Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Na 6 weken terug AIE besteld te hebben en al een aardig berichtje hier geplaatst te hebben over de rompslomp. Stond hier gisteren totaal zonder afspraak een ziggo monteur voor de deur. Die kwam mijn AIE installeren.

Aangezien ik niks heb gekregen aan modem of router of decoder. Pakte de monteur uit zijn bus een Ubee. Die volgens hem beter waren dan de Arris. De monteur heeft even mijn gemopper aangehoord over de gang van zaken en kon het "helaas" alleen bevestigen.

Ik heb dus nu in iedergeval me internet en me telefonie werkend "hallelujahh"
nu nog wachten op de me decoder en me router. ( die router ga ik mits vandaag niet geleverd cancellen, koop zelf wel zo'n ding)

tot nu toe 1 of 2 x uitval verder geen echte issues en snelheid is prima behalve van de nieuws groepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542551493.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Na mijn ervaringen met XS4all (Armada in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies -...") gisteravond ook maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn telefonie (en vaste nummer) aangemeld voor migratie naar Ziggo. Ik ben heel erg benieuwd, maar het zal er in ieder geval voor zorgen dat ik weer vol kan downloaden, zonder dat de Fritzbox de boel verhaspelt.
Ik ben erg benieuwd na in het verleden zelf minder goede ervaringen met Casema te hebben gehad en de horrorverhalen van de administratieve kant van het verhaal die de ronde doen. Tis in ieder geval 2 maanden gratis proberen en ik kan altijd weer terug.Als dit goed werkt, dan zal ik ook eens kijken of ik mijn internetverbinding niet beter bij Ziggo in een AIE pakket onder kan brengen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Zojuist mijn Alles-in-1 Extra pakket ontvangen.

Modem activeerde binnen 1 minuut.

Speedtest gedaan met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542584957.png

Zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Laatst online: 19-05 15:42
Hallo allemaal,

Kan iemand mij advies geven? Ik zie door de bomen het bos niet meer :( Ik heb nu internet/telefonie van Online maar ben daar echt niet meer tevreden over omdat de snelheden alleen maar omlaag gaan en die Livebox... hou maar op :) Nu wil ik overstappen maar veel keuze is er niet in Zeist. Nu wil ik gaan voor Ziggo alles-in-1 Extra, belangrijk voor mij is dat Xbox live lekker werkt met het modem maar ik kan niet vinden of dit zo is. Ik zie wel dat Ziggo een modem aanraadt WL-342 Sitecom maar dat kost dan weer € 79,- extra. Ik ga het internet gebruiken voor een PC en een laptop (draadloos). Een decoder heb ik al, die Humax van de start post. Waar moet ik op letten? Zal Xbox live lekker werken? Alvast super bedankt voor de info!

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
SiNNeD29 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:13:
Hallo allemaal,

Kan iemand mij advies geven? Ik zie door de bomen het bos niet meer :( Ik heb nu internet/telefonie van Online maar ben daar echt niet meer tevreden over omdat de snelheden alleen maar omlaag gaan en die Livebox... hou maar op :) Nu wil ik overstappen maar veel keuze is er niet in Zeist. Nu wil ik gaan voor Ziggo alles-in-1 Extra, belangrijk voor mij is dat Xbox live lekker werkt met het modem maar ik kan niet vinden of dit zo is. Ik zie wel dat Ziggo een modem aanraadt WL-342 Sitecom maar dat kost dan weer € 79,- extra. Ik ga het internet gebruiken voor een PC en een laptop (draadloos). Een decoder heb ik al, die Humax van de start post. Waar moet ik op letten? Zal Xbox live lekker werken? Alvast super bedankt voor de info!
Hehe, deze situatie herken ik :) Maar om even antwoord te geven is het beste naar mijn mening een draadloze router te kopen, zo kan je een kabel naar de Xbox / PC trekken en kan je laptop mooi draadloos werken. Als je een aantal euro over hebt voor een goede router zou je eventueel nog naar een duurder model kunnen kijken die een hoge doorvoersnelheid heeft, zoals bijvoorbeeld de D-Link DIR-855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
SiNNeD29 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:13:
Hallo allemaal,

Xbox live werkt goed bij Ziggo, zou natuurlijk ook wel moeten. Modem krijg je van Ziggo, die WL-342 van Sitecom is een router die heb je nodig als je meer apparatuur op het internet wilt aansluiten. Als je voor alles in 1 extra gaat kan je het beste kijken naar een Sitecom WL-308 of D-link 655/855, zodat je ook nog de volledige snelheid updates in de nabije toekomst aan kan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Manueltje22 en MrBlueEyes bedankt :) Ik ga het maar aanvragen denk ik, ben het zat om € 45,- per maand te betalen aan Online terwijl ik van de oorspronkelijke 18Mb/s (dat was in 2006) nog maar 11Mb/s over heb gehouden en dan doodleuk te horen van Online, ja dat is binnen de marges en dus acceptabel. Dan maar meer betalen maar wel snel internet wat met z'n tijd meegaat. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
SiNNeD29 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:12:
Manueltje22 en MrBlueEyes bedankt :) Ik ga het maar aanvragen denk ik, ben het zat om € 45,- per maand te betalen aan Online terwijl ik van de oorspronkelijke 18Mb/s (dat was in 2006) nog maar 11Mb/s over heb gehouden en dan doodleuk te horen van Online, ja dat is binnen de marges en dus acceptabel. Dan maar meer betalen maar wel snel internet wat met z'n tijd meegaat. Tnx!
Geen probleem! Trouwens, als je Ziggo alles laat opzeggen (internet) vergeet dan niet even alles goed na te lopen, zoals dat je dan niet zelf belt dat je het gaat opzeggen (hang je bij Online namelijk zo 10 minuten aan de lijn).

Veel succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SiNNeD29 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:12:
Voor 50 euro per maand heb je bij Ziggo een All-in-One pakket met Digitale TV, Internet (20mbit) en Telefonie.

Nu betaal je 45 euro voor telefonie en internet wat steeds trager word, plus je analoge TV abonnement. Tel uit je besparing :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Darkz0rs schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:59:
Na 6 weken terug AIE besteld te hebben en al een aardig berichtje hier geplaatst te hebben over de rompslomp. Stond hier gisteren totaal zonder afspraak een ziggo monteur voor de deur. Die kwam mijn AIE installeren.

Aangezien ik niks heb gekregen aan modem of router of decoder. Pakte de monteur uit zijn bus een Ubee. Die volgens hem beter waren dan de Arris. De monteur heeft even mijn gemopper aangehoord over de gang van zaken en kon het "helaas" alleen bevestigen.

Ik heb dus nu in iedergeval me internet en me telefonie werkend "hallelujahh"
nu nog wachten op de me decoder en me router. ( die router ga ik mits vandaag niet geleverd cancellen, koop zelf wel zo'n ding)

tot nu toe 1 of 2 x uitval verder geen echte issues en snelheid is prima behalve van de nieuws groepen.

[afbeelding]
Die monteur kletst uit zn nek :X

Ubee uitgifte is gestopt omdat er te veel problemen mee zijn, mijn ubee is ook omgeruild

mijn ubee deed het in het begin ook gewoon goed, wacht maar ff af ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:25:
[...]

Ubee uitgifte is gestopt omdat er te veel problemen mee zijn, mijn ubee is ook omgeruild

de ubee is qua specs wel een stuk beter dan de Arris.. de ubee is een 8-channel EuroDocsis modem terwijl de Arris een 4-channel EuroDocsis modem is. Maar het beeld van de Ubee is wel dat erg veel storingen met deze modem is.

De ubee is beter, maar de Arris is betrouwbaarder.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:25:
[...]

ach of hij uit ze nek kletst weet ik niet. Het is wel zo dat hij aangaf in welke wijk je zat. Het had dus ook te maken met de apparatuur in de kasten voorzover ik begreep.

Op dit moment klaag ik niet trek volle bak en modem valt niet zoals genoemd hier uit. Blijft keurig draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 10:51
Needakill schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:31:
[afbeelding]

Terrwijl me download 50mb moet zijn. :S
Hoe kan ik dit fixen? Aris Modem en Linksys WRT320N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

Pff.. ik werd net gebeld door Ziggo:

In oktober vorig jaar heb ik een alles in 1 abonnement (plus) afgesloten voor mijn nieuwe huisje. Dit heeft prima gewerkt. Een aantal weken geleden kreeg ik echter een brief van "Stichting de Tweemaster" met de mededeling dat ik €65,- euro moest betalen aan hen voor Televisie en Radio. Raar... ik heb alles in 1 bij Ziggo.
Wat blijkt nu, die stichting koopt het signaal in van Ziggo en wij betalen met de wijk aan de stichting voor het signaal. Ziggo staat hier geheel buiten.
Ziggo had mij nooit een alles in 1 abonnement kunnen/mogen verkopen.
Nu werkt mijn buurman bij Ziggo en hij regelt ook dingen voor de stichting dus hij zou zorgen dat alles goed kwam. Van November 2008 tot en met Augustus 2009 zou ik de kosten voor radio en televisie terug krijgen (€16,25 per maand + de aansluitkosten van €29,95) het abonnement zou worden omgezet naar Internet Z2.
Een snelle rekensom leert mij dat ik dus een bedrag van €192,45 zou moeten terugkrijgen van Ziggo. Dit heb ik dus teveel betaald door hun fout. Niet te vergeten de telefonie die ik eigenlijk helemaal niet nodig zou hebben, maar tja een alles in 1 abbo is goedkoper dan losse abonnementen.

Nou alles geregeld aan de telefoon toen vertelde hij me dat ik geen geld zou terugkrijgen. Mijn vraag natuurlijk.. waarom dan wel niet :? Ik heb bij het afsluiten van mijn alles in 1 abonnement namelijk een digitale decoder gekregen. de Humax IR-FOX C en een smartcard, volgens hem koste dit wel ongeveer 200 euro dus dan waren we wel klaar (letterlijk zo gezegd). Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Ik geef die decoder wel terug, maar dat kon niet want ik had hem al gebruikt.
Mijn vraag daarop was: Als iemand zijn abonnement na 10 maanden opzegt, moet deze dan zijn decoder inleveren? Nee, dat hoefde niet. Kreeg iemand die zijn abonnement opzegde een rekening achteraf? Nee, dat ook niet.
Waarom ik dan wel? Dat moest hij even uitzoeken. Liever krijg ik mijn geld terug, stuur ik die SD decoder op en koop ik wel een hd decoder. Maar nee, dat mocht niet.
Ik heb nog een keer aangehaald dat zij de fout gemaakt hebben, maar dat mocht niet baten. Hij ging nog contact met me opnemen.

Mijn vraag aan jullie is, Wie heeft er gelijk? Hoe gaan dat soort dingen? Iemand enige ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 18-08-2009 12:04 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Ik snap er weinig van. Sinds enkele dagen heb ik 50/5 internet. Gisteren heb ik alles aangesloten. Snelheid was toen 37,5 mbit down en 4,6 up. Sinds vandaag is de snelheid helemaal ingestort en haal nu niet meer dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542637539.png

De waarde in de modem zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.houston3.nl/got/ziggo.jpg

Ik heb geen idee of de waarden van de modem goed zijn. Ik zag wel al in eerdere post dat mensen wel meer dan alleen downstream 1 hebben gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Need more info:

Wired/Wireless
Netwerkkaart 100mbit/gbit/wireless A/B/G/N?
Bekabeling CAT5, alle aderparen aangesloten etc etc etc

dergelijke loze vragen kunnen we niet beantwoorden zonder duidelijke situatie schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:00:
Pff.. ik werd net gebeld door Ziggo:
Als het prima werkt ... waarom dan opzeggen ?!?! Je krijgt je signaal toch van Ziggo? Je internet werkt, je telefonie werkt, je TV werkt ...

Ik zou die rekening van die stichting gewoon niet betalen. Je hebt een abonnement bij Ziggo en die hebben levering etc aangevangen. Die stichting wist je niets van af en daar ben je dus ook niet ongevraagd lid van dacht ik zo.

Gewoon lekker alles laten zoals het is en die stichting lekker de rest van de buurt voorzien van hun signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redfoxert schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Als het prima werkt ... waarom dan opzeggen ?!?! Je krijgt je signaal toch van Ziggo? Je internet werkt, je telefonie werkt, je TV werkt ...

Ik zou die rekening van die stichting gewoon niet betalen. Je hebt een abonnement bij Ziggo en die hebben levering etc aangevangen. Die stichting wist je niets van af en daar ben je dus ook niet ongevraagd lid van dacht ik zo.

Gewoon lekker alles laten zoals het is en die stichting lekker de rest van de buurt voorzien van hun signaal.
In eerste instantie reageerde ik net als jij. Maar het probleem is dat als ik de rekening niet betaal word ik afgesloten. De stichting beheerd de coax, niet Ziggo. Ziggo mag er signaal overheen sturen en dat wordt gewoon gebroadcast (ik weet het niet precies hoor, infrastructuur technisch). Ik betaal de kabel dus aan de stichting, dit is overigens ook veel goedkoper, 65 euro per jaar ipv 16,25 per maand aan Ziggo. Hoe het juridisch allemaal zit weet ik niet, ik weet wel dat dit de enige optie is. Als ik de stichting niet betaal heb ik niets. Dit zijn afspraken met Ziggo (@home) en ze hebben dus die afspraken over het hoofd gezien bij het afsluiten van mijn abonnement. Volgens mij buurman ben ik niet de enige die dit overkomt. Het rommelt nogal bij Ziggo intern en daarom gaan die dingen mis. (Maar dat wisten we al!)

Overigens zijn er sowieso in Zwolle (waar ik woon) een heleboel van dit soort stichtingen. In andere plaatsen zullen ze er ook wel zijn.
Die stichting correspondeert trouwens met folders/brieven door de brievenbus dus het kan heel goed zijn dat de folder/brief om mij op de hoogte te stellen van het bestaan van de stichting is ontgaan doordat die met de rest van de folders bij het oud papier is gedumpt.

De stichting gaat mij trouwens niet afsluiten hoor, dat heb ik al geregeld. Ze wachten tot het klaar is met Ziggo en dan moet ik gewoon betalen. Heel netjes van hun kant uit hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 18-08-2009 12:23 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:18:
[...]

In eerste instantie reageerde ik net als jij. Maar het probleem is dat als ik de rekening niet betaal word ik afgesloten. De stichting beheerd de coax, niet Ziggo. Ziggo mag er signaal overheen sturen en dat wordt gewoon gebroadcast (ik weet het niet precies hoor). Ik betaal de kabel dus aan de stichting, dit is overigens ook veel goedkoper, 65 euro per jaar ipv 16,25 per maand aan Ziggo. Hoe het juridisch allemaal zit weet ik niet, ik weet wel dat dit de enige optie is. Als ik de stichting niet betaal heb ik niets. Dit zijn afspraken met Ziggo (@home) en ze hebben dus die afspraken over het hoofd gezien bij het afsluiten van mijn abonnement. Volgens mij buurman ben ik niet de enige die dit overkomt. Het rommelt nogal bij Ziggo intern en daarom gaan die dingen mis. (Maar dat wisten we al!)

Overigens zijn er sowieso in Zwolle (waar ik woon) een heleboel van dit soort stichtingen. In andere plaatsen zullen ze er ook wel zijn.
Kan die stichting dan niet iets voor je betekenen? Als er meerdere mensen last van hebben (gehad) lijkt me dat dat een bekend traject voor ze is. Die buurman van je lijkt ook weinig geholpen te hebben in ieder geval :)

Persoonlijk heb ik nog nooit van dergelijke doorgifte stichtingen gehoord. Vind het daarom ook maar een raar verhaal :)

Ook nogal bot van die stichting dat ze je dan zomaar afsluiten. Dat ze bij Ziggo die 65 euro van jou dan maar terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn abonnement van ziggo zal ingaan op 28 augustus. Ik heb inmiddels mijn activatiecode al ontvangen. Vandaag zag ik bij het opruimen nog een motorola modem liggen en heb deze aangesloten. Tot mijn verbazing kon ik mij activeren. Aangezien ik de activatiecode heb is het mogelijk dat ik nu kan activeren? En als ik dat doe dat ik geen problemen krijg met ziggo of de nieuwe modem die komt? Of kan je een activatiecode 2x gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redfoxert schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Kan die stichting dan niet iets voor je betekenen? Als er meerdere mensen last van hebben (gehad) lijkt me dat dat een bekend traject voor ze is. Die buurman van je lijkt ook weinig geholpen te hebben in ieder geval :)

Persoonlijk heb ik nog nooit van dergelijke doorgifte stichtingen gehoord. Vind het daarom ook maar een raar verhaal :)

Ook nogal bot van die stichting dat ze je dan zomaar afsluiten.
Ik ben pas net gebeld, zal het vanavond ook even opnemen met de buurman uiteraard. Ik had mijn post al geedit voordat jij je laatste zin had neergezet, dus ik had me al bedacht dat de stichting nogal bot overkwam. Ze sluiten me dus niet zomaar af :P
Maarja, vraag blijft staan: Moet je geld betalen als je je alles in 1 opzegd voor de decoder :P

Hier trouwens de mail die intern is gestuurd door mijn buurman naar de persoon die dit moet regelen, er wordt niet gesproken over kosten voor de decoder
Hallo [knip],

Zou jij een naar deze rekening (zie pdf) willen kijken.

Meneer (toevallig mijn buurman) betaald te veel aan ons.

Hij is namelijk aangesloten op het netwerk van stichting de Tweemaster, analoge signaal wordt door de stichting collectief bij ons ingekocht.

Hem wordt dus €16,25 per maand te veel ingehouden, en de éénmalige aansluitkosten Radio & Televisie van €29,95 zijn ook niet terecht.

Graag even een terugkoppeling als het is opgelost, wederom bedankt voor de moeite.

[ Voor 27% gewijzigd door St@m op 18-08-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Eindelijk heb ik m'n modem + smartcard binnen! Ik heb er wel een uur voor moeten rijden (2 bij elkaar dus!) maar dat boeit me nu even niet. Na 15 keer de helpdesk aan de lijn te hebben gehad ben ik bij het laatste gesprek nogal pissig geworden omdat ze me voor de zoveelste keer van het kastje naar de muur wilden sturen.

Ze beweerden dat modems niet los verstuurd konden worden, dus moest ik m'n bestelling maar annuleren en opnieuw aanvragen (wat moeilijk gaat als het contract al per 5 augustus ingegaan is). Niet dus. Uiteindelijk een helpdesker aan de lijn gekregen die wel buiten het boekje durfde te denken (complimenten) en die stuurde me naar een servicecenter in Eindhoven. Daar hebben ze (welliswaar met de nodige moeite) m'n installatiepakket bij elkaar gesprokkeld en heb ik de boel aangesloten.

En waarempel! Het werkt nog ook!

20 juni: Bestelling de deur uit
5 augustus: Ingangsdatum contract
18 augustus: Internet + Tel + DTV werkend

Goed bezig Ziggo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ga komend weekend verhuizen. Ik heb vier weken geleden mijn verhuizing aan Ziggo doorgegeven en daarvan ondertussen ook een bevestiging gekregen. Volgens de bevestiging is de ingangsdatum 25 augustus, ik hoop dat ze zich daar aan houden (of dat het eerder beschikbaar is).

Waar ik echter geen duidelijkheid over heb gekregen in de brief is:
- Of ik mijn oude modem (SB5101E) gewoon mee moet nemen (ik heb alleen internet via de kabel en analoge tv) en opnieuw aansluiten, of dat ik een nieuw modem ontvang?
- Er is een activatie code meegestuurd in de brief, moet ik deze invoeren op de website van Ziggo ofzo?

Ik heb het vorige topic even doorgezocht op "verhui" en als ik dat allemaal lees krijg ik nogal de kriebels, dus ik hoop maar dat het goed verloopt.

Ook kan ik (na ongeveer 10 keer foutief proberen) mijn ziggo niet meer bereiken (Error code 403). Heb ik door te vaak proberen nu mezelf de toegang tot mijn ziggo ontzegd (hoofdpagina werkt wel gewoon), of hebben anderen hier ook last van? Browser afgesloten, nu doet ie het weer.

Overigens vind ik het belachelijk dat een verhuizing 4 weken van tevoren doorgegeven moet worden. Als ik gewoon zelf alles netjes aansluit en mijn modem meeneem, dan wil ik gewoon kunnen bellen en het dan binnen hooguit 3 dagen geregeld hebben (ik kan begrijpen dat het wat lastiger is als er een monteur langs moet komen en als er een nieuw modem moet komen, maar dan nog mag je verwachten dat dit binnen een week geregeld kan worden).

[ Voor 18% gewijzigd door The Flying Dutchman op 18-08-2009 12:58 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:25:
mijn abonnement van ziggo zal ingaan op 28 augustus. Ik heb inmiddels mijn activatiecode al ontvangen. Vandaag zag ik bij het opruimen nog een motorola modem liggen en heb deze aangesloten. Tot mijn verbazing kon ik mij activeren. Aangezien ik de activatiecode heb is het mogelijk dat ik nu kan activeren? En als ik dat doe dat ik geen problemen krijg met ziggo of de nieuwe modem die komt? Of kan je een activatiecode 2x gebruiken?
Dit is al gevraagd in dit topic, namelijk enkele pagina's terug (ik had dezelfde vraag :)). Het antwoord hierop was:
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Ja hoor sluit maar aan en je kunt activeren, als je nieuwe modem er is aansluiten en met de zelfde gegevens weer activeren.
Heb al meerdere malen van modem gewisselt.
Ik kan het niet bevestigen, aangezien Ziggo mijn DHZ pakket nog niet heeft bezorgd. Ben benieuwd wanneer ze dat eens bezorgen :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Kan iemand onderstaande verklaren. Ik heb meerdere tests gedaan. Een probleem vind ik het niet, maar ben wel nieuwsgierig waar het aan ligt :)

Situatie: iMac, Macbook Pro en Windows PC (XP) hangen allemaal op dezelfde manier aan het internet:
Een Airport Extreme router, vervolgens een Gigabit Switch. (alles Lan)
Op mijn Mac's haal ik bijna 50Mbit down en up 4.7 Mbit, terwijl de windows pc onderstaande als resultaat geeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542668927.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542672361.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542672694.png

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet bevestigen, aangezien Ziggo mijn DHZ pakket nog niet heeft bezorgd. Ben benieuwd wanneer ze dat eens bezorgen :P
Nou heb het geprobeerd maar helaas werkt mijn activatiecode niet op mijn motorola modem, hoe kan dit? :'( suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
as. Donderdag komt er een monteur langs in de ochtend, heb het extra pakket maar sinds dit weekend een upload van 1mb en regelmatig disconnecties met het internet. Had gisteren al contact gehad maar toen moest ik het een paar dagen aankijken. Vandaag weer contact gahad (dagen gaan snel bij mij) en medewerker heeft lijn doorgemeten en zag een zeer onstabiele verbinding die in de toekomst nog meer problemen kan opleveren. Problemen zijn begonnen nadat ik modem opnieuw had opgestart, hopelijk heeft hij toen geen nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd. Want verder is er niets gewijzigd aan de instellingen. Ben in het bezit van het Arris modem dat afkomstig is van ziggo.
Ze hebben trouwens nu een eigen speedtest die alleen benaderbaar is voor ziggo klanten http://speedtest.ziggo.nl/ veel plezier ermee en ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En even de update :) Net weer gebeld door Ziggo. Hij had even met mijn buurman gebeld en door alle ongemak hoef ik de decoder niet terug te sturen, ook niet te betalen en ik krijg eind september 200 euro teruggestort en ga in maandelijkse kosten terug van 50 naar 30 euro :*)

Ik ga de buurman vanavond even een biertje brengen! Maar moet je nagaan hoe dit gelopen zou zijn als ik geen buurman had gehad die bij Ziggo werkt. Been there, done that.. liever niet weer.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 18-08-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:19:
[...]

Nou heb het geprobeerd maar helaas werkt mijn activatiecode niet op mijn motorola modem, hoe kan dit? :'( suggesties?
Vreemd, mijn activatiecode werkte meteen op mijn Motorola SB5101E. Welk type modem heb jij?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:22:
[...]

Vreemd, mijn activatiecode werkte meteen op mijn Motorola SB5101E. Welk type modem heb jij?
Motorola SBV5121E. Ik krijg netjes de activatiepagina maar na het invoeren krijg ik helaas u activatiecode klopt niet. Kan ik ziggo niet bellen en vanuit daar laten activeren? Dan zeg ik gewoon dat ik mijn pakket nog steeds niet heb ontvangen en zolang een modem heb geleend van mijn buurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Star65 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:10:
Kan iemand onderstaande verklaren. Ik heb meerdere tests gedaan. Een probleem vind ik het niet, maar ben wel nieuwsgierig waar het aan ligt :)
Wat doet deze speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Star65 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:10:

Situatie: iMac, Macbook Pro en Windows PC (XP) hangen allemaal op dezelfde manier aan het internet:
Een Airport Extreme router, vervolgens een Gigabit Switch. (alles Lan)
Op mijn Mac's haal ik bijna 50Mbit down en up 4.7 Mbit, terwijl de windows pc onderstaande als resultaat geeft:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ligt aan je anti-virus software. Volgens mij als je die uitzet zul je een normale waarde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees allerlei berichten over een Ubee / Arris modem. Ik heb net het alles in 1 basis pakket gehaald, en daar zat een normale Motorola modem bij. Voor het gemak even een Belkin Wireless Router erbij gekocht. Hopen dat morgen tijdens de installatie alles vlekkeloos werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 10:51
redfoxert schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Need more info:

Wired/Wireless
Netwerkkaart 100mbit/gbit/wireless A/B/G/N?
Bekabeling CAT5, alle aderparen aangesloten etc etc etc

dergelijke loze vragen kunnen we niet beantwoorden zonder duidelijke situatie schets.
Wireless
Wireless-G
WRT320N

Maar volgens mij moet het met Wireless wel sneller gaan dan 11 mb/ps. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:07:
Ik lees allerlei berichten over een Ubee / Arris modem. Ik heb net het alles in 1 basis pakket gehaald, en daar zat een normale Motorola modem bij. Voor het gemak even een Belkin Wireless Router erbij gekocht. Hopen dat morgen tijdens de installatie alles vlekkeloos werkt!
Ubee en Arris zijn de modems voor Docsis 3. Dat is voor de nieuwe hogere snelheden zoals bij alles in 1 extra. Voor de snelheden die alles in 1 basis biedt heb je die niet nodig, daarvoor is de Motorola toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Needakill schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Wireless
Wireless-G
WRT320N

Maar volgens mij moet het met Wireless wel sneller gaan dan 11 mb/ps. :/
Zou inderdaad best sneller moeten kunnen.

Heb je je laptop al eens met een kabel aan je router gehangen en daarna getest?

Ik zou ook eens via http://speedtest.ziggo.nl proberen. Zit rechtstreeks op hun eigen netwerk en zou dus de volledige snelheid moeten halen. Snelheden buiten hun eigen netwerk kunnen ze om bekende redenen (traagheid andere websites ??) niet garanderen uiteraard.

Wanneer dat werkt kan je eens kijken of je je Wireless op een ander kanaal kunt instellen. Sommige kanalen zijn overbevolkt en de kans is dus groot dat je eigen signaal weggedrukt word.

imo, altijd wired testen, dan is de kans van storingen het minst. Werkt het dan goed, dan zou ik eens aan de wireless kant van je netwerk gaan kijken wat er mis kan zijn. De mogelijkheden daarvoor zijn namelijk vele malen groter dan dat er met een wired netwerk iets mis kan gaan.
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:06:
En even de update :) Net weer gebeld door Ziggo. Hij had even met mijn buurman gebeld en door alle ongemak hoef ik de decoder niet terug te sturen, ook niet te betalen en ik krijg eind september 200 euro teruggestort en ga in maandelijkse kosten terug van 50 naar 30 euro :*)

Ik ga de buurman vanavond even een biertje brengen! Maar moet je nagaan hoe dit gelopen zou zijn als ik geen buurman had gehad die bij Ziggo werkt. Been there, done that.. liever niet weer.
Van je buren moet je het hebben! Ik helaas niet, maar das een ander verhaal. Stelletje oude bejaarde zeikerds bij ons naast, BAH.

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 18-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ligt aan je anti-virus software. Volgens mij als je die uitzet zul je een normale waarde zien.
Yep, na pauzeren Antivirus software krijg ik reele waardes.
Trouwens met de speedtest van Ziggo ook met actieve virusbescherming.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
zow me vigor 2910 vervangen voor een netgear WNR3500 ! gaat lekker snel met het downloaden ! haal 6 MB/s strak ! met nieuws groepen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joosthaarman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:45:
zow me vigor 2910 vervangen voor een netgear WNR3500 ! gaat lekker snel met het downloaden ! haal 6 MB/s strak ! met nieuws groepen !
Uit reviews blijkt dat de Netgear WNR3500 een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van ca. 180 Mbps, dus dat is op het moment genoeg. Hopelijk is deze router ook net zo stabiel als een Vigor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
MenaCeNL schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:19:
[...]

Rechtstreeks of via router geeft bijna geen snelheidsverschil.
Rechtstreeks 31 mbit via speedtest.net en via router meestal 29.
Met die 1000mb bin heb ik 1,3 mb/s tm 1,5 mb/s dat is dus tussen 10,4 Mbit en 12 Mbit.
Nou moet ik wel zeggen dat mn nieuwsservers ook minder snel waren. misschien drukker hier in de buurt.
normaal 2200 KB/s met nieuwsserver (= 17,2 Mbit)

Dan zou het toch aan het modem of Ziggo moeten liggen.

EDIT: nog een keer die 1000mb bin, daar geeft ie nu tussen 1,3 en 1,9. en dan regelmatig 1,6 en 1,7 (met routers ertussen)
Iemand die nog iets weet hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Check eens in veilige modus met netwerk. Dan sluit je lokale firewalls e.d. ook uit. Dit omdat je ook een verschil hebt tussen speedtest en "echte" data.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

nou tot zover 1 hele dag van 50 mbit kunnen genieten. Verbinding werkt niet meer omdat de dns niet gevonden kan worden. Ziggo gebeld. Modem bleef continue de verbinding resetten en ze namen veel packetloss waar. Donderdag komt er een monteur om het te repareren.
Hij mag ook meteen naar de digitale tv kijken want enkele zenders die haperen en vertonen strepen....
Beetje jammer dat ik al zoveel gezeur heb binnen 2 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:47:
[...]

Dat ziet er in ieder geval goed uit, 0dBmV is ideaal, tot de -10dBmV is zeker goed (heb zelf -6 en haal de volledige snelheid er uit) wat je nu dus iig kan zeggen is dat de bekabeling goed is. Waar je aan zou kunnen denken bij een trage verbinding is:
- Je router heeft QOS aanstaan, dit kan voor vertraging zorgen bij oudere routers
- Je PC heeft een virusscanner die alles scant, waardoor je PC de snelheid niet aan kan
- Je zit wireless te internetten op 802.1g (54mbit/s), waardoor de max snelheid 2.7 is

Wat je kan proberen:
- PC/Laptop direct aansluiten op het modem, kijken of je nu wel 50mbit haalt
- virusscanner en ALLE zooi die daar bij hoort (firewall) uitzetten en kijken of het nu wel werkt
- en NIET wireless, maar via LAN connecten!

Ik weet namelijk bijna zeker dat iedereen de 50mbit wel kan halen, echter zijn er factoren die de snelheid omlaag kunnen trekken (die ik hierboven dus ook noem). Iig succes :)

Gebruik vervolgens: deze link om te kijken of je verbinding op 50mbit om 5mbit zit.
Allereerst enorm bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik zal vandaag of later deze week de diverse punten eens gaan uitproberen.

Mijn router is een twee jaar oude sitecom, deze heb ik er al tussen weggehaald, maar helaas met dezelfde resultaten.
Zal voor de zekerheid even nakijken of QOS aanstaat..
Ik ben niet in het bezit van een draadloze verbinding of laptop.

Het enige wat nog overblijft is dus het uitzetten van mijn virusscan/firewall

Zal dit één dezer dagen doen, nogmaals enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Kunnen we geen waslijst maken van problemen die mensen eerst moeten doorlopen voordat ze hier posten, ik zie wel erg vaak dezelfde problemen terugkomen. Voorzetje:

Verbinding die 100mbit lijkt (virusscanner die aan staat)
Modem die niet werkt (Ubee), deze wordt door Ziggo bijna direct omgeruild
Trage verbinding:
- probeer eerst het Rechtstreeks op het modem, als het daar wel werkt ga na of:
-- je niet op wireless zit
-- je PC niet volgestopt zit met virusscanners en firewalls + spyware
Vaak timeouts hebben op internet:
- vaak router probleem, auto-negotiation probleem gezien bij 1 router, op 100mbit zetten van de WAN poort helpt
Onstabiele verbinding:
- laat de modem gewoon 2 dagen met rust, en het werkt allemaal ineens (hier ook gebeurd, en zo bij meerdere)
-- uiteraard kan je wel gewoon gebruik maken van t internet als het werkt, maar ga m niet continue lopen resetten (heb ik wel gedaan, en duurt alleen maar langer voordat het stabiel is)

@Houston3, -20dB is teveel signaal verlies, zoals je op het screenie liet zien. normaal is tussen de 0 en -8? (ik heb geen bronnen, in het vorig deel stond er een hele uitleg over het oude modem met normale waardes).

@Noax Lijkt bij jou dan echt op een "probleem", als het direct op het modem ook al fout gaat, ligt het of aan je PC (kans ik klein) of aan Ziggo. Je zou uiteraard in zoverre je het niet al hebt geprobeerd een modem resetje kunnen doen (stekker er uit stekker er in). Verder wordt het denk helaas Ziggo bellen (succes ;))

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 18-08-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
De core switch voor glasvezelinternet in Noord-Holland lijkt er uit te liggen. Echt blij wordt ik er niet van :(

Iemand al meer hier over gehoord. Op de zaak is alles al vanaf een uurtje of 1 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

XiniX88 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:11:

@Houston3, -20dB is teveel signaal verlies, zoals je op het screenie liet zien. normaal is tussen de 0 en -8? (ik heb geen bronnen, in het vorig deel stond er een hele uitleg over het oude modem met normale waardes).
ik zie nu dat er in de startpost ook het e.e.a. staat. Volledig overheen gelezen maar ik concludeer eruit dat -20 zeker niet goed is. Donderdag komt er een monteur. Ik verwacht dat hij hetzelfde gaat zeggen. Misschien moet ik ondertussen even opzoek gaan naar een versterker voor het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb net alles-in-1 20Mbit besteld. Ik vroeg aan de Ziggo medewerker of meteen een docsis 3 modem kreeg, mede i.v.m. de nog op stapel staande snelheidsverhogingen (ik heb zo iets van "doe het meteen goed"). Hij gaf aan dat ik het modem gewoon kon omruilen een een docsis 3, maar hoe herken ik het docsis 2 en docsis 3 modem? In dit topic kon ik geen foto van beide vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Ik heb op het Internet een leuk overzichtje gevonden.

Motorola (2.), Webstar Scientific Atlanta (2.0) en de Arris (3.0). Er zijn ook euroDocsis 2.0 Arris modems. Die werden voor een tijd uitgedeeld aan mensen met een telefonie erbij, vaak in het @home gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/modems.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door vr6-only op 18-08-2009 21:46 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ah! Thanx :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
vr6-only schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:43:

Motorola (2.), Webstar Scientific Atlanta (2.0) en de Arris (3.0). Er zijn ook euroDocsis 2.0 Arris modems. Die werden voor een tijd uitgedeeld aan mensen met een telefonie erbij, vaak in het @home gebied.

[afbeelding]
en de Ubee

Afbeeldingslocatie: http://www.ubeeinteractive.com/images/interface/product-images/D3-eMTA-DVM3200_F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
vr6-only schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:43:

[afbeelding]
Ik heb dat Arris telefonie modem uit @Home tijdperk, TM502B of TM501B, heb de zonder telefonie versie er ook van. Kan denk ik morgen wel ff een fotootje schieten, altijd leuk voor de TS ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11

admiral866

The King Personality Disorder

ik heb onlangs m'n modem opgehaald en aan de coax gehangen.
Maar testen levert alleen een verhoogde download snelheid op.
De upload is nog hetzelfde; deze komt net onder de 3mbit.

Komt dat vaker voor? En is het een kwestie van tijd?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543047889.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

admiral866 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:14:
ik heb onlangs m'n modem opgehaald en aan de coax gehangen.
Maar testen levert alleen een verhoogde download snelheid op.
De upload is nog hetzelfde; deze komt net onder de 3mbit.

Komt dat vaker voor? En is het een kwestie van tijd?
[afbeelding]
Waarschijnlijk staat in je router nog de oude uplink speed?
Bij mijn Sitecomrouter staat dit onder tabje streamengine: Measured uplink speed.
Even router uit en aanzetten of manual invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11

admiral866

The King Personality Disorder

mbr schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:01:
[...]

Waarschijnlijk staat in je router nog de oude uplink speed?
Bij mijn Sitecomrouter staat dit onder tabje streamengine: Measured uplink speed.
Even router uit en aanzetten of manual invullen.
Heb een Dlink Dir-855. Stond nog bij QOS (tab advanced) op auto uplink speed, en die stond op 2929 kbps.
Die naar 5120kbps gezet.
Had ik niet verwacht, want volgens de specs checkt de router dat elke keer bij een reboot. En had em inmiddels al 2 of 3 keer opnieuw gestart. Maargoed, die oorzaak is dus gevonden :D ty

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543109618.png

Misschien nog wat rommelen met instellingen voor ietsie meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Houston3 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:05:
nou tot zover 1 hele dag van 50 mbit kunnen genieten. Verbinding werkt niet meer omdat de dns niet gevonden kan worden. Ziggo gebeld. Modem bleef continue de verbinding resetten en ze namen veel packetloss waar. Donderdag komt er een monteur om het te repareren.
Hij mag ook meteen naar de digitale tv kijken want enkele zenders die haperen en vertonen strepen....
Beetje jammer dat ik al zoveel gezeur heb binnen 2 dagen :(
Hé, dat heb ik dus waarschijnlijk ook. Geen connectie met de primaire DNS-server heb ik. Of had jij wat anders?

Ik heb het al sinds donderdag en volgens mij kan een monteur dit niet zo verhelpen. Achja, morgen bel ik wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Bolletje92 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Hé, dat heb ik dus waarschijnlijk ook. Geen connectie met de primaire DNS-server heb ik. Of had jij wat anders?

Ik heb het al sinds donderdag en volgens mij kan een monteur dit niet zo verhelpen. Achja, morgen bel ik wel weer...
dat is inderdaad de melding die ik ook krijg.
Gekke is dat het gisteren perfect werkte en snachts de snelheid in elkaar stortte tot ik vanmorgen niets meer kon. Pc krijgt wel nog netjes ip en alles toegewezen maar internetten gaat niet.
Gelukkig komt de monteur niet voor niets, hij mag ook de digitale tv gaan fixen (kanalen hebben strepen of haperen) en ik laat m denk ik ook een versterker plaatsen als ze die hebben, aangezien het internetsignaal dus vrij zwakjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iemand anders regio Tilburg ook enorm last van hoge latency etc?

Heb 400 ms ping in WoW server waar ik normaal gesproken 65 ms haal.
En internet is tergend langzaam. (5 minuten voor een pagina als deze en dan moet ik nog vaak refreshen om uberhaupt wat te krijgen).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
Vandaag kwam mijn Dlink 855 binnen. Direct aangesloten op modem. Toen had ik de rest van de dag geen internet meer. Het modem probeert namelijk steeds verbinding te maken om een of andere sw update binnen te krijgen. Meerdere keren met Ziggo gebeld maar die kunnen je eigenlijk niet helpen, die resetten van afstand laten jou resetten etc en dat helpt allemaal niet. Je moet hem gewoon lang aangesloten laten staan en dan vanzelf lukt het modem eenmaal contact te maken voor de update en heb je internet. Volgens 1 van de Ziggo medewerkers die ik heb gesproken komt er volgende week een firmware update voor het Aris modem, zodat deze voortaan wel snel verbinding kan maken.
Gelukkig heeft het modem daarnet contact gemaakt en heb ik de volledige snelheid van mijn verbinding!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543207049.png

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Da_maniaC schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:28:
Iemand anders regio Tilburg ook enorm last van hoge latency etc?

Heb 400 ms ping in WoW server waar ik normaal gesproken 65 ms haal.
En internet is tergend langzaam. (5 minuten voor een pagina als deze en dan moet ik nog vaak refreshen om uberhaupt wat te krijgen).
Niet regio tilburg, maar regio 940x Sommige pagina's echt superlangzaam, sommige laden helemaal niet.

En meestal werkt het gewoon normaal, maar als ik dan een tab open in IE8, dan vind hij de pagina soms helemaal niet. Ook dat zoekvenstertje rechtsbovenin wil het dan niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik zit in enschede en het valt mij ook op dat websites sinds (ik denk) gisteren (dinsdag 18 augustus 12:00) tergend traag laden en sommige helemaal niet.

Is er weer een flinke aanval op 1 van de hoofd "internet hubs" aan de gang?

Was een tijd geleden toch het geval? :9

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb in Enschede afgelopen maandag last gehad van zeer hoge latency's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn ook echt een stelletje knuppels bij de Ziggo Helpdesk.

Situatie: Sinds dat ik het modem heb ontvangen, heb ik voornamelijk in de piekuren last van een lager dan normale upload (normaal 4.7 Mbit, piekuren 2.5 Mbit). Conclusie? Capaciteitsprobleem.

Nee zegt meneer Ziggo, het ligt aan uw router. Nee meneer Ziggo, het is een wijkprobleem, want er zijn meerdere mensen met dit probleem.

Even wachten zegt meneer Ziggo, ik ga het even overleggen met mijn collega.. 5 minuten later. Meneer, wij willen toch maar even een monteur bij u langssturen, want het probleem ligt hoogst waarschijnlijk toch in uw versterker en/of modem. Nou, zeg ik, kunt u mij dan verklaren hoe het kan dat die andere mensen in mijn wijk dit probleem ook hebben? Daar had meneer Ziggo geen antwoord op, en bleef bij zijn punt dat hij een monteur wil langssturen. Afijn, die monteur komt op 27 augustus langs, maar ik ben vrijwel zeker dat hij bij mij in de huiskamer niets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:28:
Het zijn ook echt een stelletje knuppels bij de Ziggo Helpdesk.

Situatie: Sinds dat ik het modem heb ontvangen, heb ik voornamelijk in de piekuren last van een lager dan normale upload (normaal 4.7 Mbit, piekuren 2.5 Mbit). Conclusie? Capaciteitsprobleem.

Nee zegt meneer Ziggo, het ligt aan uw router. Nee meneer Ziggo, het is een wijkprobleem, want er zijn meerdere mensen met dit probleem.

Even wachten zegt meneer Ziggo, ik ga het even overleggen met mijn collega.. 5 minuten later. Meneer, wij willen toch maar even een monteur bij u langssturen, want het probleem ligt hoogst waarschijnlijk toch in uw versterker en/of modem. Nou, zeg ik, kunt u mij dan verklaren hoe het kan dat die andere mensen in mijn wijk dit probleem ook hebben? Daar had meneer Ziggo geen antwoord op, en bleef bij zijn punt dat hij een monteur wil langssturen. Afijn, die monteur komt op 27 augustus langs, maar ik ben vrijwel zeker dat hij bij mij in de huiskamer niets kan vinden.
Wat zijn we allemaal weer aan het zeiken. Ik zelf heb ook 3.9mbit als het mee zit en 2.5 als het tegenzit, ben echter geen mierenneuker, en al helemaal niet iemand die gaat bellen alleen maar om te zeggen dat het een capaciteitsprobleem is. Laat ze zelf uitzoeken wat het probleem is en ga niet voor de helpdesk denken (ja soms, heel soms is het nodig), en dan wil hij een monteur langssturen en alsnog ga je b*tchen, ik noem het gewoon MOEILIJK doen.

Sorry moest er even uit
Bolletje92 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Ik zou zeggen, test het:
ping -t 74.125.77.104

Als dat werkt heb je dus wel een internet verbinding, maar geen gevonden DNS-Server. Als het pingen ook niet gaat, dan is er dus meer mis dan alleen het niet vinden van een DNS-Server.

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 19-08-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

Wat zijn we allemaal weer aan het zeiken. Ik zelf heb ook 3.9mbit als het mee zit en 2.5 als het tegenzit, ben echter geen mierenneuker, en al helemaal niet iemand die gaat bellen alleen maar om te zeggen dat het een capaciteitsprobleem is. Laat ze zelf uitzoeken wat het probleem is en ga niet voor de helpdesk denken (ja soms, heel soms is het nodig), en dan wil hij een monteur langssturen en alsnog ga je b*tchen, ik noem het gewoon MOEILIJK doen.
Waar het mij om gaat (dat was ik vergeten erbij te melden) dat dit probleem al een keer was aangekaart bij Ziggo, toen erkende ze al dat het een capaciteitsprobleem was. Vanmorgen bel ik dus op voor status, en ineens willen ze een monteur langssturen.

Waarom ga ik mierenneuken? Omdat ik een duur abonnement heb genomen om ook snel te kunnen uploaden (nee geen P2P, maar ik upload regelmatig grote foto's) en ik verwacht dan dat mijn ISP deze snelheid ook kan leveren. Kijk dat mijn ISP die 4.7 Mbit/s niet 24/7 kan leveren, maar in plaats daarvan bijv. 4.2 Mbit/s levert, hoor je mij niet over klagen, maar het gaat hier om een verschil van 2.2 Mbit/s, bijna de helft dus.

Deze vergelijking is wellicht al vaker langsgekomen. Stel je koopt een Ferrari om lekker te racen op het circuit. Je gaat ermee rijden, en komt er ineens achter dat het ding maar 150 km/h gaat ipv 220 km/h, wedden dat jij terug gaat naar de dealer om een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Gisteren alles-in-1 extra besteld en gevraagd mijn huidige contract op te zeggen bij Online en behoud van mijn telefoonnummer, ik ben benieuwd. Zou toch mooi zijn als dat in één keer lukt maar ik vraag mij het af, meestal heb ik dat geluk namelijk niet... Vraag mij af welk modem ik er nu bij krijg en of ik nog een ander modem moet aanschaffen (voor gebruik met PC, Xbox, laptop), dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.

Ook heb ik gisteren alvast een Samsung DCB H360R aangesloten en wat een beeld zeg! Alleen jammer dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld van de televisie wanneer ik het geluid via de optische uitgang naar m'n versterker laat lopen. Ff Googlen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten,

Zometeen ga ik beginnen met het aansluiten van het alles in 1 pakket. Nu is module 1 een wandcontactdoos voor de kabel. Die moet ik er opnieuw opschroeven om de kabelaansluiting ook gereed te maken voor internet. Is dit echt nodig? En hoe hebben jullie dit gedaan met meerdere TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek maar eens op AOP binnen dit topic (en de vorige delen). Deze vraag is al tientallen keren gesteld en beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Nou waar ik stijl van achterover sla is de administratie van Ziggo (of eerder het gebrek ervan lijkt het wel)..
Kreeg ik 24 juli een brief dat ze het jammer vinden dat we geen gebruik meer willen maken van hun diensten, en dat per 31 juli alles wordt afgesloten (digi tv, telefoon en internet, alles in 1 dus). Nou ik wist niet wat ik hoorde toen mijn vrouw uitgekafferd werdt bij de klantenservice door een zeer onvriendelijke vrouw die heilig in hun systeem geloofd: 'in het systeem staat dat u gebeld bent en brieven heeft gekregen, dus het is zo, punt uit, u moet gewoon betalen, inclusief 30 euro afsluitkosten, en 30 euro aansluitkosten'..

Wij schenen 2 facturen niet betaald te hebben (november 2007 en april 2008, ja het is juli 2009 nu..), en dat hun incassobureau ons geprobeerd heeft te contacten, maar dat wij naar aanleiding daarvan nog steeds niks betaald of ondernomen hadden. In alle eerlijkheid verteld dat wij nooit geen brief, aanmaning of dreiging met afsluiting hebben gekregen van Bos Incasso of van Ziggo. Laat staan dat wij het zeer laat vinden dat ze daar achterkomen..

Oude archief opgezocht (ja 2007 en 2008 staan inmiddels in de berging), en alleen 2008 nog terug kunnen vinden met de tekst op de factuur (van Casema): Uw huidige factuur is verrekend met een openstaand tegoed, en naar aanleiding van deze factuur hoeft u niks te betalen. Prima, in de pocket dacht ik dus..

Bos Incasso gebeld, kon geen records vinden van ons huidige adres en eventuele dossiers.. Ok lekker bijdehand dus.. Contactformulier invullen, en gemiddeld een week wachten.

*1 werkdag gewacht*

Ziggo weer gebeld: Nee, Bos Incasso heeft die en die datum om zo laat gebeld, en een brief gestuurd, welke retour afzender is gekomen, dus u moet gewoon betalen. Contactformulier invullen en week wachten

*4 werkdagen gewacht*

Eindelijk reactie van Ziggo: 'Er is in april 2008 per ongeluk een tegoed van een verkeerde klantnummer op uw klantnummer geboekt. Daarom is die brief zo opgesteld. Week later is dat teruggedraaid, en uw openstaand tegoed is weer 15,90 (ja ging toen alleen om tv). Dus die mag u gewoon betalen. En in november 2007 is getracht 15,90 af te schrijven, maar was niet mogelijk en is teruggestort door uw bank. Ook gewoon betalen.'

Ik bedoel, ik vindt het prima om dat te betalen, maar MELDT dan wat, we hebben nooit wat gehoord, ik bedoel, het is 2 keer 16 euro, waar maken we ons druk over...

Bos Incasso weer gebeld (aardige vent btw): Nee dat is niet onze werkwijze, wij bellen mensen nooit. Wij sturen een aantal aanmaningen, na geen reactie volgt afsluiting, na afsluiting volgen er zwaardere stappen (ik neem aan deurwaarders ofzo) om het geld te innen met alle gerechtelijke toeslagen.. En jullie dossier is al tijden geleden teruggegaan naar Ziggo, en daarin staat dat er nooit geen contact met jullie is opgenomen vanuit Bos Incasso, niet via brieven, mailtjes en al helemaal geen telefoon...

Op dit moment stortte ik een beetje in..

Ziggo maar weer gelijk gebeld om bovenstaand verhaal na te vragen, krijg ik weer te horen dat Bos Incasso heeft gebeld. Gemeld dat ik 34 minuten daarvoor Bos aan de lijn heb gehad, ja zo lang sta ik in de wacht bij jullie a 10 cent de minuut, en die bellen mensen nooit niet.
Schoorvoetend kwam er toch uit dat Ziggo inderdaad heeft gebeld, en dat de brief naar een adres is gestuurd waar mijn vrouw sinds eind 2005 niet meer woont..

En ja op dit moment kon ik alleen maar huilen en lachen tegelijk, ik bedoel, aanmaning sturen naar een oud adres, facturen uit dezelfde periode (april 2008 had ik namelijk gewoon) gewoon ons goede adres, en afsluitbrief ook naar het goede adres.. ja sorry, maar wie heeft dan zijn zaakjes niet op orde? En ik vriendelijk maar toch een beetje erg pissig dat ik niet van plan ben 60 euro af en aansluitkosten van plan ben te betalen door hun wanprestaties! Nee daar kon de beste jongen inkomen (jeej, ze hebben zelfdenkende mensen in dienst!!!) U wordt gewoon weer aangesloten, kan een week duren.. Dat zou dus fijn 2 weken zonder internet, tv en telefoon zijn totaal..

Inmiddels zijn we weer wel aangesloten, en ik wacht nog even op de factuur van mijn mobiele telefoon, en die 3 keer een half uur tot 3 kwartier kunnen ze weer aan ons 'tegoed' toevoegen, kunnen ze daar weer moeilijk mee gaan doen..
Oh en dan heb ik het nog niet over 2 weken geen WoW, is toch weer zo'n €5,50.. (ja week daarvoor 3 maanden erbij gekocht..)

Nee Ziggo is niet goed bezig, en is zeker weer sterk in aanzien gedaald..
Helaas is er te weinig alternatief in regio Den Haag om weg te gaan bij ze..
ik noem op voor complete pakketten:
* Online: krijg je een schotel voor je tv-kanalen (mag geen schotel aan de wand van de woningbouw), en dure aanschaf.
* KPN: digitenne, weinig zenders, duur internet, dure telefoon..
* Tele2: hoor ik van de buurman, die heeft wel Tele2: internet is zwaar traag in de wijk, en tv is ook matig. En als je tv aan staat, gaat je internet nog trager..
* euh, oh en dat waren ze al

Zo ik hoop dat dit niet onder flamen wordt verstaan, maar lief is anders... :')

Edit: Oh en ik kreeg een paar dagen voor het aansluiten een telefoontje van Ziggo: of alle gegevens klopten, en dat we voor de overlast een 2e decoder krijgen voor digi tv: 'LEUK!! Kunt u ook in de slaap kamer kijken!!'
Sorry zeg ik nog, we hebben geen tv in de slaapkamer, omdat we daar niet kijken.. 8)7 maar we krijgen hem nou toch, we konden geen korting krijgen ofzo, of een extra zenderpakketje voor een aantal maanden, nee een decoder welke wij nooit gaan gebruiken.. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Macchill op 19-08-2009 11:15 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Waar het mij om gaat (dat was ik vergeten erbij te melden) dat dit probleem al een keer was aangekaart bij Ziggo, toen erkende ze al dat het een capaciteitsprobleem was. Vanmorgen bel ik dus op voor status, en ineens willen ze een monteur langssturen.

Waarom ga ik mierenneuken? Omdat ik een duur abonnement heb genomen om ook snel te kunnen uploaden (nee geen P2P, maar ik upload regelmatig grote foto's) en ik verwacht dan dat mijn ISP deze snelheid ook kan leveren. Kijk dat mijn ISP die 4.7 Mbit/s niet 24/7 kan leveren, maar in plaats daarvan bijv. 4.2 Mbit/s levert, hoor je mij niet over klagen, maar het gaat hier om een verschil van 2.2 Mbit/s, bijna de helft dus.

Deze vergelijking is wellicht al vaker langsgekomen. Stel je koopt een Ferrari om lekker te racen op het circuit. Je gaat ermee rijden, en komt er ineens achter dat het ding maar 150 km/h gaat ipv 220 km/h, wedden dat jij terug gaat naar de dealer om een verklaring.
Ok maar stel dat je ferrari dus 150 km/h gaat en ze willen een monteur sturen, maar jij denkt dat er gewoon de foute benzine in zit, laat ze dan gewoon een monteur sturen, deze zal misschien hetzelfde constateren (of niet) dit doorgeven en zo wordt er alsnog actie ondernomen.

Ik weet dat het misschien een week langer duurt, maar er is dan iig een monteur die dezelfde conclusie hebt als jij, sta je dus niet meer alleen, maakt het sowieso makkelijker. Het is niet dat de ferrari niet rijd, hij gaat alleen iets langzamer, wat normaal gesproken niet eens storend is.

Wat ik bedoel te zeggen, laat de helpdesk voor helpdesk spelen, en ga dat dus niet zelf spelen... Ik vind mierenneuken oke, maar als je dan gaat lopen b*tchen over dit soort oplossingen, gaat er bij mij niet in.

[/offtopic]
Macchill schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:44:
Zo ik hoop dat dit niet onder flamen wordt verstaan, maar lief is anders... :')
De administratie van ziggo is gewoon een zooitje, is geen flame, maar een feit ;). Wel jammer, want ik dacht "als het eenmaal werkt, blijft het werken", iets waar ik nu aan begin te twijfelen.

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 19-08-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Ach, andersom kan het ook :P

Hier stond zojuist spontaan een monteur voor de deur, die van zijn collega (die hier afgelopen week een nieuw arris modem geplaatst heeft na problemen met de ubee) doorgekregen had dat wij hier maar 20mbit zouden halen met het 50mbit modem..

nadat ik hem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543427829.png
liet zien, was hij ook binnen een minuut weer vertrokken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Je had em op z'n minst die upload kunnen laten fixen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Het grootste probleem is gewoon dat de helpdesk moet aangeven dat er ergens problemen zijn. Natuurlijk kunnen klanten ook aan het rotzooien zijn. Maar als alles goed heeft gewerkt en dan opeens storingen geeft dan is er een grote kans dat de fout bij Ziggo ligt.
Maar omdat ze eerst in alle toonaarde gaan ontkennen gaan mensen de fout bij hun zelf zoeken (router vervangen, kabels vervangen, intstellingen wijzigen, vele malen de boel opnieuw opstarten, firewall uitschakelen, anti virus uitschakelen en ga zo maar door).
Ik ben inmiddels door schade en schande wijzer geworden en zoek de fout niet meteen meer bij mijzelf. Deze week ook twee keer contact gehad de 1e keer moest ik het even aanzien want aan ziggo zijde was alles ok, de dag erop meten ze een zeer onstabiele verbinding en sturen ze een monteur langs. Hou dit in gedachte voordat je bij jezelf de boel overhoop gaat halen, het heeft mij in het verleden veel frustraties gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Bij mij lijkt alles weer vrij normaal nu.
(Op speedtest.net mislukt alleen telkens de latenct test naar de server in Eindhoven...).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543484213.png

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:29:
Gasten,

Zometeen ga ik beginnen met het aansluiten van het alles in 1 pakket. Nu is module 1 een wandcontactdoos voor de kabel. Die moet ik er opnieuw opschroeven om de kabelaansluiting ook gereed te maken voor internet. Is dit echt nodig? En hoe hebben jullie dit gedaan met meerdere TV's?
Dat is een nieuwe contactdoos waar al een splitter bij zit. Heb ik ook gehad en heb hem dus ook gebruikt. Meerder tv's heb ik hier een antenne versterker achter de nieuwe contactdoos hangen. Werkt prima

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:35:
Zoek maar eens op AOP binnen dit topic (en de vorige delen). Deze vraag is al tientallen keren gesteld en beantwoord.
Wat een lullig anwoordt !!!!!!!!!. Je zoekt je eigen rot naar dit onderwerp en ik heb het ook niet voorbij zien komen en zou het als ik het niet weet ook vragen of mogen hier alleen vragen gesteld worden als je problemen hebt met de 50Mb verbinding ??????????

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

sins ik die nieuwe docsis 3 modem heb hen ik wel elke dag een reboot of 3 minimaal die ik opmerk.

Ik heb pingplotter nu een week aanstaan en je kan zo die 1 minuut packetloss ( = reboot) er zo uitvissen.

aantal reboots sins 10-8-09 00:00 tot nu 19-08-09 13:30
121 reboots :Y) .... :X waarvan een stuk of 20 langer dan 5 min en 2x paar uur ruk verbinding

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 19-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macchill schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:44:
Schoorvoetend kwam er toch uit dat Ziggo inderdaad heeft gebeld, en dat de brief naar een adres is gestuurd waar mijn vrouw sinds eind 2005 niet meer woont..
Gaat wel erg ver dat ze in eerste instantie dan blijven liegen over wat Bos Incasso en/of hun zelf zouden hebben gedaan. Kwamen ze hier pas later achter, of probeerden ze het daadwerkelijk te verzwijgen dat de fout bij hun lag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Telefoontje====> "met ziggo, is het nog steeds nodig dat morgen een monteur langs komt? het modem is zo te zien online?"
ja dat klopt maar ik heb problemen met het uploaden en korte internet onderbrekingen..
"dat is inderdaad niet goed, ik zal morgen mijn monteur langs sturen"

Ik heb opeens nog maar weinig vertrouwen in een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
ThaHandy schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:23:
sins ik die nieuwe docsis 3 modem heb hen ik wel elke dag een reboot of 3 minimaal die ik opmerk.

Ik heb pingplotter nu een week aanstaan en je kan zo die 1 minuut packetloss ( = reboot) er zo uitvissen.

aantal reboots sins 10-8-09 00:00 tot nu 19-08-09 13:30
121 reboots :Y) .... :X waarvan een stuk of 20 langer dan 5 min en 2x paar uur ruk verbinding
Ik had ook last van veel reboots, maar sinds ik ScanOver gedaan heb, duurde ong. een kwartier voor ik weer online was, heb ik geen last meer van een slechte verbinding.

De hele downstream en upstream was anders qua channels en frequencies. mss dat je dat kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

Gaat wel erg ver dat ze in eerste instantie dan blijven liegen over wat Bos Incasso en/of hun zelf zouden hebben gedaan. Kwamen ze hier pas later achter, of probeerden ze het daadwerkelijk te verzwijgen dat de fout bij hun lag ?
Nou, ik zal eerlijk wezen, ze liegen echt, ze lopen zichzelf zo voor schut te zetten door tegenstrijdige dingen te zeggen. Ik heb geen idee hoe dat 'systeem' precies werkt (of juist niet werkt), en of ze vanaf het begin nou hebben zitten liegen, of later pas goed zijn gaan kijken weet ik niet, maar met elk telefoongesprek kwam er meer boven water, ik vondt dat toch wel een prestatie 8)7

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
XiniX88 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:39:
Ik zou zeggen, test het:
ping -t 74.125.77.104

Als dat werkt heb je dus wel een internet verbinding, maar geen gevonden DNS-Server. Als het pingen ook niet gaat, dan is er dus meer mis dan alleen het niet vinden van een DNS-Server.
Hmm, het zit nu zo:

-Met rechstreeks aan het modem heb ik wel internet en kan ik ook pingen.
-Met de router erachter kan ik niet internetten en ook niet pingen (krijg ik een time-out).

Zal het dan toch de router zijn die niet helemaal goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
VanRoyal schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Edit: De monteur heeft contact gehad met de NOP (ofzo, volgens mij de technische netwerkmannen) en die gaan maandag kijken in de centrale. Het probleem met de 20 MHz kaart(en) is dat die 4 tot 5 dB te hoog signaal uitzenden. Hopelijk wordt de kaart zsm vervangen, maar ik denk dat het een gevalletje lange adem gaat worden.

Wordt vervolgd.
Nou, afgelopen maandag hebben ze een tijdelijke aanpassing en gisteren een permanente aanpassing gedaan in de centrale volgens de helpdeskmedewerker, maar mijn probleem is niet opgelost. Mijn upstream signaal zou nu wel op 47 dB zitten, maar het modem knalt er nog steeds met regelmaat uit. Ze gaan nu toch maar een monteur langssturen.

Is er nou al duidelijkheid over welke problemen er zijn met welke modems? Ik lees hier namelijk dat zowel Ubee modems als Arris modems problemen opleveren met uitvallende verbindingen. Is het nu beter een Arris of een Ubee te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Bolletje92 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

Hmm, het zit nu zo:

-Met rechstreeks aan het modem heb ik wel internet en kan ik ook pingen.
-Met de router erachter kan ik niet internetten en ook niet pingen (krijg ik een time-out).

Zal het dan toch de router zijn die niet helemaal goed is?
Daar lijkt het wel een beetje op eigenlijk. Reset to factory defaults kan je eens op je router proberen. Ziggo kan natuurlijk niet garanderen dat het achter je eigen router ook nog allemaal functioneert aangezien de gebruiker zelf zijn netwerk beheerd. Tot aan het kabelmodem is Ziggo aan zet, de rest is allemaal voor de gebruiker.

Eventueel een andere router proberen? Misschien eentje van een kennis ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:23
Wacht nog 2 weken als het goed is komt er een nieuwe firmware die problemen met de ED3 modems moet gaan oplossen. Veel mensen hebben hier last van. Bij sommigen werkt het ook perfect.
Ligt aan de modemfirmware.

Uitleveren van modems is nu stopgezet (zo goed als volledig) ivm firmware problemen.
Als het niet verzonden is zal het ook waarschijnlijk komende 2 weken zeker niet komen (tenminste naar horen).
Gewoon wachten. Je hebt nu liever je huidige modem dan ED3 met 3x reset min p/d tot geen internet en telefonie verbinding.

[ Voor 43% gewijzigd door teksetter op 19-08-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Ik heb nog steeds geen docsis 3.0 modem ontvangen (alles in een extra, Postcode 1702)
En er ook nog geen bericht over gekregen (Email of brief.) buiten het helicopter emailtje.

Moet ik mij nu zorgen maken of ziggo uberhaubt wel een modem gaat sturen?
Of moet ik juist blij zijn dat ik er nog geen heb gezien al de problemen die iedereen ermee schijnt te hebben?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Hier in huis kunnen wij sinds vanmiddag ineens niet meer de 3 nieuwe zenders (SCI-FI, SLAM, en CCFamily) bekijken, omdat ze zogenaamd niet in ons abonnement vallen, maar ik dacht dat deze in het gewone digitale pakket al zaten, terwijl wij het digitaal totaalpakket hebben. :S Internet is overigens niks mis mee. (heb Digitale tv en internet los)

Meer mensen die deze zenders niet kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSander schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:31:
Ik heb nog steeds geen docsis 3.0 modem ontvangen (alles in een extra, Postcode 1702)
En er ook nog geen bericht over gekregen (Email of brief.) buiten het helicopter emailtje.

Of moet ik juist blij zijn dat ik er nog geen heb gezien al de problemen die iedereen ermee schijnt te hebben?
Same here (7523) en tbh het zou me niks verbazen als ze mij helemaal vergeten zijn aangezien hoeveel problemen ik met ziggo gehad heb sinds ik een abo heb bij hun (factuur, internet, telefoon, tv, everything!)

Ik ga zelf niet meer bellen sinds het mij geld kost en ik toch niet verder kom.
Maar gelukkig komt binnenkort die ziggo "busje" langs hier in Enschede nu nog maar hopen dat die gasten meer verstand hebben van zaken dan die *** aapjes @ the helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
LordSander schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:31:

Ik denk dat wij als laatste aan de beurt zijn. (1703) Laat maar komen, alle problemen heb ik wel langs zien komen. Je ziet weleens positieve berichten maar het merendeel gaat over problemen die mensen ondervinden. Dat is altijd op fora. Wat moet je anders schrijven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:26
In die brief bij de nieuwe modem staat dat Ziggo wil dat je de oude terugstuurt i.v.m. het milieu.

Ik wil dit echter niet doen omdat als de nieuwe modem wekenlang problemen gaat geven ik die backup modem wil hebben. Mijn vraag: is het een verplichting de oude modem naar Ziggo te sturen, of lees ik het goed en is het puur een verzoek en sta je vrij hem te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
hugoy schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:52:
Hier in huis kunnen wij sinds vanmiddag ineens niet meer de 3 nieuwe zenders (SCI-FI, SLAM, en CCFamily) bekijken, omdat ze zogenaamd niet in ons abonnement vallen, maar ik dacht dat deze in het gewone digitale pakket al zaten, terwijl wij het digitaal totaalpakket hebben. :S Internet is overigens niks mis mee. (heb Digitale tv en internet los)

Meer mensen die deze zenders niet kunnen bekijken?
Die vallen onder keuze zenders en moet je dus extra voor betalen.
De eerste maand zitten ze er gratis bij dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
VCDfan schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat wij als laatste aan de beurt zijn. (1703) Laat maar komen, alle problemen heb ik wel langs zien komen. Je ziet weleens positieve berichten maar het merendeel gaat over problemen die mensen ondervinden. Dat is altijd op fora. Wat moet je anders schrijven? ;)
Daar zijn we dan mooi klaar mee als oud Multikabel abbonees (@quicknet.nl staat er nog steeds achter mijn email adres >:) )

Vroeger was alles beter :z ;(

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
redfoxert schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

Daar lijkt het wel een beetje op eigenlijk. Reset to factory defaults kan je eens op je router proberen. Ziggo kan natuurlijk niet garanderen dat het achter je eigen router ook nog allemaal functioneert aangezien de gebruiker zelf zijn netwerk beheerd. Tot aan het kabelmodem is Ziggo aan zet, de rest is allemaal voor de gebruiker.

@Bolletje92: Misschien nog even zoeken of er meer problemen waren (geen idee welk router je hebt) met het router dat je nu hebt. Opgeven van je router type is misschien ook leuk. Probleem wat ik hier vaker heb gehoord betreft een auto-negotiation probleem, athans, zo zei een gebruiker (google om te zien wat het precies is). Remedie is de WAN poort op 100mbit zetten.

In ieder geval had mijn Linksys wel problemen, heb ik direct gedumpt en voor een sitecom gaan (deze staan ook op allesgratis.nl, raad aan ze daar NIET te bestellen, alleen uit te zoeken en langs de dixons ofzo te lopen om deze aan te schaffen). Neem er dan wel 1 met gigabit verbinding.
teksetter schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:27:
Wacht nog 2 weken als het goed is komt er een nieuwe firmware die problemen met de ED3 modems moet gaan oplossen. Veel mensen hebben hier last van. Bij sommigen werkt het ook perfect.
Ligt aan de modemfirmware.

Uitleveren van modems is nu stopgezet (zo goed als volledig) ivm firmware problemen.
Als het niet verzonden is zal het ook waarschijnlijk komende 2 weken zeker niet komen (tenminste naar horen).
Gewoon wachten. Je hebt nu liever je huidige modem dan ED3 met 3x reset min p/d tot geen internet en telefonie verbinding.
ED3 modem? Nieuwe firmware... leg uit, geld het zowel voor de Arris en Ubee? Dit aangezien de Arris op het moment het bij veel mensen goed doet en de meeste problemen voorkomen bij de Ubee (zover ik hier kan analyseren). Weet je ook wat het gaat oplossen (bijvoorbeeld de huidige trage upload bij vele mensen)?

[ Voor 30% gewijzigd door XiniX88 op 19-08-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
Het viel me trouwens op dat de laatste paar dagen precies om 3 uur 's nachts de verbinding even weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt dat ziggo de snelheid van de power abbo aan het doorvoeren is .Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/543802758.png

Hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
SAICRJMPM schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:14:
In die brief bij de nieuwe modem staat dat Ziggo wil dat je de oude terugstuurt i.v.m. het milieu.

Ik wil dit echter niet doen omdat als de nieuwe modem wekenlang problemen gaat geven ik die backup modem wil hebben. Mijn vraag: is het een verplichting de oude modem naar Ziggo te sturen, of lees ik het goed en is het puur een verzoek en sta je vrij hem te houden?
Bij Adsl had ik ook een reserve modem, zolang ik niets hoor behoud ik het oude modem ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
redfoxert schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

Heb ik inderdaad gedaan. Op het moment heb ik de WRT54GL van Linksys. Nu had iemand die ik kende die router ook en ik heb hem daar geprobeerd. Daar deed hij het ook niet goed (ik kan dan wel de instellingen veranderen, maar internet kan je gewoon niet op). Toen heb ik die van hem hier getest en deed het hier wel. Maar het leuke was dat hij het opeens toen niet meer deed. Ik probeerde hem toen rechtstreeks aan te sluiten maar alsnog geen internet. Keek ik in de logs van het modem en daar stond maintenance (onderhoud dus) met iets anders. Dat lampje van 'Online' bleef toen de hele tijd branden. Dat is nu voorbij gelukkig.

Ik heb nu dan toch maar een nieuwe besteld; de WL-611 van Sitecom (die is nu trouwens ook in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 35) voor 39.99. Voor die 7 euro (2 euro verzendkosten nog) ga ik niet op en neer naar de MM.

Nu hoop ik dat ik hem morgen binnen heb want er stond "Voor 9 uur besteld morgen in huis". Nu heb ik met iDeal betaald en bij die mail die je dan krijgt staat: "Besteldatum : 19/08/2009 20:58:00".

Ik hoop het beste :9

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 19-08-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beetje domme vraag, wat moet je nou doen als je bij ziggo over je download limet heen bent? Je moet het uploaden dat weet ik wel.. Op de site kan ik het ook niet vinden..
Kan iemand met daarmee helpen!?

Alvast bedankt,
Rem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 17:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:13:
Heb een beetje domme vraag, wat moet je nou doen als je bij ziggo over je download limet heen bent? Je moet het uploaden dat weet ik wel.. Op de site kan ik het ook niet vinden..
Kan iemand met daarmee helpen!?

Alvast bedankt,
Rem
Een download limiet ?
Bij ziggo ??

Of bedoel je de nieuwsgroepen bij ziggo, die zullen wel een limiet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Waarschijnlijk heeft hij het over een ratio probleem met torrent/ftp sites.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:30:
Het lijkt dat ziggo de snelheid van de power abbo aan het doorvoeren is .[afbeelding]

Hoofddorp
Ziggo power abbo????
Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.