Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Heb er ook last van (regio Den Bosch). Alle lampjes branden maar geen internet verkeer. En dan in één keer doet hij het... Zonder iets aan te passen of iets te herstarten... Wordt er een beetje ... van. ;)

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 19:33

Lightah

Strikes Again

Krijg net bericht van Ziggo dat ik een nieuw modem kan verwachten om 50 mb/s te kunnen halen. Ik ben net geupgrade met mijn plus abbo van 10 naar 20 mbit, die tweede upgrade komt dan sneller dan ik verwachtte.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Lightah schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:39:
Krijg net bericht van Ziggo dat ik een nieuw modem kan verwachten om 50 mb/s te kunnen halen. Ik ben net geupgrade van mijn plus abbo van 10 naar 20 mbit, die tweede upgrade komt dan sneller dan ik verwachtte.
Dus je hebt nog steeds een Plus abo? De snelheid daarvan gaat toch pas in Q1 omhoog, en dan naar 30? Niet 50?

Hrm, ik heb het Plus abo besteld, zal ik dan ook gelijk de snelle modem krijgen ipv de motorola...

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Jah ik heb een plus abbo.

Misschien dat het mailtje per ongeluk naar mij is gestuurd. Ik wacht het gewoon ff af.

En dat motorola modem is anders prima voor 20 mbit hoor.

Verwijderd

Lightah schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:39:
Krijg net bericht van Ziggo dat ik een nieuw modem kan verwachten om 50 mb/s te kunnen halen. Ik ben net geupgrade met mijn plus abbo van 10 naar 20 mbit, die tweede upgrade komt dan sneller dan ik verwachtte.
Woon je toevalling in een van deze plaatsen? Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Want deze krijgen ipv. de 80 MBIT upgrade gelijk de 120 MBIT upgrade dit zijn dan de extra abbo's dus misschien doen ze de plus abbo's wel van 30 naar 50 MBIT who knows.... :)

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:13:
[...]

Woon je toevalling in een van deze plaatsen? Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Want deze krijgen ipv. de 80 MBIT upgrade gelijk de 120 MBIT upgrade dit zijn dan de extra abbo's dus misschien doen ze de plus abbo's wel van 30 naar 50 MBIT who knows.... :)
Yep, dat is 't dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Lightah op 25-09-2009 13:16 . Reden: verkeerd gelezen ]

Verwijderd

Lightah schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:09:
Jah ik heb een plus abbo.

Misschien dat het mailtje per ongeluk naar mij is gestuurd. Ik wacht het gewoon ff af.

En dat motorola modem is anders prima voor 20 mbit hoor.
Ik weet het, maar als er hier (1967) ook binnenkort al geupgrade wordt naar 50 zit de motorola al aan zn max. Ik wacht het rustig af... :)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 20:20

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:13:
[...]

En wanneer kunnen de andere plaatsen dan hun 80MBit upgrade verwachten? :P

En waarom krijgen de bovenstaande plaatsen eigenlijk gelijk 120MBit? Is het een test?

Die 120MBit zal wel een leuke boost voor de economie zijn want iedereen die daar gebruik van wil maken zal wel een routen moeten hebben die een dergelijke snelheid kan routeren ;)

http://www.deyterra.com

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:53:
[...]

En waarom krijgen de bovenstaande plaatsen eigenlijk gelijk 120MBit? Is het een test?

Die 120MBit zal wel een leuke boost voor de economie zijn want iedereen die daar gebruik van wil maken zal wel een routen moeten hebben die een dergelijke snelheid kan routeren ;)
Ze doen in die plaatsen juist gelijk naar 120 MBIT om tegenstand te bieden tegen de glasvezel-providers deze zijn in die plaatsen juist extra aanwezig, dus als je het zo bekijkt best logisch van ziggo, alleen balen als je redelijk in de buurt van amersfoort woont en dus "maar" naar 30 MBIT gaat ipv. 50...

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-11 13:50
Defiance schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:47:
[...]

Zie mijn post een paar paginas terug, zelfde problemen, dat kun je proberen.
Geprobeerd en gelukt. Ik haal nu in ieder geval een hogere snelheid (nu 40Mbit, terwijl voorheen max 32Mbit). Bedankt! Misschien dat ik vanavond naar de 50Mbit kan, aangezien het overdag altijd wat langzamer is.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
1 december moet de snelheidsverhoging doorgevoerd worden:

Bron

Dat het 80mbit down wordt is duidelijk, maar ging de 5mbit upload dan naar 10mbit?

*kuch*, 1 december 2008 idd... :X

Daar lees je snel over heen...

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 25-09-2009 18:56 ]

Mijn YouTube Channel

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Snowwie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:20:

Bron

Dat het 80mbit down wordt is duidelijk, maar ging de 5mbit upload dan naar 10mbit?
*KUCH* Datum van dat artikel: Vrijdag 21 November 2008 - 17:55 *KUCH*

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:14:
Hier (ook) een probleem met de snelheid heb sinds gister de 50MB snelheid maar op de computers die ik hier thuis heb haal ik de snelheid niet, ik haal met geluk ongeveer 43mb en dat is nog niet het ergst want hij is ook heel erg langzaam met pagina's openen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het Ubee modem en een Linksys WRT120N router maar ik maak geen gebruik van wireless.

Ik heb gelezen dat de modempagina 192.168.100.1 is maar die kan ik niet bereiken

[afbeelding]

En een paar tellen later

[afbeelding]
Iemand hier een oplossing voor? het begint steeds langzamer te worden

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:06:
[...]

Iemand hier een oplossing voor? het begint steeds langzamer te worden
Als ik je eerdere posts goed begrijp heb je Speedtest.net via meerdere systemen geprobeerd wanneer deze rechtstreeks op het modem waren aangesloten? [probeer anders ook het 1000MB test bestand van BBNed is.]

En via Speedtest.net kom je nergens boven de +/- 35Mb? Volgensmij is speed.io niet erg betrouwbaar, haal ook maar 22Mb, terwijl het 1000MB bestand met +/- 46Mb wordt binnengehaald.

Misschien een stomme vraag, maar heb je het modem al is een reset gegeven (via het knopje aan de achterkant)?

Wat zijn de specificaties van je systemen? Hier kom ik op één van de eerste P4's ook niet boven de 30 op speedtest...

Plus, als ik het goed heb begrepen kan je bij de Ubee modems niet op de statuspagina komen...

Ik heb zelf ook problemen met het Ubee modem, daar niet van :+

[ Voor 4% gewijzigd door RambOo op 25-09-2009 19:15 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 13:59
Snowwie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:20:

Bron

*kuch*, 1 december 2008 idd... :X

Daar lees je snel over heen...
Die upload zou volgens T.net-artikel 10 mbit worden.

specs

• RambOo
  • Niet online
Poll: Je hebt een Ubee modem met een te lage usenet snelheid/instabiele verbinding. Voor Ziggo was jouw omgeving:
@Home
Multikabel
Casema
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=343208&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Verwijderd

RambOo schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:10:
[...]

Als ik je eerdere posts goed begrijp heb je Speedtest.net via meerdere systemen geprobeerd wanneer deze rechtstreeks op het modem waren aangesloten? [probeer anders ook het 1000MB test bestand van BBNed is.]

En via Speedtest.net kom je nergens boven de +/- 35Mb? Volgensmij is speed.io niet erg betrouwbaar, haal ook maar 22Mb, terwijl het 1000MB bestand met +/- 46Mb wordt binnengehaald.

Misschien een stomme vraag, maar heb je het modem al is een reset gegeven (via het knopje aan de achterkant)?

Wat zijn de specificaties van je systemen? Hier kom ik op één van de eerste P4's ook niet boven de 30 op speedtest...

Plus, als ik het goed heb begrepen kan je bij de Ubee modems niet op de statuspagina komen...

Ik heb zelf ook problemen met het Ubee modem, daar niet van :+
Heb het modem net gereset en nu heb ik bij:

Speedtest.net: 45mb/s
BBned test: 4,5MB/s

Bij mijn usenet provider haal ik ongeveer 3500kb per seconde maar nu blijkt dat die servers in amerika zitten dus ik weet niet hoe goed het is om daarmee te testen.

Rechtstreeks op het modem aangesloten op dit moment, de snelheid is niet het grootste probleem maar het opbouwen van webpagina's is zo ongelofelijk langzaam.

Specs van mijn computer:
2.13GHz
Intel Core 2 Duo-processor
2 GB DDR2 Geheugen
160-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor
(macbook)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, met het oude modem met langzamere snelheid kon ik veel beter surfen.

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen Ziggo, Ubee modem.
contact doos gemonteerd volgens handleiding.
de oranje lampjes van pijltje omlaag en pijltje omhoog branden allebei oranje.

Net helemaal geen internet meer.
iemand nog een suggestie voor die oranje lampjes ?
en kan ik iets zien op het Ubee modem ?

• RambOo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:30:
[...]

Heb het modem net gereset en nu heb ik bij:

Speedtest.net: 45mb/s
BBned test: 4,5MB/s

Bij mijn usenet provider haal ik ongeveer 3500kb per seconde maar nu blijkt dat die servers in amerika zitten dus ik weet niet hoe goed het is om daarmee te testen.

Rechtstreeks op het modem aangesloten op dit moment, de snelheid is niet het grootste probleem maar het opbouwen van webpagina's is zo ongelofelijk langzaam.

Specs van mijn computer:
2.13GHz
Intel Core 2 Duo-processor
2 GB DDR2 Geheugen
160-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor
(macbook)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, met het oude modem met langzamere snelheid kon ik veel beter surfen.
Kan je is een 'oneindige' ping openzetten naar het modem (default gateway) wanneer je pc er rechtstreeks op zit aangesloten. Dit doe je in Windows (;)) door het commando ping <ipaddress> -t

Ik (en anderen) heb namelijk ook dat, op het moment dat ik ga downloaden via usenet, mijn volledige bandbreedte niet gebruikt wordt maar het surfen wel enorm traag gaat. Waarschijnlijk zie je tijdens het downloaden dat de pingtijden omhoog schieten (200-600ms). Zoals je misschien wel gelezen hebt, hebben Ubee's in sommige situaties problemen (lees: worden instabiel) met meerdere connecties.

Als bij jou de ping tijden zonder dat je aan het downloaden bent ook hoog zijn (<20ms is normaal), kan het modem constant 'instabiel' zijn.

De snelheden van 45Mb/4,5MB zijn (zover ik weet) normaal. 45Mb komt neer op 5,7MB, wat meestal wel de limiet is.

Ik heb zo snel geen oplossing voor je, maar ben toch wel erg benieuwd wat je bevindingen zijn.

Verwijderd

RambOo schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:08:
[...]

Kan je is een 'oneindige' ping openzetten naar het modem (default gateway) wanneer je pc er rechtstreeks op zit aangesloten. Dit doe je in Windows (;)) door het commando ping <ipaddress> -t

Ik (en anderen) heb namelijk ook dat, op het moment dat ik ga downloaden via usenet, mijn volledige bandbreedte niet gebruikt wordt maar het surfen wel enorm traag gaat. Waarschijnlijk zie je tijdens het downloaden dat de pingtijden omhoog schieten (200-600ms). Zoals je misschien wel gelezen hebt, hebben Ubee's in sommige situaties problemen (lees: worden instabiel) met meerdere connecties.

Als bij jou de ping tijden zonder dat je aan het downloaden bent ook hoog zijn (<20ms is normaal), kan het modem constant 'instabiel' zijn.

De snelheden van 45Mb/4,5MB zijn (zover ik weet) normaal. 45Mb komt neer op 5,7MB, wat meestal wel de limiet is.

Ik heb zo snel geen oplossing voor je, maar ben toch wel erg benieuwd wat je bevindingen zijn.
Morgen ga ik dat ping gebeuren testen op mijn windows pc.

Maar dat wat je zei over usenet zette me wel aan het denken, ik gebruikte eerst 12 connecties en dan haalde ik ongeveer 4200 kb/s en nu gebruik ik er 8 en ik krijg "Download speed: 5000.10 KB/s -" dus dat heeft al een beetje geholpen. Maar zoals je zei ik heb wel 400MS terwijl ik download via usenet.

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
Raven schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:11:
[...]

Zeggen dat je abo-kosten gaat storneren, worked for me :)
Ik heb het nog iets verder doorgetrokken en aangegeven dat ik nu een oplossing wil (Arris modem) anders mogen ze de zooi weer ophalen!!!
O uhhhh ik ga u zo doorverbinden met de financiele afdeling voor een compensatie.

Toen kreeg ik een uiterst behulpzame dame aan de lijn die mij eerst 2 maanden compenseert tussen plus abo en extra aangezien ik plus snelheden haal en 2 maanden gratis alle tv zenders :)
Daarna is ze mijn meldingen gaan nakijken en wilde toch dat ik nog even met de technische afdeling zou praten, aangezien volgens haar de Ubee modems niet meer uitgegeven dienen te worden.
Hierop gaf ik aan dat dat weinig zin had aangezien die aangeven dat ik op de 2e lijns moet wachten (al 2 weken).
Nee zegt ze, je hebt net met een callcenter van Cendris 8)7 gesproken, ik verbind je nu door met de technische dienst in Zuid Oost (mijn regio).
Nogmaals mijn verhaal in het kort uitgelegd, de medewerker aan de andere kant vraagt of ik even kan blijven hangen zodat hij met de 2e lijns kan overleggen.
Na een aantal minuten komt hij weer terug en biedt zijn excuses aan voor zijn collega's welke mij al 2 weken laten wachten.
Het blijkt namelijk zo te zijn dat ik verkeerde TX waardes op de lijn heb (was inderdaad aangegeven door de 1e lijns), dit moet opgelost worden door een monteur ter plaatse en kan nooit vanaf afstand.
Daarnaast gaf hij aan dat het modem maar 2 kanalen van de 4 downstream gebruikte om te bundelen en hierdoor dus niet de juiste snelheid kan halen.
Dus het wachten was totaal overbodig er moest direct een monteur ingeplant worden!!! _/-\o_ _/-\o_

Aanstaande woensdag is het dan (hopelijk) zover dat er serieus naar het probleem hier gekeken wordt en ik zal ook direct aandringen op een Arris modem :P

2 be continued

Xbox Live Knalle Arie

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:35:
[...]

Ze doen in die plaatsen juist gelijk naar 120 MBIT om tegenstand te bieden tegen de glasvezel-providers deze zijn in die plaatsen juist extra aanwezig, dus als je het zo bekijkt best logisch van ziggo, alleen balen als je redelijk in de buurt van amersfoort woont en dus "maar" naar 30 MBIT gaat ipv. 50...
Voor zover ik weet zijn er helemaal geen glasvezel initatieven in Tilburg voor particulieren. Dus bovenstaande lijkt mij heel sterk. Volgens mij heeft het er eerder mee te maken dat er in Tilburg op het @home netwerk weinig problemen zijn en je daar dus mooi kunt testen. Zou wel mooi zijn om snel al naar 120mbit te gaan.... ga ik dan ook naar 15mbit up. Het zou 80/10 worden dus hopelijk 120/15.

We zien het allemaal wel... 50/5 is voorlopig prima.

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:36:
Ik heb sinds een paar dagen Ziggo, Ubee modem.
contact doos gemonteerd volgens handleiding.
de oranje lampjes van pijltje omlaag en pijltje omhoog branden allebei oranje.

Net helemaal geen internet meer.
iemand nog een suggestie voor die oranje lampjes ?
en kan ik iets zien op het Ubee modem ?
Heb je je modem al geaktiveerd? Dat kan niet als je je modem aan een router hangt, dat moet je even doen door rechtstreeks een computer aan het modem te hangen en naar een willekeurige website te surfen. Dan moet je je aktivatiecode ingeven.

Pointless

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 14:57
Vreemd..ik kan sinds een paar dagen mijn modem wel pingen maar de website op http://192.168.100.1 is onbereikbaar

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:06
1 week terug Ziggo Alles-in-1 Extra aangevraagd, nu al alles binnen en zelf in elkaar gezet en het werk erg goed.

50 down en 5 up haal ik ook zonder problemen en de lijn is stabiel,zelfs het telefon werkt goed.

maar nu het probleem, TV werkt niet, elke keer als ik de Ziggo kaart wil activeren via de website krijg ik deze fout --> De volgende fout trad op; Code: 'NOS-1002'

Het eenige wat ik hierop kon vinden is dat mijn TV abbo nog niet verwerkt is bij ziggo, kan dit of heeft hier iemand tips over of zo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bschnitz schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 09:57:
1 week terug Ziggo Alles-in-1 Extra aangevraagd, nu al alles binnen en zelf in elkaar gezet en het werk erg goed.

50 down en 5 up haal ik ook zonder problemen en de lijn is stabiel,zelfs het telefon werkt goed.

maar nu het probleem, TV werkt niet, elke keer als ik de Ziggo kaart wil activeren via de website krijg ik deze fout --> De volgende fout trad op; Code: 'NOS-1002'

Het eenige wat ik hierop kon vinden is dat mijn TV abbo nog niet verwerkt is bij ziggo, kan dit of heeft hier iemand tips over of zo?
Als je de Helpdesk belt, dan kunnen ze hem ook gelijk telefonisch voor je registreren...

https://powershellisfun.com

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
[...]

en zou D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router die snelheden aankunnen?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Ik woon dus net NAAST Meppel en krijg die upgrade dus waarschijnlijk niet :'( Maar het komt vanzelf wel en 80/10 is echt niet slecht _/-\o_

https://powershellisfun.com

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat een oenen bij Ziggo...

Ik had Z3i en kreeg in april of zo een brief dat ik omgezet ging worden naar AiE extra. Ik hoefde niets te doen,en kreeg een modem opgestuurd. Na alle vertreging kreeg ik inderdaad een weekof 6 geleden een arris modem. Aansluiten en toen viel me op dat ik niet de volledige snelheid haalde. Altijd iets van 28 Mb down en 2.5 up. Diverse keren gebeld en mensen hebben gekeken en er zaten te veel correcties in mijn modem. Ik kreeg een pakket met wandcontactdozen opgestuurd om het te verbeteren.

Ik was daar nog niet aan toe gekomen (moet namelijk een hele wandkast leeghalen en verschuiven) en gisteren kreeg ik de nieuwe factuur binnen. In de brief van april stond al dat het abbogeld naar beneden ging. Tot nu toe stond er nog steeds Z3i a 70 eruo op de factuur: inclusief die van okt-nov.

Toen maar weer gebeld wanneer dat nu gecorrigeerd ging worden: vertelde ze me dat ik nog helemaal niet omgezet ben.. Dat zou komen omdat er nog een bestelling openstond voor HD TV wat ik al ongeveer anderhalf jaar heb... Ze zou het gelijk maar even omzetten en of ik nog een digitale decoder wilde hebben. (waar ik er inmiddels al drie van heb.).

Enfin: na een modem reset had ik gelijk de snelheid die bij het abbonnement hoort, en waar ik al diverse keren voor gebeld had. zucht.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:51
Ik heb een vraagje.

IK wil dus Ziggo alles in 1 extra bestellen.

Volgens mij krijg ik dus een nieuwe docsis 3.0 modem erbij (welk type is dit?) en deze modem/router is volgens mij niet draadloos. Voor 79 euro krijg ik dus een wireless router erbij van sitecom Sitecom 300N X3 Router? Is dit dezelfde als de Ziggo draadloze premium modem?

Vrij verwarrend allemaal.

[list]

Wat ik belangrijk vind is dat ik hd content draadloos kan streamen van mijn laptop naar mijn ps3.

En dat ik ben voorbereid op de snelheidsverhogingen van eind dit jaar en volgend jaar [list]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

Mijn Arris modem heeft nu helemaal geen verbinding. Zelfde als hiervoor werd geconstateerd:

Modem komt tot DS signaal, lockt deze en krijgt dan een lock op upload. Zodra hij een link heeft vervallen beide locks. Op precies dat moment stopt mijn oneindige ping (<1ms) ook gelijk.

Volgens mij is mijn arris modem gewoon verneukt.

EDIT:

Gelukkig mocht ik bij de buren internetten, na anderhalf uur klikken gelukkig nog wel kaarten kunnen krijgen voor qlimax, maar dit is dus bijzonder ruk.

Ik heb trouwens een beetje zitten nadenken, ik ben nu toch verbonden met het wifi van de buren. Heb een UTP kabel van laptop naar router gelegd in de WAN poort. Nu heb ik dmv een netwerkbrug (wifi verbinding en LAN verbinding selectere, recht.m. netwerkbrug maken) wel internet. En nog vrij rap ook 20/2mbit ping 6.

Ik ga zo maar even gamen denk..

[ Voor 43% gewijzigd door Nox op 26-09-2009 14:14 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:40
Hier ook sinds vandaag Ziggo. Alles aangesloten en werkt perfect. Het eerste half uurtje bleef de verbinding op 30Mb steken. Daarna dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/575360758.png

Echter nu ik aan het testen ben met downloaden via usenet haal ik netjes 4,5MB maar zodra er een andere pc gebruik gaat maken van usenet valt de verbinding compleet weg en gaat na een paar seconde weer aan. Vervolgens download hij een paar seconde verder en valt hij weer uit.

Heb hier trouwens het UBEE modem en een D-Link Dir-655.

Voor de rest werkt alles perfect en ook geen problemen gehad met de opzegging van KPN en de levering.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Nox

Nox

Noxiuz

Doe eens in command ping google.nl -w 300 -t. Als je dan na een tijdje ook heel veel time-outs krijgt heb je precies hetzelfde als hier, en met mij nog vele anderen denk ik.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Shikaka
Alleen time-outs als ik ook via usenet aan het downloaden ben. Zonder geen time-outs

Edit:
Oke na ongeveer 10minuten ook timeouts en gaat dan weer verder -.-'

[ Voor 31% gewijzigd door Shikaka op 26-09-2009 16:46 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
UBEE modem hier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Pinging google.nl [74.125.77.104] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=15ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=16ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=19ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=14ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=17ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=24ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=40ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=13ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=23ms TTL=54
Request timed out.
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=27ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=29ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=23ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=40ms TTL=54
Request timed out.
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=452ms TTL=54
Request timed out.
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=212ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=230ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=227ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=267ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=261ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=258ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=177ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=295ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=162ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=302ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=279ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=285ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=284ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=304ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=306ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=306ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=324ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=83ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=363ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=323ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=138ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=260ms TTL=54
Request timed out.
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=64ms TTL=54
Reply from 74.125.77.104: bytes=32 time=46ms TTL=54

Verwijderd

Net contact gehad met de Zuiggo helpdesk over het Ubee probleem met lage snelheden bij vele TCP verbindingen. Er zou voor het einde van volgende week een firmware update moeten zijn die dit probleem oplost...

• Shikaka
Dat hopen we dan maar. Kan er best een weekje me leven. Is er trouwens niet een mogelijkheid dat je zelf het Arris modem ergens aanschaft? Dan doe ik dat wel als de firmware update niet helpt en Ziggo geen Arris wilt sturen.

Verwijderd

nieuwe stekkerdoos gemonteerd volgens handleidingen, ik haal tussen de 37 en 44 mbit.
upload altijd rond de 4.5 mbit.

is dit normaal met het Ubee modem ?
regio den haag oud casema gebied.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kan ik ergens inloggen op dat UBEE modem om te zien welke firmware oid ik gebruik?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:11:
Net contact gehad met de Zuiggo helpdesk over het Ubee probleem met lage snelheden bij vele TCP verbindingen. Er zou voor het einde van volgende week een firmware update moeten zijn die dit probleem oplost...
Ik hoop dat het inderdaad zo is, er zijn zeer veel mensen met het Ubee modem die dit probleem hebben.

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:36:
nieuwe stekkerdoos gemonteerd volgens handleidingen, ik haal tussen de 37 en 44 mbit.
upload altijd rond de 4.5 mbit.

is dit normaal met het Ubee modem ?
regio den haag oud casema gebied.
Ik woon ook omg. Den Haag. Het Ubee moedem geeft inderdaad problemen, heel veel mensen hebben hier last van. Er schijn aankomende week een nieuwe Firmware te komen lees ik net in een eerdere post. Ik hoop dat Ziggo zich aan deze belofte houdt.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
Sinds vanmiddag 13.00 uur geen internet meer. Probeer een renew, geen dhcp-offer meer.
Modem reset, wel alles in orde, maar geen sjoege. Helpdesk maar eens gebeld. Ja meneer, het zou moeten werken, alles is in orde. Na wat doorvragen, kwam het hoge woord er uit (?), er was vandaag een nieuwe firmware uitgerold op de docsis 3 Arris modems, daar lag het probleem. Ze gingen er een grote storing van maken, en het had prioriteit.
Heb dus nog steeds niks. Ben benieuwd, zal wel een weekendje zonder worden. Blij dat mijn iPhone tethering heeft :X

• longbigbear
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
zmaster schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 09:55:
Vreemd..ik kan sinds een paar dagen mijn modem wel pingen maar de website op http://192.168.100.1 is onbereikbaar
soms andere virus scanner of update binnen behaalt ervan?
had dit probleem ook,al weet ik niet of hij te pingen was.

• Pierre_nr1
Gisteren de nieuwe firmware op mijn Arris 702b modem ontvangen. Mijn ervaringen hiermee zijn niet erg positief.
Hieronder mijn bevindingen van de afgelopen dag. Ik heb de tests gedaan met die van Ziggo, UPC en Speedtest.net. Ook bin-bestanden van diverse aanbieders getest. Tevens de download vanaf mijn pay-newsserver zijn hierin meegenomen. Op diverse tijden uiteraard.

Oude firmware (15 februari) :
Download : constant op 48Mbps
Upload : constant rond de 4Mbps.

Nieuwe Firmware (10 september):
Download : schommelt continue tussen 33Mbps en 47Mbps
Upload : schommelt continue tussen 3Mbps en 4.1Mbps

Hoe zijn jullie ervaringen?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ik heb ook al de hele week last van wegvallende verbindingen. Maar ik kan nog wel mijn gateway pingen, dus het zit in het Ziggo netwerk.

Nu viel mijn internet helemaal uit en zag ik op de modem de DS en US knipperen. Nu brand alles weer, maar krijg geen verbinging...

Heb een Arris Eurodocsis 3.0 modem en zit hier in Zoetermeer.

Gelukkig heb ik nog een t-mobile stick..

*edit: het werkt weer... hoop dat de firmware update zorgt dat het er niet meer elke keer uit ligt

[ Voor 22% gewijzigd door Chilly_Willy op 26-09-2009 21:30 ]

Coïtus ergo sum

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:31
Bij mij sinds afgelopen donderdag ook steeds time outs. AIE, Arris modem. Downloads iedere paar minuten naar nul, 1 minuuut later gaat het weer volle bak. Door de timeouts natuurlijk ook steeds 'pagina niet gevonden' tijdens surfen' Telefonie gespreken vallen na precies een half uur weg. Alle lampjes blijven gewoon branden. Wordt er gek van!
Donderdag komt er een monteur langs, maar volgens mij heeft het iets met de nieuwe firmware te maken, voor die tijd werkte het namelijk uitstekend.

[ Voor 8% gewijzigd door deedeedie op 26-09-2009 22:33 ]

Verwijderd

Net flinke packetloss (oud @home gebied). Meer mensen die hier last van hebben?

• Shikaka
ongeveer een 45minuten geleden. Ineens geen verbinding meer. Waarbij ik dus dacht dat mijn pa weer eens zat te downloaden en het dus weer uitviel. Dit was echter niet het geval. Waarna ik naar het modem ging kijken, 2 mooie roode lampjes. Waarna ik dus de stekker eruit heb gehaalt en zoals ze zeggen 10sec heb gewacht. Daarna er weer ingedaan en het opstarten duurde al wat langer (paar minuten).

Vlak erna ging ik zelf eens wat downloaden via usenet. Nu een half uur later nog steeds niet weggevallen en mijn ping tijden blijven onder de 100ms.

Het lijkt erop dat alles nu dus gewoon perfect werkt :D

Verwijderd

Nog steeds prima, ik heb echter geen firmware van September, vraag me ook even af welke versie het is, bij mij is het 7.0.74
En ik heb het precies andersom, ik zat altijd een beetje te hangen tegen 40 mbit en 3.5 up en in het begin voluit en nu ook weer :)
48 down en 4.2 up zoals het hoort ;)

Verwijderd

Eerst haal ik nauwelijks de 40 en nu ineens dit :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/575953851.png

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:38:
Eerst haal ik nauwelijks de 40 en nu ineens dit :D

[afbeelding]
*Doet er een schep bovenop*
Een maat van mij haalt dit: (AiE Extra)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/540842085.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/540934348.png

Haalt hij ook met Usenet en de Ziggo server :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Verwijderd

KiPKaKDutcH schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:01:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:10

MsG

Forumzwerver

Per ongeluk niet gecapt ofzo? :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• zmaster
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn. Ik heb gisteravond ook een nieuwe firmware gekregen voor mijn Arris modem (omg Landgraaf). Gisteravond geen verbinding, US/DS lampjes waren aan het knipperen. Stroom eraf gehaald, gewacht en toen bleven ze maar knipperen. Uiteindelijk naar een verjaardag gegaan en toen ik vanmorgen keek brandde alle ledjes. Maar geen internet. M'n laptop eraan gehangen en toen kreeg ik een WAN ip :? . Daarna mn router er weer aangehangen en alles werkte weer. Alleen heb ik blijkbaar 10Mbit aan snelheid ingeleverd.

Ik ben dus ik ben niet tevreden met de firmware upgade. Al helemaal niet hoe dit is gelopen zonder enige aankondiging wat ze gaan doen.

/edit: 200Mbit, dat is wel ruig :D

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hebben de Ziggo mailservers problemen vandaag?

Stuurde net een email vanaf mijn eigen domeinnaam-adres (van One) naar een .home.nl adres. Krijg ik dit terug:
Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host csmtp2.one.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<.......@home.nl>: host mx.ziggo.nl[212.54.42.8] said: 550 Unrouteable address
(in reply to RCPT TO command)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Dat halen meer mensen... Moet ie zn virusscanner + firewall uitzetten. DocSis3.0 haalt tot max 200Mbit, als je het topic een beetje terug bladerd zie je dat meerdere mensen dit "probleem" kennen.

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 27-09-2009 12:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:11:
[...]

Zal even voor je kijken :)

Europian PAL I/B/G
Upstream channel 4
Frequentie is 332 MHz exact

Signaal 35,8 db signal to noise
En -10.1 dbmV(1)

39.6 dbmV is niet in orde en verklaart heel je probleem! Licht de monteur hier over in.

Vaak is dit te wijten een een kabel die niet helemaal lekker meer is en je hebt geen zicht op de kabellassen in de switch.

PS: Dit toch niet alleen maar een klaagtopic?
Ik denk dat de monteur (net als ik) weet dat 39,6dbmV een prima waarde is. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat dat niet zo is?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:10

MsG

Forumzwerver

XiniX88 schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:12:
[...]

Dat halen meer mensen... Moet ie zn virusscanner + firewall uitzetten. DocSis3.0 haalt tot max 200Mbit, als je het topic een beetje terug bladerd zie je dat meerdere mensen dit "probleem" kennen.
Maar hoe kan dat dan? Alles in 1 Extra is toch maar max 50 Mbit nu en in januari 80Mbit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• XiniX88
MsG schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:58:
[...]

Maar hoe kan dat dan? Alles in 1 Extra is toch maar max 50 Mbit nu en in januari 80Mbit?
Dat kan NIET, het is een FOUTE weergaven van flash, omdat de virusscanner/firewall zich bemoeit met het binnenkomende verkeer. Dat verkeer wordt eerst gescant, en dan allemaal direct doorgestuurd. Je moet het zien als

Internet ----- Firewall/Virusscanner ---- flash/Browser

De Firewall/Virusscanner gaat het downloaden bekijken... Dus houd alles in een eigen buffer, en stuurt dit als ie denkt dat t veilig is, direct door naar je browser, je browser denkt dat er de eerste 4 sec niets word gedownload, en daarna (als alle data er in 1 keer heen wordt gestuurd) dat ie download met 200mbit (de 4 sec buffer wordt er in 1 keer naartoe gestuurd)

Maar dit is al eerder uitgelegd :) (okey okey, rond pagina 40 - 50). Je kan ook zien dat zn upload wel gecapt wordt, dus het is geen foute instelling van ziggo ;) maar je PC die DENKT dat ie sneller is.

[ Voor 10% gewijzigd door XiniX88 op 27-09-2009 13:09 ]

• Defiance
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

barzi schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:44:
[...]

Geprobeerd en gelukt. Ik haal nu in ieder geval een hogere snelheid (nu 40Mbit, terwijl voorheen max 32Mbit). Bedankt! Misschien dat ik vanavond naar de 50Mbit kan, aangezien het overdag altijd wat langzamer is.
Om wat meer snelheid eruit te coaxen is heb ik ook letterlijk mijn WRT54GL overgeclockt naar 250 Mhz van 200, die firmware laat je dat doen, dat zou de transfer rates wat hoger gooien. (ja ik weet hoe het klinkt maar het werkt dus wel)

Also bij speedtest, selecteer altijd Amsterdam, in mijn regio (Utrecht) krijg ik altijd Naaldwijk, en die fluctueert altijd enorm, bij Amsterdamn wordt het er gewoon hard doorheen geknald.

• HenkEisDS
  • Laatst online: 16-11 23:47
Ik heb echt een belachelijk lage ping. 521ms ipv de 9 die ik normaal heb. Meer mensen hier last van? Ik heb de standaard troubleshoot al gedaan, maar blijft > 500ms. Zo kan ik natuurlijk niet gamen op deze mooie zondagmiddag.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 21:00
Begint op te vallen. In het weekend kakt de snelheid behoorlijk in van mijn Alles-in-1 Plus abonnement. De 20 Mb/s daalt met de helft, als het niet minder is.

Kan dit met drukte in de wijk te maken hebben? "Iedereen zit te internetten." Capaciteitsprobleem? Ik hoor het graag.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• KiPKaKDutcH
XiniX88 schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:12:
[...]

Hij heeft geen av en hij heeft z'n firewall uit ;) Hij draait W7.
Hij heeft een Arris modem, hij had een Motorola, die wou niet harder dan 19Mbit :P

Verwijderd

Halo allemaal ik kom van de week ook me internet halen bij ziggo mijn vraag hoelang mag de,
antenne kabel met F connector zijn van wand doos tot aan de modem.
Als het goed is de kabel die er bij krijgt zo 1,5m lang maar meschien heb ik 2.0m nodig of zelfs iets meer mijn, hoofd aansluiting zit in de woon kamer vandaar mijn vraag.
Ik wil het kastje op plek zetten waar die niet zo op valt.

• Perzikvrucht
XiniX88 schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:07:
[...]

Dat kan NIET, het is een FOUTE weergaven van flash, omdat de virusscanner/firewall zich bemoeit met het binnenkomende verkeer. Dat verkeer wordt eerst gescant, en dan allemaal direct doorgestuurd. Je moet het zien als

Internet ----- Firewall/Virusscanner ---- flash/Browser

De Firewall/Virusscanner gaat het downloaden bekijken... Dus houd alles in een eigen buffer, en stuurt dit als ie denkt dat t veilig is, direct door naar je browser, je browser denkt dat er de eerste 4 sec niets word gedownload, en daarna (als alle data er in 1 keer heen wordt gestuurd) dat ie download met 200mbit (de 4 sec buffer wordt er in 1 keer naartoe gestuurd)

Maar dit is al eerder uitgelegd :) (okey okey, rond pagina 40 - 50). Je kan ook zien dat zn upload wel gecapt wordt, dus het is geen foute instelling van ziggo ;) maar je PC die DENKT dat ie sneller is.
Denk niet dat hij dit probleem heeft, omdat hij die snelheden ook haalt tijdens usenet.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:27:
Halo allemaal ik kom van de week ook me internet halen bij ziggo mijn vraag hoelang mag de,
antenne kabel met F connector zijn van wand doos tot aan de modem.
Als het goed is de kabel die er bij krijgt zo 1,5m lang maar meschien heb ik 2.0m nodig of zelfs iets meer mijn, hoofd aansluiting zit in de woon kamer vandaar mijn vraag.
Ik wil het kastje op plek zetten waar die niet zo op valt.
Je verhaal is moeilijk te lezen, misschien wat meer punten en komma's toevoegen.

Hoe langer de afstand tussen je aansluiting en het modem hoe slechter. In de praktijk gaat 2m je nog wel lukken. Maar als je slecht signaal hebt moet het vast korter.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Even een basic vraagje, moet je een brief van ziggo binnenkrijgen met gebruikersnaam/wachtwoord/activatiecodes o.i.d. om een nieuwe internetverbinding te doen werken? Heb namelijk een pakket opgehaald met alles erin bij een dealer (Arris modem) en kreeg te horen dat ik binnen max. 5 dagen internet zou hebben. Heb het nog niet aangesloten omdat ik dus dacht dat ik een brief zou krijgen, wat tot nu toe (8 werkdagen) later niet het geval is. (ben een beetje ongeduldig gezien 2 online aanvragen niet goed zijn gelopen, miraculeus uit hun systeem verdwenen) Graag meer info, de website van ziggo is niet duidelijk en de intstallatiehandleiding valt niet te downloaden..

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Painxiom schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:35:
Even een basic vraagje, moet je een brief van ziggo binnenkrijgen met gebruikersnaam/wachtwoord/activatiecodes o.i.d. om een nieuwe internetverbinding te doen werken? Heb namelijk een pakket opgehaald met alles erin bij een dealer (Arris modem) en kreeg te horen dat ik binnen max. 5 dagen internet zou hebben. Heb het nog niet aangesloten omdat ik dus dacht dat ik een brief zou krijgen, wat tot nu toe (8 werkdagen) later niet het geval is. (ben een beetje ongeduldig gezien 2 online aanvragen niet goed zijn gelopen, miraculeus uit hun systeem verdwenen) Graag meer info, de website van ziggo is niet duidelijk en de intstallatiehandleiding valt niet te downloaden..
Ja, je hebt inderdaad een brief nodig met een activatiecode.
Eventueel kun je bellen met 0900-1884, en wellicht dat de heren (en dames) die daar zitten jouw modem al kunnen activeren zonder deze code.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:37:
[...]

Ja, je hebt inderdaad een brief nodig met een activatiecode.
Eventueel kun je bellen met 0900-1884, en wellicht dat de heren (en dames) die daar zitten jouw modem al kunnen activeren zonder deze code.
Bedankt voor je snelle reactie, helaas is de helpdesk vandaag gesloten maar als morgen de brief niet komt dan zal ik je raad graag opvolgen!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:16:
[...]

Nog steeds prima, ik heb echter geen firmware van September, vraag me ook even af welke versie het is, bij mij is het 7.0.74
En ik heb het precies andersom, ik zat altijd een beetje te hangen tegen 40 mbit en 3.5 up en in het begin voluit en nu ook weer :)
48 down en 4.2 up zoals het hoort ;)
Na alle time-outs van websites heb ik ook maar eens de firmware geüpdate.
De Arris ging van firmware 7.0.72 (5 Feb '09) naar 7.1.61A (10 Sep '09).

Wat me opviel was dat de oude firmware 4 downstream frequenties gebruikte en de nieuwe firmware maar 1. Nou vroeg ik me dus af of al die time-outs met de oude firmware het gevolg konden zijn van het trachten één van de overige 3 frequenties te gebruiken, die Ziggo blijkbaar heeft afgesloten?

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 22:07
zmaster schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:29:
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn. Ik heb gisteravond ook een nieuwe firmware gekregen voor mijn Arris modem (omg Landgraaf). Gisteravond geen verbinding, US/DS lampjes waren aan het knipperen. Stroom eraf gehaald, gewacht en toen bleven ze maar knipperen. Uiteindelijk naar een verjaardag gegaan en toen ik vanmorgen keek brandde alle ledjes. Maar geen internet. M'n laptop eraan gehangen en toen kreeg ik een WAN ip :? . Daarna mn router er weer aangehangen en alles werkte weer. Alleen heb ik blijkbaar 10Mbit aan snelheid ingeleverd.

Ik ben dus ik ben niet tevreden met de firmware upgade. Al helemaal niet hoe dit is gelopen zonder enige aankondiging wat ze gaan doen.

/edit: 200Mbit, dat is wel ruig :D
Welke firmware heb je nu dan? Hier nog steeds de TS070072_020509_model_7 uit februari..

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 11:18

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ik had met de arris eindelijk 1 down en 1 up kanaal gelockt na 2,5 uur wachten. Modem geactiveerd en toen kwam er een reset. Geen internet meer sinds 18.00 vanavond.

wat me 'opvalt' is dat de power tussen -0,50 en -0,60. Lees dat andere mense ruim -10 hebben. Snr waarde is nog steeds -39.

Zowel met als zonder router helemaal niks. Vanavond maar eens nacthje laten draaien. Jammer dat de oude modem nu ook niet meer werkt lol. Iemand een suggestie/tip?

morgen even ziggo bellen als het nog niet werkt.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 22:52
DeTjuk schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:21:
Begint op te vallen. In het weekend kakt de snelheid behoorlijk in van mijn Alles-in-1 Plus abonnement. De 20 Mb/s daalt met de helft, als het niet minder is.

Kan dit met drukte in de wijk te maken hebben? "Iedereen zit te internetten." Capaciteitsprobleem? Ik hoor het graag.
Mja same here, ik ga van 50 terug naar 30, voornamelijk usenet dat geknepen wordt door Ziggo (ook al zeggen mensen dat Ziggo niet zou knijpen, ik heb sterk het gevoel dat het wel gebeurt)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

JohnStaakke schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:41:
[...]
Mja same here, ik ga van 50 terug naar 30, voornamelijk usenet dat geknepen wordt door Ziggo (ook al zeggen mensen dat Ziggo niet zou knijpen, ik heb sterk het gevoel dat het wel gebeurt)
Dan moet je je gaan afvragen of de bottleneck niet ergens anders zit:
Is je router snel genoeg?
Is je computer snel genoeg?
Hoe/waarmee download je?

Ik heb namelijk al een hele tijd Ziggo i.c.m. nieuwsgroepen en ik heb nog NOOIT problemen gehad met de snelheid. Op ieder moment van de dag heb ik de maximale snelheid, dus ik geloof niet dat er geknepen word.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Modbreak:hoort niet in het topic thuis

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 28-09-2009 23:49 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Iemand al wat gehoord van die storing dat als het arris modem de nieuwe update binnen heeft dat die geen mac adres meer ziet dus ook geen ip meer uitdeelt?
Ik heb sinds gister geen internet meer!
Zit nu op school en er is ook nog geen storing gemeld...
Ik had gister gebeld en er zouden meer mensen last van hebben.

• zmaster
longbigbear schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:07:
[...]

soms andere virus scanner of update binnen behaalt ervan?
had dit probleem ook,al weet ik niet of hij te pingen was.
Nee ik heb hetzelfde probleem ook op andere pc's. Inmiddels kan ik er helemaal niet meer op. Hij reageert zelfs niet meer op een ping. Lijkt wel alsof het IP adres van het modem is veranderd.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:45:
Iemand al wat gehoord van die storing dat als het arris modem de nieuwe update binnen heeft dat die geen mac adres meer ziet dus ook geen ip meer uitdeelt?
Volgens mij had ik dit ook want ik kreeg ook geen WAN ip. Nadat ik een ander apparaat eraan gehangen heb kreeg ik een ip. Plug 'm weer terug in mn router en alles was weer okee!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:45:
Zal vermoedelijk een probleem zijn met de nieuwe firmware. Ofwel we mogen weer wachten op een nieuwe. Snap ook niet waarom er arris modems in gebruik zijn genomen. Voor zover ik weet gebruiken ze allemaal motorola cmts'en. Kan je beter bij 1 vendor blijven "_"
Volgens mij had ik dit ook want ik kreeg ook geen WAN ip. Nadat ik een ander apparaat eraan gehangen heb kreeg ik een ip. Plug 'm weer terug in mn router en alles was weer okee!
Probleem met zn mac adrs tabel oid. Even de tabel resetten als het ware en hij lijkt het weer te doen ja.
JohnStaakke schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:41:
[...]

Ubee modem zeker? Dat modem geeft pingtijden wisselende pingtijden met pieken van 2000ms als je meerdere verbindingen openzet (naar news b.v.) Is een ontwerp probleem of firmware probleem van het modem lijkt me.
Painxiom schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:35:
Naar de dealer luisteren :P Ze moeten natuurlijk eerst een account aanmaken onder jouw klantnummer, zodat je je modem eraan kan koppelen. Dit kan wel enkele dagen duren. Meestal is je account 2 dagen voor die officiele startdatum van je abbo aanwezig.
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Testen met netlimiter. Die leest adaptersnelheid vanaf de netwerklaag (om het zo simpel te zeggen) :+

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 10:25 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 23:55
Nou deze week moet ik de nieuwe modem krijgen volgens de helpdesk. Zijn er nog meer lui die nog steeds wachten.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
Na de update heb ik mijn router inderdaad meerdere malen moeten rebooten voordat het modem weer werd opgepikt.

Router & modem uittrekken > modem insteken....wachten tot hij klaar is...
Router insteken en inloggen op de router, geef hem 2 minuten om te kijken of hij internet krijgt. Gebeurt die niet? Reboot! (de router)
Herhaal stap 2.

Na 3x rebooten had ik internet.

• JohnStaakke
rally schreef op maandag 28 september 2009 @ 06:59:
[...]

Dan moet je je gaan afvragen of de bottleneck niet ergens anders zit:
Is je router snel genoeg?
Het is een Sitecom 300N, dus die lijkt me snel zat ja. Zeker omdat ik het via bedraad doe.
Is je computer snel genoeg?
Zie specs.
Hoe/waarmee download je?
Newsleecher icm payserver van Tweaknews, 60Mbit account, 12 draadjes.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik denk dat je je probleem bij Tweak moet zoeken. Ik heb daar ook een tijd gezeten en had hele wisselende resultaten met downloaden bij ze (tenzij ze ondertussen de infrastructuur een upgrade hebben gegeven natuurlijk).
Ik zit nu bij GigaNews en ik heb werkelijk nooit problemen met downloaden.

• Nox

Nox

Noxiuz

JohnStaakke schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:30:
[...]

Het is een Sitecom 300N, dus die lijkt me snel zat ja. Zeker omdat ik het via bedraad doe.

[...]

Zie specs.

[...]

Newsleecher icm payserver van Tweaknews, 60Mbit account, 12 draadjes.
Probeer het eens met 8, 6 of 4 draadjes.

Vanmiddag komt er ook hier een monteur. Ik internet nu op een wireless netwerk dat de buren hebben open gelaten. Prima, laptopje aangesloten op de WAN poort en ik trek gewoon 20mbit 8) Ik zit zelfs te denken om het internet gewoon af te sluiten >:)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vannacht de modem laten draaien, maar hij kan geen upload locken. Vannacht sanitaire stop gemaakt en even eenr eset gedaan, maar geen resultaat. Zit nu dus al sinds gistermiddag zonder internet :/

Modem staat overigens ook nog op firmware 7057 en loopt volgens mij beetje achter. Zelfs de datum wordt niet goed gesynct en staat steeds op 01-01-1970.

Hoop dat ik vnv gewoon normaal online kan, want loop nu met USB-sticks te klooien(uploaden @ work) voor de documenten van mijn avondstudie.

• XiniX88
barzi schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:30:
[...]

Denk niet dat hij dit probleem heeft, omdat hij die snelheden ook haalt tijdens usenet.
Arris kan tot max 4x 50mbit, 200mbit dus max... geen 221,1. Zie ook het linkje naar de Docsis standaard, in mijn vorige post... Het kan gewoon niet :) die andere 198mbit KAN in theorie wel.

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 28-09-2009 14:23 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou zijn we weer, morgen komt de monteur voor poging 2. Heb alle briefjes van de brievenbussen gehaald met verwijzingen dus zal dit keer wel goed gaan. Ik heb alleen geen brief ontvangen met activerings code weet niet of dat noodzakelijk is met een internet z3 pakket. Ik zie hem al wel bij mijn pakketen staan als ik bij mijn ziggo kijk.

• Nox

Nox

Noxiuz

Nieuw Arris modem gehad van de monteur. :)

Nu weer gewoon netjes 48/4.7. Deze haalde de firmware wel prima op. Je kan dit zien aan US/DS lampjes die gaan knipperen als power en de 2 of 3 lampjes onder DS/US branden. Daarna gaat hij zichzelf resetten. Power brandt en de rest gaat van boven naar beneden knipperen.

Dus zelf even proberen door regelmatig wat te resetten. Kan helaas niks opzoeken welke versie, maar ik gok die van 10-9 :)

EDIT:

Monteur had het er ook over dat Ubee modems betrouwbaarder zijn. Maar mooi niet dat ik aan een Ubee modem ga. Volgens de monteur was die minder goed, maar had de (firmware)problemen niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 28-09-2009 15:20 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je komt via 192.168.100.1 niet meer in de modem als deze online is?
Daar staat op de tab HW/FW de hardware en soft/firmware versie.

Wel bizar dat bij jullie het online gaan zo snel gaat.

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik heb sinds kort AIE Extra (50mbit). Met een Ubee modem. Heb geen enkel probleem. Haal netjes mijn snelheden. Zowel Up als Down.

Geen last van Time-outs of andere verbindingsproblemen. Op usenet download ik stabiel met 5500 Kb/s. (gister 5 uur achtereen zonder time-outs of andere drops).
sohus schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:41:
[...]

Voor zover ik weet zijn er helemaal geen glasvezel initatieven in Tilburg voor particulieren. Dus bovenstaande lijkt mij heel sterk. Volgens mij heeft het er eerder mee te maken dat er in Tilburg op het @home netwerk weinig problemen zijn en je daar dus mooi kunt testen. Zou wel mooi zijn om snel al naar 120mbit te gaan.... ga ik dan ook naar 15mbit up. Het zou 80/10 worden dus hopelijk 120/15.

We zien het allemaal wel... 50/5 is voorlopig prima.
Toch staan er over dit "gerucht' best wat dingen op het ziggo forum. Ik hoorde ook al zoiets namelijk toen ik mijn AIE extra bestelde. Dat ik geluk heb omdat ik in Amersfoort woon. Ik vroeg toen nog wat die persoon ermee bedoelde, maar daar wilde hij eigenlijk niet concreet op ingaan. Nu snap ik waar hij waarschijnlijk op doelde.

[ Voor 61% gewijzigd door pgerrits op 28-09-2009 16:15 ]

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Dubbel post.

[ Voor 96% gewijzigd door pgerrits op 28-09-2009 16:14 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pgerrits schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:03:
Toch staan er over dit "gerucht' best wat dingen op het ziggo forum. Ik hoorde ook al zoiets namelijk toen ik mijn AIE extra bestelde. Dat ik geluk heb omdat ik in Amersfoort woon. Ik vroeg toen nog wat die persoon ermee bedoelde, maar daar wilde hij eigenlijk niet concreet op ingaan. Nu snap ik waar hij waarschijnlijk op doelde.
Ik ben speciaal naar Amersfoort verhuisd hiervoor, ben benieuwd.

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
hallo ik heb een vraagje

kan D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router de aankomende snelheden van ziggo die 120 mb/s zullen bedragen aan?

• KiPKaKDutcH
ninasky11 schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:03:
hallo ik heb een vraagje

kan D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router de aankomende snelheden van ziggo die 120 mb/s zullen bedragen aan?
Ja hoor, die kan ~240mbits aan, dus je kan nog wel ff door :)

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-11 14:15
Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn AIO extra geupgrade gekregen. Mijn download via speedtest.net is prima in orde.
http://www.speedtest.net/result/577016913.png
http://www.speedtest.net/result/577022590.png
Echter via usenet, waarbij ik een abo op tweakdsl heb en xlned zijn beide maar max 35 Mb/s en erg instabiel.
De test via http://speedtest.bbned.nl/ geeft het zelfde aan. Elke andere test kom ik wel tot ca 48 Mb/s.
Lijkt er op dat ik niet volledige snelheid heb op de nieuwsgroepen, maar wel via http.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het Ubee modem gekregen.

• JohnStaakke
rally schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:58:
Ik denk dat je je probleem bij Tweak moet zoeken. Ik heb daar ook een tijd gezeten en had hele wisselende resultaten met downloaden bij ze (tenzij ze ondertussen de infrastructuur een upgrade hebben gegeven natuurlijk).
Ik zit nu bij GigaNews en ik heb werkelijk nooit problemen met downloaden.
Even een gratis proefaccount genomen bij een andere newsprovider, daar haal ik dezelfde snelheid bij. Het downloaden van speedtest.bbned.nl gaat ook niet meer met 5.5mb/s zoals ik overdag haal. S`avonds kakt mijn snelheid altijd in. Erg jammer.

• JohnStaakke
Teho schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:59:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn AIO extra geupgrade gekregen. Mijn download via speedtest.net is prima in orde.
Echter via usenet, waarbij ik een abo op tweakdsl heb en xlned zijn beide maar max 35 Mb/s en erg instabiel.
De test via http://speedtest.bbned.nl/ geeft het zelfde aan. Elke andere test kom ik wel tot ca 48 Mb/s.
Lijkt er op dat ik niet volledige snelheid heb op de nieuwsgroepen, maar wel via http.

Ik heb precies hetzelfde probleem :) Geen idee waar het aan ligt.

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

CrankyGamerOG schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:43:
[...]

wtf , verzin eens even een eigen nick oid :/
Gezien dat ik deze nicknaam als sinds 1993 heb, dacht het niet he, helemaal omdat ik de nick heb en jij waarschijnlijk hem niet heb kunne registeren :)

• Perzikvrucht
Defiance schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:19:
[...]

Om wat meer snelheid eruit te coaxen is heb ik ook letterlijk mijn WRT54GL overgeclockt naar 250 Mhz van 200, die firmware laat je dat doen, dat zou de transfer rates wat hoger gooien. (ja ik weet hoe het klinkt maar het werkt dus wel)

Also bij speedtest, selecteer altijd Amsterdam, in mijn regio (Utrecht) krijg ik altijd Naaldwijk, en die fluctueert altijd enorm, bij Amsterdamn wordt het er gewoon hard doorheen geknald.
Hoeveel scheelde dat en zitten er verder ook nog nadelen aan (bij ons staat de router 24/7 aan, dus miss te heet dan?). En hoe doe je het?

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

barzi schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:43:
[...]
Hoeveel scheelde dat en zitten er verder ook nog nadelen aan (bij ons staat de router 24/7 aan, dus miss te heet dan?). En hoe doe je het?
Hij wordt niet heet, zelfs overclocked naar 250 genereert ie minder hitte dan een standaard GSM batterij van noppes, ik heb er verder geen nadelen aan gemerkt.
De snelheid scheelde me ook weer 7 - 8 mbps, is zo te zien een lineaire stijging, als ik van mezelf uit mag gaan.

Waar?:
Administration -> Management - Overclocking (einde van de pagina).

• Nox

Nox

Noxiuz

Teho schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:59:

Ubee modem gaat niet goed om met multithreaded verbindingen. Is bekend, probeer een Arris modem te krijgen. Had geluk dat de monteur geen Ubee bij zich had, anders had ik ook een Ubee gehad en zat ik met hetzelfde probleem.

Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.