Beter kies je voor D-Link of Netgear.... De nieuwe generatie Linksys is echt bagger...thefxr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:56:
[...]
Qua merk linksys, welk type moet je even zelf zoeken wat je er allemaal op wilt.
Het is bekend dat het Ubee modem trager is met usnet verkeer, ziggo is een nieuwe firmware aan het ontwerpen, daar wacht dus iedereen met smart op.
Verwijderd
Niemand wil hem vandaag eigenlijk weer aansluitenVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:30:
mmm heel raar!
ik wil gister mijn Arris modem aansluiten wil die niet updaten hij download denk ik wel want het tweede en derde lampje gaan wel een tijdje knipperen maar daarna start hij gewoon verder door zonder dat ie ook maar herstart ofzo.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
Joh, iedereen snapt wat ik post, alleen jij niet en dat doe je dan af als kinderachtig van mijn kant,hahaTFHfony schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:05:
[...]
Je bent niet serieus te nemen dus, want antwoord geven op een simpele vraag lukt je nog steeds niet. Dus jouw informatie is inderdaad toch de achterhaalde startpost en vervolgens probeer je je kop in het zand te steken
nogmaals uiterlijk 1 april heb jij je snelheid.
Het lijkt wel msn, daarmee kan je ook geen *.exe mee versturen.VanRoyal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:41:
Ik verstuur net een executable naar iemand, krijg ik (en de ontvanger) de volgende mail:
[...]
Gaat Ziggo nu gewoon bepalen welke bestanden ik wel en welke ik niet mag emailen?!?! Nu ben ik nog niet zo lang Ziggo abonnee, maar is deze beperking er altijd al geweest of is dit iets nieuws? Ik maak trouwens alleen gebruik van de SMTP server van Ziggo, niet van een Ziggo emailadres.
is wel balen idd en nogal big brother is watching you.
Dat hoop ik toch niet, want dan gaan zullen ze echt veel klanten verliezen.rowicom schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:45:
[...]
Beter kies je voor D-Link of Netgear.... De nieuwe generatie Linksys is echt bagger...
Verwijderd

Gewoon hernoemen naar .ex_ ?Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:14:
Encrypted met een wachtwoord in een rar. Althans zo doe ik dat met gmail (met name voor eigen opslag) anders komt het er niet door
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
thefxr schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:14:
[...]
Dat hoop ik toch niet, want dan gaan zullen ze echt veel klanten verliezen.
Ik weet niet of je de edit-knop al hebt ontdekt
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Op mijn 20mbit lijntje haal ik vanochtend nog 2,3MB/s, nu 's avonds schommelt het een beetje rond de 1,5MB/s. Ik word er niet vrolijker van...

vertel?Raven schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:17:
[...]
offtopic:
Ik weet niet of je de edit-knop al hebt ontdekt
met nieuwsgroepen van ziggo zelf haal ik nieteens de 2.0MB/s. Daarnaast had ik een account bij eweka waar ik niet hoger ging dan 2,5MB/sMeltedForest schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:58:
Hoe zit het nou precies met nieuwsgroepen + Ziggo?
Op mijn 20mbit lijntje haal ik vanochtend nog 2,3MB/s, nu 's avonds schommelt het een beetje rond de 1,5MB/s. Ik word er niet vrolijker van...
Vervolgens kwam ik ergens op een forum tegen dat iemand met XS news de maximaal haalbare snelheid haalde met all1extra. Ik heb zo'n testaccount daar genomen en idd ik haal minimaal 5750kb/s
Dat over 2 dagen gezien. Mss moet je het is proberen.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
De laatste 3 dagen is usenet echt een drama. Voorheen gewoon de max van ongeveer 5800ikbengoofy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:26:
[...]
met nieuwsgroepen van ziggo zelf haal ik nieteens de 2.0MB/s. Daarnaast had ik een account bij eweka waar ik niet hoger ging dan 2,5MB/s
Vervolgens kwam ik ergens op een forum tegen dat iemand met XS news de maximaal haalbare snelheid haalde met all1extra. Ik heb zo'n testaccount daar genomen en idd ik haal minimaal 5750kb/s
Dat over 2 dagen gezien. Mss moet je het is proberen.
Heb 3 verschillende usenetproviders geprobeerd om te kijken of het aan de usenet provider ligt.
Eweka, XlNed en Supernews maar bij alle 3 dramatische snelheden die bungel tussen de 1500 & 2200.
Hoop wel dat ding snel opgelost gaat worden anders heb ik het hoogste A1E pakket niet meer nodig !!
EDIT: Wat raar als ik 3 usenet providers combineer schommelt de snelheid tussen de 5000 en 5750
[ Voor 5% gewijzigd door robbinonline op 12-10-2009 20:54 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Staat gewoon op ziggo.MeltedForest schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:58:
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Met NZB-O-Matic haal ik wonder wel snelheden van boven de 6MB/s, maar met NL of Grabit niet hoger dan de vaak vermelde 2 tot 4 MB/s. Zowel met TweakDSL 60MB account als met de XLNed 120 account. Misschien het proberen waard.robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
De laatste 3 dagen is usenet echt een drama. Voorheen gewoon de max van ongeveer 5800
Heb 3 verschillende usenetproviders geprobeerd om te kijken of het aan de usenet provider ligt.
Eweka, XlNed en Supernews maar bij alle 3 dramatische snelheden die bungel tussen de 1500 & 2200.
Hoop wel dat ding snel opgelost gaat worden anders heb ik het hoogste A1E pakket niet meer nodig !!
Ik gebruik overigens niet meer verbindingen (6 stuks) dan nodig voor de maximum snelheid. Elke extra thread, zorgt voor een lagere download.
Update:
Nog even een bestand van 8 GB gedownload en dat duurde 45 minuten. Dus 8000/(45*60)=3MB/s. Blijkbaar is de snelheid die O-Matic weer geeft totáál niet betrouwbaar
[ Voor 15% gewijzigd door tienuien op 12-10-2009 21:35 ]
Verwijderd
Ik heb direct een mailtje verzonden naar het adres!
Zwak van Ziggo dat ze niet eerlijk toegeven dat er wel degelijk veel problemen zijn.
Geen problemen met de snelheid van A1E in combinatie met Astraweb.robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
De laatste 3 dagen is usenet echt een drama. Voorheen gewoon de max van ongeveer 5800
EDIT: Wat raar als ik 3 usenet providers combineer schommelt de snelheid tussen de 5000 en 5750
Netjes 5700 hier.
Aansluiten? Of zal ik voorlopig mijn Scientific Atlanta maar blijven gebruiken tot de nieuwe Ubee firmware uit is ?
Een Belkin N1 Vision. (Schermpje en meuk erop, maar het belangrijkste: Gbit wan to lan, en Gbit ethernet.)
Werkt allemaal prima. Zelfs nieuwsgroepen haal ik nu 4100 kb/s.
Valt me niet tegen. Voormalig @Home gebied, Cogas. Dit overigens met het Ubee modem, en i.c.m. Eweka.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Te vinden rechtsboven elke post die je maakt, zo hoef je niet 3 keer achter elkaar een bericht te maken terwijl het in één bericht kan
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Modem kwam niet verder dan:
DOCSIS Downstream Channel Acquisition
DOCSIS Ranging
Wat resulteerde in twee groene LED'jes op het modem.
Een uur nadat de storing intrad, brandden alle LED'jes weer. Moest alleen even al mijn router en AP herstarten.
Edit:
Downstream is ook niet meer wat het geweest is. Ik heb Alles in een Plus, haalde altijd iets van 19.600 kb/s.
Nu schiet de meter naar zo'n 19.000 kb/s en valt dan weer terug tot rond de 13.000 kb/s.
Edit2:
Nu gaat de meter maar tot 8.000 kb/s en schiet dan op het laatst door naar 11.000 kb/s...

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 13-10-2009 02:32 ]
Rond snelheidsverhogingen zijn er altijd snelheids schommelingen, vooral in de nachtelijke uurtjes.MeltedForest schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:58:
Verder heb ik via de mods op Eweka.nl te horen gekregen dat ze mee zullen gaan met de snelheidsverhoging.
Dus al met al zul je straks waarschijnlijk in 2010 gewoon je computer moeten upgraden met een zeer snelle cpu voor het decodeer werk van de binaries die je binnen haalt, en een hele snelle hardeschijf om alles weg te kunnen schrijven
Nu ik erbij na denk is het eigenlijks een beetje te gek voor woorden dat je jouw eigen computer en netwerk moet upgraden om te kunnen genieten van de volledige snelheid.

Aan de andere kant weer zeer prettig uiteraard
Ik vraag me af wat de telefoonlijn gaat doen? Ik denk niet dat die echt makkelijk mee zullen kunnen.
Kan nooit lang duren voordat het weer normaal is. Gewoon nachtelijk onderhoud neem ik aan, misschien ter voorbereiding op de nieuwe snelheden. In ieder geval beter dan overdag, hoewel ik op zulke moment ook wel loop te balen.F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 02:25:
Net een uurtje zonder internet en telefonie gezeten.
Modem kwam niet verder dan:
DOCSIS Downstream Channel Acquisition
DOCSIS Ranging
Wat resulteerde in twee groene LED'jes op het modem.
Een uur nadat de storing intrad, brandden alle LED'jes weer. Moest alleen even al mijn router en AP herstarten.
Edit:
Downstream is ook niet meer wat het geweest is. Ik heb Alles in een Plus, haalde altijd iets van 19.600 kb/s.
Nu schiet de meter naar zo'n 19.000 kb/s en valt dan weer terug tot rond de 13.000 kb/s.
Edit2:
Nu gaat de meter maar tot 8.000 kb/s en schiet dan op het laatst door naar 11.000 kb/s...
Valt me altijd op dat tegen de tijd van de snelheidsverhoging er gewoon veel van dit soort dingen 's avonds gebeuren. Dus op naar de nieuwe snelheden zullen we maar zeggen
[ Voor 32% gewijzigd door LogiForce op 13-10-2009 02:46 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Had ik ook last van zondag. Combinatie Eweka met Ziggo was slecht (<4000kb/s). Daarna Ziggo eruit gehaald en voila...>6000kb/sec.robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Verwijderd
Ik heb van Ziggo het Alles in 1 Plus abbo en wil nu graag een router kopen. Nu heb ik het Motorola SBV5121E modem.
Ik heb vele posts doorgelezen en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer… Vooral de problemen die ik lees over de verschillende merken. Ik zelf was aan het twijfelen tussen de D-link Dir-655, 825 of 855 series en de Netgear WNDR3700 (nog niets slechts over gehoord of gelezen) of is de linksys610N beter?
Ik wil een gigabit netwerkje hebben voor een snelle verbinding tussen mediaplayer en NAS maar dit is nog een beetje toekomst muziek. Eerst nog even sparen maar wil dus wel al een router kopen. Ik download veel met mijn Laptop nu ik de PC nergens kan zetten ivm plaatsgebrek. In de toekomst wil ik misschien overstappen naar Alles in 1 Extra….
Welke router zouden jullie mij aanbevelen en waarom? Zijn er misschien al mensen die wat kunnen zeggen over de doorvoersnelheden van deze routers met Ziggo (zowel bedraad als wireless)?
Alvast bedankt!
Verder heb ik tot nu toe nog gewoon met de beloofde snelheden kunnen downloaden alleen gister kakte de verbinding in naar ongeveer 1MB/s maar dit was wat later op de avond rond 21u... zal wel druk zijn geweest

Gr. Kevin
[ Voor 9% gewijzigd door k3vin86 op 13-10-2009 10:27 ]
IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1
Ik heb nu sinds een aantal weken de WNDR3700.k3vin86 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:26:
Beste tweakers,
Ik heb van Ziggo het Alles in 1 Plus abbo en wil nu graag een router kopen. Nu heb ik het Motorola SBV5121E modem.
Ik heb vele posts doorgelezen en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer… Vooral de problemen die ik lees over de verschillende merken. Ik zelf was aan het twijfelen tussen de D-link Dir-655, 825 of 855 series en de Netgear WNDR3700 (nog niets slechts over gehoord of gelezen) of is de linksys610N beter?
............
Gr. Kevin
Deze bevalt zeer goed. Hoewel ik het meeste via kabel werk, doet het Wifi gedeelte tot op zolder met nog 30% (router staat in meterkast en signaal moet door 2 dikke betonnen vloeren heen) het ook wel aardig.
Ben overigens geen heavy user maar heb deze router gekocht voor future proof te zijn zeg maar.
been there, done that, bought the T-shirt
Krijg ik vorige week een brief over een nieuw modem. Aangezien ik Alles-in-1 Extra heb en al een Arris Docsis 3.0 modem heb ik ze toen gebeld. De helpdeskmedewerker zei dat iedereen deze brief kreeg en ik geen nieuw modem opgestuurd zou krijgen.
Vandaag kwam de postbode met een pakketje van Ziggo. En waar ik al bang voor was: Ziggo heeft me dus toch een nieuw modem opgestuurd. Een Ubee. Aangezien mijn Arris perfect werkt gaat die dus linea recta weer terug naar Ziggo. En ze mogen hem zelf komen ophalen. Ik ga er niet mee naar het postkantoor.
Wat een stel prutsers.
Ze waren toch al een keer in Radar geweest paar maanden terug?sohus schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:30:
Zou iedereen die hier klachten heeft geplaatst over Ziggo een mail willen sturen naar Tros Radar via het e-mail adres ziggo@tros.nl. Ziggo vindt 300 klachten niet genoeg om naar de uitzending te komen. Aangezien ik hier minstens net zoveel klachten voorbij heb zien komen lijkt het me een goed idee om allemaal een mail te sturen. Zelf heb ik geen problemen. Ik mag denk ik van geluk spreken.
Toen waren er ook veel meer klachten trouwens...
Oscar Wilde
Daarbij is het aantal internet abonnees in 2009 aangetrokken door de verbeterde internet snelheid.
Dus die 300 abonnees met een klacht is procentueel niet veel.
In een topic lees je altijd klachten/problemen ook soms door eigen onkunde
Maar ik ben een tevreden gebruiker
Over de snelheid hoor je niemand. Feit is gewoon dat de Ubee's niet functioneren. Dat de meeste mensen dat niet eens merken omdat ze niet eens begrijpen hoe ze het kunnen zien is een ander verhaal. Daarnaast is de helpdesk totaal onbekwaam. Veel orders worden niet goed verwerkt. Dat zijn allemaal bekende problemen. Ook de communicatie van Ziggo over nieuwe modems en snelheidsverhoging is uiterst gebrekkig. Hun nieuwe website ging vorige week ook al meteen plat. Lekker professioneel van een internetprovider.Von Henkel schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:51:
Daarbij is het aantal internet abonnees in 2009 aangetrokken door de verbeterde internet snelheid.
Dus die 300 abonnees met een klacht is procentueel niet veel.
In een topic lees je altijd klachten/problemen ook soms door eigen onkunde
Het is gewoon belachelijk dat als je vorige week belt en zegt dat je gee nieuwe modem nodig hebt iemand zegt dat je alleen een mail krijgt en geen modem. Vervolgens ween week later alsnog een modem. Nu kan ik hem weer naar het postkantoor gaan brengen door hun onkunde. Ook mijn originele bestelling stond niet goed in het systeem kon de helpdesk ook niks aan doen. En als je belt en bij de verkeerde afdeling terecht komt schakelen ze je niet eens door en mag je weer opnieuw naar het hoofdnummer bellen

Bij mij werkt alles ook perfect maar ik vind Ziggo echt een prutsbedrijf. En die 300 klachten zullen er volgende keer waarschijnlijk weer 3.000 zijn na deze oproep.
Wat is nou precies het probleem met de Ubee's ? Ken meerdere mensen met Ubee zonder problemen !sohus schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:26:
[...]
Over de snelheid hoor je niemand. Feit is gewoon dat de Ubee's niet functioneren. Dat de meeste mensen dat niet eens merken omdat ze niet eens begrijpen hoe ze het kunnen zien is een ander verhaal. Daarnaast is de helpdesk totaal onbekwaam. Veel orders worden niet goed verwerkt. Dat zijn allemaal bekende problemen. Ook de communicatie van Ziggo over nieuwe modems en snelheidsverhoging is uiterst gebrekkig. Hun nieuwe website ging vorige week ook al meteen plat. Lekker professioneel van een internetprovider.
Het is gewoon belachelijk dat als je vorige week belt en zegt dat je gee nieuwe modem nodig hebt iemand zegt dat je alleen een mail krijgt en geen modem. Vervolgens ween week later alsnog een modem. Nu kan ik hem weer naar het postkantoor gaan brengen door hun onkunde. Ook mijn originele bestelling stond niet goed in het systeem kon de helpdesk ook niks aan doen. En als je belt en bij de verkeerde afdeling terecht komt schakelen ze je niet eens door en mag je weer opnieuw naar het hoofdnummer bellen![]()
Bij mij werkt alles ook perfect maar ik vind Ziggo echt een prutsbedrijf. En die 300 klachten zullen er volgende keer waarschijnlijk weer 3.000 zijn na deze oproep.
De monteur zou vanmorgen (13-10) tussen 09:00 en 12:00 uur komen, maar zoals je al kunt radenbandietjeoo7 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:07:
[...]
Net met Ziggo gebeld.
Een medewerker aan de telefoon gehad die precies wist
waar ik het over had, omdat die hetzelfde probleem in zijn
thuis situatie tegen was gekomen.
Dinsdag morgen komt er een monteur die de Ubee gaat omruilen
voor een Arris.
Kortom krijg je de juiste ziggo medewerker aan de telefoon die verstand van
zaken heeft, is de service uitstekend.
Wacht met smart op aankomende dinsdag.
is deze niet op komen dagen.
Met Ziggo contact gezocht daar kreeg ik te horen dat de afspraak stond op vanmorgen (13-10)
tussen 08:00 en 13:00 uur, terwijl het afgesproken was tussen 09:00 en 12:00 uur.
Mocht de monteur na 13:00 uur nog niet zijn geweest ik weer contact op moest nemen met Ziggo.
Om 13:30 uur nog geen monteur gezien en dus maar weer de Ziggo helpdesk gebeld.
Ook deze medewerker ziet dat er een afspraak staat gepland maar dat
hij niet wist of de monteur hun volgorde van afspraken aanhield of dat deze monteur zijn
eigen schema er op nahield.
Wel zag deze medewerker dat ik aan het eind stond ingepland.
Mocht de monteur aan het eind van de dag nog niet zijn geweest dan
moest ik nog maar eens contact opnemen.
Heb deze medewerker verteld dat ik hiervoor een vrije dag had genomen
bij mijn werkgever en dat als ik nog een maal moest bellen het dan was om mijn
abonnement op te zeggen.
Ik kon het gesprek niet afmaken want mijn verbinding werd verbroken.
Dit is dus ook een probleem van de modem.
Ik dacht deze medewerker belt me wel terug, maar op het moment dat
ik dit type is er nog niet terug gebeld of heb ik een monteur gezien.
En usenet trekt wel 5818.26KB/s Wel raar heeft het altijd goed gedaan icm mn router.
Deze maar eens naar de fabrieksinstellingen zettten...
Grote kans dat je niet eens staat ingepland. Toen ik er werkte waren er collega's die gewoon zeiden dat ze stonden in gepland terwijl een afspraak was afgekeurd.bandietjeoo7 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:36:
[...]
De monteur zou vanmorgen (13-10) tussen 09:00 en 12:00 uur komen, maar zoals je al kunt raden
Met Ziggo contact gezocht daar kreeg ik te horen dat de afspraak stond op vanmorgen (13-10)
tussen 08:00 en 13:00 uur, terwijl het afgesproken was tussen 09:00 en 12:00 uur.
Mocht de monteur na 13:00 uur nog niet zijn geweest ik weer contact op moest nemen met Ziggo.
hij niet wist of de monteur hun volgorde van afspraken aanhield of dat deze monteur zijn
abonnement op te zeggen.
Klanten worden dan boos aan de telefoon en en om te voorkomen dat ze boos op je worden werden ze dan afgescheept.
Altijd lache was dat toch achter de helpdesk werken. Even afkloppen ik hoop dat ik zelf nooit problemen krijg.
Verwijderd
En wat voor modem heb je ? en is die sneltijd constand of zakt ie wel eens in ?robbinonline schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:36:
Rechtstreek mn mbp aangesloten op het modem.
En usenet trekt wel 5818.26KB/s Wel raar heeft het altijd goed gedaan icm mn router.
Deze maar eens naar de fabrieksinstellingen zettten...
Verwijderd
Op het moment dat je via usenet gaat downloaden dan heb je dikke lag, dus:loyske schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:47:
[...]
Wat is nou precies het probleem met de Ubee's ? Ken meerdere mensen met Ubee zonder problemen !
Als ik tijdens het downloaden een ping laat lopen dan ligt deze tussen de 500 en 1000ms.
Als ik gewoon een download van een ftp aanzet en ik laat een ping lopen dan is er niks aan de hand
Verwijderd
Mag ook eens gezegd worden
1x hadden we korte tijd geen telefoon of i-net, voor de rest geen problemen gehad (sinds 2 weken).
En ik heb geen problemen met Eweka, af en toe is snelheid niet volle 100% (als ik maar 1 of 2 servers gebruik) maar dat zal eerder te maken hebben met capaciteitsproblemen van Ziggo op de piekuren en misschien ook bij Eweka, want daar zitten toch geloof ik de meeste mensen bij.
Heb 3 eweka lijntjes en die van ziggo zelf en die allemaal tegelijk garanderen de volle snelheid (meestal volstaat 2, 1 sowieso niet omdat je dan tegen het eweka limiet aanloopt).
Eweka zal inderdaad met de snelheid mee moeten willen ze niet veel klanten verliezen
Modem: Arris
AIE
Als je tijdens het downloaden je verbinding bijna voltrekt, kan ik me voorstellen dat je pings vertragen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Op het moment dat je via usenet gaat downloaden dan heb je dikke lag, dus:
Als ik tijdens het downloaden een ping laat lopen dan ligt deze tussen de 500 en 1000ms.
Als ik gewoon een download van een ftp aanzet en ik laat een ping lopen dan is er niks aan de hand
Een ping heeft zowiezo een lage prio in een netwerk. Haal je wel gewoon je snelheid ook al zijn die pings traag ?
Trek je je verbinding ook vol vanaf die ftp of is die gewoon wat trager ?
Maar ook geen licht, TV, verwarming, koken, etc
Nu maar hopen dat Enexis vanavond het probleem heeft opgelost: Kan ik weer internetten (en TV kijken, koken, etc... )
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Modem :Ubee 3200
Router linksys wrt160N v1 (dd-wrt firmware)
Gebruik nu sinds 2 weken de Ubee modem , 1x moeten resetten verder geen probleem
downloaden ook geen probleem (draadloos via Rapdshare).
snelheid varieert tussen 1.9 en de 2.4 Mbps verseconde ,
Ik ben in ieder geval wel tevreden.
Nog een tip voor de Linksys router eigenaars mocht je router het accepteren doe er dan een dd-wrt firmware erop is echt 10x beter als de std firmware van linksys.
Al een maand of 3 het Arris modem. Nooit problemen mee gehad en altijd de volle 50mbit.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:04:
[...]
En wat voor modem heb je ? en is die sneltijd constand of zakt ie wel eens in ?
Alleen sinds zondag via usenet dat de verbinding even hoog word en dan weer inzakt en dan lamgzaam stijgt en waar naar bendende valt..
Toen heb ik 3 verschillende Usenet providers geprobeerd snelheid werd er niet anders door.
Overgens de snelheid was met downloaden zonder usenet netjes de volle 50mbit.
Nu net weer de router er tussen en de snelheid is weer prima schommelt tussen de 5650 en 5800 !
Verwijderd
Met usenet haal ik ongeveer 4000KB/sec, dus niet wat het moet zijn.loyske schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:21:
[...]
Als je tijdens het downloaden je verbinding bijna voltrekt, kan ik me voorstellen dat je pings vertragen.
Een ping heeft zowiezo een lage prio in een netwerk. Haal je wel gewoon je snelheid ook al zijn die pings traag ?
Trek je je verbinding ook vol vanaf die ftp of is die gewoon wat trager ?
De ping gebruik ik als voorbeeld maar als ik op dat moment ga surfen dan gaat dit ook heeel traag.
Vanaf die FTP trek ik wel bijna me verbinding dicht (5,5 - 6 MB/sec)
Het modem (Ubee) gaat gewoon over z'n nek als je usenet gebruik, volgens mij vind hij meerdere connecties gewoon niet leuk.
Vriend van me heeft het Arris modem en heeft hier geen last van.
Verwijderd
En er zit geen limiet op je usenetserver?Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:47:
[...]
Met usenet haal ik ongeveer 4000KB/sec, dus niet wat het moet zijn.
De ping gebruik ik als voorbeeld maar als ik op dat moment ga surfen dan gaat dit ook heeel traag.
Vanaf die FTP trek ik wel bijna me verbinding dicht (5,5 - 6 MB/sec)
Het modem (Ubee) gaat gewoon over z'n nek als je usenet gebruik, volgens mij vind hij meerdere connecties gewoon niet leuk.
Vriend van me heeft het Arris modem en heeft hier geen last van.
Verwijderd
Getest met eweka en usenetserver.com, maar het gaat zich met name om die trage verbinding die ontstaat bij het gebruik van usenet, maar dit is ook al door Ziggo bevestigd, staat ergens op ziggo-gebruikers.nlVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:01:
[...]
En er zit geen limiet op je usenetserver?
Kijk dan ook eens naar tomato deze heeft misschien iets minder mogelijkheden maar de WAN <-> LAN snelheid is wel flink sneller bij mij, nl. 48MB, dd-wrt kwam maar tot 36MB op mijn WRT54GL. Overigens heb ik dd-wrt jarenlang tot volle tevredenheid gebruikt.info33 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:34:
.......
Nog een tip voor de Linksys router eigenaars mocht je router het accepteren doe er dan een dd-wrt firmware erop is echt 10x beter als de std firmware van linksys.
Maar met de 80MB upgrade in zicht voor mijn AiE verbinding moet ik toch maar eens naar iets nieuws gaan kijken... Netgear WNDR3700 lijkt me wel wat
Hier had ik gisterenochtend last van.TFHfony schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:27:
Hier dus sinds gisterenavond geen internet...
Meteen de helpdesk gebeld en die meldde me dat er geen storing bekend was. Hij mijn modem proberen door te meten. Op het moment dat hij probeerde te vertellen dat er waarschijnlijk een kabelbreuk moest zijn stroomde mijn straat vol met politie en brandweer.
Wat blijkt? Doordat ze onze straat aan het renoveren zijn en een kraan per ongeluk de kabel naar de knoppen heeft geholpen ook meteen de gasleiding heeft meegenomen.
Want antwoord die grappenmaker: Geen internet en geen gebakken eitje als ontbijt, het zit u niet mee deze maandagmorgen.
Twee uur later was alles weer opgelost.
Gezocht!
Router
Nee.thefxr schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:33:
Weet iemand of je verplicht bent om met auto incasso te betalen voor het alles in 1 pakket?
Staat ook gewoon op de site.
Gezocht!
Router
Om 16:30 uur stond de monteur voor de deur.............zonder modembandietjeoo7 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:36:
[...]
De monteur zou vanmorgen (13-10) tussen 09:00 en 12:00 uur komen, maar zoals je al kunt raden
abonnement op te zeggen.

Monteur was zo vriendelijk om een Arris van huis te halen, hij had nog een nieuwe liggen.
Om 16:50 stond die voor de deur met een ARRIS.
Ariss geactiveerd en direkt newsleecher aan gezet bij 43Mb/s krijg ik de volgende melding
Please wait... Pausing Newsleechers actions.. Waiting for background threaths to catchup.
Kan nog niet zeggen of ik de volle snelheid haal met newsleecher maar ziet er veel belovend uit.
Testen op de bekende sites zijn goed nu.
Wat is je pc configuratie enz? Ik ha die foutmelding ook met newsleecher op school. Laptop HD kon het niet bijbenenbandietjeoo7 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:10:
[...]
Please wait... Pausing Newsleechers actions.. Waiting for background threaths to catchup.
Kan nog niet zeggen of ik de volle snelheid haal met newsleecher maar ziet er veel belovend uit.
Testen op de bekende sites zijn goed nu.
Edit: Soms valt die voor paar minuten terug op 2,4Mbs..
[ Voor 25% gewijzigd door R2-D2 op 13-10-2009 19:36 ]
Verwijderd
Bij downloaden via Usenet schiet de ping naar ongeveer 500ms en kan je dus beter via je HSDPA gaan surfen.
Als ik gewoon via FTP download was de ping goed.
Modem: Ubee
Dit nieuwe aansluitsetje heeft natuurlijk niks geholpen, toenet nog eens met Ziggo gebeld en donderdag tussen 8:00 en 13:00 komt er een mannetje van Ziggo met een ander modem.
Vrouwtje van Ziggo kon niet garanderen dat hij een Arris bij zich zou hebben.
Daarnaast moet ik die monteur er nog van overtuigen dat er alleen een probleem is bij het downloaden via usenet. Dat zien we donderdag dan wel, hoop dat die monteurs beetje verstand van netwerken heeft.
Heb de volgende HD in deze laptopFloris-K schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:17:
[...]
Wat is je pc configuratie enz? Ik ha die foutmelding ook met newsleecher op school. Laptop HD kon het niet bijbenen
Een HP DV7 1240ED
Intel Core2 Duo
4GB geheugen zitten:
Hitachi Travelstar 5K320 HTS543232L9A300
320GB
SATA2
8MB
5.400 Toeren.
Laptop is van begin dit jaar.
Verwijderd
Verwijderd
Jaren geleden had ik een @home abbonement. Dat heeft een aantal jaren goed gewerkt, tot dat er te veel mensen op het netwerk werden aangesloten. Het resultaat was een happerende en wegvallende verbinding, wat killing was voor mijn online gaming. Ik ben toen naar ADSL overgestapt. Het probleem is dat mijn ADSL verbinding nu dezelfde problemen begint te geven. Na 18.00 uur valt de verbinding regelmatig voor enkele seconden tot een minuut weg. Je kunt er nog wel mee internetten, maar gamen is niet meer mogelijk. Het lijkt er op dat XS4all de verleiding niet kon weerstaan en te veel gebruikers op de apparatuur heeft gepropt.
Als het internet down is hoe kom je dan op dit forum ?Napsju schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:18:
Hier in Nieuwegein is het internet down. Meer mensen last?
Dat is toch dat bedrijf wat ineens een te hoge spanning naar een aantal huizen "stuurde" waardoor er heel veel mensen met kapotte elektrische apparaten zaten?TFHfony schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:27:
Hier dus sinds gisterenavond geen internet...
Maar ook geen licht, TV, verwarming, koken, etcDe stroom ligt er hier in de straat al sinds gisteren avond uit
Over Ziggo ben ik op zich erg tevreden: Mijn Arrisje doet wat hij moet doen: Trekt netjes mijn 50mbit vol, stabiel en ligt er nooit uit.
Nu maar hopen dat Enexis vanavond het probleem heeft opgelost: Kan ik weer internetten (en TV kijken, koken, etc... )

Oscar Wilde
Iedereen heeft een telefoon met internet tegenwoordigRaven schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:56:
[...]
Dat is toch dat bedrijf wat ineens een te hoge spanning naar een aantal huizen "stuurde" waardoor er heel veel mensen met kapotte elektrische apparaten zaten?
Ik heb sinds begin augustus Alles in 1 Extra en ik ben er zeer tevreden over 99% haal ik volledige snelheid 5900+ KB/s 24/7.
Alles is in 1 keer goed gegaan zelfs dat ik had gebeld dat ik een week eerder mijn verbinding wou hebben (Doe het zelf pakket).
Ik heb een arris modem. en woon in regio Enschede 7532
grtz
Sindsdien kan ik weer internetten, alleen stopt het modem er om de haverklap mee! Ik heb vanaf vanmiddag zo'n 8 keer de stekker er uit moeten trekken om het modem te resetten... Hebben meer mensen daar last van? Want als dat zo blijft ga ik er goed chagrijnig van worden...
Het enige wat ik deed was trouwens mail ophalen, websites bekijken en Skype gebruiken, dus niet eens 800 thread torrent downloaden...
*regio Den Bosch meldt*Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:14:
Heeft iemand hier ervaring met Ziggo in de regio Rosmalen/Den Bosch? Hoe is de verbinding, is er goed mee te gamen? Ik zit er aan te denken om over te stappen op Ziggo, maar ik wil wel zeker weten dat ik er op vooruit ga.
Jaren geleden had ik een @home abbonement. Dat heeft een aantal jaren goed gewerkt, tot dat er te veel mensen op het netwerk werden aangesloten. Het resultaat was een happerende en wegvallende verbinding, wat killing was voor mijn online gaming. Ik ben toen naar ADSL overgestapt. Het probleem is dat mijn ADSL verbinding nu dezelfde problemen begint te geven. Na 18.00 uur valt de verbinding regelmatig voor enkele seconden tot een minuut weg. Je kunt er nog wel mee internetten, maar gamen is niet meer mogelijk. Het lijkt er op dat XS4all de verleiding niet kon weerstaan en te veel gebruikers op de apparatuur heeft gepropt.
Heb exact hetzelfde alleen stap ik van Tele2 over. Bedoeling was dat het vandaag allemaal werkend zou zijn, maar de CAI is niet goed aan mijn kant. (afgelopen 4 jaar niet gebruikt sinds ik er ben komen wonen, wist ik veel). Donderdagochtend komt er een monteur kijken. Ben benieuwd
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Moet 'ie MAKKELIJK kunnen trekken.bandietjeoo7 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:05:
[...]
Heb de volgende HD in deze laptop
Een HP DV7 1240ED
Intel Core2 Duo
4GB geheugen zitten:
Hitachi Travelstar 5K320 HTS543232L9A300
320GB
SATA2
8MB
5.400 Toeren.
Laptop is van begin dit jaar.
Laat me raden: Je hebt je PC zelf geherinstalleerd en bent vergeten de moederbord (SATA) drivers toe te voegen. Dan doet 'ie namelijk wel "iets" met de ingebouwde drivers van Windows maar de disk read en writes zijn zo traag als dikke stront als het erop aan komt.
Wat een vraag zeg.... Backuplijn? iPhone? Buurman? Elders?Ronneuh schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:41:
Als het internet down is hoe kom je dan op dit forum ?

BTW, werkt weer.
Lekker!
Zou dat komen doordat ik 12 hoog woon oid ? Of ligt dat dan toch eerder aan eweka ?
Ik heb een Ubee trouwens, verder nergens problemen mee, en met die 3600/sec hoor je me ook niet klagen hoor
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Eind vorige maand vroeg je al precies hetzelfde? Toen al werd gezegd dat eweka volgens hun eigen website niet sneller gaat dan 40 mb/s. In de toekomst waarschijnlijk wel. Hoe hoog je woont maakt denk ik niks uit, het is geen waterleiding.dapluiz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:46:
Ik haal trouwens ook niet mijn volledige snelheid bij eweka, zit schommelt nu tussen de 3600 a 4400 ongeveer.
Zou dat komen doordat ik 12 hoog woon oid ? Of ligt dat dan toch eerder aan eweka ?
Ik heb een Ubee trouwens, verder nergens problemen mee, en met die 3600/sec hoor je me ook niet klagen hoorOf een aflevering nou in 1 of 2 minuten binnen is maakt mij ook niet veel uit
[ Voor 98% gewijzigd door MrDirect op 14-10-2009 10:54 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Snelheid is nu top. 5900KB/Sec via nieuwsgroepen. Zakt ook niet meer in.
We klagen veel over Ziggo, maar dit is gewoon snel opgelost. Zondag gebeld. Monteur is volgens afspraak langs geweest en het probleem is opgelost.
Verwijderd
Mooi, maar had jij ook het probleem dat je bij usenetgebruik een ping had van > 500ms, dus naast je download een ping laten lopen.jhjonker schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:39:
Ik had problemen met de snelheid. Zondag de helpdesk gebeld en daar kwamen ze erachter dat er toch iets niet goed zat. Vandaag is de monteur langs geweest. Hij wilde een filter plaatsen achter het Ubee modem. Ik vertelde hem dat ik liever een Arris modem wilde hebben. Die had hij nog wel in de auto liggen. Aangesloten. Eerst even wachten op een firmware update en draaien maar weer.
Snelheid is nu top. 5900KB/Sec via nieuwsgroepen. Zakt ook niet meer in.
We klagen veel over Ziggo, maar dit is gewoon snel opgelost. Zondag gebeld. Monteur is volgens afspraak langs geweest en het probleem is opgelost.
Morgen komt bij mij ook een monteur hopen dat hij ook nog een Arris bij zich heeft
Ik kan dat bevestigen. Ik heb zowel een Ubee als een Arris liggen en idd wordt de hele verbinding dicht getrokken bij de Ubee modem. Websites fatsoenlijk laden zit er niet meer in.
De arris daarintegen: Van de week zat ik op een server(left4dead op de pc) te wachten en ondertussen even een HD-filmpje gedownload met Usenet. Zeker 10 minuten zowel aan het gamen als aan het downloaden geweest en mijn ping kwam niet boven de 30 uit.
Ik heb op dit moment naar alle tevredenheid een alles-in-1-plus abo, maar ik mis de HDMi aansluiting op mijn SD-digitale-ontvanger. Als ik nou upgrade naar alles-in-1-extra wil ik best EUR 99,- bijleggen voor die HD-PVR zodat ik HDMi heb
[ Voor 55% gewijzigd door deeltje op 14-10-2009 12:26 ]
Met usenet (astraweb kleverig deal) trek ik het lijntje mooi vol, ping heb ik eik nog niet opgelet, maar heb de jongens in mijn huis nog niet horen klagen.
Compromises are for the weak
Die aanbieding geldt natuurlijk alleen voor klanten die nog geen Alles in Eén abo hebbendeeltje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:25:
Als ik nou upgrade naar alles-in-1-extra wil ik best EUR 99,- bijleggen voor die HD-PVR zodat ik HDMi heb
Uiteraard, maar een goede babbel helpt ook wel eensNielson schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:24:
[...]
Die aanbieding geldt natuurlijk alleen voor klanten die nog geen Alles in Eén abo hebben
'Maar meneer ik gebruik Ziggo pas een kleine week en sluit toch een groter abonnement bij jullie af!'
Bij mij werkt poort 8080 gewoon dus dan is het wel heel raar als het bij jou niet werk.sHiKoRa schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:30:
Ik heb sinds 2 oktober een Alles-in-1 Plus van Ziggo en ben na veel speurwerk erachter gekomen dat Ziggo mijn 8080 poort blokeert. Van poort 25 was het mij bekend. Is het gebruikelijk dat Ziggo deze poort blokeert. Ik vind het nogal een beetje onzinnig omdat poort 80 wel gewoon gebruikt kan worden.
http://www.deyterra.com
Een oude quote van de Troubles@Home pagina maar dat zal vast wel de gedachtegang van toen zijn.sHiKoRa schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:30:
Ik heb sinds 2 oktober een Alles-in-1 Plus van Ziggo en ben na veel speurwerk erachter gekomen dat Ziggo mijn 8080 poort blokeert. Van poort 25 was het mij bekend. Is het gebruikelijk dat Ziggo deze poort blokeert. Ik vind het nogal een beetje onzinnig omdat poort 80 wel gewoon gebruikt kan worden.
De blokkade van de tcp poorten 1080, 3128 en 8080 maakt het iets lastiger om zelf thuis een proxy server te draaien die toegangelijk is voor derden.
Dit was het antwoord van Ziggo zelf:
De mogelijkheid per acceptgiro te betalen, geldt alleen voor het abonnement Televisie Z1.
Voor een Alles-in-1 Pakket geldt de betalingswijze "automatische incasso". Er worden geen abonnementskosten Televisie Z1 in rekening gebracht bij een Alles-in-1 Pakket.
Daaruit moet ik dus opmaken dat het verplicht is om met automatische incasso te betalen, het lijkt mij niet rechtmatig.
Juist omdat ik hier mensen las met hogere snelheiden vroeg ik me dat af. Maar niet erbij nagedacht dat die wellicht bij een andere usenet provider zaten, beetje te snel conclusie getrokken ..grun93 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:24:
[...]
Eind vorige maand vroeg je al precies hetzelfde? Toen al werd gezegd dat eweka volgens hun eigen website niet sneller gaat dan 40 mb/s. In de toekomst waarschijnlijk wel. Hoe hoog je woont maakt denk ik niks uit, het is geen waterleiding.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Vrijdag komt de monteur, hopen dat hij een Arris modem heeft.. kan ik gelijk eens normaal van usenet gebruik maken op de snelheid waarvoor ik betaal...
Nou had die helpdeskknul het erover dat de Arris modems de snelheden van 120 MB niet helemaal goed kunnen verwerken, en je daar weer een Ubee modem voor nodig hebt... Kan dat kloppen ?
Verwijderd
Zoiets heb ik ook ergens gelezen, maar eigenlijk is dat toch raar want het is toch een Docsis 3 modem....Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:28:
Na vaak gebeld te hebben en het webcare formulier ingevuld te hebben had ik vandaag eindelijk de goede aan de lijn bij ziggo... m'n signaal schijnt over 1 kanaal te gaan i.p.v. de gebruikelijke vier kanalen van de Ubee modem..
Vrijdag komt de monteur, hopen dat hij een Arris modem heeft.. kan ik gelijk eens normaal van usenet gebruik maken op de snelheid waarvoor ik betaal...
Nou had die helpdeskknul het erover dat de Arris modems de snelheden van 120 MB niet helemaal goed kunnen verwerken, en je daar weer een Ubee modem voor nodig hebt... Kan dat kloppen ?
Volgens de specs van Arris kan deze tot 220Mbps down
http://www.arrisi.com/pro.../listers/index.asp?id=438
Ze kunnen proberen dat te verplichten, maar als je storneert en vervolgens netjes zelf betaalt met juiste kenmerk moeten ze dat accepteren. Automatische incasso is nl niet verplicht te stellen...thefxr schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:07:
[...]
Dit was het antwoord van Ziggo zelf:
De mogelijkheid per acceptgiro te betalen, geldt alleen voor het abonnement Televisie Z1.
Voor een Alles-in-1 Pakket geldt de betalingswijze "automatische incasso". Er worden geen abonnementskosten Televisie Z1 in rekening gebracht bij een Alles-in-1 Pakket.
Daaruit moet ik dus opmaken dat het verplicht is om met automatische incasso te betalen, het lijkt mij niet rechtmatig.
De monteur die bij ons is geweest vertelde hetzelfde verhaal. De Ubee kan geloof ik tot 380 en is op hogere snelheden stabieler dan de Arris. In theorie zou de Arris 220Mbps moeten halen, maar dat zou in de praktijk toch tegen te vallen. Vandaar dat men liever de Ubee plaatst, zodat op een later tijdstip niet alsnog de Arris modems geruild moeten worden. Dit is echter wat de monteur mij heeft verteld, dus kan het niet onderbouwen.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
[...]
Zoiets heb ik ook ergens gelezen, maar eigenlijk is dat toch raar want het is toch een Docsis 3 modem....
Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze met de Ubee modems meer mogelijkheden hebben zoals het af kunnen knijpen van Usenet
Bij flipperde de ping van hoog naar wat lager, maar in het geheel genomen veel te hoog. Verder draaide mijn Ubee modem maar op 2 frequenties, waardoor de snelheid lang niet gehaald wordt. Dit zou verholpen moeten zijn door het plaatsen van een filter. Ik heb echter gekozen voor het Arris modem.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:52:
[...]
Mooi, maar had jij ook het probleem dat je bij usenetgebruik een ping had van > 500ms, dus naast je download een ping laten lopen.
Morgen komt bij mij ook een monteur hopen dat hij ook nog een Arris bij zich heeft
Snelheid blijft prima bij mij. Ik zit nu te downloaden met een snelheid van bijna 5900KB/sec en kan verder ook normaal surfen.
En duurt het altijd zo lang voordat een nieuwe Arris opgestart/geupdate is? Met lang bedoel ik dan >5 minuten.
Hij heeft bij mij alleen het modem vervangen. update + opstarten was binnen 5 minuten. De eerste keer dat een modem uit de doos komt duurt wel langer, omdat het modem dan eerst zoekt naar de juiste frequenties.Timmert schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:19:
Voor de mensen die een monteur over de vloer gehad hebben voor installatie; heeft deze in alle gevallen het AOP (dat kastje waar de groene CAI kabel in gaat) vernieuwd?
En duurt het altijd zo lang voordat een nieuwe Arris opgestart/geupdate is? Met lang bedoel ik dan >5 minuten.
The Unpredictable Striker!
Dat is dus wettelijk?Loekie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:27:
[...]
Ze kunnen proberen dat te verplichten, maar als je storneert en vervolgens netjes zelf betaalt met juiste kenmerk moeten ze dat accepteren. Automatische incasso is nl niet verplicht te stellen...
Okjhjonker schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:30:
[...]
Hij heeft bij mij alleen het modem vervangen. update + opstarten was binnen 5 minuten. De eerste keer dat een modem uit de doos komt duurt wel langer, omdat het modem dan eerst zoekt naar de juiste frequenties.
Weet iemand of een Tras1000 + Umu01 verplicht is, of dat een Umu01 op een oudere Tras (of antiek AOP) ook gaat werken?
Kleine toelichtingVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
[...]
Zoiets heb ik ook ergens gelezen, maar eigenlijk is dat toch raar want het is toch een Docsis 3 modem....
De Arris ondersteund maar 4 kanalen voor down en upstream, op elke lijn kan je tot max 50mbit (ja iets meer) halen. De Ubee daarentegen ondersteund tot 8 kanalen (okey de firmware is niet rete instabiel).
Als er op het Ziggo netwerk per kanaal "maar" 30 mbit overheen kan gaan, waarbij er geen dataloss optreed, zou de Arris dus maar net aan de 120mbit redden (in de ideale situatie waarbij 30mbit per kanaal wordt gehaald), terwijl de Ubee tot 120mbit makkelijk kan trekken. Ik vraag me alleen af of er wel bandbreedte genoeg is op de kabel (coax).
Correct me if I'm wrong:
Per kanaal gebruik je 8 mhz (PAL standaard) van de bandbreedte van de kabel, die nu loopt van 20 tot 400 mhz. Dit houd in dat er in je wijk maar 6 mensen 8 kanalen kunnen gebruiken (7 down 1 up) (9 klanten met de 5 lijnen die we nu gebruiken (4 down 1 up))... Nu weet ik niet hoeveel mensen er op 1 kast aangesloten zitten, maar t lijkt mij weinig dit... (Of mn berekening klopt voor geen kant). Okey Docsis 3 maakt het mogelijk dynamisch deze kanalen toe te wijzen, dus als je download gebruik je b.v. 4 kanalen, als je niets doet 1 (ook al laat ziggo nu wel alle 4 de kanalen openstaan).
Wikipedia: DOCSIS << interessant leesvoer
Iemand meer info?? (heeft meer met DOCSIS in het algemeen te maken, minder op ziggo zelf, maar aangezien het tweakers.net is)
[ Voor 21% gewijzigd door XiniX88 op 14-10-2009 20:07 ]
Verwijderd
Ja, anders kunnen ze zeggen dat je doe-het-zelf niet goed gedaan hebt en als een monteur komt kijken als je problemen hebt kan je voorrtijtarief krijgen (hoewel het nauwlijks gebeurden zelfs in mijn tijd).Timmert schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:51:
[...]
Ok
Weet iemand of een Tras1000 + Umu01 verplicht is, of dat een Umu01 op een oudere Tras (of antiek AOP) ook gaat werken?
Gewoon tras 1000 monteren en voorzichtig met je groene kabel als die kort is.
De niveaus van een oude tras 10 of een antieke bosch doos of kathreine esn83 zullen echt niet voldoende zijn, daarom zijn die niet voor niks afgekeurd al tijdens de oude tijden toen het nog Casema/@home/multikabel was.
120 pagina's alweer, tijd voor deel 7 ?
Voor zover ik weet wel, op m'n werk moeten klanten ook akkoord gaan met automatische incasso, maar als de klant zelf z'n incasso intrekt moeten we dienst blijven leveren. Pas als de klant niet betaalt niet meer natuurlijk.
Als bedrijf mag je alleen met volmacht geld afschrijven, zolang je klant betaalt moet je leveren.
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.