Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 08:13
Ik heb een Sitecom WL-607 en een probleem met name resolving. Op de e.o.a. manier stopt de sitecom met DNS resolving via de Ziggo DNS servers. Het enige wat ik hier aan kan doen is sitecom rebooten. Dit kan helaas niet via de gui dus moet ik hem uit en aanzetten.

Wat ook helpt en ik op bijna al mijn machines heb gedaan, is OpenDSN gebruiken (208.67.222.222) dit werkt altijd. Maar voor mijn werk laptop is dat niet een handige oplossing omdat deze op veel verschillende netwerken komt.

Vraag: Zijn er andere mensen die dit probleem kennen in combinatie met Sitecom? Of misschien met andere routers?

Alvast hartelijk dank....
:)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

hanshee schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:13:
Ik heb een Sitecom WL-607 en een probleem met name resolving. Op de e.o.a. manier stopt de sitecom met DNS resolving via de Ziggo DNS servers. Het enige wat ik hier aan kan doen is sitecom rebooten. Dit kan helaas niet via de gui dus moet ik hem uit en aanzetten.

Wat ook helpt en ik op bijna al mijn machines heb gedaan, is OpenDSN gebruiken (208.67.222.222) dit werkt altijd. Maar voor mijn werk laptop is dat niet een handige oplossing omdat deze op veel verschillende netwerken komt.

Vraag: Zijn er andere mensen die dit probleem kennen in combinatie met Sitecom? Of misschien met andere routers?

Alvast hartelijk dank....
:)
Je kan niet in de DHCP configuratie van de WL-607 handmatig de OpenDNS server opgeven?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Laatst een vriend ook even over de streep getrokken om een Cisco RVS4000 te kopen icm met een Linksys 8 poorts Gbit switch, ook op zijn Motorola 5121 met A1P ook weer tegen de 25 Mbit.
Opvallend was dat zijn router 1.3.0.5 firmware had, na even zoeken had ik em ook en draait goed, alleen met IPS aan nog steeds drama voor de snelheid ondanks de signature update.

• hanshee
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:17:
[...]

Je kan niet in de DHCP configuratie van de WL-607 handmatig de OpenDNS server opgeven?
Helaas, je kan alleen iets met DDNS doen.

Loop zo te zien nu toch tegen beperkingen van een zo goedkoop modem aan.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ballebek schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:19:
Laat eerst maar de mensen een fatsoenlijke router kopen; ik ken redelijk wat luitjes met een 50Mbit Ai1 maar die hebben er dan een stuk prut achter hangen die niet boven de 30 - 40 Mbit uit komt. :')

Vraag me echt af hoeveel gebruikers een capable router hebben voor die (nieuwe) snelheden.
Ikzelf heb een Netgear WNDR3700 besteld omdat mijn huidige spul ook wel wat moeite heeft als ik vol zit te downloaden.
Zaak is inderdaad dat je wel je interne entwerk behoorlijk op orde moet hebben, wil je zulke snelheden halen. Toen ik hier kwam wonen heb ik in ieder geval overal cat6 neergelegd, en afgelopen jaar alles omgezet naar Gbit. Als router Airport Extreme, WAN throughput van ik geloof max 130Mbit/s

Maar iemand al bekend of gebruik makend van de online backup dienst van ziggo:

http://www.ziggo.nl/produ...tra-diensten/onlinebackup

HENG HENG

Verwijderd

Hey, ik heb een vraagje. Heb net een nieuwe modem ontvangen van Ziggo, EuroDOCSIS 3.0 (ubee). Ik was zo slim (/sarcasme) om te vergeten mijn modem aan de computer aan te sluiten tijdens het activeren van het apparaat. Internet doet het nu wel, maar zal dit een probleem zijn later?

Ook, het oranje lampje met het pijltje naar boven blijft branden. Hoort dit zo?

Slecht van Ziggo dat ze niet even een guide van het modem erbij doen ofzo. Of in ieder geval een FAQ. Ik kan ook niet op de website van Ubee zelf iets vinden over die lampjes.

Alvast bedankt =D

• Spacecowboy

Spacecowboy

hanshee schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:37:
[...]

Helaas, je kan alleen iets met DDNS doen.

Loop zo te zien nu toch tegen beperkingen van een zo goedkoop modem aan.
De Sitecom WL 607 is toch echt een router, en geen modem. Volgens mij ondersteund bijna elke router het manueel ingeven van DNS adressen. Even de manual doorgekeken, dat doet de WL-607 dus niet.

Ik heb zelf één keer iets van sitecom gekocht, en dat het ik na 2 dagen pure frustratie zo letterlijk over de rand van het balkon geflikkerd. Wat is DAT ongelofelijke troep.

Tip: Haal gewoon een goeie linksys, gooi d'r tomato overheen en je bent helemaal klaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:02:
Hey, ik heb een vraagje. Heb net een nieuwe modem ontvangen van Ziggo, EuroDOCSIS 3.0 (ubee). Ik was zo slim (/sarcasme) om te vergeten mijn modem aan de computer aan te sluiten tijdens het activeren van het apparaat. Internet doet het nu wel, maar zal dit een probleem zijn later?

Slecht van Ziggo dat ze niet even een guide van het modem erbij doen ofzo. Of in ieder geval een FAQ. Ik kan ook niet op de website van Ubee zelf iets vinden over die lampjes.

Alvast bedankt =D
Het is is alweer even geleden dat ik mijn modem heb geactiveerd, maar moet je niet zelf een of andere activatiecode intikken? Lijkt me sterk dat je je modem kan activeren zonder dat je die fase doorloopt, of praat ik nu weer volledige po-ep?

[ Voor 39% gewijzigd door Spacecowboy op 03-10-2009 13:05 ]

HENG HENG

Verwijderd

Spacecowboy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:03:
Het is is alweer even geleden dat ik mijn modem heb geactiveerd, maar moet je niet zelf een of andere activatiecode intikken? Lijkt me sterk dat je je modem kan activeren zonder dat je die fase doorloopt, of praat ik nu weer volledige po-ep?
Het draadje lag toch denk ik echt los van het modem tijdens de activatie. Misschien ben ik vergeten dat ik deze naderhand eruit trok, maar ik betwijfel het =/

edit: ja, er kwam een activatiecode aan te pas

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 13:14 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:02:

Het oranje hoort te blijven branden, in het kleine papiertje wat er in de doos bij zat staat het ook beschreven wat elke lampje betekend en wat voor kleur het zou moeten zijn... (Duurde ook even voor ik het zag hoor)

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 22:52
Bij de UB moet van de 2 oranje lampjes de 1 groen en de ander oranje branden, dan maak je gebruik van 4 streams.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:12:
[...]

Het draadje lag toch denk ik echt los van het modem tijdens de activatie. Misschien ben ik vergeten dat ik deze naderhand eruit trok, maar ik betwijfel het =/

edit: ja, er kwam een activatiecode aan te pas
Ergo: Je kan niet activeren als je geen verbinding hebt met het modem 8)7 Hoe moet je pc dan op de betreffende activatiepagina komen :)

HENG HENG

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Alweer 100 berichten en 101 met deze post. Tijd voor een nieuw deeltje? 8)

EDIT:

Vergiste me in de pagina nummers in het adres 8)7 sorry

[ Voor 32% gewijzigd door LogiForce op 03-10-2009 14:15 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Verwijderd

Ah, heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal =D

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Gisteren besloten om Alles-in-Een plus aan te schaffen. Net zoals een aantal mensen hier al vermelden is ook mijn adsl download snelheid de afgelopen jaren ingezakt van 16+mbit tot onder de 10mbit, modem wil gewoon niet sneller meer intrainen dus tijd voor een upgrade of in dit geval switch naar kabel internet.

Eerste winkel had altijd een hele hoek met reclame over Ziggo, blijkt dat ze daar geen Ziggo meer verkopen omdat de service te slecht is en het moederbedrijf besloten heeft tot de service beter wordt geen Ziggo meer te verkopen (was een phone shop). Tweede winkel (elektra keten) verkoopt wel Ziggo, maar ik was pas de 3e klant die het daar kocht. Naja, toch maar doen denk je dan.

Op de doos zag ik direct dat er een Ubee modem in zit. De medewerker logte in op een retailer site op Ziggo.nl en nam samen met mij alle gegevens door en plaatste vervolgens de order. Ik gaf aan al klant te zijn, geen probleem na bellen met Ziggo, bleek, gewoon standaardprocedure volgen hoor. Minuut of 10 later stond ik bij de kassa met mijn geprinte orderbevestiging en modem/dig ontvanger.

Thuis meteen het aansluitpunt vervangen met dat 1000 model, modem en router erop en ik kreeg direct de activatie pagina. Helpdesk gebeld en na het geven van het MAC adres; sorry meneer, uw order is er nog niet door, dus we mogen hem nog niet activeren, als u morgen terugbelt dan kan het wel waarschijnlijk.

Vandaag weer gebeld, ik besta nog steeds niet als AIE klant, alleen als bestaande kabel/dig. tv klant. Na doorverbinden met de afdeling wijzigingen blijkt dat ook mijn nieuwe AIE order niet in het systeem is aangekomen. Op mijn vraag hoe dat dan kan, tja dat gaat via de IT systemen en soms komt het niet aan...

Dus mijn order was verdwenen en ik had gratis een modem/ontvanger etc? op zich niet slecht natuurlijk ;-)

Goed beste man heeft opnieuw mijn order aangenomen en alles in het systeem gezet. Ik zou het in mijn ziggo moeten kunnen zien, maar natuurlijk zie ik daar nog steeds niets staan. Opleverdatum en activatie staan nu op 9 oktober gepland.

Op zich een beetje vaag, kan me herinneren dat het met @home vroeger zo goed als plug and play was, nu moet je een week wachten op administratieve rompslomp; als je order niet kwijtraakt in het IT systeem..

Op zich is de service niet zo slecht, jammer alleen dat alle afdelingen wel eilanden lijken tot nu toe.

9 oktober maar weer eens gaan bellen als ik dan nog steeds niets heb gehoord. Als je dit leest en je gaat het ook aanschaffen, misschien kan je beter de order via de site doen of telefonisch, blijkbaar gaat het nogal eens fout via de retailers.

ps. Ubee modem wordt erg warm, kan er een eitje op koken bijna, en dan hoeft ie nog niet eens hard te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 03-10-2009 14:43 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 20:40
Even een vraag over de HD zenders.

Bij nederland 1,2 en 3 loopt het geluid niet syndroom met het beeld. Gevolg is dat de lippen anders lopen. Daarnaast is het geluid dusdanig raar dat het gewoon irritant is om naar te luisteren. Beetje slis achtig.

Heeft iemand het zelfde probleem? en is hier een oplossing voor?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:58

TFHfony

Professional Weirdo

ikbengoofy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:42:
Even een vraag over de HD zenders.

Bij nederland 1,2 en 3 loopt het geluid niet syndroom met het beeld. Gevolg is dat de lippen anders lopen. Daarnaast is het geluid dusdanig raar dat het gewoon irritant is om naar te luisteren. Beetje slis achtig.

Heeft iemand het zelfde probleem? en is hier een oplossing voor?
Waarschijnlijk heb je dus een Samsung HD ontvanger? De enige oplossing momenteel is de Humax te kopen. Het probleem is bekend (al maaaaanden) en er zou (ooit?) een nieuwe firmware komen.
Mijn advies is: Samsung terugbrengen (als het nog kan) en de Humax mee nemen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 14:28
Mijn internetsnelheid is nu al 80Mbit wel nice, alleen wel vreemd dat ziggo er niet mee adverteert.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
cuber schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:47:
Mijn internetsnelheid is nu al 80Mbit wel nice, alleen wel vreemd dat ziggo er niet mee adverteert.
Weet je zeker dat je het wel goed afleest?

En heb je het dubbel, zo niet drie keer gecheckt?

Mijn YouTube Channel

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb vrijdag ook AiE Plus besteld met 30/4, extra stond er toen bij met 120/10. Dit is in Enschede.

specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55
hanshee schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:13:
Hoezo maakt het uit dat je laptop ook op andere netwerken gebruikt wordt?
Opendns werkt ook via telfort, xs4all, tele2 enz..

Je kan gerust het ip via dhcp laten verkrijgen. (voor die andere netwerken) maar alleen de dns vast instellen.
Geen probleem. Misschien een schijn oplossing omdat je router nog steeds niet goed werkt.. maarja je kan wel weer internetten.

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Loekie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:01:
Ik heb vrijdag ook AiE Plus besteld met 30/4, extra stond er toen bij met 120/10. Dit is in Enschede.
Ik woon in Enschede en ik erger me helemaal kapot.
Ze adverteren al met 120/10 Mb/s terwijl ik met het Ubee modem
de 50/5 Mb/s nog niet eens haal.
Mag blij zijn als ik van de newsgroepen met 30 Mb/s kan downloaden.

• ikbengoofy
TFHfony schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je dus een Samsung HD ontvanger? De enige oplossing momenteel is de Humax te kopen. Het probleem is bekend (al maaaaanden) en er zou (ooit?) een nieuwe firmware komen.
Mijn advies is: Samsung terugbrengen (als het nog kan) en de Humax mee nemen.
Ja ik heb de samsung inderdaad. Bij ziggo zelf vandaan.

Terugbrengen? ik neem aan dat dit gewoon gratis is?

Edit: net even met ziggo gebeld. Ze kunnen mij niet helpen. Ik zou moeten wachten tot er een firmware update komt van het apparaat. Ruilen doen ze niet aan. :/

Fijn is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door ikbengoofy op 03-10-2009 16:48 ]

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:55:
[...]

Weet je zeker dat je het wel goed afleest?

En heb je het dubbel, zo niet drie keer gecheckt?
Hij woont in Amersfoort. In Amersfoort (en nog een aantal steden) zijn op dit moment al proeven gaande met hogere snelheden.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
Als Ziggo iets levert dat niet goed werkt (Samsung HD decoder) en een alternatief heeft dat wel goed werkt (Humax HD decoder) heb je recht op dat alternatief (anders zeg je alles van Ziggo op). Dus gewoon een gratis omruil eisen. Assertieven hebben de halve wereld. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 03-10-2009 16:41 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55
En hier (bij mijn ouders dan) weer een gevalletje.. bestellen via de website waar niets mee gebeurd.
Mijn pa had Alles-in-een aangevraagd via de website (z3 => alles in 1 extra plus), automatische bevestigingsmail gehad.. maar zoals bekend is (en ik hem al had verteld) komt deze bestelling niet bij ziggo binnen. (of wordt ergens een zwartgat in getrokken).

Oftewel, nog maar eens een waarschuwing voor mensen die er aan denken om ziggo aan te vragen.
Wat het ook mag zijn, (digitale) televisie, internet of telefonie, verandering van je abonnement.
Doe dit via de telefoon

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-10-2009 16:44 ]

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 20:30
Hier ook sinds kort een nieuw modem. Net na de installatie haalden we netjes de 50 mbit, maar nu komt hij tegenwoordig niet verder dan 15 mbit. Speedtest laat het volgende zien. :(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581868582.png

• MrDirect
  • Laatst online: 13:32
Het is vandaag in Tilburg erg slecht. Normaal altijd 50 MBit , maar nu komt het niet verder dan 22-23 MBit/s

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:08
Ook in breda is de snelheid vandaag gehalveerd normaal 2300 maar nu nog geen 1000
Meer mensen met dezelfde problemen

• cuber
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:37:
[...]

Hij woont in Amersfoort. In Amersfoort (en nog een aantal steden) zijn op dit moment al proeven gaande met hogere snelheden.
Ik woon inderdaad in Amersfoort zie voor de snelheid onder.
Het is ook vrij stabiel heb een aardig groot bestand via usenet binnen gehaald en het bleef op 80mbit stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581947110.png

• ikbengoofy
Ik ben er naar mijn idee alleen maar op achteruit gegaan sinds dat nieuwe modem.

Snelheid is veel instabieler als voorheen.

via speedtest haal ik max 22 mb. vaak gewoon 15 of 16 mb. en de upload is als van ouds 3mb.

Usenet daarintegen is of helemaal niks over max 4200kb/s Maar meestal schommelt die tussen de 1500 en 2300 kb/s en dat terwijl ik met het oude modem een constante lijn had van 2300kb/s

Maar heb het inmiddels een beetje opgegeven om constant aan die telefoon te hangen om weer te horen dat ze niks kunnen doen.

Ik wacht rustig af tot er meer concurrentie komt op die kabel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ikbengoofy op 03-10-2009 18:32 ]

Verwijderd

Waar is trouwens die Speedtest.net server in Eindhoven heen? :?

Die lag namelijk redelijk in de buurt...

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Speedtest kan misschien wat overbelast zijn. Bij mij deed ie ook maar 23mbit, maar toen ik deze test deed:

http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin

pompte ie wel vrolijk door met 4700kb/s

Mijn YouTube Channel

• ikbengoofy
Snowwie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:13:
Speedtest kan misschien wat overbelast zijn. Bij mij deed ie ook maar 23mbit, maar toen ik deze test deed:

http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin

pompte ie wel vrolijk door met 4700kb/s
1.1mb bij mij....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mbit/mbyte?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Zelfde probleem als een aantal mensen hierboven:

Hier 3 weken geleden geïnstalleerd, 50 Mbit geen probleem.

Maar na de 1e week tot nu toe op bijna alle gekke tijden geprobeerd, kom ik niet boven de 20~25 Mbit meer ! :(
Paar x gemailt, nee meneer we knijpen de snelheid niet.
Rechtstreeks op het modem hetzelfde probleem.
Af en toe kom ik nog aan de 50 Mbit maar dat is geen regelmaat meer.

Lijkt sterk op terugschroeven van de snelheid en/of capaciteit's problemen door grote aanwas van nieuwe klanten.

Al met al ben ik niet tevreden over Ziggo.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

markvt

Peppi Cola

Voor de volgende die dit vind:

Ziggo met alles in een plus erg traag met een SWEEX LW050V2, echter is op de sweex website nergens de nieuwe firmware te vinden, dit is de directe link:

let op: LW050v2 en niet de UK installeren op je router !!

http://www.sweex.com/imag...0UKv2_FIRMWARE_v3.7.2.zip

Hiermee werd hier hier iig een stukje sneller, niet de maximum snelheid helaas.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• hanshee
job schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:04:
[...]
Hoezo maakt het uit dat je laptop ook op andere netwerken gebruikt wordt?
Opendns werkt ook via telfort, xs4all, tele2 enz..

Je kan gerust het ip via dhcp laten verkrijgen. (voor die andere netwerken) maar alleen de dns vast instellen.
Geen probleem. Misschien een schijn oplossing omdat je router nog steeds niet goed werkt.. maarja je kan wel weer internetten.
Het gaat om bedrijfsnetwerken met interne DNS servers zodat ik machines kan vinden op die netwerken. Gaat mij niet om andere internet aanbieders... Maar bedankt voor de opmerking.... :)

Verwijderd

ik wil graag Z3 nemen van ziggo maar ik heb geen zin om 10 dagen te wachten voor dat het opgeleverd wordt. Kan je een Ziggo modem ergens ophalen bij media markt of t for telecom en direct aansluiten zodat je direct kan internetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:05:
ik wil graag Z3 nemen van ziggo maar ik heb geen zin om 10 dagen te wachten voor dat het opgeleverd wordt. Kan je een Ziggo modem ergens ophalen bij media markt of t for telecom en direct aansluiten zodat je direct kan internetten?
Nee, dat kan niet.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05
In de wijkcentrale moet volgens mij altijd nog iets omgezet/aangesloten worden dus vandaar.

Verwijderd

Ik had DACHT ik 2 maanden gratis alle digitale kanalen bij mijn alles in 1 plus pakket . Ik ben op 12 september over gegaan. Helaas zie ik nu dt de preview periode afgelopen is!!! Das balen natuurlijk. Maar ik meen echt te herrinneren dat er op de site stond: 2 maanden alle kanalen gratis , en ik dacht ere divisie 2 weken gratis. Nu kan ik dit nietmeer terug vinden, en de klantenservice zeg. dat die actie niet gaande was toen ik me aanmelde( wel de gratis decoder actie) Weet iemand hier meer van? was die actie echt niet 2 maanden??!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:05:
Je hebt altijd een aansluitperiode bij kabel en ADSL.

Bij ADSL van KPN krijg je overigens wel eerst een USB dongel zodat je binnen 10 minuten kunt internetten om die aansluitperiode van een paar weken te overbruggen.

Verder is het niet zo slim om Z3 te nemen, want bij Alles-in1-Extra heb je 50 Mbps i.p.v. 25 Mbps. De meerprijs is slechts 0,75, want Z3 van 47,95 + altijd verplicht (!) TV van 16,25 komt op 64,20 (t.o.v. 64,95).

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

vr6-only

Blub Blub

pickboy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 05:08:
[...]

In de wijkcentrale moet volgens mij altijd nog iets omgezet/aangesloten worden dus vandaar.
Als je al TV hebt, dan hoeven ze alleen administratief nog wat te doen en op een knopje te drukken. Alles bij CAI is namelijk al gepachted. Iets wat bij ADSL niet zo is, omdat de poorten van ADSL ook door anderen gebruikt kunnen worden.

It ain't stupid if it works!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

MeNTaL_TO

The future is not set

En wederom testen mensen met speedtest.net en ook nog eens met de server in portugaal.
Gebruik toch eens http://speedtest.ziggo.nl zodat je geen last heb van trage servers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:18:
En wederom testen mensen met speedtest.net en ook nog eens met de server in portugaal.
Gebruik toch eens http://speedtest.ziggo.nl zodat je geen last heb van trage servers.
Beide direct achter elkaar gedraaid en Speedtest.net geeft 1.2mbit meer aan als downstream....dus zo erg is het niet ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:10:
Maar ik meen echt te herrinneren dat er op de site stond: 2 maanden alle kanalen gratis , en ik dacht ere divisie 2 weken gratis.
Er was wel een actie dat je bij aanschaf van een jaar abbonement op het digitale pluspakket je de eerste twee maanden gratis kreeg, had je dat misschien gezien?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Speedtest.net is toch echt een van de meest betrouwbare snelheidstesten, naast natuurlijk BBNed en Ziggo zelf.

HENG HENG

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Nou, met die test haal ik ook gewoon de 47 mbit, maar zodra ik usenet gebruik, haal ik meestal maar rond de 2 a 3 mb/s. Ondanks dat ik gewoon SSL gebruik. Word er beetje niet goed van..

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
brambest schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Nou, met die test haal ik ook gewoon de 47 mbit, maar zodra ik usenet gebruik, haal ik meestal maar rond de 2 a 3 mb/s. Ondanks dat ik gewoon SSL gebruik. Word er beetje niet goed van..
Ubee modem zeker he......?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:10:
Ik had DACHT ik 2 maanden gratis alle digitale kanalen bij mijn alles in 1 plus pakket . Ik ben op 12 september over gegaan. Helaas zie ik nu dt de preview periode afgelopen is!!! Das balen natuurlijk. Maar ik meen echt te herrinneren dat er op de site stond: 2 maanden alle kanalen gratis , en ik dacht ere divisie 2 weken gratis. Nu kan ik dit nietmeer terug vinden, en de klantenservice zeg. dat die actie niet gaande was toen ik me aanmelde( wel de gratis decoder actie) Weet iemand hier meer van? was die actie echt niet 2 maanden??!
Of je alle zenders gratis krijgt weet ik niet. Van de eredivisie kan wel kloppen, lees hier maar.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:41

Ankh

|true

Spacecowboy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Speedtest.net is toch echt een van de meest betrouwbare snelheidstesten, naast natuurlijk BBNed en Ziggo zelf.
Vind ik niet, je moet een zwaar flash ding binnen halen om uberhaupt iets te kunnen testen.
Dan is het al een niet eerlijke test naar mijn idee. Want dan kan je browser de bottleneck zijn bijvoorbeeld.

Het beste is een bestand downloaden een NULL bestand van een bepaalde website.

De test van Ziggo heeft het voordeel dat je binnen het eigen netwerk van Ziggo het binnen haalt.
Hierdoor kan je zien of je eigen verbindingen binnen het Ziggo netwerk goed zijn.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• ikbengoofy
Ok heb ik is gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7448/speedtestdp.jpg

Ik hoor 50/5 te hebben. Vanaf het moment dat het modem er is (anderhalve maand geleden) haal ik in welke speedtest dan ook maximaal 25.

Bij nieuwsgroepen max 4200kb/s

Ook heb in de 5mb/s up strak nog nooit gehaald.

Speedtest er ook nog maar even bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/582555145.png

Blijf het vreemd vinden.

Ik heb een linksys WRT160N, (100mbit) zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou eventueel wel (weer) eens ziggo kunnen bellen maar dat schiet niet op. Ik krijg hoogstwaarschijnlijk weer een prachtig verhaal over dat het bij mij thuis allemaal verkeerd zit aangesloten :O

[ Voor 16% gewijzigd door ikbengoofy op 04-10-2009 13:32 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nou mensen, ik heb eindelijk goed nieuws.

Net de nieuwe moden eraan gehangen en had meteen een lock. Paar keer reset gedaan, maar had steeds direct een goede lock ! :D Het lijkt er dus op dat ik ook eindelijk de 50mbit ga halen...

Aleen 1 probleem:

De ziggo activatie is uit de lucht en komt morgen pas weer online.. lol :D

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-11 22:52
Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben met deze problemen over Usenet. Hoop dat ze het echt snel fixen.

• Spacecowboy

Spacecowboy

brambest schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Het decrypten van SSL kan ook zijn weerslag hebben op de transferrate, gezien je CPU harder moet werken dan wanneer het unencrypted data zou zijn. (Ik weet natuurlijk niet wat voor een systeem jij gebruikt, ik doe maar een gooi), uiteraard heeft ook je usenetprovider hier een behoorlijke vinger in de pap...

Uiteraard is het wel vreemd dat het alleen Ubee modems betreft. Hoop dat Ziggo dit snel kan oplossen, want het is behoorlijk suck als je je snelheid gewoon nooit haalt.

* Spacecowboy klopt af met z'n Arris... Tot nu toe nooit ellende gehad (buiten af en toe problemen in het Ziggo netwerk)

[ Voor 19% gewijzigd door Spacecowboy op 04-10-2009 13:39 ]

HENG HENG

• brambest
Arris modem ;)

EDIT: Ik neem aan dat mijn systeem niet de bottleneck is, ik draain win7 64 bit, 4 gb op een e8400.

[ Voor 23% gewijzigd door brambest op 04-10-2009 13:44 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

brambest schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:42:
[...]

Arris modem ;)

EDIT: Ik neem aan dat mijn systeem niet de bottleneck is, ik draain win7 64 bit, 4 gb op een e8400.
Wat voor Newsserver gebruik je dan? (Niet alle newsproviders hebben de max snelheid)

• XiniX88
  • Laatst online: 12-11 08:38
ikbengoofy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:25:
[...]
Ik heb een linksys WRT160N, (100mbit) zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou eventueel wel (weer) eens ziggo kunnen bellen maar dat schiet niet op. Ik krijg hoogstwaarschijnlijk weer een prachtig verhaal over dat het bij mij thuis allemaal verkeerd zit aangesloten :O
Checklist:
-1. Google en zoek op GOT op het merknaam van je router + "ziggo"
0. VERMELD merk modem & router als je hier wat gaat vragen

Instabiele verbinding
Pingen:
1. Sluit je PC via je router aan op het modem (dus PC ==> ROUTER ==> MODEM)
2. Tik in: ping -t google.nl
3. Kijk of je hier timeouts ziet!

Heb je timeouts?
4. Sluit je PC rechtstreeks aan op het modem (dus PC ==> MODEM)
5. Tik in: ping -t google.nl
5.5. Kijk of je WIFI uit staat (anders schakelt windows tussen de 2 verbindingen (LAN en WIFI) en krijg je alsnog timeouts
6. kijk of er timeouts komen

Komen er geen timeouts bij PC ==> MODEM maar wel PC => ROUTER => MODEM?
- Uw router is dus fout bezig... Voorzie het van de laatste firmware, of ruil m in voor een sitecom (en dan 1 die op sluitallesaan.nl staat)

Komen er bij alle 2 de gevallen timeouts?
- Controleer de bekabeling! Is het aangesloten met de originele meegeleverde kabels??
- Digitale TV? bekijk daar de signaal sterkte
- Herstart de modem, sluit de PC rechtstreeks aan op het modem en ga naar http://192.168.100.1/ en kijk de intrain waarde, vergelijk deze met de opeingspost
- Bel ziggo op nummer 0900 - 1884, de verbinding van ziggo is waarschijnlijk instabiel

Heb je in geen gevallen timeouts?
- Uw verbinding werkt correct
- Mocht uw verbinding traag lijken kijk hieronder

Trage verbinding?
Vooraf doen:
- virusscanner uitzetten
- firewall uitzetten
- zeker weten dat uw PC snel is (maak een lan tussen 2 pc's en verzend grote bestanden, kijk of daarbij de snelheid wel boven de 50mbit komt)

Wat te doen?
1. Sluit een PC via de router aan op het modem (dus PC ==> ROUTER ==> MODEM)
2. Start speedtest.ziggo.nl
3. Lees de snelheid af

Trage verbinding?
4. Sluit een PC rechtstreeks aan op het modem (dus PC ==> MODEM)
5. Start speedtest.ziggo.nl
6. Lees de snelheid af

Geen trage verbinding bij PC ==> MODEM maar wel PC => ROUTER => MODEM?
- Uw router is dus fout bezig... Voorzie het van de laatste firmware, of ruil m in voor een sitecom (en dan 1 die op sluitallesaan.nl staat)
- Bekijk ook de instabiele verbinding checklist, waarschijnlijk is dat het probleem
- Waarschijnlijk kan uw router de snelheid niet aan, schakel dingen als QOS uit!

In beide gevallen een trage verbinding?
- Controleer de bekabeling! Is het aangesloten met de originele meegeleverde kabels??
- Digitale TV? bekijk daar de signaal sterkte
- Herstart de modem, sluit de PC rechtstreeks aan op het modem en ga naar http://192.168.100.1/ en kijk de intrain waarde, vergelijk deze met de opeingspost
- Bel ziggo op nummer 0900 - 1884, de verbinding van ziggo is waarschijnlijk instabiel

Als je dit gewoon afwerkt, hoef ik ook niet steeds "mn verbinding is traag" berichtjes voorbij zien te komen... Dit is alles wat je kan doen!!

Instabiele/trage verbinding & net Kabel internet binnen
Ga gewoon internetten, kom niet aan de modem, reset deze niet, na 3 dagen is de verbinding in veel gevallen stabiel! Heb dus geduld

Trage verbinding bij downloaden?
Niet alle servers kunnen 50mbit aan jou leveren! Eweka bijvoorbeeld is begrenst tot 40mbit (gaat er soms boven en zit er soms onder!) gebruik dus speedtest.ziggo.nl ter indicatie en niet andere websites!!

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 04-10-2009 14:05 ]

• brambest
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Wat voor Newsserver gebruik je dan? (Niet alle newsproviders hebben de max snelheid)
Ik gebruik Eweka. Ik weet dat die max 40 mbit heeft, maar dan hoor ik alsnog 4.0 mb/s te halen. Overigens is het heel verschillend hoor, de ene keer haal ik gewoon constant 4.7 mb/s, de andere keer schommelt het tussen de 1 en 3 mb...

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:06:
[...]

Als je al TV hebt, dan hoeven ze alleen administratief nog wat te doen en op een knopje te drukken. Alles bij CAI is namelijk al gepachted. Iets wat bij ADSL niet zo is, omdat de poorten van ADSL ook door anderen gebruikt kunnen worden.
ik krijg met Z3 als ik bestel via ziggo.nl 80mbit versie (enschede) en 2 maanden gratis heb namelijk nog een ADSL verbinding lopen dus ik stap straks over naar AIP als me adsl verbinding over 2 maanden is afgelopen :-)

• Loekie
ikbengoofy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:25:
[...]
Die heb ik ook gehad en die routeert over z'n netwerkpoorten helaas niet enorm snel. Hoe het over WAN > LAN gaat durf ik niet te zeggen. Je zou idd eens kunnen testen met PC direct op modem.

specs

• ikbengoofy
@ XiniX88

Ik heb dit alles al geprobeerd. Het testen doe ik overigens over LAN.

Ik heb mijn laptop direct op het modem aangesloten gehad en daar kwamen de zelfde snelheden uit.

Ook het pingen met de router er tussen heeft dezelfde snelheden. Wel heb ik net de firmware geupgrade(dank u). Maar dat maakte niets uit.

Bovendien kom ik het modem zelf niet in. Modem is de Arris versie.Ook na een paar restarts niet.

Verwijderd

Ik snap het even niet meer. Ik heb alles in 1 plus met een vrij recent Motorola modem. (Heb dit modem sinds juni dit jaar.) Nu kreeg ik deze week een mailtje dat ik een nieuwe modem zou krijgen ivm de nieuwe snelheid van 50Mbps. En inderdaad, afgelopen week kreeg in een Ubee modem. Hoe zit dit nu precies, de snelheid van Plus gaat toch niet nu al naar 50Mbps :? We zijn hier in Enschede net naar 20Mbps gegaan.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:45:
Ik snap het even niet meer. Ik heb alles in 1 plus met een vrij recent Motorola modem. (Heb dit modem sinds juni dit jaar.) Nu kreeg ik deze week een mailtje dat ik een nieuwe modem zou krijgen ivm de nieuwe snelheid van 50Mbps. En inderdaad, afgelopen week kreeg in een Ubee modem. Hoe zit dit nu precies, de snelheid van Plus gaat toch niet nu al naar 50Mbps :? We zijn hier in Enschede net naar 20Mbps gegaan.
Zelfde bij mij, heb er eerder al wat over gepost hier. Het schijnt dat bepaalde steden sneller worden geupgrade vanwege de aanwezigheid van glasvezel.

Verwijderd

jelmervos schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

Zelfde bij mij, heb er eerder al wat over gepost hier. Het schijnt dat bepaalde steden sneller worden geupgrade vanwege de aanwezigheid van glasvezel.
Aha, nou ja dan ga ik hem morgen maar even aansluiten en kijken of ik dan ook 50 haal.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

De nieuwe snelheid van alles in 1 plus is sowieso toch pas 30 na de upgrade?

Ik hoor mensen over 120 praten bij Ai1:Extra e.d. Maar op ziggo lees ik dit:

Ai1:P oktober: 20Mbit januari: 30Mbit
Ai1:E oktober: 50Mbit januari: 80Mbit

is dit inmiddels veranderd oid?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
XiniX88 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:56:
[...]

Trage verbinding?
Vooraf doen:
- virusscanner uitzetten
- firewall uitzetten
Dat vind ik altijd discutabel advies. Ookal is het alleen om te testen is je aangesloten systeem aardig kwetsbaar zonder bescherming rechtstreeks met internet verbonden. Zoiets zou ik dus niet te snel doen, en na het testen sowieso even virusscan uitvoeren.

• Spacecowboy

Spacecowboy

MsG schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:34:

Ik heb Ai1:E en al een dikke maand of 2 50MBit. Ik maak er uit op dat steden die het snelst worden gemigreerd (n.a.v. de eventuele aanwezigheid van glasvezel) het eerst de tussenstap van 80Mbit zullen krijgen. De 120Mbit komt inderdaad pas volgend jaar in zicht.

Weet iemand al wat voor upsnelheden er bij de betreffende abbonementen horen?

HENG HENG

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:19:
[...]

Aha, nou ja dan ga ik hem morgen maar even aansluiten en kijken of ik dan ook 50 haal.
Nee, dat haal je dus niet. Het Plus abbo is nu nog beperkt op 20/3. Later zal dit 50mbit down worden.

• Loekie

Afgelopen vrijdag heb ik AiE:P besteld waar de snelheid die voorgespiegeld werd 30/4 was, dit was overigens pas na de PC-check en is in Enschede. Zou een van de steden zijn waar hogere snelheden zouden gelden, maar we zien wel.

specs

• XiniX88
  • Laatst online: 12-11 08:38
sajoku schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:44:
[...]

Dat vind ik altijd discutabel advies. Ookal is het alleen om te testen is je aangesloten systeem aardig kwetsbaar zonder bescherming rechtstreeks met internet verbonden. Zoiets zou ik dus niet te snel doen, en na het testen sowieso even virusscan uitvoeren.
Dan zal ik maar even zeggen waarom, door je virusscanner/firewall (zit tegenwoordig all-in-one) word je inkomend en uitgaand verkeer gescand waardoor het in voorgaande pagina's al meermalig is voorgekomen dat het in flash zorgt (dus speedtest) voor een foute meting.

Als je alleen surft naar speedtest.ziggo.nl moet dit alles goed gaan. Uiteraard na het uitvoeren van de stappen kan je het allemaal weer aanzetten

je moet allene je virusscanner ook uitsluiten, trage PC + virusscanner kan precies het verschil zijn tussen 50mbit down en 30mbit down... als je een betere manier weet om dit uit te slutien hoor ik het graag.
ikbengoofy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:22:
@ XiniX88
[...]
Bovendien kom ik het modem zelf niet in. Modem is de Arris versie.Ook na een paar restarts niet.
Niet alles, aan het einde van mn verhaal komt het "Bel ziggo" we kunne hier niets meer voor je betekenen :) je weet op dat punt namelijk dat t probleem zit tussen modem en ziggo en niet ontstaat vanaf het modem naar een PC. Er is NIETS waar we je enigszins nog mee kunnen helpen op dat punt (behalve medelijden hebben ;))

Iig succes met de helpdesk (je betaald voor 50mbit, dus ze laten maar een monteur komen :))

• ikbengoofy
XiniX88 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Dan zal ik maar even zeggen waarom, door je virusscanner/firewall (zit tegenwoordig all-in-one) word je inkomend en uitgaand verkeer gescand waardoor het in voorgaande pagina's al meermalig is voorgekomen dat het in flash zorgt (dus speedtest) voor een foute meting.

Als je alleen surft naar speedtest.ziggo.nl moet dit alles goed gaan. Uiteraard na het uitvoeren van de stappen kan je het allemaal weer aanzetten

je moet allene je virusscanner ook uitsluiten, trage PC + virusscanner kan precies het verschil zijn tussen 50mbit down en 30mbit down... als je een betere manier weet om dit uit te slutien hoor ik het graag.

[...]

Niet alles, aan het einde van mn verhaal komt het "Bel ziggo" we kunne hier niets meer voor je betekenen :) je weet op dat punt namelijk dat t probleem zit tussen modem en ziggo en niet ontstaat vanaf het modem naar een PC. Er is NIETS waar we je enigszins nog mee kunnen helpen op dat punt (behalve medelijden hebben ;))

Iig succes met de helpdesk (je betaald voor 50mbit, dus ze laten maar een monteur komen :))
Bedankt.

Dan gaan ik morgen maar weer is vrolijk bellen.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Ik snap het niet meer, ik woon in een Ziggo gebied, heb vroeger ook internet van hun gehad en nu ook Z1 televisie. Ook op breedbanwinkel kreeg ik altijd resultaten en nu is alles niet beschikbaar voor mijn adres met de pc check.
Hebben ze de verkoop stil gelegd vanwege problemen?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

thefxr schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:40:
Ik snap het niet meer, ik woon in een Ziggo gebied, heb vroeger ook internet van hun gehad en nu ook Z1 televisie. Ook op breedbanwinkel kreeg ik altijd resultaten en nu is alles niet beschikbaar voor mijn adres met de pc check.
Hebben ze de verkoop stil gelegd vanwege problemen?
Ik merk dat bij de ziggo check mijn adres niet beschikbaar is, maar ik dit dus toch echt type op een 50Mbit lijntje...

Ook Tess, dat botje van Ziggo, geeft rare antwoorden en Mijn Ziggo is ook niet beschikbaar. Zal wel te maken hebben met het vernieuwen van de site.

http://yor.minitroopers.com

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 17:40
Heren, wij hebben hier in ons studentenapartementje een Tele2 Compleet abbo. Internet, telefonie en tv (via IPTV). Het nadeel hieraan is, is dat we hierdoor maar 2 decoders kunnen aansluiten, wat als resultaat heeft dat alleen de huiskamer + hoofdbewoner tv heeft..

Hier wil ik verandering in gaan brengen met een Ziggo TV-abbo'tje. Maar ik vroeg mij af, kan dit synchroon lopen naast een IPTV-abbo, ja toch? Aangezien ziggo 'ouderwets' via de kabel loopt..
Het lijkt er nu op dat overstappen naar digitale TV niet duurder is dan puur het basis analoog-kabelabbo, denk ik dat we er gelijk digitale TV van maken, met op z'n minst 1 tuner. De overige huisgenoten kunnen dan analoog oppikken en als ze willen een decoder aanschaffen.

Heb ik het zo op een rijtje, of zie ik iets falikant over het hoofd?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• The Eagle
  • Laatst online: 19:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

stevenP schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:42:
Heren, wij hebben hier in ons studentenapartementje een Tele2 Compleet abbo. Internet, telefonie en tv (via IPTV). Het nadeel hieraan is, is dat we hierdoor maar 2 decoders kunnen aansluiten, wat als resultaat heeft dat alleen de huiskamer + hoofdbewoner tv heeft..

Hier wil ik verandering in gaan brengen met een Ziggo TV-abbo'tje. Maar ik vroeg mij af, kan dit synchroon lopen naast een IPTV-abbo, ja toch? Aangezien ziggo 'ouderwets' via de kabel loopt..
Het lijkt er nu op dat overstappen naar digitale TV niet duurder is dan puur het basis analoog-kabelabbo, denk ik dat we er gelijk digitale TV van maken, met op z'n minst 1 tuner. De overige huisgenoten kunnen dan analoog oppikken en als ze willen een decoder aanschaffen.

Heb ik het zo op een rijtje, of zie ik iets falikant over het hoofd?
Yup, moet gewoon kunnen. Tele2 loopt via ADSL, en Ziggo via de kabel :) Enige waar je evt mee zit is een nummerporterng: zie wil je dan namelijk niet ;) Wil je het signaal verspreiden dan zul je mogelijk wel met en (retourgeschikte!) versterker moeten gaan werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:08
Zo ook na het weekend is de snelhied van ziggo weer om te huilen nog geen 800k ipv de gebruikelijke 2300
Daarom zojuist Ziggo maar weer eens gebeld en daar wordt dan vrolijk gemeld dat er minsten 10 mensen met de zelfde klacht moeten bellen voordat er actie ondernomen kan worden.

Dus iedereen die een te lage snelheid haalt bij een Aie pakket moet bellen naar Ziggo

• Volkert

Waar lees je dat precies?

En januari is toch al in de winter (en dus geen najaar) qua dat die altijd op 21-12 begint?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

JohnStaakke schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben met deze problemen over Usenet. Hoop dat ze het echt snel fixen.
Ik had hier zaterdag ook last van. Diverse downloaders geprobeerd (Sabnzbd, newsleecher, altbinz en Grabbit) en had last van erge wisselingen in DL snelheden. Soms 3MB/sec, soms 1.12MB/sec.
Normaal gebruik ik een kale downloader (NZB-O-Matic) die zonder poespas is. Ook die schommelde zaterdag heving in DL snelheden.
Maar gisteren was het een ander verhaal (alleen nzb-o-matic gebruikt) en daar haalde ik 59GB in 2,5u binnen. Goede snelheden op 8 connecties via Eweka.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Klopt het dat als je Alles-In-Een Extra afneemt dat je buiten de 64.95 per maand ook nog die 16.25 voor het basispakket (analoog) moet betalen?

Vind dit nogal raar....

Dan kost het dus opeens 80+€...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 10:23 ]

• TFHfony
  • Laatst online: 19:58

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:22:
Klopt het dat als je Alles-In-Een Extra afneemt dat je buiten de 64.95 per maand ook nog die 16.25 voor het basispakket (analoog) moet betalen?

Vind dit nogal raar....

Dan kost het dus opeens 80+€...
Nee, die 16,25 euro is al opgenomen in die 64.95 euro...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Perzikvrucht
  • Nu online
Kensei schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

Ik had hier zaterdag ook last van. Diverse downloaders geprobeerd (Sabnzbd, newsleecher, altbinz en Grabbit) en had last van erge wisselingen in DL snelheden. Soms 3MB/sec, soms 1.12MB/sec.
Normaal gebruik ik een kale downloader (NZB-O-Matic) die zonder poespas is. Ook die schommelde zaterdag heving in DL snelheden.
Maar gisteren was het een ander verhaal (alleen nzb-o-matic gebruikt) en daar haalde ik 59GB in 2,5u binnen. Goede snelheden op 8 connecties via Eweka.
Normaal gebruik ik GrabIt, maar na jouw post te hebben gelezen heb ik even NZB-O-Matic geprobeerd :9~ . Bij GrabIt haalde ik (op dezelfde tijdstip en zelfde bestand, natuurlijk niet tegelijk) 5500kb/s, bij NZB-O-Matic is dat zo rond de 6500kb/s. Flinke snelheid winst dus. Waarschijnlijk omdat NZB-O-Matic alle 8 connecties richt op 1 file, en niet, zoals GrabIt, op 8 files..

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

barzi schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Normaal gebruik ik GrabIt, maar na jouw post te hebben gelezen heb ik even NZB-O-Matic geprobeerd :9~ . Bij GrabIt haalde ik (op dezelfde tijdstip en zelfde bestand, natuurlijk niet tegelijk) 5500kb/s, bij NZB-O-Matic is dat zo rond de 6500kb/s. Flinke snelheid winst dus. Waarschijnlijk omdat NZB-O-Matic alle 8 connecties richt op 1 file, en niet, zoals GrabIt, op 8 files..
Dat zou heel goed kunnen. Ik gebruik het al jaren en ben er erg happy mee. Uiteraard mis je de extra functionaliteiten die een Grabbit etc wel bieden zoals het auto unrarren en moven (je hebt daar dus geen omkijken naar met die pakketten terwijl je dat met nzb-o-matic nog wel moet doen). Aan de andere kant..Als je even snel wat nodig hebt wint nzb-o-matic het volgens mij (qua download dan) van alle andere pakketten, juist omdat het recht-toe, recht-aan is.

specs | 3360wP met SE3000

• Perzikvrucht
  • Nu online
Kensei schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Ik gebruik het al jaren en ben er erg happy mee. Uiteraard mis je de extra functionaliteiten die een Grabbit etc wel bieden zoals het auto unrarren en moven (je hebt daar dus geen omkijken naar met die pakketten terwijl je dat met nzb-o-matic nog wel moet doen). Aan de andere kant..Als je even snel wat nodig hebt wint nzb-o-matic het volgens mij (qua download dan) van alle andere pakketten, juist omdat het recht-toe, recht-aan is.
Achja, dat auto unrarren en unpakken gebruikte ik toch al niet, omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik dat doe (ivm dat je computer dan wat trager wordt). NZB-O-Matic is dus perfect voor mij, bedankt! _/-\o_

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 17-11 11:16
Even een vraag, misschien heeft iemand ervaring:
Blocked het (Arris-)modem binnenkomende connecties?
Met andere woorden: kan ik een webserver draaien? Kan ik via SSH op mijn eigen machine inloggen?

Ik heb nl geprobeerd om via SSH in te loggen, maar ik denk dat mijn IP veranderd is... Kreeg iig een time-out.

Mijn router zou het iig moeten doorsturen.

Blog

• cuber
Ben.Hahlen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:13:
Met andere woorden: kan ik een webserver draaien? Kan ik via SSH op mijn eigen machine inloggen?

Ik heb nl geprobeerd om via SSH in te loggen, maar ik denk dat mijn IP veranderd is... Kreeg iig een time-out.

Arris blockt niet is een 1 op 1 doorvoer ik routeer zelf port 443 door naar een server en dat werkt gewoon.
Ziggo gebruikt DHCP om ip adressen te verdelen ook al verandert die niet vaak.
Maar om dit af te vangen zou je eventueel kunnen nadenken om een host redirect aan te maken via no-ip.com of dyndns (dit is zoiezo makkelijker dan een ip adres onthouden imho).

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ben.Hahlen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:13:

Modem is gewoon een doorgeeflijk. Kan zijn dat bij een modem-reset of wat problemen op het Ziggo netwerk je IP gewijzigd is.

HENG HENG

• stevenP
  • Laatst online: 17-11 17:40
The Eagle schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:51:
[...]
Enige waar je evt mee zit is een nummerporterng: zie wil je dan namelijk niet[...]
Hmm, ik volg je hier niet helemaal. Kan je er iets duidelijker in zijn?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Loekie
stevenP schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:51:
[...]
Hmm, ik volg je hier niet helemaal. Kan je er iets duidelijker in zijn?
als je gaat voor AiE, dan opgeven dat je geen nrportering wilt. Anders wordt je tele2 gedeeltelijk of helemaal gesloopt.

specs

• Volkert
barzi schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:45:
[...]
bij NZB-O-Matic is dat zo rond de 6500kb/s. Flinke snelheid winst dus.
6500 kByte/s halen is momenteel onmogelijk. Niemand komt hier met een 50 Mbps connectie verder dan 5700 kByte/s.

Dat de GUI dat "zegt" wil niet zeggen dat het zo "is" ....

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 14:24
Volkert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

6500 kByte/s halen is momenteel onmogelijk. Niemand komt hier met een 50 Mbps connectie verder dan 5700 kByte/s.

Volkert jij had toch een wireless N kaart gekocht voor je laptop...via ebay toch? Ik ben van plan om ook zo een kaart aan te schaffen, heb je aankooptips voor mij wat betreft dat kaartje? Met ebay ben ik wel aardig bekend.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
Sinds deze morgen werkt geen 1 nieuws server bij mij naar behoren (postcode 74xx). Eweka, Ziggo. Ik krijg of geen verbinding of zeer lage snelheden 10 Kb/s. Ik heb een Ziggo Alles in 1 Plus abbo. Het probleem lijkt zich enkel voor te doen met nieuws servers. Speedtest etc geven allemaal de 20 MB. Modem en router inmiddels gereset.

Andere hier last van?

• wvkreg
  • Laatst online: 14:07
jongentje schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:17:
[...]

Je krijgt er een breedband versterker en 1-gatsdoos bij welke je zelf moet aansluiten (hier sluit je dan ook je modem direct op aan). Je infra dient namelijk retour geschikt te zijn met genoeg signaal. In de doos zit een HDMI-kabel, is een must als je HD-TV wilt kijken ;). Maar als je echt wilt kan het ook via component of scart.

Bij mij werkt alles goed.
Ok maar die 1 gats doos heb ik natuurlijk al en modem is ook al aangsloten.
Dus kwestie van Humax decoder vervangen voor de Cisco en het draait weer.
Kan ik dan (op slaapkamer) ook nog via de oude (SD) decoder tv kijken?
Ik neem aan dat dit onveranderd is. Ik heb een 2e smartcard en straks 3 als ik het goed begrijp :-)

• Perzikvrucht
  • Nu online
Volkert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Ongeveer 8GB wordt hier toch echt in ongeveer een ruime 20 minuten binnengehaald.. Dat gaat niet lukken met 5700kb/s.

Overigens heb ik mijn Alles in 1 Extra abonnement verlaagd naar Alles in 1 Plus: 80 en zelfs 100Mbit/s werd bij toch iets teveel, en het is dan toch 15 euro per maand besparing.

[ Voor 17% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-10-2009 13:43 ]

• aukjeL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02-2021
Aangezien de wachttijden bij de klantenservice van Ziggo nog al lang zijn, hoop ik hier antwoord te krijgen op mijn vraag. Welke zenders zitten er in het alles in 1 plus abonnement? Zit hier ook Nick jr bij of moet je daar een extra pakket voor aanschaffen?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 17:15
@ aukjeL

Is de wachttijd bij www.ziggo.nl ook lang? Daar staat alle info die je nodig hebt.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

De nieuwe Ziggo pagina is gedeeltelijk beschikbaar, staan nog veel Pagina kon niet worden weergegeven op en inloggen op Mijn Ziggo lukt ook nog niet. Maar de pagina ziet er mooi uit en is voorzien van Widgets :)

Edit:

Het inloggen lukt nu wel, overzichtelijke Mijn Ziggo pagina i.t.t de vorige versie

[ Voor 18% gewijzigd door Tags NL op 05-10-2009 15:00 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
Niemand meer met problemen met Nederland 3 HD?
Ik krijg hier al vanaf het begin de melding: geen signaal. Al 2x een monteur gehad, laatste status was een HD medewerker die me mededeelde dat het opgelost zou moeten zijn. Uiteraard als antwoord dat dat niet zo was. Ze zouden er op terug komen. Inmiddels zeker 2 maanden geleden. :(

• aukjeL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02-2021
@Blaffeh ik kan op de site nergens duidelijk terug vinden welke zenders er onder vallen. Vandaar mijn vraag...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

UltraSub schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:39:
Niemand meer met problemen met Nederland 3 HD?
Ik krijg hier al vanaf het begin de melding: geen signaal. Al 2x een monteur gehad, laatste status was een HD medewerker die me mededeelde dat het opgelost zou moeten zijn. Uiteraard als antwoord dat dat niet zo was. Ze zouden er op terug komen. Inmiddels zeker 2 maanden geleden. :(
Geen problemen met andere HD zenders, alleen Nederland 3 HD? Mijn broertje had ook problemen met zijn HD kanalen, een paar deden het wel en een paar niet. Nieuwe decoder, hetzelfde probleem... Bleek dat hij de verkeede waarde had ingevuld voor de zenders, hij ontving wel alle zenders maar niet alle HD zenders daardoor. Misschien heb je de verkeerde waardes ingevuld? (De postcodetabel en de codes daarbij kloppen ook niet, mijn broertje had andere waardes staan dan ik al jaren gebruikt in hetzelfde postcode-gebied)

Pagina: 1 ... 26 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.