Vandaag heb ik ook een 655 aangeschaft. Om de router te installeren had ik hem eerst even in de computer kamer gezet. Kreeg alles netjes werkend, internet/shareport/WPA2 enz.
Was toen nog behoorlijk tevreden, van desktop via Gbit lan naar netbook@wireless N kreeg ik 6 a 7mb/sec over het netwerk
Daarna heb ik hem naar beneden gebracht om hem aan mijn Tele2 modem/router te zetten. Nadat ik het IP van de router naar 192.168.1.11 had gezet ging ook dit perfect.
De ellende begon echter toen ik ging kijken hoe de snelheid verder van mijn router af was. De davolink van Tele2 staat bekend als een enorm slechte draadloze router, over de 655 haal ik zelfs NOG lagere snelheden dan via de davolink.
Op exact dezelfde positie haalt mijn netbook over de davolink ongeveer 1.5mb/sec download en over de 655 maar een bedroevende instabiele 200kb/sec. Mijn desktop die verbonden is met een D-link bridge haalde ongeveer 700kb/sec in plaats van de gebruikelijke 1.5mb/sec
Na het uitzetten van Wireless N, zodat de netbook verbonden is met 54mbit ipv 150mbit ging de netbook ook zo'n 700kb/sec
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, waaronder: andere beveiliging, zelf een channel kiezen, alleen G verbindingen toestaan. Niks lijkt te helpen om op wat meer afstand een fatsoenlijke snelheid te halen.
Op een andere laptop die ik heb staan bleek de snelheid en signaalsterkte die windows aangaf ook enorm fluctuerend. Zogauw ik een bestand ging binnenhengelen zakte de verbinding naar low/18mbit terwijl hij tijdens idle'en gewoon braaf naar high/54mbit ging.
Iemand een idee waar het probleem zit, of is de 655 gewoon zo slecht
Groeten, een inmiddels behoorlijke chagrijnige nooberke
Edit:
Firmware: 1.21EU
[
Voor 0% gewijzigd door
nooberke op 23-12-2009 22:37
. Reden: Wat toevoegen ]