Vandaag zijn mijn optibay en mijn dvd-speler behuizing binnen gekomen. Daarom zoals beloofd mijn bevindingen.
Allereerst een plaatje van xbench.
De installatie ging prima, makkelijker dan de vorige, omdat ik hier al schroefdraad in de gaatjes had en de vorige had dat niet.
Na alle in elkaar gezet te hebben de Lion installatie gestart. En dat was binnen 20 minutjes zonder problemen klaar. (In tegenstelling tot een eerdere SL installatie die halverwege crashte ivm die I/O errors).
Even SMARTreporter geinstalleerd en die heeft tot nu toe nog geen errors gemeld. Het lijkt er dus op dat het allemaal in orde is
Daarna mijn dvd speler in de nieuwe behuizing gedaan. Als je de 9,5mm variant hebt moet je twee pootjes afbreken zodat je de onderkant er verder in kan klikken. Dat heb ik gedaan en zodoende de boel dicht geklikt.
Toen bij het testen had hij het moeilijk, er kwam wat haperend geluid uit het ding en uiteindelijk werd de cd weer uitgeworpen.
Ik heb toen de speler even getest terwijl hij uit de behuizing was. Toen deed hij het prima. Daarna weer teruggezet. Eerste keer geen probleem. Tweede keer weer rare geluiden, en hij probeerde 'm uit te werpen maar dat ging niet omdat de opening van de behuizing net iets te hoog zat.
Nou ja, lijkt me dus duidelijk dat ik de boel nog even goed moet uitlijnen. Maar dat heeft geen haast.
Optibay werkt dus goed! En ik ben tevens verbaasd over de snelheid van de verzending ( 10 dagen. Normaal gesproken moet je toch behoorlijk langer wachten.
(Oh ja, ik heb die oude optibay even uit elkaar geschroef en de solderingen nagemeten. Maar ik kan eigenlijk niets bijzonders vinden

)