Reind schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:52:
[...]
Onzin, met een controller die standaard al voorzien is van een geluidskaart is ook prima te draaien en ook wanneer de pc of laptop voorzien is van een line out + aparte headphone output, sterker nog het scheelt in de meeste gevallen een hoop gezeur wanneer iemand net begint want het instellen van geluidskaarten is iets waar het echt ontzettend vaak op mis gaat bij beginners.
Een externe geluidskaart is in de meeste gevallen niets beter dan een interne geluidskaart op een controller. Sterker nog, in de meeste controllers word gebruik gemaakt van de Maya44 (alleen dan in een controller geplakt) en laat die Maya44 USB nou de afgelopen 5 jaar de zo'n beetje de best verkochte geluidskaart zijn onder de dj's.
[...]
Slechte geluidskaarten worden niet meer gemaakt .punt. (en die stelling durf ik wel te maken als het gaat om geluidskaarten voor deze doeleinden). Latency is vandaag de dag ook geen issue meer wanneer je beschikt over een up to date pc en een nette OS installatie. Zo'n beetje alle kaarten draaien vandaag de dag op Asio of in het geval van de Mac op de Core Audio Driver en waar vroeger de hardware vaak het probleem was als het ging om latency zijn het vandaag de dag de brakke installaties van mensen die roet in het eten gooien.
Misschien binnenkort maar eens een vergelijkings tabel gaan maken voor geluidskaarten en dan niet zo'n halfbakken vergelijking als op djtt waar echt weer waanzinnig domme fouten in worden gemaakt. Die Ean kan best een plaatje draaien (beter dan mij iig) maar een techneut is het zeer zeker NIET.
Dus volgens jou zou ik het eigenlijk zonder externe interface ook nog wel af moeten kunnen ? Dat brengt mij weer hoop want anders ga ik over mijn budget heen (student:P). Ik heb namelijk inderdaad wel ASIO aan de praat gekregen op deze geluidskaart in mijn pc (dat ding is wel onboard op mijn moederbord, maakt dat uit?). Meerdere configuraties lieten precue toe terwijl master iets anders uitzond ...
- USB Headset (g35) monitor, 6channel direct mode speakers(z5500), master output
- USB Speakers master, Headphone jack monitor
- Headphone frontjack monitor, Optic out mode speakers (z5500) master output
+ Headphone front jack monitor met 6channel direct master heb ik nog niet getest ...
De specs van mijn pc zijn toch wel deftig, heb deze zelf samengesteld met de BBG van tweakers juli 2009 ...
AMD phenom II x4 Black Edition quadcore processor (4x 3ghz)
2x ati hd4870 videokaarten in crossfire
2x 2gb (dus 4gb) ddr2 geheugen
de kast is een Antec Ninehundred-Two (daarmee zijn mijn aansluitingen in de voorkant te zien indien dat interessant is...ze zijn ook allemaal aangesloten en werkend)
dit is het moederbord:
GiGaByte GA-MA790X-UD4P (klik voor link naar moederbord, is een amd 790x chipset mobo met geluidskaart)
Zou ik hiermee kunnen draaien denk je ?
Mischien dat je met de specs van mijn pc namelijk eruit zou komen

Bij voorbaat ontzettend veel dank
Edit: paar typo's
Edit2: heb ook de chip van de onboard opgezocht, hier is de specsheet:
Click voor de lijst
[
Voor 3% gewijzigd door
DataBass op 29-04-2010 12:38
]