Eind juli AIO 50/5 besteld en gistermorgen volgens afspraak monteur gekomen.
Heb gelijk nieuw Arris modem gekregen.
Monteur heeft deze aangesloten en geactiveerd en met huidige router (Sitecom wl-303) geen problemen en werkte gelijk.
Snelheid is OK
regio 6451
http://www.speedtest.net/result/547917989.png
Monteur vertelde mij dat iedereen maar verwacht dat de beloofde 50/5 daadwerkelijk wordt gehaald, echter een reëler getal 70% hiervan is, omdat je nog te maken hebt met verdeelstation/kasten, versterkers ed die het signaal kunnen beïnvloeden.
Alles wat je meer haalt duidt dan op een goed signaal.
Het enige probleem wat ik ondervindt is dat ik telefonisch niet meer bereikbaar ben.
Ik heb bij de bestelling doorgegeven dat mijn abbo bij Tele2 loopt tot 28 sep as.
Nadat de monteur weg was werd ik mobiel gebeld dat ik op de vaste lijn niet meer bereikbaar ben.
Zette de telefoon aan en had wel kiestoon, begreep er niks van.
Mobiel naar mijn vaste nummer gebeld en hoorde alleen tikken.
Tele2 gebeld en kreeg TD aan de lijn met de mededeling dat de portering van telefoon op gang was gekomen op het moment dat activatie van Ziggo een feit was.
Ziggo gebeld en kreeg idd de mededeling dat de portering liep.
Nu heb ik alleen geen idee hoelang dit gaat duren, omdat op de website staat sat dit wel 5-7 werkdagen kan gaan duren.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ben blij dat ik het zo heb geregeld dat ik geen afkoopsom meer hoefde te betalen bij Tele2, anders had ik nog eens door bovenstaand gebeuren 30 euro aan mijn broek hangen.
En nog even dit terzijde: de klantenservice van beide partijen waren zeer snel bereikbaar (geen lange wachtijd, max 1 á 2 min.) en kreeg correct antwoord op mijn vragen.