Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
loewie-643- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Beste Ben,

Ik heb Alles-in-een plus besteld en aan de klantenservice specifiek gevraagd of ik de samsung of de humax mocht ontvangen, volgens de medewerker aan de telefoon zou ik de humax gaan ontvangen. Als ik deze niet krijg ben ik er gauw klaar mee, dan gaat alles retour we gaan het zien op 1 september dan zou er geleverd gaan worden.
Ik heb eergisteren een Humax ontvangen bij een Ai1 plus abbo.
In mijn geval moest dit een normale HD ontvanger zijn en geen PVR, dus heb ik deze retour gezonden..

Dat je dus een Samsung gaat ontvangen zoals eerder vermeld hoeft niet :)
Terwijl wel overal stond dat het een Samsung zou gaan worden btw :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 21-08-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MarkReSpawN schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:10:
[...]

Hoe kan het dan dat wij thuis 20mbit hebben en hier maar 14mbit van over blijft? 8)7
Waarschijnlijk verkeerd gequote maar ...

Wanadoo, Online, Orange ... allemaal ADSL. Aangezien ADSL2+ over je telefoonlijn gaat en erom bekend staat dat naarmate de afstand tot de telefooncentrale groter word, de verbinding exponentieel achteruit gaat in kwaliteit, hou je dus daarom maar 14mbit van de maximaal 20mbit over.

Kabel heeft daar veel minder last van, simpel zat.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
[...]Beste Ben,

Ik heb Alles-in-een Plus besteld en aan de klantenservice specifiek gevraagd of ik de samsung of de humax mocht ontvangen, volgens de medewerker aan de telefoon zou ik de humax gaan ontvangen. Als ik deze niet krijg ben ik er gauw klaar mee, dan gaat alles retour. We gaan het zien op 1 september dan zou er geleverd gaan worden.
Dan heb ik niks gezegd ;).
Hoyden schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:17:
[...]Ik heb eergisteren een Humax ontvangen bij een Ai1 plus abbo.
In mijn geval moest dit een normale HD ontvanger zijn en geen PVR, dus heb ik deze retour gezonden..

Dat je dus een Samsung gaat ontvangen zoals eerder vermeld hoeft niet :)
Terwijl wel overal stond dat het een Samsung zou gaan worden btw :+
Ik had gehoopt op een Humax, omdat ik dan en een PVR en HDTV zou hebben. Nu heb ik alleen een PVR, wat voor mij niet uitmaakt, aangezien dat voor mij "hogere prioriteit" heeft dan HDTV.
Zeker aangezien ik momenteel nog geen HDTV heb :P

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:22

MsG

Forumzwerver

Wij hebben alles standaard gelaten bij de bestelling van Ziggo Alles-in-1 Plus. En nu onze router door onweer gister stuk is gegaan zoeken we alvast een router voor Ziggo. Als ik hier lees: http://www.ziggo.nl/klantenservice/technisch/router

Ondersteunen ze alleen Sitecom en Netgear. Ik lees echter hier mensen met een Linksys e.d. Is er enige garantie dat het gaat werken? Of raden jullie mij een specifiek model aan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Na een klein uurtje het nieuwe modem laten rammelen...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545053147.png

Niet verkeerd toch met als router een omgebouwde speedtouch 780wl

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Mede door de snelheidsverhogingen van het kabelinternet ben ik hard aan het twijfelen of ik (als ziggo tegenhanger) toch niet eens moet gaan denken aan overstappen.
Zijn hier mensen in de omgeving Waddinxveen die aan kunnen geven of Ziggo stabiel is? Ik blijf wat huiverig als ik het woord Ziggo hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MsG schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:01:

Ondersteunen ze alleen Sitecom en Netgear. Ik lees echter hier mensen met een Linksys e.d. Is er enige garantie dat het gaat werken? Of raden jullie mij een specifiek model aan?
In principe moet alles werken, ik zou alleen wel voor een N router gaan omdat je anders kans hebt dat je die 20mbit niet gaat halen (draadloos). Wij hebben een Eminent EM4550 welke ik vooral heb uitgekozen omdat hij weinig stroom verbruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja minimaal N-draadloos leek me nu wel handig. Al heb ik hier nog geen N-apparatuur :P.

Ik ga me even inlezen. Mocht iemand toevallig een goede weten, met goede NAPT-voorzieningen etc. Dan hoor ik het graag.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
jvdb1975 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:06:
Mede door de snelheidsverhogingen van het kabelinternet ben ik hard aan het twijfelen of ik (als ziggo tegenhanger) toch niet eens moet gaan denken aan overstappen.
Zijn hier mensen in de omgeving Waddinxveen die aan kunnen geven of Ziggo stabiel is? Ik blijf wat huiverig als ik het woord Ziggo hoor....
Heb sinds een maand de Z3 versie van Ziggo op postcode 2741. 25Mbit down / 4Mbit up. De enige problemen die ik tot op heden heb gehad lagen niet zozeer aan Ziggo, maar aan mijn niet ondersteunde routers. Met mijn huidige router (D-Link 655) heb ik een stabiele verbinding op de volle snelheid. Nog geen lange downtime gehad e.d. (klop klop klop...)

We gaan later dit jaar (na de volgende snelheidsverhoging) over naar Alles-in-1 Extra. We hebben nu overigens al het modem uit het Alles-in-1 pakket (Arris TM702). Ik heb ook de huisaansluiting moeten vervangen door het kastje wat Ziggo meeleverde. Het modem staat binnen een meter afstand van die aansluiting. De router staat 7 meter verder. Heb geen andere storende factoren (DECT e.d) in de buurt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mooi is dat.... wij zijn al ajren klant van @home en hebben dus nog steeds geen nieuwe modem en nog steeds 18-19 mb/s met een AiExtra abbo.

Hoorde dat mijn vader al een klacht heeft neergelegd omdat mensen met AiPlus hogere snelheden halen dan wij. Dit terwijl wij wel per maand meer betalen... grmbl... Geloof ook niet dat ze 1 september nog gaan halen.

Op deze klacht is overigens gewoon een standaard mail terug gekomen dat we maar geduld moeten hebben en het ooit vanzelf wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn telfort abbo van 20mbit opgezegd en mijn ziggo abbo Z2 geupgrade naar Alles-in-een plus; De lijn is bij mij (6373LN) een stuk stabieler dan de telfort lijn; pingen (COD4, UT99) gaat (soms met meer dan de helft) sneller itt telfort, en ipv. 1800KB/s op usenet haal ik de 2400KB op een haar (30KB) na, dus voor mij absoluut de moeite waard.

Het enige dat ik jammer vind is dat je "verplicht" bent de telefoonaansluiting te nemen; doe je dat niet, dan ben je duurder uit met Z3 en tv, dan wanneer je alles in een plus neemt. Ik heb wel net gezien dat de snelheden voor de Z-abbos (dus alleen internet) ook verhoogd zijn, waardoor de prijzen voor internet+ tv weer een beetje reeeler zijn/ in de buurt komen van alles in 1 plus. De telefoon gebruik ik vooralsnog niet, ik heb niet eens een vast toestel in huis :+

Het installeren was een eitje, maar dat kwam mede doordat ik de cai-dozen in huis reeds vervangen had door de door ziggo bijgeleverde tratecs van mijn eerdere abbo; binnen het uur was ik online (op mijn HTPC Vista x64, voor de game-pc was dat een ander verhaal :p).

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat mijn game-pc (eerst windows XP, na problemen als hieronder omschreven ook even vlug windows 7 geprobeerd) geen internet vindt als ik deze direct op het modem aansluit, maar met een router ertussen vindt ie de lijn en ondervind ik geen problemen.. Dit probleem had ik met mijn oude ziggo verbinding (de Z2) ook al, terwijl ik de telfort-lijn eveneens zonder problemen direct in de netwerkpoort van mijn moederbord (P5E) kon proppen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hammer op 21-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik hoor trouwens aldoor geruchten dat in december of januari Alles-in-1-Plus nog weer omhoog gaat naar 30. Is dat onzin of klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:
Ik hoor trouwens aldoor geruchten dat in december of januari Alles-in-1-Plus nog weer omhoog gaat naar 30. Is dat onzin of klopt dat?
Dat staat in de eerste post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sorry je hebt gelijk :). Dit is dus officieel? Vet :). Misschien dat ik dan wel verhoog naar Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
guido09 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:05:
...

Niet verkeerd toch met als router een omgebouwde speedtouch 780wl
Mag ik vragen hoe je de Speedtouch hebt geconfigureerd? :) Hij heeft namelijk geen ethernet WAN poort voorzover ik weet :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

DrJamez schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:12:
[...]

Mag ik vragen hoe je de Speedtouch hebt geconfigureerd? :) Hij heeft namelijk geen ethernet WAN poort voorzover ik weet :)
let op schaamteloze crosspost:
let op, een speedtouch is best wel een configureerbaar apparaat.

je kunt één van de 4 LAN poorten omconfiggen naar een WAN poort wie gaat werken met ziggo.

schaamteloos geript van de ziggo ervaringen topic deel 4:

HOW TO MAKE A LAN PORT IN TO A WAN PORT

In order to use yor SpeedTouch modem router just as a router, follow the following instructions [this in only possible for releases 4.3- 5.3 onwards]:

1) Start -> Run -> Type ?cmd? and click Ok
2) Type: telnet 192.168.1.254 and hit Enter
3) Default username: Administrator (with a capital A) and password left blank
4) Type: env set var SESSIONTIMEOUT value=0 and hit Enter
5) Type in t he following commands and hit Enter after each line:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
:ppp relay flush 
:ppp flush 
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- This line is only needed if you need MAC addres cloning 
:ip ifattach intf=ip_wan_eth 
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled 
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth 
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers 
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth 
:saveall

6) You have now configured LAN port 4 to a WAN port.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Heb All In One Plus en zit ineens op de nieuwe snelheid! Heb helemaal niets hoeven doen (niet eens modem herstarten (Motorola))

Hier mijn snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545092659.png

Ben dus dik tevreden :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Ja, ik ook :) ging van 12 naar 20Mb, maar het heeft even geduurd.. Op de ziggo website stond namelijk al toen ik mijn abbo afsloot (+/- 3weken geleden) dat ik de 20Mb zou krijgen, maar pas gisteren merkte ik dat ik eindelijk verhoogd was naar de 20^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
  • Laatst online: 11:23
Ik heb hier (2743) zo goed als nooit problemen met Ziggo. Heb het al heel wat jaren (inclusief Casema), maar bijna nooit downtime. Heb overigens Alles-in-Een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Wat een pech :'(

11.23, internet en telfonie floept eruit en heb het arris modem wel 4 keer moeten resetten om weer online te kunnen komen.

Het is echt niet leuk meer zo, ik hoop dat ziggo snél met een oplossing komt. Kom trouwens met de upload niet hoger dan 1 mb...wat een pech |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

marcel23456 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:28:
Wat een pech :'(

11.23, internet en telfonie floept eruit en heb het arris modem wel 4 keer moeten resetten om weer online te kunnen komen.

Het is echt niet leuk meer zo, ik hoop dat ziggo snél met een oplossing komt. Kom trouwens met de upload niet hoger dan 1 mb...wat een pech |:(
Ik heb hier ook problemen met het Arris modem, maar de problemen met het Arris modem is nog weinig in vergelijking met het Ubee(not online) modem ;)
let vooral op de grappige woordspeling

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik wil ook even mijn ervaringen delen.

Ik ben deze maand overgestapt van Telfort naar Ziggo Alles-in-1 Extra. Mijn motivatie is het verschil in snelheid, en dan met name de uploadsnelheid. De 1mbit van ADSL vind ik niet meer van deze tijd. Verder was ik heel tevreden over Telfort. Ik haalde ongeveer 15mbit van de 20mbit. Download rond de 1,6mb/sec.

- 8 Augustus Ziggo besteld
- 18 Augustus thuisbezorgd (zonder monteur)
- Arris modem
- Binnen 2 uur had ik alles werkend
Ik woon in een appartementen complex dus mijn meterkast zit in de gang. Heb ervoor gekozen om de aansluiting in mijn woonkamer om te bouwen met de splitter. Kabel hoofdaansluiting naar modem is denk ik minimaal 20 meter maar misschien wel 30. Echter is de signaalontvangst perfect en haal ik gewoon de maximale snelheiden (min of meer). Werkt prima dus.
- Activatie duurde 1 minuut, meteen volle snelheid

Ik adviseer mensen die een klein beetje handig zijn om de boel gewoon zelf te installeren tenzij je echt een rommel hebt thuis met kabels etc. Veel mensen die lang wachten hebben volgens mij een monteur besteld terwijl je anders binnen een week aan de gang kan. Het installeren is echt heel simpel met de handleiding van Ziggo en je hoeft slechts de wanddoos te vervangen met de door Ziggo geleverde wanddoos. Hier de coax kabel met koperen puntje in te steken en vervolgens de splitter er gewoon op te draaien-klikken. Ziggo levert er ook een ethernet kabel van een meter of 10 a 15 bij wat ook erg fijn was want ik was al bijna naar de winkel gefietst.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545140898.png

Maximaal snelheid die ik heb gemeten is 48.6mbit down en 4.7mbit up. Ik doe meerdere keren per dag al heel de week de speedtest van speedtest.net en ziggo zelf uitvoeren en de afwijking is minimaal.

Verder heb ik een Humax Fox-C digitale ontvanger gekregen en die werkt ook prima. Had al een Samsung maar die afstandsbediening is echt zo irritant (alleen recht ervoor reageert ie anders niet). De humax afstandsbediening kun je de andere kant op richten en dan nog reageert de ontvanger perfect.

Vooralsnog een hele tevreden nieuwe klant van Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door sohus op 21-08-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoonhoven 2871, binnen 10 minuten werkte alles :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545190541.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
sohus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:02:
Ik wil ook even mijn ervaringen delen.
Hopelijk gaat het bij mij ook zo. Ik verwacht volgende week alle Ziggo spullen binnen te krijgen, ik woon ook in een appartementen complex en doe ook de installatie zelf. Ik heb al 2 decoders staan waarvan 1 Samung HD en een Humax, die laatste reageert inderdaad beter maar die Samsung tovert een veel mooier plaatje op TV (via HDMI, 1080i).

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 11:02

MrMilo

[DPC]Alphen

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

nee niet opgelost, mijn vriendin heeft echter nergens last van met haar laptop, ik zal eens een format doen...
Wifi rot moet je natuurlijk niet letterlijk nemen ;) wat ik probeerde duidelijk te maken is dat als je je laptop met een kabel verbind met de router of modem en het werkt wel goed... dan ligt het 100% zeker niet aan je ziggo verbinding en dus hoef je niet meer hier in het ziggo gedeelte te zoeken.
Als een andere pc/laptop met Wifi dus geen probleem heeft met de verbinding dan ligt het dus aan de combi jou laptop met deze router. Dus zoek eens naar onstabiel Wifi signaal/ bad signal of naar wifi problemen icm jou laptop. Google maar!

Hier hoef je in ieder geval niet naar een oplossing te zoeken. Dus een monteur van Ziggo oid laten komen heeft geen zin.

Succes!

(Format zal allicht helpen. Nieuwste drivers/firmware doet wonderen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Hier (2743,alles in 1 extra) een stabiele verbinding met de oude Motorola modem, de nieuwe Arris modem vliegt om de zoveel minuten de verbinding er uit en als je verbinding heb fluctueerd de snelheid van 100 kb tot 5000 kb.
Hier hangt daarom ook weer de oude Motorola weer er aan tot dat ze die firmware update uitbrengen voor de Arris.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen,
(eerste post yeeeh)
Ik had vanochtend een monteur aan de deur die mijn alles in 1 extra pakket ging installeren.
aangezien ik eerst nog een kabeltje moest leggen eer ik internet had op mijn pc heeft hij het internet geactiveerd vanaf zijn laptop en liet meteen effe zien op speedtest dat we idd 50mb/s up & 5mb/s down hebben.
Hij zet ook nog effe de hd decoder neer en alsjemenou wat een beeld zeg.

Dan nu de reden dat ik dit post:
ik heb een probleem (voorspelbaar) nadat ik het door hun geleverde kabeltje van 20m aan mijn router hang: D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit en dan een kabeltje naar de pc merk ik na het configureren dat ik de eerder genoemde snelheden bij lange na niet haal.

Het schommelt een beetje tussen 1mb/s en 13mb/s download upload is wel constant bijna 5mb/s
Ziggo gebeld die zegt dat het aan mijn pc ligt of de router (de ziggomonteur complimenteerde me nog op mijn keus) of aan de kabel van 20m.
ik geloof eerlijk gezegd niet dat het aan mijn pc, of aan mijn router ligt.

Kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank.

(ik heb btw het nieuwe modem (ja die voor 50mb)

Hier een paar speedtestjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545224065.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545154498.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545133934.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545094587.png

Zoals je ziet enorme wisselende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En wat voorn snelheden haal je als je je PC direct aan de Ziggo modem hangt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:39:
En wat voorn snelheden haal je als je je PC direct aan de Ziggo modem hangt?
Dat red de kabel niet maar straks kan ik iemand anders zij laptop rechtstreeks via een korte kabel aan het modem van ziggo hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Nu online
sohus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:02:
...
Ik ben deze maand overgestapt van Telfort naar Ziggo Alles-in-1 Extra.
...
Is er bij jou een verandering van de status bij "Mijn orders" op de Ziggo site zichtbaar? BIj mij staat er namelijk al vanaf de dag nadat de bestelling goed is gegaan, de status "In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen" met een leverdatum van 13 augustus :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Nu online
Ik heb woensdag de oude modem terug gestuurd naar ziggo. Volgens track & trace is het pakket gisteren aan Ziggo afgegeven. Krijg ik nog een bericht (email, brief ofzo) van ziggo dat het allemaal in orde is? Dus dat de modem in goede staat is en werkt etc.

Ik wil namelijk wel een bevestiging ontvangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ph046ph op 21-08-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

DrJamez schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Is er bij jou een verandering van de status bij "Mijn orders" op de Ziggo site zichtbaar? BIj mij staat er namelijk al vanaf de dag nadat de bestelling goed is gegaan, de status "In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen" met een leverdatum van 13 augustus :P
Ben ook overgestapt van Telfort naar Ziggo en had een Premium Wireless Router besteld, omdat deze niet gelijk geleverd kon worden bleef de order open staan. Had even gebeld met Ziggo om van 20/3 naar 50/5 Mbit te gaan en daarna waren die orders ineens verdwenen (Zie nog geen nieuwe staan van mijn verhoging, maar al wel een brief gehad dat ze het druk hebben en hun best doen)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
DrJamez schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Nee. Bij "Mijn orders" stond een datum van 8 augustus (besteldatum) en die stond er tot na de levering. Toen mijn activatie was verwerkt door Ziggo was de order verdwenen bij "Mijn orders" en staan de producten bij "Mijn producten" Levertijd is iets van maximaal 10 werkdagen (als je geen monteur hebt). Ik had na vijf dagen de helpdesk gebeld en bij hun in het systeem stond vrijdag 13 augustus levering maar hij was nog niet verzonden dus die vrouw zei dat het waarschijnlijk aan het begin van de volgende week zou worden. En dat was juist want dinsdag stond TNT voor de deur met het pakket. Ook zei ze dat voor nieuwe bestellingen er genoeg op voorraad waren, bij klanten die moeten worden geconverteerd van oude naar nieuwe modem kon het wel wat langer duren omdat ze niet genoeg modems hebben.

Ik zou gewoon even geduld hebben en anders gewoon een keer bellen. Paar minuten in de wacht gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00

frG

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:31:
Oke mensen,
(eerste post yeeeh)
Ik had vanochtend een monteur aan de deur die mijn alles in 1 extra pakket ging installeren.
aangezien ik eerst nog een kabeltje moest leggen eer ik internet had op mijn pc heeft hij het internet geactiveerd vanaf zijn laptop en liet meteen effe zien op speedtest dat we idd 50mb/s up & 5mb/s down hebben.

ik heb een probleem (voorspelbaar) nadat ik het door hun geleverde kabeltje van 20m aan mijn router hang: D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit en dan een kabeltje naar de pc merk ik na het configureren dat ik de eerder genoemde snelheden bij lange na niet haal.

Het schommelt een beetje tussen 1mb/s en 13mb/s download upload is wel constant bijna 5mb/s
Ziggo gebeld die zegt dat het aan mijn pc ligt of de router (de ziggomonteur complimenteerde me nog op mijn keus) of aan de kabel van 20m.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Zoals ik eerder al gezegd had, de D-Link DIR 825 heeft auto negotiation problemen.

Log in op je router -> Advanced -> Advanced networking -> Wan speed : 100Mbp/s.

Dat zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ph046ph schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:01:
Ik heb woensdag de oude modem terug gestuurd naar ziggo. Volgens track & trace is het pakket gisteren aan Ziggo afgegeven. Krijg ik nog een bericht (email, brief ofzo) van ziggo dat het allemaal in orde is? Dus dat de modem in goede staat is en werkt etc.

Ik wil namelijk wel een bevestiging ontvangen.
Daar zou ik maar niet op rekenen. Het zou mij echt verbazen als Ziggo feedback zou geven. Maar goed, ik kan het mis hebben natuurlijk. Het beste kan je even naar Ziggo bellen denk ik, als je het per se wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:31:
Oke mensen,
(eerste post yeeeh)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Raar UTP kabel moet tot 100 meter geen verlies opleveren.
Ik heb hier door het hele huis kabels liggen naar elke apparaat en sommige kabels overbruggen
een afstand langer dan 20 meter en hebben ook de volledige snelheid van 50/5. (Terwijl en een router & switch tussen zit)

Ook wirelles haal ik gemakkelijk de 50/5 op apparaten waar ook een N wirelles kaart in zit.
Misschien dat de kabel die Ziggo meelevert van slechte kwaliteit is? Is volgens mij ook maar 4 aards ?!
Misschien een een degelijke kabel aanschaffen ? Kost niet zo veel meer tegenwoordig

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 09:30
Hiero in sneek Z2 ook omhoog gegaan.
Regio 8602, loopt redelijk stabiel tegen de 10mbit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frG schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Zoals ik eerder al gezegd had, de D-Link DIR 825 heeft auto negotiation problemen.

Log in op je router -> Advanced -> Advanced networking -> Wan speed : 100Mbp/s.

Dat zou het moeten doen.
Zeer bedankt, de snelheid ligt nu al beduidend hoger.
Maar nog steeds maar de helft van wat ik zou moeten halen:
Wie weet hoe ik de overige 25mb/s erbij kan gooien?
Het is trouwens een 8 aderige kabel die ziggo me heeft gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545355290.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 19:31 . Reden: Spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Wanneer precies is de volgende snelheidsverhoging te verwachten? Ziggo noemde het 'najaar'. Najaar is meestal september/oktober. Dan zou het 50/5 pakket naar 80/10 gaan? :9

En over volgend jaar had Ziggo het over "100 mbit", dat betekend vast 100 mbit down, maar gaat de upload dan ook mee omhoog?

[ Voor 27% gewijzigd door Snowwie op 21-08-2009 19:41 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:21

Sebje

Makelaartje

We kregen vandaag een brief van ziggo dat door een 'administratieve fout' het abonnement voor ziggo tv z1 per 1 oktober weer in rekening gebracht wordt. Nu is het geval dat ik vanaf 1 januari dit jaar het abonnement voor ziggo tv heb opgezegd, omdat we tv via digitenne hebben, naar volle tevredenheid. Nu stelt Ziggo dat, omdat we internet van ziggo hebben, we ook een standaard tv abonnement moeten hebben a 16,- per maand! Ik ben het daar niet mee eens. Ik betaal flink voor een internetabbo van ziggo en daar staat de tv los van! Ik hoef helemaal geen tv van ziggo. We hebben immers niet voor niets tv via digitenne. Ik vind dit enigszins ruiken naar koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Jammer, lees de AV maar op de site, net als UPC, is de reden dat wij geen UPC nemen, je moet basis signaal afnemen voor andere dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:26:
[...]

Zeer bedankt, de snelheid ligt nu al beduidend hoger.
Maar nog steeds maar de helft van wat ik zou moeten halen:
Wie weet hoe ik de overige 25mb/s erbij kan gooien?
Het is trouwens een 8 aderige kabel die ziggo me heeft gegeven.

[afbeelding]
Test nou even zonder router..had je volgens mij nog niet gedaan.
Alhoewel het een 300N router is zijn er met wireless zoveel factoren dat het inderdaad best op de helft kan uitkomen.

Is je wireless netwerkkaart in de PC trouwens wel een 802.11n kaart? Of zit die op 802.11g ?
G haalt in de praktijk bij lange na de 54G niet...meestal 20-35mbps.

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 21-08-2009 20:15 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Yes vandaag ook mijn snelhid omhoog gegaan. Ben dik tevreden over mij Ziggo alles in een, super stabiele lijn, digitale televisie ziet er ook goed uit.

Nog een vraag hoe bevalt het bellen via ziggo? Ik heb nu nog een kpn lijn en denk erover om deze naar ziggo te porteren maar heb nog niet positieve verhalen oer het bellen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Test nou even zonder router..had je volgens mij nog niet gedaan.
Alhoewel het een 300N router is zijn er met wireless zoveel factoren dat het inderdaad best op de helft kan uitkomen.

Is je wireless netwerkkaart in de PC trouwens wel een 802.11n kaart? Of zit die op 802.11g ?
G haalt in de praktijk bij lange na de 54G niet...meestal 20-35mbps.
hij is met de pc verbonden via een gewone draad. op wirreless haalt hij exact hetzelfde.
En zonder router haal ik 48mb op me zus haar laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
@ jjbstolk opzich net als een kpnlijn en nummerherkenning werkt ook goed, alleen als je internet er uit ligt ben je ook meteen onbereikbaar. Dus moet je maar neigen naar je mobiel en om dan ziggo te bellen mobiel is ook niet goedkoop. Dat is eigenlijk ook het risico van een "alles in 1 pakket", maar je bent natuurlijk wel goedkoper uit.

Wat ze laatst spijtig hebben gedaan is de start tarief verhoogd van een telefoongesprek. Ik heb een extra telefonie pakket genomen "onbeperkt bellen naar vast" maar die ga ik denk ik cancellen door de prijswijzigingen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kreeg vandaag zonder verdere aankondiging een nieuw modem aan de deur (postcode 1276). Aangekoppeld en na ewen half uurtje verbinding.

Helaas nog niet echt de volledige Aie-extra speed, dus daar moet ik nog even achteraan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545433552.png

[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 21-08-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
An1mA schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:02:
@ jjbstolk opzich net als een kpnlijn en nummerherkenning werkt ook goed, alleen als je internet er uit ligt ben je ook meteen onbereikbaar. Dus moet je maar neigen naar je mobiel en om dan ziggo te bellen mobiel is ook niet goedkoop. Dat is eigenlijk ook het risico van een "alles in 1 pakket", maar je bent natuurlijk wel goedkoper uit.

Wat ze laatst spijtig hebben gedaan is de start tarief verhoogd van een telefoongesprek. Ik heb een extra telefonie pakket genomen "onbeperkt bellen naar vast" maar die ga ik denk ik cancellen door de prijswijzigingen.
Qua storing heb ik het afgelopen jaar maar 2 keer geen internet gehad, dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik had hiervoor Wanadoo (onlien tegenwoordig) en daarbij had ik continue problemen met niet bereikbaar zijn, echo op de lijn, niet kunnen bellen. Dat soort dingen zijn wel goed bij Ziggo?

Als dat zo is wordt het gewoon een rekensom van ziggo of kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad4NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:18
Mijn internet gaat nu tijdelijk via de 'oude' modem (expres maar even gewacht met opsturen naar Ziggo)..

De verbinding is er zojuist rond kwart voor negen uitgevlogen, nu was dit niet nieuw dus ik had verwacht zo weer online te zijn, maar helaas.. wat nu het geval is;

het lampje 'Power' brand gewoon constant, het lampje 'Down' knippert en gaat na een tijdje constant branden, dan gaat het lampje 'Up' knipperen maar NIET constant branden na verloop van tijd. Het lampje 'Up' gaat juist uit en het lampje 'Down' begint weer met knipperen. Dit lijkt wel in een soort loop te zitten.

Kent iemand dit? Resetten en 30 seconden de spanning eraf mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Sebje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:00:
We kregen vandaag een brief van ziggo dat door een 'administratieve fout' het abonnement voor ziggo tv z1 per 1 oktober weer in rekening gebracht wordt. Nu is het geval dat ik vanaf 1 januari dit jaar het abonnement voor ziggo tv heb opgezegd, omdat we tv via digitenne hebben, naar volle tevredenheid. Nu stelt Ziggo dat, omdat we internet van ziggo hebben, we ook een standaard tv abonnement moeten hebben a 16,- per maand! Ik ben het daar niet mee eens. Ik betaal flink voor een internetabbo van ziggo en daar staat de tv los van! Ik hoef helemaal geen tv van ziggo. We hebben immers niet voor niets tv via digitenne. Ik vind dit enigszins ruiken naar koppelverkoop.
Ik vind de kwaliteit van Digitenne echt zwaar onder de maat. Ik hoor dat het in de randstad wel beter is maar Digitenne in Brabant is net of je analoge televisie kijkt. Ziggo digitale televisie is daarentegen haarscherp. Maar goed, keuze kan fijn zijn. Ik ben het met je eens dat het zo niet zou moeten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Heb vanavond het nieuwe arris modem geinstalleerd. alleen haal ik de beloofde snelheden niet :(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545468240.png

Iemand hier magische ideeen?

Edit: mijn excuses. Newsgroepen gaat nu op 5000 kB/s :)

Beetje vreemd met die speedtest dan maar goed.

[ Voor 19% gewijzigd door ikbengoofy op 21-08-2009 22:15 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Vanaf 17.00 uur géén internet en géén telefonie meer. Diverse reboots gedaan, alles achter het modem is in orde, dus duidelijk dat het arris modem niet meer wilt mee werken. Om half 10 gebeld en krijg doodleuk te horen dat tot woensdag ik geen internet en geen telefonie zal hebben. Er is geen singaal meer aanwezig volgens de medewerker.

Wat is dit nou toch voor waardeloze service van ziggo. Ik betaal niets meer totdat alles weer eens goed werkt, want begin na 4 weken gerommel en gedonder het spuugbeu te raken.

Hoe kon ziggo nou een modem op de markt zetten waarvan ze op voorhand al wisten dat het nokvol zat met kinderziektes en nie stabiel was. Bij ziggo weten ze allemaal dat ze om komen in de klachten over het arris modem maar blijfebn stug doorgaan met het verschepen van deze modems. Een firmware staat in beta release maar niemand weet waarneer ze het gaan uitbrengen en ook echt problemen zal gana oplossen.

Ik adviseer een ieder die net als ik problemen heeft met het arris modem een brief/e-mail te sturen dat je weigert te betalen zolang de problemen niet zijn opgelost.

Ik heb voor het zekere gekozen en de brief gaat hier morgen aangetekend de deur uit, want ik weiger langer 64.95 p/m te betalen voor een dienst dat de laatste 3/4 weken ana alle kanten rammelt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
DrJamez schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:12:
[...]

zie bericht op het ziggo forum

http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=128975#post128975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
nIghtorius schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

let op schaamteloze crosspost:
let op, een speedtouch is best wel een configureerbaar apparaat.

je kunt één van de 4 LAN poorten omconfiggen naar een WAN poort wie gaat werken met ziggo.

schaamteloos geript van de ziggo ervaringen topic deel 4:
........
Ja van mij geript dus.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Weet iemand waarom Internet Z3 zo duur is vergeleken met AiO Z2 die maar iets langzamer internet heeft maar waar WEL telefonie EN TV bij zit :o
Ik snap dat echt niet! Z3 had beter 25 euro kunnen kosten, dat lijkt mij een goede prijs.
Telefonie hebben wij niet nodig hier omdat we via VOIP doen en DTV hebben we al van ziggo..

Nu betalen we p maand:
Internet: Telfort 20Mbit: 25 euro
TV: Ziggo Basis DTV: 15 euro
Bellen: VOIP: 2 euro of minder

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 21-08-2009 23:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
HaTe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:43:
Weet iemand waarom Internet Z3 zo duur is vergeleken met AiO Z2 die maar iets langzamer internet heeft maar waar WEL telefonie EN TV bij zit :o
Ik snap dat echt niet! Z3 had beter 25 euro kunnen kosten, dat lijkt mij een goede prijs.
Telefonie hebben wij niet nodig hier omdat we via VOIP doen en DTV hebben we al van ziggo..
Dat doen ze zodat je alles van Ziggo afneemt.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marcel23456 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:02:
Vanaf 17.00 uur géén internet en géén telefonie meer. Diverse reboots gedaan, alles achter het modem is in orde, dus duidelijk dat het arris modem niet meer wilt mee werken. Om half 10 gebeld en krijg doodleuk te horen dat tot woensdag ik geen internet en geen telefonie zal hebben. Er is geen singaal meer aanwezig volgens de medewerker.

Wat is dit nou toch voor waardeloze service van ziggo. Ik betaal niets meer totdat alles weer eens goed werkt, want begin na 4 weken gerommel en gedonder het spuugbeu te raken.

Hoe kon ziggo nou een modem op de markt zetten waarvan ze op voorhand al wisten dat het nokvol zat met kinderziektes en nie stabiel was. Bij ziggo weten ze allemaal dat ze om komen in de klachten over het arris modem maar blijfebn stug doorgaan met het verschepen van deze modems. Een firmware staat in beta release maar niemand weet waarneer ze het gaan uitbrengen en ook echt problemen zal gana oplossen.

Ik adviseer een ieder die net als ik problemen heeft met het arris modem een brief/e-mail te sturen dat je weigert te betalen zolang de problemen niet zijn opgelost.

Ik heb voor het zekere gekozen en de brief gaat hier morgen aangetekend de deur uit, want ik weiger langer 64.95 p/m te betalen voor een dienst dat de laatste 3/4 weken ana alle kanten rammelt. :(
Vanaf 14.00 geen telefoon en internet meer van Ziggo/Groningen. Geen verklaring, maar ook geen enkele mededeling op de website. Ik begrijp best dat er eens iets mis kan gaan, maar meldt dat dan even op een behoorlijke manier. Om 23.00 de zaak weer in de lucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Bericht op de dealerwebsite(20-08-2009):

Langere opstart nieuwe Ubee modems
Er bereiken ons berichten dat het activeren van de nieuwste Ubee modem langer duurt dan de normale opstarttijd van doorgaans 10 minuten. De Ubee doet er soms tot een uur over om online te komen. We bekijken op dit moment hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Om teleurstellingen te voorkomen, vragen we u om uw klanten te informeren over de langere opstart. Alvast bedankt hiervoor.

Het verzoek geldt niet voor het dealers in het Cogas-gebied, want hier wordt een ander modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb eigenlijk weinig problemen hier met het Ubee modem. Sinds dat ik hem heb is de verbinding misschien 2x weggevallen. Even herstarten loste het probleem op.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ikbengoofy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:12:
Heb vanavond het nieuwe arris modem geinstalleerd. alleen haal ik de beloofde snelheden niet :(

[afbeelding]

Iemand hier magische ideeen?

Edit: mijn excuses. Newsgroepen gaat nu op 5000 kB/s :)

Beetje vreemd met die speedtest dan maar goed.
Zucht, mensen blijven maar speedtest.net gebruiken, gebruik nu eens http://speedtest.ziggo.nl als je de snelheid van ziggo wil testen, ben je niet afhankelijk van de snelheid van andere providers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:01:
[...]

Zucht, mensen blijven maar speedtest.net gebruiken, gebruik nu eens http://speedtest.ziggo.nl als je de snelheid van ziggo wil testen, ben je niet afhankelijk van de snelheid van andere providers.
Ja dat had ik al gedaan maar die gaf nog langzamer aan....

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
[...]

Zucht, mensen die maar speedtests blijven gebruiken, gebruik gewoon een 1000 mb bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
marcel23456 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:02:

Ik kan je vertellen dat je niet alleen bent. Na mijn upgrade naar AI1 50/5 heb ik sinds 9 augustus (wie weet al eerder), geen stabiele verbinding meer. Ik heb een Arris modem staan en vanmiddag kwam een Field Engineer langs... Hij heeft niets gedaan dan alleen kijken en vertrok weer.

Mijn probleem is dat het af en toe het wel doet, maar na een aantal uren niet meer. Het gekke, allen lampjes blijven branden, maar er is geen verbinding. Volgens de FE is de ontvangst goed, maar heeft geen idee waar dat aan ligt. Wel melde hij doodleuk mee dat er ontzettend veel problemen zijn met de Arris moden en dat hij geen idee heeft wat te doen.

Ziggo heeft dus een serieus probleem. Ik ben niet van plan om een proef konijn te zijn en te ook nog daarvoor te gaan te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Fermion schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:33:
[...]Ziggo heeft dus een serieus probleem. Ik ben niet van plan om een proef konijn te zijn en te ook nog daarvoor te gaan te betalen.
En als iedereen die problemen heeft met de arris moden (en dat zijn er héél veel) weigeren te betalen, dan let maar eens op hoe snel ziggo met een goede oplossing komt! Ook ik stoneer deze maand het bedrag terug, want ik moet ook mijn werk goed afleveren en dus mag ik verwachten van ziggo dat hun dat ook doen.

Mijn credo aan iedereen met arris/ubee problemen, schrijven en terug stoneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:11
[...]

Hier ben ik het wel mee eens maar de speedtest van ziggo laat het hier 9934 ook afweten. geeft een download van 33Mbit/s aan terwijl ik via usenet strak rond de 45Mbit/s zit.

Speedtest.net maakt gebruik van door anderen opgezette servers met een minimale verbinding van 100Mbit/s. Dus als er 3 personen tegelijk op speedtest.net op de zelfde server een speedtest doen loopt het vanzelf terug. (ook met snellere verbinding van toepassing maar minder) Volgens mij krijgt iedereen daar via ziggo de aanbevolen server in amsterdam dus dan is het daar snel druk.

Speedtest.net Host
thecompany schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:28:
[...]

Zucht, mensen die maar speedtests blijven gebruiken, gebruik gewoon een 1000 mb bin
Ook op ftp servers valt de snelheid wel eens tegen.

op ftp.snt.utwente.nl haalde ik vanmiddag de 5,5 Mbyte/s en de rest van de middag ook langzamer 3 - 4 Mbyte/s tops

[ Voor 16% gewijzigd door bassiexp op 22-08-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
inmiddels heb ook ik de nieuwe modem binnen.

het vreemde is dat ik ook af en toe zonder reden internet verlies.
na een reboot van mijn router is dit overgens weer opgelost (lijkt me een issue tussen cisco en de aris modem)

het vreemde vind ik alleen dat mijn downloadsnelheid niet verhoogd is.

ik haal netjes 20mbit down en 5 up maar van de 50mbit is niets te merken

moet ik nog iets activeren of ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Ik wil alleen even melden, dat mijn Arris modem (doc 3.0) nog geen enkele keer is uitgevallen in die weken wat ik hem nu heb draaien :+

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 22-08-2009 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
angel00008 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 05:29:
het vreemde is dat ik ook af en toe zonder reden internet verlies.
na een reboot van mijn router is dit overgens weer opgelost (lijkt me een issue tussen cisco en de aris modem)
Same here, maar dan nog met een 'oude' motorola modem.
Het begon allemaal een paar weken voor de geplande snelheidsverhogind. Ze zullen wel wat hebben zitten klooien met de wijkkasten ofzo, heb er allemaal niet zo veel verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het AiE basis pakket geinstalleerd. Motorola modem inclusief een Belkin Wireless router. Werkt perfect, tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Was echter wel in de veronderstelling dat ik 8 Mbit kreeg, nu heb ik maar 1,5 Mbit. En dat is niet leuk als je vanaf UPC 20 Mbit komt. Gelijk via Mijn Ziggo geupgrade naar 20 Mbit.

Tot nu toe geen problemen, hopen dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Fermion schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

Ik kan je vertellen dat je niet alleen bent. Na mijn upgrade naar AI1 50/5 heb ik sinds 9 augustus (wie weet al eerder), geen stabiele verbinding meer. Ik heb een Arris modem staan en vanmiddag kwam een Field Engineer langs... Hij heeft niets gedaan dan alleen kijken en vertrok weer.

Mijn probleem is dat het af en toe het wel doet, maar na een aantal uren niet meer. Het gekke, allen lampjes blijven branden, maar er is geen verbinding. Volgens de FE is de ontvangst goed, maar heeft geen idee waar dat aan ligt. Wel melde hij doodleuk mee dat er ontzettend veel problemen zijn met de Arris moden en dat hij geen idee heeft wat te doen.

Ziggo heeft dus een serieus probleem. Ik ben niet van plan om een proef konijn te zijn en te ook nog daarvoor te gaan te betalen.
Ik heb een vrijwel identiek probleem, maar dan met de Ubee modem. Hier gaat het echter een paar dagen goed, waarna het modem ermee stopt, hij knalt er dus niet om de paar uur uit.

In eerste instantie een monteur laten komen, maar die kwam niet omdat hij op afstand kon zien dat mijn upstreamsignaal te hoog was. Hij was er verder achter gekomen dat dit een probleem was in een centrale, omdat daar een kaart een te hoog signaal verstuurde. Dit hebben ze aangepast, waardoor mijn upstream van 55 dB naar 47 dB is gegaan.

Mijn modem bleef ondanks deze wijziging om de paar dagen vastlopen (lampjes blijven netjes branden, alleen geen telefonie en internet mogelijk). Nog maar een keer gaan bellen met de HD en die gingen toch maar een monteur sturen. De monteur is gisteren langsgeweest, keek er even naar, zag dat alles goed was aangesloten, vertelde me dat mijn waardes goed waren en hij wilde dat ik het nog een paar dagen bleef aankijken omdat hij het alweer 2 dagen goed had gedaan. Ik heb zijn directe nummer gekregen zodat ik hem kon bellen zodra het probleem weer voorkwam, want dan zou hij maandag gelijk langskomen.

Een paar uur later lag ik er (uiteraard) weer uit, dus heb ik hem gelijk gebeld. Nu komt hij a.s. maandag mijn Ubee modem omwisselen volgens mij, maar als ik de verhalen hier zo lees weet ik niet of dit het probleem nou echt gaat verhelpen. Volgens mij hebben zowel de Ubee modems als de Arris modems problemen met vastlopen / disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
D3LTA schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:16:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem :'(
Ubee modem + Dlink 655 en lage/wisselende usenet snelheden !

Kan ook nog geen reden vinden, wat ik wel vreemd vind is, hoe meer draadjes ik gebruik met downloaden van usenet hoe trager als het wordt...

Lijkt haast een moden/capaciteit probleem van modem.

Heel vreemd

Meer mensen zelfde probleem?
Yup, heb hetzelfde probleem. Volgens mij is dit een probleem met de D-Link 655, want ik heb getest met het modem rechtstreeks op mijn PC en dan haal ik netjes 5.7 MB/s. Zet ik de D-Link ertussen dan heb ik 2 á 3 seconden de volle snelheid en dan kakt hij in naar een gemiddelde van 4.8 MB/s. Omdat dit volgens mij niet zoveel met Ziggo en/of de Ziggo modems te maken heeft maak ik wel een uitgebreidere post in het wireless n-router dlink dir655 topic. Misschien dat we een oorzaak en/of oplossing kunnen vinden?

Edit: Ik heb het probleem al gevonden. Mijn LAN was verbonden op 100 Mbit. Wanneer ik via 1 Gbit ben verbonden gaat hij op volle snelheid.

Edit2: En nu werkt het weer 'belabberd', of ik nou verbonden ben rechtstreeks aan de modem of router. Ik geef het even op.

[ Voor 13% gewijzigd door VanRoyal op 22-08-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Hampelman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:45:
Vanaf 14.00 geen telefoon en internet meer van Ziggo/Groningen. Geen verklaring, maar ook geen enkele mededeling op de website. Ik begrijp best dat er eens iets mis kan gaan, maar meldt dat dan even op een behoorlijke manier. Om 23.00 de zaak weer in de lucht....
Je neemt imho iets te gemakkelijk aan dat, als bij jou de verbinding weg valt, dat dan wel bij iedereen zo zal zijn. Dat is niet zo. Ik woon in Groningen en had nergens last van, dus het was geen algemene storing. Bovendien, als ze de storing op hun website zouden vermelden, hoe kun je dat zien dan, zonder internet? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 22-08-2009 09:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Beste Ben,

Ik heb Alles-in-een Plus besteld en aan de klantenservice specifiek gevraagd of ik de samsung of de humax mocht ontvangen, volgens de medewerker aan de telefoon zou ik de humax gaan ontvangen. Als ik deze niet krijg ben ik er gauw klaar mee, dan gaat alles retour. We gaan het zien op 1 september dan zou er geleverd gaan worden.
Ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn alles in 1 extra. Telefonisch besteld en aangegeven een 5050c te willen ontvangen, en geen samsung. Mevrouw aan de andere kant had het genoteerd en zou wel goed komen. Mooi niet dus, Samsung ontvangen en na een belletje blijkt dat ze helemaal geen 5050c uitleveren. Niet echt handig als je dus wilt opnemen en wilt genieten van HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

HaTe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:43:

Nu betalen we p maand:
Internet: Telfort 20Mbit: 25 euro
TV: Ziggo Basis DTV: 15 euro
Bellen: VOIP: 2 euro of minder
Alles in 1 pakketten zijn goedkoper omdat ze dan ook weer een telefonie klant erbij hebben. Ik gebruik mijn telefoon niet maar heb voor de leuke snelheid toch een alles in 1 pakket genomen omdat dat nu eenmaal goedkoper is dan een Z* abonnement

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
marcel23456 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:53:
[...]

En als iedereen die problemen heeft met de arris moden (en dat zijn er héél veel) weigeren te betalen, dan let maar eens op hoe snel ziggo met een goede oplossing komt! Ook ik stoneer deze maand het bedrag terug, want ik moet ook mijn werk goed afleveren en dus mag ik verwachten van ziggo dat hun dat ook doen.

Mijn credo aan iedereen met arris/ubee problemen, schrijven en terug stoneren!
Je kunt wel op eigen houtje je geld gaan terug storneren, maar dan krijg je gewoon incasso kosten die jij echt wel gaat betalen, ze sluiten je gewoon af :-) Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, geen telefoon meer, lijn was gewoon dood, en een zeer lage upload. Ik moest 5 dagen wachten op een monteur, dus zat ik zonder telefoon, en een slechte verbinding. Ik heb de afdeling factuur gebeld, en een verzoek ingediend dat ik automatische incasso wil laten stop zetten, en ik zelf wil bepalen wanneer ik betaal. Helaas is een stopzetting van automatische incasso niet mogelijk bij een all in one pakket vertelde de medewerker. Dus op mijn beurt vertelde ik dat ik niet langer wens te betalen voor een product wat niet volledig werkt de laatste 3 weken, ( je moet wel een ticket hebben uitstaan), en bewijs hebben dat je meer dan 3 weken al problemen hebt met je product (dus bellen, bellen en nog eens bellen). De medewerker ging even in gesprek met iemand anders van afdeling factuur, en bood mij een gratis maand abonnement kosten aan. Ik ben daar mee akkoord gegaan, met de voorwaarde dat het na 2 weken allemaal goed moet werken, anders komt er weer een gratis maand bij. Inmiddels heb ik wel een nieuw modem gekregen van de monteur, waardoor ik weer kan bellen. Helaas is de upload nog altijd rond de 1 Mbit, en wacht ik dus die 2 weken af.

Dus, regel het gewoon met ziggo, dat is de beste oplossing, ga niet zelf beslissingen nemen wat je veel meer problemen kan gaan geven.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik had gisterochtend me eerste disc gehad met de arris modem na 2 dagen gebruik, maar volgens mij was hij toen een firmware aan het installeren/ophalen. Want de US lampje knipperde de hele tijd of betekent het iets anders? Maar gelukkig bleef het maar bij die ene ochtend, want tot nu toe werkt alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In september wordt hier Ziggo alles in 1 plus geïnstalleerd. Welke router raden jullie aan waarmee ik gegarandeerd goed zit met alle snelheidsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
An1mA schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:00:
Ik had gisterochtend me eerste disc gehad met de arris modem na 2 dagen gebruik, maar volgens mij was hij toen een firmware aan het installeren/ophalen. Want de US lampje knipperde de hele tijd of betekent het iets anders? Maar gelukkig bleef het maar bij die ene ochtend, want tot nu toe werkt alles vlekkeloos.
Dat betekend wat anders, US staat voor UpsStream. Je modem kon wel wat ontvangen maar niet terugpraten.

Als de US en DS lampjes tegelijk langzaam knipperen dan is het modem bezig met het ophalen van een bootfile of firmware (en doe je er verstandig aan de stroom er niet van af te halen ;) )
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:01:
In september wordt hier Ziggo alles in 1 plus geïnstalleerd. Welke router raden jullie aan waarmee ik gegarandeerd goed zit met alle snelheidsverhogingen?
Als het maar een N-router is als je draadloos wil. Verder moet de doorvoesnelheid hoger zijn dan je max internet speed. De meeste 'goedkope'/normale routers laten iets van 35Mb/s door hoewel ze dus 100Mb/s WAN poorten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

grun93 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:17:
[...]

Je neemt imho iets te gemakkelijk aan dat, als bij jou de verbinding weg valt, dat dan wel bij iedereen zo zal zijn. Dat is niet zo. Ik woon in Groningen en had nergens last van, dus het was geen algemene storing. Bovendien, als ze de storing op hun website zouden vermelden, hoe kun je dat zien dan, zonder internet? ;)
In het menu van de helpdesklijn postcode invoeren, dan krijg je (als het goed is) wel te horen of er een storing is, en anders met een mobieltje het internet op, of bij de buren, mogelijkheden zat. :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
Ik heb 2 augustus Ziggo alles in 1 plus aangevraagd icm met de draadloze router die Ziggo via de site als optie aanbied. Gekozen voor installatie door een monteur, ik ben namelijk niet zo heel technisch en dacht dat het wel makkelijk was dat een monteur alles voor mij in orde maakte.
17 augustus kwam de monteur keurig op de afgesproken tijd(12:00-18:00). Aardige jongen die het Arris modem vrij snel aansloot, en activeerde. Jammer genoeg had hij geen router bij hem, en ook de spullen voor digitale tv niet. Nu heb ik al een tijdje digitale tv in de woonkamer, de nieuwe kast is voor boven dus dat vond ik niet zo'n probleem, de router had ik echter wel graag willen hebben met 3 pc's hier in huis.
De monteur is na activatie weggegaan, en 2 minuten daarna begon er van alles te knipperen om het modem, en geen internet meer tot 20:00 uur. Even na 20:00 uur kwam het modem weer op gang en had ik een goede download maar slechte upload en ping. Internet heeft ongeveer een uur gewerkt en viel daarna weer uit, deed niets meer.
Volgende dag ook geen internet, paar keer een reset uitgevoerd mar dat mocht niet baten. Ik heb toen de HD gebeld en ben daar echt vriendelijk geholpen. HD kwam er niet uit en zou zorgen dat er een monteur zou komen 2 dagen later. Ook nog even gevraagd wanneer mijn router en DTV zou komen, dat zou zo spoedig mogelijk geleverd worden. Om 23:15 die avond ineens internet, snel, goede down en up en goede ping, de dag daarop ook nog dus monteur niet meer nodig. Ik werd zelf gebeld door Ziggo voor de zekerheid of er nog een monteur moest komen. Ik vroeg of hij een idee had wanneer mijn overige spullen binnen zoude komen, ehhh niet, is niet doorgegeven aan de leverancier, foutje van Ziggo gaf hij toe, kan gebeuren. In mijn order status staat echter niets??
Inmiddels nog steeds een goede stabiele verbinding met het Arris modem, daar ben ik wel blij mee.
Nu hopen dat de router snel komt, 1 september is mijn oude(online) abonnement afgelopen.
Tot zover mijn ervaringen met Ziggo, word vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

superduper schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:19:
Ik kreeg vandaag zonder verdere aankondiging een nieuw modem aan de deur (postcode 1276). Aangekoppeld en na ewen half uurtje verbinding.

Helaas nog niet echt de volledige Aie-extra speed, dus daar moet ik nog even achteraan.

[[url="[img=300,135]http://www.speedtest.net/result/545433552.png[/img]"]afbeelding[/url]]
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545433552.png

Ik blijf toch met deze snelheid zitten, ook ondanks upgraden router (firmware vernieuwen van mijn DLink 655). Ik zou 50/5/ moeten hebben volgens mij abbo.

Download vind ik niet eens zo erg, maar dat de upload blijft steken is erg lastig. En het bied ook niet veel hoop voor toekomstige upgrades.

De coax kabels waren vernieuwd bij het aanleggen een half jaartje geleden.

Iemand een idee wat ik moet/kan checken waar het probleem kan zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 22-08-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier zeer tevreden. Gisteren modem opgehaald bij postkantoor (Arris). Aangesloten, geactiveerd, en draaien.
Meteen 49 Mb/s down en 4,6 Mb/s up. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:29:
[...]

[afbeelding]

Ik blijf toch met deze snelheid zitten, ook ondanks upgraden router (firmware vernieuwen van mijn DLink 655). Ik zou 50/5/ moeten hebben volgens mij abbo.

Download vind ik niet eens zo erg, maar dat de upload blijft steken is erg lastig. En het bied ook niet veel hoop voor toekomstige upgrades.

De coax kabels waren vernieuwd bij het aanleggen een half jaartje geleden.

Iemand een idee wat ik moet/kan checken waar het probleem kan zitten?
Advanced -->Advanced network
Universal Plug and Play (UPnP) uitzetten
WAN PORT SPEED 1000MBPS instellen
QoS Engine -- Traffic shaping en QoS uitzetten
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
matinez schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

;)
TCP window sizing aanpassen onder windows met tcpoptimizer wellicht nog.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Universal Plug and Play (UPnP)
QoS Engine -- Traffic shaping en QoS

Heb ik anders gewoon aan bij me dir655 en draait als een zonnetje en WAN PORT SPEED 1000MBPS heb ik niet hoeven aanpassen. UPnP ga ik namelijk echt niet uitzetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:07:
[...]

TCP window sizing aanpassen onder windows met tcpoptimizer wellicht nog.
Ja, dat doet wonderen op sommige pc's :)
SG TCP Optimizer

En bij mij nu ook goed na een reset op het modem (knopje zit aan de achterkant, ik wist het nog niet 8)7 )
En wat tweaks in mijn Cisco RVS4000.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545854249.png

Desondanks toch een afspraak voor een TX van 57 dBmv
De downstreams zitten tussen -9.3 en -7.5 en dan toch nog de volle mep halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk dat je eerder kan genieten van je internet abonnement dan wat vermeld staat als ingangsdatum op de brief? Heb namelijk de activatiecode al maar is die nu al geldig of pas het desbetreffende datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

matinez schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

;)
Ok, thanks. Alles uitgezet, maar ik blijf strak op de 38.5 MB/s down en 2.5 MB/s up zitten. :(

Zal straks nog eens direct achter het modem testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:28:
Is het niet mogelijk dat je eerder kan genieten van je internet abonnement dan wat vermeld staat als ingangsdatum op de brief? Heb namelijk de activatiecode al maar is die nu al geldig of pas het desbetreffende datum?
Ingangdatum was bij mij 21-08, het werkte 17-08 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Eindelijk kon ik weer eens op de Arris Status pagina.

Zie hier de stats:

Afbeeldingslocatie: http://www.redfoxert.nl/ArrisStatus.jpg

Schijnt dat deze waarden nogal bijna perfect zijn als ik zo de berichten lees over ideale waarden :)

En een speedtest met deze waarden via een Linksys WRT150N met DD-WRT 24v2 firmware:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545884245.png

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:59:
Schijnt dat deze waarden nogal bijna perfect zijn als ik zo de berichten lees over ideale waarden :)
Ligt er aan in welk gebied, als het ex @home gebied is dan wel, maar anders is je tx wel aardig laag.
Te hoog is ook weer niet goed, dit is die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/2210/arristx57.jpg

En dan dit nog halen richting Oslo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/545945599.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik krijg met mijn Arris maar geen verbetering. Ik blijf 38 Mbps down en 2.5 MBps up houden. Zowel achter mijn router als direct achter het modem.

Echter, als ik direct achter mijn modem zit, krijgt de laptop hele 'vreemde' ip adressen. DHCP uitgedeeld met 92.x.x.x zowel IP als Gateway en als DNSers 83.x.x.x Ik kan ook niet op de modem pagina komen (192.168.100.1), maar ook niet op het gateway adres.

Achter de router. zie ik dat de WAN poort een 83.83.x.x ip krijgt, en ook dit als gateway range heeft. Nu zijn de DNS Ips in de 212.54.x.x range.

Wat zijn nu de adressen die andere mensen krijgen, en hoe kom ik via mijn router in het modem als mijn router 10.0.0.x als range heeft en het modem iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:51:
Ik krijg met mijn Arris maar geen verbetering. Ik blijf 38 Mbps down en 2.5 MBps up houden. Zowel achter mijn router als direct achter het modem.

Echter, als ik direct achter mijn modem zit, krijgt de laptop hele 'vreemde' ip adressen. DHCP uitgedeeld met 92.x.x.x zowel IP als Gateway en als DNSers 83.x.x.x Ik kan ook niet op de modem pagina komen (192.168.100.1), maar ook niet op het gateway adres.

Achter de router. zie ik dat de WAN poort een 83.83.x.x ip krijgt, en ook dit als gateway range heeft. Nu zijn de DNS Ips in de 212.54.x.x range.

Wat zijn nu de adressen die andere mensen krijgen, en hoe kom ik via mijn router in het modem als mijn router 10.0.0.x als range heeft en het modem iets anders?
TCP/IP werkt als volgt: Lokale adressen (dus in de range van de eigen netwerk kaart) worden gebroadcast op het eigen netwerk, adressen buiten de eigen lokale range worden naar de default gateway gestuurd. Dit betekent dus dat packets voor je modem IP naar de default gateway gestuurd wordt (ligt immers buiten je lokale subnet), dus naar je router. Normaal gesproken moet dat gewoon werken (heb zelf geen Arris modem, maar het Motorola modem heeft ook een 192.168.100.1 adres, terwijl mijn lokale subnet .1.x is en hier werkt het benaderen van het modem gewoon prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik heb het Arris DOCSIS 3.0 modem inmiddels een week in gebruik en van de genoemde stabiliteitsproblemen heb ik geen last, mijn signaalniveaus zijn dan ook in orde. Ik behaal consistent zo'n 47 Mbit down / 4.5 Mbit up, mits ik minstens twee threads gebruik. Het is erg opmerkelijk dat de maximale snelheid strak rond 30 Mbit per thread lijkt te zijn begrensd. Dit is duidelijk te zien bij het downloaden van een 100(0)mb.bin bestand, het starten van een tweede download vanaf dezelfde server resulteert in het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassline/threadcap.png

Dit gebeurt consistent bij diverse servers, ook wanneer ik het modem rechtstreeks op een computer aansluit. Het is dus geen capaciteitsprobleem of begrenzing van de betreffende server, noch van de router. Zijn er meer mensen die dit ondervonden hebben?

Overigens een kanttekening voor de mensen die op speedtest.net een lage snelheid observeren met een niet al te snelle pc: de flash-animatie gebruikt nogal wat cpu-resources, waardoor de gemeten snelheid op oudere pc's wordt begrensd door de snelheid van de processor. Dit kun je deels voorkomen door het venster meteen na het starten van de test te minimaliseren.

Verder krijg ik na de modem-swap een ander(e) hostname / IP-adres van de DHCP-server, welke willekeurig lijkt te veranderen wanneer ik een ander MAC-adres of hostname in het aangesloten apparaat instel. Mijn 'eigen' CP*.xxx.xx.home.nl resolved nog naar het laatste IP-adres van voor het wisselen. Nu moet ik zeggen dat ik dit al eerder heb meegemaakt, destijds was het na enkele maanden weer in oorspronkelijke staat, dus het lijkt me niet helemaal 'by design'.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:09

Pinjataaa

Hit me!

Bah, moet tot 31 Augustus wachten tot ze mijn kabel kunnen repareren!
Maar ben blij dat het eindelijk rond is en dat ze langs komen :) Veel gebel en doorschakel gesprekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:10:
[...]

Ligt er aan in welk gebied, als het ex @home gebied is dan wel, maar anders is je tx wel aardig laag.
Te hoog is ook weer niet goed, dit is die van mij:

[afbeelding]

En dan dit nog halen richting Oslo :)
[afbeelding]
Wat voor AOP (hoofdaansluiting) heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:51:
Reset knopje al eens ingedrukt met een paperclip/naald (zit achterop) ?
Dat werkte voor mij wel, misschien ook voor jou ;)
Duurt wel even voordat ie weer teug is, maar zo komt wel de firmware erop nieuw in en gelijk de nieuwste.
trankilo schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:12:
Wat voor AOP (hoofdaansluiting) heb je?
Tras 1000B met een UMU01 en een EVK 80 met CTU04 brengt ook geen vebetering.
Het is jammer dat we geen tester meer hebben, anders konden we even meten.
We hebben al een afspraak staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:13:
[...]

Reset knopje al eens ingedrukt met een paperclip/naald (zit achterop) ?
Dat werkte voor mij wel, misschien ook voor jou ;)
Duurt wel even voordat ie weer teug is, maar zo komt wel de firmware erop nieuw in en gelijk de nieuwste.
Gedaan, maar hij was met 5 min weer online. Nog steeds hetzelfde:
Down: strak 38.5 MBps
Up: strak 2.5 MBps
File download: 4.6 MB/s
geen toegang tot modem hoe dan ook. Waardeloos is dat, met de Motorola ging dat prima. Ik kan dus ook geen signaal waardes lezen om te kijken of het de coax componenten zijn.

Ik heb Ziggo gebeld en ze konden wel zien dat er 'veel correctables' waren. Dat zal neem ik aan toch aan storing of iets dergelijks liggen, maar ze konden daar niets over zeggen. Wel apart dat ik daar nooit eerder last van had. Ook geen idee wat ik daaraan zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Om de webinterface van het modem te kunnen benaderen dien je naast het externe IP-adres dat via DHCP wordt verkregen een extra (virtuele) (WAN-) interface met een vast IP-adres in de 192.168.100.x range aan te maken. In de meeste op Linux gebaseerde routers en in Windows is dit geen probleem. Vreemd genoeg werkt het met een IP-adres uit een andere range soms wel en op andere momenten niet, waarschijnlijk t.g.v. een firmware-bug (in de configuratie van de meeste thuisnetwerken zou het standaard goed gerouteerd moeten worden, dus een oorzaak in het modem is waarschijnlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 22-08-2009 19:57 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:37:
geen toegang tot modem hoe dan ook. Waardeloos is dat, met de Motorola ging dat prima. Ik kan dus ook geen signaal waardes lezen om te kijken of het de coax componenten zijn.
Moet je even direct van pc naar modem aansluiten en dan modem even herstarten en gelijk naar 192.168.100.1 gaan, je moet wel erin zijn voordat ie online is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:13:

Tras 1000B met een UMU01 en een EVK 80 met CTU04 brengt ook geen vebetering.
Het is jammer dat we geen tester meer hebben, anders konden we even meten.
We hebben al een afspraak staan.
Het probleem zit niet bij jou binnen ben ik bang (tenzij je een slechte las van C6 naar C12 hebt in de meterkast of kruipruimte o.i.d.).
Of er is kabelschade (hoop het niet voor je) of het gaat niet goed bij de EV/GV. Poort op m-tap defect of stervende retourmodule(maar dan hebben meer mensen een hoge TX).

Afspraak lekker laten staan.
superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Down: strak 38.5 MBps
Up: strak 2.5 MBps
File download: 4.6 MB/s

Ik heb Ziggo gebeld en ze konden wel zien dat er 'veel correctables' waren. Dat zal neem ik aan toch aan storing of iets dergelijks liggen, maar ze konden daar niets over zeggen. Wel apart dat ik daar nooit eerder last van had. Ook geen idee wat ik daaraan zou moeten doen...
Ik denk niet dat het aan Ziggo ligt in dit geval hoewel we dat pas zeker kunnen zeggen als we de sig-waarden weten. 35Mb/s is namelijk geen snelheid die overeenkomt met een abbo. Kan je niet met een andere laptop/PC proberen. De buurman/vrouw even vragen bv. Dan kan je iig uitsluiten dat het aan jouw kant mis gaat.

EDIT
Omdat ik het leuk vind.

Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.