Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Op de site van Ziggo staat:
Krijg nu de installatie van internet en telefonie en een digitale ontvanger gratis bij Alles-in-1. Of kies een andere digitale ontvanger tegen een meerprijs.
Wat is het vesrchil tussen de standaard digitale ontvanger en de duurdere variant? Weet iemand dat??

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

Entity

9000rpm

De standaard ontvanger is erg simpel, heeft geen HD functionaliteit en geen HDMI interface. Duurdere varianten hebben dat wel, sommige modellen hebben ook een interne harddisk om op te nemen. Je kunt dus kiezen wat je wil.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anarchy 99 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:00:
Jeetje, wat moet ik nu doen?

...

Maar ik heb dus al een DOCSIS 3 modem en het werkt allemaal perfect.
Als het allemaal al perfect werkt waarom zou je dan het risico willen lopen dat het fout gaat.
En gezien het feit dat de ubee modems nog erger bekend staan dan het arris lijkt mij het verstandig om alles te laten zoals het is.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 21:45
_Arthur schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:40:
[...]

Zojuist de Netgear WNDR3700 geinstalleerd. Ik behaal 47Mb/s downstream en 4,7Mb/sec upstream. Prima tevreden dus.

Ook het aansluiten was erg eenvoudig. Interface is lekker basic, zoals ik het graag zie.
Waar had je deze vandaan?? Schijnt dat geen enkele webshop (via pricewatch gezocht) deze op voorraad heeft.

been there, done that, bought the T-shirt

• -SaveMe-
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Entity schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:17:
De standaard ontvanger is erg simpel, heeft geen HD functionaliteit en geen HDMI interface. Duurdere varianten hebben dat wel, sommige modellen hebben ook een interne harddisk om op te nemen. Je kunt dus kiezen wat je wil.
Uuuuhhhh, je krijgt toch digitale TV rn daarmee ook HD kanalen, maar dan kan de standaard ontvanger geen HD aan ? Das toch wel kras... 8)7

EDIT:
ik lees hier wat verschillende verhalen, maar gaat bestellen via de website wel goed of kan ik beter gaan bellen (liever niet, dan krijg ik zo'n callcenter aan de lijn)?

[ Voor 15% gewijzigd door -SaveMe- op 22-09-2009 20:55 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

• MrDirect
  • Laatst online: 22:47
@ The Dolf:
Omdat in de bijgevoegde brief staat dat je hem binnen enkele dagen moet aansluiten om verbindingsproblemen te voorkomen. Maar ik doe niks zolang het blijft werken, maar blijft de mogelijkheid om het 4 jaar oude modem bij mijn ouders te vervangen voor deze. Alleen hoe zit het met die activatiecode? Wat voor gevolgen kan dat hebben als ik in Breda dat modem aansluit en activeer met bijgevoegde code? Stopt mijn internet in Tilburg dan?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, m'n nummerportering is vandaag ook geschied. Exact een week na de eerste aansluiting. Ik was al bang dat dat finaal de mist in ging omdat ik het installatiepakket twee weken te laat in huis had.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti moppert een beetje..... :/

Vandaag AiE plus binnen gekregen, geinstalleerd maar blijkt mijn splitter stuk te zijn.
Als ik deze plaats ( op mijn reed aanwezige TRAS1000 ) op het AOP heb ik geen RTV signaal meer maar wel internet en telefonie, trek ik de splitter er af en plaats ik de TV kabel rechtstreeks op het AOP heb ik wel RTV signaal.

kortom: splitter kaduuk.

Morgen maar bellen voor een andere splitter........... ;(

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Alfisti schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:20:

Vandaag AiE plus binnen gekregen, geinstalleerd maar blijkt mijn splitter stuk te zijn.
Als ik deze plaats ( op mijn reed aanwezige TRAS1000 ) op het AOP heb ik geen RTV signaal meer maar wel internet en telefonie, trek ik de splitter er af en plaats ik de TV kabel rechtstreeks op het AOP heb ik wel RTV signaal.

kortom: splitter kaduuk.

Uhm, beetje captain obvious spelend: dat switch-ding achterop wel geswitched? =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

yamAUchi schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:24:
[...]

Uhm, beetje captain obvious spelend: dat switch-ding achterop wel geswitched? =)
Yep, maar helaas zonder succes ;(

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er een manier om je telefoonnummer mee te zenden met Ziggo (heb het bij mijn ziggo al een aantal keer aangezet, maar wordt maar niet meegezonden).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:04

Royz

Kleurenblind!!

dat probleem heb ik ook. maar kan volgens mij ook liggen aan hoe je je telefoonlijn hebt aangesloten

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zou ik inmiddels al 50mbit moeten hebben met Ziggo AIO extra?
ik kom(bedraad) nog steeds maar rond de 20 mbit

nieuw modem heb ik een maand geleden ontvangen en aangesloten

edit: 30 mbit met de desktop

[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 22-09-2009 22:49 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

sander817 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:36:

Als je op de Mijn Ziggo pagina kijkt, staat het dan al bij jouw producten? Test het downloaden ook eens met een andere pc of met een Live-Cd, ben daar vandaag ook achter gekomen dat het probleem niet zozeer in het modem maar in mijn windows installatie zat...

https://powershellisfun.com

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11

Zodra je het nieuwe modem had, had je al op 50mbit moeten zitten. Heb je al de snelheid getest direct op modem? Want misschien kan je router de snelheid niet aan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• sander817

sander817

alles-in-1-extra

ik zal morgen nog eens een livecd proberen

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bedraad rechtsteeks aan het modem of via een router?

Bij een router is het zinvol om te weten van voor merk en type router je hebt.
Speedtesten moet je altijd uitvoeren in veilige modes met netwerk ondersteuning.
Dit om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van software die mogelijk vertragend kan werken.
Denk aan anti-virus, firewalls e.d.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

Het signaal vanuit de meterkast is dus NIET sterk genoeg. Het haalt nu de 2e verdieping niet. Daarom wil ik de wireless uit de meterkast hebben!

En die gigabit switch na linksys heeft wel zin. Immers mijn LAN is dan gbit en wan - lan (de linksys) 100 mbit, wat voldoende is aan de wan kant....
Je kunt altijd een WAP of WRE aanleggen, maar er zijn weinig N-WREs, en routers zijn niet al te goedkoop.

Maar hoe je die switch zet heeft dat weinig nut tenzij je de Linksys alleen gebruikt voor je wan en vanuit de switch als LAN zet, maar als je een AIE-Extra neemt dan kom je boven de snelheid van je Linksys uit :P

Besides ik vertrouw wireless toch niet :) Bekabeld is beter :)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
GarBaGe schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:46:
Ik had laatst een Ziggo verkoper aan de telefoon. Alles-in-1 Basis zou momenteel al 3Mbit zijn en vanaf oktober (2009) worden geupgrade naar 4 Mbit.
Echter, op de site van Ziggo, staat dat alles-in-1 basis slechts 1,5 Mbit is.
Heeft iemand alles-in-1 basis?
Hoe snel is deze?
Zoals het op de site staat, dus 1.5 Mbit/s.

Misschien was de verkoper net nieuw bij Ziggo, maar 3 of 4 Mbit/s voor alles-in-1 basis gaat echt voorlopig niet gebeuren :/

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
tommy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:25:
Heeft iemand anders ook problemen ervaren zoals ik hierboven heb beschreven?
Met overstappen/opzeggingen/betalingen etc..
Gisteravond weer een hele tijd aan de telefoon gehangen met verschillende gasten van Ziggo.
Bij de verkoopafdeling zeide ze met het afsluiten van het abbo dat ik pas zou gaan betalen als mijn oude abbo bij HetNet was opgezegt. Dit opzeggen zouden zij doen, hebben ze tot op heden dus niet gedaan! Maar wel al mij laten betalen voor het abbo van Ziggo..jaja.. Fijn..

Bij de verkoopafdeling zeggen ze nu:
"U moet de klantenservice bellen afdeling betalen, daar moeten ze afspreken met u om de kosten te vergoeden die u nu dubbel maakt" Ik dus gebeld met deze afdeling krijg ik daar een mevrouw aan de lijn:
"Nee meneer, de verkoopafdeling die liegt! Ik ga het even nakijken (5min gewacht) opeens verbreekt de verbinding"
Weer van voor af aan begonnen maar zonder enig resultaat...

Heb hierna HetNet zelf opgebeld en mijn abbo daar opgezegd. 5min later kreeg ik een bevestiging-email van mijn opzegging. Deze werd binnen 1 maand beëindigd.

Als het goed is ben ik nu dus 2 maanden dubbel aan het betalen. Helaas.

Ik ga natuurlijk nog wat telefoontjes naar Ziggo doen! Ik zal mijn ervaringen delen!

• sander817

sander817

Bullet NL schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:36:
[...]

Bedraad rechtsteeks aan het modem of via een router?

Bij een router is het zinvol om te weten van voor merk en type router je hebt.
rechtsreeks aan de router krijg ik geen ip, via de router bedraad, wrt54gs, vrij strak 30 mbit

Verwijderd

Ik loop al een aantal dagen met een verbinding die om het half uur er uit ligt, inclusief mijn telefoonverbinding. Ziggo blijft steeds maar roepen dat het aan de kabels/modem/router etc ligt.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:20
sander817 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:53:
rechtsreeks aan de router krijg ik geen ip
Ook niet als je je modem reset? Dat was bij mij de oplossing.

• Bullet NL
sander817 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:53:
[...]

rechtsreeks aan de router krijg ik geen ip, via de router bedraad, wrt54gs, vrij strak 30 mbit
Dat is heel vreemd, modem resetten helpt ook niet? (dmv het reset knopje achter op het modem, dus niet de stekker er uittrekken)

• sander817

sander817

dat probeer ik vanavond even, als die knop er op zit tenminste

• Ghost81
  • Laatst online: 23:06
De pc moet het ook aankunnen. Hier op het werk halen de oudere laptops een lagere bandbreedte dan de nieuwere/snellere laptops. Ik haal zelf met een wat oudere laptop (core duo 1.87GHz) zo'n 20/20mbit, maar een collega (met een core 2 duo ...GHz) haalt ruim boven de 30... en het zijn flexplekken dus het ligt niet aan een specifieke verbinding (we hebben beide wel dezelfde verbinding gebruikt om meerdere keren te testen).

Oh ja... en het is wel via een bedraard netwerk natuurlijk, niet via WLAN.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:20
Bullet NL schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:17:
Dat is heel vreemd, modem resetten helpt ook niet? (dmv het reset knopje achter op het modem, dus niet de stekker er uittrekken)
Ik reset altijd door juist wel de stekker eruit te trekken, een minuutje te wachten, en dan er weer in. Wat is het verschil eigenlijk?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 13:59
grun93 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:49:
[...]

Ik reset altijd door juist wel de stekker eruit te trekken, een minuutje te wachten, en dan er weer in. Wat is het verschil eigenlijk?
Van de stroom af is powercycle, instellingen blijven bewaard.
Resetten alle instellingen terug naar standaard.

specs

• MaxxMark
  • Laatst online: 21:35

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag is, eindelijk, het mijn Ubee vervanger (het Arris modem) bij mij aangekomen. Vorige week had er al een opgestuurd moeten zijn, maar die is blijkbaar ergens tijdens transport blijven hangen en nooit aangekomen (we zullen het nooit zeker weten ;))

Na een omslachtige telefonische activatie procedure (uiteraard was de activatie server weer es down :P) was het modem dan eindelijk geactiveerd.

Vervolgens nog even het befaamde 'downstream scanning, downstream ranging, uit, aan, en begin opnieuw' proces gehad. Even uit en aangezet, en toen ging alles prima!

Even snel wat tests gedaan en de snelheid is lekker (5.2mb/s) en mijn pingtijden blijven netjes <100ms.

Ofwel, als je een Ubee modem hebt en je ervaart dat je speedtest resultaten goed zijn (40+mbps down en 4+mbps up) maar je download snelheden (met bijv newsleecher, of iets anders wat multi threaded is) bijzonder laag blijken (max 20mbps) vergezeld met zeer slechte ping tijden (500+ ms). Dan zou een vervanging door een Arris modem oplossing kunnen bieden.

Mn RF specs zijn redelijk goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Downstream  Freq Power SNR Modulation Octets Received 
Downstream 1 210.00 MHz 5.76 dBmV 36.17 dB QAM 256 0 
Downstream 2 194.00 MHz 6.45 dBmV 35.60 dB QAM 256 0 
Downstream 3 202.00 MHz 6.67 dBmV 36.17 dB QAM 256 0 
Downstream 4 218.00 MHz 6.11 dBmV 36.17 dB QAM 256 0 

Upstream  Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation 
Upstream 1 20.00 MHz 46.50 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

Mijn Arris modem doet het niet goed in tegendeel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/572636614.png

(die 2mbit is een persoonlijk record van de afgelopen week)

Download is prima, alleen upload wil maar niet vlotten. Monteur is langs geweest, nieuwe WCD geïnstalleerd en het signaal was goed volgens hem. Ik heb dankzij de nieuwe WCD wel betere waardes gehaald:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Freq    Power   SNR     Modulation      Octets Received
Downstream 1    346.00 MHz  -3.21 dBmV  36.84 dB    QAM 256     73934924
Downstream 2    314.00 MHz  -3.23 dBmV  37.09 dB    QAM 256     40880352
Downstream 3    330.00 MHz  -2.60 dBmV  37.36 dB    QAM 256     40868024
Downstream 4    -----   -----   -----   -----   0
Upstream
    Freq    Power   Channel Type    Symbol Rate     Modulation
Upstream 1  44.10 MHz   49.50 dBmV  DOCSIS2.0 (ATDMA)   5120    64QAM

En dit waren de oude waardes:

code:
1
2
3
4
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 346.00 MHz 2.60 dBmV 37.09 dB QAM 256 0
Downstream 2 314.00 MHz 2.01 dBmV 37.36 dB QAM 256 0
Downstream 3 330.00 MHz 3.44 dBmV 37.94 dB QAM 256 0

US was voorheen 46 ofzo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 09:30
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:50:
[...]

Uuuuhhhh, je krijgt toch digitale TV rn daarmee ook HD kanalen, maar dan kan de standaard ontvanger geen HD aan ? Das toch wel kras... 8)7

EDIT:
ik lees hier wat verschillende verhalen, maar gaat bestellen via de website wel goed of kan ik beter gaan bellen (liever niet, dan krijg ik zo'n callcenter aan de lijn)?
Je krijgt digitale TV en daarbij worden ook HD zenders doorgegeven. Nergens staat dat je deze zonder geschikte hardware ook kunt ontvangen/kijken. Je krijgt een standaard ontvanger gratis waarmee je digitale TV kunt kijken, wil je dit in een HD resolutie dan moet je bijbetalen voor geschikte hardware.

Ik denk dat je je nog maar eens wat beter moet inlezen voordat je iets besteld, dan weet je tenminste ook wat je gaat bestellen en hoef je niet achteraf een hoop negatieve berichten te posten.

Verwijderd

Heb net mijn nieuwe modem binnen gehad dus als het goed is heb ik nu een 50mb snelheid, mijn router kon het helaas niet aan dus heb ik het modem even aangesloten met de kabel. Alleen nu merk ik met meerdere tests op speedtest.net dat ik maar 34/35 mb haal.. weet iemand wat ik hier nou aan kan doen? De utp kabel is wel wat lang weet ook niet of dat wat uitmaakt

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:06:
De utp kabel is wel wat lang weet ook niet of dat wat uitmaakt
UTP kabel kan tot 100meter, ik verwacht niet dat je dit hebt. Even proberen met kleinere kabel (Zal wel geen effect hebben)

[This space is for rent]

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-11 13:50
Ik heb Alles in 1 Extra (tot 50Mbit) alleen haal ik steeds maar maximaal 32Mbit. Ik gebruik als router de WRT54GL en ik heb verbinding via de kabel. Ik vraag mij af of het voor mij mogelijk is om hogere downloadsnelheden te krijgen (upload zit meestal rond de 4).

Ik lees hier allerlei dingen over waardes in de modem etc. maar daar heb ik geen verstand van. Als ik een monteur bel, is het dan wel eens mogelijk om sneller internet te halen, of is dit toch echt mijn max (en waar ligt het dan aan)? Bij ADSL weet ik dat het met de afstand tot de centrale te maken heeft, maar volgens mij heeft kabel dit probleem niet.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Barzi

Haal je zonder router ook die snelheden?

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 14:00
Tot gisteren redelijk tevreden over ziggo geweest. Alleen is daar vandaag abrupt verandering in gekomen.
Mijn verhaal:

Ik heb ziggo alles-in-1 extra aangevraagd met opleverdatum 28-07, met hierbij een HD-decoder. Op 28-07 is er netjes een (gratis) monteur langs gekomen die alles installeerde, helaas wel met het oude modem. In de tussentijd had ik ook al de smartcard ontvangen maar nog niet de hd-decoder. Installatie ging allemaal prima, netjes internet en telefoon. In de maand augustus 2-3x gebeld waar de hd-decoder bleef, "binnen 2 weken" was elke keer het antwoord. Om een lang verhaal kort te maken, kleine 2 weken geleden ontving ik de decoder eindelijk. Mijlpaal 1 bereikt! _/-\o_
Nu het nieuwe modem nog... Dit heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen.
Nu is het zo dat ik in augustus maar de 16euro zoveel moest betalen ipv 65euro, dit was ook het geval voor de maand september. Dus ik dacht, prima zolang ze die decoder en/of modem niet afleveren is de bestelling niet afgehandeld en dus betaal ik nog niet het volledige bedrag. Nu heb ik vandaag een factuur voorgeschoteld gekregen waarbij ik met terugwerkende kracht even die 65euro per maand mag gaan betalen voor de afgelopen 2.5 maanden en de volgende maand. Terwijl ik dus eigenlijk vanwege het gebrekkige modem mijn beloofde internetsnelheid niet haal en dus feitelijk op alles-in-1 plus zit.

Als je alles optelt, dan komt het er op neer dat ik circa 50euro teveel betaal tot op heden. Niet een megabedrag, maar het gaat me nog meer om het principe eigenlijk.
Dus ik net gebeld naar ziggo, lang verhaal... komt er op neer dat er eventueel een creditering mogelijk is, dit moet ik schriftelijk of per e-mail doen. Alleen kan dit pas nadat het nieuwe modem is afgeleverd 8)7
Dus nu zit ik met een dilemma.

A) Ik kan het afgeschreven geld zo laten, wachten op het nieuwe modem (voor hetzelfde geld pas over 2 maanden) en hopen dat er idd. een creditering plaats vindt achteraf.

B ) Ik laat het bedrag nu storneren en eis dat ze eerst alles opleveren voordat ik een aangepaste (gecrediteerde) rekening betaal.

Derde optie is: rechtsbijstand inschakelen O-)

Wat denken jullie?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb Ai1 Plus en zojuist een nieuw modem gekregen: Ubee EVM3200.
Geen idee wat ik er nu al mee moet, want volgens mij heb ik nog steeds 20/3 en dat haal ik ook prima met m'n huidig modem. Toch ga ik hem zo aansluiten, want die Ubee is een stuk kleiner en past netjes tussen de andere apparaten in de kast.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

NoxiuZ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:24:
Mijn Arris modem doet het niet goed in tegendeel:

[afbeelding]

(die 2mbit is een persoonlijk record van de afgelopen week)
Heb je eventueel een router erachter met QoS/WAN traffic shaping? Ik had met mijn d-link 655 dat ie de upstream ging bepalen bij het connecten en als deze laag werd bepaald hield ie zeg netjes aan die snelheid, manual override hielp met het ophogen van de uploadsnelheid iig, misschien dat er zoiets actief is?

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
MaxxMark schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:07:
Vandaag is, eindelijk, het mijn Ubee vervanger (het Arris modem) bij mij aangekomen. Vorige week had er al een opgestuurd moeten zijn, maar die is blijkbaar ergens tijdens transport blijven hangen en nooit aangekomen (we zullen het nooit zeker weten ;))

Na een omslachtige telefonische activatie procedure (uiteraard was de activatie server weer es down :P) was het modem dan eindelijk geactiveerd.

Vervolgens nog even het befaamde 'downstream scanning, downstream ranging, uit, aan, en begin opnieuw' proces gehad. Even uit en aangezet, en toen ging alles prima!

Even snel wat tests gedaan en de snelheid is lekker (5.2mb/s) en mijn pingtijden blijven netjes <100ms.

Ofwel, als je een Ubee modem hebt en je ervaart dat je speedtest resultaten goed zijn (40+mbps down en 4+mbps up) maar je download snelheden (met bijv newsleecher, of iets anders wat multi threaded is) bijzonder laag blijken (max 20mbps) vergezeld met zeer slechte ping tijden (500+ ms). Dan zou een vervanging door een Arris modem oplossing kunnen bieden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Ik heb gisteren ook mijn Ubee omgewisseld voor een Arris. De speedtests waren met het Ubee modem perfect, maar downloaden vanaf mijn nieuwssserver (Hitnews) kwamen niet boven de 35mbps. Maar, wat bedoel je dan precies met 'multi threaded'? Heeft het Ubee modem daar problemen mee, of zoiets?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:14

Armada

-Wat wil je weten?-

jelmervos schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:10:
Ik heb Ai1 Plus en zojuist een nieuw modem gekregen: Ubee EVM3200.
Geen idee wat ik er nu al mee moet, want volgens mij heb ik nog steeds 20/3 en dat haal ik ook prima met m'n huidig modem. Toch ga ik hem zo aansluiten, want die Ubee is een stuk kleiner en past netjes tussen de andere apparaten in de kast.
Ik dacht dat dat een foutief mailtje was voor een aantal gebruikers hier. Maar Ziggo gaat echt die Motorola's vervangen? Kunnen die geen 30 MBit aan dan?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Armada schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:06:
[...]

Ik dacht dat dat een foutief mailtje was voor een aantal gebruikers hier. Maar Ziggo gaat echt die Motorola's vervangen? Kunnen die geen 30 MBit aan dan?
Ik had een Motorola, die kan (volgens een medewerker van Ziggo) tot 30mbit. Maar dezelfde medewerker zei ook dat hij niet precies wist wat Ziggo gaat doen met de komende upgrade. In het mailtje stond 50mbit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 11:22

Yucko

One clown to rule them all !

Pierre_nr1 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:50:
[...]

... Maar, wat bedoel je dan precies met 'multi threaded'? Heeft het Ubee modem daar problemen mee, of zoiets?
Multithreaded = met meer dan 1 draadje tegelijkertijd downloaden. Bv, bij Eweka mag je met 8 draadjes tegelijkertijd connected/downloaden ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Nox

Nox

Noxiuz

yamAUchi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:10:
[...]

Heb je eventueel een router erachter met QoS/WAN traffic shaping? Ik had met mijn d-link 655 dat ie de upstream ging bepalen bij het connecten en als deze laag werd bepaald hield ie zeg netjes aan die snelheid, manual override hielp met het ophogen van de uploadsnelheid iig, misschien dat er zoiets actief is?
Ook zonder router precies hetzelfde probleem...

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Pierre_nr1
JaJoah schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:00:
[...]

Multithreaded = met meer dan 1 draadje tegelijkertijd downloaden. Bv, bij Eweka mag je met 8 draadjes tegelijkertijd connected/downloaden ;)
Ik gebruik Hitnews, met 12 connecties. Maar heeft het Ubee modem daar problemen mee? Het Arris modem blijft namelijk continue op de maximale download(48mbit) binnenhalen, maar het Ubee modem valt terug tot ruim onder de maximale download limiet, tussen de 30 en 40mbit, hoger komt het niet. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

[...]

Ik heb gisteren ook mijn Ubee omgewisseld voor een Arris. De speedtests waren met het Ubee modem perfect, maar downloaden vanaf mijn nieuwssserver (Hitnews) kwamen niet boven de 35mbps. Maar, wat bedoel je dan precies met 'multi threaded'? Heeft het Ubee modem daar problemen mee, of zoiets?
Dat is gewoon traffic shaping aan de kant van ziggo. Heb meerdere testen gedaan via een vpn (poort 443) waar ik volle bak haal. Vervolgens connect ik naar meerdere ssl nieuws servers (via dezelfde poort) en je zit vast op ~30Mbit wat een beetje schommelt (die makkelijk 100+ Mbit halen in mijn bedrijfsomgeving) Traffic shaping gaat dus zo te zien op hostname, aangezien ik wel volle bak haal met een zeer onbekende nieuws aanbieder (alleen op uitnodiging) Erg jammer dat ze dit niet publiekelijk toegeven. Met een beetje testen is het relatief eenvoudig om dit te ontdekken, je moet er echter wel een beetje moeite voor doen.

• Defiance
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

barzi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:20:
Ik heb Alles in 1 Extra (tot 50Mbit) alleen haal ik steeds maar maximaal 32Mbit. Ik gebruik als router de WRT54GL en ik heb verbinding via de kabel. Ik vraag mij af of het voor mij mogelijk is om hogere downloadsnelheden te krijgen (upload zit meestal rond de 4).

Ik lees hier allerlei dingen over waardes in de modem etc. maar daar heb ik geen verstand van. Als ik een monteur bel, is het dan wel eens mogelijk om sneller internet te halen, of is dit toch echt mijn max (en waar ligt het dan aan)? Bij ADSL weet ik dat het met de afstand tot de centrale te maken heeft, maar volgens mij heeft kabel dit probleem niet.
Zie mijn post een paar paginas terug, zelfde problemen, dat kun je proberen.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets gemerkt heb van 'traffic shaping' bij Ziggo en ik download toch redelijk veel uit nieuwsgroepen. Maar downloaden via SSL is in de regel iets langzamer dan zonder SSL.
Dat is gewoon traffic shaping aan de kant van ziggo. Heb meerdere testen gedaan via een vpn (poort 443) waar ik volle bak haal. Vervolgens connect ik naar meerdere ssl nieuws servers (via dezelfde poort) en je zit vast op ~30Mbit wat een beetje schommelt (die makkelijk 100+ Mbit halen in mijn bedrijfsomgeving) Traffic shaping gaat dus zo te zien op hostname, aangezien ik wel volle bak haal met een zeer onbekende nieuws aanbieder (alleen op uitnodiging) Erg jammer dat ze dit niet publiekelijk toegeven. Met een beetje testen is het relatief eenvoudig om dit te ontdekken, je moet er echter wel een beetje moeite voor doen.

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Alfisti schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:20:

*KNIP*

Vandaag Ziggo gebeld wat betreft de defecte splitter ........... en dinsdag a.s. komt er een monteur mijn splitter omruilen 8)7 Het moet ook geld kosten ook he :')

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Dit verhaal klopt wel, ook netjes en helder :)

Netjes, maar daar is ook alles mee gezegt want voor 40 mbit vind ik het ook geen wow factor hebben :)
3 db meer noise op je RF lijn en je haalt geen 40 mbit meer en zeker niet in full-duplex.

Arris is een goed modem en zelf heb ik er ook een en ben er erg over te spreken.

Omdat ik alles afkoppel omdat heel mijn werkhoek op een grote doos zit aangesloten verspil ik geen sluipstroom. Het nadeel van de Surfboard serie was dat bij het aankoppelen van het geheel de modem zeker 3 minuten nodig had voor up state en soms nog wel langer. Router is bijna instant gereed zo snel.
Sinds de vervanging met een Arris modem is dat een ander verhaal en deze is ten eerste in 15 seconden in up state en mijn systeem heeft 40 seconden nodig voor de ready state vanaf inpluggen, dus Arris is veel beter in het vinden van de frequency threshold. Dus na 40 seconden ben ik on-line en met Surfboard kon je mooi wachten.

Verder geen klachten en de helpdesk is een populaire baan voor arbeidsbereaus die zijn bezet door een overlading aan MBOérs dat je wel goed mans moet zijn om een probleem goed op te lossen en na 1 minuut besluiten ze me door te verbinden naar de technische dienst en die begrijpt tenminste het punt. Echt :X

Niets tegen MBOérs dus want het is aan Ziggo zelf om hun personeel beter te trainen, dus.

Helpdesk is onder niveau, maar een wat betere trainee zou beter moeten weten. Als ik zie dat de RF signalen niet goed zijn weten ze al niet waar ik het over heb en nee, ik hoef Windows niet opnieuw te installeren.

PS: In BIOS de 'last power state' op 'on' zetten ;) Floept alles meteen aan, erg handig.
Powerknop op de systeemkast hoef je niet in te drukken. Bij het aankoppelen van elektra start het systeem meteen op. Slaapstand kun je vergeten, maar hibernation is er wel geschikt voor :)
Alfisti schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:55:
[...]

Vandaag Ziggo gebeld wat betreft de defecte splitter ........... en dinsdag a.s. komt er een monteur mijn splitter omruilen 8)7 Het moet ook geld kosten ook he :')
Lekkere optimist :P

Die defecte splitter die ze komen halen kost je niets en die splitter wordt gerepareerd in alle rust en weer gegeven aan de volgende met een defecte splitter. Wat is het punt nu?
Dit werk tenminste klantvriendelijk en efficiënt, dat is toch prima? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 22:39 ]

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 13:27
Ik heb al een 2 maanden Ai1 Plus en eerste werkte het voor geen meter.
Modem viel steeds weg stekker er uit en coax even ontkoppelen en hij had daarna meteen weer verbinding.
Heb het modem meteen bij binnekomst van de coax staan, 5meter na de splitter heb ik een 5 way splitter naar tv computer stereo en had ik er op 1 een afsluit weerstand zitten en daar was blijkbaar mijn modem het niet mee eens, na ik die had verwijderd was de verbinding maar 1 keer uit gevallen in een week tijd.

Helpdesk heeft gezegt/geadviseerd:
- kabel naar de modem verwisselen
- nieuwe splitter ertussen gezet
- modem logt nooit ziggo zelf (intern probleem)
- probleem moest bij mij thuis zitten

Mijn download snelheid is : bij newsleecher max 1,44 MB/s
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/573087391.png

wat betekend ''Total Uncorrectable Codewords'' en kloppen deze waarden in mijn moden (motorola):

Cable Modem Operation Value
Standby Mode OFF
Current Time and Date Sep 23 2009 22:01:40
System Up Time 3 days 9h:43m:9s

Downstream Value
Frequency 252000000 Hz
Signal to Noise Ratio 39 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level 0 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 52000000 Hz
Ranging Service ID 480
Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 47 dBmV
Upstream Modulation [4] QPSK
[2] 16QAM

Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 1009483288
Total Correctable Codewords 1941
Total Uncorrectable Codewords 6198

[ Voor 6% gewijzigd door Langhe op 23-09-2009 23:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:54:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets gemerkt heb van 'traffic shaping' bij Ziggo en ik download toch redelijk veel uit nieuwsgroepen. Maar downloaden via SSL is in de regel iets langzamer dan zonder SSL.

[...]
Het lijkt met name te gebeuren in oud casema gebied, waar zich veel aansluitingen bevinden. Opzich wel begrijpelijk. UPC deed het al, en KPN knijpt vaak de totale verbinding. Scheelt een hoop dataverkeer, wat weer een hoop geld kost. Vind het alleen zo flauw dat ze het zo stellig tegenspreken, terwijl iedereen met enige kennis op netwerkgebied eenvoudig het tegendeel kan bewijzen.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Laat ik als eerste even zeggen dat mijn ervaringen totaal geen garantie bieden voor anderen. Dus als iemand het idee heeft dat zijn situatie gelijk is aan die van mij dan zou dat best kunnen, maar er kunnen tal van andere redenen zijn waardoor het er op lijkt, maar niet identiek is.

Voor zover mijn disclaimer :)
[...]
Toen ik het Ubee modem net had en ik de speedtest deed (speedtest.ziggo.nl) haalde ik netjes 48mbit. Netjes genoeg voor een 50mbit lijn vond ik zelf. Totdat ik bijv Newsleecher aanzette en met 10 threads (10 verschillende connecties) wilde downloaden. De snelheid stortte in en de pingtijden vlogen omhoog. Hierdoor was tegelijkertijd surfen totaal onmogelijk geworden.

Met een simpele test van een 1000mb.bin via FTP van een van de Unix distro sites te halen in nederland kwam ik er achter dat singlethreaded downloads geen problemen hadden. Ik haalde daarmee ook weer netjes de hoge snelheden (omgerekend iets van 45mbit als ik het me goed herinner).

Zet ik vervolgens weer newsleecher aan, dan haal ik het bij lange na niet. Het leek er dus heel erg op dat het Ubee modem, in mijn geval, niet lekker omgaat met meerdere connecties. Het probleem was niet eens zo zeer de lagere snelheid, maar wel dat surfen naast het downloaden zo goed als onmogelijk was. Daar kwam ook nog eens bij dat de topsnelheid fluctueerde van tijdstip tot tijdstip en ik daardoor de server ook niet kon instellen om verkeer te shapen (hoe kies je een uitgangspunt als die variabel is?). En simpelweg QoS toepassen had ook geen invloed.

Dit deed mij geloven dat er meer aan de hand was dan een simpel foutje.

Middels een test (met goedkeuring van Ziggo) heb ik een Arris modem via een vriend van me geleend voor een avond en gekeken wat het resultaat van dat modem was. Hieruit bleek dat via het Arris modem ik wél een stuk hogere snelheden haal. En dat de ping tijden veeel en veel lager liggen (<100ms tegen 500 - 1500ms).

Dit in combinatie met het feit dat de verbinding er zeer regelmatig uit viel heeft er toe geleid dat ik een Arris modem als vervanging toegestuurd heb gekregen. Of ook het feit dat ik een zakelijke klant ben er mee temaken heeft gehad weet ik niet. Het ZZ3 heeft officieel geen 'uptime garantie'.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:19:
[...]

Het is, uiteraard weer in mijn geval, duidelijk géén traffic shaping. De snelheden zijn ook laag indien er gebruik wordt gemaakt van SSL verbindingen. Ook verkeer routeren over een andere poort bood geen verhoogde snelheid. Zoals in mn stuk hierboven vermeld is het duidelijk geen shaping van de kant van Ziggo. Als dat wel zo zou zijn dan hebben ze het BIJZONDER slecht geimplementeerd!
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:34:
[...]

Het lijkt met name te gebeuren in oud casema gebied, waar zich veel aansluitingen bevinden. Opzich wel begrijpelijk. UPC deed het al, en KPN knijpt vaak de totale verbinding. Scheelt een hoop dataverkeer, wat weer een hoop geld kost. Vind het alleen zo flauw dat ze het zo stellig tegenspreken, terwijl iedereen met enige kennis op netwerkgebied eenvoudig het tegendeel kan bewijzen.
Ik zit zelf ook in het oud casema gebied (Delft). En het valt mij wel op dat mijn lijn niet identiek is zoals bij degene van wie ik het Arris modem had geleend. Hij haalt, bijv met newsleecher, strak 5.6mbyte/s, één rechte lijn. Terwijl hij bij mij fluctueerd tussen de 4.8 en 5.3mbyte/s. Deze fluctuaties lijken mij wel een gevolg te kunnen zijn van een enigszins overbelast netwerk.

Ook viel mij op dat als je de Upstream/Downstream info's die de meeste mensen posten vergelijkt, dat er toch nog wel wat veschillen in zitten. Niet alleen een verschil in s/n, en sterkte, maar ook (zo leek het) in gebruikte techniek (channel type). Ik denk dan ook dat er gewoonweg grove verschillen in het ziggo netwerk zitten (wat niet anders kan, als je zo'n groot gebied hebt en bent ontstaan uit meerdere kleinere bedrijven) dat het gewoonweg niet anders kan dan dat er verschil zit tussen wat er bij de een gebeurt en wat bij de ander gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxxMark op 24-09-2009 01:00 . Reden: Extra toelichting ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• TFHfony
  • Laatst online: 22:42

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Wat een nonsense... Ziggo doet ook in het oude Casema gebied waar ik zit niet aan traffic shaping. Van meerdere betaalde newsservers (ook de gangbare) haal ik hier netjes 50mbit/sec, op elk moment van de dag/avond/nacht.
Gezien het aantal klanten van Ziggo, had dit hele forum dan wel vol gestaan met klachten. De enkele klachten die hier staan, zijn achteraf telkens terug te leiden op gebrekkige hardware (routers) of problemen/drukte bij de usenet provider.
Kortom: Nogal voorbarige conclusie. Maar: Als je zo zeker weet dat je gelijk hebt, neem even contact op met de consumentenbond, die nu met hetzelfde verhaal bezig is met UPC. Die nemen dan met liefde en plezier dit verhaal gelijk even mee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Marvie
  • Laatst online: 01-11 16:02

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Ubee modem, alleen wacht ik nu al 2 weken op een 2e lijns helpdesk telefoontje en ze willen eerder geen modem sturen....

Ik heb al meerdere keren gebelt en gevraagd mij een Arris modem te sturen aangezien ik die al heb gehad en toen geen problemen had, maar helaas moet wachten op 2e lijns :(

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen wel een Arris te krijgen als ik vragen mag?

Denk dat ik toch maar weer eens ga bellen en aangeef niet meer op de 2e lijns te willen wachten maar een Arris modem wil.

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:08:

A) Ik kan het afgeschreven geld zo laten, wachten op het nieuwe modem (voor hetzelfde geld pas over 2 maanden) en hopen dat er idd. een creditering plaats vindt achteraf.

B ) Ik laat het bedrag nu storneren en eis dat ze eerst alles opleveren voordat ik een aangepaste (gecrediteerde) rekening betaal.

Wat denken jullie?
Storneren! Werkt volgens mijn vader het best bij Zigoo. Leuk voordeeltje is dat je dan een mailtje krijgt waarin ook een telefoonnummer staat waar je geen 10ct per minuut voor hoeft te betalen (is een gewoon nr ergens in Leeuwarden geloof ik)

• Ghost81
  • Laatst online: 23:06
TFHfony schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:30:
[...]

Wat een nonsense... Ziggo doet ook in het oude Casema gebied waar ik zit niet aan traffic shaping. Van meerdere betaalde newsservers (ook de gangbare) haal ik hier netjes 50mbit/sec, op elk moment van de dag/avond/nacht.
Gezien het aantal klanten van Ziggo, had dit hele forum dan wel vol gestaan met klachten. De enkele klachten die hier staan, zijn achteraf telkens terug te leiden op gebrekkige hardware (routers) of problemen/drukte bij de usenet provider.
Kortom: Nogal voorbarige conclusie. Maar: Als je zo zeker weet dat je gelijk hebt, neem even contact op met de consumentenbond, die nu met hetzelfde verhaal bezig is met UPC. Die nemen dan met liefde en plezier dit verhaal gelijk even mee.
En welk modem heb jij? Het lijkt er op dat mensen met een Ubee modem problemen kunnen hebben en die met een Arris modem niet.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Ook ik ben het niet eens met die opmerking.
Als ik via Eweka bij nieuwsgroepen download dan haal ik max 40MBit via zowel SSL als op poort 119 (soms 50MBit, maar dat ligt aan het tijdstip). Als ik echter via GigaNews download (SSL en non-SSL) haal ik 5500KB per seconde en dat is gewoon heel goed. En deze snelheden haal ik op vrijwel ieder tijdstip van de dag.

http://www.deyterra.com

• TFHfony
  • Laatst online: 22:42

TFHfony

Professional Weirdo

Ghost81 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:59:
[...]
En welk modem heb jij? Het lijkt er op dat mensen met een Ubee modem problemen kunnen hebben en die met een Arris modem niet.
Dat kan heel goed kloppen: Ik heb een Arris modem welke inderdaad prima zijn werk doet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Volgens mij ben ik de enige hier met een Ubee en nog zonder problemen ;) *afkloppen*

Haal met Eweka rond de 4200kb. Maar ik denk dat ik wellicht niet 100% haal omdat ik op 12 hoog woon en wellicht de infrastructuur niet helemaal perfect is ?
Bij speedtest.net haal ik trouwens wel gewoon 48 mbit

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
dapluiz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:24:
Volgens mij ben ik de enige hier met een Ubee en nog zonder problemen ;) *afkloppen*

Haal met Eweka rond de 4200kb. Maar ik denk dat ik wellicht niet 100% haal omdat ik op 12 hoog woon en wellicht de infrastructuur niet helemaal perfect is ?
Bij speedtest.net haal ik trouwens wel gewoon 48 mbit
Eweka is max 40mbit.

Veel mensen beschuldigen Ziggo trouwens van Traffic Shaping. Maar hebben jullie weleens nagedacht dat Usenet providers dat net zo goed kunnen toepassen? Dat die net zo goed om 20.00 mensen kunnen beperken in hun snelheid. In korte tijd zijn heel veel mensen van 20mbit naar 50 tot 120mbit gegaan. Ook die providers hebben netwerk beperkingen die ze eerst zullen moeten oplossen door het uitbreiden van capaciteit. Ik haal met Ziggo nu al een maand op elk moment van de dag de maximale snelheden. Ik geloof er dan ook echt niet in dat ze aan Traffic Shaping doen. En als ze er wel aan doen dan is het misschien bij mensen die een paar Terabyte downloaden per maand en het netwerk overmatig belasten.

[ Voor 44% gewijzigd door sohus op 24-09-2009 09:56 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Net mijn factuur online eens bekeken, volgens mij wordt het tijd om iets anders te verzinnen voor het bellen :+

Vooral naar mobiel bellen, wat is dan het beste alternatief?
Een mobiel abo nemen met een bundel of kan het veel goedkoper via een VoiP provider ?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Marvie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:35:
[...]

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen wel een Arris te krijgen als ik vragen mag?

Denk dat ik toch maar weer eens ga bellen en aangeef niet meer op de 2e lijns te willen wachten maar een Arris modem wil.
Ik denk dat het grootste verschil is dat ik de zakelijke helpdesk kan bellen (uiteraard als zakelijke klant). Ik merk sowieso al dat dat een hele verademing is. Snelle geholpen worden, beter begrepen worden.

Misschien geluk. Misschien dat het een combinatie was van beiden.

Als jij, net als ik, ook weg vallende verbindingen heb, dan zou ik als ik jou was daar ook wat meer focus op leggen. Bij mij was het ook zo dat zodra er een beetje traffic overheen ging, dat de lijn dusdanig dicht zat dat normaal surfen en email binnen halen extreem traag werd. Dus dat je lijn gewoonweg weg valt en als het werkt het onwerkbaar is.

Mocht dat dan niet werken, dan zou ik vragen waar je heen kunt met je officiele klachten. En daarna een klachten brief sturen. Ze hebben een officieel klachtencentrum werken die klachten (duh 8)7) afhandelt. Ga er maar van uit dat je (na schriftelijke schrijven) binnen 2 weken reactie hebt.

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Goed aangezien de Ziggo helpdesk gisteravond niet te bereiken was en ik net weer 15 minuten aan de lijn heb gehangen en vervolgens werd verbroken vraag ik het hier maar.

Waarom heb ik een nieuwe modem gekregen en een mail waarin staat dat ik van 50mb gebruik kan gaan maken met deze modem?
Ik heb een Internet Plus abo. van nu 20mb/s

Communicatie van Ziggo blijft slecht (ik hou het netjes). Ik hoop echt dat dit bij XMS beter gaat worden.

43% of all statistics are worthless.

• Bullet NL
Nowa schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:59:
Goed aangezien de Ziggo helpdesk gisteravond niet te bereiken was en ik net weer 15 minuten aan de lijn heb gehangen en vervolgens werd verbroken vraag ik het hier maar.

Waarom heb ik een nieuwe modem gekregen en een mail waarin staat dat ik van 50mb gebruik kan gaan maken met deze modem?
Ik heb een Internet Plus abo. van nu 20mb/s

Communicatie van Ziggo blijft slecht (ik hou het netjes). Ik hoop echt dat dit bij XMS beter gaat worden.
Wat voor modem heb je gekregen?
En wat voor abonnement geeft Ziggo aan wanneer jij op mijn.ziggo.nl inlogt?
Het lijkt er op dat jij in de systemen van Ziggo een Alles in 1 Extra klant bent...
Wat zijn je maandelijkse abonnement kosten?

• Bullet NL
hjs schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:52:
Net mijn factuur online eens bekeken, volgens mij wordt het tijd om iets anders te verzinnen voor het bellen :+

Vooral naar mobiel bellen, wat is dan het beste alternatief?
Een mobiel abo nemen met een bundel of kan het veel goedkoper via een VoiP provider ?
Mobiel bellen is het goedkoopste van Mobiel naar Mobiel evt met een belbundel en/of vriendenvoordeel (goedkoper bellen naar 3 to 10 06-nummers)

Van vast naar mobiel bellen is altijd relatief duur... Voip is ook een optie, heb daar beperkte ervaring mee...... Ik ga toch liever voor een goede telco... denk aan Vodafone Mobiel oid....

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Bullet NL schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:27:
[...]

Wat voor modem heb je gekregen?
En wat voor abonnement geeft Ziggo aan wanneer jij op mijn.ziggo.nl inlogt?
Het lijkt er op dat jij in de systemen van Ziggo een Alles in 1 Extra klant bent...
Wat zijn je maandelijkse abonnement kosten?
Ik heb net gekeken en ben echt een Plus klant dus 20mb. Het is een Ubee modem EVM3200.

43% of all statistics are worthless.

• Pierre_nr1
Ghost81 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:59:
[...]
Als je alles goed hebt nagelezen is dat de enige juiste conclusie. Ik heb een Arris, en ik heb een Ubee. Met de Ubee lage schommenlende snelheid van de downloads van mijn nieuwsserver, met het Arris een constante snelle download. Daarom was mijn vraag ook of meerdere mensen dat probleem herkenden en zich in mijn conclusie kunnen vinden dat het aan het Ubee modem ligt. Ik woon trouwens ook in het oude Casema gebied rondom Den Haag.

Verwijderd

Wanneer beginnen we met het grote XS4ALL topic of met een Tele2 topic.

Je bent niet verplicht om Ziggo te nemen en als het echt zo bud is kun je binnen de maand overstappen en als Ziggo maar genoeg klanten verliest gaan ze misschien wel nadenken, maar een mens moet nu eenmaal eerst voelen voordat hij er besef van heeft :)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:25:
[...]

Als je alles goed hebt nagelezen is dat de enige juiste conclusie. Ik heb een Arris, en ik heb een Ubee. Met de Ubee lage schommenlende snelheid van de downloads van mijn nieuwsserver, met het Arris een constante snelle download. Daarom was mijn vraag ook of meerdere mensen dat probleem herkenden en zich in mijn conclusie kunnen vinden dat het aan het Ubee modem ligt. Ik woon trouwens ook in het oude Casema gebied rondom Den Haag.
Moet ook zeggen dat mijn Ubee modem mij een minder strakke verbinding geeft dan het standaard Motorola modem, mijn broertje heeft een Arris en haalf tot 4,5 Mb bij Eweka (Echt de max daar dus) en ik haal bij XSNews maar iets van 3MB terwijl die geen snelheidslimiet heeft.... Speedtest geeft iets van 43Mb aan qua downloadsnelheid dus het moet gewoon sneller kunnen gaan bij XSNews dan nu...

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Langhe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:17:
wat betekend ''Total Uncorrectable Codewords'' en kloppen deze waarden in mijn moden (motorola):

Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 1009483288
Total Correctable Codewords 1941
Total Uncorrectable Codewords 6198
Niets om je zorgen over te maken, zeker niet bij dit aantal Unerrored Codewords. Pas als deze tijdens downloaden omhoog spuit, is er reden tot paniek. (Signaalprobleem, defecte AOP, etc).

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen pas AIE Extra klant, met een Ubee modem. Woon ook in het oude Casema gebied, omgeving Den Haag.

Met speedtest/1000mb test bestand gewoon de 'volle' snelheid, 48mb. De pingtijden naar het modem blijven dan ook netjes. Echter bij het downloaden met meerdere threads uit de binaries gaat het mis. Snelheid is dan gemiddeld 2,5MB/s. De pingtijden worden gigantisch hoog, variërend van 200 tot 600ms, hoe meer threads hoe slechter.

Ook heb ik in die paar dagen al meerdere malen meegemaakt dat de verbinding voor +/- 30s wegvalt. Het maakt hierbij niet uit of ik het usenet gebruik.

Ziggo de situatie uitgelegd en ik wordt als het goed is teruggebeld ( :X ).

Heeft alle schijn van een firmware probleem, is er al iets bekend over een update?

• Gadgeteer
Gurneyhck schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:08:
Tot gisteren redelijk tevreden over ziggo geweest. Alleen is daar vandaag abrupt verandering in gekomen.
Mijn verhaal:

Ik heb ziggo alles-in-1 extra aangevraagd met opleverdatum 28-07, met hierbij een HD-decoder. Op 28-07 is er netjes een (gratis) monteur langs gekomen die alles installeerde, helaas wel met het oude modem. In de tussentijd had ik ook al de smartcard ontvangen maar nog niet de hd-decoder. Installatie ging allemaal prima, netjes internet en telefoon. In de maand augustus 2-3x gebeld waar de hd-decoder bleef, "binnen 2 weken" was elke keer het antwoord. Om een lang verhaal kort te maken, kleine 2 weken geleden ontving ik de decoder eindelijk. Mijlpaal 1 bereikt! _/-\o_
Nu het nieuwe modem nog... Dit heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen.
Nu is het zo dat ik in augustus maar de 16euro zoveel moest betalen ipv 65euro, dit was ook het geval voor de maand september. Dus ik dacht, prima zolang ze die decoder en/of modem niet afleveren is de bestelling niet afgehandeld en dus betaal ik nog niet het volledige bedrag. Nu heb ik vandaag een factuur voorgeschoteld gekregen waarbij ik met terugwerkende kracht even die 65euro per maand mag gaan betalen voor de afgelopen 2.5 maanden en de volgende maand. Terwijl ik dus eigenlijk vanwege het gebrekkige modem mijn beloofde internetsnelheid niet haal en dus feitelijk op alles-in-1 plus zit.

Als je alles optelt, dan komt het er op neer dat ik circa 50euro teveel betaal tot op heden. Niet een megabedrag, maar het gaat me nog meer om het principe eigenlijk.
Dus ik net gebeld naar ziggo, lang verhaal... komt er op neer dat er eventueel een creditering mogelijk is, dit moet ik schriftelijk of per e-mail doen. Alleen kan dit pas nadat het nieuwe modem is afgeleverd 8)7

Wat denken jullie?
Komt me bekend voor....

Ik heb afgelopen zondag AiO aangevraagd (de 20MB variant) Ik had al internet Z1 en digi tv van Ziggo.
Vandaag gebeld dat de HD decoder (samsung 380) was afgeleverd, inclusief brief met mijn telefoonnummer en de mededeling dat het abo morgen ingaat.... ik heb echter een oud modem zonder telefoonaansluiting en tijdens aanvragen werd me verteld dat ik een nieuw modem zou krijgen... niet dus.

Ik zal vanavond bellen (kreeg net bandje dat hun nummer tijdelijk buiten gebruik is).

Wordt vervolgd...

• rusman
Afgelopen zondag AIE aangevraagd. Kreeg dinsdag meteen al een brief met activatie codes en bevestiging. Vandaag is ook het installatie pakket aangekomen, met daarin het Ubee modem. Ik lees hier nogal slechte verhalen van het modem icm met usenet downloads. Is het echt zo erg? Of zijn dit maar een paar gevallen? Ik download namelijk regelmatig van usenet en wil toch wel een goede snelheid hebben.

Verder vroeg ik mij af of de lijn al geschikt is voor het internet. Ik heb aangegeven dat het abbonement pas vanaf 1-11 ingaat, maar zou hij hiervoor al werken?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

rusman schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:37:
Afgelopen zondag AIE aangevraagd. Kreeg dinsdag meteen al een brief met activatie codes en bevestiging. Vandaag is ook het installatie pakket aangekomen, met daarin het Ubee modem. Ik lees hier nogal slechte verhalen van het modem icm met usenet downloads. Is het echt zo erg? Of zijn dit maar een paar gevallen? Ik download namelijk regelmatig van usenet en wil toch wel een goede snelheid hebben.

Verder vroeg ik mij af of de lijn al geschikt is voor het internet. Ik heb aangegeven dat het abbonement pas vanaf 1-11 ingaat, maar zou hij hiervoor al werken?
Gewoon proberen aan te sluiten en te activeren, ik kon hem een aantal dagen eerder al activeren en mijn broertje een paar weken. Het abonnement zal dan wel gelijk in gaan volgens mij. (?) Ben benieuwd wat je ervaringen met het Ubee modem zijn, ben er zelf nog niet super enthousiast over i.v.m een Arris modem zoals mijn broertje heeft...

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 11:18

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier is de monteur nu langs geweest vanmiddag, Heeft 3 modems geprobeerd (ubee en arris) maar de moden kan de upstream niet locken. Ongeveer 1,5 uur aan het wachten geweest tot alle frequenties voorbij waren gekomen en daarna is hij weer gegaan.

Vervolgens meting gedaan op de kabel en die was blijkbaar goed rf, microvolt en SNR. SNR-waarde zit steeds rond de 38 en boven de 32 zou het moeten werken. Zit weer op de oude docsis2 modem iig...

Monteur maakt een 'vervolgtaak' aan en ergens de komende weken zullen we als het goed is meer horen.

Weten jullie zo welke frequentie jullie zitten of maakt dat niet uit? Hij sloeg er hier nl. een aantal over zei de monteur.

Alleen deze downstream pakt hij hier steeds, maar verder niks.. :/
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000Hz 0.1 dBmV 39.6 dBmV

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-09-2009 18:47 ]

Verwijderd

Floris-K schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:05:
Hier is de monteur nu langs geweest vanmiddag, Heeft 3 modems geprobeerd (ubee en arris) maar de moden kan de upstream niet locken. Ongeveer 1,5 uur aan het wachten geweest tot alle frequenties voorbij waren gekomen en daarna is hij weer gegaan.

Vervolgens meting gedaan op de kabel en die was blijkbaar goed rf, microvolt en SNR. SNR-waarde zit steeds rond de 38 en boven de 32 zou het moeten werken. Zit weer op de oude docsis2 modem iig...

Monteur maakt een 'vervolgtaak' aan en ergens de komende weken zullen we als het goed is meer horen.

Weten jullie zo welke frequentie jullie zitten of maakt dat niet uit? Hij sloeg er hier nl. een aantal over zei de monteur.

Alleen deze downstream pakt hij hier steeds, maar verder niks.. :/

1 Locked QAM256 228000000 Hz 0.1 dBmV 39.6 dBmV
Zal even voor je kijken :)

Europian PAL I/B/G
Upstream channel 4
Frequentie is 332 MHz exact

Signaal 35,8 db signal to noise
En -10.1 dbmV(1)

39.6 dbmV is niet in orde en verklaart heel je probleem! Licht de monteur hier over in.

Vaak is dit te wijten een een kabel die niet helemaal lekker meer is en je hebt geen zicht op de kabellassen in de switch.

PS: Dit toch niet alleen maar een klaagtopic?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 17:14 ]

• sander817

sander817

modem gerest, krijg nu wel ene ip:
http://www.streamservice.nl/1000mb.bin
average speed: 2.95MB/s

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2409/2000/speed.io.png

• Nox

Nox

Noxiuz

sander817 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:37:
[...]

modem gerest, krijg nu wel ene ip:
http://www.streamservice.nl/1000mb.bin
average speed: 2.95MB/s

[afbeelding]
Je zou tussen de 5700 en 6200 ongeveer moeten halen.

Hier overigens nog steeds de hele tijd time-outs.. :( Ik ga ziggo maar weer opbellen.

• Pierre_nr1
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:32:
[...]

Moet ook zeggen dat mijn Ubee modem mij een minder strakke verbinding geeft dan het standaard Motorola modem, mijn broertje heeft een Arris en haalf tot 4,5 Mb bij Eweka (Echt de max daar dus) en ik haal bij XSNews maar iets van 3MB terwijl die geen snelheidslimiet heeft.... Speedtest geeft iets van 43Mb aan qua downloadsnelheid dus het moet gewoon sneller kunnen gaan bij XSNews dan nu...
Ik heb XSnews en Hitnews, met het Arris modem haal ik een constante 48mbit, en met het Ubee modem tussen de 25mbit en 35mbit. Het probleem zit echt in het Ubee modem. Een nieuwe firmware zou het wellicht op kunnen lossen, maar is helaas niets over bekend.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:11:
[...]

PS: Dit toch niet alleen maar een klaagtopic?
Dank je wel ! :D
Heb iig nu 2 Ubee modems liggen en 1 Arris modem. Koppel vanavond eens de Arris een hele nacht aan de kabel en zie het morgenochtend wel.

Ben altijd een erg tevreden klant van Ziggo en @!home geweest hoor.. Echt super tevreden ! Alleen die upgrade verloopt zo moeizaam en wekt soms wat frustraties op net als de monteur van vanmiddag.

• Pierre_nr1
RambOo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen pas AIE Extra klant, met een Ubee modem. Woon ook in het oude Casema gebied, omgeving Den Haag.

Met speedtest/1000mb test bestand gewoon de 'volle' snelheid, 48mb. De pingtijden naar het modem blijven dan ook netjes. Echter bij het downloaden met meerdere threads uit de binaries gaat het mis. Snelheid is dan gemiddeld 2,5MB/s. De pingtijden worden gigantisch hoog, variërend van 200 tot 600ms, hoe meer threads hoe slechter.

Ook heb ik in die paar dagen al meerdere malen meegemaakt dat de verbinding voor +/- 30s wegvalt. Het maakt hierbij niet uit of ik het usenet gebruik.

Ziggo de situatie uitgelegd en ik wordt als het goed is teruggebeld ( :X ).

Heeft alle schijn van een firmware probleem, is er al iets bekend over een update?
Ik herken het, heb precies hetzelfde met het Ubee modem, het Arris modem doet het gelukkig een stuk beter. Het Ubee modem schijnt het niet echt lekker te doen in het oude Casema gebied rrondom Den Haag.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Floris-K schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:45:
[...]

Dank je wel ! :D
Heb iig nu 2 Ubee modems liggen en 1 Arris modem. Koppel vanavond eens de Arris een hele nacht aan de kabel en zie het morgenochtend wel.

Ben altijd een erg tevreden klant van Ziggo en @!home geweest hoor.. Echt super tevreden ! Alleen die upgrade verloopt zo moeizaam en wekt soms wat frustraties op net als de monteur van vanmiddag.
Resulteert dit in dat als je em aan zet het DS lampje gaat knipperen (naast het pwr lampje) en blijft knipperen, en vervolgens weer opnieuw begint? Als dat zo is had ik dat ook. Een paar keer de power er uit halen, 10 sec wachten, en er weer in doen zou wel eens kunnen helpen.

Baat het niet dan schaad het niet ;)

Gold trouwens alleen voor het Arris modem, Ubee heeft bij mij wel altijd direct gepakt.

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
NoxiuZ schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:43:
[...]
Je zou tussen de 5700 en 6200 ongeveer moeten halen.
:?

5700 is het maximum van wat ik haal en van wat ik hier de afgelopen maanden voorbij heb zien komen.

Kun je een download strak op 5700 houden, dan is dat al héél netjes en mag je je handjes dichtknijpen ...

Verwijderd

Hier (ook) een probleem met de snelheid heb sinds gister de 50MB snelheid maar op de computers die ik hier thuis heb haal ik de snelheid niet, ik haal met geluk ongeveer 43mb en dat is nog niet het ergst want hij is ook heel erg langzaam met pagina's openen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het Ubee modem en een Linksys WRT120N router maar ik maak geen gebruik van wireless.

Ik heb gelezen dat de modempagina 192.168.100.1 is maar die kan ik niet bereiken

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2409/6166/speed.io.png

En een paar tellen later

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/573805439.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 19:19 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Is een Ziggo smartcard ook te gebruiken op een ander adres als je eigen?

Mijn schoonouders wonen namelijk in een beheerders woning van een soort vakantiepark/hotel.
Dit park staat al een mooi eind in de bos, en volgens mij daardoor ook redelijk ver van een Ziggo verdeelstation.
Als het signaal bij het park binnenkomt, word het gesplitst voor de huisjes en kamers. Ook mijn schoonouders tv signaal komt hierweg. Doordat het gesplitst en versterkt word, is het signaal superslecht en het beeld op een hd-ready sony lcd om te huilen.

Doordat ze niet direct een abonnement bij de Ziggo hebben, maar het bij de huur van hun huis inzit kunnen ze dus geen smartcard registreren. Nu heb ik thuis 2 tv's, en dus 2 smartcards geregistreerd. Zou het problemen opleveren als ik nog een decoder + smartcard ophaal, deze dan registreer en hem dan bij mijn schoonouders aansluit?

Scoor ik daar ook eens punten :+

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Pierre_nr1
Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar de woonplaats van de mensen hier die lage downloads van (pay)- nieuwsservers met het Ubee modem hebben (lees even terug....). Ik zie af en toe Den Haag en omgeving, ik woon zelf in Voorburg, en is het oude Casema gebied. Kan bijna geen toeval zijn, lijkt me.

• rusman
blitzkrieg schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:24:

Mijn schoonouders wonen namelijk in een beheerders woning van een soort vakantiepark/hotel.
Dit park staat al een mooi eind in de bos, en volgens mij daardoor ook redelijk ver van een Ziggo verdeelstation.
Als het signaal bij het park binnenkomt, word het gesplitst voor de huisjes en kamers. Ook mijn schoonouders tv signaal komt hierweg. Doordat het gesplitst en versterkt word, is het signaal superslecht en het beeld op een hd-ready sony lcd om te huilen.

Doordat ze niet direct een abonnement bij de Ziggo hebben, maar het bij de huur van hun huis inzit kunnen ze dus geen smartcard registreren. Nu heb ik thuis 2 tv's, en dus 2 smartcards geregistreerd. Zou het problemen opleveren als ik nog een decoder + smartcard ophaal, deze dan registreer en hem dan bij mijn schoonouders aansluit?

Volgens mij moet het niet uitmaken waar je de smartcard plaats. Wel moet je natuurlijk de juiste frequenties instellen.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MaxxMark schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:09:
[...]
Resulteert dit in dat als je em aan zet het DS lampje gaat knipperen (naast het pwr lampje) en blijft knipperen, en vervolgens weer opnieuw begint? Als dat zo is had ik dat ook. Een paar keer de power er uit halen, 10 sec wachten, en er weer in doen zou wel eens kunnen helpen.

Baat het niet dan schaad het niet ;)

Gold trouwens alleen voor het Arris modem, Ubee heeft bij mij wel altijd direct gepakt.
DS lampje gaat knipperen. Modem vindt 1 frequentie en locked deze.
US lampje gaat knipperen. Modem vind een frequentie, maar kan niet locken.

DS lampje gaat weer knipperen en zoekt een andere DS frequentie om daar de US frequentie van te kunnen controleren.

Dit proces herhaalt zich constant. De UpStream ligt dus steeds dwars.

• Marvie
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:26:
Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar de woonplaats van de mensen hier die lage downloads van (pay)- nieuwsservers met het Ubee modem hebben (lees even terug....). Ik zie af en toe Den Haag en omgeving, ik woon zelf in Voorburg, en is het oude Casema gebied. Kan bijna geen toeval zijn, lijkt me.
Hier ook Ubee problemen in Roelofarendsveen (oud Casema gebied)

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Marvie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:18:
[...]

Hier ook Ubee problemen in Roelofarendsveen (oud Casema gebied)
Ook in Delft, ook oud Casema gebied.. Hoe hebben jullie die Arris modem gekregen. Ik heb al een aantal keren gebeld dat de verbinding niet stabiel is en er vaak uitklapt. Elke keer wordt het doorgezet naar de 2e lijn maar hoor vervolgens helemaal niets.. Moet je gewoon vragen om een Arris ?

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:31
Sinds vandaag wegvallende verbinding, AIE met Arris modem.
Vanaf de aansluiting, drie maanden geleden ging het goed, maar nu valt de verbinding voor ongeveer een minuut regelmatig weg, Lampjes lijken te blijven branden.
Omgeving Gooi, oud casema gebied.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:28
blitzkrieg schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:24:

Als je maar in hetzelfde gebied blijft (Wat eerst Casema was blijvoorbeeld)
Is er niks aan de hand.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-11 20:39
Sinds gisteravond heel veel time-outs. Vanochtend lag de verbinding er helemaal uit, en komt na een aantal resetten ook niet meer UP. Alle lampjes branden wel gewoon, maar geen internet. Meer personen met zulke problemen(regio utrSinds gisteravond heel veel time-outs. Vanochtend lag de verbinding er helemaal uit, en komt na een aantal resetten ook niet meer UP. Alle lampjes branden wel gewoon, maar geen internet. Meer personen met zulke problemen(regio utrecht)

• Marvie
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:38:
[...]

Ook in Delft, ook oud Casema gebied.. Hoe hebben jullie die Arris modem gekregen. Ik heb al een aantal keren gebeld dat de verbinding niet stabiel is en er vaak uitklapt. Elke keer wordt het doorgezet naar de 2e lijn maar hoor vervolgens helemaal niets.. Moet je gewoon vragen om een Arris ?
Mijn melding is ook doorgezet naar de 2e lijn (2 weken geleden) en hoor ook niks.
Heb al een paar gebelt met de vraag een Arris modem op te sturen, maar krijg dan te horen eerst te moeten wachten op de 2e lijns.

Ga ze vandaag weer bellen dat ik nu lang genoeg heb gewacht op de 2e lijn en nu gewoon een nieuw Arris modem wil....

Iemand nog tips hoe dit af te dwingen :P

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Marvie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:35:
[...]

Mijn melding is ook doorgezet naar de 2e lijn (2 weken geleden) en hoor ook niks.
Heb al een paar gebelt met de vraag een Arris modem op te sturen, maar krijg dan te horen eerst te moeten wachten op de 2e lijns.

Ga ze vandaag weer bellen dat ik nu lang genoeg heb gewacht op de 2e lijn en nu gewoon een nieuw Arris modem wil....

Jemug 2 weken is wel erg lang. Zolang duurt het toch nog niet eens om een monteur te sturen? Ik zou iig 'dreigen' met niet betalen van je rekeningen, of 2 weken van het bedrag in te houden. Geen internet zoals beloofd is geen product afleveren volgens de afspraak (dus dan hoef jij dat ook niet te betalen)..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 09:36 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18
En het ligt er weer is uit bij ons sinds gisteravond :X

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Heb het al vaker gezegd, maar hier in 2624 (Delft) (nog) geen problemen met Ubee :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marvie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:35:
[...]

Zeggen dat je abo-kosten gaat storneren, worked for me :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gadgeteer
Gadgeteer schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:42:
[...]

Komt me bekend voor....

Ik heb afgelopen zondag AiO aangevraagd (de 20MB variant) Ik had al internet Z1 en digi tv van Ziggo.
Vandaag gebeld dat de HD decoder (samsung 380) was afgeleverd, inclusief brief met mijn telefoonnummer en de mededeling dat het abo morgen ingaat.... ik heb echter een oud modem zonder telefoonaansluiting en tijdens aanvragen werd me verteld dat ik een nieuw modem zou krijgen... niet dus.

Ik zal vanavond bellen (kreeg net bandje dat hun nummer tijdelijk buiten gebruik is).

Wordt vervolgd...
Net gebeld...

Omdat ik dichtbij het Ziggo kantoor in Groningen woon mag ik per uitzondering vanmidaag daar mijn modem ophalen. Ik ben erg tevreden over deze oplossing (kom er toch langsrijden vanaf mijn werk).

[ Voor 14% gewijzigd door Gadgeteer op 25-09-2009 10:38 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18
mrc16 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:32:
Sinds gisteravond heel veel time-outs. Vanochtend lag de verbinding er helemaal uit, en komt na een aantal resetten ook niet meer UP. Alle lampjes branden wel gewoon, maar geen internet. Meer personen met zulke problemen(regio utrSinds gisteravond heel veel time-outs. Vanochtend lag de verbinding er helemaal uit, en komt na een aantal resetten ook niet meer UP. Alle lampjes branden wel gewoon, maar geen internet. Meer personen met zulke problemen(regio utrecht)
Jap, gisteravond slechte verbinding en sinds vannacht werkt ie helemaal niet meer, vanochtend toen ik wegging ook nog niet.
Regio Utrecht

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.