Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

* Delerium volgt lijn vanRob Coops, ziet een betoog met een mening en gaat toch voor +3. Om dat -1 te geven vanwege 'zakkenvullers in Den Haag', slaat alle discussies dood. Tenzij iemand kan bewijzen dat het principieel onjuist is
Overdrijven is ook een vak hoor... Dat betoog krijgt geen lage waardering alleen maar omdat er 'zakkenvullers in Den Haag' in staat. Het hele betoog zit op die manier in elkaar. En alle argumenten die hij brengt zijn al talloze malen ontkracht, of worden volkomen uit het verband getrokken. Het is wel degelijk een rant en zeur post, en daarom absoluut geen +3 waard.

Ik ben het niettemin wel met je eens, dat er zo langzamerhand wel heel erg politiek correct wordt gemodereerd. Als je maar het minste geringste onvertogen woord geeft dan komt er meteen een -1 overeen. En dat begint soms wel hinderlijk te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

Overdrijven is ook een vak hoor... Dat betoog krijgt geen lage waardering alleen maar omdat er 'zakkenvullers in Den Haag' in staat. Het hele betoog zit op die manier in elkaar. En alle argumenten die hij brengt zijn al talloze malen ontkracht, of worden volkomen uit het verband getrokken. Het is wel degelijk een rant en zeur post, en daarom absoluut geen +3 waard.
En toch, ik kan mij er deels wel in vinden en vind het daarom wel een logisch betoog. Misschien moet je het ermee eens zijn om het op waarde te schatten, maar waarom zou iemand een A4 schrijven met onzin? IMO zit er wel degelijk een lijn in en poster is vaker betrapt op goede replies.

Chargeren mag en ik verwacht niet dat men het met een +3 eens is, maar een -1..... tjonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 22:49

Electrowolf

Mod met Liefde!

Delerium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:
[...]

En toch, ik kan mij er deels wel in vinden en vind het daarom wel een logisch betoog. Misschien moet je het ermee eens zijn om het op waarde te schatten, maar waarom zou iemand een A4 schrijven met onzin? IMO zit er wel degelijk een lijn in en poster is vaker betrapt op goede replies.
Ik heb jammerlijk genoeg wel vaker mensen gezien die betogen houden van 1 á 2 A4tjes waar ik toch een -1 voor geef. In dit geval heb ik een 0 gegeven omdat het een aardig stuk is, maar de toon is mijn net iets tè voor een +1. Zie ook:
Rob Coops in 'nieuws: Stichting Brein wint bodemprocedure van Mininova'

"Wordt het niet tijd dat dat slappe zooitje zakkenvullers in Den Haag..."
"Het is overduidelijk dat deze maffia praktijken waarbij mensen gedwongen worden..."
"...voor de commerciële rechten clubjes oh zo lucratieve wetten hebben geschreven..."
Voor een +1 wil ik graag minder loze beschuldigingen en toevoegingen zien.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Electrowolf schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

Voor een +1 wil ik graag minder loze beschuldigingen en toevoegingen zien.
Eensch, 0 it is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

D'r zit wat populair smijtwerk in wat onnodig is, maar ook punten die zonder dat smijtwerk een +2 zouden opleveren. Een beetje emotie mag best, en de reactie is sowieso ontopic; +1 it is.

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
[...]

Chargeren mag en ik verwacht niet dat men het met een +3 eens is, maar een -1..... tjonge.
Een +1 vind ik het prima waard en heb ik ook gegeven, een +2 ook nog wel, maar een +3?! Voor een +3 verwacht ik toch wel een wat meer leesbaar geheel. Hij heeft hier meermalen geprobeerd het record voor de langste zin te breken in een betoog dat grotendeels een herhaling van eerdere argumenten is. En dan ben ik het nog met hem eens ook, daar gaat het niet om.

When you only live once, try not to die?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

RayNbow

Kirika <3

[...]

De argumentatie rammelt in mijn ogen op een paar punten. Alvast excuses voor de lange post:
Dus als ik het goed begrijp vind de rechter in Nederland dat een site verplicht is om een door een commerciële partij aangeleverde worden lijst te gebruiken waarmee zij de door hun gebruikers geuploade bestanden moeten filteren.
Brein is een stichting.
Mogen ze ook wel eens met YouTube, Flickr en al die andere user generated content sites gaan doen dan.
Dit is niet een sterk logisch gevolg. Ten eerste, Google heeft al een copyright filter voor YouTube. Ten tweede, user generated content slaat in mijn ogen voornamelijk op content dat de gebruiker zelf gemaakt heeft (en niet gekopieerd). Op YouTube en Flickr kun je genoeg zelfgemaakte filmpjes en foto's vinden. Op een torrentsite vind je voornamelijk gekopieerd werk of afgeleid werk waar toestemming van de rechthebbende(n) nodig is (denk bijv. aan fansubs: films met eigen ondertitels).

Op naar de tweede paragraaf:
Er ontstaat steeds meer een dubbele standaard hier in Nederland een clubje van commerciële jongens die mogen bepalen wat wel en niet gezien, gehoord en gelezen mag worden en de rest van het land dat maar onder deze censuur zal moeten leren leven.
Ach ja, dit stukje begint over censuur. Een onderwerp dat wel eens eerder aan bod is geweest op GoT. Het sluiten van een torrentsite staat niet meteen gelijk aan censuur. De gekopieerde werken die je via de site kon vinden en downloaden kun je bijv. nog steeds via legale kanalen binnenhalen. Het is dus belangrijk om in te zien dat er geen werken verboden zijn, alleen bepaalde manieren om aan die werken te komen.
Rechters helpen aan alle kanten de door BREIN steeds vaker voorgestelde censuur in de hoop de media produceerende bedrijven tevreden te houden.
Aangezien er dus geen sprake is van censuur, houdt deze stelling geen stand. Verder ruikt dit naar een beschuldiging van corruptie binnen de rechterlijke macht. Ik zal niet ontkennen dat deze aardkloot vrij is van zaken als corruptie, maar een groep rechters beschuldigen van corruptie zonder argumentatie kan zo van tafel worden geveegd (immers, er zijn geen argumenten om onderuit te halen). Rob Coops had om corruptie aannemelijk te maken op zijn minst het voltrokken vonnis kunnen aanvallen en laten zien dat de wet niet gehandhaafd is om vervolgens te kunnen beweren dat of de rechter incompetent was of dat er mogelijk sprake is van omkoping.
Daar naast moeten we allemaal betalen voor lege media omdat we die toch wel op een verboden wijze zullen gebruiken.
Ik kan niet inzien hoe dit een argument voor de censuurstelling van Rob Coops is. Verder moet je betalen voor lege media net zoals je moet betalen voor veel andere producten. Okay, natuurlijk doelt hij hier op de heffing die op lege media zit. ;) Echter, deze Thuiskopie heffing is er niet een of andere boete voor verboden gebruik, maar voor het maken van legale kopieën in de privésfeer.
Ook moet voor de zekerheid al onze communicatie maar even opgeslagen worden om te kunnen controleren of we niet stiekem toch iets binnen halen wat van de commerciële censuur lobby niet mag.
Voor zo ver ik weet zijn logs niet zo maar in te zien door willekeurige partijen op willekeurige momenten. :)

Derde paragraaf is nu aan de beurt:
Wordt het niet tijd dat dat slappe zooitje zakkenvullers in Den Haag eindelijk eens de wetten duidelijk opstelt.
Een stelling waar alleen op te merken valt dat iemand zonder onderbouwing een zakkenvuller te noemen nou niet echt netjes is.
Als iemand namelijk verplicht een boete betaald voor de aanschaf van lege media omdat er van uitgegaan wordt dat deze toch wel voor illegale doeleinden gebruikt wordt
Zoals ik hierboven bij de tweede paragraaf aangaf is de heffing dus geen boete. Het maken van een thuiskopie is toegestaan.
waarom dan nog mensen vervolgen voor het feit dat ze de misdaad waar men van uitgaat dat ze deze zullen plegen en waar ze bij voorbaat al voor gestraft zijn dan ook daadwerkelijk begaat?
Again, mensen die geen lege media kopen worden dus niet a priori gestraft voor het schenden van het auteursrecht. Immers, thuiskopie is toegestaan.
Is het niet zo dat binnen het Nederlandse recht men maar eenmaal voor een misdaad gestraft mag worden?
Dit is correct. Echter, dit kan dus niet gebruikt worden om het volgende te concluderen:
Is het dan ook niet zo dal als ik gestraft wordt voor een misdaad die ik nog niet eens begaan heb ik deze dan eigenlijk wel zal moeten plegen, of ander een mogenlijkheid zou moeten hebben om mijn geld terug te krijgen?
De reden moge hopelijk duidelijk zijn. Hoewel de argumentatiestructuur hier wel logisch geldig is. Laat propositieatoom B staan voor "Ik ben bestraft voor misdrijf X" en propositieatoom C voor "Ik kan niet (een tweede keer) bestraft worden voor misdrijf X". In Nederland geldt de propositie B→C, wat het ne bis in idem-beginsel voorstelt. Het onderstaande schema geeft dan de gebruikte, logisch geldige argumentatie weer:
B
B &#8594; C
-------
C

Echter, conclusie C kan je niet accepteren als er van premisse B geen sprake is.

De vierde paragraaf:
Als de verschillende commerciële copyright innings instanties op dit moment een gezamenlijke schatkist hebben van 500 miljoen hebben aan gelden verkregen via een van vergoedings regelingen voor artiesten, geld dat nooit uitgekeerd zal worden.
Een 'als' zonder 'dan'? Zelfs al zou er een 'dan' zijn, de implicatie vereist het aanwezig zijn van een antecedent als je de consequent wilt accepteren en die is er ook niet. Er is geen sprake van een bron dat copyright innings instanties 500 miljoen euro(?) hebben.
Je moet hier bij bedenken dat er per jaar ongeveer 18 miljoen door bijvoorbeeld de BUMA wordt uitgekeerd terwijl ze 23 miljoen innen.
Een feit zonder bron en zonder bron kunnen feiten niet worden gecontroleerd op waarheid.
De overheid misschien maar eens de stekker uit deze regelingen zal moeten trekken.
Hmm, misschien is dit dan de 'dan' van daarnet. Zijn argumentatie moet dan iets in de geest zijn van
A &#8594; B
A
-------
B,

waarbij atomen A en B respectievelijk staan voor "Inningsinstantie X keert niet alles uit" en "De stekker moet uit X worden getrokken". Deze logisch geldige argumentatie kan worden aangevallen door zowel A als A→B aan te vallen. Gezien er geen bewijs (bron) is geleverd voor de waarheid van A, hoeven we conclusie B niet te accepteren. Zelfs al zou A waar blijken te zijn, dan kunnen we de discussie aangaan en A→B te betwisten. Is het bijv. wel verstandig om rigoreus de stekker eruit te trekken of is het misschien beter om te kijken waarom niet alles wordt uitgekeerd? Kunnen we de efficiëntie verbeteren, etc.? Deze discussie heeft dan alleen wel de neiging om van het oorspronkelijk onderwerp van het artikel af te dwalen.

De volgende zin deel ik voor het gemak in tweeën.
Het is overduidelijk dat deze maffia praktijken [i](bijzin) heel erg lucratief zijn voor een hele kleine groep mensen die zich zelf en hun organisatie steeds verder verrijken door gebruik te makken van bestuurders zonder ruggengraat en een erg grote honger naar het grote geld op het moment dat zij de politiek de rug toe keren.
Deze zin beschuldigt dus de overheid van corruptie en dat deze corruptie inningsinstanties in staat stelt om zichzelf te verrijken. Niemand zal waarschijnlijk betwisten dat corruptie gebruikt kan worden om jezelf te verrijken, maar zonder de corruptie vast te stellen of aan te tonen kun je niet concluderen dat het lucratief voor je is.

Verder beschuldigt Rob Coops de inningsinstanties van maffiapraktijken en probeert dit te onderbouwen met de eerder weggelaten bijzin:
waarbij mensen gedwongen worden te betalen voor overtredingen die zij niet begaan hebben en bedreigd worden met torren hoge boetes als ze toch weigeren
Zoals eerder gezegd, de thuiskopieheffing heeft niets te maken met overtredingen. Verder snap ik niet hoe je kan worden geconfronteerd met een boete als consument. Waarschijnlijk worden er dus andere mensen bedoeld in het laatste deel van de bijzin, namelijk handelaren die lege media verkopen. In dat geval is het nogal wiedes dat zij een boete riskeren als ze niets afdragen. Dit is namelijk wettelijk geregeld via artikel 16c van de Auteurswet 1912.

Ik zie niet in hoe dit de beschuldiging van maffiapraktijken rechtvaardigt. :)
Kijk maar eens naar de commissariaten van de verschillende ministers die de voor de commerciële rechten clubjes oh zo lucratieve wetten hebben geschreven...
Deze laatste zin van de paragraaf helpt niet als onderbouwing van een corrupte overheid. Deze loze zin is niets anders dan het wijzen naar een hooiberg en zeggen "vind de naald en je zult zien".

Op naar de laatste paragraaf:
Natuurlijk zie ik het veel te zwart wit en moeten we de entertainment wereld dankbaar zijn voor de geweldige sterren die zij ons brengen, de simplistische manier waarop zij ons behandelen, zij weten immers wat goed voor ons is en wat wij willen horen.
Ik zie de relevantie van deze normatieve claim (dat we de entertainment wereld dankbaar moeten zijn) niet, behalve dan om een sarcastische toon te zetten voor de komende zinnen.
En natuurlijk mogen wij niet klagen over deze brood nodige vergoedingen voor het harde werken van de sterren die allemaal stuk voor stuk het salaris dat vaak vele tien talen malen boven modal ligt meer dan verdienen en eigenlijk met heel veel minder genoegen nemen dan zij eigenlijk verdienen.
Hier wordt dan dus ingespeeld op het gevoel van dankbaarheid: "We moeten dankbaar zijn en niet klagen en dus alles accepteren zoals het is!". Het vermelden dat elke ster meer verdient dan dat hij of zij genoeg vindt is twijfelachtig. Ten eerste kun je een hele discussie voeren wat een acceptabel maximuminkomen is. Een discussie die niet gevoerd wordt. Zonder zo'n discussie kun je weinig zeggen over wat een billijke vergoeding is voor de rechthebbenden.
Als mensen die muziek maken, en acteren niet beloond worden met dit soort exorbitante bedragen dan zouden wij allemaal van muziek verstoken blijven niemand zou ooit meer een film maken en de wereld zou een heel erg trieste plaats zijn.
Deze stelling probeert Rob Coops te ontkrachten. Laat propositieatomen A en B respectievelijk "Artiesten worden flink beloond" en "Er worden films gemaakt". Dan is de te ontkrachten stelling (¬A→¬B). Met de volgende zin beweert hij (als je door de sarcasme heenprikt) dat ¬A en B gelden:
Natuurlijk zijn films zo als de hit in Cannes dit jaar die gemaakt zijn voor minder dan 100 dollar niet echt waar dat zie ik helemaal verkeerd.
In deze zin zijn er artiesten die niet flink beloond werden (¬A) en er zijn toch films gemaakt (B). Alles bij elkaar levert dit het volgende op:
r1. ¬A &#8594; ¬B          de te ontkrachten stelling
r2. ¬A               premisse (constatering van Cannes)
r3. B                premisse (constatering van Cannes)
------------
r4. ¬B               volgt uit r1 en r2; in tegenspraak met r3

Normaal zou je dan r1 verwerpen, maar Rob Coops' sarcasme verwerpt feit r3: "Die films zijn helemaal niet gemaakt!" Dit herhaalt hij ook in de volgende zin:
Mensen die echt kunnen zingen en muziek maken en die niet een studio met 200 man personeel nodig hebben bestaan helemaal niet dat is allemaal flauwekul in de geschiedenis boeken.
Het doel van dit stukje betoog was dus om aan te tonen dat exorbitante bedragen niet nodig zijn om dingen als films te maken. Maar kun je nu dit aanvoeren als argument dat de sterren aan het begin van de laatste paragraaf niet zo veel geld hoeven te ontvangen? Dat lijkt me te simplistisch. Je zou dan moeten discussieren of de werken die aan het begin van de paragraaf vergelijkbaar zijn met de werken die in Cannes worden getoond.
Alleen nu de platenmaatschappijen ons vertellen wat een hit is kunnen we van echte muziek genieten, en dat kan alleen als we allemaal netjes minimaal 25 euro betalen voor een album op een CDtje dat minder dan 0.10 euro kost om te persen en een hoedje met boekje dat minder dan 0.20 euro kost om te maken en waar minimaal 80% van de nummers ons niet aanspreekt.
Het begin van deze zin wordt niet onderbouwd, maar dient dan alleen ook om de sarcastische toon voort te zetten. De rest van de zin dient om onvrede te uiten over de hoge verkoopprijs van cd's. Na aftrek van de geringe productiekosten houd je nog een groot deel van het oorspronkelijke bedrag over wat "pure winst" is. De rechthebbenden ontvangen dus een onbillijk hoge vergoeding voor hun werk volgens Rob Coops. Maar zoals eerder aangegeven vertelt hij niet waarom hij dit een onbillijk hoog bedrag vindt.
Kijk dan gaat het goed met de wereld dat is de manier waarop we nog wel 100.000 toppers en andere media geile glibbers op TV kunnen krijgen want zonder een inkomen van ver boven de 500k per jaar zouden deze jongens gewoon een kantoor baantje hebben en een net zo doodsaai leven leiden als jij en ik.
Samenvattend: Rob Coops vindt eigenlijk dat de platenindustrie voornamelijk bagger produceert. Allemaal leuk en aardig, maar dan zie ik het hele probleem niet. Als je een plaat bagger vindt, dan koop je hem niet, maar dan download je hem ook niet. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

Ik ben het niettemin wel met je eens, dat er zo langzamerhand wel heel erg politiek correct wordt gemodereerd. Als je maar het minste geringste onvertogen woord geeft dan komt er meteen een -1 overeen. En dat begint soms wel hinderlijk te worden...
Coup de coeur....
Ik zie te vaak dat de context rondom politiek incorrecte woorden niet wordt gelezen. Zoals in de hier gewraakte reactie. Ik heb met een hoop woorden moeite (zoals zakkenvullers e.d.) maar niet met de maffiapraktijken. Wildhagen haalt imo onterecht alle praktijken van de maffia aan, die hier gewoon niet bedoeld worden. Het geld is het enige waar het hier over gaat.
Een +3 vind ik ook zwaar overdreven, maar van mij heeft hij toch wel een +1 gekregen omdat ik toch wel een aantal goede gedachtegangen in vind zitten. Een +1 is wel het max. door zijn woordkeuzes.

@RayNbow
Een kleine (retorische) vraag op een schitterend betoog:
Heb je dit ook gepost?
Volgende vraag: Waarom niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 27-08-2009 02:28 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• Arne
Wat denk je van een copy-paste naar een reactie bij het artikel? Krijg je er van mij gratis een +3 bij :p (als je het even meld, want daar kijken zal ik wel niet meer doen ;)). Hier heeft het echter weinig nut... Want al zijn de argumenten onderuit te halen en/of ben je het er niet mee eens, dat is voor een reactie. Voor de moderatie kijken we naar hoe de reactie in elkaar zit, of het onderbouwd is, of er een bronvermelding is, of er niet doeloos ondonderbouwd geflamed / getrolled wordt etc. Ofterweil: alles wat in de modfaq staat.

offtopic:
Volgens mij vindt hij vrij duidelijk dat de huidige media te veel verwent is geraakt met hun gigantische omzet en winsten en is hij van mening dat dat allemaal best wat minder mag en kan waarbij de huidige heksenjacht dan helemaal niet meer nodig zou zijn. Ook vindt hij, naar mijn idee, dat de overheid te makkelijk met de partij met geld mee gaat in plaats van het belang van de bevolking.

[ Voor 26% gewijzigd door Arne op 27-08-2009 02:53 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL wil een +3 geven aan de post van Raynbow...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Anoniem: 175233

Dat is een beetje te makkelijk arne... Wanneer blijkt dat een onderbouwing puur gebaseerd is op drogredenaties en argumenten die al duizend maal weerlegt zijn, dan levert dat wel degelijk een lagere moderatie score op.

En dat is wat RayNbow naar voren brengt.

Anoniem: 80466

Anoniem: 175233 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:30:
Dat is een beetje te makkelijk arne... Wanneer blijkt dat een onderbouwing puur gebaseerd is op drogredenaties en argumenten die al duizend maal weerlegt zijn, dan levert dat wel degelijk een lagere moderatie score op.
Waarom krijgt deze post
klakkie.57th in 'nieuws: 'Mininova-uitspraak bedreigt fora''
dan wel een +3 ???

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06
Ik vind deze reactie eigenlijk niet meer dan een +1 waard.

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik denk dat het geholpen heeft dat de reactie onder de aandacht is gebracht. Van mij ook "maar" een +1 (hoewel qua lengte wel een +3 waard hAI ;) ) en er zijn er meer die dat vinden (+1 dan hè). daardoor staat de reactie nu al onder de +2 (maar effectief nog wel op +2)...

RayNbow heeft zijn schitterend verhaal op de verkeerde plaats staan, maar volgens mij worden er wel mensen door aan het denken gezet (/me Pjerry incluis)

Pjerry leest de les....

• Penalty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 16:02
retepvosnul in "Rechter: MPAA moet aansprakelijkheid Isohunt nog bewijzen"
Vind dat hij hier iets te ver gaat in zijn taal gebruik, wat denken jullie?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vind ik wel ja. Een dikke -1 van mij.

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Dat gegooi met politiestaat/mafia etc word ik toch zo moe van.

Howdy!

• Arne
Anoniem: 175233 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:30:

En dat is wat RayNbow naar voren brengt.
Natuurlijk is dat te makkelijk, anders wordt het ook zo'n lange post :p. Punt is wel dat het hier kunnen weerleggen van een reactie niet al te veel invloed op de (juiste) moderatie heeft. Doe dat dan als reply.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Raybow heeft een mooie inhoudelijke reply geschreven maar er zijn enkele dingen op aan te merken:
1) Hier op TMF gaat het om de vorm, niet de inhoudt. Of een reactie juist of onjuist (subjectief of objectief) is, doet niet ter zake. Goede replies verdienen positieve waardering en vice versa. Aftrek komt pas ter sprake wanneer het wel erg makkelijk is om het onjuist te noemen. Blijft de vorm over en die waardeer ik dan.
2) Een groot betoog zin voor zin fileren is IMO not-done. Ten eerste kan de persoon zich niet verdedigen maar de persoon is sowieso bezig op de FP voor 1 reply in de hoop een publiek te bespelen, dat is dus niet een fileer-proof betoog neerzetten. Iemand die zich verliest in details wordt al snel als onleesbaar ervaren, iemand die grote lijnen in een betoog meeneemt wordt snel aangevallen op het gebrek aan details. Beide aanvallen zijn legaal maar IMO laag om iemand mee onderuit te trekken. Neem dan bv het trachrecord van Rob Coops mee, die bouwt geen replies voor simpel scoren.
3) Zo'n los fileermoment is de volgende zinsnede:
RayNbow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:30:Deze zin beschuldigt dus de overheid van corruptie en dat deze corruptie inningsinstanties in staat stelt om zichzelf te verrijken. Niemand zal waarschijnlijk betwisten dat corruptie gebruikt kan worden om jezelf te verrijken, maar zonder de corruptie vast te stellen of aan te tonen kun je niet concluderen dat het lucratief voor je is.
Klinkt goed en doet het goed. Maar Rob heeft vast de stichting thuiskopieheffing in het achterhoofd die aantoonbaar nog niet vaak geld naar rechthebbenden heeft uitgekeerd. De beschuldiging dat íe valselijke feiten aanhaalt is IMO niet best want die beschuldiging is met 1 link aangetoond. Of, om het subjectief mee te laten spelen, ik ken een Stichting Legionella-slachtoffers Bovenkarspel die het evrzekeringsgeld zou uitkeren maar dat na 10 jaar nog niet gedaan heeft maar het geld wel opgemaakt heeft. Iets soortgelijks verwijt ik vrijwel alle stichtingen die geld heffen voor anderen maar zelden uitkeren, ook zij krijgen salaris en marmeren hoofdkantoor en dat soort onbewijsbare feiten neem ik wel mee.

En dan nog, als een reply als dat van Rob Coops een magere 0 ontvangt, welke motivatie heeft iemand nog over om replies te bakken a la betoog? En zijn alle +1 of hoger-replies dan zoveel beter dan dat of vindt er gewoon devaluatie plaats? Het +3 niveau is voor mij iig niet heilig en deel graag goede waarderingen uit aan redelijk goede posten. Zuinige waarderingen loopt de FP toch al van over, niet de betere replies ook naaien zou ik zeggen.

[edit]

Deze verdient IMO dan ook een +2. Hij besteedt teveel tekst weliswaar aan het uitleggen van een an sich simpel punt, maar de vraag waarom je geen data mag downloaden van dingen waarvan je de rechten hebt betaald is een legale vraag waar Brein enzo zich te snel vanaf maken. Volgens Brein-logica dien je rechten en rechthebbende te betalen (terecht) maar als ik een LP van Pink-Floyd heb, dan is volgens diezelfde logica het downloaden van dezelfde Pink-FLoyd CD legaal. Idem voor verzamelalbums, idem voor speelfilms die je in de bioscoop hebt gezien. Zo'n vraag verdient een antwoord en tot die tijd een +2 interessant oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 27-08-2009 16:51 ]

Delerium schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:47:
[edit]

Deze verdient IMO dan ook een +2. Hij besteedt teveel tekst weliswaar aan het uitleggen van een an sich simpel punt, maar de vraag waarom je geen data mag downloaden van dingen waarvan je de rechten hebt betaald is een legale vraag waar Brein enzo zich te snel vanaf maken. Volgens Brein-logica dien je rechten en rechthebbende te betalen (terecht) maar als ik een LP van Pink-Floyd heb, dan is volgens diezelfde logica het downloaden van dezelfde Pink-FLoyd CD legaal. Idem voor verzamelalbums, idem voor speelfilms die je in de bioscoop hebt gezien. Zo'n vraag verdient een antwoord en tot die tijd een +2 interessant oid.
Je maakt dezelfde fout als hij. Downloaden is niet illegaal en je mag dus best een plaat downloaden (zelfs ongeacht of hje daar het origineel van hebt). Het hele topic gaat over verpreiden van auteursrechterlijk beschermd materiaal of het faciliteren daarvan. Een lange rant over waarom downloaden niet altijd illegaal is, is feitelijk onjuist, non-relevant en eigenlijk gewoon off topic..

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

RayNbow

Kirika <3

Delerium schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:47:
Raybow heeft een mooie inhoudelijke reply geschreven maar er zijn enkele dingen op aan te merken:
1) Hier op TMF gaat het om de vorm, niet de inhoudt. Of een reactie juist of onjuist (subjectief of objectief) is, doet niet ter zake. Goede replies verdienen positieve waardering en vice versa. Aftrek komt pas ter sprake wanneer het wel erg makkelijk is om het onjuist te noemen. Blijft de vorm over en die waardeer ik dan.
De inhoud is ook naast de vorm belangrijk. Hoe wil je anders bijv. beoordelen of iets off-topic of irrelevant is zonder naar de inhoud te kijken? Bij de vorm kijk je of alle getrokken conclusies een logisch gevolg zijn (en dus bijv. geen non-sequiturs) en of er geen drogredenen (e.g. ad hominem) zijn gebruikt.
2) Een groot betoog zin voor zin fileren is IMO not-done.
Het was om aan te tonen waarom ik geen score als +2 of +3 in zijn post ziet.
Ten eerste kan de persoon zich niet verdedigen
Zelfs al had ik een inhoudelijke reactie geplaatst op de FP, ik betwijfel of hij het gelezen zou hebben en zich hebben verdedigd. (Het probleem is hier dat je geen notificaties krijgt wanneer iemand op je reageert @ FP.) Maar als je wilt kan ik wel een linkje naar dit topic plaatsen op de FP, zodat hij hier zijn manier van argumenteren kan verdedigen.
maar de persoon is sowieso bezig op de FP voor 1 reply in de hoop een publiek te bespelen, dat is dus niet een fileer-proof betoog neerzetten.
Het proberen om een publiek te bespelen is alleen nog steeds geen vrijbrief om een rammelende argumentatie op te zetten. Een rammelende argumentatie verdient geen hoge score.
Iemand die zich verliest in details wordt al snel als onleesbaar ervaren, iemand die grote lijnen in een betoog meeneemt wordt snel aangevallen op het gebrek aan details.
Details kun je soms weglaten door simpelweg te linken. Als je details weglaat loop je het risico om daarop te worden aangesproken, zeker als het om non-triviale en zware beschuldigingen gaat.
Beide aanvallen zijn legaal maar IMO laag om iemand mee onderuit te trekken.
Het doel van een betoog is om iemand te overtuigen. Als je verhaal onleesbaar is of er missen te veel details, dan lijkt het me terecht dat de lezer om opheldering vraagt.

Een lage streek zou ik pas vinden als de lezer elke verzwegen, triviale premisse betwist.
Neem dan bv het trachrecord van Rob Coops mee, die bouwt geen replies voor simpel scoren.
Ik heb al een aantal replies van 'm gezien en gelezen, maar qua argumentatievorm was ik nooit onder de indruk van zijn posts.
3) Zo'n los fileermoment is de volgende zinsnede:
[...]

Klinkt goed en doet het goed. Maar Rob heeft vast de stichting thuiskopieheffing in het achterhoofd die aantoonbaar nog niet vaak geld naar rechthebbenden heeft uitgekeerd. De beschuldiging dat íe valselijke feiten aanhaalt is IMO niet best want die beschuldiging is met 1 link aangetoond.
Correct, je kunt met 1 link aantonen dat die stichting geen geld uitgekeerd heeft, maar wil jij dan zeggen dat dit meteen een sterk argument is dat er sprake is van corruptie in de overheid (of de rechterlijke macht, of vul maar in)? Dan zou je dus de verzwegen implicatie (Stichting X keert niet al het geld uit → De overheid is corrupt) accepteren. Zelf zou ik zo'n implicatie niet al te vlug accepteren. Ik beschuldig hem hier dus niet van feitelijke onjuistheden, maar van het missen van de argumentatiestappen hoe je van feit X naar beschuldiging Y komt.
Of, om het subjectief mee te laten spelen, ik ken een Stichting Legionella-slachtoffers Bovenkarspel die het evrzekeringsgeld zou uitkeren maar dat na 10 jaar nog niet gedaan heeft maar het geld wel opgemaakt heeft. Iets soortgelijks verwijt ik vrijwel alle stichtingen die geld heffen voor anderen maar zelden uitkeren, ook zij krijgen salaris en marmeren hoofdkantoor en dat soort onbewijsbare feiten neem ik wel mee.
Zouden zulke zaken niet tevoorschijn komen wanneer de boekhouding van zulke stichtingen doorgenomen worden? Aangenomen dat het doel van een stichting niet wordt nageleefd en dat de leden van de stichting zichzelf dus verrijken, dan kun je stellen dat zij mogelijk corrupt zijn. Desondanks kun je dit niet direct gebruiken om ook meteen een geheel andere partij (zoals bijv. een rechter) van corruptie te beschuldigen.

Ongeacht of een andere partij corrupt is, het onderwerp van het nieuwsartikel was nog steeds de rechtzaak tegen Mininova. Wat Mininova doet en gedaan heeft staat dus centraal. Al zou de aanklager, stichting Brein, helemaal tot op het bot corrupt zijn, het gaat nog steeds voornamelijk om de aanklacht en de redelijkheid ervan. Dat de aanklager fout zou zijn maakt de aangeklaagde niet minder fout of de aanklacht oneerlijker.
En dan nog, als een reply als dat van Rob Coops een magere 0 ontvangt, welke motivatie heeft iemand nog over om replies te bakken a la betoog?
Een lage score zou juist een motivatie moeten zijn om te zorgen dat je argumentatie de volgende keer beter is.
En zijn alle +1 of hoger-replies dan zoveel beter dan dat of vindt er gewoon devaluatie plaats?
Ik heb geen idee of alle +1 en hoger replies zoveel beter zijn, maar ik geef +1 en hoger aan on-topic posts, informatieve posts en goed onderbouwde posts. Posts met te veel drogredenen en rammelende argumentatie en posts als flames en trolls krijgen van mij iig geen +1 of hoger.
Het +3 niveau is voor mij iig niet heilig en deel graag goede waarderingen uit aan redelijk goede posten. Zuinige waarderingen loopt de FP toch al van over, niet de betere replies ook naaien zou ik zeggen.
In m'n eerdere post heb ik dus aangegeven waarom ik dus Rob Coops niet een van de betere replies vind.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

RayNbow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:25:
[...]
De inhoud is ook naast de vorm belangrijk. Hoe wil je anders bijv. beoordelen of iets off-topic of irrelevant is zonder naar de inhoud te kijken? Bij de vorm kijk je of alle getrokken conclusies een logisch gevolg zijn (en dus bijv. geen non-sequiturs) en of er geen drogredenen (e.g. ad hominem) zijn gebruikt.
Geloof mij maar dat voldoende posten op de FP niet het niveau hebben dat op basis van die dingen een toekenning verdienen. Wanneer dat wel van toepassing wordt staat alles op 0 of -1
Het was om aan te tonen waarom ik geen score als +2 of +3 in zijn post ziet.
En toch is een +1 karig en een 0 of -1 een mismod. Niet omdat de inhoud al dan niet juist is, maar omdat de post conform de FAQ meer verdient. Net zoals jouw post hierzo een +3 verdient hoef je geen partij te kiezen (je te verliezen in 1 kant).
Zelfs al had ik een inhoudelijke reactie geplaatst op de FP, ik betwijfel of hij het gelezen zou hebben en zich hebben verdedigd. (Het probleem is hier dat je geen notificaties krijgt wanneer iemand op je reageert @ FP.) Maar als je wilt kan ik wel een linkje naar dit topic plaatsen op de FP, zodat hij hier zijn manier van argumenteren kan verdedigen.
Dat maakt niet uit. Hij is 1 lezer, net zoals jij. Als hij zo'n post bakt zijn er wel 1000den lezers die er wat inzien. Weerleg je dat daar, dan lezen die 1000den dat ook en verliest de eerste post aan waarde en wint die van jouw. Hoeveel mensen wil je overtuigen? 1 of 1000?
Het proberen om een publiek te bespelen is alleen nog steeds geen vrijbrief om een rammelende argumentatie op te zetten. Een rammelende argumentatie verdient geen hoge score.
Een rammelde argumentatie kan je onmogelijk objectief vaststellen in subjectieve discussies. Jullie hebben allebei gelijk en toch allebei dus weer niet. Daarom kiest het modsysteem geen partij en verdient een goede reply waarde en een rammelende argumentatie een weerwoord, geen moderatie.
Details kun je soms weglaten door simpelweg te linken. Als je details weglaat loop je het risico om daarop te worden aangesproken, zeker als het om non-triviale en zware beschuldigingen gaat.
Echt niet, de bewijslast is niet dat je ongeinformeerd publiuek moet voorzien van een serie linkjes om je betoog kracht bij te zetten. Een Wilders hoeft dat niet en hem tegenspreken met 1000den voetnoten en referenties ook niet. DIe verplichting kan je niet zomaar opleggen. Als je wat meer kennis hebt kan je dat zelf ook invullen (en positief benaderen).
Het doel van een betoog is om iemand te overtuigen. Als je verhaal onleesbaar is of er missen te veel details, dan lijkt het me terecht dat de lezer om opheldering vraagt.
Dat betoog waar ik het over heb is niet echt onleesbaar
Een lage streek zou ik pas vinden als de lezer elke verzwegen, triviale premisse betwist.
Dat gebeurt voldoende
Ik heb al een aantal replies van 'm gezien en gelezen, maar qua argumentatievorm was ik nooit onder de indruk van zijn posts.
Dat mag :)
Correct, je kunt met 1 link aantonen dat die stichting geen geld uitgekeerd heeft, maar wil jij dan zeggen dat dit meteen een sterk argument is dat er sprake is van corruptie in de overheid (of de rechterlijke macht, of vul maar in)? Dan zou je dus de verzwegen implicatie (Stichting X keert niet al het geld uit → De overheid is corrupt) accepteren. Zelf zou ik zo'n implicatie niet al te vlug accepteren. Ik beschuldig hem hier dus niet van feitelijke onjuistheden, maar van het missen van de argumentatiestappen hoe je van feit X naar beschuldiging Y komt.
Dat zo'n stichting bestaat (of oplichters in het algemeen) verwijt ik wel degelijk de overheid. Een misdaad begaan of gedogen is beide fout IMO. Dat de overheid zo laks is en zich zo makkelijk ervan afmaakt is echt niet in een publiek belang. Nog los vansteekpennigende ambtenaren.
Een lage score zou juist een motivatie moeten zijn om te zorgen dat je argumentatie de volgende keer beter is.
Daarom moet je an sich goede posten goed beoordelen en niet over de terechte/onterechte inhoud gaan mieren. Het 1 motiveert, het andere zwaardere beoordelen demotiveert. Het is niet dat we straks alleen maar gepeupel en high-end profs hebben. Er moet simpelweg ook wat tussenin zitten.

* Delerium is van een breed spectrum.
Ik heb geen idee of alle +1 en hoger replies zoveel beter zijn, maar ik geef +1 en hoger aan on-topic posts, informatieve posts en goed onderbouwde posts. Posts met te veel drogredenen en rammelende argumentatie en posts als flames en trolls krijgen van mij iig geen +1 of hoger.
In subjectievere draden spelen dan weer andere dingen, maar die zijn dus ook voor moderaties subjectief.
Anoniem: 80466 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:27:
[...]Je maakt dezelfde fout als hij. Downloaden is niet illegaal en je mag dus best een plaat downloaden (zelfs ongeacht of hje daar het origineel van hebt). Het hele topic gaat over verpreiden van auteursrechterlijk beschermd materiaal of het faciliteren daarvan. Een lange rant over waarom downloaden niet altijd illegaal is, is feitelijk onjuist, non-relevant en eigenlijk gewoon off topic..
Dat betwist ik. Ik realiseer me dat je aanbieders moet aanpakken omdat de gelegenheid de dief maakt en slechts een beperkt percentage legaal download. Maar Brein wil ook eindgebruikers treiteren (zie de promofilmpjes op ALLE legale DVD's) en dus ook alle downloaders criminaliseren. En daar wil ik niet aan meedoen en daarom wil ik ook dat Brein z'n verhaal correct krijgt. Ik download vrijwel niets en al helemaal niet illegaal. Toch betaal ik heffingen en betaal ik ook voor DVD"s als ik de film in de bios al gezien heb (ergo, de DVD goedkoper zou moeten zijn omdat de kijkrechten al betaald zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 27-08-2009 19:07 ]

Delerium schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:03:
[...]
Dat betwist ik. Ik realiseer me dat je aanbieders moet aanpakken omdat de gelegenheid de dief maakt en slechts een beperkt percentage legaal download. Maar Brein wil ook eindgebruikers treiteren (zie de promofilmpjes op ALLE legale DVD's) en dus ook alle downloaders criminaliseren. En daar wil ik niet aan meedoen en daarom wil ik ook dat Brein z'n verhaal correct krijgt. Ik download vrijwel niets en al helemaal niet illegaal. Toch betaal ik heffingen en betaal ik ook voor DVD"s als ik de film in de bios al gezien heb (ergo, de DVD goedkoper zou moeten zijn omdat de kijkrechten al betaald zijn).
Prima als je daarover wilt lullen maar doe dat dan in een topic over de stichting thuiskopie of zo en schrijf niet een ellenlang stuk (meer een rant) op de FP terwijl downloaden helemaal het issue daar niet is. Daar hoef je dan zeker geen hoge moderatie score voor te krijgen.
Liever veel korter en meer over het onderwerp in het artikel graag.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Alleen kan de eerste niet zo goed rekenen. De tweede wel :).

Punt is of je het een zinvolle correctie vindt, of betweterig.

Ik ga voor de tweede om twee redenen:
1) Er staan al reacties die de rekenfout impliciet verbeteren;
2) De rest van de lezers hebben er kennelijk geen problemen mee.

Tot zover de nul voor de tweede.
Ik heb lang zitten twijfelen over de +1 voor de eerste. Immers zijn reactie heeft alleen bestaansrecht door zijn rekenfout. Moet je dat dan niet gewoon op een nul modereren? Dat heb ik dus nu ook gedaan.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik ben nog maar pas begonnen met modereren, dus als ik ernaast zit, laat het mij aub weten...

Anoniem: 103236 in 'reviews: Gamescom: Command & Conquer 4'

Iemand geeft dit +3. Meningmod?

ALF in 'nieuws: Aandeelhouders keuren overname The Pirate Bay goed'

Ik snap niet waarom deze reactie massaal +2 krijgt. Geen argumentatie, geen onderbouwing. Enkel speculatie dat er "iets" zou kunnen achter zitten. Er wordt zelfs niet gezegd wat.

Daikiri in 'nieuws: Filmmaatschapijen fiatteren distributie divx-films'

Is zo'n reactie +2 waard? Onsamenhangend verhaal uitgaande van een op niets gebaseerde stelling ("dienst wordt gelanceerd om illegaal downloaden aan te moedigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjerry schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:49:
Alleen kan de eerste niet zo goed rekenen. De tweede wel :).

Punt is of je het een zinvolle correctie vindt, of betweterig.

Ik ga voor de tweede om twee redenen:
1) Er staan al reacties die de rekenfout impliciet verbeteren;
2) De rest van de lezers hebben er kennelijk geen problemen mee.

Tot zover de nul voor de tweede.
Die andere reacties kon hij vrijwel zeker nog niet zien en bovendien is hij de enige die wel de geclaimde
berekening echt corrigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wie wil deze draad eens doorlopen: nieuws: Windows Live Messenger-gebruikers moeten verplicht upgraden

Heel veel "ik gebruik geen MSN messenger" of "Ik gebruik programma XYZ" reacties die gewoon offtopic zijn.

Deze hoeft trouwens ook niet op +1: Anoniem: 142689 in 'nieuws: Windows Live Messenger-gebruikers moeten verplicht upgraden'
Gelijk de argumenten van anderen afdoen als gezeur lijkt mij niet nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 28-08-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom wordt deze onzin reactie met een +1 beloond? Een nul lijkt me al ruim voldoende. Hij vergelijkt appels met peren en bovendien neemt hij niet de moeite om zijn aanname te staven aan de link in het artikel.
M2M in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''

Iets soortgelijks voor: Rob Coops in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''

Eindelijk iemand die het begrijpt en die krijgt dan ook maar een +1.......
Anoniem: 77640 in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''
Nette uitleg, informatief, correct dus minimaal een +2 IMO.
Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:28:
[...]

Die andere reacties kon hij vrijwel zeker nog niet zien en bovendien is hij de enige die wel de geclaimde
berekening echt corrigeert.
Ik heb ze beide een nul gegeven, maar ik kan me er in vinden dat als er eentje een +1 verdient het eerder de twede dan de eerste reactie is.

[ Voor 38% gewijzigd door Pjerry op 28-08-2009 12:50 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

neonlamp schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 02:44:
Ik ben nog maar pas begonnen met modereren, dus als ik ernaast zit, laat het mij aub weten...

Anoniem: 103236 in 'reviews: Gamescom: Command & Conquer 4'

Iemand geeft dit +3. Meningmod?
Of is gewoon gek. Zou het zelf een +1 geven voor nostalgie, maar dat is eigenlijk ook al meningmodden imho ;).
ALF in 'nieuws: Aandeelhouders keuren overname The Pirate Bay goed'

Ik snap niet waarom deze reactie massaal +2 krijgt. Geen argumentatie, geen onderbouwing. Enkel speculatie dat er "iets" zou kunnen achter zitten. Er wordt zelfs niet gezegd wat.
Heb hem 3x moeten lezen voor ik snapte wat hij bedoelde, en dan nog... een 0,5 ofzo.. misschien net een +1.
Daikiri in 'nieuws: Filmmaatschapijen fiatteren distributie divx-films'

Is zo'n reactie +2 waard? Onsamenhangend verhaal uitgaande van een op niets gebaseerde stelling ("dienst wordt gelanceerd om illegaal downloaden aan te moedigen).
Heb hem een +2 gegeven. Voor een deel om iemand die wel kritische is maar dat zonder nutteloze toevoegingen zoals maffia, debielen of ander random scheldwoord/beschuldiging doet. Een voorbeeld voor andere ranters/kritische mensen *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Electrowolf schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Of is gewoon gek. Zou het zelf een +1 geven voor nostalgie, maar dat is eigenlijk ook al meningmodden imho ;).

[...]

Heb hem 3x moeten lezen voor ik snapte wat hij bedoelde, en dan nog... een 0,5 ofzo.. misschien net een +1.

[...]

Heb hem een +2 gegeven. Voor een deel om iemand die wel kritische is maar dat zonder nutteloze toevoegingen zoals maffia, debielen of ander random scheldwoord/beschuldiging doet. Een voorbeeld voor andere ranters/kritische mensen *O*.
De eerste : te laat....
De tweede: gewoon een echte +1, doet een veronderstelling, zonder direct te beschuldigen. Zet jer aan het denken.
De derde: Moet niet gekker worden, een +2 omdat hij gen scheldwoorden gebruikt. Ik vind het maximaal een +1. Beetje onsamenhangend verhaal met allemaal niet onderbouwde statements. Ik vraag me echt af waar je de +2 waardering vandaan haalt (afgezien dan van het ontbreken van scheldwoorden, wat ik geen plus vind. Scheldwoorden zijn nl. een min!)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Pjerry schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:52:
[...]
De derde: Moet niet gekker worden, een +2 omdat hij gen scheldwoorden gebruikt. Ik vind het maximaal een +1. Beetje onsamenhangend verhaal met allemaal niet onderbouwde statements. Ik vraag me echt af waar je de +2 waardering vandaan haalt (afgezien dan van het ontbreken van scheldwoorden, wat ik geen plus vind. Scheldwoorden zijn nl. een min!)
Naar mijn idee maakt hij wel een aantal interessante doch kritische punten. Dat samen met de lijn die men (voor zo ver dat opmaak uit de afgelopen tijd in dit topic te lezen) wil inzetten om minder +1 te geven, en dat het een mooi voorbeeld is van het wel kritische kunnen zijn heb ik meegenomen. Alles bij elkaar rechtvaardigd het voor mij een (doch krappe) +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ja, maar zoals je uit mijn eerdere reacties hebt kunnen lezen, ben ik een felle tegenstander van we moeten meer +2's en +3's geven om aan een bepaald percentage te komen.
Er moeten meer +2's en +3's komen omdat de inhoud beter wordt! Als dat dus niet zo is, ga ik niet op de helling om een reactie die ik maar een +1 waard vind (zoals deze) toch maar een +2 te geven want we moeten zo nodig hoger waarderen.
IMHO de helling waar we vanaf glijden om uiteindelijk te komen bij maar zeer matige topics en replies.
De discussie moet niet zijn dat we te weinig hoge waarderingen uitspreken, maar veeleer hoe krijgen we het niveau van de reacties omhoog.

Met een soort gelijk iets zijn we bezig ten opzichte van productreviews. Daar moeten niet meer sterren uitgedeeld worden omdat we zonodig meer 4 en 5 sterren reviews krijgen, maar hoe krijgen de reviews een betere inhoud zodat we terecht die 4 en 5 sterren uit kunnen gaan delen. Bij Wiethoofd zie je nu een blog (het resultaat van een discussie achter de schermen van een groepje van 3 mensen) over de UBB-codes. We zijn een heel stuk in elkaar aan het zetten waarin richtlijnen, handvatten en tips komen te staan om tot een betere review te komen. Dit zal denk ik met een maandje naar buiten komen. Ik heb zelf een keer een blog gelanceerd over betere reviews, evenals Reinman. Allemaal om betere reviews te krijgen.

De aanpak bij replies kan natuurlijk niet hetzelfde zijn, maar er wordt ook nog niet echt over nagedacht hoe het wel zou kunnen. Iig is m.i. niet de juiste de weg, de weg van maar hoger gaan waarderen.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een reactie die imo toch minstens een +1 moet scoren:
ZenTex in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''

Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie AndrewF in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler'' zo ongewenst is. Een nul lijkt mij op zijn plaats.

Deze mag van mij ook op nul, beetje te kort (hij heeft wel gelijk), maar voor een +1 mag er toch wel wat uitleg bij:
Anoniem: 135819 in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''

Deze reactie dj.verhulst in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler'' op nul te zetten heeft m.i. veel te maken met meningmodden. +1 wmb.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Anoniem: 111970 in 'nieuws: Brein werkt aan nieuwe rechtszaken tegen Nederlandse sites'

degene die +2 en +3 hebben gegeven mogen ff na gekeken worden

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een +1 voor deze reactie vind ik echt wel een beetje karig......
Pjerry in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad minstens. +2 gegeven.
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie AndrewF in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler'' zo ongewenst is. Een nul lijkt mij op zijn plaats.
Offtopic, maar niet niet ongewenst, 0.
Deze mag van mij ook op nul, beetje te kort (hij heeft wel gelijk), maar voor een +1 mag er toch wel wat uitleg bij:
Anoniem: 135819 in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler''
Te simpel inderdaad.
Deze reactie dj.verhulst in 'nieuws: 'Supercomputer die klimaatverandering berekent zelf grote vervuiler'' op nul te zetten heeft m.i. veel te maken met meningmodden. +1 wmb.
En ook die ben ik het mee eens, +1.
Dat is wel erg hoog inderdaad voor zo'n zinloze reactie, 0 is zat.
Check again :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

weer proberen je eigen reacties omhoog te praten??????

Het is je weer gelukt! +2 van mij! :P

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Als hij het artikel wat beter gelezen had was dit overbodig geweest, een 0 is volgens mij zat voor deze reactie
defixje in 'nieuws: PS3 Slim blijkt veel zuiniger dan oude PS3'

Gaat er direkt vanuit dat degene waarop hij reageert het artikel niet goed gelezen heeft,terwijl de poster volgens mij gewoon een extra reden noemt waardoor intel er niet mee doorgaat.
Op deze manier iemand afbekken is wmb onnodig/ongewenst gekoppeld aan een overbodige reactie, -1 dus

Olaf van der Spek in 'nieuws: 'Intel schrapt nieuwe generatie Turbo Memory''

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

k1n8fisher schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

weer proberen je eigen reacties omhoog te praten??????

Het is je weer gelukt! +2 van mij! :P
Goede ervaringen mee :P.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 132566 in 'nieuws: Brein werkt aan nieuwe rechtszaken tegen Nederlandse sites'
Wmb mag die op +2. Op IRC werd er gesteld dat er een flamerige passage in zit:
Eerst maken ze verlies op de illegale downloads, nu kunnen zij hun zuurverdiende centjes (van die anderhalve moron die wel legaal koopt) aan Dhr. Kuik afstaan.
...maar imo kun je dat niet letterlijk nemen. Ik vat het op als "de weinigen die het wel legaal doen". Wat vinden jullie?

Het is imo toch zeker wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Gewoon een +1 lijkt me:
ikmattie in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'

Niet omdat het een reactie van Femme is (Femme in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'), maar degene die hier een nul aan gaf mag wel even nagekeken worden. Evenals de =1 voor deze reactie: Supremo in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'. Gewoon on-topic zou ik zo zeggen. En deze -1 8)7.

In de hele thread worden trouwens onterechte 0's en -1's uitgedeeld. Groot vermoeden van meningmodden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:31:
Anoniem: 132566 in 'nieuws: Brein werkt aan nieuwe rechtszaken tegen Nederlandse sites'
Wmb mag die op +2. Op IRC werd er gesteld dat er een flamerige passage in zit:

[...]

...maar imo kun je dat niet letterlijk nemen. Ik vat het op als "de weinigen die het wel legaal doen". Wat vinden jullie?

Het is imo toch zeker wel een +1 waard.
Een +1 vind ik het ook wel waard. Die passage is voor mijn gevoel zeker niet persoonlijk bedoelt en til ik dan ook niet al te zwaar aan :)

[ Voor 68% gewijzigd door Arne op 29-08-2009 02:03 . Reden: quote door Pjerry die me voor was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Pjerry schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:01:
Gewoon een +1 lijkt me:
ikmattie in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'

Niet omdat het een reactie van Femme is (Femme in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'), maar degene die hier een nul aan gaf mag wel even nagekeken worden.
Eens
Evenals de =1 voor deze reactie: Supremo in 'nieuws: Sony introduceert drie nieuwe Alpha-dslr's'. Gewoon on-topic zou ik zo zeggen.
Ik vind die laatste zin eigenlijk wel genoeg op de persoon voor hem gericht om niet hoger dan een 0 te geven.
En deze -1 8)7.

In de hele thread worden trouwens onterechte 0's en -1's uitgedeeld. Groot vermoeden van meningmodden.
Lijkt me ook niet de bedoeling idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar deze reactie is gewoon één grote complottheorie zonder onderbouwing, een 0 lijkt me het maximum, maar ik kies voor de -1.

Die +1 en +2 lijken me meningmodders en mogen imho wel nagekeken worden.

En degene die deze reactie een -1 gaven zijn imho ook meningmodders die nagekeken zouden mogen worden. Lijkt me een keurige +1 als minimum.

Ook de -1 gevers van deze reactie mogen imho een onderzoekje ondergaan, is niks -1 aan.

En de +1 gever aan deze op de man spelende flamebait is ook rijp voor onderzoek imho.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2009 12:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wie wil deze 0 naar de -1 drukken waar hij op hoort te staan:

Desiler in 'meuk: Fraps 2.9.9'

Geven jullie deze open deur een +2 of een +1? Ik vond een +1 wel voldoende eigenlijk.
Anoniem: 8510 in 'meuk: Hitman Pro 3.5 build 70'

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 30-08-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
waarom -1? 0 lijkt me beter passen, post was een serieuze reactie op bovenstaande post
Wannial in 'nieuws: Hacker bekent in grootschalige creditcardzwendel VS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yeseterror schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:19:
waarom -1? 0 lijkt me beter passen, post was een serieuze reactie op bovenstaande post
Wannial in 'nieuws: Hacker bekent in grootschalige creditcardzwendel VS'
Reactie bestaat voor tweederde uit moderatiegezeik, en datgene wat géén moderatiegezeik is, is gewoon een loze kreet zonder enige onderbouwing.

Optellend kan ik er echt niet meer dan een -1 van maken, sorry.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wildhagen schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Reactie bestaat voor tweederde uit moderatiegezeik, en datgene wat géén moderatiegezeik is, is gewoon een loze kreet zonder enige onderbouwing.

Optellend kan ik er echt niet meer dan een -1 van maken, sorry.
De post heeft nu een behoorlijke overhaul gekregen (als in edit zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Weet niet wat er voor de edit stond,maar zoals ik hem nu zie moet een 0 toch wel kunnen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

pcgek schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:19:
Weet niet wat er voor de edit stond,maar zoals ik hem nu zie moet een 0 toch wel kunnen.
Voorheen stond er gezeur over het omlaag modden van de reactie ipv wat er nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
er stond "waarom word dit nou omlaag gemod, dit was een serieuze reactie"

dat is er vantussen gehaald, verder niets meer aangepast daarna

[ Voor 31% gewijzigd door Wannial op 30-08-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:
Ik weet niet, maar deze reactie is gewoon één grote complottheorie zonder onderbouwing, een 0 lijkt me het maximum, maar ik kies voor de -1.
Hij mag die mening hebben. Zegt niet dat het zo is. Dus een nul lijkt mij meer op zijn plaats dan een -1.
En degene die deze reactie een -1 gaven zijn imho ook meningmodders die nagekeken zouden mogen worden. Lijkt me een keurige +1 als minimum.
+1 ben ik wel mee eens maar dan als maximum. Ik vind het nl. een beetje een drogrede die hier gehouden wordt.
Waar het om gaat is dat je niet aan kunt tonen of er niet veel meer aanslagen plaats zouden vinden als dat soort acties niet ondernomen worden. Daarnaast heeft het met het veiligheidsgevoel van de burger te maken. Wat gebeurt er met dat veiligheidsgevoel als je geen acties onderneemt tegen terrorisme (hoewel ik het evenwicht ook een beetje zoek vind)? Iedereen accepteert (maar betreurt ook) doden in het verkeer. Dit wordt min of meer geaccepteerd als de keerzijde van onze welvaart.
De hele vergelijking is dus absolute onzin en zou daarom imo een mismod zijn als je dat hoger dan een +1 modereert.
En de +1 gever aan deze op de man spelende flamebait is ook rijp voor onderzoek imho.
Eensch....
Maar hoe persoonlijk is het, ik weet niet wat een psygiater is :P.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
Zijn er richtlijnen mbt het direct persoonlijk aanvallen van iemand in een reactie? Ik weet dat een -2 niet snel en vaak gegeven wordt, maar Anoniem: 285004 in 'nieuws: Apple ontkent accuprobleem met iPhone' maakt het voor mij toch echt wel te bont. Die hele discussie over het accu probleem van de Iphone lijkt hij zich persoonlijk erg aangevallen, getuige ook Anoniem: 285004 in 'nieuws: Apple ontkent accuprobleem met iPhone'.

Als ik de post geschiedenis van de betreffende gebruiker bekijk dan valt mij vooral de Pro Apple houding op, op zich niets mis mee, ware het niet dat hij in elk negatief bericht over Apple laat weten dat het 'niet kan' en zijn mening wel erg hard verwoord en hierin op geen enkele manier tegenspraak lijkt te dulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk niet dat replies van dat niveau een -2 verdienen. Zo erg is het ook niet (we reserveren -2 voor errug erg).

Neemt niet weg dat een corrigerende mail geen kwaad kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze heeft nog wat tikken nodig naar -1
Ook al Bezet in 'nieuws: 'Britse regering moet Alan Turing postuum excuses aanbieden''

Waarom er nog personen daar een plus 1 voor geven ...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 31-08-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Even een kort vraagje aan alle 31 moderators die dit een -1 waard vinden :

Jungian in 'nieuws: Opera ziet winst en aantal gebruikers stijgen'
Zo vernieuwend, dat ze nog steeds geen plugin-structuur in hebben weten te bouwen die een 1password-plugin mogelijk maakt. :+
Waarom mag ik het niet oneens zijn met de poster boven mij ? Ik vind deze versie van Opera niet _enorm_ vernieuwend in vergelijking met vorige versies, niet met andere browsers en vind het gebrek van een plug-instructuur een behoorlijke makke, vooral als het gaat om een plugin als 1password, die een enorme aanvulling kan zijn op je browserervaring.

Mag ik dit niet vinden ? Ben ik tegenwoordig verplicht om positief te reageren ? Als ik de meneer boven mij had gepapegaaid had het allemaal prima geweest ?

* Jungian weet in ieder geval weer waarom hij al bijna nooit reageerde op de frontpage 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 31-08-2009 16:30 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet dat ik ertussen sta, maar die smiley doet 't 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Delerium schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:35:
Niet dat ik ertussen sta, maar die smiley doet 't 'm
_O- Dus als je _in mijn ogen zeer overdreven_ (mening alert :+) aangeeft dat Opera 10 vernieuwend is wordt je op handen gedragen, maar als je die uitspraak betwist mag je meteen het verdomhoekje in ? :')

Kan ik dan niet meteen een frontpage-reageerban krijgen ? Dat zou voorkomen dat ik ooit nog eens ageer tegen overdreven positieve berichten.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jungian schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:48:
O- Dus als je _in mijn ogen zeer overdreven_ (mening alert :+) aangeeft dat Opera 10 vernieuwend is wordt je op handen gedragen, maar als je die uitspraak betwist mag je meteen het verdomhoekje in ? :')
Van mij mag je gewoon aangeven dat er voldoende aan ontbreekt. Ik zal je niet tegenhouden whatsoever om te roepen dat de keizer geen kleren heeft. Alleen je smiley's dragen je boodschap niet, die ridiculiseren de boel zodat de tekst nauwelijks serieus overkomt. Je smiley hier precies zo en ik geef dan nog alleen maar aan waardoor je reply het -1-aanzien heeft verkregen.

Een ban? Van mij hoef je ook niet te reageren of ingelogt blijven. 't maar net welke smiley te gebruikt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 31-08-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is er zo +1-waardig aan deze reactie? :?

En de modmisbruiker die deze troll een +1 gaf mag imho onderzocht worden. Als je aan MS-bashing doet in een topic dat helemaal niks met MS te maken heeft, is de enige verdedigbare score een -1 imho.

[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2009 16:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Delerium schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:53:
Een ban? Van mij hoef je ook niet te reageren of ingelogt blijven.
Hmmmm.... ik zou natuurlijk ook Opera kunnen gebruiken voor de frontpage <+:) Ik ga nu weer alleen m'n eigen tijd verdoen. :>

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
D!zzy in 'meuk: OpenOffice.org 3.1.1' is volgens mij niet meer dan een 0 waard (helemaal als je het in mijn ogen onnodig copy pasten meeneemt, enkel een linkje zou voldoen en scrollwerk schelen). Iemand heeft een compensatie mod gegeven van +2 om hem op +1 te laten komen. Onrecht in mijn ogen, tenzij iemand me kan vertellen dat ik het bij het verkeerde eind heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
In het topic over Turing wordt volgens mij niet helemaal coherent gemodereerd. Zo zijn er opmerkingen, zoals die van SuperDre in Britse regering moet Alan Turing postuum excuses aanbieden die op 6 maal -1 gezet zijn, terwijl hij volgens mij +1 moet zijn. Het is namelijk een onderbouwde ontopic opmerking.

Andere opmerkingen worden positief bemodereeerd, zoals die van Sculpter terwijl het gaat om een offtopic, betoog waarvan sommige delen mij naar -1 doen neigen.
En politiek en vrij denken, houdt onze maatschappij tegen. Kijk om ons heen. En internet.. Tis een mooi medium waar k zeker gebruik van maak. Maar verachtelijk wordt gebruikt. Denk aan de Hyves en msn generatie..
De bijdrage van Garagaholic is dan weer met +2 beloond, terwijl hij volgens mij hoogstens +1 maar misschien ook wel 0 verdient.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

SuperDre in 'nieuws: 'Britse regering moet Alan Turing postuum excuses aanbieden'' -> +1 erbij (speelt heel zuiver op de bal)
Anoniem: 316416 in 'nieuws: 'Britse regering moet Alan Turing postuum excuses aanbieden'' -> gedrochtpost vol vooroordelen -> -1
garagaholic in 'nieuws: 'Britse regering moet Alan Turing postuum excuses aanbieden'' -> Ik heb toch een +2 gegeven. Het geeft toch wel weer wat de continuiteit is van het instituut waarmee fouten uit het verleden toch in het heden opnieuw besproken kan worden. IMO redelijk van toevoegende waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08
_Erikje_ in 'nieuws: Rechter haalt streep door veroordeling in Myspace-zelfmoordzaak'
Voldoende voor -2 vanwege doodsverwensing (hoe ie er bij komt dat het een kerel is weet ik ook niet :X )?

[ Voor 19% gewijzigd door EDIT op 01-09-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degenen die deze op de man spelende flamebait én troll een +1 gaf mag imho onderzocht worden, zelfs die 0 is uiterst dubieus. Is een overduidelijke -1.

Ook deze reactie speelt op de man (uit je nek lullen, laatste zin), een +2 is echt grof modmisbruik (meningmodder).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
wildhagen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:54:
Degenen die deze op de man spelende flamebait én troll een +1 gaf mag imho onderzocht worden, zelfs die 0 is uiterst dubieus. Is een overduidelijke -1.

Ook deze reactie speelt op de man (uit je nek lullen, laatste zin), een +2 is echt grof modmisbruik (meningmodder).
De eerste staat nu effectief op -1, de tweede moet nog een tikje hebben, maar die +1 vind ik al te hoog, laat staan die +2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met die tweede (uit je nek lullen) heb ik geheel geen probleem. Dat iemand anders de boel dermate uit proportie trekt maakt deze reactie nog niet -1 ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze: illstid in 'nieuws: Jammie Thomas probeert 'p2p-boete' omlaag te krijgen'
Een +3 geven is wel heel erg meningmodden. Er wordt weer maar eens de maffiavergelijking gemaakt en hij kan dus gewoon de afvalput in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:07:
Met die tweede (uit je nek lullen) heb ik geheel geen probleem. Dat iemand anders de boel dermate uit proportie trekt maakt deze reactie nog niet -1 ongewenst.
Als dat het enige zou zijn, zou een 0 ook voor mij nog bespreekbaar zijn.

Maar dit feit, gekoppeld aan de wel degelijk op de man spelende laatste zin, en de gevoeligheid van het onderwerp doet mij iig een -1 uitdelen.

Alles boven de 0 is imho overigens wel onverdedigbaar gezien bovenstaande.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 09:31
In dit draadje wordt door papegaaimodden van een eerste foute mod heel veel reactie op 0 gezet. Mi onterecht.
nieuws: Noctua maakt NH-U12P SE2-koeler geschikt voor socket 1156

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt. Ik heb er net een hoop op +1 gezet. Deze mag ook nog: oshiro in 'nieuws: Noctua maakt NH-U12P SE2-koeler geschikt voor socket 1156'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

k1n8fisher schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:09:
Deze: illstid in 'nieuws: Jammie Thomas probeert 'p2p-boete' omlaag te krijgen'
Een +3 geven is wel heel erg meningmodden. Er wordt weer maar eens de maffiavergelijking gemaakt en hij kan dus gewoon de afvalput in.
Die laatste alinea doet 't 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Delerium schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:53:
[...]

Die laatste alinea doet 't 'm
Ik zie dat de +3 gever al zijn moderatie heeft veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd. Ondanks dat hij van +3 naar +1 is aangepast, blijft het wel modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bevestigt eigenlijk alleen maar iets van degene waar hij op reageert,begint ook nog eens zomaar wat te roepen over fanboy''s. Denk daarom dat een 0 voor deze reactie meer dan genoeg is.
Kerberos84 in 'nieuws: Hitachi brengt mobiele 500GB-schijf met 7200rpm-snelheid uit'
En waarom deze reactie zoveel +1 krijgt snap ik helemaal niet, gaat alleen door over het fanboy gedeelte.
edwingr in 'nieuws: Hitachi brengt mobiele 500GB-schijf met 7200rpm-snelheid uit'

Denk eerder een -1 dan een 0, jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat betreft die eerste.. ik vind het wat zwaar om daar een 0 voor te geven. Hij mag van mij op +1 staan. Maar ik kan me iets bij een 0 voorstellen.

Die tweede is hoogstens een 0. Ik geef zelf een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Voegt in mijn ogen toch echt niets toe, zie er niet meer in dan een 0
Freee!! in 'nieuws: Rechter haalt streep door veroordeling in Myspace-zelfmoordzaak'

Moeten dit soort posts een 0 krijgen? lijkt me toch erg overgewaardeerd
Anoniem: 315164 in 'nieuws: Rechter haalt streep door veroordeling in Myspace-zelfmoordzaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Bux666 in 'meuk: Opera 10.00 Final', hij mag dan wel een punt hebben maar het heeft niets te maken met de release van Opera 10.0 .. offtopic lijkt me hier meer gepast dan een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 111380 in 'nieuws: Rockstar publiceert video van The Ballad of Gay Tony' mag wel eens nagekeken worden. Hoort op -1, heeft zelfs +1 gekregen.
Faust in 'nieuws: Rockstar publiceert video van The Ballad of Gay Tony' mag ook wel wat naar beneden. Je hebt verbuigen van statistieken, maar dit is totale onzin verkondigen (hij denkt blijkbaar dat een xbox 66% van zijn levensduur defect is ipv dat 66% van de xboxen -voor zover dat een reel cijfer is- ooit defect geraken).
Heel dat topic heeft trouwens aandacht nodig.

Anoniem: 190625 in 'nieuws: Rockstar publiceert video van The Ballad of Gay Tony' is -2 kandidaat?

[ Voor 64% gewijzigd door boe2 op 01-09-2009 23:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik twijfel een beetje. Eigenlijk vind ik een -1 wel genoeg, want als precies hetzelfde verhaal over een blanke had gestaan voelde het minder erg. Vooral nu vanwege het woord 'neger' wat vaker negatief gebruikt wordt dan positief. Ik denk dat ik het bij een -1 laat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als er 'blanke' had gestaan (los van het feit dat het geen steek zou houden aangezien de meeste friese mannen en Amerikaanse presidenten idd blank waren) was het gewoon zware discriminatie tegenover blanken geweest hoor :?. Het is duidelijk dat hij de aanwezigheid van 'negers' niet wil tolereren.

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 02-09-2009 10:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat hij ze opeens op veel plekken tegenkomt. Echt racisme vind ik het nu niet, maar wel genoeg voor een -1. Misschien dat een collega PowerMod er nog anders over denkt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe zien jullie deze reactie? Die laatste zin maakt het imho een troll, en dus -1.

Die +1 is iig veel te hoog, dat verdient-ie sowieso niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie eigenlijk nauwelijks rascisme in de post. Een negatieve conotatie is er niet en het speelt wel deels in op een actueel onderwerp: veel blanke man in films/series/games. Het stigma wat het ademt en gebrek aan overige toevoegende waarde maakt het trouwens wel (normaal) zwaar overbodig.
wildhagen schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:32:
Hoe zien jullie deze reactie? Die laatste zin maakt het imho een troll, en dus -1.
Voegt weinig toe, maar een 0 komt wel aardig

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 02-09-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145435

Beste mensen,

Ik weet niet of de mods op je eigen bericht in twijfel trekken hier geplaatst moet worden, maar ik vond nergens waar je dat precies kon doen.

Hierbij : Mijn post. Deze staat gemod als 'off-topic/irrelevant'.

Voor zover ik weet is het zo dat, indien een nieuwsbericht over een onderzoek gaat, iemand zijn interpretatie mag geven over de bekomen resultaten. Hier heb ik dat ook gedaan door onrechtstreeks via feiten mijn argumenten duidelijk te maken.

Ik vraag me dan ook af waarom deze beoordeling gerechtvaardigd is. Zeker gezien reacties op mijn reactie allemaal +1 krijgen, hoewel deze enkel relevant zijn op mijn reactie maar simpelweg meer wetenschappelijke praat bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar één persoon met x6 weging heeft jouw reactie gemod. Natuurlijk mag je je eigen reactie ook gewoon hier opgeven, zodat er naar gekeken kan worden. Dat is eigenlijk ook mede de bedoeling van dit subforum/topic.

Ik vind het zelfs wel net een +2. Het is wel een vraag die wel vaker voorkomt in dergelijke artikelen, maar omdat het hele artikel over wifi gaat (dus ook straling in principe) vind ik hem wel goed passen en netjes geformuleerd. Een zij-discussie over straling kan voor velen best interessant zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben het niet helemaal met de inhoud van de reply eens, ik vind de inhoud best suggestief.
Maar dan nog, daarvoor heb ik een reply gebouwt: Delerium in 'nieuws: Onderzoek: steeds meer apparaten hebben wifi aan boord'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kixtart schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:13:
Ik vind het zelfs wel net een +2. Het is wel een vraag die wel vaker voorkomt in dergelijke artikelen, maar omdat het hele artikel over wifi gaat (dus ook straling in principe) vind ik hem wel goed passen en netjes geformuleerd. Een zij-discussie over straling kan voor velen best interessant zijn.
Mee eens, voor mij ook net een +2 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Is de 0 voor Anoniem: 80466 in 'nieuws: OpenDNS neemt resolver in Amsterdam in gebruik' niet te hoog?

Ik vind zelf een -1 eerder op z'n plaats omdat er foutieve informatie gegeven wordt. (Waarbij men in elk geval aan het vissen is naar een flamebait...).

En +1 is in elk geval veel te hoog en het heeft ook nog eens niet te maken met het topic (OpenDNS) zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Foutieve informatie verstrekken is geen valide reden om hem op -1 te zetten!

Denk dat een 0 prima kan, het is geen troll ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mee eens :)

Dat deze first post tot nu toe alleen maar +1 heeft gekregen snap ik niet, afmetingen staan duidelijk in het artikel(link) vermeld. Ik ga voor de 0,al zou een -1 ook net zo goed kunnen
CLB in 'nieuws: Toshiba brengt 640GB-schijf voor notebooks uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Voor een gedeelte klopt het wel. Als je gewoon bijvoorbeeld 'beans' typt in firefox krijg je de resultaten te zien in google (bonen dus). Maar als ik 'e' intyp dan weer celebrity news (http://uk.eonline.com/uberblog/index.jsp) :+

edit@hierboven:
Heb hem een 0 gegeven. Ziet er gewoon uit als een foutje en niet ongewenst gedrag.

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 02-09-2009 19:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Penguin
OK :)

De vraag is natuurlijk wel, wat te doen als men op fouten gewezen wordt en toch deze foute informatie blijft herhalen (in andere berichten).

Naar mijn mening is er wel een grens aan het kunnen spuien van foutieve informatie - als men iedere keer foute informatie blijft spuien en zo een bedrijf of product in een kwaad daglicht stelt dan ben je toch ook aan het trollen?

Of is dat iets dan dan maar in een reactie rechtgezet moet worden en daarmee uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zolang het geen troll, flame of ander -1 materiaal is, zou ik persoonlijk zeggen op 0 zetten, of eventueel +1 als de rest van de reactie wel iets toevoegt en de foutieve informatie niet té storend is.

Correcties kan je idd het beste in een reactie op die reactie plaatsen, dan heeft de rest er ook wat aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Penguin
Kixtart schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:59:
Voor een gedeelte klopt het wel. Als je gewoon bijvoorbeeld 'beans' typt in firefox krijg je de resultaten te zien in google (bonen dus). Maar als ik 'e' intyp dan weer celebrity news (http://uk.eonline.com/uberblog/index.jsp) :+
Maar op dat moment type je toch geen domeinnaam meer in? Als ik 'de.wereld.van.pietjepuk.com' dan type ik een domeinnaam in maar als ik 'pietjepuk' in tik kan ik hooguit proberen een lokale machine te benaderen...

Maar goed, dat is iets dat hier nu weer niet bediscusieerd hoeft te worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te zien heeft iemand in dit topic
nieuws: HTC lanceert eerste telefoon met Windows Mobile 6.5
zowat alle reacties voorzien van een 0 ongeacht de inhoud.
Gaarne ook wat andere mods in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kixtart schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:59:

edit@hierboven:
Heb hem een 0 gegeven. Ziet er gewoon uit als een foutje en niet ongewenst gedrag.
Met de combinatie 'eerste post' en niet goed lezen (is toch wel ongewenst gedrag) heb ik de meesten op -1 zien belanden. Zo te zien is dit ook nog eens een ervaren user die dat risico neemt ,komt tie met een 0 toch wel goed weg ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.