Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er al mensen die ondertussen de 80MBit (of wellicht zelfs 120Mbit) hebben?

Ik ben benieuwd wanneer Ziggo deze upgrade gaat doorvoeren. Het najaar is namelijk al vol onderweg en ik ben bang dat ze ook deze belofte niet weer gaan nakomen :(

(En om de discussie voor te zijn: 50MBit is voor mij prrrrima om te downloaden, maar ik heb graag een hogere upstream aangezien ik veel weg ben en dan bij mijn computer en data thuis kan)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Bij Ziggo worden ze ook met de dag doller. Nu krijgen we ineens uit het niks een brief dat ze ons modem om moeten ruilen om de hogere snelheden te ondersteunen. Ik heb zelf in augustus 2 uur moeten reizen om het modem thuis te krijgen, een maand later sturen ze ineens alsnog een modem op en nu, bijna 3 maanden na dato willen ze ineens een modemswap doen.

Gevolg is dat ik dadelijk 3 DOCSIS3 modems heb en al ruim 2,5 maanden van 50Mbit geniet. Ze zoeken het daar maar uit. Iemand nog een gloednieuw ingepakt modempje hebben? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
rally schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:17:
Zijn er al mensen die ondertussen de 80MBit (of wellicht zelfs 120Mbit) hebben?

Ik ben benieuwd wanneer Ziggo deze upgrade gaat doorvoeren. Het najaar is namelijk al vol onderweg en ik ben bang dat ze ook deze belofte niet weer gaan nakomen :(

(En om de discussie voor te zijn: 50MBit is voor mij prrrrima om te downloaden, maar ik heb graag een hogere upstream aangezien ik veel weg ben en dan bij mijn computer en data thuis kan)
AFAIK voeren ze het in begin oktober in amersfoort, bij geselecteerde hiushoudens, eind oktober/begin november bij 5 andere steden (weet niet welke, iig waar concurrentie is van glasvezel) en vervolgens gooien ze in Q1 2010 iedereen gelijk door naar 120mbit.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
F-X schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:07:
Ik had 7 oktober alles-in-1 aangevraagd en op mijn ziggo stond als leverdatum 13 oktober.
Tot op heden nog niks ontvangen en na 2x gebeld te hebben wel een track&trace nummer gekregen van ziggo.

Alleen werkt deze niet. En de lui bij ziggo zeggen dat ze daar verder niks meer aan kunnen doen.

Het probleem is alleen dat ik vanaf vanmorgen geen internet meer heb, omdat ziggo dat abonnement voor mij heeft opgezegd (overstapservice), maar ik nog geen eens het installatie pakket heb.

Ik zou het binnen 2 weken ontvangen....

En ik heb het idee dat ik niet de enige ben.

Ligt dit nu echt aan TNT of.....?
Kan rustig aan TNT liggen....
Ik heb het op 2-10 besteld, 9-10 gebeld want kreeg niets te zien op mijnziggo, direct monteur erbij om het te installeren. 21-10 monteur die het installeert en werkend AiE achterlaat.
Moraal: bestel monteur, die heeft apparatuur bij zich, hier werkte het 3e modem(Arris) pas.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
F-X schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:07:
Ligt dit nu echt aan TNT of.....?
Nee, dat ligt niet aan TNT. Ziggo heeft kennelijk een probleem met hun voorraad of hun expediteur dat ze niet willen onderkennen, Of in ieder geval niet meedelen aan de helpdesk-medewerkers.
Zodra er een bestelling in het systeem zit, wordt er een sticker met barcode en track & trace-nummer uitgedraaid. De code wordt in het systeem aan de bestelling gekoppeld en de sticker moet vervolgens op het pakket worden geplakt.
Als het pakket aan wordt geboden aan TNT scant die de barcode. Pas dan is het pakket de verantwoording van TNT en is te volgen op de track & trace-website. TNT heeft nog niets gescand, dus het pakket zwerft nog ergens in het Ziggo-magazijn in Waddinxveen.
Schandalig is wel dat de Ziggo-helpdeskers vervolgens de schuld leggen bij TNT, die er niets aan kunnen doen... Maar ja, het Almachtige Systeem zegt het, en dan is het kennerlijk ook zo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hebben mensen met een Ubee nog steeds het probleem dat ik heb, dat de upload weg blijft vallen (makkelijk te herkennen in dit geval, zat aan de telefoon en hoorde de andere kant nog steeds, zij hoorden mij niet meer). Enige oplossing is de modem resetten (en waarom Ziggo dit nog steeds niet opgelost heeft).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Butcha schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

AFAIK voeren ze het in begin oktober in amersfoort, bij geselecteerde hiushoudens, eind oktober/begin november bij 5 andere steden (weet niet welke, iig waar concurrentie is van glasvezel) en vervolgens gooien ze in Q1 2010 iedereen gelijk door naar 120mbit.
Weer een andere versie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Ik dacht hetzelfde :)

Ik geef het op... Ik wacht gewoon "rustig" af en ik hoor/merk wel wanneer de verhoging is doorgevoerd.
Stiekem hoopte ik dat Ziggo woord zou houden, maar blijkbaar is dat (nog steeds) teveel gevraagd.

Dus ik zie vanzelf wel als gebruikers gaan posten dat ze de verhoging hebben gehad.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een perongelijk een doos extra hebben gekregen van ziggo kunnen hem terug sturen naar:
Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 VB Waddinxveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Ik zag net dat mijn pakketje nu echt onderweg is! :) Voor eenieder die hetzelfde probleem heeft: het verzenden van de Ziggo-pakketten besteden ze uit aan het bedrijf Holland Shipping in Waddinxveen. Het loont wellicht de moeite om ze eens te bellen. Dat was ik komende maandag van plan, maar ze zijn me net voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

De 2de lijn heeft ons teruggebeld en maandagmiddag komt er een monteur met een nieuwe modem. Ben erg benieuwd of dat het probleem zal oplossen, vooral omdat ik betwijfel dat hij kan zien of het gefikst is (als in: we zullen vast nog wel een keer met Ziggo kunnen bellen dat de telefoon het weer niet doet).

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:58
Woodpecker schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

Nee, dat ligt niet aan TNT. Ziggo heeft kennelijk een probleem met hun voorraad of hun expediteur dat ze niet willen onderkennen, Of in ieder geval niet meedelen aan de helpdesk-medewerkers.
Zodra er een bestelling in het systeem zit, wordt er een sticker met barcode en track & trace-nummer uitgedraaid. De code wordt in het systeem aan de bestelling gekoppeld en de sticker moet vervolgens op het pakket worden geplakt.
Als het pakket aan wordt geboden aan TNT scant die de barcode. Pas dan is het pakket de verantwoording van TNT en is te volgen op de track & trace-website. TNT heeft nog niets gescand, dus het pakket zwerft nog ergens in het Ziggo-magazijn in Waddinxveen.
Schandalig is wel dat de Ziggo-helpdeskers vervolgens de schuld leggen bij TNT, die er niets aan kunnen doen... Maar ja, het Almachtige Systeem zegt het, en dan is het kennerlijk ook zo... :/
Ik heb een hele andere ervaring.

Gisteren zelf met Ziggo gebeld welke mij netjes uitlegde dat het track en trace nummer wel was aangemaakt door Ziggo maar nog niet verstuurd was en daarom nog niet te volgen was via de TNT site.
Mij werd verteld dat er momenteel een tekort is waardoor het 5 tot 10 werkdagen duurt voordat het pakket wordt afgeleverd.

Kortom de informatie die ik van de Ziggo medewerker heb ontvangen was dus volledig juist en de schuld werd bij Ziggo neergelegd en niet bij TNT.

Inmiddels heb ik zojuist mijn pakket ontvangen (11 oktober besteld) dus netjes binnen 2 weken.

[ Voor 23% gewijzigd door tm030614 op 24-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Gisteren zonder problemen door Ziggo geporteerd van KPN naar ZIggo met nummerbehoud en van Z3 internet naar Alles in één Extra. Afgezien van de nodeloos verzonden Motorola een hele nette overgang. Applaus voor Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
Donderdag zijn we van telfort internet naar ziggo AIE plus gegaan.

Snelheid van internet is gewoon goed. Nu hebben we 2 rare dingen die me opvielen.

Wij kunnen alle zenders ontvangen (sport1, film1 etc) terwijl we geen extra zender pakketten hebben.

Verder kan ik op mijn ziggo alleen zien dat we digitale tv hebben (wat we voorheen altijd hebben gehad) en nergens staat dat we AIE plus hebben. Ik kan wel in het mailadres die aangemaakt is bij het activeren van het modem, alleen kan met dezelfde gegevens niet in de emailinstellingen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Het heeft bij mij volgens mij twee maanden geduurd voordat er daadwerkelijk AIE op 'mijn ziggo' stond. Voorheen hadden wij alleen TV.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
maxoss schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:07:

Wij kunnen alle zenders ontvangen (sport1, film1 etc) terwijl we geen extra zender pakketten hebben.
Die extra zenders kun je ongeveer 1 tot 2 weken bekijken dat hebben alle nieuwe klanten namelijk.
na die 1 a 2 weken zit je gewoon op het door jouw bestelde tv pakket

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
amdboy1983 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

Die extra zenders kun je ongeveer 1 tot 2 weken bekijken dat hebben alle nieuwe klanten namelijk.
na die 1 a 2 weken zit je gewoon op het door jouw bestelde tv pakket
Als je AiE hebt (50 mbit dus), dan heb je toch gewoon 60 zenders (check hier) ik anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
maxoss schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:07:

Snelheid van internet is gewoon goed. Nu hebben we 2 rare dingen die me opvielen.

Verder kan ik op mijn ziggo alleen zien dat we digitale tv hebben (wat we voorheen altijd hebben gehad) en nergens staat dat we AIE plus hebben. Ik kan wel in het mailadres die aangemaakt is bij het activeren van het modem, alleen kan met dezelfde gegevens niet in de emailinstellingen? 8)7
Datzelfde heb ik ook, dus wel mail niet kunnen instellen. Mijnziggo geeft nog steeds geen order aan en we kijken het wel even aan. Mooiste zou natuurlijk zijn dat ook abonnement niet verrekend wordt, maar ik ben geen 5 meer, dus dat zal niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, mijn overstap van XS4ALL naar Ziggo is een feit. Vanmorgen bezorgde de postbode het installatiepakket. De installatie ging vlekkeloos, op de activatie van het modem na. Die lukte niet. Na 12 minuten in de wacht te hebben gestaan bij de helpdesk was ook dat in een paar minuten verholpen. De snelheden zijn prima. Ik heb het Alles-in-1 Plus abonnement (20mbit/3mbit).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/601460870.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Tha_Butcha schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:55:
Als je AiE hebt (50 mbit dus), dan heb je toch gewoon 60 zenders (check hier) ik anders wel.
Die 60 zenders zijn de basis zenders. Die heeft iedereen die digitale televisie heeft.
Naast die basiszenders zijn er nog meer, of bedoel je dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:31

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben erg benieuwd naar jullie snelheid via nieuwsgroepen (via de ziggo servers (niet betaald)).
Sinds ik naar de 50Mbps ben gegaan is mijn snelheid naar beneden gegaan.
20 Mbps leverde mij dik 2 MB/s op (Motorola modem).
50 Mbps (Alles in 1 extra) nu max. 1,5 MB/s, maar vaker 0,9 MB/s (Arris modem).
De Ziggo helpdesk zegt simpel: Sorry, nieuwsgroepen ondersteunen wij niet, fijne avond meneer....
Bestanden downloaden (bin files vd bekende snelheids-test-sites) haal ik wel binnen met 5+MB/s.
Het ligt dus niet aan de infrastructuur.....
Suggestions?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
BamSlam_ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:40:
Ziezo, mijn overstap van XS4ALL naar Ziggo is een feit.
Idem en dito :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/601504691.png

Ik woon in Amersfoort. Zit ik dan nu al in de 30 Mb/s-batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ricardo246 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:24:
Ik ben erg benieuwd naar jullie snelheid via nieuwsgroepen (via de ziggo servers (niet betaald)).
De Ziggo helpdesk zegt simpel: Sorry, nieuwsgroepen ondersteunen wij niet, fijne avond meneer....
Bestanden downloaden (bin files vd bekende snelheids-test-sites) haal ik wel binnen met 5+MB/s.
Suggestions?
Ik neem even aan dat het met AiE extra is?
Volgens Ziggo haal je dan max 16 Mbit binnen, ik heb zelf Plus en haal ook hogere snelheid dan aangegeven, maar die 8 zou voor mij gelden. Ik vind het prima, mijn deze week geplaatste arris heeft er ook geen enkel probleem mee.
Ik gebruik daarnaast ook enkele IPv6nieuwsservers en daarmee heb ik ook geen enkel probleem, maar dat staat hier natuurlijk los van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
job schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:43:
[...]

Die 60 zenders zijn de basis zenders. Die heeft iedereen die digitale televisie heeft.
Naast die basiszenders zijn er nog meer, of bedoel je dat niet?
ja die ja. Maar afgezien van de HD zenders, hoeveel kan je er nog meer bij krijgen dan,
want die mis ik alleen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ricardo246 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:24:
Suggestions?
Op die ziggo server zit zoiezo een snelheidscap. verder kan het ook nog een capaciteitsprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Tha_Butcha schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:58:
[...]

ja die ja. Maar afgezien van de HD zenders, hoeveel kan je er nog meer bij krijgen dan,
want die mis ik alleen volgens mij?
Kijk anders even op de Ziggo site welke pakketten er zijn, dan weet je gelijk of je wat mist?
ER zijn al tig muziek kanalen, iets van 3 a 4 discovery kanalen, de sportkanalen enz.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
Tha_Butcha schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:58:
ja die ja. Maar afgezien van de HD zenders, hoeveel kan je er nog meer bij krijgen dan, want die mis ik alleen volgens mij?
Krijgen? Niet een, je moet ze kopen. Ze kosten 3,95 per keuzepakket of 9,95 voor allemaal. Hier kun je zien welke pakketten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts 3 maandjes ziggo en al mijn eerste Bos Incasso brief gescoord (onterecht uiteraard), wat een top bedrijf is dat Ziggo toch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Met AIE-Extra en Eweka haal ik met een Arris en 8 draadjes ruim de snelheid (45MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Gelukkig tot op heden geen van de bekende problemen van Ziggo mogen ondervinden. Begin oktober een AiE pakket aangevraagd en Ziggo de overstap van Wanadoo/Orange/Online laten regelen. Drie werkdagen later zowel de activatiebrief als het modem met gratis decoder in ontvangst genomen.

Het Ubee modem traint in met acceptabele waarden en werkt goed samen met de D-Link DIR-855 router. Aangezien ik een dedicated AD/DHCP server heb draaien staat dit tezamen met QoS gedisabled in de router. Tot dusver nog geen problemen gehad bij het simultaan downloaden van BitTorrent, eD2k, Gnutella en Usenet.

De snelheid over het bedrade netwerk valt allerminst tegen; zeker omdat het aan elkaar geknoopt zit met meerdere hoog bejaarde 100mbit 3Com switches welke alle apparaten (1x server [pdc], 5x workstation, 3x laptop, 2x dreambox) met het WAN moeten verbinden.

Snelheid over het bedraad netwerk gemeten met Speedtest.net >

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/600522407.png

Snelheid over het draadloos netwerk eveneens gemeten met Speedtest.net >

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/600479838.png

Aangezien de laptops (ouder dan 4 jaar) geen van allen over een snelle Wi-Fi adapter beschikken is dit hier de limiterende factor.

Nu maar hopen dat alles zo blijft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 00:29
met ziggo alles in een extra krijg je de 60 zenders ..?
en je je moet 4 eu per maand extra dokken voor hd kanalen>? zoals national geographic en discovery toch?

Enne ik ga zelf geen gebruik maken van vaste telefonie, zijn er betere providers voor mij? Ik zit in hoofddorp.
UPC levert hier jammer genoeg niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
LouisXV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:57:
Je kunt voor administratieve vragen maar tot 20:00u bellen, misschien heb je na die tijd gebeld?
Het was rond een uurtje of zeven 's avonds dus dat was het probleem niet.

Vrijdag is trouwens mijn Ziggo box aangeleverd. De snelheid om middernacht is prima, maar gaat wel omlaag wanneer het drukker op het net is. En de nieuwsgroep van Ziggo is ronduit traag 400KB/s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/601826854.png

De door mij bestelde Cisco PVR wordt nageleverd. Opzegging van XS4all is een week later uitgevoerd dan de door mij aangegeven voorkeursdatum. En hoe het met de telefonie zit weet ik niet.

Maar ben vooralsnog wel blij dat ik bovenstaande snelheid kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:45:
Slechts 3 maandjes ziggo en al mijn eerste Bos Incasso brief gescoord (onterecht uiteraard), wat een top bedrijf is dat Ziggo toch |:(
Oh die brief...pfff. U dient het volgende te doen bij het krijgen van deze brief,

U maakt hem open, leest het even door, vervolgens gaat u met deze brief lachend naar de wc, na de grote boodschap veegt u uw billen er mee af (heeft de brief een functie) en vervolgns gaat u verder waarmee u bezig was.

Zo zie je dat ziggo de economie best een handje helpt in de vorm van toiletpapier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

Sa1

saybolt schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:56:
met ziggo alles in een extra krijg je de 60 zenders ..?
en je je moet 4 eu per maand extra dokken voor hd kanalen>? zoals national geographic en discovery toch?

Enne ik ga zelf geen gebruik maken van vaste telefonie, zijn er betere providers voor mij? Ik zit in hoofddorp.
UPC levert hier jammer genoeg niet!
ja, je zou natuurlijk gewoon op de website van ziggo kunnen kijken, maar inderdaad, het het gewone pakket heb je het gewone digitale pakket, het hd pakket kost inderdaad iets van 3 of 4 euro, maar als je het voor 2 jaar neemt dan krijg je he teerste jaar de helft van de prijs ofzo.

waar betere providers voor, voor telefonie? of omdat je niet alles gaat benutten wil je een andere provider dan ziggo?
afijn, ziggo is zoals bekend de enige die bij jou op de kabel zit en kan dus de hoogste snelheid bieden, heb je genoegen aan een langzamere verbidning dan kun je kijken naar adsl, maar ook dat kun je gewoon opzoeken. Verder weet ik niet precies waarom het jammer is dat UPC niet levert op jouw adres maar goed dat zal wel iets persoonlijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 09:29
Hier ben ik weer

Ingestalleerd bij mijn vriendin en netwerk config aangepast..

Ze woont in Brabant en ik in noordholland dus aangepast
Maar krijg nu melding van E30 even geduld aub

Normaal moet je 3 kwartier wachten maar er gebeurt na 1 uur nog niks..

Wat doe ik fout...kan wel NED 1 ontvangen maar voor de rest niks...

Iemand idee wat ik fout doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 13:27
Beloki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:52:
Hier ben ik weer

Ingestalleerd bij mijn vriendin en netwerk config aangepast..

Ze woont in Brabant en ik in noordholland dus aangepast
Maar krijg nu melding van E30 even geduld aub

Normaal moet je 3 kwartier wachten maar er gebeurt na 1 uur nog niks..

Wat doe ik fout...kan wel NED 1 ontvangen maar voor de rest niks...

Iemand idee wat ik fout doe??
Zit je smartcard er wel goed in. Mijn decoder moet je hem soms ook een paar keer stevig aandrukken voordat hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blegh,

1 of andere onverlaat heeft paar dagen terug verdeel kast van ziggo kapot geschopt en daar in alle aansluitingen los gehaald en hele binnenkant angort geschopt. Waarschijnlijk zit hele straat zonder tv/internet/telefonie. Ik heb gister maar weer gebeld en er een melding van gemaakt hoop dat ze het snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

WeAreLegion schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:18:
Blegh,

1 of andere onverlaat heeft paar dagen terug verdeel kast van ziggo kapot geschopt en daar in alle aansluitingen los gehaald en hele binnenkant angort geschopt. Waarschijnlijk zit hele straat zonder tv/internet/telefonie. Ik heb gister maar weer gebeld en er een melding van gemaakt hoop dat ze het snel fixen.
Klinkt als iemand met een Ubee modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Giem schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:18:
[...]

Zit je smartcard er wel goed in. Mijn decoder moet je hem soms ook een paar keer stevig aandrukken voordat hij het doet.
Smartcard zit er goed in,want hij ontvangt NED 1 uitstekend.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Beloki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

Die ontvang je zelfs zonder smartcard, dus dat zegt niets.

Kan wel 2 uur duren voordat de certificering goed komt, maar misschien werkt het niet als je van het Casema netwerk naar @home gaat (verschillende providers geweest)?

[ Voor 25% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beloki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

Zoals MeNTaL_TO als zegt, je kan beter op Ned2 of iets anders staan.
Als je kaart niet goed zit, merk je het gelijk met E04 melding, anders zie je wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zondag All in one Plus besteld, het DHZ-pakketje was er gister (met Ubee modem). Na 5 werkdagen dus, erg netjes van Ziggo. Modem aangesloten, draait zoals het volgens het boekje zou moeten (groen oranje groen groen ;)) maar activeren lukt nog niet: kom wel op de activatie 'openings' pagina maar als ik dan op volgende klik komt er: modem aanmelden niet gelukt, of iets van die strekking, in beeld. Ik kan zelf ook niets invullen oid. Denk dat ik dan nog even geduld moet hebben? Is het activeren van het modem onlosmakelijk verbonden met het 'ingaan' van het abonnement? Ik heb aangegeven dat ik over wil stappen van Online, dus grote kans dat ze pas tegen het einde van de eigenlijke opzegtermijn bij Online mijn abo in werking zetten om dubbele facturering te voorkomen.. maar ja het gaat wel kriebelen als je het pakket er een maand tevoren al hebt staan :)

edit: Ow maar ik lees nu ergens dat mijn modem in principe al wel on-line is (lampjes op modem indiceren dat), dus er moet al prik op de lijn zitten zeg maar. Hmm, help ? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
MeNTaL_TO schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Die ontvang je zelfs zonder smartcard, dus dat zegt niets.

Kan wel 2 uur duren voordat de certificering goed komt, maar misschien werkt het niet als je van het Casema netwerk naar @home gaat (verschillende providers geweest)?
Mijn vriendin heeft Ziggo analoog en ik thuis Ziggo digitaal...

Dus hetzelfde provider....
maar geeft alleen E30 aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Beloki op 25-10-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Beloki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

Mijn vriendin heeft Ziggo analoog en ik thuis Ziggo digitaal...

Dus hetzelfde provider....
maar geeft alleen E30 aan.
Je vriendin woont in Brabant, dat is waarschijnlijk @home geweest, ik weet niet waar jij woont, maar als dat Casema gebied was, kan het zijn dat er compleet andere installaties achterhangen. Dat het nu beide Ziggo is zegt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Hoi,
Ik heb sinds begin oktober ook AIE Extra aangevraagd en gisteren het installatiepakket gekregen(zelf aansluiten).
Ik woon in een 'oud' huis(47 jaar) en mijn AOP komt binnen in de huiskamer(muur aan de straatkant). Mijn kantoortje is op de eerste verdieping(tuinkant) waar ik dus ook mijn computers heb staan. Afstand is ongeveer 15 meter.
Mijn vraag is. Hoe kan ik het beste het modem aansluiten.
  • vanaf het AOP een coaxkabel trekken naar kantoorruimte
  • of modem onder laten staan en UTP kabel naar boven trekken
Tijdens mijn ADSL-abonnement stond het modem bij mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
MeNTaL_TO schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

Je vriendin woont in Brabant, dat is waarschijnlijk @home geweest, ik weet niet waar jij woont, maar als dat Casema gebied was, kan het zijn dat er compleet andere installaties achterhangen. Dat het nu beide Ziggo is zegt niets.
Ik woon in noordholland dus het zou kunnen dat ik geen digitaal tv kan kijken in brabant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

midy922 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:49:
Hoi,
Ik heb sinds begin oktober ook AIE Extra aangevraagd en gisteren het installatiepakket gekregen(zelf aansluiten).
Ik woon in een 'oud' huis(47 jaar) en mijn AOP komt binnen in de huiskamer(muur aan de straatkant). Mijn kantoortje is op de eerste verdieping(tuinkant) waar ik dus ook mijn computers heb staan. Afstand is ongeveer 15 meter.
Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem en mij werd aangeraden om de coax niet te verlengen en gewoon UTP te trekken. Optie 2 dus :).

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Digitale ontvanger geupdates en ontvangt alleen ned 1 en enkele zenders waaronder 13

Wat kan ik nog meer doen, nog steeds foutmelding E30.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
midy922 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:49:
Hoi,
UTP verlengen, UTP kan een veel langere afstand hebben dan COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Beloki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:55:
Ik woon in noordholland dus het zou kunnen dat ik geen digitaal tv kan kijken in brabant??
Welke smartcard heb je? Als je de nieuwe oranje ziggo kaart hebt zou die technisch gezien moeten werken in een oud @home gebied.
Heb je je kaartje al een paar jaar, dan gaat je kaart niet werken.

edit:
Ik zeg trouwens expliciet technisch gezien..
De smartcard blijft namelijk alleen werken als hij telkens weer een puls ontvangt welke aangeeft dat je abbonee bent. Het zou kunnen dat deze puls over het hele ziggo netwerk te ontvangen is. Het zou echter ook kunnen dat ziggo deze puls beperkt tot de regio waar je woont. Misschien dat Archie daar meer over weet.

Ik snap trouwens niet waarom je jouw smartcard bij je vriendin wilt gebruiken. Koop een eigen smartcard voor haar. Zij registreert dat ding op haar naam.. de 60+ basiszenders zijn gewoon gratis.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 25-10-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
job schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Welke smartcard heb je? Als je de nieuwe oranje ziggo kaart hebt zou die technisch gezien moeten werken in een oud @home gebied.
Heb je je kaartje al een paar jaar, dan gaat je kaart niet werken.

edit:
Ik zeg trouwens expliciet technisch gezien..
De smartcard blijft namelijk alleen werken als hij telkens weer een puls ontvangt welke aangeeft dat je abbonee bent. Het zou kunnen dat deze puls over het hele ziggo netwerk te ontvangen is. Het zou echter ook kunnen dat ziggo deze puls beperkt tot de regio waar je woont. Misschien dat Archie daar meer over weet.

Ik snap trouwens niet waarom je jouw smartcard bij je vriendin wilt gebruiken. Koop een eigen smartcard voor haar. Zij registreert dat ding op haar naam.. de 60+ basiszenders zijn gewoon gratis.
Ik heb een blauw witte ding

en we gaan binnenkort samenwonen dus registeren heeft geen nut en zij kijkt haast nooit tv vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die blauw/witte gaat niet werken in een oud @home gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
job schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:52:
Die blauw/witte gaat niet werken in een oud @home gebied.
Jammer........wou az- ajax kijken............. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

nou ik geloof dat ik wat langer op mijn installatie pakket moet wachten dan aangegeven op de site van ziggo. maar goed heb me huidige isp nog niet opgezegd en wacht geduldig af. Ben wel erg benieuwd of de snelheden behaald worden, moet wel me hele netwerk omgeving ombouwen :+ server huiskamer in maar ding is toch fluisterstil (HP DC7900 met 8gb mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:16:
Afgelopen zondag All in one Plus besteld, het DHZ-pakketje was er gister (met Ubee modem). Na 5 werkdagen dus, erg netjes van Ziggo. Modem aangesloten, draait zoals het volgens het boekje zou moeten (groen oranje groen groen ;)) maar activeren lukt nog niet: kom wel op de activatie 'openings' pagina maar als ik dan op volgende klik komt er: modem aanmelden niet gelukt, of iets van die strekking, in beeld. Ik kan zelf ook niets invullen oid. Denk dat ik dan nog even geduld moet hebben? Is het activeren van het modem onlosmakelijk verbonden met het 'ingaan' van het abonnement? Ik heb aangegeven dat ik over wil stappen van Online, dus grote kans dat ze pas tegen het einde van de eigenlijke opzegtermijn bij Online mijn abo in werking zetten om dubbele facturering te voorkomen.. maar ja het gaat wel kriebelen als je het pakket er een maand tevoren al hebt staan :)

edit: Ow maar ik lees nu ergens dat mijn modem in principe al wel on-line is (lampjes op modem indiceren dat), dus er moet al prik op de lijn zitten zeg maar. Hmm, help ? :D
Als je in de tussentijd ook al een welkomstbrief gehad hebt met je usernaam en password dan zou het activeren gewoon moeten lukken. Het is heel vreemd, je zou verwachten dat het in een keer lukt, maar zelf moest ik het ook 30-40x invullen totdat ie plotseling aangaf dat het gelukt was. Probeer het nog eens een tijdje zou ik zeggen.

Wat ik niet snap is waarom je een Ubee kreeg als je een Plus abo hebt. Weliswaar gaat de snelheid binnenkort omhoog naar 30 Mbs ipv 20 Mbs, maar dat zou de Motorola toch ook kunnen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
Hey allemaal binnekort wil ik overstappen van online naar ziggo alles in 1 extra. Hier in maastricht zouden er niet veel problemen zijn en de meeste zijn er tevreden over de snelheid. maar welke router zou nu de beste zijn voor dit abb.
de Linksys Wireless-N Router WRT610N of de D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router.

ik wil natuurlijk wel het maximale eruit halen ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Nou bij mij is het ook allemaal hommeles.

Gebeld met de klantenservice, gingen kijken of ik voldoe aan de drempel qua foutmeldingen voor een monteur (WTF??) maar dat deed ik. Vrijdag komt er een monteur en hopelijk neemt hij een arris mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
ErwinJ schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:17:
Hey allemaal binnekort wil ik overstappen van online naar ziggo alles in 1 extra. Hier in maastricht zouden er niet veel problemen zijn en de meeste zijn er tevreden over de snelheid. maar welke router zou nu de beste zijn voor dit abb.
de Linksys Wireless-N Router WRT610N of de D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router.

Draadloos ga je nooit het maximale er uit halen.. heel misschien met een N router dat je wel de 50mbit gaat halen, maar je ping en stabiliteit zal er door het draadloos niet echt beter op worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Als je in de tussentijd ook al een welkomstbrief gehad hebt met je usernaam en password dan zou het activeren gewoon moeten lukken. Het is heel vreemd, je zou verwachten dat het in een keer lukt, maar zelf moest ik het ook 30-40x invullen totdat ie plotseling aangaf dat het gelukt was. Probeer het nog eens een tijdje zou ik zeggen.

Wat ik niet snap is waarom je een Ubee kreeg als je een Plus abo hebt. Weliswaar gaat de snelheid binnenkort omhoog naar 30 Mbs ipv 20 Mbs, maar dat zou de Motorola toch ook kunnen dacht ik?
Idd brief met activatiecode en details abonnement had ik al binnen. Voor de zekerheid toch maar even klantenservice gebeld: vriendelijke jongeman had mac-adres nodig en heeft vervolgens met een paar handelingen internet en telefonie geactiveerd.

Resultaat: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/602415881.png

Het Ubee-modem zal ik wellicht gekregen hebben met het oog op toekomstige upgrades (30/60/90mbit+ ;))? Spaart Ziggo weer een postzegel bij het verwisselen van modems.
Nu even een poosje kijken hoe stabiel eea is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het verhaal met ziggo en welke modems ze uitdelen is ook erg apart.
Ze zijn verder ook geheel niet consequent.

Mijn vader heeft vorige week wegens overstap naar ai1 plus een scientific atlanta gekregen.
De (verplichte) monteur vond het maar onzin aangezien all in plus in het voorjaar weer geupgrade wordt naar 50mbit, en hij dus weer een nieuw modem zal krijgen.

Het oude modem mogen we blijkbaar ook gewoon houden ipv (leuk voor bij de verzameling) van dat het ding terug moet. Liggen nu al 3 modems in de kast :).

[ Voor 11% gewijzigd door job op 25-10-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Na jaren weer lid van ziggo zowel met tv als telefoon en internet ik heb dus het nieuwe modem gekregen na de snelheids verhoging de arris.

Ik moet zeggen dat het na in het begin wat probleempjes het nu uitstekend gaat kwa verbinding ik haal tussen de 42 en 48 mb download en tussen de 4,2 en 4,6 mb upload.

Televisie heb ik op de slaapkamer analoog en in de huiskamer digitaal en bevalt uitstekend afgezien de standaard samsung ontvanger af en toe keuren heeft (hij blijft af en toe hangen en dan moet je de stekker uit de ontvanger halen om hem te resetten) dit komt gelukkig niet vaak voor gemiddeld 1 x in de maand.

Dit zijn btw mijn snelheden gemeten op speedtest.net.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/602483096.png

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 25-10-2009 19:45 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

Mensen,

Ik heb al sinds gistermiddag geen internet... Ik woon in TIlburg en heb het 25mb abbonement van Ziggo.
Op het modem in de meterkast branden wel alle lampjes (behalve usb). We wonen hier met 14 mensen in een studentenhuis, dus de routerbekabeling is nogal een rotzooitje. Als in inlog op de router zie ik : Getting IP from DHCP server.. Is er een manier om dit op te lossen?

WAN Configuration
Attain IP Protocol Getting IP from DHCP server...
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0

[ Voor 21% gewijzigd door dbzfan op 25-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

dbzfan schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:48:
Mensen,

Ik heb al sinds gistermiddag geen internet... Ik woon in TIlburg en heb het 25mb abbonement van Ziggo.
Op het modem in de meterkast branden wel alle lampjes (behalve usb). We wonen hier met 14 mensen in een studentenhuis, dus de routerbekabeling is nogal een rotzooitje. Als in inlog op de router zie ik : Getting IP from DHCP server.. Is er een manier om dit op te lossen?

WAN Configuration
Attain IP Protocol Getting IP from DHCP server...
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
Heb je de router al gereset en het modem.
Normaal is eerst het modem en dan de router resetten.

In somige gevallen kun je het beter andersom doen.
Dus als ik jou was zou ik dat eerst es proberen.

Wel knap trouwens dat je hier iets kunt posten zonder internet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Read op 25-10-2009 19:59 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dbzfan schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:48:
dus de routerbekabeling is nogal een rotzooitje.
Controleer dat ook maar eens.
Als iemand met de draden heeft zitten prutsen is het best logisch dat je router geen internet ip krijgt.
Router met wanpoort aan het modem hangen. Alle overige kabels aan de lanpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

Read schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:51:
[...]

Heb je de router al gereset en het modem.
Normaal is eerst het modem en dan de router resetten.

In somige gevallen kun je het beter andersom doen.
Dus als ik jou was zou ik dat eerst es proberen.

Wel knap trouwens dat je hier iets kunt posten zonder internet ;)
Heb ze beide al een paar keer gereset.. haalt niets uit..

Internetten doe ik nu via m'n mobiel.. via thetering aan m'n laptop :)

@ job... het is een rotzooitje ja die bekabeling, maar er is niks aan veranderd afgelopen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje laden youtube filmpjes en website's erg traag. ;(
Meer mensen last van?
Ik vind dit erg raar omdat mijn snelheid wel gewoon oke is met bijv usenet haal ik gewoon 5,7MB/s.
Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Heb btw alles in een extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
ik heb sinds en maand of 2 het alles in 1 pakket, maar na moeilijke start werkt alles toch redelijk goed hoor.
Draai hier nog wel op een motorola modem, en zal miss ooit/binnenkort wel een docsis 3 modem krijgen als de update gaat komen.
Maar nu zie ik dat er een aktie is met die Cisco PVR voor 99,00, shit wat zal ik dat ding willen hebben .
Dus iemand tips om hieraan te komen?Of iemand die wil gaan overstappen bij of naar ziggo en die PVR wil kiezen maar hem niet nodig heeft (en ik hem voor 100 euro overneem, of eventueel mogelijk om te ruilen met bijbetalen voor samsung HD tuner)..

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Pimmetje651 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:06:
ik heb sinds en maand of 2 het alles in 1 pakket, maar na moeilijke start werkt alles toch redelijk goed hoor.
Draai hier nog wel op een motorola modem, en zal miss ooit/binnenkort wel een docsis 3 modem krijgen als de update gaat komen.
Maar nu zie ik dat er een aktie is met die Cisco PVR voor 99,00, shit wat zal ik dat ding willen hebben .
Dus iemand tips om hieraan te komen?Of iemand die wil gaan overstappen bij of naar ziggo en die PVR wil kiezen maar hem niet nodig heeft (en ik hem voor 100 euro overneem, of eventueel mogelijk om te ruilen met bijbetalen voor samsung HD tuner)..
Ik heb juist het omgekeerde, ik was nog aan het wachten om over te stappen en toen kwam die aanbieding, dus toen was de overstap snel gemaakt.

Maar als je Tv on demand aanvraagd, dan krijg je hem ook voor 130 euro.
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:54:
Sinds een tijdje laden youtube filmpjes en website's erg traag. ;(
Meer mensen last van?
Ik vind dit erg raar omdat mijn snelheid wel gewoon oke is met bijv usenet haal ik gewoon 5,7MB/s.
Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Heb btw alles in een extra ;)
Probeer eens een andere DNS in te stellen, bijvoorbeel die van opendns.org..
Telfort heeft ook een slechte dns, pagina's enz laden erg traag, andere dns instellen en je probleem is over.

[ Voor 24% gewijzigd door Giem op 25-10-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

dbzfan schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

Heb ze beide al een paar keer gereset.. haalt niets uit..

Internetten doe ik nu via m'n mobiel.. via thetering aan m'n laptop :)

@ job... het is een rotzooitje ja die bekabeling, maar er is niks aan veranderd afgelopen tijd...
En als je de computer rechtstreeks aan het modem hangt heb je dan wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Tja maar TV on demand wil ik niet, heb geen zin om x aantal € per maand voor te gaan betalen.maar timeshift enz dat wil ik heel graag
Giem schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:15:

Ik heb juist het omgekeerde, ik was nog aan het wachten om over te stappen en toen kwam die aanbieding, dus toen was de overstap snel gemaakt.

Maar als je Tv on demand aanvraagd, dan krijg je hem ook voor 130 euro.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27

Als de recessie jou nog niet getroffen heeft kun je beter voor de D-Link DIR-855 Wireless N Quadband Gigabit Router gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boolean schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:31:
[...]

Als de recessie jou nog niet getroffen heeft kun je beter voor de D-Link DIR-855 Wireless N Quadband Gigabit Router gaan ;)
Kijk ook even naar de Netgear WNDR3700 . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:27
Heb al een half jaar digitale tv van Ziggo en internet (glasvezel 35/35) bij concepts ict. Ik zit er al een tijdje aan te denken om zo'n alles in 1 pakket af te nemen en nu ik de actie van Ziggo gezien heb van de Cisco PVR voor 99,00 zit ik er sterk aan te denken om een alles-in-1 pakket bij Ziggo te nemen. Iemand ervaringen met internet down-time in Deventer?

Edit: Ik zie net ook dat je nieuwsservers hebt. Hoe zijn deze? Kan ik deze vergelijken met een Eweka?

[ Voor 12% gewijzigd door Eskiya op 26-10-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Eskiya schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:27:
Edit: Ik zie net ook dat je nieuwsservers hebt. Hoe zijn deze? Kan ik deze vergelijken met een Eweka?
Nee. Ziggo ondersteunt de nieuwsserver officieel niet en de retentie is (dacht ik) 30 dagen.
Mbt de snelheid van de server heb ik geen ervaring.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
EWK schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:22:
[...]

Nee. Ziggo ondersteunt de nieuwsserver officieel niet en de retentie is (dacht ik) 30 dagen.
Mbt de snelheid van de server heb ik geen ervaring.
Niet te vergelijken dus.. een retentie van 30 dagen is zo goed als bijna niks, tenzij je elke dag loopt te kijken of er nog wat intressants tussen zit.

En je kan ook niet downloaden via SSL volgens mij, wat ik een groot voordeel vind van Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Hoe zit dat met die nieuwe HD-PVR?

Is dat dezelfde ontvanger als voor digitale televisie? En waarom krijg je die voor 99,00 EURO gratis bij een abbonnement zonder contracttermijn. Je kan dus in feite bestellen, meteen weer opzeggen en dan heb je een HD-PVR ontvanger van 459,00 voor 99,00? Misschien mis ik iets.

Wat ik vreemd vind is dat als ik (bestaande Alles-in-1 klant) die ontvanger wil hebben ik interactieve televisie moet bestellen en dan kost die ontvanger 130,00 EURO. Daar zou ik nog mee kunnen leven maar je moet ook nog eens een 2-jarig contract aangaan om hem voor die prijs te krijgen.

Hoe zit dit nu? Ik snap niet hoe ze zo'n ding voor 99,00 EURO kunnen weggeven.

Update:

Net even met Ziggo gebeld. Je kan als bestaande abonnee die HD-PVR niet krijgen. Als je opzegt en dan meteen weer opnieuw besteld dan krijg je hem wel voor 99,00 EURO 8)7 Misschien dat ik hem op het adres van mijn ouders bestel maar dan heb ik volgens mij al 99,00 + 39,95 (goedkoopste alles-in-1) en dat denk ik nog een tweede maand omdat je pas als je het hebt weer kunt opzeggen en dat per de eerstvolgende betalingsperiode. dan heb je hem dus voor 179,00 EURO.

Wat kost dat ding eigenlijk nieuw in de winkel (ik neem niet aan 459,00 zoals Ziggo vermeldt). Ik heb deze gevonden via Google:
http://www.plasma-discoun...dvb-hd-pvr-art-112104.htm
Is dat dezelfde? Zo te zien wel.

[ Voor 35% gewijzigd door sohus op 26-10-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Sinds gisteren is mijn ADSL opgezegd en zit ik ook via ziggo. Ik dacht zo mijn FritzBox 7270 over te kunnen pluggen, maar dat gaat goed mis. Ik lees dat hier ook een aantal ziggo en fritzbox mensen zitten, dus hopelijk weet iemand hoe dit moet.

Aangezien de ziggo motorola surfboard modems niet veel kunnen wil ik de fritzbox direct via LAN1 koppelen aan de motorola. De fritzbox moet dan via DHCP zijn internet adres krijgen en moet over LAN2 de rest van het netwerk bedienen waarbij de DHCP server van de fritzbox IP adressen uitdeelt en NAT doet.

Ik heb dus netjes de surfboard aan LAN1 gehangen en in het fritzbox menu aangegeven dat ik geen DSL meer heb, maar dat ik "Internet connetion via LAN1" wil. Daarna gaat het goed mis. Ik moet nu kiezen of het IP adres van de fritzbox via DHCP moet of zelf gekozen. Ik wil dat hij gewoon intern zijn oude zelf gekozen IP adres heeft, maar dat de LAN1 poort via DHCP zijn echte internet adres ophaalt en dat hij daartussen routeert.

Ik kies dus maar DHCP. Hierna is het apparaat niet meer benaderbaar onder het interne IP adres, maar heeft het ziggo adres gekregen, wat ik niet weet. Na een reparatieactie kom ik er weer in en ga op zoek naar de IP settings onder System/Network/IP Settings. Hier zie ik dat de settings verdewenen zijn. Ik kan dus hier niet meer instellen wat het IP adres is en ik kan ook de DHCP server niet meer instellen. :X

Volgens mij is de definitie van een router dat je toch echt 2 verschillende adres ranges hebt waartussen je gaat routeren. Het lijkt erop dat de "internet via LAN1" op de fritzbox meer een soort briding is.

Heeft iemand hier een idee over, of is het iemand gelukt om dit werkend te krijgen? Ik kan helemaal nergens hier iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
metamarty schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:07:

Heeft iemand hier een idee over, of is het iemand gelukt om dit werkend te krijgen? Ik kan helemaal nergens hier iets over vinden.
Google

De volgende stappen uitvoeren:

1. sluit de FRITZ! aan op het stroomnet en sluit uw computer / laptop draadloos of
bekabeld aan op de FRITZ! op
LAN-poort B of LAN-poort 2, 3 of 4.

2. sluit uw kabelmodem (of ander modem of router waar het WAN-signaal vandaan komt)
aan op de LAN-poort A of LAN-poort 1 (zie afbeeldingen hieronder).

3. open uw browser (Internet Explorer, FireFox, etc.) en ga naar het volgende adres:

http://fritz.box/
of
http://192.168.178.1

of
http://169.254.1.1.

4. De configuratiepagina van de FRITZ!Box verschijnt. Ga hier achtereenvolgens naar menu
[Settings] > [System] > [Expert Settings] en vink optie [Expert Settings] aan.
Klik op [Apply] om de wijziging op te slaan.

5. ga vervolgens naar menu [Internet] > [Account Information] en vul deze in zoals op
de schermprint op pagina 3 van deze handleiding. Sla de wijzigingen op.
6. afhankelijk van netwerk en provider kan het tot 2 uur duren voordat u daadwerkelijk
internetverbinding krijgt.

TIP: sluit ’s avonds aan zodat u ’s ochtends checkt of u verbinding heeft.

De volgende settings heb ik op de Fritz!Box ingesteld:

- Internet connection via LAN 1;
- Establish own internet connection
- no account information acquired
- obtain IP adress automically (DHCP) -> via www.watismijnip.nl ben ik achter de hostname gekomen, deze hier ingevuld.

Alles opnieuw opgestart en het werkt.

Voor een uitgebreidere handleiding kijk op: http://www.callvoip.nl/te..._als_router_instellen.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Giem schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:01:
[...]
Niet te vergelijken dus.. een retentie van 30 dagen is zo goed als bijna niks, tenzij je elke dag loopt te kijken of er nog wat interessants tussen zit.
Hmmm, elke dag? 1 x per maand zou je het dus al mee redden. En dat is voor de meesten echt meer dan voldoende. Even in perspectief houden dus...
En je kan ook niet downloaden via SSL volgens mij, wat ik een groot voordeel vind van Eweka.
Hangt er van af waarom je het doet. Qua snelheid levert het bij Ziggo geen winst op. Integendeel... Als je het doet vanuit privacy overwegingen heb je een (klein) punt.

De "grote" problemen van de Ziggo Usenetserver zijn eerder:

* Hij is maximaal 16mbit (voor veel mensen wellicht voldoende)
* Er missen nogal wat groepen op de server
* De compleetheid laat nogal eens te wensen over...

Overigens vraag ik mezelf af of hij de 30 dagen wel echt haalt. Niet dat ik het nog test: Downloaden gebruik ik mijn Astraweb account voor.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Op deze manier ingesteld werkt het hier ook, 20 Mbit routeren(AiE plus) doet de FB7270 niet moeilijk over.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Loekie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Op deze manier ingesteld werkt het hier ook, 20 Mbit routeren(AiE plus) doet de FB7270 niet moeilijk over.
Ah, dat is geweldig. Ik had dit nog niet gevonden. Wat er bij mij mis ging is de stap "Operating mode". Ik had dit gezet op "ipclient" omdat ik dacht dat "establish own connection" betekent dat alle computers hun eigen verbinding op moeten zetten (bridging), maar blijkbaar bedoelt fritzbox dit andersom. Verkeerd gelezen dus :X

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Ziggo monteur kon niks zien tijdens het doormeten van onze telefoonlijn/modem - no surprises there. Hij heeft ons wel een nieuwe decoder gegeven (we hadden een van Nokia, nu de Samsung DCB-B270R) en we gaan overstappen op AiE :) Hello 20mb internet :D

Hij heeft verder de kabel van de muur naar de modem (heeft dat ding een naam?) vervangen want die was niet bijster goed meer, misschien dat dat de problemen met de telefoon veroorzaakte, maar hij durfde dat niet te zeggen. Ach, als het weer mis gaat bel ik gewoon nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TFHfony schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Hmmm, elke dag? 1 x per maand zou je het dus al mee redden. En dat is voor de meesten echt meer dan voldoende. Even in perspectief houden dus...
Misschien zijn 30 dagen genoeg als je inderdaad elke maand alle Usenet posts bekijkt en alles wat je op dat moment of misschien ooit wel eens zou willen hebben download. Maar bij mij werkt dat niet zo :P
Ik wilde laatst bijvoorbeeld een nieuwe serie kijken, toen was ik wel blij dat ik seizoen 2 gewoon in 720p kon downloaden ook al was het al 360 dagen oud.

Bij 30 dagen retentie en een beperkt aantal groepen heb je gewoon maar een fractie van de content van Usenet. Gigagews heeft 445 dagen retentie, dan kan je je voorstellen hoe ontzettend veel meer je dan beschikbaar hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 26-10-2009 14:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54

In de charts op www.smallnetbuilder.com kun je zelf bekijken wat de Wan naar Lan en wireless snelheden zijn.
Ik heb zelf de Dlink dir-655 gekozen voor de hogere Wan-LAN troughput. (Dlink 257.3 Linksys 164.0)
Wireless scoort hij iets lager dan de Linksys. (Dlink 28.9 Linksys 29.5)

Verder werd er op je post gereageerd door iemand die de Netgear WNDR3700 aanraadde.
Als ik op Smallnetbuilder kijk zie ik dat de Netgear veel hogere snelheden heeft zowel wireless als wan-lan (wan-lan 408.9 wifi 41.5)
Dus mocht deze binnen je budget liggen is deze kwa waarden beter.
Als je zou kiezen tussen de Dlink en Linksys zou ik de Dlink pakken.

Let hierbij op, deze heeft een paar eigenaardigheden:
Hij doet standaard een QOS bandbreedte test die je snelheden verminderd.
QOS kun je het beste uitzetten.
Verder zit er een SPI firewall op die de snelheid verminderd (uitzetten ;))
Ook heeft hij logging en autofirmware update (uitzetten voor meer snelheid :))

Verder heb ik verhalen gelezen op de fora dat het Wireless van de DIR655 niet je van het is (zie de score) maar daar gebruik ik hem toch niet voor.
Ik heb het hele huis bekabeld en de Wlan van de DLINK uitgeschakeld en nog nooit gebruikt.
Ben namelijk van mening dat Wlan voor laptops is en alles wat serieus aan Inet moet hangen aan een kabel moet (liefst gigabit).
Wifi schakel ik alleen in als er bezoek is met een laptop.
Derhalve kan ik je dus niet vertellen hoe de Wlan presteert.

De Gigabit poorten (Intern) zijn gewoon prima, haal 80Megabyte per seconde.
Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
alucard.erbacam schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:59:
[...]

<snip>
Ik heb het hele huis bekabeld en de Wlan van de DLINK uitgeschakeld en nog nooit gebruikt.
Ben namelijk van mening dat Wlan voor laptops is en alles wat series aan Inet moet hangen aan een kabel moet (liefst gigabit).
Wifi schakel ik alleen ik als er bezoek is met een laptop.
Derhalve kan ik je dus niet vertellen hoe de Wlan presteerd.

<snip>
Dat mensen hun standaard PC draadloos willen hebben begrijp ik niet, je hebt als je veel achter de computer zit, heel veel problemen met draadloos, Heb het zelf ooit eens een keer geprobeerd, maar continue wegvallende verbindingen, als je iets meer doet dan alleen surfen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
-Trouble- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:39:
Ziggo monteur kon niks zien tijdens het doormeten van onze telefoonlijn/modem - no surprises there. Hij heeft ons wel een nieuwe decoder gegeven (we hadden een van Nokia, nu de Samsung DCB-B270R) en we gaan overstappen op AiE :) Hello 20mb internet :D

Hij heeft verder de kabel van de muur naar de modem (heeft dat ding een naam?) vervangen want die was niet bijster goed meer, misschien dat dat de problemen met de telefoon veroorzaakte, maar hij durfde dat niet te zeggen. Ach, als het weer mis gaat bel ik gewoon nog een keer.
Ziggo? En telefoonlijn? Neem aan dat je de kabel bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:27
Heb ergens op de Ziggo gebruikersgroep gelezen dat de HD-PVR die nu voor €99 bij een AIE te geleverd wordt de eerste generatie (lees: bug) decoders zijn. Kan iemand mij vertellen hoe deze decoders eigenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
xippie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:33:
Dat mensen hun standaard PC draadloos willen hebben begrijp ik niet, je hebt als je veel achter de computer zit, heel veel problemen met draadloos, Heb het zelf ooit eens een keer geprobeerd, maar continue wegvallende verbindingen, als je iets meer doet dan alleen surfen en mailen.
Precies wat ik bedoel en dan ben je ook nog eens afhankelijk van signaalsterkte, zendvermogen, afstand, dikte van muren, het weer, andere draadloze netwerken die kunnen storen, interferentie van andere draadloze signalen, kwaliteit van je draadloze netwerk kaart of dongle en kwaliteit van je router (hopen dat hij het trekt).

Met een kabel heb je meestal een goede stabiele verbinding waarbij je met veel minder dingen rekening moet houden, maar het moet wel gezegd worden, een switch of el-cheapo router knalt er ook wel es uit met zwaar dataverkeer dus letten op de kwaliteit van je router/switch is sowieso aan te raden in beide gevallen.

Over Ziggo ik kan niet wachten op 80/10 en 120/? het kan me niet snel genoeg zijn :)
edit:
Oja en synchrone Up en down mogen ze van mij ook mee beginnen, ze willen toch concurreren met glasvezel?
Nou glas heeft ook synchrone Up en down ;) Dus Ziggo opkrikken die hap >:)

[ Voor 8% gewijzigd door alucard.erbacam op 26-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Giem schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:48:
[...]

Ziggo? En telefoonlijn? Neem aan dat je de kabel bedoeld?
Denk ik wel :+ Wij hadden telefoonproblemen en hebben telefoon via Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
alucard.erbacam schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

Precies wat ik bedoel en dan ben je ook nog eens afhankelijk van signaalsterkte, zendvermogen, afstand, dikte van muren, het weer, andere draadloze netwerken die kunnen storen, interferentie van andere draadloze signalen, kwaliteit van je draadloze netwerk kaart of dongle en kwaliteit van je router (hopen dat hij het trekt).

Met een kabel heb je meestal een goede stabiele verbinding waarbij je met veel minder dingen rekening moet houden, maar het moet wel gezegd worden, een switch of el-cheapo router knalt er ook wel es uit met zwaar dataverkeer dus letten op de kwaliteit van je router/switch is sowieso aan te raden in beide gevallen.

Over Ziggo ik kan niet wachten op 80/10 en 120/? het kan me niet snel genoeg zijn :)
edit:
Oja en synchrone Up en down mogen ze van mij ook mee beginnen, ze willen toch concurreren met glasvezel?
Nou glas heeft ook synchrone Up en down ;) Dus Ziggo opkrikken die hap >:)
En niet te vergeten de overhead van draadloos en daarmee, de met vergelijking tot UTP, enorm verhoogde latencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Giem schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:07:
En niet te vergeten de overhead van draadloos en daarmee, de met vergelijking tot UTP, enorm verhoogde latencies.
Was ik inderdaad helemaal vergeten en je hebt er groot gelijk in 50ms is niet vreemd te noemen met draadloos over een beetje afstand :S

Als het enigszins mogelijk is is draad gewoon de beste oplossing.
Eventueel Wlan erbij voor eventuele Laptops maar ook hierbij (mits de aansluitingen goed geregeld zijn) heeft kabel IMHO de voorkeur.

Hier weer een edit om het toch nog even over Ziggo te hebben.
Ben ondertussen (weer) usenet via Eweka aan het gebruiken en met 4 treads (ik deel het abbo) en het gevreesde UBEE modem.
Hiermee haal ik de afgelopen 2 uur een constante snelheid van 2,5 megabyte per seconde met een ping van 16milliseconde.
Ik merk geen verdere vertragingen hierbij dus ik ben tot nu toe blij met Ziggo, ook nog geen uitval gehad van Inet of telefoon :)

[ Voor 28% gewijzigd door alucard.erbacam op 26-10-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:00:
Heb ergens op de Ziggo gebruikersgroep gelezen dat de HD-PVR die nu voor €99 bij een AIE te geleverd wordt de eerste generatie (lees: bug) decoders zijn. Kan iemand mij vertellen hoe deze decoders eigenlijk zijn?
Eigenlijk niet lekker, de Samsungs hebben nogal problemen met het onthouden van de resolutie en wat andere dingetjes en daarnaast zijn de mogelijkheden ook wat beperkt.
Ik zou zeggen pak een gratis (HD) ontvanger en zet die op de slaapkamer neer ofzo en koop gewoon in een winkel een Humax 5050 (of wacht op de opvolger) en koop een smartcard extra erbij en koppel die aan de hoofdkaart.
Hier heb je gewoon volledige opname mogelijkheden met EPG en deze onthoud wel je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:27:
[...]

Eigenlijk niet lekker, de Samsungs hebben nogal problemen met het onthouden van de resolutie en wat andere dingetjes en daarnaast zijn de mogelijkheden ook wat beperkt.
Ik zou zeggen pak een gratis (HD) ontvanger en zet die op de slaapkamer neer ofzo en koop gewoon in een winkel een Humax 5050 (of wacht op de opvolger) en koop een smartcard extra erbij en koppel die aan de hoofdkaart.
Hier heb je gewoon volledige opname mogelijkheden met EPG en deze onthoud wel je instellingen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of het de Cisco batch is van de bugs. Voordat ik zometeen met een slechte ontvanger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgende week maandag komt eindelijk een monteur langs om mijn klapperende Ubee te vervangen (hopelijk door een Arris). Kreng valt steeds vaker weg (en zelfs nu zonder router en pc's eraan).
Heb nu ook steeds vaker dat de groene download LED op rood springt, gelukkig herstart ie dan wel vanzelf, maar 20/25 keer per dag valt de verbinding weg, gewoon erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, is Ziggo weer eens met werkzaamheden in 7512/Enschede bezig zonder dat te vermelden?

Sinds paar dagen vliegt de verbinding er zo nu en dan even kort (halve minuut ofzo) uit.
Vandaag echter al keer of 5-6, waarvan 3 in afgelopen half uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 26-10-2009 19:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Als ik kijk op mijn.ziggo.nl zie ik dat mijn pakketten morgen binnen zouden moeten komen als leverdatum. Iemand een idee hoe relevant en actueel die leverdatums zijn? Zou leuk zijn als morgen de hele meuk binnenkomt aangezien zondag mijn abbo ingaat.

code:
1
2
3
4
ITV Decoder CISCO       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen        27 okt 2009     
ITV Ontvanger met PVR   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
Modem                   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
ITV Startpakket       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen       27 okt 2009

[ Voor 7% gewijzigd door geerttttt op 26-10-2009 20:10 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:12
Raven schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:55:
Hmm, is Ziggo weer eens met werkzaamheden in 7512/Enschede bezig zonder dat te vermelden?

Sinds paar dagen vliegt de verbinding er zo nu en dan even kort (halve minuut ofzo) uit.
Hier ook, en op de Ziggo site staat hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

fsfikke schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Misschien zijn 30 dagen genoeg als je inderdaad elke maand alle Usenet posts bekijkt en alles wat je op dat moment of misschien ooit wel eens zou willen hebben download. Maar bij mij werkt dat niet zo :P
Ik wilde laatst bijvoorbeeld een nieuwe serie kijken, toen was ik wel blij dat ik seizoen 2 gewoon in 720p kon downloaden ook al was het al 360 dagen oud.

Bij 30 dagen retentie en een beperkt aantal groepen heb je gewoon maar een fractie van de content van Usenet. Gigagews heeft 445 dagen retentie, dan kan je je voorstellen hoe ontzettend veel meer je dan beschikbaar hebt.
Mijn commentaar heeft puur te maken met de opmerking "dat je iedere dag moet kijken" bij "slechts" 30 dagen retentie. Dat is dus niet waar.
Het genot van 436+ dagen (Astraweb) heb ik zelf ook.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Raven schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:55:

Ik woon zelf in glanerbrug (enschede dus)
Zondag was de verbinding ook een paar seconden er achter weg.
en volgens mij 10 minuten geleden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
geerttttt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:07:
Iemand een idee hoe relevant en actueel die leverdatums zijn?
Bij mij kwam het pas tien dagen later binnen. Ze zijn niet zo snel met opsturen :)
Pagina: 1 ... 34 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.