dat er een vervolg komt in de Half-Life serie, daar twijfel ik niet echt aan. Gewoon te onlogisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben blij dat jullie nog zoveel hoop hebben in een bedrijf dat op het einde van de dag alleen maar de winst telt. Waarom Source 2 wordt gemaakt? Omdat er een nieuwe engine moet worden gemaakt om hats te renderen in TF en L4D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik denk dat Valve dondersgoed weet dat HL3 toch wel zal verkopen en daarom geen haast heeft de oude garde te pleasen.

Sterker nog; met een goede 'Last time on half Life' prolog sequence kan je heel goed je verhaal snel op poten zetten voor nieuwelingen en ze meteen nieuwsgierig maken om de eerdere delen te gaan spelen.

Als laatste: Half Life 3D! VR dus, waar Valve MAJOR op in gaat zetten.
Men heeft gewoon geen reden om het niet te doen, te veel eager beavers en press coverage.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MrVegeta schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:04:
Ik ben blij dat jullie nog zoveel hoop hebben in een bedrijf dat op het einde van de dag alleen maar de winst telt.
Dat is het bestaansrecht van elk bedrijf. Zonder winst, (uiteindelijk) geen bedrijf. Als dat je tegen de borst stuit, dan zul je de hoop in de mensheid onderhand wel opgegeven hebben? ;)
Maar dat zou lullig zijn want ik vermoed dat jij ook liever wat overhoudt van je salaris aan het eind van de maand. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zie het punt van MrVegeta ook wel hoor. Valve heeft eigenlijk geen enkele economische beweegreden om Half-Life 3 te maken.

Valve: We used to make games, now we make money.

Valve heeft de laatste tijd geen games meer gemaakt (Dota 2 en CS:GO zijn uitbesteed). Ze houden zich vooral bezig met Steam, wat veel meer geld oplevert dan games maken.

Toch vind ik niet dat je daarom met 100% zekerheid kan zeggen dat HL3 er niet komt. Waarom zou Valve ons blijven trollen en teasen met iets wat er nooit komt? Dan hadden ze toch al lang een keer gezegd "Sorry jongens, maar het is officieel gecanceled". Daarnaast is het inderdaad ook wel redelijk onomstreden dat Source 2 in ontwikkeling is.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 02-01-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:52:

Als ik dit plaatje zie dan moet ik eerder richting Portal 3 gaan.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/items/425280/f21020505f5ecd896fa63dd8691edfbf64a2d5d7.jpg

De korte dikke kaars en de lange dunne zouden dan slaan op de twee robots Atlas en P-body, de handtekening lijkt op een portal gun en de kadootjes op de achtergrond hoef ik niet uit te leggen.
De vorm van de kaart zou dan een portal kunnen suggereren en de 3 puntjes onder de handtekening zouden dan dus deel 3 betekenen.

Enige wat ik mis is de cake, maarja volgens mij is er een goede reden dat die afwezig is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cyphax schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Dat is het bestaansrecht van elk bedrijf. Zonder winst, (uiteindelijk) geen bedrijf. Als dat je tegen de borst stuit, dan zul je de hoop in de mensheid onderhand wel opgegeven hebben? ;)
De hoop in de mensheid op zich niet, maar in corporaties toch wel behoorlijk. Nu heb ik Valve nog wel hoog in het vaandel staan, maar als HL3 komt dan zou ik het een (blij) wonder vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Cyphax schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:46:
Waar haal je zo'n stelling toch vandaan? Wie meet hoe groot die "groep" is? Is die "groep" niet gewoon alle gamers die een goede game willen?
Dan kan je simpel beredeneren, hoeveel nieuwe gamers spelen games die meer dan een decennium oud zijn? De meeste storten zich allemaal op wat nu actueel is. Als HL3 uitkomt is dat een titel waarvan men de voorgaande delen qua verhaal niet kent.

Tenzij ze van HL3 een reboot maken natuurlijk ...
Star Wars episodes 1, 2 en 3. Geen reboots, geen rehashes.
SW 1,2,3 was inderdaad de prequel fase in film/serie land, daarna kwam de reboot fase, wat SW:TFA klaarblijkelijk is geworden :)
Dat hadden ze inderdaad qua tijd wel kunnen doen inderdaad. Maargoed, dat wil allemaal niet zeggen dat men niet aan een nieuwe HL zou willen beginnen. Of ermee bezig zijn (geweest).
Mijn punt is dat als je een game maakt met verhaallijn dat je qua timing opeenvolging van reeksen niet al te veel vertraging kan oplopen. Half life 1 had op zich een redelijk open einde, maar na episode 2 is het verhaal echt afgekapt. Bij andere klassieke FPS games uit die tijd zoals doom en quake maakt het allemaal niet uit omdat het verhaal niet bestaat of flinterdun is. Als ze een beetje fatsoen hadden gehad, hadden ze iig het verhaal moeten afsluiten. Nu is het net alsof je favoriete serie na een clifhanger wordt gecanceled.

Ongedacht of HL3 uitkomt of niet heeft Valve in mijn opinie het merk Half-Life slecht behandeld. Dit komt ook wel een beetje na voren uit het feit dat Valve half-life 2 episode 3/4 blijkbaar geeneens zelf in-house had gemaakt, maar uitbesteedt had aan Arkane Studios.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nevermind, lezen is moeilijk :>

[ Voor 94% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
.

[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 03-01-2016 00:13 . Reden: nm :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
enchion schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Als ik dit plaatje zie dan moet ik eerder richting Portal 3 gaan.

[afbeelding]

De korte dikke kaars en de lange dunne zouden dan slaan op de twee robots Atlas en P-body, de handtekening lijkt op een portal gun en de kadootjes op de achtergrond hoef ik niet uit te leggen.
De vorm van de kaart zou dan een portal kunnen suggereren en de 3 puntjes onder de handtekening zouden dan dus deel 3 betekenen.

Enige wat ik mis is de cake, maarja volgens mij is er een goede reden dat die afwezig is. :+
Als ik die handtekening bekijk, dan lijkt ie wel met een g te beginnen...

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En te eindigen met man... G-man... HL3 confirmed? :o

Vond deze ook goed gevonden: http://imgur.com/a/88j7h

[ Voor 35% gewijzigd door JanW op 04-01-2016 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Half Life 3: G-man chronicles, waar de hoofdpersoon niet de man zonder stembanden is (Gordon Freeman), maar de mysterieuze G-man.

In plaats van wapens, open je met Fire een portal naar een nieuwe plek en met Alt Fire doe je delphische uitspraken met aparte intonatie.

En aan het einde van het spel heb je een nog minder goed idee hoe het HL universum in elkaar steekt en zijn geen van de vragen die je aan het einde van HL2 (of de episodes) had beantwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd, had hem ook gezien .. heel erg vet !! _O_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Gevonden in een tutorial voor Destinations.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sptSFco.png?1

Maar dan snel aangepast naar: https://developer.valveso...File:08_directory_fun.png

https://developer.valveso...ial:Contributions/Tristan
17:59 (-8 GMT), June 29, 2016 . . File:08 directory fun.png ‎ (Tristan uploaded a new version of "File:08 directory fun.png") (current)
. . .
13:49 (-8 GMT), June 28, 2016 . . File:08 directory fun.png ‎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 14-09 10:12
Even een schopje van jewelste, want Reddit is vandaag ontploft nadat Marc Laidlaw, voormalig Valve medewerker en auteur van Half-Life, Half-Life 2 en beide Episodes, het slotverhaal van Episode 3 uit de doeken doet op zijn blog.

Hoewel hij de namen van personages etc 'gefingeerd' heeft, is goed af te leiden wie wie is.

De bittere nasmaak is wel dat dit alleen maar een bevestiging is dat de ontwikkeling van Episode 3 definitef is gestaakt.. ;w

Dus wil je closure in het Half-Life 2 verhaal?

Lees hier: http://www.marclaidlaw.com/epistle-3/

Gecorrigeerde versie met correcte namen

-O- :N ;(

Reddit post op /r/Gaming
https://www.reddit.com/r/.../?st=j6sjh2em&sh=af57c267

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2017 02:01 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Valve is groot geworden door Half-Life. Wat ze met de hele episodes fuck-up hebben aangericht is echt bezopen. Dat zowel Portal als HL nu nooit een vervolg gaat krijgen getuigt van weinig respect voor fans.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat nog erger is, is dat ze jaren lang zijn blijven hinten naar HL3. Als je dit dan doet, is dat gewoon een klap in het gezicht van gamers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HL2 Episode 3 kunnen we definitief vergeten ja, maar HL3 lijkt me nog niet uitgesloten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XWB schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:46:
HL2 Episode 3 kunnen we definitief vergeten ja, maar HL3 lijkt me nog niet uitgesloten?
Seriously? Als er geen verhaal voor een EP3 voorgezet wordt, dan lijkt een HL3 me al helemaal uitgesloten. Het is gewoon over en uit nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het was de afgelopen jaren al duidelijk dat de kans op een vervolg en afsluiting van de verhaallijn er al niet meer in zit, het vertrek van Marc Laidlaw eerder bij Valve die nu dit verhaal post lijkt inderdaad het definitieve einde van het Half-Life verhaal.

Het is commercieel gezien ook niet moeilijk om in te zien dat het succes van Steam het bedrijf in alle opzichten heeft getransformeerd. Bijna alle game studio's zijn afhankelijk van de verkoop van hun games en hebben daarbij de noodzaak om productie te draaien en te blijven innoveren in een zeer competitieve markt om het hoofd boven water te houden. Je zag Valve na HL2 zich heel erg richtte op het onder controle krijgen van het creatieve gamedevelopment proces, met o.a. episodic content en het outsourcen ervan. Het heeft er alle schijn van dat dat proces toch is mislukt doordat men niet toch sneller kon leveren, waarna men het in de ijskast heeft gezet. Naarmate Valve steeds meer ging verdienen met Steam, werd HL een steeds groter commercieel risico en werd het bedrijf richting veiligere en minder riskante content gestuurd.

Ik ben het dan ook wel eens met het sentiment dat je vaak leest online dat het commerciële succes van Steam Half-Life de das om heeft gedaan. Wat ik ze toch wel erg kwalijk neem is dat ze het verhaal niet fatsoenlijk hebben afgesloten.

Tevens is dit ook het einde van voorbeeld functie van de bedrijfscultuur van Valve die altijd onder de aandacht staat, door de continu injectie van kapitaal uit de Steam opbrengsten is deze bedrijfscultuur niet reproduceerbaarheid in andere game studio's terwijl de daadwerkelijk creatieve productie fors tegenvalt. Het argument was altijd dat als je mensen kan laten werken aan een project wat zelf wilden onder eigen verantwoordelijkheid zonder manager dat dit tot meer kwaliteit en creativiteit zou lijden. Nu geloof ik ook wel dat zoiets kan werken, maar het argument bij Valve zal altijd neerkomen dat het ze alleen lukt vanwege de enorme hoeveelheid kapitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

edit: Zal vandaag wel een artikel op de frontpage komen, dit is groot nieuws!

De hoofd schrijver van het Half-Life universum, Marc Laidlaw, heeft gisteren een verhaal gepost op zijn website, met als titel Epistle 3

Marc Laidlaw heeft Valve 18 maanden geleden verlaten en we zijn momenteel 10 jaar na de Orange Box release (dat Half-Life 2 Episode 2 bevatten) dus het lijkt erop dat zijn NDA agreement met Valve beëindigd is.

Het verhaal gepost op Marc zijn website heeft de namen het geslacht van de personages verwisseld, waarschijnlijk voor legale redenen. (omdat Valve uiteraard IP heeft) En Marc heeft in een tweet gezegd dat het "fan fictie" is.

Een aangepaste versie van zijn origineel verhaal met de correcte namen is gepost op github en dat kun je hier vinden.

maar PAS OP, het kan zomaar zijn dat er een community made Half-Life 2 Episode 3 is binnen een paar jaar en als je dit nu leest spoiler je die voor jezelf!

Waarom is dit zo een gigantisch groot nieuws voor game en half-life fanaten?

Omdat de mod community nu het resterende script bezit en Half-Life 2 Episode 3 nu eindelijk gemaakt kan worden en er eindelijk "closure" kan komen voor miljoenen gamers, zoals mijzelf, die verliefd zijn geworden op het half-life universum en de personages. En die al 10 jaar blauwe ballen hebben na de release van episode 2.

En omdat de post die Marc heeft geplaatst dit bevatte:
And here we are. I spoke of my return to this shore. It has been a circuitous path to lands I once knew, and surprising to see how much the terrain has changed. Enough time has passed that few remember me, or what I was saying when last I spoke, or what precisely we hoped to accomplish. At this point, the resistance will have failed or succeeded, no thanks to me. Old friends have been silenced, or fallen by the wayside. I no longer know or recognize most members of the research team, though I believe the spirit of rebellion still persists. I expect you know better than I the appropriate course of action, and I leave you to it. Expect no further correspondence from me regarding these matters; this is my final epistle.
En het is vrij duidelijk wat dat betekend: Marc zelf zou ook graag Half-Life 2 Episode 3 zien.

En daar is de game en mod community natuurlijk meteen boven op gesprongen.

Een subreddit om dit te verwezenlijken, die /r/dreamsofhalflife3 heeft is ondertussen ook al gemaakt.

[ knip ] (Zelf)promotie en werving is helaas niet toegestaan. (een link naar je soundcloud mag wel in je signature bijv).

Er is ook een Discord geopent.

En nu maar wachten, maar waarschijnlijk geen 10 jaar meer!

En Valve? Fuck Valve. "Wij, gamers" hebben Valve rijk gemaakt en voor jaren is ons Episode 3 beloofd. Niet Half-Life 3 maar wel episode 3.

En de Half-Life 2 engine, die de source engine heet, is goed gekend door mod makers en draait op een 10 jaar ouwe computer zo lang er een videokaart aanwezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2017 21:25 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Kain_niaK schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:02:

En nu maar wachten, maar waarschijnlijk geen 10 jaar meer!

En Valve? Fuck Valve. "Wij, gamers" hebben Valve rijk gemaakt en voor jaren is ons Episode 3 beloofd. Niet Half-Life 3 maar wel episode 3.

En de Half-Life 2 engine, die de source engine heet, is goed gekend door mod makers en draait op een 10 jaar ouwe computer zo lang er een videokaart aanwezig is.
Dat is nog maar te bezien. Source is een erg verouderde engine, en de tools ervoor zijn ook niet erg doorontwikkeld. Modden in Source is erg tijdrovend en de tools zijn niet erg vergevingsgezind. Het is niet voor niets dat het team achter Black Mesa al 12 jaar (!) bezig zijn, en nog altijd niet klaar zijn. Ik kan het weten, ik was een van de eerste level designers voor Black Mesa. Hammer - de mapeditor voor Source - is totaal niet meer van deze tijd: het is geen real-time WYSIWYG editor. Dus voor elke verbetering moet je de map in zn geheel compilen voor je kunt testen.

Ik verwacht dan ook helemaal niets meer van een Source mod met een fanmade Episode 3. Source wordt alleen maar ouder...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Verhaal gelezen. Had een mooi spel kunnen worden maar ik heb nu in ieder geval closure. Half Life zal altijd een speciaal plekje houden en misschien ga ik de hele serie nog een keer opnieuw spelen en daarna van mijn harde schijf verwijderen, voorgoed. RIP :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Die mod community op reddit is bezig in Unreal Engine om episode 3 te maken. Deze kan wel wat ze willen zoals
spoiler:
het in en out fasen van de Boreal is
zoals beschreven in het epistle.
Ben heel erg benieuwd of dit een project wordt wat afgerond wordt itt al die projecten om oude games in een nieuwe engine te stoppen (morrowind, oblivion, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenimoes schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:34:
Dat is nog maar te bezien. Source is een erg verouderde engine, en de tools ervoor zijn ook niet erg doorontwikkeld. Modden in Source is erg tijdrovend en de tools zijn niet erg vergevingsgezind.
...
Hammer - de mapeditor voor Source - is totaal niet meer van deze tijd: het is geen real-time WYSIWYG editor. Dus voor elke verbetering moet je de map in zn geheel compilen voor je kunt testen.
Ik had heel lang nog de hoop gehad dat GTK Radiant ondersteuning voor de Source engine zou krijgen, maar Valve wenste niet mee te werken ten gunste van hun draak dat zich Hammer noemt. Ergens toch zonde dat het er nooit van gekomen is en ook weer typerend voor het bedrijf . . . :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:19

Zjemm

...

Blijkbaar zijn het de ontwikkelaars bij valve die het niet willen of aandurven anders was het er allang geweest. Vraag met af of er überhaupt nog game development in house is aangezien ze alleen aan steam werken

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als die hard fan zou ik nog steeds vet geld betalen voor Ep 3 en HL 3, liefst met de cut lokaties.

Black Mesa was ook meesterlijk mooi en heerlijk bekend.
Grappige is dat ik HL exact zo herinnerde, grafisch dan. Toen ik HL in het eggie weer zag schrok ik hoe simpel en lelijk het was. Zo raar hoe je hersenen dingen ophemelen van vroeger en zoveel mooier maken...

Kan niet wachten tot Xen :9

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Blijkbaar zijn is er ook HL3 content gelekt, zoals te zien is in deze video: The Half-Life 3 Beta Prototype Map Leak. In die video speculeert de maker over de reden van het vertrek van Laidlaw, waarbij het de theorie neerzet dat Laidlaw eigenlijk alleen het verhaal voor EP3 wilde maken om er vervolgens het verhaal sluitend te maken zodat een volgende generatie schrijvers verder kon met een frisse start. Hij speculeert vervolgens dat de afronding van het verhaal van EP2 er waarschijnlijk niet komt, maar Valve waarschijnlijk wel met een VR variant zal komen in het Half-Life universum. En dus het verhaal van EP2 on-afgerond laat hangen.

Tevens wordt aangetoond dat er in 2014 nog aan EP3/HL3 gerelateerde content gewerkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Tijgert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:23:
Als die hard fan zou ik nog steeds vet geld betalen voor Ep 3 en HL 3
Lol, ik wilde juist hetzelfde gaan typen en toen zag ik jou reactie staan :P

Ik zou serieus € 1500,- ervoor over hebben als ik Half-Life 1 en 2 opnieuw kon spelen met de technieken (vooral graphics natuurlijk) van nu 8) Dus echt gewoon in VET mooie 4K kwaliteit. Al was 't spel (de levels) precies hetzelfde als "vroeger" dan zou ik kapot gaan zou blij zou ik zijn _/-\o_ Erna nog een HL 3 erachteraan en m'n leven zou compleet zijn O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:28:
Ik zou serieus € 1500,- ervoor over hebben als ik Half-Life 1 en 2 opnieuw kon spelen met de technieken (vooral graphics natuurlijk) van nu 8) Dus echt gewoon in VET mooie 4K kwaliteit. Al was 't spel (de levels) precies hetzelfde als "vroeger" dan zou ik kapot gaan zou blij zou ik zijn _/-\o_ Erna nog een HL 3 erachteraan en m'n leven zou compleet zijn O+
Ik zou er helemaal niks voor over hebben, wat mij betreft is Half-Life een gepasseerd station. Black Mesa is leuk, maar dat komt voornamelijk omdat het origineel heel veel in zich had wat goed naar de Source engine is overgezet door anderen i.p.v Valve zelf (HL:Source).

Half-Life 2 vond ik voornamelijk tegenvallen. Er werd voor mijn gevoel teveel de nadruk gelegd op de mogelijkheden van de Source engine en een hoop achtergrond verhaal was los te verkrijgen in dat "Raising the bar" boek van ze. Het enige 'achtergrond' wat ik in HL2 vond, was in Eli's lab als je bij de krantenknipsels stond. Episode 1 was kort, maar een stuk beter en er werden echt spijkers met koppen geslagen in Episode 2. Zo zou Half-Life 2 moeten zijn en niet het slappe vervolg op een hele goede game.

Verder vind ik het asociaal van Valve dat ze 'zo' zijn omgesprongen met het Half-Life universum door gewoon weg te lopen en de fans het nakijken te geven. Dezelfde fans die met hun zuurverdiende krantenwijk (of ander laag betaald baantje) centjes de eerste Half-Life destijds hebben gekocht, die ervoor gezorgd hebben dat Valve zich in deze hedendaagse positie kan bevinden. Waar is dat respect en fatsoen van Valve voor deze mensen en feitelijk ons allemaal gebleven ??

Ik durf te zeggen dat dat respect en dat fatsoen tien jaar terug in de vuilnisbak is gegooid. Uiteraard gaan ze dat niet toegeven (het hek zal dan goed van de dam zijn), maar na tien jaar zinspelingen dat er iets broeit en dat men met bezig is met ideeën uitwerken, moet zelfs de meeste die-hard Valve fanboy toch gaan toegeven dat er dingen niet in de haak zitten.

Los van alles heeft de concurrentie ook niet stil gezeten en zijn er in dezelfde tien jaar best wel wat pareltjes uitgekomen die Half-Life 2 mijlen ver hebben achtergelaten als het om singleplayer games gaan.

Zonde . . . :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52

s0kkie

Cowabunga

HL2 zou gezien de trailers en de uitgelekte beta uiteindelijk veel toffer worden, maar het is een feit dat deze game een basis heeft gelegd voor alle games die de jaren daarna er over heen zijn gegaan.
De Source Engine heeft er wel voor gezorgd dat physics een nieuwe technologie in games bracht, dat heeft Valve dan wel even geflikt.

Al heb ik ook liever nog een Episode 3 of een compleet nieuwe HL3, toch ben ik gaan realiseren dat Valve er voor gekozen heeft om zich volledig op Steam te richten want inkomsten. Wat ik ook wel kan begrijpen :)

Zelfs voor een CS of TF2 of DOD zou ik veel geld neerleggen als deze nog in een hedendaagse graphics/engine zal komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Atmoz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:28:
Ik zou er nog geen € 10 voor over hebben. Een remake met alleen maar nieuwe graphics gaat hoogst waarschijnlijk gewoon teleurstellend zijn.

Mensen die HL1 perfect noemen, zijn vergeten dat Xen er nog achteraan zit. Mensen die HL2 de best game ever noemen, zijn wellicht vergeten dat HL2 alleen maar nieuwe vragen heeft opgeworpen, en geen vragen heeft beantwoord. Ik heb geen zin om nog een keer door Xen te moeten worstelen, of nog een keer teleurgesteld worden door het gebrek aan afronding van het verhaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:05:
Verder vind ik het asociaal van Valve dat ze 'zo' zijn omgesprongen met het Half-Life universum door gewoon weg te lopen en de fans het nakijken te geven. Dezelfde fans die met hun zuurverdiende krantenwijk (of ander laag betaald baantje) centjes de eerste Half-Life destijds hebben gekocht, die ervoor gezorgd hebben dat Valve zich in deze hedendaagse positie kan bevinden. Waar is dat respect en fatsoen van Valve voor deze mensen en feitelijk ons allemaal gebleven ??

Ik durf te zeggen dat dat respect en dat fatsoen tien jaar terug in de vuilnisbak is gegooid. Uiteraard gaan ze dat niet toegeven (het hek zal dan goed van de dam zijn), maar na tien jaar zinspelingen dat er iets broeit en dat men met bezig is met ideeën uitwerken, moet zelfs de meeste die-hard Valve fanboy toch gaan toegeven dat er dingen niet in de haak zitten.
Fans tevreden stellen lijkt me een ondankbare taak, en je kan sowieso nooit iedereen tevreden stellen. Wat niet weg neemt dat ze op z'n minst wel iets hadden mogen doen aan die losse eindjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

De hoop is er natuurlijk nog altijd, maar ik verwacht niet dat we ooit nog nieuw HL materiaal van Valve te zien krijgen ... spijtig genoeg. De verwachtingen zijn ook te hoog, het is een project wat enkel kan falen.

De nadruk ligt zoals al veel genoemd bij Steam, wat overigens een uitstekend platform is. Bedrijf technisch hebben ze daar ook gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dhrax schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:36:
De hoop is er natuurlijk nog altijd, maar ik verwacht niet dat we ooit nog nieuw HL materiaal van Valve te zien krijgen ... spijtig genoeg. De verwachtingen zijn ook te hoog, het is een project wat enkel kan falen.
Door zo lang te 'wachten", kan het alleen maal falen. Als ze gewoon ergens in 2008 of 2009 met Episode 3 waren gekomen, was het HL2 verhaal in en om City 17 "af" geweest en had je niet de situatie gehad dat je ergens midden in het verhaal de brui aan gegeven is . . .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharpp
  • Laatst online: 28-12-2023
Er is een nieuw spel (SteamVR only) van Half-Life aangekondigd: Half-Life: Alyx en deze komt ergens in maart 2020 uit.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hopelijk betekent dit dat HL nog leeft binnen Valve en dat HL3 (plus Portal 3, misschien gecombineerd) nog een keer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sharpp schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:28:
Er is een nieuw spel (SteamVR only) van Half-Life aangekondigd: Half-Life: Alyx en deze komt ergens in maart 2020 uit.

[YouTube: Half-Life: Alyx Announcement Trailer]
Vett!!11 _/-\o_ _/-\o_

Ik las het gister idd!!
nieuws: Valve presenteert donderdag vr-game Half-Life: Alyx
Exirion schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:32:
Hopelijk betekent dit dat HL nog leeft binnen Valve
.. dat blijkt nu!! Dit vind ik al een hele meevaller !! :o
en dat HL3 (plus Portal 3, misschien gecombineerd) nog een keer komt.
.. euh ja, about that.. :')

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-11-2019 11:43 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Exirion schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:32:
Hopelijk betekent dit dat HL nog leeft binnen Valve en dat HL3 (plus Portal 3, misschien gecombineerd) nog een keer komt.
Absoluut! Daarnaast wordt er nog steeds door fans aan project borealis gewerkt. Dus episode 3 komt er heus wel zelfs zonder Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Als ik die engine zie (neem aan dat het Source-? is) dan moet ik de aanname maken dat ze er meer mee van plan zijn.

Ziet er erg mooi uit nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

enchion schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:26:
Als ik die engine zie (neem aan dat het Source-? is) dan moet ik de aanname maken dat ze er meer mee van plan zijn.

Ziet er erg mooi uit nl.
Source 2, eerdere beelden van de engine waren ook al prima te pruimen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Balen dat het VR is, hopelijk komt er ook een normale versie van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

devil-strike schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:36:
Balen dat het VR is, hopelijk komt er ook een normale versie van.
Nee, ze hebben al aangegeven dat omdat het spel vanaf de grond voor VR is gebouwd er geen normale versie komt. Dit spel zal het begin van mainstream VR zijn. Ik ga absoluut mijn best doen om in de komende jaren een goede VR setup te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
ja heb het geprobeerd maar is niets voor mij word er beroerd van, vandaar dat ik hoop dat er toch nog een gewone versie van komt, want ziet er wel erg goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dan maar wachten tot iemand het verhaal van Alyx samenvat. Ben ik ook tevreden mee. Dan Half Life 3 ergens in 2023 ofzo. Of wachten op Project Borealis. Lekker knallen. Verhaal afsluiten. Klaar.

Kan VALVe zich op een andere innovatief IP richten. Wat ze nu allemaal hebben uitgebracht is gewoon poep en kan in het rijtje van EA, Acti-Blizz, Ubi en 2K enz. Gewoon de trend volgen en wat uitpoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Ivysaur schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:14:
Dan maar wachten tot iemand het verhaal van Alyx samenvat. Ben ik ook tevreden mee.
Ik denk dat er vast wel ergens een playthrough te bekijken valt als het zover is ;)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 14-09 21:19
Nieuwe screenshots van Half Life Alyx:

https://imgur.com/gallery/s5iN8Jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Het lijkt erop dat Half Life Alyx niet vertraagd gaat worden: https://www.shacknews.com...ent-in-their-release-date
“With the exception of some tweaks to the absolute final scene, the game is done,” The team replied. “Lots of us at Valve, as well as playtesters, have played through the entire game multiple times. Right now, we're primarily polishing and fixing bugs, which is where we'd hope to be at this point in the development cycle. We're confident we'll hit our intended release.”

[ Voor 54% gewijzigd door Games op 22-01-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21

nFo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
De gameplay beelden zien er echt super uit. Nu nog de Valve Index kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Games schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:13:
De gameplay beelden zien er echt super uit. Nu nog de Valve Index kunnen bestellen.
Gameplay is inderdaad erg tof.
De Valve Index heb ik ook al maanden op de maillijst staan, dat gaat zo te zien wel even duren;
nieuws: Valve: voorraad Index-headsets is komende maanden veel kleiner door c...
Afgelopen december voor het laatst leverbaar gezien dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Modbreak:Ik heb er maar een eigen topic voor aangemaakt, dus daar mag iedereen verder: [VR] Half-Life: Alyx

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nieuws: Valve-ontwikkelaar suggereert dat er meer Half-Life-games komen

Had eigenlijk verwacht dat iemand dit hier al lang neer geplempt zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb Half life 2 afgelopen week weer eens gespeeld. Wat een fantastisch spel is dat toch. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Amtelode schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:18:
Ik heb Half life 2 afgelopen week weer eens gespeeld. Wat een fantastisch spel is dat toch. d:)b
Niet om je te demotiveren, maar je schopt het verkeerde topic omhoog. Kijk hier eens:

[PC] Half-Life 2 - Deel 6

[edit]
Apart, die topicreeks is gesloten. Fair enough, past hier ook goed. :+

Half-Life 2 is nog steeds geweldig. Er is ook een VR mod die ik eens moet proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 08-04-2023 14:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amtelode
The Zep Man schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:32:
[...]

Niet om je te demotiveren, maar je schopt het verkeerde topic omhoog. Kijk hier eens:

[edit]

Half-Life 2 is nog steeds geweldig. Er is ook een VR mod die ik eens moet proberen.
Toevallig staat vandaag de VR mod voor Episode 2 op de frontpage van Steam als "most populair" (Release 6 april 2023).
Ik heb geen VR set maar lijkt me stiekem wel eng.. vooral dat stuk (Episode 1) waar je in het pikdonker op de lift moet wachten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Amtelode schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:54:
Ik heb geen VR set maar lijkt me stiekem wel eng.. vooral dat stuk (Episode 1) waar je in het pikdonker op de lift moet wachten :P
In Half-Life: Alyx spelen ze daarmee. Je hebt gelukkig wel een zaklamp die het oneindig doet. Helaas heb je ook voldoende zombies en crawlers in de duisternis. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

The Zep Man schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:32:
[...]

[edit]

Dat topic is pas 20 jaar dicht, net aan dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
The Zep Man schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:15:
[...]

In Half-Life: Alyx spelen ze daarmee. Je hebt gelukkig wel een zaklamp die het oneindig doet. Helaas heb je ook voldoende zombies en crawlers in de duisternis. :P
Bij Ep1 gaat je zaklamp helaas niet oneindig mee en in mijn save was hij natuurlijk net leeg

Ik had trouwens wel moeite om door dat stuk heen te komen op hard difficulty, na meerdere pogingen op easy gezet en dat was ook nét aan.

Wat moet je eigenlijk hebben om HL, VR te kunnen te spelen? Zo'n hele kit?

Ja dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Amtelode schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:21:
Wat moet je eigenlijk hebben om HL, VR te kunnen te spelen? Zo'n hele kit?

Ja dus :P
Yup. Een 'PCVR'-kit. Dus een PC die krachtig genoeg is om het te draaien, en een VR-bril met bijbehorende controllers (en e.v.t. de bijbehorende externe tracking sensors). Ik heb een stokoude Oculus CV1. Daarmee gaat het prima.

Daarnaast heb je een VR speelruimte nodig. Een minimaal aanbevolen ruimte is volgens mij 2 meter bij 1,5 meter (voor Oculus). Dat moet vrij zijn van vloer tot hoe hoog je met uitgestrekte handen kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik had iets beters van jou verwacht i.p.v. dat Smoelenboek produkt! :-(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er is ook een mod om Half-Life: Alyx zonder VR te kunnen spelen:

You can now play all of Half-Life Alyx without VR thanks to this mod

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nero355 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 00:30:
[...]

Ik had iets beters van jou verwacht i.p.v. dat Smoelenboek produkt! :-(
Het was de goedkoopste optie voor een volledige set aan spullen, voor iets dat ik sporadisch gebruik omdat VR niet volwassen is. Het geheel draait op een PC zonder koppeling aan mijn identiteit, vergelijkbaar met hoe ik spul met Google-software heb.

Ik had een Oculus-account met onzingegevens, enkel zodat ik de Oculus-software kon gebruiken om door te starten naar Steam VR. Laatst moest ik mijn Oculus-account omzetten naar een Meta-account. Geen extra gegevens gevraagd buiten de onzin die ik ooit al had ingevuld, dus FB leerde niets nieuws over mij. Maar hey, het is een +1tje op hun statistieken over het aantal Meta-accounts dat ze hebben, dus... profit? :?

Verder lijkt het erop dat Meta van PCVR af wil stappen. Het lijkt mij sterk dat het significant winstgevend is, gezien de niche die het is.

PCVR is naar mijn mening ook te complex. Als ik een vorm van Half-Life in VR wil opstarten, moet ik eerst een vorm van proprietary software starten om de bril te activeren, Steam starten, Steam VR starten, en dan het spel starten (of soms de juiste mod van het spel). Veel van deze stappen zijn te automatiseren en gebruiksvriendelijk, maar het geheel (inclusief het opzetten van een VR-omgeving) is te complex voor een gemiddelde speler.
Dat lijkt mij nuttig voor degenen die zelf het verhaal willen volgen, maar niet leuk qua speelervaring door de manier waarop Alyx (voor VR) is opgezet.

Overigens ben ik het eens dat het gek is dat 'het vervolg' op Half-Life als VR-spel uitkomt. Een paar jaar geleden was dat een koude douche voor veel fans, toen dit werd aangekondigd.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 11-04-2023 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:29:
PCVR is naar mijn mening ook te complex.

Als ik een vorm van Half-Life in VR wil opstarten, moet ik eerst een vorm van proprietary software starten om de bril te activeren, Steam starten, Steam VR starten, en dan het spel starten (of soms de juiste mod van het spel).
Veel van deze stappen zijn te automatiseren en gebruiksvriendelijk, maar het geheel (inclusief het opzetten van een VR-omgeving) is te complex voor een gemiddelde speler.
Daarom moet je ook gewoon voor de Valve VR optie gaan als je Steam gebruikt! ;)

Ik heb destijds de eerste generatie daarvan uitgebreid kunnen testen en op de resolutie na eigenlijk weinig te klagen gehad! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nero355 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:10:
Daarom moet je ook gewoon voor de Valve VR optie gaan als je Steam gebruikt! ;)
~400 EUR toen of +1000 EUR nu. PCVR is mij nu niet 1000 EUR waard, hoe leuk Alyx ook is. :+

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 11-04-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:16:
~400 EUR toen of +1000 EUR nu. PCVR is mij nu niet 1000 EUR waard, hoe leuk Alyx ook is. :+
Geen Smoelenboek onzin is mij wel dat verschil waard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
1000 euro is serieus geld voor een VR-bril voor maar één spelletje, dat komt er hier nooit in tenzij mijn vriendin een nieuwe COD-VR wilt spelen :P

Ik heb HL2/E1/E2 iig zó lang geleden gespeeld dat ik me bijna niets meer kon herinneren, dat is ook wel apart om mee te maken. Geen enkele keer dat ik dacht, ah ja dat is dit stukje :+
Net EP2 afgesloten en ben gelijk weer treurig geworden dat er geen vervolg is hahaha, helaas kon ik me alleen de pijn nog wel herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Amtelode schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:50:
1000 euro is serieus geld voor een VR-bril voor maar één spelletje, dat komt er hier nooit in tenzij mijn vriendin een nieuwe COD-VR wilt spelen :P
Gelukkig zijn er genoeg andere games die ook vreselijk leuk zijn! :P

En destijds had je van die "Shitload aan VR Games voor maar € 99 aanbiedingen" en zo! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

11/11/2024
Ravenholm bevroren :o

Project Borealis: prologue

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 08-11-2024 17:08 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hopelijk weer zo'n pareltje zoals Black Mesa en veel Portal mods. De kwaliteit van sommige community-driven projecten is echt geweldig :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ter viering van het 20-jarig bestaan is Half-Life 2 dit weekend gratis op Steam te verkrijgen. En wat is er nog leuker om te lezen dat Episode 1 en 2 nu inbegrepen zitten in het basisspel (dus dat die ook dit weekend gratis te verkrijgen zijn!)? :)
Episodes One and Two are in the box.
Half-Life 2 now includes the complete Episode One and Episode Two expansions along with the base game. They’re accessible from the main menu, and you will automatically advance to the next expansion after completing each one.
Ik heb het getest. Als je enkel Half-Life 2 installeert dan zitten Episode One en Two inbegrepen. Het is niet nodig om die apart op te halen, en waarschijnlijk niet om die te kopen (want geen DLC). Ze zijn dus echt geïntegreerd in het spel, en als je het ene spel uitspeelt dan ga je automatisch verder met het volgende spel. Verder is Lost Coast ook inbegrepen in het bassispel als extra.

Wacht even...

• Half-Life 2
• Half-Life 2 Episode One en Episode Two
• Half-lIfe 2: Loast Coast

Drie dringen in één gratis pakket? 3 dingen...

Half-Life 3 confirmed! :+

De aankondigingspagina heeft nog een leuke easter egg onderaan voor de fans.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 16-11-2024 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

The Zep Man schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:35:
Ter viering van het 20-jarig bestaan is Half-Life 2 dit weekend gratis op Steam te verkrijgen.En wat is er nog leuker om te lezen dat Episode 1 en 2 nu inbegrepen zitten in het basisspel (dus dat die ook dit weekend gratis te verkrijgen zijn!)? :)
Echt super dat ze dit doen, want het blijven ijzersterke games :) Het leuke aan Steam is dat je regelmatig aanbiedingen met 90% korting hebt dus in de loop der jaren heb ik zo'n beetje alles wat gerelateerd is aan HL en Portal, voor rond de euro kunnen kopen. En mijn Steam account is inmiddels 20 jaar oud omdat ik destijds HL2 gratis via Steam kon krijgen met een code geleverd bij een videokaart :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als RTX nu ook uit was gekomen was ik gelijk weer begonnen aan HL2. Nog even geduld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Exirion schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:54:
En mijn Steam account is inmiddels 20 jaar oud omdat ik destijds HL2 gratis via Steam kon krijgen met een code geleverd bij een videokaart :P
Ik wil zeggen ATi X800 Series maar weet het niet helemaal zeker... :$ O-)

* nero355 voelt zich serieus oud als die aan dit soort dingen terug zit te denken... :X :+

/EDIT :
Ahh... OK! d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 16-11-2024 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nero355 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:24:
Ik wil zeggen ATi X800 Series maar weet het niet helemaal zeker... :$ O-)
https://www.gamespot.com/...ndle-buyers/1100-6077350/

Ik had een 9600XT ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12:04
The Zep Man schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:35:
Ter viering van het 20-jarig bestaan is Half-Life 2 dit weekend gratis op Steam te verkrijgen.En wat is er nog leuker om te lezen dat Episode 1 en 2 nu inbegrepen zitten in het basisspel (dus dat die ook dit weekend gratis te verkrijgen zijn!)? :)

[...]

Ik heb het getest. Als je enkel Half-Life 2 installeert dan zitten Episode One en Two inbegrepen. Het is niet nodig om die apart op te halen, en waarschijnlijk niet om die te kopen (want geen DLC). Ze zijn dus echt geïntegreerd in het spel, en als je het ene spel uitspeelt dan ga je automatisch verder met het volgende spel. Verder is Lost Coast ook inbegrepen in het bassispel als extra.

Wacht even...

• Half-Life 2
• Half-Life 2 Episode One en Episode Two
• Half-lIfe 2: Loast Coast

Drie dringen in één gratis pakket? 3 dingen...

Half-Life 3 confirmed! :+

De aankondigingspagina heeft nog een leuke easter egg onderaan voor de fans.

Zitten prutsen om Half Life 1 en 2 op een M3 iMac te draaien. Je moet dan de source engine compileren en copieren naar de install directory. Alleen de nieuwste HL2 release doet het niet. Je moet een pre release pakken.

Toch wel nostalgie als je HL2 met alle graphics settings op max en 4K kan spelen en het ziet er niet eens zo slecht uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

loekf2 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:51:
Toch wel nostalgie als je HL2 met alle graphics settings op max en 4K kan spelen en het ziet er niet eens zo slecht uit.
Leuke exercitie, maar die games zijn zo licht voor moderne hardware dat een laagdrempelige route is om de gewone Windows-versie op Windows 11 for ARM in Parallels te draaien. Black Mesa performt daarmee prima op bijvoorbeeld een M1 Pro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Ik ben Half Life 2 aan het spelen met de VR mod, erg leuk om te doen en afgezien van de graphics is die aan een kant beter dan Half Life Alyx die meer gericht is op accessibility. Er is flink meer actie in Half Life 2 dan in een Alyx, ook meer vijanden tegelijk die het erg hectisch kunnen maken, vooral met de handmatige reloads van wapens.

Orange Box is nu ook in de aanbieding, dan kan ik Episode 1 en 2 ook in VR gaan spelen als ik zover ben.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste