De update naar 1.3x is onomkeerbaar. Wellicht dat daarom deze niet actief wordt aangeboden maar bewust moet worden geinstalleerd.Miki schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:19:
Ik vind het trouwens wel apart dat auto firmware update system van de router zelf nog steeds 1.21eu als meest recentste update aangeeft terwijl 1.30eu al een tijdje uit is.
Op zich heb ik niks te klagen, uptime van 39 dagen op dit moment en werkt zonder enige problemen.
Nou ik heb hem geupdate naar de 132b09 beta, maar op de status pagina staat nog steeds 1.32NA.
De beta status en revisie komt ook niet in beeld. Alle beta's ('b09') geven dus '1.32NA' aan (behalve bij EU of EA versie natuurlijkjaaoie17 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:56:
Nou ik heb hem geupdate naar de 132b09 beta, maar op de status pagina staat nog steeds 1.32NA.
Verwijderd
Weet iemand misschieen een goede tool om de log-files van de dir-655 te analyseren.
Krijg ze nu per mail binnen maar kan geen geschikt (freeware) programma vinden.
Ik weet niet of je een linux servertje hebt draaien, maar je zou ze naar de syslog server van linux kunnen sturen. (of je pakt een Windows syslog server). Probleem is wel dat je hiervoor een computer dag-en-nacht aan moet hebben staan.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:52:
Weet iemand misschieen een goede tool om de log-files van de dir-655 te analyseren.
Conlcusie: een aparte tool zou beter zijn
[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 07-01-2010 16:32 ]
Verwijderd
Heb ik altijd gehad, en komt binnen kort ook weer.smeerbartje schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:32:
[...]
Ik weet niet of je een linux servertje hebt draaien, maar je zou ze naar de syslog server van linux kunnen sturen. (of je pakt een Windows syslog server). Probleem is wel dat je hiervoor een computer dag-en-nacht aan moet hebben staan.
Doel meer op een tool waarmee je makkelijk die boel kan analyseren.
(moet af en toe kunnen zien of er een bepaald persoon op bepaalde sites komt).
Anders knutsel ikzelf wat inelkaar.Conlcusie: een aparte tool zou beter zijn. Als iemand zoiets weet, dan houd ik mij ook aanbevolen!
Wellicht heeft iemand hier wat aan. Ik heb sinds kort een DIR-655 hardware versie A3. Deze gaf met de 1.11 firmware veel problemen (instabiel internet, niet laden van webpagina's: soms snel zeer vaak langzaam of niet). Waardeloos!!!
Een upgrade naar de aanbevolen firmware (in de router zelf) naar 1.21 bracht geen verbetering.
Daarna ben ik alle 'rare' D-Link functies gaan strippen, QoS, WISH, UPnP, etc. Ook dit bracht geen verbetering.
De truuk wat bij mij hielp wat het uitzetten van 'Enable Auto Channel Scan' in de wireless network settings. Ik heb de DIR-655 nu op fixed channel 4 gezet (deze was niet in gebruik bij mij in de buurt) en nu werkt ie als een tiet!
Webpagina's werken snel, mijn server is via Virtual Servers benaderbaar (firewall open ports). Bereik is ondanks de 3 antennes minder dan mijn WRT-54GL (met DD-WRT) maar volstaat prima in een modern kalkzandstenen herenhuis (7Mbit op zolder op een Dell D620).
Met Ziggo Z1 (of was dat Z3?) 50/5 Mbit haal ik zelfs 56Mbit down op speedtest.net. Up blijft haken op 4Mbit. Binnenkort zal ik wired LAN op z'n limieten jagen...
Aldus een (uiteindelijk) tevreden DIR-655 user.
Een upgrade naar de aanbevolen firmware (in de router zelf) naar 1.21 bracht geen verbetering.
Daarna ben ik alle 'rare' D-Link functies gaan strippen, QoS, WISH, UPnP, etc. Ook dit bracht geen verbetering.
De truuk wat bij mij hielp wat het uitzetten van 'Enable Auto Channel Scan' in de wireless network settings. Ik heb de DIR-655 nu op fixed channel 4 gezet (deze was niet in gebruik bij mij in de buurt) en nu werkt ie als een tiet!
Webpagina's werken snel, mijn server is via Virtual Servers benaderbaar (firewall open ports). Bereik is ondanks de 3 antennes minder dan mijn WRT-54GL (met DD-WRT) maar volstaat prima in een modern kalkzandstenen herenhuis (7Mbit op zolder op een Dell D620).
Met Ziggo Z1 (of was dat Z3?) 50/5 Mbit haal ik zelfs 56Mbit down op speedtest.net. Up blijft haken op 4Mbit. Binnenkort zal ik wired LAN op z'n limieten jagen...
Aldus een (uiteindelijk) tevreden DIR-655 user.
Houd je ons dan wel op de hoogte?Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:59:
Anders knutsel ikzelf wat inelkaar.
Kun je precies vertellen hoe je aan die optie komt? Ik draai zelf versie 1.21EU, 2008/11/03.[b][message=33236684,noline]De truuk wat bij mij hielp wat het uitzetten van 'Enable Auto Channel Scan' in de wireless network settings. Ik heb de DIR-655 nu op fixed channel 4 gezet (deze was niet in gebruik bij mij in de buurt) en nu werkt ie als een tiet!
Sla de handleiding eens open. Kleine moeite...smeerbartje schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:59:
[...]
Houd je ons dan wel op de hoogte?
[...]
Kun je precies vertellen hoe je aan die optie komt? Ik draai zelf versie 1.21EU, 2008/11/03.
Edgarz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:27:
[...]
Sla de handleiding eens open. Kleine moeite...
offtopic:
Het is minder moeite om het HIER te vragen en dan hebben andere gebruikers met problemen (en die zijn er jammer genoeg veel) er ook nog wat aan. Dus tjah, wat is op de langere termijn nu efficiënter? En wat voor last heb je ervan als het hier staat uitgelegd? Is toch alleen maar goed? Gevalletje zeiken om het zeiken??
Het is minder moeite om het HIER te vragen en dan hebben andere gebruikers met problemen (en die zijn er jammer genoeg veel) er ook nog wat aan. Dus tjah, wat is op de langere termijn nu efficiënter? En wat voor last heb je ervan als het hier staat uitgelegd? Is toch alleen maar goed? Gevalletje zeiken om het zeiken??
Hoe dan ook, ik heb het inmiddels gevonden, het staat op een ietwat logische plek vind ik. Onder 'setup' -> 'wireless settings' -> 'manual wireless settings setup'.
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 08-01-2010 10:25 ]
smeerbartje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:24:
[...]
Hoe dan ook, ik heb het inmiddels gevonden, het staat op een ietwat logische plek vind ik.

Sorry, maar een beetje tweaker mag toch ook wel even alle settings nalopen bij een apparaat als hij de handleiding niet wil lezen.
Laatst mijn dir655 geupdate naar 1.3 en sindsdien te veel stabiliteits problemen, om de paar dagen moest ik hem resetten om weer verbinding met het internet te krijgen. Beta firmware hielp ook niet. Was het zo beu dat ik nu de Draytek 2130n maar gekocht heb, de dir655 doet nu dienst als AP op zolder en dat gaat tot nu toe wel goed.
Dus als je router nu lekker werkt zou ik twee keer nadenken voor je hem naar de laatste firmware(s) update.
Hoe werkt die Draytek voor je? Ik heb nm het zelfde probleem. Zit hier al maanden aan een kabel omdat mn wireless maar 20kb/s max haalt en steeds uitvalt. (kan hem btw nergens in de pricewatch vinden)troftnom schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:47:
[...]
![]()
Sorry, maar een beetje tweaker mag toch ook wel even alle settings nalopen bij een apparaat als hij de handleiding niet wil lezen.
Laatst mijn dir655 geupdate naar 1.3 en sindsdien te veel stabiliteits problemen, om de paar dagen moest ik hem resetten om weer verbinding met het internet te krijgen. Beta firmware hielp ook niet. Was het zo beu dat ik nu de Draytek 3120n maar gekocht heb, de dir655 doet nu dienst als AP op zolder en dat gaat tot nu toe wel goed.
Dus als je router nu lekker werkt zou ik twee keer nadenken voor je hem naar de laatste firmware(s) update.
Oeps, type foutje. Het gaat om de Vigor 2130N, zoals je in dat draadje kunt lezen heeft die ook nog wat firmware problemen. Wel al stabiel, maar niet al mijn hardware kan verbinding maken. Squeezebox (en blijkbaar ook Wii) hardware kan er niet op komen, moet dus ook nog het een en ander aan verbeterd worden in de firmware...
@Edgarz: check ff Setup, Wireless Settings, MANUAL WIRELESS NETWORK SETUP, daar zie je Enable Auto Channel Scan. Op firmware 1.21EU, op een DIR-655, hw A3.
Good luck!
/edit: was al gepost... allright... Maar werkt dit bij jou Edgarz?
Good luck!
[ Voor 17% gewijzigd door greg op 08-01-2010 19:40 ]
Dank, maar ik weet alle instellingen zo goed als blind te vinden.greg schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:38:
@Edgarz: check ff Setup, Wireless Settings, MANUAL WIRELESS NETWORK SETUP, daar zie je Enable Auto Channel Scan. Op firmware 1.21EU, op een DIR-655, hw A3.
Good luck!
Tweakers forum heeft een aantal gedragsregels. Kort door de bocht komt het er op neer dat Tweakers geen helpdesk is (NT Beleid). Nu neemt niemand dit te letterlijk, maar er wordt wel vanuit gegaan dat je zelf effort gestoken hebt in het zoeken naar een oplossing. Maar als je zelfs al niet de moeite neemt om een handleiding door te nemen dan hoor je hier eigenlijk niet thuis.
M.b.t. de handmatige instellingen:
- Kijk wat voor kanalen door omwonenden worden gebruikt en zoek handmatig de best presterende voor jouw omgeving. Meestal is dat er een die door anderen niet gebruikt wordt of door gebruikers die ver af zitten.
Werkt altijd beter dan automtische selectie.
Hoe moeilijk was dat nu....smeerbartje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:24:
[...]
offtopic:
O ja, lees deze even: NT Beleid
hier ook sinds een paar weken stabiliteitsproblemen... problemen traden opeens op, geen instellingen oid gewijzigd.
wired computers (3 stuks) doen het perfect, net zoals 1 laptop. Laptop #2 ziet de hele router vaak niet, en laptop #3 word om de 1-5 minuten gedisconnect (in de log staat meerdere malen "[INFO] Wireless restart").
hardreset heeft niet geholpen, laptop 1 is net twee weken oud. Laptop 2 heeft net een verse vista install gehad, en laptop 3 een verse windows 7 install...
Niets lijkt te helpen. Ik was van plan de firmware te updaten (huidige: 1.21), maar na alle negatieve berichten verwacht ik daar alleen maar meer problemen mee te krijgen...
Iemand ideeën ?
wired computers (3 stuks) doen het perfect, net zoals 1 laptop. Laptop #2 ziet de hele router vaak niet, en laptop #3 word om de 1-5 minuten gedisconnect (in de log staat meerdere malen "[INFO] Wireless restart").
hardreset heeft niet geholpen, laptop 1 is net twee weken oud. Laptop 2 heeft net een verse vista install gehad, en laptop 3 een verse windows 7 install...
Niets lijkt te helpen. Ik was van plan de firmware te updaten (huidige: 1.21), maar na alle negatieve berichten verwacht ik daar alleen maar meer problemen mee te krijgen...
Iemand ideeën ?
[ Voor 4% gewijzigd door MochiGohan op 10-01-2010 08:45 ]
Ik heb dat opgelost door te flashen naar 1.32...
eX0duS in "wireless n-router dlink dir655"
[ Voor 43% gewijzigd door eX0duS op 10-01-2010 08:47 ]
Dat "Wireless restart" heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik maar de gehele router gereset en settings er op nieuw ingezet, maar welke setting het probleem was geen idee.
Mijn gevoel lag bij Guest SSID of WEP beveiliging

Probeer is of de router na een reset zonder welke instelling dan ook 't Wireless restart?
Met 1.21EU trouwens
Net 1.32 erop gegooid en het lijkt nu allemaal te werken... even afwachten of dat echt zo is. In iedergeval bedankteX0duS schreef op zondag 10 januari 2010 @ 08:47:
Ik heb dat opgelost door te flashen naar 1.32...
Had zelf ook al met de beveiligingsinstellingen gespeeld, maar niets leek te werken (zelfs niet na een hardreset). Heb nu 1.32erop, dus even afwachten of het nu wel goed werkt.nooberke schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:01:
[...]
Dat "Wireless restart" heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik maar de gehele router gereset en settings er op nieuw ingezet, maar welke setting het probleem was geen idee.
Mijn gevoel lag bij Guest SSID of WEP beveiliging![]()
Probeer is of de router na een reset zonder welke instelling dan ook 't Wireless restart?
Met 1.21EU trouwens
Ik heb sinds 2 weken ook de D-Link 655 router i.c.m. Z3 van Ziggo en dat bevalt mij uitstekend.
Firmwareversie: 1.21EU, 2008/11/03
Wireless heb ik wel eventjes getest en lijkt goed te werken, maar ik gebruik deze eigenlijk alleen de met een Cat5E kabel.
Firmwareversie: 1.21EU, 2008/11/03
Wireless heb ik wel eventjes getest en lijkt goed te werken, maar ik gebruik deze eigenlijk alleen de met een Cat5E kabel.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik weet niet of het al voorbbij gekomen is, kon het in iedergeval niet zo snel vinden...
Sinds ik W7 64-bit heb heb ik een uitroepteken staan bij (apparaten) mn X-treme N Gigabit router.
Windows zegt dus dat er geen stuurprogramma's voor zijn geinstalleerd, een update uitvoeren help ook niet.
Overigens werkt mn router (eigenlijk zoals altijd en onder elk besturingssysteem) echt perfect, superstabiel en nooit dropouts of wat dan ook.
Maar zou graag dat uitroepteken weghebben, iemand enig idee hoe of waar ik drivers kan vinden?
Heb de Shareportutility ook al geprobeert maar schiet ik ook niks mee op.
Sinds ik W7 64-bit heb heb ik een uitroepteken staan bij (apparaten) mn X-treme N Gigabit router.
Windows zegt dus dat er geen stuurprogramma's voor zijn geinstalleerd, een update uitvoeren help ook niet.
Overigens werkt mn router (eigenlijk zoals altijd en onder elk besturingssysteem) echt perfect, superstabiel en nooit dropouts of wat dan ook.
Maar zou graag dat uitroepteken weghebben, iemand enig idee hoe of waar ik drivers kan vinden?
Heb de Shareportutility ook al geprobeert maar schiet ik ook niks mee op.
Heb je dat uitroepteken ook staan onder:
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkoverzicht?
Ik namelijk niet, en heb nooit stuurprogramma's voor de dir655 hoeven installen. Mijn dir staat overigens ook niet tussen de apparaten bij:
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers
Bij jou wel dan?
Ik namelijk niet, en heb nooit stuurprogramma's voor de dir655 hoeven installen. Mijn dir staat overigens ook niet tussen de apparaten bij:
Bij jou wel dan?
Ik neem aan dat je de SharePort functionaliteit bedoelt? Voor zover ik weet heb je daar alleen maar drivers voor nodig.
Als ik hier bij Netwerk kijk staat de router er netjes bij en zonder uitroepteken, en dat is ook onder W7 x64
Als ik er op klik krijg ik onder XP gewoon de webconfig, onder W7 probeert hij drivers te installeren wat mislukt
Als ik er op klik krijg ik onder XP gewoon de webconfig, onder W7 probeert hij drivers te installeren wat mislukt

Bij mn Netwerkoverzicht staat alles prima, inderdaad komt mn dir655 (met als naam X-treme N Gigabit router) voor onder apparaten en printers.AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:48:
Heb je dat uitroepteken ook staan onder:
Bij jou wel dan?
Heb een draadloos netwerk thuis (met een Nas) wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Onder apparatenbeheer staat hij bij overige hardware ook met de gele driekhoek met een uitroepteken.
Heb de Shareportutility geinstalleerd, deze is inderdaad voor SharePort functionaliteit, dacht wellicht zitten hier ook drivers bij welke het pobleem wellicht oplossen.Manuel schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:34:
Ik neem aan dat je de SharePort functionaliteit bedoelt? Voor zover ik weet heb je daar alleen maar drivers voor nodig.
Als ik mn netwerkcentrum open en op de router klik, staat hij daar samen met mn NAS helemaal prima onder overige apparaten, dus zonder het uitroepteken.nooberke schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:36:
Als ik hier bij Netwerk kijk staat de router er netjes bij en zonder uitroepteken, en dat is ook onder W7 x64
Verder zie ik hier ook staan (zonder problemen) onder multimedia apparaten mn TwonkyMedia server, deze komt ook voor onder apparaten en printers en daar staat mn TwonkyMedia server wel weer met zo een driehoek en uitroepteken erin...Heel vreemd en zal er denk ik maar mee moeten leven.
Zoals aangegeven alles loopt gelukkig als een zonnetje.
Inderdaad als je drivers probeert te installeren mislukt dit.
Is het eigenlijk mogelijk om de WAN verbinding een bepaalde tijd van de dag te blokkeren? Normaal doe ik dit soort dingen met access lists, maar ik kan nergens tijden vinden tijdens deze instellingen op de dir655.
Volgens mij wel, als je securespot aanzet. En bij access control kan je pc's selecteren en daar voor de opgegeven tijdstippen, internet denyen.AE86 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:53:
Is het eigenlijk mogelijk om de WAN verbinding een bepaalde tijd van de dag te blokkeren? Normaal doe ik dit soort dingen met access lists, maar ik kan nergens tijden vinden tijdens deze instellingen op de dir655.
[ Voor 35% gewijzigd door SithWarrior op 11-01-2010 11:43 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik ben op zoek naar een nieuwe router, is het nog interessant om deze nieuw te kopen? Is deze router niet verouderd aan het raken? Ik twijfel zelf nog tussen de WNDR3700, maar die heeft geen printservercapaciteit. Het belangrijkst voor mij is de gigabit switch en de erg goede prestaties in mixed mode, aangezien hier ook nog wat 802.11g-producten staan zoals een Playstation 3.
Ben al een geruime tijd bezitter van de dir-655, ergens in 2007 gekocht.Wilde toen de top of the class hebben en blijkbaar is deze router dat nog steeds!
Tevreden bezitter als ik zo terug kijk, ook op wireless gebied. Met mijn chello 30 Mbps heb ik totaal geen problemen--> logisch want dit zijn geen schokende netwerksnelheden.
Maar nu komt het punt dat ik de wireless optie noodgedwongen moet gebruiken om bestanden van mijn computer naar een NAS (Synology 409+) moet overzetten. Naar mijn gevoel gaat dit te traag en kan ik jullie hulp goed gebruiken.
Setup:
NAS ds 409+, twee schijven 1,5 TB in basic, jumbosettings op 9000
Amd sempron 2600
Windows XP
D-Link Dir-655, met firmware 1.2
Wireless N-adapter Linksys WUSB600N
Over het algemeen zie ik op het windowsschermpje wel altijd relatief goede verbindingsnelheden staan, tussen de 200-270 Mbps (soms zakt het wel even naar 100 Mbps). Ook bij het downloaden en transcoden bijvoorbeeld voor de PS3.
Echter, bij het overzetten van bestanden vanuit mijn computer op mijn NAS, zakt het geheel naar ongeveer 54 Mbps. Heb eergister 70 GB overgezet, daar deed mijn netwerk er ongeveer 6 uur over.
Even terugrekenen, 54 Mbps, is ongeveer 6,75 MBps. In een uur kan dus 3600x6,75 =24,3 GB gedownload worden. In zes uur zou er dus ongeveer 146 GB gedownload moeten zijn: overhead percentage 100% -70/146*100% = 52 %.
Wat ook opvalt,dat in het statusschermpje van de router, de snelheid sowieso tegen de 54 Mbps blijft, terwijl het windows-icoontje wel weer naar boven slingerd (200-300 Mbps)!
Ik vind dit veel en eigenlijk veels te traag of zie ik dit verkeerd en zijn dit allemaal logische waarden?
Moet ik iets in de wireless adapter nog aanpassen in de opties?
Heb al heel wat zitten klooien in de setup, maar misschien zie ik iets over het hoofd, bij voorbaat dank!
Tevreden bezitter als ik zo terug kijk, ook op wireless gebied. Met mijn chello 30 Mbps heb ik totaal geen problemen--> logisch want dit zijn geen schokende netwerksnelheden.
Maar nu komt het punt dat ik de wireless optie noodgedwongen moet gebruiken om bestanden van mijn computer naar een NAS (Synology 409+) moet overzetten. Naar mijn gevoel gaat dit te traag en kan ik jullie hulp goed gebruiken.
Setup:
NAS ds 409+, twee schijven 1,5 TB in basic, jumbosettings op 9000
Amd sempron 2600
Windows XP
D-Link Dir-655, met firmware 1.2
Wireless N-adapter Linksys WUSB600N
Over het algemeen zie ik op het windowsschermpje wel altijd relatief goede verbindingsnelheden staan, tussen de 200-270 Mbps (soms zakt het wel even naar 100 Mbps). Ook bij het downloaden en transcoden bijvoorbeeld voor de PS3.
Echter, bij het overzetten van bestanden vanuit mijn computer op mijn NAS, zakt het geheel naar ongeveer 54 Mbps. Heb eergister 70 GB overgezet, daar deed mijn netwerk er ongeveer 6 uur over.
Even terugrekenen, 54 Mbps, is ongeveer 6,75 MBps. In een uur kan dus 3600x6,75 =24,3 GB gedownload worden. In zes uur zou er dus ongeveer 146 GB gedownload moeten zijn: overhead percentage 100% -70/146*100% = 52 %.
Wat ook opvalt,dat in het statusschermpje van de router, de snelheid sowieso tegen de 54 Mbps blijft, terwijl het windows-icoontje wel weer naar boven slingerd (200-300 Mbps)!

Ik vind dit veel en eigenlijk veels te traag of zie ik dit verkeerd en zijn dit allemaal logische waarden?

Moet ik iets in de wireless adapter nog aanpassen in de opties?
Heb al heel wat zitten klooien in de setup, maar misschien zie ik iets over het hoofd, bij voorbaat dank!
[ Voor 5% gewijzigd door Sannieboy op 12-01-2010 12:19 ]
Klopt, het ligt niet aan je netwerk maar aan de NAS. Hierin zit een processor die het gewoon niet kan bolwerken. Heb ik ook met mijn Conceptronic NAS, tussen 2 computers onderling gaat het een stuk sneller.Sannieboy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:36:
verhaal hierboven
Bestaat het Dlink forum nog? Ik probeer hier op te komen om het een en ander over de dir655 even te raadplegen maar tot heden is me dat nog niet gelukt.
http://forums.dlink.com/ doet het gewoon bij mijMabili schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:26:
Bestaat het Dlink forum nog? Ik probeer hier op te komen om het een en ander over de dir655 even te raadplegen maar tot heden is me dat nog niet gelukt.
Nvm, heb de Netgear gekocht.Nikolas schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:31:
Ik ben op zoek naar een nieuwe router, is het nog interessant om deze nieuw te kopen? Is deze router niet verouderd aan het raken? Ik twijfel zelf nog tussen de WNDR3700, maar die heeft geen printservercapaciteit. Het belangrijkst voor mij is de gigabit switch en de erg goede prestaties in mixed mode, aangezien hier ook nog wat 802.11g-producten staan zoals een Playstation 3.
Dankjewel, het is inderdaad gelukt.SithWarrior schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:36:
[...]
Volgens mij wel, als je securespot aanzet. En bij access control kan je pc's selecteren en daar voor de opgegeven tijdstippen, internet denyen.
Hier doet ie het nu ook..hellboy123 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:05:
[...]
http://forums.dlink.com/ doet het gewoon bij mij
Zit alleen even met een twijfel vandaag krijg ik de Dir655 binnen alleen als ik lees hoeveel mensen er problemen mee hebben dan vraag ik me af of ik hem beter niet terug kan sturen? Of zijn er ook mensen die er helemaal geen problemen mee hebben?
Hier geen problemen meer hoor, heb hem naar 1.3.2 Beta geflashed en staat alweer 45 dagen aan zonder enige reboot.
Ik snap niks van het hele apparaat. Al die tijd probleemvrij geweest met welke firmware dan ook (en heb ze onderhand allemaal gehad). Belast em aardig met torrents en een 50/5 Ziggo abo.
Sinds een week of 3 heeft mijn 655 ook last van spontane hangers. Internetverbinding knalt eruit, LAN niet, webinterface weer wel. Kan de router pingen en andere PC's, maar m'n modem of alles daarachter niet. Powercycle en ik kan weer een tijdje.
Sinds een week of 3 heeft mijn 655 ook last van spontane hangers. Internetverbinding knalt eruit, LAN niet, webinterface weer wel. Kan de router pingen en andere PC's, maar m'n modem of alles daarachter niet. Powercycle en ik kan weer een tijdje.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met je DNS relay, indien je alle firmware hebt geüpdatet via de router zelf heb je 1.3.2 normaal waar die bug nog in zit. Misschien 1.3.2 bèta proberen. Link ervan staat wel op het D-Link forum en natuurlijk hier ook een paar pagina's terug.
Kort vraagje... Ik kon het zo snel niet vinden... Ik wist dat je vanaf 1.30NA en hoger niet terug kon naar 1.21NA/EU en lager.
Was het nou wel mogelijk om van bijvoorbeeld 1.32NA naar 1.30EU te gaan?
En kan je met 1.30EU wel terug naar 1.21EU bijvoorbeeld?
Niet zeggen: test het en je weet het
Want straks "Brick" ik hem daarmee.
Niet zeggen: test het en je weet het
Vandaag dus de Dlink dir655 binnen gekregen.
Op de doos stond hardware versie A5 firmware 1.21EU maar als ik kijk in router dan zie ik gewoon A4 staan.
Maakt op zich niet zoveel uit het loopt allemaal perfect en doe geen update zolang alles gewoon goed loopt.
Nu heb ik mijn Telfort modem in bridge gezet en deze heeft eigenlijk als ip adres 192.168.1.254 om in het modem te komen. Nu zit hier de router tussen maar is er nog een mogelijkheid dat ik alsnog af en toe in de Zyxel modem terrecht kan komen?
Tot slot moet zeggen dat een grote verbetering geeft om de modem in Bridge te zetten want de Dlink doet alles een stuk beter ook het laden van website's gaat een stuk beter nu.
Op de doos stond hardware versie A5 firmware 1.21EU maar als ik kijk in router dan zie ik gewoon A4 staan.
Maakt op zich niet zoveel uit het loopt allemaal perfect en doe geen update zolang alles gewoon goed loopt.
Nu heb ik mijn Telfort modem in bridge gezet en deze heeft eigenlijk als ip adres 192.168.1.254 om in het modem te komen. Nu zit hier de router tussen maar is er nog een mogelijkheid dat ik alsnog af en toe in de Zyxel modem terrecht kan komen?
Tot slot moet zeggen dat een grote verbetering geeft om de modem in Bridge te zetten want de Dlink doet alles een stuk beter ook het laden van website's gaat een stuk beter nu.
Helemaal geen problemen. Wel met firmware 1.21, maar die werd al snel vervangen.Mabili schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Hier doet ie het nu ook..
Zit alleen even met een twijfel vandaag krijg ik de Dir655 binnen alleen als ik lees hoeveel mensen er problemen mee hebben dan vraag ik me af of ik hem beter niet terug kan sturen? Of zijn er ook mensen die er helemaal geen problemen mee hebben?
En zoveel echte klachten zijn er niet, Wat is veel? Je vindt er een club van hooguit 30 man met problemen, op fora van andere merken zijn dit soort klachten ook te vinden.
Bricken komt vrijwel niet voor bij de DIR. Dus probeer gerust.Mau_Maus schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:46:
Kort vraagje... Ik kon het zo snel niet vinden... Ik wist dat je vanaf 1.30NA en hoger niet terug kon naar 1.21NA/EU en lager.
Niet zeggen: test het en je weet hetWant straks "Brick" ik hem daarmee.
Mijn Tele2 modem/router heeft als IP 192.168.1.1 en deze kan ik vanaf de D-link nog gewoon benaderen, vanaf de Tele2 router naar de D-link gaat nietMabili schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:51:
Gister dacht ik dat de D-link het begaf maar het bleek aan het Tele2 geval te liggen, daarvan werkten de UTP poorten niet meer
Misschien niet.. misschien geeft ie ook gewoon alleen een melding dat het geen juiste firmware is, maar als iemand weet hoe het precies ziet dan hoor ik dat graag nog.Edgarz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:29:
[...]
Bricken komt vrijwel niet voor bij de DIR. Dus probeer gerust.
Ik heb een Acer Aspire 1810TZ met een Intel 1000 N kaartje erin. Ik heb op de DLink in eerste instantie op N gezet en later ook nog in mixed mode. De intelproset tooltje geeft in het begin wifi verbinding 130Mbps aan, maar even later zie ik 64?, 54. Haal ook maar max 28Mb/s met mijn UPCFiber60 bij uitstekende signaal. Iemand misschien tips hoe ik het beste kan instellen? Ben een noob wat betreft wifi...
Nieuwe EU firmware voor DIR-655 is uit: (1.31EUb02 Beta):
ftp://ftp.dlink.pl/dir/di...-31B02_eu_en_20100115.zip
ftp://ftp.dlink.cz/dir/di...-31B02_eu_en_20100115.zip
Bronnetje:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10486.0
Deze firmware doet wat die moet doen hier
Bronnetje:
stek schreef op 04 januari 2003 @ 04:35..url
Sticking feathers up your butt does not make you a chicken...
Not finding it in search does not make you a nOOb.
D-Link patcht beveiligingslek in routers
http://security.nl/artike...igingslek_in_routers.html
1.33b01NA: http://forums.dlink.com/index.php?topic=10470
(Helaas geen changelog)
De EU versie hiervoor genoemt heeft die lek ook al gedicht volgens de changelog... Maar nu pas lees ik het echt dat er een bug was...
http://security.nl/artike...igingslek_in_routers.html
1.33b01NA: http://forums.dlink.com/index.php?topic=10470
(Helaas geen changelog)
De EU versie hiervoor genoemt heeft die lek ook al gedicht volgens de changelog... Maar nu pas lees ik het echt dat er een bug was...
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 18-01-2010 17:55 ]
Wanneer komen ze nu eens met een final? Ik zit er eerlijk gezegd niet echt op te wachten om beta software op mijn router te zetten.Genedefect schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:33:
Nieuwe EU firmware voor DIR-655 is uit: (1.31EUb02 Beta):
Bronnetje:
Heeft het eigenlijk al iemand voor elkaar gekregen om een USB-stick o.i.d. via SharePort op een Mac te benaderen? Ik lees alleen maar verhalen waar het niet is gelukt..
Zijn er hier toevallig mensen met CoD4 op de pc? Als ik met de D-link verbonden ben wilt mijn CoD4 namelijk niet starten, als ik even de netwerkkaart uitzet, cod4 start, en de netwerkkaart weer aanzet werkt het wel gewoon. Als ik met mijn andere router verbind is er geen vuiltje aan de lucht.
Ben benieuwt of dit bij jullie ook zo is....
EDIT:
Ik lees iets met DNS-relay als ik er op google, maar veel verder kom ik niet. Die bug zou al gefixed moeten zijn in Firmware 1.21?
Ben benieuwt of dit bij jullie ook zo is....
EDIT:
Ik lees iets met DNS-relay als ik er op google, maar veel verder kom ik niet. Die bug zou al gefixed moeten zijn in Firmware 1.21?
[ Voor 17% gewijzigd door nooberke op 20-01-2010 11:55 ]
Heeft iemand al geprobeerd om de 1,32NA versie te vervangen door 1.31EUb02 versie?
Dat is een goede vraag ja, ik zat er ook al over te twijfelen om na meer dan jaar weer terug te gaan naar europese firmware. (als dat mogelijk is).
Weet iemand of het mogelijk is om vanaf de 1.31EUb02 firmware weer terug te gaan naar de 1.21EU versie ?
Draait heel stabiel hier, en de 1.30 was mij niet goed bevallen. Op het dlink forum ook geen antwoord.
Draait heel stabiel hier, en de 1.30 was mij niet goed bevallen. Op het dlink forum ook geen antwoord.
Ja, kheb reeds enkele vruchteloze pogingen ondernomen om van de NA-versie naar de EU-firmware te gaan. Ik krijg steeds de melding "upload failed"...zoetbb1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:11:
Heeft iemand al geprobeerd om de 1,32NA versie te vervangen door 1.31EUb02 versie?
Als er iemand wel in geslaagd is, dan hoor ik het graag.
Weet iemand of de 3 apparte antennes alle 3 een andere functie hebben? De 1 bijv verzenden de andere ontvangen?
Ik wil namelijk 1 van de 3 antennes vervangen voor een langere antenne..
Helaas is bij mij ook niet. Gisteravond geprobeerd: router met 1.32NA is niet te flashen met 1.31EUb02:-(RumaNoV schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:38:
[...]
Ja, kheb reeds enkele vruchteloze pogingen ondernomen om van de NA-versie naar de EU-firmware te gaan. Ik krijg steeds de melding "upload failed"...
Als er iemand wel in geslaagd is, dan hoor ik het graag.
Wachten op 1.32EU en hopen dat dat wel werkt.
Zal niet zoveel voordeel bieden, aangezien de drie antennes samenwerken. Vervang je er een door ander type dan verstoor je die werking.Lucaz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:01:
Weet iemand of de 3 apparte antennes alle 3 een andere functie hebben? De 1 bijv verzenden de andere ontvangen?
Wachten totdat Dlink ook in de EU versie de nieuwe SDK implementeert. Dat hoeft dus niet perse de volgende EU versie te zijn. De reden dat je niet kunt flashen van 1.33/1,32 NA naar de EU versie is dat de EU versie nog van de oudere SDK is voorzien.zoetbb1 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:01:
[...]
Helaas is bij mij ook niet. Gisteravond geprobeerd: router met 1.32NA is niet te flashen met 1.31EUb02:-(
Wachten op 1.32EU en hopen dat dat wel werkt.
Hier met geen enkel apparaat via wifi problemen, met N97 niet, met alle laptops niet.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:56:
word langzamerhand moe van dit ding alles dat wireless is heeft problemen
En als je er ook niet bij plaatst wat je problemen dan zijn....
[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-01-2010 00:04 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
ok als je het graag wilt weten hiero komt ie
INFO] Sun Jan 24 15:14:49 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 associated
[INFO] Sun Jan 24 15:14:49 2010 Above message repeated 1 times
[INFO] Sun Jan 24 15:14:46 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 disconnected for reason: Received Deauthentication
[INFO] Sun Jan 24 15:14:27 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 associated
[INFO] Sun Jan 24 15:14:27 2010 Above message repeated 1 times
[INFO] Sun Jan 24 15:14:24 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 disconnected for reason: Received Deauthentication
en nee is nog niet echt een oplossing voor en ik ben niet de enige
INFO] Sun Jan 24 15:14:49 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 associated
[INFO] Sun Jan 24 15:14:46 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 disconnected for reason: Received Deauthentication
[INFO] Sun Jan 24 15:14:27 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 associated
[INFO] Sun Jan 24 15:14:24 2010 OPNEUKEN: Wireless system with MAC address 002000687E75 disconnected for reason: Received Deauthentication
Wat is probleem dan precies? Die log meldingen geeft mijn Dir 655 ook bij een client, maar die doet het wel gewoon uitstekend.
Bij mij werkt de tijd in het systeem echt voor geen meter. Vorige week heb ik de tijdinstellingen nog goed gezet, en inmiddels zit ik volgens de router op zondag 17januari. Volgens mij gaat hij gewoon terug in de tijd ofzo. Andere keren veranderd zelfs het jaartal helemaal. Blijft een vreemd apparaat.
1.32NA trouwens
1.32NA trouwens
Die meldingen krijg ik ook wel maar niet zo snel achter elkaar, alleen als er een computer verbinding maakt/verliest.
De tijd klopt hier altijd met "Automatic Time Configuration" aan
De tijd klopt hier altijd met "Automatic Time Configuration" aan
ff een vraagje, kan je van 1.32NA downgrade baar 1.31EU ?
laat maar ik moet lezen
laat maar ik moet lezen
[ Voor 26% gewijzigd door Punkbuster op 26-01-2010 07:48 ]
automation fanboy
Hmm ik snap het forum topic niet helemaal op dlink forum, maar volgens mij moet je wel kunnen downgraden van de US naar de EU firmware versie.
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.0
Bespreken ze het, als ik het zo lees is het dus wel mogelijk.
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.0
Bespreken ze het, als ik het zo lees is het dus wel mogelijk.
als dat zo is dat heerlijk! Die NA versie is slecht,
voor port forwarding settings in, reset ik de router.
is alles weg qua instellingen. Pfff, klote router..
automation fanboy
Doet ie bij mij ook ieder kwartier en geen enkel apparaat heeft daar probs mee.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 03:01:
ok als je het graag wilt weten hiero komt ie
Klote router omdat jij zo slim bent om de US versie te flashen in je EU router?Punkbuster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:59:
als dat zo is dat heerlijk! Die NA versie is slecht,
[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-01-2010 12:32 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
haha omdat mijn router met automatisch de US versie erop zet? kan ik daar dan wat aan doen?
maar boeiuhh, ik hoop dat het downgrade nog gaat lukken naar EU
maar boeiuhh, ik hoop dat het downgrade nog gaat lukken naar EU
automation fanboy
Hij zet die versie er niet automatisch op hoor, mijn 1.21EU geeft nog steeds geen beschikbare firmware updates aan
Klopt moet je handmatig doen (doe ik eigenlijk al tijden, kan me niet herinneren dat ik ooit een email heb gekregen over een fw update).nooberke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:36:
Hij zet die versie er niet automatisch op hoor, mijn 1.21EU geeft nog steeds geen beschikbare firmware updates aan
Hoeft ook niet, beveiligingslek is alleen van binnen jouw netwerk te benaderen, het is tevens ook een beta, dus ik hou hem lekker op 1.21EU (final)MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Klopt moet je handmatig doen (doe ik eigenlijk al tijden, kan me niet herinneren dat ik ooit een email heb gekregen over een fw update).
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Dat
Na de opstartproblemen hier met Wireless restarts heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad, mijn "CoD4 probleem" heb ik opgelost door "DNS Relay" uit te zetten
Was ook meer een reactie op Punkbuster, in zijn bericht lijkt het net of het automatisch gaatMeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:46:
[...]
Klopt moet je handmatig doen (doe ik eigenlijk al tijden, kan me niet herinneren dat ik ooit een email heb gekregen over een fw update).
Na de opstartproblemen hier met Wireless restarts heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad, mijn "CoD4 probleem" heb ik opgelost door "DNS Relay" uit te zetten
Ging me ook niet over het lek, maar vooral voor de upnp functie porten die maar een paar seconden werden open gehouden waardoor een hoop berichten (nu nog steeds teveel) over msn porten gaan die open en dicht gaan.Sm0k3r schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:36:
[...]
Hoeft ook niet, beveiligingslek is alleen van binnen jouw netwerk te benaderen, het is tevens ook een beta, dus ik hou hem lekker op 1.21EU (final)
Iemand die een werkende url filter heeft? Ik heb 1.32NA, de EU versies waren belabberd... Maar van me moeke mag me broertje geen Habbo doen, hij word er strontirritant van (PDDNOS), Ik Habbo in de url filtering gezet, gesaved -> doet niks
, Acces Control ingevuld -> de 2 pc's waar de block op moet. filter tussen 8 en 8 (volledige block doet ook niks) elke dag, gesaved -> doet nog niks 
In me vorige router (E-tech dingetje) kon ik dan gewoon habbo.* invoeren, dan nam hij alles met woord habbo mee, kan in de D-Link niet.
Waarom niet gewoon @ url filtering: Add, url's invoeren -> next -> schedule (tijden + dagen) -> next -> welke pc's -> Save
Maar weer eens een belletje plegen... Zijn wel aardige mensen daar
In me vorige router (E-tech dingetje) kon ik dan gewoon habbo.* invoeren, dan nam hij alles met woord habbo mee, kan in de D-Link niet.
Waarom niet gewoon @ url filtering: Add, url's invoeren -> next -> schedule (tijden + dagen) -> next -> welke pc's -> Save
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Dank voor je antwoord, ik ga eens kijken of ik deze router kan bestellen.WTM schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:13:
jahoor, heb hier op alle 4 de pc's windows 7 en de router werkt prima.
Laat me even weten hoe je gevaren bent, ik krijgt die filtering ook niet aan de praat.KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20:
Iemand die een werkende url filter heeft? Ik heb 1.32NA, de EU versies waren belabberd... Maar van me moeke mag me broertje geen Habbo doen, hij word er strontirritant van (PDDNOS), Ik Habbo in de url filtering gezet, gesaved -> doet niks, Acces Control ingevuld -> de 2 pc's waar de block op moet. filter tussen 8 en 8 (volledige block doet ook niks) elke dag, gesaved -> doet nog niks
Let wel, als het een java/flash based site is gaat het zo-wie-zo niet werken.
Dan moet je zo iets als Opendns intellen in je router als dns server, en een accountje aanmaken dan kan het ook prima. (tot ze het bij D-Link weer is gefixed hebben..
Heb ik ook last van. Ken je het dlink forum (forum.dlink.com)? Meld dan dit probleem even bij de moderator Lycan (registreren en PM sturen). Is een zeldzame error, maar wordt uitgezocht voor mij (ken de moderatorhellboy123 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:53:
Bij mij werkt de tijd in het systeem echt voor geen meter. Vorige week heb ik de tijdinstellingen nog goed gezet, en inmiddels zit ik volgens de router op zondag 17januari. Volgens mij gaat hij gewoon terug in de tijd ofzo. Andere keren veranderd zelfs het jaartal helemaal. Blijft een vreemd apparaat.
1.32NA trouwens
Zie post in forum: http://forums.dlink.com/i...cac0c42b9abf7a17760bb32b2
(moi is EddieZ)
[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 27-01-2010 20:59 ]
Verwijderd
Heb net de nieuwe EU beta firmware 1.31eub02 erop gezet (zie meuk: D-Link DIR-655 1.31EUb02). Zoals ik daar ook al heb gepost heb ik de volgende twee dingen met deze update:
---
1. iedere bogus search in een browser (bijv. http://blabla) leidt me naar www1.dlinksearch.com ("powered by Yahoo"). Vind ik irritant en niet netjes.
2. Wanneer ik in Safari (v4 onder osx) probeer in te loggen door na het invoeren van het password de <enter> toets te gebruiken krijg ik eerst een foutmelding in een popup schermpje. Daarna logt-ie alsnog wel in, na enige vertraging. Op de button <Log In> drukken werkt wel.
Heeft iemand het zelfde?
Verder lijkt deze firmware update stabiel.
==edit==
user okmer kwam met de oplossing voor punt1 (waarvoor dank!):
---
1. iedere bogus search in een browser (bijv. http://blabla) leidt me naar www1.dlinksearch.com ("powered by Yahoo"). Vind ik irritant en niet netjes.
2. Wanneer ik in Safari (v4 onder osx) probeer in te loggen door na het invoeren van het password de <enter> toets te gebruiken krijg ik eerst een foutmelding in een popup schermpje. Daarna logt-ie alsnog wel in, na enige vertraging. Op de button <Log In> drukken werkt wel.
Heeft iemand het zelfde?
Verder lijkt deze firmware update stabiel.
==edit==
user okmer kwam met de oplossing voor punt1 (waarvoor dank!):
Fix voor het "www1.dlinksearch.com" probleem...
Onder: Setup -> Manual Internet Connection Setup
Vink daar vervolgens de "Enable Advanced DNS Service" optie uit.
Dan ben je van het vervelende "www1.dlinksearch.com ("powered by Yahoo")" verhaal af
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 23:18 ]
Beoogd gedrag is gebruik van de muis en OK button, alleen bij sommige browsers kun je wel enteren. Heeft te maken met de verschillende engines in de browsers. Is normaal verschijnsel dus.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:02:
Update over url filtering, heb hem werkend op 1.32NA
Reboot iig als je de Acces Control hebt ingesteld, heb ik niet gedaan, hij past de instellingen eigenlijk wel toe
.
Had vandaag aop vervangen, omdat de bestaande niet retourgeschikt was. Kabelbende ook gelijk in de meterkast gefixt, stekker van modem en router eruit gehad, om de kabels te ordenen. Toen mijn verbazing werkt de url filtering nu
Reboot iig als je de Acces Control hebt ingesteld, heb ik niet gedaan, hij past de instellingen eigenlijk wel toe

Had vandaag aop vervangen, omdat de bestaande niet retourgeschikt was. Kabelbende ook gelijk in de meterkast gefixt, stekker van modem en router eruit gehad, om de kabels te ordenen. Toen mijn verbazing werkt de url filtering nu
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Routers die niet overweg kunnen met een OS (op een PC) bestaan niet.Andre61 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:07:
Kan deze router ook overweg met Windows 7?

[ Voor 2% gewijzigd door Edgarz op 30-01-2010 18:51 . Reden: Jip en Janneke toevoeging ]
De meeste draaien op Linux o.i.d. en W7 kunnen ze niet draaienEdgarz schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:27:
[...]
Routers die niet overweg kunnen met een OS bestaan niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 30-01-2010 17:38 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Routers kunnen wel W7 draaien. Maar dan noemen we het een PC die als router fungeertOnbekend schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:37:
[...]
De meeste draaien op Linux o.i.d. en W7 kunnen ze niet draaien

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router. De DIR-655 komt op veel plaatsen goed uit de bus, echter verbaas ik me dat zo'n 'oude' router nog zo hoog gewaardeerd wordt. Wat is hier de reden van? Is dit echt een goede koop (ik maak veel P2P verbindingen) of zijn er al betere in deze prijsklasse?
Bedankt.
Bedankt.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Overwegend vanwege de hoge NAT snelheden bij FttH / Docsis3 abo's. Het aantal connecties is nooit toereikend bij consumentenrouters als je serieus aan het torrenten bent bijvoorbeeld. Ik kan het weten, ik heb zelf ook de DIR-655 gekocht voor mijn FttH (100/100) abo en dat gaat op zich prima, maar op de allerdrukste tijden knalt het NAT gedeelte er gewoon uit (LAN blijft wel werken). Ik heb zo'n 250 torrents draaien op diverse private trackers en ik kan me zo voorstellen dat public trackers nog meer connecties nodig hebben over het algemeen. Maar goed normaalgesproken trekt ie het prima.
[ Voor 80% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-02-2010 22:33 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Je moet je realiseren dat alle routers in deze categorie allemaal beperkingen hebben mbt P2P, you get what you pay for (hardwarematig gezien). Dus wat is veel verbindingen...de DIR kan er zo'n 350/400 aan, maar er komt natuurlijk altijd een moment dat het volloopt. Alleen als je een router met DD-WRT (niet de DIR dus) dan kun je met customized firmware een en ander opkrikken. Maar de hardware blijft altijd de beperkende factor.TommyGun schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:25:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router. De DIR-655 komt op veel plaatsen goed uit de bus, echter verbaas ik me dat zo'n 'oude' router nog zo hoog gewaardeerd wordt. Wat is hier de reden van? Is dit echt een goede koop (ik maak veel P2P verbindingen) of zijn er al betere in deze prijsklasse?
Bedankt.
Uiteraard. Maar ik zal ook hooguit 100 á 200 connecties maken tegelijkertijd. Momenteel heb ik deze router; Sitecom Router Mimo-XR WL-153
Maar die begint kuren te krijgen...
Ik twijfel tussen de DIR655 en de Netgear WNDR3700, ook al is laatstgenoemde een paar tientjes duurder.
Edit; aan de hand van deze reviews;
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30925/96/ tov http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/
Ga ik toch maar voor de Netgear.
Maar die begint kuren te krijgen...
Ik twijfel tussen de DIR655 en de Netgear WNDR3700, ook al is laatstgenoemde een paar tientjes duurder.
Edit; aan de hand van deze reviews;
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30925/96/ tov http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/
Ga ik toch maar voor de Netgear.
[ Voor 48% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2010 11:41 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
200 connecties is sowieso meestal geen probleem voor nieuwe routers van een beetje een goed merk boven de €60
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heb een vaag probleem met de A3 1.30EU.
Ik kan niet inloggen op de web interface met Opera. Voorheen kon ik dit wel, maar toen ben ik eens wat passwords gaan veranderen (en weer terug gezet) en sindsdien krijg ik met Opera een "login incorrect".
IE werkt perfect...
Ik dacht eerst dat het een bug was in Opera i.c.m. de password manager ofzo dus heb het altijd links laten liggen. Nu heb ik mijn laptop geherinstalleerd en zit ik nog steeds met dit probleem.
Ik kan niet inloggen op de web interface met Opera. Voorheen kon ik dit wel, maar toen ben ik eens wat passwords gaan veranderen (en weer terug gezet) en sindsdien krijg ik met Opera een "login incorrect".
IE werkt perfect...

Ik dacht eerst dat het een bug was in Opera i.c.m. de password manager ofzo dus heb het altijd links laten liggen. Nu heb ik mijn laptop geherinstalleerd en zit ik nog steeds met dit probleem.
Haha dat meen je niet...
Zo'n automatisme dat ik daar nooit aan gedacht heb...wel vaag trouwens.
Zo'n automatisme dat ik daar nooit aan gedacht heb...wel vaag trouwens.
Ik heb een weird probleem.
Ik had 1.32NA draaien en heb er zojuist 1.33NA opgeflashed.
Nu werkt het prima, op mijn laptop en mijn pc heb ik prima verbinding. Ook zien beide pc's elkaar prima (netwerk shares zijn te benaderen).
Echter opeens kan ik niet meer verbinden via extern bureaublad. Iemand een oplossing?
Ik had 1.32NA draaien en heb er zojuist 1.33NA opgeflashed.
Nu werkt het prima, op mijn laptop en mijn pc heb ik prima verbinding. Ook zien beide pc's elkaar prima (netwerk shares zijn te benaderen).
Echter opeens kan ik niet meer verbinden via extern bureaublad. Iemand een oplossing?
Binnen je eigen LAN neem ik aan (anders port forwarding)?
Wilde gok, je hebt een ander IP gekregen welke geen toegang heeft?
Wilde gok, je hebt een ander IP gekregen welke geen toegang heeft?
ja binnen mijn eigen lan inderdaad.
Ander ip-adres ? Binnen de lan heb ik geen namen aangepast ? ik verbind op naam...zal eens ip proberen.
Ander ip-adres ? Binnen de lan heb ik geen namen aangepast ? ik verbind op naam...zal eens ip proberen.