Je DS is prima. 0 is de perfecte waarde (haal je vrijwel nooit, zeker niet met docsis3 op 4 of zelfs 8 verschillende frequenties). Maar omdat veel mensen nu ook een 'breedbandversterker' in huis hebben voor het ITV gebeuren zijn die waarden maar relatief.Paultje3181 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:36:
Ik heb net alles in 1 plus aangesloten:
[afbeelding]
De Downstream PL = 5 DBmV, Upstream = 47. Zijn dit nu goede waarden of kan hier nog in verbeterd worden? M.n. de Downstream twijfel ik over...
Hoop dat iemand anders in Tilburg (of iig @home gebied iets zinnigs kan zeggen)
Je TX van 47 is keurig hoor (al vinden ze in het voormalige @home gebied alles boven de 45 'hoog').
Verwijderd
Zou ik me niet al te druk over maken, zolang de snelheid goed is (en dat is ie), niks aan doenPaultje3181 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:36:
Ik heb net alles in 1 plus aangesloten:
[afbeelding]
De Downstream PL = 5 DBmV, Upstream = 47. Zijn dit nu goede waarden of kan hier nog in verbeterd worden? M.n. de Downstream twijfel ik over...
Hoop dat iemand anders in Tilburg (of iig @home gebied iets zinnigs kan zeggen)
Ontopic:
Ik snap niet waarom ze geen ED3 Motorola's getest hebben en daarvoor hadden gekozen, misschien waren die wel tig keer beter geweest.
De motorola 6100 (docsis-3) staat al als test in het Ziggo netwerk. Als ik mij goed herinner is mij dat al ruim twee maanden geleden verteld. Vraag me niet of ze zijn goedgekeurd of wanneer ze komen (als ze komen). Daar heb ik geen zicht op.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:17:
[...]
[knip..]
Ik snap niet waarom ze geen ED3 Motorola's getest hebben en daarvoor hadden gekozen, misschien waren die wel tig keer beter geweest.
En kijk maar eens naar de problemen die er zijn met de Arris en de Ubee modems, die waren ook "goedgekeurd"...
-EDIT-

Hier de specs van zo'n 6100 serie modem, ziet er naar uit dat deze specs van een 4ch model zijn maar (!) ook 4 upstream ch's heeft
Description
The Motorola SURFboard Cable Modem SB6120 is DOCSIS and Euro-DOCSIS 3.0 certified. It introduceschannel bonding of up to 4 downstream channels and 4 upstream channels allowing operators to offer theircustomers advanced multimedia services with data rates of well over 100 Mbps in each direction withoutupgrading their HFC plant. The SB6120 supports all DOCSIS 3.0 features including channel bonding, IPv6, andAdvanced Encryption Services.
Features
Data Transfer Rate 222.46Mbps Maximum Downstream @ 256QAM
Data Transfer Rate 131.07Mbps Maximum Upstream @ 128QPSK
Data Transfer Rate 10Mbps Ethernet
Data Transfer Rate 100Mbps Fast Ethernet
Data Transfer Rate 1Gbps Gigabit Ethernet
Host Interface RJ-45
Manufacturer Motorola, Inc
Interfaces/Ports 1 x F-type
Interfaces/Ports 1 x RJ-45 10/100/1000Base-T LAN
Form Factor External
Manufacturer Part Number 545101-011-00
Dimensions 5.7" Height x 5.7" Width x 1.5" Depth
Manufacturer Website Address motorola/us
Product Name SURFboard 6120 DOCSIS Cable Modem
Product Type Cable Modem
Tech Specs
Data Transfer Rate 222.46Mbps Maximum Downstream @ 256QAM
Data Transfer Rate 131.07Mbps Maximum Upstream @ 128QPSK
Data Transfer Rate 10Mbps Ethernet
Data Transfer Rate 100Mbps Fast Ethernet
Data Transfer Rate 1Gbps Gigabit Ethernet
Modulation 64QAM
Modulation 256QAM
Modulation 8QAM
Modulation 16QAM
Modulation 32QAM
Modulation 128QAM
Modulation QPSK
Manufacturer Motorola, Inc
Host Interface RJ-45
Interfaces/Ports 1 x F-type
Interfaces/Ports 1 x RJ-45 10/100/1000Base-T LAN
Additional Information
DOCSIS
EURO DOCSIS 3.0
Supports IP addressing using IPv4 and/or IPv6 (dual stack)
Security:
DOCSIS 3.0 Security (3PI+, EAE, SSD)
Network Management:
SNMP v2, v3
[ Voor 65% gewijzigd door trankilo op 19-08-2009 23:01 ]
Beste matinez,matinez schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:22:
Na de upgrade van mijn Asus WL 500G voor een Dlink 655 haal ik de alles in 1 extra snelheid. Moet zeggen dat hier wel alle factoren (bekabeling, apparatuur en systemen) een flessenhals kunnen zijn.
[afbeelding]
Waarom heb je deze geupgrade? Ik heb sinds vandaag een docsis 3.0 modem ontvangen van Ziggo, aangesloten en geactiveerd, werkte allemaal prima. Laptopje direct op de modem aangesloten en ik kreeg een bevredigende waarde rond de 50Mbit. Welnu, als mijn router (WL500g dus) ertussen staat gaat dit max tot 30Mbit!
Ik vroeg me dus af, heb je een upgrade toegepast vanwege ditzelfde probleem, of is het gewoon toeval?
*nieuwt hier op het forum, wilde matinez een PM sturen maar ik begrijp er nog niet zoveel van*
Hij heeft geupgrade maar nieuwe router door dat probleem lijkt mij.Occisor schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Beste matinez,
Waarom heb je deze geupgrade? Ik heb sinds vandaag een docsis 3.0 modem ontvangen van Ziggo, aangesloten en geactiveerd, werkte allemaal prima. Laptopje direct op de modem aangesloten en ik kreeg een bevredigende waarde rond de 50Mbit. Welnu, als mijn router (WL500g dus) ertussen staat gaat dit max tot 30Mbit!. Duidelijk is dus dat de doorvoer van de router niet helemaal hoog genoeg is. Ik heb wat zitten kloten met de instellingen maar heb het niet kunnen vinden, wel de WAN naar 100Mbps full-duplex gezet, maar dit hielp niets.
Ik vroeg me dus af, heb je een upgrade toegepast vanwege ditzelfde probleem, of is het gewoon toeval?
*nieuwt hier op het forum, wilde matinez een PM sturen maar ik begrijp er nog niet zoveel van*
Ik ben zelf van een sitecom WL153 naar een Dlink855 gegaan door hetzelfde "probleem".
Vandaag lag mijn verbinding er trouwens weer zo'n 3 a 4 uur uit voordat het modem weer een verbinding kon leggen. Nu is alles wel weer goed gelukkig.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hu?Cloggs schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:12:
Z2 en vandaag of gisteren geupgrade. Regio Maastricht.
[afbeelding]
is niet klopt hé!
Al eens je modem van de stroom gehaald?
Zijn prima waarden voor Z2, lijkt me. Niks mis mee.trankilo schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:20:
Hu? is niet klopt hé! Al eens je modem van de stroom gehaald?
Je hebt helmaal gelijk. In mijn hoofd heeft iedereen al 20Mb met Z2. (bedrijfsblind ; )grun93 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:23:
[...]
Zijn prima waarden voor Z2, lijkt me. Niks mis mee.
Z2 alles in 1 is 20
Z2 internet only is 10
[ Voor 8% gewijzigd door trankilo op 19-08-2009 23:27 ]
Connection Up Time: 7 Day 5 Hour 46 Min 32 Sec
Nog geen reboot of uitval gehad en constante snelheid zowel download als upload!
Ben ik dan 1 van de weinigen die dit heeft?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nadat ik om 20:58 dus die router besteld had (Sitecom WL-611) doet mijn WRT54GL het opeens weer. Ik kan nu gewoon internetten e.d. en ook de ping test doet het weer.
Voordat dit gebeurde was het modem wel even van slag en was het lampje van "online" aan het knipperen.
Hoe kan dit in vredesnaam?
/me denkt aan een conspiracy tussen alle netwerk-apparatuur fabrikanten en de ISP's
Bizar. Ik kan ook weer internetten. De snelheid is waardeloos echter. Down haal ik 0,5 mbit. Vreemd genoeg gaat upload wel met 4-5 mbit. Ik neig er steeds meer naar dat het signaal bagger is.Bolletje92 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:17:
Aaah!!, dit is niet leuk meer.
Nadat ik om 20:58 dus die router besteld had (Sitecom WL-611) doet mijn WRT54GL het opeens weer. Ik kan nu gewoon internetten e.d. en ook de ping test doet het weer.
Voordat dit gebeurde was het modem wel even van slag en was het lampje van "online" aan het knipperen.
Hoe kan dit in vredesnaam?
/me denkt aan een conspiracy tussen alle netwerk-apparatuur fabrikanten en de ISP's
Aanvulling op mijn eerdere post. De Asus WL 500G behaald (wan to wlan):Occisor schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:43:
[...]
Beste matinez,
Waarom heb je deze geupgrade? Ik heb sinds vandaag een docsis 3.0 modem ontvangen van Ziggo, aangesloten en geactiveerd, werkte allemaal prima. Laptopje direct op de modem aangesloten en ik kreeg een bevredigende waarde rond de 50Mbit. Welnu, als mijn router (WL500g dus) ertussen staat gaat dit max tot 30Mbit!. Duidelijk is dus dat de doorvoer van de router niet helemaal hoog genoeg is. Ik heb wat zitten kloten met de instellingen maar heb het niet kunnen vinden, wel de WAN naar 100Mbps full-duplex gezet, maar dit hielp niets.
Ik vroeg me dus af, heb je een upgrade toegepast vanwege ditzelfde probleem, of is het gewoon toeval?*
Asus firmware 18Mbit
DD-WRT firmware 24Mbit
De Dlink zou volgens meerdere reviews de beste keuze zijn, op zijn grotere broer de 855 na.
Daarbij gaat het om de wan tot lan doorvoer. Een 100Mbit router/modem betekend niet 100Mbit wan doorvoer.
Dus deze upgrade was nodig om de bottleneck weg te halen.
Uhu,Houston3 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:45:
[...]
Bizar. Ik kan ook weer internetten. De snelheid is waardeloos echter. Down haal ik 0,5 mbit. Vreemd genoeg gaat upload wel met 4-5 mbit. Ik neig er steeds meer naar dat het signaal bagger is.
Je kan dat zelf bekijken: typ 192.168.100.1 in. Dat is je modem en dan ga je naar Signal. Dat van Power Level moet tussen -12 en +12 liggen. Eerst toen mijn internet het niet deed had ik -15/-16 en nu heb ik opeens -12.3
Hmm ik haal atm wel 30 Mbit, maar ok, bedankt voor de verdere uitleg... het is duidelijk wat me te wachten staat: nieuwe router!matinez schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:58:
[...]
Aanvulling op mijn eerdere post. De Asus WL 500G behaald (wan to wlan):
Asus firmware 18Mbit
DD-WRT firmware 24Mbit
De Dlink zou volgens meerdere reviews de beste keuze zijn, op zijn grotere broer de 855 na.
Daarbij gaat het om de wan tot lan doorvoer. Een 100Mbit router/modem betekend niet 100Mbit wan doorvoer.
Over Wlan?Occisor schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 01:03:
[...]
Hmm ik haal atm wel 30 Mbit, maar ok, bedankt voor de verdere uitleg... het is duidelijk wat me te wachten staat: nieuwe router!
Yes, atm heb ik dus gewoon mn computer aangesloten op 1 van de 4 poorten op de router, router WAN poort <----> Modem..
ik haal niet hoger dan dit:

alhoewel, vanmiddag had ik ook dit:

Upload is wel ok dacht ik zo
Edit: Wlan... QQ.. ik doe ff een testje op mn laptop over wireless
Edit2: Inderdaad, ik haal niet meer dan 18Mbit over wireless, maargoed, dat vind ik nog niet eens zo heel erg (wel een extra reden dus om een nieuwe router te kaufen) Wat ik wel erg vind is 30Mbit over bekabelde LAN...

[ Voor 38% gewijzigd door Occisor op 20-08-2009 02:28 ]
Vandaag weer de nieuwe geprobeerd. Deze deed het wel qua internet, maar de telefoon wil niet meewerken ("CM-state" is "Telephony-DHCP"), dus heb nu nog geen telefoon. Wel de (ondertussen al 20 euro uitgegeven aan die stomme klantenservice ofzo, daar ga ik het nog wel even met ze over hebben) instructie gehad het modem aan te laten, want de Technische Dienst zou ermee aan de slag gaan.
Het stomste is nog wel dat ik internet heb terwijl ik dat niet hoor te hebben, omdat nog steeds mijn oude modem geactiveerd staat en niet het nieuwe. Ik denk dat daar ook de problemen met de telefonie vandaan komen. Uiteindelijk maakt dat ook weinig uit, als ze het maar oplossen.
Beide gaan een nieuwe firmware krijgen. Ze kunnen niet goed communiceren met de cmts'sen in bepaalde gebieden. Dit geeft veel problemen. Upload download heeft er niets met firmware te maken. Het is gewoon capaciteit probleem.XiniX88 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:49:
[...]
@Bolletje92: Misschien nog even zoeken of er meer problemen waren (geen idee welk router je hebt) met het router dat je nu hebt. Opgeven van je router type is misschien ook leuk. Probleem wat ik hier vaker heb gehoord betreft een auto-negotiation probleem, athans, zo zei een gebruiker (google om te zien wat het precies is). Remedie is de WAN poort op 100mbit zetten.
In ieder geval had mijn Linksys wel problemen, heb ik direct gedumpt en voor een sitecom gaan (deze staan ook op allesgratis.nl, raad aan ze daar NIET te bestellen, alleen uit te zoeken en langs de dixons ofzo te lopen om deze aan te schaffen). Neem er dan wel 1 met gigabit verbinding.
[...]
ED3 modem? Nieuwe firmware... leg uit, geld het zowel voor de Arris en Ubee? Dit aangezien de Arris op het moment het bij veel mensen goed doet en de meeste problemen voorkomen bij de Ubee (zover ik hier kan analyseren). Weet je ook wat het gaat oplossen (bijvoorbeeld de huidige trage upload bij vele mensen)?
Gewoon testen uitvoeren en laat de helpdesk medewerker een ticket aanmaken om het te laten uitzoeken.
99% ligt toch aan NIC, wireless, pc van de gebruiker. Zo niet val je onder die ene procent.
Voor nu krijg je toch een modem. Hou het bij je oude. Of sluit je nieuwe aan en hou je activatie code bij de hand. Begint je nieuwe modem gek te doen. Sluit de oude aan en heractiveren de boel. Zo kun je tenminste nog op internet en bellen.
Hoor je of merk je dat de nieuwe firmware is uitgerold dan even de modem aansluiten, activeren. wachten tot de nieuwe firmware is gedownload en dan kijken of het goed gaat.
Snelheid lager bij het aansluiten van een router.
Voor duidelijkheid jongens/meisjes.
Als je een 54mbit router tussen je pc en modem zet kan je in beste omstandigheden niet verder komen dan 30mbit (wireless). Gemiddeld kom je vast te zitten tussen 15a25mbit.
Ligt gewoon aan je router.
Neem een N router en ook een wireless ontvanger die ook de snelheden aan kan.
Als je 45-50mbit kan halen met je modem direct op je pc aangesloten en op alle andere manieren niet. Dan ligt het gewoon aan de kabel of je switch/router.
[ Voor 12% gewijzigd door teksetter op 20-08-2009 08:36 ]
Bij de overstap aangegeven dat ik ons telefoonnummer wil overnemen en dat Ziggo mijn oude internet abbo mag opzeggen. (Planet Internet / KPN). De maandelijkse kosten van mijn huidige internet abbo icm telefonie bedraagt bijna € 90,- ( heb een oud Planet Internet abbo ). Ik ga dus naar € 50,- per maand voor alles. Toch een leuke besparing
Nu is het alleen zo dat mijn router in de meterkast ligt en de aansluiting van de coax in de woonkamer. Dat wordt dus weer een kabeltje leggen ( +/- 5 meter ) van de woonkamer naar de meterkast. Of kan ik dit de monteur laten doen
Ben echt benieuwd of Ziggo de aangegeven snelheid kan leveren op mijn woonadres ( Alles in 1 Plus in regio 4641 ).
25 september komt de monteur. Ben erg benieuwd
Da's wel vreemd. Ik heb ook een Asus WL500G router en heb bij mijn weten geen problemen met de doorvoer van 50/5. Zal het vanavond toch eens even goed uitzoeken voor de zekerheid. Wat is overigens de beste niet-Wifi router die ik kan kopen?matinez schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:58:
Aanvulling op mijn eerdere post. De Asus WL 500G behaald (wan to wlan):
Asus firmware 18Mbit
DD-WRT firmware 24Mbit
Ow wacht, WLAN is Wifi-LAN!?!?!? Ik heb de zaak alleen bedraad aangesloten. Geen geklooi met Wifi. Klopt het dat ik dan geen bottleneck heb voor 50/5?
[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 20-08-2009 10:13 ]
Je modem van Ziggo komt te liggen bij je hoofdaansluiting voor Radio/Televisie. Dus in de woonkamer. Je zult je router naar de woonkamer moeten verhuizen. Tenzij je hoofdaansluiting voor Radio/Televisie in de Meterkast ligt en is verlengt naar de woonkamer.nextware schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:49:
Van het weekend hebben mijn vrouw en ik ook maar besloten om over te stappen naar Ziggo.
Bij de overstap aangegeven dat ik ons telefoonnummer wil overnemen en dat Ziggo mijn oude internet abbo mag opzeggen. (Planet Internet / KPN). De maandelijkse kosten van mijn huidige internet abbo icm telefonie bedraagt bijna € 90,- ( heb een oud Planet Internet abbo ). Ik ga dus naar € 50,- per maand voor alles. Toch een leuke besparing
Nu is het alleen zo dat mijn router in de meterkast ligt en de aansluiting van de coax in de woonkamer. Dat wordt dus weer een kabeltje leggen ( +/- 5 meter ) van de woonkamer naar de meterkast. Of kan ik dit de monteur laten doen![]()
Ben echt benieuwd of Ziggo de aangegeven snelheid kan leveren op mijn woonadres ( Alles in 1 Plus in regio 4641 ).
25 september komt de monteur. Ben erg benieuwd
Zo'n degelijke verbinding.. puh... nou moet ik zeggen dat mn ouders internet niet willen upgraden we hebben nu alles in 1 basis...
Eigenlijk wel jammer dus..
Overigens op de pc beneden met kabel of zonder precies het zelfde verhaal..
Speedtest laad gewoon niet meer.
Gestoord word je toch...
- Gigabit WAN / LAN
- 300Mb Wifi
- VoIP ondersteuning
De eerste twee eisen zijn in veel routers prima te vinden, maar de laatste eis blijkt toch niet voor te komen (geen Zyxel, Draytek, Sitecom, Linksys, etc.). Iemand die een type router kent die wel aan deze eisen voldoet?
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Zelfbouw Router
[BBG] Zuinige Home Server Special mei 2009
[ Voor 76% gewijzigd door Terror op 20-08-2009 11:11 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
En direct op het modem?Trucker Her schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:00:
Ik ben eigenlijk niet te spreken over ziggo, constant uitvallen van het internet. Ik dacht eerst dat het aan mn laptop lag met wifi omdat ik boven zit. Maar nee hoor, zodra ik de kabel erbij pak, zelfde probleem. Tis zelfs zo dat ik niet eens fatsoenlijk een filmpje kan uploaden! Laat staan de speedtest doen op speedtest.net!
Zo'n degelijke verbinding.. puh... nou moet ik zeggen dat mn ouders internet niet willen upgraden we hebben nu alles in 1 basis...
Eigenlijk wel jammer dus..
Overigens op de pc beneden met kabel of zonder precies het zelfde verhaal..
Speedtest laad gewoon niet meer.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Nog niet getest, zal ik nog doen.
Gestoord word je toch...
Zelfbouwoplossing lijkt momenteel de enige mogelijkheid idd, maar ik heb liever een kant en klaar kastjeTerror schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:09:
Tweaker oplossing. Als het niet bestaat dan maken we het zelf wel:
Zelfbouw Router
[BBG] Zuinige Home Server Special mei 2009
Ik heb een WRT54GL, maar die heeft geen:Dutch2007 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:10:
een linksys wrt54GL met dd-wrt+voip, is dat geen optie?
- Gigabit WAN / LAN
- 300Mb Wifi
- VoIP ondersteuning
Alle drie mijn eisen niet, zegmaar
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Verwijderd
Hmmm, dit hielp zojuist bij mij, nu download ik met een stabiele snelheid, via wifi zakt hij elke 5 seconden ff en daarna komt ie weer op snelheid. Enig idee of ik het op de laptop moet zoeken of bij de belkin 54G?
edit: Z1 van hier in alphen a/d rijn is nog niet geupgraded? Mijn Z2 in den haag daartegenin wel. Is er iemand met een geupgrade Z1?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 11:30 ]
Hmm, bij mij ligt de modem op me computerkamer. Gewoon goede kwaliteit kabel nemen. Werkt perfect.teksetter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:57:
[...]
Je modem van Ziggo komt te liggen bij je hoofdaansluiting voor Radio/Televisie. Dus in de woonkamer. Je zult je router naar de woonkamer moeten verhuizen. Tenzij je hoofdaansluiting voor Radio/Televisie in de Meterkast ligt en is verlengt naar de woonkamer.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Moet zeggen als "leek" dat hij verstand van zaken heeft, Maar hij benadrukte dat mijn upload disconnecties niet voorbij zouden zijn totdat de software update wordt vrij gegeven voor het arris modem en dat ligt niet aan Ziggo maar bij de fabrikant. Kortom nog even leven met een slechte upload en af en toe kortstondige onderbrekingen.
Ik heb recentelijk m'n computer geherinstalleerd en nu wil ik de gegevens invoeren maar hij zegt dat hij "homedrive.home.nl" niet kan vinden als host. Terwijl dit daarvoor wel altijd werkte.
"ftp.ziggo.nl" werkt ook niet. Regio Oost-Groningen.
Bij mij helpt het ook heb nu stabiele SNELLERE upload. Maar wat voor een laptop heb je ? ik heb een acer aspire 5720z, het zou daaraan kunnen liggen maar wij hebben ook eeen belkin 54G router.. Dus vermoedelijk de router?Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:26:
[...]
Hmmm, dit hielp zojuist bij mij, nu download ik met een stabiele snelheid, via wifi zakt hij elke 5 seconden ff en daarna komt ie weer op snelheid. Enig idee of ik het op de laptop moet zoeken of bij de belkin 54G?
edit: Z1 van hier in alphen a/d rijn is nog niet geupgraded? Mijn Z2 in den haag daartegenin wel. Is er iemand met een geupgrade Z1?
Gestoord word je toch...
Verwijderd
Mijn laptop staat normaliter in Den Haag waar een heel andere router staat (sitecom gaming WL308 en daar heb ik die problemen niet.
Overigens is mijn laptop nu los van de modem en bedraad aangesloten op de belkin 54G en de verbinding blijft nu ook stabiel, het lijkt aan het wifi gedeelte te liggen, wel raar met zo een superlage abbonement (Z1)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 13:19 ]
Tot het uitvalt door signaalproblemen. Dan verteld de medewerker netjes aan je om dat ook nog eens netjes op je hoofdaansluiting te zetten.Ankh schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:34:
[...]
Hmm, bij mij ligt de modem op me computerkamer. Gewoon goede kwaliteit kabel nemen. Werkt perfect.
Maar jah. Het werkt dus geen zorgen. Jij weet hoe je dat moet aansluiten. Niet iedereen wil het accepteren dat je geen 10meter goedkope kabel kan aansluiten in je meterkast en dan nog verlengen naar je zolder en dan ligt de kabel al 20jaar weg te rotten en dan verwachten dat het na 1 jaar nog steeds glanzend beelt op tv hebt en op je modem goede signaal blijft ontvangen.
50/5 over bekabelde LAN met de WL500g ?-Moondust- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:08:
[...]
Da's wel vreemd. Ik heb ook een Asus WL500G router en heb bij mijn weten geen problemen met de doorvoer van 50/5. Zal het vanavond toch eens even goed uitzoeken voor de zekerheid. Wat is overigens de beste niet-Wifi router die ik kan kopen?
edit:
Ow wacht, WLAN is Wifi-LAN!?!?!? Ik heb de zaak alleen bedraad aangesloten. Geen geklooi met Wifi. Klopt het dat ik dan geen bottleneck heb voor 50/5?
Tuurlijk, bij mij is het ook aangesloten door me pa. Die is electro monteur dus dat gaat wel goed.teksetter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
Tot het uitvalt door signaalproblemen. Dan verteld de medewerker netjes aan je om dat ook nog eens netjes op je hoofdaansluiting te zetten.
Maar jah. Het werkt dus geen zorgen. Jij weet hoe je dat moet aansluiten. Niet iedereen wil het accepteren dat je geen 10meter goedkope kabel kan aansluiten in je meterkast en dan nog verlengen naar je zolder en dan ligt de kabel al 20jaar weg te rotten en dan verwachten dat het na 1 jaar nog steeds glanzend beelt op tv hebt en op je modem goede signaal blijft ontvangen.
Ik heb zo'n splitter/versterker er tussen zitten, bij mij zit ie sowieso niet direct op de hoofdkabel.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd

Verwijderd
Met name de downstream baart me zorgen, hoe vaak ik hem ook reset, hij blijft in de min zitten tussen -2 en -3 en de upstream varieert van 48 tot 51.
Hoe los ik dit op? De connectoren losmaken en nakijken? Ziggo bellen?
In het TRAS1000 kastje bleek dat een pinnetje los zat. Jammer genoeg heeft dit niets opgelost dus is de beste man met een of ander apparaat aan het meten geslagen. Op 8 en op 47 meter bleek de kabel zwaar beschadigd en moet vervangen worden. Met een week of 2 zullen ze gaan graven en hopelijk kan ik dan echt van 50 mbit gaan genieten.
Mijn download is weliswaar van 25 Mbit naar 20 Mbit gegaan.. Ziggo Helpdesk zegt natuurlijk geduld, maar wanneer is de upgrade periode afgelopen? Heb mijn modem al 8 keer gereset, dus daar ligt het niet meer aan
Overigens wel interessant, Helpdeskvrouwtje vertelde mij dat in oktober de snelheden worden verhoogd naar 80 Mbit!
[ Voor 18% gewijzigd door Beerkeeper op 20-08-2009 17:27 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Je Wifi is dus gewoon rot. Heeft helemaal niks te maken met Ziggo of het abbo. Kan zijn dat veel mensen in de buurt eenzelfde kanaal gebruiken voor Wifi....zoek eens op het forum. Je zal genoeg vinden over wifi problemen.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:17:
Overigens is mijn laptop nu los van de modem en bedraad aangesloten op de belkin 54G en de verbinding blijft nu ook stabiel, het lijkt aan het wifi gedeelte te liggen, wel raar met zo een superlage abbonement (Z1)
Mijn Z2 verbinding in 0172 is afgelopen weekend geupgrade naar 10Mbit
Verwijderd
Ik zoek graag naar een oplossing, waar moet ik op zoeken? Wifi rot? Overigens schreef ik in een latere post dat de down power stream level -3 dBmV was. Heeft dat er iets mee te maken?MrMilo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Je Wifi is dus gewoon rot. Heeft helemaal niks te maken met Ziggo of het abbo. Kan zijn dat veel mensen in de buurt eenzelfde kanaal gebruiken voor Wifi....zoek eens op het forum. Je zal genoeg vinden over wifi problemen.
Mijn Z2 verbinding in 0172 is afgelopen weekend geupgrade naar 10Mbit. Leuk is ook dat Nieuwsgroepen gewoon meegroeid. Dacht eerst dat dat afgeknepen was...
Ben benieuwd. Zou wel gaaf zijn. Stond ergens op Ziggo website nu namelijk voor het einde van het jaar. Oktober is dan stuk dichterbij, zou wel dan inderdaad beter kloppen volgens de reclames. Laat die 80/10 maar komen hoor!Beerkeeper schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:25:
Ik heb gisteren een wijziging aangevraagd( Z3 -> AIE Extra, telefonisch) en sinds vanochtend telefonie erbij
Mijn download is weliswaar van 25 Mbit naar 20 Mbit gegaan.. Ziggo Helpdesk zegt natuurlijk geduld, maar wanneer is de upgrade periode afgelopen? Heb mijn modem al 8 keer gereset, dus daar ligt het niet meer aan
Overigens wel interessant, Helpdeskvrouwtje vertelde mij dat in oktober de snelheden worden verhoogd naar 80 Mbit!*reclame zegt najaar*
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Je kan wel stoppen met modem resetten want voor de snelheden van AIE Extra heb je een nieuwe modem nodig dus nog even wachten tot dat je je nieuwe modem hebt en dan kan je van de snelheidsverhoging genieten.Beerkeeper schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:25:
Ik heb gisteren een wijziging aangevraagd( Z3 -> AIE Extra, telefonisch) en sinds vanochtend telefonie erbij
Overigens wel interessant, Helpdeskvrouwtje vertelde mij dat in oktober de snelheden worden verhoogd naar 80 Mbit!*reclame zegt najaar*
9407 Assen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
D-Link DIR 855DrJamez schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:15:
[...]
Zelfbouwoplossing lijkt momenteel de enige mogelijkheid idd, maar ik heb liever een kant en klaar kastje
[...]
Ik heb een WRT54GL, maar die heeft geen:
- Gigabit WAN / LAN
- 300Mb Wifi
- VoIP ondersteuning
Alle drie mijn eisen niet, zegmaarMisschien was ik niet zo heel duidelijk met mijn eisen over VoIP: ik wil graag analoge telefoons aan kunnen sluiten. Mijn Speedtouch 780WL heeft het wel, maar die heeft weer geen gigabit WAN / LAN (logisch, het is een ADSL modem
), noch 300Mb Wifi.
GBIT WAN
GBIT LAN
600Mb Wifi N dmv dual band (2.4 en 5 Ghz)
En dan een losse Voip gateway??
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Bij elk telefoontje van Ziggo krijg ik een andere persoon aan de lijn met een andere uitleg en ik wordt er nogal moedeloos van. Hij is er twee uur uit geweest, gereset, directe connectie, via router, geen connectie link (dan blijft telefoon 1 lampje knipperen zonder restart) en de persoon bij de storingsdienst heeft hem al eens opnieuw geactiveerd. Allemaal niet geholpen.
Meer mensen met dit probleem en/of een oplossing?
Nee, die waardes vallen nog wel mee. Volgens mij is het slecht als ze onder de -12 komen (wat ik dus heb).Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:18:
Bij mijn vriendin thuis zie ik in de motorola 5121E de downstream power level -3 dBmV en de upstream power level 51 dBmV.
Met name de downstream baart me zorgen, hoe vaak ik hem ook reset, hij blijft in de min zitten tussen -2 en -3 en de upstream varieert van 48 tot 51.
Ik zal nog wel is een keer bellen hoe dat nu met mijn signaal waardes zit. Ik wil ook een nieuwe kabel
@ below
True, ik wil liever een stabiele lijn dan een klapperlijn met een hogere snelheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 20-08-2009 18:21 ]
Tsss, ze hebben nu met 50mb al moeite de boel stabiel te krijgen, als ze naar 80mb gaan ploft de hele zooi uit elkaar.Beerkeeper schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:25:
Het is voornamelijk de modems die klote doen. Zodra de firmwareupdates komen zit dat wel goed. Dus laat die 80mbit maar komen hoor:)marcel23456 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:19:
[...]
Tsss, ze hebben nu met 50mb al moeite de boel stabiel te krijgen, als ze naar 80mb gaan ploft de hele zooi uit elkaar.
Ja oké daar heb je een goed punt. Laat ik het anders zeggen: laat ziggo eerst een fatsoenelijke firmware update uitbrengen alvoorens ze overgaan naar die 80mb.MrBlueEyes schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:23:
[...]
Het is voornamelijk de modems die klote doen. Zodra de firmwareupdates komen zit dat wel goed. Dus laat die 80mbit maar komen hoor:)
Gaat Ziggo bij je graven of komt er een ander bedrijfje?Houston3 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:21:
Nou meneer Ziggo is vandaag langs geweest.
In het TRAS1000 kastje bleek dat een pinnetje los zat. Jammer genoeg heeft dit niets opgelost dus is de beste man met een of ander apparaat aan het meten geslagen. Op 8 en op 47 meter bleek de kabel zwaar beschadigd en moet vervangen worden. Met een week of 2 zullen ze gaan graven en hopelijk kan ik dan echt van 50 mbit gaan genieten.
Ik moet ook een 'monteur' laten komen, mijn buurvrouw heeft mijn kabel doorgestoken (oud huis, dus kabel ligt een beetje kansloos
Ik heb hier geen problemen mee hoor? Heb stabiel (Usenet) u 5300KB/s dus ik weet niet waar jij het op baseert, graag eens een keer wat meer informatie dan zo kort door de bocht..marcel23456 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:19:
[...]
Tsss, ze hebben nu met 50mb al moeite de boel stabiel te krijgen, als ze naar 80mb gaan ploft de hele zooi uit elkaar.
Verwijderd
Echter nu wil het modem niet meer aanmelden.
Hij blijft nu op een knipperend ds lampje hangen, dan blijft deze branden en begint weer te knipperen. Iemand dit ook gehad?
-12 is niet goed.Bolletje92 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 01:01:
[...]
Uhu,
Je kan dat zelf bekijken: typ 192.168.100.1 in. Dat is je modem en dan ga je naar Signal. Dat van Power Level moet tussen -12 en +12 liggen. Eerst toen mijn internet het niet deed had ik -15/-16 en nu heb ik opeens -12.3
Dat je modem op -16 gedraait heeft is een klein wonder en kan enkel als je SNR goed is (boven de 35) of je een heel langzame verbinding hebt.
Tja, beetje opendeur als je dit topic volgt. Maar iig ben je nu zeker dat jouw kabel en aansluitpunt helemaal OK is. Ik hoop dat die nieuwe firmware er snel komt.ipje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:42:
De monteur is langs geweest toen hij binnen kwam kwam al meteen de opmerking "u heeft het arris modem?". Dan kan ik nu al vertellen dat uw upload disconnecties daarmee te maken hebben, over ongeveer 2 weken komt er een software update en dan zullen de problemen voorbij zijn. Maar hij heeft toch nog het aansluit kastje vervangen en de lijn naar de centrale door gemeten. Ben niet heel technisch maar daar viel een verbetering te halen met betrekking tot het signaal naar de wijk kast. Daar ging hij voor zorgen...
Moet zeggen als "leek" dat hij verstand van zaken heeft, Maar hij benadrukte dat mijn upload disconnecties niet voorbij zouden zijn totdat de software update wordt vrij gegeven voor het arris modem en dat ligt niet aan Ziggo maar bij de fabrikant. Kortom nog even leven met een slechte upload en af en toe kortstondige onderbrekingen.
Die waarde is helemaal niet slecht hoor als (ALS!) je SNR (signaal / ruis verhouding) goed is (boven de 35).nietniks schreef op donderdag 20 augustus 2009 @17:18:
Bij mijn vriendin thuis zie ik in de motorola 5121E de downstream power level -3 dBmV en de upstream power level 51 dBmV.
wat ik begreep van de monteur is dat ziggo zelf gaat graven na toestemming van de gemeente. Kan dus enige tijd duren. Tis iig te hopen dat ze niet in de buurt van mn tuin moeten zijn, want die stenen gaan er toch echt niet uitPinjataaa schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:45:
[...]
Gaat Ziggo bij je graven of komt er een ander bedrijfje?![]()
Ik moet ook een 'monteur' laten komen, mijn buurvrouw heeft mijn kabel doorgestoken (oud huis, dus kabel ligt een beetje kansloos)
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk bij Grabbit.. En vriend van me zei dat je dan bij ziggo moet uploaden ofzo..Luqq schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:26:
Waarschijnlijk heeft hij het over een ratio probleem met torrent/ftp sites..
Dat klopt volgens mij niet helemaal
Verwijderd
hmm, resetten dus zonder telefoon erinVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:50:
Ivm de stabiliteit sind gisteren met de verbinding had ik geprobeerd mijn modem te resetten.
Hij blijft nu op een knipperend ds lampje hangen, dan blijft deze branden en begint weer te knipperen. Iemand dit ook gehad?

Verwijderd
signal to noise ratio is 38. Volgens jou is ie dus goed.trankilo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:53:
Die waarde is helemaal niet slecht hoor als (ALS!) je SNR (signaal / ruis verhouding) goed is (boven de 35).
Had denk ik na 10 minuten internet met de juiste snelheden, maar ik moest de telefoon kabel wel in de juiste poort steken want bij poort 1/2 kon ik niet bellen en bij poort 2 wel of het was juist andersom.
Nu maar hopen dat ik niet random disconnects of problemen krijg zoals sommige, maar ben tot nu toe tevreden na wat spookverhalen over de doc3 modems =)
Vaag, ik krijg het niet voor elkaar om ze in mijn tuin te laten graven, ik krijg elke keer te horen dat ik daar en daar naartoe moet bellen.. En dat leverd me ook al niks op.Houston3 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:08:
[...]
wat ik begreep van de monteur is dat ziggo zelf gaat graven na toestemming van de gemeente. Kan dus enige tijd duren. Tis iig te hopen dat ze niet in de buurt van mn tuin moeten zijn, want die stenen gaan er toch echt niet uit
Het komt nog zover dat ik er een kroonsteentje aan ga maken met een broodzakje erom.
ik weet jouw situatie verder niet, maar bij ons is het zo dat er eigenlijk niets bij ziggo is af te nemen tenzij ze die lijn vervangen, want 50 mbit internet dat op 0,5 mbit werkt daar doen we het niet voorPinjataaa schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:25:
[...]
Vaag, ik krijg het niet voor elkaar om ze in mijn tuin te laten graven, ik krijg elke keer te horen dat ik daar en daar naartoe moet bellen.. En dat leverd me ook al niks op.
Het komt nog zover dat ik er een kroonsteentje aan ga maken met een broodzakje erom.
@YOur serviceManueltje22 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:49:
[...]
Ik heb hier geen problemen mee hoor? Heb stabiel (Usenet) u 5300KB/s dus ik weet niet waar jij het op baseert, graag eens een keer wat meer informatie dan zo kort door de bocht..
In het begin (de eerste 3/4 weken) was de arris stabiel en draaide top. De laatste 2 weken valt de snelheid iedere keer naar +-27mb en valt vaak uit. Hij draait op 1stream ipv van 4. Na 5 telefoontjes 4 keer heractiveren is het nog steeds kommer en kwel.
Zoals je leest zijn er veel mensen met problemen rondom de arris modem. Dus daarom schreef ik die zin oké?
Ja, modem kan nog moeilijk verbinding maken, zodra de nieuwe firmware er is zal dat sneller gaan. Nu moet je gewoon uren wachten totdat het modem eenmaal contact maakt.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:50:
Ivm de stabiliteit sind gisteren met de verbinding had ik geprobeerd mijn modem te resetten.
Verwijderd
Dit omdat het contract met mijn huidige provider Online 31 aug afliep (geen verlenging).
Na dit alles doorgegeven te hebben kreeg ik te horen dat de monteur 25 aug langs kon komen om Ziggo aan te sluiten en dat online en KPN geregeld gingen worden via de overstapservice..
Wat later kreeg ik een bevestigingsbrief met het bovenstaande erin.
Alles leek goed te gaan totdat ik een Email kreeg van Online met een opzegdatum contract per 31 Sep.
Na contact te hebben gehad met Online "Ziggo heeft het fout aangevraagd en het is niet meer terug te draaien"
En daarna gebeld te hebben met Ziggo "We zullen melding maken en we kunnen het abonnement ook per 31 Sep in laten gaan"
Is het nu als volgt:
Ik ga gebeld worden door de administratie van Ziggo die waarschijnlijk de fout hebben gemaakt.......
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Wil eigenlijk graag mijn internet op de afgesproken datum en dat Online vanaf die datum ook afgelopen is zoals origineel geplanned en afgesproken.
Hoorde een harde klap van de bliksem en opeens werd het vrij rustig op IRC.
Heb geen up en downstream kanalen meer in de Arris ook niet als ik hem uit en aan doe.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
op die modem zit een aansluiting voor zowel internet als telefonie. En telefonie hoef je niet te gebruikenPalomar schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:29:
Ik heb onlangs een nieuw ziggo Z3 abo afgesloten, omdat mn huisgenoot ging verhuizen (stond op zijn naam). We hadden een motorola-modem, maar in het pakket dat ik nu ontvang zit een 'Touchstone Telephony Modem'. Iemand een idee of dat wel goed is? Ik heb nl. geen telefonie besteld bij ze. Alleen internet.
Vanwaar dit verschil?
Gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor de decoder slechts 230 euro kost en volgens de persoon aan de klantenservice kreeg ik bij aanvraag de HD zenders het eerste half jaar gratis.
Wat betreft mijn eerste zin, ik ben een ziggo tegenhanger van het eerste uur, maar ik hoor steeds meer positieve reacties en daarom heb ik besloten de overstap te wagen, eveneens ook omdat Ziggo verderop in het jaar de snelheden nog meer gaat opschroeven en dat is altijd goed
Verwijderd
Had hier (Utrecht) even ook geen internet verbinding meer, na 2 maal uit en aan doen deed ieBallebek schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:15:
Hier in Den Haag ( 256x ) gibst mahl kein internet
Hoorde een harde klap van de bliksem en opeens werd het vrij rustig op IRC.
Heb geen up en downstream kanalen meer in de Arris ook niet als ik hem uit en aan doe.
het gelukkig weer.
Ik heb deze kabelabo/modem nog maar vrij recent, dus ik vraag mij nu af is dit normaal gedrag,
kan de internetverbinding bij elke "zeer slecht weer (met bliksems)" wegvallen?
Is het trouwens normaal dat bij de Aris modem de online lampje de hele tijd blijft knipperen,
terwijl de andere lampjes aan blijven staan?
Verwijderd
"Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out"
Wat is de oorzaak hiervan?
Ping en snelheid zijn perfect btw.
Kan het liggen aan mijn verbinding (s/n PL en shit)?

Jemig, dat is een heel schoon signaal!! 38 is heel goed (38db boven de ruis). Voor docsis-2 moet je +20 hebben en voor docsis-3 +30 voor een goede werking. Zo hier en daar zijn nog wat wijkjes met 25 maar over het algemeen zou alles boven de 35 moeten zijn. Dat wil niet zeggen dat het bij iemand thuis ook zo over komt omdat de juiste waarden op het netwerk buiten worden ingeregeld.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:16:
[...]
signal to noise ratio is 38. Volgens jou is ie dus goed.
Trouwens, dat de snr bij jou goed is wil niet betekenen dat er niks aan de hand kan zijn. De waarden die je uit een modem kan halen zijn ter indicatie of wat het modem "denkt" waar te nemen.
Jouw sig-waarden zien er perfect uit. Als je dagelijks en veel T3's hebt dan zit er ergens (niet bij jou in dit geval) 'ruis' op de lijn. Dieper in het netwerk dus. Als dit het geval is, en alle andere klanten in jouw wijk het zelfde hebben, zou Ziggo een ruisonderzoek kunnen opstarten. Een paar T3's op een dag is trouwens geen ramp maar als je hele log vol staat in de zin dat je er door heen moet scrollen is er meer aan de hand.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:42:
Ik krijg de laatste tijd veel gedisconnect, in de log staat dan het volgende bericht:
"Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out"
Wat is de oorzaak hiervan?
Ping en snelheid zijn perfect btw.
Kan het liggen aan mijn verbinding (s/n PL en shit)?
[afbeelding]
Verwijderd
Jouw commentaar heeft vruchten afgeworpen, bij de aanschaf van deze 2e handse router kon ik geen homepage vinden en ook geen firmwareupdates op belkin. Ik nam aan dat deze router el cheapo was en dat ie ze niet had.MrMilo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Je Wifi is dus gewoon rot. Heeft helemaal niks te maken met Ziggo of het abbo. Kan zijn dat veel mensen in de buurt eenzelfde kanaal gebruiken voor Wifi....zoek eens op het forum. Je zal genoeg vinden over wifi problemen.
Mijn Z2 verbinding in 0172 is afgelopen weekend geupgrade naar 10Mbit. Leuk is ook dat Nieuwsgroepen gewoon meegroeid. Dacht eerst dat dat afgeknepen was...
Ik heb de afgelopen uren gespendeerd naar het zoeken van wifi rot en wifi stoorzenders en dergelijke, ze hielpen niet echt. Ik heb denk ik niet de juiste topics kunnen vinden.
Toen ben ik maar weer eens gaan rommelen met de bijgeleverde cd en handleiding. Geen positieve resultaat. Toen kwam ik via google op een pagina waar over een firmwareupdate werd gesproken en via dat vond ik eindelijk toch nog de homepage van mijn router. Eindelijk stukken meer opties dan de bijgeleverde cd. Zo heb ik een kanaal gekozen, en 2 mac adressen vastgepind als toegestane computers op het netwerk, en ergens stond een turbo modus en die heb ik aangevinkt. wpa2 stond al aan en hij had al de laatste firmware.
Ik heb nu een stabiele downloadsnelheid en voel me ook ietsjes veiliger. Natuurlijk kan de adres worden gekloond en de wachtwoord gesnifd maar ja, beter dit dan niks.
nee niet opgelost, mijn vriendin heeft echter nergens last van met haar laptop, ik zal eens een format doen...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 11:25 ]
Wij hebben hier een Ubee modem, kan daar geen status of wat in opvragen dus heb daar niet echt de ervaring mee... Misschien 'nog' een keer bellen met Ziggo en dan doorgeven dat je een Ubee modem wilt of anders gooi je de rommel de deur uit, geloof me dan luisteren ze in één keer en je hebt binnen 1 / 2 week een nieuw modem.marcel23456 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:49:
[...]
@YOur service![]()
In het begin (de eerste 3/4 weken) was de arris stabiel en draaide top. De laatste 2 weken valt de snelheid iedere keer naar +-27mb en valt vaak uit. Hij draait op 1stream ipv van 4. Na 5 telefoontjes 4 keer heractiveren is het nog steeds kommer en kwel.
Zoals je leest zijn er veel mensen met problemen rondom de arris modem. Dus daarom schreef ik die zin oké?
Verwijderd
Heeft te maken met je routering, staat ergens in dit of een vorig topic.SAICRJMPM schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:23:
Meestal krijg ik geen verbinding met de Arris modem als ik "192.168.100.1 " in de adresbalk van de browser type. Soms echter lukt het wel en krijg ik wel de statuspagina van de modem te zien. Laat die modem maar 1 verbinding per uur toe of zo??

I'm a happy customer
Overigens is de nieuwe modem wel A) enorm groot (vergeleken met die Moterola) en B ) viel hij gisteren in het begin 4 keer in een uur uit om te rebooten
[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 21-08-2009 07:41 ]
Datzelfde "probleem" heb ik ook.SAICRJMPM schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:23:
Meestal krijg ik geen verbinding met de Arris modem als ik "192.168.100.1 " in de adresbalk van de browser type. Soms echter lukt het wel en krijg ik wel de statuspagina van de modem te zien. Laat die modem maar 1 verbinding per uur toe of zo??
Routering zou wel raar zijn want ik kan het ip adres wel pingen.
Waar speedtest jij vandaan? (provincie)Notna schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:40:
Gisteren nieuwe modem binnengekregen en lekker een strakke verbinding!
[afbeelding]
I'm a happy customer
Overigens is de nieuwe modem wel A) enorm groot (vergeleken met die Moterola) en B ) viel hij gisteren in het begin 4 keer in een uur uit om te rebooten![]()
Nu geen last meer van tho
Ik zelf woon in het oosten van Overijssel maar ik ben bang dat te veel van de verbinding verloren gaat omdat 't zo ver weg is. We hebben nu al 6 jaar Wanadoo, Orange, Online en dat bevalt prima, maar we willen digitale televisie. Ik kan nu max downloaden met 1,6Mb/s en uploaden met 110Kb/s. Dit wil ik ook dan minimaal behouden...
Age of the Geek, baby!
Als ik op me lan 192.168.100.1/cgi-bin/willekeurige pagina open dan werkt het altijdSAICRJMPM schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:34:
Waarom lukt het op een ander moment van de dag dan wel? Als er iets mis is met de routering moet het toch altijd misgaan???
Status pagina doet het echter NOOIT

Doe ik echter op me router een lynx sessie naar het modem dan krijg ik de status pagina wel, dus het is wel degelijk iets met routing.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Monnickendam, Noord Holland dusMarkReSpawN schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:18:
[...]
Waar speedtest jij vandaan? (provincie)
Ik zelf woon in het oosten van Overijssel maar ik ben bang dat te veel van de verbinding verloren gaat omdat 't zo ver weg is. We hebben nu al 6 jaar Wanadoo, Orange, Online en dat bevalt prima, maar we willen digitale televisie. Ik kan nu max downloaden met 1,6Mb/s en uploaden met 110Kb/s. Dit wil ik ook dan minimaal behouden...
Ver weg waar vandaan? Kabel heeft juist NIET (of in ieder geval veel minder) van signaal verlies over langere afstanden dan ADSL.MarkReSpawN schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:18:
[...]
Waar speedtest jij vandaan? (provincie)
Welk pakket heb je besteld? Als je nl het pakket Digitale Televisie Harddisk Recorder hebt besteld, van €229,- dan krijg je geen Humax 5050, maar een Samsung DCB-850R. Dat is geen HD-decoder, helaas (daar had ik nl ook op gehoopt).loewie-643- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:48:
Nou daar gaan we dan, nooit gedacht dat ik dit zou meemaken/doen, zojuist Ziggo Alles-in-een Plus besteld, als het goed is wordt het 1 september geleverd met de Humax 5050C en de HD zenders in het vooruitzicht.
Gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor de decoder slechts 230 euro kost en volgens de persoon aan de klantenservice kreeg ik bij aanvraag de HD zenders het eerste half jaar gratis.
Wat betreft mijn eerste zin, ik ben een ziggo tegenhanger van het eerste uur, maar ik hoor steeds meer positieve reacties en daarom heb ik besloten de overstap te wagen, eveneens ook omdat Ziggo verderop in het jaar de snelheden nog meer gaat opschroeven en dat is altijd goed
Ik heb hetzelfde pakket, als sinds 31 juli, zo'n beetje, maar het nog niet aangesloten
Hoe kan het dan dat wij thuis 20mbit hebben en hier maar 14mbit van over blijft?Ben.Hahlen schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:53:
[...]
Welk pakket heb je besteld? Als je nl het pakket Digitale Televisie Harddisk Recorder hebt besteld, van €229,- dan krijg je geen Humax 5050, maar een Samsung DCB-850R. Dat is geen HD-decoder, helaas (daar had ik nl ook op gehoopt).
Ik heb hetzelfde pakket, als sinds 31 juli, zo'n beetje, maar het nog niet aangesloten. Verbouwing van m'n huis neemt ietsjes langer in beslag dan gedacht...

Age of the Geek, baby!
Beste Ben,Ben.Hahlen schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:53:
[...]
Welk pakket heb je besteld? Als je nl het pakket Digitale Televisie Harddisk Recorder hebt besteld, van €229,- dan krijg je geen Humax 5050, maar een Samsung DCB-850R. Dat is geen HD-decoder, helaas (daar had ik nl ook op gehoopt).
Ik heb hetzelfde pakket, als sinds 31 juli, zo'n beetje, maar het nog niet aangesloten. Verbouwing van m'n huis neemt ietsjes langer in beslag dan gedacht...
Ik heb Alles-in-een Plus besteld en aan de klantenservice specifiek gevraagd of ik de samsung of de humax mocht ontvangen, volgens de medewerker aan de telefoon zou ik de humax gaan ontvangen. Als ik deze niet krijg ben ik er gauw klaar mee, dan gaat alles retour. We gaan het zien op 1 september dan zou er geleverd gaan worden.
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.