ikbengoofy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:25:
[...]
Ik heb een linksys WRT160N, (100mbit) zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Ik zou eventueel wel (weer) eens ziggo kunnen bellen maar dat schiet niet op. Ik krijg hoogstwaarschijnlijk weer een prachtig verhaal over dat het bij mij thuis allemaal verkeerd zit aangesloten

Checklist:
-1. Google en zoek op GOT op het merknaam van je router + "ziggo"
0. VERMELD merk modem & router als je hier wat gaat vragen
Instabiele verbinding
Pingen:
1. Sluit je PC via je router aan op het modem (dus PC ==> ROUTER ==> MODEM)
2. Tik in: ping -t google.nl
3. Kijk of je hier timeouts ziet!
Heb je timeouts?
4. Sluit je PC rechtstreeks aan op het modem (dus PC ==> MODEM)
5. Tik in: ping -t google.nl
5.5. Kijk of je WIFI uit staat (anders schakelt windows tussen de 2 verbindingen (LAN en WIFI) en krijg je alsnog timeouts
6. kijk of er timeouts komen
Komen er geen timeouts bij PC ==> MODEM maar wel PC => ROUTER => MODEM?
- Uw router is dus fout bezig... Voorzie het van de laatste firmware, of ruil m in voor een sitecom (en dan 1 die op sluitallesaan.nl staat)
Komen er bij alle 2 de gevallen timeouts?
- Controleer de bekabeling! Is het aangesloten met de originele meegeleverde kabels??
- Digitale TV? bekijk daar de signaal sterkte
- Herstart de modem, sluit de PC rechtstreeks aan op het modem en ga naar
http://192.168.100.1/ en kijk de intrain waarde, vergelijk deze met de opeingspost
- Bel ziggo op nummer 0900 - 1884, de verbinding van ziggo is waarschijnlijk instabiel
Heb je in geen gevallen timeouts?
- Uw verbinding werkt correct
- Mocht uw verbinding traag lijken kijk hieronder
Trage verbinding?
Vooraf doen:
- virusscanner uitzetten
- firewall uitzetten
- zeker weten dat uw PC snel is (maak een lan tussen 2 pc's en verzend grote bestanden, kijk of daarbij de snelheid wel boven de 50mbit komt)
Wat te doen?
1. Sluit een PC via de router aan op het modem (dus PC ==> ROUTER ==> MODEM)
2. Start speedtest.ziggo.nl
3. Lees de snelheid af
Trage verbinding?
4. Sluit een PC rechtstreeks aan op het modem (dus PC ==> MODEM)
5. Start speedtest.ziggo.nl
6. Lees de snelheid af
Geen trage verbinding bij PC ==> MODEM maar wel PC => ROUTER => MODEM?
- Uw router is dus fout bezig... Voorzie het van de laatste firmware, of ruil m in voor een sitecom (en dan 1 die op sluitallesaan.nl staat)
- Bekijk ook de instabiele verbinding checklist, waarschijnlijk is dat het probleem
- Waarschijnlijk kan uw router de snelheid niet aan, schakel dingen als QOS uit!
In beide gevallen een trage verbinding?
- Controleer de bekabeling! Is het aangesloten met de originele meegeleverde kabels??
- Digitale TV? bekijk daar de signaal sterkte
- Herstart de modem, sluit de PC rechtstreeks aan op het modem en ga naar
http://192.168.100.1/ en kijk de intrain waarde, vergelijk deze met de opeingspost
- Bel ziggo op nummer 0900 - 1884, de verbinding van ziggo is waarschijnlijk instabiel
Als je dit gewoon afwerkt, hoef ik ook niet steeds "mn verbinding is traag" berichtjes voorbij zien te komen... Dit is alles wat je kan doen!!
Instabiele/trage verbinding & net Kabel internet binnen
Ga gewoon internetten, kom niet aan de modem, reset deze niet, na 3 dagen is de verbinding in veel gevallen stabiel! Heb dus geduld
Trage verbinding bij downloaden?
Niet alle servers kunnen 50mbit aan jou leveren! Eweka bijvoorbeeld is begrenst tot 40mbit (gaat er soms boven en zit er soms onder!) gebruik dus speedtest.ziggo.nl ter indicatie en niet andere websites!!
[
Voor 16% gewijzigd door
XiniX88 op 04-10-2009 14:05
]