Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
addictive schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:46:
[...]

omdat het dj [insert bekende naam] er ook mee draait.
Neuh, denk eerder omdat ze in heel erg veel clubs en op heel erg veel feesten staan. DJM-800 is gewoon club/feest standaard in de meeste genres. Net zoals CDJ's. Veel mensen willen graag clubstandaard draaien om zo veel mogelijk onverwachte zaken de kop in te drukken. Ja, routiniers kunnen overal wel op draaien. Ik meen dat als je meer richting softere en alternatieve stijlen kijkt je daar weer meer Xone tegenkomt, maar goed, daar zitten ze ook meer midi etc meen ik.

Waarom ze standaard zijn? Ik denk vanwege sponsering van Pioneer zelf. Die zet met Tiesto hebben ze slim aangepakt. Dit jaar hebben bijvoorbeeld bijna alle Scantraxx dj's een koptelefoon van Pioneer gehad, titanium afgewerkt met hun naam erin gegraveerd, kadootje ;) Schitterende dingen, maar gewoon een marketing truck natuurlijk.

Misschien ideetje voor volgende RJ Shop artikel van Reind, die verketterd graag alles waar hij zelf niets in ziet ;) Grapje he Reind, je artikelen zijn goed geschreven, alleen ben ik het er de laatste 2 keer niet mee eens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Maar dan nog, er zijn te veel mensen die bij wijze van denken dat er maar 1 merk mixer bestaat, en niet verder kijkt dan hun neus lang is.. so what wat er in de club/op het feest staat.. ik zou m'n eigen mixer er gewoon op zetten, haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Thunk schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:58:
Maar dan nog, er zijn te veel mensen die bij wijze van denken dat er maar 1 merk mixer bestaat, en niet verder kijkt dan hun neus lang is.. so what wat er in de club/op het feest staat.. ik zou m'n eigen mixer er gewoon op zetten, haha. :)
+1.

Gewoon meenemen wat je nodig hebt/denkt te hebben. Dan voel je je het meest relaxt, ken je de gear en weet je wat je er maximaal uit kunt halen!
(Maarja, ben ook een semi- MIDI draaiert. ;) )

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Thunk schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:30:
Waarom maken mensen altijd zo snel de keuze voor een Pioneer mixer? Geluidskwaliteit is (imo) bagger,
Oh? hoe bedoel je bagger? bagger als in niet goed? heb ik teveel euros neergelegd voor dat ding? niet om je af te vallen, maar waarom is andere (insert mixer hier) beter dan de djm800 van pioneer? en welke is dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nickbn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:11:
[...]

Oh? hoe bedoel je bagger? bagger als in niet goed? heb ik teveel euros neergelegd voor dat ding? niet om je af te vallen, maar waarom is andere (insert mixer hier) beter dan de djm800 van pioneer? en welke is dan beter?
Op aboutDJ werd de DJM800 ook qua geluidskwaliteit erg goed bevonden en ik heb wel vertrouwen in hun reviews. " Bagger" lijkt me dan ook zeer zwaar aangezet...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
De geluidskwaliteit van de DJM800 is verre van bagger, wat je daar zegt is dan ook absolute onzin. Pioneer heeft zo'n grote stap vooruit gemaakt qua geluidskwaliteit na de DJM600. Er zal gerust een betere mixer bestaan (al is t ervaren van geluid relatief), toch is de 800 echt een van de beste huidige dj-mixers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Bagger is misschien een groot woord, maar geluidskwalitatief is het volgens mij nou niet de mixer met het mooiste geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Ho, ho,... ik heb het over bagger "in vergelijking met". Hoe je iets vind klinken is natuurlijk ook persoonlijke smaak, en daarbij ook een kwestie van een getraind oor en beschikbaarheid van vergelijkingsmateriaal.

Je zal de Pioneer mixer waarschijnlijk zelf goed (genoeg) vinden klinken. Maar ik neem aan dat je niet eerst 5 afzonderlijke merken hebt beluisterd alvorens je keuze te maken voor Pioneer? Dat is hetgene wat ik nogal raar vind, dat zou men namelijk wel doen met speakers en dergelijke.

Je zal heus geen slechte keus hebben gemaakt, zoals hierboven vermeld staat er wel in 85% van de clubs/en op feesten een Pioneer mixer. Maar ik vind dat je jezelf geen DJ kan noemen als je niet met alle soorten en merken mixers om kan gaan. Een fader is een fader, PFL blijft PFL, EQ is EQ en gain blijft gain.
Of mis je op een andere mixer de BPM-counter wellicht? ;-)

Ik denk zelf dat mixers van bijvoorbeeld Rane (Empath?), Ecler, Urei, e.d. al een stuk boven de geluidskwaliteit van een Pioneer zitten. Voor mijn huidige mixer heb ik een Ecler Nuo3 gehad, dat vond ik al niet te vergelijken met een Pioneer DJM600 van een vriend van me destijds. De Pioneer klonk scheller, minder dynamiek, minder warmte. Maar goed, uit één voorbeeld kan je natuurlijk ook geen conclusies trekken.

[ Voor 44% gewijzigd door Thunk op 22-12-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ome_Les schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:01:
Bagger is misschien een groot woord, maar geluidskwalitatief is het volgens mij nou niet de mixer met het mooiste geluid.
No offi, maar alsof de dj ineens begaan is met de kwaliteit van het geluid die uit een mixer komt. Alsof AvB of Tijs gaat zeggen: "Sorry meneer de geluidsman, maar heeft u de hoge tonen wel gehoord, die zijn zo flauw. Volgens mij is de mixer niet goed afgeregeld." :X

Tis niet het pakkie an van de dj, en daarbij ik was laatst ergens en daar draaide een dj zo scheef als maar kon en meen je dat het gros van het publiek zich daar iets van aan trok, die feeste vrolijk door want de commerciele plaatjes maakten veel goed. Dus als ze dat al niet boeit, dan zal ze de kwaliteit van het geluid al helemaal niet boeien. Ik zeg niet dat dat overal zo is, er zijn verschillende gradaties in dj's en ook in publiek. Maar om me nou druk te maken over de muziek die ik draai, hoe die in iemands oren klinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 22-12-2009 11:16 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Vandaar dat steeds meer en meer DJs Allen & Heath gebruiken of Ecler?

Het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Armin draait gewoon volledig Pioneer omdat hij dit en lekkere setup vindt. Heeft ook training gehad op de nieuwe CDJ lijnen, zoals ook Tiësto etc. Deze mensen hebben gewoon een hele leuke connectie met het merk.

Toch, zie je steeds meer met Allen & Heath Xone:92 draaien.
Filters en MIDI schijnen heel leuk te werken op deze bakken en dan heb ik het nog niet eens over de geluidskwaliteit te zijn, die naar horen zeggen vele malen hoger is.

Je kunt in dit geval een mooi vergelijk trekken met Technics SL1200s(draaitafels, ik weet het, maar het is een goed vergelijk). Deze hebben/hadden absoluut niet een fantastische geluidskwaliteit, het enige was, je hoefde niet bang te zijn als er een potje bier overheen ging. Negen van de tien keer kon je dan gewoon je set afmaken zonder problemen.
Aan het einde van avond liet je het bier er uit lopen en maakte je hem verder schoon. En hoppa, klaar voor de volgende avond.

[ Voor 39% gewijzigd door Ome_Les op 22-12-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
offtopic:
Ik sta op het punt mijn dj gear te verkopen (met de bijbehorende pijn in het hart)

Maar nu zit ik heel erg te twijfelen of ik mijn monitor set niet gewoon zal houden. Het is het enorm fijne Syrincs m3-220 setje. Kan deze namelijk ook voor hifi of PC gebruiken.

Het ligt er allemaal aan wat ik nog kan vragen voor deze (zeer waardevaste) set.

Setje is 5 a 6 jaar oud waarvan 4 in gebruik.
Gebruikssporen zijn eigenlijk niet aanwezig en setje is in perfecte toestand.

De topjes staan op statiefjes.

Iemand enig idee?

(ik hoop trouwens dat ik dit hier mag posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@ dacide, wat is je vraag nu precies? Of je je monitorset mag houden, dat je ze kan aansluiten op je pc of iets anders?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Ome_Les schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:01:
Dat is denk ik ook doordat veel DJ's hem maar op één manier kunnen bedienen, en dat is elk nummer op +12dB in de clip draaien. Tot enorm ongenoegen van de geluidstech die al die rommel dan weer met kunst- en vliegwerk op mag ruimen.

Als je als DJ zo doof bent dat je monitor zo hard moet, zet hem dan met het goeie knopje hard. Als je het 'gevoel' hebt dat de PA niet hard genoeg kan omdat het publiek dan harder zou stuiteren, dan ben je met een verkeerde instelling aan het draaien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat was ik zelfs alweer helemaal vergeten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Hier nog grote filmfans onder de DJ's? Ik zoek een film (of meerdere films) waar een mooie countdown in zit (van 10 tot 0). Het laat zich raden waar dit voor nodig is: De jaarwisseling.

De bedoeling is om zelf een leuke countdown in elkaar te plakken. Zelf niet zo'n groot filmkenner dus zal het zoeken voor mij lang duren, dus schiet je toevallig een film met een mooie countdown te binnen, laat het dan ff weten. Eventueel met waar ongeveer in de film ik het moet zoeken. Als je wil laat ik je dan ook het uiteindelijke resultaat horen middels PM.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
loewie1984 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:17:
@ dacide, wat is je vraag nu precies? Of je je monitorset mag houden, dat je ze kan aansluiten op je pc of iets anders?
nee sorry... het gaat mij erom wat nog een reële vraagprijs zou zijn voor het setje... als dit een +/-400 euro is.. dan verkoop ik hem... is dit beduidend lager... dan hou ik hem zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:22:
zojuist een nieuw setje aangeschaft voor de hobby

al met al best een rielekst begin van het weekend zo

[afbeelding][
Vroeger toen ik begon met skaten hadden wij zo'n jochie rondhangen met rijke ouders, en hij wilde ook meedoen met de skaters. Hij had de beste skates, dikste frames, vetste wielen, beste bescherming en _alleen_ maar dure skatemerkkleding.

Hij kon nog helemaal niets.

Maw; vind je het niet een beetje achterlijk om duizenden euro's neer te leggen voor iets waar je als hobbyist toch nooit 100% gebruik van gaat maken? Het is een beetje hetzelfde als een Porsche kopen omdat je snel bij de supermarkt in het dorp wil komen, of een Quadcore PC aanschaffen met 8 gig geheugen terwijl je alleen Mijnenveger @ Windows 95 speelt.

Als je geld zat hebt, dan heb je een prima zet gedaan door gewoon het duurste te kopen wat je kan vinden. Als je echter geen miljoenen op de bank hebt kan ik geen enkele reden verzinnen waarom je als hobbyist deze apparatuur koopt.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 22:25
Enige post op Tweakers, don't feed the troll...

Ik snap het probleem niet zo. Dit soort mensen houden de tweedehandsmarkt in stand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dacide schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:58:
[...]

nee sorry... het gaat mij erom wat nog een reële vraagprijs zou zijn voor het setje... als dit een +/-400 euro is.. dan verkoop ik hem... is dit beduidend lager... dan hou ik hem zelf :)
Ahh ok, dan snap ik het. Heb geen idee, wordt zoiets tweedehands aangeboden überhaupt. tis wel een dré's choice op new-line die monitorset. toen deze uit kwam heb ik daar toen ook al naar uitgekeken maar helaas waren er de financiele middelen niet voor, en niet zo veel later heb ik mijn dj ambitie aan de wilgen gehangen. (en die begint nu weer te kriebelen).

Maar ik denk dat een product wat 500 euro gekost heeft, én goede recensies heeft, en gewoon goed geluid produceerd toch voor een eurotje of 350 de deur uit moet gaan.

Overigens snap ik niets van het hele 2de hands gebeuren op internet (niet alleen betrekking op dj-spul) enerzijds kun je voor producten niet de hoofdprijs vragen, ook niet als je ze maar een dag gebruikt hebt. anderzijds hoef je je producten niet voor de helft van de aanschafprijs te verkopen. Maar toch wordt beide min of meer verlangd door koper en verkoper.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
-_D_- schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:28:
[...]

Vroeger toen ik begon met skaten hadden wij zo'n jochie rondhangen met rijke ouders, en hij wilde ook meedoen met de skaters. Hij had de beste skates, dikste frames, vetste wielen, beste bescherming en _alleen_ maar dure skatemerkkleding.

Maw; vind je het niet een beetje achterlijk om duizenden euro's neer te leggen voor iets waar je als hobbyist toch nooit 100% gebruik van gaat maken? Het is een beetje hetzelfde als een Porsche kopen omdat je snel bij de supermarkt in het dorp wil komen, of een Quadcore PC aanschaffen met 8 gig geheugen terwijl je alleen Mijnenveger @ Windows 95 speelt.

Als je geld zat hebt, dan heb je een prima zet gedaan door gewoon het duurste te kopen wat je kan vinden. Als je echter geen miljoenen op de bank hebt kan ik geen enkele reden verzinnen waarom je als hobbyist deze apparatuur koopt.
1 zin: Gewoon omdat het kan......

Wat mensen met hun geld doen moeten ze zelf weten, je kent de achtergrond niet van deze user (alhoewel 1 post wat twijfelachtig is). Thuiswonend, fatsoenlijke baan en voor de rest een zuinig leefpatroon kan je een set zoals deze vrij snel betalen. Of je dan dit geld er voor over hebt is aan de persoon zelf.

Zelf ook wel eens soort gelijk commentaar op mijn set gehad. Wat mensen dan niet willen zien is dat deze set in de loop der jaren bij elkaar gespaard is....beetje kortzichtige reacties van sommige users......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
loewie1984 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:31:
[...]

Ahh ok, dan snap ik het. Heb geen idee, wordt zoiets tweedehands aangeboden überhaupt. tis wel een dré's choice op new-line die monitorset. toen deze uit kwam heb ik daar toen ook al naar uitgekeken maar helaas waren er de financiele middelen niet voor, en niet zo veel later heb ik mijn dj ambitie aan de wilgen gehangen. (en die begint nu weer te kriebelen).

Maar ik denk dat een product wat 500 euro gekost heeft, én goede recensies heeft, en gewoon goed geluid produceerd toch voor een eurotje of 350 de deur uit moet gaan.
Ik heb het setje destijds bij Dré gekocht (alsmede super OEM TT's en een vestax PCV275)
Voor het syrincs setje heb ik (meen ik te herinneren) destijds 650 voor betaald. Nieuwprijs is nu 550 euro.

Ik denk dat ik hem gewoon eens voor 400 op marktplaats zet.. .eens kijken wat ie doet. Setje is overigens in absolute nieuwstaat en is alleen binnenshuis gebruikt (slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

descon schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:46:
Thuiswonend, fatsoenlijke baan en voor de rest een zuinig leefpatroon kan je een set zoals deze vrij snel betalen. Of je dan dit geld er voor over hebt is aan de persoon zelf.
Toen ik mijn gear ging kopen kon ik ook wel duurder spul aanschaffen, maar het is gewoon onnodig om zoiets te hebben staan thuis. Laat staan als je hobbyist bent.

En natuurlijk is het aan de persoon zelf, maar het is dan weer aan mij om te vragen naar de beweegreden.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
en cdj400's dan? zijn die ook overkill voor thuis? niet sarcastisch bedoeld ofzo, en heb ook geen intentie om iets uit te lokken.

Maar als je een beetje lekker wilt mixen met vinylscratches enzo (vooral de usb functionaliteit bied uitkomst om lekker thuis aan de slag te gaan, met je externe schijf propvol muziek) dan ga je uiteraard gaan 800 meer kopen want dies achterhaald. En natuurlijk kun je genoeg mixen met software of andere spelers, maar ik heb bijvoorbeeld niet het geduld om ableton uit mijn kop te leren als ik met 2 cdj's binnen 5 minuten vrolijk sta te mixen.

/me 2 cdj 400's op mijn verlanglijstje iig

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 23-12-2009 14:39 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

loewie1984 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:38:
en cdj400's dan? zijn die ook overkill voor thuis? niet sarcastisch bedoeld ofzo, en heb ook geen intentie om iets uit te lokken.
CDJ400's zijn een heel ander soort CD-spelers omdat ze ook MIDI ondersteunen. Als je dus een goede CD-speler wil die ook MIDI ondersteunt ben je sowieso duurder uit en is de CDJ400 geen slechte keus. Als je als hobbyist de MIDI-functionaliteit wil hebben (wat ik betwijfel in deze) dan is de CDJ400 een prima apparaat, en dan hoef je echt niet de CDJ2000 te nemen.

Ik denk dat de CDJ2000's van Pioneer goede producten zijn die vast veel te beiden hebben maar Pioneer over het algemeen is overpriced, overrated, en een hobbyist kan net zo goed met een CDJ800 draaien denk ik, om nog maar te zwijgen over andere merken.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
-_D_- schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:30:
[...]

Toen ik mijn gear ging kopen kon ik ook wel duurder spul aanschaffen, maar het is gewoon onnodig om zoiets te hebben staan thuis. Laat staan als je hobbyist bent.

En natuurlijk is het aan de persoon zelf, maar het is dan weer aan mij om te vragen naar de beweegreden.
Bij mij waren er verschillende beweegredenen om duurder spul aan te schaffen. Was gewend om met pioneer cd spelers te draaien en dan zijn andere merken opzich een alternatief, maar betreft cd spelers blijft Pioneer de absolute koning (das mijn mening dan ;) ). Betreft mengpanelen zijn er wel genoeg andere alternatieven.

Ander motief kan restwaarde zijn, een pioneer mixer,cd spelers en technics hebben een hogere restwaarde en zal je sneller kwijt raken als je er vanaf wil. (zeker aangezien ik de DJM800 nog voor de "oude" prijs heb van voor de prijsverhoging :+ )).

Andere merken raak je vaak aan de straatstenen niet kwijt a

En naar mijn mening mag een hobby geld kosten 8)

Het enige waar ik me soms dood aan erger zijn die mensen die een dikke setup hebben staan ter waarde van een paar duizend euro......in combinatie met een setje honkietonkie speakers van een paar tientjes.
Dacide schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:48:
[...]

Ik heb het setje destijds bij Dré gekocht (alsmede super OEM TT's en een vestax PCV275)
Voor het syrincs setje heb ik (meen ik te herinneren) destijds 650 voor betaald. Nieuwprijs is nu 550 euro.

Ik denk dat ik hem gewoon eens voor 400 op marktplaats zet.. .eens kijken wat ie doet. Setje is overigens in absolute nieuwstaat en is alleen binnenshuis gebruikt (slaapkamer)
Zelf heb ik ook een setje Syrincs te koop staan en ik vraag er 300 voor (incl extra kabels,statieven,roosters). De nieuwprijs is momenteel 433 (via een Duitse gerenommeerde webshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben het met je eens. Ik heb hier ook voor een 'belachelijk' bedrag aan DJ-spul staan, maar ik ben wel onderaan de ladder begonnen. Achteraf vind ik dat wel jammer, want ik heb door de jaren heen zo behoorlijk wat gear gekocht/verkocht en daar toch best wat op afgeschreven. Als ik het nu weer zou doen, dan zou ik wat langer hebben gespaard en gewoon wel in één keer hebben gekocht wat ik nu heb staan.

Maar goed het is ook een eindeloze discusse. D's voorbeeld van het skateknaapje kennen we ook allemaal, en tja life's a bitch als jij hard hebt gewerkt voor wat je hebt en een ander hoeft dat niet te doen.
Maar goed zo gaat het toch met alles in de wereld? Auto's, huizen, vrouwen...
Aan de andere kant, 9/10 keer is zo iemand er binnen afzienbare tijd ook weer op uitgekeken en heb jij voor een prikkie een tweedehands CDJ. Zo heb ik toch wel een goed deel van m'n gear bijeengescharreld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wat voor ervaringen of tips hebben de mensen hier die al eens eerder (grotere) partijen vinyl verkocht hebben?

Ik heb zo'n stuk of 500-750 platen... jaar of 6 geleden begonnen met progressive en techhouse... paar uitschieters naar (deep)house en techno... en de afgelopen jaren alleen maar minimal en clickhouse.

Zal ik alles gaan archiveren op laptop (database) en deze lijst online zetten.

Of zal ik gewoon vaste setjes maken voor een vaste prijs...

Geen idee wat heden ten dage gebruikelijk is... en hoeveel vraag er nog is naar vinyl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

descon schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:28:
maar betreft cd spelers blijft Pioneer de absolute koning (das mijn mening dan ;) ). Betreft mengpanelen zijn er wel genoeg andere alternatieven.
Kan je ook beargumenteren waarom Pioneer voor jou de absolute koning is qua CD-spelers? Of beter gezegd; wat heeft de Pioneer dat de andere CD-spelers niet hebben? Want voor zover ik weet heeft Pioneer geen functies op hun CD-spelers die andere CD-spelers niet hebben :)
Dacide schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:24:
Wat voor ervaringen of tips hebben de mensen hier die al eens eerder (grotere) partijen vinyl verkocht hebben?

Ik heb zo'n stuk of 500-750 platen... jaar of 6 geleden begonnen met progressive en techhouse... paar uitschieters naar (deep)house en techno... en de afgelopen jaren alleen maar minimal en clickhouse.

Zal ik alles gaan archiveren op laptop (database) en deze lijst online zetten.

Of zal ik gewoon vaste setjes maken voor een vaste prijs...

Geen idee wat heden ten dage gebruikelijk is... en hoeveel vraag er nog is naar vinyl?
Sowieso even een volledige lijst maken (en die hier posten :+ ) en dan op Marktplaats zetten. Je kan erbij zetten "bestellen vanaf Xaantal platen" en daar een mooi prijsje van maken incl. verzending :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verrek ja.. nog helemaal niet bij nagedacht... Hier op tweakers zitten nog voldoende vinyl gekken...

Ga na de kerst een lijstje maken...

(artiest- track name - label )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
-_D_- schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:48:
[...]

Kan je ook beargumenteren waarom Pioneer voor jou de absolute koning is qua CD-spelers? Of beter gezegd; wat heeft de Pioneer dat de andere CD-spelers niet hebben? Want voor zover ik weet heeft Pioneer geen functies op hun CD-spelers die andere CD-spelers niet hebben :)
Het zijn niet de functies,maar voornamelijk het gevoel met de jog en de manier waarop de aansturing gaat (gebruiks vriendelijkheid,degelijkheid etc). Voor een dj site heb ik een groot aantal dj cd spelers in handen gehad dus ik denk dat ik daar wel een goed oordeel kan geven. Het is dus niet dat ik alleen maar Pioneer ken.

Denon heeft leuke spelers,maar daar vind ik de gebruikers interface een stuk minder van, bij reloop vind ik het gevoel van de jog een stuk minder. Het kan zeker een goed alternatief zijn voor de (amateur) thuis gebruiker maar het haalt het gewoon niet bij de Pioneer.

Overigens is Pioneer erg goed in gebruikersvriendelijkheid, de basis functies vanaf de CDJ-100 zitten nog steeds praktisch op de zelfde plek ( alleen de jog is veranderd). Iedereen die kan beatmatchen die vouwt met een CDJ800/1000 (alle versies) een fatsoenlijke mix aan elkaar. Zet er een setje denons neer waar je het zelfde mee kan zullen de meeste dj's ruzie hebben met hoe de jog reageerd op het bijsturen.

Voor mengpanelen en draaitafels heb ik dat veel minder.

• Dj_Line
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2012
Ras schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:03:
Hier nog grote filmfans onder de DJ's? Ik zoek een film (of meerdere films) waar een mooie countdown in zit (van 10 tot 0). Het laat zich raden waar dit voor nodig is: De jaarwisseling.

De bedoeling is om zelf een leuke countdown in elkaar te plakken. Zelf niet zo'n groot filmkenner dus zal het zoeken voor mij lang duren, dus schiet je toevallig een film met een mooie countdown te binnen, laat het dan ff weten. Eventueel met waar ongeveer in de film ik het moet zoeken. Als je wil laat ik je dan ook het uiteindelijke resultaat horen middels PM.
Je zou eens kunnen zoeken naar VJ filmpjes. Misschien kan ik er 1 voor je regelen. Waar ik werk hebben we ook een VJ systeem en daar staat naar mijn weten wel een countdown in. Zal eens kijken of ik hem op op een stickie kan zetten voor je. :)

Mischien vind je dit wat. is wel 60 seconden.
http://www.youtube.com/watch?v=T9lFxtYsDQ4

[ Voor 4% gewijzigd door Dj_Line op 24-12-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

-_D_- schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:28:
[...]

Jaloers?

Nee weet je, wat ik 90% van de zgn. "DJ'S zie doen is beatmatchen en "mixen". Ole, maar dat kan ook met ableton een een controllertje voor nog geen 200 eu. Zijn dan die luitjes die een cdj 400 800 denon of xone paneeltje hebben ook aan de overkill voor wat ze doen?

Maar de poster met het fabuleuze setje reageert niet meer. Dat is jammer... Eendagsvliegen op got ook tegenwoordig..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Ach, ik had ook 2k neergeteld voor mijn set terwijl ik niet eens wist hoe die gear werkte of hoe ik moest beatmatchen, big deal. Als het kan, waarom niet? Leren doe je toch wel, ook al is het allemaal in het begin overkill wat de gear kan. Nu een ruim jaar verder wil ik toch weer nieuwe CD-Spelers heheh, de DN-S1200s hebben bijv geen hotcues. Ik ga voorlopig nog geen nieuwe aanschaffen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Dj_Line schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:00:
[...]

Je zou eens kunnen zoeken naar VJ filmpjes. Misschien kan ik er 1 voor je regelen. Waar ik werk hebben we ook een VJ systeem en daar staat naar mijn weten wel een countdown in. Zal eens kijken of ik hem op op een stickie kan zetten voor je. :)

Mischien vind je dit wat. is wel 60 seconden.
http://www.youtube.com/watch?v=T9lFxtYsDQ4
Hé, bedankt. Het ziet er wel leuk uit en de biebjes zijn wel cool om tussendoor te gebruiken, maar ik ben niet zozeer op zoek naar het videobeeld. Het gaat meer om een (spraak) countdown. Als dat gevolgd word door een raket die opstijgt maakt me dat niks uit, dat klinkt ook wel vet :D

Leuk als je (*vul hier een bekende acteur in*) die in (*bekende film*) aan het aftellen is, en dat dan gebruiken voor de laatste 10 seconden voor de jaarwisseling. Iedereen gaat dan toch wel zeer waarschijnlijk mee tellen. de 50 seconden daarvoor probeer ik wat muziek bij elkaar te knippen op 120 bpm en die biepjes zijn dus ook wel leuk erbij. Andere mensen met filmfragmenten?

Intro van armin van buuren's radioshow (vorig jaar) ga ik ook waarschijnlijk gebruiken "T minus 30 seconds..." :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ras op 27-12-2009 01:08 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ravenger schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:29:
de DN-S1200s hebben bijv geen hotcues.
A1 en A2 zijn gewoon hot starts hoor, zolang je B niet gebruikt om er een loop van te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsunami op 28-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me er dan ook maar even mee mag bemoeien in de CD-speler discussie.. het is denk een kwestie van smaak en hetgeen hoe je het hebt aangeleerd. Als allround dj kom je op verschillende plekken met veel verschillende setups.

Ik heb zelf leren mixen op Numark CDN 32 en later de CDN88. Vooral de CDN88 is nog altijd een fijne speler tegen een betaalbare prijs en heeft een heerlijke bediening.

Met Denon's kan ik gewoonweg niet uit de voeten. Ik vind zelf de Pitch-bend erg lui en onnauwkeurig. Andere dj's zweren juist bij deze bediening en vinden de het "vloeiender"... maar dat is gewoonweg je voorkeur.

Wat betreft Pioneers: mijn eerste ervaring was met de CDJ 100.. vond dat niet veel bijzonders. Later ook in aanraking gekomen met de 1000, en ben daar langzaam aan gaan wennen. Nu vind ik het echt een heerlijk speler... snel, nauwkeurige bediening, fijne pitch bend.

De CDJ 200 vind ik een prima speler, net als de 400. De 800 vind ik echter weer een tegenvaller.. het is net geen 1000..

Ik heb ook met flink wat budget spul gewerkt... noem een Citronix, JB Systems of American Audio. Leuk voor de hobby + als je daar op kan draaien.. dan is een CDJ1000 MK3 echt kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Nou ik heb besloten om een 2e CDJ-900 te kopen. Jammer dat de MIDI niet naar mijn verwachting is. Het is echter wel een stuk leuker om met twee echte spelers te 'spelen'. Wel een stuk duurder :'( Ik moet alleen nog flink oefenen! ;)

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1411/dsc44392.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SjorsVN op 29-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
En nog even een degelijke koptelefoon erbij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Master-tempo UIT! + BPM tellers afplakken ;-) Learn it the hard way!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Iedereen zegt dat altijd, BPM tellers afplakken. Heb het zelf ook zonder BPM tellers geleerd trouwens, maar het maakt niet zoveel uit. Het 'fine-tunen' moet je toch echt op het gehoor doen omdat de bpm counter daarvoor te grof is. En als je kan fine-tunen dan kan je ook het grove werk doen wat de bpm counter kan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 15-09 12:44
Tsunami schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:02:
[...]

A1 en A2 zijn gewoon hot starts hoor, zolang je B niet gebruikt om er een loop van te maken.
Ja true, eens even in verdiepen, het zou natuurlijk wel handig zijn als je die cues ook kunt opslaan en inladen voor specifieke tracks, anders moet je van te voren weten waar je ze hebt zitten in de track om ze te setten als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dat kan dan weer met de memo-functie :) Misschien handig om even de handleiding door te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj_Line
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:07:
Iedereen zegt dat altijd, BPM tellers afplakken. Heb het zelf ook zonder BPM tellers geleerd trouwens, maar het maakt niet zoveel uit. Het 'fine-tunen' moet je toch echt op het gehoor doen omdat de bpm counter daarvoor te grof is. En als je kan fine-tunen dan kan je ook het grove werk doen wat de bpm counter kan.
Ben het daarmee opzich best mee eens. Het wil zelfs wel eens zo zijn dat de bpm helemaal niet klopt zoals aangegeven staat. Over het algemeen pitch ik hem naar gelijke waarde en de rest puur op gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
SjorsVN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:
Nou ik heb besloten om een 2e CDJ-900 te kopen. Jammer dat de MIDI niet naar mijn verwachting is. Het is echter wel een stuk leuker om met twee echte spelers te 'spelen'. Wel een stuk duurder :'( Ik moet alleen nog flink oefenen! ;)

[afbeelding]
GEEEEIIIILLLL :9 Maar inderdaad, zon set zonder uber koptelefoon is zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Typische reactie; alsof stiekem iedereen materiaal van Pioneer zou kopen als hij of zij het geld ervoor had. Trust me, als ik bakken met geld over had zou ik nog steeds geen Pioneerspul kopen omdat het bij lange na niet het beste is dat je kan krijgen :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj_Line
-_D_- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:48:
[...]

Typische reactie; alsof stiekem iedereen materiaal van Pioneer zou kopen als hij of zij het geld ervoor had. Trust me, als ik bakken met geld over had zou ik nog steeds geen Pioneerspul kopen omdat het bij lange na niet het beste is dat je kan krijgen :)
Ik neem aan dat je zoiets ook koopt omdat je er degelijk iets mee kunt of wilt bereiken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf geintroduceerd met een vestax VCI-300 en heb me eigenlijk niet verdiept in CDJ's of vynils. Ik heb al een ruim aantal keren gespeeld in de lokale universiteitsbar en dit gaat me tot nu toe goed af, soms zelfs zeer goed. Alleen het enige wat ik tot nu toe doe is beatmatchen. Af en toe kan ik nog wat spelen met de tracks dmv. loops, equalizer en wat effects, maar daar blijft het bij. Als ik in een club ben (en er is een goede DJ - man wat zijn er toch een groot aantal slechte DJ's bij de regular nights in de grote clubs in Utrecht..) dan hoor ik wel dat het er gewoon duidelijk anders aan toegaat. Af en toe is er een DJ waarbij het lijkt alsof hij gewoon alles zelf ter plekke maakt. Tenminste, er zijn geen lyrics maar alleen goede beats, ze lopen perfect in elkaar over en ik heb ze nooit eerder gehoord. Of soms zijn er DJs bij die dan van die effects hebben waarbij ik me niet kan voorstellen hoe je die zou kunnen maken. Met de vestax kan ik alleen twee liedjes mixen (misschien ligt dit aan ITCH!), die effects, sounds en andere samples kan ik niet invoeren.

In kort is mijn vraag: hoe ontdek ik wat er is in de DJ wereld beyond het beatmatchen en liedjes mixen? En kan ik gewoon blijven bij MIDI controllers of moet ik per se ook aanleren hoe ik CDJs moet gaan gebruiken?

Ik wil graag leren en mezelf verder ontwikkelen maar ik weet niet hoe en waar. Als iemand dus linkjes heeft naar inleessites of iets dergelijks is dat zeer welkom. Ik ben geen beginner dus niet te basic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:59:
Waarom zou je als tegenwoordig op elke fatsoenlijke player een BPM counter zit? Of reken jij ook alles uit zonder rekenmachine bij een moeilijke som? Of loop je overal naartoe ipv. de auto te pakken? Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 00:53:

In kort is mijn vraag: hoe ontdek ik wat er is in de DJ wereld beyond het beatmatchen en liedjes mixen? En kan ik gewoon blijven bij MIDI controllers of moet ik per se ook aanleren hoe ik CDJs moet gaan gebruiken?

Ik wil graag leren en mezelf verder ontwikkelen maar ik weet niet hoe en waar. Als iemand dus linkjes heeft naar inleessites of iets dergelijks is dat zeer welkom. Ik ben geen beginner dus niet te basic :P
Zoek eens op Youtube naar eangolden en kijk wat die allemaal uitsppokt met een VCI-100 en Traktor.

http://www.youtube.com/re...vci-100&search_type=&aq=f

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Niet alleen met een VCI-100, maar ook met een Oxygen8 V2 of een zogeheten MIDIfighter controller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu een van zijn tutorials te bekijken.. maar heb dus een opmerking/vraag. Heeft die VCI-100 nou 1000x meer opties dan de veel duurdere VCI-300? Dat ding heeft 4 decks, onboard effects, automatische beatfinders bij cue's en opties om 4 cue's per deck te besturen met de onderste knoppen + fader option voor alle knoppen. Wtf? De VCI-300 is daar niets bij (voor zover ik weet........).

En nu de vraag.. hoe de fuck leer ik al dat? :P Ziet er echt geweldig uit, maar tegelijkertijd ook onmogelijk. Je hebt tig dingen om tegelijk te besturen, en temidden al dit moet je ook nog je volgende liedje uitkiezen en een goede overgang verzorgen, terwijl je dus al een perfecte mix aan het draaien bent (want ja, dat liedje duurt niet eeuwig lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kijk op www.djtechtools.com

Hij legt heel veel technieken uit in zijn youtube filmpjes. Daarnaast wordt er ook heel veel uitgelegd op de forums daar.
Macro's, modifiers, MIDImappings, extra functies die mogelijk worden door Bome's MIDI translator. Het wordt er allemaal uitgelegd en mappings worden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Aangezien dit topic harder loopt dan het vinyl topic, even een crosspost:
addictive schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:41:
Ik ben opzoek naar iets waarvan ik niet eens weet hoe het heet, maar ik ga er vanuit dat iemand me hier zeker kan helpen :)

Ik heb een paar actieve speakers, dus geen versterker. Nu wil ik graag mijn draaitafel op de boxen kunnen aansluiten, maar wel de volume kunnen regelen. Ik ben dus op zoek naar een "kastje" dat tussen de kabel van mijn draaitafel en boxen in komt. Ik heb namelijk niet altijd m'n mixer op mn kamer staan, en wil dus iets kleins dat de volume voor me kan regelen (eventueel ook EQ)
Moet overigens ACL aansluitingen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Waarom zou je als tegenwoordig op elke fatsoenlijke player een BPM counter zit? Of reken jij ook alles uit zonder rekenmachine bij een moeilijke som? Of loop je overal naartoe ipv. de auto te pakken? Wat een onzin.
Kijk daar hebben we weer een gemakzuchtig geval.. jij vindt dus ook dat kinderen moeten leren rekenen met rekenmachine, zonder het eerst uit hun hoofd moeten leren? Dat hebben ze de afgelopen jaren met al die hervormingen geprobeerd in 't onderwijs: resultaat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik. Of in de auto stappen zonder...

Daarom zeg ik ook: leer het niet op de makkelijke manier.. wat je daarna doet moet je zelf weten.

Mijn mening over beatcounters: het heeft de wereld voor dj's te makkelijk gemaakt. Iedere aap die een klein beetje gevoel heeft kan al mixen.. of doet alsof ie kan mixen. En het erge is.. meeste mensen horen het verschil niet eens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Kijk daar hebben we weer een gemakzuchtig geval.. jij vindt dus ook dat kinderen moeten leren rekenen met rekenmachine, zonder het eerst uit hun hoofd moeten leren? Dat hebben ze de afgelopen jaren met al die hervormingen geprobeerd in 't onderwijs: resultaat hoef ik je niet uit te leggen hoop ik. Of in de auto stappen zonder...

Daarom zeg ik ook: leer het niet op de makkelijke manier.. wat je daarna doet moet je zelf weten.

Mijn mening over beatcounters: het heeft de wereld voor dj's te makkelijk gemaakt. Iedere aap die een klein beetje gevoel heeft kan al mixen.. of doet alsof ie kan mixen. En het erge is.. meeste mensen horen het verschil niet eens.
Vind ik dus echt onzin. Ook ik heb het 'the hard way' geleerd zonder BPM counter. Maar zoals ik al eerder zei, BPM counters zijn bij lange na niet precies genoeg om er een mooie mix mee te kunnen maken. Daar voor moet je toch echt zelf goed luisteren om het precies goed te laten lopen. Als je die kleine verschillen kan horen, dan kan je al helemaal het grove bijstellen wat je anders met een een beatcounter zou doen. En de mensen die denken dat ze alleen aan de hand van een beatcounter kunnen mixen, die kunnen niet mixen,laat ze maar eens een mix maken van een minuut, 9 van de 10 keer zal die er dan echt naast gaan lopen.

Laat ze lekker oefenen met beatcounter, het echte werk komt toch daarna, het fijne afstellen.....

Want tussen BPM van 135 en een BPM 136 zitten ook nog een heleboel stappen. Zeker als je op 0.05% kan afstellen, en dat geeft een beatcounter niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Ik ben het wel met pauluz eens. De BPM counter is iets wat nog niet 100% betrouwbaar is. Je eigen gehoor misschien ook niet, maar het kan toch wel sneller een bepaald patroon herkennen (beats) als deze niet uit bass drums of claps bestaan.

En Pauluz slaat de spijker op z'n kop. als je het op de moeilijkste manier leert (2 numark tt1650 valt bij mij al in de klasse vrij lastig ls je het vergelijkt met mn huidige set) en een dm950 mixer zonder beat counter is dat een stuk moeilijker dan wanneer je dit doet met de zgn "tiesto vloot"..

Er is voor beide manieren wat te zeggen, en iedereen moet doen wat ie zelf wil.Ik denk alleen dat het alleen maar beter is om het te leren met iets minders zodat je op iets beters ook daadwerkelijk sneller en betere resultaten kan boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Ik gebruik de software van Denon om het BPM te bepalen,die schrijft dan het BPM in het ID van de track.
Kan ik dus lekker mixen zonder koptelefoon,scheelt een hoop tijd.
Ik vindt de hele discussie over hoe het dan ook moet een gewoon onzin,belangerijker vindt ik of tracks bij elkaar passen en dat je hem er op het juiste moment inmixt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Dan doe jij t toch lekker zonder beatcounter :Y) Als ik een moeilijke som zou moeten maken pak ik mn rekenmachine, jij doet t graag uit t hoofd of lastig op papier, prima. In de auto stappen zonder rijbewijs slaat nergens op, daar volg je lessen voor net zoals dat je kunt leren met BPM counter.

Ben je ook tegen midi-controllers? Daar kun je 'gewoon' op sync drukken en klaar. Daarnaast is DJ-en niet alleen beatmatchen maar ook oa. je platenkeuze en het publiek aanvoelen bestaan daaruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Cartman! schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:51:
[...]

Dan doe jij t toch lekker zonder beatcounter :Y) Als ik een moeilijke som zou moeten maken pak ik mn rekenmachine, jij doet t graag uit t hoofd of lastig op papier, prima. In de auto stappen zonder rijbewijs slaat nergens op, daar volg je lessen voor net zoals dat je kunt leren met BPM counter.

Ben je ook tegen midi-controllers? Daar kun je 'gewoon' op sync drukken en klaar. Daarnaast is DJ-en niet alleen beatmatchen maar ook oa. je platenkeuze en het publiek aanvoelen bestaan daaruit.
Nouja, Dj jean wist het ooit eens te verwoorden op zijn manier, maar ik denk de frustratie die bij hem toen aan grondslag lag, was dat er veel DJ's succesvol zijn terwijl ze met een laptop / cd's draaien, in zijn ogen niet goed genoeg , blijkbaar.

Het is ook een stukje show. Er staat in een discotheek/festival/ evenement immers iemand live bezig te zijn met muziek. Het LIJKT alsof hij de muziek op dat moment maakt, echter weten wij wel beter en drukt meneer of mevrouw alleen maar op start stop en raakt wat knopjes aan hier en daar. Dat de kwaliteit van het optreden daarmee ook kan vallen of staan realiseert niet iedereen zich.

Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt, uiteindelijk stel je voor jezelf doelen wat je wilt bereiken met je DJ'en. Vind je het gewoon leuk om te mixen? wil je een publiek uit hun dak laten gaan? of wil je zoveel mogelijk centjes verdienen? ik denk dat voor iedereen er wel andere motieven zijn om het te doen. Mijn broer houd er gewoon van om zijn eigen favo plaatjes te mixen en er zelf helemaal op los te gaan. Ik vind het leuk om iets te doen met publiek, en een ander doet het weer om andere redenen. Maar de manier waarop het gedaan word definieert naar mijn idee niet het DJ zijn. Eenieder hanteert zijn/haar eigen definitie ervan.

Dus of je nu met vinyl draait of vanaf een usb stick, who cares. Of je het nu met of zonder bpm counter doet, who cares. of je nu met effecten / zonder effecten werkt, who cares. Als jij het maar zelf naar je zin hebt. Als dat er niet meer inzit kan je er beter mee stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman... lees eens! |:( ik zeg.. ik raad het aan om het zo te LEREN. Hoe je 't daarna doet.. is prima... maar het geeft je in ieder geval wel de flexibiliteit om ook zonder te kunnen. Heb in mn leven al een hoop boekingen gehad waarbij je niets aan hulp had.. nou ga dan maar eens aan je "klant" uitleggen waarom je er niets van bakt ;-)

Verder dus eens met Nick.. mijn deel sloeg op het leerproces.. (even voor de herhaling ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik ben nu iedere dag ff een uurtje aan het oefenen. Wat ik doe: ik laat 2 nummers gewoon de hele tijd 8-beat loops maken en dan ga ik het gelijk proberen te zetten. Daarbij kijk ik stiekem wel naar de BPM-counter. Is dit trouwens een goede manier om te oefenen of kunnen jullie me wat anders aanraden? Heb trouwens ook een koptelefoon aangeschaft: Pioneer HDJ-2000. De hele magnesium behuizing trok mij zeer aan. Bovendien zal ik hem ook voor m'n mp3-speler gebruiken.

* Misschien is het gewoon de onervarenheid, maar ik vind het ook lastig om via oordopjes de plaat gelijk te zetten met degene die via de master gaat. Maar het komt misschien ook omdat ik oordopjes gebruik en dat het geluid gewoon niet erg vol is vanwege de grootte. Iedere keer dan denk ik: mooi nu staan ze gelijk en dan zet ik de fader in het midden en dan lopen ze helemaal niet gelijk :+ Zal dus wel veel oefenen zijn ,maar kan het dus ook aan de oordopjes liggen?

**
DJWannaB, ik ga wel oefenen op nummers van Deadmau5 denk ik, erg lange nummers die vrij constant zijn wat mij betreft.

[ Voor 39% gewijzigd door SjorsVN op 03-01-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zou het je niet zo aanraden, neem liever nummers met een lange intro. Als je loop niet perfect is dan zal het altijd wat verschuiven en is het alleen maar moeilijker om de nummers gelijkt te krijgen. Kies dus liever eenvoudige nummers met lange intro's. Dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Denk bij het faden ook aan de tijd. Lange intro's zijn leuk om mee te oefenen maar neem aan dat je op een bepaald moment ook nummers met korte intro's gaat gebruiken. Wanneer een 5 min track speelt lijk je zeeën van tijd te hebben maar als je pas rond het outro gaat syncen kom je in tijdnood. Vaak sync ik de nieuwe track al na het uitfaden van de oude en ga dan nog wat spelen met de draaiende track om vervolgens de volgende aan te zetten, te resyncen en dan faden.

Ik begon de eerst 2 maanden ook zonder fatsoenlijke koptelefoon maar het gaat al makkelijker met. Rechteroor cue ik de nieuwe track mee, linker luister ik naar master. Hier zijn wat varianten op, beste is uittesten.

Maarja, ik heb ook nog maar 1.5 jaar 'ervaring' waarin ik veel te weinig geoefent heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 03-01-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 05:00:
Cartman... lees eens! |:( ik zeg.. ik raad het aan om het zo te LEREN. Hoe je 't daarna doet.. is prima... maar het geeft je in ieder geval wel de flexibiliteit om ook zonder te kunnen.
Dan nog, waarom zou ik het leren zonder als waar ik zal draaien ik gewoon dezelfde (of daar sterk op lijkende) apparatuur heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

addictive schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:12:
Aangezien dit topic harder loopt dan het vinyl topic, even een crosspost:

[...]

Moet overigens ACL aansluitingen hebben
Mini audio mix paneeltje

Oh ja.. over de "wel of geen beatcounters" discussie; kijk, ieder zijn ding, maar ik vertrouw liever op mijn gehoor.

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 03-01-2010 18:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Cartman! schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Dan nog, waarom zou ik het leren zonder als waar ik zal draaien ik gewoon dezelfde (of daar sterk op lijkende) apparatuur heb :?
Omdat je dan zonder voorwaarden kan draaien bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Cartman! schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:56:
[...]
Omdat je dan niet leert beatmatchen op je gehoor. Feitelijk kan je dan dus het meest essentiële onderdeel van DJ-en niet.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
-_D_- schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Omdat je dan niet leert beatmatchen op je gehoor. Feitelijk kan je dan dus het meest essentiële onderdeel van DJ-en niet.
Onzin natuurlijk, wanneer je gebruik maakt van een sync functie zul je ook genoeg situaties tegen komen wanneer deze niet feilloos werkt. Daarnaast als je gewent bent altijd een 100% goed gesyncte set tracks te hebben hoor je het vrij rap als het een keer niet klopt en het jezelf alsnog aanleren, alleen op een heel andere manier dan wij stelletje oude zakken in het dj vak gewend zijn ;)

Vorige week iemand over de vloer gehad die nog NOOIT een fatsoenlijke dj set had aangeraakt en altijd alles met het muisje deed + sync, binnen 15 minuten draaide ie prima mixjes weg met een setje CDJ's, EVO5 en Traktor en ken ik zat dj's die mijn jaar salaris x 25 verdienen en die het er slechter vanaf brachten dan die jongen.

Een slechte overgang duurt hooguit 30 seconden, een slechte track duurt vaak een paar minuten. Ik luister dus liever naar een dj die matig mixt dan naar een dj die matige muziek draait... en van die laatste groep zijn er nogal wat vandaag de dag.
Nickbn schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:31:
[...]
Nouja, Dj jean wist het ooit eens te verwoorden op zijn manier, maar ik denk de frustratie die bij hem toen aan grondslag lag, was dat er veel DJ's succesvol zijn terwijl ze met een laptop / cd's draaien, in zijn ogen niet goed genoeg , blijkbaar.
Das wel het slechtste voorbeeld wat je aan kan halen. Als er 1 voorbeeld is van hoe hard je kan vallen als dj dan is Jean het wel. Van een hele grootte naar een absolute 0 met dergelijke uitspraken als je het mij vraagt. Collega dj's af gaan zitten zeiken is niets meer dan een zwaktebod wat aantoont dat je zelf gewoon niet goed genoeg meer bent...
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:23:
Ik zit nu een van zijn tutorials te bekijken.. maar heb dus een opmerking/vraag. Heeft die VCI-100 nou 1000x meer opties dan de veel duurdere VCI-300? Dat ding heeft 4 decks, onboard effects, automatische beatfinders bij cue's en opties om 4 cue's per deck te besturen met de onderste knoppen + fader option voor alle knoppen. Wtf? De VCI-300 is daar niets bij (voor zover ik weet........).
Hang je VCI-300 maar eens aan Traktor en jij kunt ook beschillen over AL die functies, het is niet de midi controller die het verschil maakt maar de software qua features. De VCI-300 zit echter een peut beter in elkaar dan de VCI-100 qua hardware en heeft een interne geluidskaart, daar zit vooral je verschil in prijs.

[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 05-01-2010 00:25 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Reind schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:18:
Hang je VCI-300 maar eens aan Traktor en jij kunt ook beschillen over AL die functies, het is niet de midi controller die het verschil maakt maar de software qua features. De VCI-300 zit echter een peut beter in elkaar dan de VCI-100 qua hardware en heeft een interne geluidskaart, daar zit vooral je verschil in prijs.
Die mapping zie ik dan graag verschijnen. Scratchen kan ik namelijk niet in traktor met m'n vci-300 ;) Voor de vci-100 is op DJTT wel een uitgebreide mapping + support te vinden though...

* addictive gaat een 2de draaitafel aanschaffen. Laatst met een feestje op 2 tafels staan draaien, en dat is eigenlijk toch wel heel leuk :) Heb een reloop rp-4000, en daar komt er dus een 2de van bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

kon weer eens niet slapen :) en nog steeds niet dus.. een nieuw techno / minimaal mixje. hopelijk horen jullie die akai lpd8 niet te vaak :P

dm voor linkje or be creative. ('k weet niet of dit op (of over) het randje is, maar je kunt me vinden op itunes op 'rikstar') . da's nog steeds geen link toch :D

tracklist
first day - kollektiv turmstrasse
blutsbraeder - kollektiv turmstrasse (solomun remix)
dead room - kollektiv turmstrasse (solomun remix)
lila - rodriquez jr (kollektive turmstrasse remix)
yeah - tiefschwarz
yeah - rainer weichold (kaiserdisco remix)
i'm not like you - par grindvik
llovizna - felipe venegas & francisco allendes
access - clark davis
breakfast in bag -carlo lio
last day - kollektiv turmstrasse
vreugdevuur - egbert (gosh, this song is kinda tripping lol)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Reind schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:18:
Das wel het slechtste voorbeeld wat je aan kan halen. Als er 1 voorbeeld is van hoe hard je kan vallen als dj dan is Jean het wel. Van een hele grootte naar een absolute 0 met dergelijke uitspraken als je het mij vraagt. Collega dj's af gaan zitten zeiken is niets meer dan een zwaktebod wat aantoont dat je zelf gewoon niet goed genoeg meer bent...
Ken je deze nog? ;)

_O- :r

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-01-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Dat is het filmpje wat ik bedoelde ja.

Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet met hem eens ben en dat ik de manier vind waarop hij zijn relaas verwoord niet vind kunnen van iemand die dat heeft bereikt wat hij heeft bereikt, maar het kenmerkt wel een gevoel of argument wat leeft bij mensen die een bepaalde afkeur hebben tegen ander gebruik van de afgespeelde media vormt. Dus daarom ben ik het niet met je eens dat het geen goed voorbeeld zou zijn voor deze discussie, waar ik het wel mee eens ben dat het een slecht voorbeeld is voor hoe je je relaas moet voeren ;)

Maar ik snap niet wat je bedoelt met matige muziek. Muzieksmaak is nog steeds iets wat per persoon enorm verschilt. Er zijn geen DJ's die ik ken die 100% aansluiten met hun muziekkeuze op datgene wat ik leuk vind, niet eens 50% met hun gekozen plaatjes. Misschien bedoel je dat met DJ's die matige muziek draaien? Ik zie ook genoeg luitjes waarvan ik grote vraagtekens zet als ik kijk bij muziekkeuze en mixtechnieken die het toch "ver geschopt" hebben.

En als het eens eerlijk ging... Als de technisch gezien beste DJ's het meeste geld zouden verdienen, en het meeste respect zouden krijgen, dan zou dat landschap er heel anders uitzien. Maar dat is niet zo. Als alles eerlijk zou gaan hadden ze nu geen honger en oorlog in Afrika.

Ik hoef je uiteraard niet te vertellen hoe dat landschap in elkaar zit, ik denk dat je dat beter weet dan ik. Maar het neemt niet weg dat er nog steeds luitjes zijn die zich naar mijn mening netjes naar binnen hebben gewerkt, en niet omdat ze zulke bovenmenselijke prestaties leveren achter hun afspeelapparatuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ge-Ni-Aal. :D
Dat voorbeeld wilde ik dus al eerder aanhalen toen ik iemand het argument DJ Jean zag gebruiken. :)
Ben erg blij dat die interviews (het waren er meerdere, waarbij ze hem een tijdje volgde) aan heel Nederland toonde wat een arrogante zak het eigenlijk is.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Maar ik denk niet dat hij volkomen nuchter ook is (Zo klinkt hij niet)

@Nickbn

DJ's die het juist ver schoppen zijn degene die het publiek entertainen. Ik noem een Armin van Buuren. Hij is enorm enthousiast tegenover het publiek en heeft een goede interactie met het publiek.
Dat hij zelf nummer A en B niet supergoed kan mixen (dat is naar mijn mening zo) is een 2e. (Natuurlijk doet hij dat niet slecht, maar in de Top 100 dj's gezien wel).
Ook moet je een gat in de markt vinden (ASOT en internet).

Daarentegen ben ik van mening dat de DJ's met de beste skills eigenlijk alleen hun eigen 'muzieksmaak' draaien en dus meer hun eigen tracks kiezen dan tracks die echt overbekend zijn bij het publiek.
(hier zijn er vast heel veel niet mee eens, daar is een discussie voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
Dave Clarke barstte in lachen uit na het zien van dat filmpje laatst, en verwerkte dat 'Respect the skills' in zn intro op afgelopen Awakenings in de gashouder:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LFb70QAu2Kg]

Briljant :+
Ik hoef je uiteraard niet te vertellen hoe dat landschap in elkaar zit, ik denk dat je dat beter weet dan ik. Maar het neemt niet weg dat er nog steeds luitjes zijn die zich naar mijn mening netjes naar binnen hebben gewerkt, en niet omdat ze zulke bovenmenselijke prestaties leveren achter hun afspeelapparatuur..
En hier zit 'm de crux, het gaat al jaren niet meer om hoe je draait. Belangrijker is om de juiste mensen te kennen op het juiste moment, en misschien nog wel belangrijker, om een plaat te produceren die door veel mensen opgepikt worden. Awakenings is bijv. een van de organisaties waar je als dj simpelweg niet in komt als je geen platen produceert.

Buiten sommige DMC beatjuggle helden om, en een uitzondering als een Jeff Milligan of een James Zabiela is er geen hond meer die naar 'de skills' kijkt, als het gaat om 'carriere maken'.
Maar ik snap niet wat je bedoelt met matige muziek. Muzieksmaak is nog steeds iets wat per persoon enorm verschilt. Er zijn geen DJ's die ik ken die 100% aansluiten met hun muziekkeuze op datgene wat ik leuk vind, niet eens 50% met hun gekozen plaatjes. Misschien bedoel je dat met DJ's die matige muziek draaien?
Persoonlijk vind ik 'matige muziek' muziek die al helemaal uitgekauwd is, de slechte remix van de remix van de remix, etc. Voorspelbaar, niet spannend, en totaal niet boeiend.
Als 'nieuwe' dj moet je je onderscheiden van de massa 'nieuwe dj's', opvallen, de aandacht trekken en origineel zijn. Als je in termen denkt van 'die dj's draaien die en die platen dus die moet ik ook draaien' dan loop je alleen maar achter de feiten aan en breng je niks nieuws. Voor jou 100 anderen.

Er zijn grofweg 2 verschillende soorten dj's, en zelfs de 'groten' zwabberen af en toe heen en weer tussen deze 2 types, afhankelijk van het publiek en de grootte van de locatie waar ze draaien.

1: De dj die de hoer uit hangen en alles draaien wat het publiek te gek vindt.
2: dj's die puur draaien wat in hun eigen 'concept/stijl' past.

Publiek uit zn dak laten gaan op wat hitjes is leuk, maar publiek uit zn dak laten gaan op platen waar ze nog nooit van gehoord hebben vind ik persoonlijk nog veel leuker :)

En voor de duidelijkheid bedoel ik met 'hitjes' gewoon platen die al relatief veel gedraaid worden en populair zijn, ongeacht het genre. Zelfs in de meest underground bliepjesminimal heb je 'hitjes'.

Teveel naar 'type 2' neigen kan ook in je nadeel werken, want als het te moeilijk voor je publiek wordt is dat meestal ook funest voor de sfeer. En daarnaast zijn er mensen als 2manydj's die type 1 weer tot een kunst verheven hebben.

En nu ga ik een hele grote bom in het hoenderhok gooien (of wellicht ook niet):

Ik vind dat de technische ontwikkelingen inmiddels zo ver zijn dat 'het kunnen beatmatchen' eigenlijk niet eens meer boeit. Traktor heeft een prachtig beatgrid systeem en zo zijn er nog wel meer technische speeltjes zoals Ableton. Vinyl begint zo langzamerhand helaas toch echt een uitstervend ambacht te worden, en waar nu het overgrote deel aan cd cdj-1000 is gegaan begint ook de cd-dj steeds meer te verschuiven richting een laptop met wat midicontrollers.

Positieve ontwikkeling daarbij is dat mensen zich nu meer kunnen concentreren op hun plaatkeus en andere factoren, maar dat valt natuurlijk ook op 'de makkelijke manier' te verkloten. Ik heb inmiddels genoeg dj's gezien die met een laptopje en hun muis platen aan het mixen waren alsof ze hun mail aan het checken waren.

Natuurlijk helpt het wel als je 'old skool' kan beatmatchen, omdat je dan mijns inziens beter weet wat je allemaal aan het doen bent. Dat merk ik zelf iig, ben inmiddels redelijk afgestapt van het vinyl, de cd fase min of meer overgeslagen en nu helemaal digitaal met midicontrollers. Maar als het moet kan ik alsnog overweg met een setje cd spelers of vinyl. Iemand die 'from scratch' digitaal begint zal dan toch wel even slikken als de laptop weigert en hij met een cd/vinyl set aan de bak moet.
(Als 'backup' heb ik zelf iig altijd nog een setje cd's in de tas, om op terug te vallen bij technische problemen met de laptop).

Ergens snap ik Jean wel, en ik respecteer hem diep om wat ie allemaal bereikt heeft (als ie echt wil, kan ie nog steeds gruwelijk goed draaien) maar het blijft een arrogante lapzwans met die uitspraken. ;) En inmiddels begint hij toch wel een beetje op vergane glorie te lijken.

De tijd staat nooit stil, en stilstand is achteruitgang.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Chiron schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:04:
Ik vind dat de technische ontwikkelingen inmiddels zo ver zijn dat 'het kunnen beatmatchen' eigenlijk niet eens meer boeit. Traktor heeft een prachtig beatgrid systeem en zo zijn er nog wel meer technische speeltjes zoals Ableton. Vinyl begint zo langzamerhand helaas toch echt een uitstervend ambacht te worden, en waar nu het overgrote deel aan cd cdj-1000 is gegaan begint ook de cd-dj steeds meer te verschuiven richting een laptop met wat midicontrollers.
En jij draait wat voor genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Chiron schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:04:
Dave Clarke barstte in lachen uit na het zien van dat filmpje laatst, en verwerkte dat 'Respect the skills' in zn intro op afgelopen Awakenings in de gashouder:

[video]

Briljant :+
En daarom is Dave Clarke zo'n held :D

En Jeff Mills natuurlijk ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door -_D_- op 05-01-2010 17:33 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Kaap schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:32:
[...]

Qua genre kan ik met alles wel uit de voeten, naast mn vaste stek op een technofeest heb ik ook een tijdje op een regelmatig terugkerend alternatief dansfeest gedraaid wat dan weer een mengelmoes van indie rock, elektro, breakbeat, vieze filterhouse en drum 'n bass inhield.

Misschien dat ik daarom ook wel wat gekleurd denk over laptops en midicontrollers, waar ze in het gemiddelde danscafe nog steeds met cd'tjes draaien komen op de (techno) feestjes de meest wilde midisetups voorbij.

In het verleden heb ik alles wel gedaan, van disco classics, skihut, top40 tot 'tussen dj' bij bandjes en optredens, en toen ik nog echt de ambitie had om 'groot te worden' diverse dj contests met pompende techno, maar dat is inmiddels ook alweer bijna 10 jaar geleden.

Tegenwoordig doe ik (mede dankzij chronisch tijdgebrek, social life en andere leuke dure tijdverslindende hobbies) puur en alleen wat ik zelf leuk vind. Dat houdt ongeveer het midden tussen techhouse/elektro/minimal/clickhouse/techno/progressive als ik mijn persoonlijke favoriete 'stijl' moet omschrijven. 'techno' dekt de lading beter, maar dan denken mensen eerder aan 140 bpm heipalenherrie, in plaats van de wat meer subtielere dingen als Minilogue, Jon Tejada, en Vitalic. De echte gortdroge bliepjesminimaltijd heb ik ook wel gehad, maar dat begon 3 jaar geleden ook al wel redelijk te vervelen, dus ben ik wat de 'techno' betreft weer wat verschoven naar wat ik daarvoor eigenlijk ook al leuk vond. Gewoon melodieuze warme dansbare muziek :)

Als 'dj' hou ik me dus voornamelijk bezig met de wat minder bekende dingen.
Je zal mij in ieder geval niet snel (nuchter) de nieuwe klubbheads remix van Jan Smit of de nieuwe dj Jean op horen zetten op een feestje, om maar even een extreem voorbeeld te noemen :+

Door tijdgebrek kom ik er eigenlijk nooit meer aan toe (naast dat ik er een kuthekel aan heb), maar ik zal als goede voornemen nog eens een poging wagen om een mix op te nemen.
Ook met de 'alternatieve' muziek wil ik nog een keer wat gaan doen, in een Ableton-achtige setup. Maar dat blijft vooralsnog even bij pielen en experimenteren :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Chiron schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:54:
[...]

Qua genre kan ik met alles wel uit de voeten, naast mn vaste stek op een technofeest heb ik ook een tijdje op een regelmatig terugkerend alternatief dansfeest gedraaid wat dan weer een mengelmoes van indie rock, elektro, breakbeat, vieze filterhouse en drum 'n bass inhield.

Misschien dat ik daarom ook wel wat gekleurd denk over laptops en midicontrollers, waar ze in het gemiddelde danscafe nog steeds met cd'tjes draaien komen op de (techno) feestjes de meest wilde midisetups voorbij.

In het verleden heb ik alles wel gedaan, van disco classics, skihut, top40 tot 'tussen dj' bij bandjes en optredens, en toen ik nog echt de ambitie had om 'groot te worden' diverse dj contests met pompende techno, maar dat is inmiddels ook alweer bijna 10 jaar geleden.

Tegenwoordig doe ik (mede dankzij chronisch tijdgebrek, social life en andere leuke dure tijdverslindende hobbies) puur en alleen wat ik zelf leuk vind. Dat houdt ongeveer het midden tussen techhouse/elektro/minimal/clickhouse/techno/progressive als ik mijn persoonlijke favoriete 'stijl' moet omschrijven. 'techno' dekt de lading beter, maar dan denken mensen eerder aan 140 bpm heipalenherrie, in plaats van de wat meer subtielere dingen als Minilogue, Jon Tejada, en Vitalic. De echte gortdroge bliepjesminimaltijd heb ik ook wel gehad, maar dat begon 3 jaar geleden ook al wel redelijk te vervelen, dus ben ik wat de 'techno' betreft weer wat verschoven naar wat ik daarvoor eigenlijk ook al leuk vond. Gewoon melodieuze warme dansbare muziek :)

Als 'dj' hou ik me dus voornamelijk bezig met de wat minder bekende dingen.
Je zal mij in ieder geval niet snel (nuchter) de nieuwe klubbheads remix van Jan Smit of de nieuwe dj Jean op horen zetten op een feestje, om maar even een extreem voorbeeld te noemen :+

Door tijdgebrek kom ik er eigenlijk nooit meer aan toe (naast dat ik er een kuthekel aan heb), maar ik zal als goede voornemen nog eens een poging wagen om een mix op te nemen.
Ook met de 'alternatieve' muziek wil ik nog een keer wat gaan doen, in een Ableton-achtige setup. Maar dat blijft vooralsnog even bij pielen en experimenteren :)
Ja want midi, timecode en laptops is toch echt iets wat je meer in de softere sferen tegenkomt. Nu zeg ik niet dat Techno perse soft is, maar als ik kijk naar Hardstyle/Hardhouse en alles harder/ruiger, kortom onder de noemer harder styles, dan lopen daar nog hordes jocks rond met vinyl. Sterker nog, ik moet de eerste nog tegenkomen die met een laptop aan komt wandelen tenzij die een liveact doet.

In hoeverre de techniek ontwikkelt is, wil nog niet zeggen dat dat in elk genre ook meegenomen wordt. Op een hardcorefeest maken 2 of 3 * SL1200's nog steeds deel uit van de DJ booth naast de 2 of 3 CDJ's.

Ik kan me dus gruwelijk ergeren aan uitspraken dat midi/laptop zo goed als de standaard is, CD's verdwijnen en vinyl al dood is. Maar goed, ze komen ook meestal uit dezelfde hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:41:
Ik kan me dus gruwelijk ergeren aan uitspraken dat midi/laptop zo goed als de standaard is, CD's verdwijnen en vinyl al dood is. Maar goed, ze komen ook meestal uit dezelfde hoek.
Grappig dat je over "dezelfde hoek" begint want waar denk je dat Hardstyle en Hardcore nog heel erg populair zijn? Niet in de Randstad hoor. Het is geen geheim dat dergelijke muziekstijlen populair zijn in de "uithoeken" van Nederland. Als ergens in Schubbekutteveen de lokale Hooischuur een feest geeft kan je er donder op tegen zeggen dat het een Hollandse avond is, of een Hardcore feest. En als je foto's van dergelijke feesten ziet dan denk je soms dat die mensen nog steeds een beetje in de jaren 90 leven.

Dat er op die feesten _nooit_ met hedendaagse apparatuur zoals MIDI wordt gewerkt verbaast me dan ook niets; het is nou eenmaal niet alsof ze in die oorden voorlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door -_D_- op 05-01-2010 19:14 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
-_D_- schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:12:
[...]

Grappig dat je over "dezelfde hoek" begint want waar denk je dat Hardstyle en Hardcore nog heel erg populair zijn? Niet in de Randstad hoor. Het is geen geheim dat dergelijke muziekstijlen populair zijn in de "uithoeken" van Nederland.
Decibel, Defqon, Climax, In Qontrol, Hardbass, Qountdown, Knock Out, Q-base, Nightmare, Nightmare Outdoor, Masters of Hardcore, Dominator om maar even de jaarlijkse grote feesten op te noemen waar genoemde stromingen centraal staan. En allen elk jaar zo goed als uitverkocht.

En dan zijn de clubfeesten nog niet eens genoemd waarvan er elk weekend voldoende van te vinden zijn. Moeten we het vervolgens nog even hebben over hardstyle in Duitsland, Italie, Spanje, de balkan en de 2 continenten waar hardstyle juist de laatste 2 jaar heel sterk aan het opkomen is namelijk Noord-Amerika en Australie?

De stelling die je probeert te maken dat de randstad bepalend is en de rest van nederland niet slaat kant noch wal en voegt ook absoluut niks toe aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja want midi, timecode en laptops is toch echt iets wat je meer in de softere sferen tegenkomt. Nu zeg ik niet dat Techno perse soft is, maar als ik kijk naar Hardstyle/Hardhouse en alles harder/ruiger, kortom onder de noemer harder styles, dan lopen daar nog hordes jocks rond met vinyl. Sterker nog, ik moet de eerste nog tegenkomen die met een laptop aan komt wandelen tenzij die een liveact doet.
Zal ik je even uit de droom helpen, ik werk al een aantal jaar behalve de 'softere' feestjes ook op een (industrial) hardcore feest, harder dan dat krijg je het simpelweg niet. En de enige (o.a. internationale) dj's die daar nog met originele vinyls draaien zijn de mensen die alweer heel wat jaren mee gaan, en dan zijn het vaak ook nog eens platen van jaren geleden. Voor de rest is het _allemaal_ een macbookje en serato wat de klok slaat. Als het, zoals je zelf al zegt niet 'live' is, met het nodige midigeweld aan controllers, een mixer en een of meerdere laptops.
Ik kan me dus gruwelijk ergeren aan uitspraken dat midi/laptop zo goed als de standaard is, CD's verdwijnen en vinyl al dood is.
Waar heb je mij zien schrijven dat midi/laptop inmiddels de standaard is? Dat is met momenteel met afstand nog steeds de CD jock. Vergis je niet in dat als je mensen tegenwoordig met platen ziet draaien, ze vaak gewoon met serato of traktor scratch aan de gang zijn.
Maar goed, ze komen ook meestal uit dezelfde hoek.
En waag het niet om mij in een hoekje te duwen. Mensen die me kennen weten dat de 'techno' die ik draai als 'dj' bij lange na niet de enige soort muziek is waar ik me mee bezig hou. Precies deze hele discussie als tussen midi/laptop en oudere technieken hadden we 10 jaar geleden ook al, en toen was het vinyl vs. cd. Kijk nu naar hoe de verhouding (niet alleen bij hardstyle/hardcore, en ook in dat genre zijn er al de nodige cd jocks) ligt.

Het is een feit dat de mensen die de platenpersen bedienen (in Haarlem, als ze al niet gestopt zijn) met pensoen gaan, en er simpelweg geen nieuwe onderdelen meer worden gemaakt voor zo'n pers. Als zo'n machine stukgaat is het afgelopen. Het wordt schaarser en schaarser. Verder is het aantal 'echte' platenshops waar je binnen kan komen voor een bak koffie, een praatje, en een verse stapel vinyl hard aan het aftanen, mede dankzij internet webshops die voor veel minder geld en veel sneller veel zeldzamere platen verkopen. En waarom zou je als producer nog een dure lakker en promo's laten persen en rondsturen, als het ook op een CDR kan, of nog makkelijker, via internet.

Midi is in opkomst, de dj consoles zijn tegenwoordig niet meer te tellen, en ook voor ableton is er inmiddels het nodige in hardware te krijgen wat je aan je laptop kan prikken.
Dat is de toekomst, dat is waar het naartoe gaat. De cd jock downloadt een cd, en brandt hem op cdr voor gebruik in een cdj. Logische volgende stap is dat branden op cd gewoon overslaan, de mogelijkheden van puur digitaal met midi zijn net als bij de overstap van vinyl naar cd weer groter geworden.

En zul je nu denken dat ik echt een vinyl hater ben, toen ik nog actief met contestjes meedraaide deed ik ook 3 draaitafels tegelijk met de djm600 fx. Sterker nog, vorige week met oud en nieuw feestje bij mij thuis met wat vrienden kreeg ik een kronkel in mn kop en heb ik zelfs mijn draaitafels en mengpaneel weer in een hoekje de huiskamer gezet en aangesloten. Lekker plaatjes draaien 8) De 'feeling' van vinyl in je vingers is nog altijd onovertroffen, maar het zal iets zijn wat uiteindelijk toch het onderspit moet gaan delven, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

@Chiron
Is dat gewoon alweer 10 jaar terug...? :o

Dayumn... ennuh... Daniël en ik zitten ook nog op een mixje te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Kaap schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:32:
[...]

Dat had je aan z'n avatar kunnen zien ;)

Leuke discussie, maar wel lief blijven voor elkaar he O+

Over de hele vinyl vs. cd vs. midi discussie kan ik kort zijn. Iedereen moet gebruiken wat 'ie zelf fijn vindt! Als je ziet dat iemand als Richie Hawtin (jaja, daar komen we weer met een techno dj ;)) alles digitaal doet. Juist omdat 'ie dan 4 decks tegelijk heeft, en dan samples en loopjes om kan turnen in een hele nieuwe plaat. Erg gaaf dus, als je zo creatief bezig bent wil je je niet druk hoeven maken om het beatmatchen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J1H9W_iLff0]

"vroegah" op oldskool en hardcore feestjes waren het altijd 3 technics tafels, en dan was het simpelweg plaatjes aan elkaar mixen, logisch dat je dan ook niet meer nodig hebt. Het zou ook saai zijn om iemand daar achter een laptopje te zien staan :+

Ik heb besloten om mijn midi controller juist weg te doen. Het heeft geen haast, maar er is een vriend die hem graag van me over wilt nemen zodra 'ie het geld heeft.
Ik ga dan juist een 2de draaitafel kopen, en lekker met vinyl aan de slag. Heb hier nu een plaatje of 30 staan, maar heb eigenlijk altijd maar 1 speler gehad. Deze week dus even een 2de bestellen.
Dan is het dus 2 draaitafels + vestax vci-300. Zodra die vestax weg is ga ik een rustig kijken voor een cd speler met midi, zodat ik dan dus alsnog iets digitaal in mn set heb zitten.

Waarom terug naar vinyl? Afgelopen oud-en-nieuw op het setje van een vriend staan draaien, en stiekem is het toch wel heel veel leuker dan digitaal draaien.
Zaterdag met diezelfde vriend afgesproken om even de lokale platenzaak in te duiken, en lekker plaatjes in te gaan slaan. Daarna lekker samen draaien en fun hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door addictive op 05-01-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Verder is het aantal 'echte' platenshops waar je binnen kan komen voor een bak koffie, een praatje, en een verse stapel vinyl hard aan het aftanen,
Toch jammer he.. vind het altijd nog fijn.. ff shop in, bakje koffie, jointje voor de deur.. lekker weekend.
Persoonlijk blijf ik vinyl halen..
Ik snap je ergernis maar of dat nou uit een bepaald hoekje komt.. in het geval van Chiron zeker niet. Ken hem een beetje en dat al een aantal jaren. Heb nog een heerlijk oude D&B mix van hem hier op schijf. Ook een minimal mixje nog trouwens :) Die jongen zit zeker niet in een hoekje. En verwacht van hem een goede discussie op dit gebied (zoals hij ook al doet). Gezien zijn ervaringen in zowel jaren als in het vak zitten.

Maar om dan mijn duit maar even aan de discussie toe te voegen.

Vinyl word al jaren dood verklaard al sinds de CD. Dat was...(1983 ongeveer volgens wiki). Toch leeft het nog.. Tja het zal wel dood gaan maar heel langzaam. Misschien word het wel gewoon een uitstervend diersoort die nooit dood gaat :) Is het ook niet juist zo dat grote artiesten (madonna, u2 etc) weer terug gaan naar vinyl voor de echte liefhebber.

Ik zou het jammer vinden als het dood gaat maar goed..Al jaren verzet ik me mentaal tegen het midi dj-en maar toch heb ik er al wel 1 in huis, want ik vind eigenlijk het gevecht ook zinloos :). Wat je nog zou kunnen verder voeren in een andere draad of techiek en vooruitgang altijd wel goed en nuttig is.. Zie het unabomber manifest :)

Toch zal de techniek vooruit blijven gaan. De midi controllers komen terug (midi ook oud btw) en nu ook in de dj hoek. Beatmatchen is geen kunst meer aan, met een beetje gevoel voor muziek en een muis. Dus ja het komfoor etc zal het wel winnen. Ik zie het dan ook wel nieuwe uitdagingen. Zeker naast het produceren zie ik hele leuke dj shit zich ontwikkelen..

http://www.youtube.com/watch?v=UVMiEa2Z0Hw

midifighter..

Mijn visie is dat we naar midi gaan maar de verwachting qua live preformen groter gaat worden.. mulitple tracks, loops, samples, fx en je eigen remix maken.. meer nog dan ooit te voren. Hoe lang zullen dj's nog dj's zijn en producers de producers ?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Ome_Les schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:54:
@Chiron
Is dat gewoon alweer 10 jaar terug...? :o
Dayumn... ennuh... Daniël en ik zitten ook nog op een mixje te wachten. ;)
Heb nog wel een paar oude van Chiron liggen :P

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, het mooie is natuurlijk dat je gewoon precies kan doen wat je wil. Ik ben begonnen met een VCI-100 en ik heb nu 3xSL1200 en een Xone:92 (wel met Traktor Scratch). :')

Niet erg future proof, maar ik ga juist op het creatieve vlak wel weer echt als een speer door de feeling die ik heb met m'n gear. In de toekomst komt er wel een Xone:1D bij en steek ik dan waarschijnlijk het derde deck terug in de doos. Maar helemaal weg gaan de SL's niet. Het draait zo lekker ontspannen en soepel met platen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik heb onlangs een torq xponent gekocht, en had voor deze aankoop zero dj ervaring.

Wel luisterde ik al veel naar progressive house music, nadat ik 2 weken met dit ding gespeeld heb is de uitdaging van het dj;en weg. Hij maakt het simpelweg zo gemakkelijk voor je.

Zelfs als ik beat sync niet gebruik, is het mixen van nummers zo eenvoudig... Je ziet op je scherm de waveform, waarmee je perfect je cue punten kunt vinden, en dankzij de waveform is tevens het beatmatchen verschrikkelijk eenvoudig. En als dat niet lukt, druk je toch lekker op de sync button?

Het wel of niet slagen van een goede set is naar mijn mening meer afhankelijk van de kwaliteit van de muziek, ,feit of de muziek goed bij elkaar past en de structuur van je set, dus niet continu verschillende typen nummers achter elkaar doen, maar structureer het een beetje.

Het kunnen mixen is een commodity geworden, als ik in 2 weken een complete set in elkaar kan draaien, dan kan iedereen mixen. Ik heb mijzelf afgevraagd of ik niet eens moet gaan trainen met het beeldscherm uit, en puur op gehoor mixen, wat ik ook een paar keer gedaan heb, en wat inderdaad een stuk lastiger is, maar vervolgens vraag ik me af, waarom zou ik dat willen kunnen? Ik besteed liever meer tijd aan het uitzoeken van goede muziek dan dat ik me wezenloos ga trainen in beatmatchen, wat ik toch nooit manueel zal doen, aangezien ik alles digitaal heb, en digitaal draaien (serato/torq/etc) begint, zoals ik lees op fora, toch de standaard te worden.

Anyway, ik heb een nieuwe uitdaging gevonden, en dat is de basis van producen leren.

Als iemand hier echt gegronde redenen heeft waarom manueel beatmatchen zo belangrijk is, hoor ik het graag, en onder gegronde redenen vallen niet:
- Het is de essentie van dj'en (DJ-en is een definitie, definities veranderen met de tijd)
- Niet alle software beatmatched goed (Dat klopt, maar met waveforms op je scherm is het alsnog kinderlijk eenvoudig)

Ik ben het in ieder geval met Chiron eens, het mixen is kinderlijk eenvoudig (had het veel moeilijker verwacht), en de essentie is verschoven naar de muziek keuze, en de skills om zelf te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bert2000 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:13:
de essentie is verschoven naar de muziek keuze
Daar lag het natuurlijk altijd al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixen is niet al te moeilijk en platenkeus is idd doorslaggevend. (of je nou stijl 1 of 2 draait, het moet aanslaan)

Manueel beatmixen is handig als je een deejay bent die voor boekingskantoren werkt en dus vaak met verschillende apparatuur komt te staan.

Daarnaast is beatmixen een commodity als je geen tempo hoeft te maken. Ik ken deejays die alleen maar outro-intro mixen. Je hebt dan 1) alle tijd om je track sync te krijgen en 2) je hoeft niet bang te zijn dat de verschillende opbouwen elkaar "verkeerd kruizen". Het echt kunnen combineren van tracks is wel een kunst!

Echter als ik een allround 1-uurs set draai > 3 of 4 spelers en er dan een plaat of 60 per uur door heen ram - waarbij uiteraard niet alles gebeatmixt wordt :+ - is het gewoon erg fijn als je zelf goed en snel kunt syncen.

Daarnaast vind ik zelf dat avondvullende deejays schaars nog steeds schaars zijn. Mensen die 5-uur sets kunnen vullen zonder elk uur dezelfde selectie te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Decibel, Defqon, Climax, In Qontrol, Hardbass, Qountdown, Knock Out, Q-base, Nightmare, Nightmare Outdoor, Masters of Hardcore, Dominator om maar even de jaarlijkse grote feesten op te noemen waar genoemde stromingen centraal staan. En allen elk jaar zo goed als uitverkocht.
Gerard Joling verkoopt ook uit, dat betekent niet dat het geen bepaald conservatief/ouderwets publiek trekt.
De stelling die je probeert te maken dat de randstad bepalend is en de rest van nederland niet slaat kant noch wal en voegt ook absoluut niks toe aan de discussie.
Dat jij, zoals je wel vaker hebt gedaan, een neutraal verhaal over MIDI meteen op jezelf betrekt en zeurt dat er in jouw omgeving nog helemaal niet met MIDI wordt gedraaid, dat is een waardeloze discussie op zich. Met name omdat Chiron helemaal niet beweert dat MIDI de standaard is tegenwoordig, want dat is het simpelweg niet. Toch voel jij je genoodzaakt om even te vragen wat voor stijl hij draait en dan met een vingertje te gaan wijzen: "ja maar jij draait een softe stijl, dat is anders".

Bottom line; MIDI heeft heel veel potentie als technologie voor DJ's, en de ene stroming zal daar sneller aan toegeven dan de andere. Laten we wel wezen, de Hardcore/Hardstyle scene is nog nooit vooruitstrevend of toonaangevend geweest voor de dance scene als geheel.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Jongens, probeer de discussie wel enigsinds vriendelijk te houden in dit topic AUB. :)

Je aanname dat er op feesten waar enkel hardere stijlen worden gedraaid alleen maar boeren en mensen uit 'de uithoeken' van dit land aanwezig zijn vind ik trouwens erg verkeerd, want dit is helemaal niet zo.
Ik ga dit niet uitgebreid beargumenteren voordat ik ook nog eens iemand op zijn tenen trap hier.... maar laten we de mensen niet in hokjes gaan plaatsen.

Ik denk trouwens dat Kaap ook iets anders bedoelde met "ze komen uit dezelfde hoek".

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 06-01-2010 16:10 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 15:25
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:59:
Een oude post van een paar pagina's terug ik weet het ;)
Maar een vraagje waarom het mastertempo uit. Die heb ik eigenlijk altijd aanstaan om de plaat in het oude toonsoort te houden. Soms mix ik platen met pitch verschil van 8%. Bij die platen vind ik een masterkey echt een geweldige optie, anders hoor je echt dat de ene plaat veel te snel of te langzaam is. Met de masterkey valt het niet zo op.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat2005 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:20:
[...]

Een oude post van een paar pagina's terug ik weet het ;)
Maar een vraagje waarom het mastertempo uit. Die heb ik eigenlijk altijd aanstaan om de plaat in het oude toonsoort te houden. Soms mix ik platen met pitch verschil van 8%. Bij die platen vind ik een masterkey echt een geweldige optie, anders hoor je echt dat de ene plaat veel te snel of te langzaam is. Met de masterkey valt het niet zo op.
Oude post... wel 1tje die de discussie weer op laat waaien 8)7
Omdat master-key/tempo alles "recht-trekt" kan je dus als ook flink de pitch-benden zonder dat dit hoorbaar is. Verder camoufleren een hoop dj's hun "bending" wanneer zij dus niet 99% beatsync zitten.

Het is overigens een geweldig instrument om grote tempo verschillen op te lossen en om bijv. acapella's soepel bij te kunnen sturen.

Disclaimer: ik bedoel dus dat het voor het leerproces leerzamer is om het eerst zonder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verder camoufleren een hoop dj's hun "bending" wanneer zij dus niet 99% beatsync zitten.
Leer corrigeren/benden met de pitchfader, en je correcties zullen als je het onder de knie hebt voor het publiek al praktisch onhoorbaar zijn; Als je jezelf dat eigen gemaakt hebt kun je verder met alles overweg waar een pitchfader op zit, van SL1200 tot cd speler tot (jawel) midicontroller.

master-key/tempo is iets wat je daarnaast ook nog eens kunt gebruiken om het geheel voor het publiek zo naadloos mogelijk te laten lijken. (en dan heb je ook nog eens je toonregeling, etc. etc.)

Ik zeg met nadruk 'lijken', want de grap is dat je _nooit_ 100% in sync zit. Je bent altijd bezig met corrigeren. De kunst is om dat zo onopvallend mogelijk te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind de mastertempo vaak maar mechanisch klinken, bovendoen vind ik het vaak ook wel lekker klinken om een plaat een paar procent omlaag te trekken voor die lekkere donkere tribal sound O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:20:
[...]
Heb nog wel een paar oude van Chiron liggen :P
Ik heb hier geloof ik ook nog wel een paar op CD liggen. :D

Maar, er zat een Restricted Session van Chiron aan te komen als ik mij niet vergis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb mijn meuk maar eens boven gezet. ;)

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs223.snc3/21035_1302549092703_1499739404_825215_1209183_n.jpg

2 x Gemini CDJ-20, Behriger DDM4000 + BCD3000, Akai ATT05U jarretel-draaitafel.

Ik ben nog uit aan het kijken naar een paar fatsoenlijke CDJ's (instap Pioneer lijkt me wel de moeite waard...) en een tweetal Super OEM draaitafels.

Als ik ooit mijn controller nog ga vervangen, heeft iemand de Hercules RMX al eens flink onder handen kunnen nemen? Hij doet een stuk degelijker aan als de DJ Console MK2, alle in/outputs op RCA+jack, 19" rack-oortjes, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het nieuwe jaar in te luiden een nieuwe mix gemaakt. Geinteresseerden mogen mij een DM sturen voor de link. :)

Tracklist:
Introducing 2010 with 2009
1. Fast Distance vs. Dimension – Hold me Love me
2. Andain – Beautifull things (Spaio & Sleazy Tek Remix)
3. Jes Brieden – Lovesong (Cosmic Gate Remix)
4. BT featuring Jes Brieden – Every Other Way (Armin van Buuren Remix)
5. M6 – Ultimatum
6. Evol Waves – X (Original Mix)
7. Sean Tyas & Simon Patterson – For the most part (Marcus Schossow Remix)
8. Randy Katana – You and I
9. Sander van Doorn – Ninety (Original Mix)
10. Rank 1 – Symfo (Original Mix)
11. Rank 1 – L.e.d. there be light (Extended Mix)
12. Signum - Addicted
13. Klaus Goulart – Deep Universe (M6 Remix)
14. Guiseppe Ottaviani & John O’Callaghan – Our Dimension (Original Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zoo, boothje is bijna af, eindelijk van die troep af.

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100109/DSC_2816.jpg

De monitor-speakers lagen nog te rotten in mijn kelder, ik had twee keuzes: Ze dumpen of ze voor iets nuttigs inzetten. Dingen zijn niet echt PA-waardig, dus een aantal boorgaatjes later zaten ze tegen het plafond, en mijn oude Gemini versterker deed de rest. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100109/DSC_2769.jpg

Het enige wat hier eigenlijk ontbreekt is wat licht, maar eens kijken voor een tweetal LED PAR38's voor boven de booth, of iets van een LED-bar of strip.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.