Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Na wat surfen kwam ik het volgende verhaal tegen:
Casema Selects Scientific Atlanta DVB/PVR Set-Top to Expand Digital Footprint in the Netherlands

(Hugin Via Thomson Dialog NewsEdge) COLOGNE, GERMANY -- (MARKET WIRE) -- 05/22/07 -- ANGA Cable --
Scientific Atlanta, a Cisco (NASDAQ: CSCO) company, today announced that Dutch cable operator Casema has selected the Explorer(R) 8455DVB(TM) high-definition television (HDTV) Personal Video Recorder (PVR) set-top for the expansion of digital interactive video services in the Netherlands. Deployment of the new set-top the latest phase of an extensive project between the companies that uses Scientific Atlanta(R) digital headends and their control systems along with Cisco(R) 7600 Series Routers to transport the interactive traffic through the core and edge network. Together with systems integration services, these technologies will create an end-to-end video-on-demand and interactive digital video platform for Casema.

The 8455DVB is Scientific Atlanta's first MPEG-4/H.264 set-top for the European cable market. Its flexible architecture can be adapted to accommodate a variety of conditional access systems for wider deployment across Europe, where it is being evaluated by other cable operators. The new set-tops and the agreed-upon end-to-end network will serve Casema's customers in The Hague, Amersfoort, Utrecht, Amstelveen and Breda. Systems integration expertise is being provided by SciCare(TM) EMEA Professional Services, Scientific Atlanta's integration, consulting and support business.

"We have a very aggressive timeline for the deployment of expanded digital video services to our more than 1 million television service subscribers, and view our new PVR and HD initiative as a key business venture that will strengthen our position in the marketplace," said Gradus Vos, spokesman at Casema. "We selected the Scientific Atlanta solution for this strategic project based on the company's extensive experience in helping companies successfully launch similar complex projects and its reputation for innovative, feature-rich set-tops."
HDtv nieuws

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/2366/scientificatlantaexplorjx1.jpg
Brochure

Heb zelf een fullhd televisie en kijk al een tijdje naar hd televisie.
Echter bieden de grote kabelboeren nog weinig vernieuwends aan. Zit in het @home gebied. (Groningen)

Na wat rondneuzen komen de huidige hd decoders niet best uit de verf, eerste generatie schijnbaar.
Is er iemand op de hoogte van eventuele nieuwe decoders/services?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Niemand die er meer vanaf weet?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

nee, maar die 8450 wil ik zeker wel hebben: HD, HDMI, ethernet, SATA, USB, 3 decoders, PVR. Precies wat ik zoek. Waar kan ik hem bestellen???? ;)
Alleen jammer dat Casema de 8455 kiest. Afgaande op de PDF biedt de 8450 net wat meer functionaliteit. Met een beetje mazzel kan je ze dus gewoon beide gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 22-03-2008 14:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Microkid schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:19:
Met een beetje mazzel kan je ze dus gewoon beide gebruiken?
De 8450 zal ten eerste speciale software moeten hebben voor irdeto2.
Standaard kan dat ding dat volgens mij niet aan.
Maar stel dat de 8450 wel met irdeto2 werkt, dan heeft het ding alsnog een speciale software nodig om de speciale variant die casema/@home/multikabel gebruikt te kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Las dus ook ergens dat het pas medio dit jaar zou worden geintroduceerd.
Zelf zit ik bij @home, hoop dat ze opschieten. Ben benieuwd. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Harmen schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:00:
Las dus ook ergens dat het pas medio dit jaar zou worden geintroduceerd.
Zelf zit ik bij @home, hoop dat ze opschieten. Ben benieuwd. :)
De Casema launch is gepland voor mei, geloof ik. En dan alleen het Casema gebied, nog niet de andere Ziggo partners. Die komen later pas, gok ik. Wat ik ervan gezien heb, is veelbelovend. Maar er moet nog wel wat water door de Rijn om mei te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ah Mei, heb voor de lol gisteren eens gebeld met @home.
Ze konden me nog niks vertellen.

Misschien komt er voor de EK voetbal 2008 nog wel leuke stunts.
Na mijn weten zijn er toch heel wat mensen die een hd/hdready tv bezitten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dus casema heeft gekozen voor een HD-PVR voor hun content en deze heeft geen HDMI aansluiting ?

Als dat zo is, is dat de zoveelste minachting van de consument en is het weer een wens van consumenten die genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

LCD_viewer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:42:
Dus casema heeft gekozen voor een HD-PVR voor hun content en deze heeft geen HDMI aansluiting ?
Neehoor, die zit er gewoon op: http://www.scientificatla...userguidepdfs/4019821.pdf
Je kan hem zelfs op het plaatje in de TS zien zitten.

Waar ik me over verbaas is dat ze voor een decoder hebben gekozen waarvan er veel eigenschappen niet van gebruikt worden: open-tv, eurodocsis, ip-tv. Oke, het zit er niet allemaal op, er is een add-on kaart nodig. Maar dat maakt zo'n decoder wel weer nodeloos duur.

Ze (kabelproviders) hadden gewoon 3 jaar geleden al hun eigen cam klaar moeten hebben ipv dat ze nu nog aan het ontwikkelen zijn. Dan kan iedereen zijn eigen ontvanger kopen die aan hun eisen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 22-03-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
job schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:11:
Neehoor, die zit er gewoon op: http://www.scientificatla...userguidepdfs/4019821.pdf
Je kan hem zelfs op het plaatje in de TS zien zitten.
Het plaatje uit de TS is het plaatje van een 8450. Op de 8455 zit bijvoorbeeld geen SATA aansluiting, maar uiteraard wel een HDMI aansluiting. Verder wil het feit dat er een fysieke aansluiting zit nog niet zeggen dat die aansluiting ook geactiveerd is. Bijvoorbeeld de netwerk aansluiting en de USB aansluiting schijnen niet te werken bij introductie.
Waar ik me over verbaas is dat ze voor een decoder hebben gekozen waarvan er veel eigenschappen niet van gebruikt worden: open-tv, eurodocsis, ip-tv. Oke, het zit er niet allemaal op, er is een add-on kaart nodig. Maar dat maakt zo'n decoder wel weer nodeloos duur.
Hoe kom je daar nu bij? Het ingebouwde modem is nodig voor het retourkanaal aangezien ze deze ontvanger ook willen gaan gebruiken voor Video on Demand (VoD). Verder hebben de Zesko kabelbedrijven ook gekozen voor OpenTV net als UPC voor de interactieve toepassingen. Momenteel zitten er al allerlei OpenTV verwijizingen in het Casema/Multikabel signaal en één van de toepassingen is VoD via de OpenTV middleware. Waar dat verhaal van die add-on kaarten vandaan komt is mij niet duidelijk.

Voor alle duidelijkheid: Deze ontvanger zal in eerste instantie alleen bij de Casema abonnees geïntroduceerd worden en als de originele berichtgeving klopt dan voorlopig alleen nog maar in een paar grote steden, dus niet eens het hele Casema gebied. Voor de Multikabel en @Home abonnees zal deze introductie pas veel later gaan volgen omdat eerst het netwerk aangepast moet gaan worden voor o.a. VoD. Bij @Home is er nog niet getest met deze ontvangers en voorzover mij bekend ook nog niet bij Multikabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:46:
[...]
Bij @Home is er nog niet getest met deze ontvangers en voorzover mij bekend ook nog niet bij Multikabel.
wordt op dit moment getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
OK, dan wordt er alleen nog niet getest in Multikabel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ArChie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:46:
[...]

Het plaatje uit de TS is het plaatje van een 8450. Op de 8455 zit bijvoorbeeld geen SATA aansluiting, maar uiteraard wel een HDMI aansluiting. Verder wil het feit dat er een fysieke aansluiting zit nog niet zeggen dat die aansluiting ook geactiveerd is. Bijvoorbeeld de netwerk aansluiting en de USB aansluiting schijnen niet te werken bij introductie.
Hoe weet jij zo zeker of iets uitschakeld is of niet? Wat heb je nou aan een decoder met HDTV als je geen hdmi kan gebruiken? Waar haal jij die informatie vandaan?

Uiteraard wel suf dat zesko koste wat het kost in een goed straatje bij de televisie zenders wil staan en alle opties om zenders op te nemen en op de computer te plaatsen uit laat schakelen. Het zou me verbazen dat die functies later wel zullen werken. Die functies zijn gewoon werkzaam, maar zesko vraagt de fabrikant dat soort dingen uit te schakelen.
Hoe kom je daar nu bij? Het ingebouwde modem is nodig voor het retourkanaal aangezien ze deze ontvanger ook willen gaan gebruiken voor Video on Demand (VoD). Verder hebben de Zesko kabelbedrijven ook gekozen voor OpenTV net als UPC voor de interactieve toepassingen. Momenteel zitten er al allerlei OpenTV verwijizingen in het Casema/Multikabel signaal en één van de toepassingen is VoD via de OpenTV middleware. Waar dat verhaal van die add-on kaarten vandaan komt is mij niet duidelijk.
Opentv heb ik nog weinig over gehoord. Heb je een bron naar iets wat erop wijst dat dat binnenkort toegepast wordt?
Buiten dat blijven er overbodige zaken over. Of je gaat werken via open-tv, of je gebruik het eurodocsis gebeuren van de decoder. De decoder kan allebei gebruiken, dus je blijft betalen voor iets wat je niet gebruikt.

Wat het add-on gebeuren betreft, dat staat gewoon in de link bij de topicstart.
In de pdf staat de volgende zin:
Optional EuroDOCSIS™ 2.0 Cable Modem Module with
200 MHz Processor with Dedicated Cable Modem Memory.
Oftewel een extra functie die de decoder (of je nou die add-on module gebruikt of niet) weer extra duurder maakt. De interface en benodigde chips kosten gewoon geld. Ze kunnen er ook voor kiezen om aparte printplaat voor de nederlandse decoders te laten maken, maar elke aanpassing aan een product maakt hem duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 22-03-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
job schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:14:
Hoe weet jij zo zeker of iets uitschakeld is of niet? Wat heb je nou aan een decoder met HDTV als je geen hdmi kan gebruiken? Waar haal jij die informatie vandaan?
Je leest niet goed want ik geef niet aan dat de HDMI aansluiting niet zou werken, voor zover mij bekend werkt die gewoon. Vooralsnog schijnt dat alleen de netwerk en USB aansluitingen zijn uitgeschakeld.
Opentv heb ik nog weinig over gehoord. Heb je een bron naar iets wat erop wijst dat dat binnenkort toegepast wordt?
Daar zijn persberichten van geweest. Even zoeken op OpenTV en Casema, @Home en/of Zesko. Verder zitten er tegenwoordig speciale OpenTV descriptors in het signaal van Casema/Multikabel zoals ik al aangaf die zijn toegevoegd voor de Scientific Atlanta HDTV OpenTV VOD PVR.
Buiten dat blijven er overbodige zaken over. Of je gaat werken via open-tv, of je gebruik het eurodocsis gebeuren van de decoder. De decoder kan allebei gebruiken, dus je blijft betalen voor iets wat je niet gebruikt.
De huidige kabel ontvangers voor de Irdeto kabelbedrijven zijn éénrichtings verkeer ontvangers. Dat wil zeggen dat ze alleen een signaal kunnen ontvangen, maar niets kunnen terugsturen naar het kabelbedrijf. Voor OpenTV, VOD en allerlei andere diensten heb je een retourkanaal nodig zoals ik al aangaf en voor dat retourkanaal zit er dus een EuroDOCSIS modem in de HDTV PVR gebouwd. Er zitten dus geen overbodige zaken in en het is geen of/of zoals je aangeeft, maar een en/en.
Wat het add-on gebeuren betreft, dat staat gewoon in de link bij de topicstart.
In de pdf staat de volgende zin:
Oftewel een extra functie die de decoder (of je nou die add-on module gebruikt of niet) weer extra duurder maakt. De interface en benodigde chips kosten gewoon geld. Ze kunnen er ook voor kiezen om aparte printplaat voor de nederlandse decoders te laten maken, maar elke aanpassing aan een product maakt hem duurder.
Voor de toepassingen die Casema voor ogen heeft zal dat EuroDOCSIS modem verplicht in deze HDTV PVR moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ArChie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:34:
Je leest niet goed want ik geef niet aan dat de HDMI aansluiting niet zou werken, voor zover mij bekend werkt die gewoon. Vooralsnog schijnt dat alleen de netwerk en USB aansluitingen zijn uitgeschakeld.
Ah, ik zie nu dat iemand anders dat heeft gezegd :)
Daar zijn persberichten van geweest. Even zoeken op OpenTV en Casema, @Home en/of Zesko. Verder zitten er tegenwoordig speciale OpenTV descriptors in het signaal van Casema/Multikabel zoals ik al aangaf die zijn toegevoegd voor de Scientific Atlanta HDTV OpenTV VOD PVR.

De huidige kabel ontvangers voor de Irdeto kabelbedrijven zijn éénrichtings verkeer ontvangers. Dat wil zeggen dat ze alleen een signaal kunnen ontvangen, maar niets kunnen terugsturen naar het kabelbedrijf. Voor OpenTV, VOD en allerlei andere diensten heb je een retourkanaal nodig zoals ik al aangaf en voor dat retourkanaal zit er dus een EuroDOCSIS modem in de HDTV PVR gebouwd. Er zitten dus geen overbodige zaken in en het is geen of/of zoals je aangeeft, maar een en/en.
Oke, intressant, ik zal er eens naar googlen.
Dat dvb-c verkeer eenrichting is weet ik. Er zijn echter ook genoeg 2 richting standaarden.
Voor de toepassingen die Casema voor ogen heeft zal dat EuroDOCSIS modem verplicht in deze HDTV PVR moeten zitten.
Klinkt logisch. Ik ging er (nu ik even goed gezocht heb) ten onrechte vanuit dat opentv ook een eigen modem gebeuren bevatte, maar het werkt o.a. inderdaad samen met eurodocsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Heeft iemand enig idee wat dat "IP media server" inhoudt? Kan ik het apparaat dan gewoon aan m'n LAN koppelen en media vanaf een server afspelen (AVI, MPG, MP3 enz?).

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Lijkt logisch, maar als ik dan verhalen hoor over het feit dat de kabelboeren de netwerkpoort uit hebben laten schakelen dan vrees ik dat je de decoder daarvoor niet hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De brochure waarnaar verwezen wordt is een brochure die niet bedoeld is voor consumenten, maar voor kabelbedrijven. In die brochure worden dus de mogelijkheden opgesomd en niet de uiteindelijke specificaties zoals het ontvanger zal worden uitgeleverd. Dat bepaalt het kabelbedrijf waarvoor Scientific Atlanta deze ontvanger ontwikkelt. Hoe meer toeters en bellen hoe complexer de software en hardware zal worden en hoe duurder het apparaat uiteindelijk wordt. Ook verhoogt die complexiteit de kans op bugs waar de kabelbedrijven natuurlijk niet op zitten te wachten. Een 8455DVB voor de Zesko kabelbedrijven zal anders zijn dan een 8455DVB voor bijvoorbeeld Coditel in Brussel. Je kan ook niet zomaar even een 8450DVB in de winkels gaan aanschaffen omdat die misschien leukere opties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ondersteunde formaten staat: 480i, 480p, 720p, of 1080i, géén 1080p.

Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er is geen enkele kabelaar ter wereld die 1080p uitzendt of heeft aangekondigd, dus waarom is dat jammer?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 25-03-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat deze PVR decoder o.a. een ethernet- en usbaansluiting heeft zat ik aan de mogelijkheid te denken om bijv. een film van dvd naar de disk van de decoder te copieëren en dan te laten upscalen naar 1080p.

Of is dit sowoeso niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:59:
Omdat deze PVR decoder o.a. een ethernet- en usbaansluiting heeft zat ik aan de mogelijkheid te denken om bijv. een film van dvd naar de disk van de decoder te copieëren en dan te laten upscalen naar 1080p.

Of is dit sowoeso niet mogelijk?
Ik gok dat de upscaler in je TV het beter doet dan zo'n kastje...
(er vanuitgaande dat je geen yokoyoko tv hebt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Maar is er alweer wat nieuws?
Weet iemand een geplande leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok dat in mei stunts komen want dan wordt zesko het bedrijf ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop wel dat er ook een zwarte uitvoering komt, zilver past niet echt bij de rest van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Als ze slim zijn brengen ze 'm nog voor het EK voetbal uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

hmmm, hier zit ik wel op te wachten. Of FireDTV of deze jongen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:33:
Als ze slim zijn brengen ze 'm nog voor het EK voetbal uit. ;)
Dat hoop ik ook. Ik ga een nieuwe Full HD tv kopen en i.c.m. een HD PVR kan mijn EK dan niet meer stuk. Hopelijk beseffen ze dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC start met verkoop HDTV ontvangers
02 mei 2008

upc logoKabelbedrijf UPC zal vanaf 15 mei de mogelijkheid bieden om de HD-decoder te kopen in plaats van te huren. Dat schrijft Dutchmedia. Tot nu toe is het bij UPC alleen mogelijk om een digitaal TV-abonnement inclusief decoder huur af te sluiten. Vanaf 15 mei zou het mogelijk worden om een HD abonnement af te sluiten, en de HD-decoder te kopen. Het HD-basisabonnement (met Starter HD) zonder decoder zou 9 euro per maand gaan kosten, terwijl het abonnement inclusief decoder-huur 13 euro per maand kost, bovenop het 'analoge' basistarief. Het ‘Royaal’ Compleet HD abonnement zal 13 euro per maand gaan kosten, terwijl het inclusief decoderhuur 18 euro kost. Broadbandtvnews meldt dat de decoder van Philips €249.99 gaat kosten. De HD-decoder met ingebouwde recorder (PVR) en de gewone SD-decoders komen (nog) niet beschikbaar in de verkoop.

Daarnaast zegt UPC in gesprek te zijn met de publieke landelijke omroep om Nederland 1, 2 en 3 in 2009 in HD aan te zullen bieden. Als dat gebeurt zullen deze kanalen in het laagste HD-pakket worden doorgegeven. Bij collega kabelaar Ziggo zullen de HD-varianten van Ned 1, 2 en 3 in het digitale basispakket worden doorgegeven.

Komt Philips dus eerst op de markt met een PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:22:
Komt Philips dus eerst op de markt met een PVR?
Nee, want in het artikel dat je aanhaalt staat dat Philips de HDTV ontvanger voor UPC via de vrije verkoop gaat aanbieden, dus niet de PVR uitvoering. Verder heb je alleen wat als UPC klant aan deze Philips HDTV ontvanger aangezien UPC een ander Conditional Access Systeem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zal wel gek zijn maar heet dit topic niet ......... CASEMA !? 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:38
In juni zal ik gaan verhuizen naar het verzorgingsgebied van Casema en houd daarom dit draadje in de gaten :)

Is er al iets bekend over de termijn wanneer deze decoder beschikbaar gaat komen?

Als er veld-testers nodig zijn, ben ik natuurlijk altijd bereid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er niet naar uit dat deze nog voor het EK beschikbaar zal zijn helaas. Had graag het EK in HD willen zien. Of er moet al redelijk snel wat meer nieuws over naar buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Als deze PVR komt zal het waarschijnlijk geen Scientific Atlanta meer zijn/heten. Ik zag van de week ergens dat die brandname wordt opgeheven en vervangen door Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de berichtgeving zouden we morgen meer moeten horen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik zit ook wel een beetje te springen om dit apparaat. Iemand al meer info?

Zal wel weer een jaar duren voordat we hem uberhaubt hebben, ik heb nog nooit een project gezien zonder uitloop...

Inside informatie op: http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?p=93466#post93466

[ Voor 18% gewijzigd door Royz op 18-05-2008 23:00 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws, waarschijnlijk http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/

Ben benieuwd wat nu de daadwerkelijke specs zijn van dit ding, de informatie is nogal karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:54:
Goed nieuws, waarschijnlijk http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/

Ben benieuwd wat nu de daadwerkelijke specs zijn van dit ding, de informatie is nogal karig.
Volgens mij is het mogelijk om hem per direct te bestellen? Wel een dure grap trouwens, maar zeer aantrekkelijk :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
ff dit draadje updaten, maar ziggo levert nu de Scientific Atlanta (Explorer 8455DVB) als een Cisco;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75961.0
http://www.hardware.info/...e_blik_op_Ziggo_HDTV_PVR/

Brochure: http://www.cisco.com/en/U...chure0900aecd806c6b2a.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Angelus1753 op 18-07-2008 08:50 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zag hem net op de site van Ziggo staan. Voor 428 euro is ie van jou. Flinke prijs, ben benieuwd wie de eerste is en hoe de ervaringen zullen zijn. Ik heb zeker interesse, maar niet voor deze prijs. Dan wacht ik wel een jaartje totdat ie een stuk betaalbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:16
Microkid schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:13:
Zag hem net op de site van Ziggo staan. Voor 428 euro is ie van jou. Flinke prijs, ben benieuwd wie de eerste is en hoe de ervaringen zullen zijn. Ik heb zeker interesse, maar niet voor deze prijs. Dan wacht ik wel een jaartje totdat ie een stuk betaalbaarder is.
Ziggo-Gebruikers.nl: Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Thanx. Even doorheen gelezen maar ben behoorlijk geschrokken van het grote aantal kinderziektes. Voor mij dus reden om lekker te wachten totdat er een stabiel product op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat valt wel mee toch? ik heb hem, maar wat is er dan zo dramatisch dat je hem niet zou nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Even dit topic reviven: ik heb de 8455 sinds enkele dagen en kan bevestigen dat er toch nog wat kinderziektes inzitten. Het toestel valt af en toe uit at random bijvoorbeeld :+ Daarnaast is het verdomd moeilijk om er informatie over te vinden: om de Cisco website staat er nagenoeg niets. Je bent aangewezen op de gebruiksaanwijzing van je kabelsignaal-provider. Geen idee of het aan de kabelboer of aan het toestel ligt, maar ik kan 3x zoveel kanalen zien dan de kanalen die in mijn abonnement vervat zitten (ik heb 120 kanalen!). Daarnaast is het niet echt duidelijk hoe je overschakelt naar je randapparatuur (bv. DVD-speler). Het is door info te zoeken daarnaar dat ik hier in deze thread terechtkom ;) Gek genoeg duikt het beeld van de DVD-speler af en toe op, at random, terwijl een willekeurige zender ingesteld is. Als je de 8455 af zet dan krijg je eindelijk je DVD input. Maar helaas: het geluid komt niet mee omdat het toestel afstaat... .
Nog meer at random gedrag: de 8455 beslist zelf af en toe iets op te nemen, zonder dat de gebruiker daarom vraagt. De menustructuur is ook niet alles: om de settings voor opnemen te zien is er geen knop. Er is wel een knop om je opgenomen programma's te zien en als je daar op 'back' duwt, dan kom je wél in dat menu terecht. Niet dat het ergens aangegevens staat dat dat mogelijk is. Idem voor het verwijderen van opgenomen programma's overigens: je moet op de blauwe knop duwen. Niet dat dit aangegeven is.
En het stopt niet: ik stel de ouderbeveiliging in op "0000" en dan blijkt die code niet te kloppen wanneer ik ze probeer. Na wat zoeken blijkt de code plots "1111" te zijn - de 0 en de 1 liggen ver van elkaar dus ik heb me echt niet mistypt :? Nogmaals "0000" proberen instellen en nu zegt ie dat "0000" niet mag :P Nu is het ingesteld op "1234" en lijkt alles goed te gaan. Spijtig dat er geen optie is om al die beveiligingsflauwekul af te zetten (blijkbaar gaat men er van uit dat er geen mensen zijn die ongeïnteresseerd zijn in die functie).

Enfin, als iemand specifieke vragen heeft omtrent dit product, stel ze maar en dan test ik het wel uit. Ik moet wel even opmerken dat ik vermoed dat er iets mis is met dat toestel van mij, maar ik durf het nu niet meteen laten omruilen omdat ik schrik heb dan al m'n gratis extra zenders kwijt zijn :) Een firmwareupdate heb ik nog nergens gevonden.

[ Voor 48% gewijzigd door YellowOnline op 05-10-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

YellowOnline schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:17:
Ik moet wel even opmerken dat ik vermoed dat er iets mis is met dat toestel van mij, maar ik durf het nu niet meteen laten omruilen omdat ik schrik heb dan al m'n gratis extra zenders kwijt zijn :) Een firmwareupdate heb ik nog nergens gevonden.
Die extra zenders zitten gekoppeld aan je nieuwe smartcard en niet aan je cisco. Er is wel een firmware update geweest, waarschijnlijk staat jouw cisco op automatisch installeren, wat dus ook is gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Heb em ook. Zeer goede beeldkwaliteit zowel op HDMI output als via component (upgescaled naar 1080p via de faroudja processor in mijn Denon S-302). Dolby digital via optisch uit werkt ook goed. Mooie afstandsbediening prima GUI. Ondanks mijn abonement dik 120 kanalen! HD kanalen zijn fantastisch.
Probleempje is dat timeshiift vaak niet werkt. Na terugkeer naar fabrieksinstellingen soms wel en soms niet....
Irritante kinderziekte. (of weet iemand een oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Oh ja, volumecontrol werkt niet als je digitale output gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Joch_um_all schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:58:
Heb em ook. Zeer goede beeldkwaliteit zowel op HDMI output als via component (upgescaled naar 1080p via de faroudja processor in mijn Denon S-302). Dolby digital via optisch uit werkt ook goed. Mooie afstandsbediening prima GUI. Ondanks mijn abonement dik 120 kanalen! HD kanalen zijn fantastisch.
Probleempje is dat timeshiift vaak niet werkt. Na terugkeer naar fabrieksinstellingen soms wel en soms niet....
Irritante kinderziekte. (of weet iemand een oplossing?)
Ziggo heeft recent iets aan het Irdeto Conditional Access System (CAS) veranderd waardoor het voorlopig niet meer mogelijk is om de kanalen van het standaard digitale TV pakket op te nemen (of te timeshiften) met de Cisco PVR. Men schijnt te werken aan een oplossing hoewel de oplossing in principe eenvoudig is, namelijk het voorlopig zonder encryptie doorgeven van de kanalen uit het standaard digitale TV pakket dat toch gratis is voor de Ziggo abonnees. Die oplossing lijkt Ziggo echter niet te willen, dus voorlopig ben je met je "gecertificeerde" ontvanger aan de goedheid van Ziggo overgeleverd om op korte termijn met een werkbare oplossing te komen. Tot dusver houdt Ziggo zich echter stil over welke termijn er een oplossing verwacht mag worden.

Zo zie je maar weer: Een door Ziggo "gecertificeerde" ontvanger is geen enkele garantie voor een probleemloos functionerende ontvanger. Sterker nog, bij niet goedgekeurde ontvangers was een probleem dat ook door deze Irdeto CAS aanpassing veroorzaakt werd binnen een halve dag verholpen en had men weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

ArChie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:09:
[...]
Ziggo heeft recent iets aan het Irdeto Conditional Access System (CAS) veranderd waardoor het voorlopig niet meer mogelijk is om de kanalen van het standaard digitale TV pakket op te nemen (of te timeshiften) met de Cisco PVR.
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de Nederlandse kabelboeren en het beperken van de mogelijkheid om digitale content op te nemen. Nederland is het enige land in Europa waar de zenders encrypted zijn en waarbij opnemen steeds lastiger schijnt te worden. Ik heb als consument nog altijd het recht om uitzendingen op te nemen voor eigen gebruik, maar het lijkt er op dat Ziggo en co dit steeds lastiger maakt.
Dan is het des te treuriger te vernemen dat Ziggo in dit geval zelf iets veranders maar niet in staat blijkt om snel een oplossing te bieden voor hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ArChie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:09:Ziggo heeft recent iets aan het Irdeto Conditional Access System (CAS) veranderd waardoor het voorlopig niet meer mogelijk is om de kanalen van het standaard digitale TV pakket op te nemen (of te timeshiften) met de Cisco PVR. Men schijnt te werken aan een oplossing hoewel de oplossing in principe eenvoudig is, namelijk het voorlopig zonder encryptie doorgeven van de kanalen uit het standaard digitale TV pakket dat toch gratis is voor de Ziggo abonnees. Die oplossing lijkt Ziggo echter niet te willen, dus voorlopig ben je met je "gecertificeerde" ontvanger aan de goedheid van Ziggo overgeleverd om op korte termijn met een werkbare oplossing te komen. Tot dusver houdt Ziggo zich echter stil over welke termijn er een oplossing verwacht mag worden.
De Siemens PVR gebruikers zijn ook getroffen door deze storing.
Wel is er voor deze decoder een workaround/fix waardoor echter de opnames van de standaards zenders momenteel versleuteld worden opgenomen en de smartcard aan de PVR wordt gekoppeld. :(
Er schijnt momenteel een mogenlijke oplossing beschikbaar te zijn welke echter eerst moet worden getest.

Zie ook:
Ziggo-Gebruikers.nl: PVR (Siemens): E101-29 Timeshift of Opname weer niet toegestaan!!
Ziggo-Gebruikers.nl: PVR (Siemens): Geen opname
Ziggo-Gebruikers.nl: Cisco 8455DVB Storing Kan niet opnemen

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 10-12-2008 21:15 ]

• The_Doman
The_Doman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:12:
Er schijnt momenteel een mogenlijke oplossing beschikbaar te zijn welke echter eerst moet worden getest.
De onstane problemen blijken door deze fix nu weer opgelost te zijn, de Cisco en Siemens bezitters kunnen hun PVR weer normaal gebruiken.

Ziggo-Gebruikers.nl - Cisco 8455DVB: Opnemen werkt weer.
Ziggo-Gebruikers.nl - Siemens Gigaset M750 (PVR): Opnemen werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Klopt,
Alles werkt weer en ik wordt met de minuut enthousiaster over dit apparaat. Uitzending gemist komt binnen in fantastische kwaliteit, er zit een goede upscaler in (bijna net zo goed als die hele dure in mijn Denon S-302). HD TV is prachtig. Timeshift werkt prima en ik kan nog wel even doorgaan....
Ook het opnemen van HD opnames werkt naar volle tevredenheid (nemen wel wat ruimte op de HDD in beslag trouwens).
Voor interactieve TV moet je wel even in de meterkast je versterker vervangen en een andere wandcontactdoos in je huiskamer monteren, maar dan werkt het ook.
Een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
...voor de mensen die nooit iets langdurig willen bewaren / archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coditel, in Brussel, vervangt al deze (Cisco 8455DVB) apparaten wegens teveel problemen:
- Willekeurig heropstarten
- Willekeurig opnemen
- Willekeurig van zender veranderen
- Signaalverlies
- Verschillende keren per dag herconfigureren

Blij dat ik er vanaf ben moet ik zeggen :/ Nu hebben Coditelklanten een Sagem ICADD82 (weinig over te vinden op internet) en die functioneert wél naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
The_Doman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:46:
[...]

...voor de mensen die nooit iets langdurig willen bewaren / archiveren.
Klopt, die behoefte heb ik helemaal niet, gezien is gezien en als ik het echt wil hebben om te bewaren dan koop ik het wel.

Problemen van vanzelf opstarten, zender wisselen etc heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
Wat is dit?

http://onbekend.centralpo...receiver-set-top-box/#Top

Plaatje komt niet overeen met de decoder... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik dit "oude" topic omhoog haal, maar ik heb zo'n Cisco 8455DVD te leen gekregen van Ziggo, om eens uit te testen. Ik ben geselecteerd voor het test-traject Interactive Televisie. Nu zit ik met de volgende vraag. Is het mogelijk de opgenomen programma's extern op te slaan? Ik heb hem al even opengeschroevd O-) En de harddisk op mijn PC aangesloten. Helaas zegt mijn pc dat er geen partitie op de Cisco harddisk aanwezig is :? Via de scart aansluiting exporteren kan ook wel, maar dat is natuurlijk wel minder. Alvast bedankt voor de hulp :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
cjdijk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:40:
Ik heb hem al even opengeschroevd O-) En de harddisk op mijn PC aangesloten. Helaas zegt mijn pc dat er geen partitie op de Cisco harddisk aanwezig is :?
Ik denk dat de kans redelijk groot is dat er gebruik gemaakt wordt van een Linux/Unix filesystem of een eigen filesystem.

[ Voor 34% gewijzigd door ArChie op 31-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

cjdijk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:40:
Is het mogelijk de opgenomen programma's extern op te slaan?
Nee, dat kan niet. Dat is ook op het forum van Ziggo te lezen. Ik heb ook zo'n test Cisco hier staan en je kan er niets afhalen. Voor mij is het kunnen exporteren van een opname een absolute eis die ik aan een PVR stel, dus ik zal de Cisco zeker niet houden. Ik ga lekker voor de Humax 5050, die kan wel exporteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ArChie schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat de kans redelijk groot is dat er gebruik gemaakt wordt van een Linux/Unix filesystem of een eigen filesystem.
Partition Magic kent hem niet. Die zegt "Geen Partities", dus niet "Onbekende Partitie". Maar inderdaad, voor mij ook een reden om hem niet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Microkid schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:57:
Nee, dat kan niet. Dat is ook op het forum van Ziggo te lezen. Ik heb ook zo'n test Cisco hier staan en je kan er niets afhalen.
Inderdaad, zelfs analoog component is bij de Cisco gelimiteerd tot standaard SD. :(

Zie ook deze discussie op het Ziggo forum:
Ziggo-Gebruikers Forum: Cisco 8455DVB - HD opnames naar PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Ethirty

Who...me?

Kickje

Zie nu dat deze decoder nu ook op de site van Ziggo staat bij interactieve tv, maar is deze dan ook los te krijgen voor (H)DTV?. Het is volgens mij de eerste ondersteunde PVR voor (H)DTV die ook daadwerkelijk digitaal is aan te sluiten. Misschien word het dan toch eens eindelijk tijd voor me om analoog de deur uit te doen.

Hoe zijn de ervaringen van mensen die hem al hebben? Alle problemen verholpen? Iemand een idee hoe deze zich verhoud tot de Humax IRHDR-5050C DVR? Ik zal de interactieve dienst toch voorlopig niet gaan gebruiken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ethirty schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:31:
Kickje
Hoe zijn de ervaringen van mensen die hem al hebben? Alle problemen verholpen? Iemand een idee hoe deze zich verhoud tot de Humax IRHDR-5050C DVR? Ik zal de interactieve dienst toch voorlopig niet gaan gebruiken.
Ik heb de Cisco getest voor het test traject van Ziggo en ik was niet onder de indruk van het apparaat. En ik ben erg kritisch wat dat betreft. Een apparaat van ong 350-400 euro moet echt waar voor z'n geld bieden. De menubediening is langzaam, zappen is langzaam, opstarten duurt erg lang, interactieve TV hebben ze bij mij nooit werkend gekregen. Tevens veel bugjes en foutjes waardoor het apparaat gewoon niet echt doet wat je verwacht, bij mij startte ie soms ineens spontaan opnieuw op. Verder kan je maar 1 kanaal opnemen en 1 gelijktijdig kijken, terwijl de Humax er 2 kan opnemen en 1 kijken. Ook is de interne harddisk erg warm en lawaaiig en je kan je opnames niet van het apparaat afhalen. Het ding is duidelijk nog niet af. Maar om niet helemaal negatief over te komen : het ding had ook goede dingen, zoals het op pauze zetten van de uitzending die je kijkt, de PVR op SD en HD formaat.
Ik heb nu de Humax en deze bevalt stukken beter. Amper warm, doodstil, makkelijk en snel menu. Het ding doet gewoon wat ie moet doen: decoden en opnemen en je kan de opnames via FTP eraf halen en op DVD branden voor eigen gebruik. Interactieve TV gebruik ik toch niet, ik neem gewoon op wat ik later wil zien en kijk dit in digitale kwaliteit later wel eens terug. Uitzending gemist kijk ik via m'n Popcorn hour. Mijn keuze is gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 24-03-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Ethirty

Who...me?

Waardevolle info d:)b

Ik zal me dan maar eens gaan orienteren op de Humax, jammer alleen dat die niet zilver is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik wilde even laten weten dat de test is afgerond, en ik eigenlijk niet van plan was om de ontvanger te behouden, maar gezien de zeer lage prijs (150 euro), heb ik besloten hem alsnog te behouden. Misschien dat ik in de toekomst zo'n Humax 5050 erbij neem.

Pagina: 1