Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:54:
[...]

Downstream signaal is nogal aan de hoge kant. Ik heb dezelfde breedbandversterker en ook op de 0 dB poort aangesloten, en ik heb vrijwel dezelfde waardes (12~15 dBmV op downstream, 42~45 dBmV op upstream).

Verder nooit problemen gehad met m'n verbinding. Zodra ik het modem rechtstreeks aan de hoofdaansluiting hang, heb ik een downstream van 2~5 dBmV, die versterker deugt dus gewoon niet.
Uhm, met jouw versterker de zelfde waardes maar mijn versterker deugt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:16:
[...]

+14 dat gaat em een keer nekken, ik zou het toch terug zetten voor de versterker met de UMU01.
Wat houdt dat +14 dB nou precies in? Dat het signaal te zwak is en 14 dB versterkt moet worden, of dat het signaal gewoon te sterk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:50:
ik heb ook de snelheidsverhoging, met als verschil zoals de snelheidsverhogerroeperts hier dat ik geen All in wat dan ook heb. Gewoon standaard Z2 met vroeger 5 mbit (640 kb/s) naar 10 mbit (1070 kb/s het rekensommetje klopt niet maar speedtest geeft het aan) met een motorola eurodoscis 2.0
Ik heb de nieuwe snelheid voor Z2 ook al ;)
Had modem handmatig gereset :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik had van de week handmatig mijn modem gerest, toen zat ik met mijn AIE Extra op 20mbit. Echter zit ik nu weer terug op 10mbit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Zijn er hier ook mensen met Lip-Sync problemen op NED 1,2 en 3 HD met hun Samsung DCB-H360Rxx decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:43:
[...]

Uhm, met jouw versterker de zelfde waardes maar mijn versterker deugt niet?
De versterker deugt over het algemeen niet. Ik heb dit probleem al bij 3 anderen gezien i.c.m. deze versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Eindelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541114931.png

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2327/7856/speed.io.png

Moet zeggen, bevalt me prima ! :)
Het was wel even prutsen met het modem, kreeg eerst gene activatie page, stroom eraf, stroom erop, toen wel, maar nog geen ip adres leek het.

Ik heb het modem er even 15 mins helemaal af gelaten, daarna eraan, en toen ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Ik HAAT Ziggo, eergister de nieuwe modem aangesloten (ja hij is er dan eindelijk), internet valt helaas niet meer stabiel te noemen. Upload is maximaal 100kbit/s (das 10kByte/s) op speed.io (op speedtest.net ziet hij mn upload niet eens (1 grote packet loss volgensmij)), traint in op 32QAM, DOCSIS2. Na verloop van tijd (5 minuten) word deze upload steeds lager, en daarna is het einde internet. Wordt dus weer bellen naar Ziggo, zelfs ik begin het zat te worden nu, nog niets heeft direct gewerkt bij Ziggo (activeren internet, activeren smartcard 1, activeren smartcard 2, extra pakketen digitale TV aanvragen, activeren internet (50mbit) (storing op die activatie site) en nu het modem zelf).
Sillymidget schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:48:
Vandaag Arris modem geïnstalleerd. Dat ding is zo onstabiel als wat..
Na reboot lijkt hij het te doen en haal ik de volle 50Mb. maar na paar minuten stop hij ermee. Dan na een tijd doet hij het weer, maar valt ook weer binnen aantal minuten weer weg..
Ik hoop dat dit komt omdat het modem net in aangesloten, en dat hij morgen stabieler loopt..
Zit nu maar via mijn iPhone te internetten..
laat overigens even weten als het stabiel werkt, lijkt alsof ik hetzelfde probleem heb, gister heeft ie de hele dag met 2 lampjes (van de 4) aangestaan, verder kwam die ineens niet meer...

[ Voor 39% gewijzigd door XiniX88 op 16-08-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Act-One schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:02:
Zijn er hier ook mensen met Lip-Sync problemen op NED 1,2 en 3 HD met hun Samsung DCB-H360Rxx decoder?
Jep, al sinds het begin van de HD uitzendingen. Het varieert wel in de delay, maar irritant is het zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
Als ik de speedtest doe via speedtest.net, Krijg ik meestal downloads snelheden te zien van meer dan 100mb. Zou wel mooi zijn maar lijkt me een beetje overdreven. Als ik echter ga downloaden via tweaknews of astraweb dan kom ik rond de 1500/2700kpbs uit ipv 3500 of zo. Ik heb een alles in 1 extra en mijn modem pas gisteren (zaterdag) geactiveerd. Zijn er meer mensen die die belachelijke snelheid zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541146970.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hanshee schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:05:
Als ik de speedtest doe via speedtest.net, Krijg ik meestal downloads snelheden te zien van meer dan 100mb. Zou wel mooi zijn maar lijkt me een beetje overdreven. Als ik echter ga downloaden via tweaknews of astraweb dan kom ik rond de 1500/2700kpbs uit ipv 3500 of zo. Ik heb een alles in 1 extra en mijn modem pas gisteren (zaterdag) geactiveerd. Zijn er meer mensen die die belachelijke snelheid zien?

[afbeelding]
Komt vast door je AntiVirus/Firewall die al het verkeer over poort 80 scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Sillymidget schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:48:
Vandaag Arris modem geïnstalleerd. Dat ding is zo onstabiel als wat..
Na reboot lijkt hij het te doen en haal ik de volle 50Mb. maar na paar minuten stop hij ermee. Dan na een tijd doet hij het weer, maar valt ook weer binnen aantal minuten weer weg..
Ik hoop dat dit komt omdat het modem net in aangesloten, en dat hij morgen stabieler loopt..
Zit nu maar via mijn iPhone te internetten..
Ik heb dus precies hetzelfde. Ik had dit probleem ook al met het Motorola modem, maar daar ligt het dus niet aan (heb nu een Arris). Ik tel hier al 5 mensen die gisteren dit probleem hadden. Het lijkt nu ok (modem niet gereboot, werd dus vanzelf weer beter) en ik zit weer via Ziggo te internetten. Er staat natuurlijk niets op de storingspagina.

Volgens mij is het enige dat we kunnen doen, dit allemaal melden als probleem bij de klantenservice. Als Ziggo dit niet onderkend/oplost zeg ik mijn abbo op. Wel jammer, want als het werkt is het super snel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Komt vast door je AntiVirus/Firewall die al het verkeer over poort 80 scant.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541150788.png
Zie plaatje boven. Ziet er beter uit. Alleen de upload nog. Hartelijk dank voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

beany

Meeheheheheh

RichieB schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde. Ik had dit probleem ook al met het Motorola modem, maar daar ligt het dus niet aan (heb nu een Arris). Ik tel hier al 5 mensen die gisteren dit probleem hadden. Het lijkt nu ok (modem niet gereboot, werd dus vanzelf weer beter) en ik zit weer via Ziggo te internetten. Er staat natuurlijk niets op de storingspagina.

Volgens mij is het enige dat we kunnen doen, dit allemaal melden als probleem bij de klantenservice. Als Ziggo dit niet onderkend/oplost zeg ik mijn abbo op. Wel jammer, want als het werkt is het super snel.
Ik had het zelfde: ding stond moeilijk te doen(rebooten, met LEDjes spelen, weet ik veel). Heb het een paar uur met rust gelaten en nu lijkt het stabiel. Ik moet alleen nog kijken of de snelheid ook stabiel is.

Het zal allemaal wel een kwestie van tijd zijn, misschien zijn wij wel te ongeduldig ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het begin ook problemen met instabiliteit (verbinding die wegviel, upload die steeds trager werdt etc..).

Heb toen besloten om het modem een nachtje aan te laten staan, 's ochtends was de verbinding nog steeds instabiel, toen heb ik hem gereboot, en sinds dien heb ik bijna 2 weken een stabiele verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2328/1263/speed.io.png
Wanneer komen er nu andere dan NL 1,2,3 zenders in HD?
En is dit 1080i? Zodra er meer zenderaanbod in HD komt, zal ik nl. overstappen.
Nu is het imho niet interessant. Ik kan hier niks over vinden op de Ziggo website.

[ Voor 54% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Cool, de snelheidsverhoging is er sinds gister door hier...

Postcode 5224GD omg. 's-Hertogenbosch

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/joey/ziggo_verhoging.jpg

Wel continu wegvallen van de lijn, tot gister iig.

Hoop dat dit nu over is, de waardes in die het modem aangeeft lijken verder normaal...

[ Voor 29% gewijzigd door LiquidSmoke op 16-08-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Gisteren even mijn nieuwe D-Link dir-855 aangesloten en ik moet zeggen het draait super in combinatie met een Intel 4965agn notebook wireless kaartje. 8)
In eerste instantie haalde ik nog steeds 130mbit max maar dat lag aan een verkeerde instelling, de router kiest standaard voor 20mhz ipv de auto setting 20/40mhz op de 5ghz band.
Deze router heeft echt ongekende mogelijkheden is zeker een aanrader voor iedereen, hij kost een paar eurootjes maar dan heb je ook echt waar voor je geld. :+
Dus voor iedereen die twijfelt...... niet doen...... kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:03:
Ik heb net m'n Arris gekregen en geactiveerd. Na een half uurtje deed hij het. Ik heb wat testjes gedraaid op speedtest.net:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Ethernet direct op Arris: 47.64 / 4.59
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp1: 34.00 / 4.54
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533: 43.62 / 4.55
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533 225MHz: 47.20 / 4.54
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp1: 10.53 / 4.56
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533: 12.54 / 4.52 
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533 225MHz: 18.33 / 4.47

Zoals je ziet is de juiste/laatste firmware op je wrt54g(l) erg belangrijk. Ik moest de wrt54gl CPU overclocken naar 225MHz (200MHz is standaard, en 250MHz trok ie niet -> packet loss). Daarna is alles super, en hoef ik (nog) geen nieuwe router. Als je maximale snelheid via wifi wil halen voldoet de wrt54g niet meer, maar ik wacht wel tot dd-wrt beschikbaar is voor de WRT610N (of WRT320N). Ik heb gewoon iptables en tcpdump nog op m'n router.
Bedankt voor deze testresultaten! Zat zelf te dubben of mijn dd-wrt routertje het wel zou trekken, maar dat ziet er goed uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
beany schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:15:
[...]

Ik had het zelfde: ding stond moeilijk te doen(rebooten, met LEDjes spelen, weet ik veel). Heb het een paar uur met rust gelaten en nu lijkt het stabiel. Ik moet alleen nog kijken of de snelheid ook stabiel is.

Het zal allemaal wel een kwestie van tijd zijn, misschien zijn wij wel te ongeduldig ;)
Ik heb niet veel vertrouwen in een netwerk dat het ene moment wel werkt, en het ander moment niet, of dat tijd nodig heeft voordat het stabiel is.

Bij mij is het nu weer mis. Vanaf xs3.xs4all.nl krijg ik naar 213.51.161.41 (de laatste hop voor mijn PC) 4% packet loss. Helaas hebben ze op xs3 geen hping2, maar vanuit de USA krijg ik naar mijn PC zelf:

code:
1
2
3
4
5
# hping2 -S -p 80 -c 100 83.84.212.xyz
[snip]
--- 83.84.212.xyz hping statistic ---
100 packets transmitted, 90 packets received, 10% packet loss
round-trip min/avg/max = 117.7/7495.9/46652.7 ms

Volgens mij is het dus niet (alleen) mijn modem, maar (ook) de verbinding naar bijv. de wijkcentrale. Weet iemand tot waar bij DOCSIS de laag 2 verbinding van je modem loopt, en waar dus de eerste router van Ziggo staat?

Ook op ziggo-gebruikers.nl zijn er veel mensen met dit probleem (packet loss een half uur na modem reset). Het is waarschijnlijk een algemeen probleem bij Ziggo. Het zal wel lastig worden om iemand bij de helpdesk / 2e lijns te vinden die dat inziet. Ik ga m'n ADSL maar even een maandje verlengen. Als Ziggo dit niet snel op lost ben ik weg.

[ Voor 12% gewijzigd door RichieB op 16-08-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

Volgens mij is het dus niet (alleen) mijn modem, maar (ook) de verbinding naar bijv. de wijkcentrale. Weet iemand tot waar bij DOCSIS de laag 2 verbinding van je modem loopt, en waar dus de eerste router van Ziggo staat?
Ik weet niet precies waar alle routers van Ziggo staan, maar zo ver ik weet staat deze voor de regio Utrecht in Maarssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
Gabliboeba schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:34:
[...]
Leuk is dat. Ik zit al met 3 smartcards waarvan ik er eentje niet gebruik. Waarom krijg ik die dingen overal bij? Bij mijn upgrade van alle losse diensten naar AiE kreeg ik ook al zo'n geheel startpakket, terwijl ik die zooi helemaal niet nodig heb. :(
Als je van je startpakket af wilt mag je die wel naar mij sturen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:33:
[...]
Ik weet niet precies waar alle routers van Ziggo staan, maar zo ver ik weet staat deze voor de regio Utrecht in Maarssen.
Als de routers per regio zijn (en niet per wijk of stad) is het probleem nog erger. 4% packet loss vanaf xs4all naar een router betekent dan dat er iets mis is in het router netwerk van Ziggo of met de AMS-IX aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 08:03
Met veel interesse volg ik al een tijdje dit forum maar wat mij verbaast is dat iedereen het heeft over modems van Motorola en Arris, maar ben ik dan de enigste die een webstar modem heeft?. Dit modem heb ik inmiddels al een aantal jaren in bezit (van @home) en nog nooit geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
RichieB schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:43:
[...]

Als de routers per regio zijn (en niet per wijk of stad) is het probleem nog erger. 4% packet loss vanaf xs4all naar een router betekent dan dat er iets mis is in het router netwerk van Ziggo of met de AMS-IX aansluiting.
Routers zijn gemaakt om packets te routeren, dit gebeurt in hardware dus in de speciaal ontwikkelde chips (zeker voor deze hoeveelheden verkeer).

Hij kan zelf ook antwoorden op packets voor hemzelf (zoals ICMP bij een ping). Maar dit is niet waar het apparaat voor gemaakt is en kost dus CPU cycles omdat dit niet in hardware. Mede hierom wordt dit beschermt en bijvoorbeeld door een maximaal aantal antwoorden per seconde of naar eenzelfde host (jij). En ook heeft het een prioriteit om dit af te handelen, dus eerst al het andere. En er kan nog een verschil zijn tussen TCP/UDP en ICMP in de afhandeling, dus meten met ICMP zegt niet perse wat over TCP/UDP verkeer (komt nauwelijks voor, maar zou kunnen).

Je kan hier dus - als je het apparaat zelf niet beheert en dus weet wat er ingesteld staat - geen conclusies aan verbinden. Het zegt eigenlijk dus niets met enige zekerheid.

Stel je pingt vanaf die machine bij XS4all naar je zelf (je eigen router) en je hebt 0% loss, je pingt een hop ervoor en je hebt 4% loss. Door je eerste resultaat bevestig je al dat er geen packetloss zit op de verbinding tussen je IP (verbinding) en de machine bij XS4all.

De laatste hop hoeft ook niet de regio 'node' of 'router' te zijn perse, niet alle apparatuur in een netwerk zie je met een traceroute. Afhankelijk van de technologieën die Ziggo gebruikt kunnen ze de helft niet tonen aan je in een traceroute. Sommige netwerken kan je een trace doen naar een machine in Los Angeles en daar in 2 hops zijn, zit echt nog wat tussen :+

Conclusies als deze zijn eigenlijk weinig zeggend dus.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 16-08-2009 13:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Volgens ziggo is 1 september de ingangsdatum voor de snelheidverhoging van internet Z2. Zag dat de verhoging bij mij gisteren of vandaag is doorgevoerd (viel me nu pas op):
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2328/4828/speed.io.png

De download snelheid is enkel nog niet stabiel. Schommelt tussen de 800 KB/s en 1 MB/s.

Regio Rotterdam

Een ander dingetje:
Ik hoop dat er nog een software update komt voor de Humax 5000 mbt geluid en de HD kanalen. Als ik switch naar een HD kanaal dan moet ik er erg in hebben dat ik eerst het geluid zachtjes zet. Anders kunnen mijn buren meegenieten. ;)
Heb het nu maar op PCM gezet, maar dan mis ik toch de voordelen van HD (geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
bjck schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:37:
[...]
Stel je pingt vanaf die machine bij XS4all naar je zelf (je eigen router) en je hebt 0% loss, je pingt een hop ervoor en je hebt 4% loss. Door je eerste resultaat bevestig je al dat er geen packetloss zit op de verbinding tussen je IP (verbinding) en de machine bij XS4all.
Nee, mijn eigen PC had 10% loss. Bovendien gebruik ik hping2 die een TCP SYN pakket stuurt. Dus je verhaal over ICMP en prioriteiten in routers (dat op zich klopt, maar in de praktijk heeft een router die geen tijd heeft voor ICMP echt wel een probleem) gaat hier niet op. Ik hem m'n modem nu gereset (0% packet loss naar de 1e hop) maar vanaf xs4all (ICMP 4%) en de USA (TCP SYN 1%) is er nog steeds packet loss naar de laatste hop voor mijn PC. Die 1% valt mee te leven (TCP vangt dat wel op), maar de 40% packet loss die ik heb naar de 1e hop als ik mijn modem langer dan een uur laat draaien niet.

Er is een klein probleem in het ziggo router netwerk (1% - 4% packet loss) en een groot probleem in het laag 2 netwerk naar de modems toe (40% packet loss na een uur). Ik heb nu al van 10 mensen gelezen dat ze deze week dit probleem hebben. Dat moet ziggo gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:18:
Ik had in het begin ook problemen met instabiliteit (verbinding die wegviel, upload die steeds trager werdt etc..).

Heb toen besloten om het modem een nachtje aan te laten staan, 's ochtends was de verbinding nog steeds instabiel, toen heb ik hem gereboot, en sinds dien heb ik bijna 2 weken een stabiele verbinding :)
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat nieuwe modem van Ziggo reboot? Bedoelen jullie resetten of stroom kabel eruit en daarna weer in pluggen? Want ik heb dit probleem namelijk ook. Ik heb vrijdag mijn nieuwe modem voor 50mbit gekregen en hij vaalt heel vaak weg.

Met de nieuwe snelheid is in ieder geval niks mis.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541228719.png

[ Voor 15% gewijzigd door Stark op 16-08-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
Hmm, na 3 weken brazilie kwam ik thuis, en jawel hoor, de arris was gearriveerd. Inmiddels net een testje gedaan, en doe alsnog een half uur over een dvd'tje, net als eerst....Snelheid schommeld dus heel erg. Max 4.8 mb/s gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

brambest schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:40:
Hmm, na 3 weken brazilie kwam ik thuis, en jawel hoor, de arris was gearriveerd. Inmiddels net een testje gedaan, en doe alsnog een half uur over een dvd'tje, net als eerst....Snelheid schommeld dus heel erg. Max 4.8 mb/s gehaald.
Snel zat toch >:)

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

taz3d_nl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:01:
Gisteren even mijn nieuwe D-Link dir-855 aangesloten en ik moet zeggen het draait super in combinatie met een Intel 4965agn notebook wireless kaartje. 8)
In eerste instantie haalde ik nog steeds 130mbit max maar dat lag aan een verkeerde instelling, de router kiest standaard voor 20mhz ipv de auto setting 20/40mhz op de 5ghz band.
Deze router heeft echt ongekende mogelijkheden is zeker een aanrader voor iedereen, hij kost een paar eurootjes maar dan heb je ook echt waar voor je geld. :+
Dus voor iedereen die twijfelt...... niet doen...... kopen !!
Ff voor mijn duidelijkheid (heb maar 1 N laptop, de rest is G (inc telefoon), je hebt de router op 20/40 auto staan en dan pakt ie 130 Mb max en op 40 meer, kan de G ook op 40 Mhz werken (neem aan van niet?). Oftewel, mijn werklaptop kan op 130 Mb max (moet genoeg zijn voor RDP eigenlijk).

BTW ben ik de enige met E19 meldingen op mijn smartcards, mijn oudste doet het nu weer wel, de rest alleen niet, zijn geactiveerd via mijnziggo welke nu storingen lijkt te hebben, de helpdesk krijg ik niet te spreken zodra ik E19 melding kies (al zeggen ze wel dat je doorverbonden word met een medewerker). Kreeg de laatste keer wel een melding over een storing in de regio, echter denk ik dat ik daarvan de oorzaak ben. Is er een manier om de nummers van de smartcards ergens online na te kijken?

[edit] mijn ziggo doet het weer even, smartcard staat er nu niet (meer) tussen kijken of ie morgen weer geactiveerd is, betwijfel het ergens.

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-08-2009 15:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Langzamerhand word ik toch wel tikkeltje moe van elke 2 dagen dat de arris modem op 1 poot begint te lopen (ipv 4 streams) De download komt dan niet hoger meer dan 29mb. Al 6 keer ziggo gebeld en 6 keer de boel ge-her-activeerd maar na 2 dagen is het weer terug bij af :(

Ik lees dat er hordes mensen zijn met problemen rondom de arris modem, en het word hoog tijd dat ziggo deze problematiek aanpakt ipv zich dood te adverteren met de nieuwe snelheid terwijl ze het amper op poten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

marcel23456 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:13:
Langzamerhand word ik toch wel tikkeltje moe van elke 2 dagen dat de arris modem op 1 poot begint te lopen (ipv 4 streams) De download komt dan niet hoger meer dan 29mb. Al 6 keer ziggo gebeld en 6 keer de boel ge-her-activeerd maar na 2 dagen is het weer terug bij af :(

Ik lees dat er hordes mensen zijn met problemen rondom de arris modem, en het word hoog tijd dat ziggo deze problematiek aanpakt ipv zich dood te adverteren met de nieuwe snelheid terwijl ze het amper op poten hebben.
trust me het arris modem doet het beter dan het ubee modem :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:20:
[...]

De versterker deugt over het algemeen niet. Ik heb dit probleem al bij 3 anderen gezien i.c.m. deze versterker.
Ziggo kan in ieder geval niet zeiken dat het fout zit aangesloten, ze verkopen/verstrekken deze versterkers zelf ook. (bij het interactieve decoder pakket)

Illustratie uit installatiehandleiding pakket interactieve televisie:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/3312bky.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stark schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:11:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat nieuwe modem van Ziggo reboot? Bedoelen jullie resetten of stroom kabel eruit en daarna weer in pluggen? Want ik heb dit probleem namelijk ook. Ik heb vrijdag mijn nieuwe modem voor 50mbit gekregen en hij vaalt heel vaak weg.

Met de nieuwe snelheid is in ieder geval niks mis.
[afbeelding]
Stroom +/- 30 seconden van het modem halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glkx
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wij hebben thuis sinds kort ook Ziggon Alles-In-1 Extra :)

Helaas blijft de download snelheid steken rond de 30 mb/s.
Upload snelheid daar integen haalt wel bijna de volle 5 mb/s op speedtest.net.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Misschien een slechte kabel naar ons huis of is de aansluiting in onz huis niet helemaal goed?

Edit: Misschien handig om bij te vertellen. Signaal sterkte van de tv is 58% :S Misschien dus kabel problemen?

[ Voor 14% gewijzigd door glkx op 16-08-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
Niet echt. Met 20 mbit constante snelheid had ik een dvd ook in half uur binnen. Sowieso vind ik het raar. Oke, het klopt dat ik maximaal 40 mbit haal, omdat het accountje niet hoger gaat, maar me upload kan wel met 5mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:27
wOOt! Ben net geupgrade! Ziggo Alle-in-Een Plus van 10 Mbit/s naar 20 Mbit/s. Locatie Zeist: 3706 GB.

Upgrade zou eigenlijk pas 1 september plaats vinden als ik me niet vergis. Upgrade ging wel gepaard met een aantal storingen de laatste paar dagen. Laatste 3 dagen een kleine 5 keer meegemaakt dat de verbinding er voor een paar minuten uit lag.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:53
Zojuist voor mijn ouders Alles in 1 Plus besteld van 49.95. Ze hadden hiervoor Z3 van 25 mbit voor 47.95 + 16.25 voor de kabel + 15 TELE2. Rekent u mee?

47.95 + 16.25 + 15 = 79,2 voor kabeltv en internet
nu
49.95 voor kabeltv, digitale tv, internet 20mbit en telefonie.

Ik vraag me af hoe de kwaliteit van de telefonie is, maar ik heb mijn ouders voorbereid op minimaal 1 keer per maand een dag geen telefonie. Dan is het in elk geval niet mijn fout als ze straks even niet bereikbaar zijn, maar ze vonden dat geen probleem omdat ze ook mobieltjes hebben.

Toch mooi even 30 euro voor ze bespaard die ze dan weer aan hun oudstgeboren zoon kunnen schenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
glkx schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:25:
Edit: Misschien handig om bij te vertellen. Signaal sterkte van de tv is 58% :S Misschien dus kabel problemen?
Is niks mis mee, meeste mensen hebben zo'n 40 a 50 procent sterkte. Ik had altijd zo'n 60 procent en sinds ik een versterker gebruik 70 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs overgestapt naar alles in een extra en daar een draadloos modem bij aangeschaft (50eu). Dat draadloos modem blijkt dus niet de nieuwe verhoogde snelheden aan te kunnen, dus mailde ik via de ziggo site een klacht, wie levert er nou een draadloos modem dat niet toereikend is?

Zojuist gebeld door Ziggo (op zondag, best apart) en ik krijg 25euro van het aankoop bedrag terug! Erg netjes van ze afgehandeld, 25euro, plus duizendmaal excuses voor de vervelende situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:53:
[...]

Is niks mis mee, meeste mensen hebben zo'n 40 a 50 procent sterkte. Ik had altijd zo'n 60 procent en sinds ik een versterker gebruik 70 procent.
Niveaus van ontvangers geven heel vertekend beeld hoor, bij mijn Humax 5050 sta ik op 57% en dat is meer dan voldoende dat is iets over de 70 dBuv en dat is wat je ongeveer moet hebben.
Omdat ik direct op de versterker zit, zit er zelfs een demper tussen omdat de versterker zoveel uitstuurt voor de rest van de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
CrankyGamerOG schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

trust me het arris modem doet het beter dan het ubee modem :/
Ik kreeg vanmidag te horen van de ziggo medeweker dat de uitgifte van ubee modems is stilgelegd vanwege de grote stroom van klachten omtrend dit modem...waarvan akte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
HenkEisDS schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:33:
Ik vraag me af hoe de kwaliteit van de telefonie is, maar ik heb mijn ouders voorbereid op minimaal 1 keer per maand een dag geen telefonie.
Zolang heb ik het plus pakket nog niet, nu veertien dagen en ben zeer tevreden. Ook over de telefonie, ik kan niet merken dat het er tot nu toe uitgelegen heeft. Maar ik bel dan ook niet zoveel en zeker niet dagelijks.

Over telefonie gesproken: ik heb er de Ziggo DECT telefoon bij besteld, wat eigenlijk gewoon een Siemens Gigaset met Ziggo logo is. Ik ben er nog niet achter of, en zo ja hoe dan, de tijd ingesteld kan worden voordat er naar de voicemail over gesprongen wordt. Ik schat dat de default ongeveer 30 seconden is, maar is dat ook aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456

Heeft iemand hier een verklaring voor? Misschien een slechte kabel naar ons huis of is de aansluiting in onz huis niet helemaal goed?

Het wil wel eens gebeuren (lees vaak) dat de arris (ga even vanuit dat je dit modem hebt) niet 4 streams heeft maar op 1 stream loopt. Wat je kan doen is ziggo bellen en hun laten uitlezen of dit zo is. Zo-ja verklaart dat de lage download, zonee dan ligt het aan iets anders.

uit ervaring weet ik dit, want mijn arris heeft al 6 keer op 1 stream gelopen waardoor ook hier de download op 30mb bleef haken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

marcel23456 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Ik kreeg vanmidag te horen van de ziggo medeweker dat de uitgifte van ubee modems is stilgelegd vanwege de grote stroom van klachten omtrend dit modem...waarvan akte ;)
En dit houdt in dat? (komt er een recall/firmware upgrade?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad4NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:12
Heb je er een router tussenhangen? Zo ja; welk merk/type? Mijn oude Linksys kwam ook niet boven de 30mbit uit, terwijl mijn nieuwe Belkin met DD-WRT firmware wel de volledige 50mbit kan trekken. Iets met CPU speed/WAN poort snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Volgensmij is de upgrade hier ook door, alleen klopt er niets van de downloadsnelheid.
Alleen de upload snelheid is omhoog gegaan en de download snelheid staat al dagen op ongeveer 20-24Mbit/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541416858.png

Nu kan ik geen informatie meer vinden over mijn router en weet dus niet of deze de bottleneck is.
Router: Draytek Vigor 2900

Iemand die hier iets over weet/kan zeggen?

Update:
Heb een pc rechtstreeks op het modem aangesloten en nu behaal ik de juiste snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541495565.png

De Draytek Vigor 2900 series ondersteund blijkbaar maximaal maar 25Mbit over de WAN poort.

[ Voor 23% gewijzigd door ErikRedbeard op 16-08-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ErikRedbeard schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:32:
Volgensmij is de upgrade hier ook door, alleen klopt er niets van de downloadsnelheid.
Alleen de upload snelheid is omhoog gegaan en de download snelheid staat al dagen op ongeveer 20-24Mbit/s.

[afbeelding]

Nu kan ik geen informatie meer vinden over mijn router en weet dus niet of deze de bottleneck is.
Router: Draytek Vigor 2900

Iemand die hier iets over weet/kan zeggen?
Is bovenstaande meting met een kabel direct op het modem?
Dus zonder tussenkomst van je router, haal je dan wel meer is je router het probleem. Hier precies hetzelfde met dd-wrt firmware haal ik meer uit de WAN poort (24Mbit maximaal van de 50Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik heb dus met Ziggo gebeld omdat met mijn nieuwe Eurodocsis 3.0 modem de verbinding weg viel heel vaak.
Toen ik het oude motorola modem aansluitte was alles prima.
Het internet verbindings icoontje rechts onder verbreekt niet, ook gaan geen lampjes uit op mijn nieuwe modem als de verbinding weg is, dus de modem start niet opnieuw op of schakelt niet uit. Erg raar.

De telefoon medewerker zei dat het aan mijn netwerk kaart/moederbord lag. Maar mijn moederbord is een Gigabyte GA-P35-DS3P en is van December 2007 dus nog geen 2 jaar oud. Er zit een RealTek RTL8186/8111 netwerk kaart in. Dus ik ben nu even de drivers ervan aan het downloaden om te kijken of het niet aan de drivers ofzo ligt.

Wel zie ik sinds dat ik de nieuwe 50mbit modem heb aangesloten dat er nu een rood lampje brand waar ik de UTP kabel erin plug boven het oranje knipperent lampje. Dat oranje knipperent lampje had ik altijd al gehad bij mijn oude modem ook en is gewoon dat het internet actief is, toch? Maar wat betekend dat rode lampje dat constant brand? Dat brand nu pas sinds dat ik mijn nieuwe modem heb.

Enig idee wat bij mij aan de hand zou kunnen zijn? Mijn verbinding verbreekt dus heel erg vaak sinds het nieuwe modem maar het internet icoontje in de taakbalk van vista blijft gewoon actief, dus geen kruisje dat de verbinding kompleet weg is, ook de modem lampjes blijven hetzelfde, toch heb ik geen internet meer. En na een 30seconden, of 2 minuten of 5+ minuten komt de verbinding weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
MeNTaL_TO schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:29:
[...]

En dit houdt in dat? (komt er een recall/firmware upgrade?)
Nee, ziggo wil liever verder met de arris modem omdat deze op het moment, en ondanks de bugs, stabieler is dan de ubee modem. Zoals je al leest zijn er véél mensen met grote problemen rondom de ubee modem. Vermoedelijk dat daarom ziggo deze keuze heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Stark schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:52:
Ik heb dus met Ziggo gebeld omdat met mijn nieuwe Eurodocsis 3.0 modem de verbinding weg viel heel vaak.
Toen ik het oude motorola modem aansluitte was alles prima.
Het internet verbindings icoontje rechts onder verbreekt niet, ook gaan geen lampjes uit op mijn nieuwe modem als de verbinding weg is, dus de modem start niet opnieuw op of schakelt niet uit. Erg raar.

De telefoon medewerker zei dat het aan mijn netwerk kaart/moederbord lag. Maar mijn moederbord is een Gigabyte GA-P35-DS3P en is van December 2007 dus nog geen 2 jaar oud. Er zit een RealTek RTL8186/8111 netwerk kaart in. Dus ik ben nu even de drivers ervan aan het downloaden om te kijken of het niet aan de drivers ofzo ligt.

Wel zie ik sinds dat ik de nieuwe 50mbit modem heb aangesloten dat er nu een rood lampje brand waar ik de UTP kabel erin plug boven het oranje knipperent lampje. Dat oranje knipperent lampje had ik altijd al gehad bij mijn oude modem ook en is gewoon dat het internet actief is, toch? Maar wat betekend dat rode lampje dat constant brand? Dat brand nu pas sinds dat ik mijn nieuwe modem heb.

Enig idee wat bij mij aan de hand zou kunnen zijn? Mijn verbinding verbreekt dus heel erg vaak sinds het nieuwe modem maar het internet icoontje in de taakbalk van vista blijft gewoon actief, dus geen kruisje dat de verbinding kompleet weg is, ook de modem lampjes blijven hetzelfde, toch heb ik geen internet meer. En na een 30seconden, of 2 minuten of 5+ minuten komt de verbinding weer terug.
Ik denk dat dit probleem wat ik had nu is opgelost.
Ik heb alle coax kabels uitgetrokken en weer ingestoken.
Vervolgens de nieuwste drivers van de realtek website gedownload en geinstalleerd van mijn netwerkkaart en nu doet alles het tot nu toe prima, ik hoop dat het zo blijft.
Dus misschien voor de mensen die het probleem ook hebben probeer deze methodes eens.
Ik heb een Arris modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Zijn hier nog mensen die nog wachten op de nieuwe modem. Iedereen die ik ken heeft hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik moet hem ook nog krijgen. Mailtje dat ie eraan komt wel al gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:52:
Ik bedoelde eigenlijk ook de mensen die het mailtje nog niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stark schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat dit probleem wat ik had nu is opgelost.
Ik heb alle coax kabels uitgetrokken en weer ingestoken.
Vervolgens de nieuwste drivers van de realtek website gedownload en geinstalleerd van mijn netwerkkaart en nu doet alles het tot nu toe prima, ik hoop dat het zo blijft.
Dus misschien voor de mensen die het probleem ook hebben probeer deze methodes eens.
Ik heb een Arris modem.
Dat rode lampje wat constant brand is waarschijnlijk omdat de verbinding tussen je modem en je PC nu een gigabit verbinding is. Sneller dan eerst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn modem mogen ontvangen van ziggo en heb nu 50 mb helemaal top.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541460919.png

Als ik speedtest doe, geen probleem maar als ik naar Newsleecher ga kom ik niet hoger dan 3,36mb/s dus ik mis nog zo'n 2mb/s...
Ik heb een abo van Hitnews 60mb, moet voldoende zijn zou je zeggen. Heeft iemand dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Stark schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:52:

Werkt je telefonie wel wanneer je niet kunt internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:52:
Even rustig afwachten. Die van mij heeft even bij TNT gestaan, ze kunnen het bijna niet aan begreep ik van de bezorger/kennis. Hij moest nu de hele dag Ziggo pakketjes bezorgen. Ze busje puilde ervan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
VanRoyal schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:16:
[...]

Werkt je telefonie wel wanneer je niet kunt internetten?
Ja die werkte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
HenkEisDS schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:33:
Ik vraag me af hoe de kwaliteit van de telefonie is, maar ik heb mijn ouders voorbereid op minimaal 1 keer per maand een dag geen telefonie. Dan is het in elk geval niet mijn fout als ze straks even niet bereikbaar zijn, maar ze vonden dat geen probleem omdat ze ook mobieltjes hebben.
Ik heb bij mezelf, 2064, zelden problemen met telefonie (A1E met Arris), maar mijn moeder, 2111, en haar buren (allemaal een basis of plus abbo, dus geen extra), hebben de laatste tijd wel veel last van niet bereikbaar zijn en verbroken verbindingen en wel gebeld kunnen worden maar niet kunnen bellen, of anders om :?
Hoop dat het maar tijdelijk is, door de upgrades, want anders is het niet echt leuk meer voor die buurt (2111) Zal morgen maar eens de helpdesk bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bluesbro
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Act-One schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:02:
Helaas is dit een bekend probleem in de combinatie van de dcbh360 series met Ziggo.
Hier is helaas ook nog steeds geen oplossing voor. Je kan bijvoorbeeld wel proberen het geluid via een versterker te laten lopen die een audio delay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een korte tijd gewerkt bij Centric die weer de monteurs heeft die het bij de mensen thuis aanleggen. Als iemand problemen heeft met internet of telefonie of zelfs met de digitale TV, dan zit het waarschijnlijk in de groene kabel of het bakje wat aan de muur zit. Ook kan het vaak voorkomen dat er buiten in de groene kabel een knik zit waardoor je veel verlies hebt. Om dit te meten heb je een speciaal tv kanaal waar je kan zien hoe goed je ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik heb:

Internet

* down 50 Mbit/s
* up 5 Mbit/s

Dat is wat ik behaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541593054.png

Wanneer ik mijn bedrade router er tussenuit haal, dan gaat mijn dl snelheid er minimaal op vooruit.
Ik zit hier wel in een hele warme omgeving (kleine dertig graden), kan dat nog nadelig zijn m.b.t. de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 02:50:
Dit is wat ik heb:

Internet

* down 50 Mbit/s
* up 5 Mbit/s

Dat is wat ik behaal:

[afbeelding]

Wanneer ik mijn bedrade router er tussenuit haal, dan gaat mijn dl snelheid er minimaal op vooruit.
Ik zit hier wel in een hele warme omgeving (kleine dertig graden), kan dat nog nadelig zijn m.b.t. de snelheid?
Ik neem aan dat je wel al het nieuwe modem hebt ontvangen?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 03:02:
[...]

Ik neem aan dat je wel al het nieuwe modem hebt ontvangen?
Ja, die heb ik er tussen inderdaad.

Via http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin haal ik 3.9 MB/sec.
Het gemiddelde zit em ergens op 3.5 MB/sec

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:41
OK, heb van het weekend even het oude modem er tussen gehangen en geactiveerd: speedtest gaf 20/3 aan, precies de oude snelheid. Zou dat komen omdat ze misschien op het DOCSIS 2.0 een oud profiel hebben en op DOCSIS 3.0 een nieuw profiel met de goeie snelheid?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Dan lijkt het erop dat het modem wel gewoon goed werkt. Ik heb hier namelijk ook het probleem dat internet er soms uit ligt, maar dan werkt de telefonie ook niet meer. Ik moet dan echt de modem restarten om alles weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Eindelijk een redelijk stabiele verbinding met een upload snelheid die niet normaal snel is... ahum

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541741858.png

Iig men had wel gelijk met het wachten en de modem gewoon een tijdje aan laten staan. Ik had overigens de 5mbit up... totdat ik hem echt in mijn router stopte, deze geen IP kreeg en ik de modem weer moest restarten... maargoed ik kan nu in ieder geval internetten

En ja hoor... nog een resetje gedaan: (laat maar, ding heeft zichzelf gereset, nu weer traag)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541747909.png
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 02:50:
Dit is wat ik heb:

Internet

* down 50 Mbit/s
* up 5 Mbit/s

Dat is wat ik behaal:

[afbeelding]

Doe een modem reset en kijk op http://192.168.100.1/ wat er bij download staat. Dit kan alleen in de eerste minuut van het opstarten van de modem (daarna ook met truuks, maar probeer eerst dat). Wacht tot alle 3 of 4 de lijnen bij download zijn gevuld.

[ Voor 77% gewijzigd door XiniX88 op 17-08-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:54:
Ik heb een korte tijd gewerkt bij Centric die weer de monteurs heeft die het bij de mensen thuis aanleggen. Als iemand problemen heeft met internet of telefonie of zelfs met de digitale TV, dan zit het waarschijnlijk in de groene kabel of het bakje wat aan de muur zit. Ook kan het vaak voorkomen dat er buiten in de groene kabel een knik zit waardoor je veel verlies hebt. Om dit te meten heb je een speciaal tv kanaal waar je kan zien hoe goed je ontvangst is.
Welke kanaal is het dan? :P

[ Voor 1% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 17-08-2009 11:27 . Reden: tv kijken en typen tegelijk wil niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 16:10
XiniX88 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:25:
Eindelijk een redelijk stabiele verbinding met een upload snelheid die niet normaal snel is... ahum

[afbeelding]

Iig men had wel gelijk met het wachten en de modem gewoon een tijdje aan laten staan. Ik had overigens de 5mbit up... totdat ik hem echt in mijn router stopte, deze geen IP kreeg en ik de modem weer moest restarten... maargoed ik kan nu in ieder geval internetten

En ja hoor... nog een resetje gedaan: (laat maar, ding heeft zichzelf gereset, nu weer traag)
[afbeelding]

[...]

Doe een modem reset en kijk op http://192.168.100.1/ wat er bij download staat. Dit kan alleen in de eerste minuut van het opstarten van de modem (daarna ook met truuks, maar probeer eerst dat). Wacht tot alle 3 of 4 de lijnen bij download zijn gevuld.
Vandaar dat ik nu dus een time out krijg als ik 192.168.100.1 probeer te openen.
Pingen werkt wel maar in de browser krijg ik een time out..
Vind ik maar raar 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Snowwie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:00:
De snelheid is hier nog steeds goed :)

[afbeelding]

En in het najaar gaat het verder omhoog richting 80mbit .

Jummie

Ik zie dat Speedtest aangeeft "Casema", en dat verbaast me wel een beetje. Oost Groningen is altijd @home geweest. Tenminste alle mensen die ik kende met kabel (buiten Veendam) hadden altijd @home. Dus waarom hier Casema wordt weergegeven is me een raadsel.

[...]

Hoe snel gaat het dan als je rechtstreeks deze 1000mb bin download?
Rechtstreeks of via router geeft bijna geen snelheidsverschil.
Rechtstreeks 31 mbit via speedtest.net en via router meestal 29.
Met die 1000mb bin heb ik 1,3 mb/s tm 1,5 mb/s dat is dus tussen 10,4 Mbit en 12 Mbit.
Nou moet ik wel zeggen dat mn nieuwsservers ook minder snel waren. misschien drukker hier in de buurt.
normaal 2200 KB/s met nieuwsserver (= 17,2 Mbit)

Dan zou het toch aan het modem of Ziggo moeten liggen.

EDIT: nog een keer die 1000mb bin, daar geeft ie nu tussen 1,3 en 1,9. en dan regelmatig 1,6 en 1,7 (met routers ertussen)

[ Voor 4% gewijzigd door MenaCeNL op 17-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:15:
Gisteren mijn modem mogen ontvangen van ziggo en heb nu 50 mb helemaal top.

[afbeelding]

Als ik speedtest doe, geen probleem maar als ik naar Newsleecher ga kom ik niet hoger dan 3,36mb/s dus ik mis nog zo'n 2mb/s...
Ik heb een abo van Hitnews 60mb, moet voldoende zijn zou je zeggen. Heeft iemand dit probleem ook??
Iemand nog tips?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Ik heb nu ook het nieuwe modem (arris), however verlies ik dus ook om de zoveel tijd verbinding en als ik hem met mijn Airport Extreme verbind (nieuwste versie) heb ik 5 minuten verbinding, 10 minuten niet, 5 minuten verbinding enzovoort.

Airport al naar fabrieksinstellingen gezet, maar het lijkt wel alsof de Airport niet kan omgaan met de haperende Ziggo verbinding, namelijk ook veel problemen met de upload (tijdens ventrilo andere mensen horen praten en zelf niet kunnen praten en games wel mensen om je heen dingen zien doen, maar zelf niet kunnen bewegen)

Oude modem weer aangesloten en werkt perfect.

Direct geschakeld (zonder router) verlies ik gemiddeld 1x per uur connectie, maar hapert het ook ernstig. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Donderdag komt een ziggo monteur 's middags, maar wil het natuurlijk liever van te voren hebben opgelost...

[ Voor 25% gewijzigd door Siyara op 17-08-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:26
jaaoie17 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:49:
Zijn hier nog mensen die nog wachten op de nieuwe modem. Iedereen die ik ken heeft hem al.
Vorige week donderdag de mail gehad dat-ie komt, maar nog niet binnen. Had hem vrijdag of zaterdag verwacht. Maar het blijkt dus dat sommige mensen die mail krijgen terwijl de modem al verstuurt is naar ze (want sommigen krijgen hem de dag na mail al thuis) terwijl er ook mensen zijn die die mail krijgen en pas 2 weken later de modem krijgen. Erg vreemd. Er is geen consistent mailbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 11-09 06:54
SAICRJMPM schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:49:
[...]
Erg vreemd. Er is geen consistent mailbeleid.
Niet echt een conclusie die je kunt trekken: Ziggo heeft het verzenden van de modems in handen van een extern bedrijf gelegd. Wie weet treedt de vertraging daar wel op, of bij TNT. Het feit dat de tijd tussen de aankondiging per mail en het daadwerkelijk ontvangen van het modem niet altijd even lang duurt wil niet zeggen dat het mailbeleid inconsistent is.

Overigens ter illustratie: mijn ouders ontvingen de mail ook op een donderdag, een week later werd het modem voor het eerst aangeboden door TNT.

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 17-08-2009 16:10 . Reden: Even de bewuste quote toegevoegd ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij Ziggo de vraag uitgezet over de Ubee modem en haperende verbindingen en kreeg dit als antwoord:
Dit probleem is al reeds bij ons bekent. Het probleem wordt veroorzaakt door verkeerde firmware van de modem. Momenteel is Ziggo met de leverancier van de modem bezig om nieuwe firmware te ontwikkelen de verwachting is dat dit enkele weken zal duren voordat het vrij gegeven wordt en de modem zichzelf automatisch update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAICRJMPM schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

ik heb geen mail ontvangen maar wel de modem ;-)

Vorige week donderdag de mail gehad dat-ie komt, maar nog niet binnen. Had hem vrijdag of zaterdag verwacht. Maar het blijkt dus dat sommige mensen die mail krijgen terwijl de modem al verstuurt is naar ze (want sommigen krijgen hem de dag na mail al thuis) terwijl er ook mensen zijn die die mail krijgen en pas 2 weken later de modem krijgen. Erg vreemd. Er is geen consistent mailbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:50
Vorige week woensdag het Arris modem ontvangen.
Paar dagen slechte verbinding gehad, hoge pings, slechte down snelheid, lage upload.
Gister opeens modem overleden. . doet niks meer alleen het bovenste lampje brand en heel af en toe gaat het ds lampje knipperen.HD gebeld gaven aan dat er geen signaal meer binnen kwam op het modem.
Komt er donderdag een monteur...

Had boven nog een 'oud' moterola modem nieuwe in doos gevonden :9 en heb deze nog kunnen activeren met mn vorige brief waarmee ik ook het arris geacitveerd heb. Dus gelukkig nog wel internet. Alleen die trage snelheid van 20mbit O-)

[ Voor 5% gewijzigd door robbinonline op 17-08-2009 18:02 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens ook mogelijkheid dat Ziggo bepaalde gebieden afkoopt? Wij willen namelijk graag overstappen naar een alles-in-1 provider, maar de enigste beschikbare voor ons gebied is Ziggo. XMSNet kunnen we ook doen, maar daar zitten enorm veel kosten aan verbonden qua apparatuuraanschaf.

Nu willen wij heus wel overstappen naar Ziggo, maar de situatie is nu als volgt:

Wij hebben thuis 2 TV's, wat dus inhoud dat we 2 kastjes zouden moeten aanschaffen. Volgens mij kost dat al aardig wat extra. Zouden we HDTV willen, betalen we nog veel meer. Ook hebben we momenteel een draadloos modem, en bij Ziggo krijgen we volgens mij een standaard modem geleverd. Wij werken met 2 laptops en 1 desktop in huis. Dat zou dan weer betekenen dat we een draadloos modem moeten aanschaffen. Het topic hou ik regelmatig in de gaten, en ik las berichtten dat een draadloos modem niet goed werkt i.c.m. Ziggo.

Kan iemand hier verduidelijking over geven? Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Klopt het dat de WRT54G wireless de 20Mbit grens al niet aankan?
Ik haal op mijn Dell D840 max 1,95 MB over WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:31:
Is het trouwens ook mogelijkheid dat Ziggo bepaalde gebieden afkoopt? Wij willen namelijk graag overstappen naar een alles-in-1 provider, maar de enigste beschikbare voor ons gebied is Ziggo. XMSNet kunnen we ook doen, maar daar zitten enorm veel kosten aan verbonden qua apparatuuraanschaf.

Nu willen wij heus wel overstappen naar Ziggo, maar de situatie is nu als volgt:

Wij hebben thuis 2 TV's, wat dus inhoud dat we 2 kastjes zouden moeten aanschaffen. Volgens mij kost dat al aardig wat extra. Zouden we HDTV willen, betalen we nog veel meer. Ook hebben we momenteel een draadloos modem, en bij Ziggo krijgen we volgens mij een standaard modem geleverd. Wij werken met 2 laptops en 1 desktop in huis. Dat zou dan weer betekenen dat we een draadloos modem moeten aanschaffen. Het topic hou ik regelmatig in de gaten, en ik las berichtten dat een draadloos modem niet goed werkt i.c.m. Ziggo.

All in One pakketten worden meestal geleverd met een standaard SD Digitale decoder. Volgens mij is voor een meerprijs ook een HD Decoder te krijgen. Losse SD Digitale decoders kosten, meen ik, rond de 100 euro, inclusief extra smartcard.

Het modem dat je geleverd krijgt is een kabelmodem en functioneert niet anders dan alleen dat. Vergelijkingen met ADSL gaan hier dus niet op waar vaak de routerfunctie al in het modem verwerkt zit. Een losse wireless router heb je dan dus erbij nodig.

Bel de verkoopdienst eens een keer, die kunnen je waarschijnlijk ook helpen met prijzen en mogelijke aanbiedingen.
wvkreg schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:54:
Van de WRT54G zijn in de loop der tijd verschillende versies geproduceerd. Kans is aanwezig dat je niet de volledige snelheid haalt (al is 1.95megabyte/sec niet slecht).

Heb je je laptop al eens met een gewone UTP kabel aangesloten en getest?

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 17-08-2009 19:00 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
wvkreg schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:54:
Klik hier
Tijdje geleden heb ik daar een test over geschreven. De WRT54G is erg beperkt, onderaan de pagina de doorvoersnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Wij hebben thuis 2 TV's, wat dus inhoud dat we 2 kastjes zouden moeten aanschaffen. Volgens mij kost dat al aardig wat extra.
Eén decoder krijg je al gratis bij het afsluiten van een 3-in-1 pakket, en je hebt ook altijd het analoge signaal nog. Op marktplaats staan er ook zat voor weinig.
Zouden we HDTV willen, betalen we nog veel meer.
Decoders zijn wel wat duurder idd, in het standaard pakket zitten al een aantal HD zenders, extra HD pakket is €3.95
Ook hebben we momenteel een draadloos modem, en bij Ziggo krijgen we volgens mij een standaard modem geleverd. Wij werken met 2 laptops en 1 desktop in huis. Dat zou dan weer betekenen dat we een draadloos modem moeten aanschaffen.
Ziggo modem kun je gewoon blijven gebruiken en hier dan een draadloze router op aansluiten, die heb je al voor een paar tientjes.
Het topic hou ik regelmatig in de gaten, en ik las berichtten dat een draadloos modem niet goed werkt i.c.m. Ziggo.
Niet alle routers werken idd even lekker, Ziggo zelf verkoopt bv Sitecom routers dus neem aan dat die wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Ik dacht ook dat mijn download snelheid zeer instabiel was. Achter af bleek dat mijn virusscanner (Kaspersky 2010) ook de nieuwsgroep porten scanned en dit niet trekt. Hierdoor werd mijn hele pc sloom en kreeg ik steeds minder binnen. Dit manifesteerde zich pas bij hogere download snelheden.

Dus kijk ook eens naar je virusscanner / firewall als je variable snelheden hebt. Ik heb nu zo rond de 4800KB/s via eweka.

Oh en ik heb gewoon een sitecom WL-607 54G Wireless router van Dixons. Werkt prima. Geen dure router nodig. Misschien pas als we naar meer dan 100MB gaan bij Ziggo.

http://www.dixons.nl/De_o...uter.7109433/default.aspx

[ Voor 27% gewijzigd door hanshee op 17-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Bedankt voor je hulp!

Dit is het resultaat, heb alleen geen idee hoe ik dit moet lezen..

------------------------Freq----------------Power-------------SNR-----------Modulation---Octets Received

Downstream** 1 265.00 MHz*** -3.31 dBmV*** 38.26 dB*** QAM 256*** 1038312
Downstream** 2 257.00 MHz*** -3.26 dBmV*** 37.64 dB*** QAM 256*** 28580
Downstream** 3 273.00 MHz*** -4.46 dBmV*** 37.94 dB*** QAM 256*** 32296
Downstream** 4 281.00 MHz*** -4.81 dBmV*** 37.36 dB*** QAM 256*** 27164

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 16:26

The Legend

*Plop*

Net het modem een keer gereboot omdat m'n telefonie even niet werkte. Zie nu ook dat de upgrade doorgevoerd is :) Alles in Een Plus nu @ 20Mbit down en 3 up! (7556)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 03:23:
[...]

Ja, die heb ik er tussen inderdaad.

Via http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin haal ik 3.9 MB/sec.
Het gemiddelde zit em ergens op 3.5 MB/sec
Via die link haal ik ook maar 4.1 MB/sec terwijl ik op speedtest.net 6.05 MB/sec haal.

Dus via die link kan je de maximale snelheid niet meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stark schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

Via die link haal ik ook maar 4.1 MB/sec terwijl ik op speedtest.net 6.05 MB/sec haal.

Dus via die link kan je de maximale snelheid niet meten.
Mijn speedtest.net uitkomst, staat op de vorige pagina..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/541593054.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:10
The_Bleusbro schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:49:
[...]

Helaas is dit een bekend probleem in de combinatie van de dcbh360 series met Ziggo.
Hier is helaas ook nog steeds geen oplossing voor. Je kan bijvoorbeeld wel proberen het geluid via een versterker te laten lopen die een audio delay heeft.
Dus dit probleem is alleen bij de dcbh360? Als dat zo is, schaf ik een andere settopbox aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Jahoor ook wij hebben vandaag een e-mail bericht mogen ontvangen... Oplettende lezers hier hebben misschien wel gelezen dat ik al een tijdje terug mijn modem heb ontvangen zonder vooraf een mail te hebben gehad (of ander bericht).

Je krijgt dus zobiezo een mail al kan het soms wat later zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na wachten en wachten op de nieuwe modem, de nieuwe snelheden ! speedtest.ziggo.nl gaf wel de goede upload snelheid maar niet de nieuwe download snelheid, pc direct achter modem gekoppeld en wel volledige snelheid ! Het lag dus aan de router vigor 2910 dual wan (nooit gedacht van zown duur ding).

Vandaag nieuwe router(vigor 2200v) aangeschaft met mijn domme komt alleen op de website van draytek gekeken. Wat blijkt dat ding kan maar 10/2Mbit/s aan.

Wat is het beste alternatief ? Welke router is wel future proof ? (teminste 100Mbit/s Wan up en down)
Kwalitatief niet onderdoende van de Draytek serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:10
joosthaarman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:54:
Na wachten en wachten op de nieuwe modem, de nieuwe snelheden ! speedtest.ziggo.nl gaf wel de goede upload snelheid maar niet de nieuwe download snelheid, pc direct achter modem gekoppeld en wel volledige snelheid ! Het lag dus aan de router vigor 2910 dual wan (nooit gedacht van zown duur ding).

Vandaag nieuwe router(vigor 2200v) aangeschaft met mijn domme komt alleen op de website van draytek gekeken. Wat blijkt dat ding kan maar 10/2Mbit/s aan.

Wat is het beste alternatief ? Welke router is wel future proof ? (teminste 100Mbit/s Wan up en down)
D-link 855

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb sinds donderdag middag problemen met mijn verbinding. Hij geeft een melding over dat hij geen contact kan maken met de Primaire DNS-server. Ik dus vrijdag er heen bellen zeggen ze dat het modem nu opeens niet meer goed is. Nu wou die beste man een monteur sturen aangezien het signaal van het modem niet goed was (moest tussen de -12 en +12 liggen ofzo, ik had -15/-16). Daar was ik nog even huiverig in omdat het nu wel opeens lukte met direct op het modem aansluiten (al viel het wel om de paar seconden weg). Ik zei dus dat ik later die middag terug zou bellen als het probleem niet weg was. Probleem bleef dus behouden dus ik weer terug bellen. Kreeg ik iemand anders die opeens geen monteur kon sturen omdat hij nu geen gegevens uit kon lezen van het modem. Ik zei dus dat die eerste medewerker dat wel kon. Zei die tweede medewerker dat het programma dat ze gebruikten fucked up was. Nu moest ik dus het probleem afwachten en kijken wat er van kwam.

Nu heb ik gisteren een mail gestuurd dat het nog steeds zo en is (en een uitgebreid verhaal erbij). Krijg ik vandaag een standaard antwoord terug dat ik al die stappen nog moet doen (stroom eraf halen e.d.). Niet echt leuk dus.

Maar met die verbinding met de primaire DNS-server, ligt dat aan mij of aan Ziggo? Nu zit ik rechtstreeks aan het modem en heb ik wel verbinding. Als ik de router er aan doe heb ik geen verbinding en krijg ik die melding van de DNS-server. Of zou dit alles komen omdat ze aan het fucken zijn met al die upgrades? Ik heb mijn upgrade al vanaf 20 juli ofzo (Z3, ook geen ander modem dus)

Morgen maar weer is even er heen bellen...

Edit
Even gekeken naar die -15/-16, blijkt dus dit te zijn:
-15.9 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Is dat wel eens interessant?

Signal To Noise Ratio is 33.2 dB...

[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 18-08-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Bolletje92 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:14:
Ik heb sinds donderdag middag problemen met mijn verbinding. Hij geeft een melding over dat hij geen contact kan maken met de Primaire DNS-server. Ik dus vrijdag er heen bellen zeggen ze dat het modem nu opeens niet meer goed is. Nu wou die beste man een monteur sturen aangezien het signaal van het modem niet goed was (moest tussen de -12 en +12 liggen ofzo, ik had -15/-16). Daar was ik nog even huiverig in omdat het nu wel opeens lukte met direct op het modem aansluiten (al viel het wel om de paar seconden weg). Ik zei dus dat ik later die middag terug zou bellen als het probleem niet weg was. Probleem bleef dus behouden dus ik weer terug bellen. Kreeg ik iemand anders die opeens geen monteur kon sturen omdat hij nu geen gegevens uit kon lezen van het modem. Ik zei dus dat die eerste medewerker dat wel kon. Zei die tweede medewerker dat het programma dat ze gebruikten fucked up was. Nu moest ik dus het probleem afwachten en kijken wat er van kwam.

Nu heb ik gisteren een mail gestuurd dat het nog steeds zo en is (en een uitgebreid verhaal erbij). Krijg ik vandaag een standaard antwoord terug dat ik al die stappen nog moet doen (stroom eraf halen e.d.). Niet echt leuk dus.

Maar met die verbinding met de primaire DNS-server, ligt dat aan mij of aan Ziggo? Nu zit ik rechtstreeks aan het modem en heb ik wel verbinding. Als ik de router er aan doe heb ik geen verbinding en krijg ik die melding van de DNS-server. Of zou dit alles komen omdat ze aan het fucken zijn met al die upgrades? Ik heb mijn upgrade al vanaf 20 juli ofzo (Z3, ook geen ander modem dus)

Morgen maar weer is even er heen bellen...

Edit
Even gekeken naar die -15/-16, blijkt dus dit te zijn:
-15.9 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Is dat wel eens interessant?

Signal To Noise Ratio is 33.2 dB...
Volgens mij heb je het probleem al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
ik kreeg vorige week donderdag de modem zonder een email van ziggo,had 2 dagen ervoor wel een mailtje gestuurd waarom kennissen voor 15 euro goedkoper dezelfde snelheid hadden.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joosthaarman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:54:

Ik heb vorige week van Draytek Sales NL vernomen dat hoogst waarschijnlijk in september de Vigor 2130 beschikbaar komt. Deze heeft gigabit op de LAN-poorten en gigabit op de WAN-poort. De doorvoersnelheid op de WAN-poort is ca. 800 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor je hulp!

Dit is het resultaat, heb alleen geen idee hoe ik dit moet lezen..

------------------------Freq----------------Power-------------SNR-----------Modulation---Octets Received

Downstream** 1 265.00 MHz*** -3.31 dBmV*** 38.26 dB*** QAM 256*** 1038312
Downstream** 2 257.00 MHz*** -3.26 dBmV*** 37.64 dB*** QAM 256*** 28580
Downstream** 3 273.00 MHz*** -4.46 dBmV*** 37.94 dB*** QAM 256*** 32296
Downstream** 4 281.00 MHz*** -4.81 dBmV*** 37.36 dB*** QAM 256*** 27164
Dat ziet er in ieder geval goed uit, 0dBmV is ideaal, tot de -10dBmV is zeker goed (heb zelf -6 en haal de volledige snelheid er uit) wat je nu dus iig kan zeggen is dat de bekabeling goed is. Waar je aan zou kunnen denken bij een trage verbinding is:
- Je router heeft QOS aanstaan, dit kan voor vertraging zorgen bij oudere routers
- Je PC heeft een virusscanner die alles scant, waardoor je PC de snelheid niet aan kan
- Je zit wireless te internetten op 802.1g (54mbit/s), waardoor de max snelheid 2.7 is

Wat je kan proberen:
- PC/Laptop direct aansluiten op het modem, kijken of je nu wel 50mbit haalt
- virusscanner en ALLE zooi die daar bij hoort (firewall) uitzetten en kijken of het nu wel werkt
- en NIET wireless, maar via LAN connecten!

Ik weet namelijk bijna zeker dat iedereen de 50mbit wel kan halen, echter zijn er factoren die de snelheid omlaag kunnen trekken (die ik hierboven dus ook noem). Iig succes :)

Gebruik vervolgens: deze link om te kijken of je verbinding op 50mbit om 5mbit zit.

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 18-08-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24

Als je alles in 1 neemt krijg je 1 kastje cadeau. Je behoud ook je analoog signaal dus als je net als wij boven een beeldbuis tv heb dan hoef je daar echt voor de kwaliteit geen decoder tussen te zetten. Hooguit voor een ander zender aanbod.

ziggo levert idd een basis modem, om dit draadloos te krijgen zal je een router moeten aanschaffen. Ik kan je dan wel adviseren dat niet via ziggo zelf te doen, want die hebben ze toch niet of nooit in huis.

tis niet allemaal zo zwart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Darkz0rs schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:48:
[...]
tis niet allemaal zo zwart hoor.
Bij mij wel... De Arris is... zwart, de Samsung decoder is zwart, zelfs het lettertype van de brieven zijn zwart. Maar de enige aanvulling die ik wilde geven: Mocht je overigens voor draadloos gaan, ga voor de Sitecom router, daar heb je de minste problemen mee. Bijna alle andere routers die ik hier voorbij heb zien komen, heb ik wel horen klagen over problemen.
Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.