Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussen het DNS verhaal door.

Normaal heb je toch 2 maanden alle zenders bij AIE?
Wij zijn ze nu al kwijt (2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
MsG schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:39:
Wij kochten hem bij GB Tronics oid maar die leverden pas in november. Toen bij PCHUT besteld en we konden hem gister ophalen.
Had hem in september bij 4Launch besteld en betaald.
Kreeg ik gisteren bericht dat die pas half november leverbaar is.
Heb de bestelling omgegooid en als het goed is
krijg ik nu de D-link Dir825.
Baal er wel van had hem graag willen hebben maar
had al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
bandietjeoo7 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:03:
had al betaald.
Had je ook gewoon kunnen annuleren en dan had je je geld terug gekregen. Doen ze niet moeilijk over bij 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56

MsG

Forumzwerver

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

had al betaald.
Niet om lullig te doen, maar de 825 zat ik ook aan te denken(had er nog een topic over gestart), maar werd afgeschrikt om dit: WAN Performance Dlink DIR-825 (50Mbit Ziggo) daarom hebben we hier thuis juist de WNDR3700 aangeschaft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb ook problemen met de Ubee modem, heb ondertussen aardig wat mensen bij Ziggo aan de lijn gehad, maar geen van die mensen kennen dit verhaal.. dus of het is bekend, maar ze zeggen het niet, of ze weten er niets van..

vindt het een vreemd verhaal worden.. maar goed, zoek maar een alternatief voor zulke snelheden ...
Gewoon een monteur claimen en dan vragen om een ander modem, bij mij was toen het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen bij wie de newsserver van Ziggo ineens maar ongeveer 1 MB/sec wil leveren? (op 4 threads)

Edit: het is zelfs de hele verbinding .. halve snelheid ongeveer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:57:
Even een vraag tussen het DNS verhaal door.

Normaal heb je toch 2 maanden alle zenders bij AIE?
Wij zijn ze nu al kwijt (2 weken)
Alleen als je voor het Digitaal Totaal pakket kiest; met het standaardpakket krijg je ze slechts 2 weken gratis. Geloof dat je het per maand op kunt zeggen, dus het is in principe mogelijk om voor Digitaal Totaal te kiezen en na de 2 gratis maanden terug naar het basispakket te gaan. Dan moet je het wel op tijd opzeggen natuurlijk.

Goed lezen is erg belangrijk, alle bedrijven in deze branche hebben er een handje van de voorwaarden moedwillig onduidelijk te formuleren.
Ballebek schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

Zeker met bijv. de frontpage hier op Tweakers merk je duidelijk dat het scherm sneller opgebouwd wordt. Lees: Staat gelijk op scherm ipv dat het opgebouwd wordt. :)
Lijkt me zeer sterk dat het instellen van OpenDNS daaraan ten grondslag ligt; zo'n beetje alle besturingssystemen (waaronder Windows) hanteren een lokale DNS cache, er wordt echt niet voor ieder plaatje / elke keer dat je een pagina op een site opent een externe DNS query gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Zap op 17-10-2009 17:10 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:25:
Zijn er meer mensen bij wie de newsserver van Ziggo ineens maar ongeveer 1 MB/sec wil leveren? (op 4 threads)

Edit: het is zelfs de hele verbinding .. halve snelheid ongeveer.
Hier ook... Zit op ~880/920KB/s

Met de Ziggo server haal ik het bovenstaande.
Met Download2Day(5mbit) erbij zit ik op wat ik altijd haal.

[ Voor 14% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 17-10-2009 21:03 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook downloaden met andere newsservers zoals Eweka gaat hier ineens erg traag. Zat vanmiddag nog op volle snelheid te downloaden maar haal nu nog maar rond de 700 kb/s. Hier word je niet vrolijk van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Hier in Enschede heb ik nergens last van met giganews

[ Voor 13% gewijzigd door kmichael op 17-10-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Laatst online: 18-09 08:20
Voor de mensen in Heerhugowaard. Net een verdienstelijke helpdeskmedewerkster aan de telefoon gehad. Heerhugowaard Alles-in-een Extra wordt niet geupgrade naar 50 MBit/s maar gaat meteen naar 80MBit/s. Dit gaat alleen pas op 1 januari gebeuren. Er wordt hiervoor een "speciale nieuwe docsis 3 modem" geleverd rond November (Geen Ubee of Arris). Verdienstelijk als ze waren werd er meteen aangeboden een creditering aan te maken. Tot de nieuwe snelheid ingaat 15 euro korting op de maandrekening.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDragon2002 op 17-10-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Hier (in Breda) ook geen problemen met de snelheid. Astraweb loopt hier netjes met 5.79 mbyte/sec binnen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:47:
Ook downloaden met andere newsservers zoals Eweka gaat hier ineens erg traag. Zat vanmiddag nog op volle snelheid te downloaden maar haal nu nog maar rond de 700 kb/s. Hier word je niet vrolijk van. :(
Ah... ik dacht al, ligt het aan mij of... Eweka hier (2741) traaaaaaaaaag. Ze zitten toch niet stiekem te knijpen hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:31
Vandaag ook weer tragere downloads(schommelingen in de snelheid) i.c.m. usenet (Hitnews en XLned). Vorig weekend was dat ook al zo, en 's maandags was het weer goed. Dat is bijna geen toeval meer, zou je zeggen.
Ik heb een Arris modem trouwens, wonend in Voorburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij mij is de snelheid er ook uit..... net alles gereset, maar dat mocht niet baten.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En uiteraard geen mededelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ziggo blinkt niet uit in het melden van hun problemen, het liefst leggen ze de schuld bij hun klanten. Daar kan ik ondertussen wel een boek over schrijven. Misschien dat publicatie een optie kan zijn. Ik geef ze nog enkele weken de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb eigenlijk nergens problemen mee en haal aldoor de 2,3MB/s. de theoretische 2,5MB heb ik echter nog nooit gehaald, maar dat had ik ook niet verwacht. Wij gingen hier thuis van 3Mbit naar 20Mbit dus ik ben allang blij. Dan te bedenken dat ik in 2004 ofzo nog maar 256Kilobit had, oftewel 32kilobyte :')

Motorola modem hier

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 17-10-2009 21:08 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
kmichael schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:07:
Mijn oom kreeg 8 Oktober deze email van ziggo,

[...]

hij woont in Enschede en had net een maand geleden zijn abonnement omgezet naar AI1E en heeft toen een Arris 3.0 modem gekregen.
nu heeft hij van de week een Ubee modem gekregen, ik heb deze gisteren avond getest maar Arris werkte iets sneller met usenet, ik heb toch maar weer de Arris modem aangesloten want daar had hij geen problemen mee.
Zijn buurman verder op had sinds vorige week een Ziggo abonnement, en een paardagen later kreeg hij ook een nieuwe modem toegestuurd.
Ik woon zelf ook in Enschede maar heb geen E-mail of een pakketje gekregen.
Heb ik ook gehad. Jouw oom woont in Enschede. Ik woon in Tilburg. Ik begin nu onderhand te geloven dat Tilburg en Enschede inderdaad ook naar 120mbit gaan binnenkort net als Amersfoort. Ik heb alleen de Ubee modem teruggestuurd omdat de Arris perfect werkt en ik over Ubee alleen maar problemen lees.

Het lijkt er alleen wel op dat Ziggo voor 120mbit wil dat je en Ubee modem hebt.

We zien wel hoe die Arris die snelheden gaat trekken. Voorlopig haalt de Ubee nog geen 20mbit op Usenet dus wat heb je dan aan 120mbit met die modem.

Ik heb vandaag ook last van langzaam Usenet via Eweka. Haal met moeite de 1,2mb/sec. Normaal zit ik op 3.6mb/sec. Heb ook een Arris modem. Maar is een storing denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 17-10-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Hotzenwalder schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Ah... ik dacht al, ligt het aan mij of... Eweka hier (2741) traaaaaaaaaag. Ze zitten toch niet stiekem te knijpen hè? ;)
Volgens mij zijn ze wel berucht om die schommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:58:
[...]

Alleen als je voor het Digitaal Totaal pakket kiest; met het standaardpakket krijg je ze slechts 2 weken gratis. Geloof dat je het per maand op kunt zeggen, dus het is in principe mogelijk om voor Digitaal Totaal te kiezen en na de 2 gratis maanden terug naar het basispakket te gaan. Dan moet je het wel op tijd opzeggen natuurlijk.

Goed lezen is erg belangrijk, alle bedrijven in deze branche hebben er een handje van de voorwaarden moedwillig onduidelijk te formuleren.
Is daar dan een keuze in? AIE is toch AIE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij alle in-1 pakketten heb je gratis het basispakket. je kan daarop nog themapakketten nemen, waarbij als je 3 themapakketten kiest je ze alle 5 krijgt. Dus Alles in 1 Extra betekent niet dat je alles krijgt oid, dat wordt ook nergens gesuggereerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:12:
[...]

Ja zeker, standaard heb je bij een alles-in-1 abonnement televisie Z1 van ziggo. Hier kan je vervolgens nog meerdere zenderpakketten aan toevoegen à €2.95 per pakket. Het totaal pakket kost €9,95 en voor dit pakket hoef je de eerste 2 maand geen abonnementsgeld te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:07:
[...]

Hier ook de WNDR3700 na een lange zoektocht. Werkt perfect, al vergeet hij wel dingen nadat je hem van stroom haalt. Dat DNS merk je echt? ik ga het ook maar eens proberen anders
Echt?!?! Ook port mappings? Zo ja, dan heb ik weer hetzelfde probleem als wat ik met mijn huidige Copperjet 1616-2p ADSL2+ modem heb... grrrr... baal daar gruwelijk van namelijk. iedere keer na stroomuitval dat ding opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:33:
[...]

Echt?!?! Ook port mappings? Zo ja, dan heb ik weer hetzelfde probleem als wat ik met mijn huidige Copperjet 1616-2p ADSL2+ modem heb... grrrr... baal daar gruwelijk van namelijk. iedere keer na stroomuitval dat ding opnieuw instellen
Kun je je settings niet exporteren, zoals op veel modems/routers een optie is? Het is natuurlijk nog steeds geen echte oplossing, maar het is sneller om die instellingen weer te importeren dan alles weer handmatig te moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:50:
[...]

Kun je je settings niet exporteren, zoals op veel modems/routers een optie is? Het is natuurlijk nog steeds geen echte oplossing, maar het is sneller om die instellingen weer te importeren dan alles weer handmatig te moeten toevoegen.
Off Topic: Het voornaamste is eigenlijk dat wanneer ik van huis ben, of in het buitenland en ik mijn computer wil benaderen dat ik er dan niet op kan. Dit is nu al regelmatig voorgekomen met de copperjet en vind ik echt stinkvervelend :P Ik had echt gehoopt dat de netgear dat niet zou hebben, gezien een sitecom of Belkin router z'n instellingen wel onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:12:
Met Alles (van Alles-in-Een) wordt niet Alle Televisiezenders bedoeld, het slaat op de drie produkten Internet, Telefoon en (digitale) Televisie samen in een pakket. Daarbinnen heb je dan nog weer variaties in Internetsnelheid en/of meer of minder televisiezenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
[...]
Echt?!?! Ook port mappings?
Gek genoeg heb ik daar geen last van. Toen ik het gisterenavond las heb ik mijn router uit het stopcontact getrokken en vanmorgen weer erin gedaan. Ik mis helemaal geen settings zelfs mijn "Traffic Meter" staat op dezelfde waardes.

Ik heb het allemaal gecontroleerd met een andere browser dan waarmee ik hem ingesteld heb dus er stond niks in mijn cache.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
betaal je tegenwoordig 50 of 100 euro voor een decorder en 100euro aansluitkosten.
ik dacht dat dit een tijdje terug gratis was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik zit dan wel niet op ziggo, maar hier in Hilversum via Chello (UPC) ook alle snelheid er uit :(. Kan niet eens meer op ebay en hotmail ????

terwijl tweakers supersnel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Gek genoeg heb ik daar geen last van. Toen ik het gisterenavond las heb ik mijn router uit het stopcontact getrokken en vanmorgen weer erin gedaan. Ik mis helemaal geen settings zelfs mijn "Traffic Meter" staat op dezelfde waardes.

Ik heb het allemaal gecontroleerd met een andere browser dan waarmee ik hem ingesteld heb dus er stond niks in mijn cache.
Off topic: Bedankt Ballebek, voor dit geruststellende bericht :D Ik krijg de 27e a-i-1 Extra en dan heb ik tegelijk mijn router. Kan niet wachten! :D

on topic: is er trouwens al iets bekend wanneer de 80Mbit/s wordt ingevoerd? Exacte data ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik kan hier zowel met Usenetserver als met Ziggo´s eigen servers, niets qua binaries kunnen downloaden (postcode 3451) is al vanaf vrijdag zo. Ik heb Usenetserver gebeld maar zij hebben geen enkel probleem.

Mensen met dezelfde problemen?

Ik moet melden dat Usenetserver nu wel doet... Heb op een andere poortnummer gezet, die van Ziggo ligt nog steeds uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Zhadum op 18-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:37:
on topic: is er trouwens al iets bekend wanneer de 80Mbit/s wordt ingevoerd? Exacte data ofzo?
Dat hangt ervan af waar je woont. Ziggo heeft miljoenen klanten, het is onmogelijk om die allemaal op dezelfde dag of tijdstip te upgraden. Voor zoiets moet je eerder rekenen op enkele weken, als het geen maanden zijn. En vaak komt daar dan nog enige vertraging bij als het technisch tegenzit. Als je geluk heb zit je vooraan, en als je pech hebt achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
fespen schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:16:
betaal je tegenwoordig 50 of 100 euro voor een decorder en 100euro aansluitkosten.
ik dacht dat dit een tijdje terug gratis was. :(
Dat klopt, dat was een tijdelijke actie, die decoder van 99 euro is wel erg uitgebreid, is een harde schijf HD recorder, die cisco wat je bij interactie tv krijgt.
100 euro voor een monteur vind ik best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:13:
[...]

Dat klopt, dat was een tijdelijke actie, die decoder van 99 euro is wel erg uitgebreid, is een harde schijf HD recorder, die cisco wat je bij interactie tv krijgt.
100 euro voor een monteur vind ik best veel geld.
helemaal gezien het feit hij met een half uurtje weer weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Wij zitten opeens met een raar probleem. We kunnen namelijk geen mails verzenden via smtp.ziggo.nl, wanneer we een router tussen de pc en het modem hebben. Voorheen werkte dit altijd gewoon helemaal perfect. Ik heb de router al eens gereset, naar factory defaults gezet en opnieuw opgestart, maar het wil niet baten.

We gebruiken gewoon Outlook. Wel moet ik even vermelden dat we geen e-mailadres van Ziggo gebruiken maar van hetnet. De pop3 server van hetnet gebruiken we dus voor inkomende mail. Zodra ik de computer direct aan het modem verbindt werkt alles.

Ik weet dus bijna wel zeker dat de router hier vreemd aan het doen is, maar voorheen werkte het altijd gewoon. Momenteel hebben we er een switch geplaatst ter vervanging van de router, dan werkt het wel.

Ik plaats het hier maar even, want misschien herkent iemand zich erin. Het is naar mijn mening toch wel een beetje ziggo gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:02:
Ik kan hier zowel met Usenetserver als met Ziggo´s eigen servers, niets qua binaries kunnen downloaden (postcode 3451) is al vanaf vrijdag zo. Ik heb Usenetserver gebeld maar zij hebben geen enkel probleem.

Mensen met dezelfde problemen?

Ik moet melden dat Usenetserver nu wel doet... Heb op een andere poortnummer gezet, die van Ziggo ligt nog steeds uit.
Je haalt wat door elkaar. Ziggo heeft z'n eigen nieuwsserver (Usenet genaamd) dus deze twee horen bij elkaar. Ziggo's nieuwsserver ligt er niet uit, deze doet het prima. Ik denk dat het probleem bij jou ligt, daar ik net tig films heb lopen downloaden en nog steeds aan het doen bent op maximale snelheid.

Overigens gaat het al tijden op max. snelheid; bij mensen waar het wel een probleem is zou het regiogebonden kunnen zijn maar dat betwijfel ik aangezien ik in jouw regio woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:58:
[...]

Je haalt wat door elkaar. Ziggo heeft z'n eigen nieuwsserver (Usenet genaamd)
Zeker weten? Wellicht heeft hij gewoon hier een account:

http://www.usenetserver.com/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:58:
[...]

Je haalt wat door elkaar. Ziggo heeft z'n eigen nieuwsserver (Usenet genaamd) dus deze twee horen bij elkaar. Ziggo's nieuwsserver ligt er niet uit, deze doet het prima. Ik denk dat het probleem bij jou ligt, daar ik net tig films heb lopen downloaden en nog steeds aan het doen bent op maximale snelheid.
Usenet is de term voor nieuwsgroepen (eigenlijk het netwerk van alle news-servers)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Grmbl, vanaf donderdag deed internet het niet. Ik bel een uur en een kwartier geleden naar Ziggo (ik ben geduldig), ja meneer, ik kan inderdaad ook niet bij het modem, en wat u beschrijft lijkt op een kapot modem. Ik blij, probleem onderkend. Nu, 5 kwartier later... Internet werkt.. Monteur komt al langs met een nieuw modem dinsdag... ARGH!!! Zal je net zien dat hij geen problemen aantreft en ik dus met een falend modem blijf zitten. Moet je trouwens betalen voor zo'n service monteur? Of doen ze dat gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik een incomplete EPG (Guide Plus). De Nederlandse zenders meestal nog wel aardig up-to-date, maar bijvoorbeeld Discovery helemaal niets.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben ?

Ik heb voor zover ik weet niets aan de instellingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
MoiZie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:58:
Grmbl, vanaf donderdag deed internet het niet. Ik bel een uur en een kwartier geleden naar Ziggo (ik ben geduldig), ja meneer, ik kan inderdaad ook niet bij het modem, en wat u beschrijft lijkt op een kapot modem. Ik blij, probleem onderkend. Nu, 5 kwartier later... Internet werkt.. Monteur komt al langs met een nieuw modem dinsdag... ARGH!!! Zal je net zien dat hij geen problemen aantreft en ik dus met een falend modem blijf zitten. Moet je trouwens betalen voor zo'n service monteur? Of doen ze dat gratis?
Ik geloof, als het aan jou ligt, dan kost het geld, nu het internet werkt, zou ik de monteur maar afbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb sinds ongeveer 2 maanden ook veel ellende met ziggo.. Vroeger met @home(regio den bosch) was alles retesnel. Nu heel vaak timeouts en een retetrage verbinding. Helpdesk maar weer eens voor de 2e keer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

... als interimmer, zou ik Ziggo een rekening kunnen sturen voor de gemiste omzet aangezien het probleem nog niet verholpen is....
Welk zakelijke abo heb je bij Ziggo? Ben erg benieuwd naar de voorwaarden en SLA's van je abo waaruit blijkt dat je dat vergoed krijgt.

Ik vermoed echter dat je gewoon een particulier abo hebt en dat je het dus gewoon kunt vergeten (en dat maakt niet uit, die omzetverlies heb je al terugverdiend in het prijsverschil tussen zakelijk en particulier abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 09:58
Gadgeteer schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:42:
[...]

Welk zakelijke abo heb je bij Ziggo? Ben erg benieuwd naar de voorwaarden en SLA's van je abo waaruit blijkt dat je dat vergoed krijgt.

Ik vermoed echter dat je gewoon een particulier abo hebt en dat je het dus gewoon kunt vergeten (en dat maakt niet uit, die omzetverlies heb je al terugverdiend in het prijsverschil tussen zakelijk en particulier abo)
Klopt, voor dat soort aanspraken mag je een zakelijk abbo af gaan sluiten, anders geven ze je de spreekwoordelijke vinger (en terecht natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
thefxr schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:50:
[...]

Ik geloof, als het aan jou ligt, dan kost het geld, nu het internet werkt, zou ik de monteur maar afbellen?
Deze valt in de categorie, probleem tijdens analyse verdwenen. Laat de monteur gewoon komen en zeg wat je hebt meegemaakt, welke lampjes branden, wat je hebt gedaan enz. Als je bang bent dat het modem stopt, zal hij vast een nwe neerhangen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zijn er meer mensen die via de e-mail een melding hebben gehad dat ziggo het netwerk gaat aanpassen en verbeteren en dat je hierdoor tijdelijk hinder van kan ondervinden?

(regio zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Loekie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:10:
[...]

Deze valt in de categorie, probleem tijdens analyse verdwenen. Laat de monteur gewoon komen en zeg wat je hebt meegemaakt, welke lampjes branden, wat je hebt gedaan enz. Als je bang bent dat het modem stopt, zal hij vast een nwe neerhangen.
Nagut, ik 'eis' gewoon een nieuwe. Vanochtend lag alles weer op zijn gat. Na een stuk of 10 keer de stroom onderbroken te hebben werkt internet nu een half uur achter elkaar! Alleen blijven de errors zich opstapelen:

code:
1
2
3
2009-10-19 09:15:11     3-Critical  D003.0  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2009-10-19 09:15:03     3-Critical  R002.0  No Ranging Response received - T3 time-out
2009-10-19 09:15:00     3-Critical  R007.0  Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

Met af en toe wat:

code:
1
2
2009-10-19 08:52:18     3-Critical  T001.0  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2009-10-19 08:52:03     3-Critical  T002.0  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 19-10-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

[...]

Zal ik even uitzoeken, volgens mij niet zo extreem, maar mijn wifi moest ik opnieuw instellen. Maar dat had mijn simpele speedtouch niet. Je zou in jouw geval toch een settings file terug kunnen zetten? Dat kan bij deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Laatst online: 19-09 20:30
Vanavond 20:30 NED1 Tros Radar uitgebreid onderdeel met Ziggo!

Ik was aanwezig bij de opnames afgelopen vrijdag en moet zeggen dat de Ziggo directie een aantal pittige problemen voorgeschotelt kreeg van klanten die in de zaal zaten.

Maar moet ook toegeven dat na afloop voor de aanwezige klanten de problemen direct opgelost werden (waar mogelijk natuurlijk) door een 20 tal medewerkers.
Mijn probleem met het Ubee modem is ook eindelijk opgelost door direct een Arris mee te vragen en te krijgen!!!!

Ik ben weer helemaal happy na 2 maanden bellen en mailen!!!

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb een nieuw probleem: mijn computer zit niet zoals ik gewend ben achter IP Masquerading op een lokaal IP, maar is direct verbonden met de buitenwereld, ondanks dat mijn modem een "DHCP geeft lokale IP's aan max. 30 computers" heeft aanstaan.
Op zich geen probleem, maar nu heb ik 30 kB/s in- en uitgaand netwerkverkeer, dankzij brute-force-inlog-pogingen, floodpings en/of portscans, en daar wil ik op zich wel graag vanaf... Iemand enig idee hoe ik mijn modem weer fijn laat Masqueraden?

Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/sbv5121.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RemcoDelft schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:19:
Ik heb een nieuw probleem: mijn computer zit niet zoals ik gewend ben achter IP Masquerading op een lokaal IP, maar is direct verbonden met de buitenwereld, ondanks dat mijn modem een "DHCP geeft lokale IP's aan max. 30 computers" heeft aanstaan.
Op zich geen probleem, maar nu heb ik 30 kB/s in- en uitgaand netwerkverkeer, dankzij brute-force-inlog-pogingen, floodpings en/of portscans, en daar wil ik op zich wel graag vanaf... Iemand enig idee hoe ik mijn modem weer fijn laat Masqueraden?

Ik heb deze:
[afbeelding]
Niet, het is een modem, geen modem-router. Vziw routeert het modem niet, en treed alleen op als modem waarachter je een router hangt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Marvie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:50:
Vanavond 20:30 NED1 Tros Radar uitgebreid onderdeel met Ziggo!

Ik was aanwezig bij de opnames afgelopen vrijdag en moet zeggen dat de Ziggo directie een aantal pittige problemen voorgeschotelt kreeg van klanten die in de zaal zaten.

Maar moet ook toegeven dat na afloop voor de aanwezige klanten de problemen direct opgelost werden (waar mogelijk natuurlijk) door een 20 tal medewerkers.
Mijn probleem met het Ubee modem is ook eindelijk opgelost door direct een Arris mee te vragen en te krijgen!!!!

Ik ben weer helemaal happy na 2 maanden bellen en mailen!!!
Leuk voor de aanwezige klanten daar, maar hoe nu verder met alle anderen die daar niet waren en de problemen nog steeds hebben? Ik heb het nu specifiek over het Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
@ RemcoDelft

En zoals iemand laatst al quotte, quote ik ook:
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
offtopic:
wat is eigenlijk de verledentijds vorm van quoten?

edit: Die klanten die aanwezig waren helpen is natuurlijk leuk aan aardig, maar eigenlijk slechts een druppel op een gloeiende plaat. Ik weet nog niet of ik ga kijken vanavond, de problemen met Ziggo vallen bij mij toch niet op dankzei de problemen die hier met het lokale netwerk spelen :')

[ Voor 19% gewijzigd door Aapenootjes op 19-10-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Laatst online: 19-09 20:30
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:40:
[...]

Leuk voor de aanwezige klanten daar, maar hoe nu verder met alle anderen die daar niet waren en de problemen nog steeds hebben? Ik heb het nu specifiek over het Ubee modem.
Misschien een optie om als nog een mailtje te sturen naar ziggo@trosradar.nl (als ik het goed heb) alle mails die daar naar toe waren gestuurd zijn ook naar Ziggo gegaan en zullen binnen 3 weken opgelost worden al dus de directie van Ziggo.

Je kan het altijd proberen natuurlijk.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
offtopic:
wat is eigenlijk de verledentijds vorm van quoten?

offtopic:
quoted

[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 19-10-2009 12:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Ik sta op het punt om Alles-in-1 Plus aan te vragen, en ik vroeg mij af of het de moeite waard is om de HD-PVR (Cisco?) voor 100 euro erbij te nemen? Ik lees wisselende ervaringen met de PVR, kan ik beter de 100 euro in mijn zak houden en wat meer uitgeven aan een goede PVR?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/596398737.png

Ik heb een 20mb down abbo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:54:
Ik sta op het punt om Alles-in-1 Plus aan te vragen, en ik vroeg mij af of het de moeite waard is om de HD-PVR (Cisco?) voor 100 euro erbij te nemen? Ik lees wisselende ervaringen met de PVR, kan ik beter de 100 euro in mijn zak houden en wat meer uitgeven aan een goede PVR?
gewoon kopen en op marktplaats verpatsen voor 150 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ben niet blij. Verbinding knalt er hier constant uit, is echter wel op goed signaal aangesloten. Modem lijkt ook vast te lopen (Ubee modem). Zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met het Ubee modem? Inmiddels heb ik al meerdere mensen gesproken met hetzelfde modem en dezelfde problemen. Even kijken wat voor stappen ik ga ondernemen...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

grun93 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:06:
[...]

Absoluut, OpenDNS is merkbaar sneller dan de DNS van Ziggo. Al wordt bij mij de opbouw soms wel vertraagd doordat ie allerlei reclametroep wil ophalen. Toch heb ik volgens mij Adblock Plus 1.1.1 geinstalleerd? De browser is de nieuwste Firefox.
Heb jij de OpenDNS per PC ingesteld of in de router en dat je op de PC's alsnog naar de router verwijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Zit je virusscanner eens uit :z

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik zit te denken aan ziggo alles in 1, wat voor modem wordt hier bijgeleverd?

Die modem die ik hier langs zie komen met 1 netwerkpoort en 2 telefoonpoorten zal het toch niet zijn lijkt me? Voor een volledig alles in 1 pakket neem ik toch aan dat ze wel een router met wlan leveren?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee die mag je los aanschaffen. Het modem is zoals je kunt lezen in de TS variabel, even als de decoder. Ik heb hier het motorola modem gekregen plus een humax decoder. Een router hebben we zelf moeten kopen. Ook niet zo gek. Bij ADSL kregen wij vroeger ook maar een 1 poorts modem, voor 1 PC. Wil je meer pc's dan moet je zelf een router regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:38:
Nee die mag je los aanschaffen. Het modem is zoals je kunt lezen in de TS variabel, even als de decoder. Ik heb hier het motorola modem gekregen plus een humax decoder. Een router hebben we zelf moeten kopen. Ook niet zo gek. Bij ADSL kregen wij vroeger ook maar een 1 poorts modem, voor 1 PC. Wil je meer pc's dan moet je zelf een router regelen.
Ik vind dat juist wel fijn, ik heb een fritzbox 7270 die ik straks achter het modem plant. Het modem doet niets anders dan modem zijn en de rest doet m'n fritzbox wel. Even zien of hij de 20-30 Mbit kan routeren, anders ga ik volgend jaar over naar een fritzbox 7390.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:38:
Nou de decoder is nu tijdelijk vast, dat is namelijk de cisco decoder.

Nu heb ik net een week geleden aie aangevraagd met de cisco decoder. Nu lees ik dat sommigen het apparaat niet goed vinden? Heeft hier iemand zelf ervaringen met het apparaat?

Heb nu een samsung PVR360R en die bavalt niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is de Cisco vast voor het standaardabbo? Of bedoel je het HDTV abbo? Dat is namelijk een verschil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0SSI schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Zit je virusscanner eens uit :z
Dat scheelt een paar honderd mb/s inderdaad. 8)7
Dat had ik voorheen niet, heeft wellicht mee te maken dat ik Avira heb ge-upgrade naar premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:59:
Is de Cisco vast voor het standaardabbo? Of bedoel je het HDTV abbo? Dat is namelijk een verschil :).
Die van de HDTV, waarmee je ook kan opnemen, die je voor 99 euro bij een AIE abbo krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Giem op 19-10-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Giem schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:52:
[...]
Nu heb ik net een week geleden aie aangevraagd met de cisco decoder. Nu lees ik dat sommigen het apparaat niet goed vinden? Heeft hier iemand zelf ervaringen met het apparaat?
Hier vind je meer ervaringen over de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
*zucht* Eerste fijne ervaring gehad met de Ziggo-helpdesk. Op MijnZiggo stond dat de afleverdatum van mijn spullen (decoder, modem) afgelopen vrijdag zou zijn. Vandaag maar es gebeld, en een track&trace-nummer gekregen, die ze vervolgens bij TNT niet kenden. Terug naar Ziggo, en daar kunnen ze dus niet zien of ze het pakket wel of te niet de deur uit hebben gedaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
Nielson schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:23:
[...]
Hier vind je meer ervaringen over de Cisco.
Ja dat lijkt meer op een horror verhaal dan een beeld krijgen van hoe dat ding nu echt is. Daar vind ik alleen negative reacties en bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Giem schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:55:
[...]

Ja dat lijkt meer op een horror verhaal dan een beeld krijgen van hoe dat ding nu echt is. Daar vind ik alleen negative reacties en bugs
Dat idee kreeg ik dus ook. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede review.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
thefxr schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:50:
[...]

Om dat maar even tegen te spreken, de monteur is net langsgeweest ("Ja ik kan een dagje eerder, schikt het?") en vertelde mij dat alle ziggo reparaties gratisch zijn. Ik hoef dan ook niets te betalen, ook al lag het probleem uiteindelijk niet aan het modem, maar aan het aansluitpunt / hoofdingang. Die was verouderd en gaf (kennelijk) sinds de snelheidsupgrade problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhjonker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 19:04
SgtStrider schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:33:
Ik ben niet blij. Verbinding knalt er hier constant uit, is echter wel op goed signaal aangesloten. Modem lijkt ook vast te lopen (Ubee modem). Zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met het Ubee modem? Inmiddels heb ik al meerdere mensen gesproken met hetzelfde modem en dezelfde problemen. Even kijken wat voor stappen ik ga ondernemen...
een monteur die bij mij kwam gaf aan dat het modem problemen heeft van 'ruis'. Door het plaatsen van een filter zou dit opgelost moeten zijn. Ik heb echter gevraagd om een Arris modem en hij had deze bij zich en heeft toen het Arris modem aangesloten. Ik heb nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:21:
Heb jij de OpenDNS per PC ingesteld of in de router en dat je op de PC's alsnog naar de router verwijst?
Op mijn oude Linksys router draai ik Tomato software en die laat ik verwijzen naar OpenDNS. De pc's staan op automatisch en krijgen hun ip adres van de dhcp server in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Mijn internet begon vandaag krom te doen, upload en download liepen terug naar max 12 KB/sec. Even de modem gereset, en hoppa ik had een nieuw ip-adres. Waarschijnlijk upgrade van het netwerk? (Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
deeltje schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:36:
Mijn internet begon vandaag krom te doen, upload en download liepen terug naar max 12 KB/sec. Even de modem gereset, en hoppa ik had een nieuw ip-adres. Waarschijnlijk upgrade van het netwerk? (Zwolle)
Als je eens een speedtest doe en hier post, maybe heb jij al de upgrade :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Beerkeeper schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

Als je eens een speedtest doe en hier post, maybe heb jij al de upgrade :)
Helaas niet, zit nog steeds op 20Mbit / 3Mbit (plus pakketje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
deeltje schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:36:
Ik kreeg vandaag wel een melding via de e-mail dat ze in zwolle (8031) bezig waren met het netwerk. Op de site stat er ook een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:59:
De cisco is voor interactieve televisie.
Als je een HDTV abonnement wilt moet je de humax aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Aapenootjes schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:43:
@ RemcoDelft

En zoals iemand laatst al quotte, quote ik ook:

[...]
Betekent dat dat ik een lokaal IP kan krijgen als ik de coaxstekker van het modem haal, en dat kan houden als ik hem terugplaats? Ik vind het een rare feature om lokale IP's uit te delen wanneer-ie offline is, als dat inhoudt dat je het niet kan gebruiken zodra-ie online komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
RemcoDelft schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:05:
Betekent dat dat ik een lokaal IP kan krijgen als ik de coaxstekker van het modem haal, en dat kan houden als ik hem terugplaats?
Dat ip blijf je houden totdat je ip lease verloopt. Hoe lang die ip lease is moet je zelf even bekijken via tcp/ip
Ik vind het een rare feature om lokale IP's uit te delen wanneer-ie offline is, als dat inhoudt dat je het niet kan gebruiken zodra-ie online komt...
Ziggo kiest ervoor om maar 1 ip aan klanten uit te delen, maar ze zouden net zo goed kunnen kiezen voor 2,4 of 10 ip's.. ik zeg maar wat.
Dan hebben klanten dus via een switch meerdere pc's aan het internet hangen.
De isp heeft storing, modem gaat offline.. en hoppa... daar gaat je netwerk.. Je kan dan geen enkel apparaat meer bereiken via je netwerk.. want de dhcp server (die bij de isp staat) is niet meer bereiker.
Handig dat je modem dan die taak overneemt.

In het geval van ziggo krijg je maar 1 ip, dus het is eigenlijk een overbodige functie.
Maarja je hebt er verder geen last van, dus waarom zou je het uit de firmware slopen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 19-10-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

job schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:05:
[...]

De cisco is voor interactieve televisie.
Als je een HDTV abonnement wilt moet je de humax aanschaffen.
De humax is juist voor SDTV, want die hebben wij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:01:
De humax is juist voor SDTV, want die hebben wij :).
Humax heeft meerdere decoders hoor.
De Humax iHDR-5050c en de Humax IRHD-5000c zijn prima geschikt voor HD.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:03

B4tman_DH

To the Bat.....

Ziggo komt zometeen alsnog bij Radar op ned1 (20:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net gezien, zei de presentatrice net nu iets over overstappen naar een andere kabel-aanbieder?

Dat kan (op dit moment) toch helemaal niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 10:31

Lightah

Strikes Again

Raven schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:12:
Net gezien, zei de presentatrice net nu iets over overstappen naar een andere kabel-aanbieder?

Nee dat komt volgend jaar. Dan wordt het netwerk van upc en ziggo (nog meer?) open gesteld voor 3rd party aanbieders.

Dat zal denk ik ook een hoop problemen met zich meebrengen voordat dat allemaal soepel verloopt.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Viel jullie het ook op dat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen 80+ was?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
MoiZie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:27:
[...]

Om dat maar even tegen te spreken, de monteur is net langsgeweest ("Ja ik kan een dagje eerder, schikt het?") en vertelde mij dat alle ziggo reparaties gratisch zijn. Ik hoef dan ook niets te betalen, ook al lag het probleem uiteindelijk niet aan het modem, maar aan het aansluitpunt / hoofdingang. Die was verouderd en gaf (kennelijk) sinds de snelheidsupgrade problemen.
Dus het lag niet aan jou, dus hoef je niet te betalen :9
Stel je had een virus of een trojan die je verbinding dichttrok, dan was het een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 10:31

Lightah

Strikes Again

The Dolf schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:20:
Dat is ook zo'n beetje de doelgroep van de publieke omroep :)

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Even iets heels anders, maar weet iemand hoe het zit met het openstellen van de kabel?

Ik heb op verscheidene websites gelezen dat de kabel al begin 2009 open zou gaan voor analoge signalen. (hier)
Daarna is dat weer teniet verklaart. (hier)
Toen kwam er een bericht dat de OPTA toestemming had gekregen om de kabel open te stellen en dat eind 2009 de eerste alternatieve aanbieders op de kabel zouden zijn (hier)
En uiteindelijk het bericht dat er onenigheid is over de voorwaarden van het openstellen van de kabel (hier)

Nu zit ik hier in een klein dorpje met een maximale ADSL snelheid van 8 mbit, omdat onze centrale niet aan ADSL2+ doet, en ik zit ook nog net in het CAIW gebied, waar ik voor 50 (!) euro toch wel 32 mbit down kan krijgen.
Als ik al deze verhalen lees, wordt ik alleen maar jaloers, en daarom is vraag ik mij af of iemand ook maar enig idee heeft of er hoop is op een ziggo abbo op het netwerk van CAIW binnen een paar jaar, want ik denk niet dat VDSL meteen hier in het achterlijke dorp komt, en ik heb ook niet de hoop dat CAIW opeens 120 mbit abbo's gaat bieden voor een redelijke prijs.

Iemand troostende woorden voor iemand die maar 10 km van een Ziggo gebied af woont, maar er net niet bij kan?

Edit: Misschien is dit niet het topic om dit te posten, maar toch alvast bedankt voor de troostende woorden!

[ Voor 3% gewijzigd door fractus op 19-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lightah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:18:
[...]

Nee dat komt volgend jaar. Dan wordt het netwerk van upc en ziggo (nog meer?) open gesteld voor 3rd party aanbieders.

Dat zal denk ik ook een hoop problemen met zich meebrengen voordat dat allemaal soepel verloopt.
Okee.

Dat denk ik ook :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
OMX2000 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:07:
[...]

http://www.hear.nl/product/Cisco-8455DVB-HD-PVR hier een soort van review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Lightah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

Dat is ook zo'n beetje de doelgroep van de publieke omroep :)
Ik was zelf uitgenodigd als 17-jarige. :X Ik was toch maar niet gegaan, want om daar nou te zitten van: ja uh, onze digitale decoder is nog niet geleverd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
The Dolf schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:20:
Ja, zal wel overdag geweest zijn :')

ze hadden allemaal niks beters te doen :D

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:14

Trouble

Everything is awesome

Sinds ongeveer een jaar ofzo hebben wij Ziggo, maar ik ben niet onverdeeld tevreden. Als het werkt, is het prima en werkt het ook goed, maar we hebben per dag minstens 1 keer dat de telefoon het niet doet.

Voor ik me ga ingraven in allerlei mogelijke oorzaken hiervan, heb ik toch een vraagje: kan dit komen door een verkeerd ingestelde router? De situatie is namelijk als volgt: Modem -> Router -> 2 pc's (1 boven, 1 beneden). Ik durf zo niet uit m'n hoofd te zeggen wélke modem wij hebben, volgens mij een Atlantis, maar de router is een Sweex lw050v2

Het lijkt mij persoonlijk stug dat de router ook maar iets met de telefoonverbinding te maken heeft, maar ik weet het écht niet :$

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Nu online
Raven schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:12:

Nee dus dat wordt naar het kansloze adsl, waar je als je meer dan 2km van de centrale woond nog maar de helft van je snelheid haald..

Vond het echt een stel tokkies in de zaal, die bij alles gign boe roepen en uitlachen, erg kansloos,

Problemen, oke, maar deze reactie sloeg ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
OMX2000 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:07:
[...]

Hier staan ook nog wat ervaringen: [HD] Nieuwe PVR Decoder Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik vond het ook een beetje pauperig. Die mensen kunnen toch ook niet precies weten hoe die specifieke dingen gegaan zijn in het callcenter? Misschien ben ik wel bevooroordeeld omdat ik 0,0 problemen heb met Ziggo maar ik vond het een beetje flauwe afzeikerij naar het Ziggo-personeel toe.

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.