Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Had gister de HDJ2000 van Mokkaaa op. Zit heerlijk hoor! Had verwacht dat de schelpen te klein zouden zijn om lekker te zitten, maar dat zijn ze totaal niet. Klemt ook niet op je hoofd, het is een soort pantoffel, maar dan voor je oren ;)
En, erg belangrijk, hij voelt enorm stevig aan!

Gister ook voor het eerst aan CDJ1000's gezeten (hell, de eerste keer aan cd spelers!), en dat is wel ff vreemd hoor. Echt een "euh, wtf?" momentje. Wel mooi speelgoed, lijkt een stootje te kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

White schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Die A&H is wel heel erg bass-heavy, en echt gemaakt voor mixen in de club waar je die basnoten echt moet voelen in je oren.

Qua headphones zou ik je willen aanraden ook even naar de Ultrasone DJ1 te kijken en de Pioneer hdj2000. Laatstgenoemde heb ik nu ongeveer 2 weken en ik ben echt weggeblazen door het geluid dat er uit komt. Niet bass-heavy zoals de XD53 maar veel beter uitgebalanceerd geluid, én uitzonderlijke bouwkwaliteit.
Heb jij ze uberhaupt allemaal geprobeerd? Zo onder de indruk van de hdj was ik niet vergeleken met de XD-53..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties weer. De AboutDJ review van de HDJ had ik al vluchtig gelezen, maar nu iets uitgebreider.

Alleen jammer dat de isolatie minder dan de HD25 is. Hij zegt dat het geluid mooi is, maar vergelijken met de hd25 doet hij niet (gedetailleerd). Aan de globale reacties meen ik te horen dat het verschil niet gigantisch is. Dan spaar ik dat liever uit voor Top end IEM's (Westone UM3 ofzo :P )

Ik wil de HDJ2000 niet buiten beschouwing laten, maar het geluid moet echt fenomenaal zijn wil ik hem kopen. En de isolatie is een belangrijke factor voor mij, als het een miniem verschil met de HD25 is dan is het niet erg, maar wel als het over hele dB's gaat..

En hoe zit het met de stalen kabel? het geluid daarvan schijnt slechter te zijn dan een koperen kabel. Een spiraalkabel los kost 40-50 euro, en er is wel een HD25 II C(oiled) met een spiraalkabel, wat wel een vereiste voor me is, maar deze is weer van staal, en ik wil wel goed geluid. Anders kom ik kwa prijs in de buurt van de pioneer, kan ik veel beter de XD53 kopen, standaard met koperen spiraalkabel. Wat zijn jullie meningen hierover?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Saven schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:54:
[...]

Heb jij ze uberhaupt allemaal geprobeerd? Zo onder de indruk van de hdj was ik niet vergeleken met de XD-53..
De HDJ veegt de vloer aan met de XD als het aankomt op zowel geluids als bouw kwaliteit. Het is dat hij zo schurfterig duur is maar de HDJ is naar mijn mening ondanks het hoge bedrag wat je er voor neer moet tellen toch echt de beste headphone voor dj doeleinden.

Overigens is de XD-53 exact dezelfde koptelefoon als de Denon DN-HP1000 en de Audio Technica ATH-700. Door die laatste worden overigens ook alle 3 de modellen in elkaar geschroefd ;)
[b][message=33456259,noline]
Richie Hawtin heeft hem ook een tijdje gehad, als die hem niet nog steeds heeft :)

Edit: het metaal van de HDJ-2000 schijnt erg snel vuil te worden en slijtage te gaan vertonen.
Hawtin gebruikt de HDJ-2000, iedereen uit de DJ-Mag top 100 zo'n beetje want die kregen hem gratis van Pioneer met hun naam er in gegraveerd ;)

En de HDJ-2000 word inderdaad snel vuil in de randen van de oorschelp echter is er met het metaal zoals jij het noemt niets mis. Headphone is overigens niet van metaal maar van magnesium, scheelt aanzienlijk in het gewicht en de stijfheid ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:25:
Ik wil de HDJ2000 niet buiten beschouwing laten, maar het geluid moet echt fenomenaal zijn wil ik hem kopen. En de isolatie is een belangrijke factor voor mij, als het een miniem verschil met de HD25 is dan is het niet erg, maar wel als het over hele dB's gaat..
Als je een headphone wil die super klinkt neem je een HDJ-2000, qua spl max zit hij ook ruim boven de HD25. Wat betreft de kabels... maak je daar alsjeblieft niet druk om, dat verschil ga je niet horen.

[ Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 13-02-2010 01:22 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPL maakt mij niet uit, die HD25 kan al hard genoeg om mijn oren binnen een minuut op te blazen :P.. bouwkwaliteit zal bij beide wel snor zitten, kabel is, als dat koper echt bullshit is dan is de kabel ook geen probleem.

Dan blijven alleen over geluidskwaliteit, isolatie, en draagbaarheid voor on the road luisteren.

De pioneer wint het eerste als ik wat tot nu toe overal op internet is gezegd mag geloven :P, maar met hoeveel en wat precies (zuiverder, minder opgepompte bas, betere treble?)
De HD25 wint het kwa isolatie, als ik AboutDJ mag geloven, maar met hoeveel?
De HD25 wint het ook kwa draagbaarheid, maar ditweegt echt miniem mee, minder dan 5%
Reind schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 01:13:
[...]
Overigens is de XD-53 exact dezelfde koptelefoon als de Denon DN-HP1000 en de Audio Technica ATH-700. Door die laatste worden overigens ook alle 3 de modellen in elkaar geschroefd ;)

En de HDJ-2000 word inderdaad snel vuil in de randen van de oorschelp echter is er met het metaal zoals jij het noemt niets mis. Headphone is overigens niet van metaal maar van magnesium, scheelt aanzienlijk in het gewicht en de stijfheid ;)
[...]
Ja dat XD53 een OEM driver heeft, wist ik al maar de denon scheen toch net iets meer isolatie te hebben en de XD53 betere bouwkwaliteit?

En magnesium is volgens mij een aardalkalimetaal ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben ook een HDJ-2000 bezitter en vind hem echt super. Heb alleen een vergelijking met de Sony MDRV-700 die erg krakerig en plastic overkomt. Ook sluit deze niet zo lekker aan op je oren en is het geluid gewoon minder helder. HDJ-2000: belachelijk duur maar belachelijk goed geluid, zeer comfortabel en zeer robuust gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begon met een sony koptelefoon, de mdr-v300, wat een k&t ding was dat, na een paar keer normaal gebruiken. al de oorschelp afgebroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:17:
Ik begon met een sony koptelefoon, de mdr-v300, wat een k&t ding was dat, na een paar keer normaal gebruiken. al de oorschelp afgebroken
anders ga je gewoon zelf naar beide luisteren, anders kom je er zelf toch niet achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat wou ik sowieso al gaan doen, maar voordat ik naar de winkel ga wil ik zo veel mogelijk (achtergronds)informatie vergaren, zodat ik goeie vragen kan stellen aan de winkelier etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[b][message=33463652,noline]maar met hoeveel en wat precies (zuiverder, minder opgepompte bas, betere treble?)
De HDJ-2000 klinkt veel netter in het mid hoog en laag, waar de HD25 een beetje rommelig gaat klinken als hij op volume komt blijft de HDJ-2000 snaarstrak klinken. De enige koptelefoon die EN harder gaat, EN beter klinkt is de MDR-V7509 van Sony maar die is EN niet meer verkrijgbaar en is denk ik als het er echt op aan komt iets minder solide.
De HD25 wint het kwa isolatie, als ik AboutDJ mag geloven, maar met hoeveel?
Ligt er maar net aan HOE goed een koptelefoon jou past, bij mij isoleert ie beter omdat ik nogal grote oren heb en de HD-25 OP het oor zit, bij de HDJ zit ie er half op/over. HD25 zal dus in veel gevallen iets beter dempen ECHTER is het de vraag of je dat verschil gaat merken, ik vraag het me af wanneer je een dj bent die met 1 oor monitort.
De HD25 wint het ook kwa draagbaarheid, maar ditweegt echt miniem mee, minder dan 5%
Een HD25 kun je niet zo in elkaar vouwen als je een HDJ kunt, ik kan de HDJ in het daarvoor bestemde vak kwijt zonder enig probleem in alle UDG tassen die hier staan. Bij de HD25 moest ik altijd proppen omdat die simpelweg veel minder in elkaar gevouwen kan worden.
Ja dat XD53 een OEM driver heeft, wist ik al maar de denon scheen toch net iets meer isolatie te hebben en de XD53 betere bouwkwaliteit?
Tussen "het schijnt"en "het is ook echt zo" wil nog wel eens een verschil zitten ;)
En magnesium is volgens mij een aardalkalimetaal ;)
Klopt maar tussen metaal zoals we dat in de meeste koptelefoons tegen komen en magnesium zit een klein verschil ;). Overigens is het geen 100% magnesium maar een legering van magnesium en aluminium als ik het goed begrepen heb, beetje hetzelfde als men in de luchtvaart gebruikt, oersterk en lekker licht.

Mijn advies, ga naar een shop die beide headphones op voorraad heeft en koop degeen die je het lekkerste zit. Een iets minder geluid kom je echt wel overheen, een koptelefoon die ruk zit is 100 keer erger. Ik ben nog niet eens vanwege de geluidskwaliteit e.d. overgestapt naar de HDJ maar puur en alleen vanwege het feit dat de oordoppen die ik gebruik wel comfortabel blijven zitten bij headphone gebruik terwijl ik na 1,5 uur met de HD25 altijd pijn in de oren kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was een interessante post ! Ik ga sowieso eens naar de winkel, maar zoals ik al aangaf vind ik het belangrijk zo veel mogelijk te weten te komen op technisch aspect, dus heb ik nog een paar vragen, als je die wilt beantwoorden :)

Dat verschil in isolatie zal dan wel miniem zijn, maar je zegt dat de HD25 pas rommeliger wordt bij hoge volumes. Ik wil mijn oren sparen dus zal ik hem niet zo hoog zetten, ik heb een tijdje geleden live bij een dj mogen horen hoe goed de isolatie van de hd25 (de oude versie volgens mij, hij zei dat hij hem al ongeveer 5 jaar had)is, en volgens mij hoeft het volume echt niet zo hard om ermee te mixen. Is het verschil in kwaliteit (rommeliger) minder of zelfs niet significant bij lage/gewone volumes?

- Zal de mini xlr aansluiting op de HDJ voor (marginaal) beter geluid zorgen, of is het meer dat het makkelijker te repareren is omdat het meer standaard is dan proprietary? (vind ik gewoon leuk om te weten :P)

Ik zit nu nogal te neigen naar de HDJ, ik zie hem voor 270 euro, weet iemand misschien een goedkopere plek (ik ken eventueel mensen in Amerika, Duitsland, Engeland en Turkije, dus als er winkels zijn die alleen daar verzenden is geen probleem)
(via PM graag als dit op het forum niet mag)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Vandaag eindelijk de audio problemen die ik had met m'n Audio4DJ en Traktor Scratch Pro opgelost. Kreeg rare geluiden elke keer als ik een nieuwe plaat in wilde mixen, klonk als stofjes op een vinyl plaat.

Anyway oplossing: overstappen naar Traktor Pro, nieuwste versie :) .

Bijna alles klaar voor vrijdag :) , volle gastenlijst, alles duidelijk met de manager, loon besproken, all clear.

Can't wait 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
White schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:22:
Vandaag eindelijk de audio problemen die ik had met m'n Audio4DJ en Traktor Scratch Pro opgelost. Kreeg rare geluiden elke keer als ik een nieuwe plaat in wilde mixen, klonk als stofjes op een vinyl plaat.

Bijna alles klaar voor vrijdag :) , volle gastenlijst, alles duidelijk met de manager, loon besproken, all clear.

Can't wait 8) .
bevalt dat Audio 4 DJ nog? Ik zit te twijfelen tussen die en audio 8. Alles je het zelfde ermee kunt als de Audio 8 dan haal ik de 4. Ik wil alleen mijn turntables erop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Can't wait 8) .
Post je setlist even in grote lijnen als je wil, ik ben benieuwd :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
rhodium schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:54:
[...]

bevalt dat Audio 4 DJ nog? Ik zit te twijfelen tussen die en audio 8. Alles je het zelfde ermee kunt als de Audio 8 dan haal ik de 4. Ik wil alleen mijn turntables erop aansluiten.
Zie de vergelijkingslijst op www.native-instruments.com :) .

Zelf gebruik ik hem om mijn geluid van Traktor naar de mixer te krijgen, waarbij ik Traktor met een MidiController bestuur. Werkt, op de audioproblemen na, helemaal prima.

Audioproblemen waren overigens simpel te verhelpen :) .
-_D_- schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:29:
[...]

Post je setlist even in grote lijnen als je wil, ik ben benieuwd :)
Heb op dit moment 4 playlists die ik gebruik, elk zo'n 35 nummers, ieder voor een apart deel van de avond:

- Start (Overwegend opbouwende house en progressive)
- Continu (Voor tussen de knallers door, mensen dansende houden en rustpunten)
- Smash (Knallers, bekende nummers, uit-je-dak-platen ;) )
- Classics (Klassiekers, oude house en ander spul dat iedereen kent maar nooit meer gedraait wordt :) )

En voor de rest heb ik mijn hele library nog bij de hand, mocht er tijdens de avond zelf iets in me op komen. Heerlijk dat al mijn playlists in Traktor automatisch worden geïmporteerd vanuit iTunes O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
wat heb je in je classics playlist staan dan?

* addictive is nieuwsgierig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
addictive schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:49:
wat heb je in je classics playlist staan dan?

* addictive is nieuwsgierig :9
Haha you don't wanna know ;) . Vooral spul dat ik zelf vroeger helemaal tof vond. Als het nog gedraait wordt zijn het matige remixjes.

Ehm, greep uit de lijst:
Blow the speakers - The Moon
Sun is Shining - Funkstar de Luxe
It Just Won't Do - Tim Deluxe
Sputnik One - Stylus Trouble
I'm Blue - Eiffel 65 O+

En nog meer gehannes :Y) . Maar deze lijst gebruik ik dus alleen als ik er zin in heb en hij lekker in de mix past ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
White schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:09:
[...]
It Just Won't Do - Tim Deluxe
Die heb ik al 2 keer gekocht op Beatport (verschillende versies) en het begint altijd met een soort scramble van geluid :{ Ik heb moeite zoiets in te mixen, hoe doen jullie dat of hebben jullie wel ergens een versie zonder die rare intro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Cartman! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:24:
[...]

Die heb ik al 2 keer gekocht op Beatport (verschillende versies) en het begint altijd met een soort scramble van geluid :{ Ik heb moeite zoiets in te mixen, hoe doen jullie dat of hebben jullie wel ergens een versie zonder die rare intro?
Je hebt toch CDJ's?

Wel eens van cuepoints gehoord? :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het omgekeerde, rare geluiden aan het eind van de track, al heb ik het idee dat het bij jouw tracks de bedoeling is :P

Het gaat om wav bestandjes die ik op trackitdown heb gekocht, veel daarvan hebben een plopje op het eind (in de laatste seconde van de track, eigenlijk de laatste samples van die seconde). Ik ben nu aan het uitzoeken of ik zonder kwaliteitsverlies die samples eruit kan knippen, dat lijkt nogal een probleem te zijn.

Iemand anders ervaringen met trackitdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:38

Can't wait 8) .
Ywc O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Waarom is It Just Won't Do lastig in te mixen? Die beat begint na 2 seconde volgens mij...

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Een vriend van me draait al jaren in de plaatselijke discotheek en heeft een promo gemaakt. Deze wil hij graag aan jullie ten gehoren brengen. Ongezouten meningen opmerkingen kritiek en verbeterpuntjes zijn van harte welkom.

Voor een linkje een DM a.u.b. :)

[ Voor 2% gewijzigd door NeHoX op 18-02-2010 11:28 . Reden: spellingscontrole werkt niet. ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 02:01:
Dat verschil in isolatie zal dan wel miniem zijn, maar je zegt dat de HD25 pas rommeliger wordt bij hoge volumes. Ik wil mijn oren sparen dus zal ik hem niet zo hoog zetten, ik heb een tijdje geleden live bij een dj mogen horen hoe goed de isolatie van de hd25 (de oude versie volgens mij, hij zei dat hij hem al ongeveer 5 jaar had)is, en volgens mij hoeft het volume echt niet zo hard om ermee te mixen. Is het verschil in kwaliteit (rommeliger) minder of zelfs niet significant bij lage/gewone volumes?
Ik heb de HD25 een jaar of 8 gebruikt en altijd naar volle tevredenheid, ding ging nooit stuk, klonk goed voor een dj headphone en zat prima. Toen kwam de HDJ-200 die misschien (als het er echt op aan komt) iets minder solide is maar die echt een peut mooier klinkt dan de HD25. Aangezien ik zelf amper meer buiten de deur draai en de zolder dus bijna niet meer af kom op dat vlak heb ik gekozen voor de HDJ-2000, hij klinkt gewoon altijd mooier dan ene HD25.
- Zal de mini xlr aansluiting op de HDJ voor (marginaal) beter geluid zorgen, of is het meer dat het makkelijker te repareren is omdat het meer standaard is dan proprietary? (vind ik gewoon leuk om te weten :P)
Het is gewoon een marketing iets, Pioneer zegt dat de kabel dan makkelijk te vervangen is maar rekent vervolgens wel een paar tientjes voor een lullig stuk snoer en een paar stekkers... dan vervang ik al snel een stuk minder makkelijk en denk ik "het kan nog wel even". Feit is echter dat als jij fatsoenlijk met je spullen om gaat je kabel nooit kapot zal gaan. De HD25 kabel is nagenoeg onverwoestbaar, die heeft namelijk een gevlochten mantel er om heen wat er bij mij ooit in heeft geresulteerd dat ik ineens een mixer aan mijn koptelefoon had hangen waar geen tafel meer onder zat (oftewel ik was iets verder gaan lopen dan dat de kabel lang was).
Ik zit nu nogal te neigen naar de HDJ, ik zie hem voor 270 euro, weet iemand misschien een goedkopere plek (ik ken eventueel mensen in Amerika, Duitsland, Engeland en Turkije, dus als er winkels zijn die alleen daar verzenden is geen probleem)
(via PM graag als dit op het forum niet mag)
Met een goede koptelefoon doe je jaren zo niet je complete dj carriere, koop dus gewoon in 1 keer een goede en realiseer je dat als je 5 jaar met een HDJ-2000 doet hij je per dag niet meer dan een cent of 115 per dag kost... :+

Verwijderd

Wederom een zeer interessante en nuttige post!

Ik heb inderdaad op djresource gezien dat de HDJ een stuk minder solide is, de scharnieren lijken erg dun te zijn waardoor de eerste kapotte HDJ's een feit zijn(link mag niet dus als je wil stuur een PM ;)).Dus stevigheid is weer 1 punt voor de HD25 (telt minder zwaar dan geluid, omdat ik vrij zuinig met koptelefoon ben, maar ik ben ook van plan mijn toekomstige hp overal mee te nemen.. dus hij wordt wel veel gebruikt)

Maar als het geluid echt stukken beter is ga ik alsnog voor de HDJ.. Ik ga morgen naar de stad om te vergelijken, ik hoop dat mijn keuze dan makkelijker wordt.

Die kabel moet dan echt super stevig zijn! Dus je had gewoon een mixer aan je nek bungelen? Dan zou je toch zeggen dat die connectoren in de HD25 zouden afbreken.. ongelooflijk!
En.. ik heb ook geruchten over een HD25 III gehoord, met 80 ohm impedantie en beter geluid (en een hoger prijskaartje denk ik zo). Weet jij hier meer van?

En volgens mij zijn de dagelijkse kosten zelfs nog minder dan 115 cent, stel ik gebruik hem 300 dagen per jaar, dan is de HDJ al minder dan 20 cent per dag bij 5 jaar..
Mijn motto is ook 'Als je iets doet, doe het dan gelijk goed' dus ik wil ook een HP waar ik mijn carriere lang blij mee ben, en mag dat best wat kosten. Maar dan moeten die kosten wel gerechtvaardigd zijn ;)

• Florinsz
Cartman! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:24:
[...]

Ehm, gewoon de eerste paar seconden skippen of gewoon op een vocal point in het midden van het nummer beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:04:
Ik heb inderdaad op djresource gezien dat de HDJ een stuk minder solide is, de scharnieren lijken erg dun te zijn waardoor de eerste kapotte HDJ's een feit zijn(link mag niet dus als je wil stuur een PM ;).
Ik heb er nog geen 1 gezien dus de link zie ik graag. Ik heb mijn HDJ een keer flink van me af gegooid (dat moet nou eenmaal voor reviews :+ ) en dat ding gaf geen krimp. Weet je zeker dat je hem niet verward met het pisding wat ook wel onder de naam HDJ-1000 door gaat? De laatst genoemde is namelijk een headphone met wat minnen in mijn ogen, klinkt beroerd, zit niet echt goed in elkaar e.d. terwijl de HDJ-2000 gewoon en goed in elkaar zit EN ook goed klinkt, 180 graden de andere kant op zeg maar.
Dus stevigheid is weer 1 punt voor de HD25 (telt minder zwaar dan geluid, omdat ik vrij zuinig met koptelefoon ben, maar ik ben ook van plan mijn toekomstige hp overal mee te nemen.. dus hij wordt wel veel gebruikt)
Uiteindelijk telt maar 1 ding, hoe ga je er mee om. Maatje van me draait al bijna 8 jaar met een Sony MDR-V700 en die staan er om bekend dat ze vrij snel uit elkaar lazeren... hij heeft hem echter altijd netjes op zijn hoofd, klemt hem niet tussen hoofd en schouder en bergt zijn spullen fatsoenlijk op met als gevolg dat hij totaal geen last heeft van het zwakke punt op de MDR-V700. Het is dus ook maar net hoe je met je spullen om gaat.
Maar als het geluid echt stukken beter is ga ik alsnog voor de HDJ.. Ik ga morgen naar de stad om te vergelijken, ik hoop dat mijn keuze dan makkelijker wordt.
Vergelijk ze maar en see for yourself... ;)
Die kabel moet dan echt super stevig zijn! Dus je had gewoon een mixer aan je nek bungelen? Dan zou je toch zeggen dat die connectoren in de HD25 zouden afbreken.. ongelooflijk!
Ik heb zelfs een keer aan een oude kabel van een HD25 gehangen met mijn 70 kilo, die dingen trek je echt niet zo maar kapot.
En.. ik heb ook geruchten over een HD25 III gehoord, met 80 ohm impedantie en beter geluid (en een hoger prijskaartje denk ik zo). Weet jij hier meer van?
Geruchten zijn zelden 100% waar. Ik heb ook ooit wel eens gehoord dat de maan van kaas is en als ik dat op google in tik zijn er 7.810.000 hits... maar is het waar ;)

Of er een versie 3 aan komt weet ik niet, als ie gepresenteerd word zal dat wel op de Messe zijn over ruim een maand (ik ben er weer dit jaar dus ik zal er eens langs lopen en het na vragen). Voordeel van de HD25 en dat is tot op heden met alle versies is dat er spare parts voor te krijgen zijn, sloop je dus een keer iets (en het maakt niet uit wat) dan is dat onderdeel te vervangen, wat uiteindelijk weer behoorlijk in de kosten scheelt.

Een HD25 gaat echter zo goed als nooit stuk. Ik heb er 8 jaar 1 gehad, altijd misbruikt en nooit iets mee gehad. Na 8 jaar zag ie er niet meer uit maar dat is een ander verhaal, hij werkte nog steeds prima.
Mijn motto is ook 'Als je iets doet, doe het dan gelijk goed' dus ik wil ook een HP waar ik mijn carriere lang blij mee ben, en mag dat best wat kosten. Maar dan moeten die kosten wel gerechtvaardigd zijn ;)
Leg maar vast 300 euro apart dan want je gaat een HDJ-2000 kopen, wedje leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HDJ een keer flink van me af gegooid (dat moet nou eenmaal voor reviews ) en dat ding gaf geen krimp. Weet je zeker dat je hem niet verward met het pisding wat ook wel onder de naam HDJ-1000 door gaat?
Nee het was geen HDJ1000, dat zou mijn wenkbrauwen nog niet eens optrekken. Wel dat een HP van 300 euro zomaar kapot gaat (al is dat zomaar niet echt te zeggen met zo'n plaatje)
Vergelijk ze maar en see for yourself...
De HDJ2000 hadden ze niet, wel heb ik de HD25, de Denon HP1000 en 2 AKG die eigenlijk al afvielen omdat ik gelijk door had dat het studio monitors waren.. ik kon iedereen horen praten terwijl dat bij de HD25/HP1000 niet het geval was.

Toen was het HP1000 vs HD25. Het geluid van de denon was goed, zag er gelikt uit, was een beetje log, en vervelende klapschelpen, voelde fragiel aan(vooral de scharnieren). Dat laatste maakte dat de denon afviel.

Comfort op lange termijn kan ik weinig over zeggen bij de HD25, maar op zich leek er niks mis mee te zijn. De HD25 voelde goedkoop aan, maar iedereen die ik in real life en op internet over de HD heb gehoord zegt dat het ding oerdegelijk is. De isolatie was goed, maar volgende week ga ik vergelijken met de HDJ, met flink volume in de kamer.. Het geluid heb ik niet uitgebreid kunnen analyseren/testen, maar het leek gewoon goed te zijn.

En ja geruchten.. ik heb er een pest hekel aan want nu ga ik tobben dat ik over een paar maanden misschien beter een HD25 III kon kopen, mocht ie uitkomen. Als het wel zo was, had ik nog even gewacht met koptelefoon kopen..
Leg maar vast 300 euro apart dan want je gaat een HDJ-2000 kopen, wedje leggen
Is goed, waar wedden we om ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf iets minder positief over mijn laatste HD25II, heb daarvoor met vast snoer gehad, mijn laatste is met krulsnoer.

"Ze zeggen" dat dit krulsnoer te zwaar is, waardoor er in mijn geval vaak maar 1 van de schelpen geluid geeft. Na een beetje gerommel met de draden.. draait dit dan om en met een beetje mazzel doen ze het beiden. ;) Is gewoon garantie, echter kan ik mijn headphones niet missen voor een paar weken... dilemma!

Verder is het een uitstekende koptelefoon, licht, goede isolatie en onwijs goed geluid (prima geschikt voor monitoring thuis en afmixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ook hier sinds een 2 tal weken een HD-25 op me kop, en het bevalt echt super. Lekker licht, degelijk door gebruik van de juiste materialen, en hij klinkt imo super. Heb de 990 pro, 770 en HDJ geprobeerd maar voor mij klonk de HD-25 het meest neutraal.
En de demping is ook dik in orde. Ook met een krulsnoer, misschien een beetje zwaar maar niet lastig. :)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Gister m'n gig gehad in Aurora, Banff, Canada :) .

En het was gaaaaf, heel die zaal op z'n kop gezet, applaus aan het einde, complimenten van barpersoneel, 170dollar verdient.

Toch dik voor m'n eerste echte gig.

M'n digitale set-up werkte uit-ste-kend! Nergens problemen gehad een draaide als een zonnetje. M'n playlists kunnen wel wat werk gebruiken maar da's mooie feedback aan mezelf om mee verder te kunnen :)

/me heeft spierpijn van het springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:
Ik ben zelf iets minder positief over mijn laatste HD25II, heb daarvoor met vast snoer gehad, mijn laatste is met krulsnoer.

"Ze zeggen" dat dit krulsnoer te zwaar is, waardoor er in mijn geval vaak maar 1 van de schelpen geluid geeft. Na een beetje gerommel met de draden.. draait dit dan om en met een beetje mazzel doen ze het beiden. ;) Is gewoon garantie, echter kan ik mijn headphones niet missen voor een paar weken... dilemma!

Verder is het een uitstekende koptelefoon, licht, goede isolatie en onwijs goed geluid (prima geschikt voor monitoring thuis en afmixen).
DrumandBass schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:13:
Ook hier sinds een 2 tal weken een HD-25 op me kop, en het bevalt echt super. Lekker licht, degelijk door gebruik van de juiste materialen, en hij klinkt imo super. Heb de 990 pro, 770 en HDJ geprobeerd maar voor mij klonk de HD-25 het meest neutraal.
En de demping is ook dik in orde. Ook met een krulsnoer, misschien een beetje zwaar maar niet lastig. :)
Mooi om nog meer positieve verhalen over de HD25 te horen! Wat vinden jullie van het wel erg plasticky uiterlijk? Dat is mijn enige minpuntje wat ik tot zo ver heb kunnen vinden..
White schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:55:
Gister m'n gig gehad in Aurora, Banff, Canada :) .

En het was gaaaaf, heel die zaal op z'n kop gezet, applaus aan het einde, complimenten van barpersoneel, 170dollar verdient.

Toch dik voor m'n eerste echte gig.

M'n digitale set-up werkte uit-ste-kend! Nergens problemen gehad een draaide als een zonnetje. M'n playlists kunnen wel wat werk gebruiken maar da's mooie feedback aan mezelf om mee verder te kunnen :)

/me heeft spierpijn van het springen
Prachtig! Wat voor digitale setup gebruik je dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:00:
[...]

[...]

Mooi om nog meer positieve verhalen over de HD25 te horen! Wat vinden jullie van het wel erg plasticky uiterlijk? Dat is mijn enige minpuntje wat ik tot zo ver heb kunnen vinden..
Je weet dat je 2 keer dezelfde post hebt gequote he :P ?
[...]

Prachtig! Wat voor digitale setup gebruik je dan?
Zoals ik al meerdere malen heb gepost:

- Dell m1730 laptop
- VCI-100SE met djtechtools mapping
- Traktor Pro
- Native Instruments Audio4DJ
- HDJ-2000

En werkt als een zonnetje dus :) , Traktor importeert playlists uit iTunes dus alles wordt heerlijk gesynct met elkaar 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps nee was voor die post ervoor bedoeld :P

Kleven er eigenlijk nog nadelen aan een digitale set, als je vergelijkt met een mixer a la x1700 en mediaplayers a la s3700?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:17:
Oeps nee was voor die post ervoor bedoeld :P

Kleven er eigenlijk nog nadelen aan een digitale set, als je vergelijkt met een mixer a la x1700 en mediaplayers a la s3700?
Tja, sommigen zouden stabiliteit zeggen, maar als je er de tijd voor neemt om je laptop fatsoenlijk te prepareren voor je gig dan is dat ook geen probleem meer.

On a different note.

Net een mail gekregen van de eigenaar van de club van laatste vrijdag, en ze willen me terughebben voor volgende maand :D . Dus weer een gig gepland 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:00:
Euhmmmm hoeveel last heb je daarvan als je het apparaat op je hoofd hebt? Of ben je bang dat de vrouwen je ineens niet meer zien staan tijdens je gigs?

Looks doen er niet toe, je kunt een koptelefoon van 30 euro met goud en diamanten behangen maar uiteindelijk is en blijft het een pisding waar je alles behalve prettig naar zult kunnen luisteren... het is uiteindelijk alleen maar een duur pisding wat er leuk uit ziet. Een HD25 is alleen maar iets minder mooi maar in ieder geval wel degelijk en voorzien van een goed geluid. Een stuk belangrijker dan de looks bij een headphone ;)
Ik mag aannemen een HDJ-1000 want ik heb echt nog nooit iemand gehoord die nadat ie de HDJ-2000 op de kop had gehad die slechter vond klinken dan een HD25 (en dat klopt ook want hij klinkt ook veel netter).

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 22-02-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Reind schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:47:
Ik mag aannemen een HDJ-1000 want ik heb echt nog nooit iemand gehoord die nadat ie de HDJ-2000 op de kop had gehad die slechter vond klinken dan een HD25 (en dat klopt ook want hij klinkt ook veel netter).
:$

Ik kon eigenlijk niet echt een duidelijk verschil horen tussen de HD-25 en HDJ 2000, en als het ik het al had gehoord. Dan had ik nog voor de HD-25 gekozen, vanuit de prijs, losse onderdelen en het feit dat ik gruwelijk afknap op koptelefoons met een hoge "bling" factor. Skull candy

Maar kwa klank bevinden we ons weer in de eeuwig grijze zone van klank en smaak... Dus laten we daar maar niet overbeginnen. :P

Ik ben blij met mijn oorwarmers. :Y)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Euhmmmm hoeveel last heb je daarvan als je het apparaat op je hoofd hebt? Of ben je bang dat de vrouwen je ineens niet meer zien staan tijdens je gigs?

Looks doen er niet toe, je kunt een koptelefoon van 30 euro met goud en diamanten behangen maar uiteindelijk is en blijft het een pisding waar je alles behalve prettig naar zult kunnen luisteren... het is uiteindelijk alleen maar een duur pisding wat er leuk uit ziet. Een HD25 is alleen maar iets minder mooi maar in ieder geval wel degelijk en voorzien van een goed geluid. Een stuk belangrijker dan de looks bij een headphone ;)
Natuurlijk is het een weinig relevant punt, maar tja ik had hem toch graag meer richting de HDj2000 kwa uiterlijk gezien, met hetzelfde compacte design.. Het is gewoon dat ik hem niet zo mooi vind :P toch is het tot nu toe nog steeds mijn eerste keus, morgen zal blijken of de pioneer die plek kan veroveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jups, weer eens een lekkere Progressive set vanuit de Restricted Sessions studio.

Tracklist:
Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2010/02/Progressional-Education-episode-4-House-of-Knowledge.jpg

Te verkrijgen per DM.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:04
Ik ben van plan om in de toekomst te gaan experimenteren met het ''draaien'. Speel nu alleen nog Bas gitaar alleen het zal dus leuk zijn om daar wat bij te doen. Persoonlijk leek mij een Beatbox zeer interessant omdat je zo zelf nog wat kan toevoegen..

Eerst had ik het idee om aan de 3 kanaal mixer een Beatbox toe te voegen alleen nu zie ik dat er ook alles in een oplossingen zijn. Zat te denken aan het volgende mengpaneel : http://www.feedback.nl/bits-beats/korg/km-402

Ben momenteel in het bezit van een Omnitronic PM524 Pro mixer en een paar oude maar zeer goede SONY actieve monitor speakers. Ook nog een Sony HiFi DD draaitafel die wat mij betreft stuk mag

Moet het nog allemaal een beetje vorm geven alleen vroeg mij af of de bovenstaande Mixer een goede was, Of zijn er nog alternatieve in die prijsklasse.

Weet al wel dat het Vinyl moet worden omdat ik nu HiFi matig ook Vinly draai en ik vind dat prachtig !. Maar het lijkt mij allemaal te beginnen bij een goede Mixer.

Zijn er ook nog goede Computer programma's waarmee ik alvast kan experimenteren ? Dacht zelf bijvoorbeeld aan Virtual DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16

Zym0tiC

^_^

Zojuist een zondagavond dubstep mixje uit de grond gestampt. ff lekker de week afsluiten :+

Nzym - The Mixtape Juxtaposition

Tracklist:
Peverlist - Roll With the Punches
Massive Music - Find My Way
RSD - Jah Way
Sasquatch, Oova - Shallow (Jack Sparrow Remix)
Komonazmuk - Night at Deluxe
XI - 000
Matt-U - Heads Up
Scarecrow - Moonlight
Funk Ethics - Blues is Now
DJ Madd - Someone (Breakage Unspecified Remix)
Giant - Swoosh
Giant - Drumstick
Rob Sparx - Circus Freak
Emalkay - Battle Suit
Emalkay - Solid State
Boot - Satellite
Vex'd - 3rd Choice
Coki - Shattered
Kromestar - Skaradem
Distance - Radical
Cardopusher - Gilbold
Distance - Clockwork
Uncle Sam - Round the World Girls

Runtime: 56:39

You know the deal!

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:48:
Ik ben van plan om in de toekomst te gaan experimenteren met het ''draaien'. Speel nu alleen nog Bas gitaar alleen het zal dus leuk zijn om daar wat bij te doen. Persoonlijk leek mij een Beatbox zeer interessant omdat je zo zelf nog wat kan toevoegen..

Eerst had ik het idee om aan de 3 kanaal mixer een Beatbox toe te voegen alleen nu zie ik dat er ook alles in een oplossingen zijn. Zat te denken aan het volgende mengpaneel : http://www.feedback.nl/bits-beats/korg/km-402

Ben momenteel in het bezit van een Omnitronic PM524 Pro mixer en een paar oude maar zeer goede SONY actieve monitor speakers. Ook nog een Sony HiFi DD draaitafel die wat mij betreft stuk mag

Moet het nog allemaal een beetje vorm geven alleen vroeg mij af of de bovenstaande Mixer een goede was, Of zijn er nog alternatieve in die prijsklasse.

Weet al wel dat het Vinyl moet worden omdat ik nu HiFi matig ook Vinly draai en ik vind dat prachtig !. Maar het lijkt mij allemaal te beginnen bij een goede Mixer.

Zijn er ook nog goede Computer programma's waarmee ik alvast kan experimenteren ? Dacht zelf bijvoorbeeld aan Virtual DJ
Wat voor genre? Misschien is timecode iets voor je.

Ik had Korg een stuk duurder verwacht. Geen ervaring hier met al dat topspul hoor maar die prijs klinkt mij wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb nu een tijdje 2x een CDJ 900 + een DJM 700. Ik gebruik eigenlijk het meest de USB-stick mogelijkheid, cd's doe ik niet. Maar het is een beetje gek, want als ik via de USB functionaliteit bijv. met VirtualDJ of Traktor draai dan is de geluidskwaliteit van slechte kwaliteit, dit terwijl je toch niet de geluidskaart van de pc gebruikt? Ervaren jullie dit ook, of doe ik misschien iets fout? Bovendien vind ik het niet zo lekker werken als gedacht, veel functies werken niet en veel 'lichtjes' doen het ook niet... beetje jammer vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Saturnus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:45:
[...]

Wat voor genre? Misschien is timecode iets voor je.

Ik had Korg een stuk duurder verwacht. Geen ervaring hier met al dat topspul hoor maar die prijs klinkt mij wel erg aantrekkelijk.
Dank u, Ik zal me er morgen nog eens verder in verdiepen. Heb momenteel wel Virtual dj 6.06 geïnstalleerd en als ik het goed begrijp kan deze software via een MIDI geluidskaart of U.s.B communiceren met externe apparatuur.

Timecode moet ik me nog wat verder in verdiepen, Alleen is het niet een LP met allerlei sampeltjes/sounds?
Ik dacht gewoon dus een beatbox aan te sluiten op het mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kort door de bocht is timecode werken met vinyls die muziek (mp's, flac, wav, enz) op je PC aanstuurt. Net alsof dat geluidsbestand op je vinyl staat terwijl het eingelijk op de pc staat.
Ik heb het nu wel erg kinderlijk omschreven, op AboutDJ staan er goede artikelen over. :)

Virtual DJ ken ik alleen van naam, maar best mogelijk ja. Werkt natuurlijk alleen als je apparatuur ook MIDI/USB heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=E9BYmlaaeiU
Iemand een idee wat dat voor effect device is op 5:45?

[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 01-03-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

korg kaossilator ..

Ben met dat gele dingetje vannacht nog mee in slaap gevallen :) verwacht er niet teveel van, geen midi, 8 beats sequencer, erasen, vage geluidjes en dat is t wel .. Leuk als speelgoed icm ableton, of live situaties..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah inderdaad. Hij hangt 'standalone' op een line-in poort? (Send/return heb je volgens mij 4 jacks voor nodig ik zie er 2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
SjorsVN schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:05:
Bovendien vind ik het niet zo lekker werken als gedacht, veel functies werken niet en veel 'lichtjes' doen het ook niet... beetje jammer vind ik het.
Lichtjes doen het niet??? Verklaar uzelf nader?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
DjWannaB2002 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:00:
[...]

Lichtjes doen het niet??? Verklaar uzelf nader?
De lichtjes op de CDJ-900 bedoel ik, als je op play/pause drukt gebeurt er qua 'lichtshow' niets hetzelfde geldt voor de cue, loops, slip etc... De knopjes lichten dus niet op. Ook gaat de display in het midden van het jogwheel ontzettend schokkend, gewoon 3x niets... Terwijl ze perfecte integratie claimen. Maar dat was eigenlijk ondergeschikt aan de mindere geluidkwaliteit, iemand een idee hoe dat zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Werkt ie wel via HID (Traktor 1.2+), of heb je iets met MIDI moeten doen? Heb verder geen ervaring met HID, maar zou verwachten dat daarmee alles out of the box werkt. Met MIDI zal je de lichten inderdaad zelf in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52
Voor de geïnteresseerden, ik heb twee zaken in de verkoop namelijk:

V&A aangeboden: Behringer VMX 300
V&A aangeboden: Music Store PA Monitor 150 Watt 4-8 Ohm incl. aansluitkabel

Mengpaneeltje is gewoon in orde zeker voor de beginner. Ding is niet meer in omloop dus doe een goed bod en we komen er wel uit

PA Monitor gaat kneiterhard, goede midden en lage tonen mist wat hoogte, altijd zorgvuldig mee omgegaan en alleen thuis gebruikt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Saturnus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:02:
Ah inderdaad. Hij hangt 'standalone' op een line-in poort? (Send/return heb je volgens mij 4 jacks voor nodig ik zie er 2.)
Jep, Kaossilator is standalone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Misschien kan ik dat hier ook wel vragen... ik ben in de komende maanden al een aantal keer gevraagd om te komen draaien voor wat feestjes,borreltjes, verjaardagen. Nu wil ik natuurlijk niet met de 50W stereo van tante Truus gaan spelen dus wil ik een paar fatsoenlijke speakers aanschaffen.
Mijn eisen zijn:
Actief
Licht
Genoeg bass

Ik heb eigenlijk twee speakers op het oog en dat zijn de Mackie SRM450v2 en de JBL Eon 515.

De Mackie's lijken me 'gewoon' leukere speakers en zijn redelijk wat goedkoper dan de JBL's, maar de JBL's hebben meer vermogen en hebben een veel groter bass bereik. Dit maakt ze wel veel meer full-range. Ik wil er eigenlijk geen losse subs bijkopen ivm ruimte. Nu zullen jullie reacties uiteraard zijn: "Ga luisteren dat kunnen wij niet bepalen voor je." Maar ik zou graag wat van jullie ervaringen willen horen. Ik neem aan dat er mensen zijn met verstand van PA, ik heb het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
SjorsVN schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:31:
Misschien kan ik dat hier ook wel vragen... ik ben in de komende maanden al een aantal keer gevraagd om te komen draaien voor wat feestjes,borreltjes, verjaardagen. Nu wil ik natuurlijk niet met de 50W stereo van tante Truus gaan spelen dus wil ik een paar fatsoenlijke speakers aanschaffen.
Mijn eisen zijn:
Actief
Licht
Genoeg bass

Ik heb eigenlijk twee speakers op het oog en dat zijn de Mackie SRM450v2 en de JBL Eon 515.

De Mackie's lijken me 'gewoon' leukere speakers en zijn redelijk wat goedkoper dan de JBL's, maar de JBL's hebben meer vermogen en hebben een veel groter bass bereik. Dit maakt ze wel veel meer full-range. Ik wil er eigenlijk geen losse subs bijkopen ivm ruimte. Nu zullen jullie reacties uiteraard zijn: "Ga luisteren dat kunnen wij niet bepalen voor je." Maar ik zou graag wat van jullie ervaringen willen horen. Ik neem aan dat er mensen zijn met verstand van PA, ik heb het in ieder geval niet.
Toevallig heb ik vorige week nog een gig gehad waar die JBL's boven op 2 18''behringer subs stonden. Combinatie was in een woord: gaar. Waar ik stond op m'n podium, naast de speakers prima geluid en heerlijke bas, maar zodra je voor de speakers ging staan geen bas meer te bekennen.

Wat ik je kan aanraden is om iig een actieve sub erbij te nemen dit maakt alle verschil :). Kijk vooral ook even naar Electro Voice, mijn persoonlijke favoriet voor portable PA.

Edit: Zit nu zelf even voor zo'n Korg Kaossilator te kijken, maar 140,- en toch best leuk speelgoed :9~ . Even over nadenken.

[ Voor 4% gewijzigd door Florinsz op 03-03-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ligt dat dan aan die Eons of aan die Behringers? :) Ze staan op subs, dus zijn het topjes, dus hoort er geen bass uit te komen? Volgens mij worden Eons in ieder geval zoveel gebruikt dat het echt wel goede dingen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tsunami schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:04:
Ligt dat dan aan die Eons of aan die Behringers? :) Ze staan op subs, dus zijn het topjes, dus hoort er geen bass uit te komen? Volgens mij worden Eons in ieder geval zoveel gebruikt dat het echt wel goede dingen moeten zijn.
Probeerde duidelijk te maken dat een goed op je speakers afgestemde sub wel een must is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
White schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:09:
[...]

Probeerde duidelijk te maken dat een goed op je speakers afgestemde sub wel een must is :)
Maar ik wil dus het liefst geen subs....omdat dat qua ruimte gewoon ff too much is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb eindelijk mijn keuze gemaakt voor een koptelefoon :)

Heb vanmiddag de HD25 getest en vergeleken met de HDJ2000 was mijn eerste oordeel over de HDJ was dat hij er stevig uitzag, goed aanvoelde en er mooi uitzag. Maar toen ik hem opdeed merkte ik dat hij helemaal niet zo veel isoleerde. Ik ging vergelijken met de HD25 en mijn gevoelens werden bevestgd : bij het volume waar ik bij de hd25 bijna niks hoorde hoorde ik het bij de HDJ luid en duidelijk. (slechte isolatie dus). Ik dacht dat hij gelijk zou wegvallen als kandidaat, immers mijn gehoor is mijn belangrijkste eigendom voor later.Echter vond ik hem erg lekker zitten en klein genoeg om overal mee te nemen.

Toen ik ging luisteren vond ik eerst dat de bassen minder 'punchy' waren dan bij de HD25, maar de bas kan ik natuurlijk desgewenst EQ'n op mijn x1700 tot ik ca. 128-140 volle dreunen per minuut tegen mijn kop krijg, dus dat argument viel gelijk weg.
Na herhaaldelijke vergelijkingen viel op dat de HDJ toch een merkbaar betere treble/midden heeft. Maar dat gigantische verschil in isolatie (meen ik echt, het leek echt gewoon alsof ik 2 mutsen op mijn hoofd had kwa demping, meer niet)was voor mij de dealbreaker en het verschil in geluidskwaliteit wasook weer niet gigantisch.

Als de isolatie op de HDJ 2000 net zo goed als de HD 25 was had ik hem zo gekocht.

In het kort:

HD 25
+ alles modulair
+ 2 setjes oorpads
+ goed geluid, standaard strakke bas,
+ enorme isolatie.. niet normaal, zeker voor een koptelefoon die op de oor gaa, kan zich meten met in ears.
+ oerdegelijk
- beetje lelijk, simpel design
- gaat pijn doen na lang dragen.
- iets onderdrukte/licht onzuivere mid/treble

Pio HDJ2000
+ ziet er strak uit
+ zit heerlijk
+ opklapbaar
+ zeer zuiver geluid
+ degelijk, alleen scharnieren >problemen vragen op lange termijn
- geen voelbare bas op eq flat
- isoleert amper
- duur

Ik heb nog een paar vraagjes over de earpads van de HD25:
Die 'velour' of stoffen earpads hebben een stuk kleinere opening. Is dit van invloed op het geluid?
En welke isoleren het best?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
Zo.Naar een jaartje goed sparen ga ik m`n setup volledig op de schop gooien.
Dus ik doe alles in de verkoop.Om zo over een maand of 2 de niewe spullen te gaan aanschaffen.
Al met al heb ik echt genoten van m`n setje maar aangezien ik altijd met pioneer draai leek het mij wel handig om straks hierop over te stappen.Niet dat ik spijt heb ofzo dat ik deze set heb gekocht.

2x de denon dn-s1200.
1x de vestax pcm 280.
1x de denon hp 500.
1x de set Behringer B2031A Thruth.
Inclusief alle kabels dozen aankoopbewijzen.En de gehele reutemeteut.

Als dit alles weg is dan komt er pioneer voor in de plaats.
De spelers ben ik nog niet over uit.(Cdj 1000mk3 of een Cdj 900 zit ik nu nog tussen te twijfelen.)
Er komt een djm 800 mixer bij.
headphones weet ik ook nog niet zeker.
en als laatste JBL LSR 2328 P als mijn nieuwe monitoren.

Heb alles maar eens op marktplaats gezet en wil eerst eens kijken wat ik er nog voor weer kan krijgen.En als dit naar mijn mening niet genoeg is gaat alles los in de verkoop.
Hier de link voor geintreseerden.
http://link.marktplaats.nl/326981523

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet vinden in het pricewatch gedeelte van de site dus zet ik hier maar neer. Ik heb hier nog een 5 maand oude Xone 1D liggen en 2 1 jaar oude Cortex Hdtt-5000's liggen die weg mogen. PM maar als je er interesse in hebt!

Edit: hierbij de linkjes naar V&A
http://tweakers.net/aanbo...len-en-heath-xone-1d.html
http://tweakers.net/aanbo...torage-dj-players%29.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Volgens mij is dat niet direct toegestaan nee, het op V&A/Marktplaats zetten en hier naar linken is geen probleem dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als we toch bezig zijn... ik heb een Pio DJM400 + flightcase liggen die voor 400e weg mag, is misschien een half jaar gebruikt en toen de case ingegaan en sindsdien niet meer aangeraakt (kopie van de bon ook te verkrijgen, gekocht bij NewLine). Top ding verder maar vervangen door een DJM700 hier. DM staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Cartman! schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:02:
Als we toch bezig zijn... ik heb een Pio DJM400 + flightcase liggen die voor 400e weg mag, is misschien een half jaar gebruikt en toen de case ingegaan en sindsdien niet meer aangeraakt (kopie van de bon ook te verkrijgen, gekocht bij NewLine). Top ding verder maar vervangen door een DJM700 hier. DM staat aan :)
beetje duur voor 2de hands. Is nieuw zo al voor 489 te krijgen. En met goed zoeken vast voor nog minder. Maar succes met de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
SjorsVN schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Maar ik wil dus het liefst geen subs....omdat dat qua ruimte gewoon ff too much is.
In dat geval zou ik je toch willen aanraden eens naar de ZX-serie van ElectroVoice te kijken. De ZX1 Topjes zijn echt mini vergeleken met standaard PA, en klinken met een subje uit dezelfde serie echt super voor hun grootte :)

edit:
Om je een idee van de grootte te geven, let niet op de knullige review verder :')

Ah, ze hebben tegenwoordig ook een actieve versie :). (Zelfde knulligheid trouwens :'), mic voor de speaker houden :') ).

[ Voor 28% gewijzigd door Florinsz op 05-03-2010 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

tooter schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:35:
Zo.Naar een jaartje goed sparen ga ik m`n setup volledig op de schop gooien.
Dus ik doe alles in de verkoop.Om zo over een maand of 2 de niewe spullen te gaan aanschaffen.

Heb alles maar eens op marktplaats gezet en wil eerst eens kijken wat ik er nog voor weer kan krijgen.En als dit naar mijn mening niet genoeg is gaat alles los in de verkoop.
Hier de link voor geintreseerden.
http://link.marktplaats.nl/326981523
Je stelt op Marktplaats dat die Vestax mixer nieuw €499 euro was, maar dan ben je óf heel hard opgelicht, of je bent in de war. Want ik heb een jaar geleden ook DJ gear gekocht en ik heb die mixer toen ook overwogen. Hij kostte toen iets van €430 bij New Line geloof ik. Hij staat nu voor €399 op de site :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:36:
Ik kon het niet vinden in het pricewatch gedeelte van de site dus zet ik hier maar neer. Ik heb hier nog een 5 maand oude Xone 1D liggen en 2 1 jaar oude Cortex Hdtt-5000's liggen die weg mogen. PM maar als je er interesse in hebt!

Edit: hierbij de linkjes naar V&A
http://tweakers.net/aanbo...len-en-heath-xone-1d.html
http://tweakers.net/aanbo...torage-dj-players%29.html
Ik ben wel geïnteresseerd in die Xone 1D, maar dan moet je wel je DM aanzetten natuurlijk :+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, haha ik zal even uitzoeken hoe ik dat kan doen. In de tussen tijd mag je ook mailen naar het adres wat in mijn profiel staat;)

Edit: gefixt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Roderiktweaker schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:45:
[...]

Dank u, Ik zal me er morgen nog eens verder in verdiepen. Heb momenteel wel Virtual dj 6.06 geïnstalleerd en als ik het goed begrijp kan deze software via een MIDI geluidskaart of U.s.B communiceren met externe apparatuur.

Timecode moet ik me nog wat verder in verdiepen, Alleen is het niet een LP met allerlei sampeltjes/sounds?
Ik dacht gewoon dus een beatbox aan te sluiten op het mengpaneel.
Voor zover ik weet zijn timecode lege platen, ze registreren alleen hoe snel de plaat draait, en hoe hij beweegt enz. De computer laat vervolgens de track hierop afspelen. Maar door de platen heb je dus nog wel die vinyl feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op timecode platen staat een signaal , wat voor het menselijk oor een piep is, maar voor dvs software een bestand waarmee ze de positie kunnen bepalen. Als je goed kijkt naar de waveform van een timecode cd/plaat kan je ook wel zien dat het geluid niet over de gehele plaat hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Niet dat ik pro bax-shop ben ofzo, maar zondag is er weer een kortingsactie:
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/downloads/mailing/2010/3/1/images/intro.gif

Leuk voor de mensen die nog wat gear nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat dit toegestaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verkopen van spullen via dit topic niet, posten van kortingsacties is eerder gedaan, alleen deze keer met plaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Yep,

Het posten van aanbiedingen etc. is niets mis mee. :)
2dehands verkoop daar hebben ze hier echter de V&A sectie voor. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Heb zelf ook de PMC-280. Prijs is flink gezakt zeg, tijd terug stond ie nog voor dik in de 400 op NL.
Wil zelf nog wel eens een Traktor X1, Traktor Pro upgrade. CD-spelers lijken me ook nog wel eens leuk, maar die kan ik nu niet goed meer plaatsen en dan moet ik eerst weer eens flink wat cash zien binnen te halen, zo ook voor als ik goede speakers wil. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
VincentG schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:41:
Heb zelf ook de PMC-280. Prijs is flink gezakt zeg, tijd terug stond ie nog voor dik in de 400 op NL.
Wil zelf nog wel eens een Traktor X1, Traktor Pro upgrade. CD-spelers lijken me ook nog wel eens leuk, maar die kan ik nu niet goed meer plaatsen en dan moet ik eerst weer eens flink wat cash zien binnen te halen, zo ook voor als ik goede speakers wil. :)
sjah is een dure hobby.Ik heb er ook veel voor moeten werken.
Vorig jaar heb ik 64x gedraaid op mijn vaste stekkie ( helaas nu niet meer :( ) en voor dat geld wat ik daar verdiend heb heb ik de helft gespaard en daarmee kan ik nu al weer upgraden.

Btw weet iemand nog een goede site/forum om 2e hands dj gear op te zetten ?.
Marktplaats loopt niet zo hard :P.

[ Voor 7% gewijzigd door tooter op 06-03-2010 16:10 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djresource
Aboutdj
Clubcharts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Omdat het dit jaar alweer drie jaar terug is, dat Daniel en ik de eerste Restricted Session, genaamd Private Minimal, op hadden genomen, leek het ons een geschikt moment om eens een kijkje te nemen naar deze DJset.

Na wat tracks te hebben gevonden op internet, besloten wij om een nieuwe echte Restricted Session te maken.
De volgende 17 tracks zijn in de selectie terechtgekomen..

Afbeeldingslocatie: http://www.ome-les.com/rs/Restricted_Sessions-Private_Minimal_Revisited_(06-03-2010).jpg

De download is op de gebruikelijke manier aan te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op zondag 07 maart 2010 @ 02:22:
Omdat het dit jaar alweer drie jaar terug is, dat Daniel en ik de eerste Restricted Session, genaamd Private Minimal, op hadden genomen, leek het ons een geschikt moment om eens een kijkje te nemen naar deze DJset.

Na wat tracks te hebben gevonden op internet, besloten wij om een nieuwe echte Restricted Session te maken.

[afbeelding]

John Tejada O+

Edit:
Overigens net een mail gekregen van een van de andere clubs in Banff, Canada, of ik over 2 weken kan komen draaien. Sweet 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Florinsz op 07-03-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tejada is zeker een favorietje hier!

Maareuh, gaaf man! Koel, dat zijn wel de betere dingen van het leven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Goed bezig.

Ik zit weer eens te kijken naar de draaitafel afstelling hier en heb weer ruzie.
Is het waterpas zetten uit http://aboutdj.nl/tutoria...llen-van-een-toonarm.html met of zonder slipmat? Gek genoeg blijkt dit verschil te maken.

Edit: Ik ga maar weer voor met slipmat, dan maakt de waterpas namelijk veel meer contact + dat de mat er in de uiteindelijke situatie ook ligt.

Daarnaast lijkt het net alsof een van de tafels standaard al anti-skating heeft want de toonarm wordt zelfs op nul flink meer naar buiten getrokken dan bij de ander...straks blijk ik gewoon al meer dan een jaar een gare tafel te hebben... :/

Edit2, foto's:
Na waterpassen zetten en balanceren:

Tafel 1:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nz0gw4.jpg

Tafel 2:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zz1fdl.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Saturnus op 07-03-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
SjorsVN schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:31:
Mijn eisen zijn:
Actief
Licht
Genoeg bass

Heeft iemand anders nog ideeën of tips hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zoveel verstand van dat soort speakers maar ik weet wel dat beide goede merken zijn die goede producten afleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
SjorsVN schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:05:
[...]

Heeft iemand anders nog ideeën of tips hierover?
Over het algemeen zou ik zeggen dat Mackie echt een uitstekend merk is.
Echter is de Eon serie van JBL ook erg goed. (JBL heeft vanuit het verleden ook wat slechtere series op hun naam staan).

Gegevens die je overigens ziet staan zeggen over het algemeen inderdaad weinig.
Dus ik zou sowieso zeker ergens gaan luisteren. (Een speaker kan hard klinken, maar klinkt hij dan ook nog mooi?).
Laat dit nu net het vlak zijn waarop een goede PA speaker zich onderscheid.
Deze weet namelijk op hoger volume een goede geluidsdruk te creeëren in een ruimte en let dan vooral op het feit hoeveel druk je op je oren voelt. (Je wil erg veel bereik, maar niet teveel druk op je oren omdat de karakteristiek van de speaker toevallig een enorme boost krijgt in het high-mid gedeelte van het spectrum).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op zondag 07 maart 2010 @ 02:22:

[afbeelding]

Net geluisterd, ontzettend toffe set! Vooral de eerste 45min zijn een genot om te horen, daarna zwakt het voor mij persoonlijk wat af omdat de mixen duidelijker worden doordat de platen qua soort en key net iets te ver uit elkaar liggen :) . Qua platenkeuze had ik ook niet 4 Tejada's achter elkaar gezet maar ze toch nog gemengd met wat andere platen.

Maar puik werk voor de rest d:)b ! Zal hem een dezer dagen nog wel een paar keer luisteren om tot een duidelijkere mening te komen :) .

Check ook even mijn setjes als je tijd hebt, zijn al wel wat oud aan het worden, moet als ik weer in NL ben toch wat nieuw spul online gooien. Heb de tracklists al klaar staan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Sorry dat ik nog een keer over m'n onderwerp begin, maar draait iemand hier met RCF? Die schijnen beter dan de Mackies en JBLs te zijn. Maar degene die ik dan zou kunnen betalen, de RCF ART 315A, heeft een frequentie respons die begint op 50hz. Dit in tegenstelling tot de Mackies (45hz) en de JBLs (39hz). Dit is mijn eerste PA set, dus heb er weinig verstand van. In hoeverre ga je die paar hz missen als full-range speaker? Is dit het verschil tussen een sterke bass en geen bass? Of een duidelijk voelbare bass, en en sterke bass? Sorry kan het niet anders verwoorden...

* Je moet niet denken dat ik voor publiek groter dan 50 man hoef/ga draaien de komende jaren, dus is dit dan voldoende voor wat ik in m'n hoofd heb? Ik zie dat de Art 322a een respons van 45hz heeft, maar deze heeft dan weer een 12" driver ipv een 15"....keuzes?

[ Voor 32% gewijzigd door SjorsVN op 08-03-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
SjorsVN schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:20:
Sorry dat ik nog een keer over m'n onderwerp begin, maar draait iemand hier met RCF? Die schijnen beter dan de Mackies en JBLs te zijn. Maar degene die ik dan zou kunnen betalen, de RCF ART 315A, heeft een frequentie respons die begin t op 50hz. Dit in tegenstelling tot de Mackies (45hz) en de JBLs (39hz). Dit is mijn eerste PA set, dus heb er weinig verstand van. In hoeverre ga je die paar hz missen als full-range speaker? Is dit het verschil tussen een sterke bass en geen bass? Of een duidelijk voelbare bass, en en sterke bass? Sorry kan het niet anders verwoorden...

* Je moet niet denken dat ik voor publiek groter dan 50 man hoef/ga draaien de komende jaren, dus is dit dan voldoende voor wat ik in hoofd heb?
Die specs vallen onder de categorie "Wij van WC-eend adviseren WC-eend".... je kan pas specs gaan vergelijken als alle speakers op exact dezelfde wijze gemeten zijn. Speakers van merk A kunnen lager gaan, maar speakers van Merk B reageren beter waardoor ze beter klinken ;)

Zou zelf gaan lekker luisteren en beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

@White: Thanks en.... Ik zal binnenkort ook ff wat tijd maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
knip

[ Voor 118% gewijzigd door teacher op 09-03-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zit weer eens te twijfelen of ik zou beginnen met plaatjes draaien. Het gaat me voornamelijk voor de fun geen behoefte om ergens te gaan draaien ofzo enkel voor mezelf dus. Kan iedereen het leren of moet je echt wel aanleg hebben ervoor en wat raden jullie aan vinyl of cd. vinyl trekt me meer maar verder onderbouwing heb ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
TrailBlazer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:07:
Ik zit weer eens te twijfelen of ik zou beginnen met plaatjes draaien. Het gaat me voornamelijk voor de fun geen behoefte om ergens te gaan draaien ofzo enkel voor mezelf dus. Kan iedereen het leren of moet je echt wel aanleg hebben ervoor en wat raden jullie aan vinyl of cd. vinyl trekt me meer maar verder onderbouwing heb ik eigenlijk niet.
Iedereen kan het leren maar aanleg is altijd mooi meegenomen. Het belangrijkste is dat je leert beatmatchen, en dat je de 4 kwartsmaat, die in de meeste dance stromingen aanwezig is, leert herkennen.

Ik draai zelf met CD's, maar met vinyl is natuurlijk mooier. Echter komen steeds meer releases alleen digitaal uit, en vaak ook een stuk eerder. Ik draai zelf techno, en ik vind de nieuwe releases (funky, maar dan een lager bpm) tevens een stuk interessanter. Dus daarom ben ik voor CD's gegaan.

Als je de echte vinyl feel toch wilt hebben, kun je met timecode gaan draaien. En anders traktor i.c.m. een X1 (of 2). Scheelt een hoop brandwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
TrailBlazer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:07:
Wat je nodig hebt om te draaien.
-Beatmatch skills
-Telskills.
-Beetje ritmegevoel
-en track kennis.

Voor Vinyl en Cd draaien zul je al een hele hoop moetten aanschaffen.
(cd spelers/platenspelers,mixer,studiomonitoren.)En als je een beetje een mooi setje wil hebben ben je al gauw meer dan een rooitje lichter ( ik heb toen ongeveer 1900 euro neergelegd voor mijn gehele set.)
Maar in feite kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

-Vinyl is echt heel duur dus als je daar mee wil beginnen heb je lots of cash nodig.(wil je een beetje een goede platendatabase opbouwen.)

-Cd is minder duur en net wat bram1984 zegt je hebt de nieuwere tracks eerder.
(de bekende sites afzoekken.)

Het makkelijkste voor jou is denk ik een midi controller.Digitale dj: Midi Controlers

Heb 2 jaar geleden ook de keuze gemaakt.Om door te stromen vanaf Drive in dj(plaatjesdraaien) naar
een clubdj over te stappen.Zelf heb ik gekozen voor cd spelers omdat ik dat persoonlijk iets meer feeling vind geven als een midi controller.Maar als je zo als jij alleen maar voor je zelf plaatjes gaat mixen,denk ik echt dat je moet beginnen met een midi device.En vind je het echt leuk dan kun je altijd nog upgraden.
Maar het zou zonder zijn als je een dikke set koopt en er uiteindelijk toch niks mee doet.

[ Voor 17% gewijzigd door tooter op 09-03-2010 12:26 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tel jij serieus? Ik doe dat echt nooit. Althans niet bewust. Ik weet het eigenlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha idd, telskills & trackskills kan je btw op 1 hoop gooien: kennis van 4/4 maat (dance) muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:13:
[...]
Tel jij serieus? Ik doe dat echt nooit. Althans niet bewust. Ik weet het eigenlijk gewoon.
Je hoeft niet echt letterlijk 1, 2, 3, 4 etc. te doen in je hoofd, maar soms is het wel handig om te weten of een plaat 16 of 32 tellen heeft, dus dan moet je er wel bewust mee bezig zijn. Zeker als je bijvoorbeeld 4, 8 of 12 tellen van tevoren een break/sample wil starten die eindigt op de eerste tel van de volgende 16.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet vaak wel welke beat het is van de 8, maar ik heb dat ik vaak 'de boot mis', kennen jullie dat gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Tellen kan wel handig zijn lijkt mij. In het begin had ik geen goed ritme gevoel alleen je kan er aan werken. Het kost tijd alleen het is wel aan te leren. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tellen is echt een van de meest onderkende dingen in het DJ-en... Ik laat mensen eerst tot in den treuren toe eerst tellen voordat ze überhaupt aan een MP3tje komen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet echt om ritme gevoel, dat zit er wel, maar dat ik dan geremd ben om, terwijl ik aanvoel dat de beat gaat komen, op de playknop te drukken/EQ/effect aan of uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Niet tellen? Ik dein altijd helemaal mee tijdens t draaien en tel dan mee in m'n hoofd. Ik tel zelfs vaak mee als ik gewoon muziek luister. Of goed luisteren na hoeveel maten die ene break komt ofzo. Ik zal mezelf geen goede dj noemen maar de basis heb ik wel redelijk te pakken denk ik. Ik vind het vooral leuk om te doen.

Hebben jullie ook dat je soms de overgangen vetter vind om te luisteren dan de platen zelf? Ik kan eindeloos terugspoelen naar bepaalde overgangen in livesets van de grote jongens, prachtig en leerzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tooter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:28:
[...]

Marktplaats loopt niet zo hard :P.
Maaaaaar... als je ff je DM aanzet kan ik reageren op die monitors :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.