Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:43:
[...]

Geen problemen met andere HD zenders, alleen Nederland 3 HD? Mijn broertje had ook problemen met zijn HD kanalen, een paar deden het wel en een paar niet. Nieuwe decoder, hetzelfde probleem... Bleek dat hij de verkeede waarde had ingevuld voor de zenders, hij ontving wel alle zenders maar niet alle HD zenders daardoor. Misschien heb je de verkeerde waardes ingevuld? (De postcodetabel en de codes daarbij kloppen ook niet, mijn broertje had andere waardes staan dan ik al jaren gebruikt in hetzelfde postcode-gebied)
Allemaal al gechecked, ook door de Ziggo monteur. Heb 2 decoders (5050) beiden zelfde probleem.
Vriend van me hier in de straat krijgt geen enkele HD zender door (Humax 5000). Vriend 3 blokken verder krijgt ze alle 3 perfect, met veel meer signaal.
Lijkt ernstig op een wijkprobleem, waar ze geen fuck mee doen. Signalen op het AOP waren nét in orde na wat bij draaien in de wijk. Mijn bekabeling en dozen zijn doorgemeten, mag het ook niet aan liggen (decoder rechtstreeks aan AOP doet NL 3 HD het ook niet).

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00
aukjeL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:42:
@Blaffeh ik kan op de site nergens duidelijk terug vinden welke zenders er onder vallen. Vandaar mijn vraag...
Klik bij digitale TV de zender aan, je ziet in welk pakket deze valt....
In dit geval dus kids voor 3,95....

specs

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Ik heb eens gebeld met een verkooppunt in de buurt, je krijgt alle materialen mee.
1 arris modem en 1 samsung decoder + alle bekabeling/splitter.
Hij zei dat alle problemen met de samsung zijn opgelost, klopt dit?

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15
Sorry dat ik misschien zeur. Is hier niemand meer die wacht op die nieuwe modem? Ik wacht er nog steeds op. Eerst zeggen ze week 40. En nu moet ik hem deze week verwachten

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
UltraSub schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Allemaal al gechecked, ook door de Ziggo monteur. Heb 2 decoders (5050) beiden zelfde probleem.
Vriend van me hier in de straat krijgt geen enkele HD zender door (Humax 5000). Vriend 3 blokken verder krijgt ze alle 3 perfect, met veel meer signaal.
Lijkt ernstig op een wijkprobleem, waar ze geen fuck mee doen. Signalen op het AOP waren nét in orde na wat bij draaien in de wijk. Mijn bekabeling en dozen zijn doorgemeten, mag het ook niet aan liggen (decoder rechtstreeks aan AOP doet NL 3 HD het ook niet).
Ik had in het begin ook geen ontvangst bij NL 3 HD. Welke melding ik had weet ik niet, maar het bleek dat in het boekje waar in het overzicht staat met frequenties en postcodes, het verkeerde stond. ipv 9700 moest ik 9600 invullen in de decoder (5050c), terwijl in het boekje 9700 stond. Ik had namenlijk in augustus 2009 een verouderd boekje ontvangen die nog enkele foutieve getallen had. In maart 2009 was hier een herdruk van gekomen, en dan sturen ze in augustus dus nog de oude versie op 8)7

/edit
Volgens mij kan je op de ziggo site de laatste versie van het boekje in pdf formaat bekijken

[ Voor 4% gewijzigd door tK0wnZ op 05-10-2009 16:34 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
tK0wnZ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Ik had in het begin ook geen ontvangst bij NL 3 HD. Welke melding ik had weet ik niet, maar het bleek dat in het boekje waar in het overzicht staat met frequenties en postcodes, het verkeerde stond. ipv 9700 moest ik 9600 invullen in de decoder (5050c), terwijl in het boekje 9700 stond. Ik had namenlijk in augustus 2009 een verouderd boekje ontvangen die nog enkele foutieve getallen had. In maart 2009 was hier een herdruk van gekomen, en dan sturen ze in augustus dus nog de oude versie op 8)7

/edit
Volgens mij kan je op de ziggo site de laatste versie van het boekje in pdf formaat bekijken
Zeg ik toch, is al gechecked, dat is het probleem niet ;)

• Loekie
Bugger, vrijdag AiE plus besteld, maar staat nog niet in mijnziggo >> bestellingen, duurt dat normaal zo lang?
Ik heb wel via mail een bevestiging gehad van een bestelling, echter zonder de opties van het bestelde pakket.
Ik zie nu dat er het een en ander veranderd is en dat de digitale ontvanger 50€ kost, maar even afwachten hoe dat gaat....

Hmm, nader onderzoek leert dat die site nu vol fouten lijkt te staan, de CI+ kost ineens 79 per maand.
We wachten het maar even af...

[ Voor 16% gewijzigd door Loekie op 05-10-2009 16:45 ]

specs

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Loekie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:42:
Bugger, vrijdag AiE plus besteld, maar staat nog niet in mijnziggo >> bestellingen, duurt dat normaal zo lang?
Ik heb wel via mail een bevestiging gehad van een bestelling, echter zonder de opties van het bestelde pakket.
Ik zie nu dat er het een en ander veranderd is en dat de digitale ontvanger 50€ kost, maar even afwachten hoe dat gaat....

Hmm, nader onderzoek leert dat die site nu vol fouten lijkt te staan, de CI+ kost ineens 79 per maand.
We wachten het maar even af...
Ik heb hetzelfde. Do 1 okt in de winkel opgehaald. Die order is niet aangekomen, dus Za 3 nog een keer telefonisch aangemeld en die staat niet in Mijnziggo, dus het duurt gewoon erg lang blijkbaar. Naja maar weer een keer bellen binnenkort. Ondertussen staat mijn apparatuur en is de verbinding al klaar voor gebruik, goede db waarden etc en activatie scherm maar nog geen code's.

PS. Mijnziggo werkt hier nog steeds niet, allerlei enge meldingen etc sinds die maintenance

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 05-10-2009 16:49 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22

rally

Deyterra Consultancy

Ligt sinds die maintenance de hele ziggo.nl website er uit?

Ik probeer vanaf drie verschillende locaties (waaronder eentje in Frankrijk) op de site te komen om wat informatie op te zoeken en ik blijf time-outs krijgen :(

http://www.deyterra.com

• Loekie
rally schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:54:
Ligt sinds die maintenance de hele ziggo.nl website er uit?

Ik probeer vanaf drie verschillende locaties (waaronder eentje in Frankrijk) op de site te komen om wat informatie op te zoeken en ik blijf time-outs krijgen :(
Same here, sommige onderdelen laden heel moeilijk. Hij zal nog niet zo lang live zijn...

specs

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wow... da's slecht zeg. Ik heb niet eens een mailtje gehad dat er onderhoud plaats zou vinden.

Ik probeer een rekening te vinden (telefoonrekening) en dat kan nu dus niet. <zucht>

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
de website is inderdaad down. er wordt een compleet nieuwe website gelanceerd. of het in een nieuwsbrief stond weet ik niet, maar zag het toevallig vanochtend nog op de oude site staan, met een preview filmpje en al.

hij is hier net up.

[ Voor 6% gewijzigd door mellowpimp op 05-10-2009 17:12 ]

• Loekie
rally schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:07:
Wow... da's slecht zeg. Ik heb niet eens een mailtje gehad dat er onderhoud plaats zou vinden.

Ik probeer een rekening te vinden (telefoonrekening) en dat kan nu dus niet. <zucht>
Ik zal even uitloggen, dan kan je er in ;)
Blijven proberen, kan hier nl wel oude rekeningen inkijken.

specs

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thanks... het is loeitraag, maar het werkt teminste.

Ik ga even snel even proberen te kijken. Dan mag jij de Ziggo site weer even hebben.

• Loekie
rally schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:18:
Thanks... het is loeitraag, maar het werkt teminste.

Ik ga even snel even proberen te kijken. Dan mag jij de Ziggo site weer even hebben.
Graag gedaan :+

specs

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... de site begint nu aardig te lopen. Kan er nu weer redelijk normaal doorheen navigeren.

Ziet er wel lekker fris uit, maar een waarschuwing vooraf zou niet onaardig zijn ;)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ziggo site is niet vooruit te branden nu :( Anders doe je eerst een load-test voordat je live gaat...

NEways ... is het iemand al gelukt om in het Ubee modem te komen ? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan bedenken met uitzondering van het openschroeven v/h modem om te zien of er een JTAG interface te vinden is.

Enig nieuws over een e.v.t. firmware update van 't ding zou ook fijn zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Lord_Dain
  • Laatst online: 10-11 08:23
Aaargh! schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:51:
Ziggo site is niet vooruit te branden nu :( Anders doe je eerst een load-test voordat je live gaat...

NEways ... is het iemand al gelukt om in het Ubee modem te komen ? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan bedenken met uitzondering van het openschroeven v/h modem om te zien of er een JTAG interface te vinden is.

Enig nieuws over een e.v.t. firmware update van 't ding zou ook fijn zijn.
Ik kon er ook niet inkomen, totdat ik erachter kwam dat ik alleen tijdens het booten van het modem een IP adres kreeg in 192.168.1.0/24 range. Wat ik heb gedaan is mn laptop tijdelijk een fixed IP gegeven van 192.168.1.10, daarna coax uit de modem getrokken en modem opnieuw geboot. Refreshen van je browser (bij mij op 192.168.1.1 maar kan dus blijkbaar bij sommigen 192.168.1.100 zijn?) en dan komt ie vlak na de reboot erin en omdat ie Internet/coax niet ziet gaat ie niet door in de volgende modus.

Daarna je coax er weer in en je kan zien hoe hij intraint. Als je daarna je browser sluit is de sessie weg en dan kom ik er zelf niet meer in.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10 15:52

Zhadum

Folding & Einstein@home

Vraagje:

Hebben jullie bij 13th street ondertiteling bij de uitgezonden series?

Ik heb CAM CI+ en een Sony W5500.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ziggo.nl nog steeds dood hier.

Er is een fout opgetreden.

De pagina kon niet worden weergegeven

-EDIT-

Ziggo zegt sorry!
www.ziggo.nl is momenteel niet bereikbaar

* Ga naar Webmail

Aha, nu dus een nieuwe website. In plaats van een site te maken, laat ze mijn (en van anderen) de problemen eens op gaan lossen.

[ Voor 52% gewijzigd door Kecin op 05-10-2009 20:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Aaargh!

Aaargh!

Zhadum schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:30:
Vraagje:

Hebben jullie bij 13th street ondertiteling bij de uitgezonden series? (...)
V.z.i.w wordt bij 13th street en SciFi de ondertiteling niet in de video gestopt maar gewoon los, je kan dus in je ontvanger de ondertitels aan of uit zetten. Heerlijk, zouden meer zenders moeten doen, kan je tenminste die irritante klote dingen uitzetten.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
Zhadum schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:30:
Vraagje:

Hebben jullie bij 13th street ondertiteling bij de uitgezonden series?

Ik heb CAM CI+ en een Sony W5500.
Normaliter wel hier, heb je het momenteel niet of nooit gehad? Me vader kijkt momenteel TV en die durf ik niet te storen :+

Dat is met een Humax decodertje, ik kan zelfs kiezen uit 2 soorten ondertiteling O-)

EDIT:
Kan best kloppen dat Aargh! gelijkt heeft, ik weet wel dat ik uit 2 mogelijkheden kan kiezen via de subtitle knop van de Humax

[ Voor 13% gewijzigd door nooberke op 05-10-2009 19:59 . Reden: Post van Aargh! ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:43

painkill

Pain(k)(ill)

Ziggo heeft bij mij de hele dag al problemen met digitale televisie.

Constant strepen in het beeld en geluid dat wegvalt.
Ziggo website is totaal niet te bereiken, en op het contact formulier werkte vanmiddag de ok knop niet, dus je kon nog niks....

Postcode: 7471KW

Mijn SNES verzameling!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Eindelijk de modem kunnen activeren en zit nu online met de Arris.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583768101.png

Enige wat ik niet begrijp is dat ik veel time-outs krijg. Website zoals nzbindex, yabse en binsearch geven constant time-outs bij zoekopdrachten. De rest werkt overigens perfect en via xsnews een strakke 5850 KB/s

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 20:40
Floris-K schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:40:
Eindelijk de modem kunnen activeren en zit nu online met de Arris.

[afbeelding]

Enige wat ik niet begrijp is dat ik veel time-outs krijg. Website zoals nzbindex, yabse en binsearch geven constant time-outs bij zoekopdrachten. De rest werkt overigens perfect en via xsnews een strakke 5850 KB/s
welke router gebruik jij?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Oh heb echt een oudje hoor.

Belkin F5D5231-4

Is maar een 100mbit routertje zonder WLAN en zit erover te denken om de WNDR 3700 van Netgear te halen. Mooi apparaatje met een goede bang-for-buck verhouding imho...

Alleen dat die sites zo traag zijn zal toch niet aan de router liggen? Voorheen werkte dit namelijk wel direct en moet nu 25-30 secs wachten voor ik de resultaten zie.

Nu even de Ubee geactiveerd:
De zoekopdracht op de usenet sites geven binnen 1 sec alle resultaten. Speedtest geeft dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583869328.png

Verder draait Usenet nu rond de 3900-4000KB/s
Wat me nog meer opvalt is dat het internet met de Ubee in zijn geheel trager wordt als Grabit aanstaat. Als ik de Arris fullspeed op 5800KB/s heb downloaden, dan lijdt internet er helemaal niet onder en wordt het beter verdeeld.

Pingtest.net

Ubee

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/236720.png

Arris

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/237288.png

p.s. alle sites werken nu weer snel :D

[ Voor 53% gewijzigd door AndereKoekoek op 05-10-2009 22:31 ]

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10 15:52

Zhadum

Folding & Einstein@home

nooberke schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

Normaliter wel hier, heb je het momenteel niet of nooit gehad? Me vader kijkt momenteel TV en die durf ik niet te storen :+

Dat is met een Humax decodertje, ik kan zelfs kiezen uit 2 soorten ondertiteling O-)

EDIT:
Kan best kloppen dat Aargh! gelijkt heeft, ik weet wel dat ik uit 2 mogelijkheden kan kiezen via de subtitle knop van de Humax
Dank voor jullie reactie.

Maar mijn vraag aan jou en Aargh! is dan: waar stel je het? Ik heb bij instelling -> digitale setup, de ondertiteling aangezet... maar heeft niet geholpen. Dus ik moet echt ergens anders zoeken...

Ik heb hiervoor gewoon de digitale kastje gehad en daar zag je wel altijd de ondertiteling.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
Net de Cisco ITV Decoder aangesloten.
Na een software update doet hij het nu.
Maar wat is dat menu traag zeg...ik ruil juist mijn Humax in omdat deze zo traag was in EPG e.d. :(
Is dit nog te versnellen cq. tweaken :p

• Aaargh!

Aaargh!

Zhadum schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:59:
[...]

Dank voor jullie reactie.

Maar mijn vraag aan jou en Aargh! is dan: waar stel je het? Ik heb bij instelling -> digitale setup, de ondertiteling aangezet... maar heeft niet geholpen. Dus ik moet echt ergens anders zoeken...
Handleiding van je TV al bekeken ? Op mijn Humax zit 't gewoon onder een v/d knoppen op de remote.

Beter is natuurlijk gewoon de ondertitels uitlaten, extreem irritant die dingen.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

brambest schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Nou, met die test haal ik ook gewoon de 47 mbit, maar zodra ik usenet gebruik, haal ik meestal maar rond de 2 a 3 mb/s. Ondanks dat ik gewoon SSL gebruik. Word er beetje niet goed van..
Geen last van met mijn Ubee weer gek genoeg, wel zeer vaak dat de modem vast loopt, staat dan nog wel te knipperen, maar geen data, ondanks dat ie laatst 5 dagen online was.
Zonder SSL is het soms snel, soms gewoon geen data (geen idee) met SSL eigenlijk altijd volle snelheid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39
Ze hebben de oude site weer teruggezet :o
Als je naar Mijn Ziggo gaat krijg je de melding
Vandaag zijn er werkzaamheden op de website van Ziggo. Hierdoor is het momenteel niet mogelijk om MijnZiggo te raadplegen.
Nou, werk er maar hard aan, jongens! Dan kunnen we straks op een mooie nieuwe goedwerkende site terecht...

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Sterker nog, de hele site doet het niet.

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Momenteel heb ik een alles in 1 abbo met recht op digitale televisie. Nu heb ik een 'normale' breedbeeld televisie, geen LCD. Dus ook geen HD.

Nu overwegen we wel gebruik te maken van digitale televisie en ik heb wat opmerkingen gelezen over de kastjes voor onder je tv die je krijgt (de een is sneller, zapt sneller etc, opnemen etc.) Ik heb namelijk nog geen kastje. Ik hoef eigenlijk nu nog niets op te nemen, geen nut van HD op mijn tv etc. Dus eigenlijk zou het basis kastje genoeg moeten zijn, toch?

Vraag: Kan ik met mijn huidig pakket gewoon een digitale ontvanger aanvragen omdat ik deze al zou kunnen krijgen (zonder pakket), en later een uitgebreider pakket nemen, door in de winkel een pakket te halen zodat ik in feite een 2e ontvanger heb? Want als het me bevalt zou ik de andere ontvanger boven kunnen zetten.

Verwijderd

Spacecowboy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Routertje d'r aan en je bent helemaal de man.

[...]

Dat zou erg mooi zijn. Waar had je dat gehoord?
Voor de grap laatst eens gedaan, gewoon ff snel de Speedtouch 716 v5 WL er op aangesloten.
Heb wel i-net, maar heel onregelmatige downloadsnelheden met usenet, maar dat kan ook komen doordat het weekend was (aangezien het zonder Speedtouch ook fluctueerde).
Maar geen WLAN terwijl het lampje wel knipperde en ik ook met de gsm het signaal vond. Maar verbinding maken :N

Verwijderd

Spacecowboy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Speedtest.net is toch echt een van de meest betrouwbare snelheidstesten, naast natuurlijk BBNed en Ziggo zelf.
BBNed speedtest gaf met ADSL altijd goede snelheid aan, nu is het steeds te weinig.

100 mb of 1000 mb bestanden downlaoden, die snelheden kloppen wel :Y

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:37:
[...]

Voor de grap laatst eens gedaan, gewoon ff snel de Speedtouch 716 v5 WL er op aangesloten.
Heb wel i-net, maar heel onregelmatige downloadsnelheden met usenet, maar dat kan ook komen doordat het weekend was (aangezien het zonder Speedtouch ook fluctueerde).
Maar geen WLAN terwijl het lampje wel knipperde en ik ook met de gsm het signaal vond. Maar verbinding maken :N
Ws, moet je nog wel het een en ander aanpassen om het ding te laten routeren. DHCP uit en dan op poort 1 zo uit m'n hoofd, WLAN zou dan ook netjes aangezet kunnen worden. Je krijgt dan wel echter IP's direct van Ziggo en ik mag aannemen dat Ziggo het maximum tegelijkertijd op 1 houdt.

specs

• TFHfony
  • Laatst online: 21:50

TFHfony

Professional Weirdo

Toch wel leuk die "pingtest"

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/285005.png

Alleen jammer dat ze geen server in NL hebben op dit moment. Overigens moet ik wel zeggen dat Ziggo netjes presteert zo te zien :) Snelheid mag ik ook niet over klagen, al zou de upstream "wat" hoger mogen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584367968.png

Ook downloads van Usenet blijft met 5 draadjes lekker stabiel met zo'n 5,7mbyte/sec binnenlopen. Laat die 80mbit/sec maar komen. Tijdens de reclame op TV heeft met het steeds over dit najaar. Zijn er al wat data bekend?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Kensei schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

Ik had hier zaterdag ook last van. Diverse downloaders geprobeerd (Sabnzbd, newsleecher, altbinz en Grabbit) en had last van erge wisselingen in DL snelheden. Soms 3MB/sec, soms 1.12MB/sec.
Normaal gebruik ik een kale downloader (NZB-O-Matic) die zonder poespas is. Ook die schommelde zaterdag heving in DL snelheden.
Maar gisteren was het een ander verhaal (alleen nzb-o-matic gebruikt) en daar haalde ik 59GB in 2,5u binnen. Goede snelheden op 8 connecties via Eweka.
Die snelheden wat dat programma weergeeft zijn flink hoger dan via speedtouch

tussen de 7000 en 8000 kb/s tegen 5.75 mb/s van newsleecher

alleen nog niet gecheckt of het ook daadwerkelijk sneller is...

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:30:
[...]

Nee, die 16,25 euro is al opgenomen in die 64.95 euro...
Thnx, had ondertussen ook al gebeld.

Zo'n fluit (met alle respect) van Ziggo had mn pa wijsgemaakt dat dat er ook nog bij zou moeten komen.

Ik zeg man je hebt het duurste abbo, dan mogen die 16,25 daar wel in verwerkt zitten :')

Verwijderd

Volkert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

6500 kByte/s halen is momenteel onmogelijk. Niemand komt hier met een 50 Mbps connectie verder dan 5700 kByte/s.

Dat de GUI dat "zegt" wil niet zeggen dat het zo "is" ....
Daar was ik dus al bang voor :P 8)7

• Loekie
TFHfony schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:57:
Tijdens de reclame op TV heeft met het steeds over dit najaar. Zijn er al wat data bekend?
Uiterlijk 21-12-2009.... ;)

specs

Verwijderd

Ik tel niet meer mee met 10 mbit O-)

Volle snelheid op iedere minuut van de dag en vandaag eens vrij _/-\o_
Wel was het zo dat vannochtend eerst de verbinding 6 minuten weg was
en hij was er weer en weer een uur later helemaal weg.
Ben maar het huishouden gaan doen en hij doet het weer.
Ik had de stofzuiger nog niet in mijn handen en hij was er weer.

2 korte onderbrekingen en ook de 2 eerste in 5 maanden tijd.

Voor remoten is 10 mbit ruimschoots voldoende en ik ben niet
zo'n downloadmonster. Ben meer zakelijk bezig of aan het gamen.

Ja, ik weet nog hoe dat ging met een 28K8 modem.

*Heeft geen klagen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 14:11 ]

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:50:
[...]

Ws, moet je nog wel het een en ander aanpassen om het ding te laten routeren. DHCP uit en dan op poort 1 zo uit m'n hoofd, WLAN zou dan ook netjes aangezet kunnen worden. Je krijgt dan wel echter IP's direct van Ziggo en ik mag aannemen dat Ziggo het maximum tegelijkertijd op 1 houdt.
Maakt ook niks uit, ik kom niet eens in de Speedtouch

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

ikbengoofy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:25:
[...]

Ik zou eventueel wel (weer) eens ziggo kunnen bellen maar dat schiet niet op. Ik krijg hoogstwaarschijnlijk weer een prachtig verhaal over dat het bij mij thuis allemaal verkeerd zit aangesloten :O
Knoop je UTP kabel eens direct aan je modem en voer dan die tests uit. Mocht het dan nog steeds niet in orde zijn, check dan je bekabeling en waar deze het huis binnenkomt. Modem moet zo dicht mogelijk op het punt waar de kabel je huis binnenkomt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

Die snelheden wat dat programma weergeeft zijn flink hoger dan via speedtouch

tussen de 7000 en 8000 kb/s tegen 5.75 mb/s van newsleecher

alleen nog niet gecheckt of het ook daadwerkelijk sneller is...
Zijn er al nieuwsgroepen die >50mbit aan kunnen? Eweka biedt momenteel nl nog 40mbit max. Als we straks (met de AIE-Extra) naar 80mbit gaan, kan je Eweka dus eigenlijk al vergeten als je de optimale/maximale snelheid wilt halen. En volgend jaar naar 120mbit (was het?)..dan wil je wel een nieuwsgroep die dat kan leveren.

Dus...zijn ze er al?

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

En dan heb ik nou nog een vraag:

Op die Humax decoder IR-Fox C kun je die zo aansluiten dat je op meerdere TV's digitale kwaliteit kunt kijken?

Verwijderd

Kensei schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:19:
[...]

Zijn er al nieuwsgroepen die >50mbit aan kunnen? Eweka biedt momenteel nl nog 40mbit max. Als we straks (met de AIE-Extra) naar 80mbit gaan, kan je Eweka dus eigenlijk al vergeten als je de optimale/maximale snelheid wilt halen. En volgend jaar naar 120mbit (was het?)..dan wil je wel een nieuwsgroep die dat kan leveren.

Dus...zijn ze er al?
Via Eweka kun je nu ook gewoon 50 mbit halen ;)

Edit: trouwens sowieso in combinatie met Eweka en de news.ziggo.nl kom je ook aan de 5700 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 14:22 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Dus...zijn ze er al?
Nou, de snelheid ligt niet bij "de nieuwsgroep", maar bij de nieuwsgroep provider :)
Er zullen er meerdere zijn die het aan kunnen: Ik zit bij Astraweb en trek daar met 5 draadjes mijn 50mbit verbinding helemaal vol (5,7mbyte/sec). Een mooie flatliner. En ik mag 20 draadjes, dus... Ik maak me niet echt druk of dat ik het ga halen of niet: Dat komt wel goed ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

[...]

Dus...zijn ze er al?
http://www.binaries4all.nl/payservers/

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Maakt ook niks uit, ik kom niet eens in de Speedtouch
En na resetten en opnieuw instellen terwijl deze niet aan het modem hangt?
Zelfs de boxen van KPN kun je benaderen via een web-interface, die van jou is vast niet zo dichtgetimmerd...

specs

• Von Henkel
  • Laatst online: 11:30
Met XLned haal je de nieuwe snelheden. Voor Eweka en bijv Hitnews is het binnen 6 maanden voorbij.
Daarbij rekent XLned bijna dezelfde prijs als Eweka.

Mijn account loop in november af. Hierna haal ik gegarandeerd de nieuwe snelheden :P

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:31:
[...]

En na resetten en opnieuw instellen terwijl deze niet aan het modem hangt?
Zelfs de boxen van KPN kun je benaderen via een web-interface, die van jou is vast niet zo dichtgetimmerd...
Nog niet geprobeerd

Via IP 192. en verder kon ik er iig niet in

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 20:40
Heren even een vraag.

eerder heb ik aangegeven in dit topic dat ik problemen heb met mijn Samsung 360 decoder, namelijk lipsync en een slecht geluid.

Ik heb de decoder via ziggo zelf besteld.

Ik heb met ziggo gebeld en gevraagd of ik een alternatief zou kunnen krijgen. Dit in de vorm van ruilen voor een humax decoder die wel voldoet.

Echter kreeg ik het antwoord dat ze niet aan ruilen doen. Ik moest maar wachten op een nieuwe firmware waar ik , zoals denk vele nu al lang genoeg op heb gewacht.

Wat zijn mijn rechten nu? hun hebben toch een alternatief? ik kan de humax toch gewoon eisen?

Zou ik eventueel contact op kunnen nemen (heeft samsung een helpdesk?) met samsung of hun een oplossing hebben?

Meteen een nieuw apparaat aanschaffen vind ik geen optie. Het zou mij geen geld moeten kosten. Bovendien vind ik 200 euro een heleboel centen.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door ikbengoofy op 06-10-2009 14:47 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

Nog niet geprobeerd

Via IP 192. en verder kon ik er iig niet in
.1.254 en .1.1?
Probeer 10.0.0.138 eens, probeer dit wel zonder dat het ding op je kabelmodem zit.

specs

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Wat een grap zeg die nieuwe site...

Ze hebben na 1 dag prutsen gewoon weer de oude site online gegooid :p

Mijn SNES verzameling!

• Loekie
painkill schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:51:
Wat een grap zeg die nieuwe site...

Ze hebben na 1 dag prutsen gewoon weer de oude site online gegooid :p
kheb liever dat ze mijnziggo weer online gooien, ik heb geen idee of m'n order is binnengekomen en met dit soort grappen kan het maar zo zijn dat er orders tussen uit vallen.
Vervelende is dat ik vrijdag besteld heb en de voorwaarden voor de gratis ontvanger bij AiE plus veranderd zijn naar niet gratis... :S

specs

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:21:
[...]

Via Eweka kun je nu ook gewoon 50 mbit halen ;)

Edit: trouwens sowieso in combinatie met Eweka en de news.ziggo.nl kom je ook aan de 5700 kb/s
Ik heb 1 dag 5700kb/s gehaald. Daarna niet meer altijd 4800kb/s

Verwijderd

Zie hier, eweka (newsreader 59) + news.ziggo.nl

In ieder geval 5 mb/s +
Valt nu wat lager uit omdat mn pc het niet altijd aankan :') + internetten + ander download proggie

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/2649/ewekaplusziggo.jpg

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Loekie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:06:
[...]

kheb liever dat ze mijnziggo weer online gooien, ik heb geen idee of m'n order is binnengekomen en met dit soort grappen kan het maar zo zijn dat er orders tussen uit vallen.
Vervelende is dat ik vrijdag besteld heb en de voorwaarden voor de gratis ontvanger bij AiE plus veranderd zijn naar niet gratis... :S
Ik zie het ja. Ook vrijdag besteld, en toen stond het er nog niet.
En kan ook nergens achterhalen of mijn bestelling met "gratis" decoder wel is doorgevoerd.
Het zou me weer eens niets verbazen of ze nemen ons weer te pakken.
* Kecin krijgt nog 329 euro van ziggo terug d.m.v. cashback actie, en wacht daar nu al 5 maanden op.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

FF een andere vraag :-)

Mijn (schoon-) ouders hebben 2 Ziggo kaartjes liggen waar ze er maar 1 van gebruiken. Nu wil ik dat 2e kaartje overnemen en op mijn abbo zetten, zodat daar ook het Digitaal Totaal pakket op komt. Op de site van Ziggo kan ik zo 1,2,3 geen info vinden over hoe ik zo'n kaartje over kan schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee?

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Kecin schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:26:
[...]

Ik zie het ja. Ook vrijdag besteld, en toen stond het er nog niet.
En kan ook nergens achterhalen of mijn bestelling met "gratis" decoder wel is doorgevoerd.
Het zou me weer eens niets verbazen of ze nemen ons weer te pakken.
* Kecin krijgt nog 329 euro van ziggo terug d.m.v. cashback actie, en wacht daar nu al 5 maanden op.
Zie nu ook dat Alles in 1 pakket nu voor €49,95 een digitale ontvanger staat. Echter mag ik de plaatjes geloven, staat er bij bijvoorbeeld bij Internet pakket nog steevast het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PRODUCTEN/WBCS/PRODUCTPROMO/ALLESIN1_ACTIE/194x80_a-i-1_actie20090225170103.jpg

Zou je dit dan alsnog kunnen krijgen? Lijkt mij dat dit moet lukken toch?

Verwijderd

Vandaag monteur langsgekomen voor mijn Ai1-Plus. Ik heb een Motorola gekregen, maar ik had de snellere/nieuwere verwacht?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584546522.png

Dit haal ik draadloos.

• Nielson
  • Nu online
M.I.G. schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:39:
[...]

Zie nu ook dat Alles in 1 pakket nu voor €49,95 een digitale ontvanger staat. Echter mag ik de plaatjes geloven, staat er bij bijvoorbeeld bij Internet pakket nog steevast het volgende.

[afbeelding]

Zou je dit dan alsnog kunnen krijgen? Lijkt mij dat dit moet lukken toch?
Raar inderdaad dat de standaard decoder nu opeens geld moet kosten, terwijl je voor nog eens € 50,- extra een HD PVR krijgt (zou dit de Humax 5050c zijn trouwens?)
Nu bij een Alles-in-1 pakket keuze uit een standaard digitale ontvanger voor € 49,- (normaal € 99,-) of een HD-PVR voor slechts € 99,- (normaal € 459,-).

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Zo, Ziggo is dus duurder geworden, eerst een digitale ontvanger gratis, nu 49,95 euro, ook een monteur was eerst gratis,kost nu 100 euro!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:20:
Vandaag monteur langsgekomen voor mijn Ai1-Plus. Ik heb een Motorola gekregen, maar ik had de snellere/nieuwere verwacht?
Bij jouw Plus abonnement horen de snelheden die je nu krijgt, niks mis mee. Een sneller modem betekent niet dat de snelheid hoger wordt, hooguit dat dat modem ook hogere snelheden aankan in de toekomst.

Zelf heb ik ook een Motorola en ben er erg tevreden over, het ding doet het altijd. Problemen die ik hier lees met Arris en Ubee modems zijn mij onbekend.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Dit haal ik ook draadloos met AiE 2 ;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584650253.png

Zoals je ziet, ik lever wat downloadsnelheid in voor upload, en dat vind ik wel een goede compromis ;)

Met de Motorola modems had ik ook altijd problemen, nu heb ik een Scientific-Atlanta en is hij al 1 week online zonder 1 keer uit te vallen, en dat is een hele vooruitgang :)

[ Voor 28% gewijzigd door painkill op 06-10-2009 19:06 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

grun93 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:32:
[...]

Bij jouw Plus abonnement horen de snelheden die je nu krijgt, niks mis mee. Een sneller modem betekent niet dat de snelheid hoger wordt, hooguit dat dat modem ook hogere snelheden aankan in de toekomst.

Zelf heb ik ook een Motorola en ben er erg tevreden over, het ding doet het altijd. Problemen die ik hier lees met Arris en Ubee modems zijn mij onbekend.
Ja oke, maar ik lees hier dat sommige een nieuwe modem krijgen ivm de snelheidsverhoging in de toekomst?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:06:
[...]

Ja oke, maar ik lees hier dat sommige een nieuwe modem krijgen ivm de snelheidsverhoging in de toekomst?
Ja, maar Motorola kan tot 50 mb/s aan, en het word in 2010 verhoogd tot maximaal 40 mb/s , dus dat zit wel goed ;)

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Oke dan is 't goed. Bedankt voor je antwoord! :)

• rowicom
  • Laatst online: 20:44
Was vanavond even een pc'tje aan het inrichten voor de 80-jarige vader van een kennis van me. Hij wil er uitsluitend wat bankzaken mee doen en wil derhalve ouderwets inbellen met een analoog extern 56k modem.
Enfin, ik de hele boel hier ingericht en opgezet, wil ik de modemverbinding even testen.... Ik sluit het analoge inbelmodem aan op de telefoniepoort van m'n Motorola modem (ik heb digitale telefonie van Ziggo natuurlijk).
Het modem krijgt kiestoon, gaat kiezen, krijgt verbinding en krijgt een ip-adres. Wat is het probleem dan verder, hoor ik je denken... Nou, dat er helemaal geen data-verkeer plaatsvindt. Ik kan geen pagina's bevragen, een ping naar een bekende site geeft 1x een reactie en verder alleen maar time-outs. Bovendien verbreek het modem na 20 seconden de verbinding.
Nou zat ik te denken... kun je eigenlijk wel ouderwets inbellen via de digitale telefonie-techniek van Ziggo? Wie heeft hier ervaring mee?

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 08:13
Even een vraagje dat eigenlijk niets met Ziggo van doen heeft maar wellicht hebben jullie hiermee ervaring. Ik ben opzoek naar een goede router (liefst met GB wan verbinding+WLAN) die niet constant ARP requests naar machines op het netwerk verstuurd.

Waarom: Ik heb een Win7 machine die als server fungeert en die netjes in slaapstand gaat na x aantal minuten niet gebruik. Mijn Win7 media center beneden en mijn xbox type kunnen doormiddel van het opvragen van een netwerk share op mijn server de machine remote aanzetten. Hierom wil ik geen magic packet gebruiken.

Routers zoals de D-Link 655 gaan constant de hun bekende machines af om te kijken of ze er nog zijn. Dit resulteert in het constant uit slaapstand komen van mijn server.

Is er iemand die dit wellicht eerder heeft onderzocht?

Bedankt,

Hans

Verwijderd

[...]

Dus...zijn ze er al?
Ja ik heb een optie voor je :) Ik gebruik zelf lekker simpel grabit met payserver (powernews). Ik haal daar af en toe wat pieken van 10 a 12MB. Heb een meter aanstaan. (Bandwidth Monitor).

De kosten daarvan zijn 10.95 per maand. Snelheid 100mbit geen datalimit en 12 Treads.

succes verder

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
rowicom schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:00:
Was vanavond even een pc'tje aan het inrichten voor de 80-jarige vader van een kennis van me. Hij wil er uitsluitend wat bankzaken mee doen en wil derhalve ouderwets inbellen met een analoog extern 56k modem.
Enfin, ik de hele boel hier ingericht en opgezet, wil ik de modemverbinding even testen.... Ik sluit het analoge inbelmodem aan op de telefoniepoort van m'n Motorola modem (ik heb digitale telefonie van Ziggo natuurlijk).
Het modem krijgt kiestoon, gaat kiezen, krijgt verbinding en krijgt een ip-adres. Wat is het probleem dan verder, hoor ik je denken... Nou, dat er helemaal geen data-verkeer plaatsvindt. Ik kan geen pagina's bevragen, een ping naar een bekende site geeft 1x een reactie en verder alleen maar time-outs. Bovendien verbreek het modem na 20 seconden de verbinding.
Nou zat ik te denken... kun je eigenlijk wel ouderwets inbellen via de digitale telefonie-techniek van Ziggo? Wie heeft hier ervaring mee?
inbellen werkt niet via VoIP, de codering is namelijk geoptimaliseerd voor stem. Er zal wel voort een internet variant beschikbaar zijn van het programma?

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 08:17
Even een paar antwoorden:

@TFHfony; je moet de helpdesk bellen, zij moeten de SmartCard vrijgeven zodat jij hem kan toevoegen aan jouw abbo. Wat goedkoper en sneller en makkelijker is: gewoon dat kaartje in jouw decoder stoppen ;)

@rowicom; Als je een gewone LAN kabel tussen het modem en de PC hangt kan hij met ongeveer ISDN snelheid (dus sneller dan 56k ;)) internetten. Dat "internet" abbo zit namelijk gratis bij iemand die alleen telefonie afneemt zonder internet.

• Nielson
  • Nu online
Heb er zelf geen ervaring mee, maar data verkeer zoals faxen en modem is erg vaak problematisch via voip, omdat de gebruikte compressie algoritmes juist bedoeld zijn voor spraak. Zie verder antwoord van MadDonkey.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 06-10-2009 22:15 ]

• rowicom
  • Laatst online: 20:44
MadDonkey schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:44:
@rowicom; Als je een gewone LAN kabel tussen het modem en de PC hangt kan hij met ongeveer ISDN snelheid (dus sneller dan 56k ;)) internetten. Dat "internet" abbo zit namelijk gratis bij iemand die alleen telefonie afneemt zonder internet.
Het ging er in dit verhaal om dat ik een Ziggo verbinding heb met digitale telefonie en hij een gewone analoge KPN PSTN-lijn.... Ik wilde dus zijn inbelmodem even HIER testen en dat lukte niet.

• Loekie
Naast de al eerder gegeven antwoorden zou je het kunnen proberen op 28k8 of 14k4, die willen nog wel eens helpen m.b.t. bijvoorbeeld girotel via voip. Als alleen internet vereist is zonder dus inbellen, is een eenvoudige lan-kabel sneller en stabieler.
EDIT: Ah duidelijk, gewoon even testen dus. Zet inbelmodem eens terug in snelheid...

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 06-10-2009 22:47 ]

specs

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
hanshee schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:02:
Routers zoals de D-Link 655 gaan constant de hun bekende machines af om te kijken of ze er nog zijn. Dit resulteert in het constant uit slaapstand komen van mijn server.
Vreemd, ik heb er geen last van met m'n DIR-655 A3 1.30EU. Gebruik dezelfde functie met m'n Intel 1000PT kaartjes.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
TFHfony schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:30:
FF een andere vraag :-)

Mijn (schoon-) ouders hebben 2 Ziggo kaartjes liggen waar ze er maar 1 van gebruiken. Nu wil ik dat 2e kaartje overnemen en op mijn abbo zetten, zodat daar ook het Digitaal Totaal pakket op komt. Op de site van Ziggo kan ik zo 1,2,3 geen info vinden over hoe ik zo'n kaartje over kan schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee?
Even bellen met Ziggo, nummer van de smartcard doorgeven en klaar.

Maar kan zijn dat hij wel eerst opgezegd moet zijn bij je schoonouders.

Ik heb eens een kaartje van Marktplaats gekocht incl. decoder, en die was opgezegd door de vorige eigenaar.

Even gebeld met Ziggo en hij kon zo bij het hoofdabbonement hier thuis worden aangesloten :)

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56
The Realone schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Vreemd, ik heb er geen last van met m'n DIR-655 A3 1.30EU. Gebruik dezelfde functie met m'n Intel 1000PT kaartjes.
Ik heb geen D-Link router, maar mijn NAS schijven werden wel steeds gewekt door de nieuwe virusscanner die ik geïnstalleerd had: Eset Smart Security v4 (ipv v3). Misschien ligt het probleem ook niet bij de router?

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:21:
[...]

Nou, de snelheid ligt niet bij "de nieuwsgroep", maar bij de nieuwsgroep provider :)
Er zullen er meerdere zijn die het aan kunnen: Ik zit bij Astraweb en trek daar met 5 draadjes mijn 50mbit verbinding helemaal vol (5,7mbyte/sec). Een mooie flatliner. En ik mag 20 draadjes, dus... Ik maak me niet echt druk of dat ik het ga halen of niet: Dat komt wel goed ;)
Ik haal dat al bij 4draadjes naar giganews (ok, door QoS in mijn router meestal maar 5 MB/s) iig rap genoeg.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 22:31
Ik heb een vraagje:
Ik woon in Enschede en heb Ziggo Z3 internet abbo, 25/4Mb.
Een week of 2 geleden kreeg ik een mail van ziggo dat ik een paar dgn ervoor een mail van hun ontvangen zou hebben over snelheids verhoging van mijn abbo en dat ik binnenkort een nieuw modem toegestuurd zou krijgen.
Ik dacht, raar, ik heb geen mail gehad en snelheidsverhoging voor Z3 in Enschede is in Juli dit jaar al geweest, nu alweer 1, zal wel een fout mailtje zijn.
Wat schetst mijn verbazing, 2 dgn later staat de postbode met een docsis3 (UBEE) modem aan de deur.
Open gemaakt, brief van Ziggo erbij: Gefeli met uw nieuwe docsis3 modem en nieuwe internet snelheid van 50Mb, even aansluiten, activeren en ik kan meteen gebruik maken van m'n nieuwe snelheid.
Zo gezegd, zo gedaan maar helaas geen nieuwe sneldheid, nog steeds 25/4Mb.
Ik aan 't lezen geslagen op de ziggo forums etc maar ik kan niks vinden over een snelheids upgrade voor Z3 pakket.
Ziggo gebeld, heel lang verhaal met een dude, niet verder gekomen dan dat ik Z3 heb en de snelheid 25/4Mb is en een mail van hem over traag internet, zucht.
Iemand meer met Z3 abbo van Ziggo een nieuw modem gekregen etc???

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:05:
[...]

Ja ik heb een optie voor je :) Ik gebruik zelf lekker simpel grabit met payserver (powernews). Ik haal daar af en toe wat pieken van 10 a 12MB. Heb een meter aanstaan. (Bandwidth Monitor).

De kosten daarvan zijn 10.95 per maand. Snelheid 100mbit geen datalimit en 12 Treads.

succes verder
Thx, maar ik hou voorlopig XLNed in gedachten als Eweka afloopt. Zij zijn zo te zien goedkoper dan powernews en bieden, voor het Gold abonnement althans) tot 120mbit.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

The Realone schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

offtopic:
waar heb jij die 1.30EU vandaan? Ik had vorige week nog gechecked via de 655 zelf en die gaf aan geen nwe firmware te hebben gevonden. Is de 1.30 stabiel?

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
<Heel verhaal>
... kun je eigenlijk wel ouderwets inbellen via de digitale telefonie-techniek van Ziggo? Wie heeft hier ervaring mee?
Kan in principe niet, maar waarom zou je dit willen?

Bij telefonie krijg je gratis een 64/64kbit lijntje. Is natuurlijk niet zoveel in deze tijd maar sneller dan een ouderwets modem en kost je geen belminuten. Zie ook: http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/z1

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
dr_dreey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:58:
Ik dacht, raar, ik heb geen mail gehad en snelheidsverhoging voor Z3 in Enschede is in Juli dit jaar al geweest, nu alweer 1, zal wel een fout mailtje zijn.
Enschede, Amersfoort en een aantal andere plaatsen fungeren als pilot. Dit om de concurrentie met glasvezel aan te gaan. Jij krijgt nu dus al 50mbit/5mbit. De rest van NL pas eind dit jaar of Q1 2010.

Ik ben overigens wel benieuwd, nu veel mensen al naar 50mbit/5mbit gaan, of dat dan de Q1 2010 snelheid gaat worden of Q4 2009. Ze gingen toch eerst naar 30mbit/4mbit met alles-in-een plus? Als je in die regio een alles-in-een extra aanvraagt, krijg je dan 80mbit of 100+mbit?

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45
dr_dreey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:58:
Iemand meer met Z3 abbo van Ziggo een nieuw modem gekregen etc???
Kreeg maandag ook een mail dat ik een nieuw modem krijg voor 50Mbit.
Ik heb echter AiE Plus dus 20/3. Locatie Maastricht.

Ik denk dat iemand heeft zitten slapen en de oude mail die bestemd was voor AiE Extra klanten nu ook gebruikt wordt voor de andere klanten. Ze zullen nu alvast iedereen een nieuw modem geven voor de upgrade eind dit jaar/begin volgend jaar.

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
sohus schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:11:
[...]

Enschede, Amersfoort en een aantal andere plaatsen fungeren als pilot. Dit om de concurrentie met glasvezel aan te gaan. Jij krijgt nu dus al 50mbit/5mbit. De rest van NL pas eind dit jaar of Q1 2010.

Ik ben overigens wel benieuwd, nu veel mensen al naar 50mbit/5mbit gaan, of dat dan de Q1 2010 snelheid gaat worden of Q4 2009. Ze gingen toch eerst naar 30mbit/4mbit met alles-in-een plus? Als je in die regio een alles-in-een extra aanvraagt, krijg je dan 80mbit of 100+mbit?
Ik zelf woon in Amersfoort heb sinds 2 weken AIE. Maar gewoon 50mbit. Dus ik heb het vermoeden dat ze niet iedereen in deze regio gaan upgraden naar 100+. Maar dat ze dit steeksproefgewijs doen.

Misschien helpt het als ik ga roepen dat ik er vanaf wil omdat ik wil overstappen naar glasvezel :+

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
Nielson schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:32:
[...]
Raar inderdaad dat de standaard decoder nu opeens geld moet kosten, terwijl je voor nog eens € 50,- extra een HD PVR krijgt (zou dit de Humax 5050c zijn trouwens?)

[...]
Nee, ze bedoelen de gewone HD decoder (Humax5000 / Samsung380)
Ziggo levert zelf geen HD PVR (behalve natuurlijk de Cisco voor ITV)

• Nielson
  • Nu online
Gadgeteer schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:37:
[...]

Nee, ze bedoelen de gewone HD decoder (Humax5000 / Samsung380)
Ziggo levert zelf geen HD PVR (behalve natuurlijk de Cisco voor ITV)
Maar die quote komt letterlijk van de Ziggo site:
Aanbieding
Nu bij een Alles-in-1 pakket keuze uit een standaard digitale ontvanger voor € 49,- (normaal € 99,-) of een HD-PVR voor slechts € 99,- (normaal € 459,-). Met de HD-PVR kun je televisie kijken en opnemen in HD-kwaliteit en op elk moment de uitzending pauzeren, terugspoelen en weer vooruitspoelen.

Installatie door een Ziggo monteur kost € 99,95.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
XiniX88 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Dan zal ik maar even zeggen waarom, door je virusscanner/firewall (zit tegenwoordig all-in-one) word je inkomend en uitgaand verkeer gescand waardoor het in voorgaande pagina's al meermalig is voorgekomen dat het in flash zorgt (dus speedtest) voor een foute meting.

Als je alleen surft naar speedtest.ziggo.nl moet dit alles goed gaan. Uiteraard na het uitvoeren van de stappen kan je het allemaal weer aanzetten

je moet allene je virusscanner ook uitsluiten, trage PC + virusscanner kan precies het verschil zijn tussen 50mbit down en 30mbit down... als je een betere manier weet om dit uit te slutien hoor ik het graag.
Ik snap heel goed hoe het werkt. Neemt niet weg dat de kans op virussen/*ware/gehacker worden met een aardig grote factor toeneemt. Je zou ook eerst naar je antivirussoftware/firewall configuratie kunnen kijken. Al zal dat voor de normale gebruiker erg ingewikkeld zijn. Dus ik snap het dilemma wel :). Overigens vraag ik me af hoe vaak antivirussoftware en/of een firewall de oorzaak is van een trage connectie?

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Kensei schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:28:
[...]

Thx, maar ik hou voorlopig XLNed in gedachten als Eweka afloopt. Zij zijn zo te zien goedkoper dan powernews en bieden, voor het Gold abonnement althans) tot 120mbit.
Ik heb XLNED 3 dagen getest maar krijg veel incomplete bestanden binnen. Download ik die bij Eweka zijn de bestanden gewoon compleet. Snelheid is wel oke

Echte HD kijk je op een plasma TV

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59
Kensei schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:28:
[...]

Bij XLNed lag de uploadserver er iets van 4 a 5 dagen uit, heb ik gelukkig wel compensatie voor gekregen. Daarnaast geeft hij bij mij vaak een error dat ik te veel verbindingen gebruik. Dit terwijl ik 11 van de maximale 12 lijnen aan heb staan en ik die error vaak meteen bij het aanklikken van een download al op 6-8 van de 12 lijnen krijg, erg raar. Heb daar bij Eweka nooit last van gehad namelijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-11 21:08
Nielson schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:40:
[...]
Maar die quote komt letterlijk van de Ziggo site:

[...]
Pzies en daarom ook maar eens besteld. Zal wel zien wat ze leveren...
en aangezien de €459,- ook echt genoemd wordt verwacht ik natuurlijk de cisco.

[ Voor 11% gewijzigd door actieman op 07-10-2009 12:48 ]

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:14
nietes schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Ik heb XLNED 3 dagen getest maar krijg veel incomplete bestanden binnen. Download ik die bij Eweka zijn de bestanden gewoon compleet. Snelheid is wel oke
Gebruik nu al ruim 2 maanden XLNED om te profiteren van de volle 50mbit.
Maar heb helemaal geen klachten alles compleet en lekker de volle snelheid

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
MrBlueEyes schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:47:
[...]

Bij XLNed lag de uploadserver er iets van 4 a 5 dagen uit, heb ik gelukkig wel compensatie voor gekregen. Daarnaast geeft hij bij mij vaak een error dat ik te veel verbindingen gebruik. Dit terwijl ik 11 van de maximale 12 lijnen aan heb staan en ik die error vaak meteen bij het aanklikken van een download al op 6-8 van de 12 lijnen krijg, erg raar. Heb daar bij Eweka nooit last van gehad namelijk.
Als je op hun forum ziet, zie een topic staat waar meer mensen dit probleem hebben. Bij een aantal gebruikers komt dit voor, wat vaak resulteert in incomplete bestanden. Ze zijn op dit moment aan het uitzoeken waar dat aanligt.

Gamertag for Xbox: R0SSI

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Oops. In verkeerde topic gepost :$

[ Voor 92% gewijzigd door rally op 08-10-2009 00:23 ]

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
sajoku schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

Ik snap heel goed hoe het werkt. Neemt niet weg dat de kans op virussen/*ware/gehacker worden met een aardig grote factor toeneemt. Je zou ook eerst naar je antivirussoftware/firewall configuratie kunnen kijken. Al zal dat voor de normale gebruiker erg ingewikkeld zijn. Dus ik snap het dilemma wel :). Overigens vraag ik me af hoe vaak antivirussoftware en/of een firewall de oorzaak is van een trage connectie?
Heb je de 107 pagina's van het topic gelezen? Kijk vooral bij de mensen die foute meetwaarden krijgen doordat de firewall/virusscanner van bijvoorbeeld MCAffee al het uitgaande verkeer eerst scant, echter geeft het protocol wel al aan data te gaan verzenden. Hierdoor denkt flash (dat gaat kijken hoe snel je gaat versturen) dat je al aan het verzenden bent, MCaffee gaat eerst rustig bekijken wat er allemaal gaat worden verzonden voordat het wordt doorgestuurd, en vervolgens krijg je of veel tragere, of veel snellere meetwaarden.

Tis dus niet de oorzaak van een trage connectie maar van een onstabiele meting de eerste paar seconde, en aangezien de test maar een paar seconde duurt is de meting dus foutief. Vandaar dat ik voorstel hem uit te zetten.

Roep geen dingen zonder dat je zelf zoekt:
- hanshee in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6" (en hier zonder virusscanner: hanshee in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6" )
- Star65 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"

Zoek voor meer foute weergaves, dit zijn er pas een aantal... dus reageer niet zonder onderzoek te verrichten! En neem ook de werkelijke kans mee dat je wordt geinfecteerd door 10 minuten je virusscanner uit te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door XiniX88 op 07-10-2009 13:39 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm,

Ik heb mijn ziggo per direct opgezegd omdat het niet aantesluiten was hier althans niet makkelijk. Maar kreeg net wel de modem binnen. Ik zie bij mijn ziggo niks over internet staan dus vraag me beetje af wat ik met het modem moet doen.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

WeAreLegion schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:06:
Hmmm,

Ik heb mijn ziggo per direct opgezegd omdat het niet aantesluiten was hier althans niet makkelijk. Maar kreeg net wel de modem binnen. Ik zie bij mijn ziggo niks over internet staan dus vraag me beetje af wat ik met het modem moet doen.
Niet aan te sluiten? In de zin van?

HENG HENG

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.