• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

oscardt schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
Ik heb sindskort een ziggo alles in 1 extra (120mbit) abonnement. De 120mbit haal ik niet omdat er nog een 100mbit switch tussen mij en de router zit. De 100mbit wel.

Wat is het probleem? Met 12 eweka lijntjes (75mbit) knalt naar verloop van tijd de dir655 eruit! Wat gebeurd er? Internet doet het niet meer, de router pagina (http://192.168.0.1/) is ook niet meer beschikbaar. Stroom eraf --> erop zorgt ervoor dat ik weer verder kan.

De netwerk situatie is als volgt: UBEE 3200 --> dlink 655 --> switch --> mijn pc. Dit alles is bedraad met UTP kabels.

wat heb ik al geprobeerd?
Op standaard firmware 1.22EU
  • NNPTS poort lagere prioriteit geven bij QOS
  • WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch helemaal mee uit.
Vervolgens firmware geupragde naar 1.32EU beta 5
  • WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch mee uit.
  • disable DNS relay
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Als ik 8 lijntjes eweka (50mit) gebruik dan knalt de router er niet uit. Dus het lijkt er op dat ergens boven de 50mbit het de router te veel wordt.

Wat kan ik nog doen?
Minder draadjes gebruiken, mijn pc hangt aan Gb switch en kan gewoon 8 draadjes doen, vriendin d'r pc hangt aan een 100 Mb switch en hangt de router zich op bij meer dan 4 draadjes, denk ergens dat de 120 naar 100 Mb een probleem oplevert. Op 4 draadjes gaat het bij giganews trouwens nog steeds met 11 MB/s, die 3 MB/s merk je meestal toch niet echt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb hier een Fiberpower 120Mbit abbo, UPC modem is met CAT6 verbonden aan de DIR-655 (A3) welk weer met CAT6 aan me gigabit poortje op de PC zit. Ik heb nog nooit last met de router gehad, zo stabiel als het maar kan (zit nu FW 1.34b5 op dacht ik) en ik kan prima met 50 draadjes tegelijk 14 MB/s trekken uit Usenet dat ik van Giganews afneem. :D 8) Dus hier in ieder geval totaal geen problemen :9

-=Mijn PC Specs=-

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik heb ook het idee dat de firmware versies vanaf 1.30 erg stabiel zijn. Vroeger moest ik heel af en toe nog wel eens mijn router rebooten, maar sinds de update naar 1.30EU en later naar 1.34b05EU heb ik daar geen last meer van gehad. A4 hierzo.

Kudos. Nu nog ipv6.

Uhh... Overigens zouden 50 draadjes meer of minder voor usenet niet mogen uitmaken hoor. Laat staan 3 of 4... Volgens mij haalt hij wel 400 simultane connecties.

[ Voor 23% gewijzigd door HarmoniousVibe op 15-09-2010 22:34 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb nu een aantal paginas meegelezen en ik zie allemaal kleine irritante problemen voorbij komen die ik niet mee maak.

Ik gebruik nog steeds de oude 1.21EU firmware en heb hem al een aantal maanden niet gereboot, geen probleem als wegvallende verbinding, er zijn maar 2 notebooks op N en 1 op G en de N notebooks halen 133Mbps.

Dus misschien kunnen de mensen met een onstabiele router de 1.21EU proberen om te kijken of dat helpt.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:04
Bij mij draait 1.21EU ook perfect, in het begin wat opstarten problemen gehad maar nou al maanden feilloos.

Maar......

Ik heb een TP-Link TL-WR1043ND besteld om te gebruiken als "2de router"

Met de 655 op de begane grond heb ik op de 1ste verdieping en zolder matig/slecht bereik. En met de 655 op de 1ste verdieping heb ik op de begane grond matig bereik.

Ik heb alleen een powerline verbinding naar de 1ste verdieping waar ik een desktop aan heb zitten.

Mijn plan was om aan de powerline gewoon een Dir-600 er aan te koppelen, omdat ik de snelheid van de 655 toch nooit gebruik. Prijsverschil naar de 655 was me te groot. Maar toen kwam ik de TP-link tegen, en dat scheelde maar 20 euro. Dus toen maar een TP-link besteld.

Heb straks (hij komt vandaag binnen als het goed is) dus 2 concurrenten van elkaar in 1 huis staan.

Verwijderd

Kom er niet door bij dlink, 010 7994344, ventje met accent zegt dat de operatoren bezig zijn... al 3 uur :> Probeer vanmiddag wel weer. Heb mn S/N gevonden btw, en inderdaad via de site moet je een factuur enzo invullen, bellen geef ik dus de voorkeur... dan leg ik het wel uit, hopelijk mag ik gwn een nieuwe....

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:06:
[...]

Volgens mij komt die uit je stekker? :P Heb anders geen idee hoe die uit de router moet komen, aangezien dat een male stekkerbus is.
Idd je hebt gelijkt, ik heb het vandaag eruit getrokken met een tang en het is idd afkomstig van de stekker.

en mijn router werkt dus weer.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

LB06 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:23:
Ik heb ook het idee dat de firmware versies vanaf 1.30 erg stabiel zijn. Vroeger moest ik heel af en toe nog wel eens mijn router rebooten, maar sinds de update naar 1.30EU en later naar 1.34b05EU heb ik daar geen last meer van gehad. A4 hierzo.

Kudos. Nu nog ipv6.

Uhh... Overigens zouden 50 draadjes meer of minder voor usenet niet mogen uitmaken hoor. Laat staan 3 of 4... Volgens mij haalt hij wel 400 simultane connecties.
IPv6 komt in de komende 2.0 firmware. Maak je borst maar nat, de configuratiemogelijkheden beslaan 4 pagina's in de firmware setup. >:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is wel tof dat D-Link de DIR-655 zo lang op de markt houdt en daarmee ook zolang van updates voorziet. Ik zou het wel zeer tof vinden als mijn 2 jaar oude router straks ineens mijn SixXS subnet kan routeren.

• HarmoniousVibe
Edgarz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:41:
[...]

IPv6 komt in de komende 2.0 firmware. Maak je borst maar nat, de configuratiemogelijkheden beslaan 4 pagina's in de firmware setup. >:)
I'll be able to handle it just fine :D. Zou het enorm mooi vinden als dit nog mogelijk wordt gemaakt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

LB06 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:14:
[...]

I'll be able to handle it just fine :D. Zou het enorm mooi vinden als dit nog mogelijk wordt gemaakt.
Hoop het ook, de 2.0 firmware is er voor de een aparte revisie inmiddels wel al, maar aangezien deze revisie gebaseerd is de 855 hardware is de firmware ook anders. Hopelijk wordt deze voor de 'oudere' revisie's ook gemaakt binnenkort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:37:
Kom er niet door bij dlink, 010 7994344, ventje met accent zegt dat de operatoren bezig zijn... al 3 uur :> Probeer vanmiddag wel weer. Heb mn S/N gevonden btw, en inderdaad via de site moet je een factuur enzo invullen, bellen geef ik dus de voorkeur... dan leg ik het wel uit, hopelijk mag ik gwn een nieuwe....
Gister d-link aan de lijn gehad. Alles uitgelegd. Heb een casenummer en de beste meneer zou het doorgeven aan een 2e lijns. Ik zou een mail gaan ontvangen hoe t verder zou moeten... We wachten af 8)

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:08:
[...]

Minder draadjes gebruiken, mijn pc hangt aan Gb switch en kan gewoon 8 draadjes doen, vriendin d'r pc hangt aan een 100 Mb switch en hangt de router zich op bij meer dan 4 draadjes, denk ergens dat de 120 naar 100 Mb een probleem oplevert. Op 4 draadjes gaat het bij giganews trouwens nog steeds met 11 MB/s, die 3 MB/s merk je meestal toch niet echt.
Ben niet minder draadjes gaan gebruiken maar heb donderdag een gigabit switch gekocht. Sindsdien geen hangende router meer gehad! Erg bedankt voor je tip, had zelf niet snel gedacht dat het probleem bij de switch zou liggen. Heb 20 lijntjes nodig om de max van mijn lijn te halen en dat werkt prima.

Zal komende tijd ook wat functies zoals QoS, DNS relay etc weer aan zetten en kijken of de router stabiel blijft.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

oscardt schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:21:
[...]

Ben niet minder draadjes gaan gebruiken maar heb donderdag een gigabit switch gekocht. Sindsdien geen hangende router meer gehad! Erg bedankt voor je tip, had zelf niet snel gedacht dat het probleem bij de switch zou liggen. Heb 20 lijntjes nodig om de max van mijn lijn te halen en dat werkt prima.

Zal komende tijd ook wat functies zoals QoS, DNS relay etc weer aan zetten en kijken of de router stabiel blijft.
QoS heb ik altijd aan, DNS relay niet, gebruik google DNS. Maar 20 draadjes voor max snelheid? ISP of USP probleem?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
USP probleem. Althans eweka gaat 'maar' tot 50 Mbit. Dit was tot een week geleden genoeg (met ziggo Z3), maar nu schiet dat aardig te kort. Ik leen nu nog van een vriend een extra 8 ewekalijntjes + 4 gratis lijntjes om op 120Mbit uit te komen. Zodra mijn eweka afloopt maar even heroriënteren naar snellere USP's.

Ik had eerst ook QoS aan en de nntps poort op laagste prioriteit staan zodat browsen tijdens downloaden zoveel mogelijk ongehinderd zou blijven voor huisgenoten. Ik laat het nog een paar dagen zo staan om te kijken of er echt geen problemen meer zijn. If so dan ga ik weer fijn stap voor stap dingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, een 22 GB file kopieren van pc1 naar pc2 in het lan, in het win7 venster lees ik tussen 70-90 MB/sec, opzich netjes. Maar ik zie ook dit, ziet dat er bij iedereen zo uit?:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1236875/22gbfilekopie.png

• D.I.N.G
Hoe is het draadloos signaal bij jullie eigenlijk want ik zit er nu twee meter vanaf en ik krijg maar 4 streepjes. Zelfs bij mijn linksys wrt54g die een verdieping hoger staat heb ik een betere verbinding. En als ik boven ben dan is het signaal van de d-link echt belabberd.

En een groot bestand kopieren van bedraad naar laptop via wireless N gaat ook niet echt snel want het begint bij 3 mb/s en dan gaat het heel langzaam naar 4,5 mb/s en daar blijft het ook bij. (ook 2 meter vanaf de router)

Edit:
Heeft er iemand nog toevallig een oude dlink adapter liggen die ik kan overkopen? Want van die van mij is de stekker kapot waardoor elk klein stootje ertegenaan kan zorgen voor dat de router uitvalt.

[ Voor 17% gewijzigd door D.I.N.G op 24-09-2010 00:18 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54

3DDude

I void warranty's

was een top router, helaas blikseminslag dus nu dood, heeft het 2 jaar perfect gedaan topding!
Ben op zoek naar een nieuwe maar ik zag dat de dir 665 uit is iemand enig idee kwa performance verschillen m.b.t. deze twee routers ? (ik weet dat wan to lan throughput van ~250 naar 360mbit gaat :))

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 23-09-2010 22:14 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon goedkoop een 655 scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de firmware 1.21EU er gewoon op laten zitten.
Werkt gewoon goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:59:
En de firmware 1.21EU er gewoon op laten zitten.
Werkt gewoon goed.
Op mijn A2 versie toch niet echt... ik heb nog nooit 1 day uptime gehad... :/

Edit: net na de 3e keer 35 minuten bellen, aardige engelse man aan de lijn, binnen 5 min heeft u een RMA order meneer! Kijk _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Hoe is het draadloos signaal bij jullie eigenlijk want ik zit er nu twee meter vanaf en ik krijg maar 4 streepjes. Zelfs bij mijn linksys wrt54g die een verdieping hoger staat heb ik een betere verbinding. En als ik boven ben dan is het
Heb de 655 in een andere kamer staan van mijn appartement ( met erg, erg dikke muren ) heb hier uitstekend bereik ( volledige aantal streepjes ). Bevalt me tot op heden nog uitstekend ( 2 jaar in bezit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
@Eryq, en wat geeft de dlink zelf aan, wat voor een bereik je hebt ?

Streepjes vertrouw ik niet zo. Iedere leverancier hanteerd de streepjes anders. (Denk hierbij aan het ipod4 issue. Daar gaf men aan dat ze een andere berekening hadden dan HTC b.v. voor het aangeven van het aantal streepjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik heb een 655 en een TP-Link TL-WR1043ND, heb ze pas geleden naast elkaar gezet om te kijken of het qua bereik scheelt, en het maakt echt werkelijk NIKS uit :X

De positie van de router is echter wel van ongelooflijk belang, de 655 staat namelijk beneden in de woonkamer in een hoekje gepropt, de TP-Link staat op de 1ste verdieping op mijn kamer.

De TP-link heeft gewoon over de hele 1ste verdieping en zolder zeer goed/uitstekend bereik. En beneden in de woonkamer/eetkamer grotendeels goed....

Behalve in de hoek waar de 655 staat, in dat stuk heb ik op de TP-link nog maar signaal sterkte laag en schakelt me computer over naar het wlan van de 655 omdat ze beide zelfde SSID hebben _/-\o_

De 655 komt op de 1ste verdieping al niet verder dan signaalsterkte laag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
sjansen schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:24:
@Eryq, en wat geeft de dlink zelf aan, wat voor een bereik je hebt ?

Streepjes vertrouw ik niet zo. Iedere leverancier hanteerd de streepjes anders. (Denk hierbij aan het ipod4 issue. Daar gaf men aan dat ze een andere berekening hadden dan HTC b.v. voor het aangeven van het aantal streepjes.)
Deze geeft 98-100 % aan..via 802.11n.

Gebruik trouwens de Linksys WMP300N als interne wireless kaart voor mijn desktop.

[ Voor 8% gewijzigd door Eryq op 24-09-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Eryq schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:10:
[...]

Heb de 655 in een andere kamer staan van mijn appartement ( met erg, erg dikke muren ) heb hier uitstekend bereik ( volledige aantal streepjes ). Bevalt me tot op heden nog uitstekend ( 2 jaar in bezit )
Dan lijkt het net alsof ik een verkeerde versie heb gekocht want ik had deze router gekocht vanwege de vele goede reviews. Over het bedraad netwerk en de vele configuratie mogelijkheden ben ik heel tevreden maar over het draadloze gedeelte ben ik echt niet tevreden.

Ik heb de firmware geupgrade naar 1.31EU(A3) en alleen G aangezet maar het heeft niks geholpen want op mijn kamer op de 1e verdieping blijft er minder dan 5 Mbps over terwijl ik met mijn oude linksys altijd rond de 40 Mbps zat.

Heeft er iemand nog ideeën waaraan het kan liggen of moet ik gewoon dlink bellen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
D.I.N.G schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:18:
[...]

Dan lijkt het net alsof ik een verkeerde versie heb gekocht want ik had deze router gekocht vanwege de vele goede reviews. Over het bedraad netwerk en de vele configuratie mogelijkheden ben ik heel tevreden maar over het draadloze gedeelte ben ik echt niet tevreden.

Ik heb de firmware geupgrade naar 1.31EU(A3) en alleen G aangezet maar het heeft niks geholpen want op mijn kamer op de 1e verdieping blijft er minder dan 5 Mbps over terwijl ik met mijn oude linksys altijd rond de 40 Mbps zat.

Heeft er iemand nog ideeën waaraan het kan liggen of moet ik gewoon dlink bellen voor garantie?
Dat zou aan van alles kunnen liggen. Maar om te beginnen zou je eens met een programma als inSSIDer kunnen kijken op welk wireless channel je nu zit en of dit daadwerkelijk i.v.m. andere draadloze netwerken in de buurt misschien verbeterd kan worden (Channels 1,6 of 11 verdienen de voorkeur, mits nog redelijk vrij). Heb je WPA2-PSK als beveiliging aanstaan dan gaarne alleen AES gebruiken en geen TKIP scheelt namelijk ook in snelheid.

-=Mijn PC Specs=-

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54

3DDude

I void warranty's

Ik heb besloten een nieuwe DIR 655 te gaan halen, omdat de DIR 665 nog niet beschikbaar is blijkbaar ? :S (die zou stuk beter WAN to LAN performen volgens smallnetbuilder.com)
Hoe dan ook R-SMA is dat hetzelfde als RP-SMA?
en wat voor ervaring hebben jullie met dat soort antennes?
Ik had overigens een A3 versie die dood is door de bliksem, dus de nieuwe zal een A4 worden, zit daar nog verschil tussen oid?

Alvast bedankt

3DDude

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Heb hier een A5 volgens de doos. Maar de router geeft A4 aan via interface. Met de 1.21EU firmware. Niks mis mee. Werkt uitstekend. Paar maanden oud. Maar bevalt prima. Wan/Lan en Lan/Wan zitten ook boven de 200 Mbit. Dus veel meer is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Smarty_6000 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:37:
[...]

Dat zou aan van alles kunnen liggen. Maar om te beginnen zou je eens met een programma als inSSIDer kunnen kijken op welk wireless channel je nu zit en of dit daadwerkelijk i.v.m. andere draadloze netwerken in de buurt misschien verbeterd kan worden (Channels 1,6 of 11 verdienen de voorkeur, mits nog redelijk vrij). Heb je WPA2-PSK als beveiliging aanstaan dan gaarne alleen AES gebruiken en geen TKIP scheelt namelijk ook in snelheid.
Ik heb verschillende instellingen en kanalen geprobeerd maar ik krijg geen beter bereik en het wordt ook niet sneller.

Dus ik heb een zaak aangemaakt in de dlink portal en nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de dir-655 (A2 hardware) op de post gedaan naar RMA retour, Dlink Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:50:
Net de dir-655 (A2 hardware) op de post gedaan naar RMA retour, Dlink Duitsland...
Inderdaad opsturen naar Duitsland, 1,5 week later krijg je een pakketje uit Engeland ;)

Verwijderd

Uhm.. Diegene die ook een RMA heeft gedaan; Bij trackentrace zie ik staan:

Geadresseerde
Germany
2 FOUT
0000NA

:o Wtf is dit, gaat dit goedkomen?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1236875/tntdlink.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 19:27 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37
Ik heb al een tijdje een DIR-655, maar ik vroeg me nu het volgende af. Als ik STP of FTP kabel gebruik en een goede, shielded, connector, is dan het hele goedje goed afgeschermd? De andere kant zit in de pc, die netjes geaard is. Gaat dit goed? Ik vraag me namelijk af of de shielding dan effectief is. Wat als je nou een pc hebt die niet ge-aard is, is dan de shielding nog wel in orde?

Ik weet te weinig van shielding af om dit goed te weten, alleen ik weet zeker dat mijn DIR-655 niet geaard is. Dus mijn vraag, kan de DIR-655 goed om gaan met STP en FTP kabel en is dit daarom ook effectief tegen storingen?

Vette shit!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
R.E. schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:16:
Ik heb al een tijdje een DIR-655, maar ik vroeg me nu het volgende af. Als ik STP of FTP kabel gebruik en een goede, shielded, connector, is dan het hele goedje goed afgeschermd? De andere kant zit in de pc, die netjes geaard is. Gaat dit goed? Ik vraag me namelijk af of de shielding dan effectief is. Wat als je nou een pc hebt die niet ge-aard is, is dan de shielding nog wel in orde?

Ik weet te weinig van shielding af om dit goed te weten, alleen ik weet zeker dat mijn DIR-655 niet geaard is. Dus mijn vraag, kan de DIR-655 goed om gaan met STP en FTP kabel en is dit daarom ook effectief tegen storingen?
Heb hier FTP liggen, pc's zijn hier wel geaard :P Werkt goed.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
R.E. schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:16:

Volgens mij is het beter om shielded kabels maar aan 1 kant te aarden, omdat je anders potentiaalverschillen krijgt tussen de aarde aan beide zijden wat weer tot nieuwe storingen kan leiden. Kan even geen bron vinden, maar zoiets meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik geef het op met mijn dir-655. Ik heb net een paar weekjes een nieuw exemplaar, vorige RMA gestuurd, maar deze werkt ook niet naar behoren. Om de zoveel tijd ben ik mijn internet weer kwijt, welke alleen weer terug komt door even de stroom van de router te halen. Rebooten via de webinterface kan niet aangezien deze ook niet meer bereikbaar is.

Ik heb laatst bij iemand een Sitecom Wireless-N Broadband Router-300N - WL-351 geinstalleerd, en die werkt wel naar behoren dus ik denk dat ik die ook maar bij mijzelf als vervanger neer ga zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
hellboy123 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:19:
Ik geef het op met mijn dir-655. Ik heb net een paar weekjes een nieuw exemplaar, vorige RMA gestuurd, maar deze werkt ook niet naar behoren. Om de zoveel tijd ben ik mijn internet weer kwijt, welke alleen weer terug komt door even de stroom van de router te halen. Rebooten via de webinterface kan niet aangezien deze ook niet meer bereikbaar is.

Ik heb laatst bij iemand een Sitecom Wireless-N Broadband Router-300N - WL-351 geinstalleerd, en die werkt wel naar behoren dus ik denk dat ik die ook maar bij mijzelf als vervanger neer ga zetten :)
Welke firmware heb je op de router draaien? Aangezien ik hetzelfde probleem had maar dan met de firmware van 1.3(1,2,3)EU/US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Manuel schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Welke firmware heb je op de router draaien? Aangezien ik hetzelfde probleem had maar dan met de firmware van 1.3(1,2,3)EU/US
1.30EU. Op de router zelf staat dat het hardware versie A5 is, op de webpagina staat A4. Ik durf hierdoor dus ook niet aan de firmware te gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
De A5 is niets anders vergeleken met de A4, als ik verscheiden fora mag geloven. Er kan dan ook helemaal niets gebeuren als je een andere firmware er op zet. Als je dus gewoon de A4 firmware erop zet blijft die het ook gewoon doen, waarom zou D-Link anders geen A5 firmware maken?

Zie hier de beschikbare firmwares: ftp://ftp.dlink.se/Produc...dir-655/drivers_firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Manuel schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:23:
De A5 is niets anders vergeleken met de A4, als ik verscheiden fora mag geloven. Er kan dan ook helemaal niets gebeuren als je een andere firmware er op zet. Als je dus gewoon de A4 firmware erop zet blijft die het ook gewoon doen, waarom zou D-Link anders geen A5 firmware maken?

Zie hier de beschikbare firmwares: ftp://ftp.dlink.se/Produc...dir-655/drivers_firmware/
Die loopt achter, ik heb 1.32EU een tijd geleden van de helpdesk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik heb zelf hier nu het A4 model staan, ook met 1.21EU en ik moet zeggen dat hij des ondanks de oude firmware versie het gewoon lekker doet zonder te mekkeren of enige uitval. Met de 1.3 serie heb ik tot nu toe alleen maar problemen gehad, eerst met zo'n DNS relay bug en even later met het port forwarden (Virtual Server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
RMA is aangekomen bij dlink duitsland zo zegt track en trace :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

Die loopt achter, ik heb 1.32EU een tijd geleden van de helpdesk gekregen.
ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/driver_software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Zonet gebeld waarom ik geen rma mail krijg...

Na bijna 20min aan de lijn te hebben gehangen, krijg ik een engelsman aan de lijn :?
Vroeg of er ook Nederlands mensen waren. Nee zegt hij. Op dit moment zijn ze aan het reorganiseren... Heb info@dlink.nl als mail gekregen, enigste manier om nu met NL taal in contact te komen :(
We wireless chip gaat steeds verder kapot.
Ik heb ook geen reserve router om tussentijd te kunnen overbruggen :P Had met die man geregeld dat ze hem kwamen omruilen.

* KiPKaKDutcH typt mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ZE hem KWAMEN ruilen?

Ze komen naar je toe?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
philipperosier schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:49:
ZE hem KWAMEN ruilen?

Ze komen naar je toe?
Waarschijnlijk door extern bedrijf, heb geen idee. Heb nu een mail de deur uit gedaan. Hopen dat ze een beetje snel reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

philipperosier schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:12:
RMA is aangekomen bij dlink duitsland zo zegt track en trace :)
Heren,
Moeten we nu helemaal tot dit niveau afdalen in dit topic? |:(

Wellicht kun je een voorstel indienen voor een TNT track & Trace draadje, maar dit zijn nu niet echt de onderwerpen die we op Tweakers bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
zeg kunnen we misschien even een kleine opsomming maken met welke chipsets en instellingen mensen ook werkelijk de 300MBit bereiken?
ZOiets:
Chipset: Intel 4965AGN
Router instellingen: 40MHz. G/N
Max snelheid: 130Mbit

Ik zat namelijk te denken, als ik die Intel chip vervang voor een andere dan zou het misschien mogelijk zijn om toch 300Mbit te halen. Tenzij bij andere chipsets natuurlijk de instellingen anders MOETEN zijn. Zoals een puur N netwerk of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Chipset: Atheros AR9285 (Asus EEE 1005HA-H)
Router: 20/40Mhz Auto
Snelheid: 150Mbit

Op mijn andere router de TP-link ook max 150Mbit, heb nog twee andere laptops die 150 halen maar weet zo niet uit me hoofd wat daar inzit (dacht eentje Realtek en eentje Intel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mogelijk om de door de DIR-655 gegenereerde "er is geen internet verbinding" pagina te disablen?

"Oops!

The page you requested is not available.
Suggestions:

1.Make sure your internet cable..." etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb nu de d-link 655 een jaar in gebruik met de nieuwste firmware. Op mijn PC had ik een dlink DWA-142 wireless adapter aangesloten. Hiermee haalde ik altijd rond de 130 Mbit/s. Maar omdat ik mijn PC heb ge-upgrade naar Windows 7 kon ik de DWA-142 niet meer installeren omdat deze niet meer ondersteund wordt. Daarom heb ik een DWA-160 aangeschaft. Maar nu haal ik maar 11 Mbit/s. Dit kan toch niet waar zijn!? Alles staat gewoon op dezelfde plek met als enige verschil windows 7. Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week geupgrade naar de 1.34EU,ik draaide de 132NA (eerst gedowngrade met rescue firmware). Router is nu ruim 7 dagen up, waar ie eerst elke dag zo'n 2x resette (uitzich zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:18
Count_B schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:37:
IDaarom heb ik een DWA-160 aangeschaft. Maar nu haal ik maar 11 Mbit/s. Dit kan toch niet waar zijn!? Alles staat gewoon op dezelfde plek met als enige verschil windows 7. Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen?
Misschien een open deur, maar heb je de laatste drivers voor de DWA-160 geinstalleerd: http://www.ralinktech.com/support.php?s=1
Ik heb ook een DWA-160 en haal daarmee tegen de 200 Mb op Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:34:
Is mogelijk om de door de DIR-655 gegenereerde "er is geen internet verbinding" pagina te disablen?

"Oops!

Suggestions:

Dat is mogelijk, moet je alleen even de D-Link DNS uitzetten. Dat was volgens mij iets met 'Advanced DNS', althans dat was op firmware 1.32 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:18
@Count_B: Op dit moment zit ik thuis achter mijn laptop (Win 7) met de DWA-160 op ongeveer 2 meter afstand van de router. De signaalsterkte is dan 100%, Rate 300 Mbps. Iets verder in de kamer (9 meter) scoort het signaal 70%, 162 Mbps. Ik heb de laatste drivers van Ralink geinstalleerd, niet die van D-Link.
Met de in de laptop ingebouwde N-adapter haal ik 117 Mbps (92%) op twee meter.

[ Voor 13% gewijzigd door Henry65 op 07-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
spiksplinter nieuwe rev.A5 dir-655 gekregen uit Londen. Toppie! Al 2 uur uptime :+

Edit: 1 day 21 hour uptime. Dit lijkt er al meer op :)

[ Voor 26% gewijzigd door PCJR op 10-10-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
philipperosier schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:39:
spiksplinter nieuwe rev.A5 dir-655 gekregen uit Londen. Toppie! Al 2 uur uptime :+

Edit: 1 day 21 hour uptime. Dit lijkt er al meer op :)
Welke firmware zit erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
sjansen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:04:
[...]

Welke firmware zit erop ?
1.31EU (2day uptime nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 17:46
ik gebruik nu

Hardware Version: A4
Firmware Version: 1.34EU

en ik ben zeer tevreden. deze firmware heb ik van duitse site gedownload.

http://www.d-link.de/cs/S...LinkEurope-DE%2FDLWrapper

[ Voor 45% gewijzigd door tayram op 13-10-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier 1.34EU. Met Shareport 1.17. Werkt perfect. Overigens stond op de doos: Versie A5. Maar in de router zelf staat A4. Geen idee wat het verschil is. Iemand een idee? Verder meer dan tevreden. Toppie is de wireless guest toegang, die volkomen gescheiden is van het interne netwerk. Ik vind het wel jammer dat de ondersteuning van D-Link v.w.b. de updates nogal verwarrend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog wat tips te vinden hoe je hem het beste kan instellen voor een Fibre 120Mbit abbo en hoe je het beste een gameserver kan instellen? Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 09:40
Heb op diverse sites gezocht (oa DLink zelf) en in dit topic lopen spitten, maar voor mij blijft de vraag: kan ik ondertussen al met meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik maken van een USB-schijf via Shareport?
Maw: kan ik gelijktijdig zowel een bestand openen met mijn laptop, als met mijn pc?
Dat zou me weer een NAS besparen.

Mijn Dir655 is een A4 met firmware 1.31EU. Heeft upgraden naar 1.34EU nut ivm bovenstaande vraag?

[ Voor 2% gewijzigd door wellproc op 25-10-2010 19:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan niet! Shareport moet je activeren op de computer die de schijf wil benaderen en deactiveren om een andere computer van de schijf gebruik te laten maken.
Upgraden naar 1.34EU heeft wel zin. Er zijn wat bugs uit de 1.31EU gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 09:40
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:47:
Dat kan niet! Shareport moet je activeren op de computer die de schijf wil benaderen en deactiveren om een andere computer van de schijf gebruik te laten maken.
Upgraden naar 1.34EU heeft wel zin. Er zijn wat bugs uit de 1.31EU gehaald.
Dank voor je snelle en duidelijke antwoord. Ik ga aan de slag met:
- nieuwe firmware (puur omdat het kan ;))
- een fatsoenlijke NAS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik heb voorlopig mijn DIR655 A4 toch maar gedegradeerd tot switch & AP. Ik heb namelijk het e.e.a. draaien waarbij nogal wat connecties nodig zijn en als het druk werd klapte hij er soms toch uit. Het NAT'en gaat dan niet meer goed, maar het LAN-verkeer blijft gewoon door draaien. Hij crasht lang niet zoveel meer als pre 1.30, maar het blijft toch irritant, omdat mijn server niet meer bereikbaar is als de router crasht en ik mijn router ook niet op afstand kan resetten. Daarom is mijn Linux server nu maar aan het routen. Hopelijk heeft die wel genoeg geheugen om een klein NAT tabelletje bij te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 09:37
Ik heb sinds vorige week de snelheids verhoging van ziggo gehad naar 120Mbit.
Alles leuk en aardig maar nu klapt mijn router bij een snelheid van 80Mbit of hoger er uit.

Ik heb de laatste firmware er opgezet maar dat hielp ook niet.
Ik heb de A3 en mijn firmware is nu 1.34EU

Echter heb ik geen bon en doos meer.
Doet dlink hier moeilijk over ?

Of weet iemand waar het aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:34:

"Oops!

Suggestions:

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

SpiriTNL schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:31:
Ik heb sinds vorige week de snelheids verhoging van ziggo gehad naar 120Mbit.
Alles leuk en aardig maar nu klapt mijn router bij een snelheid van 80Mbit of hoger er uit.

Ik heb de laatste firmware er opgezet maar dat hielp ook niet.
Ik heb de A3 en mijn firmware is nu 1.34EU

Echter heb ik geen bon en doos meer.
Doet dlink hier moeilijk over ?

Of weet iemand waar het aan kan liggen ?
Waarmee klapt de boel eruit? BT toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 09:37
Edgarz schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

Waarmee klapt de boel eruit? BT toevallig?
Ik gebruik geen BT, ik gebruik usenet maar het maakt niet uit met wat.
Als de snelheid boven de 80 komt is het over.

Ik zie nu net dat hij niet meer zichtbaar is voor wireless. Was lekker met mijn laptop bezig, weg internet.
Met de kabel kan ik hem wel gewoon benaderen.

Ik denk dat hij aan het dood gaan is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 20:07
wij hebben met het huis ( studenten huis 19 mensen) ook een dlink router met heel afwisselende resultaten. Het zit als volgt in elkaar:

ubee modem, cat6 kabel---> router.

ISP is ziggo ( alles in 1 extra, 120/10 mbit), nu is het zo dat uploaden gewoon goed gaat over wireless geeft speedtest.net rond de 8mbit aan. Maar downloaden gaat dus maar met 5 mbit en soms wat minder. Nu vraag ik mij dus af hoe dit kan, want soms heb ik een prima verbinding van rond de 80 mbit. en een minuut later maar weer 5. het aantal pc's wat wireless aangesloten is lijkt er verder geen invloed op uit te oefenen.

Ik zelf zit overigens op een intel 5100 AGN netwerk kaartje. de router zend alleen G en N uit op zowel 20 als 40 en channel is 6. dir 655 is een A4 op 1.31 firmware. firewall staat uit geen QoS o.i.d. staat aan. Antennes staan orthogaal(hier op t forum gelezen dat dat handig is?)

nu heb ik zelf niet heel erg veel verstand van netwerken en routers, maar als de router aangeeft dat ik 36 mbps moet halen op een signal strength van 30 % ( wat ik mager vind zit er nml.1 verdieping vandaan en de vorige linksys router wist wel de volledige snelheid te over wireless te krijgen) dan vraag ik me toch heel erg af wat mijn download snelheid zo naar beneden haalt?

het raarste van dit alles vind ik nog wel dat de router geen N signaal aan me doorgeeft op t moment maar een G signaal terwijl ik wel een N adapter heb?

de problemen qua download snelheid zijn hetzelfde bij een pc die met kabel aangesloten is?
wellicht moet ik dingen anders instellen, maar daar ben ik nog niet achter gekomen! heb wel wat dingen geprobeerd hier uit het forum, maar tot nu toe zonder positief resultaat.

edit: na nog wat instellingen te hebben gewijzigd lijk ik verbetering te hebben. Heb nu in ieder geval mijn N signaal terug door mijn pc een vast ip vanuit de router te geven. (.192) en heb bij mijn netwerk instellingen alles automatisch aangezet daar had ik ooit een dns server ingevuld. snelheid ligt nu rond de 22 mbit/s en upload is nog steeds goed. natuurlijk hoop ik nog hoger te kunnen halen. Dus als iemand nog ideeen heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door geishin op 02-11-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Nu online
Ik heb al enige tijd een Dir-655, eerst met de 1.21 FW nu met de 1.3xFW. Ik had de fw ge upgrade omdat de router er vaak uit leek te vliegen.

In het interne netwerkwerk zijn er eigenlijk nauwelijks problemen met doorvoersnelheden e.d. Maar met het internet wel.

Ik heb usenet van usenetXL (12 lijntjes) en ik krijg het idee dat de router daarop vastloopt. Gisteravond was ik aan het downloaden en ipv een steady 9,xx MBps (ik heb sabnzb een limiet van 10000Kbps gegeven) zakt de downloadsnelheid na even downloaden in, en poef op nul, waarna al snel de verbinding wegvalt. Een herstart is dan het devies.

Met gewoon internetten doorgaans geen problemen, maar ik zou graag onder alle omstandigheden een stabiele verbinding willen. Of is deze router daar gewoon niet geschikt voor?

Layout van mijn netwerk (switch is een D-Link DGS 1008D ) :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R1WM9iqx2Nkp2Uhi558UtE4P/full.png

(Ik had hiervoor een linksys wrt54gl met tomato welke nooit vastliep. Echter kon deze de snelheden van Ziggo 120mbit niet aan, en daarom vervangen door deze, welke zo'n beetje de beste score had op smallnetbuilders)

EDIT:
Net even wat nieuwe kabels besteld, die zal ik eerst maar eens allemaal vervangen, sommigen zijn wellicht in de jaren wat beschadigd.

Ook zal ik eens alle apparaten aan de switch hangen ipv deels direct ana de router en deels aan de switch, wellicht maakt dat ook nog verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door lredev op 02-11-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik heb een DIR655 (HW-versie A2). Op dit moment draait er FW 1.21EU.
Is dat de meest laatste stabiele versie of loop ik achter?

Is het daarnaast al mogelijk om Shareport te gebruiken in combinatie met mijn Macbook?

[ Voor 25% gewijzigd door endless90 op 03-11-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Weet iemand wat de maximale snelheid is van de wan poort ? Krijg binnenkort 120mbit van ziggo en zou mooi zijn als de router/wan poort dit aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
clonedonkey schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:19:
Weet iemand wat de maximale snelheid is van de wan poort ? Krijg binnenkort 120mbit van ziggo en zou mooi zijn als de router/wan poort dit aan kan
Er zitten geloof ik iets verschil tussen de verschillende versies maar de A4 zou volgens smallnetbuilder.com 257.3Mbit WAN to LAN Throughput moeten kunnen doen dus meer dan genoeg voor alles-in-1 extra van ziggo. Bij mij thuis draait de 655 en alles-in-1 extra ook zonder enkel probleem met de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Hoe krijg ik een port-translation op de DIR-655 ingesteld?

Ik heb op mijn computer Apache draaien, en die wil ik vanaf het internet beschikbaar hebben.
Dus ik heb het volgende in de router ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2r1n5.png
Als ik de website op 192.168.0.197:80 probeer te benaderen lukt dat wel,
maar als ik hem via <Publiek ip-adres>:12000 probeer te benaderen krijg ik de melding "De server op <Ip-adres> doet er te lang over om te antwoorden."

Moet ik ergens nog iets instellen? (Ik had hem al gereboot waar hij om vroeg.)
Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 10-11-2010 13:40 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Onbekend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:27:

Ik heb op mijn computer Apache draaien, en die wil ik vanaf het internet beschikbaar hebben.
[afbeelding]
maar als ik hem via <Publiek ip-adres>:12000 probeer te benaderen krijg ik de melding "De server op <Ip-adres> doet er te lang over om te antwoorden."

Je moet bij 'port forwarding' zitten als ik het niet verkeerd heb, zit in hetzelfde menu geloof ik. ;) (zo uit m'n hoofd)

Edit: ff google: http://portforward.com/en...ng/Dlink/DIR-655/HTTP.htm

[ Voor 5% gewijzigd door -LA- op 10-11-2010 14:26 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat had ik ook al geprobeerd, en met het zelfde resultaat.
Daarna had ik verder gezocht, en er stond bij voor webservices dat dat bij de virtual server moest staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 21:09
Onbekend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:28:
Dat had ik ook al geprobeerd, en met het zelfde resultaat.
Daarna had ik verder gezocht, en er stond bij voor webservices dat dat bij de virtual server moest staan.
Als je gewoon poort 80 gebruikt als externe poort? Lukt het dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Nee, het lukt dan ook niet. Maar ik weet niet of Ziggo poort 80 blokkeert.
Van een andere computer op het netwerk kan ik ook gewoon via het interne ip-adres de webpagina bekijken, dus het lijk mij geen firewall kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ziggo blokkeert geen poort (alleen smtp(s) dan).. Ik denk toch echt dat dit wat met je interne netwerk te maken heeft, dat kan haast niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je tinypic doet het niet dus die kan ik niet zien maar je moet volgens onder virtual server 12000 bij public invullen en 80 bij private. En onder port forwarding die poorten met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 21:09
Onbekend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:27:

[afbeelding]

Wat zegt die 257 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
6: TCP
17: UDP
257: TCP + UDP

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

LB06 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:01:
Je tinypic doet het niet dus die kan ik niet zien maar je moet volgens onder virtual server 12000 bij public invullen en 80 bij private. En onder port forwarding die poorten met rust laten.
Dat is dus wat in het plaatje staat. Bij deze heb ik het zelfde plaatje bij imageshack gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4400/20359055.png

@smeerbartje:
Die 257 vult hij zelf, op basis van het protocol daarboven. Als ik het protocol verandert, verandert hij dat getal daaronder mee.
Ik heb de keuze uit:
TCP -> 6
UDP -> 17
Both -> 257
Other -> Mag ik zelf het getal intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Hier staat port 80 gewoon open met Ziggo.

Onder PORT FORWARDING tcp instellen en het werkt.

Heb echter nooit geprobeerd of het forwarden vanaf een ander poortnummer goed werkt.

Hoe test je het eigenlijk, niet vanuit je interne netwerk naar je eigen externe ip neem ik aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Lightah op 10-11-2010 21:20 ]

The Unpredictable Striker!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 19:05
Heb ik ook gegaan (Geen 802N snelheid), Maar het werkt wel goed. Ik moest even overschakelen op wireless toen ik de ethernetkabel nodig had voor digitale tv. De snelheid was helaas niet voldoende om films te streamen en om soepel door foto's te bladeren (die op NAS staan).

Werkt prima, maar je bandbreedte beperkt je wel.

P.S. Vergeet niet het MAC-adres van je PS3 in je DIR-655 te zetten als je MAC adres filtering aan hebt staan. Ik heb een uur zitten prutsen en vloeken en vroeg me af waarom ik niet draadloos kon connecten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-11-2010 10:06 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• nooberke
Krijg het wireless van me 655 niet meer aan 8)7

Hier thuis hebben we een nieuwe eikenhout vloer, daarom konden er enkele dagen geen spullen opstaan en had ik mijn netwerkapparatuur naar boven gehaald.....

Ik moest nog wat instellingen fixen (2de router gebruik laten maken van de DHCP van de 1ste router) en omdat ik ze nou toch direct naast elkaar kon zetten heb ik dat maar meteen gedaan. Omdat ik zelf dus zonder internet zat en het wireless van de buren moest gebruiken had ik de WLAN's van me eigen routers uitgezet om te zorgen dat er wat minder storing was.....

Net alles weer netjes aangesloten, alles werkt (ook me IP afgifte :+ ) maar ik krijg het wireless van de 655 niet meer aan de praat....

Als ik het vinkje weer aanzet en op save druk vliegt alles eruit en krijg ik het volgende in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://img602.imageshack.us/img602/2811/router2.png

En aan de logs en uptime kan ik zien dat het hele apparaat gewoon "uitvalt" en weer opstart zonder Wireless :(

Heb in het begin ook wat probs gehad met het Wireless, maar hij draaide eigenlijk al MAANDEN stabiel

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn media apparaten (DLNA servers bijv.) zichtbaar te maken op pc's en laptops die draadloos via de dir655 verbonden zijn.

Je weet wel, die dingen zie je in de verkenner onder het kopje multimedia apparaten.

Het lijkt erop dat de dir655 iets blokkeert, maar ik kan het dus niet vinden.

De pc's in het netwerk zijn dus wel zichtbaar en toegankelijk...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• HarmoniousVibe
@Nooberke: QoS uitzetten.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Mars Warrior schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:48:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn media apparaten (DLNA servers bijv.) zichtbaar te maken op pc's en laptops die draadloos via de dir655 verbonden zijn.

Je weet wel, die dingen zie je in de verkenner onder het kopje multimedia apparaten.

Het lijkt erop dat de dir655 iets blokkeert, maar ik kan het dus niet vinden.

De pc's in het netwerk zijn dus wel zichtbaar en toegankelijk...
Poorten openen op de je PC. Worden standaard geblokkeerd door Windows. Heeft niets met je router te maken. Behalve als je wireless apparaten onderling bedoelt, dat kan een gevalletje "wireless partition" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Als ik de QoS uitzet valt de router ook weer uit (wel zonder gateway measurement blabla) en refresht me browser naar het inlogscherm van de router....

En tada, QoS staat nog steeds aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Dat was ik al van plan....

Eerst is tijd zien te vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beneden in de woonkamer tussen de 120 en 300 mbit verbinding, alles ok dus. Maar 1 verdieping erboven in de slaapkamer is het vaak een drama.
Ik heb al een vrij kanaal geselecteerd, en heb ook met de positie van de antennes gespeeld, maar desondanks schommelt het in de slaapkamer tussen de 5 en 50mbit. Antenne-output staat op max. Ik heb ook diverse instellingen uitgeprobeerd. Kan een GSM ook invloed hebben op je signaal? Die opereert toch op de 900/1800 band?

Wat kan ik nog doen om dat te verbeteren? Zou een overstap naar een 5Ghz router helpen in dit geval, ook al schijnt het bereik in afstand daarvan lager te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
nooberke schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:41:
[...]

Dat was ik al van plan....

Eerst is tijd zien te vinden O-)
Achterkant O-) Indrukken (30sec) met spanning erop, spanning eraf. Ingedrukt blijven houden (10sec) en dan spanning er weer op (ingedrukt houden 10sec). Dan zou ie weer factory default moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Lightah schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:19:
Hier staat port 80 gewoon open met Ziggo.

Onder PORT FORWARDING tcp instellen en het werkt.

Heb echter nooit geprobeerd of het forwarden vanaf een ander poortnummer goed werkt.

Hoe test je het eigenlijk, niet vanuit je interne netwerk naar je eigen externe ip neem ik aan?
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. :(
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/73/80914414.png
Voor de rest zijn alle instellingen (behalve Wireless en Ping respond) default.
Ik test via een remote desktop sessie van mijn werk.
De foutmelding blijft het zelfde:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op <KNIP> doet er te lang over om te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@Onbekend: Je moet de poort openzitten in Virtual Server:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2lawi8g.png
Voorbeeld: http://mijneigenexterneip.nl:7899 => 192.168.0.198:80
(Vergeet niet het vinkje aan te klikken)

[ Voor 33% gewijzigd door Manuel op 14-11-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Het bereik van mijn Dir655 is te weinig om boven op zolder ontvangst te krijgen. Wat is het goedkoopste om dit te fixen? Draden leggen is geen optie omdat ik b.v. ipad wil gebruiken en dus draadloos nodig. Weet iemand geen china website waar ze antennes hebben met sterkte die hier eigenlijk niet mogen b.v. ?
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste