Nou waar ik stijl van achterover sla is de administratie van Ziggo (of eerder het gebrek ervan lijkt het wel)..
Kreeg ik 24 juli een brief dat ze het jammer vinden dat we geen gebruik meer willen maken van hun diensten, en dat per 31 juli alles wordt afgesloten (digi tv, telefoon en internet, alles in 1 dus). Nou ik wist niet wat ik hoorde toen mijn vrouw uitgekafferd werdt bij de klantenservice door een zeer onvriendelijke vrouw die heilig in hun systeem geloofd: 'in het systeem staat dat u gebeld bent en brieven heeft gekregen, dus het is zo, punt uit, u moet gewoon betalen, inclusief 30 euro afsluitkosten, en 30 euro aansluitkosten'..
Wij schenen 2 facturen niet betaald te hebben (november 2007 en april 2008, ja het is juli 2009 nu..), en dat hun incassobureau ons geprobeerd heeft te contacten, maar dat wij naar aanleiding daarvan nog steeds niks betaald of ondernomen hadden. In alle eerlijkheid verteld dat wij nooit geen brief, aanmaning of dreiging met afsluiting hebben gekregen van Bos Incasso of van Ziggo. Laat staan dat wij het zeer laat vinden dat ze daar achterkomen..
Oude archief opgezocht (ja 2007 en 2008 staan inmiddels in de berging), en alleen 2008 nog terug kunnen vinden met de tekst op de factuur (van Casema): Uw huidige factuur is verrekend met een openstaand tegoed, en naar aanleiding van deze factuur hoeft u niks te betalen. Prima, in de pocket dacht ik dus..
Bos Incasso gebeld, kon geen records vinden van ons huidige adres en eventuele dossiers.. Ok lekker bijdehand dus.. Contactformulier invullen, en gemiddeld een week wachten.
*1 werkdag gewacht*
Ziggo weer gebeld: Nee, Bos Incasso heeft die en die datum om zo laat gebeld, en een brief gestuurd, welke retour afzender is gekomen, dus u moet gewoon betalen. Contactformulier invullen en week wachten
*4 werkdagen gewacht*
Eindelijk reactie van Ziggo: 'Er is in april 2008 per ongeluk een tegoed van een verkeerde klantnummer op uw klantnummer geboekt. Daarom is die brief zo opgesteld. Week later is dat teruggedraaid, en uw openstaand tegoed is weer 15,90 (ja ging toen alleen om tv). Dus die mag u gewoon betalen. En in november 2007 is getracht 15,90 af te schrijven, maar was niet mogelijk en is teruggestort door uw bank. Ook gewoon betalen.'
Ik bedoel, ik vindt het prima om dat te betalen, maar MELDT dan wat, we hebben nooit wat gehoord, ik bedoel, het is 2 keer 16 euro, waar maken we ons druk over...
Bos Incasso weer gebeld (aardige vent btw): Nee dat is niet onze werkwijze, wij bellen mensen nooit. Wij sturen een aantal aanmaningen, na geen reactie volgt afsluiting, na afsluiting volgen er zwaardere stappen (ik neem aan deurwaarders ofzo) om het geld te innen met alle gerechtelijke toeslagen.. En jullie dossier is al tijden geleden teruggegaan naar Ziggo, en daarin staat dat er nooit geen contact met jullie is opgenomen vanuit Bos Incasso, niet via brieven, mailtjes en al helemaal geen telefoon...
Op dit moment stortte ik een beetje in..
Ziggo maar weer gelijk gebeld om bovenstaand verhaal na te vragen, krijg ik weer te horen dat Bos Incasso heeft gebeld. Gemeld dat ik 34 minuten daarvoor Bos aan de lijn heb gehad, ja zo lang sta ik in de wacht bij jullie a 10 cent de minuut, en die bellen mensen nooit niet.
Schoorvoetend kwam er toch uit dat Ziggo inderdaad heeft gebeld, en dat de brief naar een adres is gestuurd waar mijn vrouw sinds eind 2005 niet meer woont..
En ja op dit moment kon ik alleen maar huilen en lachen tegelijk, ik bedoel, aanmaning sturen naar een oud adres, facturen uit dezelfde periode (april 2008 had ik namelijk gewoon) gewoon ons goede adres, en afsluitbrief ook naar het goede adres.. ja sorry, maar wie heeft dan zijn zaakjes niet op orde? En ik vriendelijk maar toch een beetje erg pissig dat ik niet van plan ben 60 euro af en aansluitkosten van plan ben te betalen door hun wanprestaties! Nee daar kon de beste jongen inkomen (jeej, ze hebben zelfdenkende mensen in dienst!!!) U wordt gewoon weer aangesloten, kan een week duren.. Dat zou dus fijn 2 weken zonder internet, tv en telefoon zijn totaal..
Inmiddels zijn we weer wel aangesloten, en ik wacht nog even op de factuur van mijn mobiele telefoon, en die 3 keer een half uur tot 3 kwartier kunnen ze weer aan ons 'tegoed' toevoegen, kunnen ze daar weer moeilijk mee gaan doen..
Oh en dan heb ik het nog niet over 2 weken geen WoW, is toch weer zo'n €5,50.. (ja week daarvoor 3 maanden erbij gekocht..)
Nee Ziggo is niet goed bezig, en is zeker weer sterk in aanzien gedaald..
Helaas is er te weinig alternatief in regio Den Haag om weg te gaan bij ze..
ik noem op voor complete pakketten:
* Online: krijg je een schotel voor je tv-kanalen (mag geen schotel aan de wand van de woningbouw), en dure aanschaf.
* KPN: digitenne, weinig zenders, duur internet, dure telefoon..
* Tele2: hoor ik van de buurman, die heeft wel Tele2: internet is zwaar traag in de wijk, en tv is ook matig. En als je tv aan staat, gaat je internet nog trager..
* euh, oh en dat waren ze al
Zo ik hoop dat dit niet onder flamen wordt verstaan, maar lief is anders...
Edit: Oh en ik kreeg een paar dagen voor het aansluiten een telefoontje van Ziggo: of alle gegevens klopten, en dat we voor de overlast een 2e decoder krijgen voor digi tv: 'LEUK!! Kunt u ook in de slaap kamer kijken!!'
Sorry zeg ik nog, we hebben geen tv in de slaapkamer, omdat we daar niet kijken..

maar we krijgen hem nou toch, we konden geen korting krijgen ofzo, of een extra zenderpakketje voor een aantal maanden, nee een decoder welke wij nooit gaan gebruiken..
[
Voor 4% gewijzigd door
Macchill op 19-08-2009 11:15
]