Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een PVR besteld voor € 99. Ik heb een smartcard nu met interactieve tv, hdtv, film 1 en digitaal totaal pakket. Volgende week wordt de boel geleverd en dan 2 weken later zeg ik het weer op. Met een 4 mb dat ik nu huidig heb wil ik eens kijken of die 20 mb nou echt daadwerkelijk altijd zo is. Dan heeft het mijn alleen € 35 abo extra gekost voor 1 maand maar ja boeiend. Proefperiode zal ik maar zeggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mennuz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:19:
[...]

Hier ook, en op de Ziggo site staat hier niets over.
Zelfde wijk?
kmichael schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Ik woon zelf in glanerbrug (enschede dus)
Zondag was de verbinding ook een paar seconden er achter weg.
en volgens mij 10 minuten geleden ook.
Hmm, ben dus iig niet de enige...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:41:
Ik heb een PVR besteld voor € 99. Ik heb een smartcard nu met interactieve tv, hdtv, film 1 en digitaal totaal pakket. Volgende week wordt de boel geleverd en dan 2 weken later zeg ik het weer op. Met een 4 mb dat ik nu huidig heb wil ik eens kijken of die 20 mb nou echt daadwerkelijk altijd zo is. Dan heeft het mijn alleen € 35 abo extra gekost voor 1 maand maar ja boeiend. Proefperiode zal ik maar zeggen.
let wel, als je dit wilt doen moet je je aanmelden en direct weer opzeggen :P je zit met 30 dagen opzegtermijn. Het lijkt me wel raadzaam eerst een werkende verbinding te hebben voordat je je weer afmeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:23:
[...]

let wel, als je dit wilt doen moet je je aanmelden en direct weer opzeggen :P je zit met 30 dagen opzegtermijn. Het lijkt me wel raadzaam eerst een werkende verbinding te hebben voordat je je weer afmeld :p
Wat denk jezelf? Ja dat weet. Die gozer bij Ziggo moest ook lachen. Ik kreeg ook nog heel makkelijk telefoonnummer. Boeiend. Ik heb een smartcard volledig voor Interactieve tv, videotheek, film 1 dus die gaat erop. Prima actie meer doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:25:
[...]

Wat denk jezelf? Ja dat weet. Die gozer bij Ziggo moest ook lachen. Ik kreeg ook nog heel makkelijk telefoonnummer. Boeiend. Ik heb een smartcard volledig voor Interactieve tv, videotheek, film 1 dus die gaat erop. Prima actie meer doen.
alleen maak je dan een rekenfout want dan zit je er toch nog 1,5 maand aan vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Soms is het zelfs nog 1 maand na de aanslutings-datum-periode (of hoe dat heet).
Wordt jij dus op 12 januari aangesloten en wil je op 13 januari al opzeggen, dan rekenen ze vanaf 12 februari (als eerste nieuwe dag van een inschrijvingsmaand + 1 maand opzegtermijn en ben je er dus pas op 12 maart vanaf.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lijkt me toch dat dit niet 'soms' kan zijn maar dar zoiets gewoon in de av staat.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
MeNTaL_TO schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:55:
Volgende week maandag komt eindelijk een monteur langs om mijn klapperende Ubee te vervangen (hopelijk door een Arris). Kreng valt steeds vaker weg (en zelfs nu zonder router en pc's eraan).
Heb nu ook steeds vaker dat de groene download LED op rood springt, gelukkig herstart ie dan wel vanzelf, maar 20/25 keer per dag valt de verbinding weg, gewoon erg irritant.
Rood of oranje ? 1 LED is namelijk altijd oranje, das de upload dan denk ik :+
Heb geen problemen met de Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
geerttttt schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:33:
Soms is het zelfs nog 1 maand na de aanslutings-datum-periode (of hoe dat heet).
Wordt jij dus op 12 januari aangesloten en wil je op 13 januari al opzeggen, dan rekenen ze vanaf 12 februari (als eerste nieuwe dag van een inschrijvingsmaand + 1 maand opzegtermijn en ben je er dus pas op 12 maart vanaf.
Zoals ik hier al schreef volgt Ziggo niet de wettelijke regels bij opzeggingen.
Per 1 juli dit jaar mogen de aanbieders die vallen onder de telecomwet maximaal een maand opzegtermijn hanteren als de standaard contractsduur is verlopen. Maar die gaat op de dag van opzegging in. Ziggo hanteert sinds jaar en dag ook een opzegtermijn van een maand, nadat de contracttermijn van 1 of 2 jaar is verlopen. Echter, hier start die termijn van een maand pas op de eerste dag van de volgende maand.
Al met al ben je er dus nooit in 1 maand vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:12:
[...]

Zelfde wijk?

[...]

Hmm, ben dus iig niet de enige...
Vriend van me woont ook in 7512 wijk in enschede en had het zelfde probleem gisterenavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

loyske schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:35:
[...]

Rood of oranje ? 1 LED is namelijk altijd oranje, das de upload dan denk ik :+
Heb geen problemen met de Ubee.
1 is er idd altijd rood/oranje, de andere rechts ervan (download) springt de laatste tijd ook even op rood/oranje, kan dan een minuutje niets doen en springt daarna weer op groen.
En zijn upload kwijt raken gebeurt ook nog steeds erg vaak, vooral als je zit te bellen lijkt het.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:20:
[...]

1 is er idd altijd rood/oranje, de andere rechts ervan (download) springt de laatste tijd ook even op rood/oranje, kan dan een minuutje niets doen en springt daarna weer op groen.
En zijn upload kwijt raken gebeurt ook nog steeds erg vaak, vooral als je zit te bellen lijkt het.
Oud casema gebied? De ubee modem werkt niet correct in dit gebied, deze heeft een probleem met het communiceren met de cmts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:16:
[...]

Vriend van me woont ook in 7512 wijk in enschede en had het zelfde probleem gisterenavond
Okee.

Hmm, als ik "insertnaamdownloadprog" moet geloven heeft het vanacht een paar uur plat gelegen, gaat lekker Ziggo :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
geerttttt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:07:
Als ik kijk op mijn.ziggo.nl zie ik dat mijn pakketten morgen binnen zouden moeten komen als leverdatum. Iemand een idee hoe relevant en actueel die leverdatums zijn? Zou leuk zijn als morgen de hele meuk binnenkomt aangezien zondag mijn abbo ingaat.

code:
1
2
3
4
ITV Decoder CISCO       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen        27 okt 2009     
ITV Ontvanger met PVR   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
Modem                   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
ITV Startpakket       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen       27 okt 2009
Leverdatum zegt niet alles.
Bij mij kwam het een week later binnen dan wat er op internet aangegeven werd. Maar zal bij iedereen wel verschillend zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Weet iemand hoe lang het duurt voordat er gefactureerd wordt vanaf de allereerste dag dat je Ziggo afneemt?
Volgens mijn ziggo loopt mijn abo al vanaf 17 september, maar nergens een afschrijving/factuur te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
deeltje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:50:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat er gefactureerd wordt vanaf de allereerste dag dat je Ziggo afneemt?
Volgens mijn ziggo loopt mijn abo al vanaf 17 september, maar nergens een afschrijving/factuur te vinden...
Mijne loopt al vanaf 1 augustus, nooit wat gezien of gehoord. Heb ze laatst gebeld en ik bleek niet in de facturatie ronde te zitten ofzo. Zouden ze aanpassen, maar is inmiddels meer dan een maand geleden en nog niets gehoord.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geerttttt schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:07:
Als ik kijk op mijn.ziggo.nl zie ik dat mijn pakketten morgen binnen zouden moeten komen als leverdatum. Iemand een idee hoe relevant en actueel die leverdatums zijn? Zou leuk zijn als morgen de hele meuk binnenkomt aangezien zondag mijn abbo ingaat.

code:
1
2
3
4
ITV Decoder CISCO       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen        27 okt 2009     
ITV Ontvanger met PVR   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
Modem                   In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen     27 okt 2009    
ITV Startpakket       In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen       27 okt 2009
Die data zijn niet actueel. Ik heb afgelopen zaterdag mijn installatiepakket ontvangen en als ik nu bij Mijn Ziggo deze data bekijk staat er nog steeds "In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:35:
[...]

Oud casema gebied? De ubee modem werkt niet correct in dit gebied, deze heeft een probleem met het communiceren met de cmts.
Idd, Utrecht West, oud Casema gebied. Maar als dit zo is, waarom weet Ziggo dit zelf dan niet? Maandag komt er nu een monteur (met mag ik hopen een Arris modem), dus hopelijk is dan het probleem eindelijk eens opgelost, maar toch, als het bovenstaande het geval is, dan zou Ziggo eigenlijk niet eens die Ubee moeten leveren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Idd, Utrecht West, oud Casema gebied. Maar als dit zo is, waarom weet Ziggo dit zelf dan niet? Maandag komt er nu een monteur (met mag ik hopen een Arris modem), dus hopelijk is dan het probleem eindelijk eens opgelost, maar toch, als het bovenstaande het geval is, dan zou Ziggo eigenlijk niet eens die Ubee moeten leveren.
Installatiemonteur die hier kwam heeft 2 Ubee's geprobeerd voordat ze een Arris er aan hing, afhankelijk van firmware versie en gebied kan de Ubee niet syncen. Je monteur heeft vast een Arris mee ter test.

Edit: Krijg net een brief van ziggo dat het wat langer duurt om de administratieve situatie bij te werken, ze bieden excuus aan. Ik maak nu een week prettig gebruik van het nieuwe AiE pluspakket, dus mij hoor je niet zeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Loekie op 27-10-2009 17:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Loekie schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:34:
[...]
Edit: Krijg net een brief van ziggo dat het wat langer duurt om de administratieve situatie bij te werken, ze bieden excuus aan. Ik maak nu een week prettig gebruik van het nieuwe AiE pluspakket, dus mij hoor je niet zeuren.
De rekening komt bij iedereen vanzelf een keer na 2-3 maanden. Houd alvast het geld maar apart >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Weet iemand misschien of Ziggo verschillende doorvoersnelheden hanteerd per gebruikt MAC adres? Ik kan het mij niet voorstellen, maar ik heb een hele vreemde situatie.

Als ik de kabelmodem direct aan een PC hang en ik start een torrent download, dan krijg ik vrij snel een grote doorvoersnelheid ( > 300kb/sec up, soms 2mbit down). Speedtest geeft 20mbit aan.

Als ik de kabelmodem door de FritzBox 7270 aan het netwerk hang en ik start dezelfde torrent opnieuw op, dan hangen de up- en downloadsnelheid allebei op 50 kb/s. Gek genoeg geeft speedtest nog steeds zo'n 18 mbit aan als er verder geen gebruik van de lijn gemaakt wordt. Dit zou me doen vermoeden dan de fritzbox gewoon vol zit door de grote hoeveelheid TCP verbindingen die door de NAT heen moeten, maar de processor staat op 70% en ik vind 50 kb/s voor zo'n dure router eigenlijk ook niet kunnen. :?

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 21-09 10:48
probeer eens poorten open te zetten in je fritzbox voor je torrent.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Rainesh schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:37:
probeer eens poorten open te zetten in je fritzbox voor je torrent.
Staan open via uPNP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Laatst online: 20-09 23:24
deeltje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:50:
Zoals volkert het ook heeft aangegeven,
duurt het ongeveer 10/12 weken voor je afschrijving , was in ieder geval bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Lol. Net een leuk telefoontje gehad van Ziggo.

Ziggo:"Meneer Gerrits, goedeavond. Vrijdag aanstaande komt er een monteur bij u langs wegens problemen. Maar ik zit net even in uw modem te kijken. En ik zie helemaal geen fout meldingen meer, dus die monteur hoeft niet langs te komen."

Ik: "Uhm wat?"

Ziggo:"Er staat hier dat u modem kapot is, maar nu werkt hij weer dus ik annuleer de afspraak"

Ik: "Wat denk je zelf? Ik heb nog steeds last van time-outs en een te lage download snelheid. Waarschijnlijk komt dat door die ubee modem die ik heb. Daarom heb ik gebeld, en daarom komt er een monteur langs."

Ziggo:"Oh.... Nou hier staat wat anders. Maar u heeft nu een Ubee modem. Nou die werkt anders prima hoor. Met die arris modem zijn ook heel erg veel problemen en we leveren iedereen ubee modems uit. Dus die arris modem wilt u ook niet omdat al onze energie in die arris gaat."

Ik: "Nou goed we zien het vrijdag wel als de monteur komt."

Ziggo:"Ow u wil dus wel dat de monteur nog steeds komt?"

Ik: "Jep"

Ziggo: "Ow ok. Nou goed dan doen we dat maar. Fijne avond nog meneer."

Het moet niet gekker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:54:
Ziggo:Met die arris modem zijn ook heel erg veel problemen en we leveren iedereen ubee modems uit.
Ik denk dat het eerder andersom is, maar als beide zo slecht zijn, waarom dan niet iedereen aan de Motorola's weer ?
Ik heb geen problemen meer sinds de firmware upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Volkert schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:43:
[...]

De rekening komt bij iedereen vanzelf een keer na 2-3 maanden. Houd alvast het geld maar apart >:)
Wat je gebruikt betaal je, logisch.
Vind het echter toch wel netjes dat ze me een brief sturen met deze mededeling, beter zo dan achteraf nog eens een keer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:00:
[...]

Ik denk dat het eerder andersom is, maar als beide zo slecht zijn, waarom dan niet iedereen aan de Motorola's weer ?
Ik heb geen problemen meer sinds de firmware upgrade :)
Dan ben ik geloof ik blij dat ik volgende week een Motorola modem kan aansluiten :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:07
Ik heb ook sinds augustus AIE. Televisie en internet werkt zonder problemen. Echter telefoon is nog steeds niet overgezet. Heb een paar keer gebeld, en dan blijkt er een technische storing te zijn waardoor men het nog niet kon overzetten. Dat is nu ook al weer een paar weken geleden.
Ben dan wel benieuwd per wanneer ik dan moet betalen. Vanaf het moment dat ik internet heb of wanneer de telefoon overgezet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

EWK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:06:
[...]

Lijkt me toch dat dit niet 'soms' kan zijn maar dar zoiets gewoon in de av staat.
Ja ok, maar ik bedoel bij sommige providers. Ik heb niet de hele ziggo algemene voorwaarden doorgespit.

Mijn ziggo pakket zou vandaag geleverd worden volgens mijn.ziggo.nl , niet gebeurd, maar na een belletje konden ze mij een TNT traceernummer geven. Nu kan ik op de site zien dat hij vandaag binnen is gekomen bij TNT post en hij zal waarschijnlijk morgen bezorgd worden.

Valt dus allemaal nog mee, ik had er namelijk ook niet echt op durven hopen dat het vandaag binnen zou komen, en mijn abbo gaat ook pas zondag in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Weet iemand of Ziggo nu een nutsbedrijf is of detail/consumentenhandel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Lol, TNT werkt ook heerlijk, als ik de pagina refresh staat ineens de helft van de info er in het frans, refresh ik nog is. staat het er in een andere taal.
Lot de paquets, signature, tarif li

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

thefxr schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:03:
Weet iemand of Ziggo nu een nutsbedrijf is of detail/consumentenhandel?
Nutsbedrijf

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Ziggo is toch niet van de overheid of heb ik 't verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het startpakket ontvangen voor "alles-in-1 Plus"
Daarbij zat het Ubee modem.
Ik wil het kabeltje tussen het AOP en de modem vervangen. De nieuwe coax kabel word +/- 6 meter.
Mijn vraag is welke coax kabel kan ik het beste gebruiken?

De kabel moet een goed afgeschermde zijn (ivm andere kabels) maar ik heb ook ergens opgevangen dat deze kabel beter een 50 ohm kan zijn dan de gebruikelijke 75 ohm voor TV. Wie heeft de juiste info voor me?

AOP/Signaalverdeler >> 6 mtr coax >> modem

Welke kabel is het meest geschikt voor dit specifieke doel? Ik mis deze specifieke informatie in de startpost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Vervolg op de mededeling dat mijn Ubee modem er 2-3x per dag spontaan uitklapte:

Ze zagen inderdaad vanuit de helpdesk dat het signaal niet goed was.

Vandaag monteur geweest die aanvulde dat het signaal te hard was en het modem daar af en toe van over zijn nek kan gaan.

Aansluitpunt volledig vervangen, nieuwe splitter (een zilverkleurig blokje) erop en de boel opnieuw aangesloten.

De antenneversterker, een aparte witte doos nog uit het begintijdperk van Ziggo/Casema kabelinternet, mocht nog even blijven zitten. Mochten er problemen zijn met de TV, dan moest ik TV-antennestekker maar in het nieuwe zilveren blokje prikken, want die oude versterkers worden niet meer ondersteund.

Monteur heeft na alles aansluiten nog gebeld naar de centrale om de signaalwaarde uit te laten lezen, en die is nu 46,7 (dB?) wat heel netjes schijnt te zijn.

Nieuwsgroepen met 8 Eweka lijntjes halen nu 4800-5000 kByte/s, dus alles ziet er weer goed uit! Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat ze dat wel degelijk weten als geen ander. Maar dit is slechte reclame natuurlijk voor een relatief nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
tiguan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:
[...]

Een eneco, essent e.d. ook niet, maar zijn wel nutsbedrijven. Een bedrijf dat je een dienst verleent, die je elke dag gebruikt om te leven valt daar onder te scharen. Getuige de subsidies die de allerarmsten krijgen om het internet op te kunnen, zou je kunnen zeggen dat ISP's daar ook onder vallen. Of dat helemaal terecht is, is een 2e.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

tiguan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:
[...]

De term "nutsbedrijven" zegt niks over de eigenaar. Het zijn slechts bedrijven die voorzieningen leveren van algemeen nut, zoals water, stroom, gas, en tegenwoordig wordt daar dus ook vaak internet onder geschaard.

Het kunnen zowel particuliere bedrijven zijn, als bedrijven in handen van de overheid.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:47
Toen bij Tros Radar het hele verhaal over Ziggo op tv was er aan het einde van de uitzending een oproep om je Ziggo klacht te mailen naar een speciaal adres, daarna zou Radar de klacht doorspelen aan Ziggo.

Omdat ik al vanaf begin December bezig ben met het terug vragen van 1 van de 2x gerekende Aansluitkosten en een deel van het Abonnementen geld omdat er al gerekend werd vanaf de datum dat ik nog niet aangesloten was en dus nog geen dienst af nam. Heb ik per mail deze klacht nog maar een keer ingestuurd.

Wat schetst mijn verbazing zaterdag ochtend rond 09u gebeld door Ziggo met het verhaal u had een klacht etc. verhaal nog een keer verteld. En werd mij beloofd dat het bedrag gecrediteerd werd binnen 48h (te zien via Mijn Ziggo) ik heb die mevrouw aan de lijn verteld dat ik dit vaker gehoord heb.. maar heb het een kans gegeven.. en jawel hoor zaterdag middag stond er op mijn Ziggo:

Totaal openstaand bedrag € -46,71

Ze kunnen het dus wel,, alleen jammer dat er dan weer druk achter moet zitten van een televisie programma.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44
Gisteren van Concepts te horen gekregen dat mijn internet abonnement t/m 23 maart 2010 loopt. Dit komt omdat ik 23 maart 2009 mijn abonnement bij concepts gewijzigd heb (ipv tv+internet naar internet) door deze wijziging schijn ik weer een jaar vast te zitten. :(

Weet iemand of het mogelijk is dat ik me nu al bij Ziggo aanmeld en per 1 april 2010 laat ingaan, zodat ik alsnog gebruik kan maken van deze mooie cisco hd pvr ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 22:54
Eskiya schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:36:
Gisteren van Concepts te horen gekregen dat mijn internet abonnement t/m 23 maart 2010 loopt. Dit komt omdat ik 23 maart 2009 mijn abonnement bij concepts gewijzigd heb (ipv tv+internet naar internet) door deze wijziging schijn ik weer een jaar vast te zitten. :(
Het komt mij voor dat Concepts een beetje verouderd 'concept' mbt de abonnementen hanteert...
Knip en plak van http://www.telecomwereld.nl/n0002996.htm :
Voor abonnementen voor mobiele telefonie en internet gaat juli 2009 een opzegtermijn gelden van één maand na de oorspronkelijke contractperiode. Dit wetsvoorstel is gisteren behandeld in de Eerste Kamer. Nu worden abonnementen voor internet soms automatisch een jaar verlengd, terwijl voor mobiele telefonie een opzegtermijn van drie maanden geldt. Dat vereist vooral bij overstappen met nummerbehoud enige planning.

Beetje flauw en wellicht niet terecht als ze bij een pakketwijziging weer een nieuw ''eerste contractjaar'' hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Eskiya schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:36:

Weet iemand of het mogelijk is dat ik me nu al bij Ziggo aanmeld en per 1 april 2010 laat ingaan, zodat ik alsnog gebruik kan maken van deze mooie cisco hd pvr ??
Maart is geen Juli zullen ze tegen je zeggen. :(
En op vraag 2, gewoon proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:
Vervolg op de mededeling dat mijn Ubee modem er 2-3x per dag spontaan uitklapte:

Ze zagen inderdaad vanuit de helpdesk dat het signaal niet goed was.

Vandaag monteur geweest die aanvulde dat het signaal te hard was en het modem daar af en toe van over zijn nek kan gaan.

Aansluitpunt volledig vervangen, nieuwe splitter (een zilverkleurig blokje) erop en de boel opnieuw aangesloten.

De antenneversterker, een aparte witte doos nog uit het begintijdperk van Ziggo/Casema kabelinternet, mocht nog even blijven zitten. Mochten er problemen zijn met de TV, dan moest ik TV-antennestekker maar in het nieuwe zilveren blokje prikken, want die oude versterkers worden niet meer ondersteund.

Monteur heeft na alles aansluiten nog gebeld naar de centrale om de signaalwaarde uit te laten lezen, en die is nu 46,7 (dB?) wat heel netjes schijnt te zijn.

Nieuwsgroepen met 8 Eweka lijntjes halen nu 4800-5000 kByte/s, dus alles ziet er weer goed uit! Ik ben blij :)
Kan je nog op een normale manier internetten als je news lijnen volledig open hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:19:
De kabel moet een goed afgeschermde zijn (ivm andere kabels) maar ik heb ook ergens opgevangen dat deze kabel beter een 50 ohm kan zijn dan de gebruikelijke 75 ohm voor TV. Wie heeft de juiste info voor me?
Kabel heeft een specifieke demping nodig en dat is altijd 75 ohm, 50 ohm kan reflecties geven en dat wordt duidelijk zichtbaar op je scherm, maar ook het modem kan over zijn nek gaan.
Een leuk probleempje als je dit als storings monteur tegen komt, ik heb het 2 keer meegemaakt en je moet dit weten, anders dan zoek je je helemaal suf :)

Altijd coax-12 gebruiken en nog beter Hirschmann Koka 799, die heeft nog betere HF demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
Over 2 weken zou ik het installatiepakket ontvangen voor een alles in 1 EXTRA pakket. Zou iemand mij kunnen vertellen welke kabels erbij worden geleverd en hoe lang deze zijn?
Zou dit graag willen weten zodat ik in alle rust de kabels kan aanleggen zodat ik over 2 weken alleen maar hoeft in te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Flex schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:11:
Over 2 weken zou ik het installatiepakket ontvangen voor een alles in 1 EXTRA pakket. Zou iemand mij kunnen vertellen welke kabels erbij worden geleverd en hoe lang deze zijn?
Zou dit graag willen weten zodat ik in alle rust de kabels kan aanleggen zodat ik over 2 weken alleen maar hoeft in te pluggen.
Van het coax punt tot aan de modem 50 cm en 15 mtr utp/netwerkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
thefxr schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:58:
[...]
Wellicht handig om te weten ivm handiger plaatsing van de modem: van het coax-punt tot aan de modem inmiddels door mij vervangen door 5 meter Hirschmann Koka 799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
thefxr schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

En een bos telefoonkabel en aansluitdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor mensen met een Ubee modem, ik kan inloggen op de webinterface via: http://10.174.60.100
Dit adres van een Ziggo medewerker gekregen. Kan zijn dat het per modem anders is :?
Hier (met Chrome) vraag hij om een login, maar ik krijg de pagina wel binnen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 10:31

Lightah

Strikes Again

Hier in Amersfoort is bij mij de snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd. Ze hebben nog enkele dagen en dan ga ik ze maar eens opbellen. Het was hier voor die verhogingen altijd stabiel (19,5 / 2,8 mbit). Maar de laatste tijd is de snelheid vooral 's avonds rond deze tijd erg instabiel (8-16 mbit).
jelmervos schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:04:
Voor mensen met een Ubee modem, ik kan inloggen op de webinterface via: http://10.174.60.100
Dit adres van een Ziggo medewerker gekregen. Kan zijn dat het per modem anders is :?
Hier (met Chrome) vraag hij om een login, maar ik krijg de pagina wel binnen.
Werkt hier met Ubee iig niet.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lightah schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:30:
Hier in Amersfoort is bij mij de snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd. Ze hebben nog enkele dagen en dan ga ik ze maar eens opbellen. Het was hier voor die verhogingen altijd stabiel (19,5 / 2,8 mbit). Maar de laatste tijd is de snelheid vooral 's avonds rond deze tijd erg instabiel (8-16 mbit).
Ah, ben benieuwd. Woon zelf ook in Amersfoort en heb Ai1-Plus, heb nog geen snelheidsverhoging, wel nieuw modem (Ubee dus) gekregen.
Werkt hier met Ubee iig niet.
Jammer, ik krijg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2eov3hv.png
ASP pagina welke (volgens de source) in Frontpage gemaakt is :X

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 28-10-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

net hele rataplan binnen gekregen, linksys router hangt al aan de ubee modem en download upload via g netwerk is inderdaad niet echt snel :) maar met utp eraan haal ik 50/5 netjes.
alleen downloaden van hun binary server gaat bokke traag met 4kb/s :S
moet nu nog de cisco pvr instellen \o/ en dan zijn we hier voorlopig even klaar. nog achterhalen waarom dat downen zo traag gaat maar goed dat komt wel.
hmm gaar maar de news server komt terug met authentication required :S never mind moest me mijnziggo acount opgeven met @ziggo.nl erachter. gaar dat ze authentication willen ipv kijken of je in hun segment zit..

nu nog een gigabit switch erop ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mutsje op 28-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Hmm net wat DNS gekut, hij laadde maar de helft van de sites en dan ook nog eens voor de helft. Nu maar op OpenDNS gezet en voila weer internet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb vandaag ook de hele ziggo alles in 1 meuk gekregen inclusief interactieve televisie.

Nu zat er ook een kabel-wandcontactdoos bij om je huidige (onze hoofdkabel komt uit in die wandcontactdoos ipv bij velen in de meterkast) contactdoos mee te vervangen.

Nu heb ik voor nu alleen de decoder + interactieve tv aangesloten (met de retourgeschikte versterker dus), en dat gaat tot nu toe prima met de oude kabel-wandcontactdoos.

Weet iemand of het echt nodig is om die wandcontactdoos te vervangen? Of kan ik net zo goed de oude laten zitten? decoder gaf aan dat de signaalsterkte 88% was trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jelmervos schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Ah, ben benieuwd. Woon zelf ook in Amersfoort en heb Ai1-Plus, heb nog geen snelheidsverhoging, wel nieuw modem (Ubee dus) gekregen.

[...]

Jammer, ik krijg dit te zien:
[afbeelding]
ASP pagina welke (volgens de source) in Frontpage gemaakt is :X
Krijg je dit altijd te zien of alleen als je de modem reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 01:07:
[...]

Krijg je dit altijd te zien of alleen als je de modem reset?
Altijd, heb al tijden geen modem reset meer gedaan. Het kan zijn dat het IP bij iedereen anders is, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

geerttttt schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:10:
Ik heb vandaag ook de hele ziggo alles in 1 meuk gekregen inclusief interactieve televisie.

Nu zat er ook een kabel-wandcontactdoos bij om je huidige (onze hoofdkabel komt uit in die wandcontactdoos ipv bij velen in de meterkast) contactdoos mee te vervangen.

Nu heb ik voor nu alleen de decoder + interactieve tv aangesloten (met de retourgeschikte versterker dus), en dat gaat tot nu toe prima met de oude kabel-wandcontactdoos.

Weet iemand of het echt nodig is om die wandcontactdoos te vervangen? Of kan ik net zo goed de oude laten zitten? decoder gaf aan dat de signaalsterkte 88% was trouwens.
Hangt er vanaf hoe oud je oude WCD is. Dat ding wat je opgestuurd hebt gekregen is iig aan te bevelen voor snelle verbindingen en iTV, dus het is wel aan te raden om die ook te monteren. Je kan trouwens ook alleen het binnenwerkje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Timmert schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:19:
[...]

Hangt er vanaf hoe oud je oude WCD is. Dat ding wat je opgestuurd hebt gekregen is iig aan te bevelen voor snelle verbindingen en iTV, dus het is wel aan te raden om die ook te monteren. Je kan trouwens ook alleen het binnenwerkje vervangen.
Het retoursignaal van itv wordt door oude 2 gats dozen voor een deel weggefilterd. Vervangen dat ding dus, weet je zeker dat het goed is en scheelt hoop onnodige storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Een user hier op het forum vroeg ons om even een mailtje te sturen naar radar als je klachten had.

Met het idee dat het nooit kwaad kan heb ik dat gedaan. Beetje gek vond ik het wel want ik voelde mij nogal een beroepszeikerd.

Ik had problemen met mijn samsung 360 decoder.

-HD zenders liep het geluid niet gelijk met het beeld
-Er slis geluid, niet om aan te horen.
-geluid viel soms weg
-altijd de E19 melding bij opstarten.

Het was dat praktisch onmogelijk om naar HD zenders te kijken. ned1,2,3 klonken als een tell sell programma met voice over in het nederlands.

Nu had ik al 4 keer gebeld met ziggo over dit probleem dat ik een nieuwe wilde die wel goed werkt. (ik had de decoder via ziggo) maar kreeg telkens terug dat ze niet aan ruilen deden, werd over en weer gestuurd tussen de technische helpdesk en de administratie maar waar het op neer kwam was dat ik maar gewoon moest wachten op een firmware update..

Ik wachten al een jaar, Lang genoeg gewacht dacht ik zo.

MAAR vanmorgen kreeg ik telefoon. Het was ziggo!

Ze gaven aan dat ik een mailtje had gestuurd naar radar. Ze erkende het probleem en in de loop van de week kan ik een nieuwe decoder verwachten in de vorm van een Humax.

Eindelijk! :D

Het klagen bij radar heeft nota bene toch zij vruchten afgeworpen. Als ze het nou gewoon hadden gedaan toen ik de helpdesk belde had een hoop moeite gescheeld maar ik ben erg blij dat ik nu een nieuwe krijg.

Desondanks toch blij met ziggo O+

Eindelijk dat eeuwige gezeur van familieleden over dat zogenoemde "klere ding" kwijt. Het is best vermoeiend als je er wel wat aan wilt doen maar vrijwel machteloos staat.

Verder draait mijn internet hartstikke goed (a1e) op volle snelheid en telefoon heb ik al helemaal geen problemen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door ikbengoofy op 29-10-2009 11:41 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 21-09 13:27
ikbengoofy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:34:
Een user hier op het forum vroeg ons om even een mailtje te sturen naar radar als je klachten had.

Met het idee dat het nooit kwaad kan heb ik dat gedaan. Beetje gek vond ik het wel want ik voelde mij nogal een beroepszeikerd.

Ik had problemen met mijn samsung 360 decoder.

-HD zenders liep het geluid niet gelijk met het beeld
-Er slis geluid, niet om aan te horen.
-geluid viel soms weg
-altijd de E19 melding bij opstarten.

Het was dat praktisch onmogelijk om naar HD zenders te kijken. ned1,2,3 klonken als een tell sell programma met voice over in het nederlands.

Nu had ik al 4 keer gebeld met ziggo over dit probleem dat ik een nieuwe wilde die wel goed werkt. (ik had de decoder via ziggo) maar kreeg telkens terug dat ze niet aan ruilen deden, werd over en weer gestuurd tussen de technische helpdesk en de administratie maar waar het op neer kwam was dat ik maar gewoon moest wachten op een firmware update..

Ik wachten al een jaar, Lang genoeg gewacht dacht ik zo.

MAAR vanmorgen kreeg ik telefoon. Het was ziggo!

Ze gaven aan dat ik een mailtje had gestuurd naar radar. Ze erkende het probleem en in de loop van de week kan ik een nieuwe decoder verwachten in de vorm van een Humax.

Eindelijk! :D

Het klagen bij radar heeft nota bene toch zij vruchten afgeworpen. Als ze het nou gewoon hadden gedaan toen ik de helpdesk belde had een hoop moeite gescheeld maar ik ben erg blij dat ik nu een nieuwe krijg.

Desondanks toch blij met ziggo O+

Eindelijk dat eeuwige gezeur van familieleden over dat zogenoemde "klere ding" kwijt. Het is best vermoeiend als je er wel wat aan wilt doen maar vrijwel machteloos staat.

Verder draait mijn internet hartstikke goed (a1e) op volle snelheid en telefoon heb ik al helemaal geen problemen mee.
Als je sinds 3 weken gewoon je tuner had geupdate met de nieuwste firmware waren je problemen ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Giem schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Als je sinds 3 weken gewoon je tuner had geupdate met de nieuwste firmware waren je problemen ook over.
Dat het bij jou het geval is is mooi, bij mij niet.

meteen gedaan toen uiteraard.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

ook mijn ouders zijn op ziggo overgestapt, eerst naar internet z3 (voor overlap, eerste twee maanden gratis wat achteraf niet had gehoeven omdat het toch tegenwoordig allemaal binnen een dag omgezet kan worden) daarna naar alles in 1 wat ik morgen ga aansluiten. Heb alleen wel gehoord dat ze een motorola modem hebben ontvangen :? (we hadden al eerder een ubee gehad bij internet z3) nu maar hopen dat ze niet het telefoonnummer aan het mac adres van het nieuwe modem hebben gekoppeld. We zullen zien. Tot dusver best wel tevreden, upload bleef achter gebeld - is aan gewerkt / word aan gewerkt en is verbeterd. Problemen met telefoon lijn(bleek aan kpn te liggen, lijn 20 jaar zonder problem je stapt over en er gaan op eens dingen mis 8)7 ok, telefoon centrale die er hing is ook niet de jongste meer. zal wel toevallig zijn) iig was de ziggo helpdesk duidelijk en helder. Tot dusver bij mijn ouders...

Bij mijn broer die al bij ziggo zat; had telefoon erbij gevraagd, kreeg opeens een heel nieuw welkoms pakket toegestuurd. Dus hij kijkt nu op de slaapkamer ook digitaal dmv de nieuwe gratis extra ontvanger + smartcard van ziggo. :z modem alhoewel identiek model moest wel omgewisseld worden vanwege mac adres <-> telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr_Light op 30-10-2009 00:54 . Reden: spelling ]

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 8 oktober een bestelling van Alles-in-1 extra gedaan, heden 29-10-2009 nog steeds geen pakket. Ben wel in het bezit van een Track & trace nummer, maar die werkt uiteraard niet...

Het lijkt wel alsof die hele bestelprocedure bij ziggo één grote flop is. Ik heb dus telefonisch besteld met HD-PVR voor 99 euro. De bestelling zou direct zichtbaar zijn bij "mijn orders" in mijn ziggo (ik was al televisie Z2 klant). Omdat ik 2 weken in het buitenland verbleef, kon ik ziggo niet bellen. Heb dus 2 maal over een mail gestuurd. in de eerste mail kreeg ik als reactie: "Alles is goed doorgekomen en het pakket wordt direct na terugkomst opgestuurd". in de 2e mail stond dat de HD-PVR niet goed besteld was en dat hiervoor een nalevering zou worden gedaan....
Okee, dus afgelopen zaterdag direct gebeld en alles stond nu wel goed in het systeem: Alles in 1 extra met HD-PVR. Op 27-10-2009 zou ik het paket ontvangen. Tot op heden geen TNT-courreur. En er staat uiteraard ook nog niets bij "mijn orders".

Misschien wordt het voor ziggo eens tijd die bestelprocedure onder handen te nemen én met een andere leverancier in zee te gaan.

Hieraan wil ik toevoegen dat bij Alice (mijn huidige provider) het modem 2 werkdagen na bestelling al geleverd was. Dit was bij het vervangende modem ook het geval. Ziggo is echt, echt, echt TRAAAAAAAAG met levering (de snelheid is uiteraard wel okeeee, hoop ik tenminste :-P)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je nou gewoon een monteur had laten komen had die het zooitje meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Timmert schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:20:
Da's hier ook goed bevallen inderdaad, zeker omdat in Enschede de Ubee's nog wel eens probleempjes vertonen volgens de betreffende monteur kon er direct een Arris uit de auto gehaald worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als ze nou een keer een actie hebben met een gratis monteur dan ben ik er bij. Heb er geen €100 voor over. Een ontvanger heb ik al, dus daar heb ik niets aan. Doe mij maar een gratis monteur. ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Hmm vandaag de brief in huis gekregen dat we zouden overstappen en alles, klopt prima, maar er staat ook in dat we een pakket met nieuwe modem krijgen? Die hebben we al zeg maar, dus krijgen we nou nóg een pakket met een tweede modem? Zou me niet eens heel erg verbazen, gezien de administratie van dat soort dingen wel vaker niet klopt :P (en niet alleen bij Ziggo ;))

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Gisteren bij een verkooppunt een all in pakket gehaald, de modem aangesloten en alle lampjes branden, vandaag maar eens gebeld voor de activatiecode en WW, deze gekregen die bij hun in de brief stonden,maar ze doen het nog niet, omdat de akkoord datum op 5 Nov staat.
Betekent dit dat internet pas echt werkt na 5 Nov, ik heb hier weleens gelezen dat het gelijk kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Het is je niet bekend dat die vanaf 1 okt 100 euro kostten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Oh, dan kost ik dus vanaf 1 oktober 100 euro. Weer wat geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Heb het alles in 1 pakket inmiddels ook een paar dagen in huis. levering stond in eerste instatie op de 15e. De 20e gebeld, en mij is toegezegd dat ik het afgelopen week in huis zou krijgen. De 24e stond de postbode voor de deur, maar was zelf niet thuis. Afgelopen maandag alles in ontvangst genomen. Aangesloten, en alles werkt naar behoren.

Dus de levering was een paar dagen te laat, maar verder werkt alles prima. De bestelstatus op de website is dus niet echt actueel. Maar verder tot op heden geen klagen.

Nu nog even wachten op het overzetten van m'n telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
thefxr schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Het is je niet bekend dat die vanaf 1 okt 100 euro kostten?
Vanaf week 41 ja, week 40(tot 4 okt) niet. Dus hier is idd installmonteur niet gratis...
Zelf op 2-10 besteld, orderuitval, telefonisch nieuwe inlog met toch gratis monteur.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:03:
Ik heb op 8 oktober een bestelling van Alles-in-1 extra gedaan, heden 29-10-2009 nog steeds geen pakket. Ben wel in het bezit van een Track & trace nummer, maar die werkt uiteraard niet...

Het lijkt wel alsof die hele bestelprocedure bij ziggo één grote flop is. Ik heb dus telefonisch besteld met HD-PVR voor 99 euro. De bestelling zou direct zichtbaar zijn bij "mijn orders" in mijn ziggo (ik was al televisie Z2 klant). Omdat ik 2 weken in het buitenland verbleef, kon ik ziggo niet bellen. Heb dus 2 maal over een mail gestuurd. in de eerste mail kreeg ik als reactie: "Alles is goed doorgekomen en het pakket wordt direct na terugkomst opgestuurd". in de 2e mail stond dat de HD-PVR niet goed besteld was en dat hiervoor een nalevering zou worden gedaan....
Okee, dus afgelopen zaterdag direct gebeld en alles stond nu wel goed in het systeem: Alles in 1 extra met HD-PVR. Op 27-10-2009 zou ik het paket ontvangen. Tot op heden geen TNT-courreur. En er staat uiteraard ook nog niets bij "mijn orders".

Misschien wordt het voor ziggo eens tijd die bestelprocedure onder handen te nemen én met een andere leverancier in zee te gaan.

Hieraan wil ik toevoegen dat bij Alice (mijn huidige provider) het modem 2 werkdagen na bestelling al geleverd was. Dit was bij het vervangende modem ook het geval. Ziggo is echt, echt, echt TRAAAAAAAAG met levering (de snelheid is uiteraard wel okeeee, hoop ik tenminste :-P)!
De 22ste telefonisch besteld, en gisteren een briefje van de postbode, vandaag dus even langs het postkantoor om mijn ziggo pakket op te halen.

Ik zou dus als ik jou was even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is er iemand hier die mij kan vertellen in hoeverre het problemen op kan leveren (bijvoorbeeld met te sterk signaal of ingetraind modem oid) als ik mijn modem een stuk DICHTER bij de centrale plaats? Situatie is namelijk zo:
Kabel (die groene) komt binnen in de meterkast, en loopt zonder onderbreking door naar het AOP in de woonkamer. Leuk, maar het zou een stuk makkelijker zijn als ik het AOP in de meterkast kon zetten. Daar staat namelijk sinds kort ook mijn router te zoemen ;)
De spullen heb ik in huis (inclusief hoofddoos, splitter, extra dozen en wat diens meer zij) dus dat zou moeten lukken. Ik weet alleen niet of het ook gaat werken. Normaal gezeggen zou ik zelf ook zeggen "probeer het uit", maar aangezien het hier om een onderbreking van de groene coax en een verplaatsing van het AOP gaat (wat volgens mij normaal door een installateur gedaan moet worden) wil ik het toch graag zeker weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
The Eagle schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:32:
Is er iemand hier die mij kan vertellen in hoeverre het problemen op kan leveren (bijvoorbeeld met te sterk signaal of ingetraind modem oid) als ik mijn modem een stuk DICHTER bij de centrale plaats? Situatie is namelijk zo:
Kabel (die groene) komt binnen in de meterkast, en loopt zonder onderbreking door naar het AOP in de woonkamer. Leuk, maar het zou een stuk makkelijker zijn als ik het AOP in de meterkast kon zetten. Daar staat namelijk sinds kort ook mijn router te zoemen ;)
De spullen heb ik in huis (inclusief hoofddoos, splitter, extra dozen en wat diens meer zij) dus dat zou moeten lukken. Ik weet alleen niet of het ook gaat werken. Normaal gezeggen zou ik zelf ook zeggen "probeer het uit", maar aangezien het hier om een onderbreking van de groene coax en een verplaatsing van het AOP gaat (wat volgens mij normaal door een installateur gedaan moet worden) wil ik het toch graag zeker weten :)
Ik heb toen ik in deze woning ging wonen de groenekabel van de woonkamer naar de meterkast verplaatst. Dit heb ik gedaan door in de woonkamer de groenekabel los te maken, toen onder de grond deze in zijn geheel verplaatst naar de meterkast (gaatje naar boven) toen weer netjes op de orginele casema doos vast gemaakt. Geen onderbreking dus. Werkt hier prima.

Suc7,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nouu we zijn paar dagen verder en weer is de straatkast van Ziggo kapot geschopt, weer geen tv dus. Gebeld dit keer wouden ze monteur naar mij sturen. Ik zo das prima maar dat heeft geen nut want het ligt niet bij mij maar jah hij wou er niks van weten er moest een monteur komen nou ja prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik heb al de hele week last van packet loss. Pagina's laden daardoor heel traag. De ruwe snelheid is nog wel goed, maar door de vele packetloss (10%) heel iritant. Ik zit hier in Zoetermeer.

Meer mensen hier last van?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 23:15

Sa1

Chilly_Willy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:03:
Ik heb al de hele week last van packet loss. Pagina's laden daardoor heel traag. De ruwe snelheid is nog wel goed, maar door de vele packetloss (10%) heel iritant. Ik zit hier in Zoetermeer.

Meer mensen hier last van?
nope, utrecht leidsche rijn iig niet, toevallig de hele week lekker online aan het gamen geweest 's avonds... niets aan 't handje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
WeAreLegion schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:45:
Nouu we zijn paar dagen verder en weer is de straatkast van Ziggo kapot geschopt, weer geen tv dus. Gebeld dit keer wouden ze monteur naar mij sturen. Ik zo das prima maar dat heeft geen nut want het ligt niet bij mij maar jah hij wou er niks van weten er moest een monteur komen nou ja prima hoor.
Ben nu toch benieuwd in wat voor buurt je woont :?
Dan ga ik daar met een grote boog omheen >:)
Wel balen anders, tijd voor een cameraatje :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Loekie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:45:
[...]

Ben nu toch benieuwd in wat voor buurt je woont :?
Dan ga ik daar met een grote boog omheen >:)
Wel balen anders, tijd voor een cameraatje :)
Ik woon in de binnenstad van Amersfoort, hele nette buurt eigenlijk maar het is jammer dat er gewoon na het stappen veel van die klote jongeren zijn die dan gelijk zin krijgen om overal tegen te schoppen. Maar goed zie wel weer wanneer het opgelost is ze zijn niet bijster rap er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

De 22ste telefonisch besteld, en gisteren een briefje van de postbode, vandaag dus even langs het postkantoor om mijn ziggo pakket op te halen.

Ik zou dus als ik jou was even bellen.
dat heb ik al gedaan. Er werd toen beantwoord door iemand die nauwelijks Nederlands kon. "Meneer, pakket komt. U ongeduldig meneer." 8)7
Je gaat er toch niet vanuit dat het zooooo lang duurt. Daarbij komt dat een monteur 99 euro is op het moment. Dat is toch belachelijk :-P hoe je het ook wendt of keert ;) Telefonisch was me trouwens ook verteld dat zonder monteur de levering sneller zou gaan }:O

Overigens nog steeds volgens track & trace; Melding niet gevonden (in het hoofdgeheugen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Vreemd, ik haalde net telkens zo'n 38mbps op speedtest.net
Kies ik is een andere server (portugaal in nederland), haal ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606625053.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

En nu koos ik is amsterdam, krijg ik dit!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606626619.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Voor de mensen die problemen hebben/hadden met een uitvallende verbinding, hoe vaak en wanneer was dat ?

Mijn verbinding viel net ook ff weg voor 10-15 seconden ofzo.

Edit: tijdens het posten van dit bericht viel hij opnieuw (vlak na de vorige keer dus) 2 keer zo'n halve minuut tot minuut of meer weg.

[ Voor 29% gewijzigd door geerttttt op 29-10-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Nou de monteur is net geweest.

Heb wat nieuws en ook wat anders.

Krijg geen Arris modem want die zijn er niet meer. Alle verhalen dat mensen nog wel Arris krijgen is onzin. De reden dat ik veel time-outs heb is omdat ik in Amersfoort woon. Iedereen in Amersfoort heeft daar last van...

Over het feit dat ik geen max stabiele snelheid haal in usenet. Was mijn eigen probleem. Als speedtest.ziggo een goede snelheid geeft is het voor hun afgedaan.

Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Daarnaast zei de monteur het volgende:

"Dinsdag 3 November wordt de snelheid in Amersfoort geupgrade naar 120 Mbit. Kleine kans dat je nog iets later zit (tot vrijdag 6 november). Maar in principe is het dan ok. Alle problemen met time-outs e.d. zijn dan ook opgelost. Zo niet even bellen en dan komen we weer langs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pgerrits schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:47:
Krijg geen Arris modem want die zijn er niet meer. Alle verhalen dat mensen nog wel Arris krijgen is onzin. De reden dat ik veel time-outs heb is omdat ik in Amersfoort woon. Iedereen in Amersfoort heeft daar last van...
Ik woon ook in Amersfoort, maar heb totaal geen time-outs. Mijn modem is redelijk stabiel en zelfs 's avonds is de snelheid maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
jelmervos schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:15:
[...]
Ik woon ook in Amersfoort, maar heb totaal geen time-outs. Mijn modem is redelijk stabiel en zelfs 's avonds is de snelheid maximaal.
Ik zeg alleen wat de monteur zegt he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb gister alles in 1 extra besteld met premium router (netgear geval) voor 99 euro. Maar dacht er eigenlijk vanochtend pas aan om eens te kijken wat dat ding bij een webwinkel kost. Bij Azerty bleek die dus 70 euro te kosten, scheelt een hoop. Ik heb dadelijk 7 dagen bedenktijd (nadat ik de bevestigingsbrief binnen heb)

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om alleen de premium router te annuleren bij mijn bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:47:
Nou de monteur is net geweest.

Heb wat nieuws en ook wat anders.

Over het feit dat ik geen max stabiele snelheid haal in usenet. Was mijn eigen probleem. Als speedtest.ziggo een goede snelheid geeft is het voor hun afgedaan.

Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Daarnaast zei de monteur het volgende:

"Dinsdag 3 November wordt de snelheid in Amersfoort geupgrade naar 120 Mbit. Kleine kans dat je nog iets later zit (tot vrijdag 6 november). Maar in principe is het dan ok. Alle problemen met time-outs e.d. zijn dan ook opgelost. Zo niet even bellen en dan komen we weer langs."
Flink harde leugen van de monteur. Iedereen in casema gebied lijkt problemen te hebben met ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-09 15:07
Ziggo is weer aan het knoeien hier in de buurt (256x) volgens mij; Ik had net bijna 1MB/s upload in totaal met Bitorrent. Gek genoeg geeft speedtest.net met meerdere servers errors...

edit: Zeg maar gerust een hoop errors; sites laden ook niet goed, zo maar is het hele verhaal resetten...

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 30-10-2009 10:53 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:46:
[...]

Flink harde leugen van de monteur. Iedereen in casema gebied lijkt problemen te hebben met ubee.
Nog geen 1,5 week geleden zei de monteur hier(Enschede) dat het vaker voorkwam dat Ubee's niet willen syncen wegens firmware-probleem. Ze heeft toen netjes een Arris geplaatst :)
Voormalig @home als ik me niet vergis.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:46:
[...]

Heb net een week alles-in-1 plus en een Ubee modem er bij geleverd gekregen. Lastig om over zo'n korte periode een oordeel te vellen maar de verbinding is rock solid tot nu toe. Den Haag is voormalig Casemagebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-09 15:07
Hier ook weer stabiel na resetten, alleen haal ik nu 20/1 ipv 50/5 (direct op het modem met ETH).
Vanavond het zaakie maar weer eens helemaal uit zetten en morgenochtend weer aan, dat hielp de vorige keer ook toen ik 3 Ziggo busjes zag staan bij de wijkkast om de hoek.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:49:
[...]

Heb net een week alles-in-1 plus en een Ubee modem er bij geleverd gekregen. Lastig om over zo'n korte periode een oordeel te vellen maar de verbinding is rock solid tot nu toe. Den Haag is voormalig Casemagebied.
Bij een plus abbonnement worden niet alle kanalen gebruikt door het modem. En juist bij die kanaalbundeling schijnt het fout te gaan.

Voorlopig even niet upgraden naar extra dus (als je dat van plan was)
Loekie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Nog geen 1,5 week geleden zei de monteur hier(Enschede) dat het vaker voorkwam dat Ubee's niet willen syncen wegens firmware-probleem. Ze heeft toen netjes een Arris geplaatst :)
Voormalig @home als ik me niet vergis.
"Ze" ? >:) een vrouwelijke monteur? :9

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Affirmative!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn de betere over het algemeen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607521550.png

Hier sinds vanavond het ubee modem geplaatst en het lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan.

(zit er nu gewoon een heatpipe in de ubee??)

[ Voor 10% gewijzigd door Giem op 30-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Vanmiddag gebeld naar ziggo, blijkt dat die data/tv-radio/radio splitter die je op je wanddoos kunt klikken niet hoeft te bevestigen als je ook dat interactieve televisie hebt... lost waarschijnlijk het e.e.a. aan problemen hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:49:
[...]

dat zijn de betere over het algemeen 8)
Ze kwam behoorlijk kundig over :)
Het viel me op dat ze de verhalen over Ubee vs Arris bevestigde waar dat bij de HD niet doorgedrongen lijkt, wellicht handig om HD'ers eens met een monteur mee te sturen...

specs

Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.