Zo ik heb eindelijk mijn keuze gemaakt voor een koptelefoon
Heb vanmiddag de HD25 getest en vergeleken met de HDJ2000 was mijn eerste oordeel over de HDJ was dat hij er stevig uitzag, goed aanvoelde en er mooi uitzag. Maar toen ik hem opdeed merkte ik dat hij helemaal niet zo veel isoleerde. Ik ging vergelijken met de HD25 en mijn gevoelens werden bevestgd : bij het volume waar ik bij de hd25 bijna niks hoorde hoorde ik het bij de HDJ luid en duidelijk. (slechte isolatie dus). Ik dacht dat hij gelijk zou wegvallen als kandidaat, immers mijn gehoor is mijn belangrijkste eigendom voor later.Echter vond ik hem erg lekker zitten en klein genoeg om overal mee te nemen.
Toen ik ging luisteren vond ik eerst dat de bassen minder 'punchy' waren dan bij de HD25, maar de bas kan ik natuurlijk desgewenst EQ'n op mijn x1700 tot ik ca. 128-140 volle dreunen per minuut tegen mijn kop krijg, dus dat argument viel gelijk weg.
Na herhaaldelijke vergelijkingen viel op dat de HDJ toch een merkbaar betere treble/midden heeft. Maar dat gigantische verschil in isolatie (meen ik echt, het leek echt gewoon alsof ik 2 mutsen op mijn hoofd had kwa demping, meer niet)was voor mij de dealbreaker en het verschil in geluidskwaliteit wasook weer niet gigantisch.
Als de isolatie op de HDJ 2000 net zo goed als de HD 25 was had ik hem zo gekocht.
In het kort:
HD 25
+ alles modulair
+ 2 setjes oorpads
+ goed geluid, standaard strakke bas,
+ enorme isolatie.. niet normaal, zeker voor een koptelefoon die op de oor gaa, kan zich meten met in ears.
+ oerdegelijk
- beetje lelijk, simpel design
- gaat pijn doen na lang dragen.
- iets onderdrukte/licht onzuivere mid/treble
Pio HDJ2000
+ ziet er strak uit
+ zit heerlijk
+ opklapbaar
+ zeer zuiver geluid
+ degelijk, alleen scharnieren >problemen vragen op lange termijn
- geen voelbare bas op eq flat
- isoleert amper
- duur
Ik heb nog een paar vraagjes over de earpads van de HD25:
Die 'velour' of stoffen earpads hebben een stuk kleinere opening. Is dit van invloed op het geluid?
En welke isoleren het best?
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 03-03-2010 23:42
]