Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dude... ik heb alles in 1 extra en 20mbit, maar krijg geen compensatie van Ziggo.
Ik moest de komende 4 weken de oude modem maar gebruiken en het dan nog eens keer proberen. De facturen tikken echter nog steeds het volledige bedrag af.

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
sohus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:38:
[...]
Als Alles-in-1 Plus naar 50/5 mbit ga overweeg ik ook om terug te gaan naar Alles-in-1 Plus. 100mbit/15mbit is leuk maar de meeste servers trekken het toch niet en voor usenet is het ook belachelijk snel. Het downloaden van bestanden gaat nu al snel genoeg. Zonde van die 15 euro.
Kweetniet, ik heb nu 2.5 maand die 50 Mbit en vind het nog steeds "onwijs kicken". 't Leven is maar eenmalig.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:51:
[...]

Lees dit topic maar eens door.
Hier zitten meerdere Ubee gebruikers die last hebben van usenetsnelheid.
Het probleem is door ziggo eindelijk toegegeven en ze werken aan een oplossing.

Beetje jammer alleen dat ze dit pas na 2 maanden toe willen geven.

Dus ik gebeld en Arris modem ''gevraagd'' >:)
Monteur gekomen, die zei dat ze geen Arris meer uitleveren omdat er teveel problemen mee zouden zijn.
Ik heb hem dat ding evengoed aan laten sluiten en de problemen waren opgelost _/-\o_

Dus je belt met mij als referentie en laat het ze maar proberen, je betaald er tenslotte dik voor.
Er zou gewerkt worden aan een oplossing (firmware en/of cmts aanpassing?), maar voorlopig moet ik t doen met 30mbit/s download nntp.
http en ftp gaat wel met 48mbit/s.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:12:
[...]

Yep, ik heb 4 humax-en en die beneden doet het altijd slecht met de guide, ook met de harmony AB dus dit ligt aan de software.
Andere decoders hebben er echter geen last van.
Is een bekend probleem met die Humax kastjes. Even de stroom eraf en het is weer voor 2 dagen (?) opgelost. Beste zou zijn om elke avond de stroom eraf te halen als je op bed gaat.

Is net of die dingen vollopen ofzo.

• Shabbaman
  • Laatst online: 14:10

Shabbaman

Got love?

.oisyn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:54:
[...]

Ik zit hier in Utrecht (postcodegebied 3522) al de hele avond zonder internet en telefoon. Daarnet had ik ineens de activatiepagina van m'n modem voor m'n neus. Maar weer geactiveerd, kwam er heel even doorheen, maar ook niet zonder slag of stoot. Traceroutes deden het wel aardig naar allerlei hosts, maar daadwerkelijke datapackets leken bijna allemaal gedropt te worden. Nu ligt het weer helemaal plat, vanaf de gateway.

.edit: het werkt weer \o/
Ik zie nu op dat Ziggo meldt dat er gisteren in mijn postcodegebied een 'groepsstoring' was tussen 11.53 en 22.20. Die eindtijd komt wel overeen, dus eigenlijk mag ik al blij zijn dat ik überhaupt internet had toen ik begon met mijn TF2 leaguematch. Sneu als je op die manier punten verliest, maar gelukkig was het de eerste keer.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Gadgeteer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:26:
[...]

Is een bekend probleem met die Humax kastjes. Even de stroom eraf en het is weer voor 2 dagen (?) opgelost. Beste zou zijn om elke avond de stroom eraf te halen als je op bed gaat.

Is net of die dingen vollopen ofzo.
Het rare is dus dat ik het met degene op de slaapkamer niet heb; Zit er aan te denken om ze om te ruilen, zodat ik in ieder geval in de woonkamer van dat ge-eikel af ben. Daarentegen is die in de slaapkamer zwart (iets latere versie denk ik), en dat past weer voor geen meter bij m'n audio/video set...

HENG HENG

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

Na 3 week oid alles goed te hebben, hadden wij gister ineens geen TV. Uw activatie is verlopen of zoiets. Bleek dat de monteur iets nog niet had geactiveerd. Straks maar even kijken of het al weer werkt. De snelheid van internet is hier prima stabiel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16

TFHfony

Professional Weirdo

Spacecowboy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:17:
[...]

Het rare is dus dat ik het met degene op de slaapkamer niet heb; Zit er aan te denken om ze om te ruilen, zodat ik in ieder geval in de woonkamer van dat ge-eikel af ben. Daarentegen is die in de slaapkamer zwart (iets latere versie denk ik), en dat past weer voor geen meter bij m'n audio/video set...
Tja, je bent een tweaker of niet, dus: Het binnenwerk overzetten en het probleem is opgelost ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:51:
[...]

Lees dit topic maar eens door.
Hier zitten meerdere Ubee gebruikers die last hebben van usenetsnelheid.
Het probleem is door ziggo eindelijk toegegeven en ze werken aan een oplossing.

Beetje jammer alleen dat ze dit pas na 2 maanden toe willen geven.

Dus ik gebeld en Arris modem ''gevraagd'' >:)
Monteur gekomen, die zei dat ze geen Arris meer uitleveren omdat er teveel problemen mee zouden zijn.
Ik heb hem dat ding evengoed aan laten sluiten en de problemen waren opgelost _/-\o_

Dus je belt met mij als referentie en laat het ze maar proberen, je betaald er tenslotte dik voor.
Gister kwam bij mij eindelijk ook een monteur langs, die heeft 2 uur zitten zweten omdat me usenet + ziggo speedtest niet boven de 28/33 Mbit uit kwamen. Na veel gezeur vroeg ik aan hem of hij een Arris modem in de auto had liggen omdat mensen van hier het zelfde probleem hebben/hadden. Hij vertelde mij dat ze die niet meer mochten plaatsen en dat hij de Arris modem officieel al had moeten inleveren. Na een tijd verder aanklooien kwam hij toch aan om de modem eens om te wisselen, 3x rade wat er gebeurde... 5,9 MB/s met Usenet. Speedtest waren ook veel stabieler en de juiste snelheid. Hij heeft me Ubee modem nog even achter gelaten voor als de Arris modem problemen begint te geven, en zou volgende week even terugbellen om te horen of alles goed blijft lopen.

Kortom nu kan ik dus nog even kiezen uit 2 modems ;)

P.s. het blijft raar dat de Ubee modem met 1000mb.bin bestandjes van HTTP wel de juiste snelheid haalt maar met de http://speedtest.ziggo.nl en http://speedtest.net niet boven de 22 tot 32 Mbit uit kwam
MsG schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:18:
Na 3 week oid alles goed te hebben, hadden wij gister ineens geen TV. Uw activatie is verlopen of zoiets. Bleek dat de monteur iets nog niet had geactiveerd. Straks maar even kijken of het al weer werkt. De snelheid van internet is hier prima stabiel.
Je moet als gebruiker de kaartjes toch zelf activeren? d.m.v. een telefoontje naar ziggo of via de website of een activatie kaartje wat je moet opsturen

[ Voor 18% gewijzigd door MrOizo2005 op 01-10-2009 11:28 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

[quote]MrOizo2005 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:23:
[...]

Gister kwam bij mij eindelijk ook een monteur langs, die heeft 2 uur zitten zweten omdat me usenet + ziggo speedtest niet boven de 28/33 Mbit uit kwamen. Na veel gezeur vroeg ik aan hem of hij een Arris modem in de auto had liggen omdat mensen van hier het zelfde probleem hebben/hadden. Hij vertelde mij dat ze die niet meer mochten plaatsen en dat hij de Arris modem officieel al had moeten inleveren. Na een tijd verder aanklooien kwam hij toch aan om de modem eens om te wisselen, 3x rade wat er gebeurde... 5,9 MB/s met Usenet. Speedtest waren ook veel stabieler en de juiste snelheid. Hij heeft me Ubee modem nog even achter gelaten voor als de Arris modem problemen begint te geven, en zou volgende week even terugbellen om te horen of alles goed blijft lopen.

P.s. het blijft raar dat de Ubee modem met 1000mb.bin bestandjes van HTTP wel de juiste snelheid haalt maar met de http://speedtest.ziggo.nl en http://speedtest.net niet boven de 22 tot 32 Mbit uit kwam

Ik ga zo weer bellen.. heb jij aangegeven dat ej de snelheid niet haalt en om een monteur gevraagt ? Gerefereerd aan het ziggo gebruikersforum ? Wil graag weten hoe je dit hebt geregeld voordat ik weer bel en niets geregeld krijg daar..

• MrDirect
  • Laatst online: 13:32
MsG schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:18:
Dat moet je dus ook zelf doen. De monteur weet toch niet of jij Film1 wilt, of dat Hindoestaanse gedoe?
Staat gewoon op dat foldertje wat erbij zat, even naar www.ziggo.nl/smartcard of zoiets.

• MrOizo2005
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:53:
Ik ga zo weer bellen.. heb jij aangegeven dat ej de snelheid niet haalt en om een monteur gevraagt ? Gerefereerd aan het ziggo gebruikersforum ? Wil graag weten hoe je dit hebt geregeld voordat ik weer bel en niets geregeld krijg daar..
Ik heb niet om een monteur gevraagd , maar heb meerdere malen moeten bellen met de helpdesk ze merkten zelf ook al dat het niet goed zat bij mij. Ze hebben het doorgespeeld naar de technische dienst en ik zou op de hoogte gehouden worden (op de hoogte gehouden worden ken ik van ze) dus ik heb ze 2 weken zitten bellen dat ik nu een duidelijk antwoord wil op mijn problemen.

De ene keer zei een persoon dat me signaal niet goed is , de andere zei dat er een verkeerd profiel in de modem stond etc etc.

Eergister (laatste keer dat ik belde) hoorde ik dat ze mij al gebeld zouden hebben en dat het probleem met de technische dienst opgelost zou zijn (naar me mobiel , nooit een gemiste oproep van hun gehad). Toen heb ik aangegeven dat ik op het punt stond de fiets te pakken en naar hun toe te fietsen in Heerhugowaard toen zei de HD'er opeens aan dat er morgen ochtend een plekkie vrij was voor een monteur.
Deze is langs geweest en heeft eerst 2 uur zitten klooien en piellen omdat het op ze laptop wel opeens goed was , en daarna opeens niet meer. hij heeft alles zitten nameten en het zag er allemaal goed uit.

Toen kwam ik dus met het verhaal dat er hier nog meer mensen met hetzelfde probleem waren, hij gaf toen aan de modem niet te mogen wisselen. Na nog een half uur verder kijken en hij op het punt stond om weg te gaan vroeg ik nogmaals naar die modem en dat het dan wel opgelost zou zijn.
Gelukkig pakte de monteur toen wel een nieuwe modem uit ze auto.

Klasse van die monteur dat hij toch even buiten het boekje om wou om mij te helpen , alleen minder dat ik weer een min puntje mag zetten bij de HD van ziggo.

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-11 22:52
Ik hoop echt dat ze opschieten met die firmware upgrade.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Welke modem levert er nou minder problemen op?

Ziggo gooit de Arris eruit, maar de mensen hebben meer last van Ubee.
Bij mij thuis is de hele bekabeling getest en alles zag er erg goed uit. Ubee maakt nooit verbinding en Arris gaat offline na activeren. Beide hebben problemen om de upstream te locken.

Als ik het allemaal zo goed bgrijp is het dan een probleem van de software van Ziggo? Na activatie zie ik ook dat de modem maar 2 frequenties afgaat steeds. Hoe zit dat bij jullie? Beide modems hebben de nieuwste firmware (arris 7.1.61A en Ubee 3008)

Voordat op de Arris de nieuwste software stond ging hij 10 frequenties af en na de update nog maar 2. Monteur gaf wel aan dat hij toen ook de digitale tv frequenties afging.

• MrOizo2005
Volgens Ziggo, hebben meer mensen last van de Arris modem omdat deze willekeurig kan resetten (aantal keer per dag) dit valt voor een casual thuis internetter meer op dan de snelheid.
De Ubee is puur een snelheids probleem en draait verder wel stabiel.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:53:
[quote]MrOizo2005 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:23:
[...]

Ik had niet om een monteur gevraagd maar min of meer een arris geeist!
JIJ bent de klant en als meerdere mensen aangeven dat er iets fout zit in de modems dan zullen ze toch overstag moeten gaan om jou als klant tevreden te stellen.

Het is/lijkt ook wel monteursafhankelijk, de een doet er totaal niet moeilijk over en een ander wel.
Daarom had ik ook aangegeven, laat die dure monteur lekker andere klanten gaan helpen, stuur mij zo'n modem op en ik regel het zelf wel.
Proberen kost niks imho.

Maar ze wilde evengoed die beste man sturen, prima dan, laat maar komen.

De HD garandeerd alleen niet dat de monteurs daadwerkelijk nog Arris modems mee hebben daar ze die het liefst helemaal zien verdwijnen.
Gewoon een beetje doorzanikken dan komt het vanzelf wel goed >:)

Ik had mzzl dat deze monteur al een paar keer langs was geweest EN dat hij bij mijn maatje ook was geweest met exact dezelfde sjit.

Binnen 2 minuten hing de Arris aan de kabel :9 en de resultaten mogen er zijn.

Succes

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 22:00

MaNdM

1000-dingen-doekje

Wij hebben die Samsung HDD recorder. Bij ons is de TV-guide erg vaak mis en dat is erg irritant als je het ding geprogrammeerd hebt om iets op te nemen. Het komt maar al te vaak voor dat de programmering achterloopt op de guide. Hierdoor missen we vaak het einde. Nu kunnen we wel een stukje tijd achter de opname aan plakken, maar het gaat soms wel om een half uur verschuiving.

Is hier eigenlijk wel iets aan te doen?
Is dit de fout van de zenders zelf of geeft Ziggo de guide niet goed door?

To be determined...

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44

rally

Deyterra Consultancy

Dat probleem had ik ook met mijn Samsung en het enige wat hielp was de klok opnieuw laten synchronizeren (met de schakelaar uitzetten... 30 seconden wachten en weer aan zetten).

Ik dacht eerst dat dit aan Ziggo lag, maar we hebben nu een Humax 5050c en die heeft dit (zeeer irritante) probleem niet.

http://www.deyterra.com

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
MrOizo2005 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:10:
Volgens Ziggo, hebben meer mensen last van de Arris modem omdat deze willekeurig kan resetten (aantal keer per dag) dit valt voor een casual thuis internetter meer op dan de snelheid.
De Ubee is puur een snelheids probleem en draait verder wel stabiel.
Ik heb een Ubee modem en ik haal 5.5 Mbs down en 550 Kbs up, en dat gewoon stabiel tot +- 300 connecties, wat ik wel veranderd heb is de Ziggo DNS sinds deze erg slecht is, met Open DNS was een website bijna 2x zo snel geladen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Bschnitz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Ik heb een Ubee modem en ik haal 5.5 Mbs down en 550 Kbs up, en dat gewoon stabiel tot +- 300 connecties, wat ik wel veranderd heb is de Ziggo DNS sinds deze erg slecht is, met Open DNS was een website bijna 2x zo snel geladen.
Probleem bij de Ubee zit in nntp, wat is je maximale download als je met meerdere threads vanaf een payserver download?? Bij veel mensen komt de Ubee dan maar tot ca. 35mbit/s (4,4mb/s) ipv ca. 48mbit/s (6mb/s). In tegenstelling tot de Arris die wel de volledige snelheid haalt op usenet, maar weer problemen heeft met een constante verbinding.

Kortom:
- Ubee; 24/7 online, maar onvolledige snelheid op usenet
- Arris; problemen om online te blijven, maar wel volledige snelheid op usenet

Allebei k*t 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 15:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:04:

Kortom:

Allebei k*t 8)7
Toch heb ik nergens last van met mijn Arris (afkloppen) :)
En online blijven, no problemo, het modem is al dagen online zowel met oude als nieuwe firmware.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
[...]

Probleem bij de Ubee zit in nntp, wat is je maximale download als je met meerdere threads vanaf een payserver download?? Bij veel mensen komt de Ubee dan maar tot ca. 35mbit/s (4,4mb/s) ipv ca. 48mbit/s (6mb/s). In tegenstelling tot de Arris die wel de volledige snelheid haalt op usenet, maar weer problemen heeft met een constante verbinding.

Kortom:

Allebei k*t 8)7
uhm ik download niet op payservers :+ irc,http,ftp,torrent werken super _/-\o_

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
[...]

Allebei k*t 8)7
Al 6 weken online zonder resets. Absoluut niet het geval bij alle Arris gebruikers.

Ik zit op oude @home netwerk misschien werkt dat prima met Arris?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Kortom:

Allebei k*t 8)7
Wat is er zo speciaal aan usenet downloads?
Ik heb ook een Ubee modem en download rustig meerdere torrents met veel verbindingen op maximale snelheid (20mbit).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

jelmervos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook een Ubee modem en download rustig meerdere torrents met veel verbindingen op maximale snelheid (20mbit).
Met die 20mbit heb je inderdaad geen problemen... Probleem treedt op bij alles-in-1 extra klanten; daarbij gaat de Ubee niet boven de 35mbit/s bij het downloaden vanaf usenet.

Voor meer info: Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de Ubee, maar ik lees dat er ook veel mensen problemen hebben met de Arris. Buiten de matige download vanaf usenet ben ik wel tevreden over de Ubee.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 16:36 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Is er bij Ziggo ook een snelheidsgarantie?

• Spacecowboy

Spacecowboy

jelmervos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Usenet (vooral payservers) vragen nogal wat van je verbinding. Niet qua aantallen connecties die worden opgezet, maar meer qua bandbreedte die er gevraagd wordt. Beetje payserver tegenwoordig trekt zo de 50Mbit vol. In die zin is Usenetgebruik anders dan bijvoorbeeld torrents (waarvan er soms ook wel dikke seeds zijn, maar de meeste trekken niet je lijn vol).
thefxr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:54:
Nee. Als je snelheidsgarantie wil zal je een leaselijn moeten nemen. De meeste particuliere internetverbindingen worden afgesloten als "best effort"

[ Voor 22% gewijzigd door Spacecowboy op 01-10-2009 17:10 ]

HENG HENG

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thefxr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:54:
Daar doet volgens mij geen 1 provider aan bij een consumentenlijn.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

sohus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:57:
Ik zit op oude @home netwerk misschien werkt dat prima met Arris?
Da's onzin, want ik zit op ex-Casema.
Hier is wel renovatie van het net geweest, maar het draait om afstelling en ook communicatie met het hogere netwerk.
Als dat allemaal goed is, dan moet het niet een probleem zijn voor deze modems, immers zijn er al genoeg Arris modems zonder telefonie die ook nog steeds draaien.
Motorola modems deden en doen het ook prima.
De Ubee's zijn nieuw dus misschien dat die dan echt firmware updates nodig hebben, maar ook die zouden dan goed moeten werken.

• thefxr
Deadeye878 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:25:
[...]

Daar doet volgens mij geen 1 provider aan bij een consumentenlijn.
oke, stel ik neem alles in 1 plus, dat geeft nu 20 up en 3 down.
die 20 krijg je het grootste gedeelte van de dag en s'avonds/weekend zakt de snelheid in?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Iemand al meer gehoord over de online-backup dienst die ze gaan leveren:

http://www.ziggo.nl/produ...tra-diensten/onlinebackup

Buiten bovenstaande kan ik er op de site van ziggo niet zo heel erg veel meer over vinden. Ik denk ik bel even de klantenservice, maar daar krijg ik gelijk weer te horen dat het erg druk is, en ik niet tijdig te woord gestaan kan worden...

Ik ben eigenlijk met name benieuwd of deze dienst ook voor Mac's beschikbaar komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 01-10-2009 17:33 ]

HENG HENG

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:27

Sa1

thefxr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

oke, stel ik neem alles in 1 plus, dat geeft nu 20 up en 3 down.
die 20 krijg je het grootste gedeelte van de dag en s'avonds/weekend zakt de snelheid in?
Hoezo dan? Een snelheids garantie en de snelheid gewoon halen is iets anders. Niemand geeft een snelheidsgarantie, zakelijke providers met een 1op1 lijn geven ook geen snelheidsgarantie.. dat kan namelijk een provider niet...

Zelf heb ik een alles in 1 extra abbo met 50mbit down, ik test soms puur omdat ik het leuk vind m'n snelheid, k haal altijd 5,7 MB/sec of het nu 's ochtends of 's aovnds is... wel zie ik dat 's avonds m'n ping naar een nl server van 7 naar 9 is toegenomen.. dus dat is best wel te verwaarlozen.

Echter, de snelheden die ik haal, of iemand anders op dit forum kunnen natuurlijk afwijken met wat jij haalt aangezien jouw situatie bij jou thuis en de wijk gewoon kan verschillen, maar in theorie zou je gewoon je 20mbit moeten kunnen halen.

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
hee kan je als je ziggo àlles in 1 plus neemt digitaal en analoog hebben ? digitaal voor lcd beneden en gewoon normaal voor boven tv's ? kost dat digitaal meer ? en dekt ziggo de postcode 9301 goed ?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
snoos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:13:
hee kan je als je ziggo àlles in 1 plus neemt digitaal en analoog hebben ? digitaal voor lcd beneden en gewoon normaal voor boven tv's ? kost dat digitaal meer ? en dekt ziggo de postcode 9301 goed ?
Je hebt analoog en digitaal altijd tegelijk. Wij hebben nu bijvoorbeeld de digitale tuner ontvangen, maar wij kunnen nog steeds goed tv kijken. Je hoeft dus niks extra te betalen.

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
danielkraak schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:16:
[...]

Je hebt analoog en digitaal altijd tegelijk. Wij hebben nu bijvoorbeeld de digitale tuner ontvangen, maar wij kunnen nog steeds goed tv kijken. Je hoeft dus niks extra te betalen.
okee bedankt :) was er ff benieuwd naar aangezien ik nog wel tv wil kunnen kijken boven :P

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35
Spacecowboy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:33:
Buiten bovenstaande kan ik er op de site van ziggo niet zo heel erg veel meer over vinden. Ik denk ik bel even de klantenservice, maar daar krijg ik gelijk weer te horen dat het erg druk is, en ik niet tijdig te woord gestaan kan worden...
Dat bandje draait vrijwel standaard, lijkt het wel. Ik krijg het ook altijd te horen, maar desondanks krijg ik altijd wel iemand binnen 1-2 minuten aan de lijn. Daar kan ik wel mee leven.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
Pardon?.... Uit mijn Arris:

System Uptime: 51 d: 1 h: 31 m
Computers Detected: staticCPE(0), dynamicCPE(2)
CM Status: Telephony-Reg Complete
Time and Date: Thu 2009-10-01 19:24:27

Al 51 dagen up, zonder problemen....

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 01-10-2009 20:32 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• thefxr
Sa1 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:57:
[...]

Hoezo dan? Een snelheids garantie en de snelheid gewoon halen is iets anders. Niemand geeft een snelheidsgarantie, zakelijke providers met een 1op1 lijn geven ook geen snelheidsgarantie.. dat kan namelijk een provider niet...

Echter, de snelheden die ik haal, of iemand anders op dit forum kunnen natuurlijk afwijken met wat jij haalt aangezien jouw situatie bij jou thuis en de wijk gewoon kan verschillen, maar in theorie zou je gewoon je 20mbit moeten kunnen halen.
Ik heb nu ADSL, ik ben begonnen met 17Mbit, uiteindelijk heb ik nu nog maar 10 Mbit over,door verschillende oorzaken die buiten mijn huis/macht liggen, vandaar mijn vraag in hoeverre je de werkelijke snelheid haalt, waarvoor je kiest.

• Volkert
thefxr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:45:
[...]
Ik heb nu ADSL, ik ben begonnen met 17Mbit, uiteindelijk heb ik nu nog maar 10 Mbit over,door verschillende oorzaken die buiten mijn huis/macht liggen, vandaar mijn vraag in hoeverre je de werkelijke snelheid haalt, waarvoor je kiest.
In principe 90-100% van wat ze opgeven. Kabel is wat minder gevoelig voor afstanden.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

De 50mbit die ik volgens mijn abbo heb, haal ik eigenlijk altijd, MITS de server aan de andere kant het aan kan en de route naar mij toe niet gaar is. De bottleneck is in ieder geval niet het netwerk van Ziggo.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
TFHfony schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

Pardon?.... Uit mijn Arris:

System Uptime: 51 d: 1 h: 31 m
Computers Detected: staticCPE(0), dynamicCPE(2)
CM Status: Telephony-Reg Complete
Time and Date: Thu 2009-10-01 19:24:27

Al 51 dagen up, zonder problemen....
Hier ongeveer hetzelfde. Sinds half augustus online zonder problemen.

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
.oisyn schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:10:
Als je al een (wireless) ADSL modemrouter had kun je die meestal ook wel gebruiken. Mijn Siemens Gigaset SX762 (miskoop van het jaar, daar niet van) kon ik met 1 instelling zo configgen dat hij een van de ethernetpoorten op het modem als WAN zag. Daar kon ik dan gewoon m'n kabelmodem inpluggen.
Hoe werkt dat dan? Ik ben een leek op routergebied maar heb nog wel de ZyXEL P-2602HW-D1A van Telfort in de kast liggen. Is deze ook geschikt?

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-11 22:52
Ik heb trouwens met de overstap naar Ziggo geen nummermelding meer. Is dit een instelling? Ik heb dat Mijn Ziggo al afgestruind maar kan niks vinden...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:52

HaTe

haat niet

iglo schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:58:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ik ben een leek op routergebied maar heb nog wel de ZyXEL P-2602HW-D1A van Telfort in de kast liggen. Is deze ook geschikt?
Zyxel 2602 ADSL modem als router voor Ziggo gebruiken

Mijn vader heeft het mooi uitgelegd daar :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11
sohus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:03:
[...]

Hier ongeveer hetzelfde. Sinds half augustus online zonder problemen.
Ja, mijn modem blijft ook online, maar de timeouts blijven ook, 2 keer per dag. Dus die 51 dagen zegt niet zoveel, het staat alleen leuk. ;)

• Spacecowboy

Spacecowboy

[...]

Ik haal vooralsnog bijna 24/7 de beloofde 50Mbit down. Garanties zijn er nooit, maar het valt me zeker niet tegen.
JohnStaakke schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:23:
Ik heb trouwens met de overstap naar Ziggo geen nummermelding meer. Is dit een instelling? Ik heb dat Mijn Ziggo al afgestruind maar kan niks vinden...
Je bedoelt dat jij geen nummers ziet van mensen die jou bellen? Dat lijkt me toch meer een setting van de telefoon?

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 01-10-2009 23:20 ]

HENG HENG

Verwijderd

Waarschijnlijk is je toestel alleen DTMF geschikt (oud kpn toestel? ) Ziggo maakt gebruik van een nieuwere techniek genaamd FSK. Het kan ook een instelling zijn hoor, maar meestal niet.

Sinds ik een arris modem heb staan haal ik ook 24/7 50Mbit. Met nieuwsgroepen nu dus ook. Met de ubee had ik alleen volle bak met 1 connectie. Heb gister 400GB binnengehaald O+ Als het eenmaal goed draait is het echt uitstekend qua prijs/performance. Ze hebben nog wat kinderziektes, maar dat is altijd na het uitrollen van nieuwe dingen. Komt vanzelf goed.

• thefxr
TFHfony schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:47:
[...]

De 50mbit die ik volgens mijn abbo heb, haal ik eigenlijk altijd, MITS de server aan de andere kant het aan kan en de route naar mij toe niet gaar is. De bottleneck is in ieder geval niet het netwerk van Ziggo.
Dat zijn positieve geluiden, als ik het zo lees, komt VDSL pas in 2015, en dan zit je nog met max afstanden van 1200 mtr, dan zou ik nog tot 2015 met 10Mbit moeten doen en de talloze storingen. Dus kabel is eigenlijk het enige alternatief. ;)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:41
Ik had eens even een vraagje :)

Ik ga mijn spullen verhuizen naar een ander huis.
Hier hebben wij ook ziggo.
Dus ik had het doorgegeven.

Lees ik tot mijn verbazing dat ze 1 maand hiervoor nodig hebben.
En er ook nog 30 euro voor vragen ;(

Iemand een idee of ik het sneller kan regelen dan die maand ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn Ziggo, mijn producten....en daar zie je een overzicht met je abo's.
Als het goed is kun je dan op een knopje drukken bij het telefoonabo. En daar kun je dat instellen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
MdO82 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 06:49:
Ik had eens even een vraagje :)

Ik ga mijn spullen verhuizen naar een ander huis.
Hier hebben wij ook ziggo.
Dus ik had het doorgegeven.

Lees ik tot mijn verbazing dat ze 1 maand hiervoor nodig hebben.
En er ook nog 30 euro voor vragen ;(

Iemand een idee of ik het sneller kan regelen dan die maand ?
Oude abbo opzeggen en nieuwe aanvragen op je nieuwe adres en tegelijkertijd afspraak maken voor installatie over 2 weken of zo? :+

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hallelujah :) Na 2 maanden is afgelopen dinsdag eindelijk mijn Ubee omgeruild voor een Arris en ik ben nu al ruim 3 dagen online zonder dat het modem is vastgelopen of opnieuw opgestart * VanRoyal klopt af. Ook het downloaden via Usenet gaat nu op volle snelheid:

Fringe.S02E03.720p.HDTV.x264-SiTV Completed
[Time-Taken]: 3 minutes 23 seconds
[Avg-Speed]: 5844kB/s

Als dit zo blijft ben ik eindelijk een tevreden Ziggo gebruiker :)

[ Voor 24% gewijzigd door VanRoyal op 02-10-2009 08:43 ]

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

[...]

Dat had ik dus ook met mijn tiscali 20mbit abbo.
In het begin was dat nagenoeg 18mbit wat ik haalde, maar op het laatst was dat nog 10 mbit.

Nu ik AIE heb haal ik vrijwel doorlopend tussen de 47 en 48mbit.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Heeft iemand hier een idee wat er gebeurt als je een ander soort modem op het netwerk van Ziggo probeert aan te melden? Ik ben namelijk erg geinteresseerd in de Netgear CG3300. Gigabit, wireless-N, pwnage!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• MrDirect
SgtStrider schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:26:
Heeft iemand hier een idee wat er gebeurt als je een ander soort modem op het netwerk van Ziggo probeert aan te melden? Ik ben namelijk erg geinteresseerd in de Netgear CG3300. Gigabit, wireless-N, pwnage!
Geen idee, ik denk dat je hem niet geactiveerd krijgt met je codes. Anders zou het wel relaxed zijn natuurlijk.

En wat anders:
Ik heb al een Arris modem sinds juni ofzo (toen Z3i van 30 naar 40 MBit ging). Afgelopen week een Ubee modem in post. Is dat gewoon slechte administratie van Ziggo of willen ze iedereen naar de Ubee modem hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door MrDirect op 02-10-2009 09:35 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ipje schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

Ja, mijn modem blijft ook online, maar de timeouts blijven ook, 2 keer per dag. Dus die 51 dagen zegt niet zoveel, het staat alleen leuk. ;)
Mwoah, in mijn logs vind ik hier ook geen aanwijzingen voor...

Verwijderd

Gister antwoord gehad op de vraag die ik gesteld heb aan Ziggo via het webformulier.
De vraag was: Waarom downloadt de Ubee zo traag van usenet (AI1-Extra)?
Antwoord: Probleem is bekend bij Ziggo. De problemen worden gecommuniceerd met de leveranciers van het Ubee modem. Hoe meer cases er gemeld worden aan Ziggo, des te meer onderzoek er gedaan kan worden. Mogelijk dat er een firmware update uit voort komt.

Ik ben blij dat ik antwoord heb gekregen, maar of ik blij ben met de inhoud? Ziet er naar uit dat je voorlopig maar 2/3 van je snelheid (35 van 50 mbit/s) kunt gebruiken op usenet....

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk ik stel even een vraag op het Ziggo Tess systeem... krijg ik het volgende;

Afbeeldingslocatie: http://img37.imagefra.me/img/img37/2/10/2/t_14y08mhkam_a26f8e7.png

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• MrDirect
Hahaha, dat is wel humor.
Voor als het plaatje zometeen niet meer werkt: De vraag is: ik heb teveel overgemaakt, wat nu? Antwoord: Dat is fijn om te horen. Kan ik je nog ergens anders meehelpen?

[ Voor 78% gewijzigd door MrDirect op 02-10-2009 10:15 ]

• pjottum
  • Laatst online: 17:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tess geeft sowieso wat vreemde antwoorden.
"Waarom heb ik nog geen factuur ontvangen? Zo is het."

Ik denk dat ze stuk is..

ping 127.212.23.124

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

pjottum schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:20:
Tess geeft sowieso wat vreemde antwoorden.
"Waarom heb ik nog geen factuur ontvangen? Zo is het."

Ik denk dat ze stuk is..
Oh ik dacht dat ze echt was, had haar al uit gevraagd :9

Echte HD kijk je op een plasma TV

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
VanRoyal schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:41:
Hallelujah :) Na 2 maanden is afgelopen dinsdag eindelijk mijn Ubee omgeruild voor een Arris en ik ben nu al ruim 3 dagen online zonder dat het modem is vastgelopen of opnieuw opgestart * VanRoyal klopt af. Ook het downloaden via Usenet gaat nu op volle snelheid:

Fringe.S02E03.720p.HDTV.x264-SiTV Completed
[Time-Taken]: 3 minutes 23 seconds
[Avg-Speed]: 5844kB/s

Als dit zo blijft ben ik eindelijk een tevreden Ziggo gebruiker :)
Hoe heb je dit gerealiseerd aangezien ik het niet voor elkaar krijg....
Heb inmiddels via het contactformulier de vraag maar eens gesteld en niet via de helpdesk.
Ben benieuwd of ik daar iets van terug hoor en dan wel graag positief :)

Xbox Live Knalle Arie

• wvkreg
  • Laatst online: 14:07
Hoe zijn de ervaringen met de Cisco ontvanger / decoder i.c.m. ITV ?
Ik heb hem daarnet besteld omdat ik meer dan zat ben van de trage SD HUmax decoder.
Ben benieuwd...

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:27:
Hoe zijn de ervaringen met de Cisco ontvanger / decoder i.c.m. ITV ?
Ik heb hem daarnet besteld omdat ik meer dan zat ben van de trage SD HUmax decoder.
Ben benieuwd...
Zappen gaat niet super snel, beeld kwaliteit en geluid is goed.
Opnemen werkt vaak wel goed. Soms tijdens de playback haperen. Keer aan en uit zetten wil dan nog wel eens helpen.
Al met al tevreden over het apparaat :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• wvkreg
  • Laatst online: 14:07
Kecin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

Zappen gaat niet super snel, beeld kwaliteit en geluid is goed.
Opnemen werkt vaak wel goed. Soms tijdens de playback haperen. Keer aan en uit zetten wil dan nog wel eens helpen.
Al met al tevreden over het apparaat :).
Hoe wordt het allemaal aangesloten? Via HDMI naar de TV neem ik aan (heb een Panasonic 42" Plasma)
Wandcontact (Kabel) naar Cisco, gaat dat nog via scart of ?

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 02-10-2009 11:39 ]

• ScooBY_DoO
Anarchy 99 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Geen idee, ik denk dat je hem niet geactiveerd krijgt met je codes. Anders zou het wel relaxed zijn natuurlijk.

En wat anders:
Ik heb al een Arris modem sinds juni ofzo (toen Z3i van 30 naar 40 MBit ging). Afgelopen week een Ubee modem in post. Is dat gewoon slechte administratie van Ziggo of willen ze iedereen naar de Ubee modem hebben?
Ze weten het ondertussen zelf niet meer.
Er zijn nu al minimaal 6 categorieën:

1. Arris modem die het goed doet op zowel NNTP als HTTP MET downtime,
2. Arris modem die het goed doet op HTTP maar niet op usenet,
3. Arris modem die het overall goed doet,
4, Ubee modem die het goed doet op HTTP maar niet op NNTP,
5. Ubee modem die overall goed doet
6. Ubee & Arris gebruikers die nergens weet van hebben (volgens de monteurs staan ze er elke weer van versteld hoeveel mensen een 50Mbit abbo hebben die als er naar gevraagd worden; ''mail ophalen en een beetje surfen'' Wat dat betreft doet Ziggo goede zaken met hun reclames, lol.

Dus de ene klant kijgt te horen: Die Arris modems moeten we vanaf.
De andere krijgt te horen: Ubee is het ook niet helemaal maar Arris leveren we niet meer uit, en dit terwijl er nu dus een hoop gebruikers (waaronder ikzelf) juist een Arris hebben geregeld om v/d problemen af te komen.

Snap jij het nog :?

Ik (waarschuwde) verwachte van te voren al grote problemen maar het is nog een stapje erger dan gedacht.

We blijven hopen..... hoop doet leven en het leven doet een hoop :X

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:01
Meer mensen met een onbruikbaar tv / internet signaal in omgeving Leiden sinds vanochtend 0715? Het modem blijft knipperen (motorola sbd2100 of zo? standaard casema) op recieve, en wil geen verbinding krijgen. Errors op de log page. Ik dacht eerst dat het modem kapot was, maar tv werkt ook niet meer! Ben ik de enige? :/

http://www.ziggo.nl/klant...chnisch/storing-onderhoud Deze site laat alleen een

Groepsstoring
sinds vrijdag 2 oktober 08.36 uur
Op dit moment is er een storing met het telefoon nummer van de klantenservice, 0900-1884.
Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem.
Onze excuses voor het ongemak.

zien.. En met alle icoontjes actief gok ik dat dit mijn probleem is? Maar wat heeft een klantenservice telefoonnummer met mijn internet te maken? Andere problemen staan er niet.

[ Voor 43% gewijzigd door MoiZie op 02-10-2009 11:57 ]

• rally
  • Laatst online: 10:44

rally

Deyterra Consultancy

Ermn.... NNTP=Usenet. Dus catagorie 2 is wat paradoxaal ;)

http://www.deyterra.com

• ScooBY_DoO
rally schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:57:
Ermn.... NNTP=Usenet. Dus catagorie 2 is wat paradoxaal ;)
Clever, ;)

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Marvie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Hoe heb je dit gerealiseerd aangezien ik het niet voor elkaar krijg....
Heb inmiddels via het contactformulier de vraag maar eens gesteld en niet via de helpdesk.
Ben benieuwd of ik daar iets van terug hoor en dan wel graag positief :)
Uhm...:
  • Minimaal 6 keer bellen met de helpdesk
  • Minimaal 4 keer een monteur langs laten komen (die de eerste keer vraagt het nog een tijdje aan te kijken, de tweede keer niet komt opdagen en de derde keer vraagt te wachten op een firmware update)
  • Heeeeeeeeel veel geduld hebben
  • Het webteam formulier invullen. Dit is een ander formulier dan het normale, als je deze invult wordt je als het goed is door Ziggo teruggebeld. Dit deden ze bij mij na 2 of 3 dagen en de persoon aan de lijn had zowaar mijn probleem / logbestand gelezen en ging weer een monteur sturen. Volgens mij heb ik met hem afgesproken om het modem om te laten ruilen. Als het goed is gaat hij nog bellen om te vragen of het probleem is opgelost. Kan ik hem gelijk vragen hoe we dat gaan doen m.b.t. compensatie voor de eerste twee maanden.
  • Logbestand bijhouden van alle problemen (en dat was een flinke lijst). Ik heb op mijn server Pingplotter geinstalleerd en die pingt om de 30 seconden naar Google. Zo kun ik dus perfect bijhouden wanneer de verbinding eruit lag en hoe lang. Dit netjes in een tekstbestandje gezet, evenals de gesprekken met de helpdesk etc.
Toen de laatste keer de monteur kwam vroeg ik of hij bekend was met de historie / problemen... uiteraard was hij dat niet dus nogmaals uitgelegd dat ik continu last had van een uitvallend modem en dat de enige oplossing die ik nog kon bedenken het omruilen van het modem was. Ik stelde dan ook voor dat hij het modem zou omruilen en dat ik het dan weer een week ging aankijken. Hij ging gelijk een Arris halen uit z'n auto, was voor hem volgens mij ook wel een makkelijke oplossing, hoefde hij niet allemaal moeilijke (?) dingen te gaan testen.

Sinds de Arris hier staat heeft de pingplotter maar 4 keer geen ping kunnen uitvoeren, maar dat duurde de eerste twee keer maar 30 seconden. Aangezien de ping om de 30 seconden werd uitgevoerd zegt dat nog niet zoveel. De modem kan volgens mij niet binnen 30 seconden opnieuw opstarten, dus die 'drops' zijn te verwaarlozen. Bij mijn Ubee lag hij er altijd minimaal 1 of 2 minuten uit en dan vaak twee keer achter elkaar met een pauze van een paar minuten. Of hij had een grote drop van 20 minuten.

Desondanks de pingplotter nu op 15 seconden gezet en de laatste 2 drops duurden dan ook maar 15 seconden, dus ik ga er van uit dat dit geen reboot van het modem was maar een probleem met de ping of server.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:47:
Deze categorie ken ik niet... iemand ervaring (uiteraard alleen AI1-Extra abbo's)?

• .oisyn
  • Laatst online: 00:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nietes schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Oh ik dacht dat ze echt was, had haar al uit gevraagd :9
Wat kreeg je als antwoord? "Dat is fijn om te horen"? :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

Ik: Ik hoor dat je stuk bent. Wil je mee uitgaan?

Tess: Ik blijf liever hier. Misschien wil iemand mij nog iets over Ziggo vragen...
Daar hebben ze dan wel weer tijd voor.. Om dat soort dingen in die database te zetten lol

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-10-2009 13:11 ]

• jongetje
  • Laatst online: 17:34
wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

Hoe wordt het allemaal aangesloten? Via HDMI naar de TV neem ik aan (heb een Panasonic 42" Plasma)
Wandcontact (Kabel) naar Cisco, gaat dat nog via scart of ?
Je krijgt er een breedband versterker en 1-gatsdoos bij welke je zelf moet aansluiten (hier sluit je dan ook je modem direct op aan). Je infra dient namelijk retour geschikt te zijn met genoeg signaal. In de doos zit een HDMI-kabel, is een must als je HD-TV wilt kijken ;). Maar als je echt wilt kan het ook via component of scart.

Bij mij werkt alles goed.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
In het najaar volgt weer een snelheidsverhoging, maar het najaar (is ongelijk aan herfst) is zo vaaaaag. Betekent dit dat we uiterlijk voor de kerst bij het Extra pakket 80MB kunnen verwachten?

• ScooBY_DoO
Wellicht is het een idee om een topic te starten buiten deze aangaande de nieuwe modems van Ziggo.
Daar dit topic ook vol staat met tv-gerelateerde vragen.

Dit geeft een ieder misschien de kans om Ziggo vlotter over de streep te trekken om actie te ondernemen.
Het lijkt er nu sterk op dat Ubee gebruikers beter een Arris kunnen nemen en andersom.
Sommige gebieden hebben moeite met die 2 modems.

Dus als een ieder plaatst welke modem hij of zij heeft gehad (mits van toepassing uiteraard), welke hij of zij nu heeft en wat precies de problemen zijn?

Ik wist ze glkkg vrij snel over de streep te trekken maar zoals ik hier lees een hoop mensen niet.

Admin? is dit wat?

[ Voor 8% gewijzigd door ScooBY_DoO op 02-10-2009 13:27 ]

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45
Heb al een hele lange tijd dat mijn reverse lookup niet goed staat.

Als ik een nslookup doe van mijn IP, kom ik ergens in Roosendaal uit.
Zit toch echt in Maastricht :+

Verwijderd

loyske schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:32:
Heb al een hele lange tijd dat mijn reverse lookup niet goed staat.

Als ik een nslookup doe van mijn IP, kom ik ergens in Roosendaal uit.
Zit toch echt in Maastricht :+
Dat heeft verder geen effect op je verbinding. Ze hebben je gewoon een IP gegeven uit een range die normaal voor Roosendaal is bestemd.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

Dat heeft verder geen effect op je verbinding. Ze hebben je gewoon een IP gegeven uit een range die normaal voor Roosendaal is bestemd.
Nee klopt, heb ook niks te klagen over de verbinding hoor ;)

Maar een beetje slordig is het wel, die reverse lookup dan.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik sta op het punt AiE Plus aan te vragen, ben echter benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat het pakket opgeleverd wordt. Daarnaast hoor ik vaak dat de afspraak voor de monteur een aantal weken na het ontvangen van het installatiepakket is of zelfs naar nog later verschoven wordt.
Ik wil nl dat Ziggo de vorige aanbieder voor me opzegt en de datum die ik daarbij kan kiezen is dan van belang.

EDIT: Duidelijk, over 2 weken kan monteur al komen. Hebben we 2 weken dubbel internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 02-10-2009 15:28 ]

specs

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:12:
Ik sta op het punt AiE Plus aan te vragen, ben echter benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat het pakket opgeleverd wordt. Daarnaast hoor ik vaak dat de afspraak voor de monteur een aantal weken na het ontvangen van het installatiepakket is of zelfs naar nog later verschoven wordt.
Ik wil nl dat Ziggo de vorige aanbieder voor me opzegt en de datum die ik daarbij kan kiezen is dan van belang.

EDIT: Duidelijk, over 2 weken kan monteur al komen. Hebben we 2 weken dubbel internet.
Heb het afgelopen woensdag aangevraagd en voglende week dinsdag zou het opgeleverd worden.
Een echte tweaker sluit het natuurlijk zelf aan !

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:34:
[...]

Heb het afgelopen woensdag aangevraagd en voglende week dinsdag zou het opgeleverd worden.
Een echte tweaker sluit het natuurlijk zelf aan !
Ik zou het ook wel willen, maar ons AOP is nogal oud, en heeft een probleem. Als je AOP open haalt en de kabel schiet lost, ligt deze 3 verdieping lager. Dit door een vorige bewoner die met grof geweld het AOP gesloopt heeft.

specs

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:47
-Moondust- schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:21:
In het najaar volgt weer een snelheidsverhoging, maar het najaar (is ongelijk aan herfst) is zo vaaaaag. Betekent dit dat we uiterlijk voor de kerst bij het Extra pakket 80MB kunnen verwachten?
Laat ze eerst maar is alles goed werkend krijgen met de modems etc.
Nu heb ik daar zelf geen last van maar ze mogen wel is met een oplossing gaan komen voor de mensen waarbij wel de problemen spelen!

Als dat eenmaal gedaan is mogen ze van mij weer gaan verhoging zonder dat er veel problemen/gezeur mee komt voor ons.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• thefxr
Loekie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:12:

Is de monteur perse nodig? of kan je ook zelf installeren?
Als je het pakket in de winkel haalt, heb je dan sneller internet?

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:47:
[...]

Ze weten het ondertussen zelf niet meer.
Er zijn nu al minimaal 6 categorieën:

1. Arris modem die het goed doet op zowel NNTP als HTTP MET downtime,
2. Arris modem die het goed doet op HTTP maar niet op usenet,
3. Arris modem die het overall goed doet,
4, Ubee modem die het goed doet op HTTP maar niet op NNTP,
6. Ubee & Arris gebruikers die nergens weet van hebben (volgens de monteurs staan ze er elke weer van versteld hoeveel mensen een 50Mbit abbo hebben die als er naar gevraagd worden; ''mail ophalen en een beetje surfen'' Wat dat betreft doet Ziggo goede zaken met hun reclames, lol.

Dus de ene klant kijgt te horen: Die Arris modems moeten we vanaf.
De andere krijgt te horen: Ubee is het ook niet helemaal maar Arris leveren we niet meer uit, en dit terwijl er nu dus een hoop gebruikers (waaronder ikzelf) juist een Arris hebben geregeld om v/d problemen af te komen.

Snap jij het nog :?

Ik (waarschuwde) verwachte van te voren al grote problemen maar het is nog een stapje erger dan gedacht.

We blijven hopen..... hoop doet leven en het leven doet een hoop :X
Sweet home.

Ziggo heeft de keuze. Of jou dat Arris modem verstrekken of een klant minder :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 19:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Huh, gaat dat Alles In Een Plus nu alweer omhoog in snelheid :?

Ik krijg net onderstaande mail:
eachte heer, mevrouw,

U heeft van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u de activatiecode aan, zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.
Ik ben laatst al naar 20Mbit gegaan; maar hebben ze het ineens over 50Mbit :? De eerstvolgende upgrades staan toch pas voor Q1 2010 op de planning dacht ik?
Naja, ik zie het wel. Zolang ik niet meer hoef te betalen mogen ze van mij die snelheid omhoog gooien

Yamaha MT-09

• Loekie
Bergie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:43:
Huh, gaat dat Alles In Een Plus nu alweer omhoog in snelheid :?

Ik krijg net onderstaande mail:

[...]

Ik ben laatst al naar 20Mbit gegaan; maar hebben ze het ineens over 50Mbit :? De eerstvolgende upgrades staan toch pas voor Q1 2010 op de planning dacht ik?
Naja, ik zie het wel. Zolang ik niet meer hoef te betalen mogen ze van mij die snelheid omhoog gooien
Ik zat al enige tijd te kijken naar kabel-internet en nu ze nu al naar 30 gaan is de knoop met huisgenoten snel doorgehakt. Bestelling is gedaan en nu maar afwachten.

specs

Verwijderd

Zo, sinds woensdag Ziggo Alles-in-1 Extra :)

Snelheid bevalt wel, tegenover 8 Mbps up en 0.8 Mbps down van ADSL

OP mag wel eens geupdate worden ;)
Altijd handig zoveel info, dat wel. Bij wel het hele modem verhaal wat ik overal lees raar vinden. Wij hebben de Arris TM702B ontvangen, terwijl op ziggo.nl en de rest van i-net en ook hier iedereen wel een ander modem lijkt te hebben :9

Wel opzich jammer dat het geen wlan is :(

Trouwens wanneer worden de snelheden nou weer verhoogd? Ik dacht in oktober naar 80 Mbps voor de AI1 abbo's

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581067016.png

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 19:21 ]

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 20:05
Ik heb een klein vraagje. Sinds 1 oktober heb ik alles-in-een-plus. TV en internet werken goed, telefoon moet nog afwachten. Modem staat nu in de meterkast evenals de sitecom wireless router wl-143. Ik heb een beetje gezocht en er wordt min of meer afgeraden om je draadloze router in de meterkast te plaatsen. Is dit echt af te raden of valt dat wel mee? Ik haal nu ook slechts 10mbit van de 20mbit op speedtest.net en signaalsterkte van router varieert sterk op momenten; komt dus misschien door de router in meterkast?

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vanavond mijn Ubee modem gekregen terwijl gisteren mijn abonnement al in zou gaan. Ziggo was helaas niet erg vlot met het opsturen van de spullen, ook niet na 3 klachten en kattebelletjes,

Toch gekregen, even snel aangesloten en een speedtest gedraaid met het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/581088575.png

Ik heb in dt topic vaak genoeg voorbij zien komen dat na een nachtje aan laten de snelheden iets kunnen veranderen, dus ben benieuwd. 1e indruk is in iedergeval goed.
Nu nog even teruglezen in 100 pagina's waar ik nog op moet letten met het modem.

specs | 3360wP met SE3000

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Deze categorie ken ik niet... iemand ervaring (uiteraard alleen AI1-Extra abbo's)?
Jah ik. Ubee modem en AiE. De eerste 1 a 2 weken was het dramatisch.. Maar daarna geen enkel probleem meer gehad :)

n.a.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:17:
Wel opzich jammer dat het geen wlan is :(
Routertje d'r aan en je bent helemaal de man.
Trouwens wanneer worden de snelheden nou weer verhoogd? Ik dacht in oktober naar 80 Mbps voor de AI1 abbo's
Dat zou erg mooi zijn. Waar had je dat gehoord?

HENG HENG

Verwijderd

Spacecowboy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Routertje d'r aan en je bent helemaal de man.

[...]

Dat zou erg mooi zijn. Waar had je dat gehoord?
Heb wel een 3com kastje om van 1 i-net kabel naar 2 te gaan (2 pc's) maar die ondersteund volgens mij geen wlan, zie ook geen antennetje erop zitten. Ga niet extra een nieuwe kopen daarvoor ;)

Installatiemonteur. Tussen de huidige 50 mb en de in 2010 beloofde 100+ mb zou de stap van 80 mb zitten, gepland voor deze maand.

Moet er wel bijzeggen dat het geen monteur was van Ziggo maar iemand van elektriciteitszaak (iets in die hoedanigheid) ingehuurd door Ziggo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 10:29 ]

• Volkert
[afbeelding]
De 50 Mbit was ook een half jaar te laat, dus ga voor die 80 Mbps maar uit van lente 2010 :+

Het heeft geen zin elkaar hier op te naaien in de zin van "ze zeiden najaar dus ik verwacht het op 21-9-2009".

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Laat eerst maar de mensen een fatsoenlijke router kopen; ik ken redelijk wat luitjes met een 50Mbit Ai1 maar die hebben er dan een stuk prut achter hangen die niet boven de 30 - 40 Mbit uit komt. :')

Vraag me echt af hoeveel gebruikers een capable router hebben voor die (nieuwe) snelheden.
Ikzelf heb een Netgear WNDR3700 besteld omdat mijn huidige spul ook wel wat moeite heeft als ik vol zit te downloaden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Klopt, heb vorig week een nieuwe router van Netgear WNDR3700 besteld, kom een deze dagen binnen.

Zijn er mensen met ervaring met deze router in combinatie met Ziggo Ai1 plus Motorola 5120e modem ?

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:16:
[...]

De 50 Mbit was ook een half jaar te laat, dus ga voor die 80 Mbps maar uit van lente 2010 :+

Het heeft geen zin elkaar hier op te naaien in de zin van "ze zeiden najaar dus ik verwacht het op 21-9-2009".
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Voorlopig is 50/5 nog leuk :)

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

Ik kreeg geen antwoord >:)

Echte HD kijk je op een plasma TV

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Tot gisteren was ik opeens 5,5 dag ingelogd met een Ubee zonder problemen, gisternacht was ie toch weer vastgelopen (moest powercyclen). Dus misschien gaat het de goede kant op?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ScooBY_DoO
BatmanHorizon schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:19:
Ik heb een klein vraagje. Sinds 1 oktober heb ik alles-in-een-plus. TV en internet werken goed, telefoon moet nog afwachten. Modem staat nu in de meterkast evenals de sitecom wireless router wl-143. Ik heb een beetje gezocht en er wordt min of meer afgeraden om je draadloze router in de meterkast te plaatsen. Is dit echt af te raden of valt dat wel mee? Ik haal nu ook slechts 10mbit van de 20mbit op speedtest.net en signaalsterkte van router varieert sterk op momenten; komt dus misschien door de router in meterkast?
Hoe minder obstakels hoe beter.
Zet die router eens buiten je meterkast zou ik zeggen, lijkt me kleine moeite.
Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.