Minder draadjes gebruiken, mijn pc hangt aan Gb switch en kan gewoon 8 draadjes doen, vriendin d'r pc hangt aan een 100 Mb switch en hangt de router zich op bij meer dan 4 draadjes, denk ergens dat de 120 naar 100 Mb een probleem oplevert. Op 4 draadjes gaat het bij giganews trouwens nog steeds met 11 MB/s, die 3 MB/s merk je meestal toch niet echt.oscardt schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
Ik heb sindskort een ziggo alles in 1 extra (120mbit) abonnement. De 120mbit haal ik niet omdat er nog een 100mbit switch tussen mij en de router zit. De 100mbit wel.
Wat is het probleem? Met 12 eweka lijntjes (75mbit) knalt naar verloop van tijd de dir655 eruit! Wat gebeurd er? Internet doet het niet meer, de router pagina (http://192.168.0.1/) is ook niet meer beschikbaar. Stroom eraf --> erop zorgt ervoor dat ik weer verder kan.
De netwerk situatie is als volgt: UBEE 3200 --> dlink 655 --> switch --> mijn pc. Dit alles is bedraad met UTP kabels.
wat heb ik al geprobeerd?
Op standaard firmware 1.22EUVervolgens firmware geupragde naar 1.32EU beta 5
- NNPTS poort lagere prioriteit geven bij QOS
- WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch helemaal mee uit.
Dit heeft allemaal niet geholpen.
- WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch mee uit.
- disable DNS relay
Als ik 8 lijntjes eweka (50mit) gebruik dan knalt de router er niet uit. Dus het lijkt er op dat ergens boven de 50mbit het de router te veel wordt.
Wat kan ik nog doen?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me