Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Mau_Maus schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:47:
[...]

Iemand? Krijg hem morgen binnen namelijk... Dus vandaar dat ik beetje ongeduldig ben ;)
Hier 2 van die switches, op me kamer (pc, 360 en andere netwerkapp als het moet) en 1 in de meterkast.
Ze werken perfect, nog geen problemen mee gehad :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:18:
[...]

Hier 2 van die switches, op me kamer (pc, 360 en andere netwerkapp als het moet) en 1 in de meterkast.
Ze werken perfect, nog geen problemen mee gehad :)
Met wat gebruik je jumbo frames dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 18:03
Mau_Maus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:11:
Je kan beter een N repeater kopen...
Thx die had ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
Beste tweakers-lezers,

Recent heb ik de DIR-655 ook aangeschaft icm met 120Mbit abbo van Ziggo.
Zonder deze router meerdere speedtests gedaan op speedtest.net (bedraad) en haal 120+Mbit.
Sluit ik de DIR-655 aan dan komt de speedtest in geen geval boven de 97Mbit.

Mijn Pc heeft een gigabit NIC en de WAN poort van de DIR-655 heb ik op "auto" en op 1000Mbit gezet. Beide geen resultaat.

Weet iemand de juiste instellingen + Firmware versie waarbij de router meer dan 100Mbit op de WAN poort aan kan. In mijn geval lijkt het dat er iets in de router is geconfigureerd waardoor ik niet boven de 100Mbit uit komt.

Als iemand een oplossing weet dan hou ik mij aanbevolen. _/-\o_

Tevens hangt de router redelijk vaak als ik via newsleecher met 80Mbit aan het downloaden ben. Ik lees dat meerdere mensen last hebben van een "vast staande" router.
Iemand hier ook een oplossing voor.

Welke firmware is nu betrouwbaar en goed?

Thx all. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Rotseblok: Vertrouw speedtest.net NIET! Beter is een 1000mb.bin bestand te downloaden en kijken of je daar werkelijk 11.8/12MB/s mee kunt halen.

Verder kan ik je de 1.21EU firmware aanraden, werkt bij mij tot nu toe het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
Manuel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:52:
Rotseblok: Vertrouw speedtest.net NIET! Beter is een 1000mb.bin bestand te downloaden en kijken of je daar werkelijk 11.8/12MB/s mee kunt halen.

Verder kan ik je de 1.21EU firmware aanraden, werkt bij mij tot nu toe het beste. :)
Hoi Manuel,

Bedankt voor je reactie.

Heb je voor mij een URL waar ik die 1000MB.bin file kan downloaden. Is speedtest.bbned.nl betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 21:09
Rotseblok schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:09:
[...]

Hoi Manuel,

Bedankt voor je reactie.

Heb je voor mij een URL waar ik die 1000MB.bin file kan downloaden. Is speedtest.bbned.nl betrouwbaar?
http://www.bbned.nl/scrip...download/file1000mb.bin.. echter nu zal het 'niet eerlijk' zijn, aangezien er vele tweakertjes de lijn dichtgooien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Manuel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:52:

Hier staan een aantal: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Ik zou zelf gewoon de laatste versies nemen:
EU: ftp://ftp.dlink.fr/DIR/DI...e/DIR655A4_FW132EUB01.rar
NA: ftp://ftp.dlink.com/Gatew...mware/dir655_fw_134NA.zip

De router zou er op zich gewoon mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Damn, zijn ze daar al bij 1.34? Zal morgen ook weer mailen naar dlink. Me url filtering werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:34:
Damn, zijn ze daar al bij 1.34? Zal morgen ook weer mailen naar dlink. Me url filtering werkt niet :(
Ja maar dat is niet de EU versie. Dan zul je zien dat de tijd/datum niet meer goed staat in je router.

@Mau_Maus: Beta firmware bij de DIR-655 werkt (op de A4) als je het mij vraagt slecht. Je moet de router om de zoveel tijd resetten voordat die het überhaupt weer doet. (Geen DNS-relay issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Manuel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:43:
[...]

Ja maar dat is niet de EU versie. Dan zul je zien dat de tijd/datum niet meer goed staat in je router.

@Mau_Maus: Beta firmware bij de DIR-655 werkt (op de A4) als je het mij vraagt slecht. Je moet de router om de zoveel tijd resetten voordat die het überhaupt weer doet. (Geen DNS-relay issue)
Ik draai 1.32EU die ik per mail van de helpdesk heb gekregen :) Die zou het probleem moeten fixen, maar doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Manuel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:43:
[...]

Ik hoor juist goede verhalen van mensen die hem gebruiken. Maar dat van die DNS-relay is dat voor europa nog steeds niet opgelost dan? Ik had er met 1 van de amerikaanse ook last van om de zoveeltijd, ben blij dat dat opgelost is.

En met de 1.33 en 1.34 heb ik nog 0 problemen gehad (update naar 1.34 was maar iets kleins). Dus ik blijf daar op zitten, ookal is de tijd anders. Daar heb ik eerlijk gezegt nog nooit op gelet. Is dat niet aan te passen dan? Misschien dat het alleen als AM/PM te zien is? (Kan nu niet checken vanaf kantoor)

Maar goed tegenwoordig kan je weer gewoon terug van NA naar EU. Dus mocht dat een probleem worden, dan kan je altijd weer terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 24-06-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Mijn dir-655 begint de laatste tijd een beetje mijn keel uit te hangen.
Om de dag moet ik hem wel weer eens resetten, dwz, uit- en aanzetten, want ik kan er wireless niet meer in.
Ik heb 1.32EU nu geïnstalleerd en ik hoop dat dat werkt.

Ik had eerst 1.30EU en dat werkte (behalve het steeds hangen), maar vanavond kon ik ineens geen items meer toevoegen aan port forwarding, virtual servers etc. Ik krijg dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://meterkast.nieuwlandnet.net/fora/got/routert.png

Helemaal geen bestaande rules zichtbaar (ze werken nog wel!). Ik kan dus niks toevoegen! :(
Zelfde verhaal bij de nieuwe firmware. Dus ik dacht dat het wellicht aan mijn settings file lag. Dus nog eens alles naar factory defaults gereset, maar dat mag ook niet baten.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Het steeds vastlopen en dit probleem doet mij vermoeden dat hij gaar aan het worden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Molybdenum schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:14:
Mijn dir-655 begint de laatste tijd een beetje mijn keel uit te hangen.
Om de dag moet ik hem wel weer eens resetten, dwz, uit- en aanzetten, want ik kan er wireless niet meer in.
Ik heb 1.32EU nu geïnstalleerd en ik hoop dat dat werkt.

Ik had eerst 1.30EU en dat werkte (behalve het steeds hangen), maar vanavond kon ik ineens geen items meer toevoegen aan port forwarding, virtual servers etc. Ik krijg dit te zien:

[afbeelding]

Helemaal geen bestaande rules zichtbaar (ze werken nog wel!). Ik kan dus niks toevoegen! :(
Zelfde verhaal bij de nieuwe firmware. Dus ik dacht dat het wellicht aan mijn settings file lag. Dus nog eens alles naar factory defaults gereset, maar dat mag ook niet baten.

Een hard-reset proberen? reset indrukken voor 10 of 20 sec. Stekker eruit trekken. Reset ingedrukt blijven houden voor 10 sec. Stekker er weer in. Reset voor 10 sec indrukken.
Het steeds vastlopen en dit probleem doet mij vermoeden dat hij gaar aan het worden is...

[ Voor 0% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 25-06-2010 22:29 . Reden: Wel onderaan de quote typen 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:13:
[...]

Ik hoor juist goede verhalen van mensen die hem gebruiken. Maar dat van die DNS-relay is dat voor europa nog steeds niet opgelost dan? Ik had er met 1 van de amerikaanse ook last van om de zoveeltijd, ben blij dat dat opgelost is.

En met de 1.33 en 1.34 heb ik nog 0 problemen gehad (update naar 1.34 was maar iets kleins). Dus ik blijf daar op zitten, ookal is de tijd anders. Daar heb ik eerlijk gezegt nog nooit op gelet. Is dat niet aan te passen dan? Misschien dat het alleen als AM/PM te zien is? (Kan nu niet checken vanaf kantoor)

Maar goed tegenwoordig kan je weer gewoon terug van NA naar EU. Dus mocht dat een probleem worden, dan kan je altijd weer terug.
Het is reeds opgelost maar het is niet dat probleem voor zover ik kan zien/nagaan. Het ergste is nog wel dat het allemaal closed-source is..

Ik raad alleen niemand aan om de USA (NA) versie op de DIR-655 te zetten als ze een EU hebben. Dan zijn de instellingen om de reboot kwijt en 'vervalt' je garantie volgens de website. Wat dat betreft is het dus al een afknapper.

Ben blij dat ik op 1.21EU zit, nu alweer 91 dagen uptime zonder enige uitval. :) En wat de features betreft die 1.32 heeft (of de nieuwste) dat weegt hier dus al niet meer tegenop. :)

offtopic:
Heb hier nog een hangende DIR-655 liggen, geen toegang tot de web-GUI en niets werkt meer.. Switch functionaliteit/router ook niet meer.. Hij geeft niets meer aan, het betreft een USA model. Als iemand nog een DIR-655 zoekt en die wil proberen hem te maken, geef een gil ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Manuel schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:06:
[...]

Het is reeds opgelost maar het is niet dat probleem voor zover ik kan zien/nagaan. Het ergste is nog wel dat het allemaal closed-source is..

Ik raad alleen niemand aan om de USA (NA) versie op de DIR-655 te zetten als ze een EU hebben. Dan zijn de instellingen om de reboot kwijt en 'vervalt' je garantie volgens de website. Wat dat betreft is het dus al een afknapper.

Ben blij dat ik op 1.21EU zit, nu alweer 91 dagen uptime zonder enige uitval. :) En wat de features betreft die 1.32 heeft (of de nieuwste) dat weegt hier dus al niet meer tegenop. :)
Naja goed dat is jouw keuze. Dat probleem met instellingen kwijt na een reboot herken ik niet. en ik raad juist de meeste mensen wel de NA te installeren, wanneer ze stabiliteitsproblemen hebben. Aangezien deze nu het stabielst is. En men kan altijd terug.

Ja als die kapot gaat en je hebt andere firmware erop, dan kan dat een probleem zijn. Maar zal denk ik in praktijk meevallen. Maar goed ik heb hem al meer dan 2 jaar, en mocht die het begeven koop ik wel een nieuwe, maar hij draait nu stabiel al zon 8 maanden.
Molybdenum schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:14:

Ik zou de settingsfile niet meer proberen. Factory defaults, en dan pas updaten. En vervolgens alles opnieuw invoeren. En je kan dat ook eens met een NA proberen, als je daar geen problemen mee hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 28-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Wireless is er gisteren mee opgehouden :( laptop kon niet meer connecten. Vandaag niet meer zichtbaar. Laptop kan wel naar andere netwerken verbinden. Met laptop naast de router, grofweg 30 à 40. 4 streepjes... Één stap naar achteren: 4 streepjes en opeens 2. Dan weer 4, weer 2. Wlan is stuk, 9 juli 2008 aangeschaft. Hij is nog geen 2 jaar. Vond wireless altijd al heel slecht. Laptop in woonkamer maar 2 of 3 streepjes, terwijl met vorige router (E-tech G ding, met 1 antenne) 5 gaf :| Op mijn kamer 2 streepjes. Was internetbaar. Met de DIR-655 heb ik niks. Bereik is erg klein. Kan niet eens in de tuin zitten.

Morgen bellen, ze komen maar langs met een nieuwe. Heb geen reserve :P

edit: gebeld, RMA. Ze komen hem omruilen *O*

[ Voor 3% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 13-07-2010 16:29 . Reden: update ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Even een vraag: ik wil deze of de 685 ook kopen icm Ziggo alles in 1 extra (not very relevant)
Is dit routersignaal sterk genoeg om HD (1080p) content te streamen van een pc naar een Popcorn a-110 over Wireless N? Afstand zal ongeveer 20 meter zijn met 2 betonnen muren ertussen...of kan ik dan beter de Devolo 200Mbps Homeplug Starterset nemen of de 500Mbps die eraan komt?

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 12-08-2010 15:44 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:42:
Even een vraag: ik wil deze of de 685 ook kopen icm Ziggo alles in 1 extra (not very relevant)
Is dit routersignaal sterk genoeg om HD (1080p) content te streamen van een pc naar een Popcorn a-110 over Wireless N? Afstand zal ongeveer 20 meter zijn met 2 betonnen muren ertussen...of kan ik dan beter de Devolo 200Mbps Homeplug Starterset nemen of de 500Mbps die eraan komt?
Een homeplug is altijd fijner/stabieler. En 20 meter is wel veel hoor. Zeker met 2 muren en andere kleine oorzaken die invloed kan hebben.
Maar je kan het altijd kopen en testen. Werkt het niet koop je alsnog die homeplug... Of wil je zon Dir alleen kopen vanwege de wifi??

• wvkreg
Nee gewoon vanwege de featureset looks etc
Hij is wel van 2007??! Is er een nieuwe versie in de maak of al in prod?

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
wvkreg schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:37:
Nee gewoon vanwege de featureset looks etc
Hij is wel van 2007??! Is er een nieuwe versie in de maak of al in prod?
Toevallig dat je het vraagt vandaag, heb je de frontpage gezien?
http://tweakers.net/nieuw...ieuwe-dir-652-router.html

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

20 meter en 2 betonnen muren....nee, dat gaat geen enkele N router redden.
Vereiste is (lokaal bij mij) max. 10 meter afstand,geen beton ertussen (LOS is niet echt nodig). Dan gaat 300 Mbit én 1080p naar A200 prima.

Homeplug kan op sommige plekken in huis niet of nauwelijks werken. So be prepared.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ranjo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Toevallig dat je het vraagt vandaag, heb je de frontpage gezien?
http://tweakers.net/nieuw...ieuwe-dir-652-router.html
Uitgeklede versie. Als de tech. specs duidelijk zijn weten we of het echt een nieuwe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Edgarz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

20 meter en 2 betonnen muren....nee, dat gaat geen enkele N router redden.
Vereiste is (lokaal bij mij) max. 10 meter afstand,geen beton ertussen (LOS is niet echt nodig). Dan gaat 300 Mbit én 1080p naar A200 prima.

Homeplug kan op sommige plekken in huis niet of nauwelijks werken. So be prepared.
Boeh, da's jammer. Ik zal het wel testen en dan wijst het zichzelf wel. Eerste test met Sitecom Homeplug leverde me 20Mbps..Deze zijn inmiddels retour (was voor testen)
Devolo komt in sept. met 500 Mbps DLAN, we zullen zien...
Maar de router Dlink is dus aan te raden? En zo, ja welke? de 685?

[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 13-08-2010 08:43 . Reden: more info.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Ik heb hier een setje van Belkin Gigabit Powerline HD adapters, zo lang ze op dezelfde groep zitten in de snelheid erg goed...... (200/300Mbps)

Maar op mijn kamer haal ik zo'n 24Mbps, ongeveer dezelfde snelheid die ik haal over de Wireless N van de 655 met mijn netbookje op dezelfde plek (ongv. 8 meter afstand, betonnen plafond, 2 a 3 betonnen muren)

Belangrijk voordeel van de Powerline adapter is wel dat ze ontzettend stabiel zijn in tegenstelling tot mijn wlan adapters voor de desktop (geen lags tijdens online gamen!) wel een iets hogere ping... ping van de 655 naar mijn desktop is altijd 2ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Ik zou het niet draadloos gaan doen. Ik heb dit geprobeerd met een DIR655 -> Popcorn a100 + een TP-link wifi stick. De router staat op de 1e verdieping, popcorn in de huiskamer, maar dit werkt totaal niet. De snelheid is niet voldoende voor 1080P. Ook moest ik elke keer dat ik de popcorn gebruikte weer opnieuw handmatig verbinding maken. Na 1 weekje heb ik toch maar een gewone netwerkkabel getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Het lijkt dat er een nieuwe firmware 2.0 op komst is. Zie de manual van 3 augustus op:

ftp://www.dlinkla.com/pub...NUAL_DIR-655_B1_v2.00.pdf

Er is nu volledige IPV6 support toegevoegd. Laten we hopen dat deze versie een beetje stabiel is, dan kunnen we een SIXX tunnel gaan draaien zonder daar een linux bak voor in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Edgarz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:40:
Uitgeklede versie. Als de tech. specs duidelijk zijn weten we of het echt een nieuwe is.
Deze DIR-665 (lekker verwarrend) is wel een vooruitgang. Naast Trendnets is het volgens mij een van de weinige 3-stream 802.11n routers die aangekondigd zijn. Uit de tests die ik ben tegen gekomen is 3-stream helaas niet 50% sneller dan 2-stream (300Mbps), wellicht veranderd er nog wat door driver updates. Jammer wel dat die DIR-665 geen simultaan Dual-Band router is, beetje misleidend net als de WRT320N :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:05
Heeft iemand een idee hoe je poort 445 (SMB, samba, voor de filebrowser app op een ipad) kunt open zetten op een dir655? Ik zit me rot te zoeken op google, maar kan geen antwoord erop vinden...

Ik heb zelf dit al ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/annd7a.jpg

Ik wil namelijk vanaf m'n ipad met het programma 'filebrowser' videobestanden over het internet kunnen afspelen.
In het interne netwerk hier thuis gaat dat zonder problemen, ik kan gewoon via filebrowser via het lokale 192 ip-adres mn NAS benaderen en videos afspelen, maar vanaf mn werklocatie over het internet niet...

Op de ontwikkelaarspagina van de filebrowser app staat een PDF met een uitleg hoe ik mn router moet instellen om mn NAS via internet met de filebrowser app te kunnen benaderen.
Er staat:
3) Create a new firewall rule to send SMB traffic on TCP port 445 to your target machine’s IP address. If you can’t find SMB or enter port 445, you may need to create a service first using a different menu. This screen shows the rule being set up:
http://www.stratospherix....etupForExternalAccess.pdf (pagina 4)

Enig hulp is welkom. :)

[ Voor 83% gewijzigd door deBennie op 15-08-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@deBennie: poort 80 naar je webserver werkt wel vanaf je werk ?

Misschien heb je daar ristricties naar buiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jep, ik heb poort 80 naar 5000 openstaan zodat ik op m'n synology NAS kan inloggen, verder poort 9200 open staan naar sabnzb+ en de FTP ingeregeld. Maar poort 445 weigert dienst, helaas.

Stel als ik ristricties naar buiten heb, hoe kan ik dat controleren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
telnet <jouw-ip> 80
telnet <jouw-ip> 445

Poort 445 is ook een bekende vanwege aanvallen, dus het kan ook zijn dat jouw provider, veiligheidshalve die poorten dicht heeft gezet.
Je zult wat dieper in het netwerk verkeer moeten spitten, kijk eens bij wireshark en dergelijke tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb gelezen dat poort 445 daar inderdaad bekend om staat, maar ik kan op internet verder niks vinden of Ziggo de poort gesloten heeft.

telnet op poort 80 geeft een html resultaat weer bij het ingeven van een karakter, op poort 445 kan ik met telnet niet connecten.

Frustrerend dit... :-(

[ Voor 41% gewijzigd door deBennie op 16-08-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Je hebt je vraag zeker ook op het Dlink forum gesteld? Zo ja, ik zag in de screenprints aldaar dat je naar poort 455 geforward had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja klopt, een foutje ;)
Ik heb (en had al eerder) de poort gewoon naar 445 ingesteld, zonder positief resultaat...

Verwijderd

Ik heb 2 kleine vraagjes mbt deze router.
-In mijn nieuwe appartement is het wifi ontvangst met de dir-655 erg matig (dik gewapend beton). Wat kan ik het beste gebruiken om het signaal sterker te maken? 3 sterkere antennes opschroeven? Meer dbi is beter?
-De router staat in de meterkast. In de huiskamer heb ik een paar vaste aansluitingen nodig. Wat voor apparaat heb ik nodig om het wireless signaal op te pikken en er weer bedraad netwerk van te maken? (soort wireless switch oid?)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 21:09
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
-In mijn nieuwe appartement is het wifi ontvangst met de dir-655 erg matig (dik gewapend beton). Wat kan ik het beste gebruiken om het signaal sterker te maken? 3 sterkere antennes opschroeven? Meer dbi is beter?
-De router staat in de meterkast. In de huiskamer heb ik een paar vaste aansluitingen nodig. Wat voor apparaat heb ik nodig om het wireless signaal op te pikken en er weer bedraad netwerk van te maken? (soort wireless switch oid?)
Een Apple Airport Express doet precies wat jij wilt... en je kunt gelijk je MP3tjes naar je stereo streamen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
Dat eerste heb ik met 3 verschillende antennes geprobeerd. En maak weinig uit. Ik raad aan een repeater te kopen als je het signaal echt wil verlengen/verbeteren. Bijvoorbeeld: D-Link DAP-1360

Ik weet niet vanaf waar je het bedraad gaat doen en het signaal het in 1x al haalt, maar een echte draadloze switch is DAP-1522. Best prijzig. Net als zon Apple Airport, maar ik zie niet dat die rj45 aansluitng kan worden gebruik om het weer bedraad te maken. en nu kan je gelijk 5 doen, anders moet je weer nog een switch kopen.

Ik ben even vanuit gegaan van Dlink producten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 20-08-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Heb zojuist maar even 1.34EUb05 geinstalleerd (ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655/). Werkt goed tot dusver..

Die 2.0 met native ipv6 en ipv6 tunneling support is wel ontzettend gaaf. Kan niet wachten!

edit: ja hoor, de uploadsnelheid van m'n torrents schiet ineens omhoog naar 8,5MiB/s. Kan bijna geen toeval zijn ;)

[ Voor 50% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-08-2010 19:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

deBennie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:58:
Ja klopt, een foutje ;)
Ik heb (en had al eerder) de poort gewoon naar 445 ingesteld, zonder positief resultaat...
Vraag even bij Ziggo na of ze poort 445 nog steeds dicht hebben (worm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

bitwarrior schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:35:
Het lijkt dat er een nieuwe firmware 2.0 op komst is. Zie de manual van 3 augustus op:

ftp://www.dlinkla.com/pub...NUAL_DIR-655_B1_v2.00.pdf

Er is nu volledige IPV6 support toegevoegd. Laten we hopen dat deze versie een beetje stabiel is, dan kunnen we een SIXX tunnel gaan draaien zonder daar een linux bak voor in te richten.
De 655 B revision is de Aziatische variant. Al een tijdje op de markt, maar recent ook in de VS verspreid.
Zou inderdaad mooi zijn, alhoewel IPv6 de configuratie van de router niet gaat versimpelen. No problem hier, maar 95% van de gebruikers gaat IPv6 configuratie niet leuk vinden cq niet snappen cq verklooien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Wat is nu de revisie die je momenteel krijgt in NL? Ook die van de link van bitwarrior? Ik heb maar een wireless G bereik van nog geen 3 meter :') Al Contact met DLink gehad. Die man zei hardware fout. Als ik de wireless radio uitzet. En na half uurtje temp voel. Is hij handwarm. Zet ik wireless radio aan. Dan is hij binnen paar min goed warm. Hij zou omruilprocedure starten. Binnen 1 dag mail van TD. Heb nog niks :( Wil nu wel gelijk een goeie. Hij is snel qua bedraad en goeie WAN -> LAN. En wireless moet ook goed wezen. Me vorige router (E-Tech dingetje) met 1 antenne kwam nog verder met bereik. Hij vond bereik van 3 meter ook erg weinig. Als ik met de laptop naast de router sta. En de laptop op zelfde hoogte hou. Krijg ik niet eens 100%, Windows doet 4 streepjes en de router doet ~80%. 2 stappen achteruit en 2 streepjes. Daarna is het weg.

Ik zoek maandag weer contact met DLink, dan eis ik de laatste revisie die er nu te krijgen is. Me ouders vonden hem prijzig genoeg (€126 toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken de 239.193.* Multicast adressen ONDERHAND in 1.34EUb05Beta? Of is D-Link EU nog steeds aan het slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:43:
Wat is nu de revisie die je momenteel krijgt in NL? Ook die van de link van bitwarrior? Ik heb maar een wireless G bereik van nog geen 3 meter :') Al Contact met DLink gehad. Die man zei hardware fout. Als ik de wireless radio uitzet. En na half uurtje temp voel. Is hij handwarm. Zet ik wireless radio aan. Dan is hij binnen paar min goed warm. Hij zou omruilprocedure starten. Binnen 1 dag mail van TD. Heb nog niks :( Wil nu wel gelijk een goeie. Hij is snel qua bedraad en goeie WAN -> LAN. En wireless moet ook goed wezen. Me vorige router (E-Tech dingetje) met 1 antenne kwam nog verder met bereik. Hij vond bereik van 3 meter ook erg weinig. Als ik met de laptop naast de router sta. En de laptop op zelfde hoogte hou. Krijg ik niet eens 100%, Windows doet 4 streepjes en de router doet ~80%. 2 stappen achteruit en 2 streepjes. Daarna is het weg.

Ik zoek maandag weer contact met DLink, dan eis ik de laatste revisie die er nu te krijgen is. Me ouders vonden hem prijzig genoeg (€126 toen).
De laatste revisie maakt geen verschil qua kwaliteit. Jij hebt 'gewoon' een kapot exemplaar, s**t happens. De hardware van de eerdere versies is eerder beter dan slechter dan de nieuwere revisies. Maar als jij je prettiger voelt bij een latere versie: prima, vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Ik heb nu een paar dagen de 1.34EUb05 ingebruik en moet zeggen dat het er tot nu toe goed uit ziet. Mijn signaal is toch wel een stukje beter geworden. Maar dat kan ook door de reset na de update komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Na ruim een jaar aanmodderen met mijn dir-655 heb ik deze toch maar ter reparatie opgestuurd.

Zoals wel meer mensen had ik last van continue spontane reboots van het device, de klok van het device klopt nooit. Al met al heeft mijn device nog nooit een uptime gehad van meer dan 24uur.

Als het goed is krijg ik meteen een nieuwe toegestuurd als mijn defecte apparaat aangekomen is bij d-link in Duitsland :)

Hopelijk worden mijn gebruikerservaringen dan een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:37
bosjesman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:57:
Ik heb nu een paar dagen de 1.34EUb05 ingebruik en moet zeggen dat het er tot nu toe goed uit ziet. Mijn signaal is toch wel een stukje beter geworden. Maar dat kan ook door de reset na de update komen natuurlijk.
Staat wel expliciet A4 bij. Heb je hem ook al voor de A2 hardware versie voorbij zien komen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een A2 versie met 1.34NA, 2010/04/16 firmware.
Dit stond er zo op toen ik het ding overnam. Maar elke (paar uur) zeg maar valt internet even weg, msn uit, allraiod.nl plat en dan even erna heb ik weer internet.

Welke (betere) firmware zou ik kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:56
Ik heb zelf van d-link een RMA gekregen na 2,5 jaar (de eerste D-links hadden 11 jaar garantie; het kost een beetje moeite om D-link daarvan te overtuigen (lees: 3 telefoons, 3 supportaanvragen), maar uiteindelijk hadden ze het door). Reden: uitvallen van verbinding (wired en wireless, versie A3 met verschillende NA en EU firmwares). Was wel beter met de 1.32 firmware, maar nooit volledig weg.

De nieuwe die ik kreeg (niet 100% nieuw) was een A4 met 1.30. Echt slechte verbinding. Daarmee wel een spectaculaire verbetering sinds 1.32 EU (ik durf zelfs zeggen dat er geen problemen meer zijn).

Dus mijn advies is de 1.32 EU - hoewel daar een probleem mee was ivm remote admin (gebruikte dat toch niet). Eventueel de 1.34 EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar als ik een EU versie probeer, zegt ie dat de file niet goed is (omdat ik er een NA op heb staan blijkbaar)
Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Je kan via de russische versie terugflashen naar 1.21. Van daaruit kan je naar de bewuste EU versie:

http://www.broadbandrepor...ade-13xNA-13xRU-IPTV-Work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eerst de DIR655A4_FW131RUB10, dan de 1.21 en dan naar een EU rom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:56:
Dus eerst de DIR655A4_FW131RUB10, dan de 1.21 en dan naar een EU rom? :?
Correct, zo heb ik het ook gedaan.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Idd... en hopen dat je nergens problemen krijgt. Het voordeel is wel dat veel mensen de 1.21 als een van de meer stabiele beschouwen. Het zou kunnen, maar ik ben niet zeker, dat je van de Russische meteen naar de EU kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Thx mensen.

Hardware Version: A2
Firmware Version: 1.21EU

Kijken of ik nu minder uitval heb (heb 3 pcs op 1gbps lan).
Ik heb Trafic Shaping en QOS engine al uitgeschakeld...

edit: moeten de Multicast Streams aan :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Multicast is een protocol wat bijvoorbeeld gebruikt wordt voor IPTV. Met die optie kan de router ook dit soort streams forwarden. Echter zolang je geen IPTV gebruikt achter de router kun je dat in principe gewoon uit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... 1.21 was niet super. Heb nu 1.31EU erop... Ook hier nog geen enkel uur uptime gehad aan 1 stuk door. Dit is gwn te vervelend, ben je 30 minuten een iso aant het rondpompen... ploep... netwerk 4 sec eruit, opnuuw beginnen...

Dit gaan we dus geen week aanhouden, weer wat firmwaretjes proberen en anders gaat t ding de deur uit en komt er een? netgear? dir-??? anyone toch een goede firmware voor me? (k heb een A2 build, ik kijk met een schuin oog naar die hardwareversie waar t mss aan kan liggen...) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:06:
Ik heb nu een A2 versie met 1.34NA, 2010/04/16 firmware.
Dit stond er zo op toen ik het ding overnam. Maar elke (paar uur) zeg maar valt internet even weg, msn uit, allraiod.nl plat en dan even erna heb ik weer internet.

Welke (betere) firmware zou ik kunnen proberen?
Ik verbaas me af en toe als ik al die problemen lees :?

Mijn router, Hardware Version A2, Firmware Version: 1.11EU draait al heel lang (geen idee ff hoe oud die 1.11EU versie al is) 24/7 zonder problemen, nooit uitval verbinding of spontane resets en het downloaden van internet en lokaal streamen van muziek naar Squeezeboxen en streamen van hd video naar iPad en PS3 gaat probleemloos. :9~

Ik zie dus geen enkele reden om te upgraden naar een nieuwere firmware versie...

[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 01-09-2010 21:02 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Opnieuw beginnen na een netwerk-hickup? Dan doe je sowieso iets helemaal verkeerd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:00:
Opnieuw beginnen na een netwerk-hickup? Dan doe je sowieso iets helemaal verkeerd.
Hiermee bedoelde ik gwn een iso via verkenner van de ene pc naar de andere pc gooien...
Ill try 1.11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:00:
[...]

Ik verbaas me af en toe als ik al die problemen lees :?

Mijn router, Hardware Version A2, Firmware Version: 1.11EU draait al heel lang (geen idee ff hoe oud die 1.11EU versie al is) 24/7 zonder problemen, nooit uitval verbinding of spontane resets en het downloaden van internet en lokaal streamen van muziek naar Squeezeboxen en streamen van hd video naar iPad en PS3 gaat probleemloos. :9~

Ik zie dus geen enkele reden om te upgraden naar een nieuwere firmware versie...
Ok, 1.11 erin. Wat heb je allemaal veranderd aan de settings ( voornamelijk de QOS settings en multicast enzo)?

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:56:
[...]
Ik weet niet vanaf waar je het bedraad gaat doen en het signaal het in 1x al haalt, maar een echte draadloze switch is DAP-1522. Best prijzig. Net als zon Apple Airport, maar ik zie niet dat die rj45 aansluitng kan worden gebruik om het weer bedraad te maken. en nu kan je gelijk 5 doen, anders moet je weer nog een switch kopen.
Ik heb de DAP-1522 gekocht. Werkt echt veel beter dan ik had verwacht. De ping is 1ms hoger geworden en de snelheid is rond de 2-3mb/s. Het lijkt nu gewoon alsof ik met een kabel direct op mijn main router zit. Ideaal dus :)

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb een probleem met mijn Dir-655. Hij weigert om de wireles radio aan te zetten. Deze heeft het in het verleden wel gedaan, maar omdat ik die toen niet nodig had heb ik die uit gezet.
Nu heb ik hem wel nodig.
Wanneer ik het vinkje voor enable wireless radio aan zet en op save settings klik dan lijkt hij opnieuw op te starten. Wanneer ik dan weer inlog staat de wireless radio nog steeds uit.
Iemand anders hier ervaring mee?
Firmware is geloof ik 1.21 eu

[ Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 02-09-2010 19:56 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:37:
[...]
Ok, 1.11 erin. Wat heb je allemaal veranderd aan de settings ( voornamelijk de QOS settings en multicast enzo)?
Net ff gekeken en bij QOS Settings staat eigenlijk alles aangevinkt:
Enable QoS Engine : Ja
Automatic Classification : Ja
Dynamic Fragmentation : Ja

WISH staat ook aan zie ik.

UPNP staat aan, Multicast streams uit.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:46:
[...]

Net ff gekeken en bij QOS Settings staat eigenlijk alles aangevinkt:
Enable QoS Engine : Ja
Automatic Classification : Ja
Dynamic Fragmentation : Ja

WISH staat ook aan zie ik.

UPNP staat aan, Multicast streams uit.
Stond bij mij dus ook al standaard aan. Echter ik heb nog geen enkele keer meer dan 3 uur uptime gehad. Ik heb nu alleen trafic shaping aan en QOS engine uit. Kijken of t helpt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:08:
[...]

Ik heb de DAP-1522 gekocht. Werkt echt veel beter dan ik had verwacht. De ping is 1ms hoger geworden en de snelheid is rond de 2-3mb/s. Het lijkt nu gewoon alsof ik met een kabel direct op mijn main router zit. Ideaal dus :)
mooi om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
@ johnny probeer anders een keer de 1.32EU of 1.34EU?

Alternatief RMA? (kijk in de doos, veel van die eerste generatie (A1-A3) hebben 11 jaar garantie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Iemand enig idee welke Shareport software versie ik moet gebruiken met firmware 1.34EU?

De (denk ik) nieuwste (1.17) werkt namelijk niet.

Ik heb nu Shareport 3.0 versie erop staan maar krijg nog steeds de melding:
No device servers were found on the network.
Make sure your device servers are set properly.
Windows 7 64 bit. Ik heb geen firewall (ook niet windows firewall) aanstaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Lightah op 05-09-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Is goede versie.

Check:
- staat in de router setup 'shareport' bij USB gebruik
- Windows firewall rule toegepast
- meerdere subnetten in LAN -> dan moet je bij Options bij Search device drivers even wat invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

sjirafje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:55:
Ik heb een probleem met mijn Dir-655. Hij weigert om de wireles radio aan te zetten. Deze heeft het in het verleden wel gedaan, maar omdat ik die toen niet nodig had heb ik die uit gezet.
Nu heb ik hem wel nodig.
Wanneer ik het vinkje voor enable wireless radio aan zet en op save settings klik dan lijkt hij opnieuw op te starten. Wanneer ik dan weer inlog staat de wireless radio nog steeds uit.
Iemand anders hier ervaring mee?
Firmware is geloof ik 1.21 eu
Ik heb de oplossing al gevonden :)

Probleem kan opgelost worden door de router te resetten of door de firmware te upgraden naar 1.31b02 (hier voor moet je eerst je settings opslaan, vervolgens de router resetten en dan kun je de firmware upgraden en als laatste je settings weer terugzetten)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manzonderdas schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:49:
@ johnny probeer anders een keer de 1.32EU of 1.34EU?

Alternatief RMA? (kijk in de doos, veel van die eerste generatie (A1-A3) hebben 11 jaar garantie...)
Goed, ik zie vanmorgen weer staan: uptime 52 min. Ook geen lekkere firmware dus. Ik ga 1.31 proberen, dan 1.32 (ik heb die 2 al in het begin gehad, maja je weet nooit)
Verder heb ik alleen t apparaat, geen doos of bon, heb t ding 2ehands gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Edgarz schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:21:
Is goede versie.

Check:
- staat in de router setup 'shareport' bij USB gebruik
- Windows firewall rule toegepast
- meerdere subnetten in LAN -> dan moet je bij Options bij Search device drivers even wat invullen
Ja dat heb ik allemaal al gecheckt, maar dat mag niet baten.

Shareport 3.0r1 blijft melden dat hij m'n router niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Ok heb nu versie 1.11 geinstalleerd. Ziet er antiek uit, maar het werkt nu wel :)

edit: Op een andere pc werkt deze versie weer niet.. pff wat een crap :+

[ Voor 31% gewijzigd door Lightah op 06-09-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Firmware versie 2.0 gaat eraan komen!
Zie hier:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=14386.0

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:50:
[...]

Goed, ik zie vanmorgen weer staan: uptime 52 min. Ook geen lekkere firmware dus. Ik ga 1.31 proberen, dan 1.32 (ik heb die 2 al in het begin gehad, maja je weet nooit)
Verder heb ik alleen t apparaat, geen doos of bon, heb t ding 2ehands gekocht :+
Ruim twee jaar geleden met hetzelfde bijltje gehakt. Dat ding was niet stabiel te krijgen, terwijl anderen een uptime hadden van enkele weken (en heel veel data verkeer). Contact opgenomen met Dlink klantenservice en deze gaf toe dat er een hele zwik slechte exemplaren (wel A3 revisie) van de DIR-655 in omloop waren. Daarom mogelijk het veschil in gebruikerservaringen. Naar alle waarschijnlijkheid heb je een brak 2dehands exemplaar gekocht |:(

[ Voor 8% gewijzigd door svdvlist2 op 08-09-2010 22:02 . Reden: 1 jaar --> 2 jaar ]

• hellboy123
Vorige week maandag heb ik mijn 655 opgestuurd voor RMA. De standaard dingen waren mis, continu reboots e.d. Vandaag heb ik een nieuwe binnengekregen, erg snel dus. :*)

Eens kijken of dit apparaat het beter vol gaat houden als de vorige. Het model dat ik nu heb is een A5(staat op apparaat zelf, in de software staat A4) met standaard firmware 1.30EU.

• Manuel
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:50:
[...]
Zolang de sticker aan de onderkant goed leesbaar is heb je gewoon garantie hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Manuel schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:22:
[...]

Zolang de sticker aan de onderkant goed leesbaar is heb je gewoon garantie hoor :)
Volgens mij ook ja, in het RMA proces wordt nergens naar een kopietje van de aankoopbon gevraagd. Ik heb deze er trouwens voor de zekerheid wel bijgedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Heb 1 dag de DIR-665 gehad. An sich een leuk apparaat, instellingen zijn iig fijn, enige jammere is dat je de packet logica niet uit kan zetten; sommige (legitieme) packets snapt ie gewoon niet en filtert hij. Ik had hem terug gebracht omdat ik dacht dat de port translation vanaf <> 443 => 443 (HTTPS) niet goed werkte; bleek dat de poort die ik gebruikte (8080) inbound geblokkeerd wordt door Ziggo (net zoals poort 25) :-/ Nu een Linksys WRT320N gehaald; is 10 euro duurder, maar werkt even prima (alleen een bagger installatie CD met toolbar shit en een semi-verplichte install van software en zo); wellicht een alternatief voor de mensen hier met issues; bijna gelijke prijs en soortgelijke features.

NKCSS - Projects - YouTube

Verwijderd

Ik kom er net achter dat ik met de dir-655 maar ~2-3MB/s haal. Veel te weinig om HD te streamen (en bij lange na niet 300mbit).

Welke snelheden mag ik in werkelijkheid van deze router verwachten? Hoe kan ik mijn snelheid opkrikken?

Ik gebruik firmware 1.34 beta. Heb alle overbodige "features" uitstaan (qos, wish ed.). Ik heb de volgende wireless instellingen:

802.11 Mode : N+G
Enable Auto Channel Scan : yes
Wireless Channel : auto
Transmission Rate : Best
Channel Width : Auto 20/40 MHz
Visibility Status : Visible
Security: WPA personal

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bedraad gebruiken :P

En alleen N gebruiken als je persee draadloos wil, kan evengoed aan de laptop/pc kant liggen, ik haal denk ik met de laptop van mijn vriendin een MB of 8/9, met b/g/n aan.
Maar blijf erbij, voor streamen kan je beter gewoon een kabel gebruiken.

[ Voor 86% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-09-2010 10:40 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:38:
Bedraad gebruiken :P

En alleen N gebruiken als je persee draadloos wil, kan evengoed aan de laptop/pc kant liggen, ik haal denk ik met de laptop van mijn vriendin een MB of 8/9, met b/g/n aan.
Maar blijf erbij, voor streamen kan je beter gewoon een kabel gebruiken.
Het punt is dat een kabel bij de tv niet echt een optie is. 1080 streams haperen en op mijn laptop haal ik ook maar 2-3 MB. Ik neem aan dat het dan aan de router ligt. 8-9MB/s zou prima zijn. Volgens mij zijn er weinig streams die boven de 50Mbit/s komen.

Waar kan het aan liggen? (Bij de dlink self service portal wordt al een week niet gereageerd...)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zoals ik al zei, alleen op N zetten helpt al een stuk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Op een PC met Windows 7 met een draadloze N kaart haal ik volgens Windows maar 150 Mbps terwijl de router en de pc alle 2 300 Mbps ondersteunen. Met een laptop heel dichtbij de router haal ik ook maar 150 Mbps. Weet iemand waar ik dit kan instellen? Ik heb al gekeken in de router maar ik kan niet echt iets vinden.

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:29:
Zoals ik al zei, alleen op N zetten helpt al een stuk.
Heb nu het volgende veranderd:
-N only
-WPA2 only (zou sneller moeten zijn volgens help van router)
-Cipher Type: AES

Met een Macbook Air nog steeds maar 2-3 mb :{

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:20:
[...]

-N only

MBps of Mbps?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:37:
Op een PC met Windows 7 met een draadloze N kaart haal ik volgens Windows maar 150 Mbps terwijl de router en de pc alle 2 300 Mbps ondersteunen. Met een laptop heel dichtbij de router haal ik ook maar 150 Mbps. Weet iemand waar ik dit kan instellen? Ik heb al gekeken in de router maar ik kan niet echt iets vinden.
Channel width op Auto of forceren op 40MHz, instelling nakijken bij zowel adapter als router. Natuurlijk is de aangegeven linkspeed niet de doorvoersnelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Nivk op 11-09-2010 19:38 . Reden: bit byte ]

Verwijderd

Nivk schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:36:
[...]

MBps of Mbps?

[...]

Channel width op Auto of forceren op 40MHz, instelling nakijken bij zowel adapter als router. Natuurlijk is de aangegeven linkspeed niet de doorvoersnelheid.
MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Iemand dit modem in combinatie met Caiway kabel internet? Ook al overgestapt naar DHCP en wel of geen problemen met wegvallende verbindingen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:20:
[...]

-N only

Heb je al eens gekeken naar het CPU gebruik / HDD queue van de laptop? Het kan gewoon zijn dat ie i.c.m. load gewoon niet genoeg power over heeft om meer data binnen te halen?

Haal je wel hogere snelheden als je gewoon via een share een file overzet?

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMG schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:26:
[...]

Heb je al eens gekeken naar het CPU gebruik / HDD queue van de laptop? Het kan gewoon zijn dat ie i.c.m. load gewoon niet genoeg power over heeft om meer data binnen te halen?

Haal je wel hogere snelheden als je gewoon via een share een file overzet?
Dit was via data overzet. Verder draait er niets op de achtergrond.

De reden dat ik de wireless te traag vind is dat 720p streams (TV via dap1522) het wel doen, maar 1080p niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42
hellboy123 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:04:
[...]

Volgens mij ook ja, in het RMA proces wordt nergens naar een kopietje van de aankoopbon gevraagd. Ik heb deze er trouwens voor de zekerheid wel bijgedaan :P
Als ik een product registreer bij d-link dan wordt er gevraagd om gegevens van de aankoopbon zoals datum, bedrijf, plaats enz. of ze die gegevens controleren dat vraag ik me ook af want ik heb ook een d-link 655 (A3) die wat kuren heeft maar ik heb ook geen bon meer.

Edit:
En nu heb ik het weer voor elkaar gekregen dat mijn d-link helemaal niet meer werkt want ik heb alle stekkers uit mijn d-link gehaald omdat ik hem wou verplaatsen. Toen ik wil weer alle kabels erin wou prikken zag ik dat er een plastic/metaal staafje uit mijn voeding ingang komt. En ik krijg het er niet terug in.

Afbeeldingslocatie: http://dipshit.nl/tmp/klein.jpg

Valt dit onder garantie?

Edit:

Ik heb d-link gebeld en ik krijg morgen bericht van de garantieafdeling of het onder garantie valt.

[ Voor 34% gewijzigd door D.I.N.G op 14-09-2010 17:17 ]

Verwijderd

hellboy123 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:19:
Vorige week maandag heb ik mijn 655 opgestuurd voor RMA. De standaard dingen waren mis, continu reboots e.d. Vandaag heb ik een nieuwe binnengekregen, erg snel dus. :*)

Eens kijken of dit apparaat het beter vol gaat houden als de vorige. Het model dat ik nu heb is een A5(staat op apparaat zelf, in de software staat A4) met standaard firmware 1.30EU.
Ik heb met en A2 versie geen succes, max 12 uur uptime. Al 5 firmware versies gehad, ook NA versies. Ik heb geen bon meer, hoe ging jou RMA? Nog tips/tricks? Als ik binnen een week een nieuwe krijg wil ik het proberen... :>

• hellboy123
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:44:
[...]

Ik heb met en A2 versie geen succes, max 12 uur uptime. Al 5 firmware versies gehad, ook NA versies. Ik heb geen bon meer, hoe ging jou RMA? Nog tips/tricks? Als ik binnen een week een nieuwe krijg wil ik het proberen... :>
Ik heb gewoon gebeld, even uitgelegd wat ik allemaal geprobeerd had, en er werd meteen een RMA aangemaakt. Ik zou teruggebeld worden voor meer informatie, maar ik kreeg alleen een email met de gegevens voor het opsturen. Dit heb ik gedaan, en een ruime week later had ik een nieuw apparaat :)

Ik denk dat je gewoon d-link even moet bellen, en uitleggen dat je geen bon meer hebt. Ik denk dat ze er niet zo moeilijk om doen.

Mijn nieuwe 655 is trouwens ook niet helemaal lekker, de uptime is nu wel goed(onafgebroken) maar toch verliest hij af en toe de verbinding met het internet. Alleen een restart helpt dan weer... Erg vervelend apparaat, ik ga maar een vervanger zoeken denk ik :)

Verwijderd

hellboy123 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:33:
[...]

Ik heb gewoon gebeld, even uitgelegd wat ik allemaal geprobeerd had, en er werd meteen een RMA aangemaakt. Ik zou teruggebeld worden voor meer informatie, maar ik kreeg alleen een email met de gegevens voor het opsturen. Dit heb ik gedaan, en een ruime week later had ik een nieuw apparaat :)

Ik denk dat je gewoon d-link even moet bellen, en uitleggen dat je geen bon meer hebt. Ik denk dat ze er niet zo moeilijk om doen.

Mijn nieuwe 655 is trouwens ook niet helemaal lekker, de uptime is nu wel goed(onafgebroken) maar toch verliest hij af en toe de verbinding met het internet. Alleen een restart helpt dan weer... Erg vervelend apparaat, ik ga maar een vervanger zoeken denk ik :)
Ok, ik ga het komende dagen eens proberen bij hun. Hou me/ons ff op de hoogte met de vervanger. Ook ik kijk hier met een schuin oog naar. Een Linksys 610 of 320 (met gbps lan of course) had ik op een lijsje staan. Maar ik las hierboven dat je dan vervelende software moet installeren ?? :X Een Draytec(k ) mss?

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik heb sindskort een ziggo alles in 1 extra (120mbit) abonnement. De 120mbit haal ik niet omdat er nog een 100mbit switch tussen mij en de router zit. De 100mbit wel.

Wat is het probleem? Met 12 eweka lijntjes (75mbit) knalt naar verloop van tijd de dir655 eruit! Wat gebeurd er? Internet doet het niet meer, de router pagina (http://192.168.0.1/) is ook niet meer beschikbaar. Stroom eraf --> erop zorgt ervoor dat ik weer verder kan.

De netwerk situatie is als volgt: UBEE 3200 --> dlink 655 --> switch --> mijn pc. Dit alles is bedraad met UTP kabels.

wat heb ik al geprobeerd?
Op standaard firmware 1.22EU
  • NNPTS poort lagere prioriteit geven bij QOS
  • WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch helemaal mee uit.
Vervolgens firmware geupragde naar 1.32EU beta 5
  • WAN Traffic Shaping uitgezet. Dan gaat QOS ook automatisch mee uit.
  • disable DNS relay
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Als ik 8 lijntjes eweka (50mit) gebruik dan knalt de router er niet uit. Dus het lijkt er op dat ergens boven de 50mbit het de router te veel wordt.

Wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Die switch er tussenuit?

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Is wat moeilijk testen, want er gaat maar 1 lijntje van beneden (router) naar boven (waar switch --> twee pc's staan). Maar hoe kan een 100mbit switch, die overigens bij intern kopieren keurig de 100mbit full duplex haalt, er voor zorgen dat de router gaat 'hangen'?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:20:
Ik kom er net achter dat ik met de dir-655 maar ~2-3MB/s haal. Veel te weinig om HD te streamen (en bij lange na niet 300mbit).

Welke snelheden mag ik in werkelijkheid van deze router verwachten? Hoe kan ik mijn snelheid opkrikken?

Ik gebruik firmware 1.34 beta. Heb alle overbodige "features" uitstaan (qos, wish ed.). Ik heb de volgende wireless instellingen:

802.11 Mode : N+G
Enable Auto Channel Scan : yes
Wireless Channel : auto
Transmission Rate : Best
Channel Width : Auto 20/40 MHz
Visibility Status : Visible
Security: WPA personal
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af hoe ver de router af staat van de target client en de obstructies die het signaal onderweg ondervindt.

Je kunt nog een beetje met de antenne stand experimenteren en de gebruikte wireless kanalen. Maar dat helpt natuurlijk weinig als het door een dikke laag gewapend beton heen moet.

• KiPKaKDutcH
D.I.N.G schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:44:
[...]

Als ik een product registreer bij d-link dan wordt er gevraagd om gegevens van de aankoopbon zoals datum, bedrijf, plaats enz. of ze die gegevens controleren dat vraag ik me ook af want ik heb ook een d-link 655 (A3) die wat kuren heeft maar ik heb ook geen bon meer.

Edit:
En nu heb ik het weer voor elkaar gekregen dat mijn d-link helemaal niet meer werkt want ik heb alle stekkers uit mijn d-link gehaald omdat ik hem wou verplaatsen. Toen ik wil weer alle kabels erin wou prikken zag ik dat er een plastic/metaal staafje uit mijn voeding ingang komt. En ik krijg het er niet terug in.

[afbeelding]

Valt dit onder garantie?

Edit:

Ik heb d-link gebeld en ik krijg morgen bericht van de garantieafdeling of het onder garantie valt.
Volgens mij komt die uit je stekker? :P Heb anders geen idee hoe die uit de router moet komen, aangezien dat een male stekkerbus is.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste