Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Als enthousiaste amateur dj jaren volg ik dit draadje al een hele tijd en heb jaren geleden ook
weleens een set gepost van mijn gemodder van destijds.

Gestopt met draaien, weer begonnen, andere apparatuur, alles weer verkocht, maar toch weer begonnen
vorig jaar.. blijft toch trekken he :9 Draai momenteel vooral Progressive, wat Trance en Techno. Heeeel soms nog weles wat hardstyle classics.. Maar das meer iets van vroegah :p

Het leek me leuk weer eens wat te posten, ik zie dat links niet meer mogen dus hierbij
dan alleen de tracklisting van mn eerste progressive mixje van dit jaar :)

Manifesto

1: In Cookie Jar (Albertino Dub Bootleg) - Dinka vs. Gym Class Heroes
2: 198 (original Mix) - P8
3: 9 (original mix) - Komytea
4: Acqua (Thomas Schwartz and Fausto Fanizza Mix) - Jhonny & Peps
5: A Second Chance (Club Mix) - Second Life feat. Majuri
6: I'm not Alone (Deadmau 5 remix) - Calvin Harris
7: Crash into reason (Moonbeam Remix) - Tritonal feat. Cristina Soto
8: To Forever (pepijns hihat Moonbeam fuckup rmx) - Rachael Starr
9: Hallow ( Hallow Fame Dub) - Chris Reece
10: Lost Language (Original Mix) - Kismet
11: Army of Two (Jay Lumen Main Stage Remix) - Umek and Beltek

Geïnteresseerden kunnen een mailtje shooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Heb hem nu een paar dagen liggen en ik moet zeggen dat het een zeer goed klinkend apparaat is zeg! Had iets meer bass verwacht, maar op de rest van het geluidsplaatje doet ie het beter dan m'n Ultimate Ears 5 pro! Zeer tevreden, en ik vind hem echt heel mooi! O+

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/8339/dsc44412.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
dank postbode, beter te laat dan helemaal niet zullen we maar zeggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5324/20971248802956890530736.jpg

2x Reloop RP-4000 met Concorde Pro elementen
Reloop RMX-40BPM
2x KRK RP6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

addictive schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:10:
dank postbode, beter te laat dan helemaal niet zullen we maar zeggen ;)

[afbeelding]

2x Reloop RP-4000 met Concorde Pro elementen
Reloop RMX-40BPM
2x KRK RP6
Mini discobol *O* *O* *O*

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addictive..
Lukt het beatmatchen al een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

SjorsVN schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:32:
Heb hem nu een paar dagen liggen en ik moet zeggen dat het een zeer goed klinkend apparaat is zeg! Had iets meer bass verwacht, maar op de rest van het geluidsplaatje doet ie het beter dan m'n Ultimate Ears 5 pro! Zeer tevreden, en ik vind hem echt heel mooi! O+

[afbeelding]
'k ben benieuwd of ie echt stevig is.. 'k heb 'm nog niet in handen gehad. m'n technics rp-dh1200 doet t nog wel, maar haha, af en toe valt de rechter kant uit, zitten scheuren in de behuizing, dat zwarte spul is er vanaf gerot en er is een ophanging van 1 oorschelp afgebroken zodat af en toe een oorschelp aan een miniscuul draadje hangt :S . dat ding is dus 2.5 jaar mee gegaan, vind ik best kort.. Ik vraag me dan ook af of die pioneer 6 jaar mee gaat, aangezien ie meer dan 2 x zo duur is.. Ik zou dus ook weer voor een technics kunnen gaan, want opzich was is de geluidskwaliteit wel errug goed :) .

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Shiny disco balls!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:46:
Addictive..
Lukt het beatmatchen al een beetje?
ja :) Moet wel zeggen dat het bij house een stuk makkelijker is dan bij techno, dus ik heb nog veel te oefenen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door addictive op 12-01-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

addictive schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:39:
ja :) Moet wel zeggen dat het bij house een stuk makkelijker is dan bij techno, dus ik heb nog veel te oefenen ;)
Stom is dat ja... Als ik UKGarage/2Step draai dan leg ik hem in 10 seconden gelijk, en bij sommige technoplaten duurt het soms echt bijna een minuut. Wat dat betreft is het moeilijker mixen op een kick of baslijn dan op een snare of clap.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: gooi de mid levels van de plaat die je wilt gaan inmixen omhoog op je pfl tijdens het beatmatchen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:20:
Tip: gooi de mid levels van de plaat die je wilt gaan inmixen omhoog op je pfl tijdens het beatmatchen. ;)
Maar ik heb geen mid levels, wat nu? :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Doe ik ook meestal ja, of de high een beetje omhoog als er hi-hats inzitten, dat mixt ook wel wat lekkerder. Maar bij sommige platen blijft het lastig.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Ik zou iedereen aanraden om sowieso op de hi-hats en percussie te leren mixen. Dat werkt veel preciecer dan de bass. Bovendien is het in live situaties vaak veel moeilijker om de bassen te onderscheiden ivm subwoofers etc. Zeker bij techno is op het hoog mixen eigenlijk een must.

* Sjoewe O+ EQ bypass knop op de Xone:92

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 12-01-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Goede tip, ga ik vanavond eens even proberen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Sjoewe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:22:
Ik zou iedereen aanraden om sowieso op de hi-hats en percussie te leren mixen. Dat werkt veel preciecer dan de bass. Bovendien is het in live situaties vaak veel moeilijker om de bassen te onderscheiden ivm subwoofers etc. Zeker bij techno is op het hoog mixen eigenlijk een must.

* Sjoewe O+ EQ bypass knop op de Xone:92
Hmm ik ben wel blij met dit topic zeg! Het was niet eens in me opgekomen om ook op de hi-hats te mixen!! Terwijl dat eigenlijk makkelijker te horen is, dan de bass. Zal er eens op gaan oefenen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik lees al een tijdje mee hier omdat ik het stiekem wel interessant vind. Draai verder zelf niet, maar nu kom ik ws met een n00b vraag :P : als je een nummer hebt met laten we zeggen 125 BPM, beatmatch je aan het eind dus weer met 125 BPM de andere nummer in? Hoe ga je dan naar een hoger/lager tempo? Geleidelijk in het nummer, of mix je een andere sneller/langzamer nummer "abrubt"? :? Just curious :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND863 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:25:
Ik lees al een tijdje mee hier omdat ik het stiekem wel interessant vind. Draai verder zelf niet, maar nu kom ik ws met een n00b vraag :P : als je een nummer hebt met laten we zeggen 125 BPM, beatmatch je aan het eind dus weer met 125 BPM de andere nummer in? Hoe ga je dan naar een hoger/lager tempo? Geleidelijk in het nummer, of mix je een andere sneller/langzamer nummer "abrubt"? :? Just curious :)
Niet.. Tenminste ik niet.
Ik zorg dat ik in het begin een lekker tempo heb (meestal zo rond de 128 bpm)
En de rest van de platen zet ik dan gelijk aan at tempo, hierdoor zal mijn hele set rond de 128bpm liggen.
Er zijn soms wel eens platen waarin de artist zelf tijdens een break de plaat in tempo laat zakken, maar deze gaat dan meestal vlak voor een climax weer terug naar het originele tempo.

* volgens mij is het dan dus het meest verstandig om het tempo geleidelijk hoger of lager te zetten vlak voor een climax.

Er bestaan soms ook mogelijkheden om een tempo abrubt te laten veranderen, maar dit zal dan echt afhankelijk zijn van de platen die je kiest. Het kan wel eens leuk zijn, als je dit doet moet de andere plaat ook abrubt weg zijn. Als je dit niet doet gaan de beats 'springen' en klinkt het heeeel erg rommelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ND863 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:25:
Kan je best tijdens een nummer doen :) Als je een BPM of 2 omhoog gaat tijdens een plaat zullen weinig mensen daar iets van merken. Doe het drie keer achter elkaar en je hebt toch een flink tempoverschil.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
-_D_- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:01:
[...]

Kan je best tijdens een nummer doen :) Als je een BPM of 2 omhoog gaat tijdens een plaat zullen weinig mensen daar iets van merken. Doe het drie keer achter elkaar en je hebt toch een flink tempoverschil.
wat ^^ zegt, gewoon geleidelijk aan omhoog/omlaag schuiven als het vereist is, of er moet zich een moment voordoen in de plaat na een climax ofzo dat wanneer de beat weer instart je je pitch ff een hengst geeft

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

loewie1984 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:04:
of er moet zich een moment voordoen in de plaat na een climax ofzo dat wanneer de beat weer instart je je pitch ff een hengst geeft
Doe ik ook wel eens met het volume (fader of gain). Gewoon tijdens het inmixen van het nummer, en tijdens de intro van de plaat, het volume iets lager hebben dan normaal, en dan bij de climax het volume een tikje omhoog gooien zodat de climax nóg bombastischer wordt. Kan je ook met de bass doen op je EQ, is bij sommige nummers ook wel tof :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Soms klinken tracks van het zelfde tempo ook sneller of langzamer dan het werkelijk is (sfeer van het nummer)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-_D_- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:01:
[...]

2 BPM een klein verschil? Dat ben ik toch niet met je eens.
Misschien als je 345BPM Terror platen draait :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 15-09 12:44
Sjoewe schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:51:
[...]

mja meeste tech house tracks die ik heb zijn zo rond de 128 BPM, maar ik vind het toch net ffkes lekkerder om ze op 130 te draaien over het algemeen; het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk en je kan ook varieren en spelen in BPM om de ervaring voor het publiek te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Letten jullie echt op de BMP's ??

Ik gooi me intro plaat erop en draai de rest daar gewoon "strak" in.. of dat nu 130 of 128 is geen idee. Voor de rest hou ik rekening met de sfeer van de plaat.. langzaam opbouwen tot de wat hardere/snellere platen (sfeer).

waarbij het dus best zou kunnen dat door het bij pitchen ik aan het eind op 2 bpm minder of meer zit dan in het begin.. maar daar zou ik echt geen weet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als ik twee BPM omhoog wil in een technoset, dan doe ik daar zelf een uur over.

Edit:
Quinie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
langzaam opbouwen tot de wat hardere/snellere platen (sfeer).
Dat dus. Snel een paar BPM erbij knallen is makkelijk, maar voor de sfeer werkt het in mijn ervaring veel beter om dat over de loop van de avond langzaam te doen.

[ Voor 77% gewijzigd door Sjoewe op 13-01-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Sjoewe schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
Als ik twee BPM omhoog wil in een technoset, dan doe ik daar zelf een uur over.

Dat dus. Snel een paar BPM erbij knallen is makkelijk, maar voor de sfeer werkt het in mijn ervaring veel beter om dat over de loop van de avond langzaam te doen.
Dat bedoel ik dus, dat doe ik niet (bewust). Ik leg platen in een gelijk tempo.. en die pich doe ik niet bewust over de gehele avond sneller of langzamer... Ik kies platen met een bepaald sound.. die sound is sneller of harder maar dat zegt imo niks over het werkelijke tempo

edit: zo even uit me hoofd

Holden - A Break In The Clouds
http://www.youtube.com/watch?v=ibsgWKQ3nNE
en
Extrawelt - Soopertrack / Zu Fuss
http://www.youtube.com/watch?v=KOEvGXmyFyU

beide van border community en vaak in een setje van mij te vinden.. volgens mij zijn de bmp's gelijk maar die van Holden begin ik dan maar niet mee.. die zu fuss/soopertrack nog wel is. Voor mijn gevoel klinkt die Holden toch sneller.

[ Voor 24% gewijzigd door Quinie op 13-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Quinie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
Letten jullie echt op de BMP's ??

Ik gooi me intro plaat erop en draai de rest daar gewoon "strak" in.. of dat nu 130 of 128 is geen idee. Voor de rest hou ik rekening met de sfeer van de plaat.. langzaam opbouwen tot de wat hardere/snellere platen (sfeer).

waarbij het dus best zou kunnen dat door het bij pitchen ik aan het eind op 2 bpm minder of meer zit dan in het begin.. maar daar zou ik echt geen weet van hebben.
Indeed, ik begin ook gewoon met de bpm van de begin plaat, maar soms kom ik dan wel eens verkeerd uit, heb bijvoorbeeld een remix van the killers' human, en die bleek zo langzaam dat ik alleen maar de pitch flink wat vooruit kon doen anders klonk de zanger praktisch als barry white 8)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Indeed, ik begin ook gewoon met de bpm van de begin plaat, maar soms kom ik dan wel eens verkeerd uit, heb bijvoorbeeld een remix van the killers' human, en die bleek zo langzaam dat ik alleen maar de pitch flink wat vooruit kon doen anders klonk de zanger praktisch als barry white 8)
MT aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:51:
[...]

Nee 2 bpm is eigenlijk niet een klein verschil nee, daar heb je wel gelijk in :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Hoe moet je eigenlijk opnemen in Virtual DJ?
Ik wilde een demo opsturen daar DirtyHouseStyle op youtube (dan krijg je meteen iets van 50.000 views als 'ie gepost word), maar ik weet eigenlijk niet hoe op te nemen ;)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Aaaah, dat is de truuk dus! Tnx voor de uitleg :Y

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
nope waren denons, en ik was niet zo thuis in die speler.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh oke.
Met MT aan zul je dat probleem namelijk echt niet hebben en anders klopt er iets niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
master tempe/key lock cheaters!

[ Voor 20% gewijzigd door addictive op 13-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Waarom is goed gebruik maken van de techniek cheaten? :?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

LangTall schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:36:
Ik moet zeggen dat ik key lock ook niet echt een cheat vind. Al gebruik ik het zelf niet zozeer om correcties minder goed hoorbaar te maken, maar omdat ik soms veel verschillende stijlen (electro, techno, house, minimal, progressive etc.) door elkaar mix met een flink verschil in BPM. Soms klinken platen echt een stuk minder goed als je de pitch aanpast.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
LangTall schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:36:
haha, als je me gequote had, dan had je de ;) smiley zien staan ;)
Die had ik namelijk verstopt tussen table-tags:
code:
1
[table];)[/table]

En ik vind het zeker geen cheat, het is echt een top manier om verschillende stijlen toch lekker te kunnen laten klinken samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
Ik heb de Vestax Spin DJ usb controller gezien. Onderstaand filmpje vind ik zelf heel gaaf:

http://www.youtube.com/watch?v=Je94NuZrroM

Ik vind het apparaat er heel strak uit zien, ik doe zelf alles met iTunes maar heb geen Mac thuis staan :(.
Ben nieuw in deze scene maar wil graag dit als hobby oppakken, muziek in elkaar mixen op mijn zolder en wie weet een keer op een feestje bij iemand.

Wil dus een eenvoudige controller en deze springt er voor mooi echt aan alle kanten uit. Helaas draait het ding standaard niet op een Windows machine. Weet iemand of deze 100% werkend vrijwel direct te mappen is voor andere software? Is dat sowieso handig of loop je altijd tegen dingen aan?

Is er misschien een alternatief voor de Vestax Spin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Vestax VCI-100 en Vestax VCI-300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Hmmm okee. Die VCI-100 ziet er inderdaad goed uit. Neem aan dat je daar zelfs nog meer mee kunt dan met de Spin.

Maar hij is wel 2 keer zo duur als de Spin en voor een beginner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
Midicontrollers dus.
Kan je genoeg over vinden:
Schop ik de goede richting: RDJ2, Numark Stealth control.

Net namelijk ook begonnen!
(Trots op A2DJ, Numark Stealh Control icm Traktor Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

@Valderrama:

De Vestax Spin is niets anders als een iets uitgeklede VCI-100.

Een van de dingen die anders is, EQs zijn geen rotaries, maar faders, maar ja, tegenwoordig kun je die faders ook voor veel leukere dingen gaan gebruiken.

Mocht je willen beginnen, Kun je echt _geen_ buil vallen aan de Vestax Spin.

In het buitenland is hij niet aan te slepen/overal uitverkocht, hier in Nederland schijnt hij gewoon netjes verkrijgbaar te zijn.
Heb meerdere mensen gesproken over deze controller, zowel thuisgebruikers als gig-gebruikers en ze waren er allemaal tevreden over.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Vergeet niet de torq xponent, deze gebruik ik en op het gebied van features is hij erg uitgebreid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
@Ome_Les: Ja... van wat ik heb gezien ben ik heel erg over de Spin te spreken.

Maar ik heb geen Mac thuis.... is er al software om deze op je Windows machine met iTunes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

tja... in principe zou het denk ik gewoon moeten werken. USB MIDI == USB MIDI

Met de VCI-100 is het geen probleem welk OS je draait. Gewoon aansluiten en het zit goed. Zo ook de Vestax spin. ;)
http://help.vestax.co.jp/...php?id=120&id_page_url=90

[ Voor 35% gewijzigd door Ome_Les op 15-01-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Zo vanaaf gaan we ff n lekker feestje bouwen in Onze toko.
M`n mede dj neemt z`n maatje mee(draait voor slam fm in de winter en zomer cafe`s in frankrijk.)
En die heeft 2x de Cdj-2000.Daar mag daar vanavond/nacht lekker mee spelen.En als het een beetje druk word ( meer dan 150 man ) dan ben ik weer tevreden.(M`n vaste stek is een relatief kleine discobar met plek voor 250 man max.) En als ik niet draai ga ik mooi voor Lj spelen.(hebben net 2 nieuwe scans en 2 lasers dus dat is ook wel heel erg sfeermakend.Mits je de hele mikmak goed bediend.

is al weer lang geleden dat ik weer echt in m`n element draai want de laatste 4 gigs waren echt te divers voor woorden.Zo heb ik op 1 avond wel meer dan 10 stijlen gedraaid.(niet dat ik dit niet leuk vind maar het mixwerk vertoont dan vaker (tel)fouten aangezien veel nummers nog echt nieuw waren en ik ze nog niet echt kenden.

Vanavond blijven we bij de trance/dance en house.En er zal ongetwijveld nog wel even een hardstyle setje gedraaid worden van 15/30 minuten.(ligt geheel aan het publiek.)Ik weet alleen nog niet hoelang ik de tijd krijg om te draaien.Maar ben al blij met twee keer een half uurtje ofzo.

(Bah nu eerst uit eten dus de opbouw moet ik al missen.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn eerste song. Gemaakt met slechts renoise op een laptopje.
Astue:

http://www.youtube.com/watch?v=WkXaLvrWfLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zo.. zal ik ook eens meepraten in deze topics :P

Ik draai al 5 jaar ongeveer, ben nog een oldskool vinyl DJ.

Voor de geinteresseerden mijn gear;

2x SynQ XTRM-1
1x Pioneer DJM800
1x Syrincs M3-220 DT Monitorset

en voordiegene die mijn platenlijst willen zien

Ik blijf de komende jaren nog wel draaien met platen omdat ik dat nog steeds gewoon TE vet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:44:
Hier mijn eerste song. Gemaakt met slechts renoise op een laptopje.
Astue:

http://www.youtube.com/watch?v=WkXaLvrWfLE
Meer iets voor het 'How to become a producer' topic. ;)

Sinds gisteren binnen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4288277011_ff23d645e6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Okee, ik wil de Vestax Spin DJ ivm de looks van het ding en de integratie met iTunes. Thuis doe ik alles met iTunes (iphone, apple tv). Probleem: ik heb geen mac pc of laptop thuis.

Oplossing? Weten jullie of het mogelijk is om Mac OS X draaiend te krijgen door middel van een multi OS installatie op mijn AMD pc om dan wanneer ik wil mixen OS X te starten en vervolgens de Spin DJ aan te sluiten? Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Valderrama schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:43:
Okee, ik wil de Vestax Spin DJ ivm de looks van het ding en de integratie met iTunes. Thuis doe ik alles met iTunes (iphone, apple tv). Probleem: ik heb geen mac pc of laptop thuis.

Oplossing? Weten jullie of het mogelijk is om Mac OS X draaiend te krijgen door middel van een multi OS installatie op mijn AMD pc om dan wanneer ik wil mixen OS X te starten en vervolgens de Spin DJ aan te sluiten? Werkt dat?
*~kuch~*
Ome_Les schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:37:
tja... in principe zou het denk ik gewoon moeten werken. USB MIDI == USB MIDI

Met de VCI-100 is het geen probleem welk OS je draait. Gewoon aansluiten en het zit goed. Zo ook de Vestax spin. ;)
http://help.vestax.co.jp/...php?id=120&id_page_url=90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Leuk dat je daarop reageert, vooral omdat hij het daar al gepost had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Misschien was dat wel waarom: ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
@ome les: Ik wil dat apparaat juist omdat hij standaard volledige integratie bied met iTunes.

Daarom wil ik dus de mogelijk gaan testen om Mac Os X op mijn pc te laten draaien zodat ik het apparaat out of the box kan aansluiten en mijn gang kan gaan. Midi geeft je wel de mogelijkheid om de functies te mappen maar dan zit je met andere tooling, mis ik de iTunes integratie en bestaat er volgens mij de kans dat niet alles werkt zoals het standaard zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mac OS op de PC is niet legaal, dus weinig kans dat dat hier besproken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Reloop 2 Digital Jockey 2 Controller + Reloop 10tion Interface binnengekregen. Ik heb er een paar uur mee zitten klooien en het probleem is eigenlijk als volgt:
Mijn vorige ervaring is met een VCI-300 + ITCH en ik kan maar niet wennen aan Traktor LE. De kleuren van de geluidsgolven waren zeer handig in ITCH en die gebruikte ik ook, die zijn er niet meer. Daarnaast zijn de twee bars dus ook niet meer onder elkaar wat beatmatchen niet helpt. Ook worden alle cues automatisch op de beat gezet, terwijl dit vaak fout is. Pitchbenden kan niet met stapjes, als ik op de + of - druk gaat hij met kleine stapjes omhoog of omlaag maar wanneer ik mijn vinger ervanaf haal gaat hij gewoon weer terug. Nog iets is dat hij niet erg responsief is. Is dit normaal? Als ik bijv. op scratch + search druk, wat ervoor moet zorgen dat ik kan finetunen, lukt dit niet altijd. Een druk op de Cuepoint moet echt met kracht worden gedaan anders leest hij hem niet.
Ik denk er eerlijk gezegd aan om deze terug te sturen, alleen weet ik dan niet welke ik zou kunnen nemen aangezien de meeste andere midi controllers ook traktor gebruiken, toch? Ik heb deze gehaald omdat hij grotendeels dezelfde functies heeft als de vci-300 maar dan nog wat uitgebreider is zelfs (FX), alleen valt hij zeer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ik heb zelf ook niet echt goede ervaring met Traktor.
Zelfs op een dik high-end systeem is het nog steeds erg log, dus dat doet niet anders denken dan het feit dat het gewoon een slecht stukje software is.

Is het niet mogelijk om je Serato software te proberen met de nieuwe controller?
Of heb je deze al verkocht met de licentie?

Ik zou in jouw geval even de laatste full versie van Traktor en van Itch "proberen" om te kijken hoe ze bevallen met de nieuwe controller.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mmm... iTunes doet het toch ook gewoon onder Windows OS-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de VCI-300 van mij was had ik hem niet verkocht :+
Itch is ook zonder licentie, gratis voor iedereen die een VCI-300 is. Ik heb al geprobeerd de Reloop met Itch te starten, zonder resultaat. Volgens mij is het alleen voor de VCI-300. Als ik iets moet aanpassen in de registries ofzo om het wel te laten werken zou dat heel mooi zijn..

Btw, ik heb de versie van Traktor LE wel geactiveerd bij de Reloop, alleen werkt niets dus failproof. Af en toe reageren de knoppen gewoon totaal niet en je kan wel begrijpen dat dat 100% onacceptabel is. Bijv. de pitchbend lukt niet, voor geen 1%, tot ik de volgende liedje laad. Krijg ik dan nog steeds problemen met terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
@Ome Les: itunes is wel multi-OS maar de software die bij de Vestax Spin komt, Djay 3.0 geloof ik is speciaal voor de Mac gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Vrijdag maar weer es aan de bak voor het eerst sinds augustus, openen van het feest met hardstyle, later volgen nog wat locals en JDA en Tha Playah. Eigenlijk eerste keer dat ik op een feest met CDJ's ga draaien i.p.v. vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ga morgenavond hopelijk een leuk setje ophalen voor een zacht prijsje, te weten:

2 reloops rp4000 met ortofon concorde's
behringer mixer vmx-300 (behringer, tja voor dat geld)
stanton dj-pro 2000 (heb er zelf ook al een)

Heb er altijd spijt van gehad dat ik mijn reloop rp4000's met tonar banana's verkocht had. Nu een mooie gelegenheid om de boel weer bij elkaar te krijgen.

pics en specs volgen dus hopelijk ná morgenavond!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Valderrama schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:26:
@Ome Les: itunes is wel multi-OS maar de software die bij de Vestax Spin komt, Djay 3.0 geloof ik is speciaal voor de Mac gemaakt.
Binnenkort is er de Vestax Typhoon.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:42:
Als de VCI-300 van mij was had ik hem niet verkocht :+
Itch is ook zonder licentie, gratis voor iedereen die een VCI-300 is. Ik heb al geprobeerd de Reloop met Itch te starten, zonder resultaat. Volgens mij is het alleen voor de VCI-300. Als ik iets moet aanpassen in de registries ofzo om het wel te laten werken zou dat heel mooi zijn..
Dat heeft denk ik gewoon met de controllers te maken.
Waarschijnlijk zal die versie van Itch een kant en klare mapping bevatten voor de VCI-300.
Veel controllers spugen vaak net een iets ander midi bericht uit bij een bepaalde knop (Dat is niet helemaal gestandaardiseerd).
Je zou kunnen proberen om dus de knoppen op de juiste manier te mappen in Itch. (Wellicht kan dit alleen met de volledige versie maar dat zou ik zo niet zeker weten).
Is even moeite, maar als die software goed werkt is het wel zeker de moeite waard.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Valderrama schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:43:

Die integratie met iTunes is een grap, geloof me. Net zo goed kun je met bijvoorbeeld Traktor ook gewoon nummertjes uit iTunes op je decks slepen. Daarnaast heb je geen waveforms en zijn de effecten de brakste waar ik ooit mee gewerkt heb. Djay is veruit het minst dj-waardige stukje dj-software dat ik ken.

Zelf werk ik met een VCI-100SE wat zo'n ongelofelijk verschil is, zeker met de DJTechTools mapping eroverheen maakt het een droomapparaatje, vrijheid en mogelijkheden die je krijgt door bijvoorbeeld de Fader en Juggle modes zijn geweldig.

Overigens moet ik zeggen dat ik de klachten over Traktor hierboven niet herken. Op mijn laptop draait het als een zonnetje en ik zou niet anders willen. Het is waarschijnlijk de brakheid van de LE versie die jullie plaagt, daar had ik ook last van in de tijd dat ik nog met mijn BCD3000 werkte, toen ben ik gauw overgestapt naar VirtualDJ. Ondertussen de overstap naar fullversion Traktor gemaakt en het werkt heerlijk :) .

Morgen overigens een nieuw speeltje ophalen in Calgary 8)
Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/513/hdj-2000_thumb.jpg
Voor 150euro nieuw :D , gewoon in de winkel! Hail the canadian dollar _/-\o_

én in de laatste dagen 2 gigs geregeld. Eerste @ 19feb en nog eentje op 12maart. Hoop dat het er snel wat meer zullen worden maar het is een begin 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
audiojunk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:38:
[...]

Binnenkort is er de Vestax Typhoon.
Zo, dat is interessant. Enig nieuws over wanneer en hoe duur?

Traktor is wel een stukje lelijke software zeg, maar goed... overal kan je aan wennen. Hopelijk komt de Typhoon er gewoon in het zilver zoals de Spin want dat rode met carbon look vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
oeeee nog 20 minuutjes en dan ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen... tot over een uurtje!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@White..
Woow, lucky bastard. Kheb er gewoon lekker de volle 290,- voor mogen neertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tadaaaaaa! Zoals ik al eerder aangaf, altijd spijt gehad te hebben van het wegdoen van mijn RP4000's met tonar banana's en gemini umx se mixer aanschouw...

Zojuist op de kop getikt:

2 Reloop RP4000 MKIII
2 Scratch slipmatten
2 UDG Stofhoezen
2 Ortofon Concorde
1 Behringer VMX 300
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y1Vq0NMHDLplfee1enG8ZlgN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ybqLXWQOYHAEsfqj5rcSwTy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Az1fUHG8JD0GLg8Jh2qb2GWi/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OuDmB26gnFXoTNJCVM1m3aSZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J8edUoyYxsJqEIkB4Ugsn1yw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/745bKeRsN1DFo1ZJDEBwf6qd/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/feqlw3vvw3NmtPLJg3QDCdKo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N7kpe7oE72ij1GuFOHsau3N4/thumb.jpg

voor het luttele bedrag van € 300,00

Ik weet nog niet of ik de set zo laat, daar ik eigenlijk alleen maar een draaitafel wilde ter vervanging van mijn Thorens TD160. Toen ik in de webshop van new-line een nieuwe tafel aan het pre-bestellen was en zag ik dat ik incl. element, stofkap en speling verwijderen net zoveel kwijt was als voor dit setje, heb ik de hele boel maar gekocht. De behringer is in principe ook goed om te gebruiken in combinatie met een pc'tje met 2 geluidskaarten en bpmstudio oid. En dan heb ik mooi een tafel reserve...

genoeg bla bla, ben even spinnen!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Valderrama schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:26:
Iets zegt me dat je DJay niet wilt gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:25:
@White..
Woow, lucky bastard. Kheb er gewoon lekker de volle 290,- voor mogen neertellen
Heb hem :D

Degelijk stukje vakwerk zo op het eerste gezicht. Wel wat karig met meegeleverde accessoires verder.

En het geluid is sweet, bas is gelukkig niet zo opgeblazen als bij andere headphones. Lekker inspelen de komende dagen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

nou nadat mijn xbox 360 deze week is overleden is nu mijn umx 9 aan de buurt. Hij doet het nog wel,alleen valt een kanaal telkens weg (alleen bij 1 dubbel kanaal, zeg maar de rechtste fader). Faders heb ik al eens omgewisseld, maar dat is het niet. Het moet dus ergens in het kanaal zitten.

Hij is al eens nagekeken maar toen konden ze niks vinden. Het moet dus ergens anders liggen. Sowieso lekt een ander kanaal ook.

Iemand nog suggesties behalve een nieuwe kopen? Beestje bevalt mij nog erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Xone:22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waypoint schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:

Iemand nog suggesties behalve een nieuwe kopen? Beestje bevalt mij nog erg goed!
ik wil hem dus maken en zoek tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Volgens mij kom je al een heel end, geld gewijs, als je je UMX9 maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dus nu ben ik bezig met ableton live dankzij deze tutorial en ik heb nu een drietal liedjes toegevoegd in het programma. De beats lopen gelijk (mist nog wat finetuning hier en daar) maar nu zit ik met het volgende: zodra ik aan de slag ga met volume control, wat me ook lukt. speelt Audio 2 niet af als ik naar het voorbeeld wil luisteren. Maar is de status min of meer zeg maar grayed-out, iemand enig idee?

edit: never mind, think i got it!

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 01-02-2010 20:28 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Short #RestrictedSession now! Listen in on http://ftp.milesfm.nl:8080

Even een korte test sessie, MIDIfighter, BCR, Traktor Pro. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mijn eerste echte clubgigs komen er aan. Eerste op 19feb en de volgende op 12maart.

Enige tips die ik kan gebruiken? Alles is welkom, van hoe je op te stellen tegenover personeel tot platenkeuze, omgang met publiek, afsluiting etc :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb sinds een klein jaar nu een Vestax VCI-300 die ik gebruik icm hun software Itch.
Over het paneel zelf ben ik heel tevreden, de software is daarentegen matig. Wilde eerst helemaal niet werken op mn laptop met Windows XP, had een verse installatie nodig eer het herkend werd door Itch. Nu in Windows 7 moet ik 10 keer dat ding aan/uit doen en de software opnieuw opstarten of een andere USB port kiezen voordat het werkt.
Toch kun je er best wat leuks mee maken, het is jammer dat ik er erg slecht in ben, maar voor de geinteresseerden heb ik een uurtje opgenomen http://hugobos.nl/mp3/Kyz_-_130bpm_n_up.mp3
Tracks van Erol Alkan, Vitalic, Boys Noize, Boy 8 Bit, Deadmau5, Proxy en meer. Electro, House, Techno, Minimal.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
White schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:11:
Mijn eerste echte clubgigs komen er aan. Eerste op 19feb en de volgende op 12maart.

Enige tips die ik kan gebruiken? Alles is welkom, van hoe je op te stellen tegenover personeel tot platenkeuze, omgang met publiek, afsluiting etc :) .
Personeel: behandel iedereen zoals je zelf behandeld wilt worden. Niet te eigenwijs doen, ook al heb je gelijk over iets. Gewoon je gear aansluiten zoals je dat wil, niet te veel vragen, gewoon doen.

Draaien: als je opwarmt, warm dan op, zie: http://www.beatportal.com...-of-warming-up-the-floor/
Daarna gewoon vibe vasthouden, niet te makkelijk gaan draaien, niet te snel het tempo opvoeren, niet te lomp afsluiten.

Platen: maak een 'tas' alsof je er platen in stopt.Je hebt misschien 456476 nummers, je gaat ze nooit allemaal draaien. Er vanuitgaande dat je er ongeveer 20 per uur draait neem ik er voor een uur ongeveer 35 mee. Dan kan het alle kanten op, maar blijft het toch overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sjoewe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Personeel: behandel iedereen zoals je zelf behandeld wilt worden. Niet te eigenwijs doen, ook al heb je gelijk over iets. Gewoon je gear aansluiten zoals je dat wil, niet te veel vragen, gewoon doen.

Draaien: als je opwarmt, warm dan op, zie: http://www.beatportal.com...-of-warming-up-the-floor/
Daarna gewoon vibe vasthouden, niet te makkelijk gaan draaien, niet te snel het tempo opvoeren, niet te lomp afsluiten.

Platen: maak een 'tas' alsof je er platen in stopt.Je hebt misschien 456476 nummers, je gaat ze nooit allemaal draaien. Er vanuitgaande dat je er ongeveer 20 per uur draait neem ik er voor een uur ongeveer 35 mee. Dan kan het alle kanten op, maar blijft het toch overzichtelijk.
Thx m8 :) . Alle hulp is welkom.

Draai overigens met een VCI-100SE en Traktor, dus over platen maak ik me geen zorgen. Ben wel als een malle m'n playlists aan het updaten en verbeteren. Tijdje terug m'n eigen rating systeem opgezet d.m.v. de sterren in itunes, en deze verder onderverdelen in playlists met betrekking tot speelbaarheid op wat voor momenten in de avond etc :) .

Van de week Calgary in om 2 tegels Egg-crate-foam van ongeveer 40x40cm te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.foambed.com/merchant/images/eggcrate1.jpg

Dit om m'n setup (laptop+vci) op te zetten in de club. Waarschijnlijk alleen een tafel met 2x cdj1000, dus daar moet ik m'n spullen bovenop kwijt. Deze tegeltjes er tussen om alles heel te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
hey White, dit vond ik een erg interessante read: http://www.djtechtools.com/2010/01/03/dj-etiquette/ Denk dat je er wel iets aan zult hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

White schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 03:27:
Dit om m'n setup (laptop+vci) op te zetten in de club. Waarschijnlijk alleen een tafel met 2x cdj1000, dus daar moet ik m'n spullen bovenop kwijt. Deze tegeltjes er tussen om alles heel te houden :).
Je hebt het vast al lang gedaan, maar Google ff op mogelijke OS processen die Traktor kunnen laten crashen. Maak desnoods een apart account op je laptop aan met weinig rechten, geen updates, zo min mogelijk lopende processen etc. etc.. Je wil niet dat je laptop crasht midden in een set :)

Zet ook, indien mogelijk, een track klaar op een CDJ of platenspeler zodat je niet twee minuten stilte moet overbruggen omdat je laptop moet rebooten :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, Ik wou even zeggen dat ik ook een beginnend DJ ben..

Ik heb al een enkele keer buiten de deur gedraaid, waar ik eerst niks voor zou krijgen maar toch 20 euro geworden :P Het liefst draai ik trance maar voor de clubs zal ik toch meer richting house moeten gaan en allround (beetje meezingers en een keer per set een stampnummertje en apres ski denk ik).

Ik heb besloten om gelijk goed te beginnen, en heb dan ook een top segment Denon setje gekocht:
een X1700 mixer (waarom mis ik die tussen het lijstje high end mixers :P)
twee denon S3700's
een Rodec Sherman Restyler
en een paar KRK RP6 speakers.

Enkel een setje goede DJ monitors ontbreken, ik zeg expres monitors in plaats van headphones omdat ik het liefst voor IEM ga maar dat wordt vaak niet geadviseerd omdat niemand ermee draait. Nou ben ik een beetje non conformistisch (waarom denk je dat ik voor Denon in plaats van Pio heb gekozen en apple... naja laat maar :P), dus daar trek ik me niks van aan

Ik zoek naar iets waar ik thuis ook in goede kwaliteit naar muziek mee kan luisteren, hard geluid is van minder belang, isolatie is wel weer belangrijk omdat ik over 30 jaar nog steeds van muziek wil kunnen genieten :)

Eerst de IEMs:

Ik hoor positieve verhalen over de Sennheiser IE8, en de Westone UM3, of de UM3x, ik weet niet wat het verschil is, maar ik zoek in ieder geval iets met een prachtige treble/middengebied, een voelbare bas is van minder belang maar zou fijn zijn. Isolatie is ook belangrijk, hetl liefst wil ik minstens 15, nog liever 20dB onderdrukking van buitengeluid, en duurzaamheid van de kabel.

Als iemand nog suggesties heeft voor 300€ zijn ze van harte welkom :) Ik heb hier wat meer geld voor over omdat ik deze ook op school kan dragen en op vakantie is ook wel fijn om niet met zo'n log ding te lopen.

En nu de headphones:
Zelf heb ik al wat rondgespeurd en gevraagd, van een DJ kreeg ik het advies de HD25 van Sennheiser te nemen. Ik heb zelf ook live geluisterd, was behoorlijk onder de indruk van de noise cancelling, en zelf ook goede ervaringen mee. Ik hoor wel wat negatieve dingen over de kabel maar als de rest ultiem is neem ik dat voor lief natuurlijk.

De headphone waar ik echt naar uitkijk is de A&H Xone XD53, ik heb er eigenlijk niks negatiefs over gehoord en die frequency range is ook om naar huis over te schrijven.. Zijn er mensen met ervaringen of nieuwe tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een xone 42 en een xone 2d... werkt echt super samen met traktor en ableton! nu heb ik alleen een probleem met men mixer, ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben;

als de filter op het kanaal aanstaat, maar niet word gebruikt dan veranderd de bas toon door het verhogen en het verlagen van de resonantie, een heel groot probleem is het niet aangezien men mixer thuis word gebruikt maar vind het toch een vervelend iets... meer mensen met dit probleem?

verder echt een top mixer, heerlijk geluid zoals je van A&H kan verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:44:

En nu de headphones:
Zelf heb ik al wat rondgespeurd en gevraagd, van een DJ kreeg ik het advies de HD25 van Sennheiser te nemen. Ik heb zelf ook live geluisterd, was behoorlijk onder de indruk van de noise cancelling, en zelf ook goede ervaringen mee. Ik hoor wel wat negatieve dingen over de kabel maar als de rest ultiem is neem ik dat voor lief natuurlijk.

De headphone waar ik echt naar uitkijk is de A&H Xone XD53, ik heb er eigenlijk niks negatiefs over gehoord en die frequency range is ook om naar huis over te schrijven.. Zijn er mensen met ervaringen of nieuwe tips?
Die A&H is wel heel erg bass-heavy, en echt gemaakt voor mixen in de club waar je die basnoten echt moet voelen in je oren.

Qua headphones zou ik je willen aanraden ook even naar de Ultrasone DJ1 te kijken en de Pioneer hdj2000. Laatstgenoemde heb ik nu ongeveer 2 weken en ik ben echt weggeblazen door het geluid dat er uit komt. Niet bass-heavy zoals de XD53 maar veel beter uitgebalanceerd geluid, én uitzonderlijke bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ultrasone Pro 750! Hou nog steeds van de mijne O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen heren, ik ben altijd een beetje kijken, maar doe er nog niet veel mee.

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1280

Deze kom ik vanochtend tegen, erg scherpe prijs, zou iemand hiernaar kunnen kijken en vertellen of het waardeloos is of toch wel aardig voor een beginner!

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.

die zou ik niet nemen :)
ander link maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd :S ze staan er niet meer tussen blijkt.
Het ging om CD-Spelers van het merk MC Crypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:00:
Heel vreemd :S ze staan er niet meer tussen blijkt.
Het ging om CD-Spelers van het merk MC Crypt
Laat ik dan maar de eerste zijn... De naam alleen al is geen goed begin :+

Maar omdat ik graag behulpzaam wil zijn; wat is je budget ongeveer, en wat wil je daar precies voor hebben? Ik neem aan 2 CD-spelers, en heb je een mixer/hoofdtelefoon/monitorspeakers nodig?

[ Voor 25% gewijzigd door -_D_- op 10-02-2010 16:17 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Die A&H is wel heel erg bass-heavy, en echt gemaakt voor mixen in de club waar je die basnoten echt moet voelen in je oren.

Qua headphones zou ik je willen aanraden ook even naar de Ultrasone DJ1 te kijken en de Pioneer hdj2000. Laatstgenoemde heb ik nu ongeveer 2 weken en ik ben echt weggeblazen door het geluid dat er uit komt. Niet bass-heavy zoals de XD53 maar veel beter uitgebalanceerd geluid, én uitzonderlijke bouwkwaliteit.
Ik moet toegeven, de HDJ's zien er super mooi uit, alleen vind ik ze net iets te prijzig; voor iets meer kan ik de Westone UM3 kopen, toch wel de koning der IE monitors.

Maar die XD-53 heeft toch een frequentiebereik van 4 hz tot over de 30k hz, met 53mm drivers? Hoe kan hij dan bass heavy zijn en slecht gebalanceerd geluid?

Verder heb ik ook goede dingen over de Beyer DT770/780 gehoord, hoe zijn die? Ze zien er een beetje goedkoop uit vind ik.
Voor mij is de ultrasone PRO750 er eentje die er uitspringt, kijkend naar specs en plaatjes.

Addictive, waarom vind jij je PRO 750 zo goed, hoe zijn de hoge en midden tonen, en kun je de bas voelen? Hoe is de isolatie? is ie een beetje degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Jij draait alle schroeven ook zeker nog met de hand in de muur? Dan ben ik je met de accuschroef toch echt altijd 3 schilderijtjes voor ;)

MT, BPM counters en zelfs 'SYNC' knoppen zijn gewoon stukken creatief gereedschap. Als je ze niet wil gebruiken en iedereen je über-1337 beatmatch-skills op vinyl wil showen hou ik je natuurlijk niet tegen, maar als ik in VDJ vreemde creatieve uitspattingen en mashups wil maken waar ik me niet constant zorgen hoef te maken of de tracks niet 0,1BPM uit de pas lopen dan heb ik daar toch ook het recht toe?

Uiteindelijk is het toch de reactie van het publiek die je een goeie of een prut-DJ maakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:23:
[...]

Ik moet toegeven, de HDJ's zien er super mooi uit, alleen vind ik ze net iets te prijzig; voor iets meer kan ik de Westone UM3 kopen, toch wel de koning der IE monitors.
Toch raar dat je over de prijs van de HDJ's begint terwijl je daarna zelf met Ultrasone's van 390$ aan komt zetten :+ .
Maar die XD-53 heeft toch een frequentiebereik van 4 hz tot over de 30k hz, met 53mm drivers? Hoe kan hij dan bass heavy zijn en slecht gebalanceerd geluid?
Specs zeggen niks over hoe de fabrikant zijn headphones uitgebalanceerd heeft.
Verder heb ik ook goede dingen over de Beyer DT770/780 gehoord, hoe zijn die? Ze zien er een beetje goedkoop uit vind ik.
Wat heb je er over gehoord :) ?
Voor mij is de ultrasone PRO750 er eentje die er uitspringt, kijkend naar specs en plaatjes.
Ziet er tof uit idd :) , wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Stoney3K schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:40:
[...]

Jij draait alle schroeven ook zeker nog met de hand in de muur? Dan ben ik je met de accuschroef toch echt altijd 3 schilderijtjes voor ;)
toen je me quotte moet je het volgende gezien hebben:
code:
1
[table];)[/]
;)
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:23:
addictive, waarom vind jij je PRO 750 zo goed, hoe zijn de hoge en midden tonen, en kun je de bas voelen? Hoe is de isolatie? is ie een beetje degelijk?
Het is niet speciaal gemaakt als dj headphone, en daarvoor heb ik hem ook niet gekocht. Ik gebruik hem er wel voor. Het hoog en midden is heerlijk helder. En de bas is niet overstuurd zoals je bij andere hoofdtelefoons weleens hebt.
Hij komt op mij erg degelijk over, maar is wel van plastic. Ik ben erg zuinig op mijn spullen, en zou er sowieso niet mee gooien of smijten.
Isolatie is op mijn slaapkamer prima, hoe dit op locatie is durf ik je niet te zeggen :)

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Gisteren maar even kleine verbouwing hier gehad :) Meteen ff alles netjes neergezet en CDJ's schuin gezet:

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/1600/img1542x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/4278/img1540y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5016/img1548z.jpg

1 x Synq SMX 3
2 x Synq XTRM1 + Tonar Banana
2 x Pioneer CDJ800
2 x Citronic ST 6.5
1 x Reloop 3500RP White Headphone
+ rond de 700 vinyls ^^

Verwijderd

White schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:56:
[...]

Toch raar dat je over de prijs van de HDJ's begint terwijl je daarna zelf met Ultrasone's van 390$ aan komt zetten :+ .

[...]

Specs zeggen niks over hoe de fabrikant zijn headphones uitgebalanceerd heeft.

[...]

Wat heb je er over gehoord :) ?

[...]

Ziet er tof uit idd :) , wel aan de prijs.
Oh, ik dacht dat de Ultrasones net ff iets goedkoper waren en ik zie ook dat ze niet erg goed isoleren live op headfi, en het lastig wordt deze van genoeg kracht te voorzien, vanaf de mixer.

Dan kan de pioneer ook eventueel op het lijstje, maar dan moet hij wel de 100 euro bovenop de HD25 rechtvaardigen.
Anyways Ik hoorde dat de DT770 beter klinkt dan de HD25, en ook comfortabeler, omdat die over het oor gaat in plaats van erop, zoals bij de HD25..
Maar op headfi hoor ik dat de bas een beetje rommelig is, veel slechter dan de hd25..

Dus die kan ik wegstrepen. Dan hou ik dus de HD25 en de HDJ2000 over.
Hoe is het geluid als je ze allebei vergelijkt?

Ik vind het alleen jammer dat ik 50 euro aan een spiraalkabel moet uitgeven voor de HD25, is er geen versie waarbij die er standaard bij zit?

Ik zit me ook een beetje te orienteren op van welke winkel ik de koptelefoon zal halen, en ik heb hier een winkel die de Sennheiser HD 25-1-ll SVS aanbiedt, voor 160 euro. Is dit de goede? (ik word een beetje gek van die 1000 versies van de HD25, zo weet je toch nooit welke je moet nemen)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 19:04 ]

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:16

Ves

A gadget addicted Bounty

Man Recordings stopt met vinyl
As from catalogue number Man 044, Man Recordings will no longer manufacture vinyl records. It´s a sad decision, but the recent bankruptcy of our distribution agent MDM and the increasingly difficult taks of making a profit from selling records we decided: No more vinyls!
This comes with mixed feelings: I adore vinyl for its sound, it´s cover artwork culture, it´s longevity. There´s no better thing to dig in your own record collection and find a long-forgotton vinyl that still sounds dope today. But nevertheless: Vinyl for dance music is increasingly less wanted, the average of sales figures for a dance music 12″ is nowadays 250-400 copies sold – worlwide. And this is not only concering Man Recordings releases but rumours say that even hyped up labels like Edbanger dont break the 500 vinyl barrier.
When you continously dont sell enough product to break even, you have to switch to a format that is easy to manufacture and distribute: Digital. And finally, let´s face it: No one plays vinyls in clubs anymore, except for disco or minimal DJs. No big sorrows please, vinyl has to go. So we can still continue to put out good music in the future.
Man Recordgins is voornamelijk bekend van de genre Baile Funk die mede dankzij Diplo groot werd buiten Brazilië.

Bron

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Saturnus
  • Niet online
http://www.dubplaterecords.com/shop/images/sa3.jpg
"Phono/Line switches (w/Flash feature)"

Wat mag flash inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:58:
[...]

Dus die kan ik wegstrepen. Dan hou ik dus de HD25 en de HDJ2000 over.
Hoe is het geluid als je ze allebei vergelijkt?
Check daarvoor deze uitstekende review op AboutDJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

de Xone XD-53 is een super HP hoor, heb er zelf niks op aan te merken. Ja voor produceren moet je misschien eentje hebben met nog betere geluidsweergave, maar voor de DJ is hij imo zo goed als perfect.

Richie Hawtin heeft hem ook een tijdje gehad, als die hem niet nog steeds heeft :)

Edit: het metaal van de HDJ-2000 schijnt erg snel vuil te worden en slijtage te gaan vertonen.

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 12-02-2010 01:52 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.