Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09
Het probleem:

Ik heb thuis een netwerk, verbonden aan elkaar en het internet via een D-Link DIR 655.

Nu werkt het netwerk prima, via mijn thinkpad t61p (draait Win 7 Ultimate) kan ik mijn desktop (mobo asus p5b deluxe wifi/ap) benaderen. Zowel via draad als wifi. (Op beide PC's heb ik extern bureaublad staan en kan ook over en weer inloggen).

Nu wil ik, lui als ik ben, vanaf mijn thinkpad de desktop via WOL kunnen aanzetten. In de bios van de desktop staat er geen echte WOL setting maar wel power over pci / pci-e. Dat vond ik hier terug: http://vip.asus.com/forum...AP&SLanguage=en-us&page=1

Ook heb ik in windows op de desktop gekeken bij de nic of wol was toegestaan (magic packet kan hij ontvangen).

Ik heb met wake on lan monitor gekeken of, wanneer ik het commando geef en naar het mac-adress het magic packet stuur, deze aankomt. Dit is niet het geval.
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-monitor.aspx

Er zit iets mis in mijn netwerk gebeuren geloof ik? In mijn router (DIR 655 van Dlink, welke op de laatste firmware te weten 1.30 draait) heb ik ook portforwarding voor WOL aangezet in de 'virutual server setting'.....

Waar gaat het fout? Kan iemand me opweg helpen? Ik wil eerst wol aan de praat, daarna nog eens kijken of het ook nog via internet kan....

Graag jullie advies :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Al eens geprobeerd met een cross-cable, om zo uit te kunnen sluiten dat de router het probleem is?

En er moeten in Windows 7 twee dingen gecontroleerd worden bij de netwerkkaart:
1) of in de driver zelf (tabblad 'Advanced' Wake on LAN actief is (afhankelijk van het merk netwerkkaart hoe dat heet. Bij Realtek heet dat gewoon 'Wake on Magic Packet').
2) of bij 'Power Management' 'Allow this device to wake the computer' aanstaat en eventueel 'Only allow a magic packet to wake the computer'.

Verder, welk tooltje gebruik je om het WoL- packet te sturen? Onder Linux moet ik bij het command- line tooltje 'etherwake' aangeven welke interface ik moet gebruiken. Stuurt het tooltje het commando wel over de goede interface?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
crosscable heb ik niet getest, heb ik ook niet helaas. Wil er wel eentje aanschaffen als het echt nodig is?

Ik heb het idee dat ik wat moet regelen in de router instellingen.

Ik zal straks even alles nakijken in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Een gewone kabel werkt vaak ook wel, tegenwoordig hebben de meeste netwerkpoorten wel auto MDI-X, wat betekent dat ze zelf kunnen detecteren of ze moeten crossen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Dus rechtstreeks met een lan kabel mijn pc verbinden met mijn laptop is genoeg? Overigens: ik kan nu wel WOL doen als de PC in sluimerstand staat. Dezelfde PC wil niet met WOL aan als deze uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ik krijg het ook niet aan de praat met de DIR 655. Het probleem schijnt hem te zitten in het niet hebben van statische ARC zodat het MAC adres niet onthouden wordt (of zoiets :P ).

Als ik UDP port 7 forward naar het ip adres van de te wekken pc werkt het wel, behalve als hij meer dan een minuut in standby staat. Dan is de router hem vergeten en forward hij het pakketje niet meer.

De oplossing zou hem moeten zitten in het gebruiken van een virtual server en die te forwarden naar het broadcast ip adres, in mijn geval 192.168.0.255. Maar bij mij komt er dan geen pakketje aan. Ik zie ook niks inb het log van de router. Iemand met meer kennis van zaken een idee?
Pagina: 1