Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mijn ervaringen zijn dat andere antennas niet heel veel verbetering geven bij routers. Relocatie van je wireless router (centraal in huis) of een extra accesspoint op zolder hebben meer effect. Een rangeextender/repeater kan ook een optie zijn. Goedkope oplossing is dit helaas niet.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
troftnom schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:44:
Mijn ervaringen zijn dat andere antennas niet heel veel verbetering geven bij routers. Relocatie van je wireless router (centraal in huis) of een extra accesspoint op zolder hebben meer effect. Een rangeextender/repeater kan ook een optie zijn. Goedkope oplossing is dit helaas niet.
Vergeet ook de Airport Express niet... naast een 'repeater/versterker' heb je gelijk een puike oplossing om muziek te streamen!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Manuel schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:19:
@Onbekend: Je moet de poort openzitten in Virtual Server:
[afbeelding]
Voorbeeld: http://mijneigenexterneip.nl:7899 => 192.168.0.198:80
(Vergeet niet het vinkje aan te klikken)
Wat is dan het verschil met het plaatje in mijn post hier?
Onbekend in "wireless n-router dlink dir655"

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:22
Eigenlijk helemaal niets zoals je zelf ook ziet, alleen dat ik specifiek TCP specificeer (niet dat het iets uitmaakt). Aangezien niemand vanaf hier in je netwerk instellingen kunnen kijken gaat het ook niet mogelijk zijn om hier een goed antwoord op te geven, het enige wat wij kunnen posten is een checklist. :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Ik heb alles nu nog een keer nagelopen, en kwam erachter dat het intern ineens ook niet meer werkte.
Na nader onderzoek bleek dat twee regels in de firewall van Windows 7 uitgeschakeld.
Nadat ik deze weer had ingeschakeld en in de router een Virtual server in heb gesteld werkt het prima. :)

Ik was zelf al verbaast waarom het mij zoveel moeite kostte om een paar poorten te forwarden. :+
Ik weet nu alleen niet waarom zomaar die twee regels waren uitgeschakeld, maar daar zal ik voortaan als eerste naar kijken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
smeerbartje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:18:
[...]
Vergeet ook de Airport Express niet... naast een 'repeater/versterker' heb je gelijk een puike oplossing om muziek te streamen!
Helaas werkt die repeater functie van de Airport Express niet met deze DLink, daarvoor heb je WDS support nodig en dat zit er niet op. Als ik het goed hebt werkt de Airport Express als range extender uberhaupt nauwelijks met niet-Apple WDS hardware.

Een alternatief kan een goedkoper router zijn waar je OpenWRT of zo op draait, dat heb ik nog een tijdje met een linksys router gedaan en dat werkte wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik ben de netwerksleutel vergeten. Kan ik die in de routersettings ergens terugvinden, en zoja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
setup-->wireless settings-->manual wireless network setup-->en vul een nieuwe pass in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29
Thanks, die zocht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende router heb ik in gebruik, D-Link DIR-655 A4 1.33NA voorheen in combinatie met een 50/50 glasvezelverbinding bij Concepts-ICT en sinds kort de 100/100. Wanneer ik hoge snelheden behaal met µTorrent (ook met de 50/50 verbinding) stopt de router compleet met werken waarbij deze niet meer te benaderen is en met een harde reset weer tot leven gewekt moet worden.

µTorrent instellingen:
Maximum upload rate: 11200 kB/s
Maximum download rate: 10500 kB/s
Connections (per-torrent): 125
Max active torrents: 25
Upload Slots: 50
Connections (global): 1000
Max active downloads: 25

Zijn er mensen met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:28:
De volgende router heb ik in gebruik, D-Link DIR-655 A4 1.33NA voorheen in combinatie met een 50/50 glasvezelverbinding bij Concepts-ICT en sinds kort de 100/100. Wanneer ik hoge snelheden behaal met µTorrent (ook met de 50/50 verbinding) stopt de router compleet met werken waarbij deze niet meer te benaderen is en met een harde reset weer tot leven gewekt moet worden.

µTorrent instellingen:

Yup. Zeker. Ik heb ook de DIR-655 A4 en ik had precies hetzelfde probleem. Volgens mij zat het hem in het aantal gelijktijdige connecties. Ik geloof niet dat de DIR655 boven de 300-400 zal uitkomen. 1000 haalt hij zeker niet. Je kunt het aantal connecties omlaag gooien, maar dat kan drukken op je upload-traffic voor torrents.

Dat is ook de reden dat ik mijn file- en torrentserver maar heb omgebouwd tot een Linux-router. Volgens mij kan deze tienduizenden connecties tegelijkertijd aan. Ik gebruik de D-Link nu slechts als als Gbit switch en AP.

Echter, zoals ik al zei heb je ook de mogelijkheid je aantal connecties omlaag te schroeven. 200 moet hij zeker halen, maar ik weet niet wanneer de rek eruit is. Dat moet je zelf maar even proberen.

Heb jij overigens ook dat het LAN-verkeer wel gewoon bleef werken? Zo ja, dan is het echt een probleem met een aantal connecties (NAT) en anders is het een geheel ander probleem denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-11-2010 21:59 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Iemand die wel eens heeft mee gemaakt dat de router erg traag is.
Ping tijden die varieren van 1ms tot wel 4000ms en soms een timeout geven.
Na een reboot is het iets beter.
Eerst had ik een 635 en nu alweer een hele tijd de 655 en het lijkt er op dat de levensduur niet echt lang is.
Firmware kan het niet zijn, ik draai al minstens een jaar lang 1.21 en die voldoet prima.

Edit, het lijkt er op dat het wirless gedeelte niet goed meer werkt.
Bedraad is het wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door tlpeter op 24-11-2010 19:27 ]

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
tlpeter schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:18:
Iemand die wel eens heeft mee gemaakt dat de router erg traag is.
Ping tijden die varieren van 1ms tot wel 4000ms en soms een timeout geven.
Na een reboot is het iets beter.
Eerst had ik een 635 en nu alweer een hele tijd de 655 en het lijkt er op dat de levensduur niet echt lang is.
Firmware kan het niet zijn, ik draai al minstens een jaar lang 1.21 en die voldoet prima.

Edit, het lijkt er op dat het wirless gedeelte niet goed meer werkt.
Bedraad is het wel goed.
A3 toevallig? Ik wel en ik heb het ook, wireless valt nu ook soms weg. Zit soms de DNS servers van Ziggo af te kraken, maar blijkt het aan de 655 te loggen :X Ben me ouders aan het overhalen voor een Draytek Vigor.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• tlpeter
Inderdaad een A3.
Ik heb vandaag een WNDR3700 van Netgear gekocht.
Ik heb nu twee keer een Dlink gehad en twee keer de zelfde problemen, ik ben dr even klaar mee :)

• KiPKaKDutcH
tlpeter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:07:
Inderdaad een A3.
Ik heb vandaag een WNDR3700 van Netgear gekocht.
Ik heb nu twee keer een Dlink gehad en twee keer de zelfde problemen, ik ben dr even klaar mee :)
Bereik is groter? Haal nog geen eens 10 meter met het ding. Ligt de helpdesk nog steeds plat, voordat ik weer een engelsman aan de lijn krijg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het bereik vind ik een stuk beter.
Dit kan natuurlijk ook komen omdat de Dlink niet zo best meer was.
Support kan soms wat moeilijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Heb een dlink 1360 gekocht als repeater. Heb alles ingesteld en werkt volgens mij prima alleen twijfel ik nog over iets. Klopt het dat je netwerknaam het zelfde blijft als die van de router ? Ik bedoel dus de netwerknaam van mijn dlink router was "homerouter" en nu met de repeater er tussen zie ik die naam alleen dan sterker. Klopt dit dat het zo werkt en dat er geen nieuwe naam komt voor de repeater ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Doh. Dat is het hele idee van een repeater. :)

Geen gezeur met 2 ssid's, wpa-sleutels, subnetten/NAT, etc.

[ Voor 40% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-11-2010 15:28 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Haha thanks ! Is inderdaad wel logisch maar twijfelde een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 19:42
Weet iemand hoe je via een commando een harde schijf laat connecteren?

Ik heb proberen te zoeken via google, maar kom vooral connectie tegen met printers.

Ik gebruik de harde schijf aan me router als backupschijf.
en op me pc staat northon ghost, deze heeft de mogelijkheid om voor en na het backup commando's uit te voeren.

Dus ik wil me pc laten connecteren met de harde schijf een 2min voor ik automatisch backup neem.
en terug deconnecteren nadat de backup afgelopen is.

zo zou ik meerdere pc's automatisch op tijdschema willen laten backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:28:

µTorrent instellingen:

Had tot een week of 2 terug hetzelfde probleem, opgelost door de QoS aan te zetten, torrent poort zelf op high-priority gezet. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb 2 DIR-655 routers aan elkaar geknoopt om de tweede als een soort repeater te gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om pc's achter de tweede op internet te krijgen.

Schema:
Ziggo modem -> 1e DIR-655 (WAN) / 1e DIR-655 (LAN) -> 2e DIR-655 (WAN) / 2e DIR-655 (LAN) -> PC.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, ook met de bridge "hack" maar helaas.
Als ik met de ping tool in de 2e DIR-655 naar de 1e DIR-655 ping krijg ik gewoon een response.
Firewalls op beide staan uit.
ip adres 1e DIR-655 = 192.168.0.1 met DHCP aan en een DHCP reservation voor ip 192.168.0.100
ip adres 2e DIR-655 = 192.168.0.100 met DHCP uit.

Ik kan ook weinig vinden over deze setup met google.

[edit]
Kleine toevoeging:
De pc krijgt wel een ip adres (192.168.0.197) van de DHCP (192.168.0.1)

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 17-12-2010 15:47 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mr Alfabet schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:13:
[...]

Had tot een week of 2 terug hetzelfde probleem, opgelost door de QoS aan te zetten, torrent poort zelf op high-priority gezet. Problem solved.
1000 gelijktijdige connecties gaat de DIR-655 of elke andere consumentenrouter simpelweg niet halen. Ook niet door QoS toe te passen of de prioriteit op hoog te zetten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat QoS ervoor zorgt dat 'overtollige' connecties gewoon worden gedropped ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Gutteguttegut schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:38:
Ik heb 2 DIR-655 routers aan elkaar geknoopt om de tweede als een soort repeater te gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om pc's achter de tweede op internet te krijgen.

Schema:
Ziggo modem -> 1e DIR-655 (WAN) / 1e DIR-655 (LAN) -> 2e DIR-655 (WAN) / 2e DIR-655 (LAN) -> PC.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, ook met de bridge "hack" maar helaas.
Als ik met de ping tool in de 2e DIR-655 naar de 1e DIR-655 ping krijg ik gewoon een response.
Firewalls op beide staan uit.
ip adres 1e DIR-655 = 192.168.0.1 met DHCP aan en een DHCP reservation voor ip 192.168.0.100
ip adres 2e DIR-655 = 192.168.0.100 met DHCP uit.

Ik kan ook weinig vinden over deze setup met google.

[edit]
Kleine toevoeging:
De pc krijgt wel een ip adres (192.168.0.197) van de DHCP (192.168.0.1)
Je moet de 2de router op een LAN poort aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunc_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-03 23:40
Ik heb vandaag de Dlink dir 655 gekocht. Helaas krijg ik internet niet aan de praat.

Onze ISP is Ziggo, dus kabel. Het draadloos netwerk werkt prima. Computers vinden het netwerk en kunnen verbinden. Zodra ik de oude router of de laptop met de modem verbind heb ik direct internet. Het ligt dus niet aan de modem.

Er wordt een DNS configuratiefout aangegeven in de windows probleemoplossing. Ik heb nochtans exact dezelfde DNS-servers opgegeven als bij de oude router. In het statusrapport van de router zelf wordt aangegeven dat het internet het doet.

Zie plaatje voor statusrapport
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/i/dlink655status.png/

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zet gewoon DHCP eens aan? Je krijgt helemaal geen statisch IP voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Inderdaad DHCP aan zetten (Dynamic IP) en alle velden leeg/standaard laten (ook niet niet het MAC adres klonen). Na het saven voor de zekerheid zowel de Dlink als je kabelmodem uitzetten, even wachten en dan eerst weer je kabelmodem aanzetten en wachten tot hij helemaal op is. Daarna de Dlink en het zou weer moeten werken. Het uit- en aanzetten van je kabelmodem kan nodig zijn omdat deze het mac-adres van je pc vast houdt, en dit zou vervangen moeten worden door dat van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Advanced DNS uitzetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb mijn router nu een jaar of 2 (3?). En ik heb de indruk dat de sterkte van het WiFi signaal aan het afnemen is. Waar ik eerst nog een goed bereik had, heb ik nu matig tot slecht.

Ik heb andere kanalen geprobeerd (geen effect)
Gekeken welke andere stralingbronnen ik in de buurt had
Zijn er meer / andere buurt netwerken bij gekomen? (nee dus)

Router staat op dezelfde plek, antennes staat hetzelfde configureerd. Het is dezelfde laptop.

Zijn er nog dingen die ik mis??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Cyberpope schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:17:
Ik heb mijn router nu een jaar of 2 (3?). En ik heb de indruk dat de sterkte van het WiFi signaal aan het afnemen is. Waar ik eerst nog een goed bereik had, heb ik nu matig tot slecht.

Ik heb andere kanalen geprobeerd (geen effect)
Gekeken welke andere stralingbronnen ik in de buurt had
Zijn er meer / andere buurt netwerken bij gekomen? (nee dus)

Router staat op dezelfde plek, antennes staat hetzelfde configureerd. Het is dezelfde laptop.

Zijn er nog dingen die ik mis??
Die ervaring heb ik toevallig ook. Heb m'n router nu zo'n 2 jaar denk ik. Merk sinds kort dat op zolder m'n verbinding af en toe weg valt, terwijl dat eerst niet het geval was. Het rare is dat als ik de router een keer aan en uit zet hij het weer prima doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:16
Ik gebruik de DIR-655 nu al enige tijd, maar ik loop tegen een kleine irritatie factoor aan, namelijk het volgende:

Mijn laptop maakt wireless verbinding met de router dat werkt prima als ik de laptop aanzet vanaf een cold-boot.
wireless is dan meteen beschikbaar zodra de laptop opgestart is.
het is echter een ander verhaal als ik de laptop uit slaapstand opstart het duurt dan meestal 3/4 minuten voor dat er connectie kan worden gelegd met de router, het netwerk wordt wel meteen gevonden maar connectie maken is dan niet mogelijk.
Heeft iemand hier de zelfde problemen gehad? het kan natuurlijk een simpele instelling zijn maar door alle instellingen zie ik het bos even niet meer... dit probleem doet zich voor met alle laptops/Pc's die verbinding willen maken met het wireless netwerk
de Firmware versie die ik draai is 1.34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar maanden een D-LINK DIR-655 en ik ben er zeer tevreden over. Maar ik zit met één probleempje. De DHCP Server staat ingesteld op 192.168.0.100 tot 192.168.0.199, maar alle pc's krijgen een IP adres boven in de 100, dus bijvoorbeeld 192.168.0.199, 192.168.0.198, enz. De DHCP Server telt dus achteruit. Ik heb de router al gereset, maar dit heeft niet geholpen. De nieuwste firmware staat er op. Ik zie verder ook nergens een optie staan voor achter uit tellen oid. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

FrostBurn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:36:
Ik gebruik de DIR-655 nu al enige tijd, maar ik loop tegen een kleine irritatie factoor aan, namelijk het volgende:

Mijn laptop maakt wireless verbinding met de router dat werkt prima als ik de laptop aanzet vanaf een cold-boot.
wireless is dan meteen beschikbaar zodra de laptop opgestart is.
het is echter een ander verhaal als ik de laptop uit slaapstand opstart het duurt dan meestal 3/4 minuten voor dat er connectie kan worden gelegd met de router, het netwerk wordt wel meteen gevonden maar connectie maken is dan niet mogelijk.
Heeft iemand hier de zelfde problemen gehad? het kan natuurlijk een simpele instelling zijn maar door alle instellingen zie ik het bos even niet meer... dit probleem doet zich voor met alle laptops/Pc's die verbinding willen maken met het wireless netwerk
de Firmware versie die ik draai is 1.34
Dit geeft bij mij geen problemen, bekijk de logging in de router eens wat hij met de verzoeken doet. Wellicht zit het aan de laptop kant, anders drivers geprobeerd?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:19:
Ik heb nu een paar maanden een D-LINK DIR-655 en ik ben er zeer tevreden over. Maar ik zit met één probleempje. De DHCP Server staat ingesteld op 192.168.0.100 tot 192.168.0.199, maar alle pc's krijgen een IP adres boven in de 100, dus bijvoorbeeld 192.168.0.199, 192.168.0.198, enz. De DHCP Server telt dus achteruit. Ik heb de router al gereset, maar dit heeft niet geholpen. De nieuwste firmware staat er op. Ik zie verder ook nergens een optie staan voor achter uit tellen oid. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
Ik ben een dergelijke instelling nooit tegen gekomen. Is het geen oplossing om vaste ip adressen toe te kennen aan bekende MAC adressen?

[ Voor 41% gewijzigd door Lightah op 08-02-2011 16:31 ]

The Unpredictable Striker!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb de laatste tijd erg veel last van uitvallende/langzame Wifi verbinding. Die helpdesk is echt kak, krijg ik een bijna onverstaanbare vrouw die in Spanje zit met een Spaans/Belgisch accent Nederlands praten. Anyway er is een case aangemaakt en dan moet ik via het portaal gaan communiceren? Overigens is dit oneway, want ik krijg van hun maar geen reactie. Pfff, wat een service. Overigens heb ik een D-Link DIR-655 hardwareversie A3.

Wat ik me trouwens afvraag; vanaf morgen krijg ik een Apple Airport Express (meer voor de audio mogelijkheid) en ik vroeg me af of ik deze kan bridgen met mijn DIR-655. De setup is als volgt:
Ziggo modem --> D-link DIR-655 --> naar allerlei apparaten via gigabit LAN en wifi + bridge naar Airport Express (zodat deze ook het internet signaal kan verzenden naar bijvoorbeeld mijn PS3 via kabel)

Ik had iets gelezen over een "bridge-hack"? Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Edit: ik heb een A3 versie

[ Voor 8% gewijzigd door Amiet01 op 11-02-2011 14:53 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het ding is gewoon kapot aan het gaan.
Ik heb dit ook gehad en het is een kwestie van tijd voordat hij er helemaal mee stopt.
Best jammer want ik vind het een geweldig ding maar dit mijn tweede al met het zelfde probleem.
Elke is het buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

tlpeter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:43:
Het ding is gewoon kapot aan het gaan.
Ik heb dit ook gehad en het is een kwestie van tijd voordat hij er helemaal mee stopt.
Best jammer want ik vind het een geweldig ding maar dit mijn tweede al met het zelfde probleem.
Elke is het buiten de garantie.
Hmm dat bericht kom ik inderdaad steeds vaker tegen in dit draadje. Ik ervaar het zelf ook. Ga maar voorzichtig eens naar een opvolger kijken, dat wordt in ieder geval geen d-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Wat zouden jullie dan aanraden voor opvolger die ook 5 GHz ondersteund? Ik dacht zelf aan de Apple Airport Extreme, maar die heeft geen externe antenne. Weet niet of dit voor het bereik uitmaakt dat je een interne vaste antenne hebt?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Amiet01 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:29:
Wat zouden jullie dan aanraden voor opvolger die ook 5 GHz ondersteund? Ik dacht zelf aan de Apple Airport Extreme, maar die heeft geen externe antenne. Weet niet of dit voor het bereik uitmaakt dat je een interne vaste antenne hebt?
Ik heb mijn DIR-655 vervangen voor een Linksys E3000, werkt perfect. Hoefde me Ubee niet eens te resetten. Haal nu via G ook gewoon 22/4 ipv 10/4 met de Dlink. Heb nu overal weer bereik. Zelfs op mijn kamer, wat ik niet had. Wat het maximale is weet ik niet. Moet ik nog testen. En hij doet 2.4 en 5Ghz tegelijk. Helemaal gigabit en WAN -> LAN van 250mbits. Bijna hetzelfde als de Dlink met 253mbits dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hij krijgt hier toch een mindere review: http://www.techzine.nl/re...sys-e3000-prestaties.html

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Heb ik geen last van, krijg m niet instabiel met usenet, die de volle 22mbit lurkt. En als me broertje intussen ook nog MW2 online doet, met vanalles en nog wat, regelt QoS het netjes. Ik had firmware 1.0.03, heb nu 1.0.04. Ik kan op die site niet lezen met welke firmware er is getest.

HWI heeft hem getest met versie 1.0.02: http://nl.hardware.info/p...router#tab:testresultaten

Release notes: http://downloads.linksysb...lease_Note_12062010,0.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
lredev schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:57:
Ik heb al enige tijd een Dir-655, eerst met de 1.21 FW nu met de 1.3xFW. Ik had de fw ge upgrade omdat de router er vaak uit leek te vliegen.

In het interne netwerkwerk zijn er eigenlijk nauwelijks problemen met doorvoersnelheden e.d. Maar met het internet wel.

Ik heb usenet van usenetXL (12 lijntjes) en ik krijg het idee dat de router daarop vastloopt. Gisteravond was ik aan het downloaden en ipv een steady 9,xx MBps (ik heb sabnzb een limiet van 10000Kbps gegeven) zakt de downloadsnelheid na even downloaden in, en poef op nul, waarna al snel de verbinding wegvalt. Een herstart is dan het devies.

Met gewoon internetten doorgaans geen problemen, maar ik zou graag onder alle omstandigheden een stabiele verbinding willen. Of is deze router daar gewoon niet geschikt voor?

Layout van mijn netwerk (switch is een D-Link DGS 1008D ) :
[afbeelding]

(Ik had hiervoor een linksys wrt54gl met tomato welke nooit vastliep. Echter kon deze de snelheden van Ziggo 120mbit niet aan, en daarom vervangen door deze, welke zo'n beetje de beste score had op smallnetbuilders)

EDIT:
Net even wat nieuwe kabels besteld, die zal ik eerst maar eens allemaal vervangen, sommigen zijn wellicht in de jaren wat beschadigd.

Ook zal ik eens alle apparaten aan de switch hangen ipv deels direct ana de router en deels aan de switch, wellicht maakt dat ook nog verschil.
Dit is alweer een tijdje geleden, maar is jouw probleem inmiddels opgelost? Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan met ongeveer dezelfde setup (Ziggo modem Ai1 Extra, DIR-655 en een D-Link D1005D switch).

Tot voor kort had ik een downloadserver staan die niet boven de 7 MB/s uitkwam en had ik geen problemen. Deze is vervangen door een snellere server, waardoor ik nu met 11 MB/s download (netwerkkabels zijn nog 100 Mbit). Nu loopt alleen regelmatig de router vast wanneer er veel van Usenet wordt gedownload. Alleen een restart zorgt er weer voor dat alles weer werkt.

Ik heb al een firmware upgrade van 1.21 naar 1.31 gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 10:43
VanRoyal schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:50:
[...]
Nu loopt alleen regelmatig de router vast wanneer er veel van Usenet wordt gedownload. Alleen een restart zorgt er weer voor dat alles weer werkt.
Ik had het zelfde probleem gehad (zie ook mijn posts in dit topic). De oplossing voor mij was om de 100mbit switch te vervangen door gigabit switch en de de cat 5 door cat 6. Dit heb ik er ergens in september gedaan en sindsdien geen vastlopende dir 655 meer gehad. Uptime staat vandaag op 46 dagen. En dit is enkel door een stop die er laatst is uitgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb hardware-versie A3 met daar nu al een tijdje Firmware Versie: 1.34EU op. Ik kwam van 1.21 af.
Ik heb direct na de Dlink een gigabit switch hangen waarop alle vaste netwerkverbindingen zijn aangesloten, op de Dlink zit dus enkel de aansluiting vanaf het modem en één kabel naar de switch.

Er zijn in totaal 6 apparaten bekabeld aangesloten en er zijn een stuk of 6-10 (varieert dagelijks) apparaten draadloos met de Dlink verbonden. We hebben hier in huis vrijwel zelden of nooit snelheids-problemen. Ook niet als er ergens op 120Mbit een download draait. Zelfs niet wanneer er met meerdere computers tegelijk gedownload wordt (totaal t/m 120Mbit). Die enkele keer dat het wel fout ging was bij gebruik van een P2P verbinding waarbij de beschikbare upload volledig gebruikt werd. Dan wil het netwerk niet echt meer.

Ik vind de overgang naar 1.34EU een goede stap. Ik hoef nu de 655 zelden of nooit meer te herstarten terwijl dit voorheen nog al eens een keer het geval was.

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2011 19:13 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
oscardt schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:00:
[...]

Ik had het zelfde probleem gehad (zie ook mijn posts in dit topic). De oplossing voor mij was om de 100mbit switch te vervangen door gigabit switch en de de cat 5 door cat 6. Dit heb ik er ergens in september gedaan en sindsdien geen vastlopende dir 655 meer gehad. Uptime staat vandaag op 46 dagen. En dit is enkel door een stop die er laatst is uitgevlogen.
Mijn switch is al 1 Gbit. Misschien dan toch maar mijn kabels een keer vervangen. Zijn nu nog gare 'gesplitte' (2 x 4 aderparen ipv 1 x 8 ) CAT5 kabels, dus die kunnen best eens de boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er na 1.34b5 eigenlijk nog firmwares uitgekomen voor deze router? Op de d-link site (de nl iig) alleen 1.31 als firmware, er zitten in mijn ogen nog aardig wat bugs in de firmware en zou het zonde vinden als deze niet meer opgelost gaan worden, zeker omdat er volgens mij nog geen opvolger is voor deze router.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:50:
Zijn er na 1.34b5 eigenlijk nog firmwares uitgekomen voor deze router? Op de d-link site (de nl iig) alleen 1.31 als firmware, er zitten in mijn ogen nog aardig wat bugs in de firmware en zou het zonde vinden als deze niet meer opgelost gaan worden, zeker omdat er volgens mij nog geen opvolger is voor deze router.
Ik gebruik deze router nu (al een tijdje) in combinatie met firmware 1.34WW.

Ik heb af en toe, maar soms wel erg snel achter elkaar, last van dat de verbinding helemaal wegvalt, of bijvoorbeeld heel langzaam wordt.
Even stekker uit de router, en er weer in, en alles werkt weer prima.

Ik denk dat ik de router maar were moet downgraden, naar 1.31, om van deze problemen af te zijn, of zijn er betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ik heb sinds een dag deze router, de B1 hardware revisie met firmware 2.00. Nu krijg ik de verbinding met geen mogelijkheid stabiel. Hij hangt aan de ene kant aan een UPC kabelmodem, aan de andere kant mijn pc. Als ik direct aan het kabelmodem hang, gaat alles goed, maar zodra de DIR-655 er tussen komt, lijkt het alsof de router in een reboot lus terecht komt of dat hij constant probeert de internetverbinding te herstellen.

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:
* Reset
* Vast kanaal voor draadloos netwerk
* WMM uitzettend
* Beacon poll naar 80
* OpenDNS gebruiken

Als ik probeer te pingen, zie ik bij minimaal 10% van de pings tijden van meerdere seconden komen, of soms time-outs. Pagina's opvragen lukt bijna niet. Let wel, mijn pc is bedraad aangesloten.

Ik heb nu mijn oude WRT54G op hetzelfde netwerk zitten, en dat werkt gewoon stabiel.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Heb hier ook wel is gehad dat de router in een reboot lus kwam, enige oplossing daartegen was toen om hem geheel te resetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

yannickie111 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:26:
[...]

Ik gebruik deze router nu (al een tijdje) in combinatie met firmware 1.34WW.

Ik heb af en toe, maar soms wel erg snel achter elkaar, last van dat de verbinding helemaal wegvalt, of bijvoorbeeld heel langzaam wordt.
Even stekker uit de router, en er weer in, en alles werkt weer prima.

Ik denk dat ik de router maar were moet downgraden, naar 1.31, om van deze problemen af te zijn, of zijn er betere oplossingen?
Dat probleem heb ik ook en las ergens dat dat te maken kan hebben met 120 Mb inet en 100 Mb switches erachter, maar volgens mij had ik het ook toen het nog 50 Mb was.
Waar komt versie WW vandaan als ik het mag vragen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
nooberke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:12:
Heb hier ook wel is gehad dat de router in een reboot lus kwam, enige oplossing daartegen was toen om hem geheel te resetten ;)
Ook geprobeerd, heeft niks geholpen. Wat wel opviel was dat de router nogal wat problemen had om na de hard reset opnieuw op te starten. Eerst kwam ik in een soort fallback firmware uploader terecht, daarna in de admin panel zonder language files, dus alle teksten waren weg, pas na een paar keer power-off kwam hij weer tot leven.

Zit me af te vragen of ik hem niet gewoon moet terugsturen of het de moeite waard is om nog even wat te experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

DaCoTa schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:24:
Ook geprobeerd, heeft niks geholpen. Wat wel opviel was dat de router nogal wat problemen had om na de hard reset opnieuw op te starten. Eerst kwam ik in een soort fallback firmware uploader terecht, daarna in de admin panel zonder language files, dus alle teksten waren weg, pas na een paar keer power-off kwam hij weer tot leven.
Heb je daarvoor de 30/30/30 reset gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Nee, maar het feit dat mijn admin password weg was zou toch voldoende moeten zijn. Maar zal het vanavond met die reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
Heeft er iemand een oplossing voor het volgende probleem:
- Elke verandering in de config wordt niet opgeslagen. Tijdens de config wordt de netwerkspeed opnieuw gedetecteerd waarna bij opnieuw inloggen blijkt dat er niets opgeslagen is!
- Zelfs een firmwareupdate (van 1.21 naar 1.31 werkt niet). De router geeft netjes de status bij de update aan en na reboot blijkt gewoon de oude firmware erop te staan en niet de nieuwe!

Dus hoe kan ik er voor zorgen dat instellingen wel opgeslagen worden en/of ik de firmware wel kan opgraden?

Router: DIR-655 rev.A3 firmware 1.21EU

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

lier schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:31:
Heb je daarvoor de 30/30/30 reset gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

ahum...de 30/30/30 reset heeft geen betekenis voor de DIR655...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ontdekte vandaag iets vreemds; in Windows 7 als je naar Netwerk gaat staat daar onder 'Netwerkinfrastructuur' de 'Xtreme N GIGABIT Router', oftewel de DIR655. Rare is echter als je hierop rechts klikt, kun je door te kiezen voor 'Uitschakelen' je WAN connection gewoon verbreken in de router zelf, zonder dat je hiervoor hoeft in te loggen o.i.d.
Dus een gewone user, die verbinding heeft met de router, kan zonder te hoeven inloggen op de router zelf, voor iedereen de internet verbinding plat leggen met een simpele klik. Is dit 'by design' en dus met iedere router mogelijk, of een bug i.c.m. de DIR655?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
DyStiC schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:18:
Ontdekte vandaag iets vreemds; in Windows 7 als je naar Netwerk gaat staat daar onder 'Netwerkinfrastructuur' de 'Xtreme N GIGABIT Router', oftewel de DIR655. Rare is echter als je hierop rechts klikt, kun je door te kiezen voor 'Uitschakelen' je WAN connection gewoon verbreken in de router zelf, zonder dat je hiervoor hoeft in te loggen o.i.d.
Dus een gewone user, die verbinding heeft met de router, kan zonder te hoeven inloggen op de router zelf, voor iedereen de internet verbinding plat leggen met een simpele klik. Is dit 'by design' en dus met iedere router mogelijk, of een bug i.c.m. de DIR655?
Ik had als ik er op dubbelklikte dat hij ook de verbinding verbrak. Dan moest ik via de webinterface weer renewen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat ook als je met het guest network (wifi) verbonden bent, vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:36:
Kan dat ook als je met het guest network (wifi) verbonden bent, vraag ik mij dan af.
Try and find out....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Laatst online: 20-05 11:40
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:50:
De nieuwste (EU) firmware op dit moment is 1.34EUB07Beta, uitgebracht op 26/08/2010. Deze is (nog) niet te vinden op de D-Link site.
Zie deze website:
http://dlinkedrouter.org/category/dir-655/

Succes
(let op: deze is voor de A4 DIR-655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 03:00
Ik heb sinds gisteren ook een dir-655, revisie B1. Totnogtoe ben ik erg tevreden. :)

Maar nu wilde ik kijken of er een firmware update was, maar op de website van Dlink lijkt de B1 revisie helemaal niet te bestaan? Linkje naar de supportpagina.
Alleen de Ax revisies zijn hier te zien. :?

Is die B1 revisie zo nieuw dat Dlink ze zelf nog niet op de website heeft kunnen zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Link website is crap. Kijk op de Duitse website. Is de meest actuele.
http://www.dlink.de/cs/Sa...LinkEurope-DE%2FDLWrapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 03:00
Zo, er was idd een update, en die draait nu.

Bedankt voor je snelle antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik heb problemen met mijn DIR-655.
Heb de router in gebruik met de nieuwste firmware (1.34EU) in combinatie met Ziggo Alles-in-1-Plus.
Wireless werkt het prima, op volle snelheid, maar met kabels is er vrijwel geen verbinding te krijgen. Mijn Macbook heeft wireless prima verbinding, maar met kabel krijg ik geen verbinding. (wel een IP van de router, maar kan niet internetten of naar de configuratie-pagina van de router)
Ik heb dit probleem met meerdere kabels, op meerdere poorten, en met meerdere computers/laptops.
Soms werkt hij na een reset van de router opeens wel prima, op volle snelheid via de kabel, maar soms stopt hij er mee en krijg ik hem niet meer op gang.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik heb niet heel lang geleden de firmware gedowngrade naar 1.31. Sindsdien doet hij het weer prima.
Daarvoor viel de verbinding (iig bedraad, draadloos weet ik niet) weg.
Na een reboot dedd hij het weer, misschien kun je dit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 10:43
Superhuuper schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:11:
Heb de router in gebruik met de nieuwste firmware (1.34EU) in combinatie met Ziggo Alles-in-1-Plus.
Wireless werkt het prima, op volle snelheid, maar met kabels is er vrijwel geen verbinding te krijgen. Mijn Macbook heeft wireless prima verbinding, maar met kabel krijg ik geen verbinding. (wel een IP van de router, maar kan niet internetten of naar de configuratie-pagina van de router)
Ik heb dit probleem met meerdere kabels, op meerdere poorten, en met meerdere computers/laptops.
Soms werkt hij na een reset van de router opeens wel prima, op volle snelheid via de kabel, maar soms stopt hij er mee en krijg ik hem niet meer op gang.

Wellicht gaat er iets mis met de auto negotiation van de "WAN Port Speed". Probeer die eens vast te zetten op 1000/100/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Is er iemand die reeds XBMC aan de praat heeft gekregen in combinatie met de DIR 655 met daaraan een externe HDD?

Edit: overigens heb ik ook via een laptop geen connectie (meer) met mijn externe HDD. Hardware A4, Firmware 1.31 EU en SharePort 1.17. Via SMB is er niet op de externe HDD te komen neem ik aan?

Edit: Inmiddels handmatig 1.34 geïnstalleerd en die werkt uitstekend met SharePort 1.17, gelukkig. De externe HDD is nu met SharePort bereikbaar maar is dit ook echt de enige optie om van een windows systeem op de externe HDD te geraken? Ik ben erg benieuwd of ik via upnp vanaf xbmc de externe HDD kan bereiken :) Binnenkort maar eens proberen.

[ Voor 82% gewijzigd door Joster op 18-04-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Vandaag geprobeerd maar dit lijkt niet te werken. Is julie ervaring ook dat de externe HDD aangesloten op de usb poort alleen via Shareport bereikbaar is en niet via een ander protocol door een mediaspeler / xbox whatever?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
volgens mij staat dat ook in de handleiding.
"Je moet Shareport installeren voordat je de harddisk ziet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb nu deze:

Current Firmware Version :1.32NA.
Current Firmware Date :2009/07/09

op de duitse website (link hierboven) zie ik dat er een versie 1.34EUb05 Aktuelle Firmware für Rev. A. bestaat

Hoe zie ik of ik een A of B revisie heb? Onderop staat wel HW ver: A4..klinkt als A, maar ik wil de boel niet verneuken door iets verkeerds in te laden

Mijn Dir-655 raakt eens per maand alle instellingen kwijt :-( en tot nu toe kon ik de settings altijd wel inladen maar dat werkt ook niet meer :( dus ik wil wel eens een andere firmware

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 25-04-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
stefijn schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:49:
Ik heb nu deze:

op de duitse website (link hierboven) zie ik dat er een versie 1.34EUb05 Aktuelle Firmware für Rev. A. bestaat

Hoe zie ik of ik een A of B revisie heb? Onderop staat wel HW ver: A4..klinkt als A, maar ik wil de boel niet verneuken door iets verkeerds in te laden

Mijn Dir-655 raakt eens per maand alle instellingen kwijt :-( en tot nu toe kon ik de settings altijd wel inladen maar dat werkt ook niet meer :( dus ik wil wel eens een andere firmware
Staat rechtsboven als je de router benaderd en op de onderkant van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:49:
Ik heb nu deze:

Ik heb zelf ook 1.34EU. Je raad je aan om een reset to defaults te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Superhuuper schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:11:

vergeet ook niet even te checken of de kabels nog goed zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
tdn135 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb zelf ook 1.34EU. Je raad je aan om een reset to defaults te doen.
Dat gebeurt al met enige regelmaat...(toch?) Ik wil onderhand wel eens dat dat rotding stabiel blijft draaien. Is die nieuwe 1.34 niet goed dan? Ik hebnu 1.32EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Ik draai al tijden 1.31 op mijn A3 en dat ding is zo stabiel als een rots. Maakt echt niet uit wat ik er doorheen trek, hij blijft gewoon constant up. Op dit moment 35 dagen en daarvoor 3 maanden. Dat komt weer door stroomuitval, dus dat ding zelf is nog nooit op z'n bek gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niks geupgrade, maar wederom, 3e keer binnen 2 weken, geen verbinding en na opnieuw starten van de router zijn alle settings weg :( Begin er tabak van te krijgen

De voorgaande DIR655 A4 1.34 firmware van die duitse site slikt ie niet, hoe kan dat?

Ik heb toch echt:
Firmware Version: 1.32NA
Hardware Version: A4

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Firmware/
Hier een versie 1.33NA, 1.34NA en zelfs 1.35NA gevonden :)

Begin maar eens met 1.33 om te kijken of ik er dan vanaf ben van die crashes, die doet t wel iig

[ Voor 67% gewijzigd door Stefke op 29-04-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb echt een vreemd probleem, sinds enige doet mijn 655 (A1) vreemd en moet ik hem regelmatig resetten om draadloos verbinding (en dus internet) te kunnen krijgen. Nu is het ondertussen al zover dat mijn iMac en MacBook pro geen probleem meer opleveren, maar dat mijn iPhone4, Blackbeery Bold en de iPhone van mijn vrouw (3G) gewoon geen toegang hebben, terwijl dit wel wordt ingegeven in de instellingen van die devices.

Nu las ik hier al dat de 655 na verloop van tijd kuren gaat vertonen en dat een evt. firmware weelicht zou helpen (of ook weer niet..), moet wel bekennen dat mijn firmware nog 1.02 oid is dus nog nooit bijgewerkt.

Maar aangezien bepaalde apparaten het wel doen heb ik niet het idee dat het daar aan ligt, iemand wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Een bericht van http://dlinkedrouter.org/
Geen nieuwe firmware meer verwacht voor DIR855, DIR655 en DGL4500. :'( Hoop dat dit niet waar is of staan de nieuwe Dlink producten op de stoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste mensen,

Ik zet dit probleem maar op het forum hier, want ik kom er met de betreffende bedrijven niet meer uit..

De situatie is als volgt chronologisch:
Heb al 2 jaar naar redelijke tevredenheid een D-Link DIR-655 router. Echter na een aantal firmware updates toegepast te hebben, is mijn draadloze gedeelte belabberd geworden. Al van alles geprobeerd, maar hielp niet. Uiteindelijk heeft D-Link een nieuwe D-Link DIR-655 router opgestuurd (hardware A4, firmware 1.34 EU).
Nu dus de nieuwe aangesloten, maar die geeft helemaal geen internet door!!

Al van alles geprobeerd, dns (1 en 2)-gegevens zelf ingevoerd in de router, herstarten, op laten lossen door windows 7, etc. etc.

Nu heb ik gelijk XMS (glasvezel, mijn ISP) helpdesk vanavond opgebeld met de vraag waarom ik geen internet op mijn nieuwe router heb.
Hij kon me vertellen dat ik een uur moest wachten, voordat een nieuwe router een nieuw ip-adres krijgt vanuit XMS.

Na 1 uur, na 1,5 uur, na 2 uur nog steeds geen internet. Het blijft maar aangeven: 'Mogelijk zijn aanvullende aanmeldingsgegevens vereist'

Snap er echt helemaal niets van. Ik 'mocht' ook niet de oude router (die ik nog heb) terug zetten, want dan kan ik volgens de helpdesk medewerker zodra ik de nieuwe router er weer aan plug, wéér een uur gaan wachten...

Baal er inmiddels al wel behoorlijk van allemaal; al maanden lopen klooien met mijn oude router (wireless gedeelte), nu weken met D-Link lopen ouwenelen om een nieuw exemplaar (dat was hun enige oplossing btw) en nu dit weer....

Heb al rechtstreek op het (Genexis) modem van XMS geprobeerd of het internet het daar doet en dat werkt prima (had ook niets anders verwacht, want tv en bellen doen het ook). Dus het is echt iets met het toekennen van een ip-adres of WAN naar de nieuwe router toe...

Inmiddels kwartier met XMS aan de telefoon gehangen en een uur (!) met D-Link helpdesk (die overigens in Barcelona schijnt te zitten....).
XMS geeft aan dat het probleem ligt bij D-Link (want alles gaat goed bij XMS), D-Link kan mij ook niet verder helpen (alle gegevens als dns, subnet mask, etc. etc. doorgekregen van XMS en ingevoerd). Er is bij D-Link weer een ‘case’ aangemaakt…

Nu heb ik de 'oude' router (met dat slechte wireless gedeelte) weer terug gedaan, en ook die heeft nu problemen (maar misschien ligt dat aan het feit dat ik er uit de ogen van XMS weer een 'nieuwe' router aan gooi met een 'nieuw' MAC-nummer..). Ik snap er helemaal geen **** meer van..

Heb XMS voor de 3e maal gebeld. Een helpdeskmedeweker kon mij vertellen dat het MAC-adres van mijn HP laptop in de XMS systemen (modem) gekomen was.
Wat ik moest doen:
Een uur lang de stroom van het modem afhalen, dan alles opnieuw aansluiten en dan zou het gaan werken.

Uur later:
Werkt niet. Zelfde probleem (in de status van WAN van mijn router blijft er staan: establishing connection, please wait). Het heeft iets met een MAC adres te maken dat verkeerd bij XMS staat (onbekend MAC adres schijnt het te zijn). Dit 'ZOU' aan mijn router kunnen liggen.

Weer XMS gebeld. Na een tijdje werd het gesprek redelijk 'vervelend' en kwam de boodschap neer op het feit dat XMS geen ondersteuning mag geven op routers. Hij vertelde nog wel dat mijn router misschien inmiddels overgenomen was door iemand anders...

Nou goed, de situatie is dus nu:

1) ik had een D-Link DIR-655, die gewoon internet doorgaf, alleen het draadloze deel was (door slechtere firmware updates) minder geworden. Dit werd ook beaamt door D-Link zelf, er ZIJN problemen met het wireless bereik etc.

2) deze is vervangen (na weken wachten) door een D-Link DIR-655 waarvan niets het ooit gedaan heeft (sinds woensdag geprobeerd).
Een uur met D-Link aan de telefoon gezeten. Zij konden mij ook niet helpen; zij kunnen feitelijk alleen nieuwe routers opsturen.

3) de oude router maar weer teruggezet en uren gewacht en gereset; maar ook deze doet nu niets meer.

4) op aangeven van XMS helpdeskmedewerker dus de nieuwe router er weer tussen gezet en het modem van XMS een uur uit gezet. Nu nog steeds GEEN internet via XMS.

Ik ben ten einde raad. D-Link kan me niet helpen, XMS kan/mag me niet helpen.

Ben ook nog wat gaan speuren op internet of er eigenaren van DIR-655's zijn met hetzelfde probleem en ja hoor:

---------------------------------------------------------
Heb je de Dlink nog? Zo ja,
- Sluit de Dlink eens op het modem aan met een korte kant-en-klare CAT6 kabel op de router. (dus niet de kabel naar boven)
- Als dit niet werkt, zet de connectie snelheid in de router van de WAN poort eens vast op 10Mbit.
- Als 10Mbit werkt, zet de snelheid dan eens vast op 100Mbit.
- Als 100Mbit ook werkt, zet de snelheid eens vast op 1Gbit.

Ben benieuwd wat hier uit komt (als je de router nog hebt).

Heb gisteren iemand van Dlink aan de lijn gehad en deze kwam ook met de Wan Port Speed.
Hij stond op automatisch, staat nu op 100mb en de boel werkt.
Zodra ik het op een andere stand zet dan werkt het niet meer.
Volgens Dlink is dit eigenlijk nog niet goed, want de router moet gewoon 1000 aan kunnen.
Als mijn snelheid straks ook boven de 100 komt heb ik er niks aan(krijg dan immers niet meer dan 100mb door), dus waar die fout nog zit weten ze niet.
Of toch de Dlink en anders de Sisco.

Dus voor alle anderen die ook dit probleem tegen komen, hier even kort voorlopig de oplossing:
In de Dlink - Advanced - Advanced Network.
En hier bij Wan Port Speed deze op 100 zetten.
kuyer
22 december 2010, 17:36
Reactie gehad van Dlink, door allerlei screen shot van mij te hebben bekeken, ligt de fout niet aan de Dlink, maar aan de Sisco.
Daar de router het met de oude modem wel goed deed, en nu ook op de 100mb stand.
Zodra de Sisco van de router het bevel krijgt om de hoge doorvoer te geven, krijg ik geen ip nummer meer.

Ziggo gebeld, maar zij zien het nut niet om een nieuwe te sturen, daar ik op dit moment toch geen abbo had voor boven de 100mb.
En het werkt toch nu!!!
Misschien kwam er nog wel een keer een update, ja ja.

----------------------------------------------------------------------------------

Schijnt (misschien) iets met de WAN te maken te hebben (wan speed), dat ik die eens op 100 mbps static moet zetten...

Vreemd, want op mijn vorige DIR-655 hoefde dat niet! Dan zou ik zeggen dat het toch ligt aan XMS..

Heeft één van jullie een idee? Ik ga vanavond wel die WAN-speed op 100 mbps static zetten, maar eigenlijk is dat geen oplossing toch?

Geldt die 100 mbps WAN alleen voor je internet ‘input/doorvoer’ snelheid, of ook van je interne netwerk? (hopelijk niet dat laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tip voor de volgende keer... bijna altijd staat in de modem/router de optie om het IP adres te releasen. Op je laptop doe je ipconfig /release.

Dan kun je bijna altijd direct wisselen van router c.q. computer.

Dus sluit eens eerst je laptop aan, direct op de modem vanavond... Kijk of deze werkt.
Doe dan ipconfig /release.

Sluit dan je nieuwe router aan en kijk of deze internet krijgt.

(je kunt trouwens de mac van je oude router, clonen in je nieuwe router. Dan merkt hij nog eens niet dat je van router wisselt)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 15-06-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Beste Robinter79,

Als je op de xms aansluiting steeds een ander apparaat op aan sluit dan kan het inderdaad zo zijn dat je verbinding niet werkt.
Heeft inderdaad met je mac-adres te maken.

Wat kun je het beste doen.

Reset de "nieuwe " router naar fabrieks-instellingen.
Doe de volgende zaken voordat je naar bed gaat.. (Hoef je er niet onnodig op te wachten.)
Koppel alle internet zaken los van je xms modem.
Zet de XMS modem uit, door de stekker uit het stopcontact te halen.

Zet het XMS kastje de volgende morgen weer aan.
Koppel de router (WAN) aan je xms modem.
En maak met je pc verbinding met de router en je kunt op internet.

De kans is vrij groot dat dit werkt.
Ik heb in het verleden ook vaak 1 uur gewacht nadat ik wat MAC-adressen veranderd had. Nou, dat uurtje was soms wel 2 uur, maar geen resultaat.
Totdat ik het zat was en 's nachts de boel uitgeschakeld had en daarna werkte het meteen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Beste Cyberpope en sjansen,

Ik ga beide mogelijke oplossingen van jullie eens proberen.

Heb de 'oplossing' die ik op een ander forum tegen kwam ook geprobeerd (dus de WAN port speed op static 100 mbps (of 10 of 1000) zetten), maar dat werkt helaas voor mij niet. Geen internet via de router....

Ik ga eerst nu die oplossing van Cyberpope eens proberen en mocht dat niet werken (ik ben redelijk moedeloos na een aantal dagen proberen en doen moet ik eerlijk zeggen) dan probeer ik die van sjansen, een hele avond de hele zooi uit en de volgende ochtend alles aanzetten.

D-Link gaf als mogelijke oplossingen via de e-mail:

Beste klant

Hiermee zend ik u deze email van L2.

1. Set the wanport speed to 100mbps static.
2. If unit still not got any ip, tell customer to call to ISP and "reboot" the connection.
3. Ask customer if it is possible to try at another internet connection, for example at a friends home or something?

Wij wachten op uw mail!

Met vriendelijke groeten ,
D-Link Technische Dienst

Nou, 1 heeft niet geholpen. 2 weet ik niet of dat iets uithaalt en bij 3 ben ik bang dat ik de internet verbinding van vrienden mee verknal met mijn router, dus dat doe ik maar even niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Cyberpope schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:42:
Tip voor de volgende keer... bijna altijd staat in de modem/router de optie om het IP adres te releasen. Op je laptop doe je ipconfig /release.

Dan kun je bijna altijd direct wisselen van router c.q. computer.

Dus sluit eens eerst je laptop aan, direct op de modem vanavond... Kijk of deze werkt.
Doe dan ipconfig /release.

Sluit dan je nieuwe router aan en kijk of deze internet krijgt.

(je kunt trouwens de mac van je oude router, clonen in je nieuwe router. Dan merkt hij nog eens niet dat je van router wisselt)
Nou, dit heeft helaas niet geholpen voor mij. Heb het precies gedaan zoals je zei. Internet rechtstreeks uit het modem doet het (dan ipconfig \release gedaan in cmd). Sluit ik de router aan op het modem en sluit ik vervolgens mijn laptop aan op deze router, dan weer hetzelfde gedonder. Geen internet.

Vanavond maar de andere mogelijke oplossing proberen (de hele zooi uitzetten en morgen testen)... 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Robinter79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:53:
[...]

Nou, dit heeft helaas niet geholpen voor mij. Heb het precies gedaan zoals je zei. Internet rechtstreeks uit het modem doet het. Sluit ik de router aan op het modem en sluit ik vervolgens mijn laptop aan op deze router, dan weer hetzelfde gedonder.

Vanavond maar de andere mogelijke oplossing proberen (de hele zooi uitzetten en morgen testen)... 8)7 :?
Je hebt netjes het IP adres gereleased voordat je de router aansluit?? En als je het mac-adres van je laptop cloned op je router (dat kan gemakkelijk, met 1 druk op de knop volgens mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Robinter79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:53:
[...]

Nou, dit heeft helaas niet geholpen voor mij. Heb het precies gedaan zoals je zei. Internet rechtstreeks uit het modem doet het (dan ipconfig \release gedaan in cmd). Sluit ik de router aan op het modem en sluit ik vervolgens mijn laptop aan op deze router, dan weer hetzelfde gedonder. Geen internet.

Geen idee hoe dat zit bij XMS maar bij Ziggo moet ik ook een hostname invullen in de router voordat ik uberhaubt internet heb. is dat bij XMS ook niet zo?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Cyberpope schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:55:
[...]

Je hebt netjes het IP adres gereleased voordat je de router aansluit?? En als je het mac-adres van je laptop cloned op je router (dat kan gemakkelijk, met 1 druk op de knop volgens mij...)
Ja, dat heb ik gedaan ja.
Het MAC adres van mijn laptop clonen op mijn router? Dat kan ik nog proberen, maar wat ik dan aan het doen ben heb ik geen idee meer van... nu staat bij MAC adres bij internetverbinding het MAC adres van mijn router (zoals deze ook op de sticker van de router staat). Waarom zou daar in hemelsnaam het MAC adres van mijn (specifieke) laptop moeten staan?

Oh ja, bedankt dat je/jullie allemaal zo snel reageren. Erg fijn dat er mensen mee denken...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
BastiaanN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:00:
[...]

Geen idee hoe dat zit bij XMS maar bij Ziggo moet ik ook een hostname invullen in de router voordat ik uberhaubt internet heb. is dat bij XMS ook niet zo?
Hai Bastiaan,
Heb het even nagevraagd op een forum, maar volgens mij heb je dat niet nodig, zo'n hostname. Het stond ook niet in mijn 'oude router'; anders zou het in mijn 'oude' router ook wel gestaan hebben, toch?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Robinter79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:06:
[...]
Waarom zou daar in hemelsnaam het MAC adres van mijn (specifieke) laptop moeten staan?
Als het MAC adres van je HP laptop vast in dat systeem staat, kun je dat MAC adres clonen en in je router zetten. Het voordeel is dan dat XMS denkt dat je laptop er aanzit in plaats van de router. En mocht het zo zijn dat dit het adres is wat nog bekend is, dan zou je daarna weer internet moeten hebben.
Robinter79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:08:
[...]
Heb het even nagevraagd op een forum, maar volgens mij heb je dat niet nodig, zo'n hostname. Het stond ook niet in mijn 'oude router'; anders zou het in mijn 'oude' router ook wel gestaan hebben, toch?.....
Ja, dat klopt :)

[ Voor 25% gewijzigd door BastiaanN op 15-06-2011 19:12 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
BastiaanN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:11:
[...]

Als het MAC adres van je HP laptop vast in dat systeem staat, kun je dat MAC adres clonen en in je router zetten. Het voordeel is dan dat XMS denkt dat je laptop er aanzit in plaats van de router. En mocht het zo zijn dat dit het adres is wat nog bekend is, dan zou je daarna weer internet moeten hebben.

[...]

Ja, dat klopt :)
Heb bevestiging dat ik géén hostname nodig heb voor XMS.
Heb het MAC adres van mijn laptop gecloned in mijn internet settings van de router en gereboot. Nog steeds hetzelfde probleem. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Ik ben het weer zat voor vandaag... 8)7
Vanavond probeer ik de oplossing dat ik alle meuk uitzet (modem en router) de hele nacht en morgenochtend weer aan zet.
's middags krijg ik een leenrouter van een vriend van me, dus dan kan ik misschien wat gerichter beoordelen waar de VOUT nu zit ;-) (bij XMS of D-Link). Als de leenrouter (van ander merk en ander type) het wel netjes doet, dan lijkt het me dat het aan D-Link ligt. Doet de leenrouter het ook niet, dan ga ik toch maar eens langs bij XMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Ook de hele avond al het spul uit (modem) en de volgende ochtend weer alles aan, heeft NIET gewerkt.. :( :( :(

Ik ben het zat. Vanavond nog even proberen met de leenrouter. Dan is er ook misschien wat meer duidelijk aan welke partij het ligt... D-Link of XMS..

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Nou, heb de leenrouter (linksys wrt54g) geïnstalleerd.
Zonder omslachtige zaken (dns adressen invoeren, mac adres geneuzel, ipconfig releases, of wat dan ook) geeft ie gewoon internet door!! Utp van modem naar de Linksys, en: internet.

Ik denk dat ik dus de conclusie kan trekken dat het ECHT aan de D-Link DIR-655 ligt. Ik wil nooit meer de dir655. Wat een ramp apparaat is dat zeg. Ben wel benieuwd wat D-Link nu antwoordt of voor me kan betekenen.
Kan ik een ander type router eisen aangezien ik geen vertrouwen meer heb in dit model? (ben echt zoveel uren, weken kwijt geweest aan deze router.... mag op zich best wat tegenover staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-04-2019
Beste mensen,

ik ben in het bezit van een DIR 655 - A3 is er voor deze router
een update of komt en nog een udate naar IPV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
woody1 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:38:
Beste mensen,

ik ben in het bezit van een DIR 655 - A3 is er voor deze router
een update of komt en nog een udate naar IPV6.
Alleen de B-series hebben recht op een update naar IPv6. Om die redenen ben ik nu overgestapt naar een Cisco router (E-2000 met Tomato).

Trouwens, willen een aantal D-Link eigenaren eens naar: http://www.shape5.com/ gaan en zien dat je ook echt de website te zien krijgt? Mijn DIR-655 vertikt het namelijk om deze website weer te geven terwijl de website volgens alle andere routers online is. (Geen reclame, ik heb hier namelijk een RMA case voor aangemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Die website werkt prima hier. Wat vreemd dat nota bene je router daar moeilijk over doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dat vond ik dus ook. Heb het met de A4 en A5 getest en in beide gevallen (@ 1.34EU) werkte de website voor geen meter. Het vertikte om te laden.

Eerst dacht ik dat kan aan mijn DNS instellingen, Ziggo of DNS-cache kon liggen, maar dat was ook niet het geval. Toen ik rechtstrees mijn laptop op de modem had aangesloten werkte de website zoals normaal en trok ik de conclusie dat het toch echt aan de router lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Manuel schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:23:
Dat vond ik dus ook. Heb het met de A4 en A5 getest en in beide gevallen (@ 1.34EU) werkte de website voor geen meter. Het vertikte om te laden.

Eerst dacht ik dat kan aan mijn DNS instellingen, Ziggo of DNS-cache kon liggen, maar dat was ook niet het geval. Toen ik rechtstrees mijn laptop op de modem had aangesloten werkte de website zoals normaal en trok ik de conclusie dat het toch echt aan de router lag.
A4 op 1.21EU (oude versie maar draait nog super bij mij ;)) werkt ie gewoon !
NB heb wel 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (google public DNS) als DNS servers ingesteld staan dus niet die brakke DNS cacher van t apparaat zelf)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
I see, neem 1 advies van mij aan: Ga niet naar 1.34EU. Er is helemaal geen mogelijkheid om meer te downgraden, zelfs niet als je naar een NA versie zet. Wat is het eigenlijk ook een frustrerend systeem.

Die 2 DNS-servers van Google had ik dus ook ingesteld, tevens geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Manuel schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:41:
I see, neem 1 advies van mij aan: Ga niet naar 1.34EU. Er is helemaal geen mogelijkheid om meer te downgraden, zelfs niet als je naar een NA versie zet. Wat is het eigenlijk ook een frustrerend systeem.
[...]
Was ik ook écht niet van plan hoor :) Ben al vanaf het begin erg tevreden over mijn dir655 en heb eigenlijk nooit reden gehad om te upgraden :)
Snelheid is gewoonweg super ! (100Mbit glasvezel maxt netjes :))
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-S7AyRM-Nv70/TWI5w2-td_I/AAAAAAAAAD8/wd2jf3mZDUM/Schneller.png.jpg
Manuel schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:41:
Die 2 DNS-servers van Google had ik dus ook ingesteld, tevens geen verschil.
Wat doet tracert/ping bij jou ? Ding is namelijk wel echt traag te bereiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
tracert www.shape5.com

Traceren van de route naar www.shape5.com [174.121.88.42]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms   <1 ms  
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5   <1 ms   <1 ms   <1 ms  
  6     5 ms     5 ms     5 ms  ge-3-2-0.ar9.ams2.gblx.net [64.209.107.5]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  ge-3-2-0.ar9.ams2.gblx.net [64.209.107.5]
  8   119 ms   119 ms   119 ms  po5-20G.ar5.DAL2.gblx.net [67.16.143.142]
  9   121 ms   122 ms   121 ms  The-Planet-Dallas.TenGigabitEthernet6-2.ar5.DAL2
.gblx.net [67.17.168.94]
 10   120 ms   120 ms   120 ms  te2-3.dsr01.dllstx3.networklayer.com [70.87.255.
34]
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12   118 ms   118 ms   118 ms  a.ff.5746.static.theplanet.com [70.87.255.10]
 13   122 ms   122 ms   122 ms  2a.58.79ae.static.theplanet.com [174.121.88.42]

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ping www.shape5.com

Pingen naar www.shape5.com [174.121.88.42] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 174.121.88.42: bytes=32 tijd=122 ms TTL=43

Ping-statistieken voor 174.121.88.42:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 122ms, Maximum = 122ms, Gemiddelde = 122ms

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Tomba schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:48:
Wat doet tracert/ping bij jou ? Ding is namelijk wel echt traag te bereiken:
Mijn excuses, was dit topic even vergeten.

Klopt wel, deze website wordt namelijk in Amerika (New York dacht ik) gehost. Onze verbinding moet een aantal hops maken voordat wij daar zijn met als gevolg een beetje delay.

Ik moet eerst de router tussen mijn computer en switch gooien en dat wordt niet eerder dan vanavond.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste