Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Astratuner schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:13:
Ik krijg echt grijze haren van deze router.

Soms is hij bijna zo snel als mijn kabel, maar in de meeste gevallen is hij tergend traag.

Hiermee bedoel ik dat ik niet sneller dan 40kb/sec kan downloaden en dat op minder dan 15 meter van de router.

Als ik dan in mijn config kijk zie ik dat ik maar een % heb van 14 tot 20%. Bagger dus.

Kan ik zo geen rangebooster of betere antennes kopen? Of gewoon een dual band router zo een die ook op 5GHz werkt? Ik hoor toch dat er maar weining mensen zijn die deze bandbreedte gebruiken en dat de kans groter is dat je daar dan weer sneller op bent? Klopt dat?
Welke firmware heb je?
Ik heb het zelfde probleem met de 1.3* NA firmware. Voorheen met de 1.22 NA was dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik heb de 1.21EU en na het lezen van al die nieuwe firmware bugs denk ik maar dat ik hierop blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Astratuner schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:22:
Ik heb de 1.21EU en na het lezen van al die nieuwe firmware bugs denk ik maar dat ik hierop blijf zitten.
Ach, ik draai nog vrolijk met 1.11EU (van 2007/11/5) op hardware versie A2. ;)

Alles draait eigenlijk probleemloos :9 dus ik update mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

fractal schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Heel verstandig.. Ik zat ook vol tevreden op 1.11eu. Nu weer tevreden op 1.21eu. Maar 1.30eu was een ramp.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

fractal schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Draai 1.32NA met volle tevredenheid op A2. Als je volgens de regels upgrade dan gaat er vrijwel niets fout. Dus eerst een factory default, reboot (evt even 30 sec de stroom eraf), wired flash en een handmatige configuratie na update.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Edgarz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:39:
[...]

Draai 1.32NA met volle tevredenheid op A2. Als je volgens de regels upgrade dan gaat er vrijwel niets fout. Dus eerst een factory default, reboot (evt even 30 sec de stroom eraf), wired flash en een handmatige configuratie na update.,
Ik heb ook weinig problemen met de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ik denk niet dat een firmware upgrade ineens mij meer % ontvangst gaat opleven niet?

Tis vooral om wat services te verbeteren want ik zie niet hoe dat mij zou kunnen helpen ivm slechte ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Astratuner schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:42:
Ik denk niet dat een firmware upgrade ineens mij meer % ontvangst gaat opleven niet?

Tis vooral om wat services te verbeteren want ik zie niet hoe dat mij zou kunnen helpen ivm slechte ontvangst?
Bij mij wel, mijn laptop connect opeens op N snelheid ipv G snelheid en ja dat is op 1 meter vanaf de router (dus de afstand deed er niet echt toe).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Ik ben van plan deze router aan te schaffen. Heb een alles-in-1-extra pakket van Ziggo met Ubee modem. Kan ik deze router probleemloos gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij werkte het prima, wel problemen met de Ubee, maar dat stond los van deze router. QoS werkt prima in ieder geval.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
MeNTaL_TO schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:05:
Bij mij werkte het prima, wel problemen met de Ubee, maar dat stond los van deze router. QoS werkt prima in ieder geval.
Je hebt nog steeds die ubee. Het gaat mij om dat ik mn max snelheid haal. En dat portforwarden een makkie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jaaoie17 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:21:
[...]

Je hebt nog steeds die ubee. Het gaat mij om dat ik mn max snelheid haal. En dat portforwarden een makkie is
Nee, heb sinds vandaag een Arris omdat mijn upload steeds wegviel. Snelheid haalt de router iig makkelijk en portforwarden vond ik iig makkelijk, maar goed, sinds dag 1 niet meer aangezeten.

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-11-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Nou ik heb de d-link dir 655 aangeschaft. Heb deze er ook nog bij gekocht de D-link Dwa-140. Wou dus draadloos testen op een andere pc, maar dat gaat vrij traag . Gaat ongeveer net zo snel als mn wifi ap-solo die gaat tot 802.11g. Maar de D-link dwa-140 kan de 802.11 N aan.

Dit vind ik vreemd als ik klik op draadloze verbinden en dus degene kies van mn d-link dir655. Staat er bij radiotype 802.11g. Moet dat niet N zijn? Mn snelheden komen niet boven de 40Mbit uit. Die 40Mbit haal ik alleen als ik gewoon bestanden verstuur van mn vaste lijn naar de draadloze. Via internet haal ik max 20Mbit.

Mijn isp is ziggo daar heb ik de alles-in-extra pakket.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Zijn er hier mensen die een external antenna op hun 655 hebben geschroefd of is dat weggesmeten geld?

Of eerst langere kabels kopen en dan de router zo hoog mogelijk zetten? Zijn dat oplossingen voor een (hopelijk) snellere draadloze verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Sinds dat ik firmware 1.32NA op mijn A3 gezet heb, geen last meer gehad van wireless restart etc... Dus voor mij is het in elk geval een goede firmware, ben voor de rest nog geen eigenaardigheden tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:07
Astratuner schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:29:
Zijn er hier mensen die een external antenna op hun 655 hebben geschroefd of is dat weggesmeten geld?

Of eerst langere kabels kopen en dan de router zo hoog mogelijk zetten? Zijn dat oplossingen voor een (hopelijk) snellere draadloze verbinding?
"Slim" plaatsen van je router kan al heel veel bereik opleveren. Een muur of een vloer erbij betekent ook een paar meter minder in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Maar heel veel 'slimmigheid' haal je niet als je gebonden bent aan de meterkast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
smeerbartje schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:24:
Maar heel veel 'slimmigheid' haal je niet als je gebonden bent aan de meterkast ;).
Dan zul je wat moeten verzinnen om je router uit de meterkast te halen. Meterkasten zijn heel vaak goed isoleerd en vol met kabels en leidingen wat de radiogolven niet ten goede komen.
UTP kabel trekken vanuit je meterkast naar een geschikte plek is mijn advies, als je nu al slecht bereik hebt zul je met extra zendvermogen (lees: ruis) alleen maar een zwakker signaal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Klopt, probleem is echter dat veel mensen de router ook als switch gebruiken; dus dien je minimaal 5 kabels te 'verleggen'. Gelukkig werkt mijn dir655 routertje perfect en heb ik vol bereik door het hele huis (nieuwbouw, schijnt vrij uniek te zijn voor deze router :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NA-versies van de firmware zijn toch bedoeld voor North America? Zijn die uitwisselbaar met EU-modellen dan? Kan dat niet de oorzaak zijn van problemen bij de verschillende mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Nee, het enige verschil zijn de aantal channels, de rest is het zelfde (buiten het feit dat de europese versies altijd later komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

smeerbartje schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:41:
Klopt, probleem is echter dat veel mensen de router ook als switch gebruiken; dus dien je minimaal 5 kabels te 'verleggen'. Gelukkig werkt mijn dir655 routertje perfect en heb ik vol bereik door het hele huis (nieuwbouw, schijnt vrij uniek te zijn voor deze router :)).
Nee hoor. Hier ook nieuwbouw en prima bereik overal, zelfs 20 meter in de tuin ;)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb iets heel vreemds.

Sinds gisteren kan ik niet meer naar www.opencart.com of welke andere site op 85.13.246.138.

Ik dacht eerst dat het aan mijn Ziggo Modem lag maar als ik mijn pc hier rechtstreeks op connect kan ik er gewoon wel bij.
Dus ik een complete factory reset, maar dat geeft nog steeds hetzelfde probleem.

Ook pingen vanaf mijn router geeft een time-out ;(

Iemand enig idee?

Hardware Version: A4
Firmware Version: 1.21EU

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 12-11-2009 22:36 ]

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
er is nieuwe beta firmware http://forums.dlink.com/index.php?topic=9246.0

- Corrects DNS Relay issue
Note: This firmware does not allow downgrading to pre-1.3x.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Davitos schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:46:
er is nieuwe beta firmware http://forums.dlink.com/index.php?topic=9246.0

- Corrects DNS Relay issue
Note: This firmware does not allow downgrading to pre-1.3x.
tsssss ;)
eX0duS schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:54:
Sinds dat ik firmware 1.32NA op mijn A3 gezet heb, geen last meer gehad van wireless restart etc... Dus voor mij is het in elk geval een goede firmware, ben voor de rest nog geen eigenaardigheden tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een dlink 655, echter als ik kijk bij mijn verbindingsstatus, staat er dat ik draadloos met max 54mbit ben verbonden. Mijn laptop acer 5920, moet als het goed is de N standaard aankunnen en deze router ook. Wat moet ik instellen om mijn laptop met de N standaard verbonden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Heb je deze post al gelezen: http://forums.dlink.com/index.php?topic=616.0? Vooral het security-protocol (WPA/AES) schijnt veel invloed op de snelheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

HammerNL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:11:
Ik heb sinds kort ook een dlink 655, echter als ik kijk bij mijn verbindingsstatus, staat er dat ik draadloos met max 54mbit ben verbonden. Mijn laptop acer 5920, moet als het goed is de N standaard aankunnen en deze router ook. Wat moet ik instellen om mijn laptop met de N standaard verbonden te krijgen?
Het dlink forum geeft een goed aanwijzing hiervoor ('sticky')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heeft iemand toevallig de 1.20EU firmware nog ergens? Ben niet al te tevreden over de 1.21, kan namelijk bijna niets meer met bepaalde programma's. Connecties die worden geblokeert enzo :-(
Kon op de site de 1.20EU niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Napo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:10:
Heeft iemand toevallig de 1.20EU firmware nog ergens? Ben niet al te tevreden over de 1.21, kan namelijk bijna niets meer met bepaalde programma's. Connecties die worden geblokeert enzo :-(
Kon op de site de 1.20EU niet vinden.
De enige connecties die bij mij worden geblokkeerd zijn connecties naar binnen komen op niet bekende sessies (volgens het log) en dat wil ik maar al te graag, nog nooit een app gehad die daar problemen mee had, dus denk dat je toch ergens wat te veel dicht gezet hebt of je instellingen niet kloppen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik heb gisteren na maanden van bar-trage en verbrekende verbindingen via de DIR-655 een 5Ghz access-point (Netgear WNHDE111) erop aangesloten. Een verademing! Overal in huis nu een stabiele 30-40Mbs wireless verbinding. Een advies: kijk eerst eens met een proggie als inSSIDer hoeveel 2.4Ghz signalen er in je omgeving zijn en als dit er veel zijn, overweeg dan een 5Ghz router...

Verwijderd

Ok, vraagje ik heb deze router onder andere gekocht vanwege de vele mogelijkheden.
Nu een van die mogelijkheden is het blokkeren van sommige computers (althans toegang tot het internet),
ik heb de volgende schedule(s) en die gekoppeld aan bepaalde pc's (via mac address).
code:
1
2
3
DDW1 Mon Tue Wed Thu Fri  12:00 AM-05:00 PM           
DDW2 Mon Tue Wed Thu  10:00 PM-12:00 AM     
DDW3 Sun  10:00 PM-11:59 PM

Deze tijdsperiodes zou het internet geblokkeerd moeten zijn, echter dit werkt dus niet, toegang na 12uur 's nachts is gewoon mogelijk. (kost nu iemand een week z'n pc, maar goed dat zijn de gevolgen van z'n eigen gedrag :) ).

Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe met die schedules??
Bedoeling is dus dat er door de week van 17.00 t/m 22.00 internet toegang is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 01:51 ]

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik heb even zitten kijken naar deze router en vroeg me af of er mensen zijn die met succes deze router als accesspoint gebruiken ? En als ik een NAS bedraad aansluit op deze router is deze dan draadloos te zien ?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tis 1 netwerk, dan maakt het echt niet uit of het nu over een kabel of door de lucht gaat.

AP moet geen probleem zijn, even Googlen geeft al snel wat resultaat.

@maui71: Staat de tijd in de router wel goed (Tools > Time)?

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 10-12-2009 14:33 ]

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:50:
Ok, vraagje ik heb deze router onder andere gekocht vanwege de vele mogelijkheden.
Nu een van die mogelijkheden is het blokkeren van sommige computers (althans toegang tot het internet),
ik heb de volgende schedule(s) en die gekoppeld aan bepaalde pc's (via mac address).
code:
1
2
3
DDW1 Mon Tue Wed Thu Fri  12:00 AM-05:00 PM           
DDW2 Mon Tue Wed Thu  10:00 PM-12:00 AM     
DDW3 Sun  10:00 PM-11:59 PM

Deze tijdsperiodes zou het internet geblokkeerd moeten zijn, echter dit werkt dus niet, toegang na 12uur 's nachts is gewoon mogelijk. (kost nu iemand een week z'n pc, maar goed dat zijn de gevolgen van z'n eigen gedrag :) ).

Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe met die schedules??
Bedoeling is dus dat er door de week van 17.00 t/m 22.00 internet toegang is.
"Schedules can be created for use with enforcing rules. For example, if you want to restrict web access to Mon-Fri from 3pm to 8pm, you could create a schedule selecting Mon, Tue, Wed, Thu, and Fri and enter a Start Time of 3pm and End Time of 8pm."

Met andere woorden, die schema's geven aan wanneer er geen toegang is tot het internet. Tenminste dat is wat ik hier uit opmaak.

Verwijderd

The Realone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:30:
Yep, tijd staat goed, heb NTP ingesteld en dat werkt naar behoren.
koifim schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:09:
[...]
Met andere woorden, die schema's geven aan wanneer er geen toegang is tot het internet. Tenminste dat is wat ik hier uit opmaak.
De schema's maak je aan (in menu Tools), en kan je gebruiken bij oa Access Control, daar gebruik ik ze dan ook bij diverse regels met als Policy: Block All WebAccess.

Denkzelf dat het iets is met de AM/PM, ze hadden dat ook gewoon met een 24uurs klok moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 15:45 ]

• clonedonkey
The Realone schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:30:
Tis 1 netwerk, dan maakt het echt niet uit of het nu over een kabel of door de lucht gaat.

AP moet geen probleem zijn, even Googlen geeft al snel wat resultaat.

Bedankt, het is via die uitleg gelukt. Zit alleen nog met 2 dingen.

Ik kan mijn nas wel vinden door naar het ip adres te gaan, maar ik windows xp op de laptop draadloos en op windows 7 via utp ziet hij de NAS niet in mijn werkgroep. Mijn windows 7 pc wordt wel gezien op de laptop ! Wat zou dit kunnen zijn ?

Ik heb mijn internet nu op de 1e poort zitten, maar windows 7 pc op de 2e. Ik kan via deze pc nu niet de routers admin zien klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb het netwerk inmiddels helemaal opnieuw ingericht en nu wordt de 655 gewoon als router gebruikt. Router staat nu boven op zolder en heeft beneden een lage ontvangst. Nu zat ik te denken andere antennes erop te zetten. Ik heb rondgekeken en die uit onderstaande link bevallen me wel. Vraag is alleen zal dit veel beter worden en werkt het ? De DIR655 staat namelijk niet in de lijst. De standaard antennes zijn volgens de specs 3dBi en deze 9 dus 3x zo sterk !

http://www.cdrwinkel.com/...tenne_RP-SMA_Stekker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
svdvlist2 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:24:
...

Het enige probleem dat bleef was dat 1 van de 3945ABG om de paar minuten bleef disconnecten. Dit probleem is sinds de laatste driver van intel van 28-8-08 (12.1.0.14) ook opgelost. Tevens geeft de DIR-655 sindsdien een beter bereik aan bij de 3945ABG kaarten. Heb tevens een Linksys G-usb dingetje, deze deed het vanaf het begin al prima. Net als de 4965AGN, deze connect op 117/130 MBIT met >85%.

Draaiende met 1.11EU, WPA only AES, N&G only, kanaal 11, mag ik eigenlijk niet meer klagen. Al had ik voor het geld persoonlijk wel 'iets' meer verwacht. Verder kan je toch verwachten dat een dergelijk (relatief duur) apparaat gewoon out of the box goed moet functioneren!!
Heb net mijn nieuwe DIR 655.
En er zijn nog steeds disconnect problemen met 1.20EU bij een 3945ABG client.
Het updaten van de client driver werkt! Let alleen wel op de je de volledige driver suite download en niet alleen de nic driver. (de tools kunnen dan de nic niet benaderen :X )

Wat ik ook raar vind is dat het admin wachtwoord niet gevraagd wordt.
Als ik aanlog op de router heb je eerst geen ww nodig.
Nu heb ik een admin (en user) wachtwoord ingesteld.
Echt bij aanloggen op de router werkt dat wachtwoord niet.
Als ik dan geen ww invul, dan lukt het wel (in config is ww nog steeds ingevuld).

Nou zal het wel komen doordat achter de router zit met de client.
Maar het is geen fijn idee, dat als iemand mijn netwerk binnendringt hij ook probleemloos mijn router config kan vernaggelen.

Wat moet ik nog aanpassen zodat er wel om een wachtwoord gevraagd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb mijn antennes zojuist vervangen door 3 9dbi antennes. Alleen nu is het signaal beneden (draadloze router staat op zolder) van Laag/Goed naar Laag gegaan. Het signaal is dus alleen maar slechter geworden :( Had geen wonderen verwacht maar wel dat het signaal minimaal iets beter zou zijn. Heeft iemand enig idee wat ik misschien nog verkeerd doe of anders moet instellen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

clonedonkey schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:58:
Heb mijn antennes zojuist vervangen door 3 9dbi antennes. Alleen nu is het signaal beneden (draadloze router staat op zolder) van Laag/Goed naar Laag gegaan. Het signaal is dus alleen maar slechter geworden :( Had geen wonderen verwacht maar wel dat het signaal minimaal iets beter zou zijn. Heeft iemand enig idee wat ik misschien nog verkeerd doe of anders moet instellen ?!
Beter uitrichten met je antennes. Zodra je de standaard antennes vervangd gaat meestal de ideale Dlink positionering ook niet meer op. Bij nieuwe banden op een auto moet je ook opnieuw uitlijnen, nietwaar.

• clonedonkey
Dat zou idd wel eens kunnen. De vraag is alleen nu hoe zou ik dit moeten doen ? Is er ergens een standaard voor hoe je dit moet doen ? De router staat op zolder en beneden moeten ze draadloos ontvangst hebben. Je zou dus zeggen de router op een tafeltje zetten en de antennes naar beneden hangen of werkt het niet zo ?

• smeerbartje
clonedonkey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:30:
Dat zou idd wel eens kunnen. De vraag is alleen nu hoe zou ik dit moeten doen ? Is er ergens een standaard voor hoe je dit moet doen ? De router staat op zolder en beneden moeten ze draadloos ontvangst hebben. Je zou dus zeggen de router op een tafeltje zetten en de antennes naar beneden hangen of werkt het niet zo ?
Volgens mij werkt het juist andersom: de antennes stralen uit in een hoek van 90 graden.

• clonedonkey
Maar dan zou je dus met de router op zolder eigenlijk nooit goed ontvangst kunnen krijgen beneden ?!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

clonedonkey schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:58:
Ik help wel, check hier voor de antennes die ik gebruik, deze antennes hebben 5dBi en zijn van D-Link zelf, antennes boven de 5dBi worden allemaal apart gevoed.

De DIR-655 is te zwak voor grotere antennes, kijk voor de grap eens naar +7dBi antennes en naar hun prijs, allemaal boven de 100 euro en allemaal aparte voeding.

Dus je bent beter af met originele antennes of de antennes die ik heb.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• clonedonkey
Ik heb onderstaande antennes gekocht van 9dbi zonder externe voeding ! Is dit dan niet goed. En waar zijn die antennes die jij hebt te krijgen ?

[ Voor 26% gewijzigd door clonedonkey op 17-12-2009 12:16 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

clonedonkey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:30:
De richting waar de punt van de antenne naar wijst is nu juist het zwarte gat waar bij omnidirectionele antennes waar geen signaal naar toe gaat.

De antennes geven een signaal uit dat de vorm heeft van een donut (rond broodje met een gaat in het midden of in deze tijden: een kerstkransje ;) ) over de lengteriching. Als je de kerstkrans om de antenne doet (door het gat), dan heb je een goed beeld van de verspreiding van het signaal.

De router op zolder voor wifi op de begane grond is natuurlijk ook niet echt handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Edgarz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:20:
[...]

De richting waar de punt van de antenne naar wijst is nu juist het zwarte gat waar bij omnidirectionele antennes waar geen signaal naar toe gaat.

De antennes geven een signaal uit dat de vorm heeft van een donut (rond broodje met een gaat in het midden of in deze tijden: een kerstkransje ;) ) over de lengteriching. Als je de kerstkrans om de antenne doet (door het gat), dan heb je een goed beeld van de verspreiding van het signaal.

De router op zolder voor wifi op de begane grond is natuurlijk ook niet echt handig....
Omnidirectioneel houdt in dat hij alle kanten op gaat, dus vanaf antenne golfjes in de vorm van cirkeltjes verzenden en dat 360 graden, zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.clker.com/cliparts/6/0/3/0/1220226406612394758omnidirectional%20antenna.svg.med.png

Dus zou ook beneden bereik moeten hebben, enige wat er voor ons ontbreekt om hier een concreet antwoord op te kunnen geven is hoever zolder verwijderd is van de beganegrond en waar de vloeren van zijn gemaakt (hout, cement, beton etc etc).

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

clonedonkey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:15:
Ik heb onderstaande antennes gekocht van 9dbi zonder externe voeding ! Is dit dan niet goed. En waar zijn die antennes die jij hebt te krijgen ?

Dit is hem, dmv typenummer kan je hem vinden, ik had hem toen destijds bij Azerty gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Sm0k3r schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:13:
[...]

Omnidirectioneel houdt in dat hij alle kanten op gaat, dus vanaf antenne golfjes in de vorm van cirkeltjes verzenden en dat 360 graden, zoiets:

[afbeelding]

Dus zou ook beneden bereik moeten hebben, enige wat er voor ons ontbreekt om hier een concreet antwoord op te kunnen geven is hoever zolder verwijderd is van de beganegrond en waar de vloeren van zijn gemaakt (hout, cement, beton etc etc).
Helaas is dat niet zo. Nogmaals: het uiteinde van de antenne heeft erg weinig signaal. Waarom: omdat het oppervlak dat het signaal uitzend/straalt aan het topje vrijwel nihil is...
Dit is trouwens een algemeen kenmerk van omni antennes.

Literatuur:
http://www.connect802.com/antennas.htm

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.pctoday.com/images/smartcomputing/fullsize/01117213.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Edgarz op 18-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
Zo heb ik dat ook altijd gelezen. Gelukkig heeft de router 3 beweegbare antennes, dus je kan ze zelf goed uitrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik ben aan het twijfelen tussen de DIR-635 en DIR-655. Ik kan alleen niet vinden wat er nu precies verschillend is tussen deze routers. De DIR-655 is wat duurder, waarschijnlijk omdat de 635 volgens de global site EOL is. Maar ik wil gewoon degene die het verste komt met zijn draadloze signaal :Y)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

clonedonkey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:15:

Nou, zie jij in onderstaand lijstje de DIR-655 staan?
D-Link
DSL-G624T, DSL-G604T, DI-514, DI-524, DI-614, DI-624, DI-713, DI-714, DI-714Plus, DI-824VUP, DWL-1000AP Plus, DWL-2100AP, DWL-520. DWL-800AP Plus, DWL-810 Plus, DWL-900AP, DWL-G510, DWL-G520, DWL-G700AP, DWL-G800AP, DWL-G810, PCI 520 Plus
Ik niet...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik twijfel om dit apparaat aan te schaffen. Ik gebruik nu een (professionele) router en losse G AP, en ik wil graag een oplossing die alles in één biedt vanwege de energie.

Ik ben echter best een netwerk"hoer", dus ik wil graag zoveel mogelijk instellen. Zo te zien zit dit wel goed met deze router (QoS e.d.). Mijn huidige router doet maar 26 Mbps over de WAN poort, dus mocht Ziggo mijn 20/3 verbinding verhogen, loop ik vast.

Alles zal bedraad worden aangesloten, Gigabit is overal al ingezet. Ik maak wel met 2 laptops een Wifi (G) verbinding, maar zoals ik het hier lees zijn er her en der nog problemen.

Twijfel, twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 12:51
Exorcist schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:05:
Ik twijfel om dit apparaat aan te schaffen. Ik gebruik nu een (professionele) router en losse G AP, en ik wil graag een oplossing die alles in één biedt vanwege de energie.

Ik ben echter best een netwerk"hoer", dus ik wil graag zoveel mogelijk instellen. Zo te zien zit dit wel goed met deze router (QoS e.d.). Mijn huidige router doet maar 26 Mbps over de WAN poort, dus mocht Ziggo mijn 20/3 verbinding verhogen, loop ik vast.

Alles zal bedraad worden aangesloten, Gigabit is overal al ingezet. Ik maak wel met 2 laptops een Wifi (G) verbinding, maar zoals ik het hier lees zijn er her en der nog problemen.

Twijfel, twijfel :)
Ga voor de Netgear WNDR3700. De DIR-655 vind ik maar zeer onbetrouwbaar met zijn nieuwste firmwares. Spontane reboots e.d.

De Netgear WNDR3700 is rock-solid hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thanks voor je tip, ik ga me erin verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ricardo87 schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:25:
[...]

Ga voor de Netgear WNDR3700. De DIR-655 vind ik maar zeer onbetrouwbaar met zijn nieuwste firmwares. Spontane reboots e.d.

De Netgear WNDR3700 is rock-solid hier :).
FYI: De DIR655 met firmware 1.32 is hier ook rock solid.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Edgarz schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:42:
[...]

FYI: De DIR655 met firmware 1.32 is hier ook rock solid.... 8)7
Mijn DIR-655 met 1.32NA firmware is alles behalve dat.

Op het internationale D-link support forum zijn er vele users die dat ook onderschrijven. Maargoed uiteindelijk zal Exorcist zelf een keuze moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exorcist twijfelt hard :+

Als ik moet gaan voor een apparaat waar ik zoveel mogelijk mee kan instellen, zou ik voor de 655 moeten gaan gok ik. Als netwerkliefhebber geniet dat de voorkeur.

Als ik het zo lees, lost de nieuwe firmware een boel op. Dat risico zou ik best willen nemen. Ik doe sowieso zoveel als mogelijk bedraad, laptops alleen vanaf de luie stoel en doe daar niets speciaal mee naast browsen.

Wireless N boeit me ook niet al teveel, ik heb maar 1 van de 4 laptops die dat ondersteunt. Wel handig voor de toekomst. Ik wil wel een goedwerkende QoS functie, URL blokkering, uitgebreide logging en het liefst een bandwith-monitor (real time). Dat biedt mijn huidige apparaat wel, maar zoals gezegd, tzt zal deze er toch uitmoeten.

Een Vigor vind ik wat duur, maar zijn wel wat professioneler naar ik meen. Zoalsh et er nu naar uitziet wordt het de 655; de 3700 is een stukje duurder en biedt geen noemenswaardige voordelen tov de 655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
Sinds dat het wat kouder is geworden, doet mijn DIR655 het ook een stuk beter. Van de zomer was het ding echt een drama, maar nu is hij ook "rock solid". Ik heb iig geen reboots meer van de router, hoeveel netwerkverkeer er ook is.
Toevallig heb ik sinds die tijd ook een andere laptop, dus misschien ligt het daar ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ricardo87 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:37:
[...]

Op het internationale D-link support forum zijn er vele users die dat ook onderschrijven. Maargoed uiteindelijk zal Exorcist zelf een keuze moeten maken...
Waarom flash je er dan ook een fw in die voor Noord Amerika is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ricardo87 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:37:
[...]

Een handjevol, moet ik zeggen. Gezien de populariteit m.i. weinig. Ieder merk heeft zo wel eens zijn problemen, op alle fora van merken staan wel klachten over dit soort zaken. Veel issues worden ook veroorzxaakt door ondeskundig gebruik/configuratie en/of haperende clients met een vernaggelde Windows netwerk config. Maar blijkbaar heeft de router het altijd gedaan...vreemde logica.

Het flashen NA firmware (north america) maakt echt geen verschil uit. Er is geen onderscheid tussen de devices (global). En als je apparaat het nu met de kou beter doet dan is warmte een probleem, wat veroorzaakt kan worden door te weinig airflow of een te hoge omgevingstemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik heb nu paar weken deze router, maar heb wel steeds dat tie om de 10 dagen uptime reset. Waar ligt het aan?

Firmware: 1.32NA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
jaaoie17 schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:02:
Ik heb nu paar weken deze router, maar heb wel steeds dat tie om de 10 dagen uptime reset. Waar ligt het aan?

Dat is 1 van de problemen die ik ook met dit apparaat heb. Om de week resetten, en hij reset ook bij continu downloaden (wel pas na een aantal uur). Lijkt wel dat hij op gegeven moment volloopt en dan reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik heb sinds gisteren de 1.30 FW erop, tot nu toe werkt het prima (daarvoor 1.21, welke 45 dagen zonder problemen draaide). Ik heb 't puur gedaan omdat ik WOL niet aan de praat krijg. (Nu overigens nog niet zie ook:
WOL wil niet werken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WTM schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:29:
Ik heb sinds gisteren de 1.30 FW erop, tot nu toe werkt het prima (daarvoor 1.21, welke 45 dagen zonder problemen draaide). Ik heb 't puur gedaan omdat ik WOL niet aan de praat krijg. (Nu overigens nog niet zie ook:
WOL wil niet werken )
WOL werkt wel met een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Kun je me ook vertellen wat die workaround is ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WTM schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:01:
Kun je me ook vertellen wat die workaround is ? :-)
Ja natuurlijk. Eten stond tijdens het tikken zojuist op tafel en de Directie accepteert geen late binnenkomers. Ach, je moet eenduidig blijven, ook voor het goede voorbeeld naar de kinderen toe ;)

http://forums.dlink.com/index.php?topic=7068.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Dat van de directie kan ik helemaal volgen.

Ik heb 't nu voor elkaar dat ik de andere pc uit de sluimerstand halen. Echter als de pc uitstaat krijg ik 'm niet aan.... dat moet toch wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WTM schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:59:
Dat van de directie kan ik helemaal volgen.

Ik heb 't nu voor elkaar dat ik de andere pc uit de sluimerstand halen. Echter als de pc uitstaat krijg ik 'm niet aan.... dat moet toch wel kunnen?
Misschien ook een BIOS optie van je moederbord instellen? Mijn Asus heeft een BIOS menu waarin ik kan aangeven wat mijn PC doet ontwaken: keyboard, muis, NIC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Vandaag heb ik ook een 655 aangeschaft. Om de router te installeren had ik hem eerst even in de computer kamer gezet. Kreeg alles netjes werkend, internet/shareport/WPA2 enz.

Was toen nog behoorlijk tevreden, van desktop via Gbit lan naar netbook@wireless N kreeg ik 6 a 7mb/sec over het netwerk ;)

Daarna heb ik hem naar beneden gebracht om hem aan mijn Tele2 modem/router te zetten. Nadat ik het IP van de router naar 192.168.1.11 had gezet ging ook dit perfect.

De ellende begon echter toen ik ging kijken hoe de snelheid verder van mijn router af was. De davolink van Tele2 staat bekend als een enorm slechte draadloze router, over de 655 haal ik zelfs NOG lagere snelheden dan via de davolink.

Op exact dezelfde positie haalt mijn netbook over de davolink ongeveer 1.5mb/sec download en over de 655 maar een bedroevende instabiele 200kb/sec. Mijn desktop die verbonden is met een D-link bridge haalde ongeveer 700kb/sec in plaats van de gebruikelijke 1.5mb/sec

Na het uitzetten van Wireless N, zodat de netbook verbonden is met 54mbit ipv 150mbit ging de netbook ook zo'n 700kb/sec

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, waaronder: andere beveiliging, zelf een channel kiezen, alleen G verbindingen toestaan. Niks lijkt te helpen om op wat meer afstand een fatsoenlijke snelheid te halen.

Op een andere laptop die ik heb staan bleek de snelheid en signaalsterkte die windows aangaf ook enorm fluctuerend. Zogauw ik een bestand ging binnenhengelen zakte de verbinding naar low/18mbit terwijl hij tijdens idle'en gewoon braaf naar high/54mbit ging.

Iemand een idee waar het probleem zit, of is de 655 gewoon zo slecht :o

Groeten, een inmiddels behoorlijke chagrijnige nooberke :X

Edit:
Firmware: 1.21EU

[ Voor 0% gewijzigd door nooberke op 23-12-2009 22:37 . Reden: Wat toevoegen ]

• WTM

WTM

ik ben ook niet onverdeeld enthousiast. Ik had altijd firmware 1.21 en door domme actie geupgrade naar 1.30 (dacht dat ik WOL daarmee aan de praat kon krijgen).

Ik had de router, na tweaken stabiel en goed draaien (45 dagen uptime zonder problemen). Nu heb ik vandaag de stroom eraf moeten halen, want 't geheel werkte niet).

Wat ik wel als tip mee kan geven: controleer wat er allemaal bij jou in de lucht hangt qua andere netwerken. Verder maakt beveiliging zeker uit. Ik heb 't staan op WPA personal (niet wpa2) en gemixed n en g toegang.en dan WPA mode op auto zodat wpa en wpa2 toegang hebben.

• nooberke
Er hangt hier enorm veel in de lucht, woon tussen een paar blokken huizen in. Als ik door het huis loop ontvang ik wel een stuk of 20 verschillende |:(

De snelheid heb ik niet echt omhoog gekregen, wel heb ik nog een paar rare dingen ontdekt.

Mijn D-link DWL-G810 wil WPA-personal NIET herkennen van de 655, hij ziet het gewoon als wep. Als ik een wep-key instell op de 655 krijg ik het geheel werkend. Ik krijg dan alleen rare "WLAN restarted" meldingen in me log waarbij het internet enkele seconden wegvalt. Heb daarna maar de hele router gereset. Draai nou weer WPA2 met mixed mode b/g/n

Naar mijn idee zet de 655 de snelheid ook gewoon enorm snel omlaag. Mijn DWL-G810 met 10DBI antenne werd op 8 of 12 mb geschaald met iets van 70% signaal. Niet erg raar dan dat de downloadsnelheid dan zo laag is lijkt mij? Met N ingeschakeld schaalt hij mijn netbook hoger in qua mb's dan met N uitgeschakeld. Over N haalt de netbook dus een hogere downloadsnelheid bij dezelfde signaalsterkte omdat hij DAN wel voldoende hoog word ingeschaald.

Mijn Tele2 router heeft mindere signaal sterkte volgens netwerk stumbler. Toch haalt deze een hogere downloadsnelheid.

De router vastzetten op 54mbit leverde me een harde reset op, ik kon met geen mogelijkheid meer iets verbonden krijgen, niet met de kabel niet over 't wlan.

De ping over de 655 is wel 3/4/5ms lager dan over de Tele2 router, en hij is ook gewoon stabiel. 8)7

De QoS doet ook niet helemaal lekker volgens mij, ik krijg met geen mogelijkheid een sneller resultaat uit speedtest.net dat ongeveer 10.5 down en 0.65mb up terwijl ik de enige gebruiker ben en verder niks bijzonders doe en 13/0.85 de eigenlijke max is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

nooberke schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:04:
Er hangt hier enorm veel in de lucht, woon tussen een paar blokken huizen in. Als ik door het huis loop ontvang ik wel een stuk of 20 verschillende |:(

De snelheid heb ik niet echt omhoog gekregen, wel heb ik nog een paar rare dingen ontdekt.

(...)

Naar mijn idee zet de 655 de snelheid ook gewoon enorm snel omlaag. Mijn DWL-G810 met 10DBI antenne werd op 8 of 12 mb geschaald met iets van 70% signaal. Niet erg raar dan dat de downloadsnelheid dan zo laag is lijkt mij? Met N ingeschakeld schaalt hij mijn netbook hoger in qua mb's dan met N uitgeschakeld. Over N haalt de netbook dus een hogere downloadsnelheid bij dezelfde signaalsterkte omdat hij DAN wel voldoende hoog word ingeschaald.

(...)

De QoS doet ook niet helemaal lekker volgens mij, ik krijg met geen mogelijkheid een sneller resultaat uit speedtest.net dat ongeveer 10.5 down en 0.65mb up terwijl ik de enige gebruiker ben en verder niks bijzonders doe en 13/0.85 de eigenlijke max is ;(
1. MB/s of Mbit/s?
2. QoS is niet zo zeer een versneller, maar een prioritering van verschillende data stromen, zoals bv. video en VOIP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
1. MB/s of Mbit/s?
Alles is in Mbit/s, helaas O-)
2. QoS is niet zo zeer een versneller, maar een prioritering van verschillende data stromen, zoals bv. video en VOIP...
Dat snap ik, maar kan dit er dan ook voor zorgen dat mijn speedtest.net en 100mb.bin download een behoorlijk stuk lager uitvallen terwijl ik verder niks bijzonder doe? Zou echt niet weten waar dat anders door zou kunnen komen. Of mijn Tele2 modem/router moet jaloers zijn op de 655 :9

Raar genoeg lijkt de 655 de snelheden nou veel hoger te schalen dan toestraks? Ik zal het is in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
nooberke schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:49:
[...]
Dat snap ik, maar kan dit er dan ook voor zorgen dat mijn speedtest.net en 100mb.bin download een behoorlijk stuk lager uitvallen terwijl ik verder niks bijzonder doe? Zou echt niet weten waar dat anders door zou kunnen komen. Of mijn Tele2 modem/router moet jaloers zijn op de 655 :9

Raar genoeg lijkt de 655 de snelheden nou veel hoger te schalen dan toestraks? Ik zal het is in de gaten houden.
Dan zet je QoS toch uit op je 655, kom je er van zelf achter of het daar door komt.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Dan zet je QoS toch uit op je 655, kom je er van zelf achter of het daar door komt.
Kan het nu even niet uitzetten aangezien me broer ook aan 't internetten is. Raar genoeg haal ik nou op me "oude" wireless ook niet meer de volle snelheid met dezelfde "instabiele" upload die ik ook op de 655 heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

nooberke schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:36:
[...]

Kan het nu even niet uitzetten aangezien me broer ook aan 't internetten is. Raar genoeg haal ik nou op me "oude" wireless ook niet meer de volle snelheid met dezelfde "instabiele" upload die ik ook op de 655 heb 8)7
Kijk maar eens wat er ergens anders op je netwerk gebeurt. Broertje bezig met nieuwsgroepen, Limewire of Torrents? Je deelt wel een wireless verbinding en internet toegang, weet je nog wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Edgarz schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:41:
Kijk maar eens wat er ergens anders op je netwerk gebeurt. Broertje bezig met nieuwsgroepen, Limewire of Torrents? Je deelt wel een wireless verbinding en internet toegang, weet je nog wel....
Ik ben ook niet gek hoor, er is verder niemand verbonden hier momenteel. En blijf nog steeds hangen op de 10.5mb download over beide routers. Zal straks is even de nieuwe loshalen en dan opnieuw testen. Zou wel lachwekkend zijn als ik dan gewoon weer de max zou halen :9

EDIT:
Loshalen van de 655 hielp niet, heb daarna het modem uit de stroom gehaald en laten restarten. Nou heb ik over BEIDE routers weer me normale downloadsnelheid. Wel is de paar MS lagere ping die ik had weer verdwenen 8)7 . Om de 1 of andere reden was me modem dus schijnbaar anders ingetrained (of hoe je 't ook spelt), beetje raar als het al meer dan 2.5 jaar op dezelfde snelheid draait :+

[ Voor 25% gewijzigd door nooberke op 27-12-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Sinds een half jaar heb ik de dir-665 met firmware: 1.21EU.
Heb geen update hoefen te doen door dat mijn snelheden prima zijn.

Heb ziggo alles in 1 50/5 >:) en kan zeggen dat hij de snelheden bedraad en wireless prima aan kan.

Snelheid bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/664034375.png

Snelheid wireless:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/664025082.png

Heb hem nu wireless op Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b door dat hij anders mijn Samsung jet niet ziet, anders had ik hem altijd op 802,11n.

Edit
Heb de QOS engine op inactive staan, dat bevorderd bij mij de stabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door m4ni4k-4live op 27-12-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Hier ook perfecte snelheid op de dir655 met 1.30EU firmware.
Maar ook hier moet de router af en toe een reboot hebben, gisteren voor het laatst.
Wireless gebruik ik alleen voor mijn iphone atm, dus daar kan ik weinig overzeggen.

upc 60.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/664360562.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/6360012.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Mijn DIR-655 @1.21EU doet het op zich goed, maar ik loop tegenwoordig steeds vaker tegen het limiet van het aantal concurrent connecties aan. Ik ben fervent torrenter en dan wil het aantal connecties nog wel eens oplopen tot enkele honderden, wat mijn router dus niet goed aankan volgens mij. Al het NAT-verkeer gaat dan in ieder geval op z'n gat, terwijl het LAN-verkeer gewoon door blijft lopen. De webinterface van de router zelf is ook niet meer toegankelijk. Kortom, ik heb het idee dat de NAT/routetabel gewoon is volgelopen...

De NAT-snelheid is verder overigens gewoon goed. 100mbit up/down is geen enkel probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-12-2009 19:59 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

LB06 schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:58:
Mijn DIR-655 @1.21EU doet het op zich goed, maar ik loop tegenwoordig steeds vaker tegen het limiet van het aantal concurrent connecties aan. Ik ben fervent torrenter en dan wil het aantal connecties nog wel eens oplopen tot enkele honderden, wat mijn router dus niet goed aankan volgens mij. Al het NAT-verkeer gaat dan in ieder geval op z'n gat, terwijl het LAN-verkeer gewoon door blijft lopen. De webinterface van de router zelf is ook niet meer toegankelijk. Kortom, ik heb het idee dat de NAT/routetabel gewoon is volgelopen...

De NAT-snelheid is verder overigens gewoon goed. 100mbit up/down is geen enkel probleem.
Vrijwel iedere router in deze klasse heeft een max van 200 connecties, dus niet zo vreemd....
(http://www.smallnetbuilde...m_chart&Itemid=&chart=124)

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 27-12-2009 20:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Edgarz schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:13:
[...]

Vrijwel iedere router in deze klasse heeft een max van 200 connecties, dus niet zo vreemd....
Inderdaad, oplossing is om ofwel een linux routertje neer te zetten of om het maximum aantal connecties per torrent te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:13:
[...]

Even goed lezen daar:

The maximum possible number of connections is 200 due to IxChariot license limitations.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

pafdaddy schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:40:
[...]

Even goed lezen daar:

The maximum possible number of connections is 200 due to IxChariot license limitations.
Het werkelijke aantal ligt er niet ver vanaf. De DIR655 kan er in de praktijk 400 aan, maar met heel veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
jaaoie17 schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:02:

Ik quote mezelf even. Weet iemand al een oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

jaaoie17 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:43:
[...]

Heb je de nieuweste beta firmware er al op geflashed? Die verhelpt wat bugs.

ftp://ftp.dlink.com/Gatew...r655_fw_132b09NA_beta.zip

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
SithWarrior schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:07:
[...]

Heb je de nieuweste beta firmware er al op geflashed? Die verhelpt wat bugs.

ftp://ftp.dlink.com/Gatew...r655_fw_132b09NA_beta.zip
Der staat alleen dat dit gefixed is.

Corrects DNS Relay issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Ja inderdaad, dit zorgt ervoor dat die de hele tijd moet rebooten. Plus graag even verder kijken dan dat je neus lang is, er zit namelijk een changelog in plus het bestand wat je nodig hebt: "dir655_fw_132b09NA_beta.bin"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Manuel schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:48:
Ja inderdaad, dit zorgt ervoor dat die de hele tijd moet rebooten. Plus graag even verder kijken dan dat je neus lang is, er zit namelijk een changelog in plus het bestand wat je nodig hebt: "dir655_fw_132b09NA_beta.bin"
Weet wel dat die bestand er in staat. Maar lost dit echt mijn probleem op? Want ik heb het rond de 10 dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 02-01-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik vind het trouwens wel apart dat auto firmware update system van de router zelf nog steeds 1.21eu als meest recentste update aangeeft terwijl 1.30eu al een tijdje uit is.
Op zich heb ik niks te klagen, uptime van 39 dagen op dit moment en werkt zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

jaaoie17 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:35:
[...]

Der staat alleen dat dit gefixed is.

Corrects DNS Relay issue.
Ja maar dit is al beta zo veel op de final 1.32 dus je moet even changelog van vorige beta ook bekijken, dan is er meer gefixed.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:19:
Ik vind het trouwens wel apart dat auto firmware update system van de router zelf nog steeds 1.21eu als meest recentste update aangeeft terwijl 1.30eu al een tijdje uit is.
Op zich heb ik niks te klagen, uptime van 39 dagen op dit moment en werkt zonder enige problemen.
1.30eu non beta al uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
jaaoie17 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:57:
[...]

Weet wel dat die bestand er in staat. Maar lost dit echt mijn probleem op? Want ik heb het rond de 10 dagen.
Je weet het als je het probeert? Wie niet waagt, wie niet wint luidt het gezegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
jaaoie17 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven met Firmware Version: 1.30EUb08 en HW: A4.
Of kan het ook zijn dat @home ongeveer de modem om de 10 dagen reset?
In de logs zijn ook geen vreemde dingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Om de 10 dagen krijg je voor zover bekend is inderdaad een nieuw IP adres toegekent alleen merk ik er weinig van.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste