Je begrijpt natuurlijk wel dat je me nu al laat slijmen na onze conversatie gisteren he.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:29:
Hands On ATi Eyefinity:
http://www.techradar.com/...i-eyefinity-review-634244
Damm mijn broer gaat heel blij zijn met zijn 3x 22"schermen. Ik heb nu voor 1x 30" gekozen maar met zo iets zou je ook nog iets van 3x24"kunnen overwegen
Ach ja ik houd het voorlopig gewoon bij een scherm.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Eén scherm?Astennu schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:46:
Ach ja ik houd het voorlopig gewoon bij een scherm.
Dat is zo 2008.
Hmmm als CJ gister een nieuw topic had geopend kon die het morgen weer doen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Tja zal best maar 1x een 3008WFP is al duur zat-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:50:
[...]
Eén scherm?
Dat is zo 2008.
Hmmm als CJ gister een nieuw topic had geopend kon die het morgen weer doen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wat mij trouwens opviel in het nieuwsbericht over de nieuwe HD5870 dat het niet meer een ATI kaart is maar AMD Radeon HD 5870. Moeten we nu het topic titel aanpassen?
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
damn, dit topic gaat verrekte hard.
Zal AMD/ATI het Radeon9700 weten te herhalen denken jullie?
Zal AMD/ATI het Radeon9700 weten te herhalen denken jullie?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Dat valt niet te herhalen. Dat was het hoogtepunt van DX9 gaming. Het ging toen op alle vlakken ineens zo hard. En het was toen zo knap dat de 9700 super presteerde met anti-aliasing enabled. Je kan het niet vergelijken. Het lijkt een Rv770 op steroiden te gaan worden. Gewoon alles een factor 2 en dan DX11 erbij.
Ben wel benieuwd of het een MCM wordt.
Had de 4770 nou een 128 bit bus?
ja 4770 heeft een 128bit bus.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:39:
Dat valt niet te herhalen. Dat was het hoogtepunt van DX9 gaming. Het ging toen op alle vlakken ineens zo hard. En het was toen zo knap dat de 9700 super presteerde met anti-aliasing enabled. Je kan het niet vergelijken. Het lijkt een Rv770 op steroiden te gaan worden. Gewoon alles een factor 2 en dan DX11 erbij.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Iemand heeft volgens mij op z'n sodemieter gekregen vanwege het posten van de plaatjes.... posts verwijderd en aan meerdere sites heeft AMD verzocht om de plaatjes te verwijderen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
stond ook in het nieuws bericht he dat ze waren verwijderdCJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:52:
Iemand heeft volgens mij op z'n sodemieter gekregen vanwege het posten van de plaatjes.... posts verwijderd en aan meerdere sites heeft AMD verzocht om de plaatjes te verwijderen.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik denk dat 60% ten opzichte van de vorige generatie niet zo zeer een teleurstelling zou zijn, maar er werd gesproken over 60% winst ten opzichte van de HD4870. Vergeleken met de HD4890 1Ghz, wat tenslotte de laatste kaart van ATi is, zou dat dan 25%-30% zijn en dat is wel erg weinig. 60% Winst ten opzichten van de HD4890, waar het uiteindelijk ook zo'n beetje op uit komt volgens mij, is helemaal niet verkeerdThe Flying Dutchman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:07:
ik heb me de afgelopen weken vaak verbaasd over mensen die het `teleurstellend' zouden vinden als er `maar' 60% prestatie verbetering ten opzichte van de vorige generatie zou komen. Persoonlijk vind ik 60% extra ten opzichte van de vorige generatie al ontzettend veel, laat staan 100%. Als Ati die 100% kan waarmaken is het écht een waanzinnige prestatie.
Tja niet zo raar he NDA.... Maar ze treden wel agressief op. Ben ik niet echt van AMD gewend.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:52:
Ik had het over 60% ten opzichte van de 4870, wat ik persoonlijk al een hele nette verbetering had gevonden. Natuurlijk ben ik alleen maar blij met meer! Maar gezien het verleden is het gewoon niet altijd zo dat er een hele dikke prestatie verbetering is ten opzichte van een eerdere generatie. Ik denk dat 30% verbetering tussen twee generaties vaak genoeg is voorgekomen in het verleden.Depep schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:01:
[...]
Ik denk dat 60% ten opzichte van de vorige generatie niet zo zeer een teleurstelling zou zijn, maar er werd gesproken over 60% winst ten opzichte van de HD4870. Vergeleken met de HD4890 1Ghz, wat tenslotte de laatste kaart van ATi is, zou dat dan 25%-30% zijn en dat is wel erg weinig. 60% Winst ten opzichten van de HD4890, waar het uiteindelijk ook zo'n beetje op uit komt volgens mij, is helemaal niet verkeerd
Maar goed, doet er allemaal niet zoveel meer toe. Het lijkt erop dat we 100% verbetering krijgen tov een HD4870, wat natuurlijk fantastisch is, daar zal iedereen het over eens zijn.
The Flying Dutchman
Het nieuwsbericht was ge-edit. Het bevatte in z'n originele staat ook de pics uit de forumpost. En nu ineens zijn die ook verdwenen en staat alleen die ene van Alienbabel er op.Xenomorphh schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:54:
[...]
stond ook in het nieuws bericht he dat ze waren verwijderd
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Tja met sites als tinypic blijven ze toch wel rondzingen, zeker met zo'n zoekfunctie.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:52:
http://i26.tinypic.com/qpqruq.jpg
http://i25.tinypic.com/fxh30g.jpg
http://i29.tinypic.com/2055m2t.jpg
http://i25.tinypic.com/ms24w8.jpg
Meerder monitoren...ik stoor me al aan een dode pixel, dus zwarte monitorframes van een paar cm dik door mn beeld heen lijkt me niet echt wenselijk
anathema
Inderdaad dat vind ik ook jammer. NEC heeft wel een giga scherm wat door loopt. Maar dat kost 8000 dollaranathema schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:12:
[...]
Meerder monitoren...ik stoor me al aan een dode pixel, dus zwarte monitorframes van een paar cm dik door mn beeld heen lijkt me niet echt wenselijk
Simracen met 3 maal Samsung 226BW is anders best relaxanathema schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:12:Meerder monitoren...ik stoor me al aan een dode pixel, dus zwarte monitorframes van een paar cm dik door mn beeld heen lijkt me niet echt wenselijk
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Op zich lijkt een opstelling met één groot scherm in het midden en twee schermen in potrait formaat ernaast wel wat. Wel moet alles dan keurig op elkaar aansluiten (zowel fysiek, als qua resolutie), anders hoeft het van mij niet. Met het design van mijn huidige Samsung T220 hoef ik het sowieso niet te proberen (heeft afgeronde randen), dat zou alleen maar lelijk worden.
The Flying Dutchman
Tiens, ik moet eerlijk toegeven dat ik enkel de laatste ~50 posts van deze thread heb gelezen, maar de aankondiging was toch vandaag, ja? Om hoe laat en in welke tijdzone dan?
[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-09-2009 16:30 ]
Even voor de goede orde, er is geen PUBLIEKE aankondiging vandaag over de nieuwe videokaarten. Er zijn al pers-evenementen in Londen en Munchen geweest en die van Amerika is vandaag. De informatie die daar wordt vrijgegeven valt voor 90 procent onder embargo. Prestaties ga je sowieso niet krijgen ... Geduld is een schone zaak zei mijn moeder altijd.
Images removed at request of AMD... LOL.
De halve wereld heeft ze al gezien, en op HWI staan ze ook nog gewoon.
Ik snap niet dat ze moeilijk gaan lopen doen. Nu ze eenmaal uitgelekt zijn is het toch allemaal niet meer in de hand te houden...
-Zal ik anders de plaatjes nog even re-posten?
Uiteraard heb ik ze opgeslagen op mijn PC.
Edit; hier staan ze ook:
De halve wereld heeft ze al gezien, en op HWI staan ze ook nog gewoon.
Ik snap niet dat ze moeilijk gaan lopen doen. Nu ze eenmaal uitgelekt zijn is het toch allemaal niet meer in de hand te houden...
-Zal ik anders de plaatjes nog even re-posten?
Edit; hier staan ze ook:
[ Voor 62% gewijzigd door Format-C op 10-09-2009 16:51 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Je bent vast niet de enige.RappieRappie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:42:
Uiteraard heb ik ze opgeslagen op mijn PC.
Maar ze zijn al vaker gepost hier dus je kunt ze nog gewoon zien, daarnaast staat ze gewoon op alle bijna alle hardwaresites.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee hoor, werkt perfect. Heb er 1 (heb er zelf 2 en hij 1, wel de T220HD maar dat is in principe 't zelfde) van een vriend geleend een paar dagen terug en gewoon zijn videokaart geleend om even 3 monitoren te kunnen gebruiken. Je moet 2 gewoon een beetje schuin zetten om je heen zodat je een beetje ingetrokken wordt. Dit speelt super in race games, shooters & RPGs.The Flying Dutchman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:22:
Met het design van mijn huidige Samsung T220 hoef ik het sowieso niet te proberen (heeft afgeronde randen), dat zou alleen maar lelijk worden.
GPU was trouwens wel overgeklokt.-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:04:
HD5870 Crysis Benchmark Score HD5870 1GB
CPU: AMD Phenom II X4 955BE
Win 7 RTM Win 7 RTM
VGA:HD5870 1GB VGA: HD5870 1GB
Crysis 1900x1200 4AA+16AF DX10 Very High Crysis 1900x1200 4AA +16 AF DX10 Very High
min:30.**
avg:43.**
max:54.**
Dit is trouwens nog wel een leuke post op XS.
[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 17:15 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik draai met softth 3x 25.5inch Left 4 dead met 5760x1200 en dat is echt vet
Helaas werkt het niet goed in 7/vista en hoop daarom op een goede implementatie van Ati zelf.
Ik kan niet wachten in ieder geval !! Heb hier zoooooo lang op gewacht
Vond het altijd maar stom dat Matrox het wel kan en ATI of nVidia voor mijn part niet 
Vooral toen Crossfire/SLI ineens er weer waren had ik erop gehoopt, maar helaas pindakaas...
Triple Screen met CRT's here I come

Vooral toen Crossfire/SLI ineens er weer waren had ik erop gehoopt, maar helaas pindakaas...
Triple Screen met CRT's here I come
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daar gaat het ook nog over Trillian. Aangezien Crypress blijkbaar al triple monitor support heeft, moet Trillian wel wat anders zijn. Ik ben benieuwd of deze kaart er nog komt en wat het dan echt is!-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:06:
Dit is trouwens nog wel een leuke post op XS.
edit@hieronder:
In dat Hands On ATi Eyefinity verhaal (dat inmiddels alweer offline is
[ Voor 29% gewijzigd door Depep op 10-09-2009 17:44 ]
HD5870 Six, ondersteuning voor 6 monitoren.Depep schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:34:
moet Trillian wel wat anders zijn.
Misschien wel RV840 triplecore en dan is de RV870 misschien toch wel een dualcore RV840.
Kwam deze ook nog tegen.
[ Voor 38% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 18:16 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Kan je met displayport niet daisychainen? Dus met 1 kabel uitgang verschillende monitoren aansluiten? Dan zou een kaart die ondersteuning biedt voor 6 monitoren toch maar 1 (of 2 naargelang wat mogelijk is met bandbreedte) aansluiting op de kaart zelf nodig hebben.
Nee hoor, dit kan niet zoals ik het wil. Er zijn geen schermen die 1080 pixels in de breedte hebben (ik wil de twee schermen aan de zijkant in portrait mode, het scherm in het midden in landscape mode). En al zouden er wel T2xx modellen zijn die 1080 pixels in de breedte hadden, dan komt de ronde boven/onderrand van de monitor in portrait mode tegen de rechte zijkant van de monitor in het midden. Kortom: dat wordt allemaal niets.Paprika schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:51:
[...]
Nee hoor, werkt perfect. Heb er 1 (heb er zelf 2 en hij 1, wel de T220HD maar dat is in principe 't zelfde) van een vriend geleend een paar dagen terug en gewoon zijn videokaart geleend om even 3 monitoren te kunnen gebruiken. Je moet 2 gewoon een beetje schuin zetten om je heen zodat je een beetje ingetrokken wordt. Dit speelt super in race games, shooters & RPGs.
We gaan echter nogal offtopic... (en het topic stroomt al snel genoeg vol).
Wellicht gaan we dan toch Torreya zien!-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:36:
[...]
Misschien wel RV840 triplecore en dan is de RV870 misschien toch wel een dualcore RV840.
[ Voor 11% gewijzigd door The Flying Dutchman op 10-09-2009 18:21 ]
The Flying Dutchman
Waar moet je eigenlijk je 2x 6pci stroomkabel steken, bij de hd4870 zit dit op de achterkant van de kaart maar hier zie je alleen maar 2 gaten die volgens het nieuwsbericht gaten zijn voor de fan van lucht te voorzien???
Ik dacht eerst, daar moeten we dus onze connectors insteken maar blijkbaar niet.
Ik dacht eerst, daar moeten we dus onze connectors insteken maar blijkbaar niet.
Dan zou in de meeste kasten niet passen.glennvho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:43:
daar moeten we dus onze connectors insteken maar blijkbaar niet.
Ongeveer op dezelfde plek als de HD4870X2 waarschijnlijk alleen dan met de connector naar boven gewezen in plaats van naar voren.

AMD Nieuwsdiscussie
http://www.chiphell.com/u...819/20090819123358634.jpgglennvho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:43:
Waar moet je eigenlijk je 2x 6pci stroomkabel steken, bij de hd4870 zit dit op de achterkant van de kaart maar hier zie je alleen maar 2 gaten die volgens het nieuwsbericht gaten zijn voor de fan van lucht te voorzien???
als je hier links boven kijkt zie j een gat zitten.. ik vermoed dat hier 2 6 pins naast mekaar komen..
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Zal dit dan niet moeilijk worden om je kast nog dicht te krijgen als ze aan die kant zitten. Kan mij niet voorstellen dat als je de kabels teveel onder een geknikte hoek laat zitten dit nog gezond kan zijn voor de kabels
Gewoon een goede modulaire voeding nemen, waarbij je de kabels flexibel zijn en ze kunt buigenglennvho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:58:
Zal dit dan niet moeilijk worden om je kast nog dicht te krijgen als ze aan die kant zitten. Kan mij niet voorstellen dat als je de kabels teveel onder een geknikte hoek laat zitten dit nog gezond kan zijn voor de kabels
Als dat echt een probleem zou zijn in veel gevallen, leveren ze vast wel haakse (verloop) kabels mee.glennvho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:58:
Er hoeft geen water door hoor.glennvho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:58:
Kan mij niet voorstellen dat als je de kabels teveel onder een geknikte hoek laat zitten dit nog gezond kan zijn voor de kabels
AMD Nieuwsdiscussie
Ja maar toch als je kabels teveel over en weer plooit zullen ze op termijn kapotgaan door metaalmoeheid.
En ik heb een goeie modulaire voeding en een p182 wat toch een redelijk brede kast is dus het zal hopelijk geen problemen geven hoop ik.
deze hd5870 word wel echt heerlijk, maar ja mijn hd4870 1gb is voorlopig nog snel genoeg en ik heb iets anders wat me bottlenecked(e6420 op stock)
Misschien is ati aggresief omdat er nog iets is met de kaarten wat we over het hoofd zien en dat ze zo lang mogelijk geheim willen houden?
Misschien is ati aggresief omdat er nog iets is met de kaarten wat we over het hoofd zien en dat ze zo lang mogelijk geheim willen houden?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Al dat gewauwel over die powerconnectoren... een GTX295 heeft het ook aan de bovenkant zitten en daar heb ik ook verder weinig mensen over horen klagen.
AMD's DX11 GPU, Eyefinity and 6 Display Outputs
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3635Wanna see what 24.5 million pixels looks like?

That's six Dell 30" displays, each with an individual resolution of 2560 x 1600. The game is World of Warcraft and the man crouched in front of the setup is Carrell Killebrew, his name may sound familiar.
Driving all of this is AMD's next-generation GPU, which will be announced later this month. I didn't leave out any letters, there's a single GPU driving all of these panels. The actual resolution being rendered at is 7680 x 3200; WoW got over 80 fps with the details maxed. This is the successor to the RV770. We can't talk specs but at today's AMD press conference two details are public: over 2 billion transistors and over 2 TFLOPs of performance. As expected, but nice to know regardless.
The technology being demonstrated here is called Eyefinity and it actually all started in notebooks.
Not Multi-Monitor, but Single Large Surface
DisplayPort is gaining popularity. It's a very simple interface and you can expect to see mini-DisplayPort on notebooks and desktops alike in the very near future. Apple was the first to embrace it but others will follow.
The OEMs asked AMD for six possible outputs for DisplayPort from their notebook GPUs: up to two internally for notebook panels, up to two externally for conncetors on the side of the notebook and up to two for use via a docking station. In order to fulfill these needs AMD had to build in 6 lanes of DisplayPort outputs into its GPUs, driven by a single display engine. A single display engine could drive any two outputs, similar to how graphics cards work today.
Eventually someone looked at all of the outputs and realized that without too much effort you could drive six displays off of a single card - you just needed more display engines on the chip. AMD's DX11 GPU family does just that.

At the bare minimum, the lowest end AMD DX11 GPU can support up to 3 displays. At the high end? A single GPU will be able to drive up to 6 displays.

AMD's software makes the displays appear as one. This will work in Vista, Windows 7 as well as Linux.
The software layer makes it all seamless. The displays appear independent until you turn on SLS mode (Single Large Surface). When on, they'll appear to Windows and its applications as one large, high resolution display. There's no multimonitor mess to deal with, it just works. This is the way to do multi-monitor, both for work and games.

Note the desktop resolution of the 3x2 display setup
I played Dirt 2, a DX11 title at 7680 x 3200 and saw definitely playable frame rates. I played Left 4 Dead and the experience was much better. Obviously this new GPU is powerful, although I wouldn't expect it to run everything at super high frame rates at 7680 x 3200.

Left 4 Dead in a 3 monitor configuration, 7680 x 1600

If a game pulls its resolution list from Windows, it'll work perfectly with Eyefinity.
With six 30" panels you're looking at several thousand dollars worth of displays. That was never the ultimate intention of Eyefinity, despite its overwhelming sweetness. Instead the idea was to provide gamers (and others in need of a single, high resolution display) the ability to piece together a display that offered more resolution and was more immersive than anything on the market today. The idea isn't to pick up six 30" displays but perhaps add a third 20" panel to your existing setup, or buy five $150 displays to build the ultimate gaming setup. Even using 1680 x 1050 displays in a 5x1 arrangement (ideal for first person shooters apparently, since you get a nice wrap around effect) still nets you a 8400 x 1050 display. If you want more vertical real estate, switch over to a 3x2 setup and then you're at 5040 x 2100. That's more resolution for less than most high end 30" panels.

Any configuration is supported, you can even group displays together. So you could turn a set of six displays into a group of 4 and a group of 2.
It all just seems to work, which is arguably the most impressive part of it all. AMD has partnered up with at least one display manufacturer to sell displays with thinner bezels and without distracting LEDs on the front:

A render of what the Samsung Eyefinity optimized displays will look like
We can expect brackets and support from more monitor makers in the future. Building a wall of displays isn't exactly easy.
The First Generation Holodeck by 2016
When AMD first told me about the RV770 they told me another interesting story. For the past several years AMD (and ATI before it) has been obsessed with trying to figure out when it would be possible to render an image so convincing that it was indistinguishable (at least mostly) from reality.
Given the right art and a good technique to render the scene, this is totally possible not only within our lifetimes but within the next decade. Unfortunately, that's not enough.
Carrell estimates that the human eye can directly resolve around 7 million pixels, almost twice the resolution of a 30" display. But that's just what it's directly focusing on, all of the peripherial vision brings the total up to around 100 million pixels. The Eyefinity demo I showed earlier was running at 24.5 million pixels on a single GPU; you can estimate that at this generation we'll be able to do about 50 million pixels with two GPUs and one more generation from now we'll get to that 100 million pixel marker. That's two years for a single GPU. Then give it a few more years to be able to render that many pixels but with enough complexity to actually look real.
Rendering something at the max resolution that the human eye can resolve isn't enough however; you have to feel immersed in the graphics. That's where Eyefinity comes in, at least what it starts to come in.
Carrell believes that in seven years we can have the first generation Holodeck up and running. For those of you who aren't familiar with the Trek reference, Carrell believes it'll take seven years to be able to deliver a 180 degree hemispherical display (you're not completely surrounded by displays but at least your forward and peripheral vision is) with positionally accurate and phase accurate sound (both calculated by the GPU in real time). The GPU will also be used to recognize speech, track gestures and track eye movement/position.
It doesn't solve the issue of not being able to walk forward indefinitely, but again this is only the first generation Holodeck.
Eyefinity isn't anywhere close, but if you understand the direction: it's a start.

We're at six 2560 x 1600 displays today, is it too far fetched to imagine a totally immersive display setup that renders at life-like resolutions?
First person shooters pretty much dictate that you'll need an odd number of displays to avoid your crosshairs spanning multiple monitors. With three displays you can begin to get the immersion effect, but buy five and you'll be completely surrounded by your game. And as I mentioned before, it doesn't require any special application or OS support, the drivers take care of everything: it just appears as a single, large, surface.
It seems trivial but honestly we haven't had the ability to easily support the ridiculous display setups we always see in sci-fi movies. Eyefinity at least makes it look like we can build the PCs from the Matrix.
Will it succeed? Who knows. Does it sound gimmicky? Sure. Is it cool? Yeah, I'd say so.

If panel prices could drop significantly enough where putting together an Eyefinity display setup didn't cost more than the graphics card, I think it'd be a much easier sell. Obviously AMD's next-generation GPU is more than just Eyefinity, but you'll hear about the rest late this month.
Voor als die weer offline gaat.
[ Voor 162% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 20:33 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat ziet er werkelijk niet uit. Zo met 6 monitoren.
Wat een onzin zeg. Leuk dat het kan, maar totaal overbodig. 2 monitoren kan ik nog wel bij, 3 misschien ook, in FSX, of een race simulator, maar 6?
Lelijk man, die randen...
Ik kan me voorstellen dat bedrijven er wel baat bij zouden kunnen hebben. Ik werk zelf bijvoorbeeld ook met 4 monitoren.

Ik kan me voorstellen dat bedrijven er wel baat bij zouden kunnen hebben. Ik werk zelf bijvoorbeeld ook met 4 monitoren.
[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 10-09-2009 20:18 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
6 schermen ziet er niet uit, liever 3 schermen ivm de rand van je lcd door het midden van je beeld met 6 schermen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 20:17 ]
|2600k|Asus 290|
Persoonlijk vind ik World of Warcraft er zo wel erg leuk uit zien.RappieRappie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:11:
Dat ziet er wekelijk niet uit. Zo met 6 monitoren.Wat een onzin zeg. Leuk dat het kan, maar totaal overbodig. 2 monitoren kan ik nog wqel bij, 3 misschie ook in FSX of een race simulator, maar 6?
![]()
En het is natuurlijk niet voor iedereen. Je moet er de centen voor hebben om het geld uit te trekken voor 6 monitoren. Maar ik durf te wedden dat er genoeg liefhebbers zijn. En als die er nog niet waren dan heeft ATi EyeFinity waarschijnlijk toch de aandacht en interesse getrokken van veel mensen. Het is een optie die je krijgt met een Radeon kaart. Je 'hoeft' het natuurlijk niet te doen.
Dat de kaarten het ondersteunen is idd alleen maar toe te juichen. Daar ben ik het helemaal mee eens!
Verwijderd
En je karakter door midden gehakt door de randen van de schermen.. mwah....CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:15:
[...]
Persoonlijk vind ik World of Warcraft er zo wel erg leuk uit zien.

H.A.W.X. ziet er anders wel erg gelikt uit op die ene fotoBullus schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:15:
6 schermen ziet er niet uit, liever 3 schermen ivm de rand van je lcd door het midden van je beeld met 6 schermen.
World of warcraft ziet er dan weer minder goed uit i.v.m. je character dat recht op de randen van het scherm zit maar het lijkt me toch een leuke ervaring om eens te gamen op een mega scherm

Op zo'n scherm van samsung lijkt het mij wel wat...

Dit gaat big business worden voor fabrikanten van monitoren met een dunne rand. Ohh wat ben ik nu blij met mijn dual screen Dell setup
Als dit fatsoenlijk "out of the box" gaat werken in A games heeft ATi hier echt een mega verkooppunt te pakken lijkt me. nV heeft nog steeds niet dual screen aan de gang in SLi mode, dus met een beetje geluk krijgen ze dit niet snel ook in hun drivers werkend.
Als dit fatsoenlijk "out of the box" gaat werken in A games heeft ATi hier echt een mega verkooppunt te pakken lijkt me. nV heeft nog steeds niet dual screen aan de gang in SLi mode, dus met een beetje geluk krijgen ze dit niet snel ook in hun drivers werkend.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Inderdaad, is het maar wat je leuk vindtVerwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:19:
[...]
En je karakter door midden gehakt door de randen van de schermen.. mwah....
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Het leuke van WoW is dat je addons hebt die dat kunnen voorkomen....Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:19:
[...]
En je karakter door midden gehakt door de randen van de schermen.. mwah....
Zo heb je nu in ieder geval geen gebrek aan ruimte voor addons als recount, omen threatmeter, multiple chatvensters, aparte vensters voor mappen, etc.
CJ, nu ga je me wel heel erg teasen.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:15:
[...]
Tevens is het super om te zien dat ATi deze problemen met Vista/Windows 7 heeft gefixed (span was moeilijk werkend te krijgen etc).... 3 schermen wordt zo pro met o.a. WoW nu.
Lijkt een full HD beamer me geen slecht alternatief...
anathema
Wat een verschrikkelijke pimpkast... ziet er mega uit... ik zou zowat nog een ergere materialist wordenpeakaboo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:59:
[...]
Gewoon een goede modulaire voeding nemen, waarbij je de kabels flexibel zijn en ze kunt buigen
[video]
Met een racestuurtje?CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:15:
[...]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 20:43 ]
AMD Nieuwsdiscussie
als je nou beurs handelaar bent iss het mischen wel handig 6 schermen, maar om te gamen ?
1 57" scherm lijkt me dan prettiger.
1 57" scherm lijkt me dan prettiger.
De HD5870 lijkt gewoon wel een HD4890X2 op 40nm en met DX11.
Misschien toch een dualcore.
Misschien toch een dualcore.
AMD Nieuwsdiscussie
Nu ik het even goed doorneem allemaal bekruipt me serieus toch wel een eng gevoel...
Als ik dit allemaal zo zie, maakt zich een zenuwachtig gevoel in me maag meester.
Dit zenuwachtige gevoel staat voor "hebben hebben hebben"
die multimonitor setup (en dan
helemaal zo'n setup als waar men in het stuk over praat als zijnde de fabrikant waar ATi mee
in gesprek is) en dan bijvoorbeeld een drietal speciaal daarvoor gefabriceerde schermpjes...
Ik vrees nu met grote vreze de enorme ruzie die uit gaat breken met mijn vriendin als
ik haar mijn idee uitvouw van zo'n setup...
Ik had namelijk dit idee nog niet zo heel goed doordacht en nu ik dit allemaal zo lees
moet ik toch echt meedoen aan deze ontwikkeling
Kan wel janken lol
Als ik dit allemaal zo zie, maakt zich een zenuwachtig gevoel in me maag meester.
Dit zenuwachtige gevoel staat voor "hebben hebben hebben"
helemaal zo'n setup als waar men in het stuk over praat als zijnde de fabrikant waar ATi mee
in gesprek is) en dan bijvoorbeeld een drietal speciaal daarvoor gefabriceerde schermpjes...
Ik vrees nu met grote vreze de enorme ruzie die uit gaat breken met mijn vriendin als
ik haar mijn idee uitvouw van zo'n setup...
Ik had namelijk dit idee nog niet zo heel goed doordacht en nu ik dit allemaal zo lees
moet ik toch echt meedoen aan deze ontwikkeling
[ Voor 6% gewijzigd door Phenomania op 10-09-2009 20:47 ]
Dan koop ik liever een beamer
Haha ook een optie Apoca 
En GEEN foto's meer!! Ik voel me zowaar ongelukkig achter me 24" ROFL
En GEEN foto's meer!! Ik voel me zowaar ongelukkig achter me 24" ROFL
4x HD5870
of 2x 5870x2
[ Voor 33% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 20:52 ]
|2600k|Asus 290|
Tja dat gaat idd te ver, maar 3 monitoren heeft zeker zijn voordelen t.o.v. een beamer (o.a. dat je met de gemiddelde slaapkamer niet de ruimte hebt om echt een leuke beamer setup te maken en die zal ook nog altijd duurder zijn, zeker met een hoge resolutie, dan 3 (TN!!) monitoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 10-09-2009 20:54 ]
Straks gaan ze de moederborden nog groter maken voor 5x, 6x etc CF/SLI want 24 schermen is echt niet genoeg hoor
Schijnen dus vier HD5870 Six's te zijn in CrossFireX.
AMD Nieuwsdiscussie
Whahaha zullen me een computerkasten worden in een doorsnee Nederlands huisRutger Mulder schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:53:
Straks gaan ze de moederborden nog groter maken voor 5x, 6x etc CF/SLI want 24 schermen is echt niet genoeg hoor
Verwijderd
Voor te gamen vind ik het er echt niet uitzien. Dan kan je beter
- één 30" single monitor nemen
- fullHD tv als je nog groter wilt als 30"
- fullHD beamer
Voor kantoorwerk moet het dan weer wel geweldig zijn.
- één 30" single monitor nemen
- fullHD tv als je nog groter wilt als 30"
- fullHD beamer
Voor kantoorwerk moet het dan weer wel geweldig zijn.
Gezien er geen moederbord is wat 4x16 lanes beschikbaar heeft, kunnen we hieruit dan ook opmaken dat er "nog" geen bandbreedte probleem is met de HD58xx range?-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:55:
[...]
Schijnen dus vier HD5870 Six's te zijn in CrossFireX.
[ Voor 37% gewijzigd door Apoca op 10-09-2009 20:59 ]
Nou dan pak je toch 24x 82" schermenRutger Mulder schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:53:
http://azerty.nl/producte...cherm-1080p-fullhd-h.html
192cm x 6 breed
123cm x 4 hoog
[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 21:04 ]
|2600k|Asus 290|
X58 mobo met NF200 chip van nVidia?Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:58:
[...]
Gezien er geen moederbord is wat 4x16 lanes beschikbaar heeft
EVGA heeft er volgens mij wel één.
Schijnt dus 'maar' 16, 16, 8, 8 te zijn.
Als het idd 4 HD5870's Six's zijn dan is het natuurlijk voor de show en omdat het kan.kunnen we hieruit dan ook opmaken dat er "nog" geen bandbreedte probleem is met de HD58xx range?
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 21:05 ]
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.hardware.info/..._gaat_op_de_quadSLI_tour/Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:58:
[...]
Gezien er geen moederbord is wat 4x16 lanes beschikbaar heeft, kunnen we hieruit dan ook opmaken dat er "nog" geen bandbreedte probleem is met de HD58xx range?
deze heb er 3.. en kan je 6 8x van maken?..
NF200 is toch niet voor CF maar SLi. Dus daar hebben we met onze ATi kaartjes niets aan.-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:01:
[...]
X58 mobo met NF200 chip van nVidia? EVGA heeft er volgens mij wel één.,
[...]
Als het idd 4 HD5870's Six's zijn dan is het natuurlijk voor de show en omdat het kan.
Of mis ik iets...
En dat EVGA board kost een godsvermogen, en nog geen x16 x16 x16 x16...

Ja dat bedacht ik me zelf ook net, dat het meer voor de show was dan dat het iets zou zeggen over de bandbreedte..
Ja maar ik heb nog nergens een fatsoenlijke Lucid Hydra review gezien. Dus ik heb der een beetje mijn twijfels over.Hacku schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:10:
Google ook even op MSI Big Bang.
Hahaha thnxPhenomania schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:36:
[...]
Wat een verschrikkelijke pimpkast... ziet er mega uit... ik zou zowat nog een ergere materialist worden
Ja maar met de chip hebben ze toch al wat getest lees ik her en der op GeForce en Quadro kaartjes, maar ook daar worden geen resultaten van vrij gegeven.Hacku schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:15:
Kan ook niet, dat moederbord is nog niet op de markt.
Voor de mensen die beetje info willen over HYDRA Engine:
http://www.pcper.com/article.php?aid=607
Maar we moeten door met ATi leaks
[ Voor 22% gewijzigd door Apoca op 10-09-2009 21:23 ]

Als ik de setup goed bekijkt,dan zie ik maar 1 voedingstekker voor de HD5870?
[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 21:26 ]
|2600k|Asus 290|

Hmmm dat ziet der toch anders uit..
http://www.pcper.com/index.php#NewsID-7744
[ Voor 18% gewijzigd door Apoca op 10-09-2009 21:30 ]
De NF200 voegt toch alleen maar extra PCIe lanes toe, dus waarom zou je dan niet meer CrossFireX kunnen gaan gebruiken?Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:06:
[...]
NF200 is toch niet voor CF maar SLi. Dus daar hebben we met onze ATi kaartjes niets aan.
Of mis ik iets...
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Je krijgt idd 2x een 16x lane....tot aan de NF200 chip, daarna is het gewoon een single 16x lane naar de X58.
Yep had net de uitleg gevonden op het Anandtech forum, met andere worden nice maar jammerVerwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:30:
Je krijgt idd 2x een 16x lane....tot aan de NF200 chip, daarna is het gewoon een single 16x lane naar de X58.
Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:27:
[afbeelding]
Hmmm dat ziet der toch anders uit..
http://www.pcper.com/index.php#NewsID-7744
Dit zal waarschijnlijk de HD 5870 Six zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 21:38 ]
|2600k|Asus 290|
Maar dat is dan ook Trillian (HD5870 Six) en geen normale HD5870.Hmmm dat ziet der toch anders uit..
AMD Nieuwsdiscussie
Ik geloof mijn ogen gewoon niet.
AMD Nieuwsdiscussie
zijn dat mini display poorten waar die kaart aanhangt?
Leuk, en wie heeft er zes 30" schermen thuis?

6x Mini DisplayPort op de kaart.Xenomorphh schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:39:
[...]
zijn dat mini display poorten waar die kaart aanhangt?
ja dat bedoelde ik:p
overigens heeft die wel full length exhaust?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!