Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Zijn er hier eigenlijk mensen die draaien met Ableton Live?
Heb geen idee hoe je daarbij door je track zou moeten zoeken, lijkt me echt een programma om als producer zijnde live te gebruiken. Of zie ik nu iets heel simpels over het hoofd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Waar wil je dat ik begin? ;)

Laatst dus gedraaid met Chiron, (en dannyboy uiteraard ook) en deze draaide ook vanuit Ableton.

Twee channels waarin alle tracks stond, allemaal gewarpt, en hier een paar filters overheen gekacheld.
Voorluisteren deed hij gewoon via de hoofdtelefoon.

Gewoon een kwestie van goed je set voor bereiden, Ableton goed ingesteld hebben en uiteraard je tracks kennen.

Wat ook mogelijk is, is de tracks in aparte loops opsnijden. Denk aan bijvoorbeeld; intro, break, loop1, loop2 etc.
Op deze manier ben je iets flexibeler met warpen, kun je live mashups maken (zoals Sasha ook doet) en kun je ook nog eens automations (follow actions) instellen.
(Erg handig als je ontzettend nodig moet zeiken tijdens je set.)

Als je meer wilt zien over DJ-en met Ableton, neem dan eens een kijkje op de website van Tom Cosm, of ALDJ.
Hier kun je nog heeeeeel veel meer informatie hierover vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Ome_Les op 29-04-2010 00:54 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Dat begrijp ik ja, wat ik bedoelde was, hoe cue je in Ableton je plaat? Met vinyl bijvoorbeeld zet je de naald waar je hem in je plaat hebben wilt, en zoekt zo je punt in de plaat op.
Maar in de korte tijd dat ik met Ableton gespeeld heb, kon ik wel tracks inladen, maar er niet in cue-en. Iets dat natuurlijk wel handig zou zijn :P

edit: ja hallo, en dan snel gaan editten zeker! Zal zo eens opzoek gaan naar de betreffende sites, dank!

[ Voor 14% gewijzigd door addictive op 29-04-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
tooter schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:29:
@ databass
Een externe Geluidskaart word echt aanbevolen wil je deftig kunnen draaien.
Onzin, met een controller die standaard al voorzien is van een geluidskaart is ook prima te draaien en ook wanneer de pc of laptop voorzien is van een line out + aparte headphone output, sterker nog het scheelt in de meeste gevallen een hoop gezeur wanneer iemand net begint want het instellen van geluidskaarten is iets waar het echt ontzettend vaak op mis gaat bij beginners.

Een externe geluidskaart is in de meeste gevallen niets beter dan een interne geluidskaart op een controller. Sterker nog, in de meeste controllers word gebruik gemaakt van de Maya44 (alleen dan in een controller geplakt) en laat die Maya44 USB nou de afgelopen 5 jaar de zo'n beetje de best verkochte geluidskaart zijn onder de dj's.
Denk hier bij aan kwaliteitsgeluid,en een lage latencie`s (dat is de reactiesnelheid van je software op je midicontroller).
Slechte geluidskaarten worden niet meer gemaakt .punt. (en die stelling durf ik wel te maken als het gaat om geluidskaarten voor deze doeleinden). Latency is vandaag de dag ook geen issue meer wanneer je beschikt over een up to date pc en een nette OS installatie. Zo'n beetje alle kaarten draaien vandaag de dag op Asio of in het geval van de Mac op de Core Audio Driver en waar vroeger de hardware vaak het probleem was als het ging om latency zijn het vandaag de dag de brakke installaties van mensen die roet in het eten gooien.

Misschien binnenkort maar eens een vergelijkings tabel gaan maken voor geluidskaarten en dan niet zo'n halfbakken vergelijking als op djtt waar echt weer waanzinnig domme fouten in worden gemaakt. Die Ean kan best een plaatje draaien (beter dan mij iig) maar een techneut is het zeer zeker NIET.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 29-04-2010 02:58 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nou Reind, heel eerlijk gezegd vind ik Ean leuk met effecten en innovaties, maar met normaal mix werk vind ik hem echt _niet_ spectaculair. ;)

Wat techneut zijn betreft, leunt hij heel veel op Fat Limey(firmware programmatuur MIDIfighter) en MIDIfidler(bouwer/designer van MIDIfighter).
Wat Bome's MIDI translator werk betreft, leunt hij heel aardig op BentoSan.

[ Voor 45% gewijzigd door Ome_Les op 29-04-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 13:58
Reind schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:52:
[...]

Onzin, met een controller die standaard al voorzien is van een geluidskaart is ook prima te draaien en ook wanneer de pc of laptop voorzien is van een line out + aparte headphone output, sterker nog het scheelt in de meeste gevallen een hoop gezeur wanneer iemand net begint want het instellen van geluidskaarten is iets waar het echt ontzettend vaak op mis gaat bij beginners.

Een externe geluidskaart is in de meeste gevallen niets beter dan een interne geluidskaart op een controller. Sterker nog, in de meeste controllers word gebruik gemaakt van de Maya44 (alleen dan in een controller geplakt) en laat die Maya44 USB nou de afgelopen 5 jaar de zo'n beetje de best verkochte geluidskaart zijn onder de dj's.

[...]

Slechte geluidskaarten worden niet meer gemaakt .punt. (en die stelling durf ik wel te maken als het gaat om geluidskaarten voor deze doeleinden). Latency is vandaag de dag ook geen issue meer wanneer je beschikt over een up to date pc en een nette OS installatie. Zo'n beetje alle kaarten draaien vandaag de dag op Asio of in het geval van de Mac op de Core Audio Driver en waar vroeger de hardware vaak het probleem was als het ging om latency zijn het vandaag de dag de brakke installaties van mensen die roet in het eten gooien.

Misschien binnenkort maar eens een vergelijkings tabel gaan maken voor geluidskaarten en dan niet zo'n halfbakken vergelijking als op djtt waar echt weer waanzinnig domme fouten in worden gemaakt. Die Ean kan best een plaatje draaien (beter dan mij iig) maar een techneut is het zeer zeker NIET.
Dus volgens jou zou ik het eigenlijk zonder externe interface ook nog wel af moeten kunnen ? Dat brengt mij weer hoop want anders ga ik over mijn budget heen (student:P). Ik heb namelijk inderdaad wel ASIO aan de praat gekregen op deze geluidskaart in mijn pc (dat ding is wel onboard op mijn moederbord, maakt dat uit?). Meerdere configuraties lieten precue toe terwijl master iets anders uitzond ...
- USB Headset (g35) monitor, 6channel direct mode speakers(z5500), master output
- USB Speakers master, Headphone jack monitor
- Headphone frontjack monitor, Optic out mode speakers (z5500) master output
+ Headphone front jack monitor met 6channel direct master heb ik nog niet getest ...

De specs van mijn pc zijn toch wel deftig, heb deze zelf samengesteld met de BBG van tweakers juli 2009 ...
AMD phenom II x4 Black Edition quadcore processor (4x 3ghz)
2x ati hd4870 videokaarten in crossfire
2x 2gb (dus 4gb) ddr2 geheugen
de kast is een Antec Ninehundred-Two (daarmee zijn mijn aansluitingen in de voorkant te zien indien dat interessant is...ze zijn ook allemaal aangesloten en werkend)
dit is het moederbord: GiGaByte GA-MA790X-UD4P (klik voor link naar moederbord, is een amd 790x chipset mobo met geluidskaart)

Zou ik hiermee kunnen draaien denk je ?
Mischien dat je met de specs van mijn pc namelijk eruit zou komen :)
Bij voorbaat ontzettend veel dank ;)

Edit: paar typo's

Edit2: heb ook de chip van de onboard opgezocht, hier is de specsheet: Click voor de lijst

[ Voor 3% gewijzigd door DataBass op 29-04-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week worden mijn mixen elke week uitgezonden op een internet radiostation! Ook al is het niet al te groot ik ben er super blij mee, het heet groundFM en heeft 4000 leden op hyves.
de eerste mix wordt als het goed is om vandaag 3 uur uitgezonden :) dat zal dan ook voortaan elke donderdag 3 uur zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mixmeister fusion in gebruik. Nu draai ik hiphop en merk ik dat ik bv een track met 94bpm heb aanstaan. Ik sleep dan een tweede nummer in de playlist. Vervolgens wanneer de nummers moeten overlopen. Gaat de eerste beat van 94bpm naar 164bpm! En vervolgens verprutst hij de hele mix van de twee tracks. Weet iemand waar dit aan ligt? Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
@ reind
Thnx voor de uitleg.Zoals ik al zij heb ik zelf nooit met controllers gedraaid dus had hem ook al gezegd dat het wel eens anders kon zijn.

Naja.Ga nu ff m`n playlist voor vanaaf samenstellen aangezien ik ook nog ff een uurtje ofzo achter de draaitafel kruip vanavond.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:11:
Ik heb onlangs mixmeister fusion in gebruik. Nu draai ik hiphop en merk ik dat ik bv een track met 94bpm heb aanstaan. Ik sleep dan een tweede nummer in de playlist. Vervolgens wanneer de nummers moeten overlopen. Gaat de eerste beat van 94bpm naar 164bpm! En vervolgens verprutst hij de hele mix van de twee tracks. Weet iemand waar dit aan ligt? Hoe kan ik dit verhelpen?
Waarschijnlijk heeft Mixmeister moeite om de BPM van het 2e nummer te bepalen,wat je kan doen is in songslicer zelf de juiste punten aangegeven,er zit een goede videotutorial in Mixmeister zelf hoe je dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
DataBass schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:23:
[...]

Dus volgens jou zou ik het eigenlijk zonder externe interface ook nog wel af moeten kunnen ? Dat brengt mij weer hoop want anders ga ik over mijn budget heen (student:P). Ik heb namelijk inderdaad wel ASIO aan de praat gekregen op deze geluidskaart in mijn pc (dat ding is wel onboard op mijn moederbord, maakt dat uit?). Meerdere configuraties lieten precue toe terwijl master iets anders uitzond ...
- USB Headset (g35) monitor, 6channel direct mode speakers(z5500), master output
- USB Speakers master, Headphone jack monitor
- Headphone frontjack monitor, Optic out mode speakers (z5500) master output
+ Headphone front jack monitor met 6channel direct master heb ik nog niet getest ...

De specs van mijn pc zijn toch wel deftig, heb deze zelf samengesteld met de BBG van tweakers juli 2009 ...
AMD phenom II x4 Black Edition quadcore processor (4x 3ghz)
2x ati hd4870 videokaarten in crossfire
2x 2gb (dus 4gb) ddr2 geheugen
de kast is een Antec Ninehundred-Two (daarmee zijn mijn aansluitingen in de voorkant te zien indien dat interessant is...ze zijn ook allemaal aangesloten en werkend)
dit is het moederbord: GiGaByte GA-MA790X-UD4P (klik voor link naar moederbord, is een amd 790x chipset mobo met geluidskaart)

Zou ik hiermee kunnen draaien denk je ?
Mischien dat je met de specs van mijn pc namelijk eruit zou komen :)
Bij voorbaat ontzettend veel dank ;)

Edit: paar typo's

Edit2: heb ook de chip van de onboard opgezocht, hier is de specsheet: Click voor de lijst
Aanvulling: Ik heb in traktor via ASIO instellingen met usb headset monitor en 6ch direct master de latency naar 1ms terug weten te brengen zonder verstoringen of missmatch tussen de beats van de 2 outputs ... Natuurlijk zit hier nu nog geen midi controller aan vast maar betekent dit dat het prima zal lukken ?
Hangt alleen nog altijd geen midi controller aan, maakt dat uit? CPU load is nog altijd extreem laag, 3% ofzo...

edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:36:
leunt hij heel aardig op BentoSan.
Naar mijn mening DE man die echt wat weet op DJTT, als ik wat van hem lees krijg ik altijd het idee dat ik er ook echt nog wat van op steek (hij mag dan een vrij beperkt kennis gebied hebben, daarbinnen weet hij alles). Bij heel veel anderen (en ik noem geen namen maar je weet wie ik bedoel) krijg ik het idee dat men graag de popi jopi uit wil hangen maar eigenlijk niet helemaal weet hoe dat nou met de vork, stelen, klok en luiden zat...
DataBass schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:55:
[...]Natuurlijk zit hier nu nog geen midi controller aan vast maar betekent dit dat het prima zal lukken ?
Hangt alleen nog altijd geen midi controller aan, maakt dat uit? CPU load is nog altijd extreem laag, 3% ofzo...

edit: typo's
Je moet een midi controller zien als een "verlengde van je toetsenbord" en heel kort door de bocht genomen werkt hij ook zo. Als het nu dus werkt zoals het hoort te werken dan doet het dat ook wel met een midi controller.

Controleer alleen wel even of zaken zoals pre-listning e.d. ook gewoon goed werken (dat heeft allemaal namelijk niets met de controller an sich te maken). Het zou namelijk vrij lullig zijn als je op zaterdag middag je controller binnen krijgt via TNT en er om 17:10 achter komt dat het toch niet gaat werken om je vervolgens op zondag te gaan zitten verbijten ;)
tooter schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:56:
@ reind
Thnx voor de uitleg.Zoals ik al zij heb ik zelf nooit met controllers gedraaid dus had hem ook al gezegd dat het wel eens anders kon zijn.
Daarom zijn er ook altijd wel van die eikels zoals ik die het corrigeren willen ;) (en zo verschrikkelijk ver zat je ook weer niet uit de buurt)

[ Voor 62% gewijzigd door R2D2 op 04-05-2010 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
Reind schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 02:51:
[...]

Naar mijn mening DE man die echt wat weet op DJTT, als ik wat van hem lees krijg ik altijd het idee dat ik er ook echt nog wat van op steek (hij mag dan een vrij beperkt kennis gebied hebben, daarbinnen weet hij alles). Bij heel veel anderen (en ik noem geen namen maar je weet wie ik bedoel) krijg ik het idee dat men graag de popi jopi uit wil hangen maar eigenlijk niet helemaal weet hoe dat nou met de vork, stelen, klok en luiden zat...

[...]

Je moet een midi controller zien als een "verlengde van je toetsenbord" en heel kort door de bocht genomen werkt hij ook zo. Als het nu dus werkt zoals het hoort te werken dan doet het dat ook wel met een midi controller.

Controleer alleen wel even of zaken zoals pre-listning e.d. ook gewoon goed werken (dat heeft allemaal namelijk niets met de controller an sich te maken). Het zou namelijk vrij lullig zijn als je op zaterdag middag je controller binnen krijgt via TNT en er om 17:10 achter komt dat het toch niet gaat werken om je vervolgens op zondag te gaan zitten verbijten ;)

[...]

Daarom zijn er ook altijd wel van die eikels zoals ik die het corrigeren willen ;) (en zo verschrikkelijk ver zat je ook weer niet uit de buurt)
Welke MIDI controller zou je mij aanraden?
Ik ga sowieso deze week nog een showroom bekijken met djgear, wilde graag ook jouw mening ;) (of die van andere dj's hier ;))
De controllers waar ik naar aan het kijken ben zijn:

- VCI-100 Black (vraagje, hoe krijg ik firmware 3 erop, breek ik daarmee mijn garantie?)
- Torq XPonent (is eigenlijk voor Torq software, maar ik heb begrepen dat hij ook op Traktor te zetten is, is dit moeilijk? en hoe doe je dat :))
- Reloop Digital Jockey 2 (Interface heeft touch en controller niet, klopt dit?)

Welken worden het niet:
- Hercules RMX (schijnt stroom tekort te komen over USB voor de controller EN audio interface, verders... de jogwheels O_o )
- Numark Total Control, lijkt me te klein, dingen te dicht op elkaar...

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Een maatje van me heeft de Reloop Digital Jockey 2 die is geoptimaliseerd voor Traktor als het goed is, heb m zelf ook even bekeken maar het laden van je tracks het regelen van effecten e.d. is helemaal top i.c.m. met dat ding. Ook zit er een externe power unit bij waardoor je geen stroom tekort hebt. Zelf heb ik dus de Hercules RMX maar ben niet zo heel erg tevreden. Als ik mijn hoofdtelefoon te hard zet begint de boel te kraken door het stroom tekort zeggen ze (had ts gebeld..) maar ik vertrouw hem niet voor de volle 100%

Tijd voor een Xone 4D :P

Met de andere midi's die je opnoemt heb ik geen evaring...

[ Voor 14% gewijzigd door Mobb_Deep op 06-05-2010 22:46 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Is er iemand in de omgeving assen/zwolle met een bcr2000 ? ik zou hier graag eens mee willen testen naast een zerosl in ableton. Eventueel tijdelijke leen/wissel of verkoop. Ik heb te leen dan een bcd3000 of zerosl.

Het gaat mij erom om op 6 tracks minimaal 3 voor ingesteld rotarys te hebben.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
@DataBass:

Misschien de American Audio VMS4 aan je lijstje toevoegen.
http://www.vms4dj.com/
Wordt nog wel even wachten op de release (Juni / Juli ?) maar de prijs / kwaliteit verhouding is gezien de feature lijst wel in orde. Maandenlang wordt het apparaat met Traktor gepresenteerd maar volgens de officiele site zal er nu helaas VirtualDJ bijgeleverd worden. Draaien met Traktor is natuurlijk wel mogelijk.

Ben benieuwd naar de kwaliteit van die controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
Die VMS4 is nu al 4keer uitgesteld en de meeste recent geroepen release is nu eind juli maar geruchten gaan dat ook deze deadline wederom niet gehaald wordt en vandaag ben ik bij de shop van bax-shop.nl geweest en daar werd mij gemeld dat deze controller al grootschaals op de pre-order is ingekocht dus al halen ze de eind julie deadline, dan heb je hem alsnog waarschijnlijk voorlopig niet en dit vind ik dan bij elkaar opgeteld te lang wachten.

In de shop heb ik de vestax en de reloop kunnen bekijken (eveneens de controllers die ik al uitgeschakeld had, en met reden ;) ik ben hier niet op teruggekomen) maar helaas niet de xponent. Op advies over de xponent, vestax en reloop ben ik voor de Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition gegaan. Eigenlijk was ik al gelijk verkocht toen ik de Reloop DJ2IE even in de vingers had, het zat zo solide in elkaar en voelde zo goed aan, deze moest ik gewoon hebben. Dus deze heb ik nu, thuis gelijk getest natuurlijk en ja, met de sync knop aan red ik me wel maar zonder ben ik nog reddeloos verloren maarja dat heb je als beginnend dj, komt wel goed denk ik ;)

Ik wil graag iedereen hier bij deze bedanken voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Mooi om dit te horen.Databass
Loopt alles een beetje goed? En heb je geen interface erbij gekocht?.

Verder veel succes en plezier met je aankoop.Beatmatchen heb je wel redelijhk snel onder de knie.Dus dat word het probleem niet.
En sjah die sync knop....Ik zal hem denk ik wel gebruiken als ik een controller had.(maarja ik heb me al 6 jaar suf gebeatmatcht.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
tooter schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:11:
Mooi om dit te horen.Databass
Loopt alles een beetje goed? En heb je geen interface erbij gekocht?.

Verder veel succes en plezier met je aankoop.Beatmatchen heb je wel redelijhk snel onder de knie.Dus dat word het probleem niet.
En sjah die sync knop....Ik zal hem denk ik wel gebruiken als ik een controller had.(maarja ik heb me al 6 jaar suf gebeatmatcht.)
Deze controller (Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition) heeft een ingebouwde interface, dus die heb ik nu idd ook erbij ;)
Jah als je al 6 jaar beatmatched is het niet meer echt nodig natuurlijk, maarja dan heb je wel 2 extra knoppen om anders te midimappen ;) Of je houdt het gemapped op sync en houdt zo meer tijd over voor effecten e.d. :P hoe dan ook geen gemis :D
De controller is wel echt fijn moet ik zeggen, gebruik op mijn pc alleen niet de interface die erinzit want hij kan niet tippen aan de 1.5ms latency die ik op de onboard in mijn pc krijg, maar mijn laptop doet dat me pc niet na heb ik begrepen en met me laptop zal ik die interface dus wel gebruiken ;)
Mischien maar eens een RCA verloopje halen want ik kan nu niet eens op de interface van de controller eigenlijk haha ;) Dan weet ik natuurlijk pas zeker of ik die nodig had of niet want dat kan ik nu niet eens testen ;) Mijn speakers (logitech z-5500) accepteert dat namelijk niet. Maar dat is nu geen ramp... Ik kocht de interface edition eigenlijk vooral om het feit dat die touch jogwheels heeft ;)

Maar de plezier zit er zekers te weten wel in!
Altijd al willen hebben en heb er nog in de verste verte niet eens spijt van ...
Echt leuk dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
Net verhuist en nu opzoek naar een mooie meubel om alles op te zetten. De meeste meubels zijn te lomp of te groot dus dat wordt waarschijnlijk een zelf bouw.

Nu staat alles in mijn torentje te wachten.

Afbeeldingslocatie: http://imdesign.nl/pub/images/P1010090_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DataBass schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:11:
[...]Ik kocht de interface edition eigenlijk vooral om het feit dat die touch jogwheels heeft ;)
Die heeft de "non interface versie" ook voor zover mij bekend (ik weet het haast wel voor 99,9% zeker). Neemt niet weg dat een ingebakken interface altijd verrekte handig is en je daar dus alles behalve een miskoop aan doet.

RDJ2 IE is een leuke controller voor het geld, goede keuze dus al kun je vandaag de dag al haast geen echte miskoop meer doen in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Vlieg morgen naar huis vanuit New York, eind van de week lekker weer dj-pielen met m'n spulletjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

2 SL-1200MK2's in perfect verkerende staat aangeschaft, begon weer te jeuken 8)

Meubel is in de maak...

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/7316/imag0063r.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Convoy op 11-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:19
Heeft er iemand hier ook ervaring met de Kontrol X1? Ik moet zeggen dat ik wel erg begin warm te lopen voor die controller, vooral omdat hij speciaal voor Traktor is gemaakt, het programma waar ik tot dusver altijd mee werk.

Vraag mij echter af of het een toegevoegde waarde heeft als je al een Digital Jocky (1) hebt staan welke eigenlijk ook naar volle tevredenheid werkt...

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MrPepper schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:54:
Heeft er iemand hier ook ervaring met de Kontrol X1?
Yep maar in plaats van hier een heel verhaal neer te plempen, http://www.aboutdj.nl/rev...struments-kontrol-x1.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Iemand hier nog tips omtrent aanschaf nieuwe speakers en versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:10
freekweb schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:06:
Iemand hier nog tips omtrent aanschaf nieuwe speakers en versterker?
Of, als je mengpaneel dat kan, zijn actieve speakers ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 16:14
@freekweb

je kan van alles kopen, maar je legt zelf geen voorwaardes neer wat je nodig hebt.

-budget?
-wat wil je allemaal op de versterker aansluiten?
-hoe groot is je kamer/ hoe hard wil je het hebben?
-gebruik je de speakers alleen voor DJ-en of ook andere dingen?
-heb je zelf al wat gevonden wat je interesse wekt?

Als je dat soort informatie geeft kunnen we wat gerichter helpen met advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

vlaaing peerd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:24:
@freekweb

je kan van alles kopen, maar je legt zelf geen voorwaardes neer wat je nodig hebt.

-budget?
-wat wil je allemaal op de versterker aansluiten?
-hoe groot is je kamer/ hoe hard wil je het hebben?
-gebruik je de speakers alleen voor DJ-en of ook andere dingen?
-heb je zelf al wat gevonden wat je interesse wekt?

Als je dat soort informatie geeft kunnen we wat gerichter helpen met advies geven.
-budget? rond de 1000E voor speakers en versterker
-wat wil je allemaal op de versterker aansluiten? 2x sl1200MKII + mixer
-hoe groot is je kamer/ hoe hard wil je het hebben? ong 90 vierkante meter, wil wel lekker kunnen knallen ;)
-gebruik je de speakers alleen voor DJ-en of ook andere dingen? alleen voor dj'en
-heb je zelf al wat gevonden wat je interesse wekt? Zelf nog aan het rondkijken.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

freekweb schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:03:
[...]

-budget? rond de 1000E voor speakers en versterker
-wat wil je allemaal op de versterker aansluiten? 2x sl1200MKII + mixer
-hoe groot is je kamer/ hoe hard wil je het hebben? ong 90 vierkante meter, wil wel lekker kunnen knallen ;)
-gebruik je de speakers alleen voor DJ-en of ook andere dingen? alleen voor dj'en
-heb je zelf al wat gevonden wat je interesse wekt? Zelf nog aan het rondkijken.

bvd
90m2 :) :) nice :P wanneer is er een feestje :)

ps, ga op zoek naar een 2e hands PA system

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 12-05-2010 14:05 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Erikie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:50:
[...]

90m2 :) :) nice :P wanneer is er een feestje :)

ps, ga op zoek naar een 2e hands PA system
Zal es gaan neuzen voor een 2de hands PA systeempje, misschien kom ik nog wat tegen. Feestje is er zodra setup klaar is ;)

p.s. iemand ervaring met http://www.your-personal-audio.nl ? Staan wel leuke spullen tussen alleen helemaal geen ervaring met de shop.

[ Voor 16% gewijzigd door Convoy op 12-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Kaap schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:04:
[...]

Of, als je mengpaneel dat kan, zijn actieve speakers ook een optie.
Daar heb je niet echt een speciaal mengpaneel voor nodig thuis, als er maar een master control op zit. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
freekweb schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:58:
[...]

Zal es gaan neuzen voor een 2de hands PA systeempje, misschien kom ik nog wat tegen. Feestje is er zodra setup klaar is ;)

p.s. iemand ervaring met http://www.your-personal-audio.nl ? Staan wel leuke spullen tussen alleen helemaal geen ervaring met de shop.
Niet veel ervaring mee, maar de produkten lijken me erg goedgeprijsd. Ik deel de mening met hierboven, In zo'n grote ruimte heb je denk ik het meeste plezier aan een PA set. Zorg er alleen voor dat je je versterker en speakers op elkaar afstemt

Vind zelf actieve speakers niet zo'n goed idee trouwens, je kunt dan op latere tijd nooit 's een ander apparaat erbij aansluiten + dat je nog wel eens een flinke knal door de boxen kan jagen als je eens verkeerd aansluit/aanzet.

Voor 1000 roebel moet je in elk geval wel wat kunnen vinden en doe gewoon een luistertest met muziek die je kent voordat je koopt. Je eigen oren zijn hetgeen waarmee je het leuk moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Heb zelf deze versterker gehad : DAP PALLADIUM P-2000 Vintage. Vond het voor z'n prijs echt een super goed ding Zag er ook van binnen perfect uit met oa. een mega ringkern van meen ik 2,7 KW.

De fan's maken wel wat geluid. Alleen die zijn natuurlijk te vervangen voor stillere

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 12-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Wat zijn de ervaringen met LED PAR's bij de mensen hier? Ik zou misschien overwegen om langzaam wat LED PAR's te kopen. Maar zit er veel verschil tussen bv JBSystems en American audio? Branduren die ze claimen (bv bij JB = 100.000uur) kloppen die? En de DMX kanalen van zo een PAR, is dat altijd 4? R/G/B/Strobo?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik ben weer terug in NL.. sluit m'n hele systeem weer aan om lekker te wat te kutten en verder aan m'n midimapping te werken..

Zijn alle krakende geluiden die ik eerst had weer terug :( .

Ondertussen Traktor en de Audio4DJ driver al geherinstalleerd, heeft nog niks mogen helpen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Welkom terug! Latency staat ook weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:25:
Welkom terug! Latency staat ook weer goed?

Ja rare is bij mijn traktor instellingen dat 'ie m'n Audio4DJ opeens alleen in shared modus ziet, óf in ASIO. Maar ik moet gewoon de 4in4out keuze hebben zonder dat hij shared is.. maar die staat er dus niet meer bij :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:10
Vanavond weer draaien op een feest. Ik doe Early Hardcore dus lekkere ouwe vinyls uitgezocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Whyte schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:36:
[...]

Ja rare is bij mijn traktor instellingen dat 'ie m'n Audio4DJ opeens alleen in shared modus ziet, óf in ASIO. Maar ik moet gewoon de 4in4out keuze hebben zonder dat hij shared is.. maar die staat er dus niet meer bij :/.
En op een of andere manier werkt het weer helemaal prima vanuit het niets :') .

Nieuwe setje begint in ieder geval goeie vormen aan te nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Door het baggergeluid in m'n nieuwe draaikamertje begint de lol van het draaien drastisch af te nemen.. De bass is alleen goed hoorbaar wanneer ik drie stappen achteruit doe en dus niet meer bij m'n mixer kan, en de boel galmt alle kanten op.
Wordt tijd om eens wat diffusers op te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Zow mn setje is weer compleet:

2x SL-1200MKII
1x Behringer vmx300 (gaat vervangen worden)
1x Yamaha ax-570
2x KEF 15-200W

kan weer ff vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
freekweb schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:26:
Zow mn setje is weer compleet:

2x SL-1200MKII
1x Behringer vmx300 (gaat vervangen worden)
1x Yamaha ax-570
2x KEF 15-200W

kan weer ff vooruit ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 14:24
Binnenkort DJM-800 aanschaffen wanneer m'n meubel klaar is. Heeft iemand nog goede winkels/webshops? Heb zelf thomann.de aangeraden gekregen aangezien die vrij goedkoop is en 3 jaar garantie levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
new-line, baxshop, tonecontrol, feedback?
Weet niet in hoeverre ze 'goedkoop' zijn, maar voor zover ik weet en/of eigen ervaring wel goede (web)shops.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
code:
1
2
3
4
5
6
7
Mini Update
             Total
Plays       1000
Comments     14
Favoritings   5
Downloads     276
Profile Views 672

Ik weet dat het helemaal niets is, maar toch 1000plays op m'n SoundCloud :Y) , toch een kleine mijlpaal voor mezelf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Jokuh schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:
Binnenkort DJM-800 aanschaffen wanneer m'n meubel klaar is. Heeft iemand nog goede winkels/webshops? Heb zelf thomann.de aangeraden gekregen aangezien die vrij goedkoop is en 3 jaar garantie levert.
Ik ga de mijne verkopen (1 jaar oud), PM me even met als je interesse hebt met een richtprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
zozo, ook maar eens komen kijken dan. K heb binnekort een verjaardagsfeestje voor men broer waarop ik wat plaatjes ga draaien. Mind me, ik ben totaal geen dj en gebruik de hercules dj control MP3 E2 om wat rond te klunsen. Nu heb ik die met ASIO4ALL op mijn dektop (AC74) geprobeerd en soms slaat de sync knop (ja ik weet het, maar again, ik ben geen pro dj die elk weekend draait :P) de bal TOTAAL mis. Ligt dit dan vooral aan de controller of aan de latency of aan de geluidskaart zelf.

K heb nogal bange voorgevoelens als ik dan met een laptop + externe creative geluidskaart + console aan kom kloppen en dan door de gornd ga omdat dat gewoon niet van de grond komt.

Voor de rest begint het zelf syncen wel aardig te lukken gezien de autosync af en toe eens het bos in gaat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb hier thuis ook nog een leuke set staan, maar jammer genoeg kan ik niet genoeg tijd vrijmaken om er mee te "spelen". Daarom begin ik er stilaan aan te denken het hele handeltje terug te verkopen, want die dingen werkloos laten staan is ook zonde ! :'(

Als er iemand interesse heeft, stuur gerust een DM met een richtprijs, we zien wel - zoals gezegd, het is nog niet zeker...

Gaat over : 2x Denon DN-S3700 + Allen & Heath Xone 92

Leuke speeltjes 8)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen al een goede week in bezit:
Reloop Digital Jockey Interface Edition
Reloop Case Pro
Glorious DJ (BLACK)stand
KRK Rokit Powered RP-8 G2

alles in combinatie met Traktor ¨PRO.
--

een kleine vervelende situatie:

ik kan via mijn reloop niets voorbeluisteren. (of ik heb de correcte settings niet)
kan er iemand mij even wat raad geven hier om trent? of is het beter dat ik een Native AUDIO 2 DJ ga halen (hoewel er in mijn DJ2IE al een soundkaart ingebouwd is!?)

settings staan:
audio
audio output
audio card (boven aan uitschuiflijstje) ASIO, standaard luidsprekers, RDJ2IE
hier staat op RDJ2IE of moet deze op ASIO staan?

INTERNAL MIXER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Zo net lekker even gespeeld met een setje cdj 900 + een djm 800.Echt wel weer ff leuk om te doen.
(Vanaaf komt er een dj in de residentie voor een of ander zaai iets. en heb em even geholpen om alles aan te sluiten enzo.)

Morgen ben ik mooi vrij en ga ik maar weer eens wat gear testen aangezien er snel weer nieuw spul komt.
En aangezien dit wel een duur setje gaat worden wil ik er echt zeker van zijn dat ik er geen spijt van krijg.

Oohja iemand nog geeintresseerd in een setje B2031A Thruth Monitoren.
Die van mij gaan weg ivm de grootte.(kan ze niet aan de wand bevestigen aangezien we in een oud huis wonen.)En op de booth is geen plek meer.

http://www.aboutdj.nl/com...viewtopic.php?f=21&t=4746

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
tooter schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:29:
Zo net lekker even gespeeld met een setje cdj 900 + een djm 800.Echt wel weer ff leuk om te doen.
(Vanaaf komt er een dj in de residentie voor een of ander zaai iets. en heb em even geholpen om alles aan te sluiten enzo.)

Morgen ben ik mooi vrij en ga ik maar weer eens wat gear testen aangezien er snel weer nieuw spul komt.
En aangezien dit wel een duur setje gaat worden wil ik er echt zeker van zijn dat ik er geen spijt van krijg.

Oohja iemand nog geeintresseerd in een setje B2031A Thruth Monitoren.
Die van mij gaan weg ivm de grootte.(kan ze niet aan de wand bevestigen aangezien we in een oud huis wonen.)En op de booth is geen plek meer.

http://www.aboutdj.nl/com...viewtopic.php?f=21&t=4746
Als ik het geld er voor had had ik ze zo van je overgekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Hi mensen,

ik word een beetje flauw van steeds opnieuw CDtjes branden als ik een net nieuwe track wil mixen met mn CDJ200, dus ik zoek eigenlijk een player waar ik een USB stick in kan schuiven en met de tracks daarop kan mixen.

Voorwaarde is dat de pitch control tot 100e van een procent nauwkeurig pitcht (dus 2 cijfers achter de komma), probleem is alleen dat dit nooit als spec word gegeven. Verder moet het ook geen totale rib uit mn lijf zijn en .WAV files kunnen afspelen.

Weten jullie een goede mix-speler waar je met een USB stick tracks in kan laden?

<inderdaad, niet de CDJ400 maar de 200!>

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-05-2010 16:05 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 20:25
In een CDJ400 kan je toch een USB-stick steken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
vlaaing peerd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:14:
Hi mensen,

ik word een beetje flauw van steeds opnieuw CDtjes branden als ik een net nieuwe track wil mixen met mn CDJ200, dus ik zoek eigenlijk een player waar ik een USB stick in kan schuiven en met de tracks daarop kan mixen.

Voorwaarde is dat de pitch control tot 100e van een procent nauwkeurig pitcht (dus 2 cijfers achter de komma), probleem is alleen dat dit nooit als spec word gegeven. Verder moet het ook geen totale rib uit mn lijf zijn en .WAV files kunnen afspelen.

Weten jullie een goede mix-speler waar je met een USB stick tracks in kan laden?

<inderdaad, niet de CDJ400 maar de 200!>
Denon DN-S1200 is wel een goede speler.Vind je deze te duur dan kan je het kleine broertje de DN-S700 nemen.(tijdelijk in de aanbieding voor 250 bij rjshop).

Ik denk zelf dat je toch gewoon even moet gaan testen aangezien iedereen een andere smaak heeft qua wat fijn aanvoelt enzo.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Vraagje wat kan ik beter kopen, 2e hands cdj800mk2 of nieuwe reloop rmp2?

Misschien wat meer info geven is wel wat handiger :z

Het is alleen een setje voor thuis gebruik. Ik kan hier in de buurt wel op feestjes draaien waar cdj's staan.
Is het dan verstandiger om de pioneers te nemen of merk je weinig verschil met de reloops?

[ Voor 64% gewijzigd door Marc3l op 25-05-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Marc3l schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:13:
Vraagje wat kan ik beter kopen, 2e hands cdj800mk2 of nieuwe reloop rmp2?

Misschien wat meer info geven is wel wat handiger :z

Het is alleen een setje voor thuis gebruik. Ik kan hier in de buurt wel op feestjes draaien waar cdj's staan.
Is het dan verstandiger om de pioneers te nemen of merk je weinig verschil met de reloops?
Er is wel een degenlijk verschil tussen de reloops en 800 qua gebruik..Maar als ik de prijzen vergelijk
-Cdj/800 525 (Zo ongeveer)
-rmp2`s die 470,-
Ik zal voor de rmp`s gaan aangezien je ze dan nieuw hebt en dus ook nog garantie enzo.
Ik snap wel dat het mss stoer staat enzo met van die pioneer spelers... maar je moet ook kijken wat de spec`s zijn per speler.

Ik zou zeggen probeer ze uit ( zoals we altijd zeggen in dit topic ) en maak daarnaar pas je keuze.Koop iig niet op impuls,aangezien het om veel geld gaat en je liever geen spijt wil kijgen van je aankoop.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
tooter schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Er is wel een degenlijk verschil tussen de reloops en 800 qua gebruik..Maar als ik de prijzen vergelijk
-Cdj/800 525 (Zo ongeveer)
-rmp2`s die 470,-
Ik zal voor de rmp`s gaan aangezien je ze dan nieuw hebt en dus ook nog garantie enzo.
Ik snap wel dat het mss stoer staat enzo met van die pioneer spelers... maar je moet ook kijken wat de spec`s zijn per speler.

Ik zou zeggen probeer ze uit ( zoals we altijd zeggen in dit topic ) en maak daarnaar pas je keuze.Koop iig niet op impuls,aangezien het om veel geld gaat en je liever geen spijt wil kijgen van je aankoop.

Het gaat mij niet om het stoer staan want dan zou ik wel die cdj1000 nemen + vind de reloops kwa uiterlijk mooier.
Zoals mijn vorige bericht aangaf gaat het mij meer werking van de spelers als ik in de toekomst wel met pioneers ga draaien of je dan heel erg moet wennen als ik thuis reloops heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Neeh dat gaat wel goed komen.... ik ben van een dubbeldeck denon naar de cdj1000mk3 gegaan en naar een half uurtje pielen kon ik er "goed" mee overweg.alleen het que`en is iets anders bij denon maar die aanpassing is snel gemaakt.En de dagen daarnaar leer de de extra foefjes wel kennen.
En als ik een vraag had kon ik wel terrecht bij m`n mede dj die al meer ervaring had met de speler.

[ Voor 14% gewijzigd door tooter op 25-05-2010 20:35 . Reden: typo`s ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Cuen kan je bij Denons volgens mij altijd wel naar "Other" zetten, dan werkt het hetzelfde als bij Pio's :) Is maar wat je lekkerder vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Empathy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:11:
Door het baggergeluid in m'n nieuwe draaikamertje begint de lol van het draaien drastisch af te nemen.. De bass is alleen goed hoorbaar wanneer ik drie stappen achteruit doe en dus niet meer bij m'n mixer kan, en de boel galmt alle kanten op.
Wordt tijd om eens wat diffusers op te stellen..
Hey, wij zijn ook net begonnen met draaien en ik heb toch ook een beetje hetzelfde probleem.
Maar weet verder niets af van geluid voorlopig.

Kan iemand me wa meer info geven over defusers of hoe je dit probleem nog kan aanpakken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Je moet gewoon een beetje "spelen met je monitoren/speakerset".Verplaats ze eens naar oorhoogte of zet ze eens op de grond.dit werk vaak wel goed.
Het is ook wel handig om er bij te vermelden welk soort speakers of monitor setje je hebt.

En wat zijn diffusers dan weer ? (nog nooit van gehoord :o )

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Een diffuser is een duur woord voor een gordijn en een hoogpolig tapijt :+

Kortom eigenlijk alles wat groot en zacht is en de reflectie van het geluid tegengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:44:
Een diffuser is een duur woord voor een gordijn en een hoogpolig tapijt :+

Kortom eigenlijk alles wat groot en zacht is en de reflectie van het geluid tegengaat.
Niet helemaal waar he ;)
Jij praat over absorbers, deze 'absorberen' het geluid idd. Een diffuser verspreidt het geluid alle kanten op (voorbeeldje, maar kan ook een boekenkast zijn oid).
Maargoed, dit wist je vast al wel.

Wanneer word die NI X1 controllers eens fatsoenlijk leverbaar zeg.. Zit daar al tijden op te wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Een diffuser verspreidt, al dan niet gecontrolleerd.
Zodat je niet de nare gefocuste reflectie krijgt die jouw mix-werk negatief kan beinvloeden. :D

Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Aha weer wat geleerd.Maarja ik heb het niet nodig.K vind m`n bas echt te relax op m`n behringertjes.
Alleen kunnen de buren het niet echt warderen.

Morgen gaan m`n DN-S1200 spelers weg :(.(heb ze eindelijk verkocht naar iets meer dan een jaar.)
Na de zomervakantie gaan we voor het betere spul.Alleen zit nu vanaf maart met het dillema of ik volledig digitaal wil gaan of niet.De afwegingen zijn gemaakt en ik neig echt naar een digitale set up.Maar ben echt bang dat ik er spijt van krijg.Ik heb nog wel even de tijd.En probeer de impulsaankoopen af te slaan.
Maar ik baal wel dat ik voor onbepaalde tijd geen set op me kamer heb.En tracktor alleen via de pc aansturen is ook niet leuk.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het is vooral bij jezelf bedenken wat je ermee wilt doen. Als plaatje-plaatje draaien je ding is, dan zou ik je geen volledig digitale setup aanraden. Dan wordt het gewoon saai, want als je digitaal aan de slag wilt moet je wel een beetje creatief/inventief ingesteld zijn. Er is geen echte standaard, noch kwa draaien nog kwa hoe je je weg vindt in de techniek. Je moet het allemaal zelf doen, en de wijze waarop het uit de doos komt is alleen het begin. Heb je daar geen zin in, of is niet je manier van doen, koop dan vooral lekker een cd-speler, daar ga je beduidend meer lol van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Vervelend probleem met m'n setup :(

Crosspost van NI forum:
Hi all,

So i'm having this returning problem with my Audio4DJ soundcard, used in conjunction with Traktor Pro, VCI-100 and VCM-100 on Windows 7x64 namely:

When i'm playing a track, be it in Traktor, iTunes, VLC or any other audiosource, sound is fine. Mixing the same. But as soon as i start using fx, the well know pops and crackles start to show up.

Please note this is ONLY while using effects! I read threads about people getting the cracks while browsing through tracklists as well but that's all working perfectly and sound is beautiful. Only when i'm using effects (they don't even have to be on, just browsing through effects on a non active effects deck makes the sound freak out).

I always play with WiFi disabled on a dedicated profile on my laptop. I check my DPC's and found out that there are NO dpc spikes. None. I messed around with my effects while playing a track and checking the dpc at the same time: Crackles everywhere but no DPC spikes!

Really weird problem..

Any suggestions?
Verveuuulend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Deze jongen gaat dit weekend de DJM-800 aanschaffen, ben erg benieuwd! 8)

Setje ziet er dan als volgt uit:

2x SL-1200MKII
1x Pioneer DJM-800
1x Yamaha ax-570
2x KEF 15-200W

[ Voor 42% gewijzigd door Convoy op 28-05-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
@ Whyte: Hardware probleem uitsluiten. Ken je iemand met een Apple (bijvoorbeeld) waarbij je even de kaart aan Traktor kan hangen. Daarna zou ik toch durven zeggen dat Windows 7 64 het probleem is, teveel gezeik al gezien met 64-bit Windows omgevingen en geluidsoftware/hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Sjoewe schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:32:
Het is vooral bij jezelf bedenken wat je ermee wilt doen. Als plaatje-plaatje draaien je ding is, dan zou ik je geen volledig digitale setup aanraden. Dan wordt het gewoon saai, want als je digitaal aan de slag wilt moet je wel een beetje creatief/inventief ingesteld zijn. Er is geen echte standaard, noch kwa draaien nog kwa hoe je je weg vindt in de techniek. Je moet het allemaal zelf doen, en de wijze waarop het uit de doos komt is alleen het begin. Heb je daar geen zin in, of is niet je manier van doen, koop dan vooral lekker een cd-speler, daar ga je beduidend meer lol van hebben. :)
Ik wil wel eens wat meer dan plaatje plaatje draaien met hier en daar een extra loopje of effectje.Ik wil m`n mix wat extra`s geven,en denk dat er met een digitale setup meer tijd vrijkomt om de effecten en loops op een veel betere manier te gaan gebruiken.Darom neig ik ook sterk naar de kant van een controller.
Ook vind ik het erg handig dat ik zo`n controller kan mappen op m`n eigen manier.De creativiteit is er wel en inventief ben ik ook wel.Nouja ik ga gewoon nog veel lezen op internet en zeker nog wat vaker de controllers uitproberen en m`n keuze pas maken als ik het echt zeker weet.(Ookal duurt dat nog 2 of 3 maand.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:36:
@ Whyte: Hardware probleem uitsluiten. Ken je iemand met een Apple (bijvoorbeeld) waarbij je even de kaart aan Traktor kan hangen. Daarna zou ik toch durven zeggen dat Windows 7 64 het probleem is, teveel gezeik al gezien met 64-bit Windows omgevingen en geluidsoftware/hardware
Ik ken er hier helaas ook al een paar van die onder win7 64 bit problemen mee hebben. Maar dan is het gewoon in het algehele geluid buiten traktor.

(Ik had al gezegd, je moet ook geowon nog geen 64 bits win7 draaien. Dat geeft shit. :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ome_Les schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:14:
64 bits win7 draaien. Dat geeft shit. :') )
Ik heb deze week een dualboot gemaakt met Windows XP & Win 7 x64 (meer werk dan ik verwacht had maargoed) omdat mijn Traktor ook raar doet na een poosje, dan lijkt het wel net of de plaat een heel klein beetje blijft hangen voor een hele korte tijd.

Iig het geluid is niet meer 100% zuiver. Het gebeurd pas na een paar tracks. Traktor draait nu dus op XP Pro maar heeft ook niet geholpen. Het lijkt wel net of er een soort buffer volloopt, teminste dat is mijn beleving. Heb al wat gespeeld met de latency van mijn controller maar dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij loopt traktor PRO op WIN 7 x64, ik heb er eigelijk geen problemen mee. is enkel laptop met muziek bibliotheek en traktor, kan misschien daar ook mee te maken hebben. maar hier loopt alles vrij goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Thanks hij doet het nu prima inderdaad?... :P Ik ben nu aan het spelen met de transport instellingen in Traktor heb nu mijn key lock quality op hiq en mode op normal gezet voor (fast cpu) het geluid is nu stukken beter. Alleen als ik nu aan me jog wheels zit kraakt de boel (soms)... Tijd dat al die digitale meuk het raam uit gaat en 2 technics mk 1200 aanschaf met een 2 kanaals mixer die je van 11 hoog kan gooien en dat hij nog werkt ga kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

OKee jongens, het experiment gaat nu live.

Mochten de mensen willen, check http://restricted.ome-les.com

We draaien met behulp van Traktor en Ableton een stream in elkaar waarmee we beeld en geluid leveren. Check it and have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Ome_Les schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:44:
OKee jongens, het experiment gaat nu live.
Ten eerste wat een gaaf logo. Echt vet.
Linkje doet het niet (meer)

ene text wrapping op laatste track in firefox is niet helemaal lekker (de 4 springt)

[ Voor 18% gewijzigd door Quinie op 02-06-2010 09:44 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:42:
[...]

Ten eerste wat een gaaf logo. Echt vet.
Linkje doet het niet (meer)
De sessie is al een tijdje terug beëindigd.

Wat logo betreft, thanks. Het moet nog een klein beetje getweaked worden. Ik heb nu de monnik rasterized gemaakt, maar ik moet dat binnenkort echt even om gaan zetten naar een vector, zodat ik hem op alle groottes kan gebruiken.
ene text wrapping op laatste track in firefox is niet helemaal lekker (de 4 springt)
Thanks voor de tip. Helaas heb ik hier in firefox, safari en chrome geen last van gehad op mijn mac.
Sowieso is dit een hele tijdelijke pagina(2 minuutjes coden ofzo), die binnenkort vervangen gaat worden voor een geheel nieuwe (CMS)site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Eindelijk mijn nieuwe setje klaar, laatste is alweer een halfjaartje terug verschenen :)

Tracklist:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistGallium.jpg

Link in m'n sig. Track heet Gallium :) .

Enjoy, feedback áltijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Whyte schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:20:
Eindelijk mijn nieuwe setje klaar, laatste is alweer een halfjaartje terug verschenen :)

Tracklist:

[afbeelding]

James Holden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep

Tracklist:

[afbeelding]

Ben benieuwd!

Ik heb trouwes ook een nieuwe mix gemaakt (de laatste lootjes voor de zomervakantie), even op het huisje drukken...

1. Andri - The Change
2. Unders & Sven Prinsen - Dancing With THe Minotaur (Nuno Dos Santo Remix)
3. Schwarz & Ame & Dixon - Berlin-Karlsruche-Express
4. Andri - Feel In Love WIth UUU
5. Andri - Housers Revenge
6. Arado & Den Ishu - More
7. Arado & Den Ishu - Uganda Express
8. Arado & Den IShu - I Know
9. Dale Howard - Oblivion
10. Format B - Hot Rod
11. Chris Liebing And Tommy Four Seven - Bauhaus (Mallert Mix)
12. Tommy Four Seven - Surma (Chris Liebing Remix)
13. Peter Van Hoesen - Defense Against The Self
14. Empire Of The Sun - Walking On A Dream (Riso & MW Edit)
15. Daniel Steinberg - Transmitter (Heinrichs And Hirtenfellners Transmitter Browsing Mix)

[ Voor 49% gewijzigd door Mobb_Deep op 04-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Tracklist:

[afbeelding]

playlist ziet er veel belovend uit :) vanavond even aanzwengelen.. Kalkbrenner is wel lekker op zijn tijd, maar live doet ie wel een beeeetje wazig af en toe :) Ach, meisjes worden er nat van :p

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Mensen,

vanavond weer een Restricted Session setje.

( http://restricted.ome-les.com )

Check wat later op de avond in, volg de twitter stroom en kom ook langs in de chat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jahoor, tracks zijn 'analyzed'.

We gaan beginnen!
Check http://restricted.ome-les.com (voor de gezelligheid staat de chat ook aan! :) )

Tot straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep

Tracklist:

[afbeelding]

Heerlijke mixje lekker koetel de koet met dit weer, echt helemaal top!, alleen rond de 49 min gooi je er een vrij appart nummer erin (heel extreem gezecht een beetje pannekoekenhouse achtig (heel extreem gezecht)), en daarna vind ik m wat minder worden... Maar dat is mijn mening O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Mobb_Deep op 05-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Ik mag vanavond ook weer lekker draaien.Zal wel niet druk worden aangezien we gisteren een groot feest hebben gehad in het centrum.Opzich vind ik dat niet erg want dan kan ik mooi een beetje oefenen met m`n nieuwe nummers.Enige nadeel is dat er momenteel geen goede gear staat aangezien de cdj`s allebij naar de reparateur zijn(Drank + cd spelers=nietgoed)en er geen vervanging geregeld kon worden ( waren ze nog mee bezig vanochtend.)Maarja een echte dj draait met elke gear dus dat maakt niet uit.

Moet nog wel weer even een paar zomerse cd`s opzoekken aangezien het zulk lekker weer is.En dat dan wel aanslaat.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Voor het eindfeest van mijn school waar ik dit jaar wegga wil ik een muziekmix maken. De muziek is Trance, en ik was nieuwsgierig met welke programma's je de BPM bij elkaar kunt zoeken om te kunnen mixen.

Bijvoorbeeld:

Nummer A
Nummer B
Nummer C

Programma zoekt het bij elkaar:

Eerst Nummer B, dan nummer C en dan nummer A.

Is er een programma wat zoiets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Of mixmeister :) , als het je om BPM gaat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mixshares Rapid Evolution2 geeft,et als Mixed in Key, niet alleen het het BPM maar ook de key aan van de tracks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Sef24 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:56:
Voor het eindfeest van mijn school waar ik dit jaar wegga wil ik een muziekmix maken. De muziek is Trance, en ik was nieuwsgierig met welke programma's je de BPM bij elkaar kunt zoeken om te kunnen mixen.

Bijvoorbeeld:

Nummer A
Nummer B
Nummer C

Programma zoekt het bij elkaar:

Eerst Nummer B, dan nummer C en dan nummer A.

Is er een programma wat zoiets doet?
Mixmeister en mixedinkey kunnen idd de bpm aangeven, echter als ik je post goed begrijp wil je dat een programma je setvolgorde aangeeft? Waarom zoek je niet meteen een programma dat de hele set voor je in elkaar mixt?

Wat ik wil zeggen... Een set qua bpm op elkaar afstemmen is goed, en misschien makkelijk om dat met een programma te doen, maar aan elke plaat hangt een andere 'vibe', en die kan een computer niet voor jou ontdekken.... Setvolgorde qua 'vibe'vind ik belangrijker dan perfect op elkaar aansluitende BPM dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Nickbn schreef op maandag 07 juni 2010 @ 06:41:
Setvolgorde qua 'vibe'vind ik belangrijker dan perfect op elkaar aansluitende BPM dingen..
BPM kan je makkelijk aanpassen, dus het BPM hoeft niet perfect te matchen. Ach en als het BPM zoveel verschilt dat je er met pitchcontrol niet meer uitkomt, dan heb je een grote kans dat de vibe ook niet echt met elkaar matcht.

Dus; natuurlijk is de vibe ondergeschikt aan het BPM; daarom is er pitchcontrol zodat je de BPM kan aanpassen :P

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een 3tal jaren wat "afwezig" te zijn in het DJ'en ben ik terug begonnen met (voorlopig) een reloop interface edition, traktor pro en versterkers van QSC 2 CD spelers, een Behringer DX1000 en zelf gebouwde speakers.

de 25ste juni wordt mijn "vuurdoop". een vriendin heeft gevraagd om op haar 18de verjaardag te gaan spelen. het publiek dat er zit is tusse 15 en ??
dus er zou niet enkel de stevige dans muziek of rnb gedraaid moeten worden, maar her en der zou daar ook eens een swing(stijldans toestanden, is tenslotte iemand van bij mij in de dansschool) moete tussen gezwierd worden en natuurlijk muziek voor het feestje in gang te trekken(aprés ski hits ligt alvast klaar !)...

enige tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Al mijn problemen met mijn hercules en laptops zijn opgelost, gewoon een apple gekocht.
Er in prikken en klaar.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Get out while you still can ;)

Nee als je het leuk vindt moet je het doen, maar dergelijke feestjes zijn altijd een beetje knudde om te draaien. Als je hiphop draait komen mensen zeuren om house, als je house draait komen mensen zeuren om wat stevigers, als je techno draait willen mensen ff hossen op apres ski, etc.. Met zo'n gemêleerd publiek kan je gewoon nooit iedereen tevreden stellen, en ik persoonlijk ben dat na een paar jaar heel vervelend gaan vinden. Zodoende ben ik ook gestopt met school- en studentenfeesten waar je _alles_ moet draaien.

Zet anders ff een bord neer met de tekst:
U vraagt niet, wij draaien.
:+

[ Voor 18% gewijzigd door -_D_- op 07-06-2010 17:10 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote

Get out while you still can ;)

[/quote]

idd.. ik denk dat dat ook het beste zal worden, alleen jammer dat ik die mensen dan in de steek laat ... en daar heb k geen zin in om wat zever over mijn nek te krijgen... :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Het hoeft niet perse slecht te gaan :P

Ik draai zelf wel eens voor buitenlandse studenten van 18 tot 25 jaar, maar ook voor ouder publiek en wat te denken van een kinder disco van 6 tot 16 jaar.

Het beste wat je kunt doen, begin rustig met top 40 en bouw het langzaam op. Houd R&B, Hip Hop, e.d. bij je en knal er eens lekker doorheen met Apres Ski en House. Hou zoals altijd het publiek in de gaten en reageer snel met het publiek mee en je kunt een top avond neerzetten.

Zo die ik het tenminste, misschien dat je er iets aan hebt :)

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

DJ DuBb D schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:02:
Het hoeft niet perse slecht te gaan :P

Ik draai zelf wel eens voor buitenlandse studenten van 18 tot 25 jaar, maar ook voor ouder publiek en wat te denken van een kinder disco van 6 tot 16 jaar.

Het beste wat je kunt doen, begin rustig met top 40 en bouw het langzaam op. Houd R&B, Hip Hop, e.d. bij je en knal er eens lekker doorheen met Apres Ski en House. Hou zoals altijd het publiek in de gaten en reageer snel met het publiek mee en je kunt een top avond neerzetten.

Zo die ik het tenminste, misschien dat je er iets aan hebt :)
Het is ook wel te doen hoor, en als het allemaal goed gaat en de sfeer is lekker dan is het zelfs heel erg leuk om te doen :) Wat dat betreft is het ook wel echt een kunst om heel breed te draaien en het boeiend te houden voor het publiek. Maar na een paar jaar van dat soort feestjes te doen merkte ik dat ik gewoon lekker wilde kunnen mixen en setjes neer wilde zetten. Tsja en dat is gewoon minder goed mogelijk als je continu van genre wisselt.

Nadeel is wel dat je minder makkelijk gigs krijgt als je jezelf beperkt tot een of twee stijlen ;(

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon je eigen feestjes organiseren B)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/t8xatw.jpg