Het Ubee modem heeft inderdaad een groot probleem met downloaden vanaf pay-newsservers. Ik hoop ook dat iedereen de Ziggo helpdesk daarover platbelt, anders gebeurt helemaal niets. Dus, meldt het s.v.p. wel aan Ziggo!NoxiuZ schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:05:
[...]
Ubee modem gaat niet goed om met multithreaded verbindingen. Is bekend, probeer een Arris modem te krijgen. Had geluk dat de monteur geen Ubee bij zich had, anders had ik ook een Ubee gehad en zat ik met hetzelfde probleem.
Als goed gaat komt mogen monteur langs, zal dan wel vragen of hij een Arris modem heeft ipv van een Ubee, die mottorola dingen is daar nog wat mis mee? of werken die wel gewoon naar behoren?Pierre_nr1 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
[...]
Het Ubee modem heeft inderdaad een groot probleem met downloaden vanaf pay-newsservers. Ik hoop ook dat iedereen de Ziggo helpdesk daarover platbelt, anders gebeurt helemaal niets. Dus, meldt het s.v.p. wel aan Ziggo!
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de mailserver van Ziggo.
Alle spam mailtjes komen via de mail in mijn outlook box maar alle normale mailtjes blijven staan op de mail server van Ziggo.
Deze kan ik dan ook alleen zien en verwijderen via de webmail.
Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen ?
Alle spam mailtjes komen via de mail in mijn outlook box maar alle normale mailtjes blijven staan op de mail server van Ziggo.
Deze kan ik dan ook alleen zien en verwijderen via de webmail.
Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen ?
Ik heb de klantenservice gebeld ivm de problemen met mijn modem. Zij adviseerden me om de oude modem weer te activeren met hetzelfde wachtwoord en daar nog even op te blijven zitten. Over een week of 2-3 zouden de firmware problemen zijn opgelost lol.
Ik zit voorlopig dus weer terug op de oude vertrouwde docsis 2 modem met een stabiele 20mbit in zowel usenet als http
Ik zit voorlopig dus weer terug op de oude vertrouwde docsis 2 modem met een stabiele 20mbit in zowel usenet als http
Uhm... En wat als je nu een Ubee modem hebt en helemaal geen problemen? Moet ik dan ook de helpdesk platbellen?Pierre_nr1 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
[...]
Het Ubee modem heeft inderdaad een groot probleem met downloaden vanaf pay-newsservers. Ik hoop ook dat iedereen de Ziggo helpdesk daarover platbelt, anders gebeurt helemaal niets. Dus, meldt het s.v.p. wel aan Ziggo!
Hier namelijk 0,0 problemen met paynewsservers.
Zijn er meer mensen die ineens een lagere downstream hebben? Voorheen kon ik downloaden met 2.4MB/s maar nu mag ik blij zijn als ik de helft haal. Ik gebruik Ziggo AiE Plus.
Misschien een beetje een domme vraag. Maar ik heb al zolang ziggo dat ik het vergeten ben.
Heb je als je begint met Ziggo een installatie cd en brief met password?
Ik wil misschien binnenkort een nieuwe pc aanschaffen maar dan moet ik natuurlijk ook alles installeren. Alleen kan ik me echt niet herinneren hoe dat nou precies zat.
En ik kan eigenlijk niets meer vinden van Ziggo of voorheen Casema.
Of is het gewoon plug&play?
Ik wil misschien binnenkort een nieuwe pc aanschaffen maar dan moet ik natuurlijk ook alles installeren. Alleen kan ik me echt niet herinneren hoe dat nou precies zat.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Bij Ziggo is het "plug & pray" maar voor de rest hoef je niets extra's te doen behalve je nieuwe pc aansluiten en natuurlijk je e-mail opnieuw instellen dus even bij de huidige account instellingen kijken.madmaus schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:42:
[ Voor 15% gewijzigd door ipje op 28-09-2009 22:58 ]
Hmm zojuist (23:00) vloog mijn verbinding (nu een arris) modem er uit, en dacht, ah nee
begint het nu ook met mn Arris modem!? (had eerst een ubee).
Maar het lijkt er op dat Ziggo 'even' heeft besloten een nieuwe firmware naar me te pushen. Bij de herstart heb ik kort kunnen zien dat ik nu een firmware van 10 september 2009 heb draaien.
Ook lijkt hiermee de voor ons zo handige web interface niet meer bereikbaar te zijn als hij eenmaal volledig is opgestart.
Een nmap naar de host levert het volgende resultaat:
Laat ik hope dat met deze firmware update niets achteruit ga, dan vind ik het allemaal prima
Maar het lijkt er op dat Ziggo 'even' heeft besloten een nieuwe firmware naar me te pushen. Bij de herstart heb ik kort kunnen zien dat ik nu een firmware van 10 september 2009 heb draaien.
Ook lijkt hiermee de voor ons zo handige web interface niet meer bereikbaar te zijn als hij eenmaal volledig is opgestart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| server:/home/maxxmark# nmap -P0 192.168.100.1 Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2009-09-28 23:14 CEST All 1680 scanned ports on 192.168.100.1 are filtered MAC Address: 00:15:CF:36:2F:72 (Arris International) Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 36.611 seconds server:/home/maxxmark# |
Laat ik hope dat met deze firmware update niets achteruit ga, dan vind ik het allemaal prima
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
ik haal ipv de 20 nu maar 10 mbit....Gelink schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:15:
Zijn er meer mensen die ineens een lagere downstream hebben? Voorheen kon ik downloaden met 2.4MB/s maar nu mag ik blij zijn als ik de helft haal. Ik gebruik Ziggo AiE Plus.
Etuuuuuh!
Ik zie een vraagteken, dus ik beantwoord het, zoals het behoort. Ik zou Ziggo zeker bellen in jouw geval....pgerrits schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:53:
[...]
Uhm... En wat als je nu een Ubee modem hebt en helemaal geen problemen? Moet ik dan ook de helpdesk platbellen?
Maar, ook nog wat nuttigs te melden misschien?
Regio 0413 ondervind al de gehele dag problemen met het netwerk, en sinds 18 uur oid is de verbinding helemaal weg... Geen internet én geen telefoon
Standaard DOCSIS modem (of dat nou Motorola, Arris of whatever is) deelt gewoon dynamisch IP uit. Dus niks met cd. Dat was vroeger wel het geval, maar toen moest je het PPP protocol nog installeren enzomadmaus schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:42:
Misschien een beetje een domme vraag. Maar ik heb al zolang ziggo dat ik het vergeten ben.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik hoop met je mee! Ik zelf heb de update 25 sept mogen ontvangen en heb sindsdien niets dan problemen. De verbinding blijft maximaal 10 min werken waarnaar modem gereset moet worden en deze weer een paar minuten werkt. Krijg ten alle tijden netjes een ip er gaat alleen geen data over de lijn. Op t ziggo gebruikers forum ook veel klachten. bagger zooiMaxxMark schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:17:
Hmm zojuist (23:00) vloog mijn verbinding (nu een arris) modem er uit, en dacht, ah neebegint het nu ook met mn Arris modem!? (had eerst een ubee).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 server:/home/maxxmark# nmap -P0 192.168.100.1 Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2009-09-28 23:14 CEST All 1680 scanned ports on 192.168.100.1 are filtered MAC Address: 00:15:CF:36:2F:72 (Arris International) Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 36.611 seconds server:/home/maxxmark#
Voeg eens een virtuele interface toe (naast de default DHCP interface) met een statisch IP in de 192.168.100.x range. Bij de oude Arris firmware (7.0.72, 5 Feb. '09) is de webinterface dan op elk moment zonder problemen te benaderen (dus ook na het opstarten). In Linux kan dit bijvoorbeeld als volgt:MaxxMark schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:17:
Hmm zojuist (23:00) vloog mijn verbinding (nu een arris) modem er uit, en dacht, ah neebegint het nu ook met mn Arris modem!? (had eerst een ubee).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 server:/home/maxxmark# nmap -P0 192.168.100.1 Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2009-09-28 23:14 CEST All 1680 scanned ports on 192.168.100.1 are filtered MAC Address: 00:15:CF:36:2F:72 (Arris International) Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 36.611 seconds server:/home/maxxmark#
ifconfig eth0:0 192.168.100.2/24
Waar je 'eth0' dient te vervangen door de WAN-interface (verbonden met het modem). Het achtervoegsel ':0' geeft aan dat het een additionele virtuele interface betreft. Mogelijk werkt dit met de nieuwe firmware ook; mocht iemand dit kunnen bevestigen dan hoor ik het graag.
Dit is overigens (zoals veel zaken in dit topic) al vaker aan de orde gekomen, maar gek genoeg wordt het steeds weer opnieuw aangekaart. Ook het bovenstaande is al vaker als oplossing genoemd, hoewel het nu mogelijk een ander verhaal wordt met de nieuwe firmware.
#
Ik kan bevestigen dat dit werkt. Ik heb zelf op mijn router een virtuele interface aangemaakt en ik kan nu keurig in mijn Arris modem kijken. Het enige dat ik mis is een "reset" of "reboot" knopZap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 03:11:
[...]
Voeg eens een virtuele interface toe (naast de default DHCP interface) met een statisch IP in de 192.168.100.x range. Bij de oude Arris firmware (7.0.72, 5 Feb. '09) is de webinterface dan op elk moment zonder problemen te benaderen (dus ook na het opstarten). In Linux kan dit bijvoorbeeld als volgt:
Ach... you can't have it all
http://www.deyterra.com
Ik wil alleen aangeven dat niet iedereen problemen heeft. Jij schetst jou reactie dusdanig alsof iedereen problemen hefet met de ubee modem en pay-newsservers. Ik snap wel dat het handig is om zo veel mogelijk mensen te verzamelen om zo sneller een oplossing te krijgen. Maar goed.Pierre_nr1 schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:26:
[...]
Ik zie een vraagteken, dus ik beantwoord het, zoals het behoort. Ik zou Ziggo zeker bellen in jouw geval....
Maar, ook nog wat nuttigs te melden misschien?
Dat jij dat een nutteloze opmerking vind moet jij weten.
Om hier even op in te haken. Ook ik heb een Ubee modem en icm met Eweka 0.0 problemen. Altijd goede snelheid. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik geen internet heb gehad. Dus er zijn wel Ubee's die goed werken.pgerrits schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:53:
[...]
Uhm... En wat als je nu een Ubee modem hebt en helemaal geen problemen? Moet ik dan ook de helpdesk platbellen?
Verwijderd
Ik heb gisteren gebeldt omdat ik wel problemen heb. Kwam erop neer dat ik eigenlijk pech heb.. Volgens speedtest haal ik wel de volle snelheid, en de helpdeskmedewerker had toch zoiets van tja... dan ligt het buiten ons netwerk.. Gezegt dat dit aan de modem lag, maar hij bleef erbij dat speedtest goed was dus was mijn probleem... heb gezegt dat ik dit vreemd vindt, omdat modem door hun geleverd wordt, en die heeft dus het probleem... afijn, zinloze discussie met hem gehad die we allebei niet hebben gewonnen..-ET- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:29:
[...]
Om hier even op in te haken. Ook ik heb een Ubee modem en icm met Eweka 0.0 problemen. Altijd goede snelheid. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik geen internet heb gehad. Dus er zijn wel Ubee's die goed werken.
Nou het is zover. Poging 2 voor een monteur. Tussen half 9 en 1. Ik hoop dat hij gewoon snapt dat pakket op een bedrijfsnaam staat maar dat er op de brievenbus een gewone naam staat. Messchien toch even wat op brievenbus plakken.
Blijft wel appart natuurlijk. als het goed is zou overal dezelfde firmware op de ubee's moeten staan. Je zou haast gaan denken dat ubee's niet goed werken met bepaalde hardware in de wijkcentrales. Dat zou verklaren waarom de een 0 problemen heeft en de ander echt knetter gek wordt.
Ik mag wel hopen dat Ziggo zo intelligent is om ook daar naar te zoeken en te inventariseren.
Nou, mijn ervaringen ook maar een dumpen voor de aansluiting in m'n nieuwe huisje.. Wat een drama
21-08: AIE plus aangevraagd mét een ingangsdatum van 06-09 ivm vakantie.
23-08: brief+modem etc ontvangen met ingangsdatum 24-08, gebeld: 'oh, dat passen we aan, u krijgt een nieuwe brief'
06-09: terug van vakantie, geen nieuwe brief, activatieserver plat. Wederom gebeld om mijn modem geactiveerd te krijgen. Uiteindelijk gelukt, echter blijkt (als we na 2 weken een telefoon hebben aangeschaft), telefoon niet te werken. Bovendien gevraagd hoe ik nou die 2 weken terug krijg, toch weer 25 euro. Dat moest maar via een creditnota, als de factuur binnen was. Ook blijkt door het down zijn van de activatieserver er geen emailadressen en of Ziggo accounts aangemaakt te kunnen worden. Dus kan ik niet bij de gegevens
25-09: Na lange wachttijd op 0900-1884 geprobeerd telefonie werkend te krijgen, echter servicedesk wist ook niet meer dan: 'reset het modem', wat uiteraard al 100x is gebeurd. Omdat het langer duurde dan 5 min voor het modem om een IP te krijgen, moest ik maar terug bellen als het gelukt was..
Uiteraard was het net 22:00 toen het modem online kwam.
28-09: wéér aan de telefoon gehangen om de creditnota er doorheen te krijgen, ging ook niet van harte. Tevens maar is gevraagd of ik de telefoonkosten terug kan krijgen... Dat kon, maar... alleen via de TELEFOON. WTF!
Gut, vandaag weer is proberen de telefoon aan de praat te krijgen....
21-08: AIE plus aangevraagd mét een ingangsdatum van 06-09 ivm vakantie.
23-08: brief+modem etc ontvangen met ingangsdatum 24-08, gebeld: 'oh, dat passen we aan, u krijgt een nieuwe brief'
06-09: terug van vakantie, geen nieuwe brief, activatieserver plat. Wederom gebeld om mijn modem geactiveerd te krijgen. Uiteindelijk gelukt, echter blijkt (als we na 2 weken een telefoon hebben aangeschaft), telefoon niet te werken. Bovendien gevraagd hoe ik nou die 2 weken terug krijg, toch weer 25 euro. Dat moest maar via een creditnota, als de factuur binnen was. Ook blijkt door het down zijn van de activatieserver er geen emailadressen en of Ziggo accounts aangemaakt te kunnen worden. Dus kan ik niet bij de gegevens
25-09: Na lange wachttijd op 0900-1884 geprobeerd telefonie werkend te krijgen, echter servicedesk wist ook niet meer dan: 'reset het modem', wat uiteraard al 100x is gebeurd. Omdat het langer duurde dan 5 min voor het modem om een IP te krijgen, moest ik maar terug bellen als het gelukt was..
28-09: wéér aan de telefoon gehangen om de creditnota er doorheen te krijgen, ging ook niet van harte. Tevens maar is gevraagd of ik de telefoonkosten terug kan krijgen... Dat kon, maar... alleen via de TELEFOON. WTF!
Gut, vandaag weer is proberen de telefoon aan de praat te krijgen....
prutsert
Denk dat ze het op de helpdesk wel leuk zouden vinden om eens positieve berichten te horen, dus gewoon doen.pgerrits schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:53:
[...]
Pffff. Ook hier problemen. Arris modem reset zichzelf om de 10 minuten automatisch, niets helpt.
Monteur is langs geweest het is niet aansluitbaar hier. Komt omdat de huurbaas 1 aansluiting heeft voor 3 apartementen en modem moet helemaal beneden staan. Dat is gewoon niet te doen kan niet even UTP kabel leggen en hij heeft specifiek gezegd dat ik niks mocht veranderen. Dus moet hele boel weer opzeggen.
Ok gebeld en het is per 31 okt opgezegd, Heb er wel even specifiek bijgezegd dat het om me internet gaat dat de rest gewoon moet blijven. Tis jammer maar weinig aan te doen.
Ok gebeld en het is per 31 okt opgezegd, Heb er wel even specifiek bijgezegd dat het om me internet gaat dat de rest gewoon moet blijven. Tis jammer maar weinig aan te doen.
[ Voor 22% gewijzigd door WeAreLegion op 29-09-2009 10:18 ]
Wireless N?WeAreLegion schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:53:
Monteur is langs geweest het is niet aansluitbaar hier. Komt omdat de huurbaas 1 aansluiting heeft voor 3 apartementen en modem moet helemaal beneden staan. Dat is gewoon niet te doen kan niet even UTP kabel leggen en hij heeft specifiek gezegd dat ik niks mocht veranderen. Dus moet hele boel weer opzeggen.
Ik houd niet zo van wireless. Ik heb alles gewoon met draad aangesloten en dat wil ik graag zo houden. Maar goed als ik ooit ga verhuizen dan is ziggo wel een optie en heb ik dit probleem ook niet.
Weet jij toevallig hoe je zoiets in een Asus WL500g deluxe kunt doen?Zap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 03:11:
[...]
Voeg eens een virtuele interface toe (naast de default DHCP interface) met een statisch IP in de 192.168.100.x range. Bij de oude Arris firmware (7.0.72, 5 Feb. '09) is de webinterface dan op elk moment zonder problemen te benaderen (dus ook na het opstarten). In Linux kan dit bijvoorbeeld als volgt:
ifconfig eth0:0 192.168.100.2/24
Waar je 'eth0' dient te vervangen door de WAN-interface (verbonden met het modem). Het achtervoegsel ':0' geeft aan dat het een additionele virtuele interface betreft. Mogelijk werkt dit met de nieuwe firmware ook; mocht iemand dit kunnen bevestigen dan hoor ik het graag.
Dit is overigens (zoals veel zaken in dit topic) al vaker aan de orde gekomen, maar gek genoeg wordt het steeds weer opnieuw aangekaart. Ook het bovenstaande is al vaker als oplossing genoemd, hoewel het nu mogelijk een ander verhaal wordt met de nieuwe firmware.
Of moet het op een van de pc's (XP) gebeuren
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Dus je hebt een stabiele verbinding naar een payserver met rond de 48Mbit, en je latency schiet niet enorm omhoog als je de lijn voltrekt met meerdere connecties? Welk gebied? @home of multikabelpgerrits schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:53:
[...]
Je hebt natuurlijk ook nog Ethernet over de stroomlijn. Dat is volgens mij op dit moment ook een stabiele oplossing zonder met wireless aan de slag te moeten.WeAreLegion schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:53:
Ik houd niet zo van wireless. Ik heb alles gewoon met draad aangesloten en dat wil ik graag zo houden. Maar goed als ik ooit ga verhuizen dan is ziggo wel een optie en heb ik dit probleem ook niet.
Maar daar ga je straks die 80MBit niet mee halen en de 100/120MBit al ZEKER niet.jongentje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:48:
[...]
Je hebt natuurlijk ook nog Ethernet over de stroomlijn. Dat is volgens mij op dit moment ook een stabiele oplossing zonder met wireless aan de slag te moeten.
Verwijderd
Idd, de latency is ok, maar de bandbreedte is niet geweldig in de meeste gevallen. Na wat testen ben ik erachter gekomen dat dit ook afhankelijk is van verdeeldozen, en actief stroomgebruik van elektrische apparaten. Dan beter een cat6 kabeltje leggenrally schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
[...]
Maar daar ga je straks die 80MBit niet mee halen en de 100/120MBit al ZEKER niet.
Jah dat was allemaal geen optie. Maar goed volgende huis dan maar
ze deden verder niet moeilijk over de opzegging. Zal het binnenkort wel bij mijn ziggo zien dat het weg is.
Hm, vanochtend gebeld om een email adres aan te laten maken en of ik heb m gewoon niet goed verstaan, of het duurt wel heel erg lang voor dat verwerkt is, want ik kan er nog steeds niet mee inloggen ..
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Wat betekend het als je tel1 lichtje op het modem niet brand? Ook na niet insteken van telefoonstekker?
In mijn ziggo kun je toch zelf je e-mail adressen aanmaken?dapluiz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:50:
Hm, vanochtend gebeld om een email adres aan te laten maken en of ik heb m gewoon niet goed verstaan, of het duurt wel heel erg lang voor dat verwerkt is, want ik kan er nog steeds niet mee inloggen ..
Zo heb ik het namelijk altijd gedaan
De monteur is eerder vandaag langs geweest en heeft het Ubee modem omgeruild voor een Arris. Volgens de monteur (ik was niet thuis) zou ik nu een downloadsnelheid van 5,6MB/sec moeten halen als ik mijn pc rechtstreeks aansluit op het modem, als ik mijn pc aansluit op m'n router (Linksys/Cisco) dan zou ik genoegen moeten nemen met 5,4MB/sec. Ik zeg toppertje!
Volgens de test die mijn vrouw heeft uitgevoerd kom ik vanaf een pc (die niet aan de Linksys/Cisco router hangt) tot een 4,8 - 4,9 MB/sec. Ik zal het vanavond nog eens testen....maar het is in ieder geval beter dan de 3,5-4,0 MB/sec die ik de afgelopen week haalde.
(dus ongeveer 5MB/sec). Overigens als ik vanaf m'n pc iets naar m'n laptop kopieer via Wifi dan kom ik met gemak op 8-9 MB/sec ....dus wireless is zeker niet langzaam meer, nouja...de N variant dan.
Volgens de test die mijn vrouw heeft uitgevoerd kom ik vanaf een pc (die niet aan de Linksys/Cisco router hangt) tot een 4,8 - 4,9 MB/sec. Ik zal het vanavond nog eens testen....maar het is in ieder geval beter dan de 3,5-4,0 MB/sec die ik de afgelopen week haalde.
Ik ben ook zeke rgeen fan van Wireless, maar ik haal over Wireless dezelfde snelheid als over bedraadWeAreLegion schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:53:
[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 29-09-2009 15:16 ]
Ja maar je hoofd emailadres maak je schijnbaar aan tijdens het activeren van je modem, blijkbaar heb ik het toen te snel weg gekliktFloris-K schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:45:
[...]
In mijn ziggo kun je toch zelf je e-mail adressen aanmaken?
Zo heb ik het namelijk altijd gedaan
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik heb helaas ook nog geen hoofdadres.dapluiz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:25:
[...]
Ja maar je hoofd emailadres maak je schijnbaar aan tijdens het activeren van je modem, blijkbaar heb ik het toen te snel weg geklikt
Mijn activatie moest via de telefoon, en er is toen niks vermeld over het aanmaken van een mailadres..
En toch is dat wel makkelijk om te hebben.. Met name voor de newsgroepen.
Heb je de nieuwe firmware (7.1.61A, 10 Sep '09)?rally schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:00:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit werkt. Ik heb zelf op mijn router een virtuele interface aangemaakt en ik kan nu keurig in mijn Arris modem kijken. Het enige dat ik mis is een "reset" of "reboot" knopDat was zo handig van die Motorola. Dan was hij ook op afstand opnieuw op te starten.
Ach... you can't have it all
Dat hangt van de geïnstalleerde firmware af; als je shell toegang hebt, kun je het eerder geposte commando daar uitvoeren en evt. in een startup-script zetten (zodat de interface bij het booten van de router automatisch wordt toegevoegd). Vaak kan dit ook via de webinterface. Ik gebruik vooralsnog een oudere versie van OpenWRT op mijn WL-500gP (White Russian + X-WRT, i.v.m. wifi-problemen met de 2.6 kernel in Kamikaze) en heb het toegevoegd aan /etc/init.d/S95custom-user-startup. In OpenWRT (en ik vermoed in meerdere firmwares voor de broadcom-based routers) betreft 'vlan1' de WAN-interface.Raven schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:28:
[...]
Weet jij toevallig hoe je zoiets in een Asus WL500g deluxe kunt doen?
Of moet het op een van de pc's (XP) gebeuren
#
Nope... don't think soZap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:52:
[...]
Heb je de nieuwe firmware (7.1.61A, 10 Sep '09)?
ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 8
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.74
MODEL: TM702B
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35
Ik weet niet of het bij mij wat zou uitmaken. Mijn verbinding lijkt zo redelijk stabiel. Wat is het voordeel van die nieuwe FW? Of zit er dan wel een reset knop op
Oleg's 1.9.2.7-7e.Zap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:52:
[...]
Dat hangt van de geïnstalleerde firmware af; als je shell toegang hebt, kun je het eerder geposte commando daar uitvoeren en evt. in een startup-script zetten (zodat de interface bij het booten van de router automatisch wordt toegevoegd). Vaak kan dit ook via de webinterface. Ik gebruik vooralsnog een oudere versie van OpenWRT op mijn WL-500gP (White Russian + X-WRT, i.v.m. wifi-problemen met de 2.6 kernel in Kamikaze) en heb het toegevoegd aan /etc/init.d/S95custom-user-startup. In OpenWRT (en ik vermoed in meerdere firmwares voor de broadcom-based routers) betreft 'vlan1' de WAN-interface.
Shell toegang? Ehm... Ik kan er naar telnetten, net ff geprobeerd, helemaal niet aangedacht dat dat kan.
Geen init.d onder map etc trouwens.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat je moet gaan zoeken binnen dit topic wat er aan de hand isVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:38:
Wat betekend het als je tel1 lichtje op het modem niet brand? Ook na niet insteken van telefoonstekker?
EDIT: Ok ok... ik kon t weer niet:
- nummer wordt nog geporteerd
- kan geen verbinding worden gemaakt met telefoon "server"
- kan niet aanmelden bij telefoon 'server'
- ledje stuk
Maar wat een vraag, je krijgt een brief wanneer t is geporteerd, dit heeft ook op de bestellingspagina gestaan, mocht ie ineens uit zijn, dan is het een storing (zie Ziggo site) of RTFM (staat t echt in).
__
Even over dat Wireless N, zo slecht is dat niet (moet je wel de goede van de 2 varianten hebben) zoals hierboven al werd genoemd red je daar 80mbit makkelijk mee, toch aanzienlijk sneller dan al het andere internet wat er is. Verder snap ik het wel hoor, je punten tegen wireless, maar het is echt een stuk beter geworden dan de a/b/g varianten van vroeger
@hieronder, ik snap waarom je t idd niet doet
[ Voor 71% gewijzigd door XiniX88 op 29-09-2009 19:18 ]
I know, maar toch ik wil alles in me huis hebben en niet 3 verdiepingen lagerXiniX88 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:07:
[...]
Dat je moet gaan zoeken binnen dit topic wat er aan de hand is
EDIT: Ok ok... ik kon t weer niet:
- nummer wordt nog geporteerd
- kan geen verbinding worden gemaakt met telefoon "server"
- kan niet aanmelden bij telefoon 'server'
- ledje stuk
Maar JEMIG wat een vraag
__
Even over dat Wireless N, zo slecht is dat niet (moet je wel de goede van de 2 varianten hebben) zoals hierboven al werd genoemd red je daar 80mbit makkelijk mee, toch aanzienlijk sneller dan al het andere internet wat er is. Verder snap ik het wel hoor, je punten tegen wireless, maar het is echt een stuk beter geworden dan de a/b/g varianten van vroeger
Dat het met de oude firmware-versies werkt is bekend, maar ik vroeg me af of de nieuwe firmware ook connecties met de webinterface toestaat van apparaten uit de 192.168.100.x range; vandaar dat ik het vroeg. Ervaring met de nieuwe versie heb ik niet, mijn versie is nog iets ouder dan die van jou zelfs (7.0.72, 5 Feb '09).rally schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:59:
[...]
Nope... don't think so
ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 8
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.74
MODEL: TM702B
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35
Ik weet niet of het bij mij wat zou uitmaken. Mijn verbinding lijkt zo redelijk stabiel. Wat is het voordeel van die nieuwe FW? Of zit er dan wel een reset knop op
Met Oleg's firmware heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, maar je kunt even in de documentatie zoeken welk init-script gebruikt dient te worden voor custom bootscripts en wat de naam van de wan-interface is (waarschijnlijk 'vlan1'). Probeer eerst even uit of het werkt, en daarna kun je het eventueel aan een startup script toevoegen.Raven schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:22:
[...]
Oleg's 1.9.2.7-7e.
Shell toegang? Ehm... Ik kan er naar telnetten, net ff geprobeerd, helemaal niet aangedacht dat dat kan.
Geen init.d onder map etc trouwens.
#
I see. Ik weet niet of en zo ja wanneer de nieuwe FW wordt uitgerold, maar daar wacht ik dan even rustig op. Als ik dan nog steeds bij mijn kabel modem kan komen laat ik het hier wel even weten.Zap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:25:
[...]
Dat het met de oude firmware-versies werkt is bekend, maar ik vroeg me af of de nieuwe firmware ook connecties met de webinterface toestaat van apparaten uit de 192.168.100.x range; vandaar dat ik het vroeg. Ervaring met de nieuwe versie heb ik niet, mijn versie is nog iets ouder dan die van jou zelfs (7.0.72, 5 Feb '09).
6 weken uptime en altijd de maximale snelheid. I love Ziggo!
Ik zag zojuist een reclame van Ziggo op televisie. Dit najaar krijgen we 80mbit/10mbit en begin 2010 100 of 120mbit. Heb niet goed verstaan wat ze precies zeiden.
Ik zag zojuist een reclame van Ziggo op televisie. Dit najaar krijgen we 80mbit/10mbit en begin 2010 100 of 120mbit. Heb niet goed verstaan wat ze precies zeiden.
Net even mijn arris modem waar ik 42 Mb haal via Usenet (bij mij thuis) aangesloten bij een vriend met een Ubee modem. Hij haalde ook zijn Usenet snelheid niet....met dezelfde payserver.
Ubee modem: 22 Mb max. Arris: 42 Mb max.
Er zit toch duidelijk verschil in.
Na een telefoontje met de helpdesk wisten ze te vertellen dat hij nog een paar dagen geduld moest hebben.
Dan werd dit probleem voor hem ook opgelost. Firmware update voor Ubee via Ziggo?
Een nieuw Arris modem wilde ze niet direkt sturen....
Na een telefoontje met de helpdesk wisten ze te vertellen dat hij nog een paar dagen geduld moest hebben.
Dan werd dit probleem voor hem ook opgelost. Firmware update voor Ubee via Ziggo?
[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 29-09-2009 21:59 ]
Goedemorgen! Reclame hoor je al weken, al dan niet maanden, op de radio/TVsohus schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:40:
6 weken uptime en altijd de maximale snelheid. I love Ziggo!
Hier ook een stabiele lijn icm D-Link Dir 655, met firmware 1.32NA (North America).
[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 29-09-2009 21:56 ]
It ain't stupid if it works!
Ik moet eerlijk zeggen, nadat ik dit topic redelijk heb doorgelezen, dat mij dat alles-in-een verhaal ook wel begint aan te spreken.
Op dit moment hebben wij alles nog apart, en hebben reeds TV van Ziggo (Waarmee wij zeer goede ervaringen hebben). Het internet is van XS4ALL en de telefoon nog ouderwets bij KPN. Kosten ruim 70 euro in de maand. In vergelijk met AI1 is dat natuurlijk erg veel. Vooral de snelheid van het internet en het alles op één factuur hebben van zaken is erg prettig. Jammer genoeg biedt Ziggo geen IMAP ondersteuning aan voor de mail, iets wat bij XS4ALL erg prettig vind. Ook lijkt het er op dat je bij afsluiting van een AI1 pakket een digitale receiver krijgt, waar wij totaal niet op zitten te wachten (Hier zijn alle 5 TV's in dit huis reeds digitaal).
Nu is mijn vraag, in hoeverre heeft zich het internet telefoneren ontwikkeld in de laatste jaren? Heeft men het eindelijk stabiel gekregen en kan het serieus concurreren met een analoge lijn? Of zijn er jammer genoeg nog wel wat kleine 'ziektes' in het systeem waardoor het niet altijd even goed werkt?
Op dit moment hebben wij alles nog apart, en hebben reeds TV van Ziggo (Waarmee wij zeer goede ervaringen hebben). Het internet is van XS4ALL en de telefoon nog ouderwets bij KPN. Kosten ruim 70 euro in de maand. In vergelijk met AI1 is dat natuurlijk erg veel. Vooral de snelheid van het internet en het alles op één factuur hebben van zaken is erg prettig. Jammer genoeg biedt Ziggo geen IMAP ondersteuning aan voor de mail, iets wat bij XS4ALL erg prettig vind. Ook lijkt het er op dat je bij afsluiting van een AI1 pakket een digitale receiver krijgt, waar wij totaal niet op zitten te wachten (Hier zijn alle 5 TV's in dit huis reeds digitaal).
Nu is mijn vraag, in hoeverre heeft zich het internet telefoneren ontwikkeld in de laatste jaren? Heeft men het eindelijk stabiel gekregen en kan het serieus concurreren met een analoge lijn? Of zijn er jammer genoeg nog wel wat kleine 'ziektes' in het systeem waardoor het niet altijd even goed werkt?
[ Voor 1% gewijzigd door Jassy op 29-09-2009 22:52 . Reden: Webspace met 250MB is zat! ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ja het lange wachten is voorbij. yeah right heb het nieuwe modem nog niet.vr6-only schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:56:
[...]
Goedemorgen! Reclame hoor je al weken, al dan niet maanden, op de radio/TV
Hier ook een stabiele lijn icm D-Link Dir 655, met firmware 1.32NA (North America).
Allemaal digitaal via Ziggo, ik bedoel alle 5 TV's?Jassy schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:48:
Ik moet eerlijk zeggen, nadat ik dit topic redelijk heb doorgelezen, dat mij dat alles-in-een verhaal ook wel begint aan te spreken.
Op dit moment hebben wij alles nog apart, en hebben reeds TV van Ziggo (Waarmee wij zeer goede ervaringen hebben).
Internet van Ziggo kan veel sneller dan ADSL, en persoonlijk heb daar zeer goede ervaring mee (al 5 jaar)Het internet is van XS4ALL
Met i-net of Voip telefonie heb je als nadeel, dat als de stroom uitvalt, dat je geen vaste telefoon meer hebt, maar tegenwoordig hebben we allemaal een mobieltje waar je ook mee kan bellen, tenzij er een volledige stroom uitval in de hele regio is, want de GSM/UMTS masten werken ook op "lokale" stroom, en dan werkt je KPN telefoon ook niet meer.en de telefoon nog ouderwets bij KPN. Kosten ruim 70 euro in de maand. In vergelijk met AI1 is dat natuurlijk erg veel. Vooral de snelheid van het internet en het alles op één factuur hebben van zaken is erg prettig. Jammer genoeg biedt Ziggo geen IMAP ondersteuning aan voor de mail, iets wat bij XS4ALL erg prettig vind. Ook lijkt het er op dat je bij afsluiting van een AI1 pakket een digitale receiver krijgt, waar wij totaal niet op zitten te wachten (Hier zijn alle 5 TV's in dit huis reeds digitaal).
Volgens mij was het hier @home. Woon in Amersfoort.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:44:
[...]
Dus je hebt een stabiele verbinding naar een payserver met rond de 48Mbit, en je latency schiet niet enorm omhoog als je de lijn voltrekt met meerdere connecties? Welk gebied? @home of multikabel
Ok dit is wel vreemd. Heb echt serieus de afgelopen weken zonder probleemen altijd rond e 5800 KB/s gehad. Nu zet ik het weer even aan omdat ik wil testen voor de reactie. kom ik niet boven de 3000KB/s uit. Heb verbinding drops en nu zelfs time-outs.
Nou lekker dan
Wie heeft hier een vloek uitgesproken over mijn Modem!
Edit: Hmm een reboot doet wonderen. Zit nu rond de 4200KB/s.
[ Voor 4% gewijzigd door pgerrits op 30-09-2009 07:49 ]
Verwijderd
Gekke vraag, hoe krijg je een firmware update binnen. Moet je daarom vragen, krijgt elke Ubee modem deze vanzelf ? Reset knop ? wat vooral frusterend is, ik heb gisteren ook met de helpdesk gebeldt en daar wist die beste jongen nergens vanaf.. zelfs niet dat er problemen zijn met de Ubee....AUijtdehaag schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:49:
Net even mijn arris modem waar ik 42 Mb haal via Usenet (bij mij thuis) aangesloten bij een vriend met een Ubee modem. Hij haalde ook zijn Usenet snelheid niet....met dezelfde payserver.
Het was hier Casemapgerrits schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:37:
[...]
Volgens mij was het hier @home. Woon in Amersfoort.
Ok dit is wel vreemd. Heb echt serieus de afgelopen weken zonder probleemen altijd rond e 5800 KB/s gehad. Nu zet ik het weer even aan omdat ik wil testen voor de reactie. kom ik niet boven de 3000KB/s uit. Heb verbinding drops en nu zelfs time-outs.
Nou lekker dan![]()
Wie heeft hier een vloek uitgesproken over mijn Modem!
Edit: Hmm een reboot doet wonderen. Zit nu rond de 4200KB/s.
Yep alle 5 de TV's zijn reeds digitaal. Gelijk van de analoge TV af! Dat ook het internet nu stabiel is had ik wel verwacht. Wij zijn toendertijd ingestapt toen de techniek nog niet helemaal 100% was, dus uitvalsgevoelig. Ik denk dat die nu wel uitgerijpt is (afgezien van de problemen die ik zo nu en dan hier lees).xippie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 04:12:
[...]
Allemaal digitaal via Ziggo, ik bedoel alle 5 TV's?
[...]
Internet van Ziggo kan veel sneller dan ADSL, en persoonlijk heb daar zeer goede ervaring mee (al 5 jaar)
[...]
Met i-net of Voip telefonie heb je als nadeel, dat als de stroom uitvalt, dat je geen vaste telefoon meer hebt, maar tegenwoordig hebben we allemaal een mobieltje waar je ook mee kan bellen, tenzij er een volledige stroom uitval in de hele regio is, want de GSM/UMTS masten werken ook op "lokale" stroom, en dan werkt je KPN telefoon ook niet meer.
Wat betreft het uitvallen van de telefoon, dit zou je deels nog met een UPS op kunnen lossen, maar goed, als ook het basisstation van de telefoon zelf stroomloos is heeft dat natuurlijk absoluut geen zin.
Ik ga eens met mijzelf overleggen!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik kijk bijna geen televisie. Misschien is het me niet eerder opgevallen.vr6-only schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:56:
[...]
Goedemorgen! Reclame hoor je al weken, al dan niet maanden, op de radio/TV
Maar zeggen ze nu 100mbit of 120mbit in 2010?
Zorgelijk hoe Ziggo met klanten omgaat...
Telecomaanbieders kleden opzeggers uit
AMSTERDAM - Een derde van de telecomaanbieders klopt vertrekkende klanten toch nog even wat geld uit de zak door een langere opzegtermijn te hanteren dan wettelijk is toegestaan. Dat blijkt uit onderzoek van telecomwaakhond Opta.
Toezichthouder Opta hield een steekproef onder de dertig grootste aanbieders van telefonie, internet, televisie en radio. Sommige aanbieders rekenen zelfs een opzegtermijn van drie maanden extra, terwijl maximaal een maand is toegestaan. Verrassend genoeg geeft kabelgigant Ziggo, bij navraag door deze krant, meteen toe dat niet aan de wettelijke eisen wordt voldaan. De kabelaar vindt de wettelijke eis onredelijk omdat het erg veel geld zou kosten om de systemen aan te passen.
De tien overtreders krijgen nu eerst een waarschuwing. Als ze hun voorwaarden niet snel aanpassen aan de wet, volgt een last onder dwangsom, opgelegd door Opta.
"We hebben ze op basis van de informatie op hun website gecontroleerd. Ook zijn er klachten binnengekomen bij de Consumentenautoriteit", zegt Opta-woordvoerder Cynthia Heijne. "We zien aanbieders die drie maanden hanteren, maar ook die pas op de eerste van de volgende maand een opzegtermijn laten ingaan. Maar ook dat mag niet." Per 1 juli dit jaar mogen de aanbieders die vallen onder de telecomwet maximaal een maand opzegtermijn hanteren als de standaard contractsduur is verlopen. Maar die gaat op de dag van opzegging in. Ziggo hanteert sinds jaar en dag ook een opzegtermijn van een maand, nadat de contracttermijn van 1 of 2 jaar is verlopen. Echter, hier start die termijn van een maand pas op de eerste dag van de volgende maand. "We vinden de wettelijke eisen niet redelijk. We betwijfelen of de consument het wel echt zo nodig vindt", zegt een Ziggo-woordvoerder.
Bron
Ik ben over de producten van ziggo redelijk tot goed te spreken, maar waar halen ze de ontiegelijke arrogantie vandaan om te denken dat zij boven de wet kunnen staan, "...omdat de klant het waarschijnlijk toch niet zo nodig vindt...". Ik zeg: KEIHARD aanpakken, dat soort arrogantie. In Nederland dien je je, ook als bedrijf, gewoon aan de wet te houden.Wolly schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:29:
Zorgelijk hoe Ziggo met klanten omgaat...
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 30-09-2009 10:55 ]
HENG HENG
Zal vast niet meer kosten dan een boete van 450kDe kabelaar vindt de wettelijke eis onredelijk omdat het erg veel geld zou kosten om de systemen aan te passen.
Nou is de telegraaf volgens mij ook niet helemaal juist in het artikel....Ziggo hanteert helemaal geen contractduur van 1 of 2 jaar? Heb net wat afgesloten en kan per 1 nov overal weer vanaf zijn.
En dat per eerste van de maand.....ach is dat niet al jarenlang zo geweest met allerlei abo's? Daar kan ik nou niet echt wakker van liggen. Stilzwijgend verlengen en minimale contractduur van een jaar kosten de mensen meer geld imo.
En dat per eerste van de maand.....ach is dat niet al jarenlang zo geweest met allerlei abo's? Daar kan ik nou niet echt wakker van liggen. Stilzwijgend verlengen en minimale contractduur van een jaar kosten de mensen meer geld imo.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Och die rekenen ze toch door aan de klanten... Doen ze niet moeilijk over...GraveR schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:03:
[...]
Zal vast niet meer kosten dan een boete van 450k
Ik heb me vorige week ook ongelofelijk zitten irriteren aan Ziggo. Vriendin wilde de verhuizing alvast doorgeven (ruim op tijd, omdat pas over ongeveer 2 maanden de verhuizing daadwerkelijk plaats vind. Vervolgens krijgen we te horen dat we wel even 30 euro administratie kosten moeten betalen. Waarop mijn vriendin antwoord dat ze dan net zo goed kan opzeggen en opnieuw kan aanvragen, begint die gast aan de andere kant dom te lachen om vervolgens mede te delen dat een nieuwe aansluiting ook 30 euro kost (wat nieuw voor mij is, vroeger koste dat niets extra's bij @Home dacht ik). Maar goed als we een nieuwe zouden nemen hadden we wel met korting (of gratis) een nieuwe digitale ontvanger kunnen krijgen.
Vervolgens vraagt die gast of we 2 maanden gratis alle zenders willen. Gezien het feit dat we echte Hollanders zijn zeggen we daar natuurlijk ja tegen. Krijgen we een paar dagen later een bevestiging waaruit blijkt dat ze ons dus gewoon het totaal abonnement hebben aangesmeerd (welke wel 2 maanden gratis was, maar ze hebben nooit gezegd dat we een abonnement zouden krijgen, we dachten namelijk gewoon aan een "proefperiode"). Als je belt met de mededeling dat je 2 maanden gratis zou krijgen zonder er aan vast te zitten krijg je te horen: "je zit ook niet vast, je kan iedere maand opzeggen" (jah duh... dat kan ik sowieso met heel mijn abonnement en bij dit soort dingen krijg je daar wel zin in). Dus moet ik straks zelf weer actie ondernemen omdat ze ons verkeerd voor hebben gelicht.
Tot nu toe altijd een vrij tevreden klant geweest, maar dit was wel even een WTF... Sowieso 30 euro voor een administratieve handeling van een paar seconden (als je het telefonisch regelt betaal je ook nog een x cent per minuut) vind ik zwaar belachelijk, kom op, iedere maand wordt er al een mooi bedrag door Ziggo afgeschreven en dan moeten ze toch nog op de een of andere manier extra winst maken als je verhuist (alsof dat nog niet duur genoeg is). Zelfs als je het online zou doen kost het je 30 euro...
Uiteraard is dit een beetje in de categorie klein leed, maar toch was ik niet erg te spreken. Heb al genoeg stress mbt de verhuizing en dergelijke... Maar goed even je frustratie uiten helpt...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ben benieuwd wanneer ze de NOG snellere verbindingen gaan door voeren 
Heb de AL1 voor 50 euro en haal 2.3MB down en 360Kb up.
Verder nu een jaar lang Ziggo en wij zijn zeker tevreden. Altijd I-net verbinding snelheid is 100%. Telefoon gene idee gebruik ik niet. Digi TV geeft goed beeld en dan hebben we zelfs nog de humax decoder. Alleen de Scart die meegeleverd is kan je weg gooien dat is 1ste klas TROEP. Meteen me oude monster scrat uit de doos gehaalden anagesloten. Hebben jullie ook dat als je op guide drukt dat je dan de programering te zien krijgt van TV, maar dat de software vaak blijft hangen?
Heb de AL1 voor 50 euro en haal 2.3MB down en 360Kb up.
Verder nu een jaar lang Ziggo en wij zijn zeker tevreden. Altijd I-net verbinding snelheid is 100%. Telefoon gene idee gebruik ik niet. Digi TV geeft goed beeld en dan hebben we zelfs nog de humax decoder. Alleen de Scart die meegeleverd is kan je weg gooien dat is 1ste klas TROEP. Meteen me oude monster scrat uit de doos gehaalden anagesloten. Hebben jullie ook dat als je op guide drukt dat je dan de programering te zien krijgt van TV, maar dat de software vaak blijft hangen?
[ Voor 98% gewijzigd door Unknown Alien op 30-09-2009 12:04 ]
Abonnement is een groot woord, alles is per maand opzegbaar
Ik vind het sensatie journalistiek.
Je hebt één maand opzegtermijn. Ik vind het ook niet normaal dat als je iets afsluit en je zegt het een dag later weer op dat je dan na 30 dagen er weer van af kunt zijn. Dat kost een bedrijf bakken met geld en zorgt voor een gigantische administratieve druk op de back office. 1 maand opzegtermijn vanaf de eerste volgende maand vindt ik redelijk. De schrijfstijl van de Telegraaf is weer lekker uit op sensatie en iedereen reageert weer boos maar ik vind dat Ziggo hier gewoon een punt heeft. De consument zou ook het liefst niks betalen voor zijn Internet abonnement maar is dat redelijk? Nee. Zoals het nu is geregeld vind ik het prima!
Je hebt één maand opzegtermijn. Ik vind het ook niet normaal dat als je iets afsluit en je zegt het een dag later weer op dat je dan na 30 dagen er weer van af kunt zijn. Dat kost een bedrijf bakken met geld en zorgt voor een gigantische administratieve druk op de back office. 1 maand opzegtermijn vanaf de eerste volgende maand vindt ik redelijk. De schrijfstijl van de Telegraaf is weer lekker uit op sensatie en iedereen reageert weer boos maar ik vind dat Ziggo hier gewoon een punt heeft. De consument zou ook het liefst niks betalen voor zijn Internet abonnement maar is dat redelijk? Nee. Zoals het nu is geregeld vind ik het prima!
Ik heb hier het Alles in 1 Plus abbo van Ziggo. Dus 20Mbit down.
Ik kan echter maar met 1200 KB/s downloaden van nieuwsgroepen en gewoon via Firefox/IE. Ook al gooi ik de router er tussen uit dan nog blijft hij op 1245 hangen. Ook speedtest.nl geeft dit aan.
Voordat ik weer een half uur met Ziggo aan de telefoon hang denk ik; ik vraag het eerst hier even
.
Wat zou het kunnen zijn? Heeft het resetten van de Modem misschien zin?
Draadloos via mijn iBook gaat het wel gewoon 2mb/s.
Ik kan echter maar met 1200 KB/s downloaden van nieuwsgroepen en gewoon via Firefox/IE. Ook al gooi ik de router er tussen uit dan nog blijft hij op 1245 hangen. Ook speedtest.nl geeft dit aan.
Voordat ik weer een half uur met Ziggo aan de telefoon hang denk ik; ik vraag het eerst hier even
Wat zou het kunnen zijn? Heeft het resetten van de Modem misschien zin?
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-09-2009 13:40 ]
Even redelijk off-topic:
On-topic: De laatste tijd heb ik heel vak dat mijn Humax decoder vastloopt. Enige wat dan nog helpt is de stroom er afhalen en weer opzetten... Daarna krijg ik meestal een smartcard error. Iemand enig idee?
Het feit is dat ik het met een nieuwer model (op de slaapkamer) geen last van heb.
Het punt is dat het niet gaat om wat de de gemiddelde klant wil, het punt is dat bedrijven zich gewoon aan de wet moeten houden, ook al "...legt dat druk op de back office", dat is gewoon een risico dat je neemt als ondernemer.sohus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:09:
On-topic: De laatste tijd heb ik heel vak dat mijn Humax decoder vastloopt. Enige wat dan nog helpt is de stroom er afhalen en weer opzetten... Daarna krijg ik meestal een smartcard error. Iemand enig idee?
Het feit is dat ik het met een nieuwer model (op de slaapkamer) geen last van heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Spacecowboy op 30-09-2009 13:54 ]
HENG HENG
Als het via je iBook wel goed gaat dan ligt het toch bij je thuis? Data gaat door dezelfde modem heen...StealthyPeanut schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:38:
Ja, dat bedacht ik me later ook. Ik ga even een ander topic opzoeken
Hebben meer mensen het probleem met de Samsung H380R settop box dat RTL4, 5, 7 en SBS6 soms geen verbinding krijgen (foutmelding: geen signaal, controleer kabel)? Na wat heen en weer zappen naar zenders die het wel doen, gaan de RTL zenders het ineens ook weer doen.
Signaal bij niet werken is (duh) 0% met een BER waarde van 000000. Als de zenders het wel doen is het signaal 100% en de BER waarde ook 000000. Als de zenders het eenmaal doen, vallen ze nooit uit, tenzij je naar een niet-RTL/SBS zender zapt en weer teruggaat.
Nu al meerdere mensen op het ziggo-gebruikers forum met hetzelfde probleem, maar ik heb het idee dat daar wat weinig bezoekers zitten, dus vandaar hier de vraag.
Voor de duidelijkheid: mijn kabels zijn prima, allemaal kabelkeur (Hirschmann 75 ohm) en rechtstreeks aangesloten zonder splitter of versterker. Overbrugging is ongeveer 4 meter. Lijkt erop dat het probleem in de firmware van de settop box zit.
Signaal bij niet werken is (duh) 0% met een BER waarde van 000000. Als de zenders het wel doen is het signaal 100% en de BER waarde ook 000000. Als de zenders het eenmaal doen, vallen ze nooit uit, tenzij je naar een niet-RTL/SBS zender zapt en weer teruggaat.
Nu al meerdere mensen op het ziggo-gebruikers forum met hetzelfde probleem, maar ik heb het idee dat daar wat weinig bezoekers zitten, dus vandaar hier de vraag.
Voor de duidelijkheid: mijn kabels zijn prima, allemaal kabelkeur (Hirschmann 75 ohm) en rechtstreeks aangesloten zonder splitter of versterker. Overbrugging is ongeveer 4 meter. Lijkt erop dat het probleem in de firmware van de settop box zit.
[ Voor 15% gewijzigd door Sluuz op 30-09-2009 15:12 ]
PSN: Sluuz
Staat je netwerkkaart op 10mbit? 1250kb/s is dan opeens heel logisch.StealthyPeanut schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:38:
Heb je een switch tussen je pc en router? zou ook 10mbit kunnen zijn.
Als je draadloos wel gewoon 2mb/s haalt is er dus niets mis met je modem.
De wet is misschien erg streng, maar de reactie van Ziggo is natuurlijk niet te pruimen. Een bedrijf wat boven de wet denkt te staan..keihard aanpakken die handel.sohus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:09:
Zo, sinds afgelopen vrijdag beschik ik thuis ook over een Ziggo internet abonnement. Haalt netjes de volle snelheden die bij het abonnment horen
( AiO Plus ).
Alleen zit ik ff met een vraagje:
Ik heb gebruik gemaakt van de gratis monteur om het één en ander aan te laten sluiten. Tijdens de installatie vroeg ik de monteur of hij de brief wilde hebben met de activatie gegevens. Ik kreeg toen te horen dat dit niet hoefde.
Wel moest ik de smartcard van mijn Humax decoder activeren via internet. Ik heb 3 dagen lang geprobeerd om dit via internet te doen. Dit met behulp van de credentials die ik vanaf de monteur had gekregen toen hij een mailadres voor ons liet aanmaken bij één of andere servicedesk die hij belde.
Om het maar echt zeker te weten, heb ik dit maar via de telefoon gedaan. Dit lukte daarop wel
Maar hoe zit het nu met die activeringsgegevens op die brief ? Heb ik die nog ergens anders voor nodig ?
Ik heb gebruik gemaakt van de gratis monteur om het één en ander aan te laten sluiten. Tijdens de installatie vroeg ik de monteur of hij de brief wilde hebben met de activatie gegevens. Ik kreeg toen te horen dat dit niet hoefde.
Wel moest ik de smartcard van mijn Humax decoder activeren via internet. Ik heb 3 dagen lang geprobeerd om dit via internet te doen. Dit met behulp van de credentials die ik vanaf de monteur had gekregen toen hij een mailadres voor ons liet aanmaken bij één of andere servicedesk die hij belde.
Om het maar echt zeker te weten, heb ik dit maar via de telefoon gedaan. Dit lukte daarop wel
Maar hoe zit het nu met die activeringsgegevens op die brief ? Heb ik die nog ergens anders voor nodig ?
Verwijderd
Nope, als alles het doet heb je die niet meer nodig (hoewel ik zelf die spullen altijd wel even bewaar). Wat mij persoonlijk stoort van Ziggo is dat je allerlei codes per brief krijgt, maar geen uitleg óf en wanneer je die nodig hebt. Ook ik liet de monteur alles regelen (terwijl ik dat makkelijk zelf kon), die deed ook activatie van telefonie en internet en zelf deed ik de smartcard.nextware schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:29:
Zo, sinds afgelopen vrijdag beschik ik thuis ook over een Ziggo internet abonnement. Haalt netjes de volle snelheden die bij het abonnment horen( AiO Plus ).
Bij mijn nieuwe modem moest ik zelf activeren, maar nergens staat dan uitgelegd hoe. Ziggo doet de suggestie dat je modem vervangt, aanzet, even wachten (tot max. 30 minuten) en dan moet het werken. Waar heb ik dan die codes voor nodig dacht ik nog. Maar na die eenvoudige stappen heb je geen internet, dus modem resetten, weer niets.
Uiteindelijk de helpdesk gebeld, die zeggen dus: vervang modem, zet nieuwe modem aan, koppel pc/laptop aan modem en dan krijg je de activatie pagina waar je de codes kunt invoeren.
Als men dat nou in de brief met codes erbij zet, kan iedere jojo de boel zelf activeren
Lukt het echt niet, dan kan de Ziggo helpdesk het remote, dat was in mijn geval weer prettig.
Tot nu toe werkt inderdaad alles naar behorenVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:35:
[...]
Nope, als alles het doet heb je die niet meer nodig (hoewel ik zelf die spullen altijd wel even bewaar). Wat mij persoonlijk stoort van Ziggo is dat je allerlei codes per brief krijgt, maar geen uitleg óf en wanneer je die nodig hebt. Ook ik liet de monteur alles regelen (terwijl ik dat makkelijk zelf kon), die deed ook activatie van telefonie en internet en zelf deed ik de smartcard.
Bij mijn nieuwe modem moest ik zelf activeren, maar nergens staat dan uitgelegd hoe. Ziggo doet de suggestie dat je modem vervangt, aanzet, even wachten (tot max. 30 minuten) en dan moet het werken. Waar heb ik dan die codes voor nodig dacht ik nog. Maar na die eenvoudige stappen heb je geen internet, dus modem resetten, weer niets.
Uiteindelijk de helpdesk gebeld, die zeggen dus: vervang modem, zet nieuwe modem aan, koppel pc/laptop aan modem en dan krijg je de activatie pagina waar je de codes kunt invoeren.
Als men dat nou in de brief met codes erbij zet, kan iedere jojo de boel zelf activeren
Lukt het echt niet, dan kan de Ziggo helpdesk het remote, dat was in mijn geval weer prettig.
Volledige internet verbinding. De monteur heeft inderdaad wel enkele minuten aan de telefoon gehangen met één of andere binnendienst, waarbij hij onze gegevens etc heeft doorgegeven. Zoals gemeldt heb ik de smartcard telefonisch geactiveerd, waarbij ik netjes te horen kreeg dat de activatie was gelukt.
Nu alleen nog even uitzoeken waarom het emailadres dat ik heb laten aanmaken, nog niet wil werken. Heb de login gegevens vanaf de monteur gekregen ( die hij ook weer van de binnendienst medewerker heeft gekregen ), maar kan om de één of andere manier hier niet mee inloggen..
Tja, en anders maar niet. Heb zelf voldoende emailadressen
Even een andere vraag:
Een klant van mij wil een SBS-server gaan aanschaffen. Hij heeft de beschikking over een Ziggo internet verbinding. Kan ik als smarthost nu gewoon de SMTP-server van Ziggo gebruiken ?
Hij heeft zelf nog een 3-tal POP mailboxjes van zijn domein staan. Dat moet volgens mij geen probleem zijn om die over een Ziggo verbinding door Exchange op te laten halen bij de hoster ( hoop ik
Die smarthost moet geen probleem zijn. Mail binnenhengelen op poort 25 kan een ander verhaal zijn, pop binnenhalen ook geen probleem natuurlijk.nextware schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:44:
Even een andere vraag:
Een klant van mij wil een SBS-server gaan aanschaffen. Hij heeft de beschikking over een Ziggo internet verbinding. Kan ik als smarthost nu gewoon de SMTP-server van Ziggo gebruiken ?
Hij heeft zelf nog een 3-tal POP mailboxjes van zijn domein staan. Dat moet volgens mij geen probleem zijn om die over een Ziggo verbinding door Exchange op te laten halen bij de hoster ( hoop ik)
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Zelfde hier. Monteur heeft m ook omgeruild en ik heb top snelheden van 5.6MB/s. Dit deed de ubee ook al, maar niet met meerdere connecties (nieuwsgroepen b.v.) Alles is nu retestabiel en snel. Ben benieuwd of dit een firmware of een hardwarematig probleem van de ubee is. Als het laatste het geval is dan is dat een dure fout van ziggo.TheVMaster schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:14:
De monteur is eerder vandaag langs geweest en heeft het Ubee modem omgeruild voor een Arris. Volgens de monteur (ik was niet thuis) zou ik nu een downloadsnelheid van 5,6MB/sec moeten halen als ik mijn pc rechtstreeks aansluit op het modem, als ik mijn pc aansluit op m'n router (Linksys/Cisco) dan zou ik genoegen moeten nemen met 5,4MB/sec. Ik zeg toppertje!
[...]
Ik ben ook zeke rgeen fan van Wireless, maar ik haal over Wireless dezelfde snelheid als over bedraad(dus ongeveer 5MB/sec). Overigens als ik vanaf m'n pc iets naar m'n laptop kopieer via Wifi dan kom ik met gemak op 8-9 MB/sec ....dus wireless is zeker niet langzaam meer, nouja...de N variant dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 17:28 ]
Verwijderd
Die is wel heel appart, ik zou eens even een reset uitvoeren en kijken wat ik dan krijg.FrenzyFreak schreef op zondag 27 september 2009 @ 19:41:
[...]
Na alle time-outs van websites heb ik ook maar eens de firmware geüpdate.
De Arris ging van firmware 7.0.72 (5 Feb '09) naar 7.1.61A (10 Sep '09).
Wat me opviel was dat de oude firmware 4 downstream frequenties gebruikte en de nieuwe firmware maar 1. Nou vroeg ik me dus af of al die time-outs met de oude firmware het gevolg konden zijn van het trachten één van de overige 3 frequenties te gebruiken, die Ziggo blijkbaar heeft afgesloten?
Over 1 ferquentie zou toch wat zwaar worden, zeker als we 80/10 krijgen, maar misschien hebben ze er wat op gevonden.
Verwijderd
Overal wordt gesproken over de aankomende snelheidsverhogingen van het Alles-in-1 Extra abonnement (najaar 2009 naar 80 Mbit, voorjaar 2010 naar 100+ Mbit) maar is er al iets bekend over het Alles-in-1 Plus abonnement? Hier zwijgt Ziggo namelijk over. Ik vindt dat Ziggo de klanten van dat abonnement ook wel een beetje mag inlichten over toekomstige veranderingen.
Ik heb op dit moment namelijk nog een Alles-in-1 Extra abonnement, welke per 31 oktober a.s. wordt gedowngrade naar een Alles-in-1 Plus abonnement, omdat ik de verhogingen die Ziggo nu gaat doorvoeren voor dit abonnement, een beetje overkill vindt.
Ik heb op dit moment namelijk nog een Alles-in-1 Extra abonnement, welke per 31 oktober a.s. wordt gedowngrade naar een Alles-in-1 Plus abonnement, omdat ik de verhogingen die Ziggo nu gaat doorvoeren voor dit abonnement, een beetje overkill vindt.
Sinds vandaag de boel ook maar even geinstalleerd. En het werkt ook nog (start datum is 1-11), dus je hoort mij nog niet klagen. Snelheid is naar mijn mening ook ok:

Alleen heb ik ook problemen met usetnet. Normaal gebruik ik 6 connecties, maar ik krijg geen stabiele snelheid, en de snelheid is ook lang niet maximaal. Hij haalt soms de 2,0 mb/s maar hoger red hij niet via usenet. Maar als ik de speedtest draai haalf hij wel 47 MB/s. Ligt dit aan mijn modem (ubee) dan? Of zou het nog ergens anders in kunnnen zitten? Minder connecties gebruiken?

Alleen heb ik ook problemen met usetnet. Normaal gebruik ik 6 connecties, maar ik krijg geen stabiele snelheid, en de snelheid is ook lang niet maximaal. Hij haalt soms de 2,0 mb/s maar hoger red hij niet via usenet. Maar als ik de speedtest draai haalf hij wel 47 MB/s. Ligt dit aan mijn modem (ubee) dan? Of zou het nog ergens anders in kunnnen zitten? Minder connecties gebruiken?
Ik heb AIE Plus, woon in Amersfoort. Ik heb een mail gekregen waarin staat dat het 50mbit wordt. Heb daarna ook een nieuw modem gekregen om deze snelheid te kunnen halen.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:44:
Overal wordt gesproken over de aankomende snelheidsverhogingen van het Alles-in-1 Extra abonnement (najaar 2009 naar 80 Mbit, voorjaar 2010 naar 100+ Mbit) maar is er al iets bekend over het Alles-in-1 Plus abonnement? Hier zwijgt Ziggo namelijk over. Ik vindt dat Ziggo de klanten van dat abonnement ook wel een beetje mag inlichten over toekomstige veranderingen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Enig idee wanneer?jelmervos schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:09:
[...]
Ik heb AIE Plus, woon in Amersfoort. Ik heb een mail gekregen waarin staat dat het 50mbit wordt. Heb daarna ook een nieuw modem gekregen om deze snelheid te kunnen halen.
Want in het mailtje wordt gesuggereerd dat het bij het aansluiten van het modem direct al het geval zou zijn. Maar ik heb nog steeds rond de 22 mbit.
The Unpredictable Striker!
Wat wil je dan met je plus abbo gaan bereikenVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:44:
Je doet een downgrade omdat AIE overkill is (50Mbit) naar AIP (20Mbit) en je wilt weten waar ze dat naar verhogen gaan?
Ga er maar vanauit dat de plus voorlopig op 20Mbit blijft hangen, snel zat voor de huis-tuin en keukengebruiker.
Als je sneller wilt zit je toch aan Extra vast.
Verwijderd
Welke modem heb je gekregen?jelmervos schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:09:
[...]
Ik heb AIE Plus, woon in Amersfoort. Ik heb een mail gekregen waarin staat dat het 50mbit wordt. Heb daarna ook een nieuw modem gekregen om deze snelheid te kunnen halen.
AiEplus gaat sowieso in Q1 2010 naar 30ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:01:
[...]
Ga er maar vanauit dat de plus voorlopig op 20Mbit blijft hangen, snel zat voor de huis-tuin en keukengebruiker.
Als je sneller wilt zit je toch aan Extra vast.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 20:04 ]
Ja, dit ligt aan je modem.rusman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:58:
Sinds vandaag de boel ook maar even geinstalleerd. En het werkt ook nog (start datum is 1-11), dus je hoort mij nog niet klagen. Snelheid is naar mijn mening ook ok:
[afbeelding]
Ik heb mijn ubee vandaag om laten ruilen voor een Arris en ik ben na 2maanden eindelijk van dat gezeik af.
Verwijderd
Hoe kun je eigenlijk zien of je internet bij ziggo al geactiveerd is? Ik heb vanmiddag namelijk de 512 motorola modem geinstalleerd (bovenste 4 lampjes branden zoals het hoort) maar als ik mijn pc met utp aansluit kan ik niet op die activatie-website komen.
Moet er soms nog een lampje branden waaraan ik kan zien dat ik uberhaupt wel internet heb?
Moet er soms nog een lampje branden waaraan ik kan zien dat ik uberhaupt wel internet heb?
ik heb begin van de week ook de activatie gedaan en ging ook niet helemaal goed. als ik dus activate deed kon ik de modem niet aanmelden. Gewoon Ziggo bellen / storing internet en heb het mac adres van je Motorola bij de hand en dan activeren ze...Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:29:
Hoe kun je eigenlijk zien of je internet bij ziggo al geactiveerd is? Ik heb vanmiddag namelijk de 512 motorola modem geinstalleerd (bovenste 4 lampjes branden zoals het hoort) maar als ik mijn pc met utp aansluit kan ik niet op die activatie-website komen.
weet wel zeker dat je signaal hebt.. snel te testen dmv tv te kijken (http://192.168.100.1/ om te in te loggen naar je modem evt ,zie start post)
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Ik heb ook al een aantal malen gebelt met haperende verbindingen, geen volledige snelheid op nieuwsgroepen... maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik een andere modem krijg...ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:03:
[...]
Ja, dit ligt aan je modem.
Ik heb mijn ubee vandaag om laten ruilen voor een Arris en ik ben na 2maanden eindelijk van dat gezeik af.
Lees dit topic maar eens door.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:37:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Ik heb ook al een aantal malen gebelt met haperende verbindingen, geen volledige snelheid op nieuwsgroepen... maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik een andere modem krijg...
Hier zitten meerdere Ubee gebruikers die last hebben van usenetsnelheid.
Het probleem is door ziggo eindelijk toegegeven en ze werken aan een oplossing.
Beetje jammer alleen dat ze dit pas na 2 maanden toe willen geven.
Dus ik gebeld en Arris modem ''gevraagd''
Monteur gekomen, die zei dat ze geen Arris meer uitleveren omdat er teveel problemen mee zouden zijn.
Ik heb hem dat ding evengoed aan laten sluiten en de problemen waren opgelost
Dus je belt met mij als referentie en laat het ze maar proberen, je betaald er tenslotte dik voor.
[ Voor 5% gewijzigd door ScooBY_DoO op 30-09-2009 20:57 ]
Yep, ik heb 4 humax-en en die beneden doet het altijd slecht met de guide, ook met de harmony AB dus dit ligt aan de software.Unknown Alien schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:59:
Hebben jullie ook dat als je op guide drukt dat je dan de programering te zien krijgt van TV, maar dat de software vaak blijft hangen?
Andere decoders hebben er echter geen last van.
Uiteraard is dat bij mij ook gewoon het geval
Om het even te illustreren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:11:D8:CA:xx:xx
inet addr:83.84.128.xx Bcast:255.255.255.255 Mask:255.255.252.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:576 Metric:1
RX packets:68268590 errors:0 dropped:0 overruns:2 frame:0
TX packets:74088538 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:27388125127 (25.5 GiB) TX bytes:34318363166 (31.9 GiB)
Interrupt:58
eth1:1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:11:D8:CA:xx:xx
inet addr:192.168.100.22 Bcast:192.168.100.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:576 Metric:1
Interrupt:58 |
Daarbij, als ik ik geen alias aan mn interface had hangen, had ik (volgens mij) ook geen nmap kunnen doen naar de port. Hij geeft namelijk wel aan dat ie een Arris modem ziet, maar geen enkele port die open is.
Het is bij mij dus echt niet meer mogelijk om bij het modem te komen. Alleen in de reboot mode. Het lijkt er dus ook echt op dat ze met deze firmware local-lan port80 hebben dicht gegooid.Zap schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 03:11:
<snip>
Ergens is dat ook niet zo raar. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze bij Ziggo helemaal gek worden van wannabe mensen die denken het beter te weten dan de helpdesk en gaan zeggen dat ze X of Y in het modem hebben gezien en dat Ziggo dus maar X of Y moet gaan doen.
Uiteraard vinden wij het heel handig omdat we dan kunnen controlerne of we niet beduveld worden, maar ik denk dat het in het geheel meer zorgen geeft dan dat het problemen oplost voor Ziggo. En dat is dan jammer voor ons
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
En hier ligt het zootje er weer uit, al de 3e keer deze week. Dinsdag komt er een monteur.
Waar is "hier"? Ik zat hier in Den Haag net zonder internet, een keer 5 minuten en 10 minuten later een kwartier.mrc16 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:30:
En hier ligt het zootje er weer uit, al de 3e keer deze week. Dinsdag komt er een monteur.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik heb sinds kort Ziggo (Den Bosch).
Mijn modem is een Scientific Atlanta EPC2203. Daar heb ik vervolgens mijn routertje op aangesloten (Linksys WRT320N).
Ik kan helaas mijn WAN IP adres niet vanaf internet pingen. Als ik een traceroute naar een willekeurige site op internet doe, zie ik dat de eerste hop buiten mijn routertje een private IP adres heeft.
Dat is nogal vervelend want voor een ipv6 tunneltje wil de tunnelbroker mijn WAN IP pingen en ik kan nu ook mijn eigen internet verbinding niet meer monitoren via pingdom...
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Mijn modem is een Scientific Atlanta EPC2203. Daar heb ik vervolgens mijn routertje op aangesloten (Linksys WRT320N).
Ik kan helaas mijn WAN IP adres niet vanaf internet pingen. Als ik een traceroute naar een willekeurige site op internet doe, zie ik dat de eerste hop buiten mijn routertje een private IP adres heeft.
Dat is nogal vervelend want voor een ipv6 tunneltje wil de tunnelbroker mijn WAN IP pingen en ik kan nu ook mijn eigen internet verbinding niet meer monitoren via pingdom...
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik zit hier in Utrecht (postcodegebied 3522) al de hele avond zonder internet en telefoon. Daarnet had ik ineens de activatiepagina van m'n modem voor m'n neus. Maar weer geactiveerd, kwam er heel even doorheen, maar ook niet zonder slag of stoot. Traceroutes deden het wel aardig naar allerlei hosts, maar daadwerkelijke datapackets leken bijna allemaal gedropt te worden. Nu ligt het weer helemaal plat, vanaf de gateway.Shabbaman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:09:
[...]
Waar is "hier"? Ik zat hier in Den Haag net zonder internet, een keer 5 minuten en 10 minuten later een kwartier.
.edit: het werkt weer \o/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Nou ja, het is toch €15 per maand die ik aan andere dingen kan besteden.ScooBY_DoO schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:01:
[...]
Wat wil je dan met je plus abbo gaan bereiken
Dat het Alles-in-1 Plus abonnement naar 50 Mbit gaat, is mooi meegenomen. Maar op 100+ Mbit voor het Extra abonnement zit ik niet echt te wachten, omdat de meeste servers die snelheid toch niet leveren, en ik de 'capaciteit' toch niet volledig benut met het aantal PC's dat ik thuis heb staan.
De 50 Mbit die ik nu heb trek ik al met moeite vol.
Als Alles-in-1 Plus naar 50/5 mbit ga overweeg ik ook om terug te gaan naar Alles-in-1 Plus. 100mbit/15mbit is leuk maar de meeste servers trekken het toch niet en voor usenet is het ook belachelijk snel. Het downloaden van bestanden gaat nu al snel genoeg. Zonde van die 15 euro.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:09:
[...]
Nou ja, het is toch €15 per maand die ik aan andere dingen kan besteden.
Dat het Alles-in-1 Plus abonnement naar 50 Mbit gaat, is mooi meegenomen. Maar op 100+ Mbit voor het Extra abonnement zit ik niet echt te wachten, omdat de meeste servers die snelheid toch niet leveren, en ik de 'capaciteit' toch niet volledig benut met het aantal PC's dat ik thuis heb staan.
De 50 Mbit die ik nu heb trek ik al met moeite vol.
Ik ben nu al terug gegaan naar Ai1 Plus omdat ik 50Mbit al erg te veel vind
[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 01-10-2009 00:05 ]
Tijd voor de 80Mbit ben alweer uitgekeken op de 50Mbit
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.