Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 21.104 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Bor de Wollef schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:41:
[...]Misschien kun je uitleggen wat je bedoelt ? Voor mij voldoet de post aan een nette +1. De post is interessant en ontopic maar biedt wat mij betreft onvoldoende nieuwe informatie om als +2 informatief te eindigen. Een +2 kan ik begrijpen maar vind ik zelf net iets te hoog.
Het gaat er niet om of de informatie voor jou als persoon nieuw is maar of deze informatie toevoegt aan de reeds eerder gegeven informatie. En dat doet het wel.
Het is de bedoeling dat de beter geinformeerden extra toegevoegde informatie gaan delen en niet dat ze moeilijk gaan doen over andere mensen die de aanvullende informatie wel delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 18-10-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 80466 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
Het is de bedoeling dat de beter geinformeerden extra toegevoegde informatie gaan delen en niet dat ze moeilijk gaan doen over andere mensen die de aanvullende informatie wel delen.
Ik vind dit een beetje een vreemde stelling. Als ik het zo lees doel je er ten eerste op dat ik moeilijk doe over mensen die informatie delen. Ik vind dat onzin. Ik stel alleen dat ik de post gewoon een nette +1 vind en de informatie die word gegeven in mijn ogen geen +2 verantwoord (sterk gezegd). Jammer dat je het gelijk zo dik aan moet zetten (moeilijk doen / gierig).

Het doel van Tweakers is overigens volgens mij niet het delen van informatie van de beter geinformeerden (zoals jij dat stelt) naar de minder geinformeerden maar het bieden van een platform voor de Tweakers / beter geinformeerden. Sommige informatie acht ik als bekend waardoor ik geen extra punten toeken in die gevallen.

Edit:

Deze mag van mij naar de 0: Fransfb in 'meuk: CDBurnerXP 4.2.6 build 1748'
Niet interessant voor andere Tweakers.

idem voor deze: Anoniem: 318445 in 'meuk: CDBurnerXP 4.2.6 build 1748'

Deze post is een ontopic (hoewel wat jammerlijk neergezet) reactie op zijn voortganger en mag van mij naar +1.
Zer0 in 'meuk: TreeSize Professional 5.3.1 build 565'

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 18-10-2009 16:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Bor de Wollef schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Het doel van Tweakers is overigens volgens mij niet het delen van informatie van de beter geinformeerden (zoals jij dat stelt) naar de minder geinformeerden maar het bieden van een platform voor de Tweakers / beter geinformeerden. Sommige informatie acht ik als bekend waardoor ik geen extra punten toeken in die gevallen.
Het is jammerlijk dat een pro mod dat zo neerzet.
De ModFAQ namelijk zegt
+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek
Precies dus wat ik al zei.
Ik stel voor dat je je aan de ModFAQ houdt en niet bovenstaande afwijkende mod interpretatie gaat verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mij lijkt deze reactie me een flamebait en dus een -1. ipv de +1 die het nu krijgt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 80466 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

Het is jammerlijk dat een pro mod dat zo neerzet.
De ModFAQ namelijk zegt

[...]

Precies dus wat ik al zei.
Ik stel voor dat je je aan de ModFAQ houdt en niet bovenstaande afwijkende mod interpretatie gaat verkondigen.
Een Tweaker != expert. Daar zit een belangrijk verschil. Het is dus niet "precies dus wat ik al zei".

Een Tweaker is iemand met een bovengemiddelde kennis en interesse in IT zaken in mijn ogen. Een expert is daarbij nog een niveau hoger wat mij betreft. Kortom, ik acht de gegeven informatie als bekend voor de Tweaker doelgroep. De ModFAQ is overigens ook geen wet maar meer een leidraad.

Ik vind jouw overigens jammerlijk veel op de man gerichten ipv op de posts die wij bespreken.

Overigens is de mening van een ProMod ook geen wet. Wellicht reden dat er meer ProMods zijn dan ik alleen ;) Modden is een kwestie van afwegen en inschatten en niet zo zwart wit als jij doet voorkomen.

Edit:
@wildhagen: dat is een zuivere -1 inderdaad. Daar staat de post nu ook op. Die 6x +1 zijn zo te zien "mee eens" modders geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 18-10-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Promod of niet het zou niets uit moeten maken voor algehele moderatie kwaliteit: Neem de faq als instructie materiaal om iemand op weg te helpen en het vervolgens aan zijn of haar intuitie over te laten met modfaq als fundering. Dan komt het helemaal goed. Ik weet niet eens wat ik ben maar aangezien mijn stem 4 punten waard is doe ik het blijkbaar met dit gedachtegoed niet slecht. :)

Laat het systeem zijn werk maar doen. ;) Dat is namelijk de bedoeling, als persoon 1 'A' zegt en persoon 2 zegt 'B' dan moet het algemeen gemiddelde tellen. Dus afhankelijk van wat andere mensen zeggen. Vooral als mensen twijfelen of iets een +1 of een +2 is of +1 en 0. Blijkbaar valt er voor beide waarderingen wat te zeggen. Laat het gemiddelde maar uitmaken wat correct is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:47

MsG

Forumzwerver

Ik zie weer massaal papagaaitjes in de reacties :).

Wat is hier hoger dan een -1 aan?
Punkbuster in 'nieuws: Modern Warfare 2 krijgt geen dedicated servers'
Anoniem: 111378 in 'nieuws: Modern Warfare 2 krijgt geen dedicated servers'

Als iedereen dat gaat melden, omdat het 'onschuldig' offtopic is of zelfs ontopic dan is het einde zoek imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

MistrX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:56:
Promod of niet het zou niets uit moeten maken voor algehele moderatie kwaliteit: Neem de faq als instructie materiaal om iemand op weg te helpen en het vervolgens aan zijn of haar intuitie over te laten met modfaq als fundering. Dan komt het helemaal goed. Ik weet niet eens wat ik ben maar aangezien mijn stem 4 punten waard is doe ik het blijkbaar met dit gedachtegoed niet slecht. :)

Laat het systeem zijn werk maar doen. ;) Dat is namelijk de bedoeling, als persoon 1 'A' zegt en persoon 2 zegt 'B' dan moet het algemeen gemiddelde tellen. Dus afhankelijk van wat andere mensen zeggen. Vooral als mensen twijfelen of iets een +1 of een +2 is of +1 en 0. Blijkbaar valt er voor beide waarderingen wat te zeggen. Laat het gemiddelde maar uitmaken wat correct is. ;)
Denk dat het inderdaad door het systeem bepaald moet worden. Natuurlijk hou je altijd mods die het niet helemaal begrijpen, maar daarentegen zijn er ook heel veel mods die het wel heel goed begrijpen. Daarom zit er ook verschil in weging. Als je goed modereert gaat je moderering vanzelf meer meetellen. Mijn moderering telt nu voor 6 keer mee. Dat is gelijk aan dat van een Power of Pro Mod, alleen hebben zijn nog andere rechten.

Denk dat we gewoon hier mismods moeten blijven plaatsen, want hier komen veel mods wel langs, en dat zie je ook. Zodra een bepaalde reactie hier geplaatst is omdat het een verkeerde score heeft, zie je dat het vaak heel snel op de juiste score staat.
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:28:
Ik zie weer massaal papagaaitjes in de reacties :).

Wat is hier hoger dan een -1 aan?
Punkbuster in 'nieuws: Modern Warfare 2 krijgt geen dedicated servers'
Anoniem: 111378 in 'nieuws: Modern Warfare 2 krijgt geen dedicated servers'

Als iedereen dat gaat melden, omdat het 'onschuldig' offtopic is of zelfs ontopic dan is het einde zoek imo.
Nouja ze geven gewoon hun mening over het topic. Dat ze niet zo positief zijn lijkt mij geen reden voor een -1. Ze geven aan wat ze niet goed vinden en dat ze daarom Modern Warfare 2 niet gaan kopen. Vind ik geen reden voor een -1.

Ook draagt het niet echt wat bij aan de discussie dus irrelevant, 0, lijkt me een prima score.

[ Voor 45% gewijzigd door JordyOnrust op 19-10-2009 11:41 ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, dergelijke reacties zijn irrelevant, niet ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik reken altijd in getallen. Is de betreffende post nog steeds onschuldig offtopic als tientallen mensen ook een dergelijke post zouden maken? Als dat zo is dan een 0. Als dat niet zo is, een -1. Ik hoef niet te weten dat Pietje of Jaapje hem niet of wel kopen, zulke dingen zie ik liever -1. Ik zie tegenwoordig te vaak dat men vrijelijk onzin post, waardoor je soms pas na post #15 kunt beginnen met lezen.

De +1 ontopic is hoe dan ook een mismod imo, over 0 of -1 kan je twisten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan zet je je filter op +1. Dit soort reacties zijn alleen bij veelvoudige herhaling in een artikel ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:56

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat inderdaad het type gezeur dat op -1 thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Dit lijkt mij ook gezeur. -1 Gekregen vanwege dat.
darthdrinker in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kunnen een paar power-modjes inderdaaad eens even naar de Antec 600 thread kijken? MI worden hier heel veel 0-en gegeven terwijl mensen gewoon een (soms) negatieve mening over de kast ventileren, en hun reakties dus eigenlijk gewoon een 1 zou moeten zijn. Als je naar -1 gemod wordt omdat je het product in kwestie niet mooi vind, dan vind ik dat een slechte zaak.

Ware het dat er vulgair taalgebruik in de reacties voorkwam, dan had ik dat begrepen, maar nu stuit mij dat eerlijk gezegd een beetje tegen de borst.

De thread in kwestie:

nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik heb een aantal 0 moderaties +1 gegeven maar het zet nog niet echt zoden aan de dijk. Ze blijven op 0 steken aangezien het veelal 1 tegen 10 is. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ondanks dat de post wat onnodig veel ruimte in neemt,is ie toch wel een +1 waard.
freaq in 'nieuws: '70 procent van de Britten wil geen afsluiting van filesharers''

En deze reactie bevat inhoudelijk maar weinig meer dan 'platenmaffia' dus kan wmb naar de -1
Anoniem: 80487 in 'nieuws: '70 procent van de Britten wil geen afsluiting van filesharers''

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Pixeltje in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'

Deze persoon geeft gewoon zijn mening zoals veel andere die (op dezelfde manier onderbouwd zijn) wel een +1 krijgen. Die hele thread vind ik vreemd gemod.

Anoniem: 317247 in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'
Deze eveneens.

micheltenhove in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'
Deze is dan wel geen mening maar een observatie. Wordt ook afgestraft. Hoe staan jullie daarin?

[ Voor 21% gewijzigd door MistrX op 20-10-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 22:49

Electrowolf

Mod met Liefde!

MistrX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:42:
Pixeltje in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'

Deze persoon geeft gewoon zijn mening zoals veel andere die (op dezelfde manier onderbouwd zijn) wel een +1 krijgen. Die hele thread vind ik vreemd gemod.

Anoniem: 317247 in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'
Deze eveneens.

micheltenhove in 'nieuws: Antec komt binnenkort met Six Hundred-behuizing'
Deze is dan wel geen mening maar een observatie. Wordt ook afgestraft. Hoe staan jullie daarin?
Wat mij betreft gewoon 3x +1.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Dit lijkt me toch een hele dikke +2. Snap niet hoe mensen daar een +1 aan kunnen geven...

Supremo in 'nieuws: Amiga schikt met Hyperion over AmigaOS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Waarom dan niet gewoon een +3 vraag ik me soms af? :)
Het ziet er naar uit dat het de uitleg betrouwbaar is en zolang niemand het tegenspreekt vind ik het zelf wel een mustread voor bij het artikel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Lijkt mij ook, +3 gegeven. Zetje was alleen nog niet genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
Nog een klein tikje nodig voor de +3, is imo zeker een must read.
[edit]
inmiddels effectief op +3

[ Voor 21% gewijzigd door BramBo op 20-10-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

tek2reality in 'nieuws: Laserapparaat controleert profieldiepte banden van rijdende auto's'
Deze lijkt mij toch aardig op de man spelend. Hij is al bijna 48 uur oud maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 19:25

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Wat vinden jullie van deze? Anoniem: 316446 in 'nieuws: NVPI: onderzoek naar legale filmdiensten in Nederland incompleet'

Hij is op zich on-topic, maar ik vind hem teveel op de man spelen en ook echt onnodig. Daarom heb ik hem een 0 gegeven. Wat vinden jullie van deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad ontopic maar jammer van die denigrerende toon. 0 dus.

Hkayak in 'nieuws: Zweedse beroepszaak The Pirate Bay uitgesteld tot medio 2010'

Deze dan... Staat op +1 maar hoort imho op 0. Waarom? Geen argumentatie, slecht qua interpuncties en dan die 8) . Het komt een beetje te fanboy-achtig over allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Inderdaad. Opzich een loze kreet. Ik zal niet zo snel een punt aftrekken voor interpunctie maar al met al opgetelt is de toon van de post niet meer dan een 0 waard. De werkelijke inhoud helpt niet genoeg om het in mijn ogen een +1 te rechtvaardigen. Maar toegegeven ik moest hem voor deze conclussie wel 3x lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 168362 in 'nieuws: Zweedse beroepszaak The Pirate Bay uitgesteld tot medio 2010'

Is een troll, niet-onderbouwde beschuldiging van corruptie is imho een -1 waard, die +1 is een echte meningmodder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:56
pizzaislekker schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:23:
Wat vinden jullie van deze? Anoniem: 316446 in 'nieuws: NVPI: onderzoek naar legale filmdiensten in Nederland incompleet'

Hij is op zich on-topic, maar ik vind hem teveel op de man spelen en ook echt onnodig. Daarom heb ik hem een 0 gegeven. Wat vinden jullie van deze post?
Ik vind de toon stevig, maar de inhoud dermate relevant dat hij wat mij betreft rustig omhoog naar +1 kan.

edit:
@wildhagen hieronder:
Overdrijven is ook een vak hoor, hier is -1 voor uitgevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 20-10-2009 17:26 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En 90710 in 'nieuws: Zweedse beroepszaak The Pirate Bay uitgesteld tot medio 2010' is gewoon een schofterige vergelijking die óf een -2 óf een modbreak verdient, plus een waarschuwing.

Welke figuur haalt het in zijn botte hoofd om zo'n extreem nergens op slaande en denigrerende vergelijking te plaatsen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:13

botoo

💀 too old to die young

MrAngry schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:20:
edit:
@wildhagen hieronder:
Overdrijven is ook een vak hoor, hier is -1 voor uitgevonden.
Nou nee, WWII vergelijkingen zijn dermate buitenproportioneel dat we daar al een hele poos geleden een -2 en waarschuwingsmailtje voor bedacht hebben.

Overigens getuigt het van een dermate bekrompen en simplistische geest dat je dat soort users niet eens op T.net wilt hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat dus ^^ :) (eerste gedeelte)

[ Voor 40% gewijzigd door Kixtart op 20-10-2009 18:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 247804 in 'nieuws: Zweedse beroepszaak The Pirate Bay uitgesteld tot medio 2010'
Op zich ontopic, maar de volgende zin vind ik wat flamerig. Ik twijfel tussen 0 en -1, maar hij staat op dit moment op 1.
volgens mij (en ongeveer voor de rest van de wereld ook inclusief zijzelf) is dat wel degelijk een belangen organisatie, en ben jij pertinent fout...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

botoo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:02:

Overigens getuigt het van een dermate bekrompen en simplistische geest dat je dat soort users niet eens op T.net wilt hebben.
Volgens mij is dit topic bedoeld om reacties te beoordelen, niet om users naar beneden te halen. Omdat iemand een zeer ongepaste reactie plaatst, geeft dat nog geen reden een oordeel te vellen over de persoon.

Het is helemaal nergens goed voor om dit soort uitspraken hier te doen. Zeer ongewenst wmb .

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 19:25

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Overigens heb ik de volgende 2 posts op -1 gezet omdat ze nogal denigrerend zijn tegen elkaar. Is dat een juiste opvatting of geldt hiervoor een 0?
Abom in 'nieuws: NVPI: onderzoek naar legale filmdiensten in Nederland incompleet'
Anoniem: 316446 in 'nieuws: NVPI: onderzoek naar legale filmdiensten in Nederland incompleet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zo te zien is dat goed mogelijk ja. Hebben niet echt inhoud + aanvallend -> -1, maar het is wel aan jezelf om te kijken wat het totaal plaatje wordt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kan me er wel iets bij voorstellen dat deze zo massaal -1 gekregen heeft ,maar of dat nu nodig is? Ik voel me niet aangevallen dus krijgt tie van mij een 0 .
Skohsl in 'nieuws: Fabrikant maakt telefoon van materiaal uit meteoriet'

Het valt me dan een beetje tegen dat deze nog op 0 staat,terwijl die nog stapje verder gaat. Deze uitspraken vind ik dan wel weer ongewenst,van mij een -1 dus.
Anoniem: 95225 in 'nieuws: Fabrikant maakt telefoon van materiaal uit meteoriet'

De poster heeft overduidelijk het artikel niet gelezen, +1 is teveel, een 0 is zijn deel :)
CLB in 'nieuws: Fabrikant maakt telefoon van materiaal uit meteoriet'
Geeft dit doormiddel van een nutteloze post later zelf ook nog eens aan.
CLB in 'nieuws: Fabrikant maakt telefoon van materiaal uit meteoriet'

Deze is toch ook onzinnig :? ,voor je het weet staat het vol met zulke nonsens. Ik zie er niet eens een 0 in,
-1 van mij.
maximus1 in 'nieuws: Fabrikant maakt telefoon van materiaal uit meteoriet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wat mij sowieso opvalt is dat dat al het tweede artikel is waar bij de reacties zo maar opeens Apple erbij wordt gehaald. Gebeurde in het topic over MS die ongeautoriseerd geheugenkaartjes ging blokkeren ook al. Daar heb ik dat meteen afgestraft met een -1. Dat zijn je reinste uitlokkingen voor flame-wars.

Die van Casaman is een duidelijke cynische noot. Door zijn laatste zin kan je ook zien dat hij juist degene op wie hij reageert laat zien dat zijn aannames nergens op slaan!

[ Voor 22% gewijzigd door TheCapK op 20-10-2009 20:41 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:38:
Daar heb ik dat meteen afgestraft met een -1. Dat zijn je reinste uitlokkingen voor flame-wars.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen dit in de kiem willen smoren,maar dan vind ik dat het terugsneren met dezelfde score moet worden beloond. :)

edit:
Als mensen ergens 'aanleiding' in zien om op te reageren,is er ook nog altijd de optie om niet te reageren.
Maw, een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat hij post,en niet de (mogelijke) aanzet daartoe.Althans, zo zie ik het.

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 20-10-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Tsja, er zijn altijd mensen die zich over en weer irriteren en soms, zoals ik, reageer je daar op omdat het gewoon de goede discussies waarvoor we op Tweakers zitten ontzettend verstoord. Duidelijke uitlokkingen of totale offtopic, volkomen ridicule posts zouden wat mij betreft ook gewoon verwijdert moeten worden, dan snapt men het snel genoeg. Echter moet je voor verwijdering wel erg ver gaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Overigens gaat het weer lekker in de Apple topics ook, maar ik moet zeggen dat het modden daar eens een keer goed verloopt, ook weer wat nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo'n belachelijke reply verdient een -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Apple-draad zodadelijk eens nalopen, maar die reactie is idd -2-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat een belachelijke reactie is dat zeg! Goed dat hij nu buiten zicht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nieuws: Screenshots van interface Windows Mobile 7 duiken op
Wat wordt hier belachelijk laag gemod? Of ligt dat aan mij :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Veel trolls en fipo's...

Zo is deze post gewoon een mislukte fipo, een +1 lijkt me dan ook way overdone... edit: ah, het is nu een edit-slet, want hij heeft de Fipo-component wegge-edit.

En dit is de echte Fipo, maar waarom die zo massaal een 0 krijgt... lijkt me een -1, zoals elke Fipo.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 21-10-2009 10:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het trekt momenteel ook al wel wat bij, net stonden er veel meer posts op -1.
Zo is deze post gewoon een mislukte fipo, een +1 lijkt me dan ook way overdone... edit: ah, het is nu een edit-slet, want hij heeft de Fipo-component wegge-edit.
Doet er niet toe, het is een degelijke comment. Het feit dat er "first post" boven staat (stond) wil niet zeggen dat hij maar meteen een punt aftrek moet krijgen imho. Er is niets mis met het proberen te behalen van een first post met een degelijke comment. Hij had de post waarschijnlijk sowieso wel getikt (en daar dan een +1 voor gekregen), maar omdat er nog geen reacties stonden heeft ie er "First post" boven gezet. Absoluut geen reden voor aftrek, een +1 van mij. Als je 'm een 0 geeft moet je dat imho in dit geval doen op basis van de inhoud van z'n post, en dan is een 0 wellicht niet onverdedigbaar maar vind ik persoonlijk te laag. Maar de 27x -1 slaat echt helemaal nergens op.
En dit is de echte Fipo, maar waarom die zo massaal een 0 krijgt... lijkt me een -1, zoals elke Fipo.
Ja dat is dan weer net andersom 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 10:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:29:
[...]

Doet er niet toe, het is een degelijke comment. Het feit dat er "first post" boven staat (stond) wil niet zeggen dat hij maar meteen een punt aftrek moet krijgen imho. Er is niets mis met het proberen te behalen van een first post met een degelijke comment. Een +1 van mij. Maar de 27x -1 slaat echt helemaal nergens op.
Met de comment zoals hij er nu staat is idd niks mis, maar zoals hij er eerst stond was hij simpelweg een -1. Duidelijk bedoeld als een Fipo, en die horen volgens de FAQ dus echt op -1.

Aangezien ik dit soort misbruikgedrag niet ga lopen ondersteunen, laat ik mijn -1 mooi staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou misbruik zijn als ie eerst snel "first post" gepost had en vervolgens de rest erbij had geedit, maar dat was niet zo. Ik vind echt dat je enorm overdrijft (heb mijn vorige post trouwens iets toegelicht)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat zou ook misbruik zijn, maar zoals hij nu hem weggezet had is het evengoed misbruik, want hij weet (of dient redelijkerwijs te weten, zie de FAQ) dat dit soort opmerkingen niet de bedoeling zijn, en bedoeld zijn om een bepaald type (ongewenste) reactie uit te lokken.

Dat soort gedrag heet trollen, en ook dát is dus een reden voor een -1, naast de poging tot het scoren van een FiPo. Dubbele reden dus voor een -1 voor de oorspronkelijke reply!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er is niets mis met het proberen te behalen van een first post met een degelijke comment.
Jawel, fipo's proberen te scoren door eerst first post te halen en dan aanpassen is ongewenst. We willen niet dat het een wedstrijd wordt wie de snelste is met meestal nutteloos commentaar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:35:
en bedoeld zijn om een bepaald type (ongewenste) reactie uit te lokken.
Oh kom op. Wat voor een reactie dient een first post in hemelsnaam uit te lokken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kixtart schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:37:
[...]

Jawel, fipo's proberen te scoren door eerst first post te halen en dan aanpassen is ongewenst.
Kun jij zien of ie dat idd gedaan heeft? Indien dat zo is neem ik mijn woorden terug. Maar zoals ik het momenteel zie had ie een reactie gepost waar de woorden "first post" boven stonden, en dus niet eerst "first post" posten en vervolgens z'n reactie bij editen met content.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:37:
[...]

Oh kom op. Wat voor een reactie dient een first post in hemelsnaam uit te lokken :?
Types die er weer op menen te moeten reageren met andere trolls.

Echt, lees de mod-FAQ eens door, dit was echt een FiPo en dus -1 hoor, in zijn oorspronkelijke reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:39:
Grappig dat jij de beweegredenen achter het posten van een first post bij iedereen kan inzien. Volgens mij gaat de eer nog altijd puur en alleen om het behalen van de first post an sich, en niet het uitlokken van reacties (en daarmee dus geen troll). Neemt niet weg dat een first post op -1 hoort, dus dit is een zinloze discussie over semantiek. Punt is alleen dat ik probeer duidelijk te maken dat dit *volgens mij* (ik hoop dat een powermod daar uitsluitsel over kan geven) geen FiPo was. En geen enkele zin uit de mod FAQ kan beweren dat dat wel zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit was geen Fipo zeg je? Je hebt dus duidelijk de oorspronkelijke reactie niet gezien, want die begon notabene letterlijk met 'First post! '

Dat is zo'n beetje de definitie van een FiPo, en dus -1. Volgens de FAQ dient een Fipo (en imho was dit er dus een) beloond te worden met een -1. Simpel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:45:
Dit was geen Fipo zeg je? Je hebt dus duidelijk de oorspronkelijke reactie niet gezien, want die begon notabene letterlijk met 'First post! '
Oh, dus als ik een artikel lees, en daar een heel interessante +3 reactie op weet te tikken, maar omdat er nog geen reacties staan onder het artikel zet ik er voor de grap "first post" boven, en dan wordt mijn reactie een -1? Kom nou toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
Kun jij zien of ie dat idd gedaan heeft? Indien dat zo is neem ik mijn woorden terug. Maar zoals ik het momenteel zie had ie een reactie gepost waar de woorden "first post" boven stonden, en dus niet eerst "first post" posten en vervolgens z'n reactie bij editen met content.
Nee, maar als de ene gaat proberen om een first post te maken dan denkt de volgende user dat het ook op zijn manier mag. In dit geval zal de reactie gemod worden hoe hij er nu staat, maar het is ook gewoon mogelijk dat je op een -1 uit komt. Ik ga zelf nu niet een -1 geven om wat het mogelijk geweest was, maar het blijft wel ongewenst. Problemen van fipo zijn dus dat andere mensen het na gaan doen en je "haha, mislukt"-reacties uitlokt.

Gewoonlijk hebben fipo's meestal verder deze opbouw: fipo -> edit met meer info, zodat je geen -1 ontvangt -> fipo eventueel weg. Vooral als het geen firstpost is geworden. Het ligt er dan aan wanneer je de reactie ziet en wat dus de moderatie wordt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Echt, lees de mod-FAQ eens door, dit was echt een FiPo en dus -1 hoor, in zijn oorspronkelijke reactie.
Ik zag em ook, en heb hem toen een 0 gegeven, in huidige vorm is tie wel +1 waard, maar ik pas hem niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kixtart schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Nee, maar als de ene gaat proberen om een first post te maken dan denkt de volgende user dat het ook op zijn manier mag.
Dit is het eerste zinnige argument dat ik tot nu toe gehoord heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Oh, dus als ik een artikel lees, en daar een heel interessante +3 reactie op weet te tikken, maar omdat er nog geen reacties staan onder het artikel zet ik er voor de grap "first post" boven, en dan wordt mijn reactie een -1? Kom nou toch.
Imho wel ja.

Als mensen zich niet volwassen kunnen gedragen en een fipo willen maken moeten ze de consequenties voor het enigszins kinderlijke gedrag ook maar accepteren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zucht. Laat maar, want door die plaat kan ik niet heen prikken. Ik dacht dat in mijn voorbeeld wel duidelijk bleek dat mijn doel in dat geval dus niet het willen maken van een first post was, maar goed.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:50:
Zucht. Laat maar, want door die plaat kan ik niet heen prikken.
Jammer dat je weer op de man moet gaan spelen als je geen argumenten meer hebt. Als dit op de FP zou staan zou het overigens een -1 zijn, want dit noemen we nu een troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, mijn punt is dat jij blijft hameren op het willen maken van een first post, terwijl ik juist probeer uit te leggen dat die intentie (het *willen* maken van een first post) helemaal niet aanwezig hoeft te zijn. Het opzettelijk maken van een first post dient idd beloont te worden met een -1 en dat is de discussie ook helemaal niet. Maar het feit dat er "first post" boven wordt gezet impliceert niet meteen dat die intentie er is.

Dat we dergelijke woorden gewoon niet willen zien, zoals Kixtart al aangaf, is een heel ander verhaal en daar kan ik idd inkomen.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:48:
[...]
Imho wel ja.

Als mensen zich niet volwassen kunnen gedragen en een fipo willen maken moeten ze de consequenties voor het enigszins kinderlijke gedrag ook maar accepteren.
Imho niet trouwens. Een -1 ongeacht de inhoud vind ik zelf ook weer zo overdreven. Gewoon kijken wat de inhoud verder is en dan moderatie bijstellen. Dus als iemand een +3 reactie typt kan het een +2 of +1 worden. Verdere communicatie naar de user doen wij wel :)

En beide graag niet op de man, want dat is niet nodig. Te weten komen hoe andere mensen modereren is altijd nuttig en eventueel leerzaam voor toekomstige moderaties.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat mij betreft zit er wel een groot verschil tussen deze twee reacties:

1.
first!
die later geedit wordt naar:
... nuttigetekst ..
2.
first!

...nuttigetekst...
Nummer 1 is gewoon hartstikke ongewenst en kan met een -1 gemod worden. Nummer 2 is een normale reactie die toevallig eerste was en daar 'gebruik' van maakt. Nu kun je argumenteren dat het allesbehalve grappig is, maar dat is alles wat het poogt te zijn. Om daar puur en alleen vanwege dat woordje dan maar keihard -1 te gaan modereren vind ik persoonlijk ook wat te strak.

Omdat zelfs wij (crew) niet kunnen zien hoe de edits op reacties verlopen, kunnen we er nu dus weinig zinnigs meer over zeggen. :)

Verder met .oisyn en Kixtart dus.

edit:
Diffs worden helaas op de Frontpage niet bijgehouden

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 21-10-2009 11:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:00:
Omdat zelfs wij (crew) niet kunnen zien hoe de edits op reacties verlopen, kunnen we er nu dus weinig zinnigs meer over zeggen. :)
Ik dacht dat er diffs bijgehouden werden, net als op het forum?

Verder bedankt voor het duidelijk uitleggen van mijn punt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, diffs zijn niet te zien op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Misschien een idee voor een eventuele volgende update van de frontpage? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou idd wel handig kunnen zijn als iig enkele (crew, meer ervaren mods) kunnen zien wat de hele changehistory van een specifieke post is.

Krijg je iig geen discussies meer over wat er er wel stond of niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het prima, maar ik denk dat je daarvoor bij de devvers moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een diff functie zou inderdaad handig zijn voor crew en ik zal daarvoor een devtrackje indienen *done*. De functie zou met name handig zijn om mensen op te sporen die op de 'First post'-manier reacties hoog proberen te laten eindigen. Mocht de functie er komen dan betekent dat niet dat we hier de diffs gaan delen zodat mensen hun moderaties daarop aan kunnen passen natuurlijk ;)

Voor het modereren blijft gelden dat je de reactie modereert zoals je die op dat moment ziet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wat er stond is meestal niet zo nuttig voor de moderatie, want er is afgesproken om te modden hoe jij hem op dat moment ziet. Alleen voor abuse is het voor ons mogelijk wel handig, maar op dit moment zijn er eigenlijk weinig gevallen te vinden dat er abuse is geweest maar daarna weggedit. In het geval van fipo's is het bij een user vaak eenmalig, want als het vaak gebeurd valt het vanzelf een keer op.

edit
* Kixtart is laat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 21-10-2009 12:27 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 13:59
Voetbal is oorlog zeiden ze al eens eerder...

dangerpaki in 'reviews: Pro Evolution Soccer 2010' heeft al bijna het hele spectrum aan moderaties binnen, maar volgens mij is het niets anders dan een rant over de beoordeling, opgeleukt met copy/paste van een andere site. Ik ben van mening dat deze niet meer dan een 0 verdient.

Anoniem: 282265 in 'reviews: Pro Evolution Soccer 2010' is een directe flame en mag wat mij betreft naar -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De eerste post is wel degelijk behulpzaam. Ook al is het een copy-paste van andere sites, het is wel een samenvatting van verschillende reviews gepost als reactie. Daarmee bewijst het de lezer meerwaarde omdat deze nu niet meer verder moet zoeken (maar wel mag ;)). Ook al is het vindbaar bij anderen, dan nog scheelt het als het op Tnet ook leesbaar is.

De tweede is een behoorlijke tirade maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat 'ie hard op de bal speelt ipv echt zuiver op de man. Dat zeggende is een 0 het hoogst haalbare....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Delerium schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:46:
De eerste post is wel degelijk behulpzaam. Ook al is het een copy-paste van andere sites, het is wel een samenvatting van verschillende reviews gepost als reactie. Daarmee bewijst het de lezer meerwaarde omdat deze nu niet meer verder moet zoeken (maar wel mag ;)). Ook al is het vindbaar bij anderen, dan nog scheelt het als het op Tnet ook leesbaar is.

De tweede is een behoorlijke tirade maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat 'ie hard op de bal speelt ipv echt zuiver op de man. Dat zeggende is een 0 het hoogst haalbare....
Wat dus het integraal kopiëren is van nieuws van andere sites... En die ga ik dus even een mail sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien de copy-past exact hetzelfde is als de tekst achter de link, haal ik die tekst maar uit de reactie. Volstrekt overbodig (en eigenlijk ongewenst) op deze manier.

edit:
Floppus heeft het er al uitgegooid zie ik ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 21-10-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Delerium schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:46:
Niet echt op de man? 'Whahaha, serieus wat heb je gerookt' Noem ik toch echt zwaar op dan man. En dan rest van de toon van de reactie, ik kom echt niet hoger dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

't doel van de reactie was ik aan het uitvissen, niet motivatie om 'm positief te waarderen want dat doe ik ook niet.

Dat integrale copy-pastes niet kunnen is best nieuwe (?) voor mij en zal ik voortaan eens beter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mag ik, voor het eerst in mijn leven, mezelf even nomineren voor een moderatie? Ik heb zo laat gereageerd dat ik vrees dat al mijn typwerk voor niets was, dwz. dat niemand het gaat lezen :) Voor mijn part 0, als het maar gelezen wordt. Ik denk wel *kuch* *kuch* dat de reactie de moeite waard is *kuch* *kuch*.

YellowOnline in 'nieuws: Belgische justitie stapt na drie jaar weer over op Microsoft'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
YellowOnline schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:17:
Mag ik, voor het eerst in mijn leven, mezelf even nomineren voor een moderatie? Ik heb zo laat gereageerd dat ik vrees dat al mijn typwerk voor niets was, dwz. dat niemand het gaat lezen :) Voor mijn part 0, als het maar gelezen worden. Ik denk wel *kuch* *kuch* dat de reactie de moeite waard is *kuch* *kuch*.

YellowOnline in 'nieuws: Belgische justitie stapt na drie jaar weer over op Microsoft'
+2 van mij, duidelijk beter dan de middenmoot maar het had wmb een stuk scherper opgeschreven kunnen worden voor een +3.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sallin schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:51:
[...]

+2 van mij, duidelijk beter dan de middenmoot maar het had wmb een stuk scherper opgeschreven kunnen worden voor een +3.
Sorry, zelfcensuur.

Vraag maar via PM als je echt wil weten wat er stond. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 21-10-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Surehand schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:34:
Voetbal is oorlog zeiden ze al eens eerder...

dangerpaki in 'reviews: Pro Evolution Soccer 2010' heeft al bijna het hele spectrum aan moderaties binnen, maar volgens mij is het niets anders dan een rant over de beoordeling, opgeleukt met copy/paste van een andere site. Ik ben van mening dat deze niet meer dan een 0 verdient.
Mwah... Hij geeft aan dat hij de toon van de review erg negatief en gekleurd vindt. Zo'n persoonlijke mening mag best gegeven worden. Voor de rest geeft hij wel erg weinig informatie wat hij dan precies slecht vindt. Mag wat mij betreft nog wel op +1. Maar alles hoger dan dat zijn mening mods.
Anoniem: 282265 in 'reviews: Pro Evolution Soccer 2010' is een directe flame en mag wat mij betreft naar -1
Eens. Heb je even wat geholpen. (Hij staat er trouwens dubbel in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YellowOnline schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:17:
Mag ik, voor het eerst in mijn leven, mezelf even nomineren voor een moderatie? Ik heb zo laat gereageerd dat ik vrees dat al mijn typwerk voor niets was, dwz. dat niemand het gaat lezen :) Voor mijn part 0, als het maar gelezen worden. Ik denk wel *kuch* *kuch* dat de reactie de moeite waard is *kuch* *kuch*.

Heh heh.... "Kinderen die vragen, worden overgeslagen!"
;)

Neehoor... Heb je zojuist naar +3 getild. Niet helemaal de reden van deze thread, maar in dit geval kan ik het me wel voorstellen. Een berichtje in Het grote +3 posts topic was misschien logischer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nette post hoor :)

* Delerium ook +3 doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

ZpAz in 'nieuws: Ontwikkelaar Transmission Games moet deuren sluiten' Naar mijn idee gewoon een mening over een bepaald spel en niet relevant bij dit artikel. Dus naar mijn idee gewoon 0. Bepaalde reacties op deze reactie zijn ook gewoon met 0 gemodereerd.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:25
Cinq-Marquis in 'nieuws: Microsoft begint met verkoop Windows 7'

Iemand die een +3 voor deze reactie geeft?
Lijkt me gewoon een -1.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 22-10-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ja die lui modereren naar hun eigen mening. Zo'n afwijking wordt ook vaak snel bestraft door de ModBot.
Waarschijnlijk iemand die het meer met Apple o.i.d. op heeft. Iig. niet met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Jantjeuh in 'reviews: Windows 7: Vista voorbij'
"Welk OS moet ik kiezen"-post imo zonder toegevoegde waarde en dus een nulletje. Staat nu op 1.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu niet meer :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:25
Bij nieuws: EC: Oracle werkt niet mee met onderzoek:

De eerste vier reacties van deze gebruiker.
Allemaal -2?

Edit: zie dat de eerste al goed staat :)

Edit 2: En snel editten die posts 8)7
Leuke 'vrienden' heb je dan :X

[ Voor 26% gewijzigd door EDIT op 22-10-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie dit op offtopic komen: mensoc in 'nieuws: Canonical en IBM gaan gezamenlijk Ubuntu met officesuite aanbieden'

Maar is het niet een beetje een verkapte flame? Ik vind het meer -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is inderdaad een troll en dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Absoluut een troll en dus -1 ja. Daar staat-ie nu dan ook op :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou iemand eens naar mijn posts in nieuws: Rechter: beheerders The Pirate Bay moeten torrents verwijderen kunnen kijken?

Er lijkt namelijk iemand een -1 aan bijna al mijn reacties te geven, terwijl die dat imho niet verdienen. Daarnaast modereert hij enkel mijn berichten, de rest blijft zoals ze zijn.

Voorbeelden: deze of deze of deze of deze of deze reacties... edit: en ook deze reactie.

Is hier iemand op naam c.q. mening aan het modden?

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-10-2009 18:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:11:
Zou iemand eens naar mijn posts in nieuws: Rechter: beheerders The Pirate Bay moeten torrents verwijderen kunnen kijken?

Er lijkt namelijk iemand een -1 aan bijna al mijn reacties te geven, terwijl die dat imho niet verdienen. Daarnaast modereert hij enkel mijn berichten, de rest blijft zoals ze zijn.

Voorbeelden: deze of deze of deze of deze of deze reacties... edit: en ook deze reactie.

Is hier iemand op naam c.q. mening aan het modden?
Het is echt wel opvallend ja :) Wie kan eigenlijk zien wie wat stemt? Devvers of ook anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd opvallend en dieptriest.

Afaik kunnen powermods en frontpage admins zien wie wat stemt, misschien de overige crew ook? Dat weet ik niet helemaal zeker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Tot mijn zeer grote verrassing staan de moderaties op vrijwel alle reacties op dit moment erg goed.

Ik vraag me af hoe lang dat duurt....
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.