Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kun je van een NA (1.34NA) naar een EU firmware gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er ook bij. Even goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Hoe zouden jullie tegen een xWRT firmware voor deze router staan? (Free/Open/DD-WRT)?

Ik heb een tijdje geleden met dit model geklungeld, en het is me gelukt er OpenWRT op te krijgen! Helaas weet ik niet meer hoe ik dat gedaan had, maar daar kom ik zo wel weer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Sef24 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:36:
Hoe zouden jullie tegen een xWRT firmware voor deze router staan? (Free/Open/DD-WRT)?

Ik heb een tijdje geleden met dit model geklungeld, en het is me gelukt er OpenWRT op te krijgen! Helaas weet ik niet meer hoe ik dat gedaan had, maar daar kom ik zo wel weer achter.
Laat maar weten als je het weet want voor zover ik gelezen heb is het niet eens mogelijk....... :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of hier al iets over geschreven is (ik kon in ieder geval zo gauw niets vinden).

Ik kwam er per toeval achter dat als ik in Windows 7 naar Netwerk ga dat daar onder 'Netwerkinfrastructuur' de 'Xtreme N GIGABIT Router', oftewel de DIR655 getoond wordt met de optie inschakelen.
Ik heb wel internet verbinding, maar als ik hem inschakel dan neemt mijn download snelheid toe.

Als ik de computer opnieuw opstart dan staat hij weer uitgeschakeld (?).

Heeft iemand een idee (instelling) om hem ingeschakeld te houden?

Bij voorbaat dank,

mephisto69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is het niet gewoon een placebo effect? Of zie je echt in downloadsnelheden dat het sneller wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Dat hoeft niet zo te zijn, deze router meet bij het opnieuw opstarten altijd de snelheid van de verbinding.
Verder kan het zijn dat er in het begin gigabit wordt ge-auto-nagoiate maar dat dit later terug springt op 100 mbit zoals ik dat zelf ook al eens heb mogen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een externe dlink antenne gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.techsurplus.com/vdirs/images/d-link-ant24-0230-xtreme-n-2.4ghz-antenna_b.jpg
omdat de router in de meterkast hangt, en het signaal 7 meter verder (buiten) al niet meer te ontvangen is. Helaas helpt dat niets ... Wat is nou de beste plaatsing van de 3 antennes ?

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 01-08-2011 19:28 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:47:
Is het niet gewoon een placebo effect? Of zie je echt in downloadsnelheden dat het sneller wordt?
Helaas niet. Ik zie echt bij het downloaden dat hij van 5,5 KB/s naar 7,20 KB/s gaat, als ik de router inschakel. Dus .... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:41:
[...]

Helaas niet. Ik zie echt bij het downloaden dat hij van 5,5 KB/s naar 7,20 KB/s gaat, als ik de router inschakel. Dus .... ???
Zie mijn antwoord..

[ Voor 87% gewijzigd door moppentappers op 01-08-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
VonFoX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:22:
omdat de router in de meterkast hangt, en het signaal 7 meter verder (buiten) al niet meer te ontvangen is. Helaas helpt dat niets ... Wat is nou de beste plaatsing van de 3 antennes ?
Nieuwbouw? Heb hier ook eens geprobeerd om met externe antennes het bereik te verbeteren, maar ook weinig effect. Ligt hier eenvoudig weg aan al het nieuwe beton (met nog vocht erin) en de dubbele beglazing. Waarschijnlijk werkt het beter als je de antenne naar buiten kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
VonFoX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:22:
[afbeelding]
Via ebay zeker? ;) want in europa is het niet te vinden (ieder geval een jaar geleden.)

Maar staak je zoektocht... je kan beter een repeater kopen... ik heb ook een nog ernaast 3x de ANT24-0501C antenne geprobeerd, en het helpt geen zak helaas. Ook geen speciale chinese antennes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, e-bay. Het ziet er iig cool uit :P Heb de router verplaatst naar de woonkamer (achter een gordijn). Signaal is nu beter.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Ik had even een vraagje m.b.t de 'Guest Zone'-functie.
Het lukt me maar niet een limiet in te stellen?
Bijvoorbeeld 0.5 Mbps. Is dat nou wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik weet vrij zeker dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Laatst online: 11-09 09:03
Opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door van D op 12-08-2011 12:16 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

[off-topic] Heerlijk he, je bent uren aan het stuntelen, kan het niet vinden en binnen 5 minuten nadat je een vraag erover gepost hebt is het probleem opgelost :9 [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik vroeg me nog iets af, wat is nou het verschil tussen A1, A2, A3 en A4? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Dat zijn hardware revisies, wat misschien belangrijker is is dat je de DIR-655 hebt zoals we die al jaren kennen en de DIR-655 REV B die ondersteuning heeft voor ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
moppentappers schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:20:
Dat zijn hardware revisies, wat misschien belangrijker is is dat je de DIR-655 hebt zoals we die al jaren kennen en de DIR-655 REV B die ondersteuning heeft voor ipv6
Maar kan een A4 bijvoorbeeld sneller/beter zijn dan een A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ja, dat kan en aangenomen dat D-link zijn producten niet slechter maakt zal dat ook wel zo zijn.
Overigens kunnen er om allerlei redenen gesproken worden over een nieuwe revisie, dat hoeft niet speciaal te gaan om te versie van de chips die erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Meer om het apparaat goedkoper te maken..
Je krijgt elk jaar meer kracht voor minder geld.

Zelfde als bij de xbox360, hardware kostte in 2005 ook gewoon 500 euro, nu niet meer dan 150 euro..

Maar ongetwijfeld zullen er ook andere kleine verschillen zijn.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Manuel schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:41:
I see, neem 1 advies van mij aan: Ga niet naar 1.34EU. Er is helemaal geen mogelijkheid om meer te downgraden, zelfs niet als je naar een NA versie zet. Wat is het eigenlijk ook een frustrerend systeem.

Die 2 DNS-servers van Google had ik dus ook ingesteld, tevens geen verschil.
Dat dacht ik ook, maar het is me gelukt om de firmware te downgraden. Ik ben van 1.31 naar 1.32 en uiteindelijk naar 1.34 en 1.35 gegaan. Aanleiding was een plotseling trage internetverbinding. Google leerde me dat dit waarschijnlijk veroorzaakt werd door de firmware. Ik heb contact gehad met D-Link en zij hebben mij een link met 1.32 gestuurd (gisteren stond 1.31 er op). Zonder resultaat probeerde ik vandaag de 1.20WW die ik tevens via de FTP gedownload had met succes! Inmiddels heb ik de firmware weer geupdate (rechtstreeks) naar 1.32EU en deze werkt perfect.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er eigenlijk nog firmware updates voor de Ax versies? De sites van d-link zijn sowieso zwaar verouderd of hebben het alleen nog maar over de Bx versie. Jammer dat de Ax geen ipv6 support heeft gekregen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb Hardware Version: A4 en Firmware Version: 1.31EU. De router vergeet sinds kort zijn instellingen als de stroom eraf is geweest. Maar dan ook echt alles: admin-password, Wireless-instellingen, portmappings.

Eerst maar eens de config opslaan en het ding een harde reset geven, kijken of dat helpt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Volgens mij heb ik een probleem :D Op mijn dir655 had ik wat poorten open gezet zodat ik vanaf een extern apparaat (met name mijn telefoon) wat applicaties kon beheren op mijn NAS. Nu bedacht ik mij dat dit wel wat veiliger kon dus ik besloot me (te weinig) te verdiepen in MAC address filtering. Nu heb ik het MAC adres van mijn telefoon toegevoegd bij Network filters maar ik had helemaal niet het besef dat dit ook wel eens van invloed kon zijn op mijn interne netwerk. Nu is mijn laptop dus niet toegevoegd en kom ik vanaf mijn laptop niet meer in mijn router. Niet bedraad en niet via WiFi. Ik had dus alle apparaten die gebruik maken van het interne netwerk én alle apparaten die via een externe verbinding gebruik willen maken van mijn netwerk moeten toevoegen, maar heb dus alleen die externe gedaan. En het nadeel is, op mijn mobiel kan ik niet inloggen in de dir655. Ik kom wel op de start pagina waar je in moet loggen maar ik zie geen venstertje waar je je gegevens moet invullen..

Is er nog een escape of moet ik mijn router resetten naar de fabrieksinstellingen?

Edit: pfiew, na verschillende browsers op mijn mobiel geprobeerd te hebben kwam ik er eindelijk een tegen waar ik mee in kon loggen. Daar MAC address filtering mee uit gezet en nu ben ik weer terug waar ik een paar uur geleden was :D

Edit 2:

Hoe kan je normaliter via een extern apparaat (buiten het bereik van de router) inloggen op je router eigenlijk? Is dat iets met access control en virtual server of niet?

En wat is bij de dir 655 nu precies het verschil tussen virtual server en port forwarding? Is het iets als dit:
Edgarz schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:49:
.... De server voor intern gebruik kun je met Virtual server te configureren waardoor iedere client toegang heeft tot de server, de port forwarding settings zijn vooral bedoeld voor WAN verkeer...
Wat wordt er dan precies bedoelt met server voor intern gebruik?

[ Voor 38% gewijzigd door Joster op 25-11-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Oké, extern gebruik acht ik niet nodig. Mijn mobiel kan er thuis altijd bij, ik voorzie niet waarom ik daarmee elders nog zou moeten kunnen inloggen op mijn router.

Al mijn apparaten middels MAC adres toegevoegd (vaag dat ik mijn Xbox niet terug kan vinden in mijn router maar alle overige apparaten wel, gelukkig was dat adres gemakkelijk te vinden..). Laptop 2 keer, zowel draadloos als wireless. Weet dat het geen beste beveiliging is maar ik vind het toch wel interessant om naast de wachtwoorden op mijn poorten te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik gebruik nu mijn 655 enkele jaren, maar krijg de wifi-snelheid niet op peil - en ook niet stabiel. Veel last van dropped connections (met 4 verschillende laptops in huis) en een sterk wisselende snelheid. Het was zo erg dat D-Link me een nieuw exemplaar heeft gestuurd, maar deze heeft last van dezelfde instabiliteit. Ik heb nu hardwareversie A4 en firmware 1.35EU. Vermogen staat op maximaal, 802.11 mode op mixed, Auto channel scan enabled, Transmission rate best en Channel width Auto 20/40 Mhz. Security staat op WPA/TKIP. Ik heb al uitgebreid geëxperimenteerd met de wireless settings, een scan gedaan van omliggende netwerken
(met inSSIDer), maar alles zonder verbetering.

Met het router gedeelte is niets mis; als ik via ethernet aansluit, dan haal ik de maximale snelheid van mijn UPC aansluiting - probleemloos en stabiel. Is alleen lastig om met je laptop in de hand in de (inpandige) garage te staan, waar de meterkast zit en de 655 (buiten de meterkast, maar in de garage) een paar meter verderop. Ga ik draadloos -in de garage- op 2 meter van de router staan, dan valt de wifi-snelheid al enorm terug (speedtest.net haalt dan maximaal download 17-20 Mb/s). Daar valt nog wel mee te leven (al is het zonde van mijn 50 Mb/s abonnement), maar soms valt de snelheid ineens terug, tot onder de 1 Mb/s in een extreem geval. Dat kan enkele minuten tot uren duren, om daarna weer op de "normale" wireless snelheid van 17-20 Mb/s te geven, zonder aanpassing van welke instelling dan ook.

De connectie zelf is ook niet stabiel en valt per laptop dagelijks 4-20 keer weg. Een Windows-repair verhelpt dit meestal, maar soms is zelfs een reset van de router nodig.

Heeft iemand nog tips hoe dit te verbeteren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Frank S schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:53:
Heeft iemand nog tips hoe dit te verbeteren valt?
Ja...stel je router op een vast kanaal in en bij voorkeur een kanaal dat weinig/niet gebruikt wordt (testen met inSSIDer).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet Chanel Width op 20Mhz en kanaalkeuze op automatisch. Hiermee verlies je in theorie doorvoersnelheid omdat je maar van één kanaal gebruik maakt maar de stabiliteit, vooral in omgevingen met veel WiFi-verkeer, zal enorm toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Een vast kanaal i.c.m. 20 Mhz channel width heb ik reeds geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering van snelheid of stabiliteit. Heel veel Wifi-verkeer is er niet in de omgeving (een paar netwerken, want ik woon aan de rand van een wijk met veel ruimte tussen de huizen. Er staan wel hoogspanningsmasten in de buurt (150 KV), zouden die op 2.4 GHz kunnen storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Even ter info, wilde ik graag met jullie mede-tweakers delen :P

Ik ben van de week via google een nieuwe firmware versie voor de DIR-655 tegengekomen:

FW version 1.35EUb02Beta
Firmware Version: ver1.35EUb02Beta
<br />Firmware Date: 2011/01/04
<br />ipVersion(Date): 7.6.1b0183 (2010, Dec 10)
<br />ipOS SDK Version: 7.6.3 P (1134)
Helaas geen change log kunnen vinden :'(

Heb de firmware op beide DIR-655 routers geïnstalleerd die ik hier thuis heb staan (hardware: een A3 versie en een A4 versie) en het draait als een zonnetje :) ;) .

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Smarty_6000 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:46:
Even ter info, wilde ik graag met jullie mede-tweakers delen :P

Ik ben van de week via google een nieuwe firmware versie voor de DIR-655 tegengekomen:

FW version 1.35EUb02Beta

[...]

Helaas geen change log kunnen vinden :'(

Heb de firmware op beide DIR-655 routers geïnstalleerd die ik hier thuis heb staan (hardware: een A3 versie en een A4 versie) en het draait als een zonnetje :) ;) .
Die is al behoorlijk oud en te downloaden via de duitse site/ftp... ook al eerder genoemd in dit topic.

http://goo.gl/p22WW
ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/driver_software/

Changelog zit er gewoon in voor de liefhebbers:

New:
1. Fix Remote Access failed when DDNS mapping different host name.
2. Fix Remote Access Using DNS or DynDNS, remote can't use host name.
3. Fix 2NIC test tool : UPnP Negotiation test fail.
4. Fix 3G internet connection failed with DWM-156 Rev.A3
5. Support DWM-156 Rev.A3 with firmware 3.02WW
6. Fix "ACCESS CONTROL" wrong setting caused restore configuration file error.
7. Fix DWM-152 Rev.A1 with firmware 1.05 "PAP ony" mode can't connect internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik heb ook al heel erg veel last gehad van een wegvallende verbinding, ik heb dit toen ook aangekaart bij D link en heb een nieuw exemplaar gekregen.

Ik hoopte dat dit verbetering zou brengen, maar helaas was dit niet het geval. Soms krijg ik ineens een beperkte of geen interverbinding, of als ik met 3 apparaten verbind valt het internet gewoon weg. Ik heb heel wat firmwares al geprobeerd maar niks mag baten. Heb toen wederom contact opgenomen met D link, hun gaan nu de D link Dir 825 sturen, iemand ervaring hiermee? Zal dit een vooruitgang zijn of heeft deze router dezelfde bekende problemen?

Ik geef ze in ieder geval nog 1 poging en daarna heb ik met de helpdesk afgesproken om mijn geld terug te krijgen. Ik hoop gewoon dat de dir 825 goed z'n werk zal doen!

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ben benieuwd wat er bij jou gebeurt, bij mij thuis gebeurt nu hetzelfde. 3 pc's of laptops online = wegvallen verbinding. Ik zal ze ook eens een mailtje sturen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
F_demon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:39:
Ben benieuwd wat er bij jou gebeurt, bij mij thuis gebeurt nu hetzelfde. 3 pc's of laptops online = wegvallen verbinding. Ik zal ze ook eens een mailtje sturen.
Ik heb er ook last van op de vaste verbinding, ik heb 1 computer rechtstreeks aangesloten en als ik de playstation er bij aan doe valt het draadloos en bedraad weg.

Ik hoop alleen dat de dir 825 een betere router is en niet het zelfde probleem zal opleveren. Ik heb een aantal keer contact met hun gehad middels hun telefoon nr op de website, maar ook hun erkennen dat de software erg brak is! Waarom ze dan nogmaals een dir 655de eerste keer is mij dan ook een raadsel. 8)7

Mocht de volgende router deze problemen weer geven dan ga ik direct op zoek naar een andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is nu precies de laatste fw voor de A4 hardware?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
1.31EU

Denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer hoopte dat ik nog wat versies gemist had en dat er voor A4 inmiddels ook al ipv6 ondersteuning was, welke wel in opvolger zit. (dacht dat de B1 versie was?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
1.35 is de nieuwste, maar ik zou niet verder gaan dan 1.34, bij mij gaat 1.35 problemen met mijn internetverbinding (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Crim schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:13:
1.35 is de nieuwste, maar ik zou niet verder gaan dan 1.34, bij mij gaat 1.35 problemen met mijn internetverbinding (Ziggo).
Ook voor A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.35EU draait hier probleemloos met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Draai 1.35 EU prima met 100/100 glas, alleen het wifi gedeelte van deze router zuigt. 5 meter met 1 raam ertussen (ik zie het ding hangen) en 0 bereik op mijn Ipad.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik draai 1.31EU met 100/100 glas en heb continu dropouts. Ik krijg nu van D-Link de 825 toegestuurd, maar er zijn alweer aantal dagen sinds de belofte en nog geen T&T code of iets dergelijks gezien. Wacht het nog even af, en dan maar weer even bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als er iemand die externe antenne wil hebben: je mag hem gratis hebben.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
[quote]SirMemeAlot schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:53:
Ik draai 1.31EU met 100/100 glas en heb continu dropouts. Ik krijg nu van D-Link de 825 toegestuurd, maar er zijn alweer aantal dagen sinds de belofte en nog geen T&T code of iets dergelijks gezien. Wacht het nog even af, en dan maar weer even bellen met ze.
[/quot .e]

Succes met de 825,bug apparaat.
Die heb ik geruild bij d-link tegen de dir 855 (nette service,kan ik niets van zeggen)

Uiteindelijk draai ik nu met de asus rt n66u wat beter bevalt,de nieuwe 855 verkoop ik maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Werkt firmware 2.00 ook op de a4 revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is alleen voor de dir655 rev.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik kreeg deze week het volgende mailtje:
Newer Firmware Version 1.36 for your D-Link Systems DIR-655 router is now available at http://wrpd.dlink.com.tw/...U/DIR655A4_FW136EUB01.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 10:43
Crim schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:06:

[...]
Is er ook een changelog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Wat betreft de disconnects en snelheid van de wifi op mijn android toestellen.
Heb een Guest zone ingesteld met:

Wpa2 only
chiper type: TKIP.

Geeft iets meer snelheid. Maar nog steeds bedroeft langzaam helaas. Laptops doen het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Crim schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:06:

[...]
Deze zou ik niet installeren als ik jou was, heb deze eergisteren ook erop gezet maar dit maakte mijn router onbruikbaar. Ik kon namelijk helemaal niks meer configureren zonder boodschap "AP should not be locked before configuring" te zien.

Dit heb ik enkel kunnen oplossen door terug naar 1.21 te flashen en dan 1.35 erop te zetten.

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CobyBE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:47:
[...]

Deze zou ik niet installeren als ik jou was, heb deze eergisteren ook erop gezet maar dit maakte mijn router onbruikbaar. Ik kon namelijk helemaal niks meer configureren zonder boodschap "AP should not be locked before configuring" te zien.

Dit heb ik enkel kunnen oplossen door terug naar 1.21 te flashen en dan 1.35 erop te zetten.
Hij staat er bij mij op zonder problemen (ook geen merkbare verbeteringen om eerlijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
CobyBE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:47:
[...]

De URL werkt nu ook niet meer, zou dat er iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Weer verse firmware DIR-655_fw_revA_1-37_eu_en_20130606.zip

Downloaden vanaf hier ftp://ftp.dlink.cz/dir/dir-655/driver_software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

joec schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:39:
Weer verse firmware DIR-655_fw_revA_1-37_eu_en_20130606.zip

Downloaden vanaf hier ftp://ftp.dlink.cz/dir/dir-655/driver_software/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DIR-655 Firmware Release Notes 
Firmware: FW v1.37EU 
Hardware: Rev. Ax 
Date: 2013/06/05 
Problems Resolved: 
None 
Enhancements: 
1. Improve compatibility with Samsung Galaxy S4. 
---------------------- END ----------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:18

mb1

Tweakers,

Ik ben niet zo'n ster met netwerken.
Ik heb nu de meest recente firmware (2.09) op de dir655 hw rev. b staan.
Nu wil ik een van de vier lan poorten gebruiken om een vaste pc alleen toegang tot internet (wan poort) te geven en geen toegang tot de rest van het netwerk.
Wireless heb ik dat geregeld middels een guest account, hoe regel ik dat voor een lan poort?
Ik zit al een flink tijdje door de verschillende toppics te zoeken maar raak wat overvoerd met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Kick,

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij kan dat niet, er zit geen manageble switch in, of je moet met je routering gaan kloten, maar vraag me af of je dan nog wel op internet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Dat is de vraag die ik ook beantwoord hoop te krijgen.....
Zelf kom ik er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik heb nu de meest recente firmware (2.09) op de dir655 hw rev. b staan.
Nu doet zich nog wat raars voor sinds de update is gedaan een week of 2 geleden.
Als de DIR-655 is opgestart dan is de snelheid maximaal (ping 5ms up50 mbps down 48mbps) op mijn 50/50 glasverbinding.
Al na een paar uur tot een halve dag zakt de snelheid in tot ca 13 mbps up en down!
Een uur of 20 na de opstart van de DIR655 zakt het in tot c.a. 3 mbps up/down de ping is dan nog c.a. 12 ms.
Wat er nu gebeurt snap ik echt niet het noodzaakt mij in ieder geval om 1x per dag het ding te reboten waarna het weer prima gaat!
Ik vermoed dat het echt in de d-link zit en niet in het glasmodem, want deze hoef ik niet opnieuw te starten voor max snelheid!
als ik 24 uur wacht dan zie ik in de log file: gpio create pidfile /var/run/gpio_wan_green.pid
ook zie ik sinds de update nooit een internet connexxion uptime van >24uur!
Iemand een idee?
Ik zie namelijk niks raars in de logfile (welke nu leeg is btw) deze kan ik vanavond of morgen wel posten.
zou het iets met de 24uurs lease te maken hebben richting WAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

rob1985 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:43:
Ik heb een probleem met deze router...

Ik ben de gelukkige bezitter van een surfnet aansluiting (ethernet), waardoor ik een 100mbit up/down verbinding heb. Het downloaden gaat eigenlijk prima, gewoon 100mbit.

Het uploaden gaat bij mij heel slecht! Als ik de internet verbinding rechtstreeks in mijn pc steek, dan heb ik geen problemen met uploaden. Echter, wanneer de router ertussen zit, loopt ie na een paar MB elke keer vast en moet ie weer opnieuw beginnen. Ik heb geen enkel idee wat een oplossing hiervoor is, maar het begint wel vervelend te worden de laatste tijd. Soms lukt het me op een groot bestand (lees 100mb) over te zetten via ftp, maar soms loopt ie herhaaldelijk na een paar MB alweer vast en moet ik opnieuw beginnen. Ook met kleine bestanden heb ik hetzelfde probleem (bijv. mp3's), want dan pakt ie 1 a 2 bestanden zonder problemen, maar daarna blijft ie bij het volgende bestand voor een halve minuut hangen en moet hij weer resumen en dit gaat dan de hele tijd zo door.

Wat zou hier een mogelijk oplossing voor zijn?
Weet dat het een beetje laat is, maar heb je hier nog steeds last van? Want ik heb mijn rev A router omgeruild voor een B revisie en zag dat er nog geen nieuwere FW is van 2.09(b7). Met uploaden in ieder geval nog geen problemen gehad, of ie steeds trager gaat moet ik nog testen voor je. Ik heb wel SPI in de firewall uitgezet omdat ik anders geen 200 Mb haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Weet dat het een beetje laat is, maar heb je hier nog steeds last van? Want ik heb mijn rev A router omgeruild voor een B revisie en zag dat er nog geen nieuwere FW is van 2.09(b7). Met uploaden in ieder geval nog geen problemen gehad, of ie steeds trager gaat moet ik nog testen voor je. Ik heb wel SPI in de firewall uitgezet omdat ik anders geen 200 Mb haal.
Beter (heel) laat dan nooit ;)

Ik gebruik de router inmiddels slechts als switch / accesspoint en dat gaat prima :) Geen klachten meer. Maar toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
Eens kijken of hier nog leven is ;-)
Ik zat eens te kijken of m'n DIR-655 (rev A4) nog actief ondersteund wordt door D-Link, draai momenteel firmware 1.37EU naar volle tevredenheid, maar deze firmware is inmiddels wel ruim 2 jaar oud (juni 2013). Ik maak me dan ook een beetje zorgen over de beveiliging van mijn netwerk, gegeven de grote security breaches de laatste jaren.
Eerste vraag is: is deze zorg terecht?
Tweede vraag: valt er nog te verwachten dat D-Link t.z.t met een update komt?

Aan de pricewatch te zien wordt dit model nog steeds wel verkocht, maar dat zal wel de Rev C zijn gok ik.

Ik zat rond te klikken op de supportsite van D-Link, Rev C heeft in juni 2014 nog een update gekregen, maar voor A en B is er al enige tijd niets meer gebeurd.

Wat denken jullie? Voldoet m'n DIR-655 nog voor een thuisnetwerk, of wordt het toch eens tijd om naar een nieuwer (veiliger) model te kijken?

PS: overigens zit m'n router achter een Ubee modem van Ziggo, die (hopelijk) toch ook wel wat "fout verkeer" afvangt..

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 01:58
Ik heb geen idee hoe veilig die firmware is, maar bij mijn ouders heb ik er OpenWRT opgezet. Je zou ook naar DD-WRT kunnen kijken. Die firmwares worden in ieder geval regelmatiger bijgewerkt.

En aangezien je zelf een router heb, neem ik aan dat je Ubee modem of echt alleen een modem is, of een modem/ router is die in bridge mode staat. In beide gevallen dient het modem puur als doorgeefluik en geeft het geen enkele bescherming.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 11:50
Excuses voor de bump van dit topic, maar ik zit met een 'probleem'.

Omdat er wat problemen zijn met het standaard Ziggo modem heb ik op de zolder nog een oude D-link 655 gevonden. Deze heb ik aangesloten als acces point en eigenlijk was ik verbaasd door zowel de snelheid als het bereik.

Helaas was deze euforie van korte duur, na een half uurtje viel de snelheid terug van 180mbit naar 80mbit. Al vrij snel kwam ik erachter dat dit werd veroorzaakt door het terugvallen naar de 20mhz band. Simpel zou je zeggen, gewoon even op 40mhz locken...maar dat gaat dus helaas niet. Ik heb verschillende channels geprobeerd die volgens inssider nog niet gebruikt worden in de omgeving, heb de router op N only met aes beveiliging gezet, allemaal zinloos. Het gaat om versie B1 die draait op firmware 2.05; het enige wat ik nog zou kunnen proberen is upgraden naar 2.09. Nu ben ik niet zo happig op het updaten van de firmware als de wifi stabiel werkt en in de update logs niet word gerept over een soepelere good neighbour policy.

Mijn vraag dus, is er iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad en er wel een oplossing voor heeft gevonden? Of is het gewoon helaas en kan ik beter een 5ghz router kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Bij een bandbreedte van 20 MHz gebruik je een kanaal +2 en -2. Oftewel, als er geen overlap mag zijn moet je je beperken tot 1, 6 en 11. De kans op interferentie is enorm in de 2,4GHz band, alles staat lekker door elkaar heen te schreeuwen (er zijn ook malloten die denken dat meer zendvermogen de oplossing is).

Zitten er (veel) andere draadloze netwerken in de buurt?

Als je echt meer bandbreedte wil hebben dan zal je inderdaad naar de 5GHz band moeten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 01:24
Wat is de 655 toch een fantastisch apparaat en na 8 jaar nog steeds te koop :o :o amazing!!!!!! Nu voor maar 39 euro in de pricewatch. Ik zou bijna een 2de kopen gewoon omdat het kan :9~

[ Voor 31% gewijzigd door tweakerrobin op 29-09-2016 11:55 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Zo ver wil ik niet gaan, maar ik heb hem ook weer vol in gebruik als router nadat mijn dure Zyxel "eindelijk" kapot is (ding was altijd al superinstabiel, wegvallende wifi, vastlopers etc). Tijdens een harde reset ging het mis en wilde hij niet meer starten.
Sindsdien mijn DIR655 (die jaren alleen als AP diende) weer in gebruik als router en dat gaat veel beter.

Voor de Wifi heb ik nu een Unify AP dus qua wifi doorvoer en bereik ook bij te tijd.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste