Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:27:
Het gaat niet echt om ritme gevoel, dat zit er wel, maar dat ik dan geremd ben om, terwijl ik aanvoel dat de beat gaat komen, op de playknop te drukken/EQ/effect aan of uit te schakelen
DJ Essentials – Button Timing Exercises

;)

Qua ritmegevoel... Speel al 10 jaar piano en heb 9 jaar saxofoon gespeeld. Als je muzikaal aangelegd bent is het net zoiets als goed zijn in Engels en daar niet voor te hoeven studeren op school, je kunt het gewoon, je weet ook niet waarom, maar je denkt er niet eens over na en het werkt gewoon.

Met andere woorden, ik tel niet, ik weet het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
White schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 01:30:
[...]

DJ Essentials – Button Timing Exercises

;)

Qua ritmegevoel... Speel al 10 jaar piano en heb 9 jaar saxofoon gespeeld. Als je muzikaal aangelegd bent is het net zoiets als goed zijn in Engels en daar niet voor te hoeven studeren op school, je kunt het gewoon, je weet ook niet waarom, maar je denkt er niet eens over na en het werkt gewoon.

Met andere woorden, ik tel niet, ik weet het gewoon :)
In het begin moest ik echt wel veel tellen aangezien ik van gewone plaatjesdraaier ben gaan mixen.
Nu heb ik vaak alleen bij de nieuwe plaatjes die ik net heb dat ik toch nog even tel.Maar de rest gaat idd allemaal vanzelf.
teacher schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:52:
[...]

Maaaaaar... als je ff je DM aanzet kan ik reageren op die monitors :)
Ik kijk eerst of ik alles in een keer kan verkopen. wil dit niet dan ga ik over op losse verkoop.
(K heb geen haast met de verkoop.)

[ Voor 15% gewijzigd door tooter op 10-03-2010 16:51 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net DJM-2000 beelden gezien, erg mooi. Op AboutDJ gelijk weer een hoop gezeik over Pioneer. Ik begrijp t alleen niet echt, alles zit erop en eraan maar het is toch niet vernieuwend genoeg voor de anti-fanboys :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wij" zijn geen anti-pioneer fanboys alleen is het zo dat A&H en Denon gewoon leukere gear uitbrengt tegen een acceptabele prijs. Pioneer loopt meestal qua vernieuwing erg achter, kijk maar eens naar de cdj-2000. Tevens zitten er echter wel een paar leuke features op de DJM-2000, maar ik verwacht dat die evenveel gaat kosten als de hoogte van zijn productnaam :|

Edit: The DJM-2000 will be available in June 2010 with a suggested retail price (MSRP) of $2,999

Ga dus maar uit van een eurootje of 2500...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Idd Vind ook niks mis met pioneer maar alleen de prijs is altijd zo verdomd hoog.
(ga zelf ook overstappen op pioneer.)Maar ben echt blij met mijn huidige set hoor.

In de clubs staat toch bijna altijd een pioneer vloot.Maar om nu voor thuis of voor je drive in een vloot van 3/4 duizend euro aan te schaffen terwijl denon meer bang for bucks bied vind ik ook mooi dom.
En vaak zitten mensen ook wel op pioneer te bashen omdat ze hun eigen aankoop willen goedlullen.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan trouwens wel wat filmpjes op het youtube kanaal van Pioneer. Vooral het hele gebeuren met het touchscreen in het apparaat lijkt me drie keer niks, ik heb het al moeilijk genoeg om mijn Htc Touch Diamond een beetje fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Cartman! schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:56:
Net DJM-2000 beelden gezien, erg mooi. Op AboutDJ gelijk weer een hoop gezeik over Pioneer. Ik begrijp t alleen niet echt, alles zit erop en eraan maar het is toch niet vernieuwend genoeg voor de anti-fanboys :')
Ik lees anders ook genoeg positieve reacties... Of is het alleen goed genoeg voor je als iedereen het hallelujah zingt?
Ik vind het er wel okay uitzien allemaal, beetje hoog aan de prijs. Wel leuk dat er een EFX in de mixer is geintegreerd. Dat hele frequentie-mixen is me een beetje te gimmickie, het zou leuker zijn als ze je zoals bij Denon zouden toelaten om de EQ-frequentie aan te passen zodat je niet die gare cut hebt zoals op de DJM-800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Ik lees anders ook genoeg positieve reacties... Of is het alleen goed genoeg voor je als iedereen het hallelujah zingt?
Ik vind het er wel okay uitzien allemaal, beetje hoog aan de prijs. Wel leuk dat er een EFX in de mixer is geintegreerd. Dat hele frequentie-mixen is me een beetje te gimmickie, het zou leuker zijn als ze je zoals bij Denon zouden toelaten om de EQ-frequentie aan te passen zodat je niet die gare cut hebt zoals op de DJM-800.
+1

Dat en dat US$3000,- Echt een fantastische prijs is... :')

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sjoewe schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Misschien zijn er inmiddels meer reacties. Maar een jaar geleden hoorde je niet anders dan "Pio loopt achter" en opzich was dat natuurlijk zo. Nu brengen ze t nieuwste van t nieuwste uit met alle functies (incl. Midi en heel veel FX) en dan is t weer niet goed. Omdat ie te duur is, dat is ie namelijk ook ;) Jammer voor de gemiddelde bedroom dj maar daar mikken ze toch niet op met dit product denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

MIDI en FX..... wauw! :')

Sorry, ik ben nogsteeds van mening dat Pioneer een grote inhaalslag te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooral een beetje het idee dat doordat Pioneer de boot op het gebied van midi/digitaal draaien al heeft gemist dat ze nu (ondanks wat voor een functies ze allemaal op hun producten proppen) achter blijven lopen. Natuurlijk ook doordat de ontwikkelen op digitaal gebied stukken sneller gaan dan op analoog gebied heb je sowieso sneller het idee dat de extra functies die op deze mixer zitten binnen een half jaartje ook wel in Traktor/Serato zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou er m'n xone:92 er niet op inruilen, maar ik vind wel dat ze bij Pioneer hun best hebben gedaan. Eindelijk niet meer die gare draaiknop om de FX kanalen mee te selecteren, EFX layout voor de gewone effecten, MIDI paneel. Gewoon netjes, maar niet zo spannend als de x1700 van Denon, of innovatief zoals de Evo5 van Ecler was. Nu is dat ook niet echt het straatje van Pioneer, maar toch... Als ze de stoute schoenen hadden aangedaan was er nog zoveel meer te halen geweest. Nu is het vooral een mixer met heel veel effecten, alsof dat de manier is. Ik had dan liever wat meer muzikale features gehad. Maar okay iedereen z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Je arm moet horizontaal gelijk lopen aan de base van je draaitafel.
Daarnaast lijkt het net alsof een van de tafels standaard al anti-skating heeft want de toonarm wordt zelfs op nul flink meer naar buiten getrokken dan bij de ander...straks blijk ik gewoon al meer dan een jaar een gare tafel te hebben... :/
Heb je de lagers af laten stellen? Zo ja is dat gedaan door een vakkundig iemand of was het iemand die meende te weten hoe het moest ;)

Feit is echter ook dat een lager in veel gevallen een punt heeft waar hij graag naartoe trekt, op mijn SL's trekken de armen ook altijd wel iets naar de steun toe in plaats van netjes op de plek te blijven hangen. Op zich geen ramp zolang je maar wel een arm hebt die lekker vrij zijn bewegingen kan maken.

Wanneer je de arm een tikje geeft moet je het idee hebben dat hij zowel horizontaal als verticaal "vrij zweeft" en niet direct stil valt in het lager.

Wanneer bovenstaand het geval is, niet te druk om maken, netjes afstellen en ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn ;)
Cartman! schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:56:
Ik lees vooral kritische reacties maar wat is er mis met kritisch zijn... ik probeer met AboutDJ mensen al jaren lang eens wat kritischer te laten kijken, wat verder dan de neus lang is. Schaapachtig ja knikken en iets nieuws direct gaan zitten adoreren omdat er een bepaald merk op de zijkant gedrukt staat is niet meer van deze tijd naar mijn mening.

Wat dat betreft vind ik het een goede ontwikkeling en toont het aan dat mensen niet direct in mooie marketing praat trappen maar zichzelf dingen af gaan vragen in plaats van iets blindelings te kopen omdat er een bepaald merk op de zijkant staat. Dat laatste is namelijk jaren lang het geval geweest, moest je een draaitafel hebben riep iedereen technics, wilde je een effect mixer riep iedereen DJM-500/600, wilde je een cd speler riep iedereen CDJ-XXX... Vandaag de dag zijn mensen kritischer, bijdehanter, en minder snel voor de gek te houden met marketing praat. Mensen worden steeds wijzer en zijn steeds minder van mening dat er maar 1 goed merk is... de enige juiste ontwikkeling lijkt me.

[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 10-03-2010 23:49 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Reind schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:42:
[...]

Je arm moet horizontaal gelijk lopen aan de base van je draaitafel.

[...]

Heb je de lagers af laten stellen? Zo ja is dat gedaan door een vakkundig iemand of was het iemand die meende te weten hoe het moest ;)

Feit is echter ook dat een lager in veel gevallen een punt heeft waar hij graag naartoe trekt, op mijn SL's trekken de armen ook altijd wel iets naar de steun toe in plaats van netjes op de plek te blijven hangen. Op zich geen ramp zolang je maar wel een arm hebt die lekker vrij zijn bewegingen kan maken.

Wanneer je de arm een tikje geeft moet je het idee hebben dat hij zowel horizontaal als verticaal "vrij zweeft" en niet direct stil valt in het lager.

Wanneer bovenstaand het geval is, niet te druk om maken, netjes afstellen en ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn ;)
Thanks.
Dan is er gelukkig weinig/niets aan de hand. Het is bij bestellen december 2008 allemaal netjes afgesteld door New-line, tenminste daar gaan we dan maar vanuit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Reind schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:42:
[...]
Ik lees vooral kritische reacties maar wat is er mis met kritisch zijn... ik probeer met AboutDJ mensen al jaren lang eens wat kritischer te laten kijken, wat verder dan de neus lang is. ontwikkeling lijkt me.
Niks mis met kritisch maar ik las vooral negativiteit. Ik vraag me alleen af wat voor vernieuwing de klagers gewild hadden. Concrete dingen kom ik niet tegen namelijk.

Overigens moet ik mijn eerdere reactie bijstellen, de comments vallen toch wel mee nu er wat meer zijn. De voornaamste klachten zijn de prijs (helemaal mee eens) en de kermis (kwestie van smaak denk ik).

offtopic:
De user TimD op je forum heeft m'n avatar gejat btw :{ Die heb ik zelf gemaakt maar is inmiddels inactive geloof ik op GoT. Niet echt netjes van em iig t zonder toestemming over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil mijn hele dj gear gaan verkopen.. Ga me volledig richten op muziek productie.

Zal de gear deze week op vraag en aanbod en marktplaats zetten...

Maar zit te denken aan welke prijzen ik nog kan hanteren... Marktplaats is geen goede basis aangezien de prijzen nogal uit elkaar lopen.

Ik heb 2 Super OEM draaitafels (American Audio HTD 4.5).. Gekocht bij André van New-Line (uiteraard ook de speling laten verwijderen)

1 vestax pcv275 mixer.. maar denk dat ik deze zelf hou

Platen... ik gok rond de 300 a 400 stuks... Geen idee wat voor prijzen ik daar nog voor kan vragen. denk dat ik een exell sheet aanmaak met daarop alle platen.. is wel handig met verkopen.

Syrincs M3-220 monitor set... ( gaat alleen weg als ik er 400 voor kan vangen, anders hou ik deze top set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Een paar posts eerder had iemand een lijste met sites waar 2ehands spul verkocht en gekocht kan worden. Prijs is verder natuurlijk altijd afhankelijk van de staat, leeftijd, enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Dacide schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:29:
Ik wil mijn hele dj gear gaan verkopen.. Ga me volledig richten op muziek productie.

Maar zit te denken aan welke prijzen ik nog kan hanteren... Marktplaats is geen goede basis aangezien de prijzen nogal uit elkaar lopen.

Ik heb 2 Super OEM draaitafels (American Audio HTD 4.5).. Gekocht bij André van New-Line (uiteraard ook de speling laten verwijderen)

Platen... ik gok rond de 300 a 400 stuks... Geen idee wat voor prijzen ik daar nog voor kan vragen. denk dat ik een exell sheet aanmaak met daarop alle platen.. is wel handig met verkopen.

Syrincs M3-220 monitor set... ( gaat alleen weg als ik er 400 voor kan vangen, anders hou ik deze top set)
In welke stijl zitten de platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Mocht je die platen in een lijstje hebben hoor ik het graag :)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:28:
Ik zou er m'n xone:92 er niet op inruilen, maar ik vind wel dat ze bij Pioneer hun best hebben gedaan. Eindelijk niet meer die gare draaiknop om de FX kanalen mee te selecteren, EFX layout voor de gewone effecten, MIDI paneel. Gewoon netjes, maar niet zo spannend als de x1700 van Denon, of innovatief zoals de Evo5 van Ecler was. Nu is dat ook niet echt het straatje van Pioneer, maar toch... Als ze de stoute schoenen hadden aangedaan was er nog zoveel meer te halen geweest. Nu is het vooral een mixer met heel veel effecten, alsof dat de manier is. Ik had dan liever wat meer muzikale features gehad. Maar okay iedereen z'n ding.
Ik zal de laatste zijn om Pioneer te verdedigen als het aankomt op gebrek aan innovatie, maar juist omdat ze een standaard zijn is het natuurlijk zeer onverstandig om het ineens over een andere boeg te gooien of, zoals jij het noemt, "de stoute schoenen aan te trekken". Ze hebben een bepaalde positie in de markt en die willen ze vasthouden dus als ze het ineens over een hele andere boeg gaan gooien dan zouden ze die positie wel eens kwijt kunnen raken. Don't change a winning formula enzo :)
addictive schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:14:
[...]
+1

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
addictive schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:14:
[...]
Toen ik begon met dj'en (rond 2003) voornamelijk progressive gekocht. Vervolgens ben ik steeds iets minder "zweverig" geworden en meer richting techhouse gegaan... (ook wel enkele house uitschieters)... en vanuit de techhouse door naar minimal.

In ieder geval geen trance/hardstyle en dat soort crepuul :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dacide op 11-03-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Dacide schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:39:
[...]

Toen ik begon met dj'en (rond 2003) voornamelijk progressive gekocht. Vervolgens ben ik steeds iets minder "zweverig" geworden en meer richting techhouse gegaan... (ook wel enkele house uitschieters)... en vanuit de techhouse door naar minimal.

In ieder geval geen trance/hardstyle en dat soort crepuul :P
Dan zie ik graag een file verschijnen met de platen erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idem,

en, zijn ze misschien te beluisteren ergens? Keertje afspreken misschien?
Een stapeltje tech / minimal kan er altijd wel bij :Y

Stuur anders maar mailtje / DM...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dan doe ik het volgende...
Ik ga de komende week beginnen met het ingeven van alle platen in een exell document.

Dus artiest-tracks-label en evt genre...

Zal het lijstje op mijn webserver zetten... Als alles gearchiveerd is zet ik ze in de verkoop. Uiteraard is even beluisteren ook geen probleem. Heb mijn draaitafels en mixertje nog op zolder staan.

Ik geef jullie tzt een update als het zover is!

specifiekere vragen kunnen gemaild worden naar tony [apestaart] planetdust punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Helemaal top! Met een beetje geluk kom je nog alles kwijt aan ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Dacide schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:29:

Wat is je prijs per HTD 4.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wilde ze op marktplaats zetten: Los, 225 p/stuk (inclusief ortofon DJ element. een slipmat en afdekdoek)
Voor mede tweakers wil ik evt wel lager gaan.

De originele dozen zitten er nog bij.

Maar volgens mij mogen we deze discussie niet op tweakers voeren... Mail me anders of stuur me een DM.

[ Voor 8% gewijzigd door Dacide op 12-03-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Goeiedag muziekfreaks,

Dit topich volg ik al een tijdje maar heb nog nooit wat van me laten horen.
Ben sinds kort actief in de deephouse / minimal / techouse en wat daar tussen/bij zit/hoort.

Mijn setup:

Mijn HP laptop
Traktor Pro 1.2.1
Hercules DJ Console RMX
Stanton DJ Pro 2000

Op geluidenwolk/smeerworst kun je me laatste mixje horen als je daar zin in heb :)..

Maargoed, de reden waarom ik hier een berichtje post is omdat ik uiteraard een vraag heb.
Samen met een maatje willen we een dubbele traktor setup opzetten. Ik heb wat dingen gehoord over master / slave, heb flink het internet afgestruind maar niet echt wat gevonden dus nu probeer ik het hier.

A. Is dit uberhaubt mogelijk?
B. We hebben de beschikking over een xone 4d (even lenen) als het moet, maar daar zit ook maar 1 usb out op dusja...

Ik ben benieuwd!!!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Master/Slave in Traktor is voorzover ik weet niet de traktor-app zelf maar 1 van je decks die master wordt en de 2de wordt bv Slave.

Dit is wat bij mij toch gebeurd :) (automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keejoz schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:29:
Master/Slave in Traktor is voorzover ik weet niet de traktor-app zelf maar 1 van je decks die master wordt en de 2de wordt bv Slave.

Dit is wat bij mij toch gebeurd :) (automatisch)
Master/slave heeft volgens mij te maken met de midiclock(bpm),dus de slave volgt het tempo van de master.
Bijvoorbeeld traktor 1 is de master en Traktor 2(of een ander prog) is de slave dan zal het tempo meegaan met Traktor 1 als deze verandert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Master/slave heeft volgens mij te maken met de midiclock(bpm),dus de slave volgt het tempo van de master.
Bijvoorbeeld traktor 1 is de master en Traktor 2(of een ander prog) is de slave dan zal het tempo meegaan met Traktor 1 als deze verandert wordt.
Ja precies, de slave volgt (mits het aanstaat toch) de master track. Staat bij elk deck bij mij en de knoppen lichten ook op wanneer ik (timecode) mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
En anders beatmatcht de ander lekker naar de track van de andere. Óf je spreekt gewoon één tempo af waar je bij blijft. Bespaart je een hoop gezeik met setups :) . En ja dit werkt, ask -_D_- ;) .

Mijn gig gister was zó dik. Ik ging vooraf wat pilsen met maten en zag toen dat er een volledige drumkit op het podium stond. Na wat overleg die met wat mics versterkt en een van m'n maten (is drummer) er halverwege de avond achter gezet. Bas weggedraait en die gast knalde me toch een geluid er uit :D . Publiek ging ook uit z'n dak.

Vond een andere maat van me een stel conga's achter het podium, stond ie er daar achter het podium wat op te trommelen (is fervent djembé speler). Ik zie dat, trek hem het podium op, mic onder de conga's en ook los gaan :D . Beviel zo goed dat ik hem waarschijnlijk meeneem naar m'n volgende gig 8) .

Ultiem geslaagde avond iig. En door een andere clubeigenaar benaderd of ik daar wil komen draaien. Sweet 8) .

[ Voor 4% gewijzigd door Florinsz op 14-03-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
hoe draai je eigenlijk, vci-100 met traktor he? Maar beatmatch je zelf, of sync je de boel?

Wel super dat je gig zo lekker gegaan is, tijd voor foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Mijn gig gister was zó dik.
...
Ik had het, als ik het zo lees, graag willen zien en horen :D
Mooi man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:11:
En anders beatmatcht de ander lekker naar de track van de andere. Óf je spreekt gewoon één tempo af waar je bij blijft. Bespaart je een hoop gezeik met setups :) . En ja dit werkt, ask -_D_- ;) .
Maar omdat jij toen MIDI draaide en ik met CDJ's was dat natuurlijk de enige manier om het te doen. Als je allebei met Traktor draait dan zou het natuurlijk wel heel relaxed zijn om van de functionaliteit gebruik te maken om 1 tempo te handhaven :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
addictive schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:48:
hoe draai je eigenlijk, vci-100 met traktor he? Maar beatmatch je zelf, of sync je de boel?

Wel super dat je gig zo lekker gegaan is, tijd voor foto's! :)
Ik sync lekker :) . Waarom zou je er geen gebruik van maken als je er een dedicated knop voor hebt? Overigens kan ik wel gewoon beatmatchen, en gebruik ik dit ook als Traktor z'n beatgrid niet helemaal goed zet op een track, dat corrigeer ik dan gewoon met de hand :).

Het syncen geeft je gewoon zoveel tijd om meer te doen met je mix. Cue track op -> sync -> 16maat loop -> play. en klaar, vanaf dat moment kun je gaan spelen. Evt ook met beatgrids, slicers, gaters etc.
-_D_- schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Maar omdat jij toen MIDI draaide en ik met CDJ's was dat natuurlijk de enige manier om het te doen. Als je allebei met Traktor draait dan zou het natuurlijk wel heel relaxed zijn om van de functionaliteit gebruik te maken om 1 tempo te handhaven :)
Als die functionaliteit een hele berg extra werk met zich meebrengt, en betekend dat ik afhankelijk ga zijn van of iemands anders systeem ook fatsoenlijk functioneert?

Bij iedere track staat aangegeven wat voor BPM die track heeft. Een kwestie van op je partners scherm kijken wat voor bpm hij aan het draaien is, je eigen pitchfadertje daar op afstellen en op de maat op de play-knop drukken. Klinkt net zo makkelijk in mijn oren :) .

Weet iemand hier trouwens of Traktor Pro een log functie heeft die bijhoud welke platen je draait tijdens een set? Kan met google er weinig over vinden. Ik zal het ook op de NI forums vragen maar misschien weet iemand hier het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Traktor logt alleen alles wat je speelt vanaf het moment dat je Traktor opstart. De history kun je dan heel verassend vinden onder history onder Preparation.

Zodra je Traktor afsluit is je history ook weer weg...

Dat idee van opelkaars scherm kijken en zelf even bijstellen gaat m worden waarschijnlijk. Anders wordt het allemaal weer teveel hijsa om alles voor elkaar te krijgen. Maar bedankt iedereen voor de responses.

Even wat anders bij de weg, gister heb ik een nieuw dieptepunt berijkt in dit *** dorp...

Een maatje van me was lekker zijn plaatjes aan het draaien in de lokale kroeg, hij moest van 1 tot 2 en er was de hele avond verschillende muziek. Van gitaar muziek tot disco, maargoed me maatje was lekker bezig met zijn minimal setje, is hij bezig met zijn 1na laatste plaat komt er een of andere dronke dwaas naar hem toe om hem te vertellen dat het kutmuziek is, waarop me maatje antwoord.. Tja dan heb je pech want dit draai ik. Dus die gast loopt weer weg om vervolgens terug te komen en me maatje in zijn gezicht te spugen, de 1e keer miste hij om het vervolgens nog een keer te doen met hellaas meer succes. Me maatje werd kwaad en uit reactie spuugde hij hem snel terug in zijn gezicht.

Een maat van me zag dit gebeuren en liep meteen naar die dwaas toe om verhaal te halen. Zodra hij bij die dwaas aangekomen was kwam er een vrouw naar hem toe om vervolgens te zeggen: WAT DOE JE... waarop me maat zegt, nou die kerel eens wat manier bij te leren, zoiets doe je toch niet?? Na een paar woorden komt hij weer terug en de sfeer was eigelijk al verpest.

Nadat me maatje die stond te draaien zijn laatste plaatje had gedraaid loopt hij weg achter de DJ booth komt die dwaas weer naar hem toe, dus me maatje geeft hem een lekkere duw om vervolgens te zeggen waarom hij dat deed. Nou kwam de kroegeigenaar ertussen om vervolgens met de meest trieste opmerking te komen. De gitaarmuziek die hiervoor werd gedraaid vinden jullie ook niet leuk.... Tja maar wij spugen die DJ die dat draait niet in zijn gezicht en vermaken ons gewoon...

Al met al was het 1 grote kansloze bedoeling, wat een mega mega mega mega triest volk heb je er toch tussenzitten, BAH!

Maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijgt die gast korsakoff van al die drank...

Ik hoop dat ik zulke imbecielen niet/amper hoef mee te maken in mijn carriëre als DJ (die ik ambieer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mobb_Deep schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:04:
Traktor logt alleen alles wat je speelt vanaf het moment dat je Traktor opstart. De history kun je dan heel verassend vinden onder history onder Preparation.

Zodra je Traktor afsluit is je history ook weer weg...

Maja...
Nope :), werd snel geholpen op de NI fora. Onder de explorer tab zit een extra tabje genaamd Archive ;). Heb nu lekker m'n tracklist van zaterdag :) .

Zonde van je verdere verhaal dude :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Aahh nice van die history, soms ben je wel eens lekker bezig en dan is het de dag erna van hmmm ja welke waren het eigelijk allemaal :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Vrijdag voor de verandering eens met gewoon vinyl gedraaid, het was niet zo'n druk feestje maar de sfeer was wel top :)

Mensen waren verbaasd dat we nog met vinyl draaiden (stonden in de kleine zaal, in de grote kwamen alleen maar laptopjes voorbij), en het was weer ff oldskool 2 draaitafels en 1 mixertje klaarzetten, ipv pielen met adapters, usb kabels en audio.

Volgende keer gaat het alleen wel weer digitaal want mn rug ligt nu aardig in puin na het sjouwen met 2 tassen vinyl ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Chiron schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:33:
Vrijdag voor de verandering eens met gewoon vinyl gedraaid, het was niet zo'n druk feestje maar de sfeer was wel top :)

Mensen waren verbaasd dat we nog met vinyl draaiden (stonden in de kleine zaal, in de grote kwamen alleen maar laptopjes voorbij), en het was weer ff oldskool 2 draaitafels en 1 mixertje klaarzetten, ipv pielen met adapters, usb kabels en audio.

Volgende keer gaat het alleen wel weer digitaal want mn rug ligt nu aardig in puin na het sjouwen met 2 tassen vinyl ;)
Ik vind het zelf ook altijd heel tof om dj`s te zien draaien met vinyl(heb het zelf heel weinig gedaan omdat het mij gewoon te duur en te onhandig leek.)maar ik kan er echt van smullen als een dj er een goede set uit blaast.

Ik heb zaterdag ook nog ff lekker gedraaid met 2 dj`s die ik ken.Gewoon lekker om de 5 a 6 tracks wisselen
Van Lj naar dj en ff pauze.Heb me zeker tot 5 uur vermaakt en was ook al redelijk vroeg in de stad.
Wel jammer dat de desbetreffende locatie geen topspul had staan.Maarja een echte dj kan ook met meuk draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door tooter op 15-03-2010 17:33 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:50:
Als die functionaliteit een hele berg extra werk met zich meebrengt, en betekend dat ik afhankelijk ga zijn van of iemands anders systeem ook fatsoenlijk functioneert?
Als ik de filmpjes van Richie Hawtin moet geloven hoef je alleen maar je laptops met ethernet te verbinden, en kan je alles op 1 mastertempo afspelen. De systemen draaien natuurlijk onafhankelijk, het zorgt er alleen voor dat de twee (of meer) laptops syncen qua tempo :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hoe is het eigenlijk met timecode gesteld? Wordt dat nog wel in clubs gebruikt of is het echt alleen maar CD/MIDI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Saturnus schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:48:
Hoe is het eigenlijk met timecode gesteld? Wordt dat nog wel in clubs gebruikt of is het echt alleen maar CD/MIDI?
Heb de hip-hop dj's in Cafe d'Anvers in Belgie nog met timecoded vinyl zien draaien. En op techno feestjes in Maastricht zie ik het ook iedere maand weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Daarnaast is er ook gewoon timecode voor CDJ's wat tegenwoordig veel gebruikt wordt :) .

-_D_- schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:34:
[...]

Als ik de filmpjes van Richie Hawtin moet geloven hoef je alleen maar je laptops met ethernet te verbinden, en kan je alles op 1 mastertempo afspelen. De systemen draaien natuurlijk onafhankelijk, het zorgt er alleen voor dat de twee (of meer) laptops syncen qua tempo :)
Fair enough. Misschien moet jij maar eens een laptop aan gaan schaffen dan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Weer eens een nieuwe setje gebrouwen :):
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistKnada.jpg
House met een lange intro 8)

Zitten een aantal foutjes (goedkoop klinkende overgangen, technologic vocal niet genoeg volume, hoe de laatste track er in komt etc) in die ik er de komende weken nog wel uit zal werken, doe hem dan gewoon opnieuw.

Deze tracklist vanavond samengesteld en gelijk geprobeerd, wat wijzigingen aan gedaan en er toen voor gegaan. Normaal ben ik met zo'n tracklist ±2 weken bezig dus hij is niet perfect O-) . Maar goed, het mocht wel weer eens tijd worden dat ik wat nieuws online gooi :).

Track naam: Knada. Zie sig voor SoundCloud link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

help! :)

ik heb 2 oem decks thuis staan, twee identieke (bst) maar ze draaien niet gelijk. Als ik ze op lock zet , dan gaat 1 draaitafel + 0.04% sneller draaien tov de andere. Als ik dan m'n pitch iets verander dan springt ie van 120.00 bpm naar 120.07 bpm. Lekker analoog :( Ik vraag me af of dit ook zo bij de technics sl1200 is, zoniet dan is dat het overwegen waard. Zwaar frusterend want ik moet dan om de 20 seconden elke keer een klein beetje afremmen, en ik merk af en toe dat ik handen te kort kom om nog leuk met m'n effecten te spelen. dus hier mijn vraag, heeft iemand zijn oem bak kunnen hacken dat beide decks sowieso precies gelijk draaien? ps, ik kan dit zien in traktor scratch. Ik heb al een draaitafel uit elkaar geschroefd maar ik zie helaas nergens een potmetertje, of een weerstandje met een schroevendraaier optie (?hoe heet dit :P ) gezien..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat een onbenullig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heel erg klein verschil idd. Waarom lock je? Als je goed beatmatcht loopt het een tijdje gelijk. Langer dan 30 seconden gelijk houden zonder correctie is lastig (zeggen ze toch?).
Denk ook niet dat dit fixbaar is met een potmeter als die er is. 0.04 lijkt me dusdanig weinig dat als jij die potmeter een millimeter verdraait het al meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:02

thommich

Belg

Ik ben van plan om mijn Hercules RMX te verkopen. Nu wil ik hier absoluut niet spammen, maar ik vroeg me af wat een aanvaardbare tweedehandsprijs is voor zoiets. Ik heb hem nauwelijks gebruikt (gewoon thuis een beetje plaatjes draaien), en altijd opgeborgen in het originele piepschuim. Ik heb ook alles die oorspronkelijk aanwezig was nog.

Ik dacht aan 200euro, aangezien die nu nieuw in de pricewatch voor 260 staat? Wat denken jullie?

offtopic:
Ik weet dat spammen/dingen verkopen op het forum niet toegestaan is, maar ik vroeg me enkel af wat een aanvaardbare prijs is. En aangezien dit een betere plaats is dan het "Wat is dit nog Waard"-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Saturnus schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:51:
Heel erg klein verschil idd. Waarom lock je? Als je goed beatmatcht loopt het een tijdje gelijk. Langer dan 30 seconden gelijk houden zonder correctie is lastig (zeggen ze toch?).
Denk ook niet dat dit fixbaar is met een potmeter als die er is. 0.04 lijkt me dusdanig weinig dat als jij die potmeter een millimeter verdraait het al meer is.
Precies, ik heb drie SL1200mkII's en allemaal hebben ze een andere kleine afwijking, zeker rond het nulpunt, maar goed als je beatmatched dan moet je dat er toch gewoon uitpitchen. Bovendien zal je een draaitafel zelden helemaal 100% strak krijgen, als je dat wilt kan je beter gaan syncen.

[ Voor 44% gewijzigd door Sjoewe op 18-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Saturnus schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:51:
Ik lock alleen om aan te geven dat ze allebei precies even veel rondjes draaien :) verder gebruik ik dat knopje nooit.. Maar ik neem aan dat technics sl's wel redelijk strak lopen als je ze allebei op 0 % zet (of 8 %), en 2 precies dezelfde tracks op hebt staan?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Is ook zo, maar na 30 seconden hoor je al een 'chorus' effect op de bass, klinkt af en toe beetje wazig, 2 bassen die elkaar proberen op te heffen. Corrigeren maakt me niet uit, kost me ook geen moeite, ik hoor vrij snel welke plaat er te snel loopt, die rem ik gewoon een beetje af.. maar soms ben je iets te fanatiek en dan mag je de andere weer afremmen, sja, en dan ben je net te laat om je effect aan of uit te zetten :) . t is wel te timen hoor, maar als er ook nog eens alcohol in het spel komt tja, probeer dan maar eens strak te draaien...

ps, ik ben anti sync, beetje het dj gevoel weghalen :( Ik vind het handmatig syncen juist het leukste van het draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 18-03-2010 17:13 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Saturnus schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:48:
Heb een DJ bezig gezien in The Oh! Gavere die met timecode werkte, in de lounge toch. Was eenmalig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Erikie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:08:
ps, ik ben anti sync, beetje het dj gevoel weghalen :( Ik vind het handmatig syncen juist het leukste van het draaien.
Ik vind dit een beetje een tegenstrijdige uitspraak als je onder 0.07 beats per minute nauwkeurig wil gaan beatmatchen. Als je met gewoon vinyl draait dan haal je dat zelden (vuistregel 0,1 bpm exact) en zal je altijd kleine correcties moeten uitvoeren. Als je accuraat wilt matchen, maar niet wilt syncen, dan moet je aan de CDJ's, die werden in het begin niet voor niets verkocht op de nauwkeurigheid van de pitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
Weet iemand nog een leuke stand voor een cdj1000? Ik wil graag m'n cdj1000 via een stand op m'n ikea meubeltje monteren (expedit), maar over het algemeen zijn die dingen DUUUUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 06:53:
Weer eens een nieuwe setje gebrouwen :):
[afbeelding]
House met een lange intro 8)

Zitten een aantal foutjes (goedkoop klinkende overgangen, technologic vocal niet genoeg volume, hoe de laatste track er in komt etc) in die ik er de komende weken nog wel uit zal werken, doe hem dan gewoon opnieuw.

Deze tracklist vanavond samengesteld en gelijk geprobeerd, wat wijzigingen aan gedaan en er toen voor gegaan. Normaal ben ik met zo'n tracklist ±2 weken bezig dus hij is niet perfect O-) . Maar goed, het mocht wel weer eens tijd worden dat ik wat nieuws online gooi :).

Track naam: Knada. Zie sig voor SoundCloud link!
Ligt het aan mij of is die climax van de Kings of Leon cover heel raar? Of loop je echotjes toe te voegen? ;)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Sjoewe schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Ik vind dit een beetje een tegenstrijdige uitspraak als je onder 0.07 beats per minute nauwkeurig wil gaan beatmatchen. Als je met gewoon vinyl draait dan haal je dat zelden (vuistregel 0,1 bpm exact) en zal je altijd kleine correcties moeten uitvoeren. Als je accuraat wilt matchen, maar niet wilt syncen, dan moet je aan de CDJ's, die werden in het begin niet voor niets verkocht op de nauwkeurigheid van de pitch.
Daar heb je een punt, maar die cd spelers zijn niet te betalen en vinyl blijft echt heilig voor mij. maar 0.04 en 0.01 is nogal een verschil. dan hoef je 2 minuten je draaitafels niet aan te raken :) . Maargoed, denk dat ik die 'speling' er gewoon niet uit krijg. overigens lijkt het alsof de draaitafels wel precies 33.3 toeren draaien als ik naar die stipjes krijg, maar in traktor draait er toch 1ntje sneller. Ach, ik overleef t wel :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
-_D_- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:02:
[...]

Ligt het aan mij of is die climax van de Kings of Leon cover heel raar? Of loop je echotjes toe te voegen? ;)
Min of meer geen climax in die track, daarom staat is het ook de 2e track :P . En nee op die plek heb ik geen echo's toegevoegd. O-)

Ben nog aan de set aan het sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een foto gemaakt van hoe mijn werkplek er snachts uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1269553054.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo. djm400 en EFX1000 erbij? of zijn het gewoon lampjes linksboven:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Xone:92. Herken die in het donder uit duizenden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:42:
Xone:92. Herken die in het donder uit duizenden. :P
Idd de Xone,ik heb al 2x andere mixers gekocht DJM800 & Ecler NUO5 en toch keer ik steeds weer naar mijn Xone,dit is gewoon een Über-ding,het geluid is gewoon prachtig wat uit dit ding komt,de faders voelen super aan.

En idd links boven staat een EFX500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Erikie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:06:
[...]
Ik lock alleen om aan te geven dat ze allebei precies even veel rondjes draaien :) verder gebruik ik dat knopje nooit.. Maar ik neem aan dat technics sl's wel redelijk strak lopen als je ze allebei op 0 % zet (of 8 %), en 2 precies dezelfde tracks op hebt staan?
Als je ze lockt zouden ze even snel moeten draaien, doen ze waarschijnlijk ook maar je vergeet even dat er ook nog wat tussen zit waar een aantal errors op kunnen treden... al is 0,04 natuurlijk een error waarbij je je handjes dicht mag knijpen in het geval van een stukje ouderwetse analoge techniek.

Wat betreft de 8%...

1) die haalt een Technics al bijna nooit, vaak blijft hij hangen op een 7,5 á 7,6% en doet het laatste stukje fader zowel boven als onder helemaal niets meer.

2) De faders werken als een weerstand en laat die weerstand nou ook net een analoge waarde hebben, als jij SL 1 dus veel gebruikt en SL 2 amper zul je na verloop van tijd gaan merken dat de ene fader ook anders gaat reageren dan de ander.

Het is en blijft een analoge machine en dat heeft nadelen als deze, als je nou gewoon een cd speler koopt ben je van het gezeur af, pitch in discrete stappen (oftewel een PPL met programmeerbare deler welke gevoed word door een fader via de A/D converter). En dan hebben we het nog niet eens gehad over pitch drift die we tegen komen bij een draaitafel en de snij fouten in een plak vinyl...

Oftewel, donder die draaitafels nou eens een keer het raam uit, koop een midi controller en gebruik de sync button dan hoef je je nergens meer druk om te maken :+ (let op de :+, voor ik straks weer iedereen over me heen krijg ;) )
Erikie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:08:
[...]
Ja ik heb een beetje dat anti beatmatch gevoel met een pitch fader, ik ben nog veel meer van het knippen en plakken met tapes enzo, dat was pas echt mixen... oftewel een non argument wat alleen maar door mensen aan word gehaald die nog steeds denken dat "beatmatchen" het keyword is om een goede dj te worden.

Allemaal leuk en aardig bedacht maar dj'en is veel meer dan dat, een goede track duurt een minuut of 5, een slechte overgang hoogstens 10 seconden... Ik luister dus liever naar een dj die goede muziek draait en een beetje matig mixt dan een dj die heel erg technisch onderlegd is maar die nog steeds k** muziek draait ;)

Tijden veranderen en dat ze eindelijk eens wat gevonden hebben op dat zinloze geschuif met zo'n pitch fader is wat mij betreft een zege. En ja ik kan na 15 jaar dj'en wel een beetje beatmatchen maar doe het NOOIT meer sinds ik de sync button en beatgrid heb ontdekt, zonde van de tijd dat zelf gaan zitten pitchen.

En mensen die het wel willen doen, mijn zege hebben ze maar dat geklaag altijd over die sync functie is ondertussen echt niet meer van deze tijd.

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 28-03-2010 03:29 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gisteravond een gave gig gehad in de lounge van de P60, samen met Chiron en daniel.

Een van de meest gestelde vragen van de avond:"Waarom staan jullie niet boven te draaien?"

Mooiste vraag was trouwens:

"Is deze staande lamp te koop?" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Laatst de naalden vervangen. Het eerste paar ging er, door vooral beginnersfoutjes en een domme vriend, snel door heen. Het tweede hield het langer uit maar begon wel veel stof mee te slepen.

Plaatjes!! :9
Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cosoea.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/69kr9f.png

Toch een aardig verschil.
Het valt mij wel erg tegen dat zelfs de nieuwe naalden veel stof meeslepen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Reind schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:20:
[...]

Allemaal leuk en aardig bedacht maar dj'en is veel meer dan dat, een goede track duurt een minuut of 5, een slechte overgang hoogstens 10 seconden... Ik luister dus liever naar een dj die goede muziek draait en een beetje matig mixt dan een dj die heel erg technisch onderlegd is maar die nog steeds k** muziek draait ;)

Tijden veranderen en dat ze eindelijk eens wat gevonden hebben op dat zinloze geschuif met zo'n pitch fader is wat mij betreft een zege. En ja ik kan na 15 jaar dj'en wel een beetje beatmatchen maar doe het NOOIT meer sinds ik de sync button en beatgrid heb ontdekt, zonde van de tijd dat zelf gaan zitten pitchen.

En mensen die het wel willen doen, mijn zege hebben ze maar dat geklaag altijd over die sync functie is ondertussen echt niet meer van deze tijd.
Ik klaag niet :P Ik zeg ook niet dat syncen met een druk op de toets fout is, maar het is zo veel toffer als je het allemaal zelf doet. Ik moet dan ook zeggen dat ik erg veel gevoel voor ritmes heb en t gelijk leggen van 2 platen kost me hooguit 10 sec, dus dat is het punt niet.. Nee, ik mis bij heel veel dj's (bv, die in cinema, post of frank, je kent t wel, die foute tenten in rtm) dat die gewoon op de maat rammen, en het dan nog voor elkaar krijgen om of in de verkeerde maat in te mixen, of dat ze uit de maat lopen ('t is dan ook commerciele schijt house muziek, maar dan is t nog makkelijker toch? ). ik bedoel, hoe moeilijk is het om tot 8 16 of 32 te tellen ..? . En ook niemand die het wat kan schelen :'(, en dan met hun armpjes in de lucht staan. blergh, respectloos voor welk muzieksoort dan ook.. Maargoed, pasen komt eraan en dan is t weer awakenings, weer eens naar echte dj's luisteren :)

over die naaldplaatjes, sja, gewoon met een borsteltje wegvegen.. ik herken dat type niet op het plaatje, maar t lijkt erg op die shure whitelabels, en daar zitten standaard borsteltjes bij.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

"Is deze staande lamp te koop?" :')
Ja en ga ik nu nog antwoord krijgen want ik zoek al maanden een mooie lamp voor in de schuur :+ :P :+

Is het setje te downen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met Tonecontrol.nl? Is deze website te vergelijken met new-line, bax-shop of rjshop e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:14:
Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met Tonecontrol.nl? Is deze website te vergelijken met new-line, bax-shop of rjshop e.d?
heb je de startpost al eens gelezen? daar staat ie namelijk netjes in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nadat ik even heb gekwijld op de rest moet ik mijn set als 14jarige toch echt even posten!

http://mars-bhr.nl/Disco/IMG_0255.JPG

Bestaat uit:
VX400 versterker (400watt)
MCD 570
Beat 6 MX2

Helaas moet ik het ook nog doen met soms wat minder legaal verkregen muziek, voor de rest lukt alles ook al aardig, heel jammer dat het geen storm loopt zodat ik geld in dit en in pc's kan stoppen ;)

/me Plaatje hotlinkt naar de rest van de foto's

[ Voor 55% gewijzigd door teacher op 01-04-2010 23:34 . Reden: plaatje te groooooooooooooot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:24:
[...]

Ja en ga ik nu nog antwoord krijgen want ik zoek al maanden een mooie lamp voor in de schuur :+ :P :+
:') _O- Tranen rollen echt _weer_ over mijn wangen hier.... Hoef nog net niet de wijn van mijn schermpje te trekken. ;)
Is het setje te downen ?
Helaas niet, maar er was op zekere hoogte een track overeenkomst met de eerder gepost 'Private Minimal revisited' set die ik al eerder eens voorbij heb laten komen.
(Check mijn website voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Erikie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 03:43:
[...]

over die naaldplaatjes, sja, gewoon met een borsteltje wegvegen.. ik herken dat type niet op het plaatje, maar t lijkt erg op die shure whitelabels, en daar zitten standaard borsteltjes bij.
Stanton 500.V3, veel goedkoper zal er niet wezen maar voor de prijs geen crap. :P
Borstel zit er niet bij, maar heb ik los wel. Zowel voor naalden als platen een. Helpt hier echter niet deze keer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

addictive schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:19:
[...]

heb je de startpost al eens gelezen? daar staat ie namelijk netjes in ;)
Staat niet echt uitgebreide info in per shop, alleen wat linkjes....

ik heb al mijn spul bij tonecontrol gekocht en ik moet zeggen dat ik naast het feit dat ik uiterst correct werd geholpen er ook een uiterst correct prijskaartje aan vast zat. ik kan het daarom (zonder overdreven reclame te willen maken) aan eenieder aanraden.

Waarbij ik bijvoorbeeld bij feedback Rotterdam een of andere botte lul krijg die me niet serieus genoeg neemt en daardoor z'n deal misloopt, ach, zijn eigen schul, dan rijd ik liever een stukkie door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:12
Tonecontrol is een absolute go imho. Heb er al meerdere keren Pioneer spullen aangeschaft en dat ging perfect! Netjes geholpen en vooral een van de goedkoopste van Nederland, zo niet de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, want ik zag daar inderdaad dat de cdj800 het goedkoopst is in vergelijking met andere shops. Alleen thomann uit duitsland is nog iets goedkoper, maar ik bestel liever gewoon bij een NL shop.

Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het enige "nadeel" van Tonecontrol is dat ze geen officiele Pioneer dealer zijn, of dat echt een belemmering is weet ik niet maar toen ik m'n spullen gekocht scheelde t totaal maar honderd euro (op de bijna 2000) dus toch maar bij NewLine gekocht die wel officieel dealer is.

Ter aanvulling: heb wel andere spullen bij ToneControl gekocht en dat ging perfect. De eigenaar (Toon) is een hele aardige vent en komt zelf ook met suggesties en tips. Bij mij ging het om flightcases en hij adviseerde toen andere voor m'n CDJ400's die net even beter passen dan de kisten die ik had gekozen. Leuk detail is dat ik direct een reply kreeg zondagavond om 21u ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 30-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zo, alweer tijd geleden dat ik gepost heb hier :>

Moet heel eerlijk zijn, heb in oktober 2 CDJ800's gekocht en ondanks dat ik er prima mee kan draaien mis ik vinyl gewoon te veel. Er is inmiddels toch weer een 2de SL aangesloten. Ben meer bezig op de house classics en early hardcore tour en dat spul staat voornamelijk op plaat. De CDJ's zijn voor mijn hoofdstijl meer additional geworden. Voor andere stijlen, mainstream hardcore/hardstyle, gebruik ik ze overigens juist alleen maar.

Laatste weken bezig met oude vinyls opkopen, leuke deals gemaakt en heleboel zeer goede oude plaatjes voor scherpe prijzen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: dit bericht is geplaatst met toestemming van de mods, waarvoor dank.

In de weekenden ben ik als vrijwilliger actief in een jongerencentrum, waar we ook de beschikking hebben over een klein podium. Vanuit de werkgroepen worden er elke vrijdag en/of zaterdag activiteiten georganiseerd in de vorm van bands die komen optreden. We hebben echt van alles, van blues tot death metal, van hip hop tot hardcore, zodat we een lekker gevarieerd programma hebben en verschillende doelgroepen aan kunnen spreken.

Aangezien het alweer een poosje terug is dat we een minimal/techno avondje hebben georganiseerd, vinden we het de hoogste tijd dit weer eens snel te doen en dat brengt mij in dit topic.

Hoewel we zelf ook wel wat mensen kennen, ben ik toch op zoek naar mensen die plaatjes draaien, in de minimal/techno stijl, en dat een keertje voor een publiek willen doen.

We hebben zelf wat apparatuur waar gebruik van mag worden gemaakt:
- 2 x Technics SL1200 (wel eigen naalden meenemen),

- Pioneer DJM600,

- We kunnen en willen eventueel 2 cd-spelers huren,

- Uitversterken (Soundcraft MH2 en Qube speakers) zorgen we zelf voor, ik heb daar geen kaas van gegeten, maar onze PA werkgroep wel. De capaciteit hiervan ligt verrrrrrrr voorbij de behoefte, dus maak je daar geen zorgen over! Eigen input mag natuurlijk als je het niet eens bent met bepaalde instellingen ;)

- Als er andere materialen nodig zijn, laat het even weten, we zullen ons best doen, maar we hebben een beperkt budget. Laat het dan wel zo snel mogelijk weten, want wij zijn ook onderhevig aan bureaucratie ;)

- Laptops zijn ook welkom, dus als je liever digitaal draait, prima!

Onkosten worden vergoed, maar aangezien we dit soort avondjes voornamelijk kunnen organiseren en financieren bij de gratie van overheids/gemeentesubsidies en onze vrijwilligers kunnen we niet heel veel meer bieden.
Onderhandelen kan altijd, maar verwacht er niet teveel van. Het is een jongerencentrum, geen Paradiso.

Als streefdatum hebben we nu vrijdag 11 juni 2010. De lokatie is: J.C. Elektra in Sliedrecht. Het zal helaas geen nachtwerk worden, maar we hebben een avondje tussen 21:00 en 03:00 met 4 sets van 1,5 uur. Hier valt uiteraard over te praten.

Lijkt het je leuk om voor een publiek je kunsten te vertonen, laat me het dan !!!!via DM!!!! weten (om zo dit topic niet onnodig te vervuilen).

Wat wil ik van je weten/hebben/horen/zien:
- Je pincode,
- Je N.A.W. (en je email of telefoonnummer is ook wel hendig ;)),
- Je stijl (let erop: minimal met techno aan het einde),
- Je website (als je die hebt),
- Je setup: wat heb je, wat heb je nodig,
- Je onkosten,
- Een demo!

Nogmaals, verdere communicatie gaarna via DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pincode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Duidelijk een grapje natuurlijk van de pincode ;)

Leuk initiatief en leuk dat je het hier plaatst :) Ik draai zelf geen minimal/techno dus daar houdt t voor mij n beetje op. Ieder geval succes met de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd, er mogen wel meer requests komen :) ik draai vooral trance, house, desgewenst draai ik meer maar mijn techno collectie is niet echt groot dus pindakaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind het idee wel leuk, techno genoeg, maar de vrijdagavond ligt me wat moeilijk. Dan moet ik mn werk afzeggen, kan ik dat opvoeren als onkosten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:

Leuk initiatief en leuk dat je het hier plaatst :) Ik draai zelf geen minimal/techno dus daar houdt t voor mij n beetje op. Ieder geval succes met de organisatie.
Het is niet echt een dead-set eis, maar het is meer een beetje een richting die we willen geven. Het hoeft niet echt direct in een hokje te passen, als het maar vet is en duidelijk dat dit niet de hardcore/darkcore/terror avond is. Die we overigens ook hebben, dus :+
Stijlen ala Nathan Fake, James Holden of Max Cooper zijn zeker, maar de meer elektro kant ais zeker welkom. Als je denkt een leuk tintje aan de avond te kunnen geven in jouw style, en het past er een beetje bij zijn we/ben ik zeker nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zie net de datum... de dag dat ik ga trouwen :+ Gaat dan sowieso niet werken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Hmm ik ben dan wel weer thuis uit Canada...

Iets voor ons -_D_-?

Hoeveel man wordt er verwacht? Is er veel animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hm geinig :) Sliedrecht is wel een eind uit de richting though..

Tijdens het begin van de avond afgelopen zaterdag heb ik een heel kort filmpje geschoten, Tekki, Daniel (heeft geen login hier) en ik hadden de eer om de suite (kleine zaal) te vullen met onze herrie, terwijl held Trentemoller op dezelfde avond boven in de grote zaal zijn ding deed.
Ik voor de eerste keer met een Ableton set, met een Evo UC33e en een Behringer BCR2000, in plaats van Traktor+VCI100, en Tekki & Daniel met Traktor en nog wat losse VST synths, aangestuurd door een djtechtools Midifighter en een BCR2000:
(en nee die schemerlamp is _niet_ te koop ;))

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=50pS0eVTAc0]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:

White schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:22:

Hoeveel man wordt er verwacht? Is er veel animo voor?
Echt heel lastig in te schatten, vorige keer was het niet super druk. We pakken het nu wel iets beter aan. Eerder beginnen met het plakken van posters enzovoort. De hardcore avonden zijn altijd volle bak en dat is voor het grootste deel volk wat niet uit ons dorp komt, dus het kan zeker.
We hebben zelf al een redelijk grote groep en daar dwarrelen ook weer veel mensen omheen, dus ik denk dat er sowieso wel een mannetje of 100 zal komen. Nogmaals, het is een jongerencentrum, geen Paradiso :P
Een bekende heeft een eigen radiostation (http://www.eclecticradio.nl/) en m'n ex-schoonvader werkt bij de plaatselijke radio + mn vriendin bij de plaatselijke televisie, dus er kan wel wat actiever reclame worden gemaakt als we dat nodig vinden :)
Iets voor ons -_D_-?
Over B2B of een battle of wat dan ook kan allemaal gepraat worden :)
We willen er gewoon een leuk avondje van maken :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:43:
ja idd, er mogen wel meer requests komen :) ik draai vooral trance, house, desgewenst draai ik meer maar mijn techno collectie is niet echt groot dus pindakaas!
House is ook welkom, trance is niet echt de bedoeling, maar als het je leuk lijkt horen we graag je demo!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Ik draai disco. Mag dat ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, als we weer eens een fout feest hebben wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
Wat is er fout aan disco? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Thunk op 02-04-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het, neem ik aan over: hetzelfde.
70's & 80's disco is voorbehouden aan 'Het Foute Feest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:48:
Tijdens het begin van de avond afgelopen zaterdag heb ik een heel kort filmpje geschoten
Kort is wel een beetje een understatement :P Was wel leuk geweest om wat meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

You read my mind :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:18:
Over B2B of een battle of wat dan ook kan allemaal gepraat worden :)
We willen er gewoon een leuk avondje van maken :)
Als White bereid is om mee te doen wil ik best samen met hem tegen een minimale onkostenvergoeding (benzine en een paar drankjes) B2B komen draaien :) Qua stijlen zijn we heel divers dus we kunnen het zo licht & blij of donker & rauw maken als jullie willen :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drankjes zijn sowieso gratis voor artiesten, maar we hebben geen sterke drank vergunning, omdat we een jongerencentrum zijn. We hebben Jupiler (0.3 :P), Hertog Jan, Heineken, Smirnoff Ice, Flugel, Corona, Red Bull en uiteraard fris en Fristi en Chocomel :) Oh ja ook nog wijn van Chateau Cheapo.

Als je/jullie echt interesse hebben DM me dan even met wat je hebt of nodig hebt, demo's (klinkt misschien pretentieus, maar we willen een beetje horen wat we kunnen verwachten).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
B2B met mij, zet ik er wat stevige newstyle hardcore beats onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:06:
[...]

B2B met mij, zet ik er wat stevige newstyle hardcore beats onder ;)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:48:
Hm geinig :) Sliedrecht is wel een eind uit de richting though..
Klinkt wel als een idee voor een leuke fieldtrip. ;)
Tijdens het begin van de avond afgelopen zaterdag heb ik een heel kort filmpje geschoten, Tekki, Daniel (heeft geen login hier) en ik hadden de eer om de suite (kleine zaal) te vullen met onze herrie, terwijl held Trentemoller op dezelfde avond boven in de grote zaal zijn ding deed.
Ik voor de eerste keer met een Ableton set, met een Evo UC33e en een Behringer BCR2000, in plaats van Traktor+VCI100, en Tekki & Daniel met Traktor en nog wat losse VST synths, aangestuurd door een djtechtools Midifighter en een BCR2000:
(en nee die schemerlamp is _niet_ te koop ;))

[video]
w00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:18:
[...]

House is ook welkom, trance is niet echt de bedoeling, maar als het je leuk lijkt horen we graag je demo!
Hier is een mixje, maar dit is echt vooral uplifting trance. ik ga binnenkort een mix maken met flinke rauwe muziek, die past denk ik meer bij wat jij in gedachten hebt ;)
http://soundcloud.com/aquinox/enter-the-spring

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 19:29 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.