Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Daar is dan ook ruimte voor, omdat alle poorten op één rij passen.Xenomorphh schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:42:
[...]
ja dat bedoelde ik:p
overigens heeft die wel full length exhaust?
Duidelijk anders, exhaust is ook full in plaats van een halve.Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:42:
Volgens mij ziet de cover / koeler behuizing van de kaart wel anders uit dan we op de leak pics hebben gezien..
AMD Nieuwsdiscussie
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ja maar ook van de andere kaartjes, als je naar de foto kijkt waar je die 4 kaarten ziet in de pc.-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:44:
[...]
Duidelijk anders, exhaust is ook full in plaats van een halve.
Lijkt van de zijkant ( welke alleen zichtbaar is natuurlijk ), niet veel op de leak pics van gister.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 21:54 ]
|2600k|Asus 290|
Nopes, echt niet nee... maar afgaande op de foto's hou ik (en velen met mij) het niet meer droog heheheApoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:45:
[...]
Ja maar ook van de andere kaartjes, als je naar de foto kijkt waar je die 4 kaarten ziet in de pc.
Lijkt van de zijkant ( welke alleen zichtbaar is natuurlijk ), niet veel op de leak pics van gister.
An sich is het ook een andere kaart, ook al zit er een HD5870 GPU op.Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:42:
Volgens mij ziet de cover / koeler behuizing van de kaart wel anders uit dan we op de leak pics hebben gezien..
Overigens loopt dit topic wel erg hard. Nieuw topic is nog niet helemaal af, maar die zal ongetwijfeld ook zo vol zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door CJ op 10-09-2009 21:58 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anders heeft CJ veel werk, en voordat de NDA is vervallen hebben we dan al topic 106...
|2600k|Asus 290|

Dit gaat er straks - wanneer het NDA voorbij is - niet op beteren.Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:55:
Kan dit topic niet nog even doorlopen dan? Lijkt me dat dat niet zo een probleem hoeft te zijn toch?
Anders heeft CJ veel werk, en voordat de NDA is vervallen hebben we dan al topic 106...
[ Voor 67% gewijzigd door XWB op 10-09-2009 21:58 ]
Hij hoeft niet elke keer een hele nieuwe TS te schrijven.Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:55:
Anders heeft CJ veel werk
In twee/drie dagen zal het topic wel vol zitten dus dan is er vast niet zo heel veel veranderd.
Oud is al van 3 pagina's terug.
[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2009 21:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.youtube.com/watch?v=dkwVw-azZ0M
Hahaha zit hier ook af en toe verward rond te kijken... maar ja met zulke ukkels als ik die overal op moeten reageren gaat het wel hard jaHacku schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:59:
[...]
Dit topic gaat veel te hard om alle posts bij te houden

Holy crap
Lol hoezo sneaky gefilmdSplinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:03:
Hilbert van Guru3D is ook aanwezig. Meteen een filmpje van zijn kant:
http://www.youtube.com/watch?v=dkwVw-azZ0M
[ Voor 29% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-09-2009 22:06 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
http://translate.google.c...-CN&tl=en&history_state0=According to Taiwan's NB makers, said, AMD has been the industry description, code-named Manhattan's ATI Mobility Radeon HD 5000 family of product planning, product line will be divided into high-end Mobility Radeon HD 5800, performance-level Mobility Radeon HD 5700, mainstream-level Mobility Radeon HD 5600 and the entry Class Mobility Radeon HD 5400, but the official shipping date and price undetermined.
高階系列Mobility Radeon HD 5800 產品線共有三款型號,包括代號為Broadway-XT 的ATI Mobility Radeon HD 5870 、代號為Broadway-PRO 的ATI Mobility Radeon HD 5850 及代號為Broadway-LP 的ATI Mobility Radeon HD 5830 ,三者除了核心及記憶體時脈有別外,只有5870 及5850 可支援GDDR5 記憶體顆粒, 5830 僅支援DDR3 及GDDR3 記憶體顆粒,整個系列均支援CrossFireX 技術。 Mobility Radeon HD 5800 series of high-end product line with three models, including the code-named Broadway-XT for ATI Mobility Radeon HD 5870, code-named Broadway-PRO of the ATI Mobility Radeon HD 5850 and the code-named Broadway-LP of the ATI Mobility Radeon HD 5830, In addition to the three core and memory clock are different, only 5870 and 5850 can support GDDR5 memory chips, 5830 only supports DDR3 and GDDR3 memory chips, the entire series are to support CrossFireX technology.
效能級Mobility Radeon HD 5700 產品線同樣擁有三款型號,包括代號為Madison-XT 的ATI Mobility Radeon HD 5770 、代號為Madison-PRO 的ATI Mobility Radeon HD 5750 及代號代號為Madison-LP 的ATI Mobility Radeon HD 5730 ,同樣只有5770 及5750 可支援GDDR5 記憶體顆粒, 5730 僅支援DDR3 及GDDR3 記憶體顆粒。 Performance-level Mobility Radeon HD 5700 product line also has three models, including the code-named Madison-XT for ATI Mobility Radeon HD 5770, code-named Madison-PRO of the ATI Mobility Radeon HD 5750 and the code-named code-named Madison-LP of the ATI Mobility Radeon HD 5730, the same only the 5770 and 5750 can support GDDR5 memory chips, 5730 only supports DDR3 and GDDR3 memory chips.
主流級Mobility Radeon HD 5600 僅一款型號,代號為Madison-LE 的ATI Mobility Radeon HD 5650 ,核心和Mobility Radeon HD 5700 相同,但部份運算單元將會被屏敝達成市場區間。 Mainstream Class Mobility Radeon HD 5600 is only a model, code-named Madison-LE of the ATI Mobility Radeon HD 5650, Core and Mobility Radeon HD 5700 the same, but part of the computing unit will be worn screen to reach market segments.
入門級Mobility Radeon HD 5400 產品線共有三款型號,包括代號為Park-XT 的ATI Mobility Radeon HD 5470 、代號為Park-PRO 的ATI Mobility Radeon HD 5450 及代號為Park-LP 的ATI Mobility Radeon HD 5430 ,三者均為64-Bit 記憶體介面,支援GDDR3/DDR3/DDR2 記憶體。 Entry-level Mobility Radeon HD 5400 product line with three models, including the code-named Park-XT for ATI Mobility Radeon HD 5470, code-named Park-PRO of the ATI Mobility Radeon HD 5450 and the code-named Park-LP of the ATI Mobility Radeon HD 5430, three are 64-Bit memory interface, support for GDDR3/DDR3/DDR2 memory.
AMD 在NB 平台繪圖晶片市場佔表現亮眼,已超越對手NVIDIA ,根據市調機構Jon Peddie Research 指出, 2009 年上半年ATI Mobility Radeon 繪圖晶片銷售上升87.3% ,並且佔據NB 平台繪圖晶片市場( 不含IGP) 高達53% ,超越NVIDIA 成為NB 平台繪圖晶片市場龍頭,因此AMD 十分看重ATI Mobility Radeon HD 5000 家族,希望力守龍頭地位不容有失。 In the NB platform, AMD accounted for the performance of dazzling graphics chip market has been ahead of the competition NVIDIA, according to data provider Jon Peddie Research noted that the first half of 2009 ATI Mobility Radeon graphics chip sales rose 87.3%, and occupy the NB platform for graphics chip market (excluding IGP) up to 53%, exceeding a NB platform, NVIDIA graphics chip market leader, so AMD is valued ATI Mobility Radeon HD 5000 family, want to keep the leading position of power must not be lost.

The new AMD RV870 graphics core
[ Voor 95% gewijzigd door Bullus op 10-09-2009 22:10 ]
|2600k|Asus 290|
Je ziet mijn hoofd een klein beetje op dat filmpje (wants to be famous), haha. Maar eh, dat was dus in Londen. Daar hadden ze geen 24 beeldschermenStefanvanGelder schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:05:
[...]
Holy crap
[...]
Lol hoezo sneaky gefilmd
Leuke marktstatistieken ook
Hahaha sjonge jongeMarc Rademaker schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:08:
Je ziet mijn hoofd een klein beetje op dat filmpje (wants to be famous), haha. Maar eh, dat was dus in Londen. Daar hadden ze geen 24 beeldschermen

[ Voor 38% gewijzigd door Phenomania op 10-09-2009 22:11 ]
Wat ziet dat er gaaf uit zeg. Erg mooie ontwikkeling, ben ook benieuwd wat dit gaat betekenen voor de WoW Multiboxers onder ons. Kan niet wachten.-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:08:AMD's DX11 GPU, Eyefinity and 6 Display Outputs
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3635
Wanna see what 24.5 million pixels looks like?
Wat ik mij afvraag, wat heeft Crytek daar nou te zoeken? Crytek en nVidia is bijna 1 grote kliek als je het mij vraagt. Tijdens de ontwikkeling van Crysis waren er meer nVidia mensen dan ATi mensen bijbetrokken.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:53:
CryTek heeft trouwens ook Cry Engine 3 geshowcased op de multimonitor systemen van AMD.
Verwijderd
Change of heart? Always bet on a winning horse? If you cant beat them join them? Insert cliché.Splinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:13:
[...]
Wat ik mij afvraag, wat heeft Crytek daar nou te zoeken? Crytek en nVidia is 1 grote kliek als je het mij vraagt. Tijdens de ontwikkeling van Crysis waren er meer nVidia mensen dan ATi mensen bijbetrokken.
Spy's voor nVSplinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:13:
[...]
Wat ik mij afvraag, wat heeft Crytek daar nou te zoeken? Crytek en nVidia is 1 grote kliek als je het mij vraagt. Tijdens de ontwikkeling van Crysis waren er meer nVidia mensen dan ATi mensen bijbetrokken.

|2600k|Asus 290|
Mja misschien is dat nu dus anders omdat AMD al DX11 hardware heeft ? who knows... AMD is volgens mij ook agressiever met marketing bezig. Zeker als je het vergelijkt maar een jaar of twee terug.Splinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:13:
[...]
Wat ik mij afvraag, wat heeft Crytek daar nou te zoeken? Crytek en nVidia is bijna 1 grote kliek als je het mij vraagt. Tijdens de ontwikkeling van Crysis waren er meer nVidia mensen dan ATi mensen bijbetrokken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Tja of Crysis nu een f*ck game zou zijn of niet, veel mensen vonden het geweldig. En als veel mensen zien dat een spel er op een bepaalde kaart er geweldig uit ziet wil men misschien die kaart wel halen. Hoeveel mensen hebben geen update gedaan van hun pc voor dat spel.Splinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:13:
[...]
Wat ik mij afvraag, wat heeft Crytek daar nou te zoeken? Crytek en nVidia is bijna 1 grote kliek als je het mij vraagt. Tijdens de ontwikkeling van Crysis waren er meer nVidia mensen dan ATi mensen bijbetrokken.
CryTek heeft wel vaker met AMD/ATI samengewerkt. Voor de lancering van de X8500 heeft CryTek toendertijd nog "The Project" gemaakt, wat niet (of slecht) liep op NV kaarten vanwege o.a. het gebruik van 3Dc (wat inmiddels een standaard is geworden in DX).Splinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:13:
[...]
Dus zo vreemd is het niet dat CryTek er ook is. En aangezien ze al min of meer hebben aangegeven dat CryEngine 3 support zou hebben voor DX11, is het logisch dat ze nu gebruik maken van de enige DX11 hardware die er is.. van AMD dus. Totdat er zo maar ineens een grote zak met geld uit de lucht komt vallen natuurlijk...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Offtopic- Daar gaan ze nog wel overheen..Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:42:
Even ter info : deze topic is vandaag 7 pagina 's langer geworden , nieuw record?

Verwijderd
Ja dat was mij bekend.CJ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:29:
[...]
CryTek heeft wel vaker met AMD/ATI samengewerkt. Voor de lancering van de X850 heeft CryTek toendertijd nog "The Project" gemaakt, wat niet (of slecht) liep op NV kaarten vanwege o.a. het gebruik van 3Dc (wat inmiddels een standaard is geworden in DX).
[video]
Dus zo vreemd is het niet dat CryTek er ook is. En aangezien ze al min of meer hebben aangegeven dat CryEngine 3 support zou hebben voor DX11, is het logisch dat ze nu gebruik maken van de enige DX11 hardware die er is.. van AMD dus. Totdat er zo maar ineens een grote zak met geld uit de lucht komt vallen natuurlijk...
http://ati.amd.com/techno...e/games/crytek/index.html
Ben benieuwd of de gelekte plaatjes, het definitieve uiterlijk gaat worden...
[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 10-09-2009 22:38 ]
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
jemig gast, niet mij schrikken laten zoveelSplinter Cell schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:36:
[...]
Ja dat was mij bekend.Zo werkt het nou eenmaal inderdaad.
http://ati.amd.com/techno...e/games/crytek/index.html
Ben benieuwd of de gelekte plaatjes, het definitieve uiterlijk gaat worden...
Ik dat filmpje kijken zonder ook maar iets te lezen en ik denken van is dit alles wat ze kunnen met die kaart XD
Maargoed, ik heb me nog niet echt bemoeid met de zaken hier, maar dit word wel een hele vette kaart. Ik vraag me nu toch af of het een mcm word of niet. Als het geen mcm word zouden ze dat bij de x2 kunnen toepassen toch of zit ik er nu naast?
En weblog: http://blogs.amd.com/home...oramic-future-keep-watch/
[ Voor 34% gewijzigd door CJ op 10-09-2009 22:50 ]
Als AMD/ATi dit fatsoenlijk in de zakelijke markt kan zetten, raakt Matrox zijn kaarten en kastjes niet meer kwijt.

Je ziet op de achtergrond een taskmanager, het valt me op dat de cpu niet extra belast is met een dergelijke reso.
[ Voor 36% gewijzigd door Apoca op 10-09-2009 23:13 ]
Dacht ik ook al... de directing board loopt momenteel met het zweet in hun gat de boel te evalueren...Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:56:
Zouden ze bij Matrox nu een emergency session hebben belegd![]()
Als AMD/ATi dit fatsoenlijk in de zakelijke markt kan zetten, raakt Matrox zijn kaarten en kastjes niet meer kwijt.
Ws. een 1 of andere zielige lawsuitPhenomania schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:01:
[...]
Dacht ik ook al... de directing board loopt momenteel met het zweet in hun gat de boel te evalueren...
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Waarom zou dit extra CPU belasting moeten opleveren? Me dunkt dat een GPU dit makkelijk afkan zonder hulp van de CPU.Apoca schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:56:
Je ziet op de achtergrond een taskmanager, het valt me op dat de cpu niet extra belast is met een dergelijke reso.
Maar zelf lijkt me dat toch wel storend die randen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

De meeste mensen deugen!
Waar is neliz trouwens? Die heeft ook vaak goede info.
NDA...Cassius schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:41:
Enough of the eyefinity... nu iets echt interessants
Nee. Vandaag tekenen veel mensen een NDA en krijgen ze kaarten mee. De 24e is de echte launch pas en dan verloopt de NDA.
Lijkt me in ieder geval nuttig zodat elke benchmarker de tijd krijgt om hem op "het bankje" te leggen.
Dit zodat als de NDA vervalt het feest echt kan losbarsten
[ Voor 23% gewijzigd door Phenomania op 11-09-2009 00:04 ]
Oblivian met high-res texture mods, ArmA II, MS Flight Simulator?RappieRappie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:22:
GTA4 maxed.Voor de rest is er geen game die baat bij 2GB heeft.
Daarnaast heb ik vrij weinig aan die multi display.. Ik heb zelf 1 display en daar gaat het ook gewoon bij blijven. Heb een T220 van Samsung dus echt ideaal om een 2e te nemen of zelfs 6 is niet echt fijn..
Ik vind het ook heel erg storend van die randen van de displays.. Ik kan daar niet zo goed tegen.. liever maken ze een scherm die net zo groot is haha
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Die zijn er uiteraard al. Afgelopen weekend bij de mediamarkt nog een schermpje gezien die je niet in inches aangeeft maar in metersKuhr89 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:07:
liever maken ze een scherm die net zo groot is haha

Maar ik vind het ook niet echt mooi. Leuk om te zien, en misschien handig bij werk waar veel schermruimte nodig is, maar als je hier te lang op gamed lijkt me dat je die randen toch wel eens zat wordt. (maar games zijn voor promo's wat leuker dan programmeren op zes schermen natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 11-09-2009 00:17 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik hou het lekker bij mijn 22Inch scherm. Zit er natuurlijk ook niet zo heel ver van af.. misschien een meter... moet je eens voorstellen dat ik met die ruimte ertussen naar 6 schermen zit te kijken... man man man..
Ik ben tevreden mens met straks mn amBX kitje achter mn scherm, midden april na mn verjaardag nog eens kijken naar de nieuwe HD5xxx serie
1x een 30" scherm en je zit nog altijd vast aan 2560x1600. Met 3x een 23" monitoren bij elkaar heb je bv al een resolutie van 5760x1080.... en met 6 zit op 5760x2160. Da's toch even andere koek. Voor de mensen die zich af vroegen wat je nou hebt aan 2Gb op een videokaart... nou op die resoluties helpt het toch best wel een beetje mee om meer geheugen te hebben. Das wat anders dan simpelweg op 2560x1600 draaien.Omnyakom1 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:21:
ziet er niet uit dat multimonitor gedoe. Haal dan in 1x een 30 inch of groter scherm. Zal lekker spelen anders met dik 4 cm aan randen
En die lijnen vallen je minder op dan je zou denken als je eenmaal bezig bent, zeker met de nieuwe monitoren van Samsung. Zelf ben ik gewend om met twee monitoren te werken en kan om eerlijk te zijn niet meer zonder. Drie monitoren voor de grote massa verwelkom ik alleen maar. Betere officeproductivity, handig bij veel soorten games (RTS/MMO beter overzicht, FPS/Racegames/Flightsim betere immersion), iemand de videoconferencing/6cam toepassing gezien waarbij elke monitor een gesprekspartner weergaf?, noem het maar op...
En nogmaals, het is een nieuwe techniek die je KAN gebruiken. Het MOET niet. Je hebt de optie.. en de keuze hebben om iets te doen of niet is in mijn boekje nooit echt slecht geweest.
Verwijderd
Ik zal het toch niet gebruiken, maar betaal er wel voor, als het op elke kaart zit.
Edit; maken ze de káárten energiezuiniger, gaan ze het promoten om voor 600W aan monitor power te verstoken. Lekker voor het milieu.
Maar goed.
Het is leuk die feature, maar 95% van de mensen zal er niets mee doen. En het wordt opgehyped alsof het wiel opnieuw is uitgevonden.
Edit; als ze nu eens monitoren gebruiken/ maken zonder die balken, kijk, DAN wordt het iets interessanter. Ik vind die balken afschuwelijk! Alleen al daarvoor zou ik nooit meer dan 1 monitor willen om te gamen.
[ Voor 74% gewijzigd door Format-C op 11-09-2009 00:46 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
http://hardocp.com/articl...deon_eyefinity_technology
Eigenlijk hadden ze dit beter het "grote ATI EyeFinity event" genoemd, ik had er toch iets meer van verwacht, maar dat zal voor de 23e zijn zeker...
Ik denk dat we zoveel nieuws krijgen omdat er inderdaad geen ander nieuws is. Als er nieuws was over scores en over hitte en lawaai etc was dit denk ik een bijzaakje geworden dat uiteindelijk wel weer eens in de zoveel tijd weer terug kwam
Het feit dat men nu zo veel focus op EyeFinity legt, ligt ook in het feit wat in het artikel op Tech Report goed uitgelegd wordt. Bijna elke generatie verdubbelt de performance, maar de games blijven achter. De meeste games draaien prima op de huidige highend kaarten (and don't give me that "Crysis" crap) waardoor er veel onbenut potentieel is. Nu kan je de AA opvoeren naar 24x inclusief erg veel AF en adaptive AA op max zetten, of je kan er voor kiezen om nog grotere resoluties te ondersteunen en die onbenutte kracht toch nog ergens voor in te zetten.
Prijstechnisch gezien kost een 30" monitor een fortuin... een Dell 30" kost zo'n €1500. Voor dat zelfde bedrag heb je al een HD5870 + 3x een leuke 23" monitor... en waarschijnlijk kan je er ook nog eens 6 van maken als je goed shopt... Met die 30" zit je vast aan 2560x1600, terwijl je met die andere ook nog eens op hogere resoluties kan spelen. Mits juist opgesteld kan je straks in fps games die kogels om je oren zien vliegen... binnen een aantal jaren zal je zoals al ergens in een preview genoemd werd in een privé holodeck gaan zitten gamen. Het lijkt nu nog overkill, maar het is de toekomst.

En monitoren met dunne randen komen er aan. AMD werkt samen met Samsung om speciale EyeFinity monitoren te maken. Lees ook dit stukje waarin veel uitleg staat: http://techreport.com/discussions.x/17563

Overigens ben ik zelf erg benieuwd wat meer aan zal gaan slaan. NVIDIA's 3D Vision waar je met speciale 120Hz monitoren en een 3D brilletje op moet gamen of EyeFinity. Zelf denk ik EyeFinity simpelweg omdat het op veel meer gebieden inzetbaar is en ik er niet aan moet denken om met een brilletje op te gamen... Ik vond Ice Age 3 in 3D al niks... 2 uur lang in de bios met zo'n brilletje op.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 11-09-2009 01:16 ]
En over de Xgp videokaarten, die je op je laptop kan aansluiten als het nodig is, zijn daar al meer plannen voor?
Dat lijkt mij het fijnst, als ik thuis een spelletje wil spelen mijn videokaart aansluiten en als het niet nodig is hem laten liggen, dan wordt de laptop lichter en dunner, en natuurlijk de batterijduur beter.
Maar weet jij hier meer van?
Of zitten er op de externe gpu's voor laptops toevallig aansluitingen voor eyefinity?
Wat me veel meer boeit is dat deze kaarten in feite ook een 24 inch met een resolutie van 3000x2000 bij wijze van spreken aankan.
Nu maar hopen dat tegen de tijd dat ik mijn huidige monitor vervang, zulke monitoren normaal zijn.
EyeFinity vindt z'n oorsprong in mobility GPUs, dus het zou gek moeten lopen als dit daar niet geimplementeerd wordt. De gehele Manhattan reeks is als ik het goed heb XGP compatible.EdwardvGelder schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:08:
Cj een vraagje aan jou, als er laptops komen met de Mobile 5xxx erin, hebben die ook bijv. 3 mini-displayports uitgangen om Eyefinity toe te passen of wordt dit niet in laptops geïmplementeerd.
En over de Xgp videokaarten, die je op je laptop kan aansluiten als het nodig is, zijn daar al meer plannen voor?
Dat lijkt mij het fijnst, als ik thuis een spelletje wil spelen mijn videokaart aansluiten en als het niet nodig is hem laten liggen, dan wordt de laptop lichter en dunner, en natuurlijk de batterijduur beter.
Maar weet jij hier meer van?
Of zitten er op de externe gpu's voor laptops toevallig aansluitingen voor eyefinity?
Er was bij de vorige generatie maar 1 laptop met een 3870 externe grafische kaart.
Nu vroeg ik mij af of er al plannen voor waren en hoe lang dit ongeveer zou duren.
Btw: Wel mooi dat het waarschijnlijk ook in laptops komt!
Verwijderd
Maar twee monitoren was dan ook meteen het maximum, drie was wel mogelijk maar een heleboel gedoe. Ik denk eigenlijk dat daar nog de meeste winst van Eyefinity zit. Zes monitoren zal de komende jaren een zeldzaamheid blijven, maar nu twee monitoren vrij standaard is, komt het gebruik van drie ook in zicht. Die derde monitor is dankzij Eyefinity nu een eitje, dat doen ze goed.
Edit: en dat ze niet een sprong naar 3 maar meteen naar 6 maken vind ik niet verkeerd. Dan hebben we voor een tijdje de ruimte en technische ontwikkeling is in deze sector nooit verkeerd. Zeuren dat je er wel voor betaald maar niet gebruikt is m.i. heel erg gierig. Ga je ook klagen over de PCI slots die je niet gebruikt? Of de audio aansluitingen? Klaag je over het feit dat je auto 180 kan terwijl je nergens harder mag dan 120? Die laatste 60 KM/u gebruik je toch niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 02:43 ]
Het lijkt mij dat die niet in de zwarte rand verdwijnt, maar keurig op het zichtbare beeld op de monitor ernaast.. Anders zou deze namelijk ook in de rand verdwijnen bij een single-monitor setup.Kuhr89 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:48:
Ik denk dat CJ opzich wel gelijk heeft, als je er eenmaal mee bezig bent en aan het gamen bent je er niet zo van op de hoogte bent dat er balken zitten.. Toch zitten er denk ik nadelen aan. Stel nou bij fps dat je in de verte iemand zit lopen en hij zit om het hoekje dat dan precies valt op die zwarte rand, kan dat fataal zijn natuurlijk

HD5870 six. Deze heeft blijkbaar een 6 + 8 pin peg connector
[ Voor 36% gewijzigd door Blastpe op 11-09-2009 06:43 ]
Tja, dat verschil zie je toch niet met zo'n "klein"scherm dus heb je ook weinig aan. Kom maar op met die foto-realistische DX11 spellen. Kunnen we daar die grafische power voor aanwenden en hebben we ook niet meer dat multi-monitor gedoe nodig om een nieuwe kaart goed te praten.tomcatha schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:08:
Wat me veel meer boeit is dat deze kaarten in feite ook een 24 inch met een resolutie van 3000x2000 bij wijze van spreken aankan.
anathema
Nu is WoW geen grafisch spektakel, maar 80 fps op 7680 x 3200 renderen lijkt mij helemaal niet slecht.Driving all of this is AMD's next-generation GPU, which will be announced later this month. I didn't leave out any letters, there's a single GPU driving all of these panels. The actual resolution being rendered at is 7680 x 3200; WoW got over 80 fps with the details maxed. This is the successor to the RV770. We can't talk specs but at today's AMD press conference two details are public: 2.15 billion transistors and over 2.5 TFLOPs of performance. As expected, but nice to know regardless.
Misschien, maar ik heb nog nooit zon resolutie gezien op zon kleine scherm.anathema schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:54:
[...]
Tja, dat verschil zie je toch niet met zo'n "klein"scherm dus heb je ook weinig aan. Kom maar op met die foto-realistische DX11 spellen. Kunnen we daar die grafische power voor aanwenden en hebben we ook niet meer dat multi-monitor gedoe nodig om een nieuwe kaart goed te praten.
ook wat ik me bedacht, je krijgt in feite het scherpste beeld als je zo klein(in inch) mogelijke schermen combineert met eyefinity. Volgens mij zijn 1080p monitoren op 21.5 het kleinste wat je kan halen.
Ik heb de indruk dat AMD hier een mijlpaal aan het zetten is zoals ze dat nog nooit eerder gedaan hebben (nouja, of misschien met de 9700). Als de HD5870 een native dual core blijkt te zijn die voor het systeem één chip lijkt, dan hebben ze technologisch gezien ook op dat gebied nog eens een enorme stap gezet.
Spannende tijden!
The Flying Dutchman

# | Product | Prijs | Subtotaal |
6 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 249,- | € 1.494,- |
Importeren | Totaal | € 1.494,- |
Expres voor Samsung schermen met dunne rand gekozen.
Probleem is wel dat we nu met 6 TN panelen zitten; TN staat niet bepaald bekend om de geweldige kijkhoek, dus zo'n standaar waarmee je de schermen recht naar je toe kan bewegen is een must. Liever nog neem je een IPS paneel, maar dan is je maandsalaris helemaal verdwenen in een lap LCD's.
Verwijderd
24" 1920x1200
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 09:22 ]
Maar 3...
Die komen er aan. Ik wou al een hele tijd een 3e monitor maar de prijs van een triplehead2go hield me tegen.
Ik ben blij dat ik gewacht heb
Ati zet hier een goede stap. Als de performance inderdaad is wat ze roepen dan komt er een HD5870 in zodra enigszins beschikbaar.
Mijn HD3870x2 is wel aan vervanging toe.
Net even het nieuws op de FP en de site van AnandTech gelezen, maar wat een goddelijke ontwikkeling is dit
Echter vraag ik me in alle oprechtheid af of de 5000 serie krachtig genoeg is om zoveel pixels te kunnen renderen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hoe zou AMD dit anders gedemonstreerd hebben?Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:22:
Echter vraag ik me in alle oprechtheid af of de 5000 serie krachtig genoeg is om zoveel pixels te kunnen renderen.
Misschien gebruiken ze hun nieuwe Eyefinity processor met 12 cores?Hacku schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:37:
[...]
Hoe zou AMD dit anders gedemonstreerd hebben?
Wat ik probeer te zeggen is het feit dat je natuurlijk nooit weet wat er voor de demonstratie gebruikt wordt aan hardware / software.
Dat zal natuurlijk tot in den treuren op elkaar afgestemd zijn. Misschien draaien ze deze demo's wel op GPU's waar wij alleen maar over kunnen dromen (en dus niet rendabel zijn om te produceren).
Edit: Wat chimo zegt
Edit2: In het artikel op PCP staat ook "And four mystery graphics cards power it all."
[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 11-09-2009 09:50 ]
Ik denk dat al erg duidelijk was dat de 24dp setup op R800 draaide.Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:47:
Wat ik probeer te zeggen is het feit dat je natuurlijk nooit weet wat er voor de demonstratie gebruikt wordt aan hardware / software.
Edit2: In het artikel op PCP staat ook "And four mystery graphics cards power it all."
niet te moeilijk doen jongens.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Dat snap ik, alleen wilde ik aangeven dat het best wel een opgefokte versie van de 5870 kan zijn. En die 4 keer met 24 schermen; Dat zijn flinke €uro'sneliz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:25:
Ik denk dat al erg duidelijk was dat de 24dp setup op R800 draaide.
niet te moeilijk doen jongens.
Het leek mij toch duidelijk dat dat vier HD5870's Six waren.neliz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:25:
Ik denk dat al erg duidelijk was dat de 24dp setup op R800 draaide.
AMD Nieuwsdiscussie
Of wacht ik beter nog op de benchmarks van nVidia's DX11 GPU's?
Dat weeg je ongeveer een ons....Asgaro schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:02:
Of wacht ik beter nog op de benchmarks van nVidia's DX11 GPU's?
[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 11-09-2009 11:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gok op een Maart.
Zou het problemen hebben met crysis? gezien de chiphell benchmarks en DiRT2 op die bleachelijke 7kx3k resolutie?Splinter Cell schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:07:
Nog steeds geen Crysis footage gezien. Jammer
min. 30fps op HD/4xAA
Geen idee. Het blijft gissen.neliz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:09:
[...]
Zou het problemen hebben met crysis? gezien de chiphell benchmarks en DiRT2 op die bleachelijke 7kx3k resolutie?
min. 30fps op HD/4xAA
Maar de foto's en filmpjes die uiteindelijk gemaakt zijn, zijn wel teleurstellend. Kwaliteit mocht wel wat beter.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Maar?Darkasantion schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:27:
Ach, nog maar 12 dagen en dan kunnen we gaan spelenNu al zin in!
Dit topic is gesloten.
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!