Het SSD in je Apple topic

Pagina: 1 ... 28 ... 88 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:47:
En hebben mensen al ervaringen met de intel 320 schijven?
Sinds een kleine week zit er een Intel 320 120 GB in mijn 2009 iMac en ik heb niets te klagen. Nadat ik mijn pebcak-probleem had opgelost (zie eerder in dit topic) werkt de schijf feilloos. Geen vastzitters, geen beachballing, alleen maar snelheid.

OS en applicaties staan op de SSD, data heb ik op een 2TB-schijf staan die is verbonden met Firewire 800. Deze opstelling bevalt mij prima.

Dit topic heb ik de afgelopen weken intensief bijgehouden en doorgenomen. Met een MBP kun je je geen buil vallen aan een Kingston V+100 of een Intel 320-ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DAzN schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:07:
[...]

Sinds een kleine week zit er een Intel 320 120 GB in mijn 2009 iMac en ik heb niets te klagen. Nadat ik mijn pebcak-probleem had opgelost (zie eerder in dit topic) werkt de schijf feilloos. Geen vastzitters, geen beachballing, alleen maar snelheid.

OS en applicaties staan op de SSD, data heb ik op een 2TB-schijf staan die is verbonden met Firewire 800. Deze opstelling bevalt mij prima.

Dit topic heb ik de afgelopen weken intensief bijgehouden en doorgenomen. Met een MBP kun je je geen buil vallen aan een Kingston V+100 of een Intel 320-ssd.
Vind je het niet vervelend om continu met een externe schijf te werken voor je data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaring hebben met de producten van optibay.nl? Of moet ik toch voor een MCETech gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:31:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de producten van optibay.nl? Of moet ik toch voor een MCETech gaan?
Koop een optibay via ebay. Is krak dezelfde als optibay.nl alleen een derde van de prijs. Prima kwaliteit. En het is helemaal te gek om 100euro te betalen voor een blikke ding met MCETech logo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Happy2000 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Apple gebruikt de zelfde controllers als die van de Kingston v+100
dus met andere woorden; qua snelheid is de kingston V+100 gelijk aan de SSD die apple aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:33:
[...]

Koop een optibay via ebay. Is krak dezelfde als optibay.nl alleen een derde van de prijs. Prima kwaliteit. En het is helemaal te gek om 100euro te betalen voor een blikke ding met MCETech logo op.
Je kan inderdaad een hoop geld verdienen door in China optibays te kopen en ze hier voor het dubbele te verkopen :P

Ik heb zelf deze net besteld: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220784272717
Op Macrumors staan een hele hoop goede ervaringen met deze verkoper.

[ Voor 35% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2011 13:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met zo'n optibay, is het aan te raden om de SSD in die optibay te doen (en daar vanaf te booten) en de HDD te laten zitten? Of kan je juist beter de SSD op de plaats van de HDD doen en de HDD dus in de optibay?

Eerste optie lijkt me makkelijker, maar tweede optie lijkt mij eigenlijk weer beter werken, maar dat kan ik fout hebben :P Hoe hebben jullie het gedaan? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ferra schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:31:
Vind je het niet vervelend om continu met een externe schijf te werken voor je data?
Je kunt dit helemaal transparant maken door met symbolic links te werken. Als je in je home directory een link aanmaakt die verwijst naar je data op een externe schijf, dan is het net alsof al die data in de directory in je home directory staat. Wat dat betreft is het erg fijn dat OSX gebaseerd is op UNIX/BSD :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik moet zelf m'n MBP nog binnen krijgen dus alles wat ik vertel is hearsay :P
Maar zover ik het zie is de HDD-bay in de MBP vrij mooi ontworpen om trillingen en geluid te dempen. De HDD is niet direct tegen de behuizing aangeschroefd maar hangt in soort van rubberen ophanging.
Dan lijkt het me dus handiger om de HDD te laten zitten waar ie zit en de SSD in de optibay te hangen. Maar afhankelijk van het model Macbook zijn er mogelijk problemen dat sleep niet werkt als je vanuit de optibay boot oid. Maar daar hoor je tegenstrijdige berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ja, dat hoor ik dus ook (heb ook nog geen MBP noch Optibay :P), vandaar de vraag. Misschien wordt het gewoon proberen, maar als het in één keer goed zou kunnen doordat mensen er ervaring mee hebben zou het mooi zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Had eerst de HDD in de optibay gedaan en de SSD op de 'makkelijke' plek, maar met de HDD in de optibay krijg je meer trillingen.
Omgewisseld en toen waren de trillingen weer weg.

Inmidddels 2 SSD's in de MBP dus dan is dat sowieso geen probleem meer. De boot SSD zit in de optibay en dat levert geen problemen op (Late 2008 MBP).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Je kan inderdaad een hoop geld verdienen door in China optibays te kopen en ze hier voor het dubbele te verkopen :P

Ik heb zelf deze net besteld: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220784272717
Op Macrumors staan een hele hoop goede ervaringen met deze verkoper.
Idd makkelijk geld verdiend. Heb een optibay gekocht van dezelfde koper als jouw link, paar maanden geleden nog voor 20dollar.. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Zo groot is het verschil ook niet met optibay.nl, daar is ie 40 euro. Heb je wel gewoon snelle levering als er wat mis is snelle vervanging (bij mij was de usb drive voor de dvd gaar, heb in een paar dagen een nieuw gehad.

Ebay ook prima, maar als je opziet tegen de levertijd valt het alternatief mee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Na een week een SSD in mijn MacBook te hebben gehad besloot de MacBook (Late 2008/Aluminum, MacBook5,1) niet meer te booten van de SSD, G.Skill Falcon (OCZ Vertex 1). Bij het opstarten komt er onder het Apple logo een "progress bar". Nadat deze tot ongeveer 1/3 vol loopt gaat de MacBook weer uit. De windows partitie op deze SSD bootte prima! Na een herinstallatie van OS X is dit probleem direct terug.

Op de SSD is de nieuwste firmware geinstalleerd en voor gebruik van heeft de SSD een "secure erase" ondergaan.

Heb op naar een oplossing gezocht, maar ik kom er niet. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rastafadrian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04-2022
Ik heb nu een Intel X25-v (40GB) op de plek van m'n harde schijf (MBP early 2008) zitten en de harde schijf in een optibay. Er is hier al vaker gezegd dat je de SSD niet moet laten slapen wanneer mogelijk. Is het mogelijk dat de harde schijf in de optibay wel gaat slapen als ik 'm niet gebruik? Zou wel fijn zijn ivm geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom zou je een SSD niet mogen laten slapen? Is dat actueel of voor oudere generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe verhoudt de snelheid van de apple ssd zich tot de kingston v+100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Als ze allebei dezelfde Toshiba controller gebruiken zal de snelheid (vrijwel) gelijk zijn.

In de Air worden ook weleens Samsung controllers gebruikt, die zijn iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42
Ik zoek een ssd voor mijn nieuwe 15'' mbp 2011.

- Opslag 120 gb
- Prijsklasse is 120-180 euro
- Sata III

Welke is hiervoor het beste? Ik ben niet zon fan van de OCZ serie vanwege de vele negatieve berichten. Crucial M4 wordt veel aanbevelen, alleen de snelheden vallen me een beetje tegen. Zit nu toch te neigen naar een sata II schijf omdat het gewoon minder kost, en ik denk dat het niet eens zoveel op de prestaties zal schelen omdat de macbook pro zelf al snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

precies schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:47:
Ik ben niet zon fan van de OCZ serie vanwege de vele negatieve berichten.
Beetje jammer om daar op af te gaan. Mijn ervaring is dat alle veel verkochte produkten in verhouding veel klachten op Internet teweeg brengen. Als ik jaren terug alle verhalen over slechte displays in iMacs blind had geloofd, dan had ik er nooit eentje gekocht. Gek genoeg had ik direct een exemplaar te pakken dat geen dode pixels of gele vlekken had. Nu met m'n nieuwe 27" weer precies hetzelfde: perfect scherm. En inmiddels heb ik een Vertex 2 SSD gehad en zit er nu een Vertex 3 MI in m'n iMac die meer dan prima bevalt. Oftewel, wees realistisch in je keuze :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Als je de laatste 5 pagina's doorleest van dit topic, dan weet je wat je wel of niet moet aanschaffen. En de snelheden die tegenvallen van de Crucial M4? Dat ga je niet eens merken dat die lager liggen t.o.v. een SandForce SF2xxx-serie SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

sebastius schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:53:
Waarom zou je een SSD niet mogen laten slapen? Is dat actueel of voor oudere generaties?
Misschien omdat de garbage collect alleen werkt als de drive idle is, en de drive dan laten slapen zorgt ervoor dat het garbage collecten nooit meer plaatsvindt? De meeste SSDs zijn idle (als ze echt niets doen) erg zuinig dus lijkt me niet echt de moeite.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Oh, ik dacht dat het iets met slijtage te maken had ;) Daarom vroeg ik het ook, ik heb gewoon geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
DAzN schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:24:
[...]

Je kunt ook even zoeken naar smcfancontrol, deze installeren en vervolgens het commando

code:
1
/Applications/smcFanControl.app/Contents/Resources/smc -k F1Mx -w 1500

uitvoeren.
Bedankt voor de tips beiden! Hij is nu weer muisstil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Er wordt een sleepimage aangemaakt mocht je MB Pro in hibernate komen. Deze sleepimage is net zo groot als de aanwezigheid RAM. Heb je 16GB RAM in je MacBook Pro, wordt er ook een sleepimage van 16GB weggeschreven op je SSD. Kan me voorstellen dat dat niet bevorderlijk is voor een SSD.

En mocht je bijvoorbeeld een SSD van 64GB hebben en ook 8GB RAM, dan hou je al snel weinig vrij geheugen over op de SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
vdkleijn schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:08:
@SteffenV, er is een speciale software tool beschikbaar waarmee je de hdd temp sensor softwarematig omzeilt.
Zie: http://www.hddfancontrol.com/
Gisteren heb ik contact opgenomen met de ontwikkelaar van hddfancontrol met de vraag hoe zij de temperatuur uitlezen van Intel 320 ssd's, omdat Intel bij deze schijven de S.M.A.R.T.-variabele niet vult. Het antwoord was duidelijk: zij zetten de hdd-ventilator gewoon op één snelheid en het tooltje doet niets extra. Bij schijven waar smart wel uitgelezen kan worden, werkt de tool wel.

[ Voor 1% gewijzigd door DAzN op 13-06-2011 14:50 . Reden: temperatuur == hdd-ventilator ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Dus dan toch beter een Kingston nemen of Intel met smc tootle van Exirion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Mini Poeper schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:11:
Dus dan toch beter een Kingston nemen of Intel met smc tootle van Exirion?
Ik gebruik de smc-tool die Exirion ook gepost heeft. Als het heel stil is in huis, zet ik de ventilator op 1500 rpm, anders iets hoger op 2500 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
Klopt het dat je na het uitschakelen en weer inschakelen het commando opnieuw in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

SteffenV schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:21:
Klopt het dat je na het uitschakelen en weer inschakelen het commando opnieuw in moet voeren?
Ja, klopt. Dat is te automatiseren. Ik overweeg eigenlijk om dat tooltje om te bouwen zodat ie niet een fixed waarde gebruikt maar de temperatuur van de andere sensoren in de iMac gebruikt om een geschikt toerental te bepalen. De SSD heeft immers zelf geen sensor, maar de temperatuur in de rest van het systeem is een prima indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Balen! Zelf niet zo'n moeite mee dat te doen, maar had liever automatisch gezien na iedere opstart als bijvoorbeeld een ander zoals vriendin het apparaat opstart.

Automatisch variabele in drie standen zou handig zijn; bijv. 1500, 2250 en 3000 tpm.
Ik weet niet wat normale, minimale en maximale ventilator standen zijn...

Exirion, als je dat kunt zou dat geweldig zijn! Kun je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:50:
Exirion, als je dat kunt zou dat geweldig zijn! Kun je dat?
Ja, de code om die sensoren uit te lezen zit er al in dus het is in feite peanuts om zo'n aanpassing te maken. Maar ik zie net dat de maker van HDD Fan Control hier zelf ook al in gedoken lijkt te zijn want er is een hele nieuwe versie: http://www.hddfancontrol.com/

edit: hoewel het er op lijkt dat ie nogsteeds uitgaat van de SMART waarden, en die zitten bij de Vertex vast op 128C.

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 13-06-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
HDDfancontrol -> PayPal :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik krijg met geen mogelijkheid OSX geinstalleerd op mijn Crucial M4 128GB disk. Als ik hem onder OSX via USB aansluit wordt hij wel gewoon gezien (geformarteerd naar journaled). Echter de installatiedisk lijkt de drive niet te zien (wel de diskhulptool).
Doe ik iets verkeerd of is het gewoon een NO-GO.....graag jullie hulp

overigens heb ik een 10.6.3 installdisc gebruikt en de laatste firmware op de SSD staan (0002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
En wat als je hem via Disk Utility de SSD opnieuw formatteert? Zie je hem dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Nee de drive komt er niet bij te staan. Ik ga even kijken of ik me originele schijf kan klonen. Echter is dat een 500GB schijf, dus moet eerst grote opruiming houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rockafello schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:01:
Nee de drive komt er niet bij te staan. Ik ga even kijken of ik me originele schijf kan klonen. Echter is dat een 500GB schijf, dus moet eerst grote opruiming houden...
met CCC kan je selectief klonen. Ik heb mijn SSD (al wel intern) eerst gepartitiioneerd/geformateerd en vervolgens met CCC alles overgezet behalve user/niels/movies en user/niels/pictures. Wellicht dat je meer moet skippen, bv de hele home of user map.
Nadat ik zeker wist dat alles werkte ben ik voorzichtig aan mijn HDD gaan opruimen, eerst temp file, apps, en straks gaat ie een keer helemaal leeg behalve de foto en video mappen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb een Apple repair bedrijf gevonden die niet onder het Apple beleid vallen, zij willen voor me een SSD inbouwen. Handigste was dat ik zelf de spullen bestel.

Dus ff op een rijtje wat ik nodig heb:
- iMac 21,5" (basismodel)
- SSD Intel 320 120GB
- 2,5" -> 3,5" bracket; welke te nemen? (voorbeelden klik klik`klik

Nog iets anders nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightymikeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07-2017
net een trim hack gedaan op me vertex 2 120gb maar wat een ellende brengt dat met zich mee jongens. geekbench gedaan en verschill is niet heel groot blijft rond de 8600 als scores staan en lees en schrijf snelheid zijn ook nog steeds rond de 240 om 210( ocz spec 285 om 275?) voor me gevoel opent die wel wat sneller en reageert die iets sneller maar dat kan ook tussen me oren zitten.
moet dit een verschil maken een trim hack? hij heeft nu wel vaker (te vaak) z'n momenten dat die blijft laden en alles in een keer eruit gooit. imac i7 12 gb 120gb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mini Poeper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:27:
Ik heb een Apple repair bedrijf gevonden die niet onder het Apple beleid vallen, zij willen voor me een SSD inbouwen. Handigste was dat ik zelf de spullen bestel.

- SSD Intel 320 120GB

Nog iets anders nodig?
Lijkt me voldoende, maar het lijkt me ook beter als de repair toko dit je verteld, die moeten er immers mee aan de slag...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Mini Poeper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:27:
- SSD Intel 320 120GB
Als je een Intel 320 retail neemt, dan zit de 2,5" > 3,5" bracket in de doos.

Maar waarom doe je het niet zelf? Tuurlijk is het eng, maar het is mij uiteindelijk flink meegevallen. Als je een paar handen extra hebt (mijn vriendin was helaas niet aanwezig) is het makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door DAzN op 14-06-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Een hdd in een optibay erbij... Met een ssd als hoofdschijf... Is dat de ideale opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
mightymikeNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:58:
net een trim hack gedaan op me vertex 2 120gb
Heeft geen zin. Sandforce GC is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DAzN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:40:
Als je een Intel 320 retail neemt, dan zit de 2,5" > 3,5" bracket in de doos.

Maar waarom doe je het niet zelf? Tuurlijk is het eng, maar het is mij uiteindelijk flink meegevallen. Als je een paar handen extra hebt (mijn vriendin was helaas niet aanwezig) is het makkelijker.
Zelf heb ik al eens HDD's vervangen bij notebooks.
In geval van de glasplaat geeft het mij wat bedenkingen... dat bedrijf is een repair center van Apple en Roland producten. Hebben alle anti-statische voorzieningen en hebben voorheen bij Apple repairpoint gewerkt.
Het zelf doen zal ik nog ff overwegen...
Ferra schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:22:
Een hdd in een optibay erbij... Met een ssd als hoofdschijf... Is dat de ideale opstelling?
Is dit mogelijk bij de 21,5" basismodel? OS en apps op SSD en bestanden op HDD.
HDD backup op NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt echt geen class 1 cleanroom nodig of allerlei anti-statische voorzieningen om een schijfje te verwisselen hoor ;) Een schroevendraaier is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mini Poeper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Zelf heb ik al eens HDD's vervangen bij notebooks.
In geval van de glasplaat geeft het mij wat bedenkingen... dat bedrijf is een repair center van Apple en Roland producten. Hebben alle anti-statische voorzieningen en hebben voorheen bij Apple repairpoint gewerkt.
Het zelf doen zal ik nog ff overwegen...

[...]

Is dit mogelijk bij de 21,5" basismodel? OS en apps op SSD en bestanden op HDD.
HDD backup op NAS.
Over twee weekjes ga ik de mijne doen, als je m'n posts terugleest zie je precies welk gereedschap je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
sebastius schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Over twee weekjes ga ik de mijne doen, als je m'n posts terugleest zie je precies welk gereedschap je nodig hebt.
Voor dat bedrag kan ik ´t ook laten doen! ;)
Thanx voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb letterlijk voor nog geen 30 euro handel besteld, volgens mij kom je daar echt niet mee weg bij een Apple dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sebastius schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:54:
Ik heb letterlijk voor nog geen 30 euro handel besteld, volgens mij kom je daar echt niet mee weg bij een Apple dealer.
30 euro? Ik heb een schroevendraaiersetje met torx spul erbij een keer voor 5 euro bij de Lidl meegenomen, en als tool voor de glasplaat gebruik ik een TomTom zuignap. Verder nog 2 stevige paperclips om het display eruit te lepelen. Dus 30 euro is wel erg veel voor zo'n klusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Jongens! ;)

SSD naast of i.p.v. HHD?

[ Voor 6% gewijzigd door Mini Poeper op 14-06-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Exirion schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:57:
[...]

30 euro? Ik heb een schroevendraaiersetje met torx spul erbij een keer voor 5 euro bij de Lidl meegenomen, en als tool voor de glasplaat gebruik ik een TomTom zuignap. Verder nog 2 stevige paperclips om het display eruit te lepelen. Dus 30 euro is wel erg veel voor zo'n klusje :)
Ja, ik ben zo'n leip dat ik meteen wat ESD gereedschap etc besteld heb. Nette veilige handschoenen, polsbandje, matje, spuit-lucht etc.

@Mini-Poeper: Ik ga mijn SSD naast m'n HDD doen, maar ik heb daar ook de ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In plaats van. De stilte van een iMac zonder harddisk is ongekende luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hoor jij je iMac dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
@sebastius: vervolgens met die stuff je vriendin achterna? :X

@Exirion: ik ga dat ook doen! Zou helemaal mooi zijn als je dat tooltje zo kunt schrijven dat deze draait als systeem wordt opgestart. Ik ben dan wel een semi-tweakert, maar mijn vriendin is een non-tweakert!

Ik heb geen PayPay, dus HDDfancontrol kopen is een no-go-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Mini Poeper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:07:

Ik heb geen PayPay, dus HDDfancontrol kopen is een no-go-go.
Paypal is in 3 seconden aangevraagd...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, maar ik ben dan ook een neuroot met alles wat geluid maakt. Het gezoem/gebrom van een harddisk werkt mij op de zenuwen, maar dat hangt ook van je bureaublad af. Viltjes onder je Mac plakken scheelt behoorlijk, maar toch is een iMac zonder harddisk pas echt stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

@Exirion: ik ga dat ook doen! Zou helemaal mooi zijn als je dat tooltje zo kunt schrijven dat deze draait als systeem wordt opgestart.
Via een omweg is het al mogelijk: SleepWatcher

Zie http://www.bernhard-baehr.de/

Ik hoop ergens deze week tijd te krijgen om er in te duiken. Zodra ik wat heb post ik hier uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

@sebastius: vervolgens met die stuff je vriendin achterna? :X
[..]
Sorry, maar dit vind ik nergens op slaan. Ik probeer je te helpen en met je mee te denken, gedraag je dan ook effe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hallo,

Eerder las ik in dit topic dat iemand problemen heeft met zijn OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB in zijn mbp 13'' 2009. Hij had zijn ssd in de optibay geplaatst , en dit is precies wat ik eigenlijk ook van plan ben. Ik heb zelf namelijk ook een mbp 13'' (2,26GHz). Ik wil namelijk graag de hdd op de normale plaats laten zitten.

Denken de experts hier (vrijwel iedereen behalve ik dus ;)) dat dit gaat werken, of kunnen jullie mij een betere ssd adviseren in deze prijsklasse voor deze situatie?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Je zou de Kingston V+100 serie kunnen overwegen, daar schijnen erg goede resultaten mee gehaald te worden (qua betrouwbaardheid, snelheid en prijs). Hij is wel iets duurder.

pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/64G (stand-alone drive) 64GB

Of de SSD beter in de optibay kan kan ik je niets over vertellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapieln schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:36:
Hallo,

Eerder las ik in dit topic dat iemand problemen heeft met zijn OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB in zijn mbp 13'' 2009. Hij had zijn ssd in de optibay geplaatst , en dit is precies wat ik eigenlijk ook van plan ben. Ik heb zelf namelijk ook een mbp 13'' (2,26GHz). Ik wil namelijk graag de hdd op de normale plaats laten zitten.

Denken de experts hier (vrijwel iedereen behalve ik dus ;)) dat dit gaat werken, of kunnen jullie mij een betere ssd adviseren in deze prijsklasse voor deze situatie?
Ik kan alvast zeggen dat de kingston v+100 in de optibay werkt als een trein(start op in 15sec.).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sebastius schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:28:
Sorry, maar dit vind ik nergens op slaan. Ik probeer je te helpen en met je mee te denken, gedraag je dan ook effe?
Kom op, hij was best grappig. Ik zag je ook al een beetje voor me met een chirurgenoutfit inclusief mondkapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
sebastius schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:28:
Ik weet het en dat waardeer ik ook! Het was maar een grapje...

Welke SSD ga jij eigenlijk inbouwen? Heb je je iMac eigelijk al, zo ja welke (wordt het)?
En hoe staat het met je afstuderen; welke opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Exirion schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:05:
[...]

Kom op, hij was best grappig. Ik zag je ook al een beetje voor me met een chirurgenoutfit inclusief mondkapje :P
Okee okee, nu vat ik hem. Misschien ben ik wat moe en snel geprikkeld. :P
Mini Poeper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Ik weet het en dat waardeer ik ook! Het was maar een grapje...

Welke SSD ga jij eigenlijk inbouwen? Heb je je iMac eigelijk al, zo ja welke (wordt het)?
En hoe staat het met je afstuderen; welke opleiding?
Ik heb een iMac 27inch i5, mid 2010. Mijn SSD wordt een Intel 320 serie, puur vanwege de betrouwbaarheid, en hij komt dus naast de stock 1tb harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb dus een macbook pro besteld met een 128 gb apple ssd. Nu wil ik de superdrive vervangen voor een optibay met een ssd of hdd. Hij zal in ieder geval voor opslag worden gebruikt. Wat raden jullie me aan te gebruiken... Een ssd of hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
Ferra schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:51:
Ik heb dus een macbook pro besteld met een 128 gb apple ssd. Nu wil ik de superdrive vervangen voor een optibay met een ssd of hdd. Hij zal in ieder geval voor opslag worden gebruikt. Wat raden jullie me aan te gebruiken... Een ssd of hdd?
Voor opslag duidelijk een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ferra schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:51:
Als je meer opslag zoekt wil je dus zo veel mogelijk GB's hebben.
Als je dan kijkt naar een populaire SSD zoals de Intel 320 120GB betaal je daar
€1.40 per GB
Bij een Samsung Spinpoint MT2 van 1TB betaal je
€0.07 per GB.

Lijkt me vrij duidelijk dan ;)

Voor die optibay zou ik deze kopen: http://cgi.ebay.com/2nd-H...cement-SATA-/220784272717
Exact hetzelfde als wat je van de leveranciers hier in de EU of VS krijgt (soms zelfs beter) voor €20

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
ok vanavond mijn oude HDD gekloond en nu werkt mijn Crucial M4 128GB drive wel (macbook pro mid 2009). Nu eens even kijken naar benchmark tools

Edit gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12130429/SSD_XBENCH/Schermafbeelding%202011-06-15%20om%2002.08.56.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12130429/SSD_XBENCH/Schermafbeelding%202011-06-15%20om%2002.10.30.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12130429/SSD_XBENCH/Schermafbeelding%202011-06-15%20om%2002.19.37.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12130429/SSD_XBENCH/Schermafbeelding%202011-06-15%20om%2002.19.47.png

Schijf staat goed vol 94GB in use/24 GB Free.

[ Voor 64% gewijzigd door Rockafello op 15-06-2011 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Er is trouwens nieuwe firmware beschikbaar voor Crucial M4. Wellicht werkt ie nu beter met MBP 2011.
Rockafello schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 02:02:
Schijf staat goed vol 94GB in use/24 GB Free.
Nog geen probleem maar het is verstandig altijd tenminste een aantal GB vrij te houden anders krijg je zeker performance degradatie (wordt getoond op tomshardware).

[ Voor 64% gewijzigd door Philflow op 15-06-2011 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:21

Nitai

Live the life you love.

Vraag me af hoe het komt dat de Vertex 3 120GB MAX IOPS zo slecht leverbaar is. Ik heb het op 26 mei besteld en hij is nog steeds niet op voorraad. Zat vandaag al een beetje te kijken naar een alternatief, omdat ik graag mijn iMac volledig wil inrichten qua software.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 06:35:
Er is trouwens nieuwe firmware beschikbaar voor Crucial M4. Wellicht werkt ie nu beter met MBP 2011.

[...]

Nog geen probleem maar het is verstandig altijd tenminste een aantal GB vrij te houden anders krijg je zeker performance degradatie (wordt getoond op tomshardware).
Gister firmware 000002 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nitai schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:05:
Vraag me af hoe het komt dat de Vertex 3 120GB MAX IOPS zo slecht leverbaar is. Ik heb het op 26 mei besteld en hij is nog steeds niet op voorraad. Zat vandaag al een beetje te kijken naar een alternatief, omdat ik graag mijn iMac volledig wil inrichten qua software.
Ik denk dat het komt door populariteit. Overigens is er geen mens die het verschil kan merken tussen een Maxio, gewone Vertex 3 of Crucial M4 in single user operation, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb nu de Kingston V+ 100 weer in mijn MBP en het valt me ineens op dat er tijdens het booten geen draai wieltje in beeld komt. Ik bedoel dat draaiende wieltje onder het appeltje. Voor zover ik weet komt er met de andere SSDs wel zo'n wieltje. Heeft iemand anders hetzelfde?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 15-06-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:15:
Ik heb nu de Kingston V+ 100 weer in mijn MBP en het valt me ineens op dat er tijdens het booten geen draai wieltje in beeld komt. Ik bedoel dat draaiende wieltje onder het appeltje. Voor zover ik weet komt er met de andere SSDs wel zo'n wieltje. Heeft iemand anders hetzelfde?
Ja dat heb ik ook, alleen als ik iets geinstalleerd heb en opnieuw opstart komt hij soms. Duurt dan ook misschien een seconde langer om op te starten :) . Ben zelf trouwens heel tevreden over deze schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:15:
Bij mij is dat ook zo met de Vertex 3 MI:

YouTube: ‪iMac 2011 i5 2.7GHz booting from OCZ Vertex 3 MI SSD‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 18:29
OCZ heeft fw 2.08 uitgebracht voor de vertex 3 drives..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Over batterijduur en de Vertex3 trouwens. Ik was vandaag naar een opdracht mijn adapter vergeten, dat ding heeft 8 uur non-stop staan draaien, met afwisselend e-mail, wat foto's bekijken vanaf een geheugenkaart, en een verloren internetpagina, naast e.e.a. aan idle-perioden. Scherm op bijna-volle helderheid, wat zichzelf bijna volledig dimde als hij ging idlen.

Gewoon een leuke praktijkervaring, die me alles meeviel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 15-06-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
Heb je die Vertex3 er alleen in zitten of naast de HDD die er al in zat?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Froggle schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:59:
Heb je die Vertex3 er alleen in zitten of naast de HDD die er al in zat?
Alleen de SSD, een van de redenen dat ik een SSD wilde is omdat ik helemaal klaar was met de falende laptop HDD's :P Ik zal er niet aan ontkomen dat ik af en toe bij grotere projecten een externe schijf mee moet nemen, maar dat liever dan elk half jaar tot jaar de disk moeten vervangen :)

Ik had me alleen vanwege voorgaande berichten in dit topic ingesteld op een batterylife van ca 5 tot 6 uur, en als je dan zoiets meemaakt is dat toch best een aangename verrassing.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 15-06-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Henk schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:55:
Over batterijduur en de Vertex3 trouwens. Ik was vandaag naar een opdracht mijn adapter vergeten, dat ding heeft 8 uur non-stop staan draaien, met afwisselend e-mail, wat foto's bekijken vanaf een geheugenkaart, en een verloren internetpagina, naast e.e.a. aan idle-perioden. Scherm op bijna-volle helderheid, wat zichzelf bijna volledig dimde als hij ging idlen.

Gewoon een leuke praktijkervaring, die me alles meeviel :)
"e.e.a. aan idle-perioden" dat is wel cruciale info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:17:
[...]

"e.e.a. aan idle-perioden" dat is wel cruciale info....
Tja, ik heb verder niets getimed ofzo. Zoals ik al zei; ik was de adapter vergeten, dus tussen het inladen in lightroom, bekijken van de foto's en links en rechts beantwoorden van de mail ging het gewoon onder het mom van; 'ik zie wel hoe lang hij er zin in heeft' :) Cruciaal was mijn notebook niet, maar wel handig, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
Henk schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:05:
[...]

Alleen de SSD, een van de redenen dat ik een SSD wilde is omdat ik helemaal klaar was met de falende laptop HDD's :P Ik zal er niet aan ontkomen dat ik af en toe bij grotere projecten een externe schijf mee moet nemen, maar dat liever dan elk half jaar tot jaar de disk moeten vervangen :)

Ik had me alleen vanwege voorgaande berichten in dit topic ingesteld op een batterylife van ca 5 tot 6 uur, en als je dan zoiets meemaakt is dat toch best een aangename verrassing.
Ik zit zelf te denken om een SSD in te bouwen op de plek waar nu de HDD zit (SATA600), en op de optibay (SATA300) de HDD naar te verplaatsen die op dit moment in m'n MBP zit. Echter brengt dit wat onstabiliteit, waar de HDD wat minder van gediend is. Het is dus nog even overwegen of ik niet beter de SSD (dan maar SATA300) in de optibay te doen. Dan heb ik als laatste optie natuurlijk om 2 SSD's in te bouwen, maar dat heeft ook een aantal nadelen, minder schijfruimte, meer betalen en SSD's zijn niet echt goed voor als je veel met bestanden sleept. De SSD die ik dus inbouw wil ik vooral gebruiken voor het OS en de applicaties. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zou er iemand met een boottijd van 13 seconde (Cap?) ook zo'n filmpje op Youtube kunnen zetten? Ik ben benieuwd waar de verschillen zitten en of we hetzelfde meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Kom je nou aan de 13 sec met je Kingston Phil?
Ik heb de mijne een aantal keren gemeten en ik kom niet lager uit dan 20 seconden. Vanaf wanneer meet jij? Ik begin op het moment dat ie de drive initialiseert tot aan mijn desktop en alle programma's die open zijn. Maar dat lijken mij geen 7 seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 15-06-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Zo, vandaag zijn de spullen van AppleComponents.com binnengekomen:

Nieuwe Apple onderdelen Tools of the trade

En ernaast op de foto bijna al het gereedschap. Ik was de schroevendraaier vergeten op de foto te zetten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door sebastius op 15-06-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RnB schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:52:
Kom je nou aan de 13 sec met je Kingston Phil?
Cap zei dat zijn Vertex 3 er 12-13 seconde over deed. Mijn Kingston doet ongeveer 14.5 sec. Vanaf indrukken tot aan het verschijnen van de 'paarse' achtergrond foto.

Ik zal een filmpje maken.

Edit: [YouTube: http://youtu.be/bdyjSvFEejs]

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-06-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42
Nitai schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:05:
Persbericht van gisteren:

"Helaas is de wereldwijde beschikbaarheid van dit product erg slecht. Hiervoor worden zeer exclusieve flash gebruikt (industriele kwaliteit) welke bijna niet te krijgen is. Het kan helaas nog weken, zo niet langer gaan duren voordat we in staat zullen zijn een redelijk aantal te produceren.

Ik zou adviseren te overwegen naar de Vertex3 over te stappen welke op dit moment zeer goed beschikbaar is en ook een duidelijk prijsvoordeel biedt. Daarnaast ligt de prestatie een zeer minimal nivo onder de Max Iops."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 21:24
Goedendag,

Nu een paar weken de Crucial M4 ingebruik icm mac os 10.7 (DP4) Macbook pro mid 2010

En nu sinds 1 week
- Crashen van Firefox (kom er niet achter of het aan firefox, of mac os x 10.7 ligt)
- Crashen van Excel/Outlook

Geen Beachballs, wel supersnel

Is dit toeval? of hebben meer mensen dit met een M4?

Ik kan geen wijs uit de crashrapporten die eruit komen...

Ik zie dat er een firmware update is... hoe moet je die installeren op een mac?

[ Voor 14% gewijzigd door Juan op 15-06-2011 20:37 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ firmware al ge update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 21:24
Ik zit dit graag willen maar hoe?

Kan je de iso branden op een usb key?

Diskutility blijft hangen op closing session...

[ Voor 25% gewijzigd door Juan op 15-06-2011 20:50 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik weet het niet. Dat soort dingen kun je wellicht terug vinden op het Crucial forum. En anders kun je het vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:00:
[...]

Cap zei dat zijn Vertex 3 er 12-13 seconde over deed. Mijn Kingston doet ongeveer 14.5 sec. Vanaf indrukken tot aan het verschijnen van de 'paarse' achtergrond foto.

Ik zal een filmpje maken.

Edit: [video]
Heel duidelijk zo. Ik heb het nog enkele keren getimed en ik kom dus idd niet lager dan 21 seconden.
Nu heb ik net een SMC reset gedaan en ja hoor, nu boot ik zonder opstartende programma's ook in 14 seconden. Het opstarten van al mijn ingestelde programma's duurt nog een seconde of 3, dus in principe is die van mij startklaar na 17 seconden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Ik heb ook de OCZ Vertex 3 120GB (i.c.m. 8GB Ram) sinds een paar daagjes in mijn MBP 13" 2011, en start ook op in zo'n 11 seconden, vanaf het witte scherm open gaat. Dus behoorlijk rap :-), maar achja, wat maken die enkele seconden nu eigenlijk uit voor een boot up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Niks, maar aangezien Phil eenzelfde set-up heeft, zou het raar zijn als de mijne er beduidend langer over doet. ;) Nu scheelt het hooguit 1 seconde, dat vind ik al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
rbrouwers123 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:15:
Ik heb ook de OCZ Vertex 3 120GB (i.c.m. 8GB Ram) sinds een paar daagjes in mijn MBP 13" 2011, en start ook op in zo'n 11 seconden, vanaf het witte scherm open gaat. Dus behoorlijk rap :-), maar achja, wat maken die enkele seconden nu eigenlijk uit voor een boot up?
Zou je daar eens een filmpje van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij kan je op Youtube oid genoeg filmpjes vinden van de voordelen van een SSD. Vraag me ook af wat de meerwaarde is van een filmpje bovenop zijn getypede ervaring :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
aramdin schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:48:
Volgens mij kan je op Youtube oid genoeg filmpjes vinden van de voordelen van een SSD.
Als jij een filmpje kunt vinden van een MBP 13" met Core i5 en een boot tijd van 12 seconde hoor ik het graag :)
Vraag me ook af wat de meerwaarde is van een filmpje bovenop zijn getypede ervaring.
De meerwaarde is dat we kunnen uitsluiten dat een van ons anders telt. Tevens kunnen we uitsluiten dat mensen de zaken wat mooier voorstellen dan dat ze zijn. Niet dat ik Cap daarvan verdenk trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 16-06-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Ik heb dit draadje een beetje doorgenomen, maar ik kom eigenlijk nauwelijks berichten tegen over OWC's Mercury SSD's. Zijn er toevallig mensen die i.p.v. de bekende algemene merken een OWC SSD in huis heeft? Ze schijnen over het algemeen minimaal net zo snel te zijn, maar hebben minder last van "wear & tear". Ten minste, dat lees ik bij diverse reviews, waaronder die van macperformanceguide.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik denk dat dat te wijten is aan het feit dat ze hier heel slecht leverbaar zijn. Althans, ik kan de OWC ssd's nergens vinden.
Pagina: 1 ... 28 ... 88 Laatste