Ik wil ook even mijn ervaringen delen.
Ik ben deze maand overgestapt van Telfort naar Ziggo Alles-in-1 Extra. Mijn motivatie is het verschil in snelheid, en dan met name de uploadsnelheid. De 1mbit van ADSL vind ik niet meer van deze tijd. Verder was ik heel tevreden over Telfort. Ik haalde ongeveer 15mbit van de 20mbit. Download rond de 1,6mb/sec.
- 8 Augustus Ziggo besteld
- 18 Augustus thuisbezorgd (zonder monteur)
- Arris modem
- Binnen 2 uur had ik alles werkend
Ik woon in een appartementen complex dus mijn meterkast zit in de gang. Heb ervoor gekozen om de aansluiting in mijn woonkamer om te bouwen met de splitter. Kabel hoofdaansluiting naar modem is denk ik minimaal 20 meter maar misschien wel 30. Echter is de signaalontvangst perfect en haal ik gewoon de maximale snelheiden (min of meer). Werkt prima dus.
- Activatie duurde 1 minuut, meteen volle snelheid
Ik adviseer mensen die een klein beetje handig zijn om de boel gewoon zelf te installeren tenzij je echt een rommel hebt thuis met kabels etc. Veel mensen die lang wachten hebben volgens mij een monteur besteld terwijl je anders binnen een week aan de gang kan. Het installeren is echt heel simpel met de handleiding van Ziggo en je hoeft slechts de wanddoos te vervangen met de door Ziggo geleverde wanddoos. Hier de coax kabel met koperen puntje in te steken en vervolgens de splitter er gewoon op te draaien-klikken. Ziggo levert er ook een ethernet kabel van een meter of 10 a 15 bij wat ook erg fijn was want ik was al bijna naar de winkel gefietst.
Maximaal snelheid die ik heb gemeten is 48.6mbit down en 4.7mbit up. Ik doe meerdere keren per dag al heel de week de speedtest van speedtest.net en ziggo zelf uitvoeren en de afwijking is minimaal.
Verder heb ik een Humax Fox-C digitale ontvanger gekregen en die werkt ook prima. Had al een Samsung maar die afstandsbediening is echt zo irritant (alleen recht ervoor reageert ie anders niet). De humax afstandsbediening kun je de andere kant op richten en dan nog reageert de ontvanger perfect.
Vooralsnog een hele tevreden nieuwe klant van Ziggo.
[
Voor 17% gewijzigd door
sohus op 21-08-2009 14:04
]