Beste mensen,
Ik zet dit probleem maar op het forum hier, want ik kom er met de betreffende bedrijven niet meer uit..
De situatie is als volgt chronologisch:
Heb al 2 jaar naar redelijke tevredenheid een D-Link DIR-655 router. Echter na een aantal firmware updates toegepast te hebben, is mijn draadloze gedeelte belabberd geworden. Al van alles geprobeerd, maar hielp niet. Uiteindelijk heeft D-Link een nieuwe D-Link DIR-655 router opgestuurd (hardware A4, firmware 1.34 EU).
Nu dus de nieuwe aangesloten, maar die geeft helemaal geen internet door!!
Al van alles geprobeerd, dns (1 en 2)-gegevens zelf ingevoerd in de router, herstarten, op laten lossen door windows 7, etc. etc.
Nu heb ik gelijk XMS (glasvezel, mijn ISP) helpdesk vanavond opgebeld met de vraag waarom ik geen internet op mijn nieuwe router heb.
Hij kon me vertellen dat ik een uur moest wachten, voordat een nieuwe router een nieuw ip-adres krijgt vanuit XMS.
Na 1 uur, na 1,5 uur, na 2 uur nog steeds geen internet. Het blijft maar aangeven: 'Mogelijk zijn aanvullende aanmeldingsgegevens vereist'
Snap er echt helemaal niets van. Ik 'mocht' ook niet de oude router (die ik nog heb) terug zetten, want dan kan ik volgens de helpdesk medewerker zodra ik de nieuwe router er weer aan plug, wéér een uur gaan wachten...
Baal er inmiddels al wel behoorlijk van allemaal; al maanden lopen klooien met mijn oude router (wireless gedeelte), nu weken met D-Link lopen ouwenelen om een nieuw exemplaar (dat was hun enige oplossing btw) en nu dit weer....
Heb al rechtstreek op het (Genexis) modem van XMS geprobeerd of het internet het daar doet en dat werkt prima (had ook niets anders verwacht, want tv en bellen doen het ook). Dus het is echt iets met het toekennen van een ip-adres of WAN naar de nieuwe router toe...
Inmiddels kwartier met XMS aan de telefoon gehangen en een uur (!) met D-Link helpdesk (die overigens in Barcelona schijnt te zitten....).
XMS geeft aan dat het probleem ligt bij D-Link (want alles gaat goed bij XMS), D-Link kan mij ook niet verder helpen (alle gegevens als dns, subnet mask, etc. etc. doorgekregen van XMS en ingevoerd). Er is bij D-Link weer een ‘case’ aangemaakt…
Nu heb ik de 'oude' router (met dat slechte wireless gedeelte) weer terug gedaan, en ook die heeft nu problemen (maar misschien ligt dat aan het feit dat ik er uit de ogen van XMS weer een 'nieuwe' router aan gooi met een 'nieuw' MAC-nummer..). Ik snap er helemaal geen **** meer van..
Heb XMS voor de 3e maal gebeld. Een helpdeskmedeweker kon mij vertellen dat het MAC-adres van mijn HP laptop in de XMS systemen (modem) gekomen was.
Wat ik moest doen:
Een uur lang de stroom van het modem afhalen, dan alles opnieuw aansluiten en dan zou het gaan werken.
Uur later:
Werkt niet. Zelfde probleem (in de status van WAN van mijn router blijft er staan: establishing connection, please wait). Het heeft iets met een MAC adres te maken dat verkeerd bij XMS staat (onbekend MAC adres schijnt het te zijn). Dit 'ZOU' aan mijn router kunnen liggen.
Weer XMS gebeld. Na een tijdje werd het gesprek redelijk 'vervelend' en kwam de boodschap neer op het feit dat XMS geen ondersteuning mag geven op routers. Hij vertelde nog wel dat mijn router misschien inmiddels overgenomen was door iemand anders...
Nou goed, de situatie is dus nu:
1) ik had een D-Link DIR-655, die gewoon internet doorgaf, alleen het draadloze deel was (door slechtere firmware updates) minder geworden. Dit werd ook beaamt door D-Link zelf, er ZIJN problemen met het wireless bereik etc.
2) deze is vervangen (na weken wachten) door een D-Link DIR-655 waarvan niets het ooit gedaan heeft (sinds woensdag geprobeerd).
Een uur met D-Link aan de telefoon gezeten. Zij konden mij ook niet helpen; zij kunnen feitelijk alleen nieuwe routers opsturen.
3) de oude router maar weer teruggezet en uren gewacht en gereset; maar ook deze doet nu niets meer.
4) op aangeven van XMS helpdeskmedewerker dus de nieuwe router er weer tussen gezet en het modem van XMS een uur uit gezet. Nu nog steeds GEEN internet via XMS.
Ik ben ten einde raad. D-Link kan me niet helpen, XMS kan/mag me niet helpen.
Ben ook nog wat gaan speuren op internet of er eigenaren van DIR-655's zijn met hetzelfde probleem en ja hoor:
---------------------------------------------------------
Heb je de Dlink nog? Zo ja,
- Sluit de Dlink eens op het modem aan met een korte kant-en-klare CAT6 kabel op de router. (dus niet de kabel naar boven)
- Als dit niet werkt, zet de connectie snelheid in de router van de WAN poort eens vast op 10Mbit.
- Als 10Mbit werkt, zet de snelheid dan eens vast op 100Mbit.
- Als 100Mbit ook werkt, zet de snelheid eens vast op 1Gbit.
Ben benieuwd wat hier uit komt (als je de router nog hebt).
Heb gisteren iemand van Dlink aan de lijn gehad en deze kwam ook met de Wan Port Speed.
Hij stond op automatisch, staat nu op 100mb en de boel werkt.
Zodra ik het op een andere stand zet dan werkt het niet meer.
Volgens Dlink is dit eigenlijk nog niet goed, want de router moet gewoon 1000 aan kunnen.
Als mijn snelheid straks ook boven de 100 komt heb ik er niks aan(krijg dan immers niet meer dan 100mb door), dus waar die fout nog zit weten ze niet.
Of toch de Dlink en anders de Sisco.
Dus voor alle anderen die ook dit probleem tegen komen, hier even kort voorlopig de oplossing:
In de Dlink - Advanced - Advanced Network.
En hier bij Wan Port Speed deze op 100 zetten.
kuyer
22 december 2010, 17:36
Reactie gehad van Dlink, door allerlei screen shot van mij te hebben bekeken, ligt de fout niet aan de Dlink, maar aan de Sisco.
Daar de router het met de oude modem wel goed deed, en nu ook op de 100mb stand.
Zodra de Sisco van de router het bevel krijgt om de hoge doorvoer te geven, krijg ik geen ip nummer meer.
Ziggo gebeld, maar zij zien het nut niet om een nieuwe te sturen, daar ik op dit moment toch geen abbo had voor boven de 100mb.
En het werkt toch nu!!!
Misschien kwam er nog wel een keer een update, ja ja.
----------------------------------------------------------------------------------
Schijnt (misschien) iets met de WAN te maken te hebben (wan speed), dat ik die eens op 100 mbps static moet zetten...
Vreemd, want op mijn vorige DIR-655 hoefde dat niet! Dan zou ik zeggen dat het toch ligt aan XMS..
Heeft één van jullie een idee? Ik ga vanavond wel die WAN-speed op 100 mbps static zetten, maar eigenlijk is dat geen oplossing toch?
Geldt die 100 mbps WAN alleen voor je internet ‘input/doorvoer’ snelheid, of ook van je interne netwerk? (hopelijk niet dat laatste)