Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb niets met Traktor. Voor sommige vast een geweldig programma maar alleen de layout al zal ik niet aan wennen.
Probeer ook eens Serato Scratch en djDecks (met een skin van hun forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan om de programma's uit te proberen, bij een vriend of even een demootje downloaden. Zelf heb ik ervaring met zowel Traktor Scratch Duo, Traktor Pro & Serato Itch. Zowel NI als Serato bieden prima programma's aan, waarbij trakor meer opties bevat dan Serato, waar Serato overzichtelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
The Eagle schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:
[...]

Gewoon een net briefje maken met daarin de kosten en het totaalbedrag inclusief btw stellen. Hoef je de specifieke btw niet ens op te geven :)

* The Eagle nog eens ooit vakantiewerk gedaan als 14 jarige, moest ook verantwoord worden. De brief was ongeveer zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                                     FACTUUR
Adres ontvanger

Adres verzender

Datum

Geachte xxx

Bij deze factureer ik, <persoon>, u een bedrag van 100 euro (zegge honderd euro) 
inclusief BTW voor de voor u uitgevoerde werkzaamheden op datum xx-xx-xxxx.

Ik verzoek u deze factuur binnen 14 dagen na dagtekening te betalen.

Met vriendelijke groet,

<persoon>

Meer hoeft het echt niet te zijn :)
tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Je mag alleen maar BTW verrekenen als je een BTW nummer hebt. En een BTW nummer krijg je vandaag de dag alleen maar als je een KVK nummer hebt.

Dus particulieren kunnen (en mogen) geen btw verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een kvk/btw inschrijving kost 40 euro per jaar.
Daarnaast brengt het ook wat extra werk met zich mee: je moet ieder kwartaal BTW aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
MuisM4t schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:19:
[...]

ik gebruik nu virtual dj , maar als ik de verhalen op djtechtools (nuttige, leuke site trouwens) moet geloven is het beter om Traktor te gebruiken, dus ik denk dat ik het met Traktor ga proberen. Wat raden jullie aan?
Haha ik ben toen ook met VirtualDJ begonnen :). Prima om de basics mee te leren van het mixen. Zodra je verder wilt met loops, fx e.d. dan raad ik je aan over te stappen naar Traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
VDJ was inderdaad hier ook de eerste stap. Je kent het wel, op de laptop zonder controller en HP wat prutsen. K heb dan zeer snel de overstap naar traktor gemaakt en god wat een verademing :P. Het zit allemaal gewoon een stuk beter in elkaar. OK, je hebt de samples niet, maar boeie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
mind_ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:56:
Is de sennheiser hd 215 wat?
http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

Sennheiser heeft meestal toch een goede geluidskwaliteit?
Paul Kalkbrenner gebruikte die, althans in de film Berlin Calling. ;) Maar goed, voor de rest lijkt het mij een prima ding. Ik had wel gelezen dat de schelpen nogal groot waren en hij voor sommigen nogal zwaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik wil misschien deze gaan kopen om als overstap te doen via VDJ
weet iemand of dit goed spul is en heeft iemand hem gebruikt/gebruikt hem?
linkje: https://dixons.nl/artikel/7114781c957/ION_Discover_DJ
en hebben jullie voor traktor betaald en VDJ?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:38:
ik wil misschien deze gaan kopen om als overstap te doen via VDJ
weet iemand of dit goed spul is en heeft iemand hem gebruikt/gebruikt hem?
linkje: https://dixons.nl/artikel/7114781c957/ION_Discover_DJ
en hebben jullie voor traktor betaald en VDJ?
Heb je nu al hardware staan? Of wordt dit je eerste stukje hardware?

Persoonlijk zou ik het geld lekker in je zak houden en verder sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MuisM4t schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:33:
Daarnaast brengt het ook wat extra werk met zich mee: je moet ieder kwartaal BTW aangifte doen.
Ligt er aan hoeveel je omzet, ik moet het altijd per maand doen. Daarnaast ligt het er maar net aan of de belastingdienst je wel als ondernemer voor de BTW ziet. Kan ook maar zo zijn dat men je wel als ondernemer ziet voor de IB maar niet voor de BTW en bestaat er ook nog zoiets als een artiesten regeling (waarbij het er op neer komt dat je geen ondernemer bent voor de BTW, wel voor de IB en dus aan het eind van het jaar af mag tikken onder het kopje 'inkomsten uit overige werkzaamheden'.)

In de basis komt het er dus op neer dat je GEEN btw rekent op je bonnen zolang je niet ingeschreven bent bij de kvk en bij de belastingdienst bekend bent als ondernemer.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:21:
[...]

Heb je nu al hardware staan? Of wordt dit je eerste stukje hardware?

Persoonlijk zou ik het geld lekker in je zak houden en verder sparen.
dit zou dan mijn eerste stukje hardware zijn, maar wat zou jij dan adviseren om te kopen? nieuw of 2de hands maakt niet uit.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik zou dan eerder naar een hercules MP3 console gaan ofzo. Rond de 80 euro en je komt er al een heel eind mee. Iets hoger zit dan de Reloop DJ2 en de Hercules Steel (200-300 euro klasse) en boven de 300 de Vestax VCI-100.

Wat ook altijd eens helpt: DJ secties van muziekwinkels checken. Musicstore.de en thomann.de hebben een uitgebreide collectie waarin je eens kan neuzen om een gedacht te krijgen.

En uiteraard Traktor legaal gekocht :P. Zat een gratis upgrade van LE naar DUO bij de Audio2DJ geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:40:
[...]

dit zou dan mijn eerste stukje hardware zijn, maar wat zou jij dan adviseren om te kopen? nieuw of 2de hands maakt niet uit.
Ik zou kijken naar de nieuwe Numark MixTrack die net op de markt is. Komt binnenkort in Nederland uit maar heeft in de US een adviesprijs van 149$. Dan krijg je echt veel controller voor je geld.

Zit alleen geen geluidskaart bij, dus dan zou je je interne moeten gebruiken of een Audio2dj aan moeten schaffen o.i.d, maar die heb je toch nodig wil je verder gaan in het dj-gebeuren :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2010/06/numark-mixtrack-546x341.jpg
Ziet er naar mijn mening ook een stuk beter uit dan die goedkope Hercules en Behringer speeltjes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:25:
[...]

Ik zou kijken naar de nieuwe Numark MixTrack die net op de markt is. Komt binnenkort in Nederland uit maar heeft in de US een adviesprijs van 149$. Dan krijg je echt veel controller voor je geld.

Zit alleen geen geluidskaart bij, dus dan zou je je interne moeten gebruiken of een Audio2dj aan moeten schaffen o.i.d, maar die heb je toch nodig wil je verder gaan in het dj-gebeuren :) .

[afbeelding]
Ziet er naar mijn mening ook een stuk beter uit dan die goedkope Hercules en Behringer speeltjes :) .
en hoeveel ga je dan betalen voor die geluidskaart, overigens heb ik een laptop waar het op moet gebeuren en daar kun je de geluidskaart niet van gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Whyte schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:25:
[...]

[afbeelding]
en hoeveel ga je dan betalen voor die geluidskaart, overigens heb ik een laptop waar het op moet gebeuren en daar kun je de geluidskaart niet van vervangen, maar ik kan wel met mijn hoofdtelefoon op de vaste computer :+ .dusja

sorry voor de 2x edit was ff te vlug met klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
MuisM4t schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:33:
Nee hoor. Ik heb een eenmanszaak naast mijn fulltime baan.

totale omzet van mijn eenmanszaak is op jaarbasis maar een (circa) 5000 euro ofzo. Hierdoor val ik onder de kleine ondernemersregeling.
Ik doe 1x per jaar aangifte (inkomsten) en mijn BTW hoef ik ook maar 1x per jaar te doen. Echter, omdat ik onder een bepaalde omzetgrens zit hoef ik geen BTW af te dragen en mag ik die in mijn eigen zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Tijn96 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:39:
[...]

en hoeveel ga je dan betalen voor die geluidskaart, overigens heb ik een laptop waar het op moet gebeuren en daar kun je de geluidskaart niet van gebruiken
Ligt er aan hoeveel je daar aan uit wilt geven. Je kan een prima Audio2DJ halen van NI voor zo'n 89,- als je goed zoekt. Zelf heb ik een Audio4DJ. Externe geluidskaart is sowieso fijn aangezien je deze dan gescheiden van je midicontroller kunt updaten als je meer wilt of er niet tevreden over bent. Daarnaast is het handig mocht een van de 2 kapot gaan, want als de geluidkaart ook in je midi-controller zit gebouwd, en één van de 2 gaat kapot, kun je ze allebei niet meer gebruiken :). Vandaar dat ik die systemen liever gescheiden zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
De externe kaarten (zoals de Audio2DJ) zijn qua kwaliteit ook wel beter dan vele ingebouwde geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik ben ook maar eens begonnen met Traktor Pro. Ik heb het programma al een tijd, met een Audio 8 DJ interface, maar die gebruik ik vooralsnog alleen voor draaien met Ableton Live. Ben wel benieuwd hoe me dat gaat bevallen ivm. Ableton Live.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

DJ Set is alweer afgelopen. :'(

[ Voor 85% gewijzigd door Ome_Les op 18-07-2010 02:48 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

eigenlijk heb ik het niet zo op 'digitaal djjen' met zo'n console ding. beetje wannabe. maar die live sets van richie hawtin en deadmau5 zijn altijd wel dope.

toevallig zelf even wezen klooien met midi controller, mn m-audio axiom 49 assigned in traktor pro :') werkt nog redelijk ook. kan alleen niet voorluisteren :P maar dat boeit niet zo als je die waveforms zo kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wacht maar tot je een wat meer serieuse controller hebt, dan krijg je het ook te pakken.

Het is waar dat het niet zoals O+ vinyl voelt, maar, je krijgt er weer een hoop andere leuke dingen voor terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Nja sowieso wil ik mn cdj's houden maar heb wel zitten twijfelen om voor de fun een xone 4d te kopen en in te wisselen voor mn huidige mixer. Eigenlijk twijfel ik daar nog steeds over. Aangezien ik eigenlijk alleen maar met cd's draai en dat een stuk fijner vind. Maar zo'n xone maakt het wel overbodig elke keer tracks op cd's te zetten :P

Vooral nu handig nu ik al een paar dagen geen lege cd's meer heb maar wel veel nieuwe tracks :')

Maar ik ben te verslaafd aan de effecten op mijn mixer. Wel leuk dat dat via traktor ook kan, maar dan kan ik geen effecten meer op de filter na, over mn cdjs gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik draai zelf ook niet met zo'n console. Ik scratch of backspin ook nooit, dus ik laat alles gewoon automatisch syncen. In Ableton Live moet je daarvoor wel eerst je tracks warpen en Traktor gaat dat allemaal wat makkelijker (soms de beat grid beetje tweaken).

Maar als je eenmaal eens zo hebt gedraaid en je mixt heel soepel zo 3 tracks door elkaar, dan ga je niet snel meer terug naar je CD decks kan ik je wel vertellen. ;)

Vooralsnog gaat het heel lekker hier. Wel even een werkje om die VCM 600 te mappen (vooral MIDI out is veel werk, dan werkt de learn functionaliteit niet). Maar die VCM 600 is toch wel erg veelzijdig, genoeg knoppen om er goed mee uit de voeten te kunnen.

Denk wel dat ik er nog een Kontrol X1 bij ga doen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Michali schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:46:
Maar als je eenmaal eens zo hebt gedraaid en je mixt heel soepel zo 3 tracks door elkaar, dan ga je niet snel meer terug naar je CD decks kan ik je wel vertellen. ;)
Gister staan draaien met 2 vrienden, en op een gegeven moment had een van de heren 4 platen spelen met cd spelers ;)

Was een leuke setup trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2707/img00333201007180216.jpg
U ziet CDJ400 - DJM400 - CDJ400 - CDJ400 - CDJ2000 - Xone:92 - CDJ2000

Hadden eerst alles op mn Xone aangesloten, maar hebben het daarna omgezet zodat we makkelijker met 2en konden mixen; de 400's set op 1 kanaal van mn mixer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:18
Goed, ik wil dus een extra genre toevoegen maar ik heb wat moeite om daar in te stappen. Ik draai nu early hardcore, hardstyle, house classics/old school en soms wat mainstream hardcore. Ik wil eigenlijk ook wel iets meer in de house kant dekken.

Echter, voor iemand die zich in die stijlen nooit verdiept is het erg moeilijk. Minimal, progressive, house, techno, electro, dirty house. Ik heb best moeite om de verschillen tussen sommigen van die genres te horen. En ik kom best wel eens op feestjes met dergelijke stijlen.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de wezelijke verschillen van eerder genoemde genres? Ik hoor het verschil echt niet.... Heb het ook eens even zitten googlen maar echt veel zinnige uitleg vind je niet.

Iets wat ik persoonlijk wel heel lekker vind is Dirty house. Die urban invloeden vind ik geweldig, en de muziek is toch een stuk actiever dan sommige dingen die ik wel eens hoor. Ik wil gezellig feesten op muziek, en een genre waar ik meer in een soort trance zou moeten zijn vind ik dus niks.

Dan zon stijl toevoegen is volgens mij ook erg lastig. Je kent de labels niet, de artiesten niet, hoe pak je zoiets goed aan?

Damn, dit komt wel erg noobie over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:51
Michali schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:46:
Ik draai zelf ook niet met zo'n console. Ik scratch of backspin ook nooit, dus ik laat alles gewoon automatisch syncen. In Ableton Live moet je daarvoor wel eerst je tracks warpen en Traktor gaat dat allemaal wat makkelijker (soms de beat grid beetje tweaken).

Vooralsnog gaat het heel lekker hier. Wel even een werkje om die VCM 600 te mappen (vooral MIDI out is veel werk, dan werkt de learn functionaliteit niet). Maar die VCM 600 is toch wel erg veelzijdig, genoeg knoppen om er goed mee uit de voeten te kunnen.

Denk wel dat ik er nog een Kontrol X1 bij ga doen.
Die X1 is echt een geweldig ding! Ik heb hem nu een maandje en ben echt zwaar tevreden. Ik gebruik hem wel icm timecode trouwens.
Ik had al eens lopen kloten met een padkontrol en van die berhringer rommel en dan is dit echt een mooi product. Ben nu ook ineens effect en loop verslaafd geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:33

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:27:
Echter, voor iemand die zich in die stijlen nooit verdiept is het erg moeilijk. Minimal, progressive, house, techno, electro, dirty house. Ik heb best moeite om de verschillen tussen sommigen van die genres te horen.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de wezelijke verschillen van eerder genoemde genres? Ik hoor het verschil echt niet.... Heb het ook eens even zitten googlen maar echt veel zinnige uitleg vind je niet.
Grof gezegd kan je al die stromingen wel onderverdelen in twee hoofdmoten; techno en house. Maar daartussenin zit zo gigantisch veel overlap dat het soms lastig in te schatten is in wat voor genre een plaat zou moeten passen.

Maar als het op genres aankomt vind ik dit altijd een meesterlijke website:
http://techno.org/electronic-music-guide/ :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Mja, maar als je dan mixes zoekt op bepaalde genres is het vaak toch wat anders. Met name de hardere stylen zijn dan ineens erg soft.

Heb mijn set ook al lang niet meer aangeraakt. Zou nog wel eens een X1 willen, maar betwijfel of ik er dan niet weer snel op uitgekeken ben. Best zonde eigenlijk, want heeft flink wat gekost.

[ Voor 42% gewijzigd door VincentG op 18-07-2010 21:59 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
@Kaap

House, progressive, techno, minimal, we kunnen het hier allemaal voor je gaan benoemen, maar dat helpt maar weinig. Je kan het beste gewoon een keer een dagje uittrekken en lekker eens gaan luisteren op sites als Beatport of Junodownload. Gewoon de charts eens doorspitten van artiesten die je leuk vindt. Dan is het gewoon vooral een kwestie van doorklikken op de labels en de artiesten (en alles in je favorite's zetten, zodat je het later weer kan oppakken). Het werkt gewoon het lekkerst als je zelf opzoek gaat naar dingen die je leuk vindt klinken.

Ik bedoel ik kan hier een pagina neerplempen over techno en waarom ik iets wél of géén techno vind, maar dat is allemaal op mijn beleving gestoeld. Uiteindelijk is alles aan het begin ontoegankeling, maar met de tijd leer je ermee lezen en schrijven. Ik kende 5 jaar terug alleen de namen van de DJ's die ik op feesten zag, maar hell no dat ik enig idee had van wie welke plaat was. Ik kon niks vinden, maar op een gegeven moment wordt je vanzelf beter en ik vind dat een proces dat je jezelf ook moet gunnen als DJ. Anders eindig je al snel met de Beatporttop-100-platen-die-toch-iedereen-al-heeft en dan is de lol er ook snel weer vanaf.
Ik heb inmiddels een vrij solide collectie en ook echt _mijn_ collectie.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken: begin bij wat je wel kent en zoek vanuit daar verder. (en dat is natuurlijk kneiter frustrerend als je al wel je weg weet in hardcore of hardstyle, maar geef het wat tijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:50:
Anders eindig je al snel met de Beatporttop-100-platen-die-toch-iedereen-al-heeft en dan is de lol er ook snel weer vanaf.
Vroeger ging je gewoon vinyl halen en wist je niet precies wat de rest draaide :P Tegenwoordig, als iemand een gave plaat vindt, dan gaat'ie meteen het hele internet over en heeft iedereen hem! Wat dat betreft is het moeilijker om juweeltjes te vinden denk ik, tenzij je in de andere genres zoekt natuurlijk.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:50:
@Kaap

House, progressive, techno, minimal, we kunnen het hier allemaal voor je gaan benoemen, maar dat helpt maar weinig. Je kan het beste gewoon een keer een dagje uittrekken en lekker eens gaan luisteren op sites als Beatport of Junodownload. Gewoon de charts eens doorspitten van artiesten die je leuk vindt. Dan is het gewoon vooral een kwestie van doorklikken op de labels en de artiesten (en alles in je favorite's zetten, zodat je het later weer kan oppakken). Het werkt gewoon het lekkerst als je zelf opzoek gaat naar dingen die je leuk vindt klinken.

Ik bedoel ik kan hier een pagina neerplempen over techno en waarom ik iets wél of géén techno vind, maar dat is allemaal op mijn beleving gestoeld. Uiteindelijk is alles aan het begin ontoegankeling, maar met de tijd leer je ermee lezen en schrijven. Ik kende 5 jaar terug alleen de namen van de DJ's die ik op feesten zag, maar hell no dat ik enig idee had van wie welke plaat was. Ik kon niks vinden, maar op een gegeven moment wordt je vanzelf beter en ik vind dat een proces dat je jezelf ook moet gunnen als DJ. Anders eindig je al snel met de Beatporttop-100-platen-die-toch-iedereen-al-heeft en dan is de lol er ook snel weer vanaf.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken: begin bij wat je wel kent en zoek vanuit daar verder. (en dat is natuurlijk kneiter frustrerend als je al wel je weg weet in hardcore of hardstyle, maar geef het wat tijd.)
I know...

Ik heb gisteren al aardig wat tijd op Beatport doorgebracht. Focus ligt daarbij op house. Grappig is dat binnen dat genre op Beatport al zoveel verschil zit. Sommige nummers klinken echt als een top 40 euro-dance achtig nummer en andere weer heel erg urban.

Voor alsnog gaat mijn voorkeur een beetje uit naar zoals Vato Gonzalez die mixtapes maakt. Vocals en die, voor vele irritante, piepjes _O- Ik hou wel van die urban invloeden eigenlijk en voor mijn gevoel is het denk ik wel iets waar ik aardig wat creativiteit in kwijt moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren maar eens een vocal house mixje opgenomen en had een paar weken terug een tech house mix opgenomen. Als iemand het wil horen dan zie ik t wel via DM verschijnen, dan heb ik 2 linkjes op soundcloud voor je.

Dat van Beatport klopt wel, heb meerdere vrienden die voor de hobby wat dj-en en de meesten draaien wat er in de beatport top 100 staat. Zelf luister ik veel sets van dj's die ik leuk vind en als ik iets vets vind probeer ik adhv. tracklistings uit te zoeken welke plaat t is. Ik draai een plaat alleen als ik hem zelf helemaal vet vind. Daarbij gezegd dat ik dan ook voornamelijk thuis voor mezelf draai en niet voor een groot publiek ;)

edit: die Dirty House van Vato Gonzales zitten idd wel leuke dingetjes bij, en gratis ook (helaas geen 320kbit) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 19-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-_D_- schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:59:
[...]

Vroeger ging je gewoon vinyl halen en wist je niet precies wat de rest draaide :P Tegenwoordig, als iemand een gave plaat vindt, dan gaat'ie meteen het hele internet over en heeft iedereen hem! Wat dat betreft is het moeilijker om juweeltjes te vinden denk ik, tenzij je in de andere genres zoekt natuurlijk.
Mwoah, vroeger had je ook hitjes natuurlijk, tot op het punt dat sommige mensen de labels van hun platen gingen afplakken tegen de gluurders in de booth, maar ik snap je punt. Ik vind het ook niet echt een probleem als iedereen dezelfde track heeft omdat 'ie leuk is. Dikke plaat = dikke plaat. Maar wat het wel is, is dat zulke blogs en top-10's je beperken, want eigenlijk vertellen ze wat jij leuk moet vinden.

Ik koop trouwens steeds vaker weer gewoon platen van dingen die niet digitaal te krijgen zijn, toch een stukje exclusiviteit in de collectie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sjoewe schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:42:
[...]

Mwoah, vroeger had je ook hitjes natuurlijk, tot op het punt dat sommige mensen de labels van hun platen gingen afplakken tegen de gluurders in de booth, maar ik snap je punt. Ik vind het ook niet echt een probleem als iedereen dezelfde track heeft omdat 'ie leuk is. Dikke plaat = dikke plaat. Maar wat het wel is, is dat zulke blogs en top-10's je beperken, want eigenlijk vertellen ze wat jij leuk moet vinden.

Ik koop trouwens steeds vaker weer gewoon platen van dingen die niet digitaal te krijgen zijn, toch een stukje exclusiviteit in de collectie brengen.
ja het is idd jammer dat als er 1 goede plaat is gelijk iedereen hem heeft, zelf koop en download ik veel van vrij onbekende artiesten en probeer daar iets moois van te maken.

ik heb een mooi gratis programma gevonden van pioneer, ok je kunt maar 1 plaat tegelijk gebruiken maar om 1 liedje te remixen vind ik het een superfijn programma ik hoef niet te klooien met dingen, sommige of de meeste zullen het misschien afkraken maar ik hier beter mee uit de voeten dan met traktor ofzo.

maar de meeste zetten hun mix ook op het internet waardoor je het min of meer uitlokt.
en dat top 10 gebeuren is idd jou laten weten wat mooi is/gevonden moet worden das wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Sjoewe schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:42:
Tracks die alleen op vinyl te koop zijn probeer ik ook nog wel te scoren. Echte klassiekers die bij een shop nog steeds geseald worden verkocht, een repress van een 90s house hit of gewoon gave tracks die ik fysiek wil hebben. Leuk om echt een originele fysieke release te hebben, en zo'n grote hoes is ook gaaf. Maar 12" singles zijn toch nog wel 8 euro wat ik op zich wel duur vind. Maar dat heeft met de huidige vraag en aanbod te maken...

Dit terwijl eigenlijk ik niet eens een goede platenspeler heb en ik dus weinig aan heb. Wel handig aan de andere kant, voordat je weer een veel te dure mint plaat op Discogs moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik koop vooral veel tweedehands eigenlijk, via marktplaats, of mijn vaste shop in Berlijn. (waar ik toch gemiddeld zo'n drie keer per jaar ben).
Heerlijk, ontbijtje scoren, 's ochtends rond een uurtje op elf erheen, lekker platen graaien, dikke stack maken en prikken maar. Dat kan ik echt eindeloos volhouden.
De laatste keer was ik met een goede vriendin in Berlijn. Zij ging een beetje shoppen, ik plaatjes prikken. Op een gegeven moment komt ze binnenlopen:

Zij: Hee, ga je mee terug naar het hotel?
Ik: Nu al?!
Zij: Ehm, je bent hier al 6 uur bezig!
Ik: :o

Lol, ik was tijd helemaal vergeten en ik was pas op de helft van m'n stack met prikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

exclusief is tegenwoordig bijna altijd een bekende dj zijn en je eigen edits/bootlegs maken die je vervolgens niet released maar lekker (gierig :P) voor jezelf houdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:07:
Ik koop vooral veel tweedehands eigenlijk, via marktplaats, of mijn vaste shop in Berlijn. (waar ik toch gemiddeld zo'n drie keer per jaar ben).
Heerlijk, ontbijtje scoren, 's ochtends rond een uurtje op elf erheen, lekker platen graaien, dikke stack maken en prikken maar. Dat kan ik echt eindeloos volhouden.
De laatste keer was ik met een goede vriendin in Berlijn. Zij ging een beetje shoppen, ik plaatjes prikken. Op een gegeven moment komt ze binnenlopen:

Zij: Hee, ga je mee terug naar het hotel?
Ik: Nu al?!
Zij: Ehm, je bent hier al 6 uur bezig!
Ik: :o

Lol, ik was tijd helemaal vergeten en ik was pas op de helft van m'n stack met prikken :+
Ik mis dat wel heel erg...

Vroegah, back in the nineties!, kwamen vrijwel alle DJ's hier uit de buurt elke zaterdag samen in 1 zaak hier in de buurt. Dat was gewoon een musicstore die ook vinyl kocht. Wij luisterden met zijn allen plaatjes, kletsten wat af. De eigenaar vond dat geweldig en sloot uiteindelijk ook een DJ set aan op het systeem van de winkel. Tijdens vele bakken koffie draaiden we dan gewoon in de winkel. En ergens in de middag ging iedereen weer naar huis.

Heerlijk was dat...

Effe update over mijn berichtjes van eerder deze week. Ik heb de Vato Gonzalez bootleg cd's gedownload en verder nog een hele reeks nummers die ik toepasselijk vond klinken van beatport afgeplukt. Heb nu lekker wat ruimte om te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:06:
Vroegah, back in the nineties!, kwamen vrijwel alle DJ's hier uit de buurt elke zaterdag samen in 1 zaak hier in de buurt. Dat was gewoon een musicstore die ook vinyl kocht. Wij luisterden met zijn allen plaatjes, kletsten wat af. De eigenaar vond dat geweldig en sloot uiteindelijk ook een DJ set aan op het systeem van de winkel. Tijdens vele bakken koffie draaiden we dan gewoon in de winkel. En ergens in de middag ging iedereen weer naar huis.

Heerlijk was dat...
Ergens rond 98/99 naar de vinylstore gaan op zaterdagochtend, een paar uurtjes rondhangen, chillen, koffie drinken en plaatjes luisteren O+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
zij die gevoelig zijn voor GAS, niet kijken.

Still: http://www.aboutdj.nl/nie...d-traktor-controller.html
Dat ziet er weer nice uit. de controller is nice, maar k hoop vooral dat de nieuwe traktor versie snel komt. Hopelijk heeft ook DUO toegang tot de samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
-_D_- schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:17:
[...]

Ergens rond 98/99 naar de vinylstore gaan op zaterdagochtend, een paar uurtjes rondhangen, chillen, koffie drinken en plaatjes luisteren O+
Zucht... wat een tijden he...

Ik zat destijds (periode 2000/2004) in Eindhoven op het grafisch lyceum... Meerdere keren per week gingen we na school naar Rare Records toe... Geweldige platenboer mijns inzien. Goeie sfeer en goeie muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jormungandr schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:36:
zij die gevoelig zijn voor GAS, niet kijken.

Still: http://www.aboutdj.nl/nie...d-traktor-controller.html
Dat ziet er weer nice uit. de controller is nice, maar k hoop vooral dat de nieuwe traktor versie snel komt. Hopelijk heeft ook DUO toegang tot de samples.
Ik wou dat ik meer kon/mocht vertellen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 19:12
Meld zich ook.

Heb deze week een setje cdj's gekocht (800mk2). Heb een paar jaar terug ook al een setje Technics draaitafels gehad maar moest ik helaas verkopen (auto ging kapot :( )
Ik heb alleen nog monitors/speakers nodig.

Heb hier in mijn studio-tje krk5 staan, daar komt op zich wel een leuk geluid uit.
Zou hier nog wel een setje van willen kopen alleen dingen zijn best lomp en heb dan een standaard nodig om een beetje op oorhoogte te komen(?)
Andere optie is een setje goede computer boxen, zoals Z-2300 van Logitech of is dit niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind dat die Logitech setjes overstemd worden door de sub die erbij zit. Er gaat gewoon niets boven de zuiverheid van een set goede monitoren zoals KRK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik wil Serato uitproberen maar heb niks van hun hardware. Is het daarom dat ik alleen maar de onderstaande (extreem kale) layout krijg?
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/nqwton.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Saturnus schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:13:
Ik wil Serato uitproberen maar heb niks van hun hardware. Is het daarom dat ik alleen maar de onderstaande (extreem kale) layout krijg?
[afbeelding]
Zover ik weet werkt Serato Scratch Live alleen met Timecode cd's en/of native ondersteunde spelers (zoals cdj-400). En met een Serato box (geluidskaart). Als je geen van deze hebt lijkt het me niet te gaan werken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De layout die je normaal hebt krijg je niet te zien zonder compatible hardware? :/
In opties kon ik dus niks vinden wat dat betreft en volgens mij had ik de goeie versie gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De Serato Box fungeert als een dongle. Zonder de hardware aangesloten te hebben is dit de enige layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer. Had het graag even willen bekijken.
Dan sowieso maar djDecks kopen over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik weet niet van waar je bent (ik Utrecht), maar ik heb hier thuis Serato Scratch en Traktor Scratch liggen, dus voel je vrij om het hier een keer te proberen. En anders kan ik ook wel wat vragen beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Kaap schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:19:
Ik vind dat die Logitech setjes overstemd worden door de sub die erbij zit. Er gaat gewoon niets boven de zuiverheid van een set goede monitoren zoals KRK's.
hmmm ok thanks toch voor een setje monitoren kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sjoewe schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:22:
Ik weet niet van waar je bent (ik Utrecht), maar ik heb hier thuis Serato Scratch en Traktor Scratch liggen, dus voel je vrij om het hier een keer te proberen. En anders kan ik ook wel wat vragen beantwoorden. :)
Nice, thanks. Vanaf Groningen wel een beetje ver.

djDecks heeft een skin dat behoorlijk op Serato Scratch Live lijkt. Nu is er intussen veel verandert en vroeg ik mij af wat voor leuke extra's de nieuwe SSL had. Gezien dat djDecks skin niet echt meer aan mijn wensen voldoet ben ik die aan het modden, vandaar des te meer de interesse haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kaap schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:19:
Er gaat gewoon niets boven de zuiverheid van een set goede monitoren zoals KRK's.
Zuiverheid en KRKs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ieder zijn mening. Maar hoe dan ook is het nog altijd beter dan een Logitech setje voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 19:30
Welke gebruik jij dan patser?

Geinig trouwens, zat net ff op je blog te checken en zag de foto op je beachcruiser bij de spotters hil piramide bij Vijfhuizen. Ik woon daar vlakbij in Hoofddorp en Vijfhuizen. :) Ik fiets daar elke dag langs, en ik jog daar meestal ook drie keer in de week, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macros4 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Geinig trouwens, zat net ff op je blog te checken en zag de foto op je beachcruiser bij de spotters hil piramide bij Vijfhuizen. Ik woon daar vlakbij in Hoofddorp en Vijfhuizen. :) Ik fiets daar elke dag langs, en ik jog daar meestal ook drie keer in de week, haha
Ik zelf heb de KrK's gewoon we gedaan (vxt8) en ben voor de JBL's gegaan eens die hebt wil je echt geen krk's meer.
ff mijn booth:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.be/output/1280085194.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Pfff al hele avond bezig op Dance-Tunes om die house/electro collectie aan te maken. Maar ik heb nu aardig wat spul en zowiezo genoeg om een leuke set vol te draaien.

Maar ja, als ik het nou nog zou kunnen opnemen :S Sinds Windows 7 wordt het geluid opgenomen alsof het door een microfoon binnenkomt terwijl de line-in toch duidelijk geselecteerd is. Baal ik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb het ook niet zo op de KRK-sound. Ik verkies toch mijn Yamaha HS-50m's. Als het geldschip ooit binnenkomt, upgrade ik ze naar de HS-80m's Die zijn helemaal super O+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kaap schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:16:
[...]

Ieder zijn mening. Maar hoe dan ook is het nog altijd beter dan een Logitech setje voor de PC.
Eens.
Macros4 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Nu alleen nog een AKG K242HD voor de tussentijdse monitoring. Maar er gaan hoogstwaarschijnlijk Mackie MR5s komen als ik wat meer ruimte heb.
Als we bezig zijn met het Restricted Sessions bij een maat van me, staan er Mackie HR-624s braaf te werken, ventje.
LoLz. Ik fiets er ook nog wel eens inderdaad. Niet zo vaak als eerst, maar ik kom er nog wel. Klein wereldje. :D
Sjoewe schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:23:
Ik heb het ook niet zo op de KRK-sound. Ik verkies toch mijn Yamaha HS-50m's. Als het geldschip ooit binnenkomt, upgrade ik ze naar de HS-80m's Die zijn helemaal super O+ :9
Kijk! :Y

Maar goed.... Om nog even te patsen:

De gig in Tresor was geweldig!!!

De trip er naartoe was helemaal top.
Ik had ook mijn mixertje meegenomen, zodat we in de auto konden draaien op de achterbank. :D
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs199.snc4/38286_1565543178550_1234520869_31606666_6026264_n.jpg

Eenmaal aangekomen hadden we eerst wat problemen met onze hotelboeking, mede dankzijn DJ Shiftee, Ed Paris and Eric, Ali Zett en Simon Ashcroft(Organisator van Native Instruments) werd dat ook weer recht gezet.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs077.snc4/35220_1565647541159_1234520869_31606822_151354_n.jpg

Eenmaal aangekomen in Tresor waren Ed Paris & Eric op de Globus bezig, terwijl deze op de +4 geplanned waren. Na wat gepraat, bleek dit correct te zijn, maar wij hielden iig wel onze spot.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs184.snc4/37537_1566290317228_1234520869_31608921_8175711_n.jpg

Gelukkig bleek Restricted Sessions een groot succes, progressive was volledig geaccepteerd in Tresor!
Niet alleen het publiek vond het geweldig, ook het personeel was heel erg tevreden over ons!
Ze vriegen zelfs al of we binnekort weer terug konden komen. (Zonder datum)
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs200.snc4/38321_1566307557659_1234520869_31609113_3300825_n.jpg

Natuurlijk zullen we dan weer ingaan op de uitnodiging. :D

[ Voor 60% gewijzigd door Ome_Les op 26-07-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:08:
[...]

Ik zelf heb de KrK's gewoon we gedaan (vxt8) en ben voor de JBL's gegaan eens die hebt wil je echt geen krk's meer.
Ok voor produceren kan ik het mij voorstellen maar voor alleen (thuis) te draaien heb je toch niet super spul te hebben? Je draait toch alleen de muziek, je maakt toch geen muziek.
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Marc3l schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Ok voor produceren kan ik het mij voorstellen maar voor alleen (thuis) te draaien heb je toch niet super spul te hebben? Je draait toch alleen de muziek, je maakt toch geen muziek.
Of zie ik dit verkeerd?
Tjah, om even smerig te crossposten uit --MeAngry-- in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon...", ik heb altijd gedraaid met Logitech Z-10 speakers, en daarna Creative T-20's, maar dan zijn een setje KRK RP's wel een gigantische vooruitgang. Iedereen ook z'n eigen doel en budget natuurlijk.

Een subwooferset is voor m'n gevoel sowieso niet echt aan te raden, ik vind het persoonlijk wel fijn dat al het geluid uit dezelfde richting komt.

Eerst zou ik voor de RP5 gaan, omdat ik toch maar een klein kamertje gebruik, maar nu kon ik voor 25euro/stuk meer RP6jes kopen, en dat scheelt toch wel veel qua "oemph".

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, voor mij wordt het eens tijd voor een nieuwe DJ-controller.

Die BCD3000 heeft inmiddels zo zijn kuurtjes, dus het wordt langzaam tijd om te gaan kijken naar een vervanger ;)

Ik heb de controller altijd in combinatie met een Numark djIO op een externe mixer gebruikt. Nu ben ik ook geen fan van een berg kastjes aan mijn machine, dus een all-in-one oplossing zou wel handig zijn.

De Hercules DJ Control Steel en Console RMX zien er (in verhouding met de Behringer) een behoorlijk stuk meer roadproof uit. Ik heb eerder een DJ Console MK2 gehad en met veel plezier gebruikt, dus de Hercules controllers spreken me wel aan. Ook omdat ze rack-mountable zijn.

Ik was wel even benieuwd naar de prestaties van de Hercules controller als je hem tegenover andere controllers zet, is het ding snel genoeg? En de interne geluidskaart, werkt dat nu een beetje fatsoenlijk? Ik heb namelijk slechte ervaringen met de interne geluidskaart van de BCD3000 (en daarom ook een djIO gekocht).

De Control Steel vind ik wel behoorlijk wat geld voor een controller. Maar hij is ook mooier dan de RMX (zwart, kleurt tenminste bij mijn mixer :Y)) en minder devices in 1 betekent ook dat er minder fout kan gaan.

Iemand allebei de controllers al eens in een real-world situatie getest?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als er 1 ding goed is aan Hercules controllers is het wel de software support. Ik bedoel, als je zelfs voor een 80 euro controller (MP3 e2) perfecte Traktor 1.2 TSI's meelevert, dan ben je goed bezig. Maar helaas zijn ze qua bouwkwaliteit en algemene feel erg matig.

Wat dat betreft vind ik dat er tussen een Hercules controller en het wat betere spul een behoorlijk gat ligt. Je hebt wel de Reloop Digital Jockey 2, maar daar ben ik zo op afgeknapt na een halfjaar een MP3 e2 te hebben gebruikt, dat ik daar nooit meer iets van koop.

En dan kom je meteen eigenlijk bij bijvoorbeeld een Vestax VCI-100 uit, maar die kosten meteen heel wat meer. Voor mij was het ook een brug te ver eigenlijk qua budget, maar achteraf gezien ben ik zo ongelooflijk blij met die controller. Zeker na hem gemodificeerd te hebben met de firmware en mapping van www.djtechtools.com. :)

Menig user hier kan daarover meepraten. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
--MeAngry-- schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:45:
Als er 1 ding goed is aan Hercules controllers is het wel de software support. Ik bedoel, als je zelfs voor een 80 euro controller (MP3 e2) perfecte Traktor 1.2 TSI's meelevert, dan ben je goed bezig. Maar helaas zijn ze qua bouwkwaliteit en algemene feel erg matig.

Wat dat betreft vind ik dat er tussen een Hercules controller en het wat betere spul een behoorlijk gat ligt. Je hebt wel de Reloop Digital Jockey 2, maar daar ben ik zo op afgeknapt na een halfjaar een MP3 e2 te hebben gebruikt, dat ik daar nooit meer iets van koop.

En dan kom je meteen eigenlijk bij bijvoorbeeld een Vestax VCI-100 uit, maar die kosten meteen heel wat meer. Voor mij was het ook een brug te ver eigenlijk qua budget, maar achteraf gezien ben ik zo ongelooflijk blij met die controller. Zeker na hem gemodificeerd te hebben met de firmware en mapping van www.djtechtools.com. :)

Menig user hier kan daarover meepraten. ;)
Wat hij zegt.

Ik ben overgestapt van BCD-3000 naar VCI-100se en damn, daar heb ik nog geen halve seconde spijt van gehad.

Daarnaast zijn interne geluidskaarten vaak niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik heb een vraag en ik weet niet precies waar ik hem moet stellen, maar om er een eigen topic voor aan te maken leek me iets te extreem.
Ik ben thuis op zoek naar een mengpaneeltje dat 5+ line ingangen aan kan. In eerste instantie niet om te DJ-en, maar omdat ik een compleet archaische versterker heb die maar 1 line ingang heeft en nu met htpc's, wii's, cd-spelers, computers en tv's zit. Ik heb nu een el cheapo 5 kanaals mixertje, maar die begint het te begeven, dus heb ik vervanging nodig.
En nu zoek ik een beetje naar mengpanelen, maar kom dan nog te veel uit op die studio-mixers, waar ik dus vrij weinig aan heb. Ik denk dat, omdat het allemaal stereo ingangen zijn, ik toch gewoon bij een dj mixer moet zijn. Kan iemand mij een beetje in de richting helpen van waar ik kan kijken voor een goedkope oplossing voor mijn probleem? Ik heb dus geen eisen qua crossfader of effecten of wat dan ook, gewoon schuifjes en knopjes en dan ben ik weer goed.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:23:
Pfff al hele avond bezig op Dance-Tunes om die house/electro collectie aan te maken. Maar ik heb nu aardig wat spul en zowiezo genoeg om een leuke set vol te draaien.

Maar ja, als ik het nou nog zou kunnen opnemen :S Sinds Windows 7 wordt het geluid opgenomen alsof het door een microfoon binnenkomt terwijl de line-in toch duidelijk geselecteerd is. Baal ik van...
Ik neem mijn mixes op met de gratis tool Audacity, werkt echt perfect! Lekker op de Rec-out van m'n mixer en kraakhelder geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@marrk
Naar mijn mening beter idee: Haal een nieuwe versterker.
En als je echt niets kan vinden is een eigen topic wel gerechtvaardigd.

@Kaap
Alle settings enzo geprobeert?
Hier moet ik de line in voor sommige dingen op 10% volume zetten om het normaal door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

marrk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:23:
Ik heb een vraag en ik weet niet precies waar ik hem moet stellen, maar om er een eigen topic voor aan te maken leek me iets te extreem.
Ik ben thuis op zoek naar een mengpaneeltje dat 5+ line ingangen aan kan. In eerste instantie niet om te DJ-en, maar omdat ik een compleet archaische versterker heb die maar 1 line ingang heeft en nu met htpc's, wii's, cd-spelers, computers en tv's zit. Ik heb nu een el cheapo 5 kanaals mixertje, maar die begint het te begeven, dus heb ik vervanging nodig.
En nu zoek ik een beetje naar mengpanelen, maar kom dan nog te veel uit op die studio-mixers, waar ik dus vrij weinig aan heb. Ik denk dat, omdat het allemaal stereo ingangen zijn, ik toch gewoon bij een dj mixer moet zijn. Kan iemand mij een beetje in de richting helpen van waar ik kan kijken voor een goedkope oplossing voor mijn probleem? Ik heb dus geen eisen qua crossfader of effecten of wat dan ook, gewoon schuifjes en knopjes en dan ben ik weer goed.
Goeie ouwe Rodec-bakken kan je denk ik wel goedkoop vinden, en hebben zo'n 6 ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Nou het zijn toch (tijdelijk) computer speakertjes geworden. Hoorde van de z-2300 van Logitech dat deze wel goed was dus ben naar de winkel gegaan. Kwam alleen met speakertjes van 44 euro thuis :P
Was wel een goede/eerlijke verkoper, die rade mij die z-2300 af omdat hij wel hard kan maar dat was het wel zo'n beetje. Setje wat ik nu heb schijnt kwa hoog en laag precies goed te liggen en had eigenlijk niet verwacht dat zo'n setje toch wel aardig klinkt voor dat geld.

Deze maand ook al een koptelefoon, 2x cdj800mk2, vestax mengpaneel, glorious dj booth aangeschaft dus geld was een beetje op om deze maand ook nog een setje monitoren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cartman! schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:28:
[...]

Ik neem mijn mixes op met de gratis tool Audacity, werkt echt perfect! Lekker op de Rec-out van m'n mixer en kraakhelder geluidje.
Bij mij zit het probleem in Windows 7. Onder XP had ik dit probleem niet maar sinds overstap naar Win 7 klinkt alles via line-in alsof er een echo effect aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Kaap schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:31:
[...]

Bij mij zit het probleem in Windows 7. Onder XP had ik dit probleem niet maar sinds overstap naar Win 7 klinkt alles via line-in alsof er een echo effect aanzit.
Kijk eens bij je audio apparaat in Windows (R. muisknop op luidspreker icoon van je taakbalk -> Afspeelapparaten > Klik op het desbetreffende apparaat -> Eigenschappen -> Tabblad Aanpassingen).
Hier staan wat aanpassingen die je eventueel kan doen, maar deze staan standaard uit.
Wellicht dat hier een optie aan staat (wat je eigenlijk nooit wil, want heel die poespas is nutteloos).
Je kan dan het vinkje aanzetten bij "Alle aanpassingen uitschakelen".

Standaard zouden deze opties allemaal uit moeten staan, als dat ook zo is dan ligt het aan je driver en dus niet aan Windows (Intel, Creative en Realtek drivers etc. etc. hebben ook vaak van die vage opties om geluid aan te passen).

Wat ook nog kan is dat je ergens een sluitinkje hebt in je audio kabel waardoor polatireit verkeerdom binnenkomt, dan krijg je soms ook een echo geluid (fase verschil).
Marc3l schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:23:
Nou het zijn toch (tijdelijk) computer speakertjes geworden. Hoorde van de z-2300 van Logitech dat deze wel goed was dus ben naar de winkel gegaan. Kwam alleen met speakertjes van 44 euro thuis :P
Was wel een goede/eerlijke verkoper, die rade mij die z-2300 af omdat hij wel hard kan maar dat was het wel zo'n beetje. Setje wat ik nu heb schijnt kwa hoog en laag precies goed te liggen en had eigenlijk niet verwacht dat zo'n setje toch wel aardig klinkt voor dat geld.
Zou voor de waarde van het topic dan ook wel leuk zijn als je erbij vertelde welke speakers je nu dan wel hebt. ;)
marrk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:23:
Ik ben het eens met de reactie van Saturnus.
Moet je echt die versterker met 1 Line-ingang houden?
Als het een of ander hoogwaardig dingetje is dan snap ik het wel, maar als je nu de stap gaat maken thuis van een standaard TV setje naar een leuke Audio set of Home cinema dan zou ik inderdaad gaan voor een andere versterker (daar heb je echt veel meer aan dan ook nog eens een dedicated mixertje tussen je apparatuur te gaan frotten).

Wil je toch persé die mixer, dan zou ik naar zoiets kijken:
http://www.thomann.de/nl/peavey_pv_8_usb.htm
Er staat op die website nog een vergelijkbare Yamaha en Soundcraft mixer maar die zijn net ietsje duurder.
Als je nog goedkoper wil dan zou je meteen bij Behringer uitkomen en dat zou ik echt niet doen, want dan kan je net zo goed zelf 5 setjes female RCA aan elkaar solderen (simpel gezegd).

Andere mogelijkheid:
http://www.diyhifisupply.com/node/134 (Let op; dit is wel een DIY: Do it Yourself).
Losse input selector...is wederom niet aan te raden in een normale situatie omdat het de prijs niet echt rechtvaardigd. (Pak je er dan één van 3-4 tientjes ga je kwalitatief weer zwaar achteruit).
Aan de andere kant is het voor 3-4 Euro misschien wel het proberen waard...ik blijf er persoonlijk bij weg.

[ Voor 65% gewijzigd door Da_maniaC op 01-08-2010 01:29 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Da_maniaC schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:10:

Zou voor de waarde van het topic dan ook wel leuk zijn als je erbij vertelde welke speakers je nu dan wel hebt. ;)
Zie dat ze nog een tientje goedkoper waren ook, http://www.paradigit.nl/P.../970191_0914/default.aspx

En als ik monitoren gekocht heb gaan deze naar de keuken, dan hang ik mijn iphone eraan en heb dan daar ook muziek, goede tip van de verkoper

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1198/p1030624oe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Kijk eens bij je audio apparaat in Windows (R. muisknop op luidspreker icoon van je taakbalk -> Afspeelapparaten > Klik op het desbetreffende apparaat -> Eigenschappen -> Tabblad Aanpassingen).
Hier staan wat aanpassingen die je eventueel kan doen, maar deze staan standaard uit.
Wellicht dat hier een optie aan staat (wat je eigenlijk nooit wil, want heel die poespas is nutteloos).
Je kan dan het vinkje aanzetten bij "Alle aanpassingen uitschakelen".

Standaard zouden deze opties allemaal uit moeten staan, als dat ook zo is dan ligt het aan je driver en dus niet aan Windows (Intel, Creative en Realtek drivers etc. etc. hebben ook vaak van die vage opties om geluid aan te passen).

Wat ook nog kan is dat je ergens een sluitinkje hebt in je audio kabel waardoor polatireit verkeerdom binnenkomt, dan krijg je soms ook een echo geluid (fase verschil).
Ik heb mijn Xi-Fi nog eens nagekeken. Op die kaart is de optical out en de line-in 1 poort. Zowiezo vind ik die aansluiting al brakker aanvoelen dan een reguliere minijack poort. Als ik de connector aanraakte viel het geluid dus soms weg.

Ik heb dus mijn Xi-Fi eruit gehaald en even de Via onboard gebruikt en hiermee zijn de opnames normaal.

Problem solved dus, alhoewel ik het verschil in geluidskwaliteit tussen de Xi-Fi en de onboard duidelijk hoor. Bbbrrrrrr :X Even shoppen voor een nieuwe geluidskaart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakerguys!

Ik wil graag van jullie kennis gebruik maken. Ik wil net als jullie alleen gaan mixen alleen weet ik niet wat ik moet kopen om te beginnen. Wel moet het op een heel erg klein budget omdat ik eigenlijk aan het sparen ben haha. De liefde voor muziek overwint enigszins ;). Ikzelf zit de denken aan zo iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.djgear.nl/media/catalog/product/cache/3/image/500x500/cf3fe38e1b1d53d3d0c3fc159c3b4c3b/nutotal.jpg

Nou weet ik niet of dit nog goedkoper / beter kan? Het liefst zo goedkoop mogelijk maar dat het wel werkt zegmaar..

Ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

Problem solved dus, alhoewel ik het verschil in geluidskwaliteit tussen de Xi-Fi en de onboard duidelijk hoor. Bbbrrrrrr :X Even shoppen voor een nieuwe geluidskaart dus.
Digitaal geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Even correctie van wat ik eerder vertelde. Het probleem ligt hem ook niet aan de geluidskaart. Het probleem zat hem dat de connector van mijn tulip naar minijack kabel vrij dik is en die dus klemde op de achterkant van mijn PC kast maar omdat je geluidskaart aan de binnenkant zit werd de minijack dus niet ver genoeg erin gestopt.

Solution: stanleymes en die dikke plug wat smaller gemaakt, past perfect nu!
Hoe bedoel je digitaal?

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-08-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Niet meer nodig he. Probleem lag hem in de connector welke te dik was. Die is nu bijgeschaafd en sluit nu perfect aan. Alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guys? :~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
@ k0et.

Iets meer informatie van je eigen kant is wel handig als je geholpen wil worden.
Ook is het handig om zelf even te vertellen wat ze zelf al allemaal uit gezocht hebt over de gear die je wil aanschaffen.Want we lezen heel veel van dit soort verhalen over mensen die het mixen toch eens willen proberen.En vaak hebben ze dan geen enkel idee waar ze over praten.Dan word het voor ons erg moeilijk om je adviezen te geven.

-Wat ik wel wil weten is hoeveel geld je tot je beschikking hebt en wat je precies allemaal wil kunnen (waarschijnlijk met een controller ).
-Welke controllers je al in gedachten had.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Verplaatst naar Producer topic :D

[ Voor 92% gewijzigd door MetalPool op 04-08-2010 14:17 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

[...]
Ik ben het eens met de reactie van Saturnus.
Moet je echt die versterker met 1 Line-ingang houden?
Als het een of ander hoogwaardig dingetje is dan snap ik het wel, maar als je nu de stap gaat maken thuis van een standaard TV setje naar een leuke Audio set of Home cinema dan zou ik inderdaad gaan voor een andere versterker (daar heb je echt veel meer aan dan ook nog eens een dedicated mixertje tussen je apparatuur te gaan frotten).
[...]
Thanks voor de input. Mn versterker is geen heule goeie, een Technics uit de jaren 80, maar wel wat nostalgische waarde. Het is meer dat hij het gewoon nog goed doet en als ik iets wil qua nieuwe versterker, dat veel meer knaken gaat kosten dan een mengpaneel dacht ik.
Maar ik begrijp dat behringer dus echt slecht is? Ik zag een vmx300 voor 77e, wat mij wel de moeite leek, aangezien zo'n ding genoeg ingangen heeft.
En die peavy die je linkte, heeft die niet 4 mono ingangen waar ik dus weinig mee kan? Ik zie best veel van dat soort studio-mixertjes, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. Mengpaneel koop ik overigens ook met het idee ooit wat te spelen met een midi controller erbij.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 16:14
marrk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 03:14:
[...]

...Technics uit de jaren 80, maar wel wat nostalgische waarde. Het is meer dat hij het gewoon nog goed doet en als ik iets wil qua nieuwe versterker, dat veel meer knaken gaat kosten dan een mengpaneel dacht ik.
Maar ik begrijp dat behringer dus echt slecht is? Ik zag een vmx300 voor 77e, wat mij wel de moeite leek, aangezien zo'n ding genoeg ingangen heeft....
Een technics uit de jaren 80 hoeft helemaal niet bagger te zijn overigens...kan zelfs beter zijn dan recente hifi versterkers.

Dat hele Behringer verhaal is ook wel zwaar overtrokken en gebaseerd op wat budget studiomengpanelen uit vroegere tijden waar meerdere kanalen op 1bus waren aangesloten. Nu schijnen audio-popiejopies het erg stoer te vinden om bij het woord Behringer meteen "crap" te roepen zodat het lijkt of ze er verstand van hebben en al deze producten hebben geprobeerd. Er zijn ook genoeg HQ studio's en venues te vinden waar Behringer word gebruikt.

Wat mij betreft zul je geen miskoop doen met dat mengpaneeltje van €77,- voor de doeleinden waar je het voor gaat gebruiken. Meer eraan uitgeven zou gewoon overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tooter schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:03:
@ k0et.

Iets meer informatie van je eigen kant is wel handig als je geholpen wil worden.
Ook is het handig om zelf even te vertellen wat ze zelf al allemaal uit gezocht hebt over de gear die je wil aanschaffen.Want we lezen heel veel van dit soort verhalen over mensen die het mixen toch eens willen proberen.En vaak hebben ze dan geen enkel idee waar ze over praten.Dan word het voor ons erg moeilijk om je adviezen te geven.

-Wat ik wel wil weten is hoeveel geld je tot je beschikking hebt en wat je precies allemaal wil kunnen (waarschijnlijk met een controller ).
-Welke controllers je al in gedachten had.
ah, thanks voor je reactie iig.! :)

Waarschijnlijk heb ik ook geen idee waarover ik praat, haha. ik weet uberhaupt niet wat er allemaal mogelijk is. ik kom echt net kijken. Wat ik zoek is echt een instap 'iets' om met mixen te beginnen. Om de basis van het draaien onder de knie te krijgen. Nou stond ik afgelopen weekend bij een feestje en wees de dj mij een beetje weg met wat hij aan het doen was en hoe het werkte. Hij was een jaar geleden begonnen en deed het nu opzich wel leuk. Hij draaide met zo een digitaal mengpaneel en had daar 300,- voor betaald.

Wat ik mij nu afvraag is waar ik zo iets kan vinden wat werkt.. voor een goede prijs. Of er verschil is tussen zo'n ding van pioneer voor 800,- of degeen die ik in het plaatje heb gepost voor 150,-

Hoop dat dit voldoende info is

Fijn weekend alvast!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:00:
Wat ik mij nu afvraag is waar ik zo iets kan vinden wat werkt.. voor een goede prijs.
Koop tweedehands.Betere producten, minder geld. Het is allemaal digitaal, er kan weinig aan kapot.

Bijvoorbeeld: en je kan gelijk beginnen
Of er verschil is tussen zo'n ding van pioneer voor 800,- of degeen die ik in het plaatje heb gepost voor 150,-
Tuurlijk is er verschil. Je betaalt (zelfs bij Pioneer) niet voor gebakken lucht, maar zo nu en dan zijn er producten die een goede bang for buck hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
k0et, sommigen beginnen simpel met Virtual DJ op de pc. Lekker een tijdje spelen met de knoppen en een beetje mixen met je muis/toetsenbord. Heb je er ook wel gevoel voor en lijkt het je wat dan kun je verder kijken.

Ik heb gekozen voor digitaal mixen met een MIDI controller. Daarmee bestuur je software op je pc en kun je mp3-tjes mixen. Relatief goedkoop en laagdrempelig. Je kan ook kiezen voor cd-spelers en een mixer. Dan heb je geen pc nodig maar moet je wel schijfjes branden en/of kopen. Het heeft wel meer de 'feeling' van het draaien dan wanneer je met een paar muziekbestandjes in de weer bent.

Ik heb de Reloop Digital Jockey 2 met interne geluidskaart van 300 euro. Dan kun je een koptelefoon aansluiten en het volgende nummer alvast beluisteren. Je kunt er ook voor kiezen om een MIDI controller zonder geluidskaart te nemen. De Digital Jockey 2 zonder geluidskaart (interface) is er voor 229 euro.
In de categorie 200 a 300 euro heb je al een prima mixer. Pioneer is eigenlijk wel standaard in het professionele circuit, maar dat zijn meer de Ferrari's onder de DJ apparatuur.

Let iig dus op of je wel of geen geluidskaart wilt hebben. Ik vond het wel handig maar interne interfaces zijn niet super geweldig, maar prima voor mij. Ze zijn ook los te koop (vanaf 90 euro ongever) dus als je later nog eentje wilt kan dat ook.
Ik zou zeggen: denk er goed over na en zoek goed op internet zodat je een goede keus maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:00:
[...]

Waarschijnlijk heb ik ook geen idee waarover ik praat, haha. ik weet uberhaupt niet wat er allemaal mogelijk is. ik kom echt net kijken. Wat ik zoek is echt een instap 'iets' om met mixen te beginnen. Om de basis van het draaien onder de knie te krijgen.
De echte basis van het mixen, is goed luisteren! En dan moet je niet de, door mij genoemde, pussy-button gebruiken om zo in een keer je plaatjes te syncen of te beat locken. Zo kan iedereeen mixen! Ik ken iemand en die heeft zo'n Hercules bordje gekocht, wat overigens een heel mooi ding is, en die claimt ook te kunnen mixen. Dan drukt hij dus op de pussy-button en de plaatjes zijn aan elkaar gemixt. Toen hij hetzelfde op mijn CDJ-2000's moest doen wist ie geeneens waar hij moest beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Pussybutton :F

Nee want beatmatchen is zo'n heilige kunst. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
SjorsVN schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:57:
[...]

De echte basis van het mixen, is goed luisteren! En dan moet je niet de, door mij genoemde, pussy-button gebruiken om zo in een keer je plaatjes te syncen of te beat locken. Zo kan iedereeen mixen! Ik ken iemand en die heeft zo'n Hercules bordje gekocht, wat overigens een heel mooi ding is, en die claimt ook te kunnen mixen. Dan drukt hij dus op de pussy-button en de plaatjes zijn aan elkaar gemixt. Toen hij hetzelfde op mijn CDJ-2000's moest doen wist ie geeneens waar hij moest beginnen!
:') . Dude.

Echt, kunnen beatmatchen is net zoiets als kunnen schakelen in een auto, het is niet moeilijk en je hebt het zo geleerd. Betekend dit dat je dan gelijk kan autorijden? Of noem jij auto's met een automaat ook pussy-auto's :') .

Echt beatmatchen is stap 1 in het hele dj-proces, daarna begint het pas. Als je makkelijk aan deze stap voorbij kunt gaan, waarom zou je het niet doen?. Er zijn legio redenen te geven waarom je het niet zou doen. Maar waarom afgeven op mensen die zich meer met de mix zelf bezig willen houden, minder met het beatmatchen? Meer met fx, samples, loops en phrasing in plaats van doelloos 2 platen hetzelfde tempo proberen te geven?

[ Voor 12% gewijzigd door Florinsz op 07-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
marrk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 03:14:
[...]

Thanks voor de input. Mn versterker is geen heule goeie, een Technics uit de jaren 80, maar wel wat nostalgische waarde. Het is meer dat hij het gewoon nog goed doet en als ik iets wil qua nieuwe versterker, dat veel meer knaken gaat kosten dan een mengpaneel dacht ik.
Maar ik begrijp dat behringer dus echt slecht is? Ik zag een vmx300 voor 77e, wat mij wel de moeite leek, aangezien zo'n ding genoeg ingangen heeft.
En die peavy die je linkte, heeft die niet 4 mono ingangen waar ik dus weinig mee kan? Ik zie best veel van dat soort studio-mixertjes, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. Mengpaneel koop ik overigens ook met het idee ooit wat te spelen met een midi controller erbij.
Die Peavy (alsmede de andere 2 mixers) hebben meerdere inputs. Die kanalen ondersteunen zowel mono als stereo (staat in dezelfde zin bij de specs "4 mono microphon-/line-/xlr-/jack/inputs, 4 stereo line-/jack-inputs").

Wil je misschien ook nog eens ooit wat gaan spelen met het dingetje alszijnde DJ-mixer dan zou je best een heuse mixer kunnen pakken. Wederom zou ik dan echter geen Behringer pakken want daar krijg je gewoon echt spijt van (zit echt veel ruis in die bakken).

Momenteel staat deze mixer aangeboden op marktplaats.

Wil je persé nieuw of voor een bepaald budget zou ik kijken naar deze mixer:
http://www.thomann.de/nl/stanton_smx_311.htm
En anders misschien de Vestax PVC275 (als deze nog ergens voor een normale prijs te vinden is).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

vlaaing peerd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Een technics uit de jaren 80 hoeft helemaal niet bagger te zijn overigens...kan zelfs beter zijn dan recente hifi versterkers.
Hij is ook zeker geen bagger, maar ik heb niet de illusie dat het een super vintage apparaat is dat ultiem geluid geeft.
Dat hele Behringer verhaal is ook wel zwaar overtrokken en gebaseerd op wat budget studiomengpanelen uit vroegere tijden waar meerdere kanalen op 1bus waren aangesloten. Nu schijnen audio-popiejopies het erg stoer te vinden om bij het woord Behringer meteen "crap" te roepen zodat het lijkt of ze er verstand van hebben en al deze producten hebben geprobeerd. Er zijn ook genoeg HQ studio's en venues te vinden waar Behringer word gebruikt.

Wat mij betreft zul je geen miskoop doen met dat mengpaneeltje van €77,- voor de doeleinden waar je het voor gaat gebruiken. Meer eraan uitgeven zou gewoon overkill zijn.
Thanks voor de relativering. Ik heb uiteindelijk een tweedehands JB Systems Beat 4 gekocht voor 50 euro. Een groter bakbeest dan het paneeltje wat er eerst stond, maar gelukkig ook een stuk fijner qua gekraak en een harder linker- dan rechterkanaal.
Da_maniaC schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:08:
[...]

Die Peavy (alsmede de andere 2 mixers) hebben meerdere inputs. Die kanalen ondersteunen zowel mono als stereo (staat in dezelfde zin bij de specs "4 mono microphon-/line-/xlr-/jack/inputs, 4 stereo line-/jack-inputs").

Wil je misschien ook nog eens ooit wat gaan spelen met het dingetje alszijnde DJ-mixer dan zou je best een heuse mixer kunnen pakken. Wederom zou ik dan echter geen Behringer pakken want daar krijg je gewoon echt spijt van (zit echt veel ruis in die bakken).

Momenteel staat deze mixer aangeboden op marktplaats.

Wil je persé nieuw of voor een bepaald budget zou ik kijken naar deze mixer:
http://www.thomann.de/nl/stanton_smx_311.htm
En anders misschien de Vestax PVC275 (als deze nog ergens voor een normale prijs te vinden is).
Ook bedankt voor de input. Maar 260 euro is toch wel iets meer dan ik voor ogen had qua budget. Ik heb echt geen standaard of kwaliteitseisen, met dat soort bedragen is een nieuwe versteker al meer de moeite waard.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
@ Whyte +1

En dan nog. Uit de hoogte doen over beatmatchen op CDJ-2000's, met keylock, bpm en waveform display. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

SjorsVN schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
De echte basis van het mixen, is goed luisteren!
:F

De echte basis van het mixen is tellen. Iedereen die anders beweert zou verplicht autosync moeten gebruiken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ome_Les schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

:F

De echte basis van het mixen is tellen. Iedereen die anders beweert zou verplicht autosync moeten gebruiken. :')
Dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar. De meeste muziekanten doen dat op gevoel, want als het er eenmaal inzit dan voel je dat altijd..
Zeg nou zelf, wie gaat er elke keer 8, 16, 32 of 64 maten tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
vlaaing peerd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Noem eens een paar 'HQ studios' waar behringer mengpanelen staan voor een stuk ensemble of mastering?
Ik ken er geen één (en als er heuse studio's zijn die dat doen, zijn ze echt onprofessioneel bezig).
En je impliceert nu wel dat ik een "audio-popiejopie ben die bij het woord Behringer meteen crap roept".
Ik ondersteun al 8 jaar een vriend van me welke een groothandel heeft in PA / Licht & Geluid. Als we op 2 merken telkens maar weer de meeste RMA's krijgen, klachten krijgen of vreemde dingen mee maken dan is het met Behringer en DAP. (Stuk voor stuk zijn het goedkope prul en ruisbakken).
En kom nu niet met een tegenaanval "Waarom verkoop je het dan?"..de exacte reden dat we het verkopen is juist omdat mensen die dat soort merken blijven ophemelen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het willen blijven kopen.
Dat is verder helemaal prima... maar 3-4 maanden later komen ze terug met een unit die uitval heeft, zei het de voeding, zei het de faders (dat doet er dan verder niet toe).
marrk schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:21:
Ook bedankt voor de input. Maar 260 euro is toch wel iets meer dan ik voor ogen had qua budget. Ik heb echt geen standaard of kwaliteitseisen, met dat soort bedragen is een nieuwe versteker al meer de moeite waard.
Dan zou ik kijken naar de Stanton, of een Gemini of misschien zelfs een American Audio (ook al zijn het vaak OEM bakken) wat mixers betreft is alles beter dan Behringer.
(Als het nu om speakers of versterkers ging, dan zou deze fabrikant nog net door de beugel kunnen).

[ Voor 19% gewijzigd door Da_maniaC op 08-08-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Whyte schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:38:
[...]
Of noem jij auto's met een automaat ook pussy-auto's :') .
Ja! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: http://www.pulpfictionwallets.com/images/umawagon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

gomaster schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:24:
[...]

Dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar. De meeste muziekanten doen dat op gevoel, want als het er eenmaal inzit dan voel je dat altijd..
Zeg nou zelf, wie gaat er elke keer 8, 16, 32 of 64 maten tellen?
Goed, iedere DJ is gelijk begonnen met het naadloos aanvoelen van _alle_ platen binnen het genre.

Elke plaat tellen is natuurlijk bullshit, dat snap je zelf ook hoop ik wel. Toch, als je even flink aan het knallen bent of een beginnend DJ, zul je af en toe toch nog wel even teruggrijpen op het tellen.

Nogmaals, beatmatchen kun je zelfs chimpansees leren, goed inmixen niet. Waar val je dan nog op terug..? ;)
Maar goed, je hoeft mijn woord er niet voor aannemen, maar wel aan de rest die het wel met mij eens is. ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.