Als ik het dus goed begrijp heeft een grotere SSD minder snel last van vertraging, met betrekking tot het ontbreken van trim in OSX?
Mijn plan op het moment is de superdrive (DVDbrander) in mijn MBP i5 2,53 te vervangen door een 80 of 160 GB Postville (ik vind de 160 eigelijk net iets te duur). Iemand een beter alternatief? misschien een maandje wachten, (MBP moet toch weg ivm reparatie aan unibody, deuk)
Dan op de locatie waar nu de HHD zit de SSD te plaatsen en de op de super drive locatie de 7200 RPM 500 GB schijf te plaatsen die op het moment in de MBP zit.
Ik wil graag op de SSD bootcamp zetten icm met windows 7(staat nu ook op de HHD). Waarschijnlijk zal ik dan mijn, film, data, fotos,, en games op de HDD installeren. Muziek neem ik aan wel op de SSD (duurt soms 3 seconden nu voor dat een liedjes begint in iTunes).
Zal de trim optie in W7 voor problemen zorgen? (ik neem aan van niet het is immers een andere patitie).
Is er een handige manier om de HDD te gebruiken icm W7 en OSX? ( of heb ik dan weer 2 patities nodig?)
Is dit positief voor mijn baterij of juist negatief? (zal OSX de HDD laten sleepen op het moment dat ik gewoon zit te surfen?, met films kijken vanaf de HHD zal het wel extra baterij kosten neem ik aan...)
Instalatie. Aangezien ik geen DVD drive meer heb neem ik aan dat ik OSX vanaf USB kan instaleren en dan mijn muziek, foto;s en alles wat ik wil behouden terug sync via Timemachine?
Sorry als ik sommige dingen ook wel via google had kunnen vinden, maar ik was nu toch bezig met vragen stellen

. Alvast bedankt!