• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:00
Spacecowboy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Niet aan te sluiten? In de zin van?
Lees ff verder terug, daar staat het uitgelegd.
@lordhades: stuur mij dat modem maar ;)

specs

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Spacecowboy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Niet aan te sluiten? In de zin van?
Lang verhaal :), ik moest dan modem 3 verdiepingen lager zetten en utp kabel of wireless n neer zetten en daar had ik geen zin in. Dus heb het opgezegd :) maar goed dat maakt verder niet uit heb nu dus alleen wel modem.

• WeAreLegion
  • Niet online
Loekie schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:19:
[...]

Lees ff verder terug, daar staat het uitgelegd.
@lordhades: stuur mij dat modem maar ;)
Ik heb ook niks getekend dus ze kennen niet echt bewijzen dat ik het was ;) kan ook me buurman geweest zijn of iemand anders. Maar goed ik kijk het ff aan en dan stuur ik hem wel naar iemand hier heb er toch niks aan.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
XiniX88 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

Heb je de 107 pagina's van het topic gelezen?
Nee sorry, dat heb ik niet gedaan, komt vooral omdat het merendeel van de reacties in dit topic vrij "nutteloos" zijn. (ik haal de snelheid niet, ziggo ligt er weer eens uit, e.d.) Al is dat buiten onze discussie ;).
Kijk vooral bij de mensen die foute meetwaarden krijgen doordat de firewall/virusscanner van bijvoorbeeld MCAffee al het uitgaande verkeer eerst scant, echter geeft het protocol wel al aan data te gaan verzenden. Hierdoor denkt flash (dat gaat kijken hoe snel je gaat versturen) dat je al aan het verzenden bent, MCaffee gaat eerst rustig bekijken wat er allemaal gaat worden verzonden voordat het wordt doorgestuurd, en vervolgens krijg je of veel tragere, of veel snellere meetwaarden.

Tis dus niet de oorzaak van een trage connectie maar van een onstabiele meting de eerste paar seconde, en aangezien de test maar een paar seconde duurt is de meting dus foutief. Vandaar dat ik voorstel hem uit te zetten.

Roep geen dingen zonder dat je zelf zoekt:
- hanshee in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6" (en hier zonder virusscanner: hanshee in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6" )
- Star65 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"

Zoek voor meer foute weergaves, dit zijn er pas een aantal... dus reageer niet zonder onderzoek te verrichten! En neem ook de werkelijke kans mee dat je wordt geinfecteerd door 10 minuten je virusscanner uit te zetten.
Het is of even een kleine tijd onveilig met kans op infectie of het probleem niet goed in kaart kunnen brengen.
Ik vraag het me af, dat geeft al aan dat ik geen onderzoek heb gedaan.
Ik vind alleen dat een beetje voorzichtigheid wel geboden is als je je pc direct aansluit op internet. Om dit als eerste optie aan te bieden vind ik wat overdreven (wat de ziggo helpdesk vrijwel altijd doet). Maar wat ik in je eerdere post lees is dat je het eerst test met een router ertussen, dat moet opzich goed gaan. Maar je hebt gelijk ik had eerst wel even kunnen zoeken :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er mensen met een Ubee waar de verbinding stabieler is geworden (en dan bedoel ik niet de snelheid, maar het wegvallen ervan?)
Ik heb het nog steeds, zelfs zonder downloads en vooral in de avonduren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• WeAreLegion
  • Niet online
Wat ik dan wel weer jammer vind is da tik nu op tweakers.net lees van die 120mbit of 80mbit met internet z3 en laat ik nou net in Amersfoort wonen. Maar goed kan niet alles hebben he.

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54

K4F

Lijkt erop dat ziggo wat dns problemen heeft. Iedereen schreeuwde moord en brand om opendns even in te stellen.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Vannacht viel kabelsignaal weg en aangezien ik gisteren mijn activatie code heb ontvangen vandaag geprobeerd te activeren en het lukte ook nog :-)

Dit is wat ik met AIE plus krijg als resultaat. Postcode gebied 5035, op een Ubee Docsis3 modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/585505763.png

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ik heb even een vraagje en wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Ik wil een alles-in-1 pakket aanschaffen.

Ik heb nu tele2 internet 20 + 5 voor de analogelijn
Tv van ziggo 10,- (extra zenders)
16,20- voor de aansluiting

Ik wil nu eigenlijk alles in 1 voor 65. Dat is wel 15 euro duurder dan wat ik nu betaal, maar ik heb dan ook veel sneller internet.

Mijn vraag is eigenlijk Die 16,20 moet ik die naast het abbonement ook nog betalen. En moet ik ook nog 10 euro betalen voor de extra zenders die ik nu heb (101tv humor tv pr0n zender en tv oranje , je kent ze wel)????????

• _Arthur
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

WeAreLegion schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:47:
Wat ik dan wel weer jammer vind is da tik nu op tweakers.net lees van die 120mbit of 80mbit met internet z3 en laat ik nou net in Amersfoort wonen. Maar goed kan niet alles hebben he.
Dat van die 80mbit is al erg lang bekend. Dat de snelheid in bepaalde steden naar 120mbit gaat ook trouwens.
Lord_Dain schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:58:
Vannacht viel kabelsignaal weg en aangezien ik gisteren mijn activatie code heb ontvangen vandaag geprobeerd te activeren en het lukte ook nog :-)

Dit is wat ik met AIE plus krijg als resultaat. Postcode gebied 5035, op een Ubee Docsis3 modem.
Bedraad direct aan de modem? Of heb je er nog een router tussen zitten? Zoja, haal die er eens tussenuit en test opnieuw.
andreict schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:03:
Mijn vraag is eigenlijk Die 16,20 moet ik die naast het abbonement ook nog betalen. En moet ik ook nog 10 euro betalen voor de extra zenders die ik nu heb (101tv humor tv pr0n zender en tv oranje , je kent ze wel)????????
Eerste vraag: nee. Tweede vraag: ja.

[ Voor 17% gewijzigd door _Arthur op 07-10-2009 17:05 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Bedraad direct aan de modem? Of heb je er nog een router tussen zitten? Zoja, haal die er eens tussenuit en test opnieuw.
Ik heb zelf het aansluitpunt moeten vervangen en aansluiting is als volgt -> aansluitpunt -> modem -> linksys WRT160Nv2 -> 100mbit switch -> PC. Maak geen gebruik van wireless maar heb dus wel een router en een switch er tussen. Ik zal eens testen wat ie doet zonder router/switch en dan post ik nog ff terug.

Edit: Precies dezelfde upload/download waarden met een kabel direct van modem -> PC, latency is 2 ms lager, dus het lijkt alsof de switch/router weinig impact hebben op mijn verbinding. Merk al wel dat mijn latency in World of Warcraft 30 ms lager is dan die van mijn adsl verbinding, ik ga vanavond eens wat binnensleuren van Usenet om te kijken wat ik daarmee haal.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 07-10-2009 17:19 ]

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Begrijp ik nou goed dat AiE Extra abonnee's buiten Amersfoort dit jaar geen snelheidsverhoging krijgen (uitgezonderd van 5 andere grote steden)?

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Emile schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:47:
Begrijp ik nou goed dat AiE Extra abonnee's buiten Amersfoort dit jaar geen snelheidsverhoging krijgen (uitgezonderd van 5 andere grote steden)?
Niet naar 120 mbit nee, maar dat zou begin volgend jaar ook pas gebeuren. Over 80mbit wordt niks vermeld dus ik ga er van uit dat die nog dit jaar komt.

• _Arthur
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

Lord_Dain schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:13:
Ik heb zelf het aansluitpunt moeten vervangen en aansluiting is als volgt -> aansluitpunt -> modem -> linksys WRT160Nv2 -> 100mbit switch -> PC. Maak geen gebruik van wireless maar heb dus wel een router en een switch er tussen. Ik zal eens testen wat ie doet zonder router/switch en dan post ik nog ff terug.
Ai! Mijn fout(je). Ik las dat je de Extra had ipv de Plus. Voor Plus zijn het prima snelheden. Niets meer aan doen 8)

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 08:13
Nog meer mensen last van een klapperende lijn op dit moment? Ik krijg veel ping timeouts naar ziggo servers maar ook naar opendns 208.67.222.222 of google.com etc. Heb de boel al gereset maar dat mag niet baten. Soms mis ik wel een ping of 10.

Ik zit in 3607 Maarssenbroek postcode gebied.

Bedankt...

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb in 2202 Noordwijk aan Zee nergens last van.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 14:12
In Amersfoort 3816 werkt het ook zonder problemen.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Weet iemand al welk type HD-PVR het gaat worden bij de nieuwe alles in 1 plus aanbieding, met bijbetaling van 99 euro ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10
eggiebert schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:04:
Weet iemand al welk type HD-PVR het gaat worden bij de nieuwe alles in 1 plus aanbieding, met bijbetaling van 99 euro ?
Durf 't niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat 't (helaas) de Cisco 8455 is.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
hanshee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:24:
Nog meer mensen last van een klapperende lijn op dit moment? Ik krijg veel ping timeouts naar ziggo servers maar ook naar opendns 208.67.222.222 of google.com etc. Heb de boel al gereset maar dat mag niet baten. Soms mis ik wel een ping of 10.

Bedankt...
Je hebt niet net je nieuwe router aangesloten (las dat je er 1 zou gaan halen, of op 1 opzoek was) klapperende verbinding heeft vaak met je interne netwerk te maken.

Probeer het eens rechtstreeks op je modem, kijk of de lijn dan wel stabiel blijft. Je hebt het geloof ik ook nog maar een paar dagen? Probeer t <dan> sowieso, klapperende lijn als in missende pakketen, maar geen opnieuw intrainende modem ligt vaak intern (dus in je huis) en niet bij ziggo.

• hanshee
XiniX88 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:24:
[...]

Je hebt niet net je nieuwe router aangesloten (las dat je er 1 zou gaan halen, of op 1 opzoek was) klapperende verbinding heeft vaak met je interne netwerk te maken.

Probeer het eens rechtstreeks op je modem, kijk of de lijn dan wel stabiel blijft. Je hebt het geloof ik ook nog maar een paar dagen? Probeer t sowieso, klapperende lijn als in missende pakketen, maar geen opnieuw intrainende modem ligt vaak intern (dus in je huis) en niet bij ziggo.
Neen, heb nog geen nieuwe router gekocht. Is niets veranderd ten opzichte van gisteren. Dus het licht dit keer niet aan mijn interne netwerkt.

Maar bedankt voor het meedenken. Ligt echt aan ziggy dit keer.

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 07:00

Bedankt...
Ik denk niet dat het aan je lijn ligt, hier (3543 Utrecht Terwijde) is een grote storing. Geen TV, Internet en telefoon. Zal als ik jou was eerst even deze storing afwachten en dan nog eens kijken.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
hanshee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

Neen, heb nog geen nieuwe router gekocht. Is niets veranderd ten opzichte van gisteren. Dus het licht dit keer niet aan mijn interne netwerkt.

Hahaha idd, sorry. 9 van de 10 problemen zitten hier wel tussen stoel en bureau ;) maar idd, als je niets hebt veranderd lijkt het me sterk.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 17:25
eggiebert schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:04:
Ik heb net gebeld en er werd bevestigd dat het de Cisco zou zijn, die bij interactieve tv wordt geleverd.
Kan hier worden ingegaan op de technische kant van de cisco of moet ik dan een apart topic openen?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

versc049 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Ik denk niet dat het aan je lijn ligt, hier (3543 Utrecht Terwijde) is een grote storing. Geen TV, Internet en telefoon. Zal als ik jou was eerst even deze storing afwachten en dan nog eens kijken.
Hier Utrecht Welgelegen (3532) volgens de ziggo pagina ook, maar heb nergens last van (tis zelfs allemaal iets sneller dan normaal).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 22:52
Ik had vriendinlief geinstrueerd wat ze moest zeggen als de Ziggo man zou bellen; speedtesten gaan goed, Usenet haal ik max 30mbit.

Blijkbaar heeft het geholpen, ze komen vrijdag de modem omwisselen!

• thefxr
Nielson schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:21:
[...]
Durf 't niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat 't (helaas) de Cisco 8455 is.
Waarom helaas, is die decoder/recorder niet goed dan?

• Mystic_Jack
  • Niet online

Bedankt...
Op dit moment heb ik er ook last van.(postcodegebied 8111 Raalte) Maar volgens mij heb ik het de hele week al.
Als ik naar google.com ping, is dat bij mij gemiddeld 161ms. naar ziggo.nl is het bij mij ook ping time out.

Naar mijn netwerkkaart, router en modem zijn de pingtijden normaal. Ik kan helaas niet via mijn router pingen.

Ik zat ook te denken dat het aan Ziggo lag, maar ik wel een nieuwe wireless router en sinds vandaag een nieuwe firmware erop kunnen zetten. Met die router heb ik problemen gehad met de dhcp, vandaar de nieuwe firmware.

Ik zal het nog wel even in de gaten houden. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Gaat inderdaad niet helemaal goed. De usenetserver geeft op moment van schrijven bij mij alles incompleet (lees totaal niet gevonden) en hier en daar een erg trage site.

Pingen naar google gaat goed met 16ms

Regio: rotterdam

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 21:33
Wij zijn sinds 30-09 overgestapt van Ziggo diensten naar XMS (glasvezel).

Wat Ziggo niet vertelde, is dat daarbij mijn oude, maar zeer actieve Casema-mailbox ook eruit zouden knikkeren. Dit is dus inmiddels een week geleden wel gebeurd, en jullie begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben. Wat is de moeite om dat even aan te kondigen, om mij de mogelijkheid te geven e.e.a. om te zetten?

AL mijn mailverkeer loopt (liep) via dat adres, en daar ben ik nu dus compleet van afgesloten. Ik snap het niet, Ziggo doet het af als 'dat had je moeten weten' en ik ben nu de klos. Ik bedoel; er leeft ergens ook nog een zonnet- en een tiscali-adres uit een ver verleden. Hoe moet ik dan verwachten dat zij de Casema-box dichtknopen?

Graag wat gedachten / advies hierover, ze weigeren mij fatsoenlijk te woord te staan.

• Edgarz
  • Laatst online: 23:01

Edgarz

Tweako-active since1986

thefxr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Waarom helaas, is die decoder/recorder niet goed dan?
http://www.hifi.nl/recens...rder_-_Resultaat____.html
Best wel goede review (ook qua uitkomst), maar er zitten nog wat losse eindjes aan. Persoonlijk vindt ik het een gebrek dat de component aansluiting niet verder gaat dan 576i, waardoor ik zelf met een plasma met maar 1 HDMI aansluiting (ruil mijn TV niet elke 5 jaar in) moet kiezen tussen mijn mediaplayer via HDMI of de Cisco

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

El-Loco schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:34:

Wat Ziggo niet vertelde, is dat daarbij mijn oude, maar zeer actieve Casema-mailbox ook eruit zouden knikkeren. Dit is dus inmiddels een week geleden wel gebeurd, en jullie begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben. Wat is de moeite om dat even aan te kondigen, om mij de mogelijkheid te geven e.e.a. om te zetten?

AL mijn mailverkeer loopt (liep) via dat adres, en daar ben ik nu dus compleet van afgesloten. Ik snap het niet, Ziggo doet het af als 'dat had je moeten weten' en ik ben nu de klos. Ik bedoel; er leeft ergens ook nog een zonnet- en een tiscali-adres uit een ver verleden. Hoe moet ik dan verwachten dat zij de Casema-box dichtknopen?

Graag wat gedachten / advies hierover, ze weigeren mij fatsoenlijk te woord te staan.
Sorry. maar vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch, toen ik mijn upc en planet opzegde, wist ik ook dat dan de mailboxen weg cq dicht gingen. Lijkt me niet meer dan logisch ergens, je betaald er niet meer voor toch?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mailbox van je provider die ophoudt met bestaan als je je abo opzegt bij die provider...lijkt me meer dan logisch :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• thefxr
Edgarz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

http://www.hifi.nl/recens...rder_-_Resultaat____.html
Best wel goede review (ook qua uitkomst), maar er zitten nog wat losse eindjes aan. Persoonlijk vindt ik het een gebrek dat de component aansluiting niet verder gaat dan 576i, waardoor ik zelf met een plasma met maar 1 HDMI aansluiting (ruil mijn TV niet elke 5 jaar in) moet kiezen tussen mijn mediaplayer via HDMI of de Cisco
en een HDMI splitter, lukt dat niet?

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 21:33
Waarom had ik het eerst dan niet?

Verwijderd

Activatie server plat? Ik heb de modem ontvangen en ik probeer hem dus de activeren heb netjes de laptop rechtstreeks aangesloten op de kabelmodem en krijg netjes de volgende gegevens via DHCP:
Connection-specific DNS Suffix . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 198.18.243.233
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 198.18.243.1

maar kan niet op "http://activatie" server komen ligt deze plat?

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:18:
Activatie server plat? Ik heb de modem ontvangen en ik probeer hem dus de activeren heb netjes de laptop rechtstreeks aangesloten op de kabelmodem en krijg netjes de volgende gegevens via DHCP:
Connection-specific DNS Suffix . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 198.18.243.233
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 198.18.243.1

maar kan niet op "http://activatie" server komen ligt deze plat?
Soms moet je je dns flushen/ renwen om op de activatie pagina te komen.

Soms moet je je TCP/IP settings resetten als je problemen hebt om op de activatie pagina te komen.

En het modem kan soms ook een reboot gebruiken voor het "eindelijk" werkt.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Meer dan logisch dat je mailbox niet meer bestaat. Je betaald immers niet meer, dus mogen zij jou afsluiten van hun diensten. Wil je daar geen last van hebben neem dan een eigen domein, gmail, hotmail etc.

Trouwens Telfort heeft dat wel netjes geregeld. Kreeg een brief dat ik 30 dagen na einde contract mijn mailbox zou kwijtraken. Logisch natuurlijk, maar je krijgt wel nog even de ruimte om alles over te zetten.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:07
Heeft de LAN aansluiting op de Cisco ITV Decoder nog zin? Er staat in de manual for future use?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rusman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:47:
[...]

Meer dan logisch dat je mailbox niet meer bestaat. Je betaald immers niet meer, dus mogen zij jou afsluiten van hun diensten. Wil je daar geen last van hebben neem dan een eigen domein, gmail, hotmail etc.
Ik vind het niet echt logisch. Tegenwoordig is email net zo belangrijk als telefoon en daar kennen providers wel nummerportering. Zou een wet moeten komen voor email ook vind ik.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• thefxr
wvkreg schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:11:
Heeft de LAN aansluiting op de Cisco ITV Decoder nog zin? Er staat in de manual for future use?
ja, dat wil ik ook graag weten, of je hem op je pc/netwerk kan aansluiten

• thefxr
The Dolf schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:26:
[...]

Ik vind het niet echt logisch. Tegenwoordig is email net zo belangrijk als telefoon en daar kennen providers wel nummerportering. Zou een wet moeten komen voor email ook vind ik.
x2,maar heb een aantal jaar terug toch maar een domein genomen ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 14:50

MsG

Forumzwerver

Hmm mijn pa kan gewoon zijn zonnet nog gebruiken zei zonnet. We moesten alleen de smtp server op ziggo zetten geloof ik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Bij mij is maandag Ziggo alles in 1 aangesloten. Hierbij heb ik de Motorola modem gekregen. Installatie is door een monteur gedaan. Modem rechtsreeks aangesloten op een pc, alle test waren goed, snelheid via speedtest.net ronde de 19Mb.
Vervolgens een Sitecom WL-306 router aangesloten en daarop dezelfde pc. Ook deze bleek te werken en hierna nog 2 pc's via kabel aangesloten. Alle pc's haddden perfecte verbinding.
De volgende ochtend bleek internet niet te werken, aangegeven werd dat een LAN-kabel niet goed zou zijn aangesloten. Router gereset, door stroom er af te halen. Na aansluiting werkte alles weer. De volgende ochtend (woensdag) wederom geen verbinding, zelfde melding. Opgeheven door weer router te resetten. Gisterenavond tijdens internetten viel zomaar ineens achter elkaar bijna iedere minuut, voor nog geen seconde, de verbinding steeds weg. (melding op scherm was weer dat er een kabel niet goed was aangesloten). Vervolgens modem en router gereset. Eerst het moden opgestart daarna de router aangesloten en die opgestart en vervolgens een pc aangesloten. Alles werkte weer tot vanmorgen. Wéér geen verbinding met dezelfde melding.
Router zou "plug en play" moeten zijn, hier dus geen instellingen in veranderd, ook aan het modem niets gewijzigd. Kabel van modem naar router vervangen, dit mocht ook niet helpen.
Iemand enig idee waar bovenstaande aan kan liggen.

• MrDirect
  • Laatst online: 00:14
Wel of geen email aanhouden bij opzeggen lijkt een keuze te zijn die per provider verschilt.
Mijn logische gedachte is dat wanneer je iets opzegt, de geleverde diensten dus ook daadwerkelijk niet meer geleverd worden.
Voorbeelden van zonnet e.d. kun je niet vergelijken, die bedrijven zijn overgenomen door anderen. En jij als consument hoeft dan niet op te draaien voor een uit de lucht gehaald domein, dus blijft de koper van zonnet de emails accepteren.

Om nu te klagen dat je email niet meer werkt omdat je zelf hebt opgezegd is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Als je je GSM abo stopzet kun je toch ook niet meer SMS-en?

En wat betreft het punt nummerportering: Laat internetproviders een gratis forward geven naar je nieuwe email.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDirect op 08-10-2009 09:00 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
thefxr schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:34:
[...]

ja, dat wil ik ook graag weten, of je hem op je pc/netwerk kan aansluiten
Er staat "for future use" maar ga er maar vanuit dat dit niet beschikbaar komt. De content aanbieders van i-tv staan namelijk niet toe dat het apparaat in een netwerk gehangen kan worden. En los hiervan, Ziggo heeft de ontwikkeltijd hard genoeg nodig om hem en het netwerk stabieler te krijgen en andere problemen op te lossen.

Los hiervan ben ik erg blij met het apparaat.

Veel info is te vinden op het forum van www.ziggo-gebruikers.nl

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Gisteren voor de 2e keer het wachtwoord van mijn telefonisch aangemaakte mail adres (was het bij het activeren van de modem vergeten) laten resetten en nog kan ik er niet mee inloggen ..
Duurt het echt zo lang voordat die wachtwoord wijziging is toegepast daar bij ziggo of zitten ze gewoon te stinkvingeren ?

[ Voor 8% gewijzigd door dapluiz op 08-10-2009 09:31 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-11 19:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:32:
Bij mij is maandag Ziggo alles in 1 aangesloten. Hierbij heb ik de Motorola modem gekregen. Installatie is door een monteur gedaan. Modem rechtsreeks aangesloten op een pc, alle test waren goed, snelheid via speedtest.net ronde de 19Mb.
Vervolgens een Sitecom WL-306 router aangesloten en daarop dezelfde pc. Ook deze bleek te werken en hierna nog 2 pc's via kabel aangesloten. Alle pc's haddden perfecte verbinding.
De volgende ochtend bleek internet niet te werken, aangegeven werd dat een LAN-kabel niet goed zou zijn aangesloten. Router gereset, door stroom er af te halen. Na aansluiting werkte alles weer. De volgende ochtend (woensdag) wederom geen verbinding, zelfde melding. Opgeheven door weer router te resetten. Gisterenavond tijdens internetten viel zomaar ineens achter elkaar bijna iedere minuut, voor nog geen seconde, de verbinding steeds weg. (melding op scherm was weer dat er een kabel niet goed was aangesloten). Vervolgens modem en router gereset. Eerst het moden opgestart daarna de router aangesloten en die opgestart en vervolgens een pc aangesloten. Alles werkte weer tot vanmorgen. Wéér geen verbinding met dezelfde melding.
Router zou "plug en play" moeten zijn, hier dus geen instellingen in veranderd, ook aan het modem niets gewijzigd. Kabel van modem naar router vervangen, dit mocht ook niet helpen.
Iemand enig idee waar bovenstaande aan kan liggen.
Ik heb een soort gelijk probleem met mijn WL-303 van Sitecom.
Je moet eens proberen of je dan ook op dat moment, als je geen verbinding meer hebt met het internet, of je dan ook in de router zelf nog kan komen.
Als ik dan wil inloggen, gaat dat zo traag als dikke stront. :(
Doe ik daarna een reset uitvoeren is het meestal wel OK, maar ook niet altijd.
Even ter info: ik heb het Arris modem.
Ben er serieus over aan het denken een andere router aan te schaffen en dan evt de D-link DR655.
Heb toch wel her en der gelezen dat deze beter zou moeten werken icm Ziggo.
Ook op kieskeurig.nl lees ik over problemen met Sitecom routers icm Ziggo.
Ik vraag me dan ook wel af waarom Ziggo juist Sitecom adviseert als je een draadloze verbinding wil aanleggen. 8)7

Verwijderd

MadDonkey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Soms moet je je dns flushen/ renwen om op de activatie pagina te komen.

Soms moet je je TCP/IP settings resetten als je problemen hebt om op de activatie pagina te komen.

En het modem kan soms ook een reboot gebruiken voor het "eindelijk" werkt.
Hoe wil je de TCP/IP settings resetten? Ik heb de overige 2 dingen wel geprobeerd nog steeds geen toegang tot de activatie pagina.

• Hoofdpiet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 10:27
Junkyxl schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:50:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem met mijn WL-303 van Sitecom.
Je moet eens proberen of je dan ook op dat moment, als je geen verbinding meer hebt met het internet, of je dan ook in de router zelf nog kan komen.
Als ik dan wil inloggen, gaat dat zo traag als dikke stront. :(
Doe ik daarna een reset uitvoeren is het meestal wel OK, maar ook niet altijd.
Even ter info: ik heb het Arris modem.
Ben er serieus over aan het denken een andere router aan te schaffen en dan evt de D-link DR655.
Heb toch wel her en der gelezen dat deze beter zou moeten werken icm Ziggo.
Ook op kieskeurig.nl lees ik over problemen met Sitecom routers icm Ziggo.
Ik vraag me dan ook wel af waarom Ziggo juist Sitecom adviseert als je een draadloze verbinding wil aanleggen. 8)7
Ik heb af en toe hetzelfde met een WL-306 (gehad), Motorlola en Ziggo alles in een. Heeft maandenlang probleemloos gewerkt, totdat ziggo met snelheidsverhoging aan de gang ging.
Wat ik gedaan heb is een firmwareupgrade, en daarna de energiespaarfunctie van de Sitecome uit en aan gezet. Sindsdien werkt het eigenlijk weer probleemloos.
Ik weet niet of het aan Ziggo's snelheidsverhoging of aan iets anders lag, maar nu werkt het weer naar behoren.

• Nielson
  • Laatst online: 00:10
thefxr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Ik heb net gebeld en er werd bevestigd dat het de Cisco zou zijn, die bij interactieve tv wordt geleverd.
Kan hier worden ingegaan op de technische kant van de cisco of moet ik dan een apart topic openen?
Zo'n topic is er al: [HD] Nieuwe PVR Decoder Casema

en op het Ziggo gebruikersforum is hier ook veel info te vinden:

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Vooral het niet twee dingen tegelijk kunnen opnenem is natuurlijk belachelijk voor een dual tuner PVR.

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

3 weken geleden Ziggo aangevraagd. Duidelijk vermeld dat ik enkel een zwarte kabel uit de grond heb. Dat zou geen probleem zijn volgens de helpdesk, de monteur heeft alles bij zich.

Gisteravond kwam de monteur, die kijkt verdwaast naar de kabel en vraagt: "Oke... en waar is de groene?"... dus.... "Sorry, maar ik kan hier niets doen. Ik ben de groenkabeltjesaansluitmonteur en hiervoor heb je de zwartekabeltjesaansluitmonteur nodig.. ik zal er een melding van maken.. tot ziens!".

Gelijk even met Ziggo gebeld, die hadden geen idee waar ik het over had. "Zwarte kabel? Eh...." oplossing: "Binnen 5 dagen belt er iemand terug voor een nieuwe spoed-afspraak". Kortom, hopelijk is de monteur sneller die zei dat er deze week nog wel iemand langs kon komen.

Wat mooi was van de helpdesk is dat ik 15 minuten heb gewacht totdat er 1 minuut voorbij was: "De wachttijd bedraagt ongeveer 1 minuut"

Aangezien mijn vriendin allergisch is voor fouten/problemen/slechte service heb ik dit maar even opgepakt..

[ Voor 5% gewijzigd door vegterb op 08-10-2009 10:46 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Ben benieuwd naar de firmwareversie, kun je die aangeven?
Hoofdpiet schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:14:
[...]

Ik heb af en toe hetzelfde met een WL-306 (gehad), Motorlola en Ziggo alles in een. Heeft maandenlang probleemloos gewerkt, totdat ziggo met snelheidsverhoging aan de gang ging.
Wat ik gedaan heb is een firmwareupgrade, en daarna de energiespaarfunctie van de Sitecome uit en aan gezet. Sindsdien werkt het eigenlijk weer probleemloos.
Ik weet niet of het aan Ziggo's snelheidsverhoging of aan iets anders lag, maar nu werkt het weer naar behoren.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb vandaag de brief binnen gekregen. Morgen krijg ik het pakket.
Vorige week aangesloten bij iemand, incl monteur, maar op de brief stond "doe het zelf installatie". Geen monteur daar gezien, ook bij mijn eigen monteur erbij gedaan, en staat er ook doe het zelf installatie. Dat is dus wel vreemd. Gelukkig heb ik hier zelf genoeg kennis voor :).

Ik had besteld voordat de wijziging van 49 euro voor een decoder erdoor kwam. (Was een half uur later dat dat kwam), en hoef gelukkig niet te betalen voor de decoder.
Ondertussen haal ik nu 24 mbit, dat was 19 ooit. Dus blijkbaar voeren ze die snelheidsupgrade gelijk door.

Verder heb ik met mijn ITV Cisco PVR een probleem, opname's haperen heel vaak. Erg lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 08-10-2009 13:10 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Loekie
Kecin schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:09:
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen. Morgen krijg ik het pakket.
Vorige week aangesloten bij iemand, incl monteur, maar op de brief stond "doe het zelf installatie". Geen monteur daar gezien, ook bij mijn eigen monteur erbij gedaan, en staat er ook doe het zelf installatie. Dat is dus wel vreemd. Gelukkig heb ik hier zelf genoeg kennis voor :).

Ik had besteld voordat de wijziging van 49 euro voor een decoder erdoor kwam. (Was een half uur later dat dat kwam), en hoef gelukkig niet te betalen voor de decoder.
Ondertussen haal ik nu 24 mbit, dat was 19 ooit. Dus blijkbaar voeren ze die snelheidsupgrade gelijk door.

Verder heb ik met mijn ITV Cisco PVR een probleem, opname's haperen heel vaak. Erg lastig.
Zou je voor mij willen kijken of deze al bij mijn order op ziggo.nl staat? Ik heb ook vrijdag besteld en daar komt die order bij mij niet voor.

specs

Verwijderd

Vandaag het nieuwe Ubee modem aangesloten. Van 20Mb naar 10Mb met AIE Plus. Fijn, kan ik weer gaan bellen..

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Loekie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Zou je voor mij willen kijken of deze al bij mijn order op ziggo.nl staat? Ik heb ook vrijdag besteld en daar komt die order bij mij niet voor.
Afbeeldingslocatie: http://kecin.com/tweakers/order.jpg

Staat er wel tussen...

• Loekie
Grmbl, hoe laat heb je besteld? Heb je ook monteur en opzeggen vorige internet aangevraagd?
Kan me me voorstellen dat dat de reden is. Wacht wel even contact-formulier af, heb nl al wel de bevestiging van ontvangen bestelling en de opties gekregen bij aanvraag.

specs

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Loekie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:22:
[...]

Grmbl, hoe laat heb je besteld? Heb je ook monteur en opzeggen vorige internet aangevraagd?
Kan me me voorstellen dat dat de reden is. Wacht wel even contact-formulier af, heb nl al wel de bevestiging van ontvangen bestelling en de opties gekregen bij aanvraag.
Nee, ik was al klant bij Ziggo. Nja, voormalig @Home, en sinds een week of 3 is het bij ons mogelijk over te stappen op AIE. Dus die heb ik er niet bij besteld :).
Ow, ik zie net dat ik een beetje gelogen heb over vrijdag, kennelijk met de dagen in de war.
Wed, Sep 30, 2009 at 8:56 PM, toen heb ik het dus besteld als ik mijn e-mail mag geloven.
Sorry.,

• Loekie
Kecin schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Nee, ik was al klant bij Ziggo. Nja, voormalig @Home, en sinds een week of 3 is het bij ons mogelijk over te stappen op AIE. Dus die heb ik er niet bij besteld :).
Ow, ik zie net dat ik een beetje gelogen heb over vrijdag, kennelijk met de dagen in de war.
Wed, Sep 30, 2009 at 8:56 PM, toen heb ik het dus besteld als ik mijn e-mail mag geloven.
Sorry.,
Ah kijk, hoe lang staat het al in je overzicht?
Ik ben ook al klant, heb ook m ijnziggo, maar daar staat het niet in het overzicht.

specs

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54

Je hebt maandenlang de tijd gehad om dingen om te zetten, je laat de stekker eruit trekken en nu is Ziggo onredelijk? Denk het niet hoor ...

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Loekie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:54:
[...]

Ah kijk, hoe lang staat het al in je overzicht?
Ik ben ook al klant, heb ook m ijnziggo, maar daar staat het niet in het overzicht.
Sinds de 'update' van de ziggo site staat het erin.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Geachte heer, mevrouw,

U heeft enige tijd geleden van Ziggo een modem ontvangen omdat u een internet product heeft besteld of vanwege een aangekondigde snelheidsverhoging.

De snelheid in uw omgeving wordt zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u de activatiecode aan, zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid.

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales
Ik krijg zojuist deze e-mail van Ziggo. Ik zit in Tilburg, voormalige @home gebied. Aangezien ik nu al 50mbit/5mbit heb vind ik dit een vreemde mail. Betekent dit dat ik 120mbit ga krijgen? Of is dit een administratieve fout? Arris modem moet toch makkelijk 120mbit aan kunnen?

Ik weet i.i.g. zeker dat ik die modem retour stuur ongeacht of het een Arris of Ubee is. Alles werkt hier perfect dus tenzij het een nieuwe Motorola is ga ik niks wijzigen.

Zou wel leuk zijn als we in Tilburg nu al 100+ Mbit gaan krijgen net als in Amersfoort. Ik had daar nl. wel geruchten over gelezen. Maar glasvezel initiatieven zijn er hier niet.

Update:

Net gebeld met Ziggo. Blijkbaar sturen ze deze mails naar alle klanten om er zeker van te zijn dat iedereen ervan op de hoogte is. Vreemd bedrijf blijft het toch. Zal wel weer een bug zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 08-10-2009 17:58 ]

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 09:02
Dezelfde mededeling heb ik per mail gekregen. Ik zit in Enschede en heb ook het Alles in 1 abonnement van (nu) 50Mbps.

Nav die mail maar even gebeld en de medewerker kon me vertellen dat het modem dat ik al heb (Arris) al een docsis 3.0 modem is en ik dus geen nieuw modem nodig heb. Hij wist echter niets van een snelheidsverhoging in de komende dagen.

Wel wist hij te melden dat Enschede zeker één van de vijf steden is waar de snelheid dit najaar meteen naar 120 Mbps down en 10 Mbps up gaat. Dus niet eerst naar 80 en 100 Mbps up, maar meteen naar de hoogste snelheid.

Benieuwd òf en zo ja, wàt er gaat gebeuren de komende dagen...

• sohus
Ziggo medewerkers moeten toch al weten welke andere steden bij die vijf zitten?

Ik ben nl. erg benieuwd.

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 10:53
sohus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:38:

Ik ben nl. erg benieuwd.
Groningen mag er ook wel bij zitten :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 16:38

vr6-only

Blub Blub

Ik had gehoopt dat het 120/20 werd, kan gemakkelijk met Docsis 3.0. Blijkbaar willen ze nu concurreren met UPC, welk ook op 10 Mbit zit.

It ain't stupid if it works!

• Loekie

Ik ben nl. erg benieuwd.
Dat zullen ze ws tot een bepaalde datum onder pet moeten houden.

specs

• sohus
vr6-only schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:28:
Ik had gehoopt dat het 120/20 werd, kan gemakkelijk met Docsis 3.0. Blijkbaar willen ze nu concurreren met UPC, welk ook op 10 Mbit zit.
Die 10mbit upload valt me ook tegen. Het is toch om te concurreren met Glasvezel? Ik dacht dat die op 60/60 zitten of hoger. Ben benieuwd wanneer Ziggo de andere vier plaatsen onthult.

• hanshee
hanshee schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

Ben bang dat het toch aan mijn Sitecom WL-607 ligt. Net rechtstreeks aan mijn Arris modem aangesloten met mijn laptop en eigenlijk geen problemen gehad.

Dus maar opzoek naar een nieuwe router.... :(

• thefxr
sohus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:50:
[...]

Die 10mbit upload valt me ook tegen. Het is toch om te concurreren met Glasvezel? Ik dacht dat die op 60/60 zitten of hoger. Ben benieuwd wanneer Ziggo de andere vier plaatsen onthult.
voor welk gebruik heb je nog meer upload nodig dan?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 16:38

vr6-only

Blub Blub

thefxr schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

voor welk gebruik heb je nog meer upload nodig dan?
Doet er niet toe! Nu zijn ze, net als KPN ook via Glasvezel zelfs, het product aan het uitmelken.
Waarvoor heb je 120 Mbit nodig???? Kom op, niet zo naïef.

It ain't stupid if it works!

• Loekie
sohus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:50:
[...]

Glasvezel van KPN wordt asymmetrisch aangeboden(KPN zit in de meeste projecten). Zie hier Dit gaat om veghel, maar de snelheden zijn gelijk. Een verhouding van 1:10 dus.
Ziggo hoeft daar niet echt hard overheen te gaan.

specs

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024

Ik ben nl. erg benieuwd.
Eerder werden deze genoemd, weet niet of het nog klopt:

Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard.

• sohus
Ik woon in Tilburg dus ik hoop dat het waar is. En omdat ik ook de mail van de snelheidsverhoging en nieuwe modem heb ontvangen vraag ik me af of dit hiermee te maken heeft.

Of heeft iedereen die mail ontvangen? Aangezien HenkRenting ook deze mail heeft ontvangen en in Enschede zit. Toevallig worden deze plaatsen allebei genoemd in het lijstje van Swoosh.

En ik heb liever 65mbit/65mbit. Dan 120mbit/10mbit. Ik upload veel filmpjes naar sites als YouTube, Vimeo maar ook naar FTP servers van klanten. Download van 120mbit vind ik overbodig :)

[ Voor 224% gewijzigd door sohus op 08-10-2009 22:43 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HenkRenting schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:05:
Dezelfde mededeling heb ik per mail gekregen. Ik zit in Enschede en heb ook het Alles in 1 abonnement van (nu) 50Mbps.

Nav die mail maar even gebeld en de medewerker kon me vertellen dat het modem dat ik al heb (Arris) al een docsis 3.0 modem is en ik dus geen nieuw modem nodig heb. Hij wist echter niets van een snelheidsverhoging in de komende dagen.

Wel wist hij te melden dat Enschede zeker één van de vijf steden is waar de snelheid dit najaar meteen naar 120 Mbps down en 10 Mbps up gaat. Dus niet eerst naar 80 en 100 Mbps up, maar meteen naar de hoogste snelheid.

Benieuwd òf en zo ja, wàt er gaat gebeuren de komende dagen...
Enschede? Yes 8)

O wacht, hoever wordt Z3 omhooggegooid?
Of komt die 120/10Mb alleen met die alles in een abo's?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:32
instabiel internet vanavond hier bij mij in utrecht, postcode 3572.

werkt wel weer na reset van 't modem

• thefxr
vr6-only schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Doet er niet toe! Nu zijn ze, net als KPN ook via Glasvezel zelfs, het product aan het uitmelken.
Waarvoor heb je 120 Mbit nodig???? Kom op, niet zo naïef.
Doet er wel toe, want ik ben nogal nieuwsgierig, kan even geen dienst verzinnen waarvoor je dat nodig zou hebben, die 120 down wel, voor usenet enzo.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

thefxr schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

Doet er wel toe, want ik ben nogal nieuwsgierig, kan even geen dienst verzinnen waarvoor je dat nodig zou hebben, die 120 down wel, voor usenet enzo.
Wanneer je vaak websites moet onderhouden is het wel leuk als je snel data kan uploaden naar de server. Of misschien vinden mensen het leuk om hun torrents snel te seeden.

99% van de mensen heeft echt geen 120mbit down nodig, laat staan dat ze weten wat het is of waarvoor ze het kunnen gebruiken. Voor uploadsnelheden geldt dat ook maar dan voor 99.99% van de mensen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik ben me aan het inlezen om over te stappen van XS4ALL-ADSL naar 3-in-1 van Ziggo. Kan ik mijn Fritzbox-router blijven gebruiken voor mijn wireless, of moet ik een nieuwe aanschaffen?

• Loekie
Woodpecker schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:26:
Ik ben me aan het inlezen om over te stappen van XS4ALL-ADSL naar 3-in-1 van Ziggo. Kan ik mijn Fritzbox-router blijven gebruiken voor mijn wireless, of moet ik een nieuwe aanschaffen?
Je fritzbox kun je instellen als router, dus ja het kan, via poort 1 staat als het goed is al bij je: settings >> advanced >> Account information >> Settings.
De FB7170 van XS4All heb je toch in bruikleen, of heb je deze aangschaft?

specs

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

thefxr schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

En ik kan geen dienst verzinnen waarvoor ik 120Mbit nodig heb. 50Mbit is snel zat. Of wil je soms je DVD's nog sneller binnenhalen? Als je nu een keer uitgebreid gaat zitten schijten nadat je een download aanzet, dan is hij al bijna klaar als je terugkomt 8)7

In mijn geval ondersteund eweka niet eens mijn huidige max. snelheid (50Mbit) dus wat moet ik dan in godsnaam met 120Mbit? Geef mij maar een hogere upload zodat ik ook wat sneller zelf kan posten.

@Woodpecker
Ik zou wel even kijken of die Fritzbox router van je ook mee kan in de snelheid die je dan gaat krijgen bij Ziggo. Het zou zonde zijn wanneer je router de snelheid van je abo niet volledig benut :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 09-10-2009 07:29 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:22

allure

Titaan fase 2/3

JaJoah schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 07:25:
[...]
KNIP
. Het zou zonde zijn wanneer je router de snelheid van je abo niet volledig benut :)
Dat is het punt, er zijn mijn inziens heel weinig routers die zulke snelheden op hun sloffen doen. Zonder gelijk astronomische prijzen te vragen.

• sohus
allure schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:20:
[...]

Dat is het punt, er zijn mijn inziens heel weinig routers die zulke snelheden op hun sloffen doen. Zonder gelijk astronomische prijzen te vragen.
DIR-655 en 855 toch? DIR-655 kost 79 EURO. Mooie prijs al zeg ik het zelf.

Kan deze straks ook 120mbit aan?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, heeft Ziggo +/- 45min terug iets met de verbindingen uitgespookt of een firmwareupdate gestuurd naar de modems?

Router kreeg ineens geen IP meer, na restart nog niet. De modem (kijkend naar de LED's) gedraagde zich alsof ie online was en de webinterface was niet bereikbaar. Modem reset, 15min later, werkt alles weer maar er brand/knippert 1 LED minder op de modem :?
Die van de telefoonlijn, hebben we overigens niet :P , die knipperde voorheen continu op dezelfde "maat" als die van de link.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hoofdpiet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 10:27
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:35:
Ben benieuwd naar de firmwareversie, kun je die aangeven?
[...]
Ik heb volgens mij firmware 1.3 erop gezet. Firmware gewoon van de site gehaald.

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Hmm jammer zeg. Las net het nieuwsbericht over internet in Amersfoort. Ik zit niet bij de 500 eerste gelukkige. :( Nou ja dan nog maar een weekje afzien met 50/5.

Trouwens wel een beetje raar. Er staat per ingang van 7 oktober heeft iedereen in Amersfoort 120/10. Vervolgens wordt er gezegd dat er 500 klanten gekozen zijn als test. Vervolgens roepen ze dat ze 1 week lang gaan testen. En dan als sluitstuk dat de rest het dan aan het eind van de maand krijgt.

Hoevaak kan men zich tegenspreken in 1 bericht. M.a.w. ik weet nu nog niks :P

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pgerrits schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:23:
Hmm jammer zeg. Las net het nieuwsbericht over internet in Amersfoort. Ik zit niet bij de 500 eerste gelukkige. :( Nou ja dan nog maar een weekje afzien met 50/5.
Hoe weet je dat je bij die 500 zit? Ik woon ook in Amersfoort, heb AiE Plus, heb een nieuw modem (van Motorola naar Ubee) gekregen omdat de snelheid omhoog zou gaan maar heb nog steeds 20/3 als snelheid.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Format-C
  • Laatst online: 04:25

Format-C

Tracing Rays

Ik dacht dat de AIE extra abbo's dit jaar allemaal nog naar de 80MB zouden gaan. En volgend jaar richting of over de 100MB., Dat zeggen ze ook in de reclame?

Alleen nu blijkt dat het maar een select groepje mensen hiervan kan genieten?

WTF!
pgerrits schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:23:
Nou ja dan nog maar een weekje afzien met 50/5.
Alsof dat zo traag is. :?

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 09-10-2009 12:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
jelmervos schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:28:
[...]
Hoe weet je dat je bij die 500 zit? Ik woon ook in Amersfoort, heb AiE Plus, heb een nieuw modem (van Motorola naar Ubee) gekregen omdat de snelheid omhoog zou gaan maar heb nog steeds 20/3 als snelheid.
Hoe zou je dat nu kunnen weten... Misschien als je een hogere snelheid hebt? }:O
RappieRappie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:31:
Ik dacht dat de AIE extra abbo's dit jaar allemaal nog naar de 80MB zouden gaan. En volgend jaar richting of over de 100MB., Dat zeggen ze ook in de reklame?

Alleen nu blijkt dat het maar een select groepje mensen hiervan kan genieten?

WTF!

Alsof dat zo traag is.
Uhm wij in Amersfoort horen bij de Elite van Nederland. Vandaar. Als je wat verder zou lezen in de toppic zou je zien dat Ziggo in 5 steden de snelheid sneller gaat verhogen ivm concurrentie voor glasvezel.

Enne wel eens van sarcasme gehoord?

[ Voor 44% gewijzigd door pgerrits op 09-10-2009 12:34 ]

• Format-C
  • Laatst online: 04:25

Format-C

Tracing Rays

pgerrits schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:31:

Uhm wij in Amersfoort horen bij de Elite van Nederland. Vandaar. Als je wat verder zou lezen in de toppic zou je zien dat Ziggo in 5 steden de snelheid sneller gaat verhogen ivm concurrentie voor glasvezel.
In de reclame zeggen ze dat er niet bij. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Verwijderd

Hoe lang mag je genieten van de smartcard bij een A1E pakket? Is dat 2 weken dat je alle zenders krijgt?

• Woodpecker
Ik lees hier en hier dat je een Fritzbox als router achter een kabelmodem kan gebruiken via de LAN1-ingang.
Maar ik ben (nog) niet helemaal thuis in de hogere snelheden die de kabel mij kan bieden, zeker niet via WLAN. Heb ik dan genoeg aan de Fritzbox met zijn Wireless G of moet ik toch aan de premium Netgear-router WNR3500 die Ziggo (voor 99 euro) aanbiedt?
Dat ding heeft een draadloze USB-adapter. Zal die een snellere verbinding met internet verzorgen dan mijn ingebouwde wifi-kaart in mijn vriendins (verouderde) laptop?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Via pricewatch is die router voo 70 euro te kopen.
Netgear heeft nl. een nieuwe op de markt gebracht en dat is de WNDR-3700. Deze kost rond de 100 euro nu net na de launch.

Fritzbox kan ik je in ieder geval niks over zeggen

• Woodpecker
Ik lees dat de Fritz!box die ik heb een snelheid heeft van 125 Mbps, voorlopig) ruim genoeg voor mijn AiE-Pluspakket (met een snelheid van max 30 Mbps). De Netgear-router kan 300 Mbps aan, maar dat is dus (nog) een beetje overkill?
Overigens: de laptop van mijn vriendin heeft een wifi-snelheid van 54 Mbps, die is dus binnenkort wel aan vervanging toe (de laptop, niet mijn vriendin).

• Loekie
Woodpecker schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:00:
Ik lees hier en hier dat je een Fritzbox als router achter een kabelmodem kan gebruiken via de LAN1-ingang.
Maar ik ben (nog) niet helemaal thuis in de hogere snelheden die de kabel mij kan bieden, zeker niet via WLAN. Heb ik dan genoeg aan de Fritzbox met zijn Wireless G of moet ik toch aan de premium Netgear-router WNR3500 die Ziggo (voor 99 euro) aanbiedt?
Dat ding heeft een draadloze USB-adapter. Zal die een snellere verbinding met internet verzorgen dan mijn ingebouwde wifi-kaart in mijn vriendins (verouderde) laptop?
Tja, ik kan je nu nog niets zeggen, ga straks ook over op AiE Plus waarbij ik de 7270 ga aansluiten als router. Zodra ik wat getest heb, laat ik het horen.
Je kunt het sowieso altijd proberen en die router elders goedkoper aanschaffen.
Oudere PC's met langzamere adapters zou ik niet al te hard updaten, wordt er ook stevig gedownload? Zo niet, dan rustig bij oude laten. Sowieso, is het 11b of g?
EDIT:
G dus, als er alleen gesurft wordt en niet diehard bestanden overpompen voldoende.
Die 125 zal wel wireless zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 09-10-2009 15:11 ]

specs

• Woodpecker
Klopt! En ik zie dat de LAN-snelheid 'maar' 100 Mbps is. Dus als ik naar de AiE-Extra ga kijken, moet ik dus ook een nieuwe router hebben :) Grappig overigens dat-ie draadloos sneller is dan met draad...

[ Voor 10% gewijzigd door Woodpecker op 09-10-2009 15:24 ]

• Loekie
Woodpecker schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:22:
[...]

Klopt! En ik zie dat de LAN-snelheid 'maar' 100 Mbps is. Dus als ik naar de AiE-Extra ga kijken, moet ik dus ook een nieuwe router hebben :) Grappig overigens dat-ie draadloos sneller is dan met draad...
Draadloos is alleen virtueel sneller.

Ik heb net met Ziggo gebeld, blijkt m'n order uitgevallen te zijn wegens ws storing met de website.
Opnieuw ingevoerd tegen oude voorwaarden, nu maar afwachten :)

specs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:11:
Hoe lang mag je genieten van de smartcard bij een A1E pakket? Is dat 2 weken dat je alle zenders krijgt?
Drie volgens mij.
Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.