Orders komen bij Ziggo maar de helft van de tijd goed binnen lijkt het. Ik heb zelf 3 keer moeten bellen voordat de order eindelijk in het systeem stond.Loekie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:10:
[...]
Draadloos is alleen virtueel sneller.
Ik heb net met Ziggo gebeld, blijkt m'n order uitgevallen te zijn wegens ws storing met de website.
Opnieuw ingevoerd tegen oude voorwaarden, nu maar afwachten
drie weken?
Ik heb alle zenders al 1,5/2 maand denk ik, zal wel foutje zijn denk ik
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Denk t ook, bij mij duurde het maar drie weken helaas. Kan een maand zijn geweest hooguitknny schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:28:
[...]
drie weken?
Misshcien had je ook een aanbieding dat je het DTV Totaal pakket een maand extra krijgt?knny schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:28:
[...]
drie weken?
Ik had 2 maanden extra DTV Totaal pakket gekregen.
Je kunt het testen door te kijken of je Discorery HD nog kunt ontvangen. Die valt buiten het DTV Totaal pakket
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb vandaag een Internet Plus ZZ3 besteld (is de zakelijke versie met een managed proactief beheerde router en een /29 subnet vaste IP's). 60/6 voor 99 ex btw per maand als vervanging voor 2/2 SDSL verbinding.
Ben benieuwd, is een nieuwe dienst die ze gaan leveren.
Ben benieuwd, is een nieuwe dienst die ze gaan leveren.
[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 09-10-2009 17:12 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb gister AIP besteld via de telefoon, toen zei die dat oude adsl abbo eind volgende maand wordt stop gezet, dit in rekening houden met maand opzeg termijn. Betekend dit ook dat dan pas het ziggo abbo in gaat of kan ik dat al eerder verwachten? Zou dat graag eerder hebben mocht het bijvoorbeeld niet goed opgeleverd worden heb ik nog een tijdje adsl achter de hand.
Toppie vandaag; modem omgeruild voor een Arris, en nu gaat het downloaden van newsgroupen met 5500kb/s
Theoretisch misschien. Mijn Wireless N Linksys WRT320N met de Intel 4965 miniPCIe kaart haalt een connect van 144Mbps en een throughput van 60-65 Mbit/s (rond de 7-8 Mbyte/s).Woodpecker schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:22:
[...]
Klopt! En ik zie dat de LAN-snelheid 'maar' 100 Mbps is. Dus als ik naar de AiE-Extra ga kijken, moet ik dus ook een nieuwe router hebbenGrappig overigens dat-ie draadloos sneller is dan met draad...
Bedraad haalt 100 Mbit/s makkelijk 10 MByte/s seconde en is dus sneller.
Ik had ook AIE pas vanaf 1 november in laten gaan, maar nadat ik het installatiepakket ontvangen had heb ik het aangesloten en het werkte meteen. Dit was begin oktober dus een maand eerder dan ik aangegeven had. Waarschijnlijk activeert Ziggo gewoon je abbonement wanneer je je modem activeert. Want mijn telefoonnummer werd deze week ook geporteerd. Allemaal netjes en niet zonder internet of telefoon gezeten. Mijn Telofort abbonement loopt nog wel 2 weken door, maar dat maakt allemaal niet uit.murdock_nl_ schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:07:
Ik heb gister AIP besteld via de telefoon, toen zei die dat oude adsl abbo eind volgende maand wordt stop gezet, dit in rekening houden met maand opzeg termijn. Betekend dit ook dat dan pas het ziggo abbo in gaat of kan ik dat al eerder verwachten? Zou dat graag eerder hebben mocht het bijvoorbeeld niet goed opgeleverd worden heb ik nog een tijdje adsl achter de hand.
Probleem is dat veel routers wel een 100Mbit/s verbinding opzetten. Maar het niet van WAN naar LAN (en vice versa) kunnen routeren op deze snelheid aangezien dat aardig wat interne processing power vergt.Volkert schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:18:
Bedraad haalt 100 Mbit/s makkelijk 10 MByte/s seconde en is dus sneller.
Het beste is om smallnetbuilder er bij te pakken en kijken welke router minimaal 120Mbit/s (de snelheid waar Ziggo in een x-aantal steden tzt naar toe zal gaan) kan routeren van WAN naar LAN (en vv).
In principe heeft het niks met elkaar te maken het zit op verschillende netwerken, let er wel op dat adsl ook echt opgezegd wordt, anders betaal je langer dubbel dan je lief is.murdock_nl_ schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:07:
Verwijderd
Grrr.... en ik ben nog steeds met het webcare team bezig... ze blijven bij mij zeggen dat volgens speedtesten de snelheid goed is en usenet niet ondersteund wordt.. mijn argument dat de modem niet geschikt is negeren ze volledig... maar goed.. gisteren weer een reactie gemaild naar ze, hopen dat ze nu eens actie ondernemen..JohnStaakke schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:10:
Toppie vandaag; modem omgeruild voor een Arris, en nu gaat het downloaden van newsgroupen met 5500kb/s

Hoe heb jij hem gekregen ?
Zit hier nog steeds met de UBEE.JohnStaakke schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:10:
Download van de newsgroepen tussen de 18 en de
25 Mb/s (bekabeld).
En als er gedownload word is het internetten rete traag.
Dat wil ik ook wel weten.
[ Voor 18% gewijzigd door bandietjeoo7 op 09-10-2009 20:52 ]
Hebben andere mensen nu ook last van een lage downloadsnelheid (getest met speedtest.ziggo.nl, speedtest.net en een 100MB file van bbned). ?
De resultaten zijn rond de 4 - 8 Mbit.
Ik heb Alles-in-Plus (20 / 3).
Postcode: 1781 (Den Helder)
De resultaten zijn rond de 4 - 8 Mbit.
Ik heb Alles-in-Plus (20 / 3).
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Hmm dit is wel vreemd. Al dagen slechte verbinding. Slechts rond de 3800KB/s op usenet
NU opeens sinds een half uur. Zie ik in mijn grafiek dat de download omhoog is gegaan naar 5500KB/s En dat blijft hij nu ook stabiel. Update in de Ubee modem?
Firmware Version V1.0.0.2_11.0.47
Weet eigenlijk niet of dit nu een andere is of niet aangezien ik hier nog nooit naar gekeken heb in de modem.
NU opeens sinds een half uur. Zie ik in mijn grafiek dat de download omhoog is gegaan naar 5500KB/s En dat blijft hij nu ook stabiel. Update in de Ubee modem?
Weet eigenlijk niet of dit nu een andere is of niet aangezien ik hier nog nooit naar gekeken heb in de modem.
[ Voor 23% gewijzigd door pgerrits op 09-10-2009 23:33 ]
Het is me nou nog niet duidelijk of iedereen nou een leuke upgrade krijgt naar 80Mb/s of alleen dat selecte groepje uit de 5 plaatsen, lees er verder ook niets over terug op de Ziggo pagina's.. Iemand hier misschien verduidelijking over? Want heb me voor de 'boost' de D-Link DIR-655 aangeschaft, zou nog al zonde zijn van het geld als wij dat niet krijgen.
Als iemand hier wat meer vanaf weet, graag reageren
per 1 april 2010 heb jij ook 80/10.Manuel schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:38:
Het is me nou nog niet duidelijk of iedereen nou een leuke upgrade krijgt naar 80Mb/s of alleen dat selecte groepje uit de 5 plaatsen, lees er verder ook niets over terug op de Ziggo pagina's.. Iemand hier misschien verduidelijking over? Want heb me voor de 'boost' de D-Link DIR-655 aangeschaft, zou nog al zonde zijn van het geld als wij dat niet krijgen.
Ik heb zelf ook een Arris gekregen ter vervanging van een Ubee en dat was een verademing. Geen weg vallende verbindingen meer en ongeacht hoeveel de lijn belast wordt gewoon kunnen internetten en lage ping tijden.bandietjeoo7 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:47:
[...]
Zit hier nog steeds met de UBEE.
Download van de newsgroepen tussen de 18 en de
25 Mb/s (bekabeld).
En als er gedownload word is het internetten rete traag.
[...]
Dat wil ik ook wel weten.
Je moet het woord "nieuwsgroepen" gebruiken. Want dan gaat er een lichtje bij de mensen van de helpdesk branden over dat ze geen ondersteuning bieden voor de NG's (uiteraard wordt eigenlijk bedoeld dat je qua newsgroepen alles zelf moet uitzoeken, maar zij kunnen (mogen?) dat onderscheid niet maken).
Je moet zeggen dat als je meerdere downloads naast elkaar hebt lopen de snelheid in elkaar stort (<25mbit terwijl je lijn 50mbit hoort te zijn) en dat internetten dan zo goed als onmogelijk is. Zelfs mail ophalen geeft dan timeout errors!
Daar is geen woord aan gelogen en je voorkomt verwarring.
Bij mij was er ook nog het probleem dat op willekeurige momenten de lijn er gewoonweg mee stopte en dat ik handmatig moest resetten. Dit was ongeacht de belasting van de lijn en leek compleet willekeurig.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Speedtest BBNED has returned following values 09:38:52 (5.40 MB/s) - `file100mb.bin.9' saved [104857600/104857600]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ik blijf het standaard knip en plak antwoord krijgen van Ziggo, echt fijn dat ze de melding lezen:MaxxMark schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:48:
[...]
Bij mij was er ook nog het probleem dat op willekeurige momenten de lijn er gewoonweg mee stopte en dat ik handmatig moest resetten. Dit was ongeacht de belasting van de lijn en leek compleet willekeurig.
Want dit was de vraag:Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Vanuit onze systemen heb ik de status van uw modem uitgelezen. Hieruit hebben wij geconcludeerd dat er geen signaalproblemen met uw modem te vinden zijn.
Om verder uit te kunnen sluiten waardoor het probleem kan worden veroorzaakt wil ik u vragen een aantal stappen te doorlopen.
Als u gebruik maakt van een router wil ik u vragen om de verbinding te testen door de modem direct, zonder andere apparaten, aan te sluiten op één computer.
Hebt u geen router of lost dit het probleem niet op dan kan het probleem worden veroorzaakt door spyware of een virus. U kunt er voor zorgen dat uw systeem met beveiligingssoftware wordt schoongemaakt. Enkele voorbeelden van beveiligingssoftware:
Virus scanners:
- Norton (www.symantec.nl);
- McAfee (www.mcafee.nl).
Spyware scanners:
- Windows Defender (www.microsoft.com);
- Hitman Pro, voor Windows 2000/XP/Vista (www.hitmanpro.nl);
Als ik ergens een scheithekel aan heb is het wel niet serieus genomen te worden als klant.vraagopmerking: We hebben sinds de aansluiting op internet een Docsis 3 Ubee modem, we zijn echter niet tevreden over de stabilteit van deze modem, hij loopt erg vaak vast, de modem lijkt dan gewoon te werken (alle lampjes branden nog) maar de verbinding is gewoon weg (ook zonder router!). We moeten dan de stroom eraf halen om opnieuw internet te krijgen, incidenteel geen probleem, echter gebeurt dit ongeveer 10 keer per avond en dat vind ik niet echt acceptabel. Is hier op oplossing voor te vinden (kreeg vorige keer te horen dat er een firmware upgrade zou komen, echter nu een aantal weken verder is het probleem er nog steeds).
Uiteraard mail je dan als een goede servicedesk vanaf een no reply adres zodat je makkelijk iedere klant kan afschepen.
De mijne loopt ook vast als niemand zit te downloaden, soms reset ie zichzelf na een uurtje, vaak moet ik het handmatig doen.
[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-10-2009 16:47 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik zit al een aantal weken mee te lezen, maar hoe kunnen jullie zien wat de firmware versie is van je modem? En word een firmware automatisch gevonden, of moet je daarvoor het modem aan/uit zetten?pgerrits schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:32:
Hmm dit is wel vreemd. Al dagen slechte verbinding. Slechts rond de 3800KB/s op usenet
Hoe weet jij welke firmware je hebt van je Ubee modem? Ik kan niet eens bij een webinterface op dat ding.pgerrits schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:32:
Update in de Ubee modem?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Met het Nederlands dat jij spreekt, kan ik begrijpen dat je niet geholpen word.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:46:
Als ik ergens een scheidhekel aan heb is het wel niet serieus genomen te worden als klant.
Uiteraard mail je dan als een goede servicedesk vanaf een no reply adres zodat je makkelijk iedere klant kan afschepen.
De mijne loopt ook vast als niemand zit te downloaden, soms reset ie zichzelf na een uurtje, vaak moet ik het handmatig doen.
"Scheidhekel" = schijthekel (denk aan schijten)
stabilteit = stabiliteit
"We moeten dan de stroom eraf halen om opnieuw internet te krijgen", vind het knap, zonder stroom op het modem internet... Of haal je de stroom van je koelkast eraf

Grapje
Wat wel werkt bij Ziggo is bellen en zeuren (scheelt je ook de taalfouten
Succes!
[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 10-10-2009 11:33 ]
Heb je hier dan misschien een linkje van, aangezien het nogal een kromme datum is, zelfs voor bedrijven.
Grmbl, gister de bestelling die ik een wwek geleden had gedaan opnw laten ingeven via telefoon, staat echter nog steeds niet in mijnziggo.
Zal het wel weer een paar dagen aanzien, anders maar weer bellen ben ik bang.
Zal het wel weer een paar dagen aanzien, anders maar weer bellen ben ik bang.
ow lol. Stom schaap dat ik benjelmervos schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:16:
[...]
Hoe weet jij welke firmware je hebt van je Ubee modem? Ik kan niet eens bij een webinterface op dat ding.

sorry!
Dat staat gewoon op de ziggo site zelf, hier dus (onderaan).Manuel schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:40:
Heb je hier dan misschien een linkje van, aangezien het nogal een kromme datum is, zelfs voor bedrijven.
Net met Ziggo gebeld.MaxxMark schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:48:
[...]
Ik heb zelf ook een Arris gekregen ter vervanging van een Ubee en dat was een verademing. Geen weg vallende verbindingen meer en ongeacht hoeveel de lijn belast wordt gewoon kunnen internetten en lage ping tijden.
Je moet het woord "nieuwsgroepen" gebruiken. Want dan gaat er een lichtje bij de mensen van de helpdesk branden over dat ze geen ondersteuning bieden voor de NG's (uiteraard wordt eigenlijk bedoeld dat je qua newsgroepen alles zelf moet uitzoeken, maar zij kunnen (mogen?) dat onderscheid niet maken).
Je moet zeggen dat als je meerdere downloads naast elkaar hebt lopen de snelheid in elkaar stort (<25mbit terwijl je lijn 50mbit hoort te zijn) en dat internetten dan zo goed als onmogelijk is. Zelfs mail ophalen geeft dan timeout errors!
Daar is geen woord aan gelogen en je voorkomt verwarring.
Een medewerker aan de telefoon gehad die precies wist
waar ik het over had, omdat die hetzelfde probleem in zijn
thuis situatie tegen was gekomen.
Dinsdag morgen komt er een monteur die de Ubee gaat omruilen
voor een Arris.
Kortom krijg je de juiste ziggo medewerker aan de telefoon die verstand van
zaken heeft, is de service uitstekend.
Wacht met smart op aankomende dinsdag.
[ Voor 49% gewijzigd door bandietjeoo7 op 10-10-2009 13:08 ]
Komt niet overeen met de datum, lees maar:grun93 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:16:
[...]
Dat staat gewoon op de ziggo site zelf, hier dus (onderaan).
Najaar = herfst dus ongeveer tot 20 december dacht ik zo, dus begrijp nog steeds niet waarom er 1 april wordt gezegd"In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb."
Gaat hier weer erg goed met de dns servers van Ziggo
Zo traag als dikke stront is het al sinds gistermiddaag
Zo traag als dikke stront is het al sinds gistermiddaag

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dan stel je toch een andere dns server in?
Al betwijfel ik of het aan de dns server ligt.
De rest werkt gewoon goed, downloaden normale snelheid, normale ping met gamen en irc en msn hebben nergens last van.job schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:37:
Dan stel je toch een andere dns server in?
Het is puur het browsen
Heb de modem net een trap gegeven maar na 10 minuten komt het gewoon weer terug.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dat moet je gewoon niet zo letterlijk nemen, denk ik. Jij weet toch ook niet precies wat je over een half jaar gaat doen?Manuel schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:27:
Komt niet overeen met de datum, lees maar:
Soms zit het wat tegen, door technische problemen en/of omdat de toeloop van nieuwe klanten groter is dan verwacht bijvoorbeeld. Of omdat de fabrikant van modems de nieuwe firmware niet tijdig foutloos kan programmeren. En soms zit het mee: mijn plus abo zou pas per 1 september naar 20/3 gaan, maar ik kreeg het al een paar weken eerder.
Oke, dat klinkt wel enigszins als een dns probleem.sjorremans schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:48:
De rest werkt gewoon goed, downloaden normale snelheid, normale ping met gamen en irc en msn hebben nergens last van.
Het is puur het browsen
Heb de modem net een trap gegeven maar na 10 minuten komt het gewoon weer terug.
http://www.opendns.com/
Verwijderd
Meer mensen problemen met Usenet op poort 443 (SSL) ?
kan sinds gister op eens niet meer downloaden via SSL, wel gewoon poort 119
Ziggo AIE, usenet: xsnews
Pff wat is Ziggo toch professioneel, stond in totaal 8 minuten lang in de wacht en dan wordt de hoorn er op gegooid.
Daarna nog 2x gebeld, kreeg nu in 1x een medewerker aan de lijn maar nog elke keer viel de modem uit, dus bij de laatste keer was ik het zat, heb ze nu een monteur laten inplannen om het maar even zo op te lossen. Maar soms sta ik versteld van het niveau op de helpdesk.
Zoals deze vraag die ik kreeg:
Ik: "Zit nu rechtstreeks met de laptop op de modem aangesloten"
Zij: "Zit u nu draadloos op de modem aangesloten?"
Ik: "Nee, zit rechtstreeks op de modem"
Zij: "U zit dus per router op de modem"
Pff, stond er toch echt wel even naar te kijken, net of ze een boekje hebben en daaruit moeten voorlezen.
Verder heb ik eindelijk antwoord gekregen op de snelheidsverhoging, dit jaar (in december) krijgt iedereen die AiE heeft een snelheidsverhoging naar 80Mb.
Daarna nog 2x gebeld, kreeg nu in 1x een medewerker aan de lijn maar nog elke keer viel de modem uit, dus bij de laatste keer was ik het zat, heb ze nu een monteur laten inplannen om het maar even zo op te lossen. Maar soms sta ik versteld van het niveau op de helpdesk.
Zoals deze vraag die ik kreeg:
Ik: "Zit nu rechtstreeks met de laptop op de modem aangesloten"
Zij: "Zit u nu draadloos op de modem aangesloten?"
Ik: "Nee, zit rechtstreeks op de modem"
Zij: "U zit dus per router op de modem"
Pff, stond er toch echt wel even naar te kijken, net of ze een boekje hebben en daaruit moeten voorlezen.
Verder heb ik eindelijk antwoord gekregen op de snelheidsverhoging, dit jaar (in december) krijgt iedereen die AiE heeft een snelheidsverhoging naar 80Mb.
Probeer poort 563 eens, standaard Usenet SSL poortVerwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:07:
Meer mensen problemen met Usenet op poort 443 (SSL) ?
[ Voor 15% gewijzigd door Manuel op 10-10-2009 14:23 . Reden: *SSL* ]
Verwijderd
Sinds donderdag ook via Ziggo alles in 1 extra online met een Ubee modem.
Alleen merk ik dat als ik aan het downloaden ben dat deze met regelmaat inzakt.
Als je naast het downloaden een ping laat lopen dat zit deze veel te hoog(> 200ms en uitschieters naar >1000ms) terwijl ik niet eens de volle bandbreedte gebruik.
Heeft dit iets met dat Ubee modem te maken dat deze het gewoon niet geregeld krijgt.
Aan mijn router ligt het niet, btw ook als ik het modem rechtstreeks op mijn pc aansluit heb ik dit en me viruscanner enzo staat dan ook nog eens uit
Alleen merk ik dat als ik aan het downloaden ben dat deze met regelmaat inzakt.
Als je naast het downloaden een ping laat lopen dat zit deze veel te hoog(> 200ms en uitschieters naar >1000ms) terwijl ik niet eens de volle bandbreedte gebruik.
Heeft dit iets met dat Ubee modem te maken dat deze het gewoon niet geregeld krijgt.
Aan mijn router ligt het niet, btw ook als ik het modem rechtstreeks op mijn pc aansluit heb ik dit en me viruscanner enzo staat dan ook nog eens uit
edit:
Heb maar even met Ziggo gebeld en zij konden zien dat er een hoop timeouts in de verbinding zaten, zou met de bekabeling te maken hebben. Maar voordat ze een monteur kunnen sturen moeten je eerst een nieuw bekabelingssetje proberen.
Heb maar even met Ziggo gebeld en zij konden zien dat er een hoop timeouts in de verbinding zaten, zou met de bekabeling te maken hebben. Maar voordat ze een monteur kunnen sturen moeten je eerst een nieuw bekabelingssetje proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 15:38 ]
Heb de sprong maar gewaagd naar Alles-in-1 Plus, na jarenlang plezier van (de betrouwbaarheid en service van) XS4ALL. Helaas kan op mijn postcode (3812) geen hogere ADSL-snelheid gerealiseerd worden dan 8Mbps. Hopelijk krijg ik er geen spijt van, als ik al die technische en klantenservice-gerelateerde problemen hier zo lees...
Verwijderd
Vandaag activatiecode brief ontvangen, modem had ik al opgehaald bij media markt. Maar helaas kan hem niet activeren. Dat kan pas dinsdag zei meneer van de helpdesk aan de telefoon...
Manuel schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:27:
[...]
Komt niet overeen met de datum, lees maar:
[...]
Najaar = herfst dus ongeveer tot 20 december dacht ik zo, dus begrijp nog steeds niet waarom er 1 april wordt gezegd

er staat Q1 2010, bij mij is dat op 1 april 2010 afgelopen, daarom gaf ik dat als uiterste datum op!
XS4ALL is vergane glorie, die helpdesk is ook niet meer wat geweest is hoor, beetje teren op de goede naam, en natuurlijk lees je hier alleen maar problemen, mensen waarbij het goed is posten hier niet.Woodpecker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:19:
Heb de sprong maar gewaagd naar Alles-in-1 Plus, na jarenlang plezier van (de betrouwbaarheid en service van) XS4ALL. Helaas kan op mijn postcode (3812) geen hogere ADSL-snelheid gerealiseerd worden dan 8Mbps. Hopelijk krijg ik er geen spijt van, als ik al die technische en klantenservice-gerelateerde problemen hier zo lees...
In het XS4ALL draadje lees je ook alleen maar problemen en klachten.
Ik weet bijna zeker dat het goed gaat komen.
Sorry, was vroeg na het stappen, scheithekel had ik zelf ook al bemerkt.XiniX88 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:33:
[...]
Met het Nederlands dat jij spreekt, kan ik begrijpen dat je niet geholpen word.
"Scheidhekel" = schijthekel (denk aan schijten)
stabilteit = stabiliteit
"We moeten dan de stroom eraf halen om opnieuw internet te krijgen", vind het knap, zonder stroom op het modem internet... Of haal je de stroom van je koelkast eraf![]()
Grapje
Wat wel werkt bij Ziggo is bellen en zeuren (scheelt je ook de taalfouten). Blijf gewoon net zo lang hangen totdat ze de modem logs hebben bekeken en zien dat de verbinding dan wel stabiel, dan wel niet stabiel is. Laat je niet afschepen met "probeert u dat, en bel terug als het niet lukt", dat is gewoon een medewerker die u niet wil helpen.
Succes!
Bellen heeft naar mijn inziens ook niet veel zin, daar schepen ze je ook met standaard opmerkingen af, normaal is er niet echt veel mis met mijn Nederlands. Ze blijven met de opmerking over de firmware komen en kreeg zelfs een keer het antwoord op de usenetopmerking dat ik dan maar bij de usenetprovider moest gaan klagen.
PS van de stroom eraf halen vind ik wel een beetje mierenneuken van je, ik heb het heel de tijd over het modem, dan heb ik daar uiteraard ook het stroom afgehaald en niet heel de wijk.
[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-10-2009 16:51 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De snelheid van mijn verbinding is nu maar 11mb i.p.v. 50mb De snelheid was zeker met het downloaden via nieuwsgroepen niet de snelheid die aangegeven wordt. Meestal blijft het steken bij max. 30mb maar ook vaak onder de 20mb. Ik heb een ubee modem en woon in de regio Den Haag. Hebben meer mensen in deze regio met het Ubee modem dit probleem?
Verwijderd
kan je het volgende eens testen:jhjonker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:03:
De snelheid van mijn verbinding is nu maar 11mb i.p.v. 50mb De snelheid was zeker met het downloaden via nieuwsgroepen niet de snelheid die aangegeven wordt. Meestal blijft het steken bij max. 30mb maar ook vaak onder de 20mb. Ik heb een ubee modem en woon in de regio Den Haag. Hebben meer mensen in deze regio met het Ubee modem dit probleem?
Downloaden via usenet en dan tijdens het downloaden een ping aanzetten:
ping www.google.nl -t
Bij mij schiet deze dan boven de 200ms en soms rond de 1000ms.
Als ik gewoon een binfile download waarmee ik ook ongeveer de verbinding dicht trek dan heb ik hier geen last van......
Ik haal nu snelheden van ca. 1800kb/sec de ping schiet behoorlijk heen en weer. Gisteren haalde ik nog snelheden van ca. 3100kb/sec. Dat is ook nog niet de 50mb/sec.
Naast het Ubee modem probleem heb ik nu ook een ander probleem erbij.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:14:
[...]
kan je het volgende eens testen:
Downloaden via usenet en dan tijdens het downloaden een ping aanzetten:
ping www.google.nl -t
Bij mij schiet deze dan boven de 200ms en soms rond de 1000ms.
Als ik gewoon een binfile download waarmee ik ook ongeveer de verbinding dicht trek dan heb ik hier geen last van......
Mijn snelheid in combinatie met mijn Ubee modem is ook niet echt optimaal, haal nu soms maar krap 35 en soms 40Mbit en de upload is nog wel goed (4.5 tot 4.7). Het is echt wachten op de Ubee firmware update denk ik...
https://powershellisfun.com
Waar haal je die tabel vandaan? AIE Extra ging namelijk in najaar 2009 naar 80/10 en voorjaar 2010 naar over de 100 mbit. En nu krijgen mensen in 5 steden in Nederland in het najaar direct al boven de 100mbit. Zo hebben ze ook overal reclame er voor gemaakt. Zo staat het ook nu nog op hun website namelijk.thefxr schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:20:
[...]
[afbeelding]
er staat Q1 2010, bij mij is dat op 1 april 2010 afgelopen, daarom gaf ik dat als uiterste datum op!
Onderstaande stond op de pagina die hierboven naar gelinkt werd.
Ziggo verhoogt de internetsnelheden. Gratis.
Vanaf 1 juli verhoogt Ziggo gratis de internetsnelheden. De hoogste snelheid, die Ziggo vanaf vandaag al biedt, is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb. Wil je overstappen? Wij zeggen je huidige ADSL-abonnement kosteloos voor je op. Dat is wel zo gemakkelijk.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Die tabel stond in de OP,maar is schijnbaar achterhaalt?MrBlueEyes schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:18:
Waar haal je die tabel vandaan? AIE Extra ging namelijk in najaar 2009 naar 80/10 en voorjaar 2010 naar over de 100 mbit. En nu krijgen mensen in 5 steden in Nederland in het najaar direct al boven de 100mbit. Zo hebben ze ook overal reclame er voor gemaakt. Zo staat het ook nu nog op hun website namelijk.
p.s. moet er geen deel 7 worden aangemaakt?
[ Voor 4% gewijzigd door thefxr op 11-10-2009 00:31 ]
Dan is de reclame die ze nu nog dagelijks op TV & Radio uitzenden ook al achterhaald? Dan is de website van Ziggo ook achterhaald? Waar haal jij precies de informatie van 1 april vandaan?Die tabel stond in de OP,maar is schijnbaar achterhaalt?
Want als Ziggo zelf dus al weet dat ze het najaar niet meer gaan halen en dit wel blijft communiceren, dan zijn ze behoorlijk achterbaks bezig.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
nogmaals het einde van Q1 2010 is 1 april, dat is dus de uiterste datum!TFHfony schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:35:
[...]
Waar haal jij precies de informatie van 1 april vandaan?
Verwijderd
Hmm.. mijn moeder kan niet meer inloggen op haar e-mail van Quicknet, overgenomen door Ziggo. Ook webmail benaderen lukt niet meer, er komt een foutmelding symbool (zo'n rood hokje met wit kruisje er in) maar login naam en paswoord zijn kennelijk correct (als ik daar iets verander krijg ik foutmelding dat hier iets fout in is).
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Komt dit vaak voor?
Ze hebben een storing in de e-mail server van ziggo. Er wordt gevraagd om in te loggen. Via de telefoon zeggen vermelden ze om geen wachtwoorden te veranderen. Men werkt aan het probleem.
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:55:
Hmm.. mijn moeder kan niet meer inloggen op haar e-mail van Quicknet, overgenomen door Ziggo. Ook webmail benaderen lukt niet meer, er komt een foutmelding symbool (zo'n rood hokje met wit kruisje er in) maar login naam en paswoord zijn kennelijk correct (als ik daar iets verander krijg ik foutmelding dat hier iets fout in is).
Het probleem is bekend. Ik heb Ziggo gebeld. Men gaf aan dat mijn ubee modem op 1 kanaal loopt. Resetten vanuit hun kant heeft ook niet geholpen. woensdagochtend komt de monteur langs. Afwachten dus. Wel gaf men nog steeds aan dat er geen problemen meer zijn met het Ubee modem. Dat was van de zomer en nu niet meer. Meestal is het een signaal probleem. Wanneer ik jullie verhalen zo lees is nog steeds het Arris modem beter. Ik hoop dat ik de monteur zover kan krijgen dat hij het modem omruilt voor een Arris modem. Woensdag zal ik het de uikomst hier vermelden.
jhjonker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:00:
Ik haal nu snelheden van ca. 1800kb/sec de ping schiet behoorlijk heen en weer. Gisteren haalde ik nog snelheden van ca. 3100kb/sec. Dat is ook nog niet de 50mb/sec.
[...]
Ik heb net Ai1 besteld, maar kan ik invloed hebben in welk modem ik krijg, de Ubee of de Arris? En zo ja, is dan de Arris beter?
Vriendinlief heeft de vragen van de helpdeskmedewerker die terugbelde beantwoord, maar volgens mij had ik er 1 die het door had, want hij vroeg of ik alle speedtesten had gedaan (dat had ik gedaan), of ik daar de max haalde (wat ik deed) en of het bij het downloaden met meerdere verbindingen tegelijk was (wat dus idd het probleem was). Woensdag belde hij terug, vrijdagochtend kreeg ik de modem omgeruild.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:28:
[...]
Grrr.... en ik ben nog steeds met het webcare team bezig... ze blijven bij mij zeggen dat volgens speedtesten de snelheid goed is en usenet niet ondersteund wordt.. mijn argument dat de modem niet geschikt is negeren ze volledig... maar goed.. gisteren weer een reactie gemaild naar ze, hopen dat ze nu eens actie ondernemen..![]()
Hoe heb jij hem gekregen ?
Je moet niet zozeer het woordje nieuwsgroepen zeggen, als wel 'inkakkende snelheid', dat triggert ze.
Storing op de quicknet servers, mijn moeder belde ook alVerwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:55:
Als het goed is hebben alleen de secundaire mailadressen, met eigen pop3-box, problemen. (Op het hoofdadres konden ze gewoon mail ophalen in ieder geval)
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Weet iemand wat de juiste communitystring is om de SNMP info op te halen
SNMP staat namelijk ook open op 192.168.1.1 (Ubee)
SNMP staat namelijk ook open op 192.168.1.1 (Ubee)
Kan inderdaad alles hier ophalen op het hoofdadres, secundair krijg ik foutmeldingen.Coach4All schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:43:
[...]
Storing op de quicknet servers, mijn moeder belde ook al![]()
Als het goed is hebben alleen de secundaire mailadressen, met eigen pop3-box, problemen. (Op het hoofdadres konden ze gewoon mail ophalen in ieder geval)
Maar nogmaals: waar staat die Q1 2010 voor de 80mbit/sec voor AI1-E?thefxr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:40:
[...]
nogmaals het einde van Q1 2010 is 1 april, dat is dus de uiterste datum!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hahaha het enige wat ik wilde zeggen is dat ze per mail je makkelijker kunnen afschepen dan per telefoon. Telefoon is persoonlijker, kun je direct reageren als ze niet goed antwoord geven op je vraag. Andere mensen is het ook gelukt, dus het is te doen als je echt wil.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:49:
[...]
Sorry, was vroeg na het stappen, scheithekel had ik zelf ook al bemerkt.
Bellen heeft naar mijn inziens ook niet veel zin, daar schepen ze je ook met standaard opmerkingen af, normaal is er niet echt veel mis met mijn Nederlands. Ze blijven met de opmerking over de firmware komen en kreeg zelfs een keer het antwoord op de usenetopmerking dat ik dan maar bij de usenetprovider moest gaan klagen.
PS van de stroom eraf halen vind ik wel een beetje mierenneuken van je, ik heb het heel de tijd over het modem, dan heb ik daar uiteraard ook het stroom afgehaald en niet heel de wijk.
Anders zit er niets anders dan het te accepteren en te wachten op een nieuw modem.
Je "Nederlands" opmerkingen moet je met een korrel zout nemen
Verwijderd
1ste postTFHfony schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:22:
[...]
Maar nogmaals: waar staat die Q1 2010 voor de 80mbit/sec voor AI1-E?
Is waar, maar zelfs aan de telefoon vind ik dat ze je regelmatig met een kluitje het riet in sturen, iedere keer komt er volgende week een nieuwe firmware die het probleem zou moeten verhelpen of ligt het opeens aan de router (ik kan me niet voorstellen dat alle mensen hier dat zouden hebben, want zodra ze een arris hebben gekregen zijn de problemen weg).XiniX88 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:03:
[...]
Hahaha het enige wat ik wilde zeggen is dat ze per mail je makkelijker kunnen afschepen dan per telefoon. Telefoon is persoonlijker, kun je direct reageren als ze niet goed antwoord geven op je vraag. Andere mensen is het ook gelukt, dus het is te doen als je echt wil.
Anders zit er niets anders dan het te accepteren en te wachten op een nieuw modem.
Ik zou gewoon een keer een eerlijk antwoord willen krijgen van Ziggo met wat er nou inderdaad aan de hand is en wat ze er aan gaan doen. Ik wil niet persee een Arris omdat de Ubee technisch beter schijnt te zijn, maar dat vastlopen word ik gewoon doodziek van. Ik heb dus niet het probleem dat bij usenet de verbinding dichtknalt gek genoeg, het gebeurt ook regelmatig als alle computers uit staan.
Vandaag heb ik ik last van een internetverbinding die zo traag is als dikke poep; Usenet maximaal 3Mbit, over m'n upload wil ik het niet eens hebben...
Meer mensen vandaag last van? Postcode 3452.
BTW:

Uiteraard standaard zaken als modem/router/pc rebooten gedaan, meerdere speedtests, gespreid over de dag, allemaal hetzelfde.
edit: Ik heb AI1E
BTW:

Uiteraard standaard zaken als modem/router/pc rebooten gedaan, meerdere speedtests, gespreid over de dag, allemaal hetzelfde.
HENG HENG
Dat is geen 3mbit, dat is 3 megabyte. Maar ik had er vandaag ook last van hoor. Ging niet hoger dan 3,8 megabyte op zowel usenet als normale downloads.Spacecowboy schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:04:
Vandaag heb ik ik last van een internetverbinding die zo traag is als dikke poep; Usenet maximaal 3Mbit, over m'n upload wil ik het niet eens hebben...
BTW:
[afbeelding]
Beauty is in the eye of the beerholder
Dan is dat achterhaald want ziggo meld zelf najaar 2009 en dat is dus +/- Q3 van 2009. Dus ben benieuwd wanneer we hier meer nieuws van Ziggo over horen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Eh, dat is 3 Mbit/s hoor..HellBeast schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:37:
[...]
Dat is geen 3mbit, dat is 3 megabyte. Maar ik had er vandaag ook last van hoor. Ging niet hoger dan 3,8 megabyte op zowel usenet als normale downloads.
Dat is toch echt 3 Megabit. Als ik goede verbinding heb, haal ik 45 tot 47 Megabit bij Speedtest.net.HellBeast schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:37:
[...]
Dat is geen 3mbit, dat is 3 megabyte. Maar ik had er vandaag ook last van hoor. Ging niet hoger dan 3,8 megabyte op zowel usenet als normale downloads.
HENG HENG
Dat is een lijstje wat op t.net terecht is gekomen, rond afgelopen maart en zeker geen lijstje van Ziggo. Graag zie ik een link waar in Ziggo een andere datum communiceert dan "het najaar".
deletedXiniX88 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:03:
[...]
Hahaha het enige wat ik wilde zeggen is dat ze per mail je makkelijker kunnen afschepen dan per telefoon. Telefoon is persoonlijker, kun je direct reageren als ze niet goed antwoord geven op je vraag. Andere mensen is het ook gelukt, dus het is te doen als je echt wil.
Ik krijg de indruk dat je te lui bent om te lezenTFHfony schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:22:
[...]
Maar nogmaals: waar staat die Q1 2010 voor de 80mbit/sec voor AI1-E?

Verwijderd
He ik heb hier precies hetzelfde probleem (Zeist, 3704) Werk hier met het Ubee modem!Spacecowboy schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:04:
BTW:
[afbeelding]
Trouwens vraagje heb hier twee modems liggen het Arris en het Ubee welke moet ik gebruiken volgens jullie?
Ik niet hoor. En je geeft gelijk je niveau al aan door het persoonlijk te spelen: Erg kinderachtig...thefxr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:26:
[...]
Ik krijg de indruk dat je te lui bent om te lezen
Maargoed, waarschijnlijk haal jij je informatie ook uit de achterhaalde informatie uit de startpost (zoals ik enkele posts hierboven al gemeld heb). Of heb je een andere bron, liefst Ziggo zelf?
[ Voor 18% gewijzigd door TFHfony op 11-10-2009 20:46 ]
Ik heb vanaf het begin altijd een Arris gehad; buiten problemen in het netwerk van ziggo zelf (zoals vandaag weer denk ik) nooit problemen mee gehad.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
He ik heb hier precies hetzelfde probleem (Zeist, 3704) Werk hier met het Ubee modem!
Trouwens vraagje heb hier twee modems liggen het Arris en het Ubee welke moet ik gebruiken volgens jullie?
HENG HENG
Kijkend naar de ervaringen om mijn heen: De Arris... Zeker als je ook plannen hebt om met Usenet aan de slag te gaan.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
He ik heb hier precies hetzelfde probleem (Zeist, 3704) Werk hier met het Ubee modem!
Ik heb alles in 1 plus en had na de upgrade een goede 20/3 lijn ( ok 19.8 en 2.8-2.9
)
De laatste 2 weken heb ik echter een baggerverbing en hoger dan 15mbps is het niet meer geweest (Daluren).
In piekuren haal ik geeneens de 5mbps meer! Upload is altijd 2.7-2.8.
Omgeving Heerhugowaard.(1705)
Ziggo heeft een ticket aangemaakt..ben benieuwd..ziet er wat mij betreft gewoon uit als een (Lokaal) capaciteitsprobleem. (Heb zonder router getest met meerdere laptops/UTP kabels..)
Meer mensen in de regio met dit probleem? Schijnt dat er meer meldingen komen de laatste tijd.

Naast deze test draaide er 1mbit bittorrent verkeer met 20k up erbij. Op andere speedtest sites hetzelfde beeld.
De laatste 2 weken heb ik echter een baggerverbing en hoger dan 15mbps is het niet meer geweest (Daluren).
Ziggo heeft een ticket aangemaakt..ben benieuwd..ziet er wat mij betreft gewoon uit als een (Lokaal) capaciteitsprobleem. (Heb zonder router getest met meerdere laptops/UTP kabels..)
Meer mensen in de regio met dit probleem? Schijnt dat er meer meldingen komen de laatste tijd.

Naast deze test draaide er 1mbit bittorrent verkeer met 20k up erbij. Op andere speedtest sites hetzelfde beeld.
[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 11-10-2009 21:24 ]
Ook hier sinds vandaag snelheidsproblemen (4709)Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
Ik zou de Ubee blijven gebruiken en de Arris aan mij verkopen
Voor mij is het duidelijk voor jou nog niet.TFHfony schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:45:
[...]
Ik niet hoor. En je geeft gelijk je niveau al aan door het persoonlijk te spelen: Erg kinderachtig...
Maargoed, waarschijnlijk haal jij je informatie ook uit de achterhaalde informatie uit de startpost (zoals ik enkele posts hierboven al gemeld heb). Of heb je een andere bron, liefst Ziggo zelf?
Ik heb ook problemen met de snelheid. Heb het internet nog niet zo lang, maar nu lijkt het wel alsof ik dit hele weekend al gecapped ben op 10 megabit. Haal in al mn downloads, speedtest , etc echt max 1 MB/s. Ook de upload is ongeveer de helft.
Maar het lijkt erop dat het echt een soort cap is, het fluctueert niet, het is gewoon lager, maar de snelheid is wel heel stabiel.
Maar het lijkt erop dat het echt een soort cap is, het fluctueert niet, het is gewoon lager, maar de snelheid is wel heel stabiel.
Zo, de zooi ook is ff aangesloten.
Ik heb 32 mbit down. Dit komt echter door mn router, dus ff nieuwe halen. (Kheb 47 mbit wanneer ik rechtstreeks aansluit).
Iemand nog tips voor routers?
Modem is nog niet uitgevallen, en bij mn buren wel vaak. Vreemd.
Overigens, nieuwsgroepen(Eweka), zit ik op 2900 KB/s, dit met het Ubee modem, en mn router...
Rechtstreeks nog niet geprobeert.
Ik heb 32 mbit down. Dit komt echter door mn router, dus ff nieuwe halen. (Kheb 47 mbit wanneer ik rechtstreeks aansluit).
Overigens, nieuwsgroepen(Eweka), zit ik op 2900 KB/s, dit met het Ubee modem, en mn router...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Qua merk linksys, welk type moet je even zelf zoeken wat je er allemaal op wilt.Kecin schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:08:
Zo, de zooi ook is ff aangesloten.
Het is bekend dat het Ubee modem trager is met usnet verkeer, ziggo is een nieuwe firmware aan het ontwerpen, daar wacht dus iedereen met smart op.
na vele weken van uitvallers en dergelijke draait het nu eindelijk ruim anderhalve week stabiel en zorgeloos! mag ook gezegdt worden vind ik.
Ik krijg via firefox op de Mijn Ziggo-pagina een Error code 403. Via IE doet-ie het wel... Wat is er loos? Laat maar, even een stapel koekjes opgegeten en hij doet het weer
[ Voor 26% gewijzigd door Woodpecker op 12-10-2009 02:05 ]
Verwijderd
Wij zijn twee jaar geleden toen die tijd nog Casema overgegaan naar Tele2 en het bevalt ons prima. Bij Tele2 hebben we in twee jaar pas 1x een echte storing meegemaakt, maar dat kwam door KPN (foute aansluiting in netwerk huisje).
Ziggo is de laatste tijd slechter aan het worden. Als ik zelf mijn mening mag uiten erover had ik mensen echt nooit Ziggo aangeraden. Aan de andere kant ligt het er ook maar net aan in welke regio je woont. In elke regio is het weer anders c.q. storingen en/of sloom internet.
Ziggo is de laatste tijd slechter aan het worden. Als ik zelf mijn mening mag uiten erover had ik mensen echt nooit Ziggo aangeraden. Aan de andere kant ligt het er ook maar net aan in welke regio je woont. In elke regio is het weer anders c.q. storingen en/of sloom internet.
Tja Ziggo is niet perfect maar zoals je zegt het hangt er echt vanaf waar je woont en dat is bij elke provider zo.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 02:53:
Wij zijn twee jaar geleden toen die tijd nog Casema overgegaan naar Tele2 en het bevalt ons prima. Bij Tele2 hebben we in twee jaar pas 1x een echte storing meegemaakt, maar dat kwam door KPN (foute aansluiting in netwerk huisje).
Ik heb de mazzel dat ik in een regio woon waar het allemaal goed werkt en een maat van me is net van tele2 overgestapt naar Ziggo omdat de service en snelheid gewoon te slecht voor woorden waren.
Maar in deze regio is vanwege de afstand ADSL toch niet te doen als je snelheid wilt.
Als Ziggo nu eens al die idioten in de helpdesk eruit gooit en deze vervangt met goede medewerkers zou ik al blij zijn.
Ik heb er ook nog steeds last van, alleen 's nachts heb ik wel ongeveer de volledige snelheid die ik behoor te halen.Max|Burn schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:18:
Ik heb alles in 1 plus en had na de upgrade een goede 20/3 lijn ( ok 19.8 en 2.8-2.9)
[afbeelding]
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Tja ik zit nu zo'n 13 jaar bij "Ziggo"en op 2 dramatische Sonera jaren na heb ik altijd de volle snelheid gehad en stabiel.
Zo dramatisch als nu is het echt al 10 jaar niet geweest. Net een speedtest gedaan om half 6 s'ochtends en nu wel de volle snelheid.
Echt overduidelijk een capaciteitsprobleem.
Zo dramatisch als nu is het echt al 10 jaar niet geweest. Net een speedtest gedaan om half 6 s'ochtends en nu wel de volle snelheid.
Je bent niet serieus te nemen dus, want antwoord geven op een simpele vraag lukt je nog steeds niet. Dus jouw informatie is inderdaad toch de achterhaalde startpost en vervolgens probeer je je kop in het zand te stekenthefxr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:43:
[...]
Voor mij is het duidelijk voor jou nog niet.
De informatie uit de startpost is gebasseed op een nieuwspost op tweakers van 12 januari 2009
Inmiddels is duidelijk dat Ziggo de volgende verhoging dit najaar gaat doorvoeren (als het goed is voor eind December).
Kortom: Ondertussen is de tijdslijn voor het uitrollen van de verhogingen dus gewoon naar voren geschoven maar wanneer deze exact wordt doorgevoerd is onbekend (tenzij je in Amersfoort woont
)
Einde discussie?
Inmiddels is duidelijk dat Ziggo de volgende verhoging dit najaar gaat doorvoeren (als het goed is voor eind December).
Kortom: Ondertussen is de tijdslijn voor het uitrollen van de verhogingen dus gewoon naar voren geschoven maar wanneer deze exact wordt doorgevoerd is onbekend (tenzij je in Amersfoort woont
Einde discussie?
http://www.deyterra.com
Verwijderd
mmm heel raar!
ik wil gister mijn Arris modem aansluiten wil die niet updaten hij download denk ik wel want het tweede en derde lampje gaan wel een tijdje knipperen maar daarna start hij gewoon verder door zonder dat ie ook maar herstart ofzo.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
ik wil gister mijn Arris modem aansluiten wil die niet updaten hij download denk ik wel want het tweede en derde lampje gaan wel een tijdje knipperen maar daarna start hij gewoon verder door zonder dat ie ook maar herstart ofzo.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
haha.. sonera.. dat waren mooie tijden jaMax|Burn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 05:39:
Tja ik zit nu zo'n 13 jaar bij "Ziggo"en op 2 dramatische Sonera jaren na heb ik altijd de volle snelheid gehad en stabiel.
maar goed, weet echt niet waar iedereen het over heeft met capaciteits problemen, in Utrecht heb ik echt nergens last van, ook overdag haal ik gewoon 5,5 a 5,6 MB/sec..
misschien dat het regio gebonden is.. vreemde zaken
Weet een van jullie misschien of Ziggo een 2 in 1 abbonement zoals UPC heeft? Want de telefoon wordt nu door het werk betaald en met zo'n UPC abbonement zouden we juist weer besparen en nog sneller internet krijgen ook.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Dat dacht ik ook. Amen & bedanktrally schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:11:
De informatie uit de startpost is gebasseed op een nieuwspost op tweakers van 12 januari 2009
Kortom: Ondertussen is de tijdslijn voor het uitrollen van de verhogingen dus gewoon naar voren geschoven maar wanneer deze exact wordt doorgevoerd is onbekend (tenzij je in Amersfoort woont)
Einde discussie?
Ik verstuur net een executable naar iemand, krijg ik (en de ontvanger) de volgende mail:
Gaat Ziggo nu gewoon bepalen welke bestanden ik wel en welke ik niet mag emailen?!?! Nu ben ik nog niet zo lang Ziggo abonnee, maar is deze beperking er altijd al geweest of is dit iets nieuws? Ik maak trouwens alleen gebruik van de SMTP server van Ziggo, niet van een Ziggo emailadres.Onze virusscanner werd geactiveerd door een bericht dat u heeft verzonden:
To: ****
Subject: RE: nee
Date: Mon Oct 12 11:17:38 2009
Minimaal 1 van de bijlagen staat op onze lijst met niet-toegestane bijlagen. De bijlage is niet afgeleverd bij de ontvanger.
Wij raden u aan het bestand te hernoemen of het te versturen in een "zip"
bestand om deze beperking te vermijden.
Onze virusscanner gaf onderstaande melding over uw bericht:
Report: Bericht: MailScanner: Executable DOS/Windows programs are dangerous in email (*****.exe)
Bericht: No programs allowed (*****.exe)
--
Ziggo MailScanner
www.ziggo.nl
stuur je naar een ziggo adres toe dan? daar lijkt het meer op, dat de mailscanner van ziggo welke dus kennelijk draait aan de andere kant het weigert. ... vind het zo gek niet hor dat .exe bestanden niet worden toegestaan.VanRoyal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:41:
Ik verstuur net een executable naar iemand, krijg ik (en de ontvanger) de volgende mail:
[...]
Gaat Ziggo nu gewoon bepalen welke bestanden ik wel en welke ik niet mag emailen?!?! Nu ben ik nog niet zo lang Ziggo abonnee, maar is deze beperking er altijd al geweest of is dit iets nieuws? Ik maak trouwens alleen gebruik van de SMTP server van Ziggo, niet van een Ziggo emailadres.
en buiten dat... ze geven al keurig aan wat je kunt doen om het in het vervolg te voorkomen...
niets aan de hand lijkt mij..
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 12-10-2009 11:49 ]
Verwijderd
Jep, lijkt achterhaaldMrBlueEyes schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:51:
[...]
Dan is dat achterhaald want ziggo meld zelf najaar 2009 en dat is dus +/- Q3 van 2009. Dus ben benieuwd wanneer we hier meer nieuws van Ziggo over horen.
Sinds zaterdagavond is mijn lijn onstabiel als de pest. 85% tot 92% packetloss is niet vreemd. Zag net zelfs 98% packetloss 
Zondag modem moeten resetten omdat ik totaal niet meer op i-net kwam. Maar nu is het alweer butt
Nog meer mensen die hier last van hebben?
Info:
Arris modem
postcode 6114
Ai1-E
En dat terwijl het eigenlijk sinds het aansluiten destijds (toch al een maandje of 2 geleden) retestabiel was.$ ping 208.67.222.222
PING 208.67.222.222 (208.67.222.222) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 208.67.222.222: icmp_seq=68 ttl=54 time=21.0 ms
64 bytes from 208.67.222.222: icmp_seq=104 ttl=54 time=18.8 ms
64 bytes from 208.67.222.222: icmp_seq=139 ttl=54 time=18.4 ms
64 bytes from 208.67.222.222: icmp_seq=184 ttl=54 time=18.6 ms
64 bytes from 208.67.222.222: icmp_seq=261 ttl=54 time=23.8 ms
--- 208.67.222.222 ping statistics ---
281 packets transmitted, 5 received, 98% packet loss, time 282107ms
rtt min/avg/max/mdev = 18.427/20.154/23.828/2.062 ms
Zondag modem moeten resetten omdat ik totaal niet meer op i-net kwam. Maar nu is het alweer butt
Nog meer mensen die hier last van hebben?
Info:
Arris modem
postcode 6114
Ai1-E
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nee, ontvanger heeft geen ziggo-emailadres, wordt echt aan 'mijn' kant geblokkeerd. Maar ben er na wat googelen al achter dat Ziggo al geruime tijd bepaalde bestanden blokkeert.Sa1 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:48:
[...]
stuur je naar een ziggo adres toe dan? daar lijkt het meer op, dat de mailscanner van ziggo welke dus kennelijk draait aan de andere kant het weigert. ... vind het zo gek niet hor dat .exe bestanden niet worden toegestaan.
en buiten dat... ze geven al keurig aan wat je kunt doen om het in het vervolg te voorkomen...
niets aan de hand lijkt mij..
Erg onhandig als je het mij vraagt, Ziggo moet zich helemaal niet bemoeien met de emails die ik verstuur...
En maar mensen blijven verbieden eigen mailservers te draaienVanRoyal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:22:
[...]
Nee, ontvanger heeft geen ziggo-emailadres, wordt echt aan 'mijn' kant geblokkeerd. Maar ben er na wat googelen al achter dat Ziggo al geruime tijd bepaalde bestanden blokkeert.
Erg onhandig als je het mij vraagt, Ziggo moet zich helemaal niet bemoeien met de emails die ik verstuur...

Natuurlijk snap ik wel dat ze dat doen om het spammen tegen te gaan, maar wanneer je dan als ISP zelf bepaalde bijlages niet wil versturen dan ben je als klant genoodzaakt om het via bv. gmail.com of een van de (gratis) alternatieven te doen danwel om zelf een domeinnaam te registreren om het via die weg te doen.
Dat laatste heb ik dus gedaan, al was het maar omdat ik te zijner tijd, wanneer ik besluit Ziggo op te zeggen, niet iedereen wil gaan mailen om ze op de hoogte te brengen van mijn nieuwe email-adres. Plus, ik kan met mijn laptop vanaf elke locatie mails versturen ipv alleen maar via een Ziggo aansluiting.
Van mij mag Ziggo zijn mailservers uitzetten, net zoals zijn newsservers en daarvoor in de plaats wat van de prijs afdoen, want het is in beide gevallen 'net niet'. En als ze dan toch bezig zijn, beter gooien ze hun DNS-servers ook maar offline want daar heb ik ook al genoeg gekloot mee gehad. Gewoon doorverwijzen naar de OpenDNS servers.
Zo, dat lucht op
Nee, ondanks dat bovenstaande misschien iets anders impliceert, ik ben toch echt wel een tevreden Ziggo klant. Ook dat met het modem komt ook uiteindelijk wel goed. Maar ik heb in het verleden al genoeg gezeik gehad met hun mail- en dns-servers. Wat betreft de newsserver, die heeft gewoon een te lage retentie en geeft helaas nog steeds niet alle groepen door
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Mag ik een eigen mail server neer zetten? Of ben ik verplicht de SMTP van ziggo te gebruiken?
Over een maandje of 4 ga ik verhuizen uit een UPC gebied naar een gebied waar alleen ZIGGO als kabelaar staat aangemerkt.
Over een maandje of 4 ga ik verhuizen uit een UPC gebied naar een gebied waar alleen ZIGGO als kabelaar staat aangemerkt.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Voor zover ik weet blokkeren ze de poorten. Dus helaas 
Ik zou je dan aanraden om toch eens te gaan kijken naar een eigen domein. Kost geen drol meer icm met een goedkoop hostingpakket.

Ik zou je dan aanraden om toch eens te gaan kijken naar een eigen domein. Kost geen drol meer icm met een goedkoop hostingpakket.
[ Voor 53% gewijzigd door Yucko op 12-10-2009 13:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.