Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

trankilo schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:07:
[...]

Ik denk niet dat het aan Ziggo ligt in dit geval hoewel we dat pas zeker kunnen zeggen als we de sig-waarden weten. 35Mb/s is namelijk geen snelheid die overeenkomt met een abbo. Kan je niet met een andere laptop/PC proberen. De buurman/vrouw even vragen bv. Dan kan je iig uitsluiten dat het aan jouw kant mis gaat.
Ik denk inderdaad ook niet dat het ziggo is. Ik vermoed een brak modem, of toch ernstig signaal verlies op de coax aansluitingen.

Ik zit hier ruim in de computers, en met twee laptops en een goeie desktop continue strak de genoemde waardes. Ik denk dat het modem hier op intraint en niet hoger komt.

Daarom wil ik zo graag de modem pagina;s in, dan heb ik in ieder geval getallen om iets mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Ik denk inderdaad ook niet dat het ziggo is. Ik vermoed een brak modem, of toch ernstig signaal verlies op de coax aansluitingen.

Ik zit hier ruim in de computers, en met twee laptops en een goeie desktop continue strak de genoemde waardes. Ik denk dat het modem hier op intraint en niet hoger komt.

Daarom wil ik zo graag de modem pagina;s in, dan heb ik in ieder geval getallen om iets mee te beginnen.
Zoals Buzzfuzz al zij kan je er in als het modem niet online is. Als het modem heel snel online komt en je computer er heel lang over doet om een IP te krijgen dan is er nog een truukje. Start het modem op zonder de coaxkabel naar je datasplitter (UMU/PDF/ETU/CTU whatever) zodat je een 192.168.100.x IP krijgt van het modem. Dan weet het modem het MAC van je netwerkkaart en zal je soms (je leest het goed ;) ) toegang geven tot de webinterface als jet modem online is (het modem weer verbinden met de coax zonder de spanning er af te halen).

EDIT
bedenk me net dat je wel nog eens op docsis-2 zou kunnen zitten, dan is 38Mb/s zo'n beetje het max wat je er uit kan halen.
Ik hoop dat je op de webinterface kan komen, we wachten in spanning af :9

[ Voor 8% gewijzigd door trankilo op 22-08-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Moet je even direct van pc naar modem aansluiten en dan modem even herstarten en gelijk naar 192.168.100.1 gaan, je moet wel erin zijn voordat ie online is
THanks, dat werkte nu wel..

Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/arris1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/arris2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/arris3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/arris4.JPG

Ik kan nog niet veel kaas maken van die getallen. Wel vreemd dat er in het eerste scherm alleen in de 1e lijn data binnen komt en de andere 3 leegblijven.

Heeft iemand wat referentie waardes voor me?

Wat me in ieder geval opvalt is dat de LAN interface snelheid op 100 (full) staat. Moet dat niet op 1000 (FULL) staan? Mijn Dir655 router heeft op de WAN poort de instelling 1000 vast staan, maar lijkbaar trainen ze niet goed in op elkaar. Ze zitten met redelijke goeie fabrieks geknepen CAT5E kabels aan elkaar, maar die kan ik eens vervangen.

Het blijft een apart modem: ik kon er nu ineens vanaf mijn desktop 'gewoon' in, en zag ook dat wat waardes nu compleet anders waren: oa de WAN link speed: die nu correct op 1000 staat...

De rest ligt in dezelfde range..
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/arris1_update.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door superduper op 22-08-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Nou, heb gisteren ook mijn Ziggo DHZ pakket binnen gekregen :). Bij mij gingen het bestelproces als volgt:

12 augustus: Alles-in-een Extra aangevraagd. Er was echter een probleem met het inplannen van een monteur, dus dit zou later op de dag ingevoerd worden.

13 augustus: Toch een voorgevoel dat het niet helemaal lekker gegaan was, en nogmaals gebeld. En inderdaad, de bestelling was niet goed doorgekomen (wat een verrassing :P). Bestelling opnieuw ingevoerd.

14 augustus: Bestelling staat bij "Mijn ziggo" en dan "Mijn orders".

15 augustus: Bevestigingsbrief binnen gekregen. Heb toen een oud Motorola SB5101E modem geactiveerd. Dit werkte en ik had (volgens de speedtests) een snelheid van 20/3 (de werkelijke snelheid lag iets lager).

22 augustus: Ziggo DHZ pakket binnen gekregen. Instructies in het pakket gevolgd en het Arris modem aangesloten. Na activatie (dit werkt op meerdere modems blijkbaar :D) had ik een snelheid van 50/5 (de werkelijke snelheid lag iets lager).

Al met al toch vrij vlot gegaan. Ik heb de telefonie nog niet getest en ik kan ook nog niet zeggen of de verbinding stabiel is. De speedtest van Ziggo gaf de snelheid van 48.3 / 4.6 aan. Speedtest.net gaf het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/546240016.png

En dit met een Linksys WRT54GL (via het bedrade netwerk) met Tomato firmware. Toch netjes voor zo'n oud beestje :).

Al met al (nu nog) tevreden met het resultaat :).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb iets vreemds:
Gisteren heb ik *EINDELIJK* mijn Arris modem geinstalleerd en bij alle speedtests haal ik downstream zo'n 49MBit, maar blijft de test hangen bij de upstream test.
Dit gebeurt bij:
http://speedtest.ziggo.nl
http://www.speedtest.nl
http://www.speedtest.net
http://www.mordax.nl

Het lijkt dus bij mij te liggen... Modem al een reset gegeven, router een reset... Mijn ideeen raken nu een beetje op :(
En ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik anders een upload test kan doen vanuit huis.

Heeft iemand een gelijk probleem en/of een manier om mijn upload te testen?

edit: Ok, de upstream test doet het nu, maar is slechts 0.7MBit (terwijl het zo'n 5 zou moeten zijn).
Straks maar even met Ziggo bellen :(
Ik woon in een nieuwbouwhuis en alles is redelijk niet (<7 maanden) dus ook mijn AOP. Met mijn vorige modem haalde ik wel 3.5MBit upload, dus theoretisch moet het mogelijk zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door rally op 23-08-2009 08:00 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb net dat icoontje aangevinkt in de taakbalk rechts voor het netwerk.
Als ik eroverheen ga met de muis geeft deze aan dat het met 4,2 Mbps verbonden is met het netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/stefan.robben/verbinding.JPG

Is dit niet een beetje weinig ?

AIE-extra
Alle netwerkverbindingen zijn gigabit

Edit: al gevonden, verkeerde icon aangevinkt in netwerkverbindingen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/stefan.robben/verbinding1.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 23-08-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:19
Zap schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:52:
Om de webinterface van het modem te kunnen benaderen dien je naast het externe IP-adres dat via DHCP wordt verkregen een extra (virtuele) (WAN-) interface met een vast IP-adres in de 192.168.100.x range aan te maken. In de meeste op Linux gebaseerde routers en in Windows is dit geen probleem. Vreemd genoeg werkt het met een IP-adres uit een andere range soms wel en op andere momenten niet, waarschijnlijk t.g.v. een firmware-bug (in de configuratie van de meeste thuisnetwerken zou het standaard goed gerouteerd moeten worden, dus een oorzaak in het modem is waarschijnlijk).
Heb ik ook. Soms kom ik via 192.168.100.1 in de interface van de modem, meestal echter niet. Lijkt me een modem firmware bug. Ik verander niks en dan kan het zo gebeuren dat 5 uur later ik er wel inkom. Ik snap niet dat de Arris programmeurs bij hun tests van de firmware niet zagen dat de toegang via 192.168.100.1 in 90% van de keren niet werkt en dan ineens zonder dat je ook maar iets wijzigt of anders doet, wel. Ik kan geen logica ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... update:
Na diverse herstarts heb ik dan eindelijk 4.5MBit upload.
Maar soms komt de modem na een herstart niet online. Dan moet ik alle stekkers er uit halen en wachten tot hij volledig is opgestart.

Overigens heb ik de Ziggo helpdesk gebeld en die zeggen dat ze nog erg druk bezig zijn om de Arris modems van stabieler te maken en dat ze hopen dat dit voor 1 september is gebeurd (deze jongen klonk wel alsof hij verstand van zaken had).

Dus maar even afwachten. I.i.g. is die 50MBit onwaarschijnlijk snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:28:
Heeft iemand wat referentie waardes voor me?

Wat me in ieder geval opvalt is dat de LAN interface snelheid op 100 (full) staat. Moet dat niet op 1000 (FULL) staan? Mijn Dir655 router heeft op de WAN poort de instelling 1000 vast staan, maar lijkbaar trainen ze niet goed in op elkaar. Ze zitten met redelijke goeie fabrieks geknepen CAT5E kabels aan elkaar, maar die kan ik eens vervangen.

Het blijft een apart modem: ik kon er nu ineens vanaf mijn desktop 'gewoon' in, en zag ook dat wat waardes nu compleet anders waren: oa de WAN link speed: die nu correct op 1000 staat...
Signaal is prima, maar ik zou eens kijken naar beveiligings instellingen in de router, bij mij was het Intrusion Prevention Systems die gewoonweg begrensde richting de 25Mbit, heel bizar voor een Cisco/Linksys router 8)7
Betekent iets minder veilig, maar ja de primaire firewall is wel up en daarnaast hebben we nog Symantec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

Signaal is prima, maar ik zou eens kijken naar beveiligings instellingen in de router, bij mij was het Intrusion Prevention Systems die gewoonweg begrensde richting de 25Mbit, heel bizar voor een Cisco/Linksys router 8)7
Betekent iets minder veilig, maar ja de primaire firewall is wel up en daarnaast hebben we nog Symantec.
Ik heb een dir 655, en de IPS aan/uitzetten maakt geen verschil. Ik haal deze waardes ook direct achter het modem zodat ik de router ook niet echt als de veroorzaker zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
DrJamez schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:46:
Nou, heb gisteren ook mijn Ziggo DHZ pakket binnen gekregen :). Bij mij gingen het bestelproces als volgt:

12 augustus: Alles-in-een Extra aangevraagd. Er was echter een probleem met het inplannen van een monteur, dus dit zou later op de dag ingevoerd worden.

13 augustus: Toch een voorgevoel dat het niet helemaal lekker gegaan was, en nogmaals gebeld. En inderdaad, de bestelling was niet goed doorgekomen (wat een verrassing :P). Bestelling opnieuw ingevoerd.

14 augustus: Bestelling staat bij "Mijn ziggo" en dan "Mijn orders".

15 augustus: Bevestigingsbrief binnen gekregen. Heb toen een oud Motorola SB5101E modem geactiveerd. Dit werkte en ik had (volgens de speedtests) een snelheid van 20/3 (de werkelijke snelheid lag iets lager).

22 augustus: Ziggo DHZ pakket binnen gekregen. Instructies in het pakket gevolgd en het Arris modem aangesloten. Na activatie (dit werkt op meerdere modems blijkbaar :D) had ik een snelheid van 50/5 (de werkelijke snelheid lag iets lager).

Al met al toch vrij vlot gegaan. Ik heb de telefonie nog niet getest en ik kan ook nog niet zeggen of de verbinding stabiel is. De speedtest van Ziggo gaf de snelheid van 48.3 / 4.6 aan. Speedtest.net gaf het volgende resultaat:
[afbeelding]

En dit met een Linksys WRT54GL (via het bedrade netwerk) met Tomato firmware. Toch netjes voor zo'n oud beestje :).

Al met al (nu nog) tevreden met het resultaat :).
En je hebt verder niets aan instellingen gezeten van de router?

Ik wacht nog steeds op de modem en heb nog geen mail gehad. Begin nu wel een beetje angstig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
jaaoie17 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Ik heb er de Tomato firmware ingezet, en verder gekeken of QoS uit staat. Verder heb ik niets aan de instellingen veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een korte vraag. Zojuist met Ziggo zelf gebeld (2x omdat ze het niet wisten, of geen duidelijk antwoord gaven).

We willen graag digitale TV nemen. Daarbij krijg je een digitale decoder. Nu willen we daar graag een HDD-recorder op aansluiten om zo films automatisch (via de digitale gids) op te nemen en later weer af te spelen. Geen van de medewerkers kon mij vertellen of dat mogelijk is.

Dit zou toch mogelijk moeten zijn als de digitale decoder 2x een scart-uit heeft?

Hopelijk kan iemand uitleggen of dat dit mogelijk is of niet met een digitale decoder van Ziggo. Ze bieden zelf wel een andere optie aan waar de decoder en de recorder geïntegreerd zijn maar die oplossing kost 300/400 euro wat erg veel is als de recorder los 150euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt inderdaad prima opnemen. Houdt er echter wel rekening mee dat de standaard door Ziggo geleverde decoder maar een tuner heeft. Je kunt dus niet digitaal opnemen en tegelijk een andere zender digitaal kijken. Verder moet inderdaad je decoder afgesteld worden op het kanaal dat je op wilt nemen, aangezien de recorder alleen het binnenkomende scartsignaal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! Ik was er inderdaad al bang voor dat er maar één tuner in zou zitten. Zijn er eventueel andere oplossingen om toch de HDD-recorder aan te sluiten en iets anders te kunnen kijken die goedkoper zijn dan de oplossing van Ziggo?

Als laatste oplossing zouden we natuurlijk kunnen kiezen voor gewone analoge TV dan zou het geen probleem zijn iets te kijken en iets anders op te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

jaaoie17 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Ik wacht nog steeds op de modem en heb nog geen mail gehad. Begin nu wel een beetje angstig te worden.
Ik heb ook helang moeten wachten en behalve de brief geen enkele aankondiging meer gehadL ineens stond de postbode met het ding voor de deur. Kan dus elk moment gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mijn nieuwe modem was er 2 werkdagen na de brief.
Aangezien het bijna 1 september is (nog iets meer dan een week), kan het voor degene die nog geen nieuwe modem hebben ontvangen niet zo heel lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Vandaag is het een en al ellende met het arris modem, veel timeouts en wegvallende verbindingen..
Het heeft hier 2 weken stabiel achter elkaar gewerkt 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14

Pinjataaa

Hit me!

Hoe kom je er achter wat je Ziggo e-mail adres is? Ik kan het nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
DrJamez schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Ik heb er de Tomato firmware ingezet, en verder gekeken of QoS uit staat. Verder heb ik niets aan de instellingen veranderd :)
ah wat ben ik blij om dit te horen! Ik heb zelf ook een wrt54GL met tomato firmware erop (top ding trouwens) en ging al twijfelen of ik em moest vervangen als ik 50/5 speeds krijg. Ik wil t liefst houden, omdat het echt een top ding is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Rainesh schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

ah wat ben ik blij om dit te horen! Ik heb zelf ook een wrt54GL met tomato firmware erop (top ding trouwens) en ging al twijfelen of ik em moest vervangen als ik 50/5 speeds krijg. Ik wil t liefst houden, omdat het echt een top ding is.
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar wireless haal je niet die snelheden he ;). Dan zit je gewoon rond de max van het apparaatje (bij mij komt ie op 20.7 / 4.5 als ik via wireless zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Hier ging het de laatste tijd best lekker met het nieuwe arris modem ter vervanging van de ubee die in het cogas gebied blijkbaar nogal problemen had. Laatste dagen valt echter spontaan het internet weg voor een half minuutje ongeveer, de (gefilterde) logfile van de router zegt dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
aug-23  05:00:14    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  05:00:12    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  05:00:05    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:59:45    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  04:09:39    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:09:37    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  04:09:30    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:09:10    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:43:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:43:19    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:43:12    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:42:52    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:35:56    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:35:53    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:35:46    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:35:26    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:11:57    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:11:54    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:11:48    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:11:27    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  20:28:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  20:28:18    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  20:28:11    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  20:27:51    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  19:42:30    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  19:42:28    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  19:42:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  19:42:01    2009    WAN interface cable has been disconnected

Lijkt er haast op dat het modem telkens een reset krijgt ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:40:
Ik had even een korte vraag. Zojuist met Ziggo zelf gebeld (2x omdat ze het niet wisten, of geen duidelijk antwoord gaven).

We willen graag digitale TV nemen. Daarbij krijg je een digitale decoder. Nu willen we daar graag een HDD-recorder op aansluiten om zo films automatisch (via de digitale gids) op te nemen en later weer af te spelen. Geen van de medewerkers kon mij vertellen of dat mogelijk is.

Dit zou toch mogelijk moeten zijn als de digitale decoder 2x een scart-uit heeft?

Hopelijk kan iemand uitleggen of dat dit mogelijk is of niet met een digitale decoder van Ziggo. Ze bieden zelf wel een andere optie aan waar de decoder en de recorder geïntegreerd zijn maar die oplossing kost 300/400 euro wat erg veel is als de recorder los 150euro kost.
Nadeel, je moet dan kijken wat je opneemt, neem bijv een Humax 5050i dan heb je een ziggo decoder met HDD en HD ondersteuning :) Kan je mooi film1,2,3 etc opnemen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

tijntjethf schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:28:
Hier ging het de laatste tijd best lekker met het nieuwe arris modem ter vervanging van de ubee die in het cogas gebied blijkbaar nogal problemen had. Laatste dagen valt echter spontaan het internet weg voor een half minuutje ongeveer, de (gefilterde) logfile van de router zegt dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
aug-23  05:00:14    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  05:00:12    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  05:00:05    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:59:45    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  04:09:39    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:09:37    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  04:09:30    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  04:09:10    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:43:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:43:19    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:43:12    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:42:52    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:35:56    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:35:53    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:35:46    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:35:26    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:11:57    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:11:54    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-23  03:11:48    2009    WAN interface cable has been connected
aug-23  03:11:27    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  20:28:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  20:28:18    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  20:28:11    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  20:27:51    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  19:42:30    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  19:42:28    2009    WAN interface cable has been disconnected
aug-22  19:42:21    2009    WAN interface cable has been connected
aug-22  19:42:01    2009    WAN interface cable has been disconnected

Lijkt er haast op dat het modem telkens een reset krijgt ofzo :?
Misschien een mol die aan je groene coax buitens huis zit te knabbelen :+

Maar alle gekheid op een stokje, dit kan van alles zijn. Coax kabeltje tussen modem en splitter. Groene coax kabel. Of misschien wel de splitter en/of versterker in de straatkast. Dus het is gewoon ff een kwestie van storingzoeken. ;)

Het lijkt mij in ieder geval niet op een modem reset. Ik weet niet wat het weer op dat tijdstip bij jullie was maar als dat op het een of andere manier maar niet van invloed was.

[ Voor 8% gewijzigd door LogiForce op 23-08-2009 17:16 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
belangrijke tip!

Een paar pagina`s terug schrijft iemand over een scanover die je kunt doen binnen het arris modem (tenminste, als de arris benaderbaar is!) In zijn geval, en de mijne ook, is het modem nu wel stabiel en heeft sinds 2 dagen gen uitval meer gehad.

Dus wellicht dat deze methode bij andere ook de oplossing biedt om uitval te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gister ook het nieuwe modem (Arris) binnengekregen. De boel aangesloten en het werkt allemaal perfect. Speedtests geven ongeveer 49,5mb/4,8mb aan, fijne waarden, niets aan doen.

Draadloze router moet nu echter wel echt vervangen worden, van bovenstaande waarden (bedraad) blijft draadloos weinig over. Ik lees hier veel over de D-Link routers. Zijn dit de enige die de nieuwe snelheden lekker routeren>? En hoe snel zijn draadloos de verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:25:
Hier gister ook het nieuwe modem (Arris) binnengekregen. De boel aangesloten en het werkt allemaal perfect. Speedtests geven ongeveer 49,5mb/4,8mb aan, fijne waarden, niets aan doen.

Draadloze router moet nu echter wel echt vervangen worden, van bovenstaande waarden (bedraad) blijft draadloos weinig over. Ik lees hier veel over de D-Link routers. Zijn dit de enige die de nieuwe snelheden lekker routeren>? En hoe snel zijn draadloos de verbindingen?
Sitecom WL-308 en Dlink 655/855 zijn mooie routers er voor. Als je draadloos de 50Mbps wil halen, moet je natuurlijk wel ook een N-ontvanger op je pc/laptop hebben.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
LogiForce schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:11:
[...]

Misschien een mol die aan je groene coax buitens huis zit te knabbelen :+

Maar alle gekheid op een stokje, dit kan van alles zijn. Coax kabeltje tussen modem en splitter. Groene coax kabel. Of misschien wel de splitter en/of versterker in de straatkast. Dus het is gewoon ff een kwestie van storingzoeken. ;)

Het lijkt mij in ieder geval niet op een modem reset. Ik weet niet wat het weer op dat tijdstip bij jullie was maar als dat op het een of andere manier maar niet van invloed was.
Tijd voor een paar mollenklemmen dus 8)

Hier binnenshuis is er niks veranderd de afgelopen paar dagen, terwijl het toch zeker een dikke week goed heeft gewerkt.. Zou natuurlijk altijd kunnen dat er *spontaan* een splitter ofzo kapot gegaan is, maar ik wacht het nog maar even af en hoop dat het probleem zich net zo spontaan weer oplost.. Anders maar wat kabeltjes vervangen en daarna weer tientallen euros verspillen aan verschillende telefoontjes met de TD :/

Uiteraard komt dit net nadat ik het lef had om eindelijk tegen anderen te beweren dat Ziggo bij ons toch weer redelijk stabiel was en dat hun de gok ook wel weer konden wagen om het te proberen :')

[ Voor 8% gewijzigd door tijntjethf op 23-08-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Rainesh schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

Inloggen op " mijn ziggo " of een account aanmaken. Heb je geen ziggo adres kun je er eentje aan laten maken.
Heb ik via thuishulp gedaan

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

Heej,

Ik merk net ineens dat ik een snelheidsverhoging heb gehad bij Ziggo!

Alles in 1 Plus, postoce 5469. Mijn nieuwe snelheid is nu +- 2400 kb/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De speedtest is nu *eindelijk* ok:
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2345/4537/speed.io.png

[ Voor 4% gewijzigd door rally op 24-08-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
Kan iemand mij misschien vertellen welke digitale tv-ontvanger ziggo tegenwoordig standaard levert bij hun digitale-tv pakket ??

Op de site van ziggo kan ik enkel vinden welke decoders "gecertificeerd" zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door daanNL op 23-08-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 of 3 dagen geleden ook de verhoging gehad zit nu rond de 2500kb (alles in 1 plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:21:
belangrijke tip!

Een paar pagina`s terug schrijft iemand over een scanover die je kunt doen binnen het arris modem (tenminste, als de arris benaderbaar is!) In zijn geval, en de mijne ook, is het modem nu wel stabiel en heeft sinds 2 dagen gen uitval meer gehad.

Dus wellicht dat deze methode bij andere ook de oplossing biedt om uitval te voorkomen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:13:
Reset knopje al eens ingedrukt met een paperclip/naald (zit achterop) ?
Dat werkte voor mij wel, misschien ook voor jou ;)
Duurt wel even voordat ie weer teug is, maar zo komt wel de firmware erop nieuw in en gelijk de nieuwste.
Die zou je wel bedoelen en dit kreeg ik te horen van een medewerker van Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

We zijn hier van plan om Ziggo Alles in 1 Plus te bestellen. Ik heb nog een paar vragen mbt modem en router:
  1. Welk modem krijg ik?
    1. Zit hier een ingebouwde router in?
      1. Kan ik daar een eigen VOIP netwerken instellen (VoipBuster bijvoorbeeld)? (minimaal 2)
      2. Kan ik instellen dat als we gebeld worden, dat er 200kB/s gereserveerd wordt voor het bellen zodat als er hard gedownload wordt, je dat niet merkt met het bellen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
HaTe schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:29:
We zijn hier van plan om Ziggo Alles in 1 Plus te bestellen. Ik heb nog een paar vragen mbt modem en router:
  1. Welk modem krijg ik?
      1. Kan ik daar een eigen VOIP netwerken instellen (VoipBuster bijvoorbeeld)? (minimaal 2)
      2. Kan ik instellen dat als we gebeld worden, dat er 200kB/s gereserveerd wordt voor het bellen zodat als er hard gedownload wordt, je dat niet merkt met het bellen?
Als ik het goed heb is door QOS voor uitgevonden. Kan je als het goed is op elke moderne router instellen, dus wat dat betreft hoort het geen probleem te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Laatst online: 23:40

sanzut

It's always christmas time

HaTe schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:29:
  1. Welk modem krijg ik?
Half jaartje geleden:
1. Motorola SBV5121E
1a Nee
1ai nvt
1aii dit is niet noodzakelijk. 2,5 MBit is voor het echte internetten. Telefonie en digitale TV komen daar nog bovenop, dus er is altijd ruimte gereserveerd voor het bellen en TV kijken!

[ Voor 54% gewijzigd door sanzut op 23-08-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oke, daar is QoS voor ja :) Dat had ik ook kunnen vragen ja.. maar ben eigenlijk vergeten te vragen of je dan (in het geval deze niet in het modem zit) een router krijgt van Ziggo, zo ja welke is dat?

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 23-08-2009 21:12 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
HaTe schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:12:
Oke, daar is QoS voor ja :) Dat had ik ook kunnen vragen ja.. maar ben eigenlijk vergeten te vragen of je dan (in het geval deze niet in het modem zit) een router krijgt van Ziggo, zo ja welke is dat?
Nee die krijg je niet. Je moet zelf een router kopen.
Je kan wel via Ziggo een router kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrBlueEyes op 23-08-2009 21:14 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oke duidelijk! Bedankt allemaal :) Dan maar even een goede router kopen (of heeft iemand een tip? :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik constateer zojuist problemen met mijn Digitale TV (Humax decoder). Alle kanalen doen het prima, op RTL 4, 5, 7 en SBS na. Deze haperen gigantisch en het signaal komt slecht binnen. Ik zit in gebied 2331. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Nou na bijna 3 weken een stabiele verbinding te hebben gehad met het nieuwe modem is dat nu wel over.
Gistermiddag was het al drama, gisteravond weggeweest.

Ik kom thuis en constateer dat de verbinding wéér is weggevallen. Modem van het stroom af, wachten tot deze weer klaar is met opstarten, router een trap gegeven en weer vrolijk naar boven lopen.

Hmm geen internet verbinding, raar.
Ik open IE en ga naar de router, die vervolgens vrolijk aangeeft dat deze een connectie met het modem heeft verkregen met een goed IP/DNS etc van Ziggo.

Raar.. geen internet dan.
Ik nog maar een keer de modem en router restarten, hmm nu helemaal niks??
Nog maar een keer dan.. en vervolgens precies hetzelfde verhaaltje als hierboven.

Toen ik heb het maar opgegeven want ik moest er immers weer vroeg uit de volgende dag.
Vanochtend heb ik ook nog even gekeken maar precies hetzelfde verhaal, of hij krijgt verbinding maar vervolgens werkt internet niet .. of er gebeurd helemaal niks.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij is de verbinding zojuist al 2x weggevallen, 08:57:26 en 09:04:56. Lekker begin van een dagje thuiswerken waarbij hele dag een remote desktop verbinding wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Helsie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:15:
Bij mij is de verbinding zojuist al 2x weggevallen, 08:57:26 en 09:04:56. Lekker begin van een dagje thuiswerken waarbij hele dag een remote desktop verbinding wordt gebruikt.
Bij jou komt de verbinding tenminste nog terug!
Ik heb sinds gisteren begin van de avond al geen internet meer.

Nu is dat niet erg als ik niet thuis ben maar ik wil toch wel graag een werkende verbinding als ik thuis ben.
Maar inderdaad als je via RDP werkt is een stabiele verbinding toch wel lekker.

Wat een geouwehoer is het toch met de nieuwe modems. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Vorige week via de website een upgrade van AIO-P naar AIO-E aangevraagd maar ondertussen niks meer van Ziggo vernomen. Natuurlijk ook nog steeds upgrade gehad. Het juiste modem heb ik bij AIO-P al gekregen dus daar hoef ik niet op te wachten.

Enkele weken terug wist de helpdesk mij te vertellen dat upgrades in principe binnen 24 uur doorgevoerd werden. Kan ik er vanuit gaan dat dit het zoveelste is waar Ziggo in faalt of ben ik nu gewoon een doemdenker? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:24

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Bij mij reset het modem zich ook regelmatig, gisternacht om 00:30 gebeurde dat 4 keer achter elkaar, wel kwam steeds de verbinding weer terug.

Vanmorgen ook weer 2 keer een auto reset, waarbij de laatste keer de verbinding niet meer terug kwam, maar nadat ik de stekker van het arris modem eruit haalde en 2 minuten later weer terug had ik weer internet.

Ik heb vanmorgen toch maar gebeld met ziggo en een monteur ingeschakeld voor deze week, ben benieuwd of dat nog iets oplevert.

Wat de ziggo medewerker me wel kon vertellen is dat deze week een firmware update op het netwerk zou komen die een aantal problemen zou moeten oplossen, dus misschien dat dit ook nog wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:20:
Bij mij reset het modem zich ook regelmatig, gisternacht om 00:30 gebeurde dat 4 keer achter elkaar, wel kwam steeds de verbinding weer terug.

Vanmorgen ook weer 2 keer een auto reset, waarbij de laatste keer de verbinding niet meer terug kwam, maar nadat ik de stekker van het arris modem eruit haalde en 2 minuten later weer terug had ik weer internet.

Ik heb vanmorgen toch maar gebeld met ziggo en een monteur ingeschakeld voor deze week, ben benieuwd of dat nog iets oplevert.

Wat de ziggo medewerker me wel kon vertellen is dat deze week een firmware update op het netwerk zou komen die een aantal problemen zou moeten oplossen, dus misschien dat dit ook nog wat toevoegt.
Hier gebeurd dat nu ook sinds zaterdag.
De modem komt alleen zelf niet meer terug online, deze blijft hangen bij het DS lampje.
Het powerlampje/DS/activiteitslampje(verbinding met de router) branden dan en voor de rest gebeurd er helemaal niks.

Baal er wel van want in 1e instantie is er de afgelopen 2 weken niks gebeurd en heeft het stabiel gewerkt.
Als ik straks thuis ben hoop ik dat het weer werkt en anders gaan gewoon bellen met Ziggo.

Wel jammer dat het zo loop want hier scoren ze niet echt punten mee denk ik.
Je kan straks je hart vasthouden als ze straks naar 80/10 mbit gaan en volgend jaar over de 100mbit heen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Ik heb Alles in 1 Extra besteld. Heb een DIR-615. Is een 100Mbit router. Heb ik een nieuwe router nodig? Klink mss dom omdat het een 50Mbit internet verbinding is, maar omdat ik hier en daar lees dat mensen hun routers veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Mijn ervaring met Ziggo is goed, tot nog toe. Ik ben in maart/april verhuisd naar een regio waar Ziggo actief is en we hebben na extreem veel gedonder met de spookfacturen van UPC destijds onze hoop nu maar op ZIggo gevestigd.

We zijn net omhoog gegaan van 10/1,5 Mbit naar 20/3 (AiE plus heet dat geloof ik) en dat is een prettige gewaarwording; even een nieuwe distro - ik klooi graag met de verschillende linux distro's - binnentrekken duurt een stuk korter, video-conferences hebben duidelijk baat bij de betere upload en een demo binnenhalen op de PS3 is zo gebeurd. Ook downloaden uit nieuwsgropen - ik volgen een paar series die hier in NL simpleweg niet uitgezonden worden - werkt soepel. Kortom; die verbinding is heel prettig. Nu Ziggo zo kwistig aan het rondstrooien is met de hogere internetsnelheden wil ik ook wel eens een maandje proberen of die 50Mbit in de praktijk ook handig is om te hebben en of het de 15 euro extra ook wel waard is.

Wat ik me afvraag is het volgende:

1) Als ik nu een wijziging indien van AiE plus naar Extra, kan ik dan een maand later besluiten weer terug te gaan naar Plus en wat kost me dat dan? Ik zie wel staan dat de opzegtermijn een maand is, maar is dat in dit geval ook zo?

2) Ik heb nu nog geen Docsis 3.0 modem. Als ik de Extra variant bestel gaan ze een 3.0 apparaat opsturen. Moet die dan, als ik weer terug zou willen naar Plus, terug gestuurd moeten worden?

3) In december ga ik verhuizen en moet ik mogelijk mijn AiE pakket helemaal opzeggen (als ik ergen heenga waar geen Ziggo beschikbaar is. Heeft het uitvoeren van bovenstaand plan mogelijk nog consequenties voor de algehele opzegtermijn voor zover iemand kan bedenken?

Waarschijnlijk zijn er personen onder jullie die mij wat al te voorzichtig vinden, maar ik heb echt een hoop gedonder gehad met UPC en wil een aantal zaken graag (redelijk) zeker weten wat dit betreft.

PS de doorvoer van mijn router gaat geen probleem zijn, de oude vertrouwde Netscreen moet in ieder geval de 75 Mbit wel kunnen halen. Netwerk is Gbit met als weakest link een verbinding naar de studeerkamer; een Powerline verbinding die effectief toch nog 50 Mbit haalt.

[ Voor 0% gewijzigd door garp op 24-08-2009 12:09 . Reden: B werd een smiley, A,B,C opsommingen veranderd naar 1,2,3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
garp schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:02:
Mijn ervaring met Ziggo is goed, tot nog toe. Ik ben in maart/april verhuisd naar een regio waar Ziggo actief is en we hebben na extreem veel gedonder met de spookfacturen van UPC destijds onze hoop nu maar op ZIggo gevestigd.

We zijn net omhoog gegaan van 10/1,5 Mbit naar 20/3 (AiE plus heet dat geloof ik) en dat is een prettige gewaarwording; even een nieuwe distro - ik klooi graag met de verschillende linux distro's - binnentrekken duurt een stuk korter, video-conferences hebben duidelijk baat bij de betere upload en een demo binnenhalen op de PS3 is zo gebeurd. Ook downloaden uit nieuwsgropen - ik volgen een paar series die hier in NL simpleweg niet uitgezonden worden - werkt soepel. Kortom; die verbinding is heel prettig. Nu Ziggo zo kwistig aan het rondstrooien is met de hogere internetsnelheden wil ik ook wel eens een maandje proberen of die 50Mbit in de praktijk ook handig is om te hebben en of het de 15 euro extra ook wel waard is.

1) Als ik nu een wijziging indien van AiE plus naar Extra, kan ik dan een maand later besluiten weer terug te gaan naar Plus en wat kost me dat dan? Ik zie wel staan dat de opzegtermijn een maand is, maar is dat in dit geval ook zo?

2) Ik heb nu nog geen Docsis 3.0 modem. Als ik de Extra variant bestel gaan ze een 3.0 apparaat opsturen. Moet die dan, als ik weer terug zou willen naar Plus, terug gestuurd moeten worden?

3) In december ga ik verhuizen en moet ik mogelijk mijn AiE pakket helemaal opzeggen (als ik ergen heenga waar geen Ziggo beschikbaar is. Heeft het uitvoeren van bovenstaand plan mogelijk nog consequenties voor de algehele opzegtermijn voor zover iemand kan bedenken?

Waarschijnlijk zijn er personen onder jullie die mij wat al te voorzichtig vinden, maar ik heb echt een hoop gedonder gehad met UPC en wil een aantal zaken graag (redelijk) zeker weten wat dit betreft.

PS de doorvoer van mijn router gaat geen probleem zijn, de oude vertrouwde Netscreen moet in ieder geval de 75 Mbit wel kunnen halen. Netwerk is Gbit met als weakest link een verbinding naar de studeerkamer; een Powerline verbinding die effectief toch nog 50 Mbit haalt.
Dit zijn echt precies van die vragen die de helpdesk uitstekend kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garp schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:02:

Ik zou in 4 maanden niet zoveel wijzigingen doorvoeren.

Tenminste niet als je het probleemloos wil laten verlopen.

De punten die je aangeeft zijn mogelijk, maar je hebt een nieuw modem nodig voor de AiE. Dat duurt weer even voordat je die hebt. Dan wil je misschien weer terug...ze houden je dan iig aan een kalendermaand.
Dus dat houdt in dat je pas eind okt kan downgraden.
Je hebt dan twee maanden voor de verhuizing, dan moet je opzeggen in nov ivm een kalendermaand opzegtermijn.

En dat alleen om het even te proberen...ik zou het even uitzitten tot december. Scheelt je een hoop problemen en zorgen omdat het toch niet soepel ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
JJerome schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Dit zijn echt precies van die vragen die de helpdesk uitstekend kan beantwoorden.
Klopt, en die ga ik ze ook zeker stellen. Echter zijn hier mogelijk ervaringsdeskundigen aanwezig die dit scenario al eens doorlopen hebben. Hun kennis kan voor mij interessant zijn. Als ik destijds op de kennis en kunde van de UPC helpdesk zou hebben vertrouwd zou ik nu een BKR-registratie aan mijn broek hebben van heb-ik-jou-daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mijn modem heeft het dondagavond begeven tijdens het onweer.

Alleen het powerlampje knipperde nog.

Ik vrijdag bellen, moest ik de stroom er 2 uur afhalen, kijken of hij het dan wel weer deed.
Deed het dus niet. Wat ik ook wel verwacht en gezegd had.

Ik vanochtend weer bellen, helpdeskmedewerker was het met mij eens dat het modem
overleden was.

Hij zegt: "ik plan een monteur in"
Ik zeg: "dat hoeft toch niet, stuur maar een nieuwe, dan hang ik hem er zelf wel tussen"
Hij zegt: "dan duurt het 2 weken, ik kan voor woendag al een monteur inplannen, die neemt dan een
nieuwe mee"
Ik: :/ "Doe dan maar een monteur"

Is toch eigenlijk onnozel, moet ik weer regelen dat er woendagmiddag iemand is, en de Ziggo moet een monteur laten rijden. 8)7

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
robbinonline schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Misschien dat de kabel die Ziggo meelevert van slechte kwaliteit is? Is volgens mij ook maar 4 aards ?!
De meegeleverde 25 meter UTP-kabel van Ziggo is inderdaad maar 4-aderig. Werkt net zo goed als een 8-aderige hoor, want voor het tcp/ip-protocol heb je domweg maar 4 aders nodig.... Aders 1, 2, 3 en 6. De overige 4 doen helemaal niks en kun je gerust achterwege laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de ingangsdatum 28-08 is betekend dat, dat je dan pas het pakket krijgt of kan je hem ook van te voren krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
blitzkrieg schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:06:
Mijn modem heeft het dondagavond begeven tijdens het onweer.

Alleen het powerlampje knipperde nog.

Ik vrijdag bellen, moest ik de stroom er 2 uur afhalen, kijken of hij het dan wel weer deed.
Deed het dus niet. Wat ik ook wel verwacht en gezegd had.

Ik vanochtend weer bellen, helpdeskmedewerker was het met mij eens dat het modem
overleden was.

Hij zegt: "ik plan een monteur in"
Ik zeg: "dat hoeft toch niet, stuur maar een nieuwe, dan hang ik hem er zelf wel tussen"
Hij zegt: "dan duurt het 2 weken, ik kan voor woendag al een monteur inplannen, die neemt dan een
nieuwe mee"
Ik: :/ "Doe dan maar een monteur"

Is toch eigenlijk onnozel, moet ik weer regelen dat er woendagmiddag iemand is, en de Ziggo moet een monteur laten rijden. 8)7
Hij denkt iig goed mee :).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
rowicom schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:58:
[...]

De meegeleverde 25 meter UTP-kabel van Ziggo is inderdaad maar 4-aderig. Werkt net zo goed als een 8-aderige hoor, want voor het tcp/ip-protocol heb je domweg maar 4 aders nodig.... Aders 1, 2, 3 en 6. De overige 4 doen helemaal niks en kun je gerust achterwege laten...
Huh? WTF? Dit is onzin. Voor 100Mbit ethernet heb je maar 2 aderparen nodig (4 draden) voor 1Gbit alle 4 paren (8 draden), ongeacht het protocol.

Bij mijn Arris modem zat 8-aderige kabel, aangezien die Arris een Gbit ethernet poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
(omdat de ziggo-helpdesk bezet is probeer ik het maar even hier...)

Ik heb zo'n ziggo-pakket besteld en bij de doos met modem zit een bevestigingsformulier. Daarop moet je ook 'Legitimatie' invullen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat ze van mij willen ontvangen. Moet ik daar bijv. het nummer van mijn rijbewijs invullen? Of alleen het woordje 'rijbewijs'? :') Ik zie verder nergens dat ik een kopie van mn id/rijbewijs moet meesturen, dus vind het wat vaag. Iemand dit onlangs nog gedaan?

[edit] Helpdesk al aan de lijn kunnen krijgen. Ze wisten het daar ook niet precies :S Maar moest maar een kopietje van mn rijbewijs meesturen dan zou het wel goed komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 24-08-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
daanNL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:37:
Kan iemand mij misschien vertellen welke digitale tv-ontvanger ziggo tegenwoordig standaard levert bij hun digitale-tv pakket ??

Op de site van ziggo kan ik enkel vinden welke decoders "gecertificeerd" zijn.
De laatste tijd worden veel Samsung, Humax en 1 of ander vaag merk decoder uitgeleverd. Welkeze jou toesturen hangt af van beschikbaarheid. De vraag is groot dus, zodra er een palet ontvangers binnenkomt bij de TNT gaat je adres-sticker op de eerste de beste doos, en daar hebt je het mee te doen. Bevalt het niet dan is marktplaats je vriend. Nieuwe kopen & oude verkopen.
GraveR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:37:
[...]

Huh? WTF? Dit is onzin. Voor 100Mbit ethernet heb je maar 2 aderparen nodig (4 draden) voor 1Gbit alle 4 paren (8 draden), ongeacht het protocol.

Bij mijn Arris modem zat 8-aderige kabel, aangezien die Arris een Gbit ethernet poort heeft.
Klop!
Er zijn momenteel zeer veel problemen bij klanten die nog een oude @home of Casema kabel hebben liggen en die toch gebruiken op een Arris of Ubee modem of het toch proberen op de Highspeed router. Dat gaat echt niet meer werken!!

Veel monteurs van installatiebedrijven krijgen enkel nog maar docsis-3 modems mee dus het is gedaan met de 100Mb kabeltjes helaas (ze zijn lekker dun :) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.pi4amf.nl//images/IMAG0016.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ozhan99 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:29:
Ik heb Alles in 1 Extra besteld. Heb een DIR-615. Is een 100Mbit router. Heb ik een nieuwe router nodig? Klink mss dom omdat het een 50Mbit internet verbinding is, maar omdat ik hier en daar lees dat mensen hun routers veranderen..
DIR-615 haalt een WAN-LAN snelheid van 87 Mbit. Dus op dit moment moet je daarmee ruim de volledige snelheid van je internetverbinding aankunnen. Zodra de upgrade naar 80 wordt doorgevoerd, wordt het krapjes, de upgrade naar 100+ betekent nieuwe router.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Ascathon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:21:
Ziggo begint langzamerhand toch de falen. Laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik mn IP lease via router moet verversen. Disconnect en reconnect op router dus. Dan is verbinding weer direct terug.
Zonet in 10minuten tijd al 2x moeten doen. Word er beetje moe van. Zeker omdat ik niet weet of het nou echt aan Ziggo ligt of dat mn router begint te falen.
En een 3e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik ga ziggo maar is bellen want dit schiet niet meer op.
Constant flikkert de verbinding weg en het modem komt zelf daarna niet meer online.

Ze gaan er maar is wat aan doen.

Waardes van het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/ziggo.jpg

*hmm ze namen snel op..
schijnt al sinds zaterdag een storing waardoor het modem zijn signaal verliest.
ze verwachten dat het vanavond of morgen is opgelost..

dan wachten we nog maar even rustig af 8)

[ Voor 47% gewijzigd door sjorremans op 24-08-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
sjorremans schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:13:
Ik ga ziggo maar is bellen want dit schiet niet meer op.
Constant flikkert de verbinding weg en het modem komt zelf daarna niet meer online.

Ze gaan er maar is wat aan doen.

Waardes van het modem
[afbeelding]

*hmm ze namen snel op..
schijnt al sinds zaterdag een storing waardoor het modem zijn signaal verliest.
ze verwachten dat het vanavond of morgen is opgelost..

dan wachten we nog maar even rustig af 8)
Waarden zijn niet slecht hoor (kan altijd beter natuurlijk :P ) maar heb je ook T3 errors in je log staan want ik denk niet dat het aan je verbinding thuis ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Ascathon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:01:
[...]

Zonet in 10minuten tijd al 2x moeten doen. Word er beetje moe van. Zeker omdat ik niet weet of het nou echt aan Ziggo ligt of dat mn router begint te falen.
En een 3e keer.
Wel mn router dus want zodra ik mn downloads weer aan zet gaat ie er uit. (asus wl-500g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend mijn nieuwe modem de Arris eraan gehangen, even aanmelden pass invoeren, en reboot.
Plop alles lopen, goede scores m.b.t. DL en UL, daarna naar het werk vertrokken om de modem zijn evt. firmware e.d. te laten downloaden.
Weder thuis gekomen gereboot, en wel 20 minuten van inet kunnen genieten, daarna uitgevallen en continue reboots.

Dus heb mijn oude modem maar weer terug geplaatst... Zucht
Vannacht hang ik 'm d'r wel weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waarom o waarom kan ik toch soms wel en soms niet de status pagina van het arris modem ophalen? Het is nu al gebleken dat het een fabeltje is dat je alleen vlak na opstarten erbij kunt, want gisteren kon ik er zo in (uptime >1 dag), maar nu weer helemaal niet.

Weet iemand hoe je aan de WAN poort van een D link 655 een 192,168.100.x IP adres kan toevoegen? Ik moet daar een aantal waardes invullen : destination IP, Gateway, metric en netmask.

Ik krijg diverse meldingen dat of de gateway en dest ip niet in dezelfde subnet mogen zitten, of dat een 10.0.0.x adres niet in het adapter subnet zit...

Mijn LAN krijgt IPs uit 10.0.0.x range, en misschien zit dat commicatie in de weg met het modem op 192.168.100.1 (al kon dit met de motorola wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
superduper schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:43:
Waarom o waarom kan ik toch soms wel en soms niet de status pagina van het arris modem ophalen? Het is nu al gebleken dat het een fabeltje is dat je alleen vlak na opstarten erbij kunt, want gisteren kon ik er zo in (uptime >1 dag), maar nu weer helemaal niet.

Weet iemand hoe je aan de WAN poort van een D link 655 een 192,168.100.x IP adres kan toevoegen? Ik moet daar een aantal waardes invullen : destination IP, Gateway, metric en netmask.

Ik krijg diverse meldingen dat of de gateway en dest ip niet in dezelfde subnet mogen zitten, of dat een 10.0.0.x adres niet in het adapter subnet zit...

Mijn LAN krijgt IPs uit 10.0.0.x range, en misschien zit dat commicatie in de weg met het modem op 192.168.100.1 (al kon dit met de motorola wel).
Ik heb ook geen idee hoe het kan, net kon ik mijn modem nog in.. en nu niet meer.
Pingen werkt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ben zojuist gebeld door ziggo over de klacht die ik had gedeponeerd dat de verbinding al 32 keer was weg gevallen.

Ziggo geeft aan Volgende week te komen met nieuwe firmware voor de arris modems. Deze nieuwe firmware is toegespist de wegvallende verbindingen tegen te gaan. Het bevat geen andere oplossingen zoals het benaderen van de arris interface!

Mij gaat het enkel en alleen om een stabiele verbinding., De afspraak om woensdag de arris modem te vervangen is komen te vervallen omdat dit geen enkele zin had.

Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Na weken wachten heb ik eindelijk internet van Ziggo.

Maar nu rest mij nog de vraag wat het emailadres nu is.
Ik heb een Mijn Ziggo account maar weet nergens iets te vinden wat nu het hoofdaccount is.
Heb ook alle brieven e.d. doorgenomen maar kan het nergens vinden.

Zie ik iets over het hoofd of mist er nog wat ?
Iemand een ideetje ?

Er is onderhand zoveel misgegaan dat ik het ook niet meer weet..

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 24-08-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Misschien een afzaagde vraag; maar heeft iedereen inmiddels een nieuw modem ontvangen?
Ik nog niet namelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet, maar ik krijg er ook geen 1 ;)

Wel upgrade al, zit nu lekker op 20/3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Mijn download is redelijk stabiel, zo rond de 48 Mbps. Maar, net zoals meerdere tweakers hier, is mijn upload onstabiel. Wanneer ik het modem uitlees zie ik bij Upstream het volgende staan :

Freq 20.00 MHZ.- Power 50.75 dBmV - Channel Type Mixed (TDMA and ATDMA) - Symbol Rate 2560 - Modulation 64QAM.

Zijn dit normale (goede) waardes? Wie kan daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Conan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:48:
Misschien een afzaagde vraag; maar heeft iedereen inmiddels een nieuw modem ontvangen?
Ik nog niet namelijk... :(
Hier in 1702 (Heerhugowaard/Planetenwijk) ook nog niet,
Je bent dus niet de enigste.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds vandaag Ziggo Alles-in-een zakelijk 50Mb.
Aansluiten ging op zich goed, snelheid is ok. De upload valt wel een beetje tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547591635.png

Ook is het nogal een gedoe om twee verdiepingen hoger draadloos 50Mbit te halen. Ik heb een WRT320N En een WUSB600N stick. Als ik de router op 5GHz zet geeft ie hierboven nog maar 13Mbps op als netwerksnelheid. Op 2.4GHz 40Mhz gaat het wel goed, maar dan werken een aantal wireless-G apparaten niet. Klopt dit of zou eigenlijk elk G apparaat ook op een wideband signaal moeten kunnen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Afgelopen weekend verhuisd. Oude modem meegenomen, bevestiging gekregen dat de wijziging morgen (25 augustus dus) in zou gaan. Desondanks toch maar mijn modem alvast aangesloten in de hoop dat het werkt. En ik had geluk, het werkt! De modem activatie codes die ik in de bevestigingsbrief toegestuurd heb gekregen had ik niet nodig (activatie ging automatisch toen ik naar de ziggo website ging)... en ik vraag me nog steeds af of ik nou nog een nieuw modem krijg of niet (daar stond niets over in de brief).

[ Voor 6% gewijzigd door The Flying Dutchman op 24-08-2009 23:03 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Hoyden schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:33:
Na weken wachten heb ik eindelijk internet van Ziggo.

Maar nu rest mij nog de vraag wat het emailadres nu is.
Ik heb een Mijn Ziggo account maar weet nergens iets te vinden wat nu het hoofdaccount is.
Heb ook alle brieven e.d. doorgenomen maar kan het nergens vinden.

Zie ik iets over het hoofd of mist er nog wat ?
Iemand een ideetje ?

Er is onderhand zoveel misgegaan dat ik het ook niet meer weet..
Een e-mail adres moet je aanmaken. Dat doe je normaal tijdens het activeren van het modem. En als dat telefonisch gedaan is had de ziggo medewerker even kunnen vragen (niet verplicht maar wel netjes) of je een ziggo mail-adres had willen gebruiken. Alleen nodig als je mijnziggo wil gaan gebruiken volgens mij (?) anders kan je beter een live of gmail adres nemen zodat je nergens aan vast zit.
Ik zou ze nog eens bellen...
Pierre_nr1 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:43:
Mijn download is redelijk stabiel, zo rond de 48 Mbps. Maar, net zoals meerdere tweakers hier, is mijn upload onstabiel. Wanneer ik het modem uitlees zie ik bij Upstream het volgende staan :

Freq 20.00 MHZ.- Power 50.75 dBmV - Channel Type Mixed (TDMA and ATDMA) - Symbol Rate 2560 - Modulation 64QAM.

Zijn dit normale (goede) waardes? Wie kan daar iets over zeggen?
Is goed hoor,50 kan best.
Je zou wat winst kunnen halen (als het kan) door de kabel in het AOP eens opnieuw af te strippen en aan te sluiten. En zorgen dat alle verbinding schoon zijn (denk aan verf of stof).
Het SNR is ook van belang. Voor docsis-3 moet het boven de 30 zijn waarbij 35 (of hoger) het uitgangspunt is.
fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:55:
Ik heb sinds vandaag Ziggo Alles-in-een zakelijk 50Mb.
Aansluiten ging op zich goed, snelheid is ok. De upload valt wel een beetje tegen.
[afbeelding]

Ook is het nogal een gedoe om twee verdiepingen hoger draadloos 50Mbit te halen. Ik heb een WRT320N En een WUSB600N stick. Als ik de router op 5GHz zet geeft ie hierboven nog maar 13Mbps op als netwerksnelheid. Op 2.4GHz 40Mhz gaat het wel goed, maar dan werken een aantal wireless-G apparaten niet. Klopt dit of zou eigenlijk elk G apparaat ook op een wideband signaal moeten kunnen?
Als het draadloze deel op wireless-N staat dan wil 11b of 54g niet meer met hem praten. Je zal hem dan op mix-mode o.i.d. moeten zetten. Hoe hoger de frequentie hoe moeilijker het 'door' iets heen kan. Dus 2400Mhz heeft een beter bereik dan 5000Mhz (2,4 & 5 Ghz). Vandaar dat je met 2,4 een betere ontvangst hebt, maar niet daardoor ook een hogere snelheid.... Denk ook eens aan die powerline adapters. Die transporteren ethernet (internet) over het lichtnet. Ik gebruik die dingen ook op zolder waar ik geen bereik had van de router beneden. Ik heb een 2e router op zolder staan die is gevoed via die powerlineadapter. Jij zou je router gewoon boven kunnen zetten of op de 1e verdieping zodat je overal goed bereik hebt. Afbeeldingslocatie: http://www.netgear.fr/images/powerline/photos/xavb101.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik wil het eerst even nog met een router + adaptors gebruiken die ik net gekocht heb :)
Maar hij staat dus wel op mixed mode en hij selecteert automatisch 20 of 40MHz (20 MHz kan je vast instellen, 40Mhz niet) Maar als ie hem op 2.4GHz en 40MHz heeft staat vinden een aantal apparaten het netwerk niet. Als het op 20MHz staat wel.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

marcel23456 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:26:
Ben zojuist gebeld door ziggo over de klacht die ik had gedeponeerd dat de verbinding al 32 keer was weg gevallen.

Ziggo geeft aan Volgende week te komen met nieuwe firmware voor de arris modems. Deze nieuwe firmware is toegespist de wegvallende verbindingen tegen te gaan. Het bevat geen andere oplossingen zoals het benaderen van de arris interface!

Mij gaat het enkel en alleen om een stabiele verbinding., De afspraak om woensdag de arris modem te vervangen is komen te vervallen omdat dit geen enkele zin had.

Word vervolgd.
En dan zul je zien dat de klanten met een stabiele verbinding ineens problemen krijgen, zou niet de eerste keer zijn!

Toen ik net klant was, tot aan maandenlang probleemloos, kwamen er ineens werkzaamheden aan en hoppa. Ik kreeg spontaan last van wegvallende verbindingen, instabiel Internet etc.

Mijn Arris modem draait probleemloos, op interface benaderen na (wou zou je erin willen???).

Indien er echt een nieuw firmware aankomt? Dan houd ik mijn hart vast. ;(

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn vraag, als je ingangsdatum 28-08 is wanneer kan je dan ongeveer je pakket verwachten? Of krijg je deze op de dag dat je abonnement ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:54:
Om even terug te komen op mijn vraag, als je ingangsdatum 28-08 is wanneer kan je dan ongeveer je pakket verwachten? Of krijg je deze op de dag dat je abonnement ingaat?
Ik had hem een dag voordat mijn abonnement in ging, heb in de dagen ervoor een aantal keren de servidedesk gebeld en die konden me niet de precieze dag geven :( Wel enorm blij dat het een dag van te voren was, alles werkte zelfs gelijk al die avond ervoor!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Heeft verder niemand het onderstaande geobserveerd? Wellicht is iemand bereid het eens te testen? (Bij voorkeur d.m.v. het downloaden van een bestand via HTTP of FTP i.p.v. speedtest.net, aangezien daar vermoedelijk meerdere threads gebruikt worden.) Ik ben benieuwd of het een algemeen probleem betreft.
Zap schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:53:
Ik heb het Arris DOCSIS 3.0 modem inmiddels een week in gebruik en van de genoemde stabiliteitsproblemen heb ik geen last, mijn signaalniveaus zijn dan ook in orde. Ik behaal consistent zo'n 47 Mbit down / 4.5 Mbit up, mits ik minstens twee threads gebruik. Het is erg opmerkelijk dat de maximale snelheid strak rond 30 Mbit per thread lijkt te zijn begrensd. Dit is duidelijk te zien bij het downloaden van een 100(0)mb.bin bestand, het starten van een tweede download vanaf dezelfde server resulteert in het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassline/threadcap.png

Dit gebeurt consistent bij diverse servers, ook wanneer ik het modem rechtstreeks op een computer aansluit. Het is dus geen capaciteitsprobleem of begrenzing van de betreffende server, noch van de router. Zijn er meer mensen die dit ondervonden hebben?

Overigens een kanttekening voor de mensen die op speedtest.net een lage snelheid observeren met een niet al te snelle pc: de flash-animatie gebruikt nogal wat cpu-resources, waardoor de gemeten snelheid op oudere pc's wordt begrensd door de snelheid van de processor. Dit kun je deels voorkomen door het venster meteen na het starten van de test te minimaliseren.

Verder krijg ik na de modem-swap een ander(e) hostname / IP-adres van de DHCP-server, welke willekeurig lijkt te veranderen wanneer ik een ander MAC-adres of hostname in het aangesloten apparaat instel. Mijn 'eigen' CP*.xxx.xx.home.nl resolved nog naar het laatste IP-adres van voor het wisselen. Nu moet ik zeggen dat ik dit al eerder heb meegemaakt, destijds was het na enkele maanden weer in oorspronkelijke staat, dus het lijkt me niet helemaal 'by design'.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Zap schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:01:
Heeft verder niemand het onderstaande geobserveerd? Wellicht is iemand bereid het eens te testen? (Bij voorkeur d.m.v. het downloaden van een bestand via HTTP of FTP i.p.v. speedtest.net, aangezien daar vermoedelijk meerdere threads gebruikt worden.) Ik ben benieuwd of het een algemeen probleem betreft.

[...]
Yep hier ook, altijd max 3,9 MB/s per thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 13-09 14:48
trankilo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:16:
[...]

Een e-mail adres moet je aanmaken. Dat doe je normaal tijdens het activeren van het modem. En als dat telefonisch gedaan is had de ziggo medewerker even kunnen vragen (niet verplicht maar wel netjes) of je een ziggo mail-adres had willen gebruiken. Alleen nodig als je mijnziggo wil gaan gebruiken volgens mij (?) anders kan je beter een live of gmail adres nemen zodat je nergens aan vast zit.
Ik zou ze nog eens bellen...
Ik wilde in eerste instantie natuurlijk zelf activeren, maar het bijbehorende wachtwoord bestond uit ****** ..
Wat dat dus was wist ik niet :?

Zelf activeren lukte dus niet, dus heb ik hem inderdaad laten activeren..

Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Hier maar eens een positief administratief bericht.
Had vorige maand m'n Volop Bellen laten vervallen omdat ik merkte dat ik toch niet aan die 9,95 per maand kwam (neem meestal m'n mobiel om te bellen).
Had het vlak voor de nieuwe termijn gedaan dus had al verwacht dat dat niet zo snel verwerkt kon worden en had zoiets van zie volgende maand wel hoe ze het hebben opgelost.
Netjes deze maand opgezegd en de paar dagen van de vorige maand zijn ook netjes verrekend, kreeg dus nog wat eurootjes terug.
Even afkloppen maar sinds dat ik de 50/5 begin vorige maand heb is die stabiel, geen last van uitvallers.
Wat wel apart is dat het Arris modem bij mij niet online komt als ik hem op m'n Belkin Pre-N router aansluit (ook niet na 30 sec uit en ook niet als ik het mac adres van m'n laptop gekloond heb). Wel online met m'n laptop dus en prik dan het touwtje over naar m'n Belkin en verbinding blijft dan prima.
Apart dat wel, maar als hij stabiel is dan hoor je me er verder niet meer over. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Eind juli AIO 50/5 besteld en gistermorgen volgens afspraak monteur gekomen.
Heb gelijk nieuw Arris modem gekregen.
Monteur heeft deze aangesloten en geactiveerd en met huidige router (Sitecom wl-303) geen problemen en werkte gelijk.
Snelheid is OK

regio 6451

http://www.speedtest.net/result/547917989.png

Monteur vertelde mij dat iedereen maar verwacht dat de beloofde 50/5 daadwerkelijk wordt gehaald, echter een reëler getal 70% hiervan is, omdat je nog te maken hebt met verdeelstation/kasten, versterkers ed die het signaal kunnen beïnvloeden.
Alles wat je meer haalt duidt dan op een goed signaal.

Het enige probleem wat ik ondervindt is dat ik telefonisch niet meer bereikbaar ben.
Ik heb bij de bestelling doorgegeven dat mijn abbo bij Tele2 loopt tot 28 sep as.
Nadat de monteur weg was werd ik mobiel gebeld dat ik op de vaste lijn niet meer bereikbaar ben.
Zette de telefoon aan en had wel kiestoon, begreep er niks van.
Mobiel naar mijn vaste nummer gebeld en hoorde alleen tikken.
Tele2 gebeld en kreeg TD aan de lijn met de mededeling dat de portering van telefoon op gang was gekomen op het moment dat activatie van Ziggo een feit was.
Ziggo gebeld en kreeg idd de mededeling dat de portering liep.
Nu heb ik alleen geen idee hoelang dit gaat duren, omdat op de website staat sat dit wel 5-7 werkdagen kan gaan duren.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ben blij dat ik het zo heb geregeld dat ik geen afkoopsom meer hoefde te betalen bij Tele2, anders had ik nog eens door bovenstaand gebeuren 30 euro aan mijn broek hangen.

En nog even dit terzijde: de klantenservice van beide partijen waren zeer snel bereikbaar (geen lange wachtijd, max 1 á 2 min.) en kreeg correct antwoord op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Junkyxl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:22:
Monteur vertelde mij dat iedereen maar verwacht dat de beloofde 50/5 daadwerkelijk wordt gehaald, echter een reëler getal 70% hiervan is, omdat je nog te maken hebt met verdeelstation/kasten, versterkers ed die het signaal kunnen beïnvloeden.
Alles wat je meer haalt duidt dan op een goed signaal.
Als dat zo zou zijn, dan zouden ze natuurlijk nooit een 80mbit abonnement aan gaan bieden binnen een paar maanden. 50Mbit is de bovengrens van EuroDocsis 2, maar versie 3 kan veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met de Ziggo helpdesk gebeld. Ik heb namelijk problemen met digitale televisie.

De zenders RTL4, 5, 7 en 8 en SBS6 werken gewoon niet. Er wordt wel iets ontvangen, maar het beeld blijft haperen en er verschijnen horizontale strepen doorheen. De helpdesk heeft een aantal stappen met mij doorlopen en kwamen tot de conclusie dat ik de bekabeling moet vervangen. Dit om de volgende redenen:

Humax C ontvanger
Signaalsterkte: 8%
Kwaliteit: 70%

Kan dit kloppen? De COAX kabel is redelijk oud, en wellicht aan vervanging toe. De analoge TV doet het nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn... nadat het 3 dagen goed is gegaan is mijn Arris modem vandaag in protest gegaan :(

Op afstand (via mijn backup DSL lijn) zie ik dat mijn router op de WAN kant een 192.168.100.20 adres heeft en dat de Arris niet wil synchronizeren :(

Ik hoop dat Ziggo snel met een update komt, want anders gaat mijn Motorola er weer aan totdat de nieuwe firmware beschikbaar is. <zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:51:
Gisteren met de Ziggo helpdesk gebeld. Ik heb namelijk problemen met digitale televisie.

De zenders RTL4, 5, 7 en 8 en SBS6 werken gewoon niet. Er wordt wel iets ontvangen, maar het beeld blijft haperen en er verschijnen horizontale strepen doorheen. De helpdesk heeft een aantal stappen met mij doorlopen en kwamen tot de conclusie dat ik de bekabeling moet vervangen. Dit om de volgende redenen:

Humax C ontvanger

Kan dit kloppen? De COAX kabel is redelijk oud, en wellicht aan vervanging toe. De analoge TV doet het nog wel goed.
Voor digitale televisie heb je echt veel meer signaal nodig, had het zelf ook toen ik net op @home (Ziggo dus nu) was overgestapt. Andere aansluiting in de muur in de woonkamer gemaakt hielp al een beetje, signaalversterker er tussen gezet en toen had ik iets van 70% signaalsterkte en 100% kwaliteit.

Kijk eens naar de connectors of ze netjes zijn en goed gestript, vervang eventueel een kabel of probeer een signaalversterker...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Laatst online: 11-09 06:58
Junkyxl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:22:
Nu heb ik alleen geen idee hoelang dit gaat duren, omdat op de website staat sat dit wel 5-7 werkdagen kan gaan duren.
5 tot 7 werkdagen dus... of eerder, probeer het elke dag zou ik zeggen... Je kan hier toch alleen het antwoord, "bij mij duurde het 3 dagen, bij mij 5, bij mij werkte het gelijk" op krijgen.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:41:
Vanochtend mijn nieuwe modem de Arris eraan gehangen, even aanmelden pass invoeren, en reboot.
Plop alles lopen, goede scores m.b.t. DL en UL, daarna naar het werk vertrokken om de modem zijn evt. firmware e.d. te laten downloaden.
Weder thuis gekomen gereboot, en wel 20 minuten van inet kunnen genieten, daarna uitgevallen en continue reboots.

Dus heb mijn oude modem maar weer terug geplaatst... Zucht
Vannacht hang ik 'm d'r wel weer aan...
Doe dat nou niet en laat hem er gewoon aanhangen. Ik kan bevestigen dat als je het ding gewoon met rust laat je na 3 dagen stabiel internet hebt. Het heeft er daarna bij mij nog 1 keer uitgelegen, maar nu heb ik de normale 5mbit up en 50mbit down.

Ik weet dat 3 dagen instabiel internet niet leuk is, maar wacht die tijd gewoon even af... Zijn al meerdere hier die dit hebben gedaan en waarbij dit werkt. Ga hem dus ook niet zelf steeds resetten, laat de modem zn werk doen.
superduper schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:43:
Het is nu al gebleken dat het een fabeltje is dat je alleen vlak na opstarten erbij kunt, want gisteren kon ik er zo in (uptime >1 dag), maar nu weer helemaal niet.
Als je router goed functioneerd krijgt deze eerst een 192.168.100.x adres uitgedeeld van de modem, hierdoor kan je dus bij de interface van de modem (das geen fabeltje, maar feit). Misschien moet je alle spullen zoals ik al eerder schrijf eens even laten staan, 3 dagen, wel gewoon internetten maar niet resetten...

[...]
50mbit/sec red ik als ik 1 draadje gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 25-08-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

DigiK-oz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:30:
[...]

DIR-615 haalt een WAN-LAN snelheid van 87 Mbit. Dus op dit moment moet je daarmee ruim de volledige snelheid van je internetverbinding aankunnen. Zodra de upgrade naar 80 wordt doorgevoerd, wordt het krapjes, de upgrade naar 100+ betekent nieuwe router.
Bedankt voor je antwoord. Hoe kom je aan de informatie van de 87Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:25

aapelite

Do the kirby!

Iemand in 4811 gebied Breda ook problemen? Download is echt dodelijk traag en onstabiel. Kan niet eens fatsoenlijk surfen. Ook router en modem reset hebben geen nut gehad. Volgens storingsite zijn er zoveel storingen die allemaal tot vandaag duren, maar die zeggen me altijd erg weinig, nooit het idee dat die meldingen helemaal kloppen qua datum, tijdstip of locatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden van Ziggo. Ik heb al een maand, sinds de verbinding is opgeleverd, last van een uitvallend Ubee modem. Aantal keren met de helpdesk gebeld, afspraken gemaakt met monteur (die 1 keer alleen belde omdat hij dacht dat het een probleem in een centrale was en 1 keer is hij gewoon niet komen opdagen). Net is hij weer langsgeweest en heeft het signaal doorgemeten en dat is prima. Hij belde vervolgens met iemand van Ziggo en die gaf aan dat, net zoals er op GOT wordt gemeld, problemen zijn met de Docsis 3 modems en dat er binnenkort een firmwareupdate komt.

De monteur gaf me de keuze: Of een docsis 2 modem neerzetten en een langzamere maar stabiele verbinding krijgen, of de huidige modem laten staan en wachten op de firmwareupdate. Als ik de docsis 2 modem zou neerzetten zou het volgens hem heel lang duren voordat ik weer op docsis 3 zou kunnen overgaan, dan zou ik als het ware een tijd vastzitten aan Docsis 2. Het werd me niet helemaal duidelijk waarom dit was, maar heb toch maar gekozen voor laten staan van de Ubee en wachten op de update.

Ik heb nog gevraagd of het niet zinvol was om een Arris modem te plaatsen, maar volgens hem had dat geen nut. Beide modems hebben problemen en er wordt voor zowel de Ubee als de Arris een update uitgebracht. Ik kijk het nog wel even aan, maar vervelend is het wel. Ik gebruik de verbinding ook zakelijk en er hangt een webservertje aan de verbinding, dus het is redelijk storend om er af en toe uit te liggen. Ik had natuurlijk een zakelijke verbinding moeten/kunnen nemen, maar dan had ik precies hetzelfde probleem gehad. Bij een zakelijke verbinding krijg je niet opeens een heel ander modem en het signaal gaat over precies hetzelfde lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Ik ga het heel voorzichtig vertellen want voor je het weet is het weer voorbij, maar mijn upload snelheid is weer in orde. Net even het modem opnieuw gereboot en was al verbaasd dat hij supersnel online kwam.zit nu op 48/4,4 Mbit/s via de ziggo speedtest.
(postcode gebied 3436 betreft alles in 1 extra met arris modem)

[ Voor 13% gewijzigd door ipje op 25-08-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

[...]
http://www.nl-ix.net/tech.php

Ik haal 5.2mb/sec via HTTP en 4.6mb/sec via FTP. Dat komt toch aardig in de buurt.

Verder heb ik het nu 7 dagen in huis (Alles-in-1 Extra) en het werkt perfect. Altijd rond de 47mbit down en 4.5+ mbit up. Ik dacht dat de modem er 1 keer uit lag maar toen had ik in plaats van de stekker van de lamp de stekker van de modem uit het stopcontact gehaald... tja het was al laat :+
vr6-only schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

En dan zul je zien dat de klanten met een stabiele verbinding ineens problemen krijgen, zou niet de eerste keer zijn!

Toen ik net klant was, tot aan maandenlang probleemloos, kwamen er ineens werkzaamheden aan en hoppa. Ik kreeg spontaan last van wegvallende verbindingen, instabiel Internet etc.

Mijn Arris modem draait probleemloos, op interface benaderen na (wou zou je erin willen???).

Indien er echt een nieuw firmware aankomt? Dan houd ik mijn hart vast. ;(
Zo denk ik er ook over. Ik zit ook echt niet te wachten op een firmware update. Don't fix it when it aint broken. zeggen ze toch altijd. Bij mij werkt het perfect so don't fix it.

[ Voor 32% gewijzigd door sohus op 25-08-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik zou volgens schema vandaag aangesloten worden op ziggo alles in 1.
Leverdatum staat op 25 aug, dus ben nu aan het wachten op de TNT :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
mr_obb schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

Als dat zo zou zijn, dan zouden ze natuurlijk nooit een 80mbit abonnement aan gaan bieden binnen een paar maanden. 50Mbit is de bovengrens van EuroDocsis 2, maar versie 3 kan veel meer aan.
Dat verhaal van 70% klopt niet helemaal omdat het signaal niet gelijk staat aan de snelheid. Met meer of minder signaal blijft de snelheid gelijk tenzij het signaal slecht is. Slecht is wat anders dan iets minder signaal.

Je hebt wel overhead op het TCP/IP protocol en te maken met de PC en router die het net niet 50Mb/s zullen maken. Ik heb 100/100Mb (niet van Ziggo) en haal ook regelmatig speedtests van 90/60 bijvoorbeeld.

Hier een paar voorbeelden van gisteren en dan zie je hoe relatief 'snelheid' is...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547425633.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547653189.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547653585.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547653941.png
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:51:

Humax C ontvanger

8% is niet goed. Koop een kabel met KabelKeur en je zit altijd goed.
Op de Humax moet het signaal boven de 40 zijn en de BER rond de 0 (nul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje; we hebben Ziggo A1E besteld, maar de vorige bewoners hebben het AOP punt verwijderd en de kabel verlengd naar de meterkast. De gebruikte kabel voor het verlengen is dik en lijkt van goede kwaliteit en de twee kabels zijn verbonden in een wit rond koppeldoosje.

Is dit een probleem voor A1E? Wat is de optimale manier om twee coax kabels te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
trankilo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Hier een paar voorbeelden van gisteren en dan zie je hoe relatief 'snelheid' is...

[...]
Ik ben het met je eens dat snelheid relatief is. Maar in bovenstaand voorbeeld heb je 4 verschillende servers gebruikt wat ook invloed heeft op de meting. Ik vind de schommelingen trouwens wel fors. Als je 100mbit/100mbit hebt zou ik zeggen dat je altijd zo rond de 80/80 moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
wian schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:33:
Vraagje; we hebben Ziggo A1E besteld, maar de vorige bewoners hebben het AOP punt verwijderd en de kabel verlengd naar de meterkast. De gebruikte kabel voor het verlengen is dik en lijkt van goede kwaliteit en de twee kabels zijn verbonden in een wit rond koppeldoosje.

Is dit een probleem voor A1E? Wat is de optimale manier om twee coax kabels te verbinden?
Ja dat gaat problemen geven!!! Dat koppelstukje werkt (redelijk) voor de doorgifte van het TV signaal maar zeer zeker niet voor het internetsignaal!!

De kabel die voor de verlening is gebuikt is zo te horen goed. Als je een beetje handig bent kan je het zelf wel oplossen. Daarvoor heb je nodig 2 goed passende, dus op de dikte van de kabel afgestemde, F-connectoren en een F-koppelbusje. Zorg er voor de metalen (meestal koper) buitenmantel dat uit vlechtwerk en folie bestaat goed contact maakt met de buitenkant van de f-connectoren. Doe je dat niet zal het signaal/ruis slecht zijn en je verbinding onstabiel worden. Zorg er tot slot voor dat de las waterdicht is zodat het niet kan gaan corroderen en je er nog jaren lang plezier van hebt.Gebruik daarvoor bijv silicone, stopverf of als beste vulkaniserende tape. Gebruik iig geen plakband of isolatie tape, dat houd vocht alleen maar vast!! zodat je verbinding sneller slecht zal worden.

(foto's van http://www.radiocentrum.com/)

F-Connector met kleine binnenmaat
Afbeeldingslocatie: http://www.radiocentrum.com/media/pictures/medium/101613.jpg

F connector met grote binnenmaat
Afbeeldingslocatie: http://www.radiocentrum.com/media/pictures/medium/101616.jpg

Koppelbusje
Afbeeldingslocatie: http://www.radiocentrum.com/media/pictures/medium/101618.jpg
sohus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

Ik ben het met je eens dat snelheid relatief is. Maar in bovenstaand voorbeeld heb je 4 verschillende servers gebruikt wat ook invloed heeft op de meting. Ik vind de schommelingen trouwens wel fors. Als je 100mbit/100mbit hebt zou ik zeggen dat je altijd zo rond de 80/80 moet zitten.
Klop als een bus.

speedtest.net geeft altijd de "aanbevolen" server aan(boven de landkaart). Dit is de server die het dichtst zit bij waar jij op dat moment het netwerk van je ISP verlaat. Laten we zeggen, de server die het dichtst bij de ingang/uitgang staat. Dit kan per keer verschillen omdat Ziggo (en iedere andere ISP) de route nog wel eens wil omgooien voor bev onderhoud of defect. Wat je ook gezien zal hebben is dat InterNLnet (XMS) mijn ISP is. Mijn verbinding verloopt dus via Eindhoven en dus niet Amsterdam waarvan iedereen denkt waar al het verkeer uit komt. Met de server in Eindhoven haal ik dus de beste resultaten omdat deze als het ware op het netwerk van mijn ISP staat. Ga ik 'buiten spelen' en Amsterdam of Haarlem probeer dan ga ik van Eindhoven naar Amsterdam en vervolgens moet mijn verkeer naar het netwerk waar de server van ASD of HRLM staat = meer verlies. Daarom is de snelheid maar relatief met verbindingen boven de 20Mb/s. Je zal langzaam maar zeker ondervinden dat wij het hier in NL maar goed voorelkaar hebben met al die hoge snelheden. Maar zodra je buiten het Ziggo netwerk komt ben je aan de goden overgeleverd.

Mijn webserver in Amsterdam heeft zelfs maar een 10Mb/s verbinding, kan je na gaan...

EDIT

Ik hou van plaatjes, dat zie je wel weer :P

Hoogste download ooit is 99.89Mb/s en hoogste upload is 81.98Mb/s
Moet ik eerlijk zeggen dat dit met een Linux PC was direct op de firewall (Endian) met verder niks er op.
Afbeeldingslocatie: http://www.pi4amf.nl//images/speedtest-av.PNG

[ Voor 36% gewijzigd door trankilo op 25-08-2009 17:03 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.