Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:22
Verzoekjes zijn verzoekjes.

Als iemand een plaat komt aanvragen is dat een indicatie wat die persoon leuk vind, maar voor jou geen verplichting om hem ook op te zetten. Ik hou verzoekjes altijd in mijn achterhoofd, maar draai ze alleen als ik ze op dat moment in de avond vind passen.
Regelmatig zeurende mensen gehad die ik dan mag uitleggen dat ik de muziek bepaal. En zijn ze het er niet mee eens, mogen ze het overnemen. Kan ik de rest van de avond lekker bier gaan drinken. Helaas nog niemand gevonden die het voor de rest van de avond ook echt overgenomen heeft.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat er mensen van de dansschool zijn, die apprecieren wat stijldans/koppeldans muziek (een wals, een quickstep, salsa, chambata, ...),
wat jonger volk (mensen van de vorige q-party in Hasselt) dus dat mag dan weer een i love the 90s feestje worden, her en der een VLAAMSE ( :+ ) klassierek (zeil je voor het eerst, de marie louise, ...)
als het feestje dan toch niet goed gaat, dan zwier ik er wel wat serious beats tussen (heb ze liggen van 55 tot 62 >:) iemand trouwens een idee wanneer de 63 zou uitkomen? die blijven wel goed...)

vanavond ga k me bezig houden met een setlist bij een te zoeken... morgen update ik hier alles dan wel even!
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van de zoektocht naar DJ's bij deze nog een 'eindbericht', de avond is rond, vanuit Tweakers zal Erikie bij ons komen optreden vanavond.
Ik wil iedereen die gereageerd heeft bij deze, nogmaals, bedanken. Tevens ook de mods bedankt voor de toestemming tot het plaatsen van het bericht. Hopelijk kunnen we in de toekomst weer een beroep op jullie >:)

Voor de geinteresseerden, het feestje vind plaats in Jongerencentrum Elektra, stationsweg 4 te Sliedrecht.
Het duurt van 21:00 tot 03:00, helaas kunnen we in verband met een strenge gemeente niet tot in de kleine uurtjes door gaan (dit is al een uur langer dan normaal). De entree bedraagt € 4,-. Mocht je je vervelen, kom dan je mede-Tweaker aanmoedigen :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:58:
... iemand trouwens een idee wanneer de 63 zou uitkomen? die blijven wel goed...)

...
Ik zag hem toevallig als torrent voorbij fietsen, dus volgens mij is ie al uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:58:
ik weet dat er mensen van de dansschool zijn, die apprecieren wat stijldans/koppeldans muziek (een wals, een quickstep, salsa, chambata, ...),
wat jonger volk (mensen van de vorige q-party in Hasselt) dus dat mag dan weer een i love the 90s feestje worden, her en der een VLAAMSE ( :+ ) klassierek (zeil je voor het eerst, de marie louise, ...)
als het feestje dan toch niet goed gaat, dan zwier ik er wel wat serious beats tussen (heb ze liggen van 55 tot 62 >:) iemand trouwens een idee wanneer de 63 zou uitkomen? die blijven wel goed...)

vanavond ga k me bezig houden met een setlist bij een te zoeken... morgen update ik hier alles dan wel even!
:w
Ach, ik ga morgen op een feestje in een boomgaard draaien, georganiseerd door een maatje van me. Daar heb ik van te voren toch wat duidelijke dingen naar voren gebracht :) .

- Ik draai voor niets (aangezien het een vriend van me is, en me dan ook niets kwalijk genomen kan worden).
- Ik draai sowieso 2uurtjes, al wat ik langer draai is mooi meegenomen (het is ook een feestje voor mij, dus ga niet de hele avond achter de draaitafels staan).
- Ik doe geen verzoekjes (die doen ze maar in de tijd dat ik niet aan het draaien ben)
- Ik draai whatever ik wil.

Op die manier blijft het voor mij ook een beetje vrijblijvend :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]The Eagle schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Ik zag hem toevallig als torrent voorbij fietsen, dus volgens mij is ie al uit :)
[/quote]

dat is de SB62 :P 63 nog nergens tegen gekomen 8)7
Whyte schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:29:
[...]

- Ik draai voor niets (aangezien het een vriend van me is, en me dan ook niets kwalijk genomen kan worden).
- Ik draai sowieso 2uurtjes, al wat ik langer draai is mooi meegenomen (het is ook een feestje voor mij, dus ga niet de hele avond achter de draaitafels staan).
- Ik doe geen verzoekjes (die doen ze maar in de tijd dat ik niet aan het draaien ben)
- Ik draai whatever ik wil.
- ik draai ook voor niets, is toffer, dan geen gezeik dat je "teveel vraagt"
-ik draai een hele nacht...
- ik doe wel verzoekjes (kwestie de mensen wat content te stellen...)
- deels gelijkt die mening ;)

---
update naar The Eagle, deze komt uit op 17 JUNI! _/-\o_ *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

We zijn weer volop in progress, check http://restricted.ome-les.com en vergeet niet even langs te komen in de chat. :D

Progressive House webcast.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
/me Whyte is er bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
En Whyte meld af.

Tof die stream d:)b , zeker vaker doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Was gezellig Whyte!

We gaan dit elke week proberen vol te houden, maar... Houdt de @RestrictedNL twitterstroom in de gate en dit topic zodat je altijd weet wanneer we aan de gang gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ome_Les schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 02:39:
Was gezellig Whyte!

We gaan dit elke week proberen vol te houden, maar... Houdt de @RestrictedNL twitterstroom in de gate en dit topic zodat je altijd weet wanneer we aan de gang gaan. ;)
Elke keer als ik m check krijg ik, server not found: rtmp://rv.milesfm.nl:1935/shoutcast ... ik neem aan dat ik aldoor te laat ben?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Klopt, meestal proberen we het of vrijdag avond/nacht te doen, of anders zaterdag avond/nacht.

Volgende week is in ieder geval en nieuwe sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:30
Ik heb sinds twee weken Ableton Live Intro 8 aangeschaft, nadat ik digitaal was gaan mixen op Live Lite 6 wat ik ooit bij hardware kreeg.

Groot succes! :) Het is even wennen met het gelijk trekken van je audio files aan de vier kwarts maat van de Live sequencer, maar ik heb net toch een strakke mix in elkaar gedraaid! :D Elk nummer wat ik nu online koop(wav) of wat ik opneem van vinyl wordt gelijk geanalyseerd in Live. Jammer dat het vaak uit de maat loopt, dus soms is het wel even wat werk om al je tracks strak te trekken, maar je klikt daarna op de save knop en je bent voor altijd klaar.

Ik heb met deze eerste mix aparte uitgangen van mijn audio interface(Saffire LE) in mijn dj mixer(Xone 42) geplugd. Erg makkelijk, gewoon audio interface in soundcard mode zodat elke uitgang direct naar de output wordt geschakeld, en dan in Live de betreffende stereo uitgangen selecteren, en de main out van de Xone in een ingang van de audio interface pluggen en een extra audio track in Live toevoegen en de betreffende ingang toewijzen. Werkt super! Het is me alleen nog niet gelukt om de FX knoppen van mijn Xone 42 aan digitale effecten toe te wijzen, ik denk dat mijn audio interface dat wegens interne mix routing onmogelijk maakt..

http://soundcloud.com/jovas/digital-analogueness

Binnenkort eens een volledig digitale mix in Live opnemen met wat leuke effecten over mijn nummers heen. :)

Verder af en toe natuurlijk ook lekker een vinyl mixje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Netjes gozert, ik zit er ook nog wel eens aan te denken om op zo'n manier te gaan mixen.

Hoe bevalt de Saffire LE eigenlijk? (Was voordat ik mijn Audio4DJ kocht ook een waar ik serieus naar zat te kijken namelijk. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:30
Ome_Les schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:21:
Netjes gozert, ik zit er ook nog wel eens aan te denken om op zo'n manier te gaan mixen.

Hoe bevalt de Saffire LE eigenlijk? (Was voordat ik mijn Audio4DJ kocht ook een waar ik serieus naar zat te kijken namelijk. ;) )
Thanks!

Ja eigenlijk wel goed, ding is gewoon erg functioneel qua routing mogelijkheden en klinkt ook goed. De mixing software is ook erg goed en uitgebreid..

Enige wat ik dus nog wil doen is een extra audio track in mijn sequencer laden en de in en uitgangen toewijzen aan de FX aansluitingen van de Xone 42. Maar op de een of andere manier kan dat signaal niet gemixt worden met de Xone.. Ik moet daar nog even diep in gaan duiken, want het wordt best wel complex zo met al die kabels en de regels van die software van de Saffire LE.. als ik dat voor elkaar krijg ben ik helemaal blij, want dan kan ik digitale effecten over mijn platen heen gooien en opnemen, en visa versa(Live digitale mix effecten via de Xone 42 dry/wet knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Gister was ook lekker, kom ik er 5min in m'n set achter dat allebei de jogwheels van m'n VCI niet meer functioneerden :/ . Gelukkig wel op kunnen vangen door m'n muis te gebruiken.

Maar eens uitzoeken wat daar aan de hand was :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gewoon de USB kabel eruit en er weer in wilde niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:24:
Gewoon de USB kabel eruit en er weer in wilde niet helpen?
Niet geprobeerd omdat ik midden in m'n set zat, maar zal me niks verbazen als dat gewoon werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Met oude firmarwes, scheen dat nog wel eens een probleem te willen zijn wat betreft de Ean Golden edition van de VCI-100.
Misschien dat dat ook werkt voor je VCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik heb gisternacht (van 1 uur tot 6 uur :X) en vandaag de hele middag met een vriend samen op zijn setje cdj 400 + djm 400 gedraaid. En draaien met cd's is stiekem toch wel erg leuk. Heb er eerder nog nooit serieus aangezeten, en moet zeggen dat het wel snel went. Erg leuke speeltjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Probeer eens voor de gein 2x CDJ-1000 en een DJM-800. Ik heb er zelf vaak zat op mogen werken, maar voor thuis gebruik is dit gewoon te duur.

Ik hou het wel bij 2x CDJ-800 en een simpele mengpaneel. Tenminste totdat ik een Denon DN-X1600 kan aanschaffen.
En ik maak mijn mixen zolang op de PC met MixMeister Fusion.

Nu we het toch over mixen hebben, ik heb er nog wel eentje om eens te beluisteren. Een Dirty (Dutch) mix.
knipje.. wijst naar de topicwarning

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 14-06-2010 19:47 ]

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 08:51
Inderdaad, gewoon een paar keer een CDJ1000 (desnoods 2000 als je een verhuurder vind die dat kan leveren) huren, en er thuis op los priegelen. Je kunt er enorm veel van opsteken, en los daarvan is het gewoon fijn om zo'n setje onder de vingers te hebben. Voor de huurprijs moet je het in ieder geval niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

NjitsSs schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:10:
Inderdaad, gewoon een paar keer een CDJ1000 (desnoods 2000 als je een verhuurder vind die dat kan leveren) huren, en er thuis op los priegelen. Je kunt er enorm veel van opsteken, en los daarvan is het gewoon fijn om zo'n setje onder de vingers te hebben. Voor de huurprijs moet je het in ieder geval niet laten...
Mwoah ik heb wel vaker apparatuur gehuurd voor feestjes enzo, en als je twee CDJ's en een mengpaneel wil hebben dan ben je toch al snel rond de € 90 kwijt voor een dagje, of ik moet me sterk vergissen. Maar dat zijn geen bedragen die je wil neerleggen voor een dagje prutsen lijkt me, toch? Dan kan je nog beter ergens DJ les nemen denk ik. Kost wat meer, maar dan krijg je les, én je went aan goede apparatuur.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik ben van plan ook maar eens te beginnen met het "DJ-draaien" Rustig beginnen met een instapmodelletje, en instapelementje. Later uitbreiden naar 2 draaitafels met mixer. Ja, ik gebruik dus vinyl.
Zou ik dan voor de Reloop RP-4000MKIII of toch net een tandje lager, de 2000 nemen? Als ik de 2000 neem, dan heb ik later als ik een tweede neem niet dezelfde, dat kan wat minder zijn. Maar laat dat meer even buiten beschouwing.

Is het echt nodig voor mij om een 4000 te halen? Ik scratch niet bijzonder veel en ben ook niet van plan intensief te gaan scratchen.

Dan het element.
http://www.new-line.nl/nl...fon-concorde-pro_3503.htm
Is deze dan iets te hoog gegrepen? Ik wil sowieso een banaantje.
Kan ik dan beter een goedkopere van een minder merk kopen of past dit wel bij een 2 of 4000 Reloop?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Neem de 4000. De 2000 is echt een ondermaatse ruktafel :X

En als je banaantjes wilt kan je ook kijken naar de Tonar Banana, maar elementhouders blijven duur. Aan de andere kant, je koopt ze ook maar één keer.

[ Voor 57% gewijzigd door Sjoewe op 14-06-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Als het een beetje meezit komt vanmiddag m'n NI Kontrol X1 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Goedemorgen allen,

Ik weet niet of dit het correcte topic is om dit in te vragen maargoed, anders kan een modje of een TS hem verwijzen naar een ander.

Ik heb een aantal jaren geleden (bijna 8 jaar) tot 2008 plaatjes gedraaid in een discotheek en met een drive in met een vriend.
Sinds we allebei elders gingen studeren dan onze eigen stad zijn we er gewoon weg mee gestopt.
We hadden allebei onze eigen gear dus het was verder geen probleem.
Voorig jaar besloot ik mijn hobby te beindigen, en tevens ook bijna al mijn gear weg te doen.
Een gedeelte heb ik nog wat ik gebruik als home cinema of gewoon om lekker muziek mee te knallen.

Wat ik had is het volgende :
- 2x Technics Sl1200 - MK2
- Dateq XTC
- Dap Amp 2x 600 watt (type weet ik niet precies)
- Dap 2x 14'' speakers (type weet ik niet precies)
- 2x concorde pro elementen
- Pioneer koptelefoon

Toen der tijd kostte dit mij een fortuin, zeker als 14 jarig mannetje heb ik het nodige spaargeld er doorheen geknalt en toen een setje gekocht om in 2007 de perfecte combinatie van draaitafels / mengpaneel te krijgen.
En als resident DJ in een discotheek in vlaardingen kreeg ik ook nog een cashflow om nieuwe platen te kopen. Iig in deze tijd waren feedback en midtown blij met mij en me collega.

Nu begint het gevoel weer te kriebelen, pas werdt ik gevraagd of ik het nog kon en desnoods wou doen op een feestje.
Daarop moest ik nee zeggen ter beeindigen van de hobby, maar ik wil het wel weer graag.
Aangezien ik nu weer meer tijd begin te krijgen wil ik toch weer wat gaan doen.

Waar mijn voorkeur nu naar uitgaat is met MP3's en een laptop gaan werken.
In de garage heb ik nog de speakers en de versterker staan, en ik heb ook nog een behringer VMX-200 liggen.
Waar mijn aandacht nu naar uit gaat zijn die MP3 systemen.
Er zijn diverse merken / systemen die aan mij voorbij komen maar ik wil van jullie ervaringen weten.
Ik ga niet uit van de budget systemen , en ik zoek er eentje met maar 2 kanalen.
Ik heb laatst in de winkel waar ik in het weekend werk een hercules in mijn handen gehad.
Maar dit voelde mij te plastic achtig aan, leek net speelgoed.
Mijn collega wees er wel op dat het wel zijn werk voldeed en dat ze niet zo kaas waren als ik dacht!
Wie kan mij hierbij helpen , dat ik wel weer het gevoel heb dat ik met kwaliteit spullen werk?
Aangezien ik vroeger met de correcte spullen werkte zou ik nu wel ook zoiets weer willen.
Ik zoek een DJ console dus, met of zonder geluids kaart, en het liefst een koptelfoon aansluiting op de console zelf ( er zijn dus ook zonder ... dum dum tushhh).

Reacties worden zeer gewaardeerd!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Arnevld schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:15:
Reacties worden zeer gewaardeerd!
Als je geen budget spul wil (en als ik lees dat je een Datec XTC en Technics hebt gehad, en dat redelijk wat kost (nieuw dan)), en je wil met MP3's draaien, dan raad ik je de Numark NS7 aan :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik ben geen fan van numark, heb een keer een CD speler gehad die zwaar crap was.
Is de kwaliteit over de jaren omhoog gegaan of moet ik nog kijken voor een alternatief?
Het liefst hoor ik iemand met een review van een bepaald type die me er door heen kan praten.
Een collega wees me op een goedkopere (rond de 250,-) hercules DJ console.
Deze zijn wel met plastic faders etc, maar voldoen wel aan de specs die ik eis.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Arnevld schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:30:
Ik ben geen fan van numark, heb een keer een CD speler gehad die zwaar crap was.
Is de kwaliteit over de jaren omhoog gegaan of moet ik nog kijken voor een alternatief?
Het liefst hoor ik iemand met een review van een bepaald type die me er door heen kan praten.
Een collega wees me op een goedkopere (rond de 250,-) hercules DJ console.
Deze zijn wel met plastic faders etc, maar voldoen wel aan de specs die ik eis.
Reviews zijn er op internet genoeg te vinden. Zoek op MIDI DJ of DJ MIDI Equipment en je krijgt zát resultaten.

Verder hangt het heel erg af van de prijsklasse waarin je iets zoekt, bepaal dat eerst en ga dan kijken wat je voor dat geld kunt kopen. Hercules/Behringer wordt overigens wel gezien als budget als het op MIDI aankomt, dus ik weet niet of je daar voldoende aan hebt.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ik kan je de Reloop Digital Jockey 2 interface edition aanbevelen, met die midicontroller kun je perfect 2 decks in Traktor Pro aansturen. Check even wat revieuws zou ik zeggen.

Zelf heb ik de Hercules RMX Dj console, maar ga deze zomer zo'n Reloop aanschaffen (maatje van me heeft hem)

[ Voor 24% gewijzigd door Mobb_Deep op 16-06-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je interesse moest hebben in de Reloop digital Jocky 2 Interface Edition, met Reloop case PRO en bijhorende traktor PRO software, mag je mij iets laten weten. ik verkoop de mijne omwille dat ik verder terug ga vallen op CDs en vinyls.

PMtje, met wat je ervoor geeft, zelf heb ik alles aangeschaft voor iets meer dan 550€ (alles nog volledig onder garantie met bijhorende facturen uiteraard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
en hoe PM ik jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via DM? waarom vind ik die installing niet om bij mij daar een (links) een knopje te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste dj-tweakers,
Ik ben bezig met het van de grond krijgen van mijn nieuwe hobby, namelijk plaatjes mixen (oftewel: dj). Ik heb al een kleine cursus van een professionele dj, namelijk dj cream (je hebt er 2, maar dit is de dj van SFFRMKRS, Salah Edin en Türk). Ook heb ik al op wat kleine feestjes mogen draaien met de gear van een vriend van me. Beiden zeiden dat ik echt aanleg heb voor het vak, dus daarom wil ik dat wat gaan uitbouwen.

Nu ben ik bezig met het verzamelen van wat gear, gewoon, lekker simpel. Dus niet te veel poespas, bpm-metertjes, leuke effectjes en andere bende. Naar mijn idee leer je zo het beste puur op gehoor mixen.

Het budget:
cd-spelers --> 200e max. per stuk
mixer --> 120e max
headphone --> 100e max

Nu ben al gaan rondkijken
En ik kwam op Thomann.de, daar vondt ik deze gear:
2x AMERICAN AUDIO CDI 100 MP3 --> 177,- EUR ps.
AMERICAN AUDIO Q-D6 --> 98,- EUR
DENON DN-HP 500 --> 77,- EUR

Heeft iemand ervaring met deze producten, of eventuele punten van verbetering? Ik hoor het graag ^^.

ps. over die hoofdtelefoon, ik heb een redelijk groot hoofd, dus ik moet wel een goede hoofdtelefoon hebben. Een vriend van me heeft een Reloop RHP-10, en die past net. Dus als iemand nog een goede suggestie heeft, meld het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mijn advies, spaar nog even door, of ga over op MIDI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:
Mijn advies, spaar nog even door, of ga over op MIDI. ;)
Met die ouwe daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik al een aantal jaar een Numark DMC2 Hid controler naast mijn locatie/huur set. Toch wel een van de betere usb dj controlers. Helaas is het geen Midi controler en ben je gebonden aan specifieke software als Cue of Virtual dj.

Hercules spul raad ik tenstrengste af. Slechte kwaliteit zeker bij veel vuldig gebruik. Niet hufter proof dus.

Je zal wel over een laptop/pc 7.1 geluidskaart of Usb variant voor laptop te hebben. Voordeel is wel dat je zowel laptop als controler in een DAP ABS Toolcase kwijt kan en dus makkelijk kunt meenemen en aansluiten. Dat ding weegt minder dan een kilo en ik kan er met mijn volle gewicht opstaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.finesound.nl/verkoop/images/D7142.jpg

Ik zou dus ook gaan voor UBS controler goedkoopste oplossing. American audio en reloop spul vervang je toch binnen de eerste 2 jaar omdat het niet meer aan je wensen eisen voldoet zonde van het geld dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:50:
[...]

via DM? waarom vind ik die installing niet om bij mij daar een (links) een knopje te zetten?
Ik kan je dus niet contacten? Teminste ik kan t niet vinden... Wat vraag je voor die midi controller alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Heb dan maar de knoop doorgehakt en de Audio2DJ aangeschaft. Leuk bakje voor weinig geld. Heb ik meteen ook een echte versie van Traktor ;). Binnekort krijg ik ook de kans om op een privefeestje eens te prullen met 2x CDJ900 + DJM800. Ooooh wat gaat dat leuk worden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik kan serieus maar niet wennen aan die dj800.. stroeve schijtfaders en vreemde voorbeluistering. Geef mij m'n Nuo'tje maar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobb_Deep schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:09:
[...]

Ik kan je dus niet contacten? Teminste ik kan t niet vinden... Wat vraag je voor die midi controller alleen?
wel, 450€, controller, traktor pro en case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Mobb_Deep schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:09:
[...]
Wat vraag je voor die midi controller alleen?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar had ik nog graag 275€ voor gezien :)
--
blijkbaar kan ik je geen DM's sturen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Een MIDI controller heeft als voordeel dat sommige handelingen makkelijker worden. Naast je gehoor kun je ook je ogen gebruiken om te mixen en je hebt de (controversiële) sync knop. In combinatie met een laptop vervangt het de combinatie van cd spelers en een mixer. Scheelt geld en je hoeft geen cd'tjes te branden. Aan de andere kant kan het zijn dat je als laptop dj de 'feeling' mist.

Over de kwaliteit van merken zoals Numark, American Audio, Hecules en Reloop: het zijn relatief low/mid-budget merken. Het is moderne technologie maar over het algemeen geldt dat het goedkope spul ook korter meegaat. Je moet de balans vinden tussen je budget, je wensen en de manier waarop je met je spullen omgaat.

Ik heb ook nog een vraag: is het in de meeste zaken mogelijk om headphones te testen? Op internet is er genoeg aanbod, maar headphones zijn voor iedereen weer anders en ik wil ze dus eerst uitproberen. Nu heb ik geen speciaalzaak in de buurt en ben ik in dit geval afhankelijk van Dixons, BCC, enz. Lastige situatie want alleen Sennheiser wordt redelijk verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dixons bcc etc in de buurt hebt dan is er altijd wel een hi-end audio zaak in de omgeving de buurt of ga gewoon keer naar de opendag van bax of rjshop leuk dagje uit en je kunt alles testen.

ik zweer al een aantal jaar voor de hd 25 II van sennheiser, alles wat maar kapot kan kun je vervangen. Kabels doppen, speakers. Heb heel wat koptelefoon versleten en nee niet door lomp gebruik. sony mdr700, technics RP-DJ 1210, Pioneer hd 1000 zeker niet eerste de beste headphones.

niet voor niets nog steeds een van de meest verkochte profesionele monitor headphones voor audio/video profesionals.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Die kleine HD25 moet je maar net fijn vinden en zeker niet blind aanschaffen. Ik kon er iig niet mee overweg en heb 'm na een week alweer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Beste Tweakers/DJ's,

2 Gemini PT-2100's plus koptelefoon, element(zal ik waarschijnlijk moeten vervangen voor een banaantje, zat dacht ik een goedkope onder) slipmat en mengpaneel(functioneert niet top)

110 euro. Redelijk bedrag of niet? Mits hij goed onderhouden is lijkt me het toch zeer redelijk als ik zo even opzoek dat 1 zo'n gemini 350 euro heeft gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heel ff crosspost patsen:

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2010/06/MFC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

En nog een crosspost:

Over 5 minuutjes een korte deephouse set op Restricted Sessions.

We zitten ook af en toe in de chat, dus kom gezellig langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reiniertjuhhh schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:09:
Beste Tweakers/DJ's,

2 Gemini PT-2100's plus koptelefoon, element(zal ik waarschijnlijk moeten vervangen voor een banaantje, zat dacht ik een goedkope onder) slipmat en mengpaneel(functioneert niet top)

110 euro. Redelijk bedrag of niet? Mits hij goed onderhouden is lijkt me het toch zeer redelijk als ik zo even opzoek dat 1 zo'n gemini 350 euro heeft gekost?
Die Gemini's waren destijds best goeie tafels (ik had ze zelf ook). Voor 110 euro zou ik ze niet laten liggen (mits ze een beetje in goeie staat zijn natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Hoe houden jullie je digitale muziek op orde eigenlijk?
Ik ben nu net begonnen met het taggen van genre's en het gebruiken van 'slimme' afspeellijsten in iTunes. Verder zet ik het op mijn HD ook in een map per genre.

Hebben jullie nog ideeen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

addictive schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:28:
Ik ben nu net begonnen met het taggen van genre's en het gebruiken van 'slimme' afspeellijsten in iTunes. Verder zet ik het op mijn HD ook in een map per genre.

Als je iTunes gebruikt hoef je er in principe alleen maar voor te zorgen dat je je ID3-Tags op orde hebt. Want daarna kun je in iTunes op elk denkbare term(genre, titel, artiest, albums) zoeken en dan heb je alles op een rijtje. Of je kunt ordenen e.d. in itunes door op genre te klikken bijvoorbeeld.

Zo werkt in de meeste programma's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
addictive schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:28:

Zodra iets binnenkomt in m'n iTunes library worden de tags gecheckt, en een genre toegevoegd. Daarna geef ik met de sterren een rating over de impact van een song:

2sterren: Song met weinig oemph, voor de rustigere momenten in je set of als je langzaam iets op wilt bouwen.
3sterren: Songs die spanning vasthouden, lekker doordansen en de boel op gang houden.
4sterren: Knallers, opzwepende tunes voor later in de avond of om de boel op stelten te zetten.

en dan nog 1 ster: Beluisterd, maar niet draaibaar bevonden.
en 5sterren: Persoonlijke favoriet, kan elk van bovenstaande zijn maar springt er toch tussenuit.

Vanaf dat moment doe ik eens per maand ofzo heel mijn Onlangs Toegevoegd lijst verdelen in een aantal playlists die ik heb (hierover heb ik al eerder gepost), en die playlists worden automatisch ingeladen zodra ik Traktor start :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Maar Whyte, wat mijn probleem dan meteen zou zijn is dat ik erg veel 5 sterren nummers heb en dat ik die eigenlijk alleen maar draai... Is dit overigens dezelfde controller die jij o.a. hebt?

(linksonder wordt gebruikt door geheime bioscoop)

Afbeeldingslocatie: http://photo.partyflock.nl/images/169436/main/596968.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mobb_Deep op 01-07-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mobb_Deep schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:27:
Maar Whyte, wat mijn probleem dan meteen zou zijn is dat ik erg veel 5 sterren nummers heb en dat ik die eigenlijk alleen maar draai... Is dit overigens dezelfde controller die jij o.a. hebt?

(linksonder wordt gebruikt door geheime bioscoop)

[afbeelding]
Tja, daarom krijgen ook alleen écht écht de uitspringers die óf een berg toevoegen aan een set, of persoonlijk een diepe betekenis hebben 5 sterren. Dat ik ze meer dan 1 geef betekend sowieso al dat ik ze draaibaar vind :) .

Daarnaast bestaat een goeie set dus uit een opbouw met 2tjes, naar de 3tjes toe werken en dan daar de boel mee op gang houden met 4tjes er in te gooien, ff afkoelen met een 2tje, daarna weer verder, dan een 5je er tussendoor, dan een 4 etcetcetc :)

En @ picture, jep die heb ik hier staan naast m'n VCI, met eigen mapping welliswaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er eingelijk veel ableton live gebruikers hier? ook prima inzetbaar als dj middel zeker in combinatie met controllers (keyboards of alles wat midi is) zijn er mensen die daar mee werken eventueel in combinatie met andere randapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Whyte schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Daarnaast bestaat een goeie set dus uit een opbouw met 2tjes, naar de 3tjes toe werken en dan daar de boel mee op gang houden met 4tjes er in te gooien, ff afkoelen met een 2tje, daarna weer verder, dan een 5je er tussendoor, dan een 4 etcetcetc :)
Dat is inderdaad waar, mooi systeem heb je bedacht voor jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:59:
zijn er eingelijk veel ableton live gebruikers hier? ook prima inzetbaar als dj middel zeker in combinatie met controllers (keyboards of alles wat midi is) zijn er mensen die daar mee werken eventueel in combinatie met andere randapparatuur?
Check Tom Cosm zijn website eens. Die gaat jou een heel groot stuk op weg helpen voor wat betreft DJ-en met Ableton live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ome_Les schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:37:
[...]

Check Tom Cosm zijn website eens. Die gaat jou een heel groot stuk op weg helpen voor wat betreft DJ-en met Ableton live.
Daar wil ik zodra ik weer centjes heb een (productie)cursus van aanschaffen :), zijn gratis video's zijn echt nice al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jups, ik heb ook wel een paar ableton grapjes van hem geleerd, wat dat aangaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
+ hij heeft een geinig Nieuw-Zeelands accent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Altijd goed! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik heb voor sollicitaties bij clubs deze week even een korte promo in elkaar gegooid van een half uurtje.

Lekker kort :), komt vanaf moment één op gang :), snelle overgangen :) en een algeheel wat meer upbeat setje dan wat ik normaal produceer, maar daardoor ook meer clubwaardig :) .

Tracklist:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistPromo.jpg

En linkje naar m'n SoundCloud:
http://soundcloud.com/whyte/whyte-summer-2010-promo

Enjoy, comments & feedback altijd welkom.

Overigens ben ik ook met een veeeel dieper en meer techno setje bezig, die komt deze maand weer ergens naar boven drijven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:49:
Ik heb voor sollicitaties bij clubs deze week even een korte promo in elkaar gegooid van een half uurtje.

Lekker kort :), komt vanaf moment één op gang :), snelle overgangen :) en een algeheel wat meer upbeat setje dan wat ik normaal produceer, maar daardoor ook meer clubwaardig :) .

Tracklist:

[afbeelding]

Overigens ben ik ook met een veeeel dieper en meer techno setje bezig, die komt deze maand weer ergens naar boven drijven :) .
Ronan Portela & Jimpster O+

Even luisteren :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Lekker achtergrondmuziekje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:18
Heb ook een setje opgenomen, is een soort van demo van 20 minuten. Zijn nogal wat stijlen door elkaar en op de opbouw hoef je niet te letten. Maar ik vermeld het toch maar even. ;) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Gaat dan vooral om het technische gedeelte, overgangen etc.

Soundcloud link

/edit eeeeen het is aangepast!

[ Voor 39% gewijzigd door Randy op 05-07-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik even wijzen op de topic warning ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik weet niet of dit ook valt onder topic- warning of niet.

Maar er is weer een live Restricted Sessions webcast.

Mochten de mensen leuk vinden, er is nu een Restricted Session bezig van Lime. (Daniel en Rick)
Alleen een gek die niet van Progressive House houdt, checkt deze zomerse beats niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Eindelijk maak ik het mee :P, lekker ontspannen! Alleen dat rood met witte visual erdoorheen mag wel weg :>

@ Whyte, lekker mixje lekker techousen.. Alleen weer die laatste paar nummers vind ik er persoonlijk er niet helemaal tussenpassen..

[ Voor 14% gewijzigd door Mobb_Deep op 05-07-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mobb_Deep schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:15:
Eindelijk maak ik het mee :P, lekker ontspannen! Alleen dat rood met witte visual erdoorheen mag wel weg :>
Helaas heb ik daar deze keer geen controle over. ;)

Maar thanks dat je het lekker ontspannen vindt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik zit al een tijdje mee te kijken met dit forum en nu wil ik zelf ook wel beginnen.
VirtualDJ gebruik ik al een tijdje maar dat geloof ik nu wel.
De dingen die ik wil zijn
- mixer
-dual cd-speler

speakers en versterker heb ik al.
mijn budget is 500,- max als het kan wat minder.
kan iemand mij helpen met dingen waar ik naar moet kijken
en welke dingen ik zeker niet moet kopen.
de eisen die aan de apparatuur zitten zijn:
1. gebruiksvriendelijk
2. ik hoef geen 1001 knopjes
3. er moet geen dubbele koelkast in mijn kamer komen te staan (als het ware)

ik denk dat de eisen wel redelijk zijn, het hoeft geen high-end spul te zijn maar ook geen karton
alvast bedankt

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Tracklist:

[afbeelding]

awesome mix

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:25:
ik zit al een tijdje mee te kijken met dit forum en nu wil ik zelf ook wel beginnen.
VirtualDJ gebruik ik al een tijdje maar dat geloof ik nu wel.
De dingen die ik wil zijn
- mixer
-dual cd-speler

speakers en versterker heb ik al.
mijn budget is 500,- max als het kan wat minder.
kan iemand mij helpen met dingen waar ik naar moet kijken
en welke dingen ik zeker niet moet kopen.
de eisen die aan de apparatuur zitten zijn:
1. gebruiksvriendelijk
2. ik hoef geen 1001 knopjes
3. er moet geen dubbele koelkast in mijn kamer komen te staan (als het ware)

ik denk dat de eisen wel redelijk zijn, het hoeft geen high-end spul te zijn maar ook geen karton
alvast bedankt
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hmm eigelijk best raar. Er wordt hier gesproken over "dj" in het topic. Dit is de eerste keer dat ik het topic zie, maar goed. Hier wordt alleen gesproken over DJ's op feesten en mixes. een radio DJ is OOK een DJ! Die presenteert zijn muziek en zichzelf alleen heel anders en aan een hele andere doelgeroep. Dit mis ik eigelijk wel een beetje in dit topic. Er wordt gesproken over grote setjes en mixes en apparatuur... maar waar is de plek voor de ouwehoerende lapzwans die ergens in een rukbunker mensen probeert te vermaken met amateuristische spelletjes en effectieve muziek ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:39

Tracklist:

[afbeelding]

Moet zeggen dat ik zelf meer van dance/trance hou maar je mix was lekker om te luisteren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
w4rguy schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:34:
Hmm eigelijk best raar. Er wordt hier gesproken over "dj" in het topic. Dit is de eerste keer dat ik het topic zie, maar goed. Hier wordt alleen gesproken over DJ's op feesten en mixes. een radio DJ is OOK een DJ! Die presenteert zijn muziek en zichzelf alleen heel anders en aan een hele andere doelgeroep. Dit mis ik eigelijk wel een beetje in dit topic. Er wordt gesproken over grote setjes en mixes en apparatuur... maar waar is de plek voor de ouwehoerende lapzwans die ergens in een rukbunker mensen probeert te vermaken met amateuristische spelletjes en effectieve muziek ?
In het Grote Radio-DJ topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Whyte schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:57:
[...]

In het Grote Radio-DJ topic ;)
ja die is er dus niet :P en radio dj valt hier toch ook onder?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
w4rguy schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:05:
[...]

ja die is er dus niet :P en radio dj valt hier toch ook onder?
Persoonlijk vind ik het wel een heel andere tak. Beetje als privé-chauffeur en vrachtwagenchauffeur: ze doen eigenlijk hetzelfde maar toch is het heel anders.

Dit lijkt me dan ook niet de ideale plek om je rukbunker te vertegenwoordigen :P , maar als je iets te delen hebt, ga je gang :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:28:
[...]

[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
http://www.new-line.nl/nl/dj-sets/130.1?m=500 deze site ik weet niet wat kwalitatief goed is.
maar het ziet er zo ongeveer uit als ik gehoopt had.
of zou het slimmer zijn om 2 dezelfde cd-spelers te kopen en een mixer want dan kun je denk ik makkelijker dingen vervangen of upgraden

[ Voor 23% gewijzigd door Tijn96 op 06-07-2010 17:27 . Reden: stomme opmerking verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

tis wel een beetje dood hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Whyte schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:41:
[...]

Jep, Kaossilator is standalone :)
Korg Mini Kaoss Pad is niet standalone te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Saturnus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Nouja, die moet wel een audio-input hebben om de effects op toe te kunnen passen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja precies. Was natuurlijk wel leuk geweest als er iets was dat Kaossilator en Mini Kaoss Pad in 1 device was voor die ongeveer 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Je moet em wel ergens op aansluiten. Overigens een waarschuwing: ik had er een op Send/Return op DJM700 maar ik heb hem een week later weer teruggestuurd. De pad zorgt ervoor dat je volume gewoon een hele hap zakt zodra je het geluid laat verlopen via dat apparaat en dat is natuurlijk raar. Lekker aant mixen, wil je een geinig effect doen en ineens zit er een inkakker in je volume. NewLine heeft dit nagevraagd en dit bleek 'normaal gedrag' volgens Korg. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik herriner dat voorval nog ja, erg gek
Als ik een haal dan is het de Kaossilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Is de sennheiser hd 215 wat?
http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

Sennheiser heeft meestal toch een goede geluidskwaliteit?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

mind_ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:56:
Is de sennheiser hd 215 wat?
http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

Sennheiser heeft meestal toch een goede geluidskwaliteit?
dat hebben ze ook alleen mijn persoonlijke ervaring met sennheiser is niet al te best.
want ik heb hem mijn hoofdtelefoon laten vallen en toen was aan 1 kant de bas eruit, en ik heb een keer kabelbreuk gehad. nu heb ik een akg hoofdtelefoon en ik heb nergens last van, maar ik zeg niet dat dat bij alles zo is.
dus als jij er zuinig mee om gaat dan denk ik dat er geen probleem moet zijn want de geluidskwaliteit op zichzelf is gewoon goed (als ie het doet natuurlijk)
dat klopt, alleen ik zit nu liever binnen omdat het daar beter te doen is als buiten met die temperaturen (30+) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik heb ook een AKG - 518DJ - en dat is best een relaxte HP. Ik zou zeggen, snor eventjes door de reviews en probeer ze uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heb zelf ook een Koaspad mini (rood), vind het echt een leuk ding, je moet alleen ff het een en ander aanpassen, Effect staat over het algemeen erg agressief, en daarom moet je de depth op de helft zetten.
Tevens gebruiker ik alleen maar effect 00 en soms 50.

Ook heb ik een Koassilator (geel), en is een geinig muziek bakje maar zou het nooit gebruiken tijdens een liveset.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Tijn96 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:29:
dat hebben ze ook alleen mijn persoonlijke ervaring met sennheiser is niet al te best.
want ik heb hem mijn hoofdtelefoon laten vallen en toen was aan 1 kant de bas eruit, en ik heb een keer kabelbreuk gehad. nu heb ik een akg hoofdtelefoon en ik heb nergens last van, maar ik zeg niet dat dat bij alles zo is.
dus als jij er zuinig mee om gaat dan denk ik dat er geen probleem moet zijn want de geluidskwaliteit op zichzelf is gewoon goed (als ie het doet natuurlijk)
Nou heb ik al jaren een HD 25 en dat ding is niet stuk te krijgen. Is ook best wel eens gevallen, maar doet het nog steeds prima.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:07:
Heb zelf ook een Koaspad mini (rood), vind het echt een leuk ding, je moet alleen ff het een en ander aanpassen, Effect staat over het algemeen erg agressief, en daarom moet je de depth op de helft zetten.
Tevens gebruiker ik alleen maar effect 00 en soms 50.

Ook heb ik een Koassilator (geel), en is een geinig muziek bakje maar zou het nooit gebruiken tijdens een liveset.
Hoe heb je die aangesloten? Op send/return of op je Master Out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

LangTall schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Nou heb ik al jaren een HD 25 en dat ding is niet stuk te krijgen. Is ook best wel eens gevallen, maar doet het nog steeds prima.
ik zal niet zeggen dat alles slecht is van hun of wat dan ook, alleen mijn ervaringen zijn niet al te best dus als het bij jou en andere wel goed is dan is dat zo. en niet alles kan even goed zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Onee niet weer de KOPTELEFOON DISCUSSIE.
:P

Vandaag moet de Kaossilator aankomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pfff na wat gepiel met virtual dj toch maar een tweedehandse behringer bcd 3000 aangeschaft en ook wat tweedehands speakers ; dit lijkt me toch de beste manier om te beginnen voor onder de 100 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
MuisM4t schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:05:
pfff na wat gepiel met virtual dj toch maar een tweedehandse behringer bcd 3000 aangeschaft en ook wat tweedehands speakers ; dit lijkt me toch de beste manier om te beginnen voor onder de 100 euro ?
Zo ben ik ook begonnen :) . Al zal je die BCD snel genoeg uit het raam willen gooien ;) .

Wat voor software ga je er bij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
even een vraagje:

als jullie een eenmalig klusje doen en de opdrachtgever wil daarvan een factuur, hoe regelen jullie dit dan?
er vanuit gaande dat je niet als zelfstandig ondernemer actief bent en niet in loondienst bent bij die opdrachtgever.

Ik heb wat informatie proberen te zoeken over als particulier een factuur indienen. Ik ben er wel achter dat DJ's onder het 6% BTW tarief vallen, maar moet je bij een particuliere dienst ook BTW opgeven?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pusherman_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:43:
even een vraagje:

als jullie een eenmalig klusje doen en de opdrachtgever wil daarvan een factuur, hoe regelen jullie dit dan?
er vanuit gaande dat je niet als zelfstandig ondernemer actief bent en niet in loondienst bent bij die opdrachtgever.

Ik heb wat informatie proberen te zoeken over als particulier een factuur indienen. Ik ben er wel achter dat DJ's onder het 6% BTW tarief vallen, maar moet je bij een particuliere dienst ook BTW opgeven?

bvd!
Gewoon een net briefje maken met daarin de kosten en het totaalbedrag inclusief btw stellen. Hoef je de specifieke btw niet ens op te geven :)

* The Eagle nog eens ooit vakantiewerk gedaan als 14 jarige, moest ook verantwoord worden. De brief was ongeveer zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                                     FACTUUR
Adres ontvanger

Adres verzender

Datum

Geachte xxx

Bij deze factureer ik, <persoon>, u een bedrag van 100 euro (zegge honderd euro) 
inclusief BTW voor de voor u uitgevoerde werkzaamheden op datum xx-xx-xxxx.

Ik verzoek u deze factuur binnen 14 dagen na dagtekening te betalen.

Met vriendelijke groet,

<persoon>

Meer hoeft het echt niet te zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Whyte schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:20:
[...]

Zo ben ik ook begonnen :) . Al zal je die BCD snel genoeg uit het raam willen gooien ;) .

Wat voor software ga je er bij gebruiken?
ik gebruik nu virtual dj , maar als ik de verhalen op djtechtools (nuttige, leuke site trouwens) moet geloven is het beter om Traktor te gebruiken, dus ik denk dat ik het met Traktor ga proberen. Wat raden jullie aan?
Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.