Bedankt voor de info!frank_b schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:47:
[...]
Heb ik niet gedaan, de V+100 heeft goede GC/TRIM ik ga er vanuit dat dat genoeg moet zijn.
Verder vertrouw ik maar op het A-merk status dat er niet teveel cellen gaan afsterven.
Dus de volle mep benut.
[...]
vwb sata-300 dat ligt aan je macbook pro, ik heb een wat oudere (de 4.1) en die heeft een 150 aansluiting.
klik linksboven op het apple symbool, klik op over deze mac, klik op meer info
Wanneer je op hardware klikt zie je de versie van je mac, op seriele ATA zie je gegevens over je controller met harddisk.
De beste SSD is lastig te zeggen, wel je voor zekerheid gaan is de Kingston V+100 denk ik de beste optie maar ook gelijk de duurste en "minder" snelle (minder tussen quotes omdat je dat in de praktijk niet merkt)
De V+100 heeft dezelfde config als Apple in de Macbook air gebruikt, dus je bent vrij zeker dat er geen ellende uitkomt.
De OCZ schijven zijn goedkoper en sneller maar vergen wat onderhoud, GC/TRIM onder MacOS, deze worden beter door Windows ondersteund.
Is dit erg, valt wel mee denk ik in de praktijk, hangt sterk van jezelf af. Wil je graag maximale resultaten en ben je bereid daar wat energie in te steken zijn de Vertex, Intel enz schijven een goede keuze.
(Er zijn wel wat aanloop probleempjes met de Vertex maar daar heeft niet iedereen last van en dat wordt vast opgelost)
Wil je gewoon sneller zonder gezeur is denk ik de Kinston de beste keuze.
Garantie is volgens mij geen probleem, de hdisk valt onder de zelf te doen klusjes, letop dat weet ik niet zeker.
Je kunt bij problemen altijd de orginele disk terugzetten of de SSD door een reseller erin laten zetten dan hou je je garantie iig.
succes met beslissen.
Wat moet je dan precies extra doen bij Vertex, Intel ssd´s?? Wat extra tijd kost?