tooter schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:29:
@ databass
Volgens mij heb je wel een Externe Audikaart nodig omdat de vci 100 geen geluidskaart aan boord heeft.
Je hebt meerdere Stereo ingangen nodig en vaak zit er maar een op een geluidskaart van een laptop.
Een externe Geluidskaart word echt aanbevolen wil je deftig kunnen draaien.
Denk hier bij aan kwaliteitsgeluid,en een lage latencie`s (dat is de reactiesnelheid van je software op je midicontroller).En het is volgens mij heb je het ook nodig om te kunnen werken met een headphone.
Dus kom ik tot de conclusie dat de g35 niet te gebruiken is?
(Correct me if i`m wrong.)
Dit is precies waarom ik me afvraag of het kan, want als ik dus een usb headset gebruik dan is die audio uitgang van de geluidskaart zelf nog steeds vrij (het gaat trouwens om een hele deftige pc niet een laptop) voor de master (voor mijn z-5500 dus)... Als ik op bax-shop.nl kijk zie ik ook iets van 2 usb headsets ertussen staan bij dj gear en die melden dan weer bij het stukje info van die headset zelf dat je door het gebruik van een usb headset geen extra audio interface nodig hebt ... Maar verder kan ik er echt niks over vinden

En ik heb de gear nog niet om het zelf te testen ... Daarom vraag ik het hier ...
Maar als je idd een audio interface ertussen klapt dan kan die usb headphone niet in die interface ... daarom wil ik het weten
Edit:
Inmiddels maar op de tour gegaan van, ik probeer et wel ff

En hier kwam een HEEL VREEMD resultaat uit

Traktor Pro geïnstalleerd (ik ben maar gewoon de sliders met me muis gaan schuiven om et te testen

) en ASIO4ALL ook geïnstalleerd (want dat moest schijnbaar ?

)
Poging 1:
Audio device: USB G35 Headset
Output routing: Master: USB 1 / USB 2
- Resultaat: Gruwelijke static noice ...
Poging 2:
Audio Device: High Definition Audio Device (2in 2out)
Output routing: master: SPDIF1 / SPDIF 2
- resultaat: we hebben muziek!
Poging 3:
Audio Device: ASIO4ALL
Output routing:
+ Monitor: USB 1/ USB2
+ Master: SPDIF1 / SPDIF2
- Resultaat: Monitor doet het op de g35, me speakerset blijft nu ineens stil?
Poging 4:
Audio Device: High Definition Audio Device (2in 4out) (heb nu behalve me speakers op SPDIF op de achterkant ook nog me ipod oortjes in de voorkant gestoken)
Output Routing:
+ Monitor: DH Audio Headphone 1 / HD Audio Headphone 2
+ Master: SPDIF 1 / SPDIF 2
- Resultaat: ze doen het nu allebij! (wtf ?) en ze doen het nog afwisselend ook, de cue zit daadwerkelijk op mijn ipod oortjes en de master ook echt op de speakers, getest door de crossfader te verschuiven. (crossfader zat 100% op deck a, deck b had cue knopje aanstaan, dus ik hoorde deck a op me speakers en deck b in my oortjes, slider verschoven naar deck b en nu hoor ik in oortjes en speakers precies hetzelfde)
Oftewel mijn onboard was al prima in staat het zelf te doen ?
Maar het wordt allemaal nog veel leuker
Poging 5: (nou heb ik spdif eruit getrokken en me oortjes in de achterkant gestoken van mijn pc, usb headset ook weer terug erin...)
Output Routing:
+ Monitor: USB 1/ USB 2
+ Master: HD Audio Speakers 1/ HD Audio speakers 2
- resultaat: ja hoor, nu doet de cue het wel degelijk op mijn g35 terwijl de oortjes achterin de master nu krijgen ...
Poging 6: (6channel aangesloten op achterkant pc, z5500 staat nu op 6ch ipv digital, usb headset zit er nog in)
Audio Device: ASIO4ALL (hier staat nu de speaker functie als beyond logic ?! en doet dus nix ..., na een reboot van traktor en asio4all staat ie er zelfs helemaaaaal niet meer tussen, de speakerfunctie dus)
Output routing:
+Monitor: USB 1 / USB 2
+Master : kan de speakers nou helemaal niet selecteren ....
Resultaat: je snapt em al, geen geluid in de speakers, wel in de g35
Heel vreemd is dit dus ...
Of zie ik een heel simpel probleem over het hoofd ?
Edit 2:
Bij nadere inspectie op de achterkant zag ik dat de 6channel aansluiting verkeerd zat ... ik had de groene jack in de grijze poort zitten (het zijn zeg maar 2 rijen van 3 aan geluidspoorten, ik ging er maar van uit dat die groene op dezelfde rij moest als de andere 2... was fout gedacht want de groene poort zat in rij 2, toen ik de groene jack in die poort stak ging de beyond logic melding weg!)
Dus daar kwam dan natuurlijk poging 7:
Output routing:
+ Monitor: USB Device 1 / USB Device 2
+ Master: HD Audio Speaker 1 / HD Audio Speaker 2
Resultaat: EINDELIJK! we hebben monitor op de g35 en master op de z5500! geweldig dit
Nou ik het dus echt werkend heb gekregen komen we bij deze vraag: is een extern audio device echt nodig ?

Kan ik niet gewoon de VCI-100 (bijv) aan mijn pc pluggen en dan lekker draaien ?
[
Voor 55% gewijzigd door
DataBass op 28-04-2010 03:18
]