Kijk eens bij je audio apparaat in Windows (R. muisknop op luidspreker icoon van je taakbalk -> Afspeelapparaten > Klik op het desbetreffende apparaat -> Eigenschappen -> Tabblad Aanpassingen).
Hier staan wat aanpassingen die je eventueel kan doen, maar deze staan standaard uit.
Wellicht dat hier een optie aan staat (wat je eigenlijk nooit wil, want heel die poespas is nutteloos).
Je kan dan het vinkje aanzetten bij "Alle aanpassingen uitschakelen".
Standaard zouden deze opties allemaal uit moeten staan, als dat ook zo is dan ligt het aan je driver en dus niet aan Windows (Intel, Creative en Realtek drivers etc. etc. hebben ook vaak van die vage opties om geluid aan te passen).
Wat ook nog kan is dat je ergens een sluitinkje hebt in je audio kabel waardoor polatireit verkeerdom binnenkomt, dan krijg je soms ook een echo geluid (fase verschil).
Marc3l schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:23:
Nou het zijn toch (tijdelijk) computer speakertjes geworden. Hoorde van de z-2300 van Logitech dat deze wel goed was dus ben naar de winkel gegaan. Kwam alleen met speakertjes van 44 euro thuis
Was wel een goede/eerlijke verkoper, die rade mij die z-2300 af omdat hij wel hard kan maar dat was het wel zo'n beetje. Setje wat ik nu heb schijnt kwa hoog en laag precies goed te liggen en had eigenlijk niet verwacht dat zo'n setje toch wel aardig klinkt voor dat geld.
Zou voor de waarde van het topic dan ook wel leuk zijn als je erbij vertelde welke speakers je nu dan wel hebt.

marrk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:23:
Ik heb een vraag en ik weet niet precies waar ik hem moet stellen, maar om er een eigen topic voor aan te maken leek me iets te extreem.
Ik ben thuis op zoek naar een mengpaneeltje dat 5+ line ingangen aan kan. In eerste instantie niet om te DJ-en, maar omdat ik een compleet archaische versterker heb die maar 1 line ingang heeft en nu met htpc's, wii's, cd-spelers, computers en tv's zit. Ik heb nu een el cheapo 5 kanaals mixertje, maar die begint het te begeven, dus heb ik vervanging nodig.
En nu zoek ik een beetje naar mengpanelen, maar kom dan nog te veel uit op die studio-mixers, waar ik dus vrij weinig aan heb. Ik denk dat, omdat het allemaal stereo ingangen zijn, ik toch gewoon bij een dj mixer moet zijn. Kan iemand mij een beetje in de richting helpen van waar ik kan kijken voor een goedkope oplossing voor mijn probleem? Ik heb dus geen eisen qua crossfader of effecten of wat dan ook, gewoon schuifjes en knopjes en dan ben ik weer goed.
Ik ben het eens met de reactie van Saturnus.
Moet je echt die versterker met 1 Line-ingang houden?
Als het een of ander hoogwaardig dingetje is dan snap ik het wel, maar als je nu de stap gaat maken thuis van een standaard TV setje naar een leuke Audio set of Home cinema dan zou ik inderdaad gaan voor een andere versterker (daar heb je echt veel meer aan dan ook nog eens een dedicated mixertje tussen je apparatuur te gaan frotten).
Wil je toch persé die mixer, dan zou ik naar zoiets kijken:
http://www.thomann.de/nl/peavey_pv_8_usb.htm
Er staat op die website nog een vergelijkbare Yamaha en Soundcraft mixer maar die zijn net ietsje duurder.
Als je nog goedkoper wil dan zou je meteen bij Behringer uitkomen en dat zou ik echt niet doen, want dan kan je net zo goed zelf 5 setjes female RCA aan elkaar solderen (simpel gezegd).
Andere mogelijkheid:
http://www.diyhifisupply.com/node/134 (Let op; dit is wel een DIY: Do it Yourself).
Losse input selector...is wederom niet aan te raden in een normale situatie omdat het de prijs niet echt rechtvaardigd. (Pak je er dan één van 3-4 tientjes ga je kwalitatief weer zwaar achteruit).
Aan de andere kant is het voor
3-4 Euro misschien wel het proberen waard...ik blijf er persoonlijk bij weg.
[
Voor 65% gewijzigd door
Da_maniaC op 01-08-2010 01:29
]