Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:25
Voor mij geld in ieder geval dat minder nadenken tot lekkerder en dus beter draaien leidt
Daarom heb ik ook het liefste langere sets. Binnenkort mag ik een avond afsluiten, maar dat betekend dat ik dus als laatste ben en ook maar een uurtje heb. Pff, dat vind ik echt veel moeilijker dan een set van 5 uur draaien als ik eerlijk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij met de reacties. ondanks de discussie over wat nou wel of niet klopt, pik ik hier en daar wat dingen uit die ik kan en ga gebruiken.

zijn er speciale sites voor 2e hands DJ-gear? en zijn er dingen waar ik op zou moeten letten wil ik zoiets van iemand overnemen?

thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon marktplaats, of anders de verkoop sectie van de grote nederlandse DJ fora (aboutdj.nl, partyflock.nl of djresource.eu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Sjoewe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:12:
ook maar een uurtje heb. Pff, dat vind ik echt veel moeilijker dan een set van 5 uur draaien als ik eerlijk ben :)
Dat dus. Zo vervelend als je alles wat je zou willen laten horen in een uurtje moet proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34
Ome_Les schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:55:
[...]

Goed, iedere DJ is gelijk begonnen met het naadloos aanvoelen van _alle_ platen binnen het genre.

Elke plaat tellen is natuurlijk bullshit, dat snap je zelf ook hoop ik wel. Toch, als je even flink aan het knallen bent of een beginnend DJ, zul je af en toe toch nog wel even teruggrijpen op het tellen.

Nogmaals, beatmatchen kun je zelfs chimpansees leren, goed inmixen niet. Waar val je dan nog op terug..? ;)
Maar goed, je hoeft mijn woord er niet voor aannemen, maar wel aan de rest die het wel met mij eens is. ;)
Ja ok je hebt ook wel gelijk ;)
Zeker over beatmatchen, maar daar waren we het al over eens :)

• Sjoewe
Whyte schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Dat dus. Zo vervelend als je alles wat je zou willen laten horen in een uurtje moet proppen.
Ben er inmiddels wel uit, ga gewoon uurtje lekker all out techno classics doen, alleen nog een leuke laatste plaat verzinnen. :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjoewe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:22:
[...]

Ben er inmiddels wel uit, ga gewoon uurtje lekker all out techno classics doen, alleen nog een leuke laatste plaat verzinnen. :)
Laatste plaat.. wonderful days :Y

Lekker fout :Y

Wise enough to play the fool

• Sjoewe
Ik ga toch geen happy hardcore plaat draaien aan het einde van m'n zorgvuldig uitgeplozen techno set ;( :F

• Florinsz
Sjoewe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:37:
Ik ga toch geen happy hardcore plaat draaien aan het einde van m'n zorgvuldig uitgeplozen techno set ;( :F
The Bells of lekkere Chris liebing stoomlocomotief :+

• teacher

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb Traktor en ik maakte het eerst gemakkelijk door hotcues te plaatsen, je kunt ook zien hoeveel 'beats to cue'. Helaas moest ik het een tijdje toen met een beperkte versie van Traktor en kwam neer op tellen. Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ik merkte gelijk dat hier meer creativiteit uit voortkwam doordat je veel gaat uitproberen.

Het is me ook opgevallen dat bij happy/melodieuze hardcore vaak dezelfde structuur heeft. De nummers zijn naar mijn idee relatief makkelijk te mixen, want de bassdrum duurt altijd wel 4.4.4, of dat een aantal keer achter elkaar. Ik heb het verder weinig verstand van, maar dit zal wel standaard zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catbread schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:03:
want de bassdrum duurt altijd wel 4.4.4, of dat een aantal keer achter elkaar.
[KommaNeukerModus]
in (de meeste muziek) is het meestal 8 tellen, en niet 4.4.4 zoals jij zegt :-P
[/KommaNeukerModus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jullie meningen/adviezen.

Ik draai nu alweer een jaartje of 5 op een DJM-400 en 2x CDJ-200. Ik ben een echte hobby DJ, dus doe niets met boekingen enzo. Af en toe zelf is een feestje geven uiteraard wel, maar veel verder gaat het niet.

Plaatjes heb ik binnen een seconde of 15 wel redelijk strak, en heb mezelf ook al redelijk een stijl aangemeten, en wat mixjes opgenomen die leuk ontvangen werden door de omgeving.

Nu ga ik binnen een korte termijn vermoedelijk een financiële meevaller krijgen, en ben ik begonnen me te oriënteren op een nieuwe setup.

Wat mixer betreft wil ik naar iets met 4 kanalen, aangezien ik me nu wel eens verveel tussen het mixen door, en ik wellicht een 3e deck wil toevoegen. Ik heb momenteel de Pioneer DJM-700 op het oog.

Het moeilijkste gedeelte vind ik dus de decks. Ik ben het sowieso beu om steeds weer CD's te moeten branden, dus ik wil sowieso MIDI/USB ondersteuning hebben, zodat ik mijn plaatjes vanaf mijn laptop over de decks kan gooien.

Nu kan ik dus gaan voor CD spelers die dit beide bieden, maar ik kan natuurlijk ook voor SL's gaan en bijvoorbeeld Traktor Scratch kopen, zodat ik met time code kan draaien, en wellicht zo nu en dan is een vinyltje aanschaffen die niet op MP3 verkrijgbaar is.

Wat vinden jullie hierin wijsheid?

SL's is natuurlijk het leukst, echter loop je dan wel het risico dat je ooit wel ergens mag draaien, waarna je tot de ontdekking komt dat de platenspelers niet goed zijn aangesloten oid. Het nadeel is natuurlijk weer dat er geen CD's in kunnen.

Het budget voor de decks vind ik wat moeilijk te bepalen, maar ik ga even uit van maximum € 700,- per stuk.

Ik vind dan ook de DN-S3700's echt supervet, met die vinylp latter erop en die wave form display, echter is deze wat aan de prijzige kant.

Iemand suggesties voor goedkopere goede MIDI/USB CD spelers?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:06:

Alvast bedankt.
Waarom geen midi controller zoals bv de Denon DN-MC6000 of Native Instruments Traktor Kontrol S4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

-_D_-

Polsbandje

Alvast bedankt.
Koop gewoon een MIDI-controller en een nieuwe mixer :) Dan sluit je de CDJ's en de MIDI-controller aan op je mixer en laptop en kan je alle kanten op :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:36:
[...]

Koop gewoon een MIDI-controller en een nieuwe mixer :) Dan sluit je de CDJ's en de MIDI-controller aan op je mixer en laptop en kan je alle kanten op :)
Ik vind die S4 ook wel erg vet, alleen wordt het nu niet heel simpel allemaal? Is dit echt de toekomst?

Jij bedoeld: huidige CDJ's laten staan, en daarnaast nog een MIDI controller en nieuwe mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dan ook de DN-S3700's echt supervet, met die vinylp latter erop en die wave form display, echter is deze wat aan de prijzige kant.
ik heb zelf 2 S3700's. Ik ben er afgezien van een paar kleine bugs(die bij cdj2000 iets groter zijn hoorde ik) erg blij mee, ik denk dat het een goeie overgang biedt voor mensen die midi nog niet vertrouwen (zoals ik)
je kan cd, usb, timecode en midi doen, het geluid klinkt super, en die platter die voelt echt hemels aan (ik had nooit een dj- mediaspeler aangeraakt, de s3700 was de eerste die ik in de winkel bespeelde, toen ik de cdj1000 aanraakte dacht ik echt van wat is dit voor plastic troep) maar het is inderdaad veel geld.
Wat wel zo is, als je je muziekcollectie via usb wilt afspelen, moet je zorgen dat alles tiptop getagd is zodat je het goed kan vinden, maar dat is een klusje van niks als je een beetje handig en systematisch te werk gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:42:
Jij bedoeld: huidige CDJ's laten staan, en daarnaast nog een MIDI controller en nieuwe mixer?
Yup :) Zeker als je een DJM700 aan had willen schaffen; daar koop je ook een goede MIDI controller + een goede mixer voor. Zet daar dan ook je CDJ's op en je bent op alles voorbereid!

Plus, als je dan ergens moet draaien neem je gewoon je laptop + controller mee. Mixer en CD-spelers zijn altijd wel ergens aanwezig op een plek waar gedraaid gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door -_D_- op 23-08-2010 01:03 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
-_D_- schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:02:
[...]

Yup :) Zeker als je een DJM700 aan had willen schaffen; daar koop je ook een goede MIDI controller + een goede mixer voor. Zet daar dan ook je CDJ's op en je bent op alles voorbereid!

Plus, als je dan ergens moet draaien neem je gewoon je laptop + controller mee. Mixer en CD-spelers zijn altijd wel ergens aanwezig op een plek waar gedraaid gaat worden.
Donderdag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik heb net mn eerste goede overgang gemaakt *O*... gevolgd door een hele slechte :F

Sinds een week of 2 heb ik m'n eerst dj gear binnen (zie onderschrift), waar ik overigens zeer tevreden over ben!

Stijlen: hardtrance, house, trance, d&b, dubstep en hardstyle.
Onderstreept zijn de stijlen die ik aan het ontdekken ben door het mixen. Erg leuk :)

Ik moet nog zoveel oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik wil eigenlijk beginnen met dj'en (ben nu 14 en vond het wel tijd worden om te beginnen) en ik kijk al een tijdje mee, maar ik snap er soms niet al te veel van.
1. is behringer goed of slecht want ik vond op Bax-shop zo'n midi controller.

er zijn een aantal producten die ik gevonden heb onder de 200,- euro.
de
Hercules DJ Control MP3 E2 MIDI controller (79,-)
de
behringer B-Control BCD2000 (159,-)
en nog wat daartussen.
als ik die hercules in huis haal, heb ik dan leuk spul om te beginnen maar wel iets om ook een beetje in door te groeien of is het dan slimmer om toch iets duurder te gaan?
graag hoor ik de meningen en ideeën.
en ik weet dat zulk soort vragen vaker zijn gesteld (dacht ik iig) maar wilde toch wat info specefiek richting mij gericht hebben

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Tijn96 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:50:
ik wil eigenlijk beginnen met dj'en (ben nu 14 en vond het wel tijd worden om te beginnen) en ik kijk al een tijdje mee, maar ik snap er soms niet al te veel van.
1. is behringer goed of slecht want ik vond op Bax-shop zo'n midi controller.

er zijn een aantal producten die ik gevonden heb onder de 200,- euro.
de
Hercules DJ Control MP3 E2 MIDI controller (79,-)
de
behringer B-Control BCD2000 (159,-)
en nog wat daartussen.
als ik die hercules in huis haal, heb ik dan leuk spul om te beginnen maar wel iets om ook een beetje in door te groeien of is het dan slimmer om toch iets duurder te gaan?
graag hoor ik de meningen en ideeën.
en ik weet dat zulk soort vragen vaker zijn gesteld (dacht ik iig) maar wilde toch wat info specefiek richting mij gericht hebben
Hercules is prima spul om mee te beginnen! :)
Zorg wel dat je een controller koopt waar de geluidskaart in geïntegreerd zit,
je kan dan na het installeren meteen aan de gang.

Ik ben zelf begonnen met de Hercules MK2, en heb daarna een Hercules RMX gekocht :*)
Prima speeltjes allebij, maar zit nu toch te kijken naar een opvolger.

Heeft iemand hier een Digital Jockey 2 Interface edition? Wil graag weten of deze i.c.m. virtual dj of traktor goed werkt en of ik traktor net zo snel leer/begrijp als virtual dj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Ik heb de Digital Jockey 2 IE nog nooit geprobeerd met Virtual DJ. Traktor is wennen maar als je ook de Pro versie hebt is het echt een vooruitgang. Je hebt 8 hotcues, meer dan 20 effecten, enorm veel opties, enz. De indeling van de controller is afgesteld op Traktor en alle knoppen kun je ook nog zelf wijzigen.
Men raadt aan om een externe geluidskaart te nemen. Het ligt er wel aan wat je er mee wilt doen. Voor gewoon thuis (en eens in de tijd een feestje) draaien heb je geen externe en betere nodig. Ik vond het makkelijk dat er een ingebouwd zat. Ga je echt voor geluidskwaliteit dan is een Audio 2 DJ of een Audio 4 DJ iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Matthew schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:39:
Ik heb net mn eerste goede overgang gemaakt *O*... gevolgd door een hele slechte :F

Sinds een week of 2 heb ik m'n eerst dj gear binnen (zie onderschrift), waar ik overigens zeer tevreden over ben!

Onderstreept zijn de stijlen die ik aan het ontdekken ben door het mixen. Erg leuk :)

Je hebt toch een sync knop, of ben ik nu in de war? Hoe kun je je overgang dan verprutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Zit nu met het volgende:

Ik heb een Hercules RMX die ik aansluit via een verloopstekker (tulp wit/rood naar mini-jack).
Hierop zitten mijn computerboxen.
Als ik de RMX via USB op mijn computer heb aangesloten werkt dit vrijwel perfect, echter op mijn
laptop storen de boxen (bij normaal volume). Ik ben er achter gekomen dat dit alleen voorkomt wanneer mijn laptop aan de lader ligt... :S Op de accu stoort het niet... :P

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?, ik wil namelijk gaan draaien met m'n laptop i.p.v. m'n computer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
b00ster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:31:
Zit nu met het volgende:

Ik heb een Hercules RMX die ik aansluit via een verloopstekker (tulp wit/rood naar mini-jack).
Hierop zitten mijn computerboxen.
Als ik de RMX via USB op mijn computer heb aangesloten werkt dit vrijwel perfect, echter op mijn
laptop storen de boxen (bij normaal volume). Ik ben er achter gekomen dat dit alleen voorkomt wanneer mijn laptop aan de lader ligt... :S Op de accu stoort het niet... :P

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?, ik wil namelijk gaan draaien met m'n laptop i.p.v. m'n computer... 8)7
Sluit de boxen eens aan een stopcontact waarop jou laptop niet is aangesloten. Koop een goede audiokabel (rood/wit) die niet zo storingsgevoelig is.

Ik gebruik nooit meer die standaard kabeltjes van de audioboer, maar wat duurdere die ik op baxshop.nl heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

bram1984 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

Je hebt toch een sync knop, of ben ik nu in de war? Hoe kun je je overgang dan verprutsen?
Die gebruik ik niet, ik koos een lomp moment om de ander te beginnen :P Ik ben wel nog maar een beginner, dus ik oefen liever het beatmatchen zelf zonder hulp van de sync knop.
b00ster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Hercules is prima spul om mee te beginnen! :)
Zorg wel dat je een controller koopt waar de geluidskaart in geïntegreerd zit,
je kan dan na het installeren meteen aan de gang.

Heeft iemand hier een Digital Jockey 2 Interface edition? Wil graag weten of deze i.c.m. virtual dj of traktor goed werkt en of ik traktor net zo snel leer/begrijp als virtual dj.
Heb je die Hercules al eens gezien? Is echt een stuk speelgoed als je het mij vraagt. Hij heef trouwens geen interne geluidskaart.

De Digital Jockey is voor Traktor gemaakt, maar werkt ook prima op VDJ. Wat zou je moeilijk vinden aan Traktor? Als je goed kunt mixen dan zal Traktor het minst van je zorgen zijn. Binnen een mum van tijd had ik het onder de knie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Matthew schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:

Heb je die Hercules al eens gezien? Is echt een stuk speelgoed als je het mij vraagt. Hij heeft trouwens geen interne geluidskaart.

De Digital Jockey is voor Traktor gemaakt, maar werkt ook prima op VDJ. Wat zou je moeilijk vinden aan Traktor? Als je goed kunt mixen dan zal Traktor het minst van je zorgen zijn. Binnen een mum van tijd had ik het onder de knie iig.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je voor de Hercules gaat, ga dan voor een variant met ingebouwde geluidskaart (bijvoorbeeld de MK2/MK4). De MP3/MP3-E2 valt hierbij dus af.
Dat is wel zo makkelijk omdat je als beginner vaak niet zo'n groot budget hebt.

Ik kan goed overweg met Virtual DJ, dus wil zeker Traktor binnenkort proberen i.c.m. mijn Hercules RMX.
Ga ik er qua mogelijkheden op vooruit als ik voor de digital jockey 2 interface edition ga? :)
rhodium schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Sluit de boxen eens aan een stopcontact waarop jou laptop niet is aangesloten. Koop een goede audiokabel (rood/wit) die niet zo storingsgevoelig is.

Ik gebruik nooit meer die standaard kabeltjes van de audioboer, maar wat duurdere die ik op baxshop.nl heb besteld.
Ook op een andere stopcontact stoort het. Ik heb een Tulp naar Mini-jack stekkertje gekocht.
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://files.safetyparts.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/HQCA-A018-mini-jack-tulp-verloopkabel-g.jpg

Het gekke is dat hij alleen stoort op mijn laptop, het lijkt me dus sterk dat het ligt aan de bekabeling die ik gebruik. :? :'(

EDIT: Ik lees nu dat het wel eens ruis kan zijn, ik gebruik de "ground" van de Hercules RMX niet. Wellicht is dit de oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://rsk.imageg.net/graphics/product_images/pRS1C-2160121w345.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door b00ster op 23-08-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Niemand wil met me mee afreizen naar het zuiden ;(

K. moet werken, de rest wil ik er niet mee vervelen :+
bram1984 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

Euhm... Als je denkt dat je een overgang alleen kan verprutsen doordat je platen niet gelijk lopen, dan snap je nog niet zo goed wat draaien is vrees ik :+

[ Voor 25% gewijzigd door -_D_- op 23-08-2010 23:01 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten hier ben ik weer en wat reviewtjes verder... ;)

nu twijfel ik tussen deze twee op het moment:
M-audio Xponent of de Reloop digital jockey 2 interface edition

kunnen de kenners mij hier verder mee helpen zodat ik een beslissing kan maken :p?

dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ik zat te kijken op bax-shop.nl en kwam toen de Typhoon van vestax tegen. hij lijkt mij super goed maar wat vinden jullie ervan?
hier even een linkje (ik snap niet hoe dat DM-en moet dus doe toch maar even een linkje)
http://www.bax-shop.nl/di...ller/product-details.html
alvast bedankt

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Tijn96 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:24:
ik zat te kijken op bax-shop.nl en kwam toen de Typhoon van vestax tegen. hij lijkt mij super goed maar wat vinden jullie ervan?
hier even een linkje (ik snap niet hoe dat DM-en moet dus doe toch maar even een linkje)
alvast bedankt
Leuke controller, ik vindt alleen de controle van de EQ minder. :P
Doe mij maar gewoon van die draai knopjes...

Ik heb trouwens mijn probleem die ik hierboven had gepost opgelost.
Er was inderdaad sprake van een "Aarde Loop" die stoorde op m'n boxen.
Met een ground loop isolator was dit opgelost... :)
(Dacht post dit even in het geval dat iemand anders hier last van heeft... :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joeyweggen/GroundLoopIsolator.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

alvast bedankt
Vergeleken met een Reloop digital jockey 2 mis je behoorlijk wat functies.. onder andere meer fx knoppen, loop in, out en auto. Verder zie ik ook geen main, phones of mix volume knop en keylock.

Hij ziet er ook erg cheap uit moet ik zeggen als je kijkt naar het fake carbon en de rode knoppen. Je moet er maar van houden.. Dan vind ik 230 euro redelijk veel voor wat je krijgt. Ongelofelijk dat het een Vestax is.
b00ster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:54:
Ga ik er qua mogelijkheden op vooruit als ik voor de digital jockey 2 interface edition ga? :)
Bijna niks denk ik. De RMX en DJ2 zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Dan kun je beter upgraden naar een Vestax VCI-100. ( :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:00:
Euhm... Als je denkt dat je een overgang alleen kan verprutsen doordat je platen niet gelijk lopen, dan snap je nog niet zo goed wat draaien is vrees ik :+
Als jij denkt dat de poster wat anders bedoeld (hij is net begonnen met draaien), dan zie ik je dat graag even uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
alvast bedankt
Heel persoonlijk, maar wat een spuuglelijk ding. Kijk ook eens naar die Reloop die hierboven vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ja idd ik ga nu ff kijken maar lelijk vind ik hem niet, maar idd zoals je al zij persoonlijk.
overigens moeten jullie niet vergeten dat het het eerste dj-gerelateerde product gaat worden.

EDIT.
ik zie net op bax shop dat hij geen geluidskaart heeft (die zonder interface dan hè)
maar kan ik hem dan wel gewoon gebruiken zonder zo'n geluidskaart en dan later nog bijv. een audio 2 dj kopen?
en die traktor le, krijg je daar een cd van of een code want ik heb geen cd speler, traktor demo heb ik wel dus ik zou het kunnen upgraden of unlocken (hoe je het wilt zien)

EDIT2:
wat is eigenlijk het nut van zo'n audio 2 dj?
ik zie van die jack uitgangen maar is het enige wat je daar op aansluit zo'n hoofdtelfoon of hoe moet ik het zien.

[ Voor 65% gewijzigd door Tijn96 op 24-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Matthew schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:33:
Bijna niks denk ik. De RMX en DJ2 zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Dan kun je beter upgraden naar een Vestax VCI-100. ( :9~ )
Wat zijn de voordelen van deze controller dan? zie niet echt een verschil in mogelijkheden (knoppen enz.).
Daarnaast is hij prijzig, en moet ik ook nog een externe geluidskaart kopen. Zo kom ik al snel op een zeer pittig prijsje uit... :/ Lees wel veel over de kwaliteit van Vestax, dat zal wel goed zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Wie o Wie doet er even een deel XVIII ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke serie, die ik al jaren heb zien lopen, maar nu voor het eerst wat mee wil gaan doen..

En wat blijkt, dit is eigenlijk het grote 'let me show you my audio' topic geworden.
Jammer, ik was namelijk serieus benieuwd in de beginselen van het opgang komen in het dj en mix gebeuren.. fruityloops of wat dan ook... Iemand een idee waar ik dit ergens in een van de vorige topics dan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

b00ster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:40:
Wat zijn de voordelen van deze controller dan? zie niet echt een verschil in mogelijkheden (knoppen enz.).
Daarnaast is hij prijzig, en moet ik ook nog een externe geluidskaart kopen. Zo kom ik al snel op een zeer pittig prijsje uit... :/ Lees wel veel over de kwaliteit van Vestax, dat zal wel goed zitten dus.
Misschien moet je dat hier maar verder vragen, kwestie van on-topic blijven: Digitale DJ: Midi Controllers
Traktor LE krijg je op een cd geleverd met serial code. Heb je misschien een andere pc thuis met cd speler? Gewoon installatie bestandje kopiëren en installeren met de bijgeleverde serial.

Je hoeft geen Audio 2 DJ te kopen he ;) Er zijn er ook voor 10 euro meer met 4 in en 4 uitgangen. De 2 ingangen op de audio 2 dj kunnen zowel gebruikt worden als ingang óf uitgang. In 1 stop je dus je headset, en in de ander de kabel van je midi controller.

Grootste voordeel van een externe geluidskaart zoals de audio 2 dj is dat je een hele lage latency zal hebben en een hele hoge sample rate kan gebruiken. Hoge latency = lag bij het gebruik van knoppen, net zoiets als lage fps tijdens een computerspel, maar dan minder erg. Een hoge latency is vooral hinderlijk bij het scratchen en bij gebruik van de jog wheel. Dan wil je juist namelijk dat het lekker snel reageert.
Met de geluidskaart/chip die in je pc/laptop zit zal niet al te lage latency aankunnen en is vaak gelimiteerd tot 44khz oid. Allemaal afhankelijk van welke je hebt natuurlijk.

Ik ben heel tevreden met de audio 2 dj, maar had liever wat meer ingangen/uitgangen gehad, maar meer heb ik eigenlijk niet nodig. Ik mix met een sample rate van 96khz en met een een latency van 2ms ;)

De interne geluidskaart van een midi controller zal bijna niet kunnen tippen aan dat van een dedicated externe geluidskaart. Hoger latency etc. Maar het zou niet veel moeten schelen. Ik wilde graag zekerheid, dus heb ik een externe gekocht.

Traktor LE kan geüpgrade worden naar Traktor Pro. Voor meer info verwijs ik je graag door naar http://www.native-instruments.com/

Ik heb misschien wat dingen vluchtig uitgelegd, dit omdat er genoeg te vinden val hierover via Google. Als je meer wilt weten zul je dus het een en ander moet opzoeken.
Wat bedoel je precies? Haal je mixen en muziek produceren door elkaar? Je kan alles makkelijk terugvinden met de zoekfuntie. Helemaal rechtsboven, net onder MY TNET.

[ Voor 3% gewijzigd door Matthew op 24-08-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

b00ster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je voor de Hercules gaat, ga dan voor een variant met ingebouwde geluidskaart (bijvoorbeeld de MK2/MK4). De MP3/MP3-E2 valt hierbij dus af.
Dat is wel zo makkelijk omdat je als beginner vaak niet zo'n groot budget hebt.

Ik kan goed overweg met Virtual DJ, dus wil zeker Traktor binnenkort proberen i.c.m. mijn Hercules RMX.

[...]

Ook op een andere stopcontact stoort het. Ik heb een Tulp naar Mini-jack stekkertje gekocht.
Deze:

[afbeelding]

Het gekke is dat hij alleen stoort op mijn laptop, het lijkt me dus sterk dat het ligt aan de bekabeling die ik gebruik. :? :'(

EDIT: Ik lees nu dat het wel eens ruis kan zijn, ik gebruik de "ground" van de Hercules RMX niet. Wellicht is dit de oplossing?

[afbeelding]
Logisch, komt door je laptop adapter. Vrijwel elke laptop (ook macbooks) hebben daar last van.
Volgensmij helpt zo'n ground loop isolator daarvoor idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthew schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Wat bedoel je precies? Haal je mixen en muziek produceren door elkaar? Je kan alles makkelijk terugvinden met de zoekfuntie. Helemaal rechtsboven, net onder MY TNET.
Ik zie in de OP dat er i.t.t. de topic titel doet vermoeden, er ook dieper op het mixen en produceren zelf wordt ingegaan, maar dat blijkt meer te zijn over wat voor apperatuur je moet aanschaffen. Ik ben eigenlijk geinteresseerd naar een beginners opstap om in het produceren, zoals bijvoorbeeld met wat programma's als Fruityloops e.d.
Of moet ik dan How To become a Music Producer opzoeken? ;)

Ja Tick.. die bestaat dus ook! 8)7 |:( O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:11:
[...]

Ik zie in de OP dat er i.t.t. de topic titel doet vermoeden, er ook dieper op het mixen en produceren zelf wordt ingegaan, maar dat blijkt meer te zijn over wat voor apperatuur je moet aanschaffen. Ik ben eigenlijk geinteresseerd naar een beginners opstap om in het produceren, zoals bijvoorbeeld met wat programma's als Fruityloops e.d.
Of moet ik dan How To become a Music Producer opzoeken? ;)

Ja Tick.. die bestaat dus ook! 8)7 |:( O-)
How to become a Producer Deel II ;)

Edit: /laat

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Als jij denkt dat de poster wat anders bedoeld (hij is net begonnen met draaien), dan zie ik je dat graag even uitleggen. :)
De poster zegt nota bene zelf dat hij de sync knop niet eens gebruikt :P Hij gooide hem op een lomp moment erin. Dat is een prima manier om een overgang te verkloten, al lopen je platen nog zo sync.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
Nieuw speelgoed gevonden :o.

Prijs: +/- 875 euro.
Lijkt duur, maar het is wel een volwassen midi-deck met eigen audio interface en 4 channel mixer. Alleen nog geen timecode support, in de toekomst zou dit wel het geval zijn. Beetje raar, maar het zou mij niks verbazen dat je hiervoor moet betalen.

Afbeeldingslocatie: http://express.native-instruments.de/fileadmin/ni_media/dj/traktor_kontrol_s4/images/TKS4_Perspektive_Rechts_L.png

Meer info vind je hier

[ Voor 33% gewijzigd door rhodium op 25-08-2010 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Woei, oud nieuws. Ik vind de Denon MC6000 wel een mooi alternatief ervoor, goedkoper, en is daarnaast ook als analoge mixer te gebruiken. Helaas heeft die geen timecode support, dat is wel een misser.

[ Voor 84% gewijzigd door Tsunami op 25-08-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Matthew schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Misschien moet je dat hier maar verder vragen, kwestie van on-topic blijven: Digitale DJ: Midi Controllers

[...]

Traktor LE krijg je op een cd geleverd met serial code. Heb je misschien een andere pc thuis met cd speler? Gewoon installatie bestandje kopiëren en installeren met de bijgeleverde serial.

Je hoeft geen Audio 2 DJ te kopen he ;) Er zijn er ook voor 10 euro meer met 4 in en 4 uitgangen. De 2 ingangen op de audio 2 dj kunnen zowel gebruikt worden als ingang óf uitgang. In 1 stop je dus je headset, en in de ander de kabel van je midi controller.

Grootste voordeel van een externe geluidskaart zoals de audio 2 dj is dat je een hele lage latency zal hebben en een hele hoge sample rate kan gebruiken. Hoge latency = lag bij het gebruik van knoppen, net zoiets als lage fps tijdens een computerspel, maar dan minder erg. Een hoge latency is vooral hinderlijk bij het scratchen en bij gebruik van de jog wheel. Dan wil je juist namelijk dat het lekker snel reageert.
Met de geluidskaart/chip die in je pc/laptop zit zal niet al te lage latency aankunnen en is vaak gelimiteerd tot 44khz oid. Allemaal afhankelijk van welke je hebt natuurlijk.

Ik ben heel tevreden met de audio 2 dj, maar had liever wat meer ingangen/uitgangen gehad, maar meer heb ik eigenlijk niet nodig. Ik mix met een sample rate van 96khz en met een een latency van 2ms ;)

De interne geluidskaart van een midi controller zal bijna niet kunnen tippen aan dat van een dedicated externe geluidskaart. Hoger latency etc. Maar het zou niet veel moeten schelen. Ik wilde graag zekerheid, dus heb ik een externe gekocht.

Traktor LE kan geüpgrade worden naar Traktor Pro. Voor meer info verwijs ik je graag door naar http://www.native-instruments.com/

Ik heb misschien wat dingen vluchtig uitgelegd, dit omdat er genoeg te vinden val hierover via Google. Als je meer wilt weten zul je dus het een en ander moet opzoeken.

[...]

danjewel voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:07:
[...]

De poster zegt nota bene zelf dat hij de sync knop niet eens gebruikt :P Hij gooide hem op een lomp moment erin. Dat is een prima manier om een overgang te verkloten, al lopen je platen nog zo sync.
Waar zie je dat staan dan?? :o

Lees ik ergens overheen?
Ik heb net mn eerste goede overgang gemaakt ... gevolgd door een hele slechte

Onderstreept zijn de stijlen die ik aan het ontdekken ben door het mixen. Erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
rhodium schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 04:14:

Lijkt duur, maar het is wel een volwassen midi-deck met eigen audio interface en 4 channel mixer. Alleen nog geen timecode support, in de toekomst zou dit wel het geval zijn. Beetje raar, maar het zou mij niks verbazen dat je hiervoor moet betalen.

[afbeelding]

Meer info vind je hier
Dit gaat 'm waarschijnlijk ook worden voor mij. Ik vind het echt een bruut ding.

Ik heb 'm al voor € 849,- gevonden: http://www.rockpalace.com...uments-Traktor-Kontrol-S4

edit: Deze toko zit ook lekker in de buurt voor mij, dus ik wil er eerst ff mee spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 25-08-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:37:
Gasten hier ben ik weer en wat reviewtjes verder... ;)

nu twijfel ik tussen deze twee op het moment:
M-audio Xponent of de Reloop digital jockey 2 interface edition

kunnen de kenners mij hier verder mee helpen zodat ik een beslissing kan maken :p?

dank!!!
ik quote mijzelf want jullie vergeten mij geloof ik :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:13:
[...]

Waar zie je dat staan dan?? :o

Lees ik ergens overheen?
Ik denk het :P
Matthew schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:
Die gebruik ik niet, ik koos een lomp moment om de ander te beginnen :P Ik ben wel nog maar een beginner, dus ik oefen liever het beatmatchen zelf zonder hulp van de sync knop.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Andere post, niet gezien nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

rhodium schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 04:14:

[afbeelding]

Meer info vind je hier
Geen tijdcode support? Als je MIDI hebt, heb je geen tijdcode nodig. :F

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wel als je degelijke grote platters wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

OMG, here we go again.... :{

[ Voor 76% gewijzigd door Ome_Les op 25-08-2010 21:53 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Nog mensen naar de Poema dit weekend, Subculture? :)

p.s. van de week ook nog een (rustig) mixje inelkaar gezet, via het huisje links kun je m beluisteren! Commentaar / tips altijd welkom natuurlijk!

[ Voor 59% gewijzigd door Mobb_Deep op 02-09-2010 11:56 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Florinsz
Zo, /me Whyte heeft weer eens een setje in elkaar gedraaid 8)

Dit setje heet Enter, samen met de set Exit die ik over 2 weken op internet gooi vormen ze een paar. Met deze sets wil ik 2 kanten van Tech-House belichten: Namelijk de diepere, melodieuze kant, meer gericht op poppy synths met melodieën waar je lekker op kan stuiteren en wegdromen, en aan de andere kant de meer bass en vocaal gerichte Tech-House, waar de snares je om de oren vliegen en het van alle kanten er in knalt.

Het is allebei techhouse, en daarom mooi om de verschillen (maar ook de overeenkomsten) uiteen te zetten :) .

Dus allereerst:

Enter
Tech-House. Melodieus, licht.

Tracklist:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TracklistEnter.jpg

Link staat in m'n sig. Bovenaan op m'n SoundCloud :) .

Enjoy, feedback is áltijd welkom.

edit:

Hoop overigens volgende week 2000plays op m'n SoundCloud aan te tikken O+

[ Voor 4% gewijzigd door Florinsz op 09-09-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ik vroeg me af of de Vestax VMC-004FXu wat is.

http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=5&t=277 <- hier staat dat het een prima mixer is, alleen de effecten zijn niet wat, maar die effecten boeien me eigenlijk niks.

spec page fabrikant:
http://www.vestax.com/v/p...hp?cate_id=22&parent_id=4

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Mobb_Deep
Whyte schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:51:
Zo, /me Whyte heeft weer eens een setje in elkaar gedraaid 8)

Dit setje heet Enter, samen met de set Exit die ik over 2 weken op internet gooi vormen ze een paar. Met deze sets wil ik 2 kanten van Tech-House belichten: Namelijk de diepere, melodieuze kant, meer gericht op poppy synths met melodieën waar je lekker op kan stuiteren en wegdromen, en aan de andere kant de meer bass en vocaal gerichte Tech-House, waar de snares je om de oren vliegen en het van alle kanten er in knalt.

Het is allebei techhouse, en daarom mooi om de verschillen (maar ook de overeenkomsten) uiteen te zetten :) .

Dus allereerst:

Enter
Tech-House. Melodieus, licht.

Tracklist:
[afbeelding]

Link staat in m'n sig. Bovenaan op m'n SoundCloud :) .

Enjoy, feedback is áltijd welkom.

edit:

Hoop overigens volgende week 2000plays op m'n SoundCloud aan te tikken O+
Tracklist liegt er iig niet om!

En beluisterd! Naja laatste nummer loopt nog. Echt een vette mix, nice >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mobb_Deep op 11-09-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
mind_ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:25:
Ik vroeg me af of de Vestax VMC-004FXu wat is.

http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=5&t=277 <- hier staat dat het een prima mixer is, alleen de effecten zijn niet wat, maar die effecten boeien me eigenlijk niks.

spec page fabrikant:
http://www.vestax.com/v/p...hp?cate_id=22&parent_id=4
Vestax maakt over het algemeen wel goeie mixers.
(De PVC275 was een uitzondering denk ik...maar die is ook niet ovor niets EOL).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Mobb_Deep
Zeu, a.s. weekend een lokaal "festivallatje" waar wij op de zondag een tent tot onze beschikken hebben gekregen + een leuk bugetje.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs655.snc4/61514_153732861321228_100000535465872_375930_3421764_n.jpg

Zelf even snel een flyer "gemaakt" en o/a op facebook gezet

http://www.facebook.com/?...t.php?eid=101215783274467

http://partyflock.nl/party/185170:Minimaal_Maximaal.html

Zelf draai ik de 1e anderhalfuur, begin er steeds meer zin in te krijgen! :)

• catbread
Die flyer = :D

• Sjoewe
En er ook niet opzetten waar het is :')

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
1337 paintskills :+

• Mobb_Deep
Ja hij is echt goed he, de flyer staat @ het facebook event, dus daar kun je lezen waar het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Is het toegestaan om in dit topic reclame te maken voor je feest?

@ Mobb Deep, idd geinige flyer, leuk bedacht!!!

Maar dan wil ik ook graag een feestje onder de aandacht brengen waar ik volgende maand draai!
Wordt georganiseerd door een vriend & collega van mij.

Vanavond nog even een lekker setje gedraaid om te oefenen, ben wel zenuwachtig al, wordt mijn grootste feest tot nu toe, 700+ man... Ik moet als eerst maar dat geeft niet, er komt een systeem van l'Acoustics te staan dus sowieso wel vet :9

Mochten er hier mensen in de buurt wonen, je bent welkom!

Afbeeldingslocatie: http://frisfruitig.com/images/flyer.jpg

Meer info:

Fris & Fruitig website
Partyflock
Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:52
L`acoustic komt bij Rentall vandaan?
hoezo geen JBL setje van EDD-events gehuurd? is om de hoek,klinkt goed en niet duur!

mooie lineup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Mooie lineup inderdaad, hier bij mij in de buurt heb je ook een concept fris & fruitig (gelukkig is dat nu afgelopen) maar daar werd alleen maar pannekoekenhouse gedraaid, wat een hell was dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 02:03:
Maar dan wil ik ook graag een feestje onder de aandacht brengen waar ik volgende maand draai!
Wordt georganiseerd door een vriend & collega van mij.

Mochten er hier mensen in de buurt wonen, je bent welkom!

[afbeelding]
Heb Lauhaus afgelopen zaterdag nog gezien, hij lijkt elke keer beter te worden :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ _D_: Ben ik helemaal met je eens!

@ Daan00: Geen idee waar het geluid vandaan komt, ik heb het niet geregeld...
en l'Acoustics is ook top natuurlijk! Tom (die het organiseert) zei dat er aan elke kant meerdere kasten komen. 3 woofers en 2 tops aan elke kant geloof ik. Dus dit wordt zeker geen pannenkoeken feestje hehe!
Het is ook een grote zaal met ook een boven gedeelte dat je op de zaal kijkt. Groooooot video scherm boven t podium waar we ook wat moois mee gaan doen!

[edit] P.S Ik ben een nieuwe mix die ik gisteravond heb gedraaid aan het uploaden op soundcloud (zie sig - over 38 min na deze edit staat ie er op :9) Laat maar weten wat je er van vind, opbouwende kritiek is altijd welkom! Het is nog lang niet zo perfect als ik zou willen, er zitten uiteraard foutjes in maar voor een setje zo uit de losse pols vond ik t wel lekker gaan en het is een goede oefening om m'n DX icm traktor onder de knie te krijgen.
Zo kwam ik gisteren bijv alweer een klein foutje in mn mapping tegen, moet je niet hebben als je op een feest staat te draaien natuurlijk!

[edit 2] Hmmmz staat ie eerst een uur lang te uploaden, vervolgens is mn track nergens te vinden...
Meer mensen daar last van bij soundcloud? Vorige keer had ik ook al zoveel problemen om iets erop te krijgen. Naja nog meer eens proberen dan.

[ Voor 47% gewijzigd door ElayZ op 17-09-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04

On_E

Housemusic

Deel hier ook maar eens een mixje, zie sig. :)

TL :
1. Peace Division - On The Bangwagon
2. Burnski - Me and You
3. Phonique - Perfect Stranger (Phonogenic Sasse Remix)
4. Tom Demac - Crewcuts & Curls
5. Andy Kohlmann - Stubenwipper
6. Hector Couto - Aymara (DJ PP Remix)
7. Tom Flynn - La Plassa (Leon Remix)
8. Delete - Golddigger feat. Guti
9. The Junkies - Ritmo (Loko Remix)
10. Oliver Klein, Kolombo - Chica Chic (Loko Remix)
11. Affkt - Once Upon A Time (Hermanez Remix)
12. Alex Flattner, Lopazz - Make Up Your Mind (Steve Lawler Remix)
13. Mikalogic - Spiritual Healing
14. Acumen, Timid Boy - You Make Me (Bart Skils Remix)
15. Clio - For Sure Baby
16. Andy Kohlmann - Schuwarmer

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ElayZ
Ik zit je setje nu te luisteren, klinkt lekker tot nu toe!

Zijn er meer mensen die problemen hebben met uploaden bij soundcloud?
Ik heb nu zo'n premium account genomen notabene en ik blijf vage shit houden...

Eerst probeerde ik het wave bestand van mn mix te uploaden, rechtstreeks vanaf mn Macbook, ging ie keurig staan uploaden, ook t balkje loopt gewoon en toen hij klaar was NIKS, geen nieuwe track toegevoegd of überhaupt ook maar enige bevestiging dat ik wat geüpload had.... Maar ik las ergens dat je track vanzelf bewaard wordt en de waveform gemakt moet worden ofzo, dus ik heb echt 4 uur gewacht ofzo maar nog altijd niks te zien.

Vervolgens op mn gewone PC geprobeerd te uploaden over netwerk kabel ipv wifi. Maar dat werkt helemaal kl*te...
Dan begin ik met uploaden, dat balkje schiet direct naar 85% ofzo en er gebeurd verder niks.

Nou mp3 bestand er van gemaakt, ik denk misschien is t te veel data ofzo (weet ik t) schiet ie direct naar 38% en blijft daar hangen.

Ik heb t nu echt tig keer geprobeerd, en geduld te hebben enzo maar het gaat gewoon niet goed op de een of andere manier, zowel op mn pc als macbook niet, bedraad/wifi, mp3/wav het maakt allemaal niks uit!

Als ik die FAQ lees staat er dat je evt je virusscanner enz uit moet doen en niet over wifi moet uplaoden etc, naja allemaal gedaan, helpt geen zak. Ook die "old school" upload methode die ze zelf als alternatief geven werkt ook niet.

[edit]Nu zie ik dat er ook een of ander proggie is wat je kunt installeren, nu ga ik dat nog maar ff proberen.

Vorige keer is t met veel pijn en moeite en ook tig keer opnieuw proberen gelukt om iets er op te krijgen maar ik wordt hier nu toch wel lichtelijk geïrriteerd van eigenlijk... Betaal ik 79 eu voor een jaar en heb je dit soort gedoe!Uploaden naar usenet is een stuk eenvoudiger!!!

[ Voor 16% gewijzigd door ElayZ op 18-09-2010 01:32 ]

• Mobb_Deep
Ik heb nog nooit zoiets gehad @ soundcloud. Het enige wat ik verdacht vond is dat hij een uur een waveform was aan het generen. Maar tot nu toe kein problemen gehad. Ik convert me set altijd wel eerst naar MP3 zodat hij minder MB's is....

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04

On_E

Housemusic

Ook nooit problemen gehad, soms duurt het waveform aanmaken wat langer, maar met wat geduld komt het altijd goed hier.

En ook ik convert altijd eerst naar mp3, scheelt nogal wat MB. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ElayZ
Nou hij staat er op hoor! Haha kostte ff wat moeite maar het is gelukt uiteindelijk.
Dat programma wat je kunt downloaden werkt ook niet, hij geeft aan eerst adobe AIR te moeten installeren en vervolgens krijg je error, ook AIR handmatig installeren heeft geen zin. Zowel op MAc als Win7 niet.

Maar met het uploaden van de mp3 is het wel goed gegaan gelukkig (bij de 2e poging welliswaar...)

Als je zin hebt om te luisteren en feedback te geven, altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Soms heeft soundcloud wat problemen. Vaak heb ik de indruk dat ze dan bezig zijn met onderhoud.
Probeer je het een dag later weer geen probleem.

Misschien een idee om in de startpost iedereen zijn soundcloud link ook op te nemen.

http://www.soundcloud.com/quinie (losse eigen productie tracks, dus geen dj-setjes)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Heeft iemand enig idee waar ik nog 2 nieuwe Pioneer CDJ-1000MK3's kan vinden...?

Zijn bijna nergens meer te krijgen en die CDJ-2000 zijn dik 500 pingels duurder en ik vind ze nog minder mooi ook.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:35
crack_en_hack schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:48:
Heeft iemand enig idee waar ik nog 2 nieuwe Pioneer CDJ-1000MK3's kan vinden...?

Zijn bijna nergens meer te krijgen en die CDJ-2000 zijn dik 500 pingels duurder en ik vind ze nog minder mooi ook.
http://www.tonecontrol.nl/nl/ Hier heb ik goeie ervaringen mee en ze zijn goedkoop. Oh zie net dat ze de CDJ-1000 ook niet meer leveren, waarom ga je niet voor de 900's?

[ Voor 8% gewijzigd door Groentenman op 20-09-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Groentenman schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:40:
[...]

http://www.tonecontrol.nl/nl/ Hier heb ik goeie ervaringen mee en ze zijn goedkoop. Oh zie net dat ze de CDJ-1000 ook niet meer leveren, waarom ga je niet voor de 900's?
Die nieuwe serie 900/2000 vind ik minder mooi, iets te veel fancy boomblaster looks vind ik, de strakke pro look is eraf.
Daarnast zijn die 900's net zo duur als de oude CDJ-1000MK3.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
crack_en_hack schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:48:

waarom haal je niet 2ehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Als je zo graag CDJ-1000's wil kan je waarschijnlijk vast wel iemand vinden die ook zeer zuinig op zijn gear is en nog een setje heeft staan dat ZGAN is.
(Meestal kan je dat soort mensen er zo tussenuit halen...opgeruimd type, geen gebruikerssporen op de unit etc).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Ik wil mijn CDJ-1000's wel ruilen voor een setje CDJ-900's hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Same Here :), ik heb er alleen nog maar 1tje staan

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Whyte schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:52:
[...]

waarom haal je niet 2ehands?
Tja, ben niet zo van 2e hands apparatuur :)

• Florinsz
crack_en_hack schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:26:
[...]

Tja, ben niet zo van 2e hands apparatuur :)
Gewoon goed zoeken naar een liefhebber die er altijd goed om mee is gegaan. Dan kan er niks tot weinig mis mee zijn. Die cdj's zijn amper kapot te krijgen.

• Sjoewe
Tja en sowieso krab jezelf eens achter je oren als je een dergelijk apparaat op de looks gaat afrekenen. De CDJ- 900/2000 hebben een enorme sprong in functionaliteit gemaakt.

• crack_en_hack
Sjoewe schreef op woensdag 22 september 2010 @ 02:35:
Tja en sowieso krab jezelf eens achter je oren als je een dergelijk apparaat op de looks gaat afrekenen. De CDJ- 900/2000 hebben een enorme sprong in functionaliteit gemaakt.
Ja ok, qua functionaliteit zou ik zeker die 2000 willen maar de echte reden is de prijs die dik 500 Euro hoger is 1000MK's zijn/waren tussen de 1000-1200 Euro en de 2000's tussen de 1600-1800 Euro.
Zelfs de 900 is nog duurder dan de MK3's en dan ga ik ook naar de looks kijken.
Als die 900's nou goedkoper waren dan de 1000MK3's dan was de keuze snel gemaakt.

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:29

Stoney3K

Flatsehats!

Daan00 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 03:10:
L`acoustic komt bij Rentall vandaan?
hoezo geen JBL setje van EDD-events gehuurd? is om de hoek,klinkt goed en niet duur!

mooie lineup!
Rentall is niet de enige die (d)V-DOSC arrays in de verhuur heeft hoor.

*kuch*hint* Ampco *kuch*. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 17:44
Stoney3K schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:55:
[...]

Rentall is niet de enige die (d)V-DOSC arrays in de verhuur heeft hoor.

*kuch*hint* Ampco *kuch*. ;)
Ampco en l' Acoustics vloeken nog al. Ampco doet alleen maar Synco/RH. Er zijn meerdere partijen die l' Acoustics leveren. Zeker als het gaat om de kleinere systemen.

• Groentenman
Hier een setje van mijn kant live opgenomen met mijn CDJ 1000's. Begint met wat techhouse, door richting (progressive)house en lekker beukend aan het einde. Soundcloud. Ben benieuwd wat jullie vinden!

• crack_en_hack
Heeft iemand ervaring met draaien op een DVJ-1000 en een CDJ-1000MK3...?
Ik vroeg mij af of er iets is met de DVJ-1000 waardoor je liever op een CDJ-1000MK3 wil draaien...

• ElayZ
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe headphone, nu vraag ik me af of de Monster Beats Spin geschikt is om te draaien? Ik vind het design erg mooi en ik heb eens een type Solo headphone op gehad en die kussentjes zitten echt heerlijk, goed vol te houden voor langere tijd.

[edit] Hoe is house te beluisteren / mixen hier mee? Want Dr Dre is van de zware hiphop beats - ook lekker hoor - maar da's niet wat ik draai

Of zal ik toch beter voor de HDJ2000 gaan, ook mooi, ong zelfde prijs.

Wat is jullie ervaring en zijn er evt headphones die vergelijkbaar zijn qua kwaliteit (geluid, bouw) in een iets goedkoper segment of kun je als je het goed wilt doen beter wat dieper in de portemonnee tastten?

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 23-09-2010 19:46 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb net een HDJ 2000 gekocht, woei! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.idjnow.com/ProductImagesLarge/HDJ2000.jpg

Ik laat snel weten wat ik er van vind, ga hem gelijk even goed uitproberen. :)

Edit: Tot nu toe ben ik er erg van onder de indruk. Geluid is loepzuiver en hoge kwaliteit. Zit heerlijk om mijn oren; grote schelpen die er helemaal overheen vallen, daar hou ik wel van. En zit heel solide in elkaar, dus die gaat wel even mee. :) Veel beter dan mijn oude Senheisser HD25 SP.

[ Voor 42% gewijzigd door Michali op 23-09-2010 21:34 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Florinsz
Michali schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:27:
Ik heb net een HDJ 2000 gekocht, woei! :D

[afbeelding]

Ik laat snel weten wat ik er van vind, ga hem gelijk even goed uitproberen. :)

Edit: Tot nu toe ben ik er erg van onder de indruk. Geluid is loepzuiver en hoge kwaliteit. Zit heerlijk om mijn oren; grote schelpen die er helemaal overheen vallen, daar hou ik wel van. En zit heel solide in elkaar, dus die gaat wel even mee. :) Veel beter dan mijn oude Senheisser HD25 SP.
Gratz, heb ze zelf hier ook, wil echt nooooit anders meer :) .

On a different note:

Eindelijk 2000 hits op m'n SoundCloud, nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb aan de 2000 bijgedragen, gefeliciteerd man!

Ja die HDJ2000 is ook errug mooi maar ik vind het design van die Monster Beats Spin nog net ff strakker.
Zijn er zaken waar je headphones als deze uit kunt proberen? (omgeving Leiden) want bij Feedback in R'dam hebben ze wel wat hangen maar niet veel en ze hangen er niet handig bij, lastig testen plus het is daar altijd een klere herrie en druk als ik er kom dus niet relaxed op je gemakkie eens even goed luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Cool hoe heb je er aan bijgedragen?

Die andere vind ik er ook strakker uitzien. Ik draai voornamelijk techno dus dan past zo'n metalen look er wel beter bij. ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Chiron

Moderator Discord
Zo.. net bij djtechtools dat firmware upgrade dingetje besteld, voor mn VCI-100. Er is een 1.4 firmware met hoge resolutie jogs voor de VCI-100 *O*
En als het lukt ben ik meteen van die knop mapping bugs af in v1.1.

Na lange tijd niks meer met dj'en gedaan te hebben begint het toch weer te kriebelen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Michali schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:21:
Cool hoe heb je er aan bijgedragen?

Die andere vind ik er ook strakker uitzien. Ik draai voornamelijk techno dus dan past zo'n metalen look er wel beter bij. ;)
Hij bedoeld aan de 2000hits op mijn SoundCloud, snugger ;)
Chiron schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:00:
Zo.. net bij djtechtools dat firmware upgrade dingetje besteld, voor mn VCI-100. Er is een 1.4 firmware met hoge resolutie jogs voor de VCI-100 *O*
En als het lukt ben ik meteen van die knop mapping bugs af in v1.1.

Na lange tijd niks meer met dj'en gedaan te hebben begint het toch weer te kriebelen :)
Ik zou ook graag willen upgraden, maar heb geen serial port op m'n laptop.. Serial naar USB kabel een optie?

En heb je geen zin om dat dingetje op te sturen zodra je de firmaware geupgrade hebt (a)? Stuur ik hem daarna weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:33:

Ik zou ook graag willen upgraden, maar heb geen serial port op m'n laptop.. Serial naar USB kabel een optie?

En heb je geen zin om dat dingetje op te sturen zodra je de firmaware geupgrade hebt (a)? Stuur ik hem daarna weer terug.
Ik bestel ook gewoon een usb - serial kabel. Schijnt de ene keer wel te werken en de andere keer niet. Vaak genoeg proberen en eventueel via een andere pc of laptop proberen. Moet overigens geen probleem zijn.
Als ik 'm binnen heb en het werkt laat ik het je weten. Dan komen we er wel uit om die van jou ook naar 1.4 te brengen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet mijn eigen spul, maar kwam deze tegen op een site en deze wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_XGRz6uWGK3I/TEb-2Op3NtI/AAAAAAAAJKE/DPvOmb6Pi8Y/s1600/273_7319+%28Medium%29-776428.JPG

Een DJ console gemaakt van een simpele Ikea tafel. Na het LackRack nu dus ook voor DJ's iets :)

http://ikeahacker.blogspot.com/2010/07/small-dj-console.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.