Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ja en er werd heel erg gehamert op dat ziggo harde afspraken moest maken (die bijna niet te maken zijn, omdat je nooit precies weet wat het probleem is) maar het programma was ook verre van constructief bezig, en eigenlijk alleen ziggo afzeiken en aan de schandpaal nagelen.MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:59:
Ja ik vond het ook een beetje pauperig. Die mensen kunnen toch ook niet precies weten hoe die specifieke dingen gegaan zijn in het callcenter? Misschien ben ik wel bevooroordeeld omdat ik 0,0 problemen heb met Ziggo maar ik vond het een beetje flauwe afzeikerij naar het Ziggo-personeel toe.
Kijk ik zeg niet dat de mensen niet moeten zeuren over de problemen, ze hebben helemaal gelijk, maar op deze manier berijk je echt niks.. Ik heb ook wel mijn problemen met ziggo gehad, maar die waren sneller verhopen dan bij een Telfort/Vitens(9 maanden)/Dell(2 jaar)
Klopt, en als je er dan niks van snapt of je komt er niet uit omdat je er niks van snapt en slecht je problemen verwoord, zorg dan dat iemand anders voor je belt.ikbengoofy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:05:
[...]
Dat zijn allemaal van de oude vandagen met pensioen die niks anders hebben om zich druk over te maken.
Gaat dus idd nergens over.
[ Voor 18% gewijzigd door Giem op 19-10-2009 23:15 ]
Inderdaad. Willen ze eerst een gesprek met het Ziggo bestuur, komen ze bijeen, en dan gaan die lui er doorheen lopen schreeuwen. Ik vraag me dan sterk af wat ze ermee willen bereiken. Maar aan de andere kant: op zo'n leeftijd heb je ook niet veel beters te doen, dus je moet toch wat.Giem schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:30:
[...]
Nee dus dat wordt naar het kansloze adsl, waar je als je meer dan 2km van de centrale woond nog maar de helft van je snelheid haald..
Vond het echt een stel tokkies in de zaal, die bij alles gign boe roepen en uitlachen, erg kansloos,
Problemen, oke, maar deze reactie sloeg ook nergens op.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
- We hebben het hier over een uitzending van Tros Radar over Ziggo, wat over de vele problemen ging. Dat lijkt mij alles behalve offtopic.Keesk schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:20:
Kijk nou eens wat onder dit topic staat :
- Ik zie nergens een flame.
Als het onder 'offtopic' of 'flamen' zou vallen, had een moderator wel ingegrepen.
Het onderwerp is inderdaad de verontwaardiging welke sommige Tweakers ervaren bij het bekijken van deze aflevering van Radar.Emile schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:42:
[...]
- We hebben het hier over een uitzending van Tros Radar over Ziggo, wat over de vele problemen ging. Dat lijkt mij alles behalve offtopic.
- Ik zie nergens een flame.
Als het onder 'offtopic' of 'flamen' zou vallen, had een moderator wel ingegrepen.
Je kan nu overigens verwachten dat Ziggo nooit meer enige vorm van afgevaardigden zal sturen voor een uitzending van Radar.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ziggo heeft wederom bewezen hoe amateuristisch en onprofessioneel ze bezig zijn. Ze vallen telkens in excuses terwijl een groot aantal mensen wel degelijk problemen heeft. Ik heb meerdere malen met de klantenservice gebeld en elke persoon die je aan de lijn krijgt roept andere dingen en weet vaak niets van de historie af. Dat moet gewoon niet kunnen bij zo'n groot bedrijf.
En die 2.500 klachten zal slechts een fractie zijn van het totaal. Op 3 miljoen klanten is dat misschien weinig, maar juist daarom zou een bedrijf als Ziggo die zo moeten kunnen oplossen.
Ze moeten gewoon die klantenservice volledig op de schop gooien. Daar zit volgens mij 80% van het probleem. Het management vormt de overige 20%.
Ik heb zelf weinig problemen met mijn verbinding maar als ik dit zo aanschouw dan hoop ik dat dit zo gaat blijven. Ziggo heeft zo onderhand een vaste stoel bij Radar.
En op de poll op Geenstijl staan ze ook bovenaan als volgende gewenste slachtoffer. Die frustratie moet ergens vandaan komen mensen. En ik vond overigens helemaal niet dat het publiek zich kinderachtig gedroeg. Het was jammer dat ze geen tomaten en rotte eieren bij hadden.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=454 ...Giem schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:30:
[...]
Nee dus dat wordt naar het kansloze adsl, waar je als je meer dan 2km van de centrale woond nog maar de helft van je snelheid haald..
Vond het echt een stel tokkies in de zaal, die bij alles gign boe roepen en uitlachen, erg kansloos,
Problemen, oke, maar deze reactie sloeg ook nergens op.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja en dan, je wil rotte eieren mee nemen, en wat bereik je daarmee? Dat je verbinding het ineens gaat doen? Boe roepen als iemand aan het woord is om je te helpen en uitleg te geven over je problemen is gewoon respectloos en berijk je helemaal niks mee, vaak juist het tegenovergestelde.sohus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:36:
Hoezo dat?
Ziggo heeft wederom bewezen hoe amateuristisch en onprofessioneel ze bezig zijn. Ze vallen telkens in excuses terwijl een groot aantal mensen wel degelijk problemen heeft. Ik heb meerdere malen met de klantenservice gebeld en elke persoon die je aan de lijn krijgt roept andere dingen en weet vaak niets van de historie af. Dat moet gewoon niet kunnen bij zo'n groot bedrijf.
En die 2.500 klachten zal slechts een fractie zijn van het totaal. Op 3 miljoen klanten is dat misschien weinig, maar juist daarom zou een bedrijf als Ziggo die zo moeten kunnen oplossen.
Ze moeten gewoon die klantenservice volledig op de schop gooien. Daar zit volgens mij 80% van het probleem. Het management vormt de overige 20%.
Ik heb zelf weinig problemen met mijn verbinding maar als ik dit zo aanschouw dan hoop ik dat dit zo gaat blijven. Ziggo heeft zo onderhand een vaste stoel bij Radar.
En op de poll op Geenstijl staan ze ook bovenaan als volgende gewenste slachtoffer. Die frustratie moet ergens vandaan komen mensen. En ik vond overigens helemaal niet dat het publiek zich kinderachtig gedroeg. Het was jammer dat ze geen tomaten en rotte eieren bij hadden.
Ik zeg niet dat ziggo het goed voor elkaar heeft, maar dit was gewoon kansloze sensatie tv en het aan de schandpaal nagelen van ziggo.. Ook in het voorfilmpje, ziggo heeft nieuwe diensten als Tv on demand en super snel internet.. dat is slecht want doordoor ontstaan problemen.. Ja wat wil je dan, stil blijven staan, als we zo hadden gedacht zaten we met z'n allen nog aan een 56k6 inbel verbinding.. Om maar aan te geven dat dit opmerkingen zijn die kant nog wal raken.
Voorlopig maken ze inhoudelijk betere programma's dan de commercielen met hun puber-pulp...Lightah schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
Dat is ook zo'n beetje de doelgroep van de publieke omroep
nu nog de overige 2400..rowicom schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:23:
Vond het een slimme move van Ziggo om ter plekke in het theater een soort van call-centre in te richten, compleet met 20 medewerkers... Las vandaag ook dat door dat intermenselijke 1-op-1 contact 80 procent van de klagers alsnog tevreden of gerustgesteld naar huis ging...
Weet iemand wanneer het vast staat dat 3Party bij de kabelaar mag gaan aanbieden?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Heb je wel gekeken?Giem schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:52:
[...]
Ja en dan, je wil rotte eieren mee nemen, en wat bereik je daarmee? Dat je verbinding het ineens gaat doen? Boe roepen als iemand aan het woord is om je te helpen en uitleg te geven over je problemen is gewoon respectloos en berijk je helemaal niks mee, vaak juist het tegenovergestelde.
Het boe roepen kwam op momenten dat Ziggo onzin uitkraamde. Zoals bijvoorbeeld toen die meneer zei dat het helpdesk personeel goed wordt getraind. Dat is pure onzin want ze werken niet eens met scripts. Iedere medewerker die ik aan de lijn krijg roept andere dingen en onderling communiceren ze al helemaal niet.
Een andere boe kwam toen Ziggo zei dat afspraken worden nagekomen. Ook dat is niet het geval. Dat is in dit topic alleen al honderden keren gebleken.
Op zulke momenten vind ik het niet meer dan terecht dat mensen boe roepen. Zeker als je al 9 maanden dat soort prietpraat moet aanhoren maar er ondertussen niks verbeterd.
Op andere momenten kon het management gewoon normaal zijn woord doen. En ook bij binnenkomst kregen ze een (matig) applaus. Ik ben het absoluut niet met je argument eens.
Aangezien UPC de uitrol naar Docsis 3.0 wel vrijwel probleemloos voor elkaar heeft gekregen kan toch worden gezegd dat Ziggo niet goed heeft getest. Ook de firmware updates van de modems laten nog altijd op zich wachten terwijl medewerkers van de helpdesk elke week roepen dat er nu toch echt een goede firmware komt volgende week. Nee, Ziggo heeft nog veel te leren.
Heb jij wel gekeken? Dat het uiteindelijk in het lokale callcenter fout blijkt te gaan kan je imo niet direct wijten aan die hoge bobben aan die tafel. Van bovenaf is er blijkbaar wel degelijk een training, dat geloof ik ook best. Als je dan alleen maar uitlacht en zegt dat je in 9 maanden ook een baby hebtsohus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:02:
[...]
Heb je wel gekeken?
Het boe roepen kwam op momenten dat Ziggo onzin uitkraamde. Zoals bijvoorbeeld toen die meneer zei dat het helpdesk personeel goed wordt getraind. Dat is pure onzin want ze werken niet eens met scripts. Iedere medewerker die ik aan de lijn krijg roept andere dingen en onderling communiceren ze al helemaal niet.
Een andere boe kwam toen Ziggo zei dat afspraken worden nagekomen. Ook dat is niet het geval. Dat is in dit topic alleen al honderden keren gebleken.
Op zulke momenten vind ik het niet meer dan terecht dat mensen boe roepen. Zeker als je al 9 maanden dat soort prietpraat moet aanhoren maar er ondertussen niks verbeterd.
Op andere momenten kon het management gewoon normaal zijn woord doen. En ook bij binnenkomst kregen ze een (matig) applaus. Ik ben het absoluut niet met je argument eens.
Aangezien UPC de uitrol naar Docsis 3.0 wel vrijwel probleemloos voor elkaar heeft gekregen kan toch worden gezegd dat Ziggo niet goed heeft getest. Ook de firmware updates van de modems laten nog altijd op zich wachten terwijl medewerkers van de helpdesk elke week roepen dat er nu toch echt een goede firmware komt volgende week. Nee, Ziggo heeft nog veel te leren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik denk eerder dat zich meer bezig houden met het meten hoeveel geld er binnen stroomt dan dat ze bekijken hoe dit geld naar binnen stroomt.MsG schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:36:
[...]
Heb jij wel gekeken? Dat het uiteindelijk in het lokale callcenter fout blijkt te gaan kan je imo niet direct wijten aan die hoge bobben aan die tafel. Van bovenaf is er blijkbaar wel degelijk een training, dat geloof ik ook best. Als je dan alleen maar uitlacht en zegt dat je in 9 maanden ook een baby hebtwat schiet je dan op? Ze kunnen toch niets anders dan toezeggen te gaan verbeteren en hun best te doen? Alsof zij elke zaak specifiek weten. Die presentatrice deed echt zo van ja dit is Sjon Derksma, en heeft zn geld nog niet van 3 jaar terug. Hoe kan dit??? NOU???!! HOE? hoe moet zo'n hoge managementsiemand die specifieke zaak nou precies weten?
Het is belangrijk onder het managment team om aansturing tegeven aan je medewerkers. Die moeten monitoren hoe het extern gaat. Dus de klantenDesk moet goed beschrijven wat bepaalde klachten zijn. Aangezien er mensen ruim 45 min in de wacht hangen lijkt het op dat ZIGGO gewoon meer medewerkers moet aanstellen waardoor er minder werkdruk is voor de klanten desk.
Denk ook dat ziggo tijdelijk moet investeren om alle telefoontjes te kunnen aannemen binnen 10 min. pas als je specifiek een rapportage kan opstellen met b.v. Modem bla bla valt uit X1000 keer is dat er dan een gestructureerde oplossing kan worden geboden om die modem te vervangen bij al je klanten. Het kost wat. maar als ze zo door gaan verdienen ze alleen nog maar geld aan het door sluizen van andere aanbieders op het eigen netwerk! Administratief is het net zo ruk als Chello 10 jaar geleden!!
A Soldiers manual and a pair of boots.
En dan kan je je zelfs nog afvragen of Sjon daar wel recht op heeft, of dat Sjon gewoon zelf verkeerd zit te rekeken.MsG schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:36:
[...]
Heb jij wel gekeken? Dat het uiteindelijk in het lokale callcenter fout blijkt te gaan kan je imo niet direct wijten aan die hoge bobben aan die tafel. Van bovenaf is er blijkbaar wel degelijk een training, dat geloof ik ook best. Als je dan alleen maar uitlacht en zegt dat je in 9 maanden ook een baby hebtwat schiet je dan op? Ze kunnen toch niets anders dan toezeggen te gaan verbeteren en hun best te doen? Alsof zij elke zaak specifiek weten. Die presentatrice deed echt zo van ja dit is Sjon Derksma, en heeft zn geld nog niet van 3 jaar terug. Hoe kan dit??? NOU???!! HOE? hoe moet zo'n hoge managementsiemand die specifieke zaak nou precies weten?
Ziggo heeft het voor die mensen verder netjes opgelost door een heel callcentre in te richten daar ter plekke.. dat er door het programma dan een opmerking geplaatst moet worden van: "En ja,, het werkte zowaar in een keer!" geeft al wel aan wat de instelling van het programma is..
Dus je kan veel zeggen, maar ze komen daar, ze horen de klachten aan en nemen mensen mee die het kunnen oplossen. Dan doe je toch aardig je best, ondanks dat je dingen misschien niet goed elkaar hebt. Ik ken veel meer bedrijven die dan gewoon hun kop in het zand steken en je mooi laten stikken.
Ziggo heeft duidelijk management issues. Als de grote bazen niet weten wat er mis is op de helpdesk dan doen ze zelf hun werk uiterst belabberd. Ze hadden gewoon met keiharde cijfers moeten onderbouwen of het wel of niet goed gaat. Aangezien ze het allemaal lijdzaam over zich heen lieten komen en weinig weerwoord hadden erkennen ze gewoon de problemen maar doen ze er weinig aan.
En die 2.400 klachten van de mensen die niet aanwezig waren die zijn voorlopig nog niet opgelost.
31-08-2009 zou mijn Online ADSL aflopen, na contact met Ziggo te hebben gehad zouden ze mij (via overstapservice) overzetten naar Ziggo alles in 1 20/3.
Monteur was gratis (hoewel ik het ook zelf had gekund) dus deze ook maar laten komen.
Voor de 31e had de monteur hier het aansluitpunt vervangen en de moterola modem geïnstalleerd.
Een week later kreeg ik de gratis digitale ontvanger en smartcard.
Dit heeft to ik het volgende modem kreeg niet 1 keer gehangen of raar gedaan.
Begin 10-2009 was ik zo tevreden met Ziggo (lees redenen hieronder) dat ik overgestapt ben naar alles in 1 50/5 en het digitaal totaal pakket.
Hierbij kreeg ik het gevreesde UBEE modem.
Dit modem werkt tot op heden perfect.
Ik heb Usenet getest en ik haal de volle 20mbit die de usenet server bied en heb geen onaanvaardbare vertragingen in ping hierdoor.
De hele dag door heb ik altijd de volledige snelheid. (50/5)
Heb zelfs een FTP opgezet om bestanden te delen met mijn vader, ook dit gaat op de volle snelheid (5mbit)
Mijn vader heeft om te testen 10 gigabyte aan bestanden overgehaald en heb geen onderbreking in mijn snelheden of ping ondervonden tijdens deze test (ok de download verminderde met 5 megabit en ping is iets hoger
Ook dit modem heeft nog niet 1 keer gehangen of de telefonie verbinding verbroken.
Verder is het beeld van de Digitale TV perfect.
Waar de ADSL modem (Orange livebox, kan zijn dat hij zijn beste tijd had gehad) om de 2 a 3 dagen bleef hangen, telefoon midden in gesprekken vaak uitviel (met als oplossing reset modem) en maar 8mbit down haalde is Ziggo toch een hele verademing.
Bij Ziggo werkt alles perfect en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen.
Had ik al verteld dat het per maand opzegbaar is?
Geen jaarcontracten meer, vriendelijke en behulpzame helpdesk die je normaal gesproken snel aan de lijn krijgt en die niet te beroerd zijn om dingen voor je na te vragen en je terug te bellen.
De helpdesk had ik nodig vanwege problemen met het online contract.
Omdat dit door Ziggo onmiddelijk en door Online naderhand (vorige week) goed is opgepakt ga ik hier verder geen negatief verhaal over Online schrijven, tenminste als ze hun telefonische beloften nakomen
Al met al ben ik dus wel een heel tevreden Ziggo klant.
Waar het op neer komt is de vraag wat je verwacht te bereiken met zo'n opzet.sohus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:36:
Vorige week zeiden die zelfde managers nog dat ze het niet nodig vonden om naar de studio te komen. Terwijl die 2.500 klachten allemaal ook gewoon bij Ziggo bekend zijn.
Ziggo heeft duidelijk management issues. Als de grote bazen niet weten wat er mis is op de helpdesk dan doen ze zelf hun werk uiterst belabberd. Ze hadden gewoon met keiharde cijfers moeten onderbouwen of het wel of niet goed gaat. Aangezien ze het allemaal lijdzaam over zich heen lieten komen en weinig weerwoord hadden erkennen ze gewoon de problemen maar doen ze er weinig aan.
En die 2.400 klachten van de mensen die niet aanwezig waren die zijn voorlopig nog niet opgelost.
Het klinkt natuurlijk allemaal leuk, een 'persconferentie' waar de zielige consument eindelijk eens z'n verhaal kan doen bij de grote bazen die normaal niets van zich laten horen.
Maar wat denk je in godsnaam dat die aan specifieke problemen kunnen doen? Moeten zij bij die mensen thuis alles goed installeren? Zij zijn het management, ze hebben dus niets met de uiteindelijke klant te maken, ze kunnen alleen zeggen wat ze aan de organisatie gaan veranderen.
Als ze daar dan een meute van 100 man neerzetten die over hun problemen vertellen kunnen ze toch niets anders doen dan zeggen dat ze het zsm op willen lossen.
De focus had veel meer moeten liggen op de een op een helpdesk, waar de problemen dus opgelost werden. Maar dat is natuurlijk niet zo spannend, je hebt natuurlijk pas leuke sensatie televisie als je een groep boze klanten tegenover de grote boze bazen zet.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Afgezien van dat een administratieve wijziging door Ziggo moeilijk te realiseren is (gezien de vele problemen die ik erover hoor en lees hier), heeft het nut?
Z3+tv wordt nu toch al als 1 bedrag afgeschreven, dus vanwege dat hoeft het iig niet.
Volgend jaar: http://www.trosradar.nl/index.php?id=454 ...To_Tall schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:57:
[...]
nu nog de overige 2400..
Weet iemand wanneer het vast staat dat 3Party bij de kabelaar mag gaan aanbieden?
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 20-10-2009 14:07 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zou namelijk weinig mensen weten die straks alleen analoge tv via partij X gaan afnemen. Zit je straks weer met meerdere partijen, ziggo die eigenlijk het signaal levert en partij x die je betaald.
De "vele" problemen is relatief. Tuurlijk wordt er veel geklaagd, maar de meesten die tevreden zijn hoor je niet. Op de miljoenen klanten, is het aantal klachten te overzien.Raven schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:06:
Hmm, Ziggo belde net, ze willen dat we alles (Z3+analoge tv) in één abo doen.
Afgezien van dat een administratieve wijziging door Ziggo moeilijk te realiseren is (gezien de vele problemen die ik erover hoor en lees hier), heeft het nut?
Z3+tv wordt nu toch al als 1 bedrag afgeschreven, dus vanwege dat hoeft het iig niet.
Het voordeel als je naar Alles-in-1 overstapt is dat je internetsnelheid hoger wordt. Prijstechnisch ontloopt het elkaar niet veel. Telefonie krijg je er dan gratis bij, maar hoef je niet te gebruiken.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Prachtig!
Zoals al eerder door iemand gezegd gemiddelde leeftijd is 65+

En nee, die managementbobo's kunnen u echt niet helpen meneer uit Amsterdam om uw geld terug te krijgen.
Sensatie-tv

Dom geklap en gelach

Het is goedkoperRaven schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:06:
Hmm, Ziggo belde net, ze willen dat we alles (Z3+analoge tv) in één abo doen.
[...]
Volgend jaar: http://www.trosradar.nl/index.php?id=454 ...
Op de telefoonlijn waren in elk geval geen storingen te zien volgens de Helpdesk.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Verwijderd
mutsje schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:00:
..... Afleverdatum gepland op 23/20/09 ....
Okee.TFHfony schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:40:
[...]
De "vele" problemen is relatief. Tuurlijk wordt er veel geklaagd, maar de meesten die tevreden zijn hoor je niet. Op de miljoenen klanten, is het aantal klachten te overzien.
Het voordeel als je naar Alles-in-1 overstapt is dat je internetsnelheid hoger wordt. Prijstechnisch ontloopt het elkaar niet veel. Telefonie krijg je er dan gratis bij, maar hoef je niet te gebruiken.
Internet is al snel genoeg, al mag die up nog wel wat meer omhoog
Maar verder...
Seriously?
Oscar Wilde
Die hoge bobben zijn anders wel de eindverantwoordelijke.MsG schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:36:
[...]
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Ik kan me anders niet voorstellen dat een manager een bepaalde specifieke case helemaal uit zijn hoofd kent. Kennelijk is hij er niet 100% van op de hoogte en daarom heeft hij zijn geld nog niet. Over het algemeen zou zo'n manager dan wel die zaak hebben opgelost. Als het ergens blijft hangen tussen medewerkers die niet hun dag hebben en in dit geval het een en ander altijd blijft liggen schiet het niet op. Managers houden zich meer bezig met het monitoren van kto's (klanttevredenheidsonderzoeken) en het uitvoeren van de kto's. Daarnaast komen ze alleen in actie in hele bijzondere gevallen als een manager onder hem er niet uit komt. Het zal ook niet de eerste de beste manager zijn die aan tafel zit, maar de manager van de managers van de managers. Gezien een manager ongeveer 15 man (als het organisatorisch goed geregeld is) onder zich kan hebben zullen er wel meerdere lagen zijn.robvanderaart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:29:
[...]
Die hoge bobben zijn anders wel de eindverantwoordelijke.
EDIT:
Nog even ontopic;
Gisteravond rond 0100 uur vloog het internet er hier uit. Zomaar spontaan. Arris modem, een maandje of misschien twee oud.
[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 21-10-2009 12:36 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
mja ben duf en ziekjes 23/10/09 moet het dus zijn lol
Bij mij staat er 16/10/09, en ik wacht nog steeds...mutsje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:46:
[...]
mja ben duf en ziekjes 23/10/09 moet het dus zijn lol

Hetzelfde hier om even over 1:00 lag het internet en telefoon er hier uit dacht nog zal wel onderhoud zijn ofzo maar op de ziggo site was niks over onderhoud te zien toen ik vandaag keek.NoxiuZ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:35:
[...]
Nog even ontopic;
Gisteravond rond 0100 uur vloog het internet er hier uit. Zomaar spontaan. Arris modem, een maandje of misschien twee oud.ai1e. Meerderen hier last van gehad?
uBee modem zeker? (als je het zo schrijft?)-Trouble- schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:20:
Ik heb misschien ons euvel zelf al verholpen, door het aantal uTorrent connecties terug te brengen. Tot nu toe schijnt het te werken, telefoon heeft er sindsdien niet meer uitgelegen voor zover wij kunnen nagaan
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
(ja dat had ik al opgeschreven voor het geval de helpdesk er naar vroeg
Bij mij staat 15/10/09, en ook nog steeds niets. (A1+ en HD-Pvr)Woodpecker schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:07:
[...]
Bij mij staat er 16/10/09, en ik wacht nog steeds...
Zou ik toch even bellen, ik heb op 2-10 besteld, met een monteur op 16-10, krijg niets te zien via mijnziggo. Order bleek uitgevallen, opnw ingevoerd, monteur net weg en kan internet op. Ik heb de std Humax ontvangen, ga ws later nog een CI+ aanschaffen.eggiebert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:35:
[...]
Bij mij staat 15/10/09, en ook nog steeds niets. (A1+ en HD-Pvr)
Die decoder werkt niet enorm naar mijn smaak, ik hou sowieso niet enorm van STB's.
Ik heb alleen 1 onduidelijkheid, wellicht dat iemand uit ervaring kan spreken?
1e keer dat ik belde voor info: HD Interactieve tv decoder voor 99,95. net gemist en tv theek zijn gratis met het alles in 1 pakket. Los interactieve tv pakket is dus niet nodig.
2e keer: Voor interactieve tv is wel een pakket nodig hiervoor, anders kun je er geen gebruik van maken, of je nou wel of geen alles in 1 pakket hebt.
3e keer (en toen heb ik ook besteld, vandaag dus) zelfde verhaal als bij 1.
Ik ben benieuwd hoe het nou zit, krijg ik het nou wel of niet in mijn pakket, in principe heeft de verkoper mij nu beloofd dat het wel zo is, maar dat heb ik natuurlijk niet zwart op wit atm. Iemand die dit weet?
Kan natuurlijk ook zijn dat ik nu moet betalen voor elke bekeken uitzendinggemist aflevering, en dat dat voor 4,95 unlimited voor niks kan?
Oost west, 127.0.0.1 best!
[ Voor 198% gewijzigd door Nielson op 21-10-2009 17:38 ]
Antwoord van Ziggo op mijn vraag waar de boel nou blijft:Woodpecker schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:07:
Bij mij staat er 16/10/09, en ik wacht nog steeds...
Begin al een beetje spijt te krijgen van mijn overstapWij hebben voor u in ons systeem gekeken. De order van de bestelling loopt nog, wij kunnen u helaas niet vertellen wanneer uw pakket bij u thuis wordt bezorgt.

Verwijderd
Heb in augustus j.l. AIE besteld. Binnen een dag of 5 Arris Docsis 3.0 doe-het-zelf pakket binnen, aangesloten, en alles werkt prima. Haal mooi m'n 50/5 snelheden alleen ligt mijn sitecom router er wel eens uit. Vorige week van Ziggo standaard-mail gehad dat er nieuwe snelheden worden aangeboden en dat ik binnenkort een nieuw modem mag verwachten. Niets van aangetrokken, dacht dat het een administratieve fout was.
Wat schets mijn verbazing; maandag een TnT-post briefje in de bus; afzender Ziggo. Ik benieuwd; vandaag pakketje opgehaald bij postkantoor. Kijk eens aan; een Ubee modem!!

Welk modem kan ik (ook met het oog op de toekomstige 120 Mbit hier in Maastricht) het beste gebruiken. Ander modem retourneren?
Verwijderd
Nu heb ik sinds een week of 2 dat als ik thuis kom en wil internetten of bellen eerst het modem gereset moet worden. Weet iemand daar een oorzaak van? Alle lampjes op modem staan goed maar ik krijg dan geen kiestoon.
Zijn er gebruikers die dit probleem herkennen?
Na gemaid te hebben met ziggo werd mij verteld dat ze per mail niks konden doen en ik beter kon bellen.
edit: Mijn seagate firewall bleek voor de schommelende snelheid te zorgen deze kan het blijkbaar niet meer aan.
Nadat deze er af was haal ik snelheden van tussen de 17 en 18mbit. Heb er nu Comodo op staan en haal 16 tot 17 Mbit. Een firewall lijkt toch wel enige invloed te hebben.
Deze snelheden zijn echter allemaal draad gebonden. Draadloos komt mijn netgear router helaas niet verder dan 12 Mbit, ondanks dat hij prima verbind op 54 mbit.
[ Voor 42% gewijzigd door weekend warrior op 21-10-2009 21:11 ]
PSN: IS_DJ
Hopelijk werkt het allemaal prima als het werkt, maar er bekruipt me toch een beetje raar gevoel.
Gisteravond gepoogd om de de helpdesk te bellen.
Kies 4 voor een afspraak met een monteur, of de status van uw bestelling.
Ik kies dus 4 : Kies 1 voor een afspraak met een monteur, kies 9 om terug te keren naar het hoofdmenu.....
Ehm.....ehm.....ik wil de status van mijn bestelling. Waar is de optie status van mijn bestelling. Schijnbaar een iets te lastige vraag om voor te programmeren in het hoofdmenu...
Laat ik net doen alsof ik een nieuwe bestelling heb, daar zijn ze altijd wel een stuk vriendelijker en krijg ik in ieder geval iemand aan de lijn.
Ziggo: U hebt de verkeerde keuze gemaakt in het hoofdmenu. U moet tussen kantooruren terugbellen...
Kortom doolhoof, en ik weet nog niets.
Ik heb het op 13 oktober aangevraad, keer gisteren een brief in de bus dat de aanvraag wegens omstandigheden langen zou duren dan normaal en daarvoor werden excuses aangeboden.Zilver schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:30:
8 Oktober heb ik Ziggo alles in 1 extra besteld incl Cisco pvr. Tot op heden nog niets ontvangen en mijn oude abbo is ook nog niet opgezegd, want alles werkt nog.
Hopelijk werkt het allemaal prima als het werkt, maar er bekruipt me toch een beetje raar gevoel.
Ik kies dus 4 : Kies 1 voor een afspraak met een monteur, kies 9 om terug te keren naar het hoofdmenu.....
Ehm.....ehm.....ik wil de status van mijn bestelling. Waar is de optie status van mijn bestelling. Schijnbaar een iets te lastige vraag om voor te programmeren in het hoofdmenu...
Laat ik net doen alsof ik een nieuwe bestelling heb, daar zijn ze altijd wel een stuk vriendelijker en krijg ik in ieder geval iemand aan de lijn.
Ziggo: U hebt de verkeerde keuze gemaakt in het hoofdmenu. U moet tussen kantooruren terugbellen...
Kortom doolhoof, en ik weet nog niets.
Kamaraat van me heeft het aangevraagd op de 16e (via de telefoon ipv internet) en die heeft zijn gebruikersnaam en wachtwoorden al gekregen..

Dus dat hele er niet helemaal soepel verloopt is wel duidelijk.
Je kunt voor administratieve vragen maar tot 20:00u bellen, misschien heb je na die tijd gebeld?Zilver schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:30:
Krijg de melding E48 en E52 Geen signaal.. Als je dan kijkt bij de status staat het ontvangst bereik op 8%. Wel vreemd, want daar net deed ie het nog. Dacht vastlopertje (gebeurt wel eens vaker) ff resetten (stroom eraf). Maar het helpt niet..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik krijg bij mijn belletje na internet-bestelling te horen dat het via internet vaker fout gaat en orders uitvallen.Giem schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:34:
[...]
Ik heb het op 13 oktober aangevraad, keer gisteren een brief in de bus dat de aanvraag wegens omstandigheden langen zou duren dan normaal en daarvoor werden excuses aangeboden.
Kamaraat van me heeft het aangevraagd op de 16e (via de telefoon ipv internet) en die heeft zijn gebruikersnaam en wachtwoorden al gekregen..![]()
De monteur(een dame, wat me opviel) heeft uiteindelijk 3 modems aangesloten, 2x een ubee en als laatste de Arris. De firmware van de Ubee zou er voor zorgen dat deze alleen 1 stream opent. De Arris doet er vrij lang over om te syncen heb ik gemerkt.
Nieuwsgroepen gaat zonder problemen en bellen daarnaast via voipbuster op Fritz!Box gaat zonder enig probleem en download blijft netjes met 2 MB doorlopen. Tevreden klant met AiE plus
Ik heb het dus de 9e aangevraagd (A1+ en HDPVR), en status was dat het de 15e geleverd zou worden. Tot nu toe heb ik nog niks in huis. Wel een brief met alle gegevens+inlog/activatie codes. Ze hebben dus leveringsproblemen met modem, maar denk eerder met de Cisco's.Giem schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:34:
[...]
Ik heb het op 13 oktober aangevraad, keer gisteren een brief in de bus dat de aanvraag wegens omstandigheden langen zou duren dan normaal en daarvoor werden excuses aangeboden.
Kamaraat van me heeft het aangevraagd op de 16e (via de telefoon ipv internet) en die heeft zijn gebruikersnaam en wachtwoorden al gekregen..![]()
Heeft iemand al die gebruik gemaakt heeft van de nieuwe aanbieding de HD-Pvr in huis???
Verwijderd
9 oktober aangevraagd.
3 dagen later brief met activatiecode voor modem
Op ziggo stond dat op 14 oktober de 1e leveringspoging gedaan werd.
Hele dag thuis geweest, maar natuurlijk niks geleverd.
Vanaf 15 oktober tot vandaag iedere dag gebeld en iedere dag een ander verhaal.
De barcode van tnt heb ik ook al 1 week , maar tot op heden werkt die niet.
Ziggo vertelt dat het pakket verstuurd is omdat er al een barcode is.
Tnt weet van niks omdat ziggo de barcode erop plakt.
Ziggo vraagt me geduld te hebben en dat het pakket binnen een paar dagen binnen moet zijn.
Ik weet zeker dat ze me aan het lijntje houden en volgens mij kan ik wachten tot ik een ons weeg.
Abbonement is al wel afgeschreven(daar zijn ze wel supersnel mee).
Ja denk ook dat er zoveel die aanbieding willen hebben met de cisco, dat ze die vraag even niet aan kunnen en dat ik daarom ook die brief heb gekregen.eggiebert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:26:
[...]
Ik heb het dus de 9e aangevraagd (A1+ en HDPVR), en status was dat het de 15e geleverd zou worden. Tot nu toe heb ik nog niks in huis. Wel een brief met alle gegevens+inlog/activatie codes. Ze hebben dus leveringsproblemen met modem, maar denk eerder met de Cisco's.
Heeft iemand al die gebruik gemaakt heeft van de nieuwe aanbieding de HD-Pvr in huis???
Zal morgen eens bellen of het allemaal goed gaat komen.
Verwijderd
Gedult is een schone zaak.. 9 okt, tot nu is nog geen 14 dagen, er staat sowieso aangegeven dat het 14 dagen duurt..Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:32:
dan moet je eens vragen naar die dame die mijn scheldkannonade heeft aangehoord. Ik weet niet hoe ze heet, maar kan best dat ze er niet meer werkt, na mijn telefoontje, ben het helemaal zat.
En ik ben wel wat gewend.. mijn telfort aanvraag heeft 2,5 maand geduurd, en toen duurde het nog 3 weken voor het echt werkte
Ik heb sowieso voor de overstap maar aangegeven dat ze een halve maand speling mogen aanhouden tussen het ingaan van mijn nieuwe en het stoppen van mijn oude abbo. dagen/weken downtime heb ik niet echt zin in.
Dan ben je dus niet afhankelijk van Ziggo hun voorraad.
In dit geval kan je het beste de Ubee gebruiken. De bedoeling is alleen Ubee modems voor de hoogste snelheden te gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:47:
Beste mensen,
Heb in augustus j.l. AIE besteld. Binnen een dag of 5 Arris Docsis 3.0 doe-het-zelf pakket binnen, aangesloten, en alles werkt prima. Haal mooi m'n 50/5 snelheden alleen ligt mijn sitecom router er wel eens uit. Vorige week van Ziggo standaard-mail gehad dat er nieuwe snelheden worden aangeboden en dat ik binnenkort een nieuw modem mag verwachten. Niets van aangetrokken, dacht dat het een administratieve fout was.
Wat schets mijn verbazing; maandag een TnT-post briefje in de bus; afzender Ziggo. Ik benieuwd; vandaag pakketje opgehaald bij postkantoor. Kijk eens aan; een Ubee modem!!![]()
Welk modem kan ik (ook met het oog op de toekomstige 120 Mbit hier in Maastricht) het beste gebruiken. Ander modem retourneren?
Het zou leuk zijn als ze zouden zeggen, meneer EWK, maar natuurlijk, en u krijgt nog €10 euro korting per maand ook omdat u geen telefonie af neemt.
* EWK denk dat hij het wel kan schudden.
Hoi!
Het heet natuurlijk niet voor niks alles-in-een. Een combi van internet + tv zou een Zx abonnement opleveren voor internet en daarbij een los tv-abonnement. Z3 gaat naar 80 Mbit in de loop van volgend jaar.EWK schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:22:
Ik heb ziggo een mail gestuurd met de vraag of ze ook telefonie kunnen schrappen bij het alles-in-een abo. Het is namelijk zo dat ik wel belangstelling heb voor TV + 50 mbit internet, maar geen telefonie wil/hoef.
Het zou leuk zijn als ze zouden zeggen, meneer EWK, maar natuurlijk, en u krijgt nog €10 euro korting per maand ook omdat u geen telefonie af neemt.
* EWK denk dat hij het wel kan schudden.
Ben benieuwd... straks activeren ze telefonie voor de Motorola en doet mijn Arris niks meer. Krijg ik minder snelheid maar wel telefonie op een oud modem.
Spannende tijden...
Ik heb bijv. op 1 avond 3 verschillende modems geactiveerd en weer terug gezet. Zowel de docsis 2 als 3 modems en steeds werkte alles bij mij. (Internet + telefoon) Denk dus dat het niet zo spannend zal worden
[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-10-2009 11:19 ]
Dan vind ik het jammer dat ze aie 'voortrekken' qua snelheid. Z3 is nu de helft van de snelheid in vergelijking met aie extra.
Z3 + tv = (48+16) = € 64 voor 25mbit
AIE = €65 voor 50mbit. Met telefonie, terwijl ik dat niet nodig vind.
Dat zijn toch scheve verhoudingen? Voor één euro meer twee keer zo snel en telefonie.
@Thorazz
Dat lijkt me toch wel
# 60 televisiezenders in analoge en digitale kwaliteit
[ Voor 34% gewijzigd door EWK op 22-10-2009 11:27 ]
Hoi!
Hier kun je toch zien welke zenders je krijgt : http://www.ziggo.nl/produ...zenderoverzicht/?pakket=2 Als dat voldoende is dan is het ok, toch?Thoraxx schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
Wat mij nog een beetje onduidelijk is, is of dat bij het alles in 1 pakket ook het basis t.v. kijken zit? (wat normaal rond de 16 euro per maand kost) Ik kon dit niet echt vinden op hun website.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Vast een combinatie van lokkertjes en administratief voordeel.EWK schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:23:
Dat zijn toch scheve verhoudingen? Voor één euro meer twee keer zo snel en telefonie.
[...]
Tijdens het bestellen (telefonisch) gevraagd naar de levertijd. Zou ongeveer 5 werkdagen zijn. "Tess" op de website geeft 7 dagen aan, en de helpdesk 2 weken... Wat is het nou? Orderstatus staat op bestelling in behandeling, verwachte leverdatum 15 oktober. Lekker duidelijk allemaal.
Ik zou me er niet druk over maken, dat is toch alleen maar mooi? Ziggo heeft er kennelijk belang bij, uit politieke of concurrentieoverwegingen, dat jij zoveel mogelijk je signalen bij Ziggo koopt. Hoe meer hoe liever, en daar wordt je dan voor beloond door de korting die je op het alles-in-een pakket krijgt (ten opzichte van de prijs die je zou betalen als je alles apart zou moeten aanschaffen). Hierdoor wordt Ziggo sterker en de concurrentie wordt tegelijkertijd verzwakt.EWK schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:23:
En over die telefoon die je niet wilt, dan sluit je die toch gewoon niet aan? Het is niet verplicht om hem te gebruiken. Dan ben je nog steeds goedkoper uit.
We wachten het rustig af. Vanaf morgen zou de wijziging in kunnen gaan.Floris-K schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:18:
Het activeren doe je volgens mij zelf door middel van een batch bestandje dat wordt gedraaid na het invoeren van je gebr.naam en wachtwoord. Als je dus je motorola activeert, dan activeer je alles op de bewuste modem.
Ik heb bijv. op 1 avond 3 verschillende modems geactiveerd en weer terug gezet. Zowel de docsis 2 als 3 modems en steeds werkte alles bij mij. (Internet + telefoon) Denk dus dat het niet zo spannend zal worden
Activeren elke keer met dezelfde code? Dat werkt?Floris-K schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:18:
Het activeren doe je volgens mij zelf door middel van een batch bestandje dat wordt gedraaid na het invoeren van je gebr.naam en wachtwoord. Als je dus je motorola activeert, dan activeer je alles op de bewuste modem.
Ja, maar dan kun je niet dat interactieve ding erbij nemen he...thefxr schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 03:04:
Iedereen die met Ziggo in zee wilt, raad ik aan om in de winkel het pakket aan te schaffen, zo krijg je gelijk het modem,decoder en telefoonvoip mee.
Dan ben je dus niet afhankelijk van Ziggo hun voorraad.
Ja.Anarchy 99 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:38:
[...]
Activeren elke keer met dezelfde code? Dat werkt?
Het basis t.v. pakket zit bij dit alles in 1 abbo inbegrepen, dit staat idd niet echt duidelijk vermeld op de site.Thoraxx schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
Wat mij nog een beetje onduidelijk is, is of dat bij het alles in 1 pakket ook het basis t.v. kijken zit? (wat normaal rond de 16 euro per maand kost) Ik kon dit niet echt vinden op hun website.
Tevens tip: Wanneer je al een analoog abonnement hebt word dit automatisch verwerkt na alles in één, je hoeft deze dus niet appart op te zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door cassanov99 op 22-10-2009 13:52 ]
Volgens de website zou 16 oktober de 1e afleverpoging gedaan worden. De helpdesk meldt dat er de 15e al geleverd had moeten. Het pakket zou dus nog ergens bij TNT rondhangen.
Met het Track&Trace nummer dat ik heb gekregen gechecked: Geen pakket bekend.
Lijkt er dus op dat er wel opdracht is gegeven aan de expediteur om uit te leveren, maar die geen voorraad heeft oid. Kan met niet voorstellen dat ze klanten waar ze meer aan gaan verdienen anders zolang laten wachten.
dat is gewoon marketing. Triple p(l)ay is gewoon het paradepaardje van al die ISP's. Ik heb gewoon die AiE en die telefoon niet aangesloten. 50mbit + 60 zenders zou ik al E65 voor betalen. Je hoeft het niet aan te sluiten.EWK schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:23:
@Ericr
Dan vind ik het jammer dat ze aie 'voortrekken' qua snelheid. Z3 is nu de helft van de snelheid in vergelijking met aie extra.
@Thorazz
Dat lijkt me toch wel
[...]
En als je het puur over kosten hebt, dat het goedkoper zou moeten: zeer waarschijnlijk verkopen ze dit alles met grof verlies. E65 voor dit alles vind ik meer dan schappelijk (ervan uitgaande dat dit werkt), nog meer willen voor minder is imho gewoon oud hollands "voor een dubbeltje op de eerste rang" zitten. Ken maar weinig situaties waar het goedkoper kan (bloedsnel internet + bellen + digitale tv).
Voor degenen die nu glasfiber of surfnet o.i.d. aan willen halen: die initiatieven worden grof gesponsord door de overheid. Geld voor dit soort dingen moet uit de lengte of uit de breedte komen. En dan heb ik liever dat een private onderneming het lapt, dan dat er mijn belastingcenten aan worden besteed, zonder dat ik daar zelf van kan genieten.
Compromises are for the weak
Verwijderd
ben ik het mee eens, 50Mbit voor €65,- zou al zeer de moeite waard zijn. Ik weet zeker dat 60% van de mensen die het alles-in-1 extra pakket hebben die 50Mbit of 80/120 Mbit niet eens nodig hebben. Zo ook mijn buurman van 60. Die nam alles-in-1 extra omdat hij snel internet wou. Het gaat hem alleen maar om e-mail binnen halen en gebruikt het 1 à 2 x per week.Tha_Butcha schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
dat is gewoon marketing. Triple p(l)ay is gewoon het paradepaardje van al die ISP's. Ik heb gewoon die AiE en die telefoon niet aangesloten. 50mbit + 60 zenders zou ik al E65 voor betalen. Je hoeft het niet aan te sluiten.
En als je het puur over kosten hebt, dat het goedkoper zou moeten: zeer waarschijnlijk verkopen ze dit alles met grof verlies. E65 voor dit alles vind ik meer dan schappelijk (ervan uitgaande dat dit werkt), nog meer willen voor minder is imho gewoon oud hollands "voor een dubbeltje op de eerste rang" zitten. Ken maar weinig situaties waar het goedkoper kan (bloedsnel internet + bellen + digitale tv).
Voor degenen die nu glasfiber of surfnet o.i.d. aan willen halen: die initiatieven worden grof gesponsord door de overheid. Geld voor dit soort dingen moet uit de lengte of uit de breedte komen. En dan heb ik liever dat een private onderneming het lapt, dan dat er mijn belastingcenten aan worden besteed, zonder dat ik daar zelf van kan genieten.
Ziggo verdient inderdaad het meest aan die extra pakketten, zoals onbeperkt bellen voor 10 euro, interactieve televisie, extra zenders e.d.
Verwijderd
Ik vraag me af hoeveel mensen gaan downgraden als de snelheden van alle pakketten omhoog gaanVerwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:21:
[...]
ben ik het mee eens, 50Mbit voor €65,- zou al zeer de moeite waard zijn. Ik weet zeker dat 60% van de mensen die het alles-in-1 extra pakket hebben die 50Mbit of 80/120 Mbit niet eens nodig hebben. Zo ook mijn buurman van 60. Die nam alles-in-1 extra omdat hij snel internet wou. Het gaat hem alleen maar om e-mail binnen halen en gebruikt het 1 à 2 x per week.
Ziggo verdient inderdaad het meest aan die extra pakketten, zoals onbeperkt bellen voor 10 euro, interactieve televisie, extra zenders e.d.
heb hem daarna naar 4 treads gezet en haal nu 2 a 3 megabyte per seconde.
Ping is gewoon 17
Vind mijn UBEE best ok
Maar laat hem maar op 4 treads staan
Hier ook geen problemen met de Ubee. En een ping die omhoog gaat, zegt me sowieso weinig !alucard.erbacam schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:28:
FF een update heb nu een andere usenet server (eweka 40mbit) en met 8 treads haal ik 4 a 5 megabyte per seconde, mijn ping gaat dan van 17 naar 91. verder gebeurt er niets vreemds (15 min getest)
Ping is gewoon 17
Vind mijn UBEE best okdat de ping omhooggaat is iets minder maar merk er niets van.
Gisteren downloaden met 2,3MB/s, livestream luisteren en surfen. Ja het surfen is dan ietsje trager, maar de download loopt lekker door en de stream speelt ook gewoon door. Mocht ik sneller willen surfen, dan moet ik mijn download maar wat knijpen.
Met een Arris modem heb je daar geen last van, ook met 12 connecties geen centje pijn. Het wordt gewoon tijd dat Ziggo met de nieuwe firmware voor het Ubee modem komt. Was voor half oktober beloofd, maar nog steeds niets.....zucht.alucard.erbacam schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:28:
FF een update heb nu een andere usenet server (eweka 40mbit) en met 8 treads haal ik 4 a 5 megabyte per seconde, mijn ping gaat dan van 17 naar 91. verder gebeurt er niets vreemds (15 min getest)
Ping is gewoon 17
Vind mijn UBEE best okdat de ping omhooggaat is iets minder maar merk er niets van.
Een ping van 91 is toch niks ! Hij geeft net aan dat hij geen problemen ondervindt met het Ubee modem.Pierre_nr1 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:43:
[...]
Met een Arris modem heb je daar geen last van, ook met 12 connecties geen centje pijn. Het wordt gewoon tijd dat Ziggo met de nieuwe firmware voor het Ubee modem komt. Was voor half oktober beloofd, maar nog steeds niets.....zucht.
Dus er moet een firmware komen die ervoor zorgt dat je ping laag blijft ?
Na de nodige tests via de helpdesk van ziggo blijkt mij dus geen upgrade te zijn gegeven en zal dat spoedig door een expert veranderd worden, hij claimd dat ik dan een snelheid van 3.66MB/sec kreeg wat volgens mij niet klopt.
Ik zou na mijn weten nu zo'n beetje de 80mbit moeten krijgen maar dat zien we volgende week wel als het eind oktober is
Ik heb digitaal tv van Ziggo
Echter mijn vriendin heeft analoog tv thuis in haar appartement
Stel dat ik nou mijn digitale ontvanger meeneemt naar haar huis kan ik dan bij haar thuis dan ook de digitale kanalen ontvangen??
Of niet??
Ik kan het nergens vinden....
Ik heb dit ook bij mijn oom geprobeerd en daar deed die het gewoon.Beloki schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:03:
Een vraag
Stel dat ik nou mijn digitale ontvanger meeneemt naar haar huis kan ik dan bij haar thuis dan ook de digitale kanalen ontvangen??
Of niet??
je vriendin moet natuurlijk ook wel ziggo hebben,
grootte kans dat die het wel doet.
Zolang het beide Ziggo is, zou het gewoon moeten werken, kan zijn dat je de settings opnieuw in moet stellen (staan in de handleiding).Beloki schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:03:
Een vraag
Of niet??
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dus als ik mee kan nemen naar mijn vriendin zou ik dus zondag voetbal kunnen kijken met mijn digitale ontvanger??
Ik zou dan blij zijn!!
Wees blijBeloki schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:28:
Mijn vriendin heeft Ziggo idd maar alleen analoog
Dus als ik mee kan nemen naar mijn vriendin zou ik dus zondag voetbal kunnen kijken met mijn digitale ontvanger??
Ik zou dan blij zijn!!
Wellicht moet je wel netwerk-config van je ontvanger aanpassen, maar dat kun je netjes vinden op de ziggo-site.
hogere snelheden bladieblabla...ik heb alles in 1 extra met jawel een arris docsis 3 modem.
deze werkt op heden vandaag Perfect...goede verbinding haal de volle 50Mbit via usenet 5,7 mb per seconde en de ping op een belachelijk lage 9 ms.
nu de vraag.
ik weet dat ziggo binnenkort naar 80Mbit gaat en daarna 120Mbit.
zou ik mijn eigen modem erachter houden?(de arris dus)of toch vervangen nu door de ubee
ben er namelijk nog wel huiverig voor met al die verhalen over onze ubee
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Waarom zou je iets vervangen wat tot nu toe nog prima werkt?amdboy1983 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:42:
Tot mijn verbazing kreeg ik een paar dagen geleden een standaard mail van ziggo.
hogere snelheden bladieblabla...ik heb alles in 1 extra met jawel een arris docsis 3 modem.
deze werkt op heden vandaag Perfect...goede verbinding haal de volle 50Mbit via usenet 5,7 mb per seconde en de ping op een belachelijk lage 9 ms.
nu de vraag.
ik weet dat ziggo binnenkort naar 80Mbit gaat en daarna 120Mbit.
zou ik mijn eigen modem erachter houden?(de arris dus)of toch vervangen nu door de ubee
ben er namelijk nog wel huiverig voor met al die verhalen over onze ubee
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Met Cisco PVR? Stuur maar op ik betaal de porto wel ;-)Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:49:
heeft iemand een adres voor me waar ik de extra ontvangen ziggo doos kan terug sturen wel handig namelijk hoef er geen 2
Een (nog wel
Ziggo gebeld en binnen 30 sec een medewerker aan de lijn, dus dat was erg netjes. Echter was mijn bestelling wel bekend, maar stond de aanvraag opgeschort tot 31 dec. Waarom, ik had aangegeven mijn tv totaal pakket op te zeggen, omdat ik niet veel naar deze extra zenders kijk, maar dit kon pas vanaf 31 dec, dus deze wijziging stond alvast gepland... en alles in een kon niet aangevraagd worden voor deze datum, om dat het systeem geen 2 wijzigingen aan kan!!! OMG
Nouja die opzegging maar geannuleerd en de Alles in een aanvraag opnieuw gedaan. Nu is alles geregeld en zou ik volgende week woensdag mijn pakket moeten ontvangen.
Ziggo zegt nu dat ik tijdens het bestelproces had kunnen aangeven wat de startdatum moest zijn. Ik heb het bestelproces op de site nogmaals doorlopen en ik zie nergens waar ik dit zou kunnen doen. Ik kan alleen aangeven wanneer ik het pakket bezorgd wil hebben. Weet iemand of ik nu een punt heb, of lees ik ergens overheen en had ik gewoon een startdatum kunnen invullen??
Je kon toch aangeven wanneer je je pakket wou hebben? Dat zullen zij denk ik dan zien als start datum..Palomar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:07:
Ik heb een klein administratief probleempje met Ziggo. In augustus heb ik een internetabo besteld via internet. Op dat moment was nog tot 1 september een ander Ziggo-abo actief van de vorige bewoner. Halverwege augustus ontving ik het installatiepakket, maar pas op 1 september heb ik deze aangesloten. Nu factureert Ziggo mij wel 17 euro voor de periode 21-8 tot 31-8. Hier ben ik het niet mee eens. Het leek mij logisch dat ze het abonnement pas in laten gaan als dat technisch mogelijk is, en dat is pas als het oude abonnement van de vorige bewoner is afgelopen (volgens mij kun je technisch gezien niet eens 2 abo's op 1 adres/aansluiting hebben).
Ziggo zegt nu dat ik tijdens het bestelproces had kunnen aangeven wat de startdatum moest zijn. Ik heb het bestelproces op de site nogmaals doorlopen en ik zie nergens waar ik dit zou kunnen doen. Ik kan alleen aangeven wanneer ik het pakket bezorgd wil hebben. Weet iemand of ik nu een punt heb, of lees ik ergens overheen en had ik gewoon een startdatum kunnen invullen??
Mwah, als dat het is vind ik het niet echt duidelijk. Alvast bezorgen is imo iets anders dan daadwerkelijk ingaan van het abonnement. Vooral gezien het feit dat er nog een ander abo actief was. Nu vangt Ziggo dubbel geld voor die 10 dagen, terwijl ze maar 1 aansluiting leveren.Giem schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:22:
[...]
Je kon toch aangeven wanneer je je pakket wou hebben? Dat zullen zij denk ik dan zien als start datum..
Maargoed, laat het hier maar bij. Kan uit principe wel gaan dreigen dat ik dan mijn abo opzeg, maar alternatieven zijn er niet echt en dat wordt me allemaal te veel gedoe
Tot op heden nog niks ontvangen en na 2x gebeld te hebben wel een track&trace nummer gekregen van ziggo.
Alleen werkt deze niet. En de lui bij ziggo zeggen dat ze daar verder niks meer aan kunnen doen.
Het probleem is alleen dat ik vanaf vanmorgen geen internet meer heb, omdat ziggo dat abonnement voor mij heeft opgezegd (overstapservice), maar ik nog geen eens het installatie pakket heb.
Ik zou het binnen 2 weken ontvangen....
En ik heb het idee dat ik niet de enige ben.
Ligt dit nu echt aan TNT of.....?
Dit topic is gesloten.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.