Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Beetje raar vraagje:

Ik heb al een paar jaar de 655 met alle tevredenheid en zonder problemen. Een enkele keer heb ik de router moeten resetten naar factory defaults, weet niet waarom, maar verder geen noemenswaardige problemen.

Nu speel ik al een tijdje dat stomme spelletje Farmville, op Facebook. Het is een Flash-gebaseerd spelletje.

Vaak komt het voor dat de router crasht als ik dit spel speel. Het komt nog vaker voor als de servers druk bezet zijn. Wellicht stuurt de flash applicatie een berg requests waar de router niet blij van wordt.

Weet iemand wat de oorzaak van de problemen kan zijn (ja, Farmville, maar die wil ik voorlopig even buiten beschouwing laten! :p)?
Kan ik iets doen in de settings, zodat evt. overbelasting oid voorkomen kan worden?

Ik heb geupdated naar firmware v.1.30EU, maar dat maakt geen verschil.

Wat ik wel merk, maar ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, omdat ik het pas ruim een etmaal doe, is dat het terugschakelen van de router naar enkel 802.11g protocol de problemen voorkomt.

Ik zit dus wireless aan die router. Normaal via 802.11n met een D-Link interface kaart (DWA-547 range booster), waar ik overigens onder W7x64 nooit helemaal happy mee ben qua drivers en stabiliteit.

Verwijderd

Sinds een week of twee ook in het bezit van een DIR-655. Helaas loopt het nog niet soepel. De verbinding (zowel draadloos als vast) valt vaak weg en dan moet de router weer van de stroom af. In combinatie met mijn Arris Ziggo modem lijkt het nog niet erg goed te lopen. Iemand daar meer problemen mee gehad? Ik ga nog even verder zoeken naar een oorzaak.....

Paar dagen later:
Ik heb ook de beta erop gezet. Eens kijken of dat de problemen van dagelijkse vastlopers oplost.

Yup de 1.31EU beta firmware heeft alle problemen opgelost! 1.30EU werkte dus niet goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 17:10 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:11:
Sinds een week of twee ook in het bezit van een DIR-655. Helaas loopt het nog niet soepel. De verbinding (zowel draadloos als vast) valt vaak weg en dan moet de router weer van de stroom af. In combinatie met mijn Arris Ziggo modem lijkt het nog niet erg goed te lopen. Iemand daar meer problemen mee gehad? Ik ga nog even verder zoeken naar een oorzaak.....
Nope geen probs met die combo hier, ook niet met draadloos, zelfs niet met 120/10 (hoewel een paar dagen geleden mijn modem steeds herstartte, maar dat heb ik al 2 dagen niet meer gehad).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
iemand bekend met ap isolation (of client isolation) in deze router ik kan het niet vinden.
Ik heb nl een probleem met draadloze printer MP640 en de laptop.
Laptop kan niet draadloos contact maken met de printer (wel bekabeld op de router).
Deze vraag heb ik ook gesteld in de post bij Netwerken en daar werd dit mij gezegd.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
WLAN Partition uitzetten.
WLAN Partition
Enabling WLAN Partition prevents associated wireless clients from communicating with each other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
Oke, een noob vraag van mijn kant :) Beetje offtopic ook, sorry.
ik ben aan het kijken naar een nieuwe wireless router omdat ik mijn huidige LinkSys WRT54GC ergens anders wil gebruiken.
Wat zijn nou de voordelen van bijvoorbeeld deze router tegenover mijn 54 Mbps router van LinkSys?
Oke, deze kan veel meer MB'tjes aan, maar een snellere router is toch alleen nodig als je internetverbinding sneller is dan je router aan kan?
Ik heb 25 Mbit van UPC, en haal max 2,5 Mb/s. Dat is de max van de internetverbinding, en niet van de router.
Ook mijn PS3 haalt volgens mij die 2,5 Mb/s ( wireless )
Mijn gedachte is dus dat een 54 Mbps router voor mijn internetverbinding prima is. Of zijn er andere redenen om toch voor een router als deze dlink te kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door technoaddict op 12-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Inderdaad, dit heeft bij mij het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Hier is echt een raar probleem gaande. Gister heb ik de router een reboot gegeven na het aanpassen van wat Firewall Rules (PPTP e.d. advanced firewall), maar nu wil die helemaal niets meer. Hij geeft geen lease meer af en een reset van 10 seconden inhouden doet ook niets.

Een statisch IP-adres heb ik ook reeds geprobeerd maar jammer genoeg ook weer zonder succes. Het lijkt net of die gewoon dood is en laat het nou net zijn dat die sticker met het serienummer er op weg is geraakt. Dan zit je dus met de gebakken peren. D-Link geeft namelijk alleen maar support op routers met het serienummer sticker.

Iemand misschien hetzelfde probleem en heel misschien zelfs een oplossing. (Resetten naar factory defaults helpt ook niets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Manuel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:
Hier is echt een raar probleem gaande. Gister heb ik de router een reboot gegeven na het aanpassen van wat Firewall Rules (PPTP e.d. advanced firewall), maar nu wil die helemaal niets meer. Hij geeft geen lease meer af en een reset van 10 seconden inhouden doet ook niets.

Een statisch IP-adres heb ik ook reeds geprobeerd maar jammer genoeg ook weer zonder succes. Het lijkt net of die gewoon dood is en laat het nou net zijn dat die sticker met het serienummer er op weg is geraakt. Dan zit je dus met de gebakken peren. D-Link geeft namelijk alleen maar support op routers met het serienummer sticker.

Iemand misschien hetzelfde probleem en heel misschien zelfs een oplossing. (Resetten naar factory defaults helpt ook niets.)
Al geprobeerd via USB aan te sluiten? Zoals ik hierboven lees kun je wel gewoon je admin gedeelte in ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ook al geprobeerd inderdaad. Maar ik kan er niets mee, hij geeft geen lease af en per statisch IP adres werkt het ook niet. Dus jammer genoeg geen Web CP voor mij. Heb me inmiddels een nieuwe besteld omdat ik anders niets heb hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
is het eigenlijk mogelijk om zonder shareport een printer te vinden over het netwerk? of MOET je shareport hebben. Ik krijg bij mij om een of andere onduidelijke reden shareport niet meer aan de gang (nadat ie het wel gedaan heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:23:

[...]
De truuk wat bij mij hielp wat het uitzetten van 'Enable Auto Channel Scan' in de wireless network settings. Ik heb de DIR-655 nu op fixed channel 4 gezet (deze was niet in gebruik bij mij in de buurt) en nu werkt ie als een tiet!
Hoe moet je nou de vrije kanalen in je buurt zoeken? Is daar een easy programmaatje voor dat zelfs door een leek kan worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:30:
ik heb gisteren na maanden van bar-trage en verbrekende verbindingen via de DIR-655 een 5Ghz access-point (Netgear WNHDE111) erop aangesloten. Een verademing! Overal in huis nu een stabiele 30-40Mbs wireless verbinding. Een advies: kijk eerst eens met een proggie als inSSIDer hoeveel 2.4Ghz signalen er in je omgeving zijn en als dit er veel zijn, overweeg dan een 5Ghz router...
Ik begrijp niet wat zo'n accesspoint doet. Stel, ik heb beneden in de woonkamer de router staan en heb daar goede ontvangst, en ik heb boven in de slaapkamer slechte ontvangst, hoe zou zo'n accesspoint dan kunnen helpen? Die moet je dan boven in de huiskamer zetten? En waarom zou die dan niet een even slechte verbinding hebben met de router beneden als de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een QOS handleiding voor dummies online specifiek voor deze router?

Het enige wat ik wil bereiken is dat het streamen van movies van mijn server (gigabit aangesloten) naar de laptop een zo hoog mogelijke prio krijgt om hikken te voorkomen, maar ik kom er niet uit met wat ik op internet vind, ik heb ook geen idee hoe je moet testen of wat je instelt nou effect heeft of niet...

Daarnaast heb ik nog een probleem net het gebruiken van mijn BT- hoofdtelefoon terwijl ik een muziekie probeer te streamen via wifi. Dan lijkt het net alsof wifi helemaal vastloopt (kon zelfs niet meer bij mijn shares). Wat kan de interference van de BT-verbinding minimaliseren?

Ik heb nog dit gevonden hiero (http://support.dell.com/s...twork/p70008/EN/props.htm) maar dat hielp niet, was te mooi om waar te zijn :)
Bluetooth Collaboration
Bluetooth Collaboration enables general purpose input/output transmit suppression protocol between the IEEE 802.11 media access control (MAC) and an external Bluetooth chip to minimize transmit interference. Bluetooth Collaboration is enabled by default.
Specs:
Dell Studio 1735 met win7-64 bit en Dell 1510 11n kaartje (van broadcom) met nieuwste drivers.
DIR-655 met 1.31b2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@LaTino: Dat je graag wilt spreken hierover snap ik maar gebruik dan aub de edit functie en geen nieuwe post. Dit leest namelijk erg slecht

Verder om je vraag over de AccessPoint te beantwoorden: Je accesspoint is eigenlijk een soort verleng-apparaat. (Hij geeft geen DHCP maar hij stuurt alles door naar de router). Je sluit hem aan per kabel en dan kan je die op de tweede verdieping neerzetten zodat je daar ook een sterker signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:49:
@LaTino: Dat je graag wilt spreken hierover snap ik maar gebruik dan aub de edit functie en geen nieuwe post. Dit leest namelijk erg slecht
uh, wat bedoel je precies?
Verder om je vraag over de AccessPoint te beantwoorden: Je accesspoint is eigenlijk een soort verleng-apparaat. (Hij geeft geen DHCP maar hij stuurt alles door naar de router). Je sluit hem aan per kabel en dan kan je die op de tweede verdieping neerzetten zodat je daar ook een sterker signaal hebt.
ok, dus het werkt alleen als je boven ook een ethernetaansluiting hebt (heb ik dus niet). Too bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Je hebt nu 3 posts achter elkaar gedaan, dat bedoelde ik dus. Zoals je het waarschuwing tekentje ziet als je een nieuwe post wilt plaatsen dat jij de laatste poster bent en dat als je iets wilt toevoegen je beter op edit kan klikken.
Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic, wil je wat toevoegen wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.

[ Voor 22% gewijzigd door Manuel op 02-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:56:
[...]

Hoe moet je nou de vrije kanalen in je buurt zoeken? Is daar een easy programmaatje voor dat zelfs door een leek kan worden gebruikt?
http://www.metageek.net/products/inssider

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:55:
Je hebt nu 3 posts achter elkaar gedaan, dat bedoelde ik dus. Zoals je het waarschuwing tekentje ziet als je een nieuwe post wilt plaatsen dat jij de laatste poster bent en dat als je iets wilt toevoegen je beter op edit kan klikken.
ow sorry, het leek me handiger om 3 losstaande problemen apart te posten zodat een reactie zijn eigen leven binnen het topic kon gaan lijden zonder de rest van de baggage. Maar nu je het zegt, men kan de rest er ook uit knippen idd...

En om van mijn fouten te leren, response nr 2 ;)
Thanks!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:51:
[...]

ok, dus het werkt alleen als je boven ook een ethernetaansluiting hebt (heb ik dus niet). Too bad...
AP's kunnen ook wireless het signaal versterken. Daarvoor moet ie in repeater mode en zul je hem dus net binnen de goed-bereik-radius moeten zetten om het goede signaal te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update.

Ik heb toch 300n aan de praat gekregen, helaas is de BT hoofdtelefoon ondanks het betere bereik weer onvindbaar en stoort het mijn wifi-verbinding.

Mocht iemand ooit nog willen weten wat ik moest aanpassen voor de Dell 1510 + DIR-655 combi, kijk dan hier

edit:

Hmmm, toch weer een nieuw probleempje :(
Verbinding maken vanaf mijn werkpc naar mijn huispc via logmein is opeens verschrikkelijk traag.
Kan dit komen door een instelling in de router, of zou de nieuwe firmware hiervan de boosdoener kunnen zijn?
Iemand anders hetzelfde meegemaakt na het upgraden naar 1.31EUb2 ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb het probleem sinds Ziggo verhoogd is naar 120/10 dat de router vastloopt als ik via usenet download. Heeft iemand anders dit probleem ook (fw 1.31EU), de pc waar vanaf gedownload word zit via een 100 Mb switch op de router, dus ik verwacht niet dat het in de snelheid zit, het zijn ook maar 6 of 5 draadjes (hij staat nu op 4 om te kijken of dat helpt).
Met mijn pc kan ik met newsleecher (zelfde programma) met 8 draadjes rechtstreeks op de router downloaden en heb ik het probleem ook, alleen stukken minder.

Heeft iemand anders dit probleem ook? (anders reset ik een keer de settings en stel ik met de hand alles opnieuw in.)

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-03-2010 16:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik probeer mijn USB printer (Brother HL-2030) werkend te krijgen via mijn dir655 mbv de shareport software, maar ik kan geen verbinding krijgen met de printer. De printer is zonder HUB of verlengkabel rechtstreeks op de router aangesloten en staat aan (gaat vanzelf in een energie besparende modus). Als ik shareport opstart krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v496/Nitroglycerine/SharePort.jpg

Als ik in de webadmin van de router kijk, dan zie ik bij device info (standaard pagina na ingelogd te zijn) geen informatie over een USB apparaat wat aangesloten zou zijn (behoort hier iets te staan als de router het heeft gedetecteerd?). De router draait 1.30EU B08, de laatste stabiele firmware volgens D-Link.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v496/Nitroglycerine/dlink.jpg

Heb ik iets vergeten / over het hoofd gezien? Volgens alle informatie van D-Link en diverse fora heb ik alles juist ingesteld. De pc draait Windows 7 HP 64 bits en heeft via UTP verbinding met de router.

Edit: bleek de verkeerde shareport software te gebruiken. Met ftp://ftp.dlink.se/Shareport/SharePort_v1.15.9_setup.zip kreeg ik wel een werkende verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Nitroglycerine op 06-03-2010 01:11 ]

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:05:
Ik heb het probleem sinds Ziggo verhoogd is naar 120/10 dat de router vastloopt als ik via usenet download. Heeft iemand anders dit probleem ook (fw 1.31EU), de pc waar vanaf gedownload word zit via een 100 Mb switch op de router, dus ik verwacht niet dat het in de snelheid zit, het zijn ook maar 6 of 5 draadjes (hij staat nu op 4 om te kijken of dat helpt).
Met mijn pc kan ik met newsleecher (zelfde programma) met 8 draadjes rechtstreeks op de router downloaden en heb ik het probleem ook, alleen stukken minder.

Heeft iemand anders dit probleem ook? (anders reset ik een keer de settings en stel ik met de hand alles opnieuw in.)
Ik heb een soortgelijk issue, afgelopen weekend firmware 1.30EU er op gezet, en vandaag moest ik de router resetten omdat alles vrij traag ging. Of dit door downloaden komt weet ik niet maar ik meen me te herinneren dat ik hier meer over gelezen heb.

Is er een bepaalde firmware die het meest stabiel is? Ik heb de laatste van de Dlink site gehaald, maar de NA versies schijnen nieuwer/stabieler te zijn?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die 1.30EU firmware is inderdaad een ramp, hier loopt het netwerk ook een aantal keer per dag gewoon even helemaal vast, inclusief intern wireless verkeer. Ik heb nu gedowngrade naar 1.21.. dat gaat zonder problemen, hopelijk is de router nu weer wat betrouwbaarder.

Misschien moet ik toch maar weer een pfSense bak als router gaan gebruiken.. deze SoHo dingetjes zijn het gewoon allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze routert ook, ik snap echter niet helemaal waar de guest zone goed voor is. Ik heb mezelf bedraad verbonden met de router en de rest van het huis wireless, maar wel met de guestr zone. Toch zie ik, als ik naar "mijn computer" ga, daar de computers van mijn huisgenoten staan. klopt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:23:
ik heb deze routert ook, ik snap echter niet helemaal waar de guest zone goed voor is. Ik heb mezelf bedraad verbonden met de router en de rest van het huis wireless, maar wel met de guestr zone. Toch zie ik, als ik naar "mijn computer" ga, daar de computers van mijn huisgenoten staan. klopt er iets niet?
Staat "Enable Routing Between Zones" aan gevinkt?

Je hoeft trouwens niet guest zone te gebruiken, je kunt ook gewoon je draadloos wifi aanzetten en bij advanced WLAN Partition aanvinken. Heb je het zelfde.

Je bedoelt neem ik aan niet mijn computer, maar mijn netwerk denk ik. Anders zou het heel vreemd zijn als je daar computers van je huisgenoten zag staan.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed punt, maar dat staat ook onder mijn computer he ;)

Routing between zones staat inderdaad uit. Het idee is, dat ik die guest zone onbeveiligd laat voor huisgenoten, vrienden die langskomen en voor mijn wii, omdat die verbinding verliest bij het gebruik van WPA. het niet-guest wifi wil ik in de toekomst gebruiken voor mijn nog aan te schaffen laptop. Huisgenoten hoeven ook niet per se bij mij op de server, vooral niet omdat wifi dat toch niet trek. Verder wil ik dat ze makkelijk kunnen connecten, zodat ik niet steeds kan komen om WPAkeys in te voeren.

Is dit een slecht plan trouwens? Ik zit toch safe, zolang ik niet in de guest zone zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Bigs schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:24:
Die 1.30EU firmware is inderdaad een ramp, hier loopt het netwerk ook een aantal keer per dag gewoon even helemaal vast, inclusief intern wireless verkeer. Ik heb nu gedowngrade naar 1.21.. dat gaat zonder problemen, hopelijk is de router nu weer wat betrouwbaarder.

Misschien moet ik toch maar weer een pfSense bak als router gaan gebruiken.. deze SoHo dingetjes zijn het gewoon allemaal net niet.
Wat is de ervaring van andere users hier met deze firmware? Ook last van vastlopers, zoja, is de 1.2 firmware beter en downgraden dan verstandig?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...ulti_20100114_fixHNAP.zip
131EUb02 is volgens mij momenteel de beste en meest stabiele software. Niet de 1.30 versie!!

[ Voor 32% gewijzigd door Simple mind op 09-03-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 15:15
Krijg net een link van D-Link support naar 1.32EUb01. Na de blammage van de versie 1.30 en 1.31 en nu weer een stabiele router op 1.21 durf ik deze niet zomaar te installeren...

Iemand al ervaring met deze versie 1.32?

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdB schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:29:
Krijg net een link van D-Link support naar 1.32EUb01. Na de blammage van de versie 1.30 en 1.31 en nu weer een stabiele router op 1.21 durf ik deze niet zomaar te installeren...

dus ze hebben 1.31 nog niet eens gereleased en dan stappen ze alweer over naar de volgende beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit nu sinds vier dagen weer op 1.21b05 en nu loopt alles weer prima.. kan nu weer alles doen zonder haperingen. Ik hou het hier gewoon maar bij voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
iemand al ervaringen met firmware 1.32EUb01 ?

Ook nog firmware gevonden om je 1.XXNA fimware weer te downgraden naar 1.XXEU firmware
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...coveryFromNA-Firmware.zip

[ Voor 63% gewijzigd door Davitos op 24-03-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Davitos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:46:
iemand al ervaringen met firmware 1.32EUb01 ?

Ook nog firmware gevonden om je 1.XXNA fimware weer te downgraden naar 1.XXEU firmware
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...coveryFromNA-Firmware.zip
Ow bedankt! Ik ge meteen kijken of ik die rotte NA 1.3* er af kan krijgen. Mn wireless is al maanden naar de klote...

/edit Owww geweldig!
:o 8) :>
1.21 staat er weer op en deze laat ik een tijdje staan...
(al kriebelt 1.31 EU toch wel, wat is er beter aan deze dan aan 1.21?)

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 24-03-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 16:42
Ik ben tot nu toe best wel tevreden met deze router. Mijn wifi netwerk draait zeer goed en is erg stabiel. Alleen maakt dlink er wel een potje van met die firmware. Zelf gebruik ik de 1.31EUb02(datum 18/01/10) en die doet het goed. De meeste reakties op de 1.33NA firmware zijn ook best wel positief en dit is toch wel de meest recent die er te krijgen is. Ik heb zelf alleen geen zin in het gekloot met downgraden om hen en weer te gaan tussen EU en NA firmware.

De 1.32EUb01(datum 22/02/10) is te vinden op de franse ftp van dlink, ftp://ftp.dlink.fr/DIR/DIR-655/Firmware/. Maar er zit geen change log bij ofzo. Iemand al ervaring met deze versie of zal deze beter presteren dan de 1.31EUb02?

En om het helemaal verwarrent te maken is er op de duitse ftp131EUb02_ALL_multi_20100114_fixHNAP.zip
te vinden(datum 21/01/10)

[ Voor 10% gewijzigd door bosjesman op 25-03-2010 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
RvdB schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:29:

Ik had gisteren maar even mijn stoute schoenen aangetrokken en de 1.32EU erop gezet en moet zeggen het loopt allemaal zeer stabiel en snel. Op dit moment geen internet haperingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een D-link dir655 aangeschaft (firmware 1.21EU). Het installeren met behulp van mijn prive laptop (windows) was geen enkel probleem. Alles werkte vrijwel direct naar behoren!

Vervolgens geprobeerd om mijn MacBook (A1181) van het werk aan te sluiten op mijn router. Het aansluiten op het draadloos netwerk was geen enkel probleem, maar ik krijg geen webpagina geopend en ook VPN werkt niet op de MacBook (OS X versie 10.4.11). Het kan niet anders dan dat het aan de instellingen ligt, maar ik heb geen flauw benul waar ik de oplossing in moet zoeken!

Heeft iemand suggesties voor me?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
The Realone schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:50:
[...]
AP's kunnen ook wireless het signaal versterken. Daarvoor moet ie in repeater mode en zul je hem dus net binnen de goed-bereik-radius moeten zetten om het goede signaal te versterken.
Zou je de DIR-655 ook als repeater kunnen gebruiken? Ik krijg vanmiddag de Netgear WNDR3700N dual-band router binnen waardoor de DIR-655 wat overbodig wordt, tenzij ik em als signaalversterker zou kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Repeater zal niet lukken, maar je kan hem bedraad wel ergens anders in je woning als extra accesspoint inzetten. Daar gebruik ik de mijne nu nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Je kunt em als Access Point instellen, alleen hebben deze dingen geen WDS ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Omdat ik geen statisch IP-adres heb zou ik graag van een service zoals DynDNS.com gebruik maken.
Is dit mogelijk met deze router?

Ik heb in de admin gekeken maar kan het 1-2-3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/1605/knipselz.png

Deze opties heb ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook om deze router te kopen, maar er is iets waar ik nog niet achterkom: als ik in een 802.11n netwerk ook 802.11g apparaten gebruik, gaat dan het hele netwerk over op g? Of kan je apparaten 'gemengd' gebruiken met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:04:
Ik overweeg ook om deze router te kopen, maar er is iets waar ik nog niet achterkom: als ik in een 802.11n netwerk ook 802.11g apparaten gebruik, gaat dan het hele netwerk over op g? Of kan je apparaten 'gemengd' gebruiken met deze router?
Zegt genoeg lijkt mij :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/louwrensvv/meuk/dlinkwirelessth.png

[ Voor 9% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 02-05-2010 10:46 . Reden: image resize met thumb ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KiPKaKDutcH: thanks! *snel bestellen gaat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die laatste firmware zou een leak moeten oplossen, maar officieel is ie nog beta

meuk: D-Link DIR-655 1.31EUb02

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
VonFoX schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:14:
Die laatste firmware zou een leak moeten oplossen, maar officieel is ie nog beta

meuk: D-Link DIR-655 1.31EUb02
Ik heb 1.32 van de helpdesk gekregen per mail, omdat me url filtering niet werkte. Maar werkt nog niet -O-
In Acces Control een schedule gemaakt met apply web filter, maar doet niks. Zie in log dat ie netjes start met bijbehorend mac adres. Ook websites Restricted, maar de pc die gefiltert moet worden kan er nog gewoon op...

1.32EU: ftp://194.117.170.198/ -> Router -> DIR655

Wat ik wel moet zeggen is, dat hij nu geweldig werkt :) Beter dan eerst *O*

edit: link aangepast, @ hieronder, nu werkt ie wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 05-05-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik krijg een 550 failed to change dir bij je link, maar toch bedankt :) Ik probeer het vanavond nog eens. :)
Link werkt nu, maar ik zie files voor de 855! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door VonFoX op 06-05-2010 09:00 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb sinds firmware 1.31 EU wel last van een verbinding die hele tijd uit en aan springt (bedraad).

-upnp uitgezet
-DNS relay uitgezet
-Firewall uitgezet
-QOS uitgezet.

Wat kan ik nog meer doen ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
VonFoX schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 06:58:
Ik krijg een 550 failed to change dir bij je link, maar toch bedankt :) Ik probeer het vanavond nog eens. :)
Link werkt nu, maar ik zie files voor de 855! ;)
Merk het, was niet zo. Gwoon hele FTP :+ Dlink is weer lekker bezig, zal ff doorzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 20:50
Hier de changelog van 1.32b01 firmware
DIR-655A4 release notes.
========================

V1.32EUb01, 2010/02/10

1. DWM-152/156 v1.04 new driver support. The FCS version of the 3G Adapters
2. 404 webpage feature. When no valid Internet link is detected a slightly more helpful page in English is displayed by the router
3. 12/24-hours support. Clock format to overcome previous limitations.
4. HNAP security issue fixed. This the official release version for product.
Wat opvallend is dat er vermeld word dat het een officiële release is. Zelf ga ik de firmware niet updaten, de router werkt meer dan stabiel onder 1.21 en dat wil ik zo houden. Ik heb ooit me vingers gebrand aan 1.31b01 maar dat was 1 dikke ellende aan signaalverlies en trage data snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hier ook een tevreden 1.21EU (2008/11/03) gebruiker. Nooit problemen met verbinding/wireless/etc. Ik wil dit graag zou houden, dus dan maar niet updaten (de web interface geeft trouwens ook aan dat dit de meest recente versie is). Wat zou ik trouwens opschieten met een nieuwere versie? Die USB-poort op de router gebruik ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

1.31 EU was 1 grote ellende hier, veel disconnects (wired)/
1.32 EU is hier gelukkig wel stabiel.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij doet in 1.32 Upnp het niet meer, iig niet helemaal.
Bijv. MW2 begint te blerren dat de porten dichtstaan, 1.31 erweer ingeknald en gelijk weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vraagje over utorrent; hoeveel connecties hebben jullie ingesteld? Zodanig dat de 655 niet over zijn nek gaat :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

50 geloof ik, al gebruik ik amper torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier problemen met die SecureSpot.
Ooit eens aangezet om te testen, echter blijft het af en toe plotseling uitzich zelf terug te komen.
Iemand hier ook problemen mee, en liever heeft iemand hier een oplossing voor ??
(firmware 1.32NA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb hier een heel vaag wireless probleem met mijn DIR-655.. met mijn eigen laptop zie ik het netwerk zonder problemen, maar een aantal andere laptops zien mijn router niet, terwijl ze andere netwerken in de omgeving (buren) wel zien.

Het probleem zal dus ergens in de router zitten, maar de Visibility Status staat gewoon op Visible :s

Iemand bekend met het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Gewoon SSID handmatig toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:20:
Gewoon SSID handmatig toevoegen?
Klopt, maar is niet de permanente oplossing waarnaar ik op zoek ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb zelf mijn SSID hidden staan, dus moet hem sowieso overal handmatig toevoegen, dus kan je er helaas dus niet verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

VonFoX schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:45:
Vraagje over utorrent; hoeveel connecties hebben jullie ingesteld? Zodanig dat de 655 niet over zijn nek gaat :)
Ik heb hem staan op 200 connections. Geen problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300conn hier, maar als je die ook allemaal gebruikt dan merk je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Even een idee wat ik probeer te realiseren met mijn dlink 655.

De usb-shareport heb ik eigenlijk niet nodig maar die poort heeft wel de mogelijkheid om een 3g usb adapter te gebruiken als internet.
Zo'n 3g adapter met abbo dat zie ik niet zitten, ik heb immers een adsl lijn maar soms wil de adsl lijn geen bitjes versturen omdat er een storing is bij de provider.
Nu zit ik met het idee om niet een 3g adapter maar een wireless usb adapter met wpa te gaan gebruiken.

Een buurman van mij die heeft mij wel eens wat hulp gevraagd om zijn internet / wireless in te stellen en heeft geen bezwaar als ik in geval van een storing op mijn internetlijn, de zijne te gebruiken voor de normale dingen, dus niet dingen downloaden etc.
Het is altijd verdomde vervelend als je perse je administratie moet doen en je internet ligt er uit met bankieren of een thuis werkdag.

Wat ik dus wil ik via een usb adapter de router via het de wireless van mijn buurman aan het internet knopen zodat ik niet 1 laptop met wireless maar gelijk met mijn hele lan op het internet kan.

Zijn er firmware updates die een usb-wireless network adapter ondersteunen ? En is het nog adapter afhankelijk ?
Ik krijg van de dlink site maar weinig details terug op dit gebied.

Edit:
:X als je op wireless bridging zoekt dan kom je op diverse rant topics op het dlink forum. :/

[ Voor 4% gewijzigd door LCD_viewer op 20-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben dat de snelheid en latency terugloopt als de router te warm wordt. Hij stond hier eerst in de meterkast bovenop de cv, maar tegen de middag als de kachel aan ging werdt het internet ineens ontzetten traag en viel het zelfs weg. Nu hangt ie aan een haak en waarschijnlijk een stuk koeler, en hebben we geen problemen meer. 8)7

Misschien toch maar eens wat gaten in de muur maken. |:(

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik had een tijdje geleden al gevraagd hier, wat betreft rare aanduidingen qua snelheid:
Ik heb een Acer Aspire 1810TZ met een Intel 1000 N kaartje erin. Ik heb op de DLink 655 in eerste instantie op N gezet en later ook nog in mixed mode. De intelproset tooltje geeft in het begin wifi verbinding 130Mbps aan, maar even later zie ik 64?, 54. Haal ook maar max 28Mb/s met mijn UPCFiber60 bij uitstekende signaal. Iemand misschien tips hoe ik het beste kan instellen? Ben een noob wat betreft wifi...
Ik vind het eigenlijk prima de snelheid, althans, het boeit me niet echt vond het wel raar toen ik net de laptop had aangeschaft. Wat me nu wel aan erger is de signaal sterkte.
Ik heb zoals beschreven een UPCFiber verbinding. Na splitter gaat deze naar de 1e verdieping, daar staat de ciscomodem opgesteld, vanuit de modem gaat deze naar de 655 en hiervanuit weer naar beneden naar de meterkast waar een switch staat. Hier worden alle lijnen verdeeld via de switch (omdat alle vaste kabels naar alle kamers getrokken zijn en in de meterkast uitmond). Btw, ik kreeg op de vaste lijnen prima fullspeed.

Waarom in godsnaam de ciscomodem en Dlink op de 1e verdieping? Omdat ik dacht dat ik zo een best overall signal kon creëren. BG en 2e verdieping dan even sterke signaal, anders ben ik bang dat ik op de 2e verdieping een te zwakke signaal zal krijgen.

Maar signaalsterkte is sinds begin al matig. Alhoewel ik meestel op de zelfde plekjes zit met de laptop merk ik hier weinig van. Maar eenmaal iets verderweg van de Dlink, dan zakt signaal snel naar zwak toe, visite's met hun ipad, iphone, laptop whatever, hebben ook vaak zwakke signaal of kunnen zelfs de Dlink niet vinden.

Ik was tijdje geleden ook van plan om andere antennes aan te schaffen. De 5dB omni van Dlink zelf leek me wel wat, alleen om weer eens 50euro uit te geven voor 2 antenne's ok, maar stel dat ik een boost krijgt van 5% ofzo...

Of 'rotzooi' van Dealextreme kopen bijv. 6-7euro per antenne en gratis verzending is ook interessant.
Punt is, heb ik hier ook wat aan. Het is een nieuwbouw met dikke bewapende muren. Met gsm ontvangst merken we ook al dat midden op de straat signaal beter is dan in het huis (in mijn geval KPN helemaal dood, mijn vrouw dr Vodafone werkt nog wel :( )

Maar ok, dit lijkt me misschien ook wel een uitkomst http://alatest.com/review...3046727,42/#partner:50472

Iemand meer ervaringen ermee met het vervangen van de standaard antennes of andere suggesties om het bereik te verbeteren? Of heb ik er wat aan als ik bijv 1 goede/duurdere antenne te vervangen en de 2 andere laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Je kunt beter een repeater gaan opzetten. Als de environment slecht is voor draadloze signalen dan helpen een paar extra antennes met iets meer power ook niet echt. Of een goedkoop 300N setje erbij op je router/modem (evt. vi een switch) voor bv de benedenverdieping. Kost hetzelfde als een paar redelijke antennes.

[ Voor 31% gewijzigd door Edgarz op 22-05-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

F_demon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:42:
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben dat de snelheid en latency terugloopt als de router te warm wordt. Hij stond hier eerst in de meterkast bovenop de cv, maar tegen de middag als de kachel aan ging werdt het internet ineens ontzetten traag en viel het zelfs weg. Nu hangt ie aan een haak en waarschijnlijk een stuk koeler, en hebben we geen problemen meer. 8)7

Misschien toch maar eens wat gaten in de muur maken. |:(
yep, hitte ruineert ieder electronisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Edgarz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:40:
Je kunt beter een repeater gaan opzetten. Als de environment slecht is voor draadloze signalen dan helpen een paar extra antennes met iets meer power ook niet echt. Of een goedkoop 300N setje erbij op je router/modem (evt. vi een switch) voor bv de benedenverdieping. Kost hetzelfde als een paar redelijke antennes.
Hm... zat ik ook aan te denken, want ik heb nog een B/G USrobotics liggen. Maar kan deze moeiteloos op de switch aangeloten worden?
Dus in mijn geval modem->Dlink655->Switch->USRob
Zijn er nog speciale instellingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

330d schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:56:
[...]

Hm... zat ik ook aan te denken, want ik heb nog een B/G USrobotics liggen. Maar kan deze moeiteloos op de switch aangeloten worden?
Dus in mijn geval modem->Dlink655->Switch->USRob
Zijn er nog speciale instellingen nodig?
Een repeater is wat anders dan een tweede wireless router aansluiten, maar dat moge duidelijk zijn.

Ik ken de layout van je huis niet en de mogeljkheden/beperkingen die er zijn. Met twee routrs moet je in ieder geval opletten dat er niet twee DHCP servers actief zijn in dezelfde IP reeks. Als je de tweede router aansluit achter de Dlink moet op de tweede router DHCP uitstaan.

Of een bridge setje van bv Netgear kopen (€50), de DIR kent officieel geen bridge mode (officieus wel, maar da's even hacken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
VonFoX schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:35:
1.31 EU was 1 grote ellende hier, veel disconnects (wired)/
1.32 EU is hier gelukkig wel stabiel.
mhh ik heb 1.32NA, 2009/07/09
Wat is het verschil met 1.32EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Edgarz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:02:
[...]

Een repeater is wat anders dan een tweede wireless router aansluiten, maar dat moge duidelijk zijn.

Ik ken de layout van je huis niet en de mogeljkheden/beperkingen die er zijn. Met twee routrs moet je in ieder geval opletten dat er niet twee DHCP servers actief zijn in dezelfde IP reeks. Als je de tweede router aansluit achter de Dlink moet op de tweede router DHCP uitstaan.

Of een bridge setje van bv Netgear kopen (€50), de DIR kent officieel geen bridge mode (officieus wel, maar da's even hacken)
Thanks, ga vanavond even proberen.

Maar feit dat mijn laptop met intel 1000N kaartje schommelende snelheid krijgt, hoe is dat te verklaren. Signaal staat steeds op goed tot uitstekend, toch geeft die de snelheid/verbinding aan in verschillende Mb. En ik leg de laptop gewoon neer, dus niet rondlopen het huis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxximus schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:51:
[...]

mhh ik heb 1.32NA, 2009/07/09
Wat is het verschil met 1.32EU?
Die draai ik momenteel ook. Ik heb een A3. De nieuwe firmware is enkel voor de A4 router (ik kon iig geen update doen). Matig, wat mijn router is alles behalve stabiel, ik moet om de paar dagen de stroom er even af halen. Ik dacht dat het een kwaliteitsrouter was, maar ik kom op veel vlakken bedrogen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Die draai ik momenteel ook. Ik heb een A3. De nieuwe firmware is enkel voor de A4 router (ik kon iig geen update doen). Matig, wat mijn router is alles behalve stabiel, ik moet om de paar dagen de stroom er even af halen. Ik dacht dat het een kwaliteitsrouter was, maar ik kom op veel vlakken bedrogen uit...
Dan snap ik niet waarom je niet teruggaat naar 1.21EU? Als jij een EU router hebt en je gaat firmware (NA) draaien dan kom je zeker bedrogen uit. Dan moet je hem af en toe wel resetten. Of als je hem dan reset zul je zien dat de tijd keer op keer weg is.

Status met 1.21EU:
Connection Up Time : 53 Day 8 Hour 22 Min 50 Sec

Voor meer informatie: Downgrade from 1.3 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Ik draai v1.32EU op mijn A3 hoor, kun je zien paar posts terug :)
Draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Edgarz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:02:
[...]
Dit heb ik vanochtend gedaan. De 2e router op de switch aangesloten welke achter de Dlink staat. DHCP uitgezet op de 2e router, Wifi even opnieuw ingesteld enzo. Mijn laptop kreeg vrij snel verbinding met de wifi, maar vervolgens bleef XP maar zoeken en zoeken en gaf aan dat de ip adres niet toegekend kon worden. Opnieuw password inzetten, andere beveiligingsmethode, 2e router reset, geen resultaat. Via vaste lijn kreeg ik wel verbinding via 2e router. Enige wat ik misschien nog moet proberen is om de modem en de Dlink ook even resetten. Ga ik vanavond proberen, iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Laptop uit-->Router 2 uit-->Router 1 uit-->Modem uit -->Modem opstarten-->Router 1 opstarten-->Router 2 opstarten-->Laptop aan

Dat helpt vaak als het Wireless geen IP afgeeft

Connection Up Time: 21 Day 21 Hour 37 Min 54 Sec

Heb daarvoor gerestart voor het aanpassen van een setting, dit is ook een A4 met 1.21EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:25:
[...]

Dan snap ik niet waarom je niet teruggaat naar 1.21EU? Als jij een EU router hebt en je gaat firmware (NA) draaien dan kom je zeker bedrogen uit. Dan moet je hem af en toe wel resetten. Of als je hem dan reset zul je zien dat de tijd keer op keer weg is.

Status met 1.21EU:
Connection Up Time : 53 Day 8 Hour 22 Min 50 Sec

Voor meer informatie: Downgrade from 1.3 firmware
Hmm, ik hoop dan dat het downgraden(en upgragen naar nieuwe eu) de oplossing is.

Maar hoe kan ik zien of ik EU of NA heb? Ik neem aan EU(Europa), waar staat NA dan voor?

edit: gelukt, hopen dat het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
North America

Als je in EU woont heb je gewoon EU

[ Voor 60% gewijzigd door ixl85 op 24-05-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzi3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:04
Sinds gisteren is hier glasvezel opgeleverd, en heb ik na het lezen van verschillende reviews de Dir-655 gekocht.
Gisteren de hele zooi meteen aangesloten, aangezien ik alles draadloos heb ook het wireless gebeuren ingesteld en op dat moment ondervond ik weinig problemen. Al was de verbinding met 38 Mbit/s (via Speedtest) al wat onder de 50Mbit/s die uit de glasvezel draad zou moeten komen.
Maar nu na 2 dagen heb ik echter een paar problemen waar ik geen wijs uit word.

Ik heb 2 laptops draadloos verbonden met de DIR-655, een Acer Aspire 5633 die over Wireless G beschikt, en een Macbook Pro (najaar 2009) die over Wireless N beschikt. De router heb ik ook zo ingesteld dat beide standaarden gebruikt worden. De firmware waar de router op draait is 1.30EU.

Nu wilde ik vandaag gaan downloaden met Vuze, maar de snelheid lag maximaal op 22 kB/sec met 11000 seeders, dus niet bijster hoog. Bij Vuze kan dit nog wel eens komen door een NAT probleem, dus heb ik geprobeerd de juiste poort open te zetten. Echter zowel bij Port forwarding als Virtual server lukte het niet op de poort daadwerkelijk open te zetten. Maar wat blijkt nu..
De snelheid is opeens drastisch naar beneden gegaan. Op de Acer laptop gaat het internetten nog prima, en downloaden gaat ongeveer met 400 kB/sec wat natuurlijk al traag is met een glasvezel connectie. Maar met mijn Macbook pro is het nog veel schrijnender, internet pagina's laden niet of nauwelijks en kom ik niet verder dan downloaden met 13 kB/sec en duurt de test op speedtest 15 minuten, wat zou moeten duiden 56K modem of iets dergelijks.

Heb al meerdere malen de router en de laptops ge-reboot, maar niets lijkt te werken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrizzi3 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:52:
... Echter zowel bij Port forwarding als Virtual server lukte het niet op de poort daadwerkelijk open te zetten. ...
Daar heb ik nou ook last van. Een ftp server werkt wel, maar een vnc connectie was onmogelijk omdat het port forwarden daar niet goed voor lukte...

Om je download snelheid te bepalen kun je beter deze gebruiken: http://speedtest.bbned.nl/. Speedtest is redelijk brak(file size is te klein) voor snelle verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzi3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:04
Voor het portforwarden heb ik ook nog steeds geen oplossing gevonden.

Bedankt voor de speedtest link, werkt inderdaad beter imo.

Een kleine toevoeging aan mijn probleem is dat ik mijn Macbook pro in dichte toestand gebruik, dus dichtgeklapt met daaraan een externe monitor. Wellicht heeft dit invloed op het probleem aangezien ik vaker heb gehoord dat airport problemen heeft als de MBP dichtgeklapt gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Daar heb ik nou ook last van. Een ftp server werkt wel, maar een vnc connectie was onmogelijk omdat het port forwarden daar niet goed voor lukte...

Om je download snelheid te bepalen kun je beter deze gebruiken: http://speedtest.bbned.nl/. Speedtest is redelijk brak(file size is te klein) voor snelle verbindingen.
Werkt perfect hier
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/53vkw9.jpg
Je moet alleen niet teveel connecties openen, 75 heb ik ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik heb een oude wireless Linksys WRT54G v5.1 thuis staan. Met een p2p programma loopt ie soms behoorlijk vast. Internetten is dan vrijwel niet te doen.
De DIR-655 volg ik al een tijdje, maar hoe presteert deze in verhouding tot mijn Linksys? Is het wireless signaal beter? En hoe presteert ie met p2p programma's?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik draait 200 connecties max met BitTorrent+upload snelheid limiet, geeft geen centje pijn hoor :)

Als er iets uitvliegt is het mijn modem en niet de router }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
Ik heb even een vraagje, Ik wil het bereik van mijn DIR-655 een heel stuk vergroten. (met ongeveer 30 meter)

Kan dan het best zo'n 54mbit repeater kopen (http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper)

Of een soort antenne? (http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan beter een N repeater kopen...

http://www.dlink.com/products/?pid=DAP-1360

Dlink.nl: DAP-1360

Kost je zon 55 euro icl verzending...

En geloof me werkt beter dan alleen met betere antennes. Ik heb daar ook veel me zitten klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mau_Maus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:11:
Je kan beter een N repeater kopen...

http://www.dlink.com/products/?pid=DAP-1360

Dlink.nl: DAP-1360

Kost je zon 55 euro icl verzending...

En geloof me werkt beter dan alleen met betere antennes. Ik heb daar ook veel me zitten klooien
Misschien ietwat offtopic, maar ik weet niet of je een Apple gebruiker bent (Mac of iTunes op Windows). Indien het geval kun je ook kijken naar een Airport Express (7 tientjes dacht ik). Dit is een WiFi extender en heb je gelijk de beschikking over airtunes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Iemand ervaringen met Jumbo frames MTU op deze router?

Ik lees nogal tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Mau_Maus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:47:
Iemand ervaringen met Jumbo frames MTU op deze router?

Ik lees nogal tegenstrijdige berichten.
1. worden volledig ondersteund (pass through)
2. werkt bij mij prima (9k) icm Synology NAS

Uiteraard hebben jumbo frames geen werking bij wireless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Edgarz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Nou das een mooi en snel antwoord. Ik heb ook een Synology NAS (410J) en heb een Dlink gigi switch besteld (DGS-1008D) en dat zou betekenen dat ze het allemaal ondersteunen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Edgarz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Weet je het zeker? D-Link denkt daar zelf namelijk anders over:
Q Why can´t I use jumbo frames of 9600k or above?
A The Switch processor of the DIR-655 does not support jumbo frames above 4000k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zoals ik zei... verschillende antwoorden/bronnen...

Hij heeft het goed draaien zegt ie. Dus het lijkt mij te werken anders zou die extreme snelheidsverlies hebben.

En hier staat dus weer van wel (ook van D-Link.co.uk):
KLIK

Onder specs: Jumbo frame support (9KB)

Maar goed als ik me switch binnen heb, zal ik het is met mijn NAS gaan proberen. En zal ik is testen tussen 9k en 4k.

[ Voor 57% gewijzigd door Mau_Maus op 04-06-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Mau_Maus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:02:
Zoals ik zei... verschillende antwoorden/bronnen...

Hij heeft het goed draaien zegt ie. Dus het lijkt mij te werken anders zou die extreme snelheidsverlies hebben.

En hier staat dus weer van wel (ook van D-Link.co.uk):
KLIK

Onder specs: Jumbo frame support (9KB)
Ja ik zie het, vaag.
Ik heb het een tijdje geleden getest en haalde met 4000 een hogere doorvoer snelheid dan bij 9000. Scheelde overigens niet bijzonder veel hoor, was geloof ik iets meer dan 1 MB/sec. Om het vervolgens te controleren heb ik een ping test gedaan met verschillende packetgrootte. Bij 9000k kreeg ik "Packet needs to be fragmented but DF set", waarop ik de conclusie had getrokken dat het inderdaad niet ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Aanvullend vraagje hierover... stel ik zet me nas op 4k jumbo frames en sluit dit zo aan op me D-Link DGS-1008D gig switch. Maar ik sluit dan ook me tv (samsung le32c550) aan op die switch voor dnla... Geef dat dan problemen? Of kan die dat (goed) scheiden?

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 04-06-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
nooberke schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:14:
Laptop uit-->Router 2 uit-->Router 1 uit-->Modem uit -->Modem opstarten-->Router 1 opstarten-->Router 2 opstarten-->Laptop aan

Dat helpt vaak als het Wireless geen IP afgeeft

Connection Up Time: 21 Day 21 Hour 37 Min 54 Sec

Heb daarvoor gerestart voor het aanpassen van een setting, dit is ook een A4 met 1.21EU
Hm... heb het al geprobeerd, de 2e router blijft geen ip kunnen vinden, dus wel verbinding met wifi maar geen internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:56:
Aanvullend vraagje hierover... stel ik zet me nas op 4k jumbo frames en sluit dit zo aan op me D-Link DGS-1008D gig switch. Maar ik sluit dan ook me tv (samsung le32c550) aan op die switch voor dnla... Geef dat dan problemen? Of kan die dat (goed) scheiden?
Iemand? Krijg hem morgen binnen namelijk... Dus vandaar dat ik beetje ongeduldig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik heb er ook een Dlink switch tussen hangen en switches hebben principieel nooit een probleem met jumboframes*.

En qua bron van mijn kennis over de DIR655 en jumboframes:
a. ik gebruik het zelf zelf met mijn Synology DS209+ II en het verschil is merkbaar
b. een goede kennis is moderator/tech engineer bij Dlink 8)

Logisch ook, want het gedeelte vande DIR655 waar je mee te maken hebt is de LAN side en dit is in de DIR gewoon een switch. En aangezien swiches zich niet bemoeien met de frame size...voila

Wanneer helpen jumboframes? ([i]kan het helpen: het is geen wondermiddel en levert ook vaak problemen op[/ i]) als aan beide zijden dit ondersteund wordt. Als je TV dus geen jumboframes ondersteunt hebben jumboframes op je PC NIC geheel geen zin!

* uitgaande van een unmanaged switch

[ Voor 26% gewijzigd door Edgarz op 06-06-2010 19:29 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste